abonnement Unibet Coolblue
pi_24222898
Welkom bij alweer het vierde deel van dit schitterende topic. Het vorige deel vindt u hier.
pi_24222940
tvp'tje
  zondag 26 december 2004 @ 21:26:49 #3
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24223555
Hmmm, dit topic was me nog niet opgevallen

Ben 1ste jaars, lerarenopleiding geschiedenis op Fontys Sittard.
Zal dit topic eens in de gaten houden .
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  zondag 26 december 2004 @ 21:29:26 #4
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_24223583
Het duurt misschien nog wel een tijd, maar na dit jaar V6, wil ik economie studeren, om daarna eerste graads docent economie te worden
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  zondag 26 december 2004 @ 22:12:37 #5
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24224207
*TVP*

.
  zondag 26 december 2004 @ 22:43:11 #6
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24224938
't Is nu even vakantie hè
.
pi_24225144
Oh zijn we hier lekker vakantie aan het houden

Waarschijnlijk krijg ik er na de kerst uren bij, iemand die ziek is tijdelijk vervangen. Ik heb m'n laatste colleges afgerond, nu alleen nog zelfstandig lezen (pensum), dan scriptie, en dan klaar! Nouja, nog een jaar leraren-opleiding dan Maar ik heb dus in ieder geval wat meer tijd om te gaan werken. 40 uur per week lezen hou ik toch niet vol, dan is werk een welkome afwisseling.

Wat weten jullie trouwens over de kwaliteit en reputatie van de verschillende eerste graads leraren-opleidingen? Ik studeer zelf in Leiden, en ik hoor over het ICLON hier alleen maar hele slechte verhalen. Zijn andere opleidingen beter?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24225219
Ik hoor over het ILS (Nijmegen) ook slechte verhalen, en ik vind die terecht (heb zelf daar m'n opleiding gedaan). Mensen uit Nijmegen zeggen dat IVLOS (Utrecht) beter is, mensen die studeren aan het IVLOS klagen net zo hard. Volgens mij is het overal ongeveer hetzelfde liedje: de leraren-opleiders hebben te weinig feeling met de praktijk.
  maandag 27 december 2004 @ 00:15:00 #9
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24227070
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:54 schreef thaleia het volgende:
de leraren-opleiders hebben te weinig feeling met de praktijk.
Precies
.
pi_24266786
quote:
Op zondag 26 december 2004 22:54 schreef thaleia het volgende:
Ik hoor over het ILS (Nijmegen) ook slechte verhalen, en ik vind die terecht (heb zelf daar m'n opleiding gedaan). Mensen uit Nijmegen zeggen dat IVLOS (Utrecht) beter is, mensen die studeren aan het IVLOS klagen net zo hard. Volgens mij is het overal ongeveer hetzelfde liedje: de leraren-opleiders hebben te weinig feeling met de praktijk.
Er is overal wel iets te zeuren. Tilburg schijnt ook niet alles te zijn, maar ik heb het er prima naar mijn zin! Je moet leraren nou eenmaal in de collegebanken zetten voor je ze voor een klas gooit, daar kom je niet onderuit. En omdat de meeste to-be-leraren betere praters dan rustig-zitters zijn (tenminste in mijn klas) zijn ze niet echt gemotiveerd om uren stil te gaan zitten luisteren naar een docent..
Mon 'en!
pi_24271360
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:03 schreef bloempjuh het volgende:

En omdat de meeste to-be-leraren betere praters dan rustig-zitters zijn (tenminste in mijn klas) zijn ze niet echt gemotiveerd om uren stil te gaan zitten luisteren naar een docent..
Maar dat staat toch los van de aangeboden opleiding?

Wat ik vooral hoor over het ICLON is dat het zich niet aanpast aan studenten die al les-ervaring hebben. Terwijl in mijn vakgebied tegenwoordig bijna elke ouderejaars die het onderwijs in wil, al ergens een baan heeft voor hij/zij goed en wel is afgestudeerd. Ergens snap ik wel dat de lerarenopleiding zich niet helemaal kan gaan aanpassen (er zijn ook mensen zonder leservaring die helemaal vanaf het begin moeten beginnen), en mensen die al leservaring hebben moeten niet denken dat ze alles al weten, maar ik kan me ook voorstellen dat het heel frustrerend is om behandeld te worden als iemand die nog niets weet terwijl je al 4 jaar voor de klas staat.

Ik heb zelf wel al een "didactische cursus" afgerond, dat is bij ons een verplicht vak dat je gevolgd moet hebben als je de lerarenopleiding wil gaan doen. Ik heb er werkelijk niets nieuws van geleerd, terwijl ik daar wel op gehoopt had Als je dan een klas moet observeren en daarbij moet invullen "De klas is a) rustig; b) druk" en dat soort oefeningetjes, dan voel je je qua niveau toch niet echt serieus genomen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24274797
Ik ben zeer tevreden over mijn opleiding (Fontys Rotterdam).
Daar wordt veel rekening gehouden met je ervaringen. Zo mag je een aangepaste stage volgen op de school waar je werkzaam bent (met wat andere opdrachten dan de studenten zonder leservaring). Ook de lessen die ik volg zijn erg nuttig en ik ben ook zeer blij met de docent die we hebben. Staat altijd klaar voor je, ook als je eens over eigen/dagelijkse problemen wilt praten.
  donderdag 30 december 2004 @ 09:56:20 #13
593 sjak
Juffie Bloem
pi_24292844
Ik ben wel tevreden met mijn opleiding, al is die waarschijnlijk heel anders dan de meesten hier. Ik doe de docentenopleiding voor het Hoger Gezondheidszorg Onderwijs. 2 jaar lang, 1 dag per week naar school. Nog een half jaar en dan is het klaar, wat zal ik een tijd over houden dan zeg...
Lekker douchen!
  vrijdag 31 december 2004 @ 14:16:35 #14
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24319829
Edit

[ Bericht 96% gewijzigd door Baba-O-Riley op 31-12-2004 14:25:50 ]
.
pi_24396650
Ik ben zeer te spreken over mijn opleiding op de EFA - Amsterdam. De EFA is momenteel een beetje een wankel geheel omdat de HVA en InHolland aan het ruzieën zijn, maar verder is het eigenlijk allemaal prima geregeld.

En ik heb na 1,5 week kerstvakantie alweer zin in m'n stage!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:45:16 #16
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24397536
Hoe zit dat nou eigenlijk met het werk als leraar naast het daadwerkelijke lesgeven? Mijn leraren klagen de laatste tijd steen en been dat ze zoveel te doen hebben thuis (en op school). De hele dag door vergaderingen, besprekingen (wat is 't verschil? Vraag ik me ook af .), nakijken, even lesgeven en vervolgens weer meer vergaderen en beslissen. Hoe zit dat nou eigenlijk? Hoeveel tijd zijn jullie gemiddeld per week naast het daadwerkelijke lesgeven kwijt aan je werk? En dan heb ik het even niet over de ietwat apartere weken zoals de proefwerkweken of tafeltjesavonden.

En trouwens, nu we het er toch over hebben, hoe zit dat nou met nakijken? Hoeveel tijd steken jullie daar in? En vinden jullie 't leuk? .
pi_24397870
Ik ben zelf in een gewone week weinig extra tijd kwijt. Maar dat komt ook omdat ik per se alleen maar onderbouw wil lesgeven zolang ik nog studeer, en de stof zo simpel is dat ik weinig voorbereidingstijd nodig heb. Ik ben de meeste tijd kwijt wanneer het kopieer-apparaat weer eens stuk is en ik profwerken moet kopiëren.

Proefwerken nakijken is zo lastig als je het jezelf maakt Ik probeer altijd een proefwerk te maken dat goed in elkaar zit voor de leerlingen, maar voor mij ook zo makkelijk mogelijk na te kijken is. Ik heb nu niet zoveel klassen, dus ik vind het nakijken niet zo'n ramp, maar als je veel klassen hebt kan ik me voorstellen dat het best een grote werklast geeft.

De tijd die vergaderingen kosten vind ik wél heel irritant. Maar dat heeft er vooral mee te maken dat ze vergaderingen altijd plannen op momenten die mij helemaal niet uitkomen. Als ik om 12 uur klaar ben en een vergadering begint om 15.30 dan baal ik wel. En als het niet zo belangrijk is probeer ik daar dan meestal ook onderuit te komen

Ouderavonden zijn irritant omdat het in je eigen vrije tijd moet, maar dat weet je vantevoren, die paar avonden per jaar kan ik wel missen. Maar als je mentor bent is dat weer lastiger, dan heb je vaker van die avonden en als je reistijd naar school lang is, tikt dat ook best aan.

Verder ligt het er denk ik ook aan hoeveel tijd je er zelf in wilt stoppen. Je kunt meehelpen bij feesten, buitenschoolse activiteiten, allerlei dingen die je vrijwillig doet maar waar je dan toch verplicht voor aanwezig moet zijn als je eenmaal begonnen bent.

Oh ja, en je hebt nog de reizen die je soms moet begeleiden Enorm leuk, maar ik werk op een school die je er niet extra voor betaalt, terwijl ik dan wel in plaats van 9 uur in de week opeens 2 weken 14 uur per dag voor ze op pad ben. Ik baal er soms wel goed van dat je daar niet een beetje meer voor "beloond" wordt.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24397971
Ik vind nakijken leuk, vooral als het gaat om vrije opdrachten (bijvoorbeeld een tekst schrijven ofzo). Maar ook het nakijken van proefwerken en so's vind ik geen vervelend werk. Er gaat soms best wat tijd in zitten, maar dat hoort erbij.
pi_24398049
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:04 schreef imago het volgende:
Oh ja, en je hebt nog de reizen die je soms moet begeleiden Enorm leuk, maar ik werk op een school die je er niet extra voor betaalt, terwijl ik dan wel in plaats van 9 uur in de week opeens 2 weken 14 uur per dag voor ze op pad ben. Ik baal er soms wel goed van dat je daar niet een beetje meer voor "beloond" wordt.
Ook geen taakuren? Extra betalen doet volgens mij geen enkele school. Maar omdat ik een vrij lange reis begeleid krijg ik daarvoor zoveel taakuren dat ik verder relatief weinig andere taken (mentoraat, lidmaatschap van commissies, surveilleren in de studiezaal, huiswerkbegeleiding etc) op me hoef te nemen.
pi_24398300
Wel taakuren, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal. Wij werken met punten die dan voor een bepaald aantal uren staan. De reis van twee weken geeft me twee punten, terwijl het simpelweg bijwonen van rapportvergaderingen ook al een punt geeft.

Ik dacht ook dat er geen scholen waren die ervoor betaalden, maar ik hoor de laatste tijd steeds meer dat dat wel gebeurt. Een half maand-salaris erbij (! - maar dat is voor die ene school waarbij ze drie weken naar Griekenland gaan, je weet volgens mij wel welke), of overuren uitbetaald (omdat het wel taakuren zijn, maar je die ook midden in de nacht uitvoert bij wijze van spreken).
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24398387
Drie weken naar Griekenland?!? Daar wil ik ook wel werken.
pi_24398408
Een halve maand extra salaris EN lekker naar Griekenland? Ik wil wel

Die taakuren is op elke school anders ja, bij ons worden reizen toevallig wel vrij rijkelijk beloond (zo rijkelijk zelfs dat de mensen die niet met een reis meegaan moeite hebben om aan hun taakuren te komen). Dat taakbeleid is altijd lastig, er zijn altijd taken die in verhouding te weinig uren krijgen en taken waarvoor je in verhouding qua uren erg goed af bent.
pi_24398560
Gut ja het taakbeleid, dát geeft pas stress! En mensen die langs elkaar heen praten, dingen in de wandelgangen regelen zodat je buiten de boot valt omdat je net niet in die gang liep, mensen die denken "daar heeft ze geen tijd voor" terwijl je dat wél hebt, mensen die denken "dat doet ze wel even" terwijl je géén tijd hebt.... AAAARGH!

Maar volgens mij heb je dat in elk bedrijf
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:45:07 #24
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24399485
Het taakbeleid is verschrikkelijk!

Proefwerken nakijken vind ik op zich niet zo'n ramp. Af en toe heb ik er wel eens een paar op een dag staan (wel lekker rustig in de les dan), maar de stapel thuis wordt dan meteen een stuk hoger. Ook ik maak meestal nakijk-vriendelijke werken. Daarnaast ben ik veel tijd kwijt met vergaderen, besprekingen en buitenschoolse activiteiten. Vergaderingen zijn een noodzakelijk kwaad, maar gelukkig hebben wij een leuk team, zodat het vergaderen op zich niet eens zo vervelend is. We maken het meestal gezellig en er wordt vaak gelachen. Dat is ook belangrijk, vind ik. Buitenschoolse activiteiten vind ik geweldig. Lekker ongedwongen plezier maken met de leerlingen, heerlijk. Eind vorig jaar een aantal activiteiten gedaan, en op een gegeven moment stond ik op het podium met K-Liber.. ik bedoel, je had die leerlingen moeten zien kijken! Zo kom je als docent nog eens ergens, nietwaar?

Ook ben ik veel tijd kwijt met het maken van lesmateriaal, maar ook dat voelt niet echt bezwaarlijk. Ik ben graag met mijn vak bezig, steeds aan het zoeken naar dingen om het nét wat leuker of realistischer voor de leerlingen te maken - en, laten we eerlijk zijn, ik heb er zelf gewoon te veel plezier in.

Het enige wat ik vervelend vind, zijn zaken die je nog even snel in de schoot geworpen worden, zo van: "Oh, je hebt ooit es A gedaan, nu kun je ook wel even B doen, en weet je wat? Doe C er ook nog even bij!". Dát haat ik. Maja...
.
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:21:10 #25
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24407990
Hardstikke bedankt voor alle reacties . Maar dat taakbeleid, wat is dat precies?
pi_24408123
Nou, de school verwacht van elke docent dat hij naast zijn lessen ook nog een aantal andere dingen doet. Afhankelijk van de grootte van je aanstelling hoor je behalve het geven van een bepaald aantal lessen per week ook een aantal taken te verrichten. Elke school heeft vastgelegd hoeveel uren je krijgt voor bijv. lid zijn van de onderbouwcommissie, meegaan op een studiereis, mentor zijn, leerlingbegeleider zijn etc. En die aantallen verschillen per school, zo wordt bij ons het meegaan op een meerdaagse excursie vrij goed beloond (omdat ze anders geen mensen kunnen krijgen vermoed ik, we hebben nogal wat mensen met kinderen die niet op meerdaagse excursies mee willen) en op andere scholen minder.

Bij ons zijn er een aantal taken die gewoon standaard voor elke docent gelden (ouderavond, open dag, surveilleren in de pauze en op minimaal 1 schoolfeest), die moet gewoon iedereen doen. Daarnaast heb je dan nog een aantal uren 'openstaan' en daarvoor kun je zelf bepalen hoe je die invult.

We hebben toevallig vorig jaar nog een algemene vergadering gehad over een voorstel tot herziening van het taakbeleid en daar liepen de emoties af en toe hoog op. Iemand die heel veel werk verzet voor een bepaalde commissie en vindt dat hij daar in verhouding veel te weinig taakuren voor krijgt kan zich natuurlijk gaan opwinden als in het voorstel er voor die specifieke taak nog minder uren zijn ingeruimd en een andere taak (die hij ziet als "makkelijker") erop vooruit gaat.

En er is altijd gedoe over de vraag of bijv. docenten Nederlands extra taakuren moeten krijgen vanwege het feit dat ze zoveel nakijkwerk hebben, en mensen die in de bovenbouw lesgeven, en wat doe je dan met docenten gym die nauwelijks nakijkwerk hebben en wat doe je met docenten bi/na/sk die veel werk hebben met het voorbereiden van proefjes omdat er nog een vacature voor een amanuensis openstaat en ga zo maar door en door en door. Het taakbeleid is altijd een bron van gezeik, en de vergadering daarover vorig jaar was eh, zeer amusant
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:32:32 #27
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24408178
Okay . En hoe zit dat met jullie, zijn jullie voorzitters van de activiteitencommissie of andere spannende dingen?
pi_24408222
Ik ga mee op een excursie die een week duurt, ben lid van de gymnasiumcommissie en surveilleer 1 uur per week in de studiezaal. En daarmee bleek ik mijn uren al binnen te hebben, en ik ben niet eens mentor! (Maar ik heb dan ook een 0,8- baan)
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:44:24 #29
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_24408390
De romereis zeker? .

Maar bedankt voor de info! Dit soort dingen vind ik juist het belangrijkste en leukste om te weten voor ik mijn definitieve beslissing ga maken.
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:38:58 #30
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24412545
Collega's van me zeggen vaak dat de invoering van het taakbeleid één grote fout is geweest.

Trouwens, dit topic gelezen? Haha, alsof leraren alleen op school wonen
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:32 schreef BlaatschaaP het volgende:
Okay . En hoe zit dat met jullie, zijn jullie voorzitters van de activiteitencommissie of andere spannende dingen?
Ik geef 25 lessen per week, daarbij een mentoraat, begeleider van buitenlandreis, PR-werkgroep en nog twee andere werkgroepen. Maar weet je wat het is met dat taakbeleid? Je werkt je gewoon helemaal te pletter, en dan blijkt dat je nog "20 uur in de min" staat of zo. Er is nog niemand geweest die me dat taakbeleid heeft kunnen uitleggen op een manier dat ik het snap.
.
pi_24413271
Nou ik vond het vroeger ook een belachelijk idee dat een leraar een leven buiten school had. Die mensen hoorden op school en nergens anders.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24463069
Hallo collega's, hebben jullie ook weer het werk dat je in de vakantie nog wilde/moest doen laten liggen tot het laatste moment?
De schade valt hier mee, ik heb voor de vakantie erg mijn best gedaan om zoveel mogelijk proefwerken al na te kijken en terug te geven, maar moet wel nog even wat studiewijzers in elkaar flansen.

Vind het best okee om volgende week weer aan de slag te gaan, de energie die ik voor kerst echt helemaal kwijt was is nu wel weer terug, ben bijgetankt, heb er zin in, en vind sowieso een periode waarin het elke dag weer ietsje vroeger licht en later donker wordt veel fijner dan die ellende in november/december
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:40:03 #33
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24463153
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:35 schreef thaleia het volgende:
Hallo collega's, hebben jullie ook weer het werk dat je in de vakantie nog wilde/moest doen laten liggen tot het laatste moment?
Ik heb gisteren en vandaag een paar uurtjes proefwerken zitten nakijken.. Zo kom ik al weer voorzichtig in de "school-sfeer"
quote:
Vind het best okee om volgende week weer aan de slag te gaan, de energie die ik voor kerst echt helemaal kwijt was is nu wel weer terug, ben bijgetankt, heb er zin in, en vind sowieso een periode waarin het elke dag weer ietsje vroeger licht en later donker wordt veel fijner dan die ellende in november/december
Hm, ik had nog best een weekje erbij willen hebben. De tank is driekwart vol, heb er ook wel weer zin in, maar een weekje extra zou fijner zijn geweest.. Ach ja, maandag om 8:40, is het net alsof geen vakantie is geweest
.
pi_24463846
Haha, ja, een weekje extra had ik ook nog wel gewild hoor! Ik heb dus al wel even gekeken wanneer de eerstkomende vakantie weer is
pi_24464046
Het werk dat ik moest nakijken heb ik zowaar meteen aan het begin van de vakantie gedaan. Heb vandaag een lesopdracht zakelijk schrijven voor de komende week voorbereid. Moet morgen nog een stageopdracht doen (analyse van de toetsen die mijn stageschool gebruikt voor Nederlands).
pi_24464668
Ik had braaf alles al vóór de vakantie gedaan; vakantie is vakantie, dan wil ik niet aan werk denken

Gevolg is wel dat ik geen flauw idee heb wat ik maandag moet doen, want alles (boeken, lesplanning) ligt op school. Dus dat moet ik maandag een kwartier vantevoren maar eens gaan doorkijken.

Baba, beginnen jullie pas om 8.40? Ik moet om 8.15 al stralend en wakker de les beginnen!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 15:18:41 #37
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24464773
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 15:11 schreef imago het volgende:
Gevolg is wel dat ik geen flauw idee heb wat ik maandag moet doen, want alles (boeken, lesplanning) ligt op school. Dus dat moet ik maandag een kwartier vantevoren maar eens gaan doorkijken.
Oh, maandag, zo'n eerste les.. altijd even bijkletsen he.
quote:
Baba, beginnen jullie pas om 8.40? Ik moet om 8.15 al stralend en wakker de les beginnen!
Nee, we beginnen om half 9, maar als je 10 minuten in de les bent, is het alweer net alsof geen vakantie geweest is.
.
pi_24472656
Ik ga maandag een actie starten. Ik maak een potje voor Giro 555, het opgehaalde geld zal ik eind januari overmaken. Ik had hetvolgende in gedachte:

Boek, geodriehoek of rekenmachine vergeten: ¤0,20
Zitten op 2 stoelpoten(i.p.v. 4): ¤0,50 per keer
Petje op, eten/drinken in de klas: ¤1,00
Geen huiswerk, schrift vergeten: ¤1,50

Als iemand een overtreding begaat dan mag hij/zij kiezen: Strafwerk of bovenstaand bedrag doneren aan Giro 555.
pi_24472853
Ik vind eten in de klas nooit een probleem tijdens zelfwerkzaamheid, als ze de troep maar opruimen achteraf, én met mij delen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24472895
Overigens vind ik 1,50 een enorm hoog bedrag om als straf op te geven. Voor sommigen zal het makkelijk op te brengen zijn, voor anderen is 1,50 bijna de helft van het zakgeld dat ze per week krijgen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:53:14 #41
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24473000
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:45 schreef imago het volgende:
Ik vind eten in de klas nooit een probleem tijdens zelfwerkzaamheid, als ze de troep maar opruimen achteraf, én met mij delen
Bij ons staat in het schoolregelement dat er niet gegeten en gedronken mag worden in de klas.

In het kader van "De Gezonde School" gewoon een pot op je bureau zetten: iemand die zijn huiswerk vergeet moet daar een Snickers of zo in gooien, en degene die een 10 voor het proefwerk haalt, mag de hele pot hebben. Zou dat motiveren?
.
pi_24473096
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:48 schreef imago het volgende:
Overigens vind ik 1,50 een enorm hoog bedrag om als straf op te geven. Voor sommigen zal het makkelijk op te brengen zijn, voor anderen is 1,50 bijna de helft van het zakgeld dat ze per week krijgen.
Ze hoeven niet betalen!
¤1,50 is veel, maar huiswerk niet maken (zonder geldige reden) vind ik niet kunnen.
pi_24473156
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:53 schreef Baba-O-Riley het volgende:
degene die een 10 voor het proefwerk haalt, mag de hele pot hebben. Zou dat motiveren?
Dat vind ik niet eerlijk.
Voor een aantal leerlingen is het al een prestatie van formaat als ze een 6 halen.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:08:22 #44
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24473335
Ja, da's ook wel weer zo.
.
pi_24484201
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:57 schreef Meester_Kuijpie het volgende:

Ze hoeven niet betalen!
¤1,50 is veel, maar huiswerk niet maken (zonder geldige reden) vind ik niet kunnen.
Nee OK, maar de kinderen met wat meer geld geven even makkelijk 1,50 en hoeven dan geen strafwerk te maken. Ik vind het dan net alsof je de kinderen met minder geld strafwerk geeft omdát ze het niet kunnen betalen.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zondag 9 januari 2005 @ 16:21:48 #46
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24485632
*dubbelpost*
.
  zondag 9 januari 2005 @ 16:22:13 #47
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24485641
Imago heeft daar ook wel gelijk in, ja... Misschien kunnen we wel tot een compromis komen, met een of andere "truuk" die we het hele jaar kunnen gebruiken - en niet alleen zo'n Azië-toestand

Lijkt me wel leuk. Een soort van beloning cq. motivatiemiddel.
.
pi_24486706
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 22:53 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Bij ons staat in het schoolregelement dat er niet gegeten en gedronken mag worden in de klas.

In het kader van "De Gezonde School" gewoon een pot op je bureau zetten: iemand die zijn huiswerk vergeet moet daar een Snickers of zo in gooien, en degene die een 10 voor het proefwerk haalt, mag de hele pot hebben. Zou dat motiveren?
Dat heeft een leraar techniek bij ons ooit eens gedaan. Maar niemand haalde de tien dus heeft hi jze zelf opgegeten
  zondag 9 januari 2005 @ 17:47:12 #49
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_24487170
Ah, heb ik er zélf ook nog plezier van
.
pi_24493331
Ben ik nou de enige of zijn er nog mensen die toch weer wat kriebels voelen om morgen weer voor de klas te staan? Lijkt me eigenlijk nogal vreemd... maar het is toch weeral bijna anderhalve maand geleden (rekening houdend met examens) dat ik nog een les heb gegeven. Morgen weer lekker spannend...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')