Voorlaatste post:quote:Op zondag 26 november 2006 22:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, een discussie voeren aan de hand van "het zou zo gebeurd kunnen zijn" is vrij nutteloos. Zo kun je van elk aspect van 9/11 wel 9823749721973987 varianten verzinnen. En dat heeft geen enkele zin want zo komen we er toch niet uit. Dan is het nog nuttiger om te gaan kijken hoe gras groeit.
Het is leuk dat je alternatieven aandraagt, maar het zou fijn zijn als je daar een wat andere basis voor hebt dan "hmmmm... Dat klinkt logisch, maar ik wil het er niet mee eens zijn. Laat ik maar een anderen theorie verzinnen".
Ik wil best een discussie met jou voeren. Maar dan wel aan de hand van wat tastbaardere beweringen dan die je de laatste tijd doet.
Nee, waarom zou dat sarcasme moeten zijn? Zo ingewikkeld is mijn redenering toch niet?quote:Op zondag 26 november 2006 22:57 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat dit sarcasme is
Dus het is niet dat hij beweert dat je hem per se moet geloven, en dat is wel iets anders als de meeste conspirancywebsites zeggen.quote:No. If we’ve an overall message here, it’s check things for yourself. Don’t trust a site just because it’s telling you what you want to believe. Don’t believe us without evaluating our arguments and checking the references we provide, either (we’re as likely to make mistakes as anyone else). Look into the claims yourself, discover both sides of the argument, and make your own mind up.
Uit datzelfde artikel. Weer mooi voorbeeld van het selectief quoten/lezen wat hier te vaak gebeurd.quote:A 3-Box model of water flow was developed to describe the above scenario, where Box 0
is the debris, Box 1 the Bathtub, and Box 2 the bottom of the Bathtub plus the PATH tunnel. The
model predicts that if the only source of tritium were the airplanes, the deposition factor of HTO
at ground zero would have been [3]%. This is consistent, but judged somewhat too high by a
comparison with the two known incidents involving tritium and a fire. Therefore, [a] second
tritium source [was likely to] have been present, which were the weapons (plus possibly the
watches). The model also puts a constraint on the rate of tritium release from the weapons: it
would have to be slower than the water flow rate in the Bathtub. Such a mechanism is consistent
with a slow tritium release from the devices in the debris due to the lingering fires, followed by
an oxidation and removal with the water flow.
De Weapons waar hierover gesproken wordt, dat zijn de volgende:quote:Op zondag 26 november 2006 23:43 schreef ATuin-hek het volgende:
Over het tritium:
[..]
Uit datzelfde artikel. Weer mooi voorbeeld van het selectief quoten/lezen wat hier te vaak gebeurd.
quote:The ATF office had two weapon vaults in WTC Building 6. Also 63 Police Officers, possibly carrying handguns, died in the attack. The weaponry containing tritium sights was therefore a likely and significant source of tritium. It is possible that some of the 2824 victims carried tritium watches, however this source appears to be less significant than the other two.
hmm, hoe wil je dit dan maskeren? als er werkelijk op elke verdieping een bom had gelegen, hoe wil je dat gaan maskeren? en niet zomaar 1 bom, je moet wel tegen een stuk of 10 dragende balken ene bom zetten voordat het gebouw wilt instorten.quote:Op zondag 26 november 2006 16:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Naar mijn mening, is het voor 1 hond onmogelijk om wtc 1 en 2 volledig (incl. core, liftschachten, kelders) op explosieven (die ook nog 's goed te maskeren zijn volgens mij) te controleren. Ik vind dat ongeloofwaardiger als 'n goed geplaatste mini nuke in de core.
Dat bedoelde ik idd. En hoe wil je dat allemaal aanbrengen in 6 dagen tijd, zonder dat het opvalt.quote:Op zondag 26 november 2006 23:53 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
hmm, hoe wil je dit dan maskeren? als er werkelijk op elke verdieping een bom had gelegen, hoe wil je dat gaan maskeren? en niet zomaar 1 bom, je moet wel tegen een stuk of 10 dragende balken ene bom zetten voordat het gebouw wilt instorten.
Ik zou idd ook denken van niet. Zelfs als die mininuke 'maar' vergelijkbaar is met 40 ton TNT dan geeft dat volgens mij een heel ander schadepatroon en knal als dat er nu is geweest. Maar ik geef toe, dat is gevoelsmatig, want ik heb nog nooit een explosie van zo'n mininuke gezien, en ik kan me ook niet zo goed voorstellen wat ik moet verwachten bij 40 ton TNT dat ontploft.quote:verder vraag ik me af: uit videofragmenten, leek het daar nou echt erop dat er een mininuke ontplofte?
Dat zou je wel denken idd.quote:en aangezien complotbedenkers het erover hebben dat er op elke verdieping bommen waren geplaatst, dan moet 1 hond toch wel in staat zijn die explosieven te ontdekken op tenminste 1 verdieping he?
Ik vraag me nu eigenlijk af of de complottheoretici wel weten wat er met die De Havilland Comets is gebeurd indertijd. Het is wel een goed voorbeeld iddquote:als het de Havilland onderzoek was uitgevoerd door deze complotbedenkers dan zouden wij nu moeten geloven dat alle Comet vliegtuigen waren neergehaald door de CIA om ons bang te maken en zouden er geen verbeteringen zijn aangebracht aan de vliegtuigen en zouden wij nu in angst leven voor de CIA dat het vliegtuig waar wij in stappen misschien wel de volgende is die wordt neergehaald, in plaats van naar de wetenschappers te luisteren die na een behoorlijk onderzoek erachter kwamen dat metal fatigue, geinitieerd door microscopische haarscheurtjes de oorzaak waren van deze 'ontploffingen'
Da's trouwens wel iets wat vrij typisch is bij complotdenken: er wordt iha vanuit gegaan dat alles precies gaat zoals gepland, en dat niets toevallig is.quote:Op zondag 26 november 2006 23:53 schreef Cyclonis het volgende:
je zult nooit alle verschijnselen naar tevredenheid kunnen verklaren, maar veel dingen vallen nou eenmaal buiten het deterministische domein.
dat klopt. daarom is een discussie met een complotdenker een grote uitdaging. het doet me denken aan een discussie met een godsdienstige. die zoeken ook achter elk verschijnsel een goddelijke verklaring. en zolang er verschijnselen zijn die wij niet kunnen verklaren, achten zij het bewezen dat er daadwerkelijk een god is die voor dat verschijnsel heeft gezorgd.quote:Op maandag 27 november 2006 00:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's trouwens wel iets wat vrij typisch is bij complotdenken: er wordt iha vanuit gegaan dat alles precies gaat zoals gepland, en dat niets toevallig is.
ik probeer inderdaad met dit voorbeeld duidelijk te maken dat je bij een uniek geval niet meteen al vantevoren conclusies moet gaan trekken op initiele observaties, omdat je daarmee tot hele verkeerde conclusies kan komen.quote:Ik vraag me nu eigenlijk af of de complottheoretici wel weten wat er met die De Havilland Comets is gebeurd indertijd. Het is wel een goed voorbeeld idd![]()
The Blob ate WTC7!quote:Op maandag 27 november 2006 01:49 schreef pietje77 het volgende:
[afbeelding]
hihi, ff een grapje tussendoor, van een site die NIST/911myths hun WTC7 theorietje eventjes aanpakt.
Ze schijnen daar een enorme behoefte aan debunkers te hebben
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread225868/pg1
Maar de vernietiging van 3 wolkenkrabbers werd uitgevoerd door 19 arabieren en een baard in een grot met behulp van "Hoe vlieg ik een Boeing voor Dummies" en wat plastic mesjes.quote:
...the killing of Litvinenko was an 'organised operation' which bore all the hallmarks of a foreign intelligence agency...
IIg een stuk logischer en constitenter dan een theorie die uitgaat van een mini-nuke en explosieven op alle verdiepingen van het WTC.quote:Op maandag 27 november 2006 02:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
The Blob ate WTC7!
Je kan het hier wel neerzetten maar gelovers van de overheidsversie passen feit toch gewoon aan theorie aan. Wat dat betreft doet het denken aan een discussie met een godsdienstige. O nee, we zouden niet meer kleineren en bespotten...
Ahum![]()
Nu met die liquidatie van Litvinenko kon ik een glimlach niet onderdrukken toen ik dit las
[..]
Maar de vernietiging van 3 wolkenkrabbers werd uitgevoerd door 19 arabieren en een baard in een grot met behulp van "Hoe vlieg ik een Boeing voor Dummies" en wat plastic mesjes.
"We're an empire now, and when we act, we create our own reality."
Hoe inconsistent en onlogisch die realiteit is, dat maakt niet uit. Als ze zeggen dat 9/11 door een stel arabieren is uitgevoerd "Kijk maar, we hebben een paspoort gevonden" - dan is dat zo. Als ze daarentegen zeggen dat een enkele moord alle kenmerken van een overheidsoperatie draagt, dan is dat ook zo. En dan komen er mooie rapporten, met officiele handtekeningen en stempels en reportages en documentaires en zo maken ze het geschiedenis. Om voor toekomstige onderzoekers en historici decenia zo niet eeuwen later te ontdekken dat het toch allemaal iets anders was.
Moet je eens kijken hoe de Amerikaanse overheid op andere gebieden met onderzoek omgaat, bijvoorbeeld over milieu. Nee, ik heb geen hoge pet op van overheidsrapporten. Dit zijn dezelfde mensen die in de VN veiligheidsraad voor het oog van de hele wereld keihard hebben staan liegen met gefabriceerd bewijs over Irak. Dus nee, die hebben bij mij geen hoge betrouwbaarheidswaarde.quote:Op maandag 27 november 2006 08:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
IIg een stuk logischer en constitenter dan een theorie die uitgaat van een mini-nuke en explosieven op alle verdiepingen van het WTC.
Plus zoals cyclonis aangeeft ondersteunt door de wetenschappelijke wereld, maar die zitten natuurlijk in het complot.
Erg flauw. Een mod mag weer geen mening hebben als het niet uitkomt. En als je die opmerking over "discussie met een godsdienstige" bedoelt en die niet respectvol vindt moet je even enkele posten hoger kijken.quote:Van een mod verwacht ik een neutralere post, zeker na de argumenten die cyclonis de afgelopen weken heeft aangedragen. Om nog maar te zwijgen over die van mouzzer, coolguy en mezelf.
"maar het is nu naar mijn mening wel duidelijk..."quote:En zoals ik al vaker heb aangegeven: ik sluit niet uit dat er sprake was van inside info, of misschien zelfs actief sturen van de terroristen, maar het is nu wel duidelijk dat de theorieën van C.D. in het WTC definitief naar het rijk der fabelen kunnen worden verwezen (misschien met uitzondering van WTC 1 en 2). Net zoals de theorie dat er geen vliegtuig in het Pentagon is gevlogen.
met wtc7 heb ik me niet beziggehouden. het officiele NIST rapport over wtc7 komt ook pas in janauri aan heb ik begrepen?quote:Op maandag 27 november 2006 02:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
The Blob ate WTC7!
Je kan het hier wel neerzetten maar gelovers van de overheidsversie passen feit toch gewoon aan theorie aan. Wat dat betreft doet het denken aan een discussie met een godsdienstige. O nee, we zouden niet meer kleineren en bespotten...
Ahum![]()
Ow vast wel.quote:Op maandag 27 november 2006 08:44 schreef NorthernStar het volgende:
Denk je dat het andersom niet zo is dat men jullie "de fanatieke debunkers" soms niet als religieuze fanaten ervaart?
Ik zie het net omgekeerd, sommigen geloven in Het Boek (NIST) als er maar handtekeningen van hoogeplaatste heren onderstaan dan klopt het wel, begraven onder de wiskunde vermengd met vooringenomen meningen, soms uitsluitend wat voor de hand ligt omdat er 'n keuze is gemaakt waar niet op teruggekomen word. Hoe weet jij wat er in die vliegtuigen zat? Weet jij 100 % zeker dat het daadwerkelijk flight No XX was? Of was het YY ? Hoe weet jij wat er in het WTC anwezig was? Weet jij zeker dat de zwaartekracht voldoende was om practisch alle inboedel, beton, tot stof te verpulveren, al het water te laten verdampen?quote:Op maandag 27 november 2006 00:25 schreef Cyclonis het volgende:
dat klopt. daarom is een discussie met een complotdenker een grote uitdaging. het doet me denken aan een discussie met een godsdienstige. die zoeken ook achter elk verschijnsel een goddelijke verklaring. en zolang er verschijnselen zijn die wij niet kunnen verklaren, achten zij het bewezen dat er daadwerkelijk een god is die voor dat verschijnsel heeft gezorgd.
Gelukkig ben jij er om me uit te leggen waar die gaten door komen, en hoe het kwam dat de resten maandelang geblust moesten worden, oh nee, dat is de afdeling thermodynamica.. dat is niet je vakgebied , en je kan nou eenmaal niet alles verklaren he? Zo lult iedereen in zijn eigen hokje.quote:zo zit dat ook hiermee krijg ik het idee. zolang niemand uitlegt hoe het komt dat er vreemde gaten zijn waargenomen, of getoaste auto's of gesmolten metaal, zien complotdenkers dat meteen als een bewijs dat de CIA bommen heeft geplaatst, of als een aanwijzing dat er misschien een particle cannon is afgevuurd vanaf een oorlogsschip in de zee of vanuit de ruimte.
En waar heb je onderzoek gedaan? Ben je met de MIR meegeweest, teruggevlogen met 1 van de vele geheime pentagon missies. Waar haal je dat vertrouwen vandaan dat het millitair apparataat jouw wat zou vertellen?quote:voor zover ik heb kunnen ontdekken zijn particle cannons op dit moment nog maar net in staat een kleine impuls te leveren
Ik quote ook wel ' s , maar nu. ff niet.quote:ik quote ook:
Die hebben ze al gebruikt?quote:According to our sources, Russia might deploy some top-secret "tectonic weapons" which were planted in the mountains of Afghanistan before the Soviet troops pulled out. These weapons can create a series of subterranean tremors with vast destructive power; this would make the former Soviet-Afghan border impassable from the south for a long time.
http://www.cdi.org/russia/johnson/5503-5.cfm
Ik zet hier niet "naar mijn mening" bij, net zoals ik bij een discussie over de evolutietheorie er niet "naar mijn mening" bijzet. Waarom niet? Omdat de gehele wetenschap het daar over eens is (op enkele 'deskundigen' na die niet deskundig zijn in biologie) , net zoals cyclonis nu wel volledig afdoende duidelijk gemaakt heeft dat er geen enkele aanleiding meer is om serieus te overwegen dat WTC 1 en 2 als gevolg van de inslagen van de vliegtuigen, de daaropvolgende brand en de verzwakking van de constructie is ingestort. De enige aanleiding om dat te kunnen denken is dat het van een afstand ook op een C.D. lijkt, maar dat is niet relevant, omdat het falen zoals dat bij het WTC is gebeurd, er automatisch toe leidt dat het gebouw instort op een soortgelijke manier als bij een C.D. Verder heb je wat mensen die explosies hebben gehoord, maar dat kan van alles zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 08:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoe de Amerikaanse overheid op andere gebieden met onderzoek omgaat, bijvoorbeeld over milieu. Nee, ik heb geen hoge pet op van overheidsrapporten. Dit zijn dezelfde mensen die in de VN veiligheidsraad voor het oog van de hele wereld keihard hebben staan liegen met gefabriceerd bewijs over Irak. Dus nee, die hebben bij mij geen hoge betrouwbaarheidswaarde.
[..]
Erg flauw. Een mod mag weer geen mening hebben als het niet uitkomt. En als je die opmerking over "discussie met een godsdienstige" bedoelt en die niet respectvol vindt moet je even enkele posten hoger kijken.
Denk je dat het andersom niet zo is dat men jullie "de fanatieke debunkers" soms niet als religieuze fanaten ervaart?
Kijk als jullie klagen ook eens naar jullie eigen opmerkingen en hoe jullie (vooral onderling) spottend en met dedain over users, die niet in jullie waarheid geloven, doen en posten.
[..]
"maar het is nu naar mijn mening wel duidelijk..."
Waarom is dat zo moeilijk te onderkennen dat het om persoonlijke opvattingen en waarheden gaat?
Aan welke dingen jij waarde hecht.
Oh, Cyclonis (iemand die ook als Hahahaa, of Resonancer zou kunnen posten, Cyclonis kan wat mij betreft net zo goed 'n groenteboer zijn) zegt het ook, en o.a. daarom is Wombcat er helemaal van overtuigd dat de NIST versie klopt en bijv niet over het hoofd heeft gezien dat explosieven/scalar weapons bijgedragen kunnen hebben aan de instorting.quote:Op maandag 27 november 2006 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zet hier niet "naar mijn mening" bij, net zoals ik bij een discussie over de evolutietheorie er niet "naar mijn mening" bijzet. Waarom niet? Omdat de gehele wetenschap het daar over eens is (op enkele 'deskundigen' na die niet deskundig zijn in biologie) , net zoals cyclonis nu wel volledig afdoende duidelijk gemaakt heeft dat er geen enkele aanleiding meer is om serieus te overwegen dat WTC 1 en 2 als gevolg van de inslagen van de vliegtuigen, de daaropvolgende brand en de verzwakking van de constructie is ingestort.
Niet alleen cyclonis, maar alle argumenten die eerder ook al langsgekomen zijn en experts die erbij zijn betrokken.quote:Op maandag 27 november 2006 19:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Oh, Cyclonis (iemand die ook als Hahahaa, of Resonancer zou kunnen posten, Cyclonis kan wat mij betreft net zo goed 'n groenteboer zijn) zegt het ook, en o.a. daarom is Wombcat er helemaal van overuigd dat de NIST versie klopt en bijv niet over het hoofd heeft gezien dat explosieven/scalar weapons bijgedragen kunnen hebben aan de instorting.
NIST hoeft ook helemaal geen uitleg te geven waarom praktisch alle inboedel en beton tot stof is verpulverd, de resten maanden bleven branden, want dat is hun taak en vakgebied niet en dit had ook helemaal niks met de instorting te maken.![]()
NIST hoeft ook helemaal geen uitleg te geven welk gedeelte van het WTC staal door hun is onderzocht, is helemaal niet relevant. idem
Als je zo in hokjes denkt dan is er i.d.d geen enkele aanleiding om aan het NIST rapport te twijfelen.
Daarom staat er ook o.a.!quote:Op maandag 27 november 2006 19:22 schreef Wombcat het volgende:
Niet alleen cyclonis, maar alle argumenten die eerder ook al langsgekomen zijn en experts die erbij zijn betrokken.
interessante kijk op zaken. het verschil zit hem er volgens mij in dat het niet gaat om handtekeningen van hooggeplaatste heren wat mij betreft, maar het feit dat er wetenschappelijke analyses zijn uitgevoerd die worden onderbouwd door mensen uit het vakgebied waar dit hele voorval betrekking op heeft. ik heb een aantal van de aannames die door NIST zijn gedaan aangehaald en uitgelegd waarom die verantwoord waren.quote:Ik zie het net omgekeerd, sommigen geloven in Het Boek (NIST) als er maar handtekeningen van hoogeplaatste heren onderstaan dan klopt het wel, begraven onder de wiskunde vermengd met vooringenomen meningen, soms uitsluitend wat voor de hand ligt omdat er 'n keuze is gemaakt waar niet op teruggekomen word. Hoe weet jij wat er in die vliegtuigen zat? Weet jij 100 % zeker dat het daadwerkelijk flight No XX was? Of was het YY ? Hoe weet jij wat er in het WTC anwezig was? Weet jij zeker dat de zwaartekracht voldoende was om practisch alle inboedel, beton, tot stof te verpulveren, al het water te laten verdampen?
dat het zo lang heet kon blijven komt doordat beton een hele goede isolator is van hitte. verder was het een enorme puinhoop van beton en staal, wat ook niet een al te goede hittegeleider is, en je hebt effectief een vrij goed geisoleerd systeem dat hitte kan vasthouden.quote:Gelukkig ben jij er om me uit te leggen waar die gaten door komen, en hoe het kwam dat de resten maandelang geblust moesten worden, oh nee, dat is de afdeling thermodynamica.. dat is niet je vakgebied , en je kan nou eenmaal niet alles verklaren he? Zo lult iedereen in zijn eigen hokje.
jouw manier van redeneren begint nu zodanige vormen aan te nemen dat een discussie nergens meer toe leid. jij bent nu in de ergste zin van het woord aan het speculeren.quote:En waar heb je onderzoek gedaan? Ben je met de MIR meegeweest, teruggevlogen met 1 van de vele geheime pentagon missies. Waar haal je dat vertrouwen vandaan dat het millitair apparataat jouw wat zou vertellen?
De vraag of de NASA/ Pentagon geen eigen geheime wetenschaps divisies hebben lijkt me redelijk legitiem , en ik vind het absurd dat jij als student denkt toegang te hebben tot hun geheimen.
ik ben benieuwd naar de sources trouwensquote:According to our sources, Russia might deploy some top-secret "tectonic weapons"
Tjka, het is en blijft TRU hier, ik ben nog aan 'n post aan het werken in je andere topic, en wil het n btje scheiden vandaar.quote:Op maandag 27 november 2006 19:24 schreef Cyclonis het volgende:
en dan ook nog eens uitsluitend op 1 ding uit mijn hele post reageren, waarin ik stel dat de discussie mij doet denken aan een discussie tussen een gelovige en een atheist.
Ik leg die o.a. alleen maar uitquote:
0 bewijzen is dus alle bewijzen die ik al naar voren heb gebracht, zoals de computersimulaties uitgevoerd door onafhankelijke technologische instituten, uitgevoerd door technici?quote:Wat zeker is is dat 2 vliegtuigen in het WTC vlogen, daarna gaat NIST over op de nieuwste 100% verdedigende regeringstheorie, gebaseerd op 0 bewijs.
je bedoelt verschijnselen, die volledig zijn toe te schrijven aan het instorten van het gebouwquote:Ze negeren zelfs de CD-analyse.
Wat dus echt een analyse is gebaseerd op letterlijk alle feiten.
ik heb al erg vaak gezegd, dat Jones zijn experiment waardeloos is. een fikkie stoken in een kleine (kleiner dan hemzelf) constructie van een wireframe metalen doos, met daarin wat organische stoffen en een aluminium plaat simuleert zeker heel realistisch wat er zich in het gebouw afspeelde?quote:Verder zodra het bewijs ophoud.(na inslag van de vliegtuigen), moeten we ons dus gaan baseren op alle beschikbare informatie.
Kleur rook, kleur metaal, brandweer getuigen, vele overlevenden in de "geschatte hitte" waarvoor ieder bewijs ontbreekt, integendeel.
squibs, totaal geen weerstand van de onbeschadigde, onverwarmde constructie. 3x
Absurd negeren van gesmolten staal, maar wederom achteraf aan komen met de zoveelste theorie:
gesmolten aluminium+tapijt+rommel = thermate kopie. en/of reflectie. (onmogelijjk zegt Prof. Jones)
je bedoelt de conclusie die wordt getrokken aan de hand van FEM analyses uitgevoerd door experts op het gebied van structuren. en jij en vele anderen concluderen dat als vergezocht op basis waarvan?quote:Verder zijn er nog vele, vele aanwijzingen, feiten, die mij en vele met mij doen concluderen dat "global collapse was inevitable" van NIST een vergezochte, misschien mogelijke, theorie is.
CD is een theorie die alleen is gebasseerd op verschijnselen waargenomen tijdens en na de collapse. als deze verschijnselen nou exclusief toe te kennen zijn aan CD, dan zou je een punt hebben. hier is dat niet het geval.quote:Controlled Demolition is gewoon een hele logische analyse.
wtc7 kan ik helaas nog niet al te diep op ingaan. ik zal wel die link doorlezenquote:http://www.abovetopsecret.com/forum/thread225868/pg1 ( nog meer debunked, ongefundeerd gokwerk van NIST, in een zeer informatief topic)
een goed ideequote:Moet dit ook eens op een rijtje zetten.
NIST theorie vs. CD analyse.( wie baseerd zich op alle beschikbare informatie en wie gebruikt alle info.)
begrepen. toch ben ik echt benieuwd naar hoe jullie het aan jezelf uitleggen dat er eigenlijk geen echt samenhangende complottheorie bestaat, maar eigenlijk allemaal afzonderlijke verklaringen gebasseerd op verschijnselen. hierbij rekening houdend met mijn Comet voorbeeldje.quote:Op maandag 27 november 2006 19:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Tjka, het is en blijft TRU hier, ik ben nog aan 'n post aan het werken in je andere topic, en wil het n btje scheiden vandaar.
ik hoef me er niet van te distantieren, aangezien dat expiriment van prof Jones niet representatief is voor de temperaturen die zich in het gebouw voordeden (aan de hand van relevante vergelijkbare gebouwbranden)quote:Dat prof. Jones het nieuwste gokje van NIST probeerd te reproduceren zonder resultaat lijkt mij logisch.
Maar, aluminium + tapijt + rommel = thermeet kopie?
of kies je nu toch voor de reflectie theorie?
of distantieer je je in dat geval van NIST?
schijnbaar zijn ze toch uitgegaan van de feiten dat er 2 vliegtuigen in het gebouw ramden, van het feit dat je met een FEM model een goede simulatie kunt maken voor schade, van het feit dat blootgelegd staal zwakker wordt bij hogere temperaturen, van het feit dat een gebouw instort als een kritiek aantal balken bezwijkt.quote:het lijkt mij toch vrij duidelijk hoor
- observatie1 : een boeing 767 ramde in elk gebouw
- observatie2 : er was duidelijk veel structurele schade
- observatie3 : er ontstond brand
- observatie4 : het gebouw begon na een bepaalde tijdsduur in te storten volgens eenzelfde wijze die kan worden waargenomen in een CD, met uitzondering dat de breuklijn van boven naar beneden begon
- hypothese : het gebouw was na de impact zodanig beschadigd dat de brand na verloop van tijd de structurele integriteit van het gebouw op een kritiek punt bracht, waarna het gebouw eenzelfde failure mode ondergaat als in CD, waar het effect op eenzelfde manier wordt bewerkstelligd, alleen dan veel sneller m.b.v. thermate
- aannames : hitte van brand 1000 graden, verantwoord door gemeten temperaturen in andere building fires. geen reden om aan te nemen dat de spullen in het WTC op een lagere temperatuur zouden branden dan in de andere gebouwen, waar ook aan brandveiligheidsvoorschriften wordt voldaan. aanname verantwoord
- analyse: zie http://wtc.nist.gov/pubs/NISTNCSTAR1-5FDraft.pdf voor echt een heel erg uitgebreide analyse en
http://www.luxinzheng.net/publications/english_WTC.htm
http://www.cs.purdue.edu/homes/cmh/simulation/phase3/
http://www.purdue.edu/UNS/html4ever/2006/060911.Sozen.WTC.html
voor wat beknoptere.
- resultaten analyse : de impact + brand combinatie is inderdaad volledig in staat om het gebouw neer te halen en ook nog volgens de waargenomen manier
- test observaties: explosies, gesmolten aluminium, langdurige hitte op ground zero
- test observaties verklaringen: explosies door het ineendrukken van de vloeren, gesmolten aluminium door de grote hitte die hoog genoeg is om aluminium te doen smelten en te doen gloeien, langdurige hitte door de goede isolatie van beton en staal
- conclusie : het gebouw is ingestort door de combinatie impact schade + hitte
- recommendations : maak hoge gebouwen voortaan ...... [NIST RECOMMENDATIONS]
- references [vele references]
Ah ja, maar als iemand anders claimt de waarheid te weten is dat trollen en de discussie verzieken?quote:Op maandag 27 november 2006 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zet hier niet "naar mijn mening" bij, net zoals ik bij een discussie over de evolutietheorie er niet "naar mijn mening" bijzet. Waarom niet? Omdat de gehele wetenschap het daar over eens is (op enkele 'deskundigen' na die niet deskundig zijn in biologie) , net zoals cyclonis nu wel volledig afdoende duidelijk gemaakt heeft dat er geen enkele aanleiding meer is om serieus te overwegen dat WTC 1 en 2 als gevolg van de inslagen van de vliegtuigen, de daaropvolgende brand en de verzwakking van de constructie is ingestort. De enige aanleiding om dat te kunnen denken is dat het van een afstand ook op een C.D. lijkt, maar dat is niet relevant, omdat het falen zoals dat bij het WTC is gebeurd, er automatisch toe leidt dat het gebouw instort op een soortgelijke manier als bij een C.D. Verder heb je wat mensen die explosies hebben gehoord, maar dat kan van alles zijn.
En dan zul je wel zeggen: maar in tegenstelling tot de evolutietheorie zijn de debunkers hier juist de geloven. Nee dus, want de experts die steunen wat dat betreft het officiële rapport. Dat staat of valt ook niet met het paspoort wat er gevonden is.
En wat dat betreft gaat de vergelijking met de evolutietheorie op. Ook hier zijn namelijk de experts het er over eens dat het op een bepaalde manier gegaan is. En daarom ben ik van mening dat ik hier niet meer "naar mijn mening" bij hoef te zetten. Dát is mijn mening.
Ja want de natuurkundige wetten geven antwoord op alle open vragen, verdachte omstandigheden en inconsistenties rondom 9/11. Dat noem ik niet "het grote plaatje", dat noem ik zelfbedrog.quote:En dan kan je best geen hoge pet op hebben van overheidsrapporten, maar de onderliggende natuurkundige wetten zijn niet afhankelijk van het standpunt van de overheid daarin. De conclusie van de experts is daarbij niet afhankelijk of het staal allemaal precies onderzocht is, want het gaat om het grote plaatje. Dat zou jij juist moeten zien, want daar kijk je toch altijd naar?
Ik heb al gezegd dat je even een paar posten naar boven moest kijken.quote:Moet ik voortaan ook zeggen dat mijn persoonlijk opvatting is dat de zwaartekracht van invloed is op voorwerpen en dat ze daarom naar beneden vallen als je ze loslaat (tenzij ze lichter dan lucht zijn)? Of is dat wel voldoende onderbouwd voor je?
Als mod mag je best een mening hebben, maar de manier waarop Pietje de discussie voert, raakt kant noch wal, en dan wakker je dat nog even aan door wat ridiculiserende opmerkingen. En daarbij doel ik niet alleen op die opmerking over gelovigen, maar op de hele toonzetting van je post. Dis is ridiculiserend
Dat moet je imo als mod niet doen. Je bent nu als mod aan het ridiculiseren, en ik ben het met je eens dat beide partijen dat wel eens doen in de discussie, en dat is niet goed. als mod moet je je daar zeker niet in begeven. En dat is mijn mening over modzijn.
Komop, je gaat nu toch niet beweren dat het rediculiseren en beschimpen is begonnen sinds Pietje hier meepost he?quote:En zie ook deze post van Calvobbes.
Overigens als je nu zo klagerig doet over de opmerkingen die "debunkers" maken, ga dan ook nog maar eens de posts van Pietje checken, die werkelijk doorspekt zijn van allerlei kleinerende opmerkingen, maar waarover ik je nog geen enkele keer iets heb horen zeggen.
Dat is niet om te zeggen van "hij doet het ook" (hoewel ik dat nu doe), maar maak het verwijt dan twee kanten op, want de post van Pietje waar je op reageert die was al alleen maar kleinerend bedoeld (of in ieder geval zo geïnterpreteerd door mij). Wat me op zichzelf nog niet uitmaak, maar zoals ik al zei, als mod moet je daarboven staan.
Wat mij betreft wel hoorquote:Op dinsdag 28 november 2006 08:03 schreef NorthernStar het volgende:
Komop, je gaat nu toch niet beweren dat het rediculiseren en beschimpen is begonnen sinds Pietje hier meepost he?
Jij begint over een nuclear device in de kelders van de torens als je een kernbom af laat gaan in de kelder heeft dat gevolgen voor de gehele structuur die daarboven staat, die wordt namelijk weggevaagd. Bij WTC1 blijft tot 15 seconden na de collapse nog een stuk kern van bijna 200 meter hoog staan die heb je zelf laten zien op foto's. Bij WTC2 blijft ook een deel van de kern staan na de collapse, zie http://video.google.com/videoplay?docid=-1615521411849861778&q=core+standing+wtcquote:Op zondag 26 november 2006 21:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Jammer dat ik ht nu toch hier moet posten en niet in het "technische topic"
Hoe weet jij dat de kern nog heel is als de top kantelt ?
De Antenne zakt naar beneden, dus de Core valt dan i.i.g.
Er zit een verschil tussen WTC1 en WTC2 daarin, bij WTC1 is het logisch dat de kern het begeeft daar is namelijk een 767 vol tegenaan gevlogen. Bij WTC2 is de kern slechts gedeeltelijk beschadigd en grootste schade is aan de oostkant precies de kant die het als eerste begeeft en de kant waarop het bovenstuk naar valt. Bij WTC2 is de kern dus zichtbaar zoals op bovenstaand filmpje is te zien.quote:Daarom denk ik ook dat als de trusses de oorzaak van de instorting waren geweest de core als laatste zou gaan en misschien zelfs zichtbaar had moetenzijn tijdens de "instorting"
Preciesie werk ,maar de core kan i.m.o toen net zo goed zijn opgeblazen zonder dat je dit buiten ziet.
Misschien moet je zelf meer zoeken naar antwoorden die van een iets logischer aard zijn dan een nuclear device, ik neem aan dat je ook je vraagtekens hebt en niet na een paar tekeningen en filmpjes hebt dat is een logisch verhaal dus dat zou goed mogelijk zijn, probleem is dat conspirancy sites heel veel feiten weglaten omdat anders die theorie niet meer hard te maken is. Zo kwam je met een foto van te weinig puin rond WTC2 tussen WTC2 en World Financial Center maar die foto was dagen tot weken na 11/9 gemaakt meeste puin voor WFC was reeds weggehaald. Hiermee is al heel snel begonnen, zie bijv deze foto reeks: http://www.tgeneva.com/~davethom/ Week na 11/9 hebben ze de weg naar de ingang van de kelders deels vrijgemaakt. jouw foto was van nog veel later. Het leek weinig puin maar groot deel van wat daar had gelegen was al weggehaald. Dat geeft dus een vertekend beeld.quote:Moet ik nou echt weer die foto's van zwart geblakerde gebouwen en auto's plaatsen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Enig idee waar FDR drive is? Die loopt o.a. langs de brooklyn bridge dus aan de oostkant van Manhattan en idd behoorlijk stuk van de torens af. Maar valt je niet iets op aan de auto's? Ze hebben niet alleen brandschade maar enkele zijn ook compleet kapot, als je goed kijkt zie je dat 2 auto's zelfs op elkaar staan. Dus wat wil je zeggen met deze fotos? Het lijkt mij dat ze tijdelijk hier neergezet en niet hier in brand zijn gevlogen en toen op elkaar gevlogen. Jammer dat je de bron er niet bijzet.quote:[afbeelding]
Cars along FDR drive were randomly toasted. These cars are at least 1/2 mile away from the WTC towers.
Of boven je?quote:Vergeet ook niet de enkele overlevenden die ze uit de kern van WTC1 hebben gehaald, nogal uitzonderlijk als er een mini nuke vlak onder je afgaat.
De mensen die er echt verstand van heben zijn het er anders allemaal over eens, op de seismografische gegevens zijn geen explosies te zien. Zitten die nu ook in he complot of zit het seismografisch station nu ook in het complot, hoe groot moet het complot worden om maar je gelijk te krijgen? Alle logica wordt zo'n beetje overboord gegooid om maar een of meerdere complotten over de collapse in stand te kunnen houden.quote:Dat ligt eraan hoe je er naar kijkt, en nogmaals de RAW dat is nooit vrijgegeven.
Een EMP doet heel wat meer, als er een nuclear device was afgegaan had je geen videobeelden van de collapse zo dicht bij de torens gehad. Deze power outage is weer een voorbeeld van alleen kijken naar wat er wel in de theorie past en de rest wordt compleet genegeerd want anders blijft er niks van de theorie over.quote:Ik negeer ze juist niet
[afbeelding]
Elevated tritium levels at the World Trade Center
En nee ik zeg niet dat dit met zekerheid door 'n mini nuke veroorzaakt is.
kun jij het uitsluiten?quote:Op woensdag 29 november 2006 00:18 schreef mouzzer het volgende:
[..]
..., of bestaan er nu ook kernbommen die hun vernietigende kracht slechts een enkele richting op blazen.
quote:Op donderdag 30 november 2006 02:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
kun jij het uitsluiten?
heb jij de ilusie dat je up to date bent, betreffende de laatste ontwikkelingen op wapen gebied?
denk je dat de NSA en CIA werken met dual G5-jes?
de stealth-technologie is ook jaren verborgen gebleven voor de gewone man...
gewetensvraag: hoever denk je dat jij achterloopt op het gebied van technologie vergeleken bij de happy few...? zouden er nieuwe defensie-technologieen kunnen bestaan waar jij nog geen weet van hebt?
wijshijd begint bij het relativeren van je eigen kennis
En jij bent niet beinvloed door "andersdenkenden"?quote:Op donderdag 30 november 2006 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
Why you believe what you believe
Wat nou de zogenaamde experts.
In ieder geval niet door die Int. Corp. gebral wat overheden nog goedkeuren ook. Dat is het enge.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En jij bent niet beinvloed door "andersdenkenden"?
ikspeculeer niet, ik stel je een paar vragen. thats all..quote:Op donderdag 30 november 2006 02:35 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Jij maakt juist de fout dat je ongegrond gaat speculeren dat er ergens in het diepste geheim wel nucleaire wapens zijn die gericht hun energie kwijt kunnen.
Dat jij misschien bent beinvloed door mensen die de Amerikaanse overheid in een kwaad daglicht willen stellen, sluit jij uit?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:40 schreef Lambiekje het volgende:
In ieder geval niet door die Int. Corp. gebral wat overheden nog goedkeuren ook. Dat is het enge.
Laat ik jou dan ook eens een vraag stellen. Kun jij uitsluiten dat Osama Bin Laden achter de aanslag zit?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:45 schreef Orwell het volgende:
ikspeculeer niet, ik stel je een paar vragen. thats all..
ik kan het niet uitsluiten.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:52 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Laat ik jou dan ook eens een vraag stellen. Kun jij uitsluiten dat Osama Bin Laden achter de aanslag zit?
durf je te antwoorden?
Mja, dat is maar een mening.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:09 schreef Orwell het volgende:
ik kan het niet uitsluiten.
het is echter een veel onwaarschijnlijkere conspiracy-theorie dan de inside job theorie.
Mja, dat is maar een mening.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mja, dat is maar een mening.
Ik vind het onwaarschijnlijk dat een overheid nog bommen gaat plaatsen in gebouwen terwijl er al een vliegtuig naar binnen zal vliegen.
Precies.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:11 schreef Orwell het volgende:
Mja, dat is maar een mening.
het is zeker kansloosquote:Op donderdag 30 november 2006 12:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het wel een beetje kansloos om zo een discussie te voeren he.
Maar als je niet uitgaat van " algemene nucleaire wapens" word het verhaal anders:quote:Op donderdag 30 november 2006 02:35 schreef Cyclonis het volgende:
Het grote verschil zit hem erin dat wij tenminste uitgaan van wat algemene van Nucleaire wapens. Verder is een nucleaire explosie ook een volledig ongecontroleerde explosie. Het is niet 1 richting uit te stralen.
quote:Moreover, since these new weapons will use no (or very little) fissionable materials, they will produce virtually no radioactive fallout.
http://xmb.stuffucanuse.com/xmb/viewthread.php?tid=670
quote:The following is a reply from The Finnish Military Expert
to criticism made by Antti Partanen
http://www.saunalahti.fi/wtc2001/H-device.htm
Psst. Er staat nog wat in de TTquote:Op donderdag 30 november 2006 12:09 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik kan het niet uitsluiten.
het is echter een veel onwaarschijnlijkere conspiracy-theorie dan de inside job theorie.
Wat denk je nou met dat soort opmerkingen te bereiken?quote:Op donderdag 30 november 2006 12:17 schreef Orwell het volgende:
het is zeker kansloos
het was dan ook een citaat van jouw
Nee, onze bedrijven en managers zijn net zo verziekt. En misschien is Europa nog wel door trapter dan de amerikanen. Misschien niet in uitvoeren van 911-grappen. Maar wel met misleiding & voorliegerij.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:50 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat jij misschien bent beinvloed door mensen die de Amerikaanse overheid in een kwaad daglicht willen stellen, sluit jij uit?
Dus eigenlijk zeg je dat je niemand kunt vertrouwen. Ook niet de mensen die roepen dat 9/11 een groot complot is.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:27 schreef Lambiekje het volgende:
Nee, onze bedrijven en managers zijn net zo verziekt. En misschien is Europa nog wel door trapter dan de amerikanen. Misschien niet in uitvoeren van 911-grappen. Maar wel met misleiding & voorliegerij.
Alle bedrijven? Alle managers? Werk jij zelf? Zo ja, dan snap je natuurlijk dat het bedrijf waar jij voor werkt en jouw manager ook verziekt zijn, en dus ook doortrapt bezig zijn. Het 'kuddevolk' zal dat niet snappen, maar jij toch zeker wel Lambiekje. Dus eigenlijk draag je er dan moedwillig aan toe bij....quote:Op donderdag 30 november 2006 22:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee, onze bedrijven en managers zijn net zo verziekt. En misschien is Europa nog wel door trapter dan de amerikanen. Misschien niet in uitvoeren van 911-grappen. Maar wel met misleiding & voorliegerij.
De verhalen van Monsanto kende ik al, maar de reacties daarna over de pharma industrie, verplichte vaccinaties, drugs vrooschrijven en organisaties die hier aan meewerken is echt scary.quote:Op donderdag 30 november 2006 23:59 schreef Orwell het volgende:
http://www.vkmag.com/zapruder/comments/perfect_genethics/
enquote:You can imagine my thoughts when I read the names Rima Laibow and general Albert Stubblebine. They are part of the military intelligence group that completely destroyed the UFO community in the 1980s and 1990s. Now Stubblebine seems to be out on doing the same with the 9/11 Truth community. Of all the good questions that can be asked about 9/11, Stubblebine, a former head of Military Intelligence, only decides to discuss the theory that the hole in the Pentagon is too small for a 757 to have crashed. I'm just watching it again, his testimony is absolutely hilarious.
Meer...
Bron: http://home.planet.nl/~reijd050/archives_2006.htm
Meer theorieen en informatiequote:Given this background, and his resulting proximity to the US Government, eyebrows began to be raised in the health freedom community in early 2005 when, along with Rima Laibow, Stubblebine launched the website of the Natural Solutions Foundation and began to promote himself as an expert on Codex Alimentarius.
However, for a man who had previously held several senior posts in US Army Intelligence, and who as such would be acutely aware of the need to ensure accuracy in the gathering of information, it quickly became apparent to experienced health freedom observers that Stubblebine either hadn't done his homework properly, or that he and Laibow were intentionally spreading inaccurate and misleading material on Codex and other related dietary supplement issues via their website and press releases. Moreover, despite repeated concerns being expressed by more experienced health freedom observers, Stubblebine and Laibow continued to disseminate this material, and pointedly ignored requests to remove it from their website.
Bron: http://www4.dr-rath-found(...)x-moderngeneral.html
Onzin natuurlijk. Je mag uiteraard altijd afkomen met cijfers, namen, aandeelhoudersanalyses en marktonderzoeken etc...quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:37 schreef OpenYourMind het volgende:
Meer over de VN en het doel om de wereldhandel van voedsel onder controle te krijgen.
De economie en de banken zijn al in handen van een select gezeldschap, evenals de media, de pharma en chemische industrie, de oorlogsmachine, en binnenkort ook de voedselindustrie. Dit alles in handen van een kleine groep elite. Dit is te bewijzen en niets meer dan een analyse van de corporaties
Wat heb je hier nu weer in hemelsnaam tegen?quote:, maar dan...
Codex Alimentarius
http://www.codexalimentarius.net/web/index_en.jsp
http://www.codexalimentarius.nl/
En wat heeft dat met 9/11 te maken?quote:Op vrijdag 1 december 2006 12:37 schreef OpenYourMind het volgende:
Meer over de VN en het doel om de wereldhandel van voedsel onder controle te krijgen.
[knip]
Als reactie op jou en Calvobbes...quote:Op zaterdag 2 december 2006 01:50 schreef gorgg het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Je mag uiteraard altijd afkomen met cijfers, namen, aandeelhoudersanalyses en marktonderzoeken etc...
[..]
Wat heb je hier nu weer in hemelsnaam tegen?
Landen maken bepaalde afspraken. En dat is bewijs dat de voedselindustrie in de handen van de NWO komt?
Zijn deze mensen van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit eigenlijk lid van het kleine elitaire groepje (of handelen ze in opdracht daarvan)?
http://www2.minlnv.nl/lnv(...)ten_per_comite.shtml
Nee hoor, hoeft niet. Dat had de TU Delft al een tijdje geleden gedaan. Je weet wel, dat onderzoek waar hier vooraf van is gezegd "eindelijk gaan eens kenners iets onderzoeken" en wat nu toch minder waarde schijnt te hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah ja, maar als iemand anders claimt de waarheid te weten is dat trollen en de discussie verzieken?
Vooralnog bel ik de krant nog niet dat 9/11op Fok! is opgelost door "het volledig afdoende duidelijk gemaakte" van cyclonis als je het niet erg vindt.
Maar van TU was beschamend slecht. Maar de kranten schrijven toch de ECHTE waarheid niet.quote:Op zondag 3 december 2006 09:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor, hoeft niet. Dat had de TU Delft al een tijdje geleden gedaan. Je weet wel, dat onderzoek waar hier vooraf van is gezegd "eindelijk gaan eens kenners iets onderzoeken" en wat nu toch minder waarde schijnt te hebben.
Waarom was het dan beschamend slecht?quote:Op zondag 3 december 2006 10:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar van TU was beschamend slecht. Maar de kranten schrijven toch de ECHTE waarheid niet.
omdat ze het onderzoek hebben gedaan naar aanleiding van één of twee filmpjes. En vervolgens kan het volgens hun conclussie. Dat het dan niet past op de circumstantial evidence. Ik heb daarbij het idee van zo; we hebben een onderzoek gedaan, en de nederlander hoeft niet bang te zijn dat er meer speelt. Een soort van afleidings manoeuvre voor de echte issue.quote:Op zondag 3 december 2006 10:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom was het dan beschamend slecht?
En waaruit blijkt dat ze maar 2 filmpjes hebben gekeken en verder niks?quote:Op dinsdag 5 december 2006 08:54 schreef Lambiekje het volgende:
omdat ze het onderzoek hebben gedaan naar aanleiding van één of twee filmpjes.
Nee maar dat was omdat het hun toen beter uitkwam, omdat Jowenko in eerste instantie zei dat het een C.D. was, en dat is nou precies wat Lambiekje en consorten wilden horen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:26 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En waarom vertrouw je dat nu niet? Jowenko trok na één filmpje al een aantal conclusies. Daar heb ik jou of anderen geen bezwaar tegen zien maken.
Dat blijkt wel. Lambiekje weigert weer eens antwoord te geven op die simpele vragen....quote:Op woensdag 6 december 2006 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee maar dat was omdat het hun toen beter uitkwam, omdat Jowenko in eerste instantie zei dat het een C.D. was, en dat is nou precies wat Lambiekje en consorten wilden horen.
1. Hoe weet je dat ze maar één of twee filmpjes hebben gezienquote:Op dinsdag 5 december 2006 08:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
omdat ze het onderzoek hebben gedaan naar aanleiding van één of twee filmpjes. En vervolgens kan het volgens hun conclussie. Dat het dan niet past op de circumstantial evidence. Ik heb daarbij het idee van zo; we hebben een onderzoek gedaan, en de nederlander hoeft niet bang te zijn dat er meer speelt. Een soort van afleidings manoeuvre voor de echte issue.
Zelfde theorie als altijd, geen vliegtuig in het Pentagon...quote:Op donderdag 7 december 2006 13:04 schreef calvobbes het volgende:
Achja.. Een nieuwe complot theorie krijgt niet genoeg media aandacht, dus is de complot theorie waar...
Bedoel je zoiets te zeggen hiermee?
regering betere verhalen ?!!?.. ik hoop echt voor je dat je weet dat politiek liegen is.quote:Op vrijdag 8 december 2006 08:32 schreef calvobbes het volgende:
Omdat de regering met betere verhalen komt dan Alex Jones.
Overigens, dat is geen antwoord op mijn vraag.
de verhalen zijn idd hardstikke goed..kunnen zo in een aflevering van MacGyverquote:Op vrijdag 8 december 2006 08:32 schreef calvobbes het volgende:
Omdat de regering met betere verhalen komt dan Alex Jones.
het is maar net hoe goed je je geschiedenis ECHT kent. En dus niet de in-hokjes-denkende en leugachtende propaganda schoolboekjes zoals we allen het geleerd hebben.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:10 schreef ATuin-hek het volgende:
Tsja komt dichter bij de realiteit dan dat gebral van meneertje Jones...
Wat heeft dat te maken met natuur/scheikunde/statica/dynamica?quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het is maar net hoe goed je je geschiedenis ECHT kent. En dus niet de in-hokjes-denkende en leugachtende propaganda schoolboekjes zoals we allen het geleerd hebben.
het heeft te maken met geschiedenisquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met natuur/scheikunde/statica/dynamica?
Wat boeit dat dan?quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:12 schreef Orwell het volgende:
[..]
het heeft te maken met geschiedenis
Wat boeit het als het natuurkunde/statica/dynamica tegen spreekt?quote:
Als het je allemaal zo duidelijk is dan kan je vast wel zonder al te veel moeite aantonen waar de analyse van cyclonis de mist in gaat.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:32 schreef Orwell het volgende:
geschiedenis leert je oa dat false flag ops een oude veelgebruikte truc zijn...dat regeringen stelselmatig liegen...dat het zeer goed mogelijk is om complotten decennia stil te houden...dat wetenschappers voor een politiek karretje gespannen kunnen worden (zie het fluor-verhaal)...dat het witte huis van diverse kanten is gewaarschuwd voor 911...dat ze de 'dader" bin laden hebben laten lopen..dat de taliban en al quaida beiden gecreeerd zijn door de CIA... van die dingen...
Omdat er wel mensen zijn die naar het grote plaatje kijken en niet die beweringen doen?quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als het je allemaal zo duidelijk is dan kan je vast wel zonder al te veel moeite aantonen waar de analyse van cyclonis de mist in gaat.
Dat blijft me trouwens verbazen. Waarom vinden 'jullie' het algemene plaatje belangrijker dan de details die daar niet mee kloppen? Beweringen doen die tegen algemene natuurwetten ingaan etc.
Je kunt wel roepen dat het om 'het grote plaatje' gaat, maar 1, dat wordt alleen geroepen indien men wordt vastgeluld op details en 2, het grote plaatje bestaat uit heel veel details. Alleen als die details met elkaar 'samenwerken' krijg je het betreffende grote plaatje. Als er heel erg veel details onderuit worden gehaald (en bij 9/11 is dat het geval) dan klopt het 'grote plaatje' dus ook niet meer.quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:15 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Omdat er wel mensen zijn die naar het grote plaatje kijken en niet die beweringen doen?
Het is zo grappig wat jij doet.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:50 schreef Orwell het volgende:
toon jij dan even aan waar deze groep wetenschappers de nist, ik bedoel mist in gaan...
van mij moet je helemaal niks...quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het is zo grappig wat jij doet.
Wij, de mensen die niet in de complot theorien geloven moeten vanalles aantonen wat er fout is aan de complot theorien. Maar jij weigert zelf met duidelijke bewijzen te komen. Alleen maar een beetje met linkjes gaan strooien en de discussie vernaggelen als het niet gaat zoals jij wilt.
Toon jij nou eens aan wat er allemaal fout is aan NIST en wat de regering zegt. Misschien dat ik dan wel moeite voor jou ga doen om te kijken wat er fout is aan die complottheorien van jou.
Grappig dat je er omheen draait.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:50 schreef Orwell het volgende:
toon jij dan even aan waar deze groep wetenschappers de nist, ik bedoel mist in gaan...
http://www.physics911.net/index.htm
plus: 19 kapers leggen met stanleymessen het multi-billion defense apparaat volledig plat...
welke randdebiel slikt dit voor zoete koek, terwijl er GEEN bewijs voor is aangedragen...
ik kom juist to the point...quote:Op zaterdag 9 december 2006 03:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Grappig dat je er omheen draait.
Mwoah. Ik geloof niet in de conspiracy sprookjes. Dat wil niet zeggen dat ik alle neocon sprookjes geloofquote:Op zaterdag 9 december 2006 01:03 schreef Orwell het volgende:
van mij moet je helemaal niks...
blijf vooral in het neocon-sprookje geloven als je je daar prettig bij voelt...
Welke intelligente vakmensen? Toon eens wat mensen met de gepaste diploma's die zeggen dat het WTC iet instortte door de schade van de impact en de brand die erop volgde.quote:Op zaterdag 9 december 2006 04:15 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik kom juist to the point...
als Nist je "Groene Boekje" is dan informeer ik je graag over hoe een aantal intelligente vakmensen over Nist denkt...
dit opgeteld bij de twijfelachtige onafhankelijkheid van enkele Nist-contributers...
Bedoel je nou dat ze met stanleymessen alle kabels hebben doorgesneden? Want anders is dit wel een zeldzaam domme bewering.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:50 schreef Orwell het volgende:
plus: 19 kapers leggen met stanleymessen het multi-billion defense apparaat volledig plat...
Wat is ongeveer jouw niveau?quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
het is maar net hoe goed je je geschiedenis ECHT kent.
Wat een durf spreekt uit deze algemene bewering!quote:En dus niet de in-hokjes-denkende en leugachtende propaganda schoolboekjes zoals we allen het geleerd hebben.
ik denk dat het dom is om de geschiedenis te negeren en vervolgens de overeenkomsten tussen het nationaal socialisme en de neocon administratie te missen...quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat ze met stanleymessen alle kabels hebben doorgesneden? Want anders is dit wel een zeldzaam domme bewering.
Niet alleen op de overeenkomsten letten, ook op de verschillen.quote:Op zondag 10 december 2006 03:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik denk dat het dom is om de geschiedenis te negeren en vervolgens de overeenkomsten tussen het nationaal socialisme en de neocon administratie te missen...
de moslim van nu is de jood uit 1936
toen werden we geacht de jood te haten, nu is het de moslim
Curieuze absentie van de woorden ''defensieapparaat'', ''stanleymessen'' etc. Kortom, je domineespraatje negeert de oorspronkelijke vraag.quote:Op zondag 10 december 2006 03:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik denk dat het dom is om de geschiedenis te negeren en vervolgens de overeenkomsten tussen het nationaal socialisme en de neocon administratie te missen...
Vandaar dat ze alle mogelijke steun verleenden aan de mujaheddeen in Bosnie.quote:de moslim van nu is de jood uit 1936
toen werden we geacht de jood te haten, nu is het de moslim
of waren het aardappelschilmesjes...dan heb ik me vergist..quote:Op zondag 10 december 2006 11:40 schreef Apropos het volgende:
[..]
Curieuze absentie van de woorden ''defensieapparaat'', ''stanleymessen'' etc. Kortom, je domineespraatje negeert de oorspronkelijke vraag.
[..]
Vandaar dat ze alle mogelijke steun verleenden aan de mujaheddeen in Bosnie.
de verschillen...quote:Op zondag 10 december 2006 06:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet alleen op de overeenkomsten letten, ook op de verschillen.
Dus het enige verschil tussen Bush en Hitler is volgens jou dat Bush geen snor heeft?quote:Op zondag 10 december 2006 18:54 schreef Orwell het volgende:
[..]
de verschillen...
laat me denken.....
euh.....
bush heeft geen snor?
Naar jouw mening, ja. Gezien je omschrijving heb ik er weinig vertrouwen in dat je die theorie ook daadwerkelijk kent.quote:Op zondag 10 december 2006 18:51 schreef Orwell het volgende:
[..]
of waren het aardappelschilmesjes...dan heb ik me vergist..
feit blijft dat het een onbewezen samenswerings-theorie is
dat de officiele 911 lezing een samenzweringstheorie is lijkt me moeilijk te ontkennen...quote:Op zondag 10 december 2006 19:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
Naar jouw mening, ja. Gezien je omschrijving heb ik er weinig vertrouwen in dat je die theorie ook daadwerkelijk kent.
zo had ik het nog niet bekeken...quote:Op zondag 10 december 2006 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus het enige verschil tussen Bush en Hitler is volgens jou dat Bush geen snor heeft?
Ga dan de geschiedenisboekjes nog maar eens nalezen.
Al een paar maanden (zo niet weken) nadat Hitler Reichskanzler was geworden, had 'ie al de absolute macht in handen, was er geen enkele controle door het parlement meer. Bush wordt nog steeds gecontroleerd door senaat en huis van afgevaardigden. Hitler kon dus gewoon wetten aannemen, zonder dat daar verder iemand anders voor nodig was, Bush heeft die macht absoluut niet.
Een ander verschil is dat Hitler führer voor het leven was, Bush moet over een paar jaar gewoon zijn functie als president neerleggen, want dan loopt zijn tweede ambtstermijn ten einde.
De Gestapo had een keiharde controle over het publieke leven. Hoewel ik niet gecharmeerd ben van hetgeen we hier zo af en toe horen over de politie in Amerika, zijn ze toch echt niet te vergelijken met de Gestapo.
Hitler had de pers vrijwel volledig in handen. Er was geen enkele persvrijheid. Die is er in amerika nog gewoon. En nu zul je misschien zeggen dat de pers alleen maar Bush napraat, en er dus in feite geen persvrijheid is. Think again. Vrijwel alles wat je in over conspirancytheorieën over 9/11, Kennedy etc. ziet, komt uit amerika. In Nazi-Duitsland zou je acuut opgepakt worden als je zou roepen dat Hitler iets als 9/11 georganiseerd had.
8 jaar nadat Hitler was aangetreden, was de wereld verwikkeld in een wereldoorlog. Nu zit Amerika wel in Irak en Afghanistan, maar dat is absoluut niet te vergelijken met een wereldoorlog.
Als je zegt dat er geen verschillen zijn behalve dat Hitler een snor heeft, zou het je dan ook niet uitmaken of je in Nazi-Duitsland leefde of in het Amerika van nu? Hoewel ik niet erom sta te springen om naar de USA te verhuizen (ik heb het hier veel te veel naar mijn zin), zou ik er geen moment over twijfelen als ik de keus kreeg tussen nazi-Duitsland en Bush' Amerika.
Naar jouw mening is het een feit. Dat maakt het voor de rest van ons niet automatisch zo.quote:Op zondag 10 december 2006 19:52 schreef Orwell het volgende:
[..]
dat de officiele 911 lezing een samenzweringstheorie is lijkt me moeilijk te ontkennen...
dat is geen mening maar een feit
er is daarnaast geen millimeter bewijs aangeleverd voor de betrokkenheid van Bin en z'n 19 overbehaarde vrinden,
vandaar het woordje "onbewezen"
nee lieverd,quote:Op zondag 10 december 2006 20:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Naar jouw mening is het een feit. Dat maakt het voor de rest van ons niet automatisch zo.
Dat bewijs is er wel maar negeer je natuurlijk weer. Bovendien geef je met dit stukje gelijk mooi aan hoe weinig je er van af weet
Dat is niet zoals het woord hier doorgaans gebruikt wordt en dat weet je donders goed.quote:Op zondag 10 december 2006 20:19 schreef Orwell het volgende:
[..]
nee lieverd,
de officiele lezing is een stelling (theorie) dat bin laden op en voor 911 SAMENZWEERDE om usa aan te vallen..
voel je 'm? het is dus een SAMENZWERINGS - THEORIE
ook wel genoemd: een conspiracy theorie
Het verschil is nu dat we ondanks dat we alle info van de wereld hebben. Alles maar dan ook alles tot onze beschikking hebben tot in zekere zin. Kunnen we nog steeds onzin aangepraat worden in de zin van, dat Moslim zijn slecht. Precies als net gezegd dat we in 1936 de joden slecht moesten vinden. Het verschil toen was dat we alleen via de krant of bioscoop filmpjes het nieuws tot ons kregen. Daar kon men heel gemakkelijk het nieuws dirigeren. Nu met het internet is dat heel wat lastiger. Maar ondanks dat er dus nieuwsbelichting is van een compleet ander kant, geloofd de gros van de mensen het meest onwaarschijnlijk gepropageerde desinformerende nieuws van de kranten en TV.quote:Op zondag 10 december 2006 06:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet alleen op de overeenkomsten letten, ook op de verschillen.
Dat bewijs is er NIET.quote:Op zondag 10 december 2006 20:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Naar jouw mening is het een feit. Dat maakt het voor de rest van ons niet automatisch zo.
Dat bewijs is er wel maar negeer je natuurlijk weer. Bovendien geef je met dit stukje gelijk mooi aan hoe weinig je er van af weet
Hitler is aangesteld door de Amerikanen. Misschien niet glashard op de manier ik het hierzo neerzet. Maar hij is wel viavia die positie opgeduwd. Mede door de Opa van Bush die hitler finacieel ondersteunde.quote:Op zondag 10 december 2006 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus het enige verschil tussen Bush en Hitler is volgens jou dat Bush geen snor heeft?
Ga dan de geschiedenisboekjes nog maar eens nalezen.
Al een paar maanden (zo niet weken) nadat Hitler Reichskanzler was geworden, had 'ie al de absolute macht in handen, was er geen enkele controle door het parlement meer. Bush wordt nog steeds gecontroleerd door senaat en huis van afgevaardigden. Hitler kon dus gewoon wetten aannemen, zonder dat daar verder iemand anders voor nodig was, Bush heeft die macht absoluut niet.
Een ander verschil is dat Hitler führer voor het leven was, Bush moet over een paar jaar gewoon zijn functie als president neerleggen, want dan loopt zijn tweede ambtstermijn ten einde.
De Gestapo had een keiharde controle over het publieke leven. Hoewel ik niet gecharmeerd ben van hetgeen we hier zo af en toe horen over de politie in Amerika, zijn ze toch echt niet te vergelijken met de Gestapo.
Hitler had de pers vrijwel volledig in handen. Er was geen enkele persvrijheid. Die is er in amerika nog gewoon. En nu zul je misschien zeggen dat de pers alleen maar Bush napraat, en er dus in feite geen persvrijheid is. Think again. Vrijwel alles wat je in over conspirancytheorieën over 9/11, Kennedy etc. ziet, komt uit amerika. In Nazi-Duitsland zou je acuut opgepakt worden als je zou roepen dat Hitler iets als 9/11 georganiseerd had.
8 jaar nadat Hitler was aangetreden, was de wereld verwikkeld in een wereldoorlog. Nu zit Amerika wel in Irak en Afghanistan, maar dat is absoluut niet te vergelijken met een wereldoorlog.
Als je zegt dat er geen verschillen zijn behalve dat Hitler een snor heeft, zou het je dan ook niet uitmaken of je in Nazi-Duitsland leefde of in het Amerika van nu? Hoewel ik niet erom sta te springen om naar de USA te verhuizen (ik heb het hier veel te veel naar mijn zin), zou ik er geen moment over twijfelen als ik de keus kreeg tussen nazi-Duitsland en Bush' Amerika.
OMGquote:Op zondag 10 december 2006 21:15 schreef Lambiekje het volgende:
Hitler is aangesteld door de Amerikanen. Misschien niet glashard op de manier ik het hierzo neerzet. Maar hij is wel viavia die positie opgeduwd. Mede door de Opa van Bush die hitler finacieel ondersteunde.
Kijk de video van Kevin Ryan's lezing over de gruwelijk mistanden van het NIST rapport.quote:Op vrijdag 8 december 2006 21:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het is zo grappig wat jij doet.
Wij, de mensen die niet in de complot theorien geloven moeten vanalles aantonen wat er fout is aan de complot theorien. Maar jij weigert zelf met duidelijke bewijzen te komen. Alleen maar een beetje met linkjes gaan strooien en de discussie vernaggelen als het niet gaat zoals jij wilt.
Toon jij nou eens aan wat er allemaal fout is aan NIST en wat de regering zegt. Misschien dat ik dan wel moeite voor jou ga doen om te kijken wat er fout is aan die complottheorien van jou.
Tja... ik verzin het niet .. het is kennelijk onze geschiedenis.quote:Op zondag 10 december 2006 21:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
OMG
Het wordt ook steeds gekker met jou....
68 minuten video, een mening van één of een paar personen zonder duidelijke onderbouwing.quote:Op zondag 10 december 2006 21:21 schreef Lambiekje het volgende:
Kijk de video van Kevin Ryan's lezing over de gruwelijk mistanden van het NIST rapport.
Als je wat te lezen hebt, met duidelijke bronnen daarbij, kom maar op. Dan lees ik het wel. Ik ga geen video's kijken van ruim een uur lang.quote:En dan weer niet aankomen van blablabla. En kijk het ook GVD is een keer. Want volgens my heb je nog 0,0 gekeken en gelezen van wat mensen aandragen als tegen argument waarom het regeringssprookje, NIST rapport op zo onnoemelijk veel punten ontspoort.
Tuurlijk is de video niet alles. Maar hij stipt wel stap voor stap wat er mankeert aan het rapport. Maar als je dat al niet eens wilt bekijken. Volgens my wil je niet eens een andere kant weten. Je gelooft blind wat Bush verkondigd.quote:Op zondag 10 december 2006 21:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
68 minuten video, een mening van één of een paar personen zonder duidelijke onderbouwing.
Is dat het enige bewijs wat je hebt tegen het NISt rapport?
[..]
Als je wat te lezen hebt, met duidelijke bronnen daarbij, kom maar op. Dan lees ik het wel. Ik ga geen video's kijken van ruim een uur lang.
Als die video's het enige bewijs is voor jouw stelling, dan heb ik daar bijzonder weinig vertrouwen in. Iedereen kan wel voor een camera gaan staan en wat dingen roepen.
Kom dan op met de rest!quote:Op zondag 10 december 2006 21:28 schreef Lambiekje het volgende:
Tuurlijk is de video niet alles.
Hoe hebben we het dan precies allemaal netjes geleerd uit de boekjes?! Dit soort kretologie is echt om dol van te worden.quote:Op zondag 10 december 2006 21:15 schreef Lambiekje het volgende:
Dus het verleden is ook anders dan we allemaal netjes geleerd hebben in de boekjes.
Inderdaad. Wat ben je toch een genade, Lambiekje. Jij beschikt over alle informatie en concludeert op basis daarvan dat Hitler een kleine jongen was, vergeleken met Bush. Bush is Stalin.quote:Op zondag 10 december 2006 21:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Bush is velen malen erger dan dat Hitler was. God wat is het triest gesteld met onze knowhow.
off topic:quote:Op zondag 10 december 2006 22:15 schreef Apropos het volgende:
Bush is erger dan iemand die ieder half uur een treinlading weerloze mensen liet vergassen. Bush is net zo erg als iemand die hongersnood als strafmaatregel hanteerde.
Foute duitsers vs goeie Amerikanen is wel zo makkelijk he? De geschiedenis herhaalt zich.quote:In 1941, an investigation exposed a "marriage" between United States-based Standard Oil Co. and I.G. Farben. It also brought new evidence concerning complex price and marketing agreements between duPont, a major investor in and producer of leaded gasoline, U.S. Industrial Alcohol Co. and their subsidiary, Cuba Distilling Co. The investigation was eventually dropped, like dozens of others in many different kinds of industries, due to the need to enlist industry support in the war effort. However, the top directors of many oil companies agreed to resign and oil industry stocks in molasses companies were sold off as part of a compromise worked out.
quote:After the Holocaust, I.G. Farben joined with Americans to develop chemical warfare agents. Together they founded the "Chemagrow Corporation" in Kansas City, Missouri.
The Chemagrow Corporation employed German and American specialists for the U.S. Army Chemical Corps.
http://en.wikipedia.org/wiki/IG_Farben
quote:Na de 2de wereldoorlog werd de directeur van IG-Farben schuldig bevonden aan misdaden tegen de mensheid.
Toen hij uit de gevangenis kwam ging hij naar de VN en vertelde hen over zijn plan dat hij in de gevangenis bedacht had:
"Als wij wereldwijd de voedselproductie overnemen, dan hebben wij wereldwijd de macht!"
Toen werd er een 'Handelscommissie' opgezet genaamd: Codex Alimentarius Commissie.
http://www.hetechtenieuws.nl/
Oh ja. Ook wel s van het massavernietigingswapen verarmd uranium gehoord?quote:De grootste bedreiging van de mensheid zijn niet de zogenaamde massavernietigingwapens van Irak. Het zijn ook niet de geloofsfanaten en het is ook niet Al CIAada, sorry, ik bedoel Al Qaeda. De grootste bedreiging van de mensheid is Codex Alimentarius.
http://www.eqgen.nl/html/multimedia_gezondheid_codex_Laibow.html
Fijn dat je er alvast van uitgaat dat ik daarvan niet op de hoogte ben. Nu hoef ik je natuurlijk niet meer tegen te spreken, aangezien ik het net zo goed van jouw met vooruitziende blik geplaatste bronnen kan hebben vernomen.quote:Op zondag 10 december 2006 22:39 schreef Resonancer het volgende:
[..]
off topic:
Je weet ook wie voor het GAS zorgde?
IG FARBEN:
http://nl.wikipedia.org/wiki/IG_Farben
Met alle respect, maar: waar heb je het over?quote:Foute duitsers vs goeie Amerikanen is wel zo makkelijk he?
Daar zijn de ''goeien'' weer. Woord dat niet door mij geintroduceerd is, hoor.quote:Oh ja. Ook wel s van het massavernietigingswapen verarmd uranium gehoord?
Oh nee dat gebruiken de goeien vast niet..
Je vind het toch zo belangrijk geinformeerd te zijn? Veel suc6.quote:Op maandag 11 december 2006 01:15 schreef Orwell het volgende:
[..]
ah, er is nieuws!
ik ben benieuwd....
ik sta open voor elk bewijs dat bin laden en de 19 plastic-messentrekkers het gedaan hebben...quote:Op maandag 11 december 2006 01:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je vind het toch zo belangrijk geinformeerd te zijn? Veel suc6.
http://www.gpoaccess.gov/911/pdf/fullreport.pdfquote:Op maandag 11 december 2006 01:37 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik sta open voor elk bewijs dat bin laden en de 19 plastic-messentrekkers het gedaan hebben...
kom maar op...
in tegenstelling tot de debunk-style, zal ik de boodschapper niet aanvallen, ik zal de stijl van het betoog niet ter discussie stellen, ik zal het gestelde op zijn meritus beoordelen...dat beloof ik je
met een open mind
Kom dan...!
help me ff...quote:Op maandag 11 december 2006 01:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://www.gpoaccess.gov/911/pdf/fullreport.pdf
Veel leesplezier
niet om het een of ander, maar wat vind jij dan van de interviews met Michael meacher en of Andreas von bulow...?quote:Op zondag 10 december 2006 21:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Kom dan op met de rest!
Wel leuk om van jou het verwijt te krijgen dat ik maar één kant van het verhaal wil geloven.... En dat terwijl jij juist diegene bent die alle vragen en opmerkingen waar die geen antwoord op heeft, negeert.....
Zoals al vele malen eerder gezegd, toon jij nou maar eens aan waar de NIST of de regering liegt, dan ga ik misschien serieus met jou in discussie....quote:Op maandag 11 december 2006 02:06 schreef Orwell het volgende:
ik ben oprecht beniewd naar wat je van hun way of thinking vindt
en waar ze dan onzin uitkramen
Zullen we het anders stellen.. Waar maar dan ook waar spreken ze de waarheid. Het enige wat ik kan bedenken is at ze datum goed hebben toen de torens instortte.quote:Op maandag 11 december 2006 08:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals al vele malen eerder gezegd, toon jij nou maar eens aan waar de NIST of de regering liegt, dan ga ik misschien serieus met jou in discussie....
Gaan roepen dat een paar mensen "niet de minsten zijn" is natuurlijk geen bewijs dat 9/11 een complot is.
grootste deel van die vragen die gesteld worden op de website, heb ik al beantwoord in mijn andere topicquote:Op vrijdag 8 december 2006 17:50 schreef Orwell het volgende:
http://www.physics911.net/index.htm
welke randdebiel slikt dit voor zoete koek, terwijl er GEEN bewijs voor is aangedragen...
Men vond het toch waarschijnlijk genoeg om er n mooie maquette van te maken:quote:Op maandag 11 december 2006 11:05 schreef Cyclonis het volgende:
overigens is de defensie tegen het kapen van vliegtuigen altijd voornamelijk gericht op preventie, in de zin van controles vooraf etc. er is nooit van uitgegaan dat een stel kapers met vliegtuigen het WTC en het pentagon binnen konden vliegen.
p.s is niet beledigend bedoeld, maar is op de TU Nlse taal niet belangrijk? Ik twijfel door je taalgebruik al langer sterk aan je identiteit, het doet mij aan iemand denken.quote:in April 2001 NORAD requested that war games run by the Joint Chiefs include an ''event having a terrorist group hijack a commercial airline . . . and fly it into the Pentagon."
http://www.boston.com/new(...)ash_too_unrealistic/
Die oefening ging over een crash, niet om een gekaapt vliegtuig dat als wapen gebruikt werd. Het betrof een ongeluk met een vliegtuig.quote:Op maandag 11 december 2006 11:37 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Men vond het toch waarschijnlijk genoeg om er n mooie maquette van te maken:
[afbeelding]
http://www.ratical.org/ratville/CAH/linkscopy/ContPlanP.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_MASCAL
Oh nee?quote:Op maandag 11 december 2006 11:05 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
er is nooit van uitgegaan dat een stel kapers met vliegtuigen het WTC en het pentagon binnen konden vliegen.
helaas is dit toch gebeurd en zo onwaarschijnlijk is het niet. het maakt niet uit als het vliegtuig is overmeesterd met stanleymesjes. elk wapen is voldoende in principe om een ongewapende menigte onder bedwang te houden. verder is het vliegen van een vliegtuig lang niet zo moeilijk als men denkt
quote:WASHINGTON — In the two years before the Sept. 11 attacks, the North American Aerospace Defense Command conducted exercises simulating what the White House says was unimaginable at the time: hijacked airliners used as weapons to crash into targets and cause mass casualties.
One of the imagined targets was the World Trade Center. In another exercise, jets performed a mock shootdown over the Atlantic Ocean of a jet supposedly laden with chemical poisons headed toward a target in the United States. In a third scenario, the target was the Pentagon — but that drill was not run after Defense officials said it was unrealistic, NORAD and Defense officials say.
NORAD, in a written statement, confirmed that such hijacking exercises occurred. It said the scenarios outlined were regional drills, not regularly scheduled continent-wide exercises.
"Numerous types of civilian and military aircraft were used as mock hijacked aircraft," the statement said. "These exercises tested track detection and identification; scramble and interception; hijack procedures; internal and external agency coordination and operational security and communications security procedures."
Uit hetzelfde artikel:quote:Op maandag 11 december 2006 14:26 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Oh nee?
http://www.usatoday.com/news/washington/2004-04-18-norad_x.htm
[..]
Dat bepaalde Amerikanen rekening hielden met vliegtuigen die als wapens gebruikt werden is natuurlijk niets nieuws. Ook bij grote evenementen werd er soms rekening gehouden met dergelijke scenario's. Dat bewijst nog niet dat Bush en co. dit ook besproken hebben.quote:A White House spokesman said Sunday that the Bush administration was not aware of the NORAD exercises. But the exercises using real aircraft show that at least one part of the government thought the possibility of such attacks, though unlikely, merited scrutiny.
On April 8, the commission investigating the Sept. 11 attacks heard testimony from national security adviser Condoleezza Rice that the White House didn't anticipate hijacked planes being used as weapons.
Wat nog maar eens bevestigt dat de beveiliging van het luchtruim (zeker wat NORAD betreft) zich vooral op de CONUS ADIZ richtte.quote:The exercises differed from the Sept. 11 attacks in one important respect: The planes in the simulation were coming from a foreign country.
...
"We have planned and executed numerous scenarios over the years to include aircraft originating from foreign airports penetrating our sovereign airspace," Gen. Ralph Eberhart, NORAD commander, told USA TODAY. "Regrettably, the tragic events of 9/11 were never anticipated or exercised."
De mogelijkheid dat Rice en die woordvoerders van het Witte Huis niet de volledige waarheid spreken komt geen moment in je op zeker? Je gelooft hen op hun woord. Net zoals Powel en Rice in 2001 verklaarden dat Saddam Hoessein totaal geen bedreiging vormde, zijn leger tot niks in staat meer zou zijn en hij geen massavernietigingswapens meer had en geen mogelijkheid zou hebben om eraan te komen. (een van de weinige keren dat ze de waarheid spraken) En nog geen twee jaar later, ondanks jaren van sancties, inspecties en uitvoerige surveillance zou hij ineens een compleet leger hebben en de grootste dreiging zijn in het Midden Oosten.quote:Op maandag 11 december 2006 15:26 schreef gorgg het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Dat bepaalde Amerikanen rekening hielden met vliegtuigen die als wapens gebruikt werden is natuurlijk niets nieuws. Ook bij grote evenementen werd er soms rekening gehouden met dergelijke scenario's. Dat bewijst nog niet dat Bush en co. dit ook besproken hebben.
En:
[..]
Wat nog maar eens bevestigt dat de beveiliging van het luchtruim (zeker wat NORAD betreft) zich vooral op de CONUS ADIZ richtte.
Nee , dat bewijs houden ze fijn voor zichzelf.quote:Op maandag 11 december 2006 15:26 schreef gorgg het volgende:
Dat bepaalde Amerikanen rekening hielden met vliegtuigen die als wapens gebruikt werden is natuurlijk niets nieuws. Ook bij grote evenementen werd er soms rekening gehouden met dergelijke scenario's. Dat bewijst nog niet dat Bush en co. dit ook besproken hebben.
En:
Bin Laden Determined to Strike in U.S.quote:The existence of the August 6 PDB was first revealed by CBS News' David Martin on May 15, 2002. But Martin's report only referred to the PDB in one sentence that noted the PDB had warned that an attack by bin Laden could involve hijacking U.S. aircraft.
http://www.thenation.com/blogs/capitalgames?pid=1370
Daarbij Boinka, Able Danger. De waarschuwingen uit het buitenland.quote:On August 6, 2001, over a month before 9/11, during the "summer of threat," President Bush received a PDB at his Crawford, Texas ranch indicating that bin Laden might be planning to hijack commercial airliners. The memo was entitled "Bin Laden Determined to Strike in US", and the entire 11 page memo focuses on the possibility of terrorist attacks inside the US.
The complete contents have never been made public and Bush has fought to keep the matter out of the public record. However, a Congressional report later describes it: it mentions "that members of al-Qaeda, including some US citizens, had resided in or traveled to the US for years and that the group apparently maintained a support structure here.
Bron
ikke begrijp...quote:Op maandag 11 december 2006 19:40 schreef Cyclonis het volgende:
@ resonancer
de NLse taal is idd niet erg belangrijk meer.
Pfff... Wat een gedraai en gestuntel om geen antwoord te geven op een simpele vraag....quote:Op maandag 11 december 2006 09:05 schreef Lambiekje het volgende:
Zullen we het anders stellen.. Waar maar dan ook waar spreken ze de waarheid. Het enige wat ik kan bedenken is at ze datum goed hebben toen de torens instortte.
Heb jy toevallig een foto van Bush boven je bed hangen. !??!quote:Op maandag 11 december 2006 21:46 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Pfff... Wat een gedraai en gestuntel om geen antwoord te geven op een simpele vraag....
Jij en anderen beweren dat het NIST rapport duidelijke fouten bevat en dat de regering alles bij elkaar liegt.
Kom daarvoor nou eens met bewijzen. Het is complete onzin dat je zomaar wat roept en dat je de bewijslast dan legt bij de mensen die je niet geloven.
Ik kan ook wel roepen dat jij de grootste oplichter ter wereld bent. Zou je dat accepteren?
Komop Lambiekje....quote:Op maandag 11 december 2006 22:43 schreef Lambiekje het volgende:
Heb jy toevallig een foto van Bush boven je bed hangen. !??!
Ik gok van nietquote:Op maandag 11 december 2006 22:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Heb jy toevallig een foto van Bush boven je bed hangen. !??!
Helemaal niet, ik citeer enkel wat in het artikel staat.quote:Op maandag 11 december 2006 19:13 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
De mogelijkheid dat Rice en die woordvoerders van het Witte Huis niet de volledige waarheid spreken komt geen moment in je op zeker? Je gelooft hen op hun woord.
Waar verklaren Powell en Rice dat Saddam geen WMD had?quote:Net zoals Powel en Rice in 2001 verklaarden dat Saddam Hoessein totaal geen bedreiging vormde, zijn leger tot niks in staat meer zou zijn en hij geen massavernietigingswapens meer had en geen mogelijkheid zou hebben om eraan te komen. (een van de weinige keren dat ze de waarheid spraken) En nog geen twee jaar later, ondanks jaren van sancties, inspecties en uitvoerige surveillance zou hij ineens een compleet leger hebben en de grootste dreiging zijn in het Midden Oosten.
Het is volgens mij ook verkeerd te stellen dat ze het leger van Irak als enorm machtig voorstelden. Er was in het begin zelfs even kritiek dat ze zo traag vorderden en dat het leger zich niet massaal overgaf zoals ze voorspelden onder hun 'schock en awe' tactiek.quote:And even though we have no doubt in our mind that the Iraqi regime is pursuing programs to develop weapons of mass destruction -- chemical, biological and nuclear -- I think the best intelligence estimates suggest that they have not been terribly successful. There's no question that they have some stockpiles of some of these sorts of weapons still under their control, but they have not been able to break out, they have not been able to come out with the capacity to deliver these kinds of systems or to actually have these kinds of systems that is much beyond where they were 10 years ago.
Ik kan hier niet zo goed aan uit.quote:Op maandag 11 december 2006 20:59 schreef Resonancer het volgende:
Bin Laden Determined to Strike in U.S.
Dekt de titel de lading?
http://www.thesmokinggun.com/archive/0409041pdb1.html
[..]
Imo vrij vaag, wat had je verwacht dat Bush hiermee zou moeten doen?quote:We have not been able to corroborate some of the more sensational threat reporting, such as that from a ---- service in 1998 saying that Bin Laden wanted to hijack a U.S. aircraft to gain the release of "Blind Sheikh" Omar Abdel Rahman and other U.S.-held extremists.
Nevertheless, FBI information since that time indicates patterns of suspicious activity in this country consistent with preparations for hijackings or other types of attacks, including recent surveillance of federal buildings in New York.
Ik ken een paar mensen die hard zouden lachen als ze horen dat ik een "apologist" van de Bush regering wordt genoemd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 00:08 schreef OpenYourMind het volgende:
Today the term "apologist" is colloquially applied in a general manner to include groups and individuals systematically promoting causes, justifying orthodoxies, or denying certain events, even of crimes. Apologists have been characterized as being deceptive, or "whitewashing" their cause, primarily through omission of negative facts (selective perception) and exaggeration of positive ones, techniques of classical rhetoric.
Het lijkt er mij toch sterk op dat jij de retoriek van de Bush administratie klakkeloos overneemt en steeds een excuus zoekt om de negatieve kanten (public relations en het spinnen van nieuws en de voorstelling in zake de war on terror, Irak, etc..) maar niet onder ogen te willen zien.
Ken je de free Kuwait campagne nog, opgezet door het PR-bedrijf Hill & Knowlton? De coefeuse baby's en de dochter van de ambasadeur van Kuwait die onder directie van Hill & Knowlton in tranen een verklaring uitbracht hoe Irakese soldaten honderden baby's uit hun coefeuses hadden gegooid en lieten sterven op de koude vloer? Of de Irak heeft het leger aan de Saudische grens staan volgens nooit vrijgegeven satelietbeelden, terwijl uit andere satelietbeelden blijkt dat er geen leger te bekennen was?
Dat gevoel ken ikquote:Op dinsdag 12 december 2006 00:38 schreef gorgg het volgende:
[..]
Ik ken een paar mensen die hard zouden lachen als ze horen dat ik een "apologist" van de Bush regering wordt genoemd.
Ter verduidelijking: Ik vind Bush de slechtse president in de recente geschiedenis die zowat niks substantieel voor elkaar gekregen heeft en enkele enorme, erg dure blunders heeft begaan (Irak bv.) (alhoewel het natuurlijk moeilijk vergelijken is met presidenten die ik niet actief heb meegemaakt).
Dat betekent wel niet dat ik zomaar alles aanneem dat hem + zijn regering wordt verweten. Als ik iemand zie schrijven dat Powell en Rice in 2001 beweerd hebben dat Saddam geen WMD had, dan geloof ik dat niet zonder bron en vind ik het zelfs erg onwaarschijnlijk. Ook dat ze het Iraakse leger als erg sterk voorstelden is imo gewoon fout.
de meeste van deze (ex) hi officials wel:quote:Op maandag 11 december 2006 11:05 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
nu ben ik geen expert op het gebied van defensie
Je bent woorden aan het verdraaien...quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:43 schreef Orwell het volgende:
[..]
de meeste van deze (ex) hi officials wel:
http://www.patriotsquestion911.com/
en komaan...
het hart van de us defensie dat nooit rekening heeft gehouden met een aanval vanuit de lucht..?? (of het nou een gekaapt vliegtuig is of een vliegende menhir for christ sake)
DO YOU BUY THAT SHIT???
Tsja of je zo dom bent ga ik me niet over uitlaten.quote:dat is toch als een top voetbalclub ala manchester of barcelona, die vergeet een keeper te contracteren voor het eerste elftal...
ben ik nou zo dom, of....
wat van jij dan van de verhalen van Andreas von bulow en michael Meacher?
ben je op de hoogte van hun uitspraken?
en dan het : "does the order still stand.../...off course, did you hear anything different?" - verhaal
whathefuck??
grappig...en verontrustend, jou manier van denken...quote:Op maandag 11 december 2006 08:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals al vele malen eerder gezegd, toon jij nou maar eens aan waar de NIST of de regering liegt, dan ga ik misschien serieus met jou in discussie....
Gaan roepen dat een paar mensen "niet de minsten zijn" is natuurlijk geen bewijs dat 9/11 een complot is.
inkoppertje...quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je bent woorden aan het verdraaien...
[..]
Tsja of je zo dom bent ga ik me niet over uitlaten.
Nog niet de tijd voor gehad. En ja.quote:Op dinsdag 12 december 2006 02:05 schreef Orwell het volgende:
[..]
inkoppertje...
maar ok, die is de uwe...
heb je een mening over van Bulow en/of Meacher?
hoe interpreteer je het Rusmfeld citaat?
en in alle ernst: is er in jouw beleving bewijs voor de betrokkenheid van bin?
]http://www.patriotsquestion911.com/[/quote][/url]quote:Op dinsdag 12 december 2006 01:43 schreef Orwell het volgende:
[..]
de meeste van deze (ex) hi officials wel:
[url=http://www.patriotsquestion911.com/
het probleem zit het erin dat het een aanval vanuit de lucht betreft met passagiersvliegtuigen van je eigen nationale luchtvaartmaatschappijen die gewoon het recht hebben zich in jouw luchtruim te begeven. dat is toch heel wat anders dan vijandelijke gevechtsvliegtuigen die zijn binnengedrongen in jouw territorium en die je onverbiddelijk kan neerschieten.quote:en komaan...
het hart van de us defensie dat nooit rekening heeft gehouden met een aanval vanuit de lucht..?? (of het nou een gekaapt vliegtuig is of een vliegende menhir for christ sake)
DO YOU BUY THAT SHIT???
tijdje terug wel eens gelezen ja. wat ik me nog vaagjes kan herinneren is dat zij zich voornamelijk bezighielden met circumstancial evidence. verder stonden zij ook achter technische argumenten die ik in mijn andere post al heb weerlegd.quote:wat van jij dan van de verhalen van Andreas von bulow en michael Meacher?
ben je op de hoogte van hun uitspraken?
Ja daar is ook ons Nederlands rechtstelsel en dat van veel andere landen op gebasseerd: Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Als je dat een verontrustende manier van denken vind, dan vind ik dat zeer opvallend.quote:Op dinsdag 12 december 2006 02:00 schreef Orwell het volgende:
"ik sta pas open voor bewijs en aanwijzingen dat verdachte x schuldig is aan y NADAT je bewezen hebt dat x liegt"
deep shit....!
De Memo bestond uit 11 kantjes.quote:Op maandag 11 december 2006 23:23 schreef gorgg het volgende:
[..]
Ik kan hier niet zo goed aan uit.
Enerzijds link je naar een site waar de vrijgeving wordt bekendgemaakt en het document zelfs staat (uitgezonderd enkele bedekte namen, ..). Anderzijds zet je in het vet "The complete contents have never been made public" uit een artikel geschreven voor de datum van bekendmaking.
Ik weet niet wat er instond omdat niet alles is vrijggeven. Ik weet wel dat deze methode wel in Able Danger, Boijnka beschreven staat.quote:Er wordt niet gepraat over vliegtuigen die gebruikt zouden worden als wapens.
Wat er instaat over mogelijke kapingen:
[..]
De vraag is niet alleen wat Bush hiermee had moeten doen, maar ( veel belangrijker) wat het Pentagon de CIA, FBI, etc er mee had moeten en dat is naar mijn mening niet het stopzetten, fustreren van onderzoek naar de mogelijke daders. Of die mensen nou 'n "standaard kaping" , bomaanslag o.i.d voorbereidden is naar mijn mening van ondergeschikt belang. De CIA/FBI/Us govt. zeggen zelf dat ze alle rode vlaggen genegeerd hebben. N scepticus zal zeggen ; foutjes.quote:Imo vrij vaag, wat had je verwacht dat Bush hiermee zou moeten doen?
Volgens mij bestond de PDB van 6 augustus uit 11 blz.quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:13 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De Memo bestond uit 11 kantjes.
CNN:quote:The confidential President's Daily Brief (PDB) for August 6, 2001 contained a two-page section entitled "Bin Ladin Determined to Strike in US," and refers to possible hijacking attempts by Osama bin Laden disciples and the existence of about 70 FBI investigations into alleged al-Qaeda cells operating within the United States.
http://www.thesmokinggun.com/archive/0409041pdb1.html
quote:The two-page document became the highlight of national security adviser Condoleezza Rice's testimony Thursday before the commission investigating the attacks.
http://www.cnn.com/2004/A(...).briefing/index.html
beter lezen, vrindquote:Op dinsdag 12 december 2006 07:52 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja daar is ook ons Nederlands rechtstelsel en dat van veel andere landen op gebasseerd: Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Als je dat een verontrustende manier van denken vind, dan vind ik dat zeer opvallend.
En als jij en anderen zeer krakkemikkige bewijzen aanleveren, dan moet je ook niet raar opkijken als ik niet zomaar roep dat iemand schuldig is.
Die wet is dus erg onderheving aan verandering snuggere. Het is het dus al in USA precies andersom.quote:Op dinsdag 12 december 2006 07:52 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja daar is ook ons Nederlands rechtstelsel en dat van veel andere landen op gebasseerd: Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Als je dat een verontrustende manier van denken vind, dan vind ik dat zeer opvallend.
En als jij en anderen zeer krakkemikkige bewijzen aanleveren, dan moet je ook niet raar opkijken als ik niet zomaar roep dat iemand schuldig is.
Wellicht voor de reputatie naar de buren ja. In de rechtszaal gaat dit gelukkig niet op.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die wet is dus erg onderheving aan verandering snuggere. Het is het dus al in USA precies andersom.
En in Nederland is het toch echt wel zo als ik in anoniem verkondig dat me overbuurman een pedo is dan heeft hij een groot probleem. Niks onschuldig totdat.
oh dat is nieuw voor me? omtrent pedo is men niet mals. Ook al ben je onschuldig.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wellicht voor de reputatie naar de buren ja. In de rechtszaal gaat dit gelukkig niet op.
Prima. Geef je adres even, dan ga ik wel roepen dat jij een pedo met een wietplantage bent.quote:Op dnsdag 12 december 2006 15:18 chreef Lambiekje het volgende:
Die wet is dus erg onderheving aan verandering snuggere. Het is het dus al in USA precies andersom.
En in Nederland is het toch echt wel zo als ik in anoniem verkondig dat me overbuurman een pedo is dan heeft hij een groot probleem. Niks onschuldig totdat.
En met wietplantage is het ook al het zelfde.
Ik beschuldig toch helemaal niemand. Ik geef alleen maar aan dat het toch wel even anders gaat in Nederland dan dat door sommige hier wordt aangegeven.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Prima. Geef je adres even, dan ga ik wel roepen dat jij een pedo met een wietplantage bent.
Ben ik heel benieuwd of jij het dan zo leuk vind om mensen te beschuldigen zonder duidelijk bewijs.
Wel weer bijzondere redenaties van jou om maar geen antwoord te hoeven geven op simpele vragen....
quote:Op woensdag 13 december 2006 09:01 schreef Lambiekje het volgende:
Ik beschuldig toch helemaal niemand.
Maar gelukkig geven ze zelf toe dat ze liegen.quote:Op woensdag 13 december 2006 09:37 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij zegt dat er aantoonbare fouten in het NIST rapport zitten. Jij hebt al regelmatig gezegd dat Bush en Co vanalles bij elkaar liegen. Dat noem ik beschuldigingen....
Waar heeft het NIST gezegd dat ze liegen?quote:Op woensdag 13 december 2006 12:06 schreef Lambiekje het volgende:
Maar gelukkig geven ze zelf toe dat ze liegen.
je begint het steeds bonter te maken met je idioterie...quote:Op woensdag 13 december 2006 12:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waar heeft het NIST gezegd dat ze liegen?
Ga eens de echte discussie aan ipv dit soort rookgordijnen. Wat denk je te bereiken door elke discussie uit de weg te gaan?
Dat heet miscommunicatie. Lambiekje reageert op drie zinnen van Calvobbes, maar reageert vooral op het woordje Bush. Calvobbes denkt dat Lambiekje reageert op het woord NIST.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:09 schreef Orwell het volgende:
[..]
je begint het steeds bonter te maken met je idioterie...
lambiek zegt: "bush liegt"
jij zegt: "wat een een ongegronde beschuldiging!"
lambiek zegt :" hij heeft het zelf toegegeven"
jij zegt: "waar heeft het nist gezegd dat ze liegen"
?????????????????????????????????????????
http://www.911myths.com/html/stand_down.htmlquote:Op vrijdag 15 december 2006 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
Zo weer een klokkeluider die z'n bek open doet. EX-VERKEERSLEIDER BOSTON DOET EEN BOEKJE OPEN
En nu?quote:
quote:...
Logically then, one could conclude, that anyone who believes the official version of 911 events, the Bush government version of events, whether liberal or conservative, prefers a litany of unbelievable lies to the harsh truth. Since nothing about 911 rings true, the acceptance of the monstrous lie (told by liars) appears most perplexing when one considers not a single other lie listed above has ever been proven truthful (Except the nation-building/ nation-destroying treachery which turned out to be true).
Thus one could rightly say, anyone who believes 911 occurred exactly as the government-sanctioned, Bush--appointed, Kean Commission described it, is either a damn fool, a pathetic coward, an indoctrinated dupe, or an ignorant ass. Truthfully, no other description suffices.
je kan niet ontkennen dat er over Osama, Irak, WMD en 911 gelogen is ...quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:19 schreef calvobbes het volgende:
Achja... Dat zijn de beste argumenten.
Iemand die niet in een complot gelooft, gewoonweg voor dom, laf en geindoctrineerd uitmaken.
Nee dat zijn overtuigende argumenten!Wat een sneuigheid....
Dwaalsporen, rookgordijnen, hak op de tak springen, etc.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
je kan niet ontkennen dat er over Osama, Irak, WMD en 911 gelogen is ...
Dat gaat op voor beide kampen hoor.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:26 schreef calvobbes het volgende:
Is het nou echt niet mogelijk om met jou een normale discussie te voeren?
Als dat zo is, geef dan eens aan waar ik zomaar roep dat mensen en instellingen lopen te liegen en ik weiger daar bewijs voor aan te dragen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:02 schreef UncleScorp het volgende:
Dat gaat op voor beide kampen hoor.
Wel fijn dat ze daar niet bij vermelden dat hij ten tijde van 9/11 er niet werkte. Zelfs op het uiterst betrouwbare Prisonplanet doen ze dat.quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
Zo weer een klokkeluider die z'n bek open doet. EX-VERKEERSLEIDER BOSTON DOET EEN BOEKJE OPEN
Ja maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat believers nogal snel onder de indruk zijn van woorden als 'hoge ex-militair' 'ex-verkeersleider' en meer van dergelijke titels. Maar goed, deze man is dus in 1971 ontslagen, en meent nu het een en ander uit de doeken te kunnen doen over iets wat 20 jaar daarna gebeurde? Nou...lekker belangrijk. Maar goed, het is natuurlijk heel boeiend om daar nogal schreeuwerig het woord klokkeluider bij te plakken en zo.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:28 schreef gorgg het volgende:
[..]
Wel fijn dat ze daar niet bij vermelden dat hij ten tijde van 9/11 er niet werkte. Zelfs op het uiterst betrouwbare Prisonplanet doen ze dat.
Volgens zijn profiel op Pilots for Truth (waar hij door geïnterviewd wordt en zelf bij is...) werd hij al 20 jaar voor 9/11 ontslaan.
Klokkeluider? Nee dus.
Oh ja, ik ken iemand die iemand kent die iemand kent (maar ik kan wegens veiligheidsredenen zijn naam niet zeggen) die 100% zeker weet dat wat hij zegt niet waar is.
30 jaar.quote:Op vrijdag 15 december 2006 11:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja iets wat 20 jaar daarna gebeurde?
Dat is op zich ook redelijk makkelijk te verklaren.quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:26 schreef Arachide het volgende:
Wat ik nou niet snap hè, natuurlijk zijn er onverklaarbare dingen - maar dat is vaak zo bij grote rampen, dan is er een hoog complottheorie gehalte. Hoe kan het dan dat Bin Laden en Al Quada de aanslagen opeisen? Dan zouden zij ook in het complot moeten zitten.
Wrong wrong.quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:26 schreef Arachide het volgende:
Wat ik nou niet snap hè, natuurlijk zijn er onverklaarbare dingen - maar dat is vaak zo bij grote rampen, dan is er een hoog complottheorie gehalte. Hoe kan het dan dat Bin Laden en Al Quada de aanslagen opeisen? Dan zouden zij ook in het complot moeten zitten.
Angst zaaien waarschijnlijk. Bluffen dat je tot hele erge dingen in staat bent. Net zoiets als om de zoveel tijd gaan dreigen dat ze weer aanslagen gaan plegen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:43 schreef Arachide het volgende:
Waarom zou Al Qaida iets opeisen wat ze niet hebben gedaan? Ze krijgen het er alleen maar moeilijker door. Dan kunnen ze dit misschien beter als een 'meevaller' (voor hun) zien als zij er geen bemoeienis mee hebben.
Aha. Vandaar dat het voor jou en anderen nog steeds zo problematisch is om duidelijk aan te tonen dat het een overheidscomplot was....quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:50 schreef Lambiekje het volgende:
Het is allemaal zo intens complexer dan de kutkranten (bijvoorbeeld de Volkskrant) ons voorschotelen.
O ja, die video waaruit de integere overheidsontmaskeraars altijd even drie stukjes laten zien om iets te ''bewijzen''.quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wrong wrong.
Osama en z'n vriendjes hebben helemaal NIET opgeeist. De video de jaartjes later vertoond is is een of andere sinterklaas. Kijk maar is goed in deze topic. Komt wel een paar keer voorbij.
Fout.quote:Overigens heeft de FBI ook nog steeds geen link gevonden naar Osama.
Fout. Bin Laden is nooit CIA-agent geweest.quote:En bovendien is Osama gewoon een CIA-agent. Dus ja hij zit in het complot. Patsy of niet.
Ja, nou en? Jij houdt er toch zo van om ''klokkenluiders'' uit het Amerikaanse ambtenarenapparaat aan te roepen? Het komt blijkbaar niet in je op dat in een familie ook conflicten voorkomen.quote:Je weet dat familiy van Bush vriendjes zijn van familie Bin Laden.
Wat wil je hier nou mee zeggen?quote:En dat Osama's nichtje gewoon in een of andere Playboy magazine poseert.
Nu mochten ze zelfs op 11 september het land verlaten?! Het wordt steeds gekker.quote:Dat op 11 september. De Bin Ladens gewoon met vliegtuigen het land uitkonden terwijl wereldweid geen vliegtuig er in kwam.
Ook dat is fout. De CIAbemoeienis met Afghanistan begunstigde de mujaheddeen, maar leidde niet tot het oprichten van Al Kaida.quote:Al-Quida is ergens paar jaartjes (decennia) terug door CIA opgericht. Dus tja hoe en wat ze in het complot verweven zijn.
Dat is klip en klaar. Het is zo complex dat zelfs een denkkolos als Lambiekje de meest basale feiten verhaspelt in z'n opwinding om de waarheid boven tafel te krijgenquote:Het is allemaal zo intens complexer dan de kutkranten (bijvoorbeeld de Volkskrant) ons voorschotelen.
Of Bin Laden Wel of niet een CIA agent was is totaal niet te bewijzen. Wel hebben de CIA en de ISI met hem samengewerkt.quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:19 schreef Apropos het volgende:
Fout. Bin Laden is nooit CIA-agent geweest.
Waarom is dat zo vreemd? Foto's zijn gemaakt na de impact van Flight 11 en vlak voor, tijdens en net na de crash van flight 175. Gedurende die tijd was er geen national ground stop, waren en geen fighters in de buurt, was er nog veel onduidelijkheid wat er precies gebeurd was (mogelijk zou het gaan om een klein vliegtuigje) en hij vliegt gewoon de toegewezen route voor kleine vliegtuigjes die langs Manhattan vliegen (Atta heeft zelf mogelijk deze Hudson corridor gevlogen als test run), hij zit dus totaal niet in een afgesloten gedeelte. Dus nogmaals wat is er zo vreemd aan?quote:Op vrijdag 15 december 2006 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
En een russische pilot in Cessna die gewoon netjes z'n vlucht kon maken langs de torens !?
http://911research.wtc7.net/disinfo/deceptions/binladinvideo.htmlquote:Op zaterdag 16 december 2006 23:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
O ja, die video waaruit de integere overheidsontmaskeraars altijd even drie stukjes laten zien om iets te ''bewijzen''.
Heb je dit al eens gelezen?
http://www.911myths.com/html/fake_video.html
[..]
Mijn god wat ben jy simpel over te halen om desinfo voor waarheid aan te nemen.quote:Fout.
[..]
Fout. Bin Laden is nooit CIA-agent geweest.
[..]
Ja, nou en? Jij houdt er toch zo van om ''klokkenluiders'' uit het Amerikaanse ambtenarenapparaat aan te roepen? Het komt blijkbaar niet in je op dat in een familie ook conflicten voorkomen.
[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen?
[..]
Nu mochten ze zelfs op 11 september het land verlaten?! Het wordt steeds gekker.
Kende je deze informatie al?
http://www.911myths.com/html/family_flights.html
[..]
Ook dat is fout. De CIAbemoeienis met Afghanistan begunstigde de mujaheddeen, maar leidde niet tot het oprichten van Al Kaida.
[..]
Dat is klip en klaar. Het is zo complex dat zelfs een denkkolos als Lambiekje de meest basale feiten verhaspelt in z'n opwinding om de waarheid boven tafel te krijgen.
Kijk, de eerste zin en de amateurpsycholoog komt al aan de oppervlakte.quote:Op zondag 17 december 2006 12:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Omdat een of andere flapdrol ene gruwelijk slecht en strawmen site op zet geloof je het direct.
Kun je nou echt niet lezen of wil je het niet?quote:Vind het elke keer weer zo apart dat trieste debunks sites alleen de statement/claims van een website/news bron onderuit wordt gehaald maar keer op keer 0,0 wat de overheid zegt. Dat is zwaar ongeloofwaardig.
Nee, licht me eens in. Heb je een kopie van het vliegticket waarmee de familie Bin Laden op 11 september 2001 vrije doortocht verkreeg? Of ga je liever niet in op feitelijke kritiek?quote:En je weet vast ook wel dat Myth ook weer onderuit is gehaald. Dus wat is nu waar.
Over welke Bin Laden hebben we het hier?quote:Dat Bin Laden een vrienden connectie heeft met de Bush familie kan je niet ontkennen grappenmaker.
quote:Op zondag 17 december 2006 12:34 schreef Apropos het volgende:
Heb je een kopie van het vliegticket waarmee de familie Bin Laden op 11 september 2001 vrije doortocht verkreeg?
Tja .. ik heb z'n idee dat mensen hiero ook de bonnetjes van het aanschaffen dynamiet, RDX en thermite willen zien.quote:
Nou kom dan met ander bewijs waaruit blijkt dat de familie Bin Laden op 11 september met het vliegtuig vertrok als je dat zo zeker weet.quote:Op maandag 18 december 2006 09:01 schreef Lambiekje het volgende:
Tja .. ik heb z'n idee dat mensen hiero ook de bonnetjes van het aanschaffen dynamiet, RDX en thermite willen zien.
En de joystick met de rode knop.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:19 schreef Apropos het volgende:
Nu mochten ze zelfs op 11 september het land verlaten?! Het wordt steeds gekker.
quote:Op zondag 17 december 2006 12:34 schreef Apropos het volgende:
Nee, licht me eens in. Heb je een kopie van het vliegticket waarmee de familie Bin Laden op 11 september 2001 vrije doortocht verkreeg? Of ga je liever niet in op feitelijke kritiek?
Een site die jullie gelijk geeft:quote:Op maandag 18 december 2006 09:34 schreef calvobbes het volgende:
Nou kom dan met ander bewijs waaruit blijkt dat de familie Bin Laden op 11 september met het vliegtuig vertrok als je dat zo zeker weet.
In welk van de artikelen staat dan dat ze op 11 september vlogen? Ik zie dat nergens terug. Het luchtruim ging open op 13 september. Ik zie ook geen vluchten die voor die datum gebeurden. De washington post spreekt bv. over 19 september, een volle week nadat het luchtruim werd vrijgegeven.quote:Op maandag 18 december 2006 10:54 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een site die jullie gelijk geeft:
http://www.snopes.com/rumors/flights.asp
Wat artikelen die het tegengestelde beweren:
http://www.sptimes.com/20(...)_verifies_flig.shtml
http://www.aaronsw.com/weblog/001375
http://worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=34405
http://www.truthout.org/cgi-bin/artman/exec/view.cgi/37/9920
http://www.washingtonpost(...)A4014-2004Jul21.html
is het zo vreemd dat men vraagt je losse beweringen te onderbouwen?quote:Op maandag 18 december 2006 09:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tja .. ik heb z'n idee dat mensen hiero ook de bonnetjes van het aanschaffen dynamiet, RDX en thermite willen zien.
En de joystick met de rode knop.
Als de FBI op dat moment Saoedische burgers wilde verbieden het land te verlaten, hadden ze een goede grond nodig, een direkte verdenking..quote:These flights were screened by law enforcement officials, primarily the FBI. For example, one flight, the so-called Bin Ladin flight, departed the United States on September 20 with 26 passengers, most of them relatives of Usama Bin Ladin. Screening of this flight was directed by an FBI agent in the Baltimore Field Office who was also a pilot ... The Bin Ladin flight and other flights we examined were screened in accordance with policies set by FBI headquarters and coordinated through working-level interagency processes. Although most of the passengers were not interviewed, 22 of the 26 people on the Bin Ladin flight were interviewed by the FBI. Many were asked detailed questions. None of the passengers stated that they had any recent contact with Usama Bin Ladin or knew anything about terrorist activity.
Er brokkelt al langzamerhand steeds meer af .. van het verhaaltje wat Bush, Rumsfield hebben verkondigd.quote:Op maandag 18 december 2006 16:25 schreef mgerben het volgende:
Even een vraagje aan Lambiekje.
Ikzelf kan het complot best accepteren als er bewijs voor komt. En dan bedoel ik dus niet een stofwolkje op een video of het feit dat je er niets over in de krant leest bij wijze van 'bewijs' van manipulatie.
Maar stel je voor, Bush verklaart morgen op TV dat hij het idd allemaal zelf gepland heeft, en het hoofd van de CIA en de FBI verklaren mee. En onafhankelijke onderzoekers vinden sporen van explosieven in het puin.
En ja, het komt ook nog in de Volkskrant.
Op die manier zou ik het ook geloven.
Wat ik wil zeggen is: Ik kan me bewijs voorstellen waardoor ik in het complot zou geloven.
Nu zal Bush dat nooit doen, maar toch: Als hij het doet, dan moet ik hier posten 'Lambiekje, je had al die tijd gelijk'.
Nu een vraag aan Lambiekje: Kun jij je bewijs indenken waardoor jij zegt dat het complot onzin is en dat het WTC idd door Osama is neergehaald en niet door Bush?
En waar zou dat bewijs uit bestaan dan? Noem eens een voorbeeld, zoals ik net deed?
Wie moet er dan iets verklaren? Wat moet er gevonden worden?
Ja, roepen dat het weerlegd is zet weinig zoden aan de dijk, vandaar mijn vraag.quote:
Die zegt ook 8 dagen later:quote:Op maandag 18 december 2006 10:54 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een site die jullie gelijk geeft:
http://www.snopes.com/rumors/flights.asp
Wat artikelen die het tegengestelde beweren:
http://www.washingtonpost(...)A4014-2004Jul21.html
Dus zeker niet 11/9 en ook niet de volgende dag.quote:At least 13 relatives of Osama bin Laden, accompanied by bodyguards and associates, were allowed to leave the United States on a chartered flight eight days after the Sept. 11, 2001, attacks, according to a passenger manifest released yesterday.
De rest kijk ik later wel een keer.quote:The Sept. 11 commission examined the Saudi flights in its final report last year, and it found that no Saudis had been allowed to leave before national airspace was reopened on Sept. 13, 2001; that there was no evidence of "political intervention" by the White House; and that the F.B.I. had done a "satisfactory screening" of the departing Saudis to ensure they did not have information relevant to the attacks.
The documents obtained by Judicial Watch, with major passages heavily deleted, do not appear to contradict directly any of those central findings, but they raise some new questions about the episode.
The F.B.I. records show, for instance, that prominent Saudi citizens left the United States on several flights that had not been previously disclosed in public accounts, including a chartered flight from Providence, R.I., on Sept. 14, 2001, that included at least one member of the Saudi royal family, and three flights from Las Vegas between Sept. 19 and Sept. 24, also carrying members of the Saudi royal family. The government began reopening airspace on Sept. 13, but many flights remained grounded for days afterward.
En hoe is dit een reactie op het gequote? Volgens mij is dat nml geen antwoord.quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er brokkelt al langzamerhand steeds meer af .. van het verhaaltje wat Bush, Rumsfield hebben verkondigd.
bijvoorbeeld wat men over Saddam zei .. maar vervolgens paar jaartjes later .. uh ja we hebben alles gelochen van A tot Z.
Als je John O'neill video of JFK 2 bekijkt .. dan vallen er op eens zoveel dingen op hun plaats. Iedereen weet dat Oswald bv nooit het in z;n eentje gedaan .. maar nog steeds is dat geen common knowledge.
Ben bang dat het wel nooit compleet aan het licht komt.
Maar feit blijft dat binnen een week of twee 99,7% van het WTC materiaal vernietigd is. Dus je kan toch ECHT wel van een complot spreken.
En dat er zo overduidelijk voorkennis materiaal is is ook al een vinger richting complot.
Maar ik denk dat er wel een ballon gaat knappen van het 911verhaal in de nabije toekomst.
Da's dus totaal geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:07 schreef Lambiekje het volgende:
Er brokkelt al langzamerhand steeds meer af .. van het verhaaltje wat Bush, Rumsfield hebben verkondigd.[...]
Dus je kan toch ECHT wel van een complot spreken.
En dat er zo overduidelijk voorkennis materiaal is is ook al een vinger richting complot.
Hoezo feit je loopt nu weer dingen compleet uit je duim te zuigen. Het duurde 8 maanden voordat het laatste stuk puin bij ground zero werd weggehaal, hoe kom je erbij dat 99,7% binnen een week of 2 werd vernietigd? Dan hebben ze 7 en halve maand gedaan over 0,3% van al het puin! 99,7% van zo'n 1.8 miljoen ton aan staal en beton, 99,7% van 108.342 truckladingen met puin in 2 weken vernietigd?? Leg dat eens uit.quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar feit blijft dat binnen een week of twee 99,7% van het WTC materiaal vernietigd is. Dus je kan toch ECHT wel van een complot spreken.
Fout dat ligt hierquote:Op dinsdag 19 december 2006 00:07 schreef Lambiekje het volgende:
Verdomd. Al weer een bewering van Lambiekje die genadeloos onderuit wordt gehaald, door 2 mensen.quote:
ik moet die film nog zien, maar ik moest lachen toen ik die koppen zag van dylan en jasonquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:56 schreef gorgg het volgende:
Dylan Avery + Jason Bermas (2/3 van de makers van Loose Change) versus Mark Roberts (maker van Loose Change Guide + andere) in een of andere programma, genaamd Hardfire:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1501073182328817124
http://video.google.com/videoplay?docid=4375097979996629155
En vergeet niet de ongeveer 1350 enorme stukken staal en staal en oja samengeperste vloeren welke opgeslagen en ge-analyseerd worden in hangar 17 op JFK airport.quote:
Nou Lambiekje heeft niet 100% ongelijk.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:11 schreef calvobbes het volgende:
Verdomd. Al weer een bewering van Lambiekje die genadeloos onderuit wordt gehaald, door 2 mensen.
Een paar dagen terug nog die bewering dat de familie Bin Laden op 9/11 uit de VS zou zijn vertrokken zonder dat ze de FBI of een andere autoriteit hadden gesproken. Nu dit weer.
Je zou toch wel mogen verwachten dat Lambiekje onderhand eens toe gaat geven dat hij niet altijd de waarheid spreekt. Ook al zegt hij dat het feiten zijn.
Heb je ie pagina over Staten Island al gezien?quote:Op woensdag 20 december 2006 08:22 schreef UncleScorp het volgende:
Nou Lambiekje heeft niet 100% ongelijk.
De dame op de video van Hangar17 zegt zelf dat er niet eens de helft van 1% van het totaal ligt.
Dus 99,75 % is wel afgevoerd en verkocht.
Volgens mij is het niet per definitie zo dat als er in Hangar 17 nog geen half % van het totaal ligt, de rest dusis afgevoerd e nverkocht. Daarnaast, hoezo die 0,75% Hoe kunnen ze dat nou ZO exact wetenquote:Op woensdag 20 december 2006 08:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De dame op de video van Hangar17 zegt zelf dat er niet eens de helft van 1% van het totaal ligt.
Volgens Lambiekje was het een feit dat 99,7% binnen 2 weken was afgevoerd en vernietigd dat is 100% onwaar.quote:Op woensdag 20 december 2006 08:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
nee, klopt . het is afgevoerd door demolition inc. voor een spotprijs gekocht en daarnaa met een vette winst doorverkocht aan azie.( hoezo bloedgeld)quote:Op woensdag 20 december 2006 10:04 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Volgens Lambiekje was het een feit dat 99,7% binnen 2 weken was afgevoerd en vernietigd dat is 100% onwaar.
Hoe lang wil je het laten liggen dan?quote:Op woensdag 20 december 2006 08:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dit zijn ze zeker vergeten?quote:Op woensdag 20 december 2006 10:23 schreef huupia het volgende:
[..]
nee, klopt . het is afgevoerd door demolition inc. voor een spotprijs gekocht en daarnaa met een vette winst doorverkocht aan azie.( hoezo bloedgeld)
blijft natuurlijk zeer vreemd dat er geen sporen onderzoek is gedaan wat normaal is bij een crime scene.
maarja, de dader stond al vast natuurlijk
![]()
Ik kan niet anders dan het hier volledig mee eens zijn. De vraag is alleen...waarom zou iemand nou in zo'n verhaal geloven? Wat is de drang erachter om te geloven in een geheime wereldregering die dit heeft uitgevoerd. Waarom niet zeggen van, ja, het was een terroristische actie, waarom is er die bijna neurotische drang om te willen geloven in een complot van een geheime regering?quote:Op woensdag 20 december 2006 11:36 schreef mgerben het volgende:
Ik denk dat ik Lambiekjes geloof maar in de categorie religie plaats.
Bij wijze van vergelijking: Een beetje christen is volledig overtuigd van het bestaan van God. Daar is-ie ook niet vanaf te brengen. Kijk eens naar al het bewijs!
Dat bewijs bestaat uit voorbeelden van wonderen: Mozes die de Rode Zee in tweeën spleet, Jezus als zoon van God, zieken die genezen werden. En uit het eigen gevoel natuurlijk.
Maar als je even objectief kijkt moet je toch concluderen dat er niet meer is dan een boek, waar die wonderen in staan. Niemand was erbij en er is ook niets achtergebleven. Wat je overhoudt is een boek waar een verhaal in staat over iemand die zei dat hij de zoon van God was. En een gevoel dat het allemaal wáár is.
Als je er zo naar kijkt wordt je ervan beschuldigt dat je niet wilt geloven. Ja, hallo!
Kijk, ik heb niets tegen geloof. Maar misbruik niet het woord 'bewijs'. Dat woord is gereserveerd voor dingen die niet anders zijn op te vatten.
Als je op een website leest dat de broer van Bush de baas was van het beveiligingsbedrijf van het WTC, is dat een insenuatie dat hij er iets mee te maken heeft. Niet een 'bewijs' dat er 'dus' explosieven geplaatst zijn.
Als je een boek hebt met een verhaal over iemand de de zee in tweeën spleet heb je een verhaal. Niet een 'bewijs' van het bestaan van God.
Lambiekje valt dus in dezelfde categorie als new-born Christians (die zijn ook nogal fanatiek en luisteren niet naar argumenten). Alleen is zijn geloof er niet een in God maar in een geheime wereldregering die flatgebouwen opblaast nadat ze er vliegtuigen in hebben laten vliegen om olie te krijgen die ze voor de helft van de prijs hadden kunnen kopen als ze niks gedaan hadden.
Bron dat er geen sporen onderzoek is gedaan? Wat voor sporen onderzoek wil je dan? Tot op de dag van vandaag wordt staal uit de torens nog ge-analyseerd. Google maar eens op WTC en Hangar 17.quote:Op woensdag 20 december 2006 10:23 schreef huupia het volgende:
[..]
nee, klopt . het is afgevoerd door demolition inc. voor een spotprijs gekocht en daarnaa met een vette winst doorverkocht aan azie.( hoezo bloedgeld)
blijft natuurlijk zeer vreemd dat er geen sporen onderzoek is gedaan wat normaal is bij een crime scene.
maarja, de dader stond al vast natuurlijk
![]()
Als je dat wilt weten moet kun je ook de vraag beantwoorden: Waarom geloven mensen in God? Of in paranormale dingen of leven na de dood of aura's of Allah of in complotten?quote:Op woensdag 20 december 2006 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan het hier volledig mee eens zijn. De vraag is alleen...waarom zou iemand nou in zo'n verhaal geloven? Wat is de drang erachter om te geloven in een geheime wereldregering die dit heeft uitgevoerd. Waarom niet zeggen van, ja, het was een terroristische actie, waarom is er die bijna neurotische drang om te willen geloven in een complot van een geheime regering?
Ik snap wat je bedoeld, maar ik zie niet hoe dat van toepassing moet zijn op -in dit geval- Lambiekje. Hij had 9/11 hoe dan ook niet kunnen voorkomen, of het nou een 'inside job' was of niet. Hij is gewoon een toeschouwer geweest zoals wij allemaal, met dat verschil dat hij en nog een aantal mensen met alle geweld willen dat de USA regering hier achter zat, die zijn 'het grote kwaad' en ik vraag me af waar die overtuiging, die drang om de USA regering als iets in-en-in slechts te zien vandaan komt.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:43 schreef mgerben het volgende:
[..]
Als je dat wilt weten moet kun je ook de vraag beantwoorden: Waarom geloven mensen in God? Of in paranormale dingen of leven na de dood of aura's of Allah of in complotten?
Volgens mij is dat om twee redenen: Zingeving en grip.
Zingeving in de betekenis dat dingen niet 'zomaar' gebeuren. Er zit een doel achter alles wat gebeurt. Je leven is niet afhankelijk van het toeval, ergens heeft iemand een Plan en alles gebeurt volgens het Plan.
Dat jij misschien gemangeld wordt of dat je het doel niet kent is niet erg; het is tenminste niet zinloos.
En grip: Als er iets misgaat, of als jij niet die topbaan hebt of als er ineens iemand een oorlog begint, kun je tenminste iemand de schuld geven. Diegene is veel machtiger dan jij. Daaruit volgt automatisch dat jij in elk geval niet 100% verantwoordelijk bent voor je eigen leven. Tenminste een deel van jouw ellende wordt veroorzaakt door dingen buiten jouw macht.
Dus 9/11 werd niet veroorzaakt door een 20 tulbanden die met stanleymessen van $1,95 het Amerikaanse leger en de veiligheidsdiensten met een budget van 1 triljard dollar te slim af waren.
Het werd niet gepland door Osama die op een ezeltje in Pakiland alle peperdure spionagesatalieten die daar hangen om ons te beschermen te slim af is.
Gelukkig niet. Al dat spul werkt gewoon. Het is gewoon een complot, en daar kan niemand iets tegen doen.
Mensen hebben altijd naar complotten gegrepen om hun eigen falen te verdoezelen.
Want als het een 'inside job' is, dan is het duidelijk dat jij het nooit had kunnen voorkomen.
Het is voor Lambiekje c.s. een onprettig idee als er ongrijpbare extremisten bestaan met een gedachtengoed dat zó extreem is dat je nooit met elkaar om de tafel kunt gaan zitten om elkaar te begrijpen.quote:Op woensdag 20 december 2006 13:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld, maar ik zie niet hoe dat van toepassing moet zijn op -in dit geval- Lambiekje. Hij had 9/11 hoe dan ook niet kunnen voorkomen, of het nou een 'inside job' was of niet. Hij is gewoon een toeschouwer geweest zoals wij allemaal, met dat verschil dat hij en nog een aantal mensen met alle geweld willen dat de USA regering hier achter zat, die zijn 'het grote kwaad' en ik vraag me af waar die overtuiging, die drang om de USA regering als iets in-en-in slechts te zien vandaan komt.
Leuk dat hij dat schrijft. Waar weet hij dat van? Lijkt me dat dergelijke informatie zo gevoelig ligt als dat uitkomt (in boekvorm nog wel) dat de FBI dat ook wel bijtijds had geweten om het boek te stoppen en de schrijver te laten verdwijnen...ik zou het met een korrel zout nemen.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:32 schreef 6833-228 het volgende:
Richard Clarke schrijft in zijn boek Against All Enemies dat op 9/11 om 9:59 de FBI al een lijst had met de vermoedelijke kapers. Op dat moment was vlucht 93 nog niet gecrahsed en NORAD was er op dat moment nog niet eens van op de hoogte dat vlucht 93 gekaapt was. Hoe kan het dat de FBI zo snel was?
Bij jou klopt het niet, maar jij hebt dan ook een vrij open mind.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:00 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik vind het een leuke psychologische en sociologische analyse die vast bij een aantal gevallen op gaat, maar bij anderen "complotgelovers" volledig de plank mis slaat.
[...]
Hierbij speelt moraal en ethiek bij mij geen enkele rol, ik wil slechts weten hoe het werkt en wat de wereld beweegt.
Geheel in jouw stijl nietwaar. Totaal niet ingaan op wat er gezegd wordt, gewoon een of andere debiele opmerking plaatsen. Frappant dat je ineens niet meer zo happig bent op reageren nu in korte tijd 2x is aangetoond dat je uit je nek kletstquote:Op woensdag 20 december 2006 16:16 schreef Lambiekje het volgende:
Het draaiboek zal ooit wel eens zomaar perongeluk gevonden worden.
Hij weet dat van het hoofd anti-terreurafdeling van de FBI, Dale Watson. Die heeft het hem persoonlijk verteld:quote:Op woensdag 20 december 2006 15:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk dat hij dat schrijft. Waar weet hij dat van? Lijkt me dat dergelijke informatie zo gevoelig ligt als dat uitkomt (in boekvorm nog wel) dat de FBI dat ook wel bijtijds had geweten om het boek te stoppen en de schrijver te laten verdwijnen...ik zou het met een korrel zout nemen.
Jij stelt niet eens de vraag of het wel waar is wat hij schrijft. Jij gaat er vanuit dat hij dat heeft en stelt dan de suggestieve vraag "hoe kan het dat...". Ik denk dat het niet waar is.
Maar dit klopt dus niet, omdat hij het gepubliceerd heeft. Als het waar zou zijn zou hij zijn uitgeschakeld door de FBI? Mooie criteria zijn dat...quote:Reprising the scene in the White House on 9/11, Mr. Clarke says Dale Watson, the F.B.I.'s counterterrorism chief, called him. "We got the passenger manifests from the airlines," Mr. Watson said. "We recognize some names, Dick. They're Al Qaeda."
Mr. Clarke recalled: "I was stunned, not that the attack was Al Qaeda but that there were Al Qaeda operatives on board aircraft using names that F.B.I. knew were Al Qaeda." Mr. Watson told Mr. Clarke that "C.I.A. forgot to tell us about them."
Hij ZEGT dat Dale Watson hem dat persoonlijk verteld heeft. Ik kan zoveel zeggen. Als de regering van de USA erbij betrokken was, en ze doen alles om het maar niet uit te laten lekken, dan denk ik dat punt 1. de FBI dergelijke informatie helemaal niet loslaat en 2. als dat dreigt in een boek op straat te komen waar iedereen achter de snode plannen van de regering kan komen door het boek te lezen, de regering er hun hand niet voor zou omdraaien om (ze zijn immers al van plan om 2200 levens op de koop toe te nemen) 1 schrijver ook nog uit de weg te ruimen.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:54 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Hij weet dat van het hoofd anti-terreurafdeling van de FBI, Dale Watson. Die heeft het hem persoonlijk verteld:
[..]
Maar dit klopt dus niet, omdat hij het gepubliceerd heeft. Als het waar zou zijn zou hij zijn uitgeschakeld door de FBI? Mooie criteria zijn dat...
Ja maar jij bent slechts een simpele ziel en Richard Clarke is ex-anti terreur "tsaar" en de belangijkste adviseur van de National Security Council tijdens 9/11.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij ZEGT dat Dale Watson hem dat persoonlijk verteld heeft. Ik kan zoveel zeggen. Als de regering van de USA erbij betrokken was, en ze doen alles om het maar niet uit te laten lekken, dan denk ik dat punt 1. de FBI dergelijke informatie helemaal niet loslaat en 2. als dat dreigt in een boek op straat te komen waar iedereen achter de snode plannen van de regering kan komen door het boek te lezen, de regering er hun hand niet voor zou omdraaien om (ze zijn immers al van plan om 2200 levens op de koop toe te nemen) 1 schrijver ook nog uit de weg te ruimen.
Als het ECHT waar was, dan had die regering zijn maatregelen wel getroffen denk ik...
Weetje, er is nu in een paar dagen tijd 2 keer duidelijk aangetoond dat wat complotgelovers zeggen niet waar.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:41 schreef 6833-228 het volgende:
Ja maar jij bent slechts een simpele ziel en Richard Clarke is ex-anti terreur "tsaar" en de belangijkste adviseur van de National Security Council tijdens 9/11.
Je zou ook een keer moeite doen om je hersens te gebruiken en zelf wat na te gaan inplaats van alleen maar korte nietszeggende opmerkingen te plaatsen.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Weetje, er is nu in een paar dagen tijd 2 keer duidelijk aangetoond dat wat complotgelovers zeggen niet waar.
Waarom zouden we jou dan geloven als je niet met deugdelijk bewijs aankomt?
Vertel me eerst eens wat er niet deugdelijk is aan Richard Clarke. Hij heeft toch een behoorlijke staat van dienst in dat anti-terreur wereldje.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Weetje, er is nu in een paar dagen tijd 2 keer duidelijk aangetoond dat wat complotgelovers zeggen niet waar.
Waarom zouden we jou dan geloven als je niet met deugdelijk bewijs aankomt?
Ik ga geen bewijzen zoeken voor andermans beweringen.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:16 schreef OpenYourMind het volgende:
Je zou ook een keer moeite doen om je hersens te gebruiken en zelf wat na te gaan
Wat heeft die dan allemaal gedaan in dat wereldje?quote:Op ]woensdag 20 december 2006 21:25 schreef 6833-228 het volgende:
Vertel me eerst eens wat er niet deugdelijk is aan Richard Clarke. Hij heeft toch een behoorlijke staat van dienst in dat anti-terreur wereldje.
misschien omdat hij zelf geen schrijver is?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat heeft die dan allemaal gedaan in dat wereldje?
En waarom heeft die man een schrijver nodig om zijn mening te geven? Waarom komt die er niet zelf mee?
Government careerquote:Op woensdag 20 december 2006 21:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
quote:Heading up that clique was Richard A. Clarke, who joined the National Security Council under the first President Bush, and stayed there under Clinton. As reported by Lawrence Wright in The New Yorker, "In the web of federal agencies concerned with terror, Clarke was the spider." Tim Weiner of the New York Times wrote of Clarke on February 1, 1999: "He has placed proteges in key diplomatic and intelligence positions, creating a network of loyalty and solidifying his power."
Een schrijver? Naar mijn weten heeft hij dat boek helemaal zelf geschreven.quote:En waarom heeft die man een schrijver nodig om zijn mening te geven? Waarom komt die er niet zelf mee?
Of je stapt naar een grote krant. Die zouden smullen van dat soort verhalen. Hoef je ook geen schrijver te zoeken.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:43 schreef huupia het volgende:
misschien omdat hij zelf geen schrijver is?
om de boodschap dan een beetje goed leesbaar te laten overkomen wordt met een ghost writer gewerkt.
Nu ben ik het spoor even kwijt....quote:Op woensdag 20 december 2006 21:52 schreef 6833-228 het volgende:
Een schrijver? Naar mijn weten heeft hij dat boek helemaal zelf geschreven.
Die hoge FBI-functionaris (Dale Watson) vertelde het aan Richard Clarke. Die heeft dat vervolgens opgenomen in zijn boek ('Against All Enemies').quote:Op woensdag 20 december 2006 22:02 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nu ben ik het spoor even kwijt....
Net was er sprake van dat een hoge FBI functionaris wat heeft verteld aan een schrijver en nu ineens is die schrijver zelf een hoge FBI functionaris?
Dus Richard Clarke is niet diegene met die "behoorlijke staat van dienst in dat anti-terreur wereldje"....quote:Op woensdag 20 december 2006 22:20 schreef 6833-228 het volgende:
Die hoge FBI-functionaris (Dale Watson) vertelde het aan Richard Clarke.
Of je volgt het topic even....quote:Op woensdag 20 december 2006 22:27 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus Richard Clarke is niet diegene met die "behoorlijke staat van dienst in dat anti-terreur wereldje"....
Ik vraag alleen - er vanuit gaande dat Richard Clarke de waarheid spreekt - hoe het kan dat de FBI zo snel een lijst had met de vermoedlijke kapers. En hoe het kan dat ze zo snel wisten dat het een aanslag van Al Qaeda was.quote:Maar goed. Die Dale Watson is dus wel apart. Hij is zelf verantwoordelijk voor allerlei anti terreur dingen, maar houd informatie over aanslagen achter?
Waarom zou ik dat geloven?
Vind jij dat echt een geloof waardigere verklaring, dan de verklaring dan dat Bin Laden achter de aanslag zit?
Mij niet. Volgens mij is vandaag pas de eerste keer dat die naam genoemd werd. Misschien dat die in de stormvloed van andere mensen met een mening wel al eerder is langsgekomen, maar dat heeft dus weinig indruk gemaakt.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:50 schreef 6833-228 het volgende:
Of je volgt het topic even..... Dat is hij dus WEL. Het verbaast me wel dat je Richard A Clarke niet kent als volger van 9/11 topics.
Ik kan geen vragen beantwoorden waarvan ik niet weet of de basis van die vragen wel klopt. Zoals al gezegd, er zijn al eerder "feiten" gemeld die niet bleken te kloppen. Dus ik ga ook voor deze vragen geen moeite doen als jij of anderen geen duidelijke basis voor die vragen aan kunnen dragen.quote:Ik vraag alleen - er vanuit gaande dat Richard Clarke de waarheid spreekt - hoe het kan dat de FBI zo snel een lijst had met de vermoedlijke kapers. En hoe het kan dat ze zo snel wisten dat het een aanslag van Al Qaeda was.
Je geeft zelf een paar post later al het antwoord, men had de passagierslijsten van gekaapte vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappijen gekregen en herkende enkele namen. Daarnaast wordt nergens aangegeven dat het de passagierslijsten van alle gekaapte vluchten waren, nergens staat dat ze ook toen al de vermoedelijke kapers van flight 93 hadden ge-identificeerd dus waarom dat er specifiek bij vermelden in je post? Ik neem aan dat je zelf ook verder redeneert dan alleen owh ze hadden namen dus er klopt iets niet. Vergeet ook niet dat enkel kappers al ge-identificeerd waren voordat hun vliegtuig in de WTC toren vloog.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:32 schreef 6833-228 het volgende:
Richard Clarke schrijft in zijn boek Against All Enemies dat op 9/11 om 9:59 de FBI al een lijst had met de vermoedelijke kapers. Op dat moment was vlucht 93 nog niet gecrahsed en NORAD was er op dat moment nog niet eens van op de hoogte dat vlucht 93 gekaapt was. Hoe kan het dat de FBI zo snel was?
Lees je even in: Richard Clarkequote:Op woensdag 20 december 2006 21:33 schreef calvobbes het volgende:
Dit is ook duidelijk te zien in de discussie tussen de makers van Loose Change en Mark Roberts in de filmpjes die hierboven zijn gepost. Keer op keer worden de argumenten van de LC makers weerlegd met duidelijke feiten en keer op keer zeggen ze ik deel die mening niet. Als hun wordt gezegd dat geen enkele civil engineer hun bevinden ondersteund zeggen ze doodleuk ik kan niet begrijpen dat het echt zo gegaan is zoals die engineers zeggen. Waarop Mark Roberts de spijker op de kop slaat met de opmerking that is why you are not a civil engineer. Het is puur geloof zonder feitelijke onderbouwing en zelfs als ze geconfronteerd worden met duidelijke feiten welke aantonen dat ze het verkeerd hebben zeggen ze ik geloof dat niet. Zelf geven ze toe dat LC nog vol met fouten zit maar op hetzelfde moment willen ze niet toegeven als hun wordt getoond waar ze zoals fout zitten. Het is puur geloof in een complot zonder enige feitelijke onderbouwing puur omdat, zoals ze zelf toegeven, ze niet kunnen geloven dat het gegaan is zoals de echte experts zeggen.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan het hier volledig mee eens zijn. De vraag is alleen...waarom zou iemand nou in zo'n verhaal geloven? Wat is de drang erachter om te geloven in een geheime wereldregering die dit heeft uitgevoerd. Waarom niet zeggen van, ja, het was een terroristische actie, waarom is er die bijna neurotische drang om te willen geloven in een complot van een geheime regering?
Ach, de soep blijkt toch weer niet zo heet te zijn als die opgediend wordt. Of hoe gaat dat spreekwoord ook al weer?quote:Op woensdag 20 december 2006 23:21 schreef mouzzer het volgende:
Je geeft zelf een paar post later al het antwoord, men had de passagierslijsten van gekaapte vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappijen gekregen en herkende enkele namen. Daarnaast wordt nergens aangegeven dat het de passagierslijsten van alle gekaapte vluchten waren, nergens staat dat ze ook toen al de vermoedelijke kapers van flight 93 hadden ge-identificeerd dus waarom dat er specifiek bij vermelden in je post? Ik neem aan dat je zelf ook verder redeneert dan alleen owh ze hadden namen dus er klopt iets niet. Vergeet ook niet dat enkel kappers al ge-identificeerd waren voordat hun vliegtuig in de WTC toren vloog.
Je zegt het dus zelf al een post later:
Reprising the scene in the White House on 9/11, Mr. Clarke says Dale Watson, the F.B.I.'s counterterrorism chief, called him. "We got the passenger manifests from the airlines," Mr. Watson said. "We recognize some names, Dick. They're Al Qaeda."
Mr. Clarke recalled: "I was stunned, not that the attack was Al Qaeda but that there were Al Qaeda operatives on board aircraft using names that F.B.I. knew were Al Qaeda." Mr. Watson told Mr. Clarke that "C.I.A. forgot to tell us about them."
Ze krijgen de lijsten van de luchtvaartmaarschappijen en herkennen enkele namen, is dat bewijs dat de regering er zelf achter zit of dat er slechte verspreiding van informatie is tussen de FBI, CIA en andere inlichtingendiensten?
Volgens mij kwam die verwarring omdat de kapers niet op de victim list stonden, wat ook logisch is omdat ze geen slachtoffers zijn. Vele conspirancy aanhangers concludeerde daaruit dat ze dus niet op de passagierslijst stonden wat dus onterecht is wat ze staan gewoon op de passagierslijsten o.a. welke opgevraagd en gepubliceerd zijn door een krant uit Boston.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Dat is in tegenstelling met de bewering dat de kapers niet op de vrijgegeven passasiergslijsten staan. Ik weet niet of die bewering juist is trouwens...
Het klopt niet dat de kapers niet op de vrijgegeven passagierslijsten staan. Ze staan wel niet op de victims list (oa die van CNN), omdat zelfmoordterroristen niet als slachtoffers gezien worden.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Dat is in tegenstelling met de bewering dat de kapers niet op de vrijgegeven passasiergslijsten staan. Ik weet niet of die bewering juist is trouwens...
Ik kan ook wel een boek schrijven waarin staat dat gras blauw is. Dat maakt het daardoor (gelukkig) nog niet waar.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:32 schreef 6833-228 het volgende:
Waarom zo hardnekkig blijven geloven in het 'slechte' terrorisme ?quote:Op woensdag 20 december 2006 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is de drang erachter om te geloven in een geheime wereldregering die dit heeft uitgevoerd. Waarom niet zeggen van, ja, het was een terroristische actie, waarom is er die bijna neurotische drang om te willen geloven in een complot van een geheime regering?
Omdat ze 'm levend willen pakken misschien?quote:Op donderdag 21 december 2006 08:16 schreef UncleScorp het volgende:
Je zou toch tenminste verwachten dat ze hun grote schuldige toch graag zouden pakken![]()
Waarom steeds een hand boven zijn hoofd ?
Omdat het wel heel erg vergezocht is dat een regering een paar duizend van z'n eigen burgers vermoord. Maar vooral omdat er geen bewijzen zijn die aantonen dat de regering dat gedaan heeft.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:23 schreef UncleScorp het volgende:
Waarom zo hardnekkig blijven geloven in het 'slechte' terrorisme ?
Tuurlijk niet, niets bewijst dat het een complot was, net zoals er niets bewijst dat het geen complot was ...quote:Op donderdag 21 december 2006 08:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Omdat ze 'm levend willen pakken misschien?
Misschien ook even de reactie van de Franse Defensie afwachten. Overigens ook wel weer een leuk rookgordijn. Dit bewijst natuurlijk helemaal niks of 9/11 wel of niet een complot was....
Blijkbaar is die "eer" enkel aan moslims toegeschreven ofwa ?quote:Op donderdag 21 december 2006 08:35 schreef calvobbes het volgende:
Omdat het wel heel erg vergezocht is dat een regering een paar duizend van z'n eigen burgers vermoord. Maar vooral omdat er geen bewijzen zijn die aantonen dat de regering dat gedaan heeft.
Ik ga geen antwoord proberen te vinden op dergelijke rookgordijn vragen.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:52 schreef UncleScorp het volgende:
Tuurlijk niet, niets bewijst dat het een complot was, net zoals er niets bewijst dat het geen complot was ...
Maar de grote schuldige van de grootste aanslag van deze eeuw bewust niet pakken ?
Er zijn miljoenen $ beloningen uitgeloofd, denk wel dat die "dead or alive" zijn.
Nee hoor. Ik en anderen hebben ook al vaak zat gezegd dat Bush vage en domme spelletjes speelt. Maar niks wijst erop dat Bush in staat is om duizenden weerloze burgers te doden. Terroristen hebben al vaak zat laten zien dat ze er wel toe in staat zijn om op grote schaal onschuldige mensen te vermoorden. En dat waren ook niet alleen Moslims. Denk aan Oklahoma en Timothy McVeigh.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:55 schreef UncleScorp het volgende:
Blijkbaar is die "eer" enkel aan moslims toegeschreven ofwa ?
Van een rookgordijn gesprokenquote:Op donderdag 21 december 2006 09:03 schreef calvobbes het volgende:
Denk aan Oklahoma en Timothy McVeigh.
quote:Op donderdag 21 december 2006 09:19 schreef UncleScorp het volgende:
Van een rookgordijn gesproken![]()
Zondebokken en inlichtingendiensten doen ze ook idd.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik wil die aanslag in Oklahoma niet zo uitgebreid bespreken als jij een bericht van een paar franse militairen wilt bespreken.
Ik kaart dat Oklahomo gedoe alleen maar eventjes aan om aan te tonen dat niet alleen Moslims aanslagen plegen op onschuldige mensen.... Als je dat al niet snapt....
.... Als je dat al niet snapt.... ...ow gaan we weer zo beginnen ja ? Typischquote:Op donderdag 21 december 2006 09:28 schreef calvobbes het volgende:
Ik kaart dat Oklahomo gedoe alleen maar eventjes aan om aan te tonen dat niet alleen Moslims aanslagen plegen op onschuldige mensen.... Als je dat al niet snapt....
En hop, weer direct in die slachtofferrol. Typisch.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
.... Als je dat al niet snapt.... ...ow gaan we weer zo beginnen ja ? Typisch![]()
Djeezes nog steeds hetzelfde sfeertje hierquote:Op donderdag 21 december 2006 10:00 schreef CoolGuy het volgende:
En hop, weer direct in die slachtofferrol. Typisch.![]()
Ja daar zet je dan mede zelf ook de toon weer voor he. Als je dat nou eens niet doet is het best wel heel gezellig hier hoorquote:Op donderdag 21 december 2006 10:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Djeezes nog steeds hetzelfde sfeertje hier![]()
Stom dat ik postte![]()
Lol wat je al gezellig noemt ...quote:Op donderdag 21 december 2006 10:11 schreef CoolGuy het volgende:
Ja daar zet je dan mede zelf ook de toon weer voor he. Als je dat nou eens niet doet is het best wel heel gezellig hier hoor![]()
Aha. Nu zou ik natuurlijk jou na kunnen doen, en zeggen dat je me in bovenstaande post ook eigenlijk als een dommerik afschildert aangezien ik 'ook maar nakwaak wat anderen me voorgekauwd hebben' en daar een hele ophef over maken, maar in plaats daarvan wijs ik je dr op dat je het presteert om jezelf in een post van 3 regels tegen te sprekenquote:Op donderdag 21 december 2006 10:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol wat je al gezellig noemt ...
Ik post tenminste zonder de ander als dommerik af te schilderen.
En jij kwaakt ook maar wat anderen je al voorgekauwd hebben.
... als je dat al niet snapt ...
Was wel bewust maar dat had je wss niet door ...quote:Op donderdag 21 december 2006 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
in plaats daarvan wijs ik je dr op dat je het presteert om jezelf in een post van 3 regels tegen te spreken![]()
Jij en iets doorhebben. Als jij nou straks iets door had gehad bij die post waar je zo fel op reageerde was je niet in je oude gedrag vervallen flipquote:Op donderdag 21 december 2006 10:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Was wel bewust maar dat had je wss niet door ...
Bevestigt mijn standpunt![]()
quote:Op donderdag 21 december 2006 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
Had je eigenlijk iets te melden CoolGuy ?
Ik kwam hier een post over Osama neerzetten.
Jij komt gewoon weer wat kakken op mijn persoon.
Je hebt zelfs niet eens op mijn post gereageerd ... gewoon direct op de man beginnen spelen.
Das toch direct ergens iets achter zoeken waar niets achter zit of wel? Doe nou niet alsof ik nooit on-topic reageer UncleScorp, je weet heel erg goed dat dat niet waar is. Even zoeken, dan zie je dat ik wel on-topic reageer hoor, alleen vind ik het jammer dat als jij dan weer terugkomt, dat je dan weer direct op de oude manier moet posten. Doe dat nou niet, want als je dat weg laat heb je (somsquote:Op donderdag 21 december 2006 09:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
.... Als je dat al niet snapt.... ...ow gaan we weer zo beginnen ja ? Typisch![]()
Oklahomo ? Damn dan zou het toch door moslims gedaan kunnen zijn![]()
Volgens mij stonden 18 van de 19 kapers op dat lijstje [Ik heb Clarke's boek niet, maar dat wordt hier beweerd: http://socrates.berkeley.edu/~pdscott/Hijackers.mht ]. Dus die van vlucht 93 moeten daar ook op hebben gestaan.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:21 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Je geeft zelf een paar post later al het antwoord, men had de passagierslijsten van gekaapte vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappijen gekregen en herkende enkele namen. Daarnaast wordt nergens aangegeven dat het de passagierslijsten van alle gekaapte vluchten waren, nergens staat dat ze ook toen al de vermoedelijke kapers van flight 93 hadden ge-identificeerd dus waarom dat er specifiek bij vermelden in je post? Ik neem aan dat je zelf ook verder redeneert dan alleen owh ze hadden namen dus er klopt iets niet. Vergeet ook niet dat enkel kappersal ge-identificeerd waren voordat hun vliegtuig in de WTC toren vloog.
[...]
quote:This investigative tour de force is even more amazing when we consider that in the FBI, according to the 9/11 Report (77), “prior to 9/11 relatively few strategic analytic reports about counterterrorism had been completed. Indeed, the FBI had never completed an assessment of the overall terrorist threat to the U.S. homeland.”
Omdat terrorisme geen geloof is maar een feit. Terrorisme is niet iets van de laatste paar jaren en komt niet alleen van moslims denk aan de ETA, IRA, RAF, RARA etc etc. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorismquote:Op donderdag 21 december 2006 08:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarom zo hardnekkig blijven geloven in het 'slechte' terrorisme ?
Er worden meer nutteloze maatregelen genomen overal dan dat er aanslagen zijn.
helemaal juistquote:Op donderdag 21 december 2006 13:22 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Omdat terrorisme geen geloof is maar een feit. Terrorisme is niet iets van de laatste paar jaren en komt niet alleen van moslims denk aan de ETA, IRA, RAF, RARA etc etc. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism
Ik ken ze wel hoor ... ben opgegroeid in de jaren '80 dus heb ze allemaal aan het werk gezien op tv.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:22 schreef mouzzer het volgende:
Omdat terrorisme geen geloof is maar een feit. Terrorisme is niet iets van de laatste paar jaren en komt niet alleen van moslims denk aan de ETA, IRA, RAF, RARA etc etc.
Maw je laat gewoon je vuile werkjes opknappen door ingehuurde 'terroristen'quote:Op donderdag 21 december 2006 14:25 schreef Orwell het volgende:
maar het maakt brandhout van de veelgehoorde "stelling"...:"ik kan me niet voorstellen dat een overheid zo gek is om duizenden van haar eigen volk te slachtofferen"
Heb je dan een goede reden om dingen als LC na te blaten?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:22 schreef Orwell het volgende:
en wat moeten we met deze uitspraak van Thomas H. Kean
notabene de baas van de officiele 911 commissie
"We, to this day, don't know why NORAD told us what they told us,"-. "It was just so far from the truth. ... It's one of those loose ends that never got tied."
lijkt me een goede reden om instanties als NORAD, NIST en de 911 commissie niet als makke schapen na te blaten..
"dingen als LC".......quote:Op donderdag 21 december 2006 17:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je dan een goede reden om dingen als LC na te blaten?
Afgezien wie je nablaat, het is altijd verstandig om er zelf ook even over na te denken. Pak er desnoods een natuurkunde boek bij en zoek op of het wel correctie claims zijn (natuurkunde dan even als voorbeelds domein).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |