abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:08:14 #101
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44983564
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:34 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik hoop dat we dit jaar weer leuke, waardevolle lessen mogen geven en dat we in deze topicreeks ook in 2007 geslaagde -maar zeker ook minder geslaagde- onderwijsmomenten met elkaar mogen delen.
Als we dit topic in boekvorm zouden gieten, hadden we denk ik een van de betere praktijkboeken
.
pi_44983740
misschien wel ja...
Mijn begeleidster heeft het er ook wel eens over dat ze een site voor LIO's op wil starten met dit doel..

Ik heb haar ook wel de link van dit topic gegeven, ze vond het erg boeiend geloof ik..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:14:08 #103
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44983772
Of misschien een apart forum voor docenten. Je hebt ook het Paboforum, maar dat is meer voor docenten in het basisonderwijs.
.
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:16:47 #104
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_44983874
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:08 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Als we dit topic in boekvorm zouden gieten, hadden we denk ik een van de betere praktijkboeken
Misschien wel een leuk idee, om na een jubileumtopic (bijvoorbeeld nummer 25) een selectie te maken van de meest waardevolle tips, de diepen dalen waar we soms door moeten, maar ook vooral de hoogtepunten die we meemaken.
pi_44984646
lijkt mij best een leuk idee.. Ik heb laatst eens alle topics op lopen zoeken, maar ik kon niet alles vinden...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:47:49 #106
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_44985209
ah kijk deel II kon ik niet vinden toen....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44996340
Hihi, ik ben gaan stappen met een paar collega's onder het mom van "we hebben vakantie, dus nu kan het" en ik heb me toch een aantal interessante verhalen gehoord over affaires tussen getrouwde collega's en dingen die op werkweken zijn gebeurd etc etc. Prachtig! En wat is me in die jaren dat ik er nu werk veel ontgaan zeg
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:28:54 #109
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_44998444
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 03:12 schreef thaleia het volgende:
Hihi, ik ben gaan stappen met een paar collega's onder het mom van "we hebben vakantie, dus nu kan het" en ik heb me toch een aantal interessante verhalen gehoord over affaires tussen getrouwde collega's en dingen die op werkweken zijn gebeurd etc etc. Prachtig! En wat is me in die jaren dat ik er nu werk veel ontgaan zeg
Hmm, ik heb eens stage gelopen op een school waar er ook veel verhalen de ronde deden over getrouwde collega's, gewillige gymleraren en 'interessante' gebeurtenissen van collega's onderling.

Je werkt niet toevallig op een school in Ede?
pi_45002153
Ik vind het wel fijn om zo naïef te zijn dat zulke dingen helemaal langs me heengaan. En ik kan geen enkele collega bedenken met wie ik zelf een affaire zou willen hebben

Ik zie ook al weer op tegen de verplichte nieuwjaarszoenen, van die vervelende mannetjes die hun jaarlijkse kans grijpen om je 3 natte pakkerds te kunnen geven, blegh!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:36:38 #111
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45003242
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 03:12 schreef thaleia het volgende:
Hihi, ik ben gaan stappen met een paar collega's onder het mom van "we hebben vakantie, dus nu kan het" en ik heb me toch een aantal interessante verhalen gehoord over affaires tussen getrouwde collega's en dingen die op werkweken zijn gebeurd etc etc. Prachtig! En wat is me in die jaren dat ik er nu werk veel ontgaan zeg
Hahaha, daarom vind ik werkweken en zo altijd zo leuk (oeps, dat klinkt even verkeerd m.b.t. bovenstaande ). Tijdens die weken zit je vaak 's avonds bij elkaar, wijntje er bij, en dan komen inderdaad allerlei verhalen boven. Dingen die in de lessen gebeurd zijn, sappige details inderdaad over collega's of ex-collega's, nieuwe docenten die even doorgelicht worden, etc. Ik ben persoonlijk niet zo geïnteresseerd in verhalen over het gevoos tussen collega's, maar al het andere is geweldig. "Zo, zullen we nu maar es naar bed gaan?" *kijkt op horloge* "Maar het is pas kwart over 4..." "Hmm, okee, we nemen er nog ééntje dan!"... Dan zit je met collega's bij elkaar, en soms kijk ik dan wel even rond en denk ik: "Wat heb ik toch een geweldig beroep".
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:02 schreef imago het volgende:
Ik vind het wel fijn om zo naïef te zijn dat zulke dingen helemaal langs me heengaan. En ik kan geen enkele collega bedenken met wie ik zelf een affaire zou willen hebben
Misschien zijn er wel collega's die een affaire met *jou* willen.. hahahaha.. Geeft je toch meteen een heel ander gevoel wanneer de enge conciërge weer es naar je knipoogt bij het kopieerapparaat.
quote:
Ik zie ook al weer op tegen de verplichte nieuwjaarszoenen, van die vervelende mannetjes die hun jaarlijkse kans grijpen om je 3 natte pakkerds te kunnen geven, blegh!
Ik heb twee mogelijkheden.
Òf ik zorg dat ik maandag als een van de eerste op school ben, doe de verplichte nummertjes (conciërges hoef je toch niet af te lebberen, en een stuk of 4 collega's die dan al aanwezig zijn ook niet), en dan ga ik met mijn kopje verse apparaatkoffie aan een tafel zitten, op een strategische plek, en dan komen ze wel vanzelf. Gelukkig heb je dan nog de tafel voor je, wanneer je een té harige uitdroogde Nivea-wang moet zien te ontwijken.
De andere mogelijkheid (aangezien ik maandag het eerste uur vrij ben) is om gewoon wat later naar school te komen, waardoor je de grote massa al ontweken hebt. Wanneer je dan later op de dag de (als je effe doordenkt, best dubbelzinnige) vraag: "Heb ik jou al gehad?" krijgt, kun je zeggen: "Ja hoor, vanmorgen" . Je hebt natuurlijk altijd mensen die op een kladje hebben genoteerd wie ze allemaal wel en niet gehad hebben, en dan ontkom je er niet aan natuurlijk.

Ogen dicht, hard tot 5 tellen, die natte lebber over je heen laten komen, en wanneer je je ogen open doet, staat ze alweer de volgende in het oor te likken.

Ach ja, ze bedoelen het goed, moeten we maar denken..
.
pi_45003538
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:36 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Òf ik zorg dat ik maandag als een van de eerste op school ben, doe de verplichte nummertjes (conciërges hoef je toch niet af te lebberen, en een stuk of 4 collega's die dan al aanwezig zijn ook niet), en dan ga ik met mijn kopje verse apparaatkoffie aan een tafel zitten, op een strategische plek, en dan komen ze wel vanzelf.
Dat is altijd mijn stellige voornemen, maar somehow lukt het me op zo'n eerste maandag na de vakantie uiteindelijk toch nooit om eerder dan op het uiterste moment m'n bed uit te komen
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:03:39 #113
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45004070
Elke vakantie heb ik wel op een dag het moment: "zo, en nu heb ik er wel weer zin in". Vanaf dat moment heb ik er eigenlijk ook geen moeite meer mee om uit bed te komen. Bij mij kwam dat gevoel gistermiddag, toen ik een vakoverstijgend project in elkaar aan het zetten was voor 2VMBO. De anderhalve week kon ik me er écht niet toe zetten. Nu heb ik weer zoiets van: we kunnen weer
.
pi_45004660
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:36 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Misschien zijn er wel collega's die een affaire met *jou* willen.. hahahaha.. Geeft je toch meteen een heel ander gevoel wanneer de enge conciërge weer es naar je knipoogt bij het kopieerapparaat.
Ik weet het wel zeker
Dat is ook wel lastig hoor. Moet je een collega afpoeieren terwijl je toch de werksfeer enigszins normaal wil houden. Ik ben daar niet zo'n ster in.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:05:11 #115
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45040602
Nee, leuk is het inderdaad niet.
.
pi_45134171
Docente Nederlands in spe meld zich!

En heb gelijk even een vraagje. Ik praat snel, heeeeel snel. Iemand hier misschien ook, of nog beter: niet meer?
Voor het geval iemand zich aangesproken voelt: hoe heb je dit bereikt? Met of zonder hulp van een logopedist?

Alvast bedankt!
  maandag 8 januari 2007 @ 10:05:53 #117
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_45135970
quote:
Op maandag 8 januari 2007 07:23 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Docente Nederlands in spe meld zich!

En heb gelijk even een vraagje. Ik praat snel, heeeeel snel. Iemand hier misschien ook, of nog beter: niet meer?
Voor het geval iemand zich aangesproken voelt: hoe heb je dit bereikt? Met of zonder hulp van een logopedist?

Alvast bedankt!
Ik ben ook een snelprater, dat krijg ik tenminste wel vaak te horen na lesbezoeken. Daarbij komt ook nog eens dat ik ook heel snel beweeg, veel door de klas lopen, veel armgebaren etc.

Ik probeer daar wel bewust mee bezig te zijn, en het lijkt te helpen, want ik hoor het minder graag. Maar op de een of andere manier kan ik gewoon niet rustig achter mijn bureau blijven zitten, ik loop werkelijk een heel lesuur rondjes door de klas.

Hoe dan ook, het zijn voornamelijk leerlingen die achter in de klas zitten die ik er wel eens over hoor. Zij zijn natuurlijk hun veilige plekje ver van de leraar kwijt.
Afrika Paprika
pi_45144267
Rondjes lopen is mijn probleem verder niet.
Krijg alleen na presentaties en lesgeven te horen dat ik goed voor de klas sta, ambitieus, zelfverzekerd, enthousiast, maar dat het inhoudelijk niet goed te beoordelen is wegens de snelheid. Ben nu halfjaartje bezig met de opleiding, en eerst vond ik het fijn om te horen dat ik er echt 'stond' voor de klas, maar zelfs op een formulier voor deskundig commentaar van een docente stond dat er 'veel meer in zit' wanneer mijn tempo heel erg omlaag zou gaan!

Vandaar dat ik denk aan logopedie. Heb ik vroeger ook gedaan, omdat ik heel erg sliste (nu nog wel klein beetje ) maar daar had ik toen ook wel veel aan gehad.
  maandag 8 januari 2007 @ 17:49:48 #119
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45149492
Wat dat snel praten betreft, misschien moet je voor je gevoel eens overdreven langzaam gaan praten. Wellicht zit je dan wel op de juiste 'snelheid'.
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:05 schreef LuQas het volgende:
Maar op de een of andere manier kan ik gewoon niet rustig achter mijn bureau blijven zitten, ik loop werkelijk een heel lesuur rondjes door de klas. Hoe dan ook, het zijn voornamelijk leerlingen die achter in de klas zitten die ik er wel eens over hoor. Zij zijn natuurlijk hun veilige plekje ver van de leraar kwijt.
Weet niet of dat laatste er helemaal mee te maken heeft, maar ik zou er persoonlijk hartstikke wild van worden als ik voortdurend in mijn bankje moest draaien om de leraar te volgen. Hij staat links voor de klas iets uit te leggen, ik schrijf even iets in mijn aantekeningen schrift, en hij is weg. Hij blijkt nu opeens rechtsachter me te staan. Ik draai me om, maar voordat ik me omgedraaid heb, staat de docent alweer linksachter in de klas. Ik beweeg me meestal vóór de klas, met af en toe (als ze aan het werk zijn) een wandeling dóór de klas.Maar niet echt overdreven veel. Of het moet een dag zijn zoals vandaag dat ik maar twee uurtjes hoef les te geven (i.v.m. studiemiddag) en ik dus al mijn energie in twee lessen kwijt moet.
.
pi_45157812
even een vraagje... Komt het veel voor dat er mensen pas na 3 a 4 jaar na de middelbare school nog met een lerarenopleiding beginnen? Ik denk erover na om een switch te gaan maken...
pi_45158029
Het is aan te raden om eerst iets anders te doen. Gewoon omdat je dan wat ouder (en wijzer?) bent, dan sta je iets verder (in leeftijd) van je leerlingen af. Ik vind dat iig heel fijn.
Mon 'en!
  maandag 8 januari 2007 @ 21:25:03 #122
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45158396
Ik was 23 toen ik met de lerarenopleiding begon. Laten we eerlijk zijn; de meeste middelbare schoolverlaters hebben één beroep in gedachte wat ze zeker NIET willen worden: leraar.
pi_45158621
haha nee dat had ik ook zeker niet. Ik studeer nu accountancy (deeltijd) en werk 2 jaar full-time in kantoorbaan. Maar ik heb niet het gevoel dat dit het is en het onderwijs begint mij steeds meer te trekken. Lijkt mij alleen moeilijk die stap te maken... als ik zou beginnen met een 2e graads algemene economie opleiding, kan je dan al verdienen... Of moet je naast je opleiding en stages bijbaantjes gaan nemen?
pi_45173615
Ik was twee jaar van de middelbare school af toen ik zelf les ging geven. Wel jong, wel m'n plekje moeten veroveren, maar verder geen problemen met m'n leeftijd gehad oid
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_45177219
ik ben nu straks 8 jaar van de middelbare school af, het leeftijdsverschil is wel ok zo, en ik ben van de LIO's/beginnende docenten op school de jongste volgens mij...

Vandaag weer begonnen, ik was wel weer even zenuwachtig, zag het niet helemaal zitten, maar het ging wel weer lekker... Morgen mijn havo 3 klas weer, eens zien of ze wat rustiger zijn dan voor de vakantie.. Al ga ik er nu ook natuurlijk wat rustiger in..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45185716
Mijn eerste stageles was toen ik welgeteld 9 maand van de middelbare school af was. Tijdens eerste jaar van de opleiding hadden wij al stage.

Is allemaal wel goed meegevallen, alhoewel ik me wel kan voorstellen dat types die onzekerheid uitstralen ook wel gezien waren...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:13:42 #127
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45194513
Ik deed eindexamen in juni, en in januari had ik mijn eerste echte stage. Bij ons kwamen in het eerste jaar in oktober al leerlingen van groep 8 naar de opleiding en die moest je dan les geven. Lesje van 15 minuten of zo, dat dan door andere studenten geobserveerd werd. En in januari de stage in. Op een vrije school. Was een heerlijke ervaring.
.
  woensdag 10 januari 2007 @ 07:28:46 #128
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_45202310
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:49 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Wat dat snel praten betreft, misschien moet je voor je gevoel eens overdreven langzaam gaan praten. Wellicht zit je dan wel op de juiste 'snelheid'.
[..]

Weet niet of dat laatste er helemaal mee te maken heeft, maar ik zou er persoonlijk hartstikke wild van worden als ik voortdurend in mijn bankje moest draaien om de leraar te volgen. Hij staat links voor de klas iets uit te leggen, ik schrijf even iets in mijn aantekeningen schrift, en hij is weg. Hij blijkt nu opeens rechtsachter me te staan. Ik draai me om, maar voordat ik me omgedraaid heb, staat de docent alweer linksachter in de klas. Ik beweeg me meestal vóór de klas, met af en toe (als ze aan het werk zijn) een wandeling dóór de klas.Maar niet echt overdreven veel. Of het moet een dag zijn zoals vandaag dat ik maar twee uurtjes hoef les te geven (i.v.m. studiemiddag) en ik dus al mijn energie in twee lessen kwijt moet.
Je weet het allemaal leuk te illustreren, maar ik denk dat het in werkelijkheid minder drastisch is als je nu schetst. Wat zou ik dan een conditie hebben!

Ik zelf begon twee jaar na mijn eindexamen met drie tweedeklassen. Ik heb enorm veel geleerd dat eerste jaar, zeker ook door voor tweedeklassen te staan, die ik ook nu nog het lastigste vind. Brugklassen zijn over het algemeen gewoon lief, derdeklassers zijn veel beter aan te spreken op hun verantwoordelijkheid, maar tweedeklassen zitten daar vaak net tussenin. Dit jaar heb ik een zogenaamde 'sportklas' in 2gymnasium, vrijwel alleen maar jongetjes die na hun schooldag vrijwel meteen naar het voetbal-/hockeyveld moeten en pas 's avonds weer thuiskomen. Ander verschijnsel is dat sommigen elk klaslokaal als een gymlokaal beschouwen. Best een uitdaging, zo'n apart klassensamenstelling.

Merken jullie overigens ook dat het weer lastig is om in het ritme van vroeg opstaan te komen? Ik was gisteren zo moe dat ik om 21.00 al mijn bed ingedoken ben en een half uurtje geleden (uit mezelf, wat fijn!) wakker werd.
Afrika Paprika
pi_45202484
dat ken ik wel een beetje... Ik ben nu ook vroeger wakker dan hoeft, maar ik heb het gisteravond nog redelijk laat gemaakt, ik had visite

Deze tijd ga ik nog mooi even benutten om wat puntjes op de i te zetten qua voorbereiding
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:20:18 #130
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45219795
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 07:28 schreef LuQas het volgende:
Je weet het allemaal leuk te illustreren, maar ik denk dat het in werkelijkheid minder drastisch is als je nu schetst. Wat zou ik dan een conditie hebben!
Haha, dat weet ik ook wel. Ik heb gewoon een beetje een levendige fantasie. Moet je me maar niet kwalijk nemen..
quote:
Merken jullie overigens ook dat het weer lastig is om in het ritme van vroeg opstaan te komen?
Nee, het valt me nu eigenlijk nog mee. *klopt af*
Vorig jaar schreef ik in dit topic dat ik het liefste nog een weekje er bij had willen hebben. Dit jaar valt dat reuze mee. Maandag werd ik om kwart voor 7 wakker, helemaal uitgerust en klaar voor de actie. Had ik ook nog nooit meegemaakt. Maar ik moet zeggen, nu na 3 dagen heb ik nog steeds genoeg energie over. Normaal had ik na de eerste paar dagen alweer gewoon dingen aan mijn hoofd waardoor ik langzaam alweer naar de volgende vakantie verlangde. Nu valt het gelukkig nog mee. Wel volgende week alweer oudergesprekken.
.
pi_45222021
ik ben er gelijk weer redelijk heftig ingekomen deze week.. had mijn eerste les een ll. die in tranen uitbarstte, en dat moet ik nog weer even loslaten..
Maar het gaat wel snel, morgen twee lessen en het is alweer weekend.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_45226463
Hoepla, eerste ouderavond weer gehad.
pi_45227006
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 07:28 schreef LuQas het volgende:
Merken jullie overigens ook dat het weer lastig is om in het ritme van vroeg opstaan te komen?


ENORM!

Nu al een ouderavond hakt er lekker in trouwens Roellio....je bent wel nog lekker fris nu natuurlijk, dat wel (wij hebben de ouderavonden juist vlak voor de kerstvakantie, als iedereen al bekaf is) maar toch, dat hakt er wel goed in meteen in zo'n eerste week!
pi_45237373
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:49 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Wat dat snel praten betreft, misschien moet je voor je gevoel eens overdreven langzaam gaan praten. Wellicht zit je dan wel op de juiste 'snelheid'.
Geloof me, dit heb ik al vaak geprobeerd en het resultaat is altijd tijdelijk van aard. Plus dat ik me, terwijl ik dat doe, véél te erg bewust ben van de woorden die ik uitspreek, iets wat normaal dus op de automatische piloot gaat. Maar dat gaat dan dus ook heel bewust. Niet best dus.

Vandaar dat ik serieus overweeg naar 'n logopedist te gaan. Volgende week nog even met m'n mentrix er over hebben, maar denk dat logopedie wel de beste oplossing is, gezien de ernst van mijn probleem.
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:13 schreef Daanno86 het volgende:
even een vraagje... Komt het veel voor dat er mensen pas na 3 a 4 jaar na de middelbare school nog met een lerarenopleiding beginnen? Ik denk erover na om een switch te gaan maken...
Heel wisselend.. Wij zitten met z'n twaalven in de klas. Ene helft net van de middelbare school of hiervoor MBO gedaan (spw/onderwijsassistent) en de andere helft (leeftijd 24 t/m 27 jaar) heeft hiervoor al vanalles gedaan. Máár, deed vorig jaar een andere HBO-studie en daar was ook dit verschil.
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik was 23 toen ik met de lerarenopleiding begon. Laten we eerlijk zijn; de meeste middelbare schoolverlaters hebben één beroep in gedachte wat ze zeker NIET willen worden: leraar.
Ikzelf ben 19 en ben in september aan de lerarenopleiding begonnen. De jongste uit mijn klas is 18 en uit de klas lerarenopleiding Duits 17... Het kan dus wel, al is het wel afhankelijk van dingen als levenservaring en vermogen tot relativeren...
Ik wilde trouwens wel voor de klas, hoor, toen ik zelf op de middelbare school zat. Had in havo 4 een week snuffelstage gehad, op een basisschool (we mochtten zelf kiezen waar we stage wilden lopen toen) en toen was ik al helemaal verliefd...
pi_45237689
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:14 schreef thaleia het volgende:

[..]



ENORM!

Nu al een ouderavond hakt er lekker in trouwens Roellio....je bent wel nog lekker fris nu natuurlijk, dat wel (wij hebben de ouderavonden juist vlak voor de kerstvakantie, als iedereen al bekaf is) maar toch, dat hakt er wel goed in meteen in zo'n eerste week!
Ik ben altijd lekker fris!
pi_45238207
@Zonnestraaltje: Bij onze klas is iedereen van beneden de 20 langzaam afgedropen, of ze komen er achter dat ze niet het onderwijs in willen. Heel typisch.
Mon 'en!
pi_45281693
Hee guys,

Drie aanstormende gepassioneerde docenten zijn een leuke website begonnen www.docerenalspassie.nl

Ze stonden er deze week (afgelopen maandag) mee in de Trouw, die jullie natuurlijk allemaal moeten lezen omdat het de onderwijskrant is van Nederland. .

Het is wel geinig, zo vaak hoor je niet meer van jonge bevlogen mensen die het onderwijs instappen. Gelukkig zijn jullie er. De maatschappij rekent op je!
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog (Gummbah)
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:03:15 #138
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45292968
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:01 schreef Zina het volgende:
Drie aanstormende gepassioneerde docenten zijn een leuke website begonnen www.docerenalspassie.nl
Net eens even op gekeken, ziet er al leuk uit. Zit potentie in.
.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 21:55:20 #139
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45298524
Bij ons was het vandaag -zoals wel vaker- totale anarchie. Ruim 50 te-laat-komers, minstens zoveel spijbelaars en een gigantische teringbende in de hele school.

Persoonlijk dieptepunt: ik loop tijdens lestijd langs het damestoilet, en hoor daar een hels lawaai. Ik storm naar binnen, en zie daar 5 leerlingen die de boel aan het verbouwen zijn (één deur lag er al helemaal uit). Ik trek ze uit het toilet en zet ze op een rij in de gang. Ik ken deze leerlingen niet, ze behoren tot een geheel ander kernteam dan waar ik lesgeef. Ik laat merken dat ik dit niet accepteer en dat ik actie wil ondernemen. Juist op dat moment loopt de kernteamleider van die leerlingen langs. Ik spreek hem aan en zeg: 'Meneer [Achternaam]' deze 5 leerlingen van uw kernteam hebben zojuist een gigantische bende op het toilet veroorzaakt en een deur weten te vernielen. Mag ik ze aan u overdragen voor verdere actie?'

Kernteamleider: 'Niet meer doen, dames. Ga maar weer snel de les in'.

WTF?!?! Er is sprake van vadalisme en ze komen er %&*# mee weg...

Ik voelde me behoorlijk voor lul gezet, en was echt des duivels! Wat ben ik blij dat ik per 1 februari niet meer daar werk!
pi_45299109
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bij ons was het vandaag -zoals wel vaker- totale anarchie. Ruim 50 te-laat-komers, minstens zoveel spijbelaars en een gigantische teringbende in de hele school.

Persoonlijk dieptepunt: ik loop tijdens lestijd langs het damestoilet, en hoor daar een hels lawaai. Ik storm naar binnen, en zie daar 5 leerlingen die de boel aan het verbouwen zijn (één deur lag er al helemaal uit). Ik trek ze uit het toilet en zet ze op een rij in de gang. Ik ken deze leerlingen niet, ze behoren tot een geheel ander kernteam dan waar ik lesgeef. Ik laat merken dat ik dit niet accepteer en dat ik actie wil ondernemen. Juist op dat moment loopt de kernteamleider van die leerlingen langs. Ik spreek hem aan en zeg: 'Meneer [Achternaam]' deze 5 leerlingen van uw kernteam hebben zojuist een gigantische bende op het toilet veroorzaakt en een deur weten te vernielen. Mag ik ze aan u overdragen voor verdere actie?'

Kernteamleider: 'Niet meer doen, dames. Ga maar weer snel de les in'.

WTF?!?! Er is sprake van vadalisme en ze komen er %&*# mee weg...

Ik voelde me behoorlijk voor lul gezet, en was echt des duivels! Wat ben ik blij dat ik per 1 februari niet meer daar werk!
dat is gewoon echt te gek voor woorden zeg!!
Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je daar weg gaat....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:15:54 #141
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45299230
Als alle kernteamleiders zo SLAP reageren, dan kan ik me dit wel voorstellen:
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bij ons was het vandaag -zoals wel vaker- totale anarchie en een gigantische teringbende in de hele school.


[ Bericht 79% gewijzigd door Baba-O-Riley op 13-01-2007 21:50:53 ]
.
  zondag 14 januari 2007 @ 11:57:22 #142
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_45338111
Hier ga je toch hopelijk nog wel even over praten met de desbetreffende kernteamleider...
  zondag 14 januari 2007 @ 12:19:49 #143
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45338655
Over veel dingen verbaas ik me allang niet meer, en merk dat veel docenten bij ons simpelweg hun grenzen w.b.t. acceptatie gaat verleggen. Zo kijkt bijvoorbeeld niemand meer om als er een ruit sneuvelt, er in het gebouw vuurwerk wordt afgestoken of een brandje wordt gesticht, er een docent wordt uitgescholden, er een brandslang wordt opengedraaid, er computerapparatuur wordt vernield of gestolen, er een grote vechtpartij uitbreekt, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.
Ik wil dit soort dingen niet accepteren, en heb er dan ook heel veel moeite mee als collega's tegen mij zeggen: 'Joh, laat toch gaan. Die brand is toch niet in jóúw les gesticht?'
  zondag 14 januari 2007 @ 13:15:56 #144
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_45340179
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Over veel dingen verbaas ik me allang niet meer, en merk dat veel docenten bij ons simpelweg hun grenzen w.b.t. acceptatie gaat verleggen. Zo kijkt bijvoorbeeld niemand meer om als er een ruit sneuvelt, er in het gebouw vuurwerk wordt afgestoken of een brandje wordt gesticht, er een docent wordt uitgescholden, er een brandslang wordt opengedraaid, er computerapparatuur wordt vernield of gestolen, er een grote vechtpartij uitbreekt, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts.
Ik wil dit soort dingen niet accepteren, en heb er dan ook heel veel moeite mee als collega's tegen mij zeggen: 'Joh, laat toch gaan. Die brand is toch niet in jóúw les gesticht?'
Echt, on-ge-loof-lijk.

Weet je toevallig hoe de onderwijsinspectie over je school heeft geoordeeld?
Afrika Paprika
  zondag 14 januari 2007 @ 13:34:10 #145
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45340689
Pfff.. dan is het wel ver gekomen hoor.

Die slappe docenten en kernteamleiders geven de leerlingen gewoon een vrijbrief om rotzooi te kunnen trappen. De leerlingen weten natuurlijk ook: "oh, als we een wc opblazen, dan reageren ze toch niet". Dan gaan ze steeds verder en verder. Ik zou niet op zo'n school willen werken als ik eerlijk ben. Als je een docent uitscheldt, dan mag er goddomme een fikse straf tegenover staan. Als een computer wordt vermeubeld, stuur de rekening naar de ouders en schors de dader. Maar als die kernteamleiders dan zeggen van: "och, het was toch een oude computer", of "die wc vond ik toch al niet zo mooi"... waar hebben we het dan over?

Mijn kin ligt in stukken op de grond nu...
.
  zondag 14 januari 2007 @ 15:11:46 #146
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45343539
quote:
Op zondag 14 januari 2007 13:15 schreef LuQas het volgende:
Weet je toevallig hoe de onderwijsinspectie over je school heeft geoordeeld?
Ja, die waren niet echt positief zoals je zult begrijpen.
  zondag 14 januari 2007 @ 15:15:07 #147
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_45343648
Laatst is zelfs een hele wc-pot van de vloer afgerukt.
  zondag 14 januari 2007 @ 15:36:50 #148
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_45344273
Je geeft toch geen les aan voetbalvandalen?
pi_45346424
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 06:54 schreef bloempjuh het volgende:
@Zonnestraaltje: Bij onze klas is iedereen van beneden de 20 langzaam afgedropen, of ze komen er achter dat ze niet het onderwijs in willen. Heel typisch.
Oeh.... Gelukkig maar dan dat ik over een maand en twaalf dagen 20 word, dan behoor ik niet meer tot die 'doelgroep'. Lekker bemoedigend, jij!
  zondag 14 januari 2007 @ 18:01:36 #150
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_45349417
Wij begonnen met 24 personen, varierend in leeftijd van 17 tot 22. Uiteindelijk zijn er 8 personen in het vierde studiejaar beland, waarvan er naar mijn weten, 4 het onderwijs daadwerkelijk zijn ingegaan.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')