quote:Op maandag 22 november 2004 22:12 schreef Meester_Kuijpie het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, ik werk helaas ook met een methode (moderne wiskunde 7e edite) waar ik totaal geen vertrouwen in heb .
Ben zelf ook bezig met veel eigen lesmateriaal. Veel leuker en het geeft je veel meer voldoening.quote:Op maandag 22 november schreef Lupa_Solitaria het volgende: Vraag me af wie die dingen schrijft... Mislukte docenten...? Bij het Cito schijnen ook veel mislukte docenten te werken, vandaar die saaie opdrachten en domme vragen altijd op examens... Volgens mij werden methodes vroeger geschreven door degelijke doctorandi. Zou best zelf aan een methode willen meewerken, heb genoeg ideeën voor verbetering!
Precies. Zoals je zelf al schrijft, dat doet die jongen niet voor niks. Het zal me niks verbazen als er nog wat komt bovendrijven.. Misschien problemen in de thuissituatie? Wordt-ie gepest? Faalangstig? Geen idee...quote:Jesse vraagt de hele tijd op een zeer negatieve manier om aandacht.Mijn docent raadde me aan om datgene te doen wat hij niet verwacht: geef hem positieve aandacht, geef hem verantwoordelijkheid en neem hem serieus.
Ik heb precies het zelfde met dat soort leerlingen. Ze vragen wel op een negatieve manier aandacht, maar je wéét gewoon dat het een schreeuw om hulp is. Als je hem op een persoonlijke en positieve manier blijft benaderen, al is het maar af en toe effe een knipoogje geven, moet je es kijken hoe die jongen voor je gaat! Probeer het maar esquote:Veel docenten vinden Jesse een rotjoch. Ik ben het niet met ze eens. Een kind vraagt niet voor niets zoveel aandacht. Er zal ongetwijfeld iets aan de hand zijn. Wat dat is weet ik natuurlijk niet, maar ik voel de behoefte om hem een beetje onder mijn hoede te nemen.
Denk het ook. Die jongen is geholpen met wat structuur, je zult zien dat het dan een stukje beter gaat. Misschien nog niet helemaal, maar enige vooruitgang zou zichtbaar moeten zijn.quote:Hij loopt behoorlijk achter, misschien is het een idee om goede afspraken met hem te maken om te zorgen dat hij op tijd klaar is voor het proefwerk. Hij heeft moeite om zich te concentreren; het zou goed zijn om hem vaker apart te zetten. Ik zal het er eens met hem over hebben. Volgens mij is er bij hem eerder sprake van onmacht dan van onwil.
Geloof niet dat 'ie gepest wordt. Ik ben zelf vroeger erg gepest en herken het heel gauw. Faalangst ook niet denk ik, daar wordt erg veel aandacht aan besteed op deze school.quote:Op maandag 22 november 2004 22:40 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Precies. Zoals je zelf al schrijft, dat doet die jongen niet voor niks. Het zal me niks verbazen als er nog wat komt bovendrijven.. Misschien problemen in de thuissituatie? Wordt-ie gepest? Faalangstig? Geen idee...
Ik merkte het vandaag al. Het klinkt vreselijk corny, maar een beetje liefde doet wonderen.quote:Ik heb precies het zelfde met dat soort leerlingen. Ze vragen wel op een negatieve manier aandacht, maar je wéét gewoon dat het een schreeuw om hulp is. Als je hem op een persoonlijke en positieve manier blijft benaderen, al is het maar af en toe effe een knipoogje geven, moet je es kijken hoe die jongen voor je gaat! Probeer het maar es
Zal het eerst met mijn coach moeten bespreken, maar denk dat die het prima vindt.quote:Denk het ook. Die jongen is geholpen met wat structuur, je zult zien dat het dan een stukje beter gaat. Misschien nog niet helemaal, maar enige vooruitgang zou zichtbaar moeten zijn.
Lees het weblog, zou ik zeggen. Ik moet voor een opdracht ook een leerling beschrijven, volgen, zijn gedrag analyseren. Ik denk eraan om "Jesse" voor die opdracht te 'gebruiken'.quote:Hou me aub op de hoogte over "Jesse"
Die foto is helemaal niet zo herkenbaar want van jaren terug. Bovendien noem ik nergens de naam van de school of zelfs de plaats waar die school staat. Ik heb in het vorige aanstaande-docententopic één keer gezegd waar ik stage liep, maar dat lijkt me verder niet zo'n probleem, want er zijn in die plaats wel meer scholen. En in het onwaarschijnlijke geval dat ze er wel achter komen, zie ik het probleem niet zo. Ik zeg nooit lullige dingen over leerlingen en ik gebruik nooit hun echte namen. Ik denk trouwens ook niet dat eerste- en tweedeklassers erg geïnteresseerd zijn in weblogs...quote:Op dinsdag 23 november 2004 12:21 schreef imago het volgende:
Lupa, ben je niet bang dat leerlingen je log tegenkomen, je naar Fok traceren en alles gaan bekijken wat je ooit geschreven hebt? Zeker met die foto erbij ben je best herkenbaar!
Is ook zoquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:51 schreef Meester_Kuijpie het volgende:
Ach, wat maakt het uit als de leerlingen erachter komen dat je hier af en toe komt?
Ik zeg ook wel eens tegen de leerlingen: "leraren zijn net mensen".
'Af en toe' is bij mij eigenlijk niet helemaal van toepassing. Momenteel heb ik een daggemiddelde van 44 posts... Moest misschien eens wat minderen... 't Was nog een stuk hoger trouwens, dus het gaat al de goeie kant op...quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:51 schreef Meester_Kuijpie het volgende:
Ach, wat maakt het uit als de leerlingen erachter komen dat je hier af en toe komt?
Sinten en Piet en twee zonnen en nog wel meer.quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zie ik daar Sint en Piet?
Jaaa! Zijn het nou twee Sinten?quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:49 schreef Troel het volgende:
Sinten en Piet en twee zonnen en nog wel meer.
Maar ik vond het wel erg lief
Een rode en een blauwequote:Op dinsdag 23 november 2004 20:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jaaa! Zijn het nou twee Sinten?
Een Republikein en een Democraat! LOLquote:Op dinsdag 23 november 2004 20:53 schreef Troel het volgende:
Een rode en een blauwe
Ik denk niet dat ze daar weet van heeft...quote:Op dinsdag 23 november 2004 21:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een Republikein en een Democraat! LOL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |