Eensch!quote:
Uiteraard. Fender Stratocaster is de meest veelzijdige gitaar die er bestaat.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:58 schreef Jorikjet het volgende:
jullie weten gewoon dat ik gelijk heb
Heb je er maar 1 dan?quote:
ja... wat te denken?quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:14 schreef SNArky het volgende:
En wat te denken van vrouwen die op een Fender spelen...
Vrouwen die gitaar spelen zijn per defenitie geyl.quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:14 schreef SNArky het volgende:
En wat te denken van vrouwen die op een Fender spelen...
Ja het was de laatste Thin plectrum verder heb ik nog medium tot heavy 50 stuks ofzo.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heb je er maar 1 dan?
Er sterft er zo vaak 1 bij mij, ik heb een bakje vol
JA!quote:Op woensdag 29 november 2006 08:10 schreef punkjunk het volgende:
Hebben nog meer mensen last van de "informtiebalk" die steeds op 1/3 van een gepost plaatje hangt? Die balk is dus wat normaal boven de post staat met wanneer de post geplaatst is enzo.
Ik wil nu opzoek gaan naar een kleine buize versterker en daarna een bass+versterk.Om wéér later een thuis studio'tje in te richten.
Hahaha, jij bent echt stoer, je rookt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:43 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Ja het was de laatste Thin plectrum verder heb ik nog medium tot heavy 50 stuks ofzo.
ik vind fender echt zoooooow overrated, ik hoef geen Fender om een man te zijn, ik rook.
[afbeelding]
Hendig relaxed man!
[FO][TPL] Balkjes over imagesquote:Op woensdag 29 november 2006 08:10 schreef punkjunk het volgende:
Hebben nog meer mensen last van de "informtiebalk" die steeds op 1/3 van een gepost plaatje hangt? Die balk is dus wat normaal boven de post staat met wanneer de post geplaatst is enzo.
Ik wil nu opzoek gaan naar een kleine buize versterker en daarna een bass+versterk.Om wéér later een thuis studio'tje in te richten.
JA! informatiebalk of JA! bass en thuisstudio? Ik word langzamerhand knetter gek van die balkquote:
Ik weet het nog niet precies, eerst maar eens grondig orienteren. De enigste ervaring die ik met een buizenversterker heb is die van me leraar, die ik een keer van begane grond naar 4 hoog gesjouwd hebquote:Op woensdag 29 november 2006 08:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[FO][TPL] Balkjes over images
Een volbuizen versterker?
AC15 / Fender Deluxe?
Ik had toch echt een gitaar gerelateerde nuttige post!quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:59 schreef Desensitized het volgende:
Wie heeft Total Guitar nummer 102 liggen?
Niet dat het uiteraard de enige oplossing is, maar de Vox Valvetronix serie is door de in vermogen schakelbare voorversterker natuurlijk wel bij uitstek geschikt voor de slaapkamergitarist die toch meer flexibiliteit wil (vermogensgewijs) dan een eenvoudig oefenversterkertje.quote:Op woensdag 29 november 2006 08:34 schreef punkjunk het volgende:
Verder zoek ik een rauw geluid, jullie hadden het laatst over Londen City stack's, maar da's ook weer overkill voor mijn slaapkamer.
Waar heb je de schema's vandaan?quote:Op woensdag 29 november 2006 09:34 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik had toch echt een gitaar gerelateerde nuttige post!
En deze jongen gaat zijn eigen 30 watt buizenbakje bouwen![]()
Orange Tiny Terror! Orange Tiny Terror! Orange Tiny Terror!quote:Op woensdag 29 november 2006 08:10 schreef punkjunk het volgende:
Ik wil nu opzoek gaan naar een kleine buize versterker en daarna een bass+versterker.Om wéér later een thuis studio'tje in te richten.
heuw die tiny terror kickt aars zeg! weinig mogelijkheden, maar zeeeeeeer dikke sound!quote:Op woensdag 29 november 2006 10:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Orange Tiny Terror! Orange Tiny Terror! Orange Tiny Terror!
homestudio's zijn cool! en ik kan het weten
Hm, dat is geen goed vooroordeel. Het is tegenwoordig echt heel makkelijk om met de pc op te nemen. Het hoeft ook niet veel te kosten: er bestaan best wat gratis open-source multitrack programma's, zoals bv Kristal of Audacity. De PC leent zich gewoon heel goed voor het nabewerken van je opnames. Volumes normaliseren, echo'tje erover, compressie, etc. Ik vind het in ieder geval erg fijn werken.quote:Op woensdag 29 november 2006 11:28 schreef GroteVrolijkeWolf het volgende:
ik wil ook een homestudio, zit te denken aan een Yamaha AW1600 omdat ik liever niet met computers rotzooi. Maar dat is een vooroordeel. Iemand tips?
Maarh hoe los je het op ?!quote:Op woensdag 29 november 2006 08:29 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[FO][TPL] Balkjes over images
allebeiquote:Op woensdag 29 november 2006 08:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
JA! informatiebalk of JA! bass en thuisstudio? Ik word langzamerhand knetter gek van die balkHet is sinds de goedheilig man het forum opvrolijkt
.
FF serieus, het is nu weg![]()
ohja? wat zou je voor zo'n ding vragen dan? (niet dat ik em nodig heb)quote:Op woensdag 29 november 2006 14:54 schreef Neidropje het volgende:
binnenkort op bestelling leverbaar:P
Whehe met je explorerquote:Op woensdag 29 november 2006 16:11 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb trouwens van die super jumbo frets op m'n explorer, wat is het nut daarvan?
ik speelde net ff op mn ouwe strat, en daar zitten van die kleine frets op en is de actie dus eigenlijk beter. en speelt stiekem ook wel fijn.
Zou je kunnen uitleggen wat het precies doet, ik snap je nietquote:Op woensdag 29 november 2006 14:54 schreef Neidropje het volgende:
-knip-
Explorers heerschen ja!quote:Op woensdag 29 november 2006 16:18 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Whehe met je explorer
Nee dat is meer zodat je beter voelt waneer je op een andere fret zit.. Toch?![]()
Nou je was em zo in de hemel aan het prijzen toen je em gekocht had en nu issie toch een klein ietsiepietsie minderquote:
nee man, ik vraag me alleen af waarom er van die überdikke frets op zittenquote:Op woensdag 29 november 2006 17:23 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou je was em zo in de hemel aan het prijzen toen je em gekocht had en nu issie toch een klein ietsiepietsie minder![]()
Ik kan me herinneren dat je zei dat het de beste gitaar ooit was![]()
Maar geen slecht woord over explorers hoor, ze zien er heeel vet uit.. Ik vind zelf die van ESP nog steeds wel geil en die Ephiphone Gothic kan dr ook me doorDie die hier boven ook eigelijk wel
![]()
Ow ja en qua looks kicked de explorer de ass van de firebird
quote:Op woensdag 29 november 2006 08:27 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hahaha, jij bent echt stoer, je rookt.
Haha, Kurt speelde ook Fender![]()
Naja maakt niet uitquote:Op woensdag 29 november 2006 17:26 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee man, ik vraag me alleen af waarom er van die überdikke frets op zitten![]()
hoe leg je dat uit. Eh je moet dit kastje zien als een centraal aansluitpunt op je pedalboard,quote:Op woensdag 29 november 2006 16:39 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Zou je kunnen uitleggen wat het precies doet, ik snap je niet.
ik snapte het voor de uitleg beterquote:Op woensdag 29 november 2006 18:29 schreef Neidropje het volgende:
[..]
hoe leg je dat uit. Eh je moet dit kastje zien als een centraal aansluitpunt op je pedalboard,
dus gitaar -> kastje -> pedalen -> kastje -> amp
en met als extra tussenoplossing de mogelijkheid om je modulatie of echo in de loop van je versterker te zetten.
zo kan je alle aansluitingen op 1 punt regelen.
snappie?
weet niet of ik dat wel aandurfquote:Op woensdag 29 november 2006 18:18 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Naja maakt niet uitGeen id behalve wat ik al postte, neem je je explorer wel mee naar de meet ?!
quote:Op woensdag 29 november 2006 08:52 schreef Svyatagor het volgende:
Buizenversterkers [afbeelding]
Fenders [afbeelding]
Tvp's [afbeelding]
Waar heb je die behuizing vandaan?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:54 schreef Neidropje het volgende:
zeuw weer even wezen solderen. Ditmaal een patchboxje (centraal aansluitpunt op mijn pedalboard, waardoor ik straks ook kan kiezen of ik de effectsloop gebruik van een versterker of hem simpelweg "patch" door een kabeltje toe te voegen).
[afbeelding]
[afbeelding]
nu nog even schilderen en klaar is kees/daan
binnenkort op bestelling leverbaar:P
Dat beinvloed je geluid nogal.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:58 schreef punkjunk het volgende:
Ja maar waarom zou je de effecten niet gewoon in serie met elkaar plaatsen?
Als je ze parallel schakelt ook hoor!quote:Op woensdag 29 november 2006 19:00 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat beinvloed je geluid nogal.
Ja daar heb ik geen ervaring mee, maar wel minder denk ik. togquote:Op woensdag 29 november 2006 19:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je ze parallel schakelt ook hoor!![]()
ja, nou, dat motten effecte toch ook doen?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:00 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat beinvloed je geluid nogal.
Haha!quote:Op woensdag 29 november 2006 19:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, nou, dat motten effecte toch ook doen?![]()
Dat was mijn punt dus ook!quote:Op woensdag 29 november 2006 19:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, nou, dat motten effecte toch ook doen?![]()
whahaheheheh jij zegt padaalquote:Op woensdag 29 november 2006 19:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha!
Ik snap er alleen nog steeds niet van? Om padalen parallel te schakelen heb je dus wel een hele zoot snoertjes nodig?
Gitaar --> Doosje --> padaal --> doosje --> padaal --> doosje --> versterker
Zoiets moet ik me daar bij voorstellen?
menquote:Op woensdag 29 november 2006 19:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
whahaheheheh jij zegt padaal
het is pEdaal, puhhdaall.![]()
![]()
nee, dysleCtisch heb je ook fout gespelD.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:12 schreef punkjunk het volgende:
[..]
menik ben zo dysletisch (zo goed gespelt??) als een deur
![]()
Dude, where ya talking 'bout?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:14 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, dysleCtisch heb je ook fout gespelD.
[/offtopic]
Je link werkt niet!quote:Op woensdag 29 november 2006 19:38 schreef Neidropje het volgende:
Alle effectbenodigdheden, behuizingen, jacks, weerstanden etc etc koop je bij http://www.newtone-online.nl/
hehehe verdorie mn uitleg lukt niet:P
zie het als een doorgeefluik, een centraal stopcontact
opt gitaarnetforum doet iemand ook een poging:
"Ik moet nu iedere keer 4 kabels op verschillende aansluitingen op mijn pedalenbak aansluiten. Dat heb ik nu voorkomen door 1 centraal aansluitpunt te maken.
Links de oude situatie met de kabels van 6 meter over het hele pedalboard. Rechts de nieuwe situatie met het centrale aansluitpunt. Haalt ook eventuele trekkrachten van de pedalen."
http://img177.imageshack.us/img177/461/untitledff2.jpg
Zelf ontwerpenquote:
Je kunt het dus goed vergelijken met een stage-box. Ipv 6 kabels van 60 meter gebruik je gewoon 1multykabel van 60 meter en een aantal kortere snoertjes van jack/XLR. Wel handig opzich, maar in serie schakelen lijkt mij simpeler, en wanneer er echte by-passes bij zitten zou dat toch ook geen effect hebben op het geluid?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:38 schreef Neidropje het volgende:
-knip-
Jaquote:Op donderdag 30 november 2006 00:01 schreef Bizznitch het volgende:
Ik ben een vrouw en ik speel op een squier. telt dat ook?
Dat je actie lager is op een gitaar met dunnere frets is natuurlijk onzin, de actie gaat niet tot het hout, maar tot de bovenkant van de frets. Dat is dus gewoon je verbeeldingquote:Op woensdag 29 november 2006 20:53 schreef imported_sphinx het volgende:
dikke frets hebben dus geen doel?
Ik snap 'em!quote:Op woensdag 29 november 2006 23:32 schreef Neidropje het volgende:
-knip-
dat weet ik, maar doordat je al snel op het hout zit met kleinere frets voelt het alsof de actie lager is.quote:Op donderdag 30 november 2006 01:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat je actie lager is op een gitaar met dunnere frets is natuurlijk onzin, de actie gaat niet tot het hout, maar tot de bovenkant van de frets. Dat is dus gewoon je verbeelding. Ten tweede: met jumbofrets heb je minder wrijving met het hout en speelt het dus voor veel mensen lekkerder.
Sommige (vooral Fender-)shredders zoals Yngwie Malmsteen spelen met een scalloped neck. Daar is de ruime tussen de frets uitgehold, wat een nog extremere versie van "jumbo frets" geeft. Als je daarop te hard drukt ben je gelijk vals, dus vereist zo'n nek een delicate hand.
[afbeelding]
yeah moet je zeker doen. Is erg makkelijk om eens te beginnen met het maken van pedaaltjes, zit ook een erg goed forum bij. Ik ben begonnen met een AB boxje maken:quote:Op donderdag 30 november 2006 07:47 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik snap 'em!
Any way, ik kwam net die site van Newtone tegen door jouw! Die hebben ook vette bouwpakketjes, dat lijkt me echt vet om eens te probere!![]()
Ja, dan ben je ook een echte ventquote:Op donderdag 30 november 2006 00:01 schreef Bizznitch het volgende:
Ik ben een vrouw en ik speel op een squier. telt dat ook?
Vind die Flying V mooierquote:Op donderdag 30 november 2006 09:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Wat nou explorers?
[afbeelding]
Kelly's zeg ik je!
Deze is inmiddels al weer een half jaartje van mij![]()
![]()
de andere gitarist van mn band heeft die gitaar ook, wel tof ding, maar die onderkant gaat omhoog. bij mijn explorert gaat ie in een punt omlaag, das veel mooierquote:Op donderdag 30 november 2006 09:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Wat nou explorers?
[afbeelding]
Kelly's zeg ik je!
Deze is inmiddels al weer een half jaartje van mij![]()
![]()
Ja ik ben al een tijdje geïnteresseerd in zulke dingen, maar durf nooit zo goed te beginnen, me soldeer kunsten zijn ook niet superquote:Op donderdag 30 november 2006 11:43 schreef Neidropje het volgende:
[..]
yeah moet je zeker doen. Is erg makkelijk om eens te beginnen met het maken van pedaaltjes, zit ook een erg goed forum bij. Ik ben begonnen met een AB boxje maken:
[afbeelding]
Kijk maar eens in je broek^^quote:Op donderdag 30 november 2006 09:46 schreef DivineJester het volgende:
* DivineJester is dus geen echte man
![]()
Dean!!quote:Op donderdag 30 november 2006 15:27 schreef imported_sphinx het volgende:
ik wil btw ook nog een V, maar er zijn niet zoveel mooie
dat zeg ik, zowat geen mooie te vindenquote:
mneh.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Vind alleen die rood/zwarte mooi eigenlijk![]()
quote:Op donderdag 30 november 2006 19:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
mneh.
zijn wel wat toffe, maar die hebben een lelijke headstock. zoals die BC Rich.
eigenlijk is deze alleen tof:
[afbeelding]
groot, lomp en lelijk idd. vooral met die V's dan.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:32 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind die Headstocks altijd veeeeel te lelijk van Dean![]()
simpele soldeerbout + soldeer voldoet. Ze verkopen er ook een bij newtone, voor een tientje. Ennuh er is genoeg info te vinden over solderen. Zelf heb ik ooit elektronica voor dummies aangeschaft, erg leuk. En ergens op de NASA site staan soldeerlessenquote:Op donderdag 30 november 2006 17:21 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja ik ben al een tijdje geïnteresseerd in zulke dingen, maar durf nooit zo goed te beginnen, me soldeer kunsten zijn ook niet super.
Je moet hier zeker wel een soldeer pistool voor hebben of niet?
Maar perfect in balans, en klinken zoooooo lekker!! Jullie weten echt niet wat jullie missen!quote:Op donderdag 30 november 2006 20:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
groot, lomp en lelijk idd. vooral met die V's dan.
Zeer zeker. Tijdje niet geweest moest dit topic weer even opzoeken als beginnende gitaarspelerquote:Op donderdag 30 november 2006 20:34 schreef Desensitized het volgende:
Remember, remember the 5th of November. Geniale film!![]()
Hoi![]()
ROT OP!!!!!quote:
Nee ibanez is lekkerquote:Op donderdag 30 november 2006 21:22 schreef ibaneX het volgende:
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/11/33315390416.jpg]afbeelding][/URL]
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
Dean![]()
quote:Op donderdag 30 november 2006 21:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Nee ibanez is lekker![]()
Daar zou ik m'n openhaard nog niet eens mee durven aan te steken.
N00B, ik speel cort tegenwoordigquote:Op donderdag 30 november 2006 21:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Bang dat je het te warm krijgt?quote:Op donderdag 30 november 2006 21:43 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | |-10-------------------------11-13-10----------------------------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| s |----10-13-12-10-13-10-12-10-------------------------------------| |-10-------------------------/10-9-8-----------------------------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |----------------------------------------------------------------| |
Mensen die Dean _O_ doenquote:Op donderdag 30 november 2006 20:19 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Maar perfect in balans, en klinken zoooooo lekker!! Jullie weten echt niet wat jullie missen!
Tevens is de afwerking zo fokking goed, voor zo'n kleine prijs!
En die headstock is niet lelijk, integendeel!
Dean![]()
Nou inderdaadquote:Op donderdag 30 november 2006 22:05 schreef Svyatagor het volgende:
Wat een pubertopic is dit geworden zeg. [afbeelding]
Ik heb wel een soldeer bout maar die is echt enorm lomp, niet echt een puntje maar meer een platte plankquote:Op donderdag 30 november 2006 20:10 schreef Neidropje het volgende:
[..]
simpele soldeerbout + soldeer voldoet. Ze verkopen er ook een bij newtone, voor een tientje. Ennuh er is genoeg info te vinden over solderen. Zelf heb ik ooit elektronica voor dummies aangeschaft, erg leuk. En ergens op de NASA site staan soldeerlessen
Aargh, waar ken ik dit toch van...quote:Op donderdag 30 november 2006 22:16 schreef Neidropje het volgende:
[ code verwijderd ]
blijft ook een leuk deuntje op gitaar
harstikke mooi man!quote:Op donderdag 30 november 2006 20:02 schreef VaderJacob het volgende:
Echt he, om de 3 topics deze discussie en elke keer halen dezelfde personen dezelfde gitaren erbij![]()
quote:Op donderdag 30 november 2006 22:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
harstikke mooi man!
waar de fuck moeten we het anders over hebben, na bijna 100 topics blijft er niet heel veel over.
behalve als je *ril* serieus *ril* gaat doen.
* imported_sphinx moet er niet aan denken
quote:Op donderdag 30 november 2006 18:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee hulp![]()
1) een noisegate kan je het beste als laatste in je serie pedalen schakelen omdat je daar natuurlijk de ruis uit moet vissen, maar aangezien ik stereo speel met m'n chorus pedaal over 2 versterkers moet die eigenlijk als laatste. Of kan dat ook op een andere manier ?
2) noise gate heeft een send/return, het is toch het makkelijkst om je gitaar in de input te doen, je amp in de output en je pedalen schaklen tussen je send en return? Of is dit nog anders te schakelen.
En wat zijn nou precies voor en nadelen van parallel schakelen ?
Wat dacht je van: niet posten als je niet iets zinnigs te melden hebt? Het is maar een suggestie.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
harstikke mooi man!
waar de fuck moeten we het anders over hebben, na bijna 100 topics blijft er niet heel veel over.
behalve als je *ril* serieus *ril* gaat doen.
* imported_sphinx moet er niet aan denken
Er zijn mensen die dat doen. Die zijn grotendeels vijftig topics geleden al ondergesneeuwd.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat dacht je van: niet posten als je niet iets zinnigs te melden hebt? Het is maar een suggestie.![]()
*Eens is!quote:Op donderdag 30 november 2006 22:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat dacht je van: niet posten als je niet iets zinnigs te melden hebt? Het is maar een suggestie.![]()
godfatherquote:Op donderdag 30 november 2006 22:16 schreef Neidropje het volgende:
[ code verwijderd ]
blijft ook een leuk deuntje op gitaar
haha ja kwam erachter dat guns n roses em weleens live heeft gedaan, staat hier een tabje:quote:Op donderdag 30 november 2006 23:20 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
godfather![]()
moest em 2 keer spelen voordat ik em door had![]()
weet iemand nog relaxte blues nummers of artiesten?quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:00 schreef guitarist.nl het volgende:
Gister naar Alamo Race Track, Spinvis (solo) en Ghosttrucker..
Ghosttrucker was echtBeetje jazz-achtig.
blues en blues verwant:quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:55 schreef puNxje het volgende:
[..]
weet iemand nog relaxte blues nummers of artiesten?
![]()
ik zit weer door men lijstje heen![]()
Dude, bedankt!quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:44 schreef Neidropje het volgende:
[..]
blues en blues verwant:
blues brothers - sweet home chicago (echt heel goed, met eric clapton, bbking eva)
Nieuwe cd van clapton + cale
From the cradle (cd van clapton, zn beste imho)
Lynyrd skynyrd
Stevie ray vaughan
Ten years after (errrrrrrrrrg goed, luister goin' home en Slow Blues in C en I woke up this morning en Blueest blues)
Cream
Robert Johnson (ouwe diehardcore blues)
Gary Moore
Creedence clearwater revival
J. Geils band (echt te gek, de cd Full House)
Rory Gallagherslidemeester
Status Quo (rechtoerechtaan)
zo nou moet ie wel weer lukken denk de komende 100 jaar?
Prima smaak, alhoewel Gary Moore wat mij betreft zich bij zijn rock had mogen houden en het leuk was geweest als er iets in de lijst had gestaan wat ik niet had gekendquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:44 schreef Neidropje het volgende:
[..]
blues en blues verwant:
blues brothers - sweet home chicago (echt heel goed, met eric clapton, bbking eva)
Nieuwe cd van clapton + cale
From the cradle (cd van clapton, zn beste imho)
Lynyrd skynyrd
Stevie ray vaughan
Ten years after (errrrrrrrrrg goed, luister goin' home en Slow Blues in C en I woke up this morning en Blueest blues)
Cream
Robert Johnson (ouwe diehardcore blues)
Gary Moore
Creedence clearwater revival
J. Geils band (echt te gek, de cd Full House)
Rory Gallagherslidemeester
Status Quo (rechtoerechtaan)
zo nou moet ie wel weer lukken denk de komende 100 jaar?
Al doe ik nog zo mijn best, ik zie geen kwal... Is een goed zoekplaatje!quote:Op vrijdag 1 december 2006 18:48 schreef Neidropje het volgende:
oh en ik heb even de verlichting op mn pedalboard verdubbelt:P let niet op de kwal. foto, beetje belabberd:
Nee, flauwe vrijdagmiddag/avond humor!quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:05 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Miscommvnicatie in het gitaristentopic?!
nou, joepiequote:Op vrijdag 1 december 2006 19:26 schreef guitarist.nl het volgende:
Haha, ik heb ooit van dat blauwe ligt in mijn marshall mg100hdfx gebouwt.
2 jaar geleden ofzo.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 22:04 schreef guitarist.nl het volgende:
Wistje dat... Mij de handwired strings van DR echt super goed klinken en vet lang mee gaan
ik heb ze op mn Epi, bevalt prima. vind ze minder schel klinken dan d' addario's. minder dat metaal achtige. en blijven langer goed klinkenquote:Op zaterdag 2 december 2006 00:31 schreef Desensitized het volgende:
Wist je dat... ik morgen een set Ernie Ball Slinky RPS .10 op mijn Dean zet?
Ben benieuwd hoe ze bevallen. Ben al die tijd d'Addario gewend. Nu alleen de lage E gebroken tijdens een Drop C nummer. Schoot eerst al naast zijn zadeltje, kort daarna brak hij
Iemand bekend met dat setje? 10, 13, 17, 26, 36 en 46.
Aan de band lijst te zien achter op het pakje is het geen slechte keus geweest
Eén naam: Freddy Kingquote:Op vrijdag 1 december 2006 10:55 schreef puNxje het volgende:
[..]
weet iemand nog relaxte blues nummers of artiesten?
![]()
ik zit weer door men lijstje heen![]()
Dat is een retorische vraag hoop ik?quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:00 schreef imported_sphinx het volgende:
wat is het voordeel van een extra snaar?
nou eigenlijk zou ik niet weten wat je ermee moetquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:07 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is een retorische vraag hoop ik?
Extra bas snaar dus nog lager kunnen spelenquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nou eigenlijk zou ik niet weten wat je ermee moet
ik gebruik de hoogste snaren toch vrij weinig op zichsoms..
Ok dan! Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:15 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik heb ze op mn Epi, bevalt prima. vind ze minder schel klinken dan d' addario's. minder dat metaal achtige. en blijven langer goed klinken
aha, dus lager spelen terwijl je ook nog steeds hoog kan spelen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:17 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Extra bas snaar dus nog lager kunnen spelen
Niet als je echt Metal wilt spelen met de laagste snaar in F ofzoquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
aha, dus lager spelen terwijl je ook nog steeds hoog kan spelen.
wat saai.
gitaar in C stemmen is ook leuk.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:38 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Niet als je echt Metal wilt spelen met de laagste snaar in F ofzo
Nou een 7-snarige gitaar kan dus nog lagerquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gitaar in C stemmen is ook leuk.
mja..meh... dan koop ik wel een baritonequote:Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou een 7-snarige gitaar kan dus nog lager
Een 7-snarige baritonequote:Op zaterdag 2 december 2006 14:58 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
mja..meh... dan koop ik wel een baritone![]()
Ibanez SAS 36 FM DRSquote:Op zaterdag 2 december 2006 12:04 schreef guitarist.nl het volgende:
Wat voor ibanez??
Ik stem terug naar A.quote:
Krijg nou tieten daar stond ik laatst ook bijna mee bij de kassaquote:Op zaterdag 2 december 2006 17:00 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Ibanez SAS 36 FM DRS
[afbeelding]
Hehe ik vond hem ook erg cool. Hij was daar ook nogal verstopt. Achter een cutout van Zakk Wylde.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:39 schreef -Menn0- het volgende:
Krijg nou tieten daar stond ik laatst ook bijna mee bij de kassa![]()
Doe als ik, ga bassenquote:Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou een 7-snarige gitaar kan dus nog lager
Ik heb niks gekochtquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:30 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Hehe ik vond hem ook erg cool. Hij was daar ook nogal verstopt. Achter een cutout van Zakk Wylde.
Wat heb je trouwens toen gekocht ipv deze?
T lijkt wel een Dean manquote:Op zaterdag 2 december 2006 19:36 schreef Desensitized het volgende:
Zie hier, een uitgeleefde Strat [die Synsonic waar ik het over had]. Is zo gekocht, de desbetreffende persoon heeft er niks aan gedaan.
Fretten als een topkam![]()
[afbeelding]
Gare brug [mist zelfs een zadel], uitstekende schroeven![]()
[afbeelding]
Onverstelbare tremolo, vier veren![]()
[afbeelding]
Geen afscherming tussen veren en element![]()
[afbeelding]
Zit nu met een dilemma. In de hens steken, of die dingen fiksen voor de klant wat afgespoken was.
Heb hem er al een mail over gestuurd. Benieuwd wat hij er van zegt.
Net dat je dacht dat het niet goedkoper kon dan Amuse/Blokker krijg je dit onder ogen![]()
quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:32 schreef Desensitized het volgende:
Kan het hebben, weet gelukkig beter
Beter dat jij het zegt dan iemand bij zijn volle verstand![]()
Nee, daar twijfelde ik dus ook over. Heb inmiddels wel gefixt waarvoor ze hem gebracht hebben, maar persoonlijk zou ik hem heel ver weg smijtenquote:Op zondag 3 december 2006 00:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Oh god, die gitaar. Daar steek je toch geen energie in
Wat geven jullie snel op, zoiets kan toch ook heel leuk zijn in z'n volle glorie te herstellen?quote:Op zondag 3 december 2006 11:40 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Nee, daar twijfelde ik dus ook over. Heb inmiddels wel gefixt waarvoor ze hem gebracht hebben, maar persoonlijk zou ik hem heel ver weg smijten
Of op het podium aan braad slaan![]()
Ja hoe pak je dat precies aan dan qua kopen en doen, lijkt me we leuk om eens te doen zelfquote:Op zondag 3 december 2006 12:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wat geven jullie snel op, zoiets kan toch ook heel leuk zijn in z'n volle glorie te herstellen?
Ik heb hier een hele oude strat, prima ding geluid is fantastisch, zou voor het zicht een refret moeten hebben, maar speelt fantastisch, blijkbaar hoeven ingesleten frets zo'n probleem niet te vormen. Tsja, tuners mogen beter (eenvoudig te vervangen), elementjes moesten uit de elementholte gevist worden en de electronica schoongemaakt. Allemaal gedaan, heeft heel wat werk ingezeten, maar zet nu wel elke Mexicaanse strat te kakken!![]()
Je moet er gewoon tegen aanlopen en vlot reageren. Kun je vaak dingen voor een prikkie meenemen. Niet te bang zijn dingen zélf te doen. Maar koop een goede basis (Yamaha, Aria, LC, Pearl...)quote:Op zondag 3 december 2006 13:03 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja hoe pak je dat precies aan dan qua kopen en doen, lijkt me we leuk om eens te doen zelf!
Heey help me eens even, hoe heet de LP die ik bedoel in de post boven jou1!!quote:Op zondag 3 december 2006 13:45 schreef TeleluvR het volgende:
Binnenkort weer een bestelling plaatsen bij Thomann. Wil nog twee van mijn gitaren voorzien van een koffer en 10 setjes snaren maar meebestellen!
En zeker een flat top? Dan was het of zelf erin gezet, of geen Gibson (custombuild?)...quote:
Hmmz, ik begin te tweifelenquote:Op zondag 3 december 2006 13:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En zeker een flat top? Dan was het of zelf erin gezet, of geen Gibson (custombuild?)...
Mja zoiets was het jaquote:Op zondag 3 december 2006 13:57 schreef TeleluvR het volgende:
Créme p90's en binding? Die binding sluit een GEM uit. Klinkt erg custom-build.
De Special is er niet in sunburst vanaf de fabriek, maar komt wel het dichtst in de buurt, alleen geen binding en creme p90's
GEM heeft een gewelfde top en geen binding!
[afbeelding]
8?quote:Op zondag 3 december 2006 14:11 schreef TeleluvR het volgende:
Air Norton's zijn te gek!
Je hebt trouwens een snaar teveel opgezet!
+1 scherp!quote:Op zondag 3 december 2006 14:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
8?
Air Norton is inderdaad erg mooi, heel helder en warm. Maar Evolutions zijn voor in de brug ook zeker te gek!
Is ook niet moelijk, en zeker leuk om te doen, maar moet ik wel eerst weten of de klant dat wilquote:Op zondag 3 december 2006 12:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wat geven jullie snel op, zoiets kan toch ook heel leuk zijn in z'n volle glorie te herstellen?
Ik heb hier een hele oude strat, prima ding geluid is fantastisch, zou voor het zicht een refret moeten hebben, maar speelt fantastisch, blijkbaar hoeven ingesleten frets zo'n probleem niet te vormen. Tsja, tuners mogen beter (eenvoudig te vervangen), elementjes moesten uit de elementholte gevist worden en de electronica schoongemaakt. Allemaal gedaan, heeft heel wat werk ingezeten, maar zet nu wel elke Mexicaanse strat te kakken!![]()
wat doet het?quote:Op zondag 3 december 2006 13:59 schreef TeleluvR het volgende:
Jeuh, Thomann verkoopt mijn favo plectra!!! Deze!
Plectrumquote:
quote:
Je had die reactie toch wel verwacht, of niet dan?quote:Op zondag 3 december 2006 15:01 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
ok, laat ik het anders zeggen. wat is er speciaal aan en waarom is het jouw favoriete plectrum?
Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar "niet kwijt zijn als je hem echt nodig hebt" staat vrij hoogquote:
Over het algemeen speel ik met plectrum de hele tijd, maar in stukken dat ik dat niet doe, stop ik hem snel half in m'n mond... De vrouwen om mij heen vinden dat altijd iets sensueels hebben ;-) althans, zeggen zequote:Op zondag 3 december 2006 16:09 schreef imported_sphinx het volgende:
Wat doen jullie met plectrums tijdens oefenen/gigs ?
in je broekzak? in een pickholder? heb je er maar 1 en dus in je hand?
ik ga denk ik zo'n opplakbare houder kopen en die op mn strap plakken. (zit zo'n logo op waarop dat moet lukken)
Schitterende gitaar man! Waanzinnig! Ik ben reuze benieuwd naar hoe deze klinkt/speelt!quote:Op zondag 3 december 2006 15:48 schreef Gitarist het volgende:
'k Heb m'n gitaar al weer een dikke week, maar vandaag pas foto's gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]dat stickertje![]()
Op de versterker leggen, weet je em altijd weer te vinden!quote:Op zondag 3 december 2006 16:09 schreef imported_sphinx het volgende:
Dank je! Tsja... hij speelt heerlijk! Als een Telequote:Op zondag 3 december 2006 16:21 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Schitterende gitaar man! Waanzinnig! Ik ben reuze benieuwd naar hoe deze klinkt/speelt!![]()
in me hand, en een (stel) in me broekzakquote:Op zondag 3 december 2006 16:09 schreef imported_sphinx het volgende:
ik ga denk ik zo'n opplakbare houder kopen en die op mn strap plakken. (zit zo'n logo op waarop dat moet lukken)
Die neiging krijg ik wel, zo!quote:
ziet er goed uit!quote:Op zondag 3 december 2006 15:48 schreef Gitarist het volgende:
'k Heb m'n gitaar al weer een dikke week, maar vandaag pas foto's gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]dat stickertje![]()
Posterstrip nemen en met dubbelzijdige tape aan je mic stand plakken. Kost geen drol, en ja kan er heel gemakkelijk bij.quote:Op zondag 3 december 2006 16:09 schreef imported_sphinx het volgende:
of je koopt voor 5 euro een fatsoenlijke.quote:Op zondag 3 december 2006 19:36 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Posterstrip nemen en met dubbelzijdige tape aan je mic stand plakken. Kost geen drol, en ja kan er heel gemakkelijk bij.
En uiteraard een paar op je amp leggen.
verkapt ' [instert merknaam] is tof ' topic is beter dan een normaal topic topic.quote:Op zondag 3 december 2006 20:42 schreef Maaark het volgende:
valt nu toch wel mee bizznitch?
Eerder dit topic... dit is net zoiets als kleine kinderen op de basisschool doen na sinterklaas. oeehh ik heb diit en dat is veul leuker en beterrrr. neeee dat van mijjjjquote:Op zondag 3 december 2006 20:42 schreef Maaark het volgende:
valt nu toch wel mee bizznitch?
Wacht maar, je doet vanzelf mee.quote:Op maandag 4 december 2006 01:41 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Eerder dit topic... dit is net zoiets als kleine kinderen op de basisschool doen na sinterklaas. oeehh ik heb diit en dat is veul leuker en beterrrr. neeee dat van mijjjj.
En ach ik zie het veel en veel vaker gebeuren in deze reeks.
Mja, mijn Fender is toch beter dan jouw Squierquote:Op maandag 4 december 2006 01:41 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Eerder dit topic... dit is net zoiets als kleine kinderen op de basisschool doen na sinterklaas. oeehh ik heb diit en dat is veul leuker en beterrrr. neeee dat van mijjjj.
En ach ik zie het veel en veel vaker gebeuren in deze reeks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
ESPquote:Op maandag 4 december 2006 00:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Net terug van persistance tour, of hoe je het mag schrijven![]()
Veel toffe bands![]()
En veel toffe gitaren/bassen voorbij zien komen, veel ESP![]()
verkapt ESP is tof
..kan het niet latenquote:
quote:Op maandag 4 december 2006 08:18 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, mijn Fender is toch beter dan jouw SquierIk heb er zelfs nog een Squier bijgekocht toen ik al lang en breed een Fender hadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
Nee ook nietquote:
Ff checkequote:Op maandag 4 december 2006 12:38 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Nee ook niet. Je zou bij Bol.com eens op Eater kunnen zoeken, en dan Lock it Up proberen. Je kan dan zeg maar bij die cd een paar korte samples luisteren
.
Volgens mij is alleen overdrive echt oversturing. Distortion is meer vervorming (woord zegt het ook wel een beetje).quote:Op maandag 4 december 2006 12:40 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Bij overdrive denk ik aan hendrix, bij distortion aan Motorhead. Volgens mij klopt dat wel een beetje, als ik die pedalen zo bekijk. Het is allebei oversturing
Flanger en Chorus zit het verschil hem in de delaytijd. Distortion is gebruikelijkerwijs met meer clipping dan overdrive, maar daar zit niet echt een harde grens tussen dacht ikquote:Op maandag 4 december 2006 12:50 schreef Cynic het volgende:
Heel goed ben ik er zelf ook niet uit hoor. Net als het wezenlijke verschil tussen een flanger en phaser. Ik hoor wel een verschil, maar wat?
quote:Op maandag 4 december 2006 12:53 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Overdrive minder rauw en ruig is dan distortion? M.a.w. dat distortion dus de overtreffende trap is van overdrive...
Wikipedia is ook weer behulpzaamquote:Op maandag 4 december 2006 12:53 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Overdrive minder rauw en ruig is dan distortion? M.a.w. dat distortion dus de overtreffende trap is van overdrive...
quote:Some distortion effects provide an "overdrive" effect.
Klopt volgens mij vrij aardigquote:Op maandag 4 december 2006 12:53 schreef Gitarist het volgende:
Ja ben maand geleden ofzo pedalen wezen testen en daarop baseer ik datquote:Op maandag 4 december 2006 12:58 schreef Gitarist het volgende:
Ok, tecnhisch gezien dus niet, maar qua "geluids-ervaring" wel?
quote:Op maandag 4 december 2006 13:45 schreef puNxje het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2255518469874222492&q=canon+rock
check![]()
das gewoon die Jerry C gast met een nog irritantere versie van zn Canon Rock.quote:Op maandag 4 december 2006 13:52 schreef Cynic het volgende:
net wat we nodig hebben, nog meer slaapkamergitaristen
Dat is toch het enige wat hij kan spelenquote:Op maandag 4 december 2006 13:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
das gewoon die Jerry C gast met een nog irritantere versie van zn Canon Rock.
jah.quote:Op maandag 4 december 2006 14:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is toch het enige wat hij kan spelen![]()
ja nou dan zal ik potverdikke es een goeie TT bedenken..quote:
Bij mijn weten beschikken multieffects niet over een sexuele voorkeur, dus nee.quote:Op maandag 4 december 2006 14:09 schreef imported_sphinx het volgende:
zijn multieffects trouwens gay?
ok. ik vind ze wel handig namelijk.. maar als ze seksuele interesse voor me gaan tonen is het natuurlijk gedaan met die dingen.quote:Op maandag 4 december 2006 14:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bij mijn weten beschikken multieffects niet over een sexuele voorkeur, dus nee.
nee dit is wel een ander. Deze kerel soleert gewoon wat over die backingtrack.... is dus wel een miversiequote:Op maandag 4 december 2006 13:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
das gewoon die Jerry C gast met een nog irritantere versie van zn Canon Rock.
das waar.quote:Op maandag 4 december 2006 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja ik heb een Zoom G2 maar dat was omdat ik in het begin een beetje goed de beschikking wou hebben over meerdere effecten en het te duur was om ze allemaal los te kopen, wel mooi ding trouwens, maar uit losse pedaaltjes haal je toch meer, omdat het practisc onmogelijk is dat uit zo'n muliteffect van alle effecten precies het geluid er uit komt wat je wilt hebben
ik zie het verschil niet tussen al die jappenquote:Op maandag 4 december 2006 14:23 schreef Cynic het volgende:
[..]
nee dit is wel een andere. Deze kerel soleert gewoon wat over die backingtrack.... is dus wel een miversie
als je de wat duurdere hebt lukt dat volgens mij prima met zo'n multi-effect hoor. Ben er zelf alleen nog niet aan toe geloof ikquote:Op maandag 4 december 2006 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Mja ik heb een Zoom G2 maar dat was omdat ik in het begin een beetje goed de beschikking wou hebben over meerdere effecten en het te duur was om ze allemaal los te kopen, wel mooi ding trouwens, maar uit losse pedaaltjes haal je toch meer, omdat het practisc onmogelijk is dat uit zo'n muliteffect van alle effecten precies het geluid er uit komt wat je wilt hebben
Om er een beetje mee te klooien is het natuurlijk wel leuk jaquote:Op maandag 4 december 2006 14:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
das waar.
eigenlijk heb ik meer dan een distortion en een delay pedaaltje niet nodig
maar wel leuk om met andere effecten te klooien soms.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |