Voorlaatste post:quote:Op zondag 26 november 2006 22:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, een discussie voeren aan de hand van "het zou zo gebeurd kunnen zijn" is vrij nutteloos. Zo kun je van elk aspect van 9/11 wel 9823749721973987 varianten verzinnen. En dat heeft geen enkele zin want zo komen we er toch niet uit. Dan is het nog nuttiger om te gaan kijken hoe gras groeit.
Het is leuk dat je alternatieven aandraagt, maar het zou fijn zijn als je daar een wat andere basis voor hebt dan "hmmmm... Dat klinkt logisch, maar ik wil het er niet mee eens zijn. Laat ik maar een anderen theorie verzinnen".
Ik wil best een discussie met jou voeren. Maar dan wel aan de hand van wat tastbaardere beweringen dan die je de laatste tijd doet.
Nee, waarom zou dat sarcasme moeten zijn? Zo ingewikkeld is mijn redenering toch niet?quote:Op zondag 26 november 2006 22:57 schreef Orwell het volgende:
[..]
ik hoop voor je dat dit sarcasme is
Dus het is niet dat hij beweert dat je hem per se moet geloven, en dat is wel iets anders als de meeste conspirancywebsites zeggen.quote:No. If we’ve an overall message here, it’s check things for yourself. Don’t trust a site just because it’s telling you what you want to believe. Don’t believe us without evaluating our arguments and checking the references we provide, either (we’re as likely to make mistakes as anyone else). Look into the claims yourself, discover both sides of the argument, and make your own mind up.
Uit datzelfde artikel. Weer mooi voorbeeld van het selectief quoten/lezen wat hier te vaak gebeurd.quote:A 3-Box model of water flow was developed to describe the above scenario, where Box 0
is the debris, Box 1 the Bathtub, and Box 2 the bottom of the Bathtub plus the PATH tunnel. The
model predicts that if the only source of tritium were the airplanes, the deposition factor of HTO
at ground zero would have been [3]%. This is consistent, but judged somewhat too high by a
comparison with the two known incidents involving tritium and a fire. Therefore, [a] second
tritium source [was likely to] have been present, which were the weapons (plus possibly the
watches). The model also puts a constraint on the rate of tritium release from the weapons: it
would have to be slower than the water flow rate in the Bathtub. Such a mechanism is consistent
with a slow tritium release from the devices in the debris due to the lingering fires, followed by
an oxidation and removal with the water flow.
De Weapons waar hierover gesproken wordt, dat zijn de volgende:quote:Op zondag 26 november 2006 23:43 schreef ATuin-hek het volgende:
Over het tritium:
[..]
Uit datzelfde artikel. Weer mooi voorbeeld van het selectief quoten/lezen wat hier te vaak gebeurd.
quote:The ATF office had two weapon vaults in WTC Building 6. Also 63 Police Officers, possibly carrying handguns, died in the attack. The weaponry containing tritium sights was therefore a likely and significant source of tritium. It is possible that some of the 2824 victims carried tritium watches, however this source appears to be less significant than the other two.
hmm, hoe wil je dit dan maskeren? als er werkelijk op elke verdieping een bom had gelegen, hoe wil je dat gaan maskeren? en niet zomaar 1 bom, je moet wel tegen een stuk of 10 dragende balken ene bom zetten voordat het gebouw wilt instorten.quote:Op zondag 26 november 2006 16:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Naar mijn mening, is het voor 1 hond onmogelijk om wtc 1 en 2 volledig (incl. core, liftschachten, kelders) op explosieven (die ook nog 's goed te maskeren zijn volgens mij) te controleren. Ik vind dat ongeloofwaardiger als 'n goed geplaatste mini nuke in de core.
Dat bedoelde ik idd. En hoe wil je dat allemaal aanbrengen in 6 dagen tijd, zonder dat het opvalt.quote:Op zondag 26 november 2006 23:53 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
hmm, hoe wil je dit dan maskeren? als er werkelijk op elke verdieping een bom had gelegen, hoe wil je dat gaan maskeren? en niet zomaar 1 bom, je moet wel tegen een stuk of 10 dragende balken ene bom zetten voordat het gebouw wilt instorten.
Ik zou idd ook denken van niet. Zelfs als die mininuke 'maar' vergelijkbaar is met 40 ton TNT dan geeft dat volgens mij een heel ander schadepatroon en knal als dat er nu is geweest. Maar ik geef toe, dat is gevoelsmatig, want ik heb nog nooit een explosie van zo'n mininuke gezien, en ik kan me ook niet zo goed voorstellen wat ik moet verwachten bij 40 ton TNT dat ontploft.quote:verder vraag ik me af: uit videofragmenten, leek het daar nou echt erop dat er een mininuke ontplofte?
Dat zou je wel denken idd.quote:en aangezien complotbedenkers het erover hebben dat er op elke verdieping bommen waren geplaatst, dan moet 1 hond toch wel in staat zijn die explosieven te ontdekken op tenminste 1 verdieping he?
Ik vraag me nu eigenlijk af of de complottheoretici wel weten wat er met die De Havilland Comets is gebeurd indertijd. Het is wel een goed voorbeeld iddquote:als het de Havilland onderzoek was uitgevoerd door deze complotbedenkers dan zouden wij nu moeten geloven dat alle Comet vliegtuigen waren neergehaald door de CIA om ons bang te maken en zouden er geen verbeteringen zijn aangebracht aan de vliegtuigen en zouden wij nu in angst leven voor de CIA dat het vliegtuig waar wij in stappen misschien wel de volgende is die wordt neergehaald, in plaats van naar de wetenschappers te luisteren die na een behoorlijk onderzoek erachter kwamen dat metal fatigue, geinitieerd door microscopische haarscheurtjes de oorzaak waren van deze 'ontploffingen'
Da's trouwens wel iets wat vrij typisch is bij complotdenken: er wordt iha vanuit gegaan dat alles precies gaat zoals gepland, en dat niets toevallig is.quote:Op zondag 26 november 2006 23:53 schreef Cyclonis het volgende:
je zult nooit alle verschijnselen naar tevredenheid kunnen verklaren, maar veel dingen vallen nou eenmaal buiten het deterministische domein.
dat klopt. daarom is een discussie met een complotdenker een grote uitdaging. het doet me denken aan een discussie met een godsdienstige. die zoeken ook achter elk verschijnsel een goddelijke verklaring. en zolang er verschijnselen zijn die wij niet kunnen verklaren, achten zij het bewezen dat er daadwerkelijk een god is die voor dat verschijnsel heeft gezorgd.quote:Op maandag 27 november 2006 00:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's trouwens wel iets wat vrij typisch is bij complotdenken: er wordt iha vanuit gegaan dat alles precies gaat zoals gepland, en dat niets toevallig is.
ik probeer inderdaad met dit voorbeeld duidelijk te maken dat je bij een uniek geval niet meteen al vantevoren conclusies moet gaan trekken op initiele observaties, omdat je daarmee tot hele verkeerde conclusies kan komen.quote:Ik vraag me nu eigenlijk af of de complottheoretici wel weten wat er met die De Havilland Comets is gebeurd indertijd. Het is wel een goed voorbeeld idd![]()
The Blob ate WTC7!quote:Op maandag 27 november 2006 01:49 schreef pietje77 het volgende:
[afbeelding]
hihi, ff een grapje tussendoor, van een site die NIST/911myths hun WTC7 theorietje eventjes aanpakt.
Ze schijnen daar een enorme behoefte aan debunkers te hebben
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread225868/pg1
Maar de vernietiging van 3 wolkenkrabbers werd uitgevoerd door 19 arabieren en een baard in een grot met behulp van "Hoe vlieg ik een Boeing voor Dummies" en wat plastic mesjes.quote:
...the killing of Litvinenko was an 'organised operation' which bore all the hallmarks of a foreign intelligence agency...
IIg een stuk logischer en constitenter dan een theorie die uitgaat van een mini-nuke en explosieven op alle verdiepingen van het WTC.quote:Op maandag 27 november 2006 02:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
The Blob ate WTC7!
Je kan het hier wel neerzetten maar gelovers van de overheidsversie passen feit toch gewoon aan theorie aan. Wat dat betreft doet het denken aan een discussie met een godsdienstige. O nee, we zouden niet meer kleineren en bespotten...
Ahum![]()
Nu met die liquidatie van Litvinenko kon ik een glimlach niet onderdrukken toen ik dit las
[..]
Maar de vernietiging van 3 wolkenkrabbers werd uitgevoerd door 19 arabieren en een baard in een grot met behulp van "Hoe vlieg ik een Boeing voor Dummies" en wat plastic mesjes.
"We're an empire now, and when we act, we create our own reality."
Hoe inconsistent en onlogisch die realiteit is, dat maakt niet uit. Als ze zeggen dat 9/11 door een stel arabieren is uitgevoerd "Kijk maar, we hebben een paspoort gevonden" - dan is dat zo. Als ze daarentegen zeggen dat een enkele moord alle kenmerken van een overheidsoperatie draagt, dan is dat ook zo. En dan komen er mooie rapporten, met officiele handtekeningen en stempels en reportages en documentaires en zo maken ze het geschiedenis. Om voor toekomstige onderzoekers en historici decenia zo niet eeuwen later te ontdekken dat het toch allemaal iets anders was.
Moet je eens kijken hoe de Amerikaanse overheid op andere gebieden met onderzoek omgaat, bijvoorbeeld over milieu. Nee, ik heb geen hoge pet op van overheidsrapporten. Dit zijn dezelfde mensen die in de VN veiligheidsraad voor het oog van de hele wereld keihard hebben staan liegen met gefabriceerd bewijs over Irak. Dus nee, die hebben bij mij geen hoge betrouwbaarheidswaarde.quote:Op maandag 27 november 2006 08:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
IIg een stuk logischer en constitenter dan een theorie die uitgaat van een mini-nuke en explosieven op alle verdiepingen van het WTC.
Plus zoals cyclonis aangeeft ondersteunt door de wetenschappelijke wereld, maar die zitten natuurlijk in het complot.
Erg flauw. Een mod mag weer geen mening hebben als het niet uitkomt. En als je die opmerking over "discussie met een godsdienstige" bedoelt en die niet respectvol vindt moet je even enkele posten hoger kijken.quote:Van een mod verwacht ik een neutralere post, zeker na de argumenten die cyclonis de afgelopen weken heeft aangedragen. Om nog maar te zwijgen over die van mouzzer, coolguy en mezelf.
"maar het is nu naar mijn mening wel duidelijk..."quote:En zoals ik al vaker heb aangegeven: ik sluit niet uit dat er sprake was van inside info, of misschien zelfs actief sturen van de terroristen, maar het is nu wel duidelijk dat de theorieën van C.D. in het WTC definitief naar het rijk der fabelen kunnen worden verwezen (misschien met uitzondering van WTC 1 en 2). Net zoals de theorie dat er geen vliegtuig in het Pentagon is gevlogen.
met wtc7 heb ik me niet beziggehouden. het officiele NIST rapport over wtc7 komt ook pas in janauri aan heb ik begrepen?quote:Op maandag 27 november 2006 02:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
The Blob ate WTC7!
Je kan het hier wel neerzetten maar gelovers van de overheidsversie passen feit toch gewoon aan theorie aan. Wat dat betreft doet het denken aan een discussie met een godsdienstige. O nee, we zouden niet meer kleineren en bespotten...
Ahum![]()
Ow vast wel.quote:Op maandag 27 november 2006 08:44 schreef NorthernStar het volgende:
Denk je dat het andersom niet zo is dat men jullie "de fanatieke debunkers" soms niet als religieuze fanaten ervaart?
Ik zie het net omgekeerd, sommigen geloven in Het Boek (NIST) als er maar handtekeningen van hoogeplaatste heren onderstaan dan klopt het wel, begraven onder de wiskunde vermengd met vooringenomen meningen, soms uitsluitend wat voor de hand ligt omdat er 'n keuze is gemaakt waar niet op teruggekomen word. Hoe weet jij wat er in die vliegtuigen zat? Weet jij 100 % zeker dat het daadwerkelijk flight No XX was? Of was het YY ? Hoe weet jij wat er in het WTC anwezig was? Weet jij zeker dat de zwaartekracht voldoende was om practisch alle inboedel, beton, tot stof te verpulveren, al het water te laten verdampen?quote:Op maandag 27 november 2006 00:25 schreef Cyclonis het volgende:
dat klopt. daarom is een discussie met een complotdenker een grote uitdaging. het doet me denken aan een discussie met een godsdienstige. die zoeken ook achter elk verschijnsel een goddelijke verklaring. en zolang er verschijnselen zijn die wij niet kunnen verklaren, achten zij het bewezen dat er daadwerkelijk een god is die voor dat verschijnsel heeft gezorgd.
Gelukkig ben jij er om me uit te leggen waar die gaten door komen, en hoe het kwam dat de resten maandelang geblust moesten worden, oh nee, dat is de afdeling thermodynamica.. dat is niet je vakgebied , en je kan nou eenmaal niet alles verklaren he? Zo lult iedereen in zijn eigen hokje.quote:zo zit dat ook hiermee krijg ik het idee. zolang niemand uitlegt hoe het komt dat er vreemde gaten zijn waargenomen, of getoaste auto's of gesmolten metaal, zien complotdenkers dat meteen als een bewijs dat de CIA bommen heeft geplaatst, of als een aanwijzing dat er misschien een particle cannon is afgevuurd vanaf een oorlogsschip in de zee of vanuit de ruimte.
En waar heb je onderzoek gedaan? Ben je met de MIR meegeweest, teruggevlogen met 1 van de vele geheime pentagon missies. Waar haal je dat vertrouwen vandaan dat het millitair apparataat jouw wat zou vertellen?quote:voor zover ik heb kunnen ontdekken zijn particle cannons op dit moment nog maar net in staat een kleine impuls te leveren
Ik quote ook wel ' s , maar nu. ff niet.quote:ik quote ook:
Die hebben ze al gebruikt?quote:According to our sources, Russia might deploy some top-secret "tectonic weapons" which were planted in the mountains of Afghanistan before the Soviet troops pulled out. These weapons can create a series of subterranean tremors with vast destructive power; this would make the former Soviet-Afghan border impassable from the south for a long time.
http://www.cdi.org/russia/johnson/5503-5.cfm
Ik zet hier niet "naar mijn mening" bij, net zoals ik bij een discussie over de evolutietheorie er niet "naar mijn mening" bijzet. Waarom niet? Omdat de gehele wetenschap het daar over eens is (op enkele 'deskundigen' na die niet deskundig zijn in biologie) , net zoals cyclonis nu wel volledig afdoende duidelijk gemaakt heeft dat er geen enkele aanleiding meer is om serieus te overwegen dat WTC 1 en 2 als gevolg van de inslagen van de vliegtuigen, de daaropvolgende brand en de verzwakking van de constructie is ingestort. De enige aanleiding om dat te kunnen denken is dat het van een afstand ook op een C.D. lijkt, maar dat is niet relevant, omdat het falen zoals dat bij het WTC is gebeurd, er automatisch toe leidt dat het gebouw instort op een soortgelijke manier als bij een C.D. Verder heb je wat mensen die explosies hebben gehoord, maar dat kan van alles zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 08:44 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Moet je eens kijken hoe de Amerikaanse overheid op andere gebieden met onderzoek omgaat, bijvoorbeeld over milieu. Nee, ik heb geen hoge pet op van overheidsrapporten. Dit zijn dezelfde mensen die in de VN veiligheidsraad voor het oog van de hele wereld keihard hebben staan liegen met gefabriceerd bewijs over Irak. Dus nee, die hebben bij mij geen hoge betrouwbaarheidswaarde.
[..]
Erg flauw. Een mod mag weer geen mening hebben als het niet uitkomt. En als je die opmerking over "discussie met een godsdienstige" bedoelt en die niet respectvol vindt moet je even enkele posten hoger kijken.
Denk je dat het andersom niet zo is dat men jullie "de fanatieke debunkers" soms niet als religieuze fanaten ervaart?
Kijk als jullie klagen ook eens naar jullie eigen opmerkingen en hoe jullie (vooral onderling) spottend en met dedain over users, die niet in jullie waarheid geloven, doen en posten.
[..]
"maar het is nu naar mijn mening wel duidelijk..."
Waarom is dat zo moeilijk te onderkennen dat het om persoonlijke opvattingen en waarheden gaat?
Aan welke dingen jij waarde hecht.
Oh, Cyclonis (iemand die ook als Hahahaa, of Resonancer zou kunnen posten, Cyclonis kan wat mij betreft net zo goed 'n groenteboer zijn) zegt het ook, en o.a. daarom is Wombcat er helemaal van overtuigd dat de NIST versie klopt en bijv niet over het hoofd heeft gezien dat explosieven/scalar weapons bijgedragen kunnen hebben aan de instorting.quote:Op maandag 27 november 2006 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zet hier niet "naar mijn mening" bij, net zoals ik bij een discussie over de evolutietheorie er niet "naar mijn mening" bijzet. Waarom niet? Omdat de gehele wetenschap het daar over eens is (op enkele 'deskundigen' na die niet deskundig zijn in biologie) , net zoals cyclonis nu wel volledig afdoende duidelijk gemaakt heeft dat er geen enkele aanleiding meer is om serieus te overwegen dat WTC 1 en 2 als gevolg van de inslagen van de vliegtuigen, de daaropvolgende brand en de verzwakking van de constructie is ingestort.
Niet alleen cyclonis, maar alle argumenten die eerder ook al langsgekomen zijn en experts die erbij zijn betrokken.quote:Op maandag 27 november 2006 19:20 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Oh, Cyclonis (iemand die ook als Hahahaa, of Resonancer zou kunnen posten, Cyclonis kan wat mij betreft net zo goed 'n groenteboer zijn) zegt het ook, en o.a. daarom is Wombcat er helemaal van overuigd dat de NIST versie klopt en bijv niet over het hoofd heeft gezien dat explosieven/scalar weapons bijgedragen kunnen hebben aan de instorting.
NIST hoeft ook helemaal geen uitleg te geven waarom praktisch alle inboedel en beton tot stof is verpulverd, de resten maanden bleven branden, want dat is hun taak en vakgebied niet en dit had ook helemaal niks met de instorting te maken.![]()
NIST hoeft ook helemaal geen uitleg te geven welk gedeelte van het WTC staal door hun is onderzocht, is helemaal niet relevant. idem
Als je zo in hokjes denkt dan is er i.d.d geen enkele aanleiding om aan het NIST rapport te twijfelen.
Daarom staat er ook o.a.!quote:Op maandag 27 november 2006 19:22 schreef Wombcat het volgende:
Niet alleen cyclonis, maar alle argumenten die eerder ook al langsgekomen zijn en experts die erbij zijn betrokken.
interessante kijk op zaken. het verschil zit hem er volgens mij in dat het niet gaat om handtekeningen van hooggeplaatste heren wat mij betreft, maar het feit dat er wetenschappelijke analyses zijn uitgevoerd die worden onderbouwd door mensen uit het vakgebied waar dit hele voorval betrekking op heeft. ik heb een aantal van de aannames die door NIST zijn gedaan aangehaald en uitgelegd waarom die verantwoord waren.quote:Ik zie het net omgekeerd, sommigen geloven in Het Boek (NIST) als er maar handtekeningen van hoogeplaatste heren onderstaan dan klopt het wel, begraven onder de wiskunde vermengd met vooringenomen meningen, soms uitsluitend wat voor de hand ligt omdat er 'n keuze is gemaakt waar niet op teruggekomen word. Hoe weet jij wat er in die vliegtuigen zat? Weet jij 100 % zeker dat het daadwerkelijk flight No XX was? Of was het YY ? Hoe weet jij wat er in het WTC anwezig was? Weet jij zeker dat de zwaartekracht voldoende was om practisch alle inboedel, beton, tot stof te verpulveren, al het water te laten verdampen?
dat het zo lang heet kon blijven komt doordat beton een hele goede isolator is van hitte. verder was het een enorme puinhoop van beton en staal, wat ook niet een al te goede hittegeleider is, en je hebt effectief een vrij goed geisoleerd systeem dat hitte kan vasthouden.quote:Gelukkig ben jij er om me uit te leggen waar die gaten door komen, en hoe het kwam dat de resten maandelang geblust moesten worden, oh nee, dat is de afdeling thermodynamica.. dat is niet je vakgebied , en je kan nou eenmaal niet alles verklaren he? Zo lult iedereen in zijn eigen hokje.
jouw manier van redeneren begint nu zodanige vormen aan te nemen dat een discussie nergens meer toe leid. jij bent nu in de ergste zin van het woord aan het speculeren.quote:En waar heb je onderzoek gedaan? Ben je met de MIR meegeweest, teruggevlogen met 1 van de vele geheime pentagon missies. Waar haal je dat vertrouwen vandaan dat het millitair apparataat jouw wat zou vertellen?
De vraag of de NASA/ Pentagon geen eigen geheime wetenschaps divisies hebben lijkt me redelijk legitiem , en ik vind het absurd dat jij als student denkt toegang te hebben tot hun geheimen.
ik ben benieuwd naar de sources trouwensquote:According to our sources, Russia might deploy some top-secret "tectonic weapons"
Tjka, het is en blijft TRU hier, ik ben nog aan 'n post aan het werken in je andere topic, en wil het n btje scheiden vandaar.quote:Op maandag 27 november 2006 19:24 schreef Cyclonis het volgende:
en dan ook nog eens uitsluitend op 1 ding uit mijn hele post reageren, waarin ik stel dat de discussie mij doet denken aan een discussie tussen een gelovige en een atheist.
Ik leg die o.a. alleen maar uitquote:
0 bewijzen is dus alle bewijzen die ik al naar voren heb gebracht, zoals de computersimulaties uitgevoerd door onafhankelijke technologische instituten, uitgevoerd door technici?quote:Wat zeker is is dat 2 vliegtuigen in het WTC vlogen, daarna gaat NIST over op de nieuwste 100% verdedigende regeringstheorie, gebaseerd op 0 bewijs.
je bedoelt verschijnselen, die volledig zijn toe te schrijven aan het instorten van het gebouwquote:Ze negeren zelfs de CD-analyse.
Wat dus echt een analyse is gebaseerd op letterlijk alle feiten.
ik heb al erg vaak gezegd, dat Jones zijn experiment waardeloos is. een fikkie stoken in een kleine (kleiner dan hemzelf) constructie van een wireframe metalen doos, met daarin wat organische stoffen en een aluminium plaat simuleert zeker heel realistisch wat er zich in het gebouw afspeelde?quote:Verder zodra het bewijs ophoud.(na inslag van de vliegtuigen), moeten we ons dus gaan baseren op alle beschikbare informatie.
Kleur rook, kleur metaal, brandweer getuigen, vele overlevenden in de "geschatte hitte" waarvoor ieder bewijs ontbreekt, integendeel.
squibs, totaal geen weerstand van de onbeschadigde, onverwarmde constructie. 3x
Absurd negeren van gesmolten staal, maar wederom achteraf aan komen met de zoveelste theorie:
gesmolten aluminium+tapijt+rommel = thermate kopie. en/of reflectie. (onmogelijjk zegt Prof. Jones)
je bedoelt de conclusie die wordt getrokken aan de hand van FEM analyses uitgevoerd door experts op het gebied van structuren. en jij en vele anderen concluderen dat als vergezocht op basis waarvan?quote:Verder zijn er nog vele, vele aanwijzingen, feiten, die mij en vele met mij doen concluderen dat "global collapse was inevitable" van NIST een vergezochte, misschien mogelijke, theorie is.
CD is een theorie die alleen is gebasseerd op verschijnselen waargenomen tijdens en na de collapse. als deze verschijnselen nou exclusief toe te kennen zijn aan CD, dan zou je een punt hebben. hier is dat niet het geval.quote:Controlled Demolition is gewoon een hele logische analyse.
wtc7 kan ik helaas nog niet al te diep op ingaan. ik zal wel die link doorlezenquote:http://www.abovetopsecret.com/forum/thread225868/pg1 ( nog meer debunked, ongefundeerd gokwerk van NIST, in een zeer informatief topic)
een goed ideequote:Moet dit ook eens op een rijtje zetten.
NIST theorie vs. CD analyse.( wie baseerd zich op alle beschikbare informatie en wie gebruikt alle info.)
begrepen. toch ben ik echt benieuwd naar hoe jullie het aan jezelf uitleggen dat er eigenlijk geen echt samenhangende complottheorie bestaat, maar eigenlijk allemaal afzonderlijke verklaringen gebasseerd op verschijnselen. hierbij rekening houdend met mijn Comet voorbeeldje.quote:Op maandag 27 november 2006 19:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Tjka, het is en blijft TRU hier, ik ben nog aan 'n post aan het werken in je andere topic, en wil het n btje scheiden vandaar.
ik hoef me er niet van te distantieren, aangezien dat expiriment van prof Jones niet representatief is voor de temperaturen die zich in het gebouw voordeden (aan de hand van relevante vergelijkbare gebouwbranden)quote:Dat prof. Jones het nieuwste gokje van NIST probeerd te reproduceren zonder resultaat lijkt mij logisch.
Maar, aluminium + tapijt + rommel = thermeet kopie?
of kies je nu toch voor de reflectie theorie?
of distantieer je je in dat geval van NIST?
schijnbaar zijn ze toch uitgegaan van de feiten dat er 2 vliegtuigen in het gebouw ramden, van het feit dat je met een FEM model een goede simulatie kunt maken voor schade, van het feit dat blootgelegd staal zwakker wordt bij hogere temperaturen, van het feit dat een gebouw instort als een kritiek aantal balken bezwijkt.quote:het lijkt mij toch vrij duidelijk hoor
- observatie1 : een boeing 767 ramde in elk gebouw
- observatie2 : er was duidelijk veel structurele schade
- observatie3 : er ontstond brand
- observatie4 : het gebouw begon na een bepaalde tijdsduur in te storten volgens eenzelfde wijze die kan worden waargenomen in een CD, met uitzondering dat de breuklijn van boven naar beneden begon
- hypothese : het gebouw was na de impact zodanig beschadigd dat de brand na verloop van tijd de structurele integriteit van het gebouw op een kritiek punt bracht, waarna het gebouw eenzelfde failure mode ondergaat als in CD, waar het effect op eenzelfde manier wordt bewerkstelligd, alleen dan veel sneller m.b.v. thermate
- aannames : hitte van brand 1000 graden, verantwoord door gemeten temperaturen in andere building fires. geen reden om aan te nemen dat de spullen in het WTC op een lagere temperatuur zouden branden dan in de andere gebouwen, waar ook aan brandveiligheidsvoorschriften wordt voldaan. aanname verantwoord
- analyse: zie http://wtc.nist.gov/pubs/NISTNCSTAR1-5FDraft.pdf voor echt een heel erg uitgebreide analyse en
http://www.luxinzheng.net/publications/english_WTC.htm
http://www.cs.purdue.edu/homes/cmh/simulation/phase3/
http://www.purdue.edu/UNS/html4ever/2006/060911.Sozen.WTC.html
voor wat beknoptere.
- resultaten analyse : de impact + brand combinatie is inderdaad volledig in staat om het gebouw neer te halen en ook nog volgens de waargenomen manier
- test observaties: explosies, gesmolten aluminium, langdurige hitte op ground zero
- test observaties verklaringen: explosies door het ineendrukken van de vloeren, gesmolten aluminium door de grote hitte die hoog genoeg is om aluminium te doen smelten en te doen gloeien, langdurige hitte door de goede isolatie van beton en staal
- conclusie : het gebouw is ingestort door de combinatie impact schade + hitte
- recommendations : maak hoge gebouwen voortaan ...... [NIST RECOMMENDATIONS]
- references [vele references]
Ah ja, maar als iemand anders claimt de waarheid te weten is dat trollen en de discussie verzieken?quote:Op maandag 27 november 2006 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zet hier niet "naar mijn mening" bij, net zoals ik bij een discussie over de evolutietheorie er niet "naar mijn mening" bijzet. Waarom niet? Omdat de gehele wetenschap het daar over eens is (op enkele 'deskundigen' na die niet deskundig zijn in biologie) , net zoals cyclonis nu wel volledig afdoende duidelijk gemaakt heeft dat er geen enkele aanleiding meer is om serieus te overwegen dat WTC 1 en 2 als gevolg van de inslagen van de vliegtuigen, de daaropvolgende brand en de verzwakking van de constructie is ingestort. De enige aanleiding om dat te kunnen denken is dat het van een afstand ook op een C.D. lijkt, maar dat is niet relevant, omdat het falen zoals dat bij het WTC is gebeurd, er automatisch toe leidt dat het gebouw instort op een soortgelijke manier als bij een C.D. Verder heb je wat mensen die explosies hebben gehoord, maar dat kan van alles zijn.
En dan zul je wel zeggen: maar in tegenstelling tot de evolutietheorie zijn de debunkers hier juist de geloven. Nee dus, want de experts die steunen wat dat betreft het officiële rapport. Dat staat of valt ook niet met het paspoort wat er gevonden is.
En wat dat betreft gaat de vergelijking met de evolutietheorie op. Ook hier zijn namelijk de experts het er over eens dat het op een bepaalde manier gegaan is. En daarom ben ik van mening dat ik hier niet meer "naar mijn mening" bij hoef te zetten. Dát is mijn mening.
Ja want de natuurkundige wetten geven antwoord op alle open vragen, verdachte omstandigheden en inconsistenties rondom 9/11. Dat noem ik niet "het grote plaatje", dat noem ik zelfbedrog.quote:En dan kan je best geen hoge pet op hebben van overheidsrapporten, maar de onderliggende natuurkundige wetten zijn niet afhankelijk van het standpunt van de overheid daarin. De conclusie van de experts is daarbij niet afhankelijk of het staal allemaal precies onderzocht is, want het gaat om het grote plaatje. Dat zou jij juist moeten zien, want daar kijk je toch altijd naar?
Ik heb al gezegd dat je even een paar posten naar boven moest kijken.quote:Moet ik voortaan ook zeggen dat mijn persoonlijk opvatting is dat de zwaartekracht van invloed is op voorwerpen en dat ze daarom naar beneden vallen als je ze loslaat (tenzij ze lichter dan lucht zijn)? Of is dat wel voldoende onderbouwd voor je?
Als mod mag je best een mening hebben, maar de manier waarop Pietje de discussie voert, raakt kant noch wal, en dan wakker je dat nog even aan door wat ridiculiserende opmerkingen. En daarbij doel ik niet alleen op die opmerking over gelovigen, maar op de hele toonzetting van je post. Dis is ridiculiserend
Dat moet je imo als mod niet doen. Je bent nu als mod aan het ridiculiseren, en ik ben het met je eens dat beide partijen dat wel eens doen in de discussie, en dat is niet goed. als mod moet je je daar zeker niet in begeven. En dat is mijn mening over modzijn.
Komop, je gaat nu toch niet beweren dat het rediculiseren en beschimpen is begonnen sinds Pietje hier meepost he?quote:En zie ook deze post van Calvobbes.
Overigens als je nu zo klagerig doet over de opmerkingen die "debunkers" maken, ga dan ook nog maar eens de posts van Pietje checken, die werkelijk doorspekt zijn van allerlei kleinerende opmerkingen, maar waarover ik je nog geen enkele keer iets heb horen zeggen.
Dat is niet om te zeggen van "hij doet het ook" (hoewel ik dat nu doe), maar maak het verwijt dan twee kanten op, want de post van Pietje waar je op reageert die was al alleen maar kleinerend bedoeld (of in ieder geval zo geïnterpreteerd door mij). Wat me op zichzelf nog niet uitmaak, maar zoals ik al zei, als mod moet je daarboven staan.
Wat mij betreft wel hoorquote:Op dinsdag 28 november 2006 08:03 schreef NorthernStar het volgende:
Komop, je gaat nu toch niet beweren dat het rediculiseren en beschimpen is begonnen sinds Pietje hier meepost he?
Jij begint over een nuclear device in de kelders van de torens als je een kernbom af laat gaan in de kelder heeft dat gevolgen voor de gehele structuur die daarboven staat, die wordt namelijk weggevaagd. Bij WTC1 blijft tot 15 seconden na de collapse nog een stuk kern van bijna 200 meter hoog staan die heb je zelf laten zien op foto's. Bij WTC2 blijft ook een deel van de kern staan na de collapse, zie http://video.google.com/videoplay?docid=-1615521411849861778&q=core+standing+wtcquote:Op zondag 26 november 2006 21:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Jammer dat ik ht nu toch hier moet posten en niet in het "technische topic"
Hoe weet jij dat de kern nog heel is als de top kantelt ?
De Antenne zakt naar beneden, dus de Core valt dan i.i.g.
Er zit een verschil tussen WTC1 en WTC2 daarin, bij WTC1 is het logisch dat de kern het begeeft daar is namelijk een 767 vol tegenaan gevlogen. Bij WTC2 is de kern slechts gedeeltelijk beschadigd en grootste schade is aan de oostkant precies de kant die het als eerste begeeft en de kant waarop het bovenstuk naar valt. Bij WTC2 is de kern dus zichtbaar zoals op bovenstaand filmpje is te zien.quote:Daarom denk ik ook dat als de trusses de oorzaak van de instorting waren geweest de core als laatste zou gaan en misschien zelfs zichtbaar had moetenzijn tijdens de "instorting"
Preciesie werk ,maar de core kan i.m.o toen net zo goed zijn opgeblazen zonder dat je dit buiten ziet.
Misschien moet je zelf meer zoeken naar antwoorden die van een iets logischer aard zijn dan een nuclear device, ik neem aan dat je ook je vraagtekens hebt en niet na een paar tekeningen en filmpjes hebt dat is een logisch verhaal dus dat zou goed mogelijk zijn, probleem is dat conspirancy sites heel veel feiten weglaten omdat anders die theorie niet meer hard te maken is. Zo kwam je met een foto van te weinig puin rond WTC2 tussen WTC2 en World Financial Center maar die foto was dagen tot weken na 11/9 gemaakt meeste puin voor WFC was reeds weggehaald. Hiermee is al heel snel begonnen, zie bijv deze foto reeks: http://www.tgeneva.com/~davethom/ Week na 11/9 hebben ze de weg naar de ingang van de kelders deels vrijgemaakt. jouw foto was van nog veel later. Het leek weinig puin maar groot deel van wat daar had gelegen was al weggehaald. Dat geeft dus een vertekend beeld.quote:Moet ik nou echt weer die foto's van zwart geblakerde gebouwen en auto's plaatsen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Enig idee waar FDR drive is? Die loopt o.a. langs de brooklyn bridge dus aan de oostkant van Manhattan en idd behoorlijk stuk van de torens af. Maar valt je niet iets op aan de auto's? Ze hebben niet alleen brandschade maar enkele zijn ook compleet kapot, als je goed kijkt zie je dat 2 auto's zelfs op elkaar staan. Dus wat wil je zeggen met deze fotos? Het lijkt mij dat ze tijdelijk hier neergezet en niet hier in brand zijn gevlogen en toen op elkaar gevlogen. Jammer dat je de bron er niet bijzet.quote:[afbeelding]
Cars along FDR drive were randomly toasted. These cars are at least 1/2 mile away from the WTC towers.
Of boven je?quote:Vergeet ook niet de enkele overlevenden die ze uit de kern van WTC1 hebben gehaald, nogal uitzonderlijk als er een mini nuke vlak onder je afgaat.
De mensen die er echt verstand van heben zijn het er anders allemaal over eens, op de seismografische gegevens zijn geen explosies te zien. Zitten die nu ook in he complot of zit het seismografisch station nu ook in het complot, hoe groot moet het complot worden om maar je gelijk te krijgen? Alle logica wordt zo'n beetje overboord gegooid om maar een of meerdere complotten over de collapse in stand te kunnen houden.quote:Dat ligt eraan hoe je er naar kijkt, en nogmaals de RAW dat is nooit vrijgegeven.
Een EMP doet heel wat meer, als er een nuclear device was afgegaan had je geen videobeelden van de collapse zo dicht bij de torens gehad. Deze power outage is weer een voorbeeld van alleen kijken naar wat er wel in de theorie past en de rest wordt compleet genegeerd want anders blijft er niks van de theorie over.quote:Ik negeer ze juist niet
[afbeelding]
Elevated tritium levels at the World Trade Center
En nee ik zeg niet dat dit met zekerheid door 'n mini nuke veroorzaakt is.
kun jij het uitsluiten?quote:Op woensdag 29 november 2006 00:18 schreef mouzzer het volgende:
[..]
..., of bestaan er nu ook kernbommen die hun vernietigende kracht slechts een enkele richting op blazen.
quote:Op donderdag 30 november 2006 02:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
kun jij het uitsluiten?
heb jij de ilusie dat je up to date bent, betreffende de laatste ontwikkelingen op wapen gebied?
denk je dat de NSA en CIA werken met dual G5-jes?
de stealth-technologie is ook jaren verborgen gebleven voor de gewone man...
gewetensvraag: hoever denk je dat jij achterloopt op het gebied van technologie vergeleken bij de happy few...? zouden er nieuwe defensie-technologieen kunnen bestaan waar jij nog geen weet van hebt?
wijshijd begint bij het relativeren van je eigen kennis
En jij bent niet beinvloed door "andersdenkenden"?quote:Op donderdag 30 november 2006 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
Why you believe what you believe
Wat nou de zogenaamde experts.
In ieder geval niet door die Int. Corp. gebral wat overheden nog goedkeuren ook. Dat is het enge.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En jij bent niet beinvloed door "andersdenkenden"?
ikspeculeer niet, ik stel je een paar vragen. thats all..quote:Op donderdag 30 november 2006 02:35 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Jij maakt juist de fout dat je ongegrond gaat speculeren dat er ergens in het diepste geheim wel nucleaire wapens zijn die gericht hun energie kwijt kunnen.
Dat jij misschien bent beinvloed door mensen die de Amerikaanse overheid in een kwaad daglicht willen stellen, sluit jij uit?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:40 schreef Lambiekje het volgende:
In ieder geval niet door die Int. Corp. gebral wat overheden nog goedkeuren ook. Dat is het enge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |