Preciesquote:Op zondag 26 december 2004 22:54 schreef thaleia het volgende:
de leraren-opleiders hebben te weinig feeling met de praktijk.
Er is overal wel iets te zeuren. Tilburg schijnt ook niet alles te zijn, maar ik heb het er prima naar mijn zin! Je moet leraren nou eenmaal in de collegebanken zetten voor je ze voor een klas gooit, daar kom je niet onderuit. En omdat de meeste to-be-leraren betere praters dan rustig-zitters zijn (tenminste in mijn klas) zijn ze niet echt gemotiveerd om uren stil te gaan zitten luisteren naar een docent..quote:Op zondag 26 december 2004 22:54 schreef thaleia het volgende:
Ik hoor over het ILS (Nijmegen) ook slechte verhalen, en ik vind die terecht (heb zelf daar m'n opleiding gedaan). Mensen uit Nijmegen zeggen dat IVLOS (Utrecht) beter is, mensen die studeren aan het IVLOS klagen net zo hard. Volgens mij is het overal ongeveer hetzelfde liedje: de leraren-opleiders hebben te weinig feeling met de praktijk.
Maar dat staat toch los van de aangeboden opleiding?quote:Op woensdag 29 december 2004 00:03 schreef bloempjuh het volgende:
En omdat de meeste to-be-leraren betere praters dan rustig-zitters zijn (tenminste in mijn klas) zijn ze niet echt gemotiveerd om uren stil te gaan zitten luisteren naar een docent..
Ook geen taakuren? Extra betalen doet volgens mij geen enkele school. Maar omdat ik een vrij lange reis begeleid krijg ik daarvoor zoveel taakuren dat ik verder relatief weinig andere taken (mentoraat, lidmaatschap van commissies, surveilleren in de studiezaal, huiswerkbegeleiding etc) op me hoef te nemen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:04 schreef imago het volgende:
Oh ja, en je hebt nog de reizen die je soms moet begeleidenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Enorm leuk, maar ik werk op een school die je er niet extra voor betaalt, terwijl ik dan wel in plaats van 9 uur in de week opeens 2 weken 14 uur per dag voor ze op pad ben. Ik baal er soms wel goed van dat je daar niet een beetje meer voor "beloond" wordt.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop