ja, nou, dat motten effecte toch ook doen?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:00 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Dat beinvloed je geluid nogal.
Haha!quote:Op woensdag 29 november 2006 19:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, nou, dat motten effecte toch ook doen?![]()
Dat was mijn punt dus ook!quote:Op woensdag 29 november 2006 19:04 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja, nou, dat motten effecte toch ook doen?![]()
whahaheheheh jij zegt padaalquote:Op woensdag 29 november 2006 19:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha!
Ik snap er alleen nog steeds niet van? Om padalen parallel te schakelen heb je dus wel een hele zoot snoertjes nodig?
Gitaar --> Doosje --> padaal --> doosje --> padaal --> doosje --> versterker
Zoiets moet ik me daar bij voorstellen?
menquote:Op woensdag 29 november 2006 19:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
whahaheheheh jij zegt padaal
het is pEdaal, puhhdaall.![]()
![]()
nee, dysleCtisch heb je ook fout gespelD.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:12 schreef punkjunk het volgende:
[..]
menik ben zo dysletisch (zo goed gespelt??) als een deur
![]()
Dude, where ya talking 'bout?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:14 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, dysleCtisch heb je ook fout gespelD.
[/offtopic]
Je link werkt niet!quote:Op woensdag 29 november 2006 19:38 schreef Neidropje het volgende:
Alle effectbenodigdheden, behuizingen, jacks, weerstanden etc etc koop je bij http://www.newtone-online.nl/
hehehe verdorie mn uitleg lukt niet:P
zie het als een doorgeefluik, een centraal stopcontact
opt gitaarnetforum doet iemand ook een poging:
"Ik moet nu iedere keer 4 kabels op verschillende aansluitingen op mijn pedalenbak aansluiten. Dat heb ik nu voorkomen door 1 centraal aansluitpunt te maken.
Links de oude situatie met de kabels van 6 meter over het hele pedalboard. Rechts de nieuwe situatie met het centrale aansluitpunt. Haalt ook eventuele trekkrachten van de pedalen."
http://img177.imageshack.us/img177/461/untitledff2.jpg
Zelf ontwerpenquote:
Je kunt het dus goed vergelijken met een stage-box. Ipv 6 kabels van 60 meter gebruik je gewoon 1multykabel van 60 meter en een aantal kortere snoertjes van jack/XLR. Wel handig opzich, maar in serie schakelen lijkt mij simpeler, en wanneer er echte by-passes bij zitten zou dat toch ook geen effect hebben op het geluid?quote:Op woensdag 29 november 2006 19:38 schreef Neidropje het volgende:
-knip-
Jaquote:Op donderdag 30 november 2006 00:01 schreef Bizznitch het volgende:
Ik ben een vrouw en ik speel op een squier. telt dat ook?
Dat je actie lager is op een gitaar met dunnere frets is natuurlijk onzin, de actie gaat niet tot het hout, maar tot de bovenkant van de frets. Dat is dus gewoon je verbeeldingquote:Op woensdag 29 november 2006 20:53 schreef imported_sphinx het volgende:
dikke frets hebben dus geen doel?
Ik snap 'em!quote:Op woensdag 29 november 2006 23:32 schreef Neidropje het volgende:
-knip-
dat weet ik, maar doordat je al snel op het hout zit met kleinere frets voelt het alsof de actie lager is.quote:Op donderdag 30 november 2006 01:42 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Dat je actie lager is op een gitaar met dunnere frets is natuurlijk onzin, de actie gaat niet tot het hout, maar tot de bovenkant van de frets. Dat is dus gewoon je verbeelding. Ten tweede: met jumbofrets heb je minder wrijving met het hout en speelt het dus voor veel mensen lekkerder.
Sommige (vooral Fender-)shredders zoals Yngwie Malmsteen spelen met een scalloped neck. Daar is de ruime tussen de frets uitgehold, wat een nog extremere versie van "jumbo frets" geeft. Als je daarop te hard drukt ben je gelijk vals, dus vereist zo'n nek een delicate hand.
[afbeelding]
yeah moet je zeker doen. Is erg makkelijk om eens te beginnen met het maken van pedaaltjes, zit ook een erg goed forum bij. Ik ben begonnen met een AB boxje maken:quote:Op donderdag 30 november 2006 07:47 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik snap 'em!
Any way, ik kwam net die site van Newtone tegen door jouw! Die hebben ook vette bouwpakketjes, dat lijkt me echt vet om eens te probere!![]()
Ja, dan ben je ook een echte ventquote:Op donderdag 30 november 2006 00:01 schreef Bizznitch het volgende:
Ik ben een vrouw en ik speel op een squier. telt dat ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |