Weetje, er is nu in een paar dagen tijd 2 keer duidelijk aangetoond dat wat complotgelovers zeggen niet waar.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:41 schreef 6833-228 het volgende:
Ja maar jij bent slechts een simpele ziel en Richard Clarke is ex-anti terreur "tsaar" en de belangijkste adviseur van de National Security Council tijdens 9/11.
Je zou ook een keer moeite doen om je hersens te gebruiken en zelf wat na te gaan inplaats van alleen maar korte nietszeggende opmerkingen te plaatsen.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Weetje, er is nu in een paar dagen tijd 2 keer duidelijk aangetoond dat wat complotgelovers zeggen niet waar.
Waarom zouden we jou dan geloven als je niet met deugdelijk bewijs aankomt?
Vertel me eerst eens wat er niet deugdelijk is aan Richard Clarke. Hij heeft toch een behoorlijke staat van dienst in dat anti-terreur wereldje.quote:Op woensdag 20 december 2006 20:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Weetje, er is nu in een paar dagen tijd 2 keer duidelijk aangetoond dat wat complotgelovers zeggen niet waar.
Waarom zouden we jou dan geloven als je niet met deugdelijk bewijs aankomt?
Ik ga geen bewijzen zoeken voor andermans beweringen.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:16 schreef OpenYourMind het volgende:
Je zou ook een keer moeite doen om je hersens te gebruiken en zelf wat na te gaan
Wat heeft die dan allemaal gedaan in dat wereldje?quote:Op ]woensdag 20 december 2006 21:25 schreef 6833-228 het volgende:
Vertel me eerst eens wat er niet deugdelijk is aan Richard Clarke. Hij heeft toch een behoorlijke staat van dienst in dat anti-terreur wereldje.
misschien omdat hij zelf geen schrijver is?quote:Op woensdag 20 december 2006 21:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat heeft die dan allemaal gedaan in dat wereldje?
En waarom heeft die man een schrijver nodig om zijn mening te geven? Waarom komt die er niet zelf mee?
Government careerquote:Op woensdag 20 december 2006 21:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
quote:Heading up that clique was Richard A. Clarke, who joined the National Security Council under the first President Bush, and stayed there under Clinton. As reported by Lawrence Wright in The New Yorker, "In the web of federal agencies concerned with terror, Clarke was the spider." Tim Weiner of the New York Times wrote of Clarke on February 1, 1999: "He has placed proteges in key diplomatic and intelligence positions, creating a network of loyalty and solidifying his power."
Een schrijver? Naar mijn weten heeft hij dat boek helemaal zelf geschreven.quote:En waarom heeft die man een schrijver nodig om zijn mening te geven? Waarom komt die er niet zelf mee?
Of je stapt naar een grote krant. Die zouden smullen van dat soort verhalen. Hoef je ook geen schrijver te zoeken.quote:Op woensdag 20 december 2006 21:43 schreef huupia het volgende:
misschien omdat hij zelf geen schrijver is?
om de boodschap dan een beetje goed leesbaar te laten overkomen wordt met een ghost writer gewerkt.
Nu ben ik het spoor even kwijt....quote:Op woensdag 20 december 2006 21:52 schreef 6833-228 het volgende:
Een schrijver? Naar mijn weten heeft hij dat boek helemaal zelf geschreven.
Die hoge FBI-functionaris (Dale Watson) vertelde het aan Richard Clarke. Die heeft dat vervolgens opgenomen in zijn boek ('Against All Enemies').quote:Op woensdag 20 december 2006 22:02 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nu ben ik het spoor even kwijt....
Net was er sprake van dat een hoge FBI functionaris wat heeft verteld aan een schrijver en nu ineens is die schrijver zelf een hoge FBI functionaris?
Dus Richard Clarke is niet diegene met die "behoorlijke staat van dienst in dat anti-terreur wereldje"....quote:Op woensdag 20 december 2006 22:20 schreef 6833-228 het volgende:
Die hoge FBI-functionaris (Dale Watson) vertelde het aan Richard Clarke.
Of je volgt het topic even....quote:Op woensdag 20 december 2006 22:27 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus Richard Clarke is niet diegene met die "behoorlijke staat van dienst in dat anti-terreur wereldje"....
Ik vraag alleen - er vanuit gaande dat Richard Clarke de waarheid spreekt - hoe het kan dat de FBI zo snel een lijst had met de vermoedlijke kapers. En hoe het kan dat ze zo snel wisten dat het een aanslag van Al Qaeda was.quote:Maar goed. Die Dale Watson is dus wel apart. Hij is zelf verantwoordelijk voor allerlei anti terreur dingen, maar houd informatie over aanslagen achter?
Waarom zou ik dat geloven?
Vind jij dat echt een geloof waardigere verklaring, dan de verklaring dan dat Bin Laden achter de aanslag zit?
Mij niet. Volgens mij is vandaag pas de eerste keer dat die naam genoemd werd. Misschien dat die in de stormvloed van andere mensen met een mening wel al eerder is langsgekomen, maar dat heeft dus weinig indruk gemaakt.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:50 schreef 6833-228 het volgende:
Of je volgt het topic even..... Dat is hij dus WEL. Het verbaast me wel dat je Richard A Clarke niet kent als volger van 9/11 topics.
Ik kan geen vragen beantwoorden waarvan ik niet weet of de basis van die vragen wel klopt. Zoals al gezegd, er zijn al eerder "feiten" gemeld die niet bleken te kloppen. Dus ik ga ook voor deze vragen geen moeite doen als jij of anderen geen duidelijke basis voor die vragen aan kunnen dragen.quote:Ik vraag alleen - er vanuit gaande dat Richard Clarke de waarheid spreekt - hoe het kan dat de FBI zo snel een lijst had met de vermoedlijke kapers. En hoe het kan dat ze zo snel wisten dat het een aanslag van Al Qaeda was.
Je geeft zelf een paar post later al het antwoord, men had de passagierslijsten van gekaapte vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappijen gekregen en herkende enkele namen. Daarnaast wordt nergens aangegeven dat het de passagierslijsten van alle gekaapte vluchten waren, nergens staat dat ze ook toen al de vermoedelijke kapers van flight 93 hadden ge-identificeerd dus waarom dat er specifiek bij vermelden in je post? Ik neem aan dat je zelf ook verder redeneert dan alleen owh ze hadden namen dus er klopt iets niet. Vergeet ook niet dat enkel kappers al ge-identificeerd waren voordat hun vliegtuig in de WTC toren vloog.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:32 schreef 6833-228 het volgende:
Richard Clarke schrijft in zijn boek Against All Enemies dat op 9/11 om 9:59 de FBI al een lijst had met de vermoedelijke kapers. Op dat moment was vlucht 93 nog niet gecrahsed en NORAD was er op dat moment nog niet eens van op de hoogte dat vlucht 93 gekaapt was. Hoe kan het dat de FBI zo snel was?
Lees je even in: Richard Clarkequote:Op woensdag 20 december 2006 21:33 schreef calvobbes het volgende:
Dit is ook duidelijk te zien in de discussie tussen de makers van Loose Change en Mark Roberts in de filmpjes die hierboven zijn gepost. Keer op keer worden de argumenten van de LC makers weerlegd met duidelijke feiten en keer op keer zeggen ze ik deel die mening niet. Als hun wordt gezegd dat geen enkele civil engineer hun bevinden ondersteund zeggen ze doodleuk ik kan niet begrijpen dat het echt zo gegaan is zoals die engineers zeggen. Waarop Mark Roberts de spijker op de kop slaat met de opmerking that is why you are not a civil engineer. Het is puur geloof zonder feitelijke onderbouwing en zelfs als ze geconfronteerd worden met duidelijke feiten welke aantonen dat ze het verkeerd hebben zeggen ze ik geloof dat niet. Zelf geven ze toe dat LC nog vol met fouten zit maar op hetzelfde moment willen ze niet toegeven als hun wordt getoond waar ze zoals fout zitten. Het is puur geloof in een complot zonder enige feitelijke onderbouwing puur omdat, zoals ze zelf toegeven, ze niet kunnen geloven dat het gegaan is zoals de echte experts zeggen.quote:Op woensdag 20 december 2006 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan het hier volledig mee eens zijn. De vraag is alleen...waarom zou iemand nou in zo'n verhaal geloven? Wat is de drang erachter om te geloven in een geheime wereldregering die dit heeft uitgevoerd. Waarom niet zeggen van, ja, het was een terroristische actie, waarom is er die bijna neurotische drang om te willen geloven in een complot van een geheime regering?
Ach, de soep blijkt toch weer niet zo heet te zijn als die opgediend wordt. Of hoe gaat dat spreekwoord ook al weer?quote:Op woensdag 20 december 2006 23:21 schreef mouzzer het volgende:
Je geeft zelf een paar post later al het antwoord, men had de passagierslijsten van gekaapte vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappijen gekregen en herkende enkele namen. Daarnaast wordt nergens aangegeven dat het de passagierslijsten van alle gekaapte vluchten waren, nergens staat dat ze ook toen al de vermoedelijke kapers van flight 93 hadden ge-identificeerd dus waarom dat er specifiek bij vermelden in je post? Ik neem aan dat je zelf ook verder redeneert dan alleen owh ze hadden namen dus er klopt iets niet. Vergeet ook niet dat enkel kappers al ge-identificeerd waren voordat hun vliegtuig in de WTC toren vloog.
Je zegt het dus zelf al een post later:
Reprising the scene in the White House on 9/11, Mr. Clarke says Dale Watson, the F.B.I.'s counterterrorism chief, called him. "We got the passenger manifests from the airlines," Mr. Watson said. "We recognize some names, Dick. They're Al Qaeda."
Mr. Clarke recalled: "I was stunned, not that the attack was Al Qaeda but that there were Al Qaeda operatives on board aircraft using names that F.B.I. knew were Al Qaeda." Mr. Watson told Mr. Clarke that "C.I.A. forgot to tell us about them."
Ze krijgen de lijsten van de luchtvaartmaarschappijen en herkennen enkele namen, is dat bewijs dat de regering er zelf achter zit of dat er slechte verspreiding van informatie is tussen de FBI, CIA en andere inlichtingendiensten?
Volgens mij kwam die verwarring omdat de kapers niet op de victim list stonden, wat ook logisch is omdat ze geen slachtoffers zijn. Vele conspirancy aanhangers concludeerde daaruit dat ze dus niet op de passagierslijst stonden wat dus onterecht is wat ze staan gewoon op de passagierslijsten o.a. welke opgevraagd en gepubliceerd zijn door een krant uit Boston.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Dat is in tegenstelling met de bewering dat de kapers niet op de vrijgegeven passasiergslijsten staan. Ik weet niet of die bewering juist is trouwens...
Het klopt niet dat de kapers niet op de vrijgegeven passagierslijsten staan. Ze staan wel niet op de victims list (oa die van CNN), omdat zelfmoordterroristen niet als slachtoffers gezien worden.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Dat is in tegenstelling met de bewering dat de kapers niet op de vrijgegeven passasiergslijsten staan. Ik weet niet of die bewering juist is trouwens...
Ik kan ook wel een boek schrijven waarin staat dat gras blauw is. Dat maakt het daardoor (gelukkig) nog niet waar.quote:Op woensdag 20 december 2006 15:32 schreef 6833-228 het volgende:
Richard Clarke schrijft in zijn boek Against All Enemies dat op 9/11 om 9:59 de FBI al een lijst had met de vermoedelijke kapers. Op dat moment was vlucht 93 nog niet gecrahsed en NORAD was er op dat moment nog niet eens van op de hoogte dat vlucht 93 gekaapt was. Hoe kan het dat de FBI zo snel was?
Waarom zo hardnekkig blijven geloven in het 'slechte' terrorisme ?quote:Op woensdag 20 december 2006 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is de drang erachter om te geloven in een geheime wereldregering die dit heeft uitgevoerd. Waarom niet zeggen van, ja, het was een terroristische actie, waarom is er die bijna neurotische drang om te willen geloven in een complot van een geheime regering?
Omdat ze 'm levend willen pakken misschien?quote:Op donderdag 21 december 2006 08:16 schreef UncleScorp het volgende:
Je zou toch tenminste verwachten dat ze hun grote schuldige toch graag zouden pakken![]()
Waarom steeds een hand boven zijn hoofd ?
Omdat het wel heel erg vergezocht is dat een regering een paar duizend van z'n eigen burgers vermoord. Maar vooral omdat er geen bewijzen zijn die aantonen dat de regering dat gedaan heeft.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:23 schreef UncleScorp het volgende:
Waarom zo hardnekkig blijven geloven in het 'slechte' terrorisme ?
Tuurlijk niet, niets bewijst dat het een complot was, net zoals er niets bewijst dat het geen complot was ...quote:Op donderdag 21 december 2006 08:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Omdat ze 'm levend willen pakken misschien?
Misschien ook even de reactie van de Franse Defensie afwachten. Overigens ook wel weer een leuk rookgordijn. Dit bewijst natuurlijk helemaal niks of 9/11 wel of niet een complot was....
Blijkbaar is die "eer" enkel aan moslims toegeschreven ofwa ?quote:Op donderdag 21 december 2006 08:35 schreef calvobbes het volgende:
Omdat het wel heel erg vergezocht is dat een regering een paar duizend van z'n eigen burgers vermoord. Maar vooral omdat er geen bewijzen zijn die aantonen dat de regering dat gedaan heeft.
Ik ga geen antwoord proberen te vinden op dergelijke rookgordijn vragen.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:52 schreef UncleScorp het volgende:
Tuurlijk niet, niets bewijst dat het een complot was, net zoals er niets bewijst dat het geen complot was ...
Maar de grote schuldige van de grootste aanslag van deze eeuw bewust niet pakken ?
Er zijn miljoenen $ beloningen uitgeloofd, denk wel dat die "dead or alive" zijn.
Nee hoor. Ik en anderen hebben ook al vaak zat gezegd dat Bush vage en domme spelletjes speelt. Maar niks wijst erop dat Bush in staat is om duizenden weerloze burgers te doden. Terroristen hebben al vaak zat laten zien dat ze er wel toe in staat zijn om op grote schaal onschuldige mensen te vermoorden. En dat waren ook niet alleen Moslims. Denk aan Oklahoma en Timothy McVeigh.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:55 schreef UncleScorp het volgende:
Blijkbaar is die "eer" enkel aan moslims toegeschreven ofwa ?
Van een rookgordijn gesprokenquote:Op donderdag 21 december 2006 09:03 schreef calvobbes het volgende:
Denk aan Oklahoma en Timothy McVeigh.
quote:Op donderdag 21 december 2006 09:19 schreef UncleScorp het volgende:
Van een rookgordijn gesproken![]()
Zondebokken en inlichtingendiensten doen ze ook idd.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik wil die aanslag in Oklahoma niet zo uitgebreid bespreken als jij een bericht van een paar franse militairen wilt bespreken.
Ik kaart dat Oklahomo gedoe alleen maar eventjes aan om aan te tonen dat niet alleen Moslims aanslagen plegen op onschuldige mensen.... Als je dat al niet snapt....
.... Als je dat al niet snapt.... ...ow gaan we weer zo beginnen ja ? Typischquote:Op donderdag 21 december 2006 09:28 schreef calvobbes het volgende:
Ik kaart dat Oklahomo gedoe alleen maar eventjes aan om aan te tonen dat niet alleen Moslims aanslagen plegen op onschuldige mensen.... Als je dat al niet snapt....
En hop, weer direct in die slachtofferrol. Typisch.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
.... Als je dat al niet snapt.... ...ow gaan we weer zo beginnen ja ? Typisch![]()
Djeezes nog steeds hetzelfde sfeertje hierquote:Op donderdag 21 december 2006 10:00 schreef CoolGuy het volgende:
En hop, weer direct in die slachtofferrol. Typisch.![]()
Ja daar zet je dan mede zelf ook de toon weer voor he. Als je dat nou eens niet doet is het best wel heel gezellig hier hoorquote:Op donderdag 21 december 2006 10:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Djeezes nog steeds hetzelfde sfeertje hier![]()
Stom dat ik postte![]()
Lol wat je al gezellig noemt ...quote:Op donderdag 21 december 2006 10:11 schreef CoolGuy het volgende:
Ja daar zet je dan mede zelf ook de toon weer voor he. Als je dat nou eens niet doet is het best wel heel gezellig hier hoor![]()
Aha. Nu zou ik natuurlijk jou na kunnen doen, en zeggen dat je me in bovenstaande post ook eigenlijk als een dommerik afschildert aangezien ik 'ook maar nakwaak wat anderen me voorgekauwd hebben' en daar een hele ophef over maken, maar in plaats daarvan wijs ik je dr op dat je het presteert om jezelf in een post van 3 regels tegen te sprekenquote:Op donderdag 21 december 2006 10:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol wat je al gezellig noemt ...
Ik post tenminste zonder de ander als dommerik af te schilderen.
En jij kwaakt ook maar wat anderen je al voorgekauwd hebben.
... als je dat al niet snapt ...
Was wel bewust maar dat had je wss niet door ...quote:Op donderdag 21 december 2006 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
in plaats daarvan wijs ik je dr op dat je het presteert om jezelf in een post van 3 regels tegen te spreken![]()
Jij en iets doorhebben. Als jij nou straks iets door had gehad bij die post waar je zo fel op reageerde was je niet in je oude gedrag vervallen flipquote:Op donderdag 21 december 2006 10:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Was wel bewust maar dat had je wss niet door ...
Bevestigt mijn standpunt![]()
quote:Op donderdag 21 december 2006 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
Had je eigenlijk iets te melden CoolGuy ?
Ik kwam hier een post over Osama neerzetten.
Jij komt gewoon weer wat kakken op mijn persoon.
Je hebt zelfs niet eens op mijn post gereageerd ... gewoon direct op de man beginnen spelen.
Das toch direct ergens iets achter zoeken waar niets achter zit of wel? Doe nou niet alsof ik nooit on-topic reageer UncleScorp, je weet heel erg goed dat dat niet waar is. Even zoeken, dan zie je dat ik wel on-topic reageer hoor, alleen vind ik het jammer dat als jij dan weer terugkomt, dat je dan weer direct op de oude manier moet posten. Doe dat nou niet, want als je dat weg laat heb je (somsquote:Op donderdag 21 december 2006 09:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
.... Als je dat al niet snapt.... ...ow gaan we weer zo beginnen ja ? Typisch![]()
Oklahomo ? Damn dan zou het toch door moslims gedaan kunnen zijn![]()
Volgens mij stonden 18 van de 19 kapers op dat lijstje [Ik heb Clarke's boek niet, maar dat wordt hier beweerd: http://socrates.berkeley.edu/~pdscott/Hijackers.mht ]. Dus die van vlucht 93 moeten daar ook op hebben gestaan.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:21 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Je geeft zelf een paar post later al het antwoord, men had de passagierslijsten van gekaapte vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappijen gekregen en herkende enkele namen. Daarnaast wordt nergens aangegeven dat het de passagierslijsten van alle gekaapte vluchten waren, nergens staat dat ze ook toen al de vermoedelijke kapers van flight 93 hadden ge-identificeerd dus waarom dat er specifiek bij vermelden in je post? Ik neem aan dat je zelf ook verder redeneert dan alleen owh ze hadden namen dus er klopt iets niet. Vergeet ook niet dat enkel kappersal ge-identificeerd waren voordat hun vliegtuig in de WTC toren vloog.
[...]
quote:This investigative tour de force is even more amazing when we consider that in the FBI, according to the 9/11 Report (77), “prior to 9/11 relatively few strategic analytic reports about counterterrorism had been completed. Indeed, the FBI had never completed an assessment of the overall terrorist threat to the U.S. homeland.”
Omdat terrorisme geen geloof is maar een feit. Terrorisme is niet iets van de laatste paar jaren en komt niet alleen van moslims denk aan de ETA, IRA, RAF, RARA etc etc. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorismquote:Op donderdag 21 december 2006 08:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarom zo hardnekkig blijven geloven in het 'slechte' terrorisme ?
Er worden meer nutteloze maatregelen genomen overal dan dat er aanslagen zijn.
helemaal juistquote:Op donderdag 21 december 2006 13:22 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Omdat terrorisme geen geloof is maar een feit. Terrorisme is niet iets van de laatste paar jaren en komt niet alleen van moslims denk aan de ETA, IRA, RAF, RARA etc etc. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism
Ik ken ze wel hoor ... ben opgegroeid in de jaren '80 dus heb ze allemaal aan het werk gezien op tv.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:22 schreef mouzzer het volgende:
Omdat terrorisme geen geloof is maar een feit. Terrorisme is niet iets van de laatste paar jaren en komt niet alleen van moslims denk aan de ETA, IRA, RAF, RARA etc etc.
Maw je laat gewoon je vuile werkjes opknappen door ingehuurde 'terroristen'quote:Op donderdag 21 december 2006 14:25 schreef Orwell het volgende:
maar het maakt brandhout van de veelgehoorde "stelling"...:"ik kan me niet voorstellen dat een overheid zo gek is om duizenden van haar eigen volk te slachtofferen"
Heb je dan een goede reden om dingen als LC na te blaten?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:22 schreef Orwell het volgende:
en wat moeten we met deze uitspraak van Thomas H. Kean
notabene de baas van de officiele 911 commissie
"We, to this day, don't know why NORAD told us what they told us,"-. "It was just so far from the truth. ... It's one of those loose ends that never got tied."
lijkt me een goede reden om instanties als NORAD, NIST en de 911 commissie niet als makke schapen na te blaten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |