*zet weer een turfje*quote:Op donderdag 27 december 2007 17:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Ach af en toe heb je weer een waarschuwing nodig dat je toch echt moet meten voordat je iets doet![]()
Ik kan er in 2008 weer helemaal tegenaanquote:Op donderdag 27 december 2007 18:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe, dus vonkie, je bent weer opgeladen nu?
ehhehequote:Op donderdag 27 december 2007 18:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik kan er in 2008 weer helemaal tegenaan
kan gebeuren he..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:11 schreef lady-wrb het volgende:
bij het eerste de beste gat dat mijn schoonvader in de vloer wilde boren, boorde hij meteen de elektriciteitskabel doormidden
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:11 schreef skyfire het volgende:
Niet zozeer een klusblunder maar toch een noemenswaardig verhaal:
Mijn opa en oma hebben thuis een mooie parket vloer liggen sinds vorig jaar. Eerder altijd vloerbedekking gehad maar nu toch eens voor een echte vloer gegaan. In de woonkamer hebben ze een vloerkleed over het parket liggen, maar omdat deze nogal in het looppad ligt, is er in het vloerkleed een slijtplek ontstaan. Nu was mijn oma op het geweldige idee gekomen er een kleiner vloerkleedje overheen te leggen (over die slijtplek) maar rond het nieuwe kleedje was ook nog wat slijtage te zien. Nu was ik laatst daar en ik denk goh, ik schuif het kleedje wat op, dan zie je er niet zoveel meer van.
Wat blijkt nu, valt het kleedje niet te verschuiven. Dus ik inspecteer het één en ander is nader, blijkt mijn oma het kleine kleedje met 8 (!) spijkers vast te hebben getimmerd in de parketvloer. "Ja anders schuift het zo" was de reactie.
Oma's die klussen....
ik vind hem PRACHTIG!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:11 schreef skyfire het volgende:
Niet zozeer een klusblunder maar toch een noemenswaardig verhaal:
Mijn opa en oma hebben thuis een mooie parket vloer liggen sinds vorig jaar. Eerder altijd vloerbedekking gehad maar nu toch eens voor een echte vloer gegaan. In de woonkamer hebben ze een vloerkleed over het parket liggen, maar omdat deze nogal in het looppad ligt, is er in het vloerkleed een slijtplek ontstaan. Nu was mijn oma op het geweldige idee gekomen er een kleiner vloerkleedje overheen te leggen (over die slijtplek) maar rond het nieuwe kleedje was ook nog wat slijtage te zien. Nu was ik laatst daar en ik denk goh, ik schuif het kleedje wat op, dan zie je er niet zoveel meer van.
Wat blijkt nu, valt het kleedje niet te verschuiven. Dus ik inspecteer het één en ander is nader, blijkt mijn oma het kleine kleedje met 8 (!) spijkers vast te hebben getimmerd in de parketvloer. "Ja anders schuift het zo" was de reactie.
Oma's die klussen....
Vanaf schemering klussen is meestal vragen om problemen, zeker als het gaat om schilderen of dingen egaal opbrengen en dergelijke. Eigenlijk moet je je dan alleen maar beperken tot dingen in elkaar zetten die je al hebt en dan nog zie je niet altijd alles. Maarja als doe het zelver heb je soms ook weinig keus als je ook nog moet werken enzo.quote:Op zondag 25 november 2007 20:22 schreef milia het volgende:
[..]
Jaja, maar het moest toch snel.....ik wist écht zeker dat het goed zou gaan![]()
![]()
dat zijn allemaal standaard foutjes; elke klusser herkent zich er wel inquote:Op donderdag 3 april 2008 14:02 schreef Spankin het volgende:
hehe heerlijk topic. Ben nu zelf al enkele weken in de avonduren aan het klussen. Nog geen noemenswaardige blunders, maar mijn handen zitten onder de sneeën, krassen en schaafwondjes (schroevendraaier onder de nagel ed). Oh, en wat planken verpest door niet goed gemeten hoekjes uit te zagen ed
die is dan ook niet heel toevallig gekozenquote:Op donderdag 3 april 2008 14:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je usericon is geheel gepast kroegtijger![]()
was ook niet mijn keus inderdaad..... maar na aanleg van electra e.d. kwamen ze op het mooie plan dat een wat lager plafond beter was en hebben vervolgens gewoon de draadjes wat langer gemaakt en door een gaatje in 't plafond gepriktquote:
Ok lezertjes: dít zijn de verhalen waarnaar ik op zoek ben!quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
Bezig zijn met klopboormachine in plafond, krijg stof in mijn oog , doe uit automatisme een stap naar achteren , struikel lichterlijk en laat de boormachine vallen die stuitert via de vloer tegen het 1,5 maand oude boxspring aan, hete boor brandde zo een gat in onderste matras.
Gelukkig dekte de inboedelverzekering+ het
Ik héb gezocht, maar kon niets vinden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:47 schreef maok het volgende:
Hier is een reeks van waarin ook nog 'vrij recent' in is gereageerd: Klussers blijven blunderen (deel III)
Dit is vrij normaal in een keuken. De stopcontacten in de buurt van het keukenblad dienen op een aparte groep te zitten, dus dat zijn er met verlichting al 2. Het verdere aantal groepen is afhankelijk van de aanwezige apparatuur en het gebruikte vermogen. (vaatwasser, kookplaat, combimagn). In mijn nieuwe keuken zitten 7 groepen!quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:48 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Bovendien: wie bedenkt er nou om drie groepen in één keuken aan te sluiten? (het waren 'gewone' stopcontacten allemaal, geen speciale fornuisgroep ofzo)
damn, kheb minder groepen in mn hele huisquote:Op maandag 1 september 2008 12:00 schreef Cyruse het volgende:
[..]
Dit is vrij normaal in een keuken. De stopcontacten in de buurt van het keukenblad dienen op een aparte groep te zitten, dus dat zijn er met verlichting al 2. Het verdere aantal groepen is afhankelijk van de aanwezige apparatuur en het gebruikte vermogen. (vaatwasser, kookplaat, combimagn). In mijn nieuwe keuken zitten 7 groepen!
Altijd stroom eraf halen hequote:Op maandag 1 september 2008 16:23 schreef Ultralaser het volgende:
Samen met een vriend even glasvezelen. Wij netjes de WCD's van de muur afgehaald en gaan met de banaan netjes over het WCD heen (met opzet zouden we later uitsnijden). nadat we 3 banen van het WCD af zijn krijgen we ineens een oplazer van de muur stond heel de muur onder spanning omdat het glasvezel lijm het stopcontact was ingelopen was er een spanning ontstaan op de muur.
Zoiets doe je maar 1 keer
Zoiets overkomt ook alleen een vrouwquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef Leipo666 het volgende:
lekker slim idd om met een sjaal om te gaan klussen
ik klus regelmatig met m'n sjaal, maar werk dan niet met draaiende machinesquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef Leipo666 het volgende:
lekker slim idd om met een sjaal om te gaan klussen
Ik heb ooit een (vermoedelelijk) mannelijke chef gehad, die ons op de werkvloer kwam 'helpen'. Door met handschoenen aan te gaan boren met een kolomboor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:21 schreef Jaheur het volgende:
[..]
Zoiets overkomt ook alleen een vrouw
Gecondoleerd, is de operatie mislukt naar vrouw?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:47 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ik heb ooit een (vermoedelelijk) mannelijke chef gehad
Heb je weer een mooie?quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Tijd om dit geniale topic toch maar eens omhoog te schoppen![]()
Iedereen kent wel van die altrex dubbele trappen; waar je aan beide kanten op en af kunt stappen.quote:
maar goed dat het geen tegellijm wasquote:Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Iedereen kent wel van die altrex dubbele trappen; waar je aan beide kanten op en af kunt stappen.
[ afbeelding ]
Ik moet een centraaldoos aflassen; er was niet zoveel ruimte in die kamer omdat er wat meer mensen aan het werk waren (renovatie klusje), ik loop aan de ene kant de trap op, las op mijn gemak vakkundig de draden in de centraaldoos af en ik stap zonder echt te kijken vervolgens aan de andere kant van het trapje weer af om met mijn voet midden in een emmer water van de tegelzetter te gaan staan![]()
Ik gebruik voor mijn werk een 3-treden versie van dat ding.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Iedereen kent wel van die altrex dubbele trappen; waar je aan beide kanten op en af kunt stappen.
[ afbeelding ]
<knip>
1 2 3 | / __ \ \ __ / |
quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik moet een centraaldoos aflassen; er was niet zoveel ruimte in die kamer omdat er wat meer mensen aan het werk waren (renovatie klusje), ik loop aan de ene kant de trap op, las op mijn gemak vakkundig de draden in de centraaldoos af en ik stap zonder echt te kijken achterwaards vervolgens aan de andere kant van het trapje weer af om met mijn voet midden in een 10L emmer water die daar door de tegelzetter even neer is gezet te gaan staan![]()
![]()
En toen maar je plafond verlaagd?quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:55 schreef Mejuffrouw het volgende:
* Alle 4 de prachtige behangrollen a 45 euro de rol alvast voorgeknipt........ 20 centimeter te kort....
quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:55 schreef Mejuffrouw het volgende:
* Alle 4 de prachtige behangrollen a 45 euro de rol alvast voorgeknipt........ 20 centimeter te kort....
* Met secondenlijm het autospiegeltje weer aan de voorruit geplakt. 2 weken later, zonnetje, een barst van 10 centimeter in de voorruit, na erover gebeld te hebben naar de grote superlijmgigant kreeg ik ook nog eens een uitbrander hoe of ik het in mijn hoofd haalde om dat met 1 secondenlijm te gaan doen. IEDEREEN wist toch dat daar speciale lijm voor was?
Dat kun jij ook het beste doenquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vooral indenken hoe dat er uit heeft gezien
Ach, grotendeels vaste prijzen met de onderaannemers dus is het niet mijn probleem! Afschuiven die troep. En dit soort 'foutjes' vul je weer op met iets anders, in plaats van een duur product kies je dan een vergelijkbaar, maar goedkoper product.quote:Op woensdag 23 september 2009 22:07 schreef Jumparound het volgende:
goh, waarom worden nieuwbouwprojecten steeds duurder...
Dat heb ik ook exact zo gedaan!!!!quote:Op donderdag 24 september 2009 00:30 schreef Oblivion het volgende:
Oh ik had laatst wat...
Ben aan het stucen, stuc eerst de muur rechts van me..goed, zat er netjes op, maar ik ga links dus verder met de muur die daar haaks op staat.
Ben ik een eindje verder, druk ik zo mijn kont in het natte gedeelte van de eerste muur...![]()
Dat is nou net niet wat je wilt zien op een net gestucte muur.....je kont-afdruk..
Je hebt er toch wel een foto van gemaakt he ?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:30 schreef Oblivion het volgende:
Oh ik had laatst wat...
Ben aan het stucen, stuc eerst de muur rechts van me..goed, zat er netjes op, maar ik ga links dus verder met de muur die daar haaks op staat.
Ben ik een eindje verder, druk ik zo mijn kont in het natte gedeelte van de eerste muur...![]()
Dat is nou net niet wat je wilt zien op een net gestucte muur.....je kont-afdruk..
Nee, heb het maar weer snel strak gemaakt...quote:Op donderdag 24 september 2009 01:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je hebt er toch wel een foto van gemaakt he ?
Neuriet: You are not alone.... I'm here with you...quote:Op donderdag 24 september 2009 01:31 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
Dat heb ik ook exact zo gedaan!!!!
Heb je mijn topic gezien?quote:
In het begin van mijn kluscarriere deed ik nog wel eens aannames over het haaks zijn van muren en plafonds. Dingen afmeten ten opzichte van bijv. het plafond leverdo nog wel eens zeer scheve planken op...quote:Op donderdag 24 september 2009 09:02 schreef Soohr het volgende:
Ik heb van het weekend de haken van de "kapstok" aan de muur geschroefd.
Netjes uitgemeten op welke afstand ze van elkaar moesten komen,
en eerst de meest rechtse opgehangen, per haak 4 gaten in de muur boren en daarna erop schroeven.
vervolgens de tweede haak opgehangen "precies" op dezelfde hoogte,
Dit netjes voor alle 5 de haken gedaan.
Ik doe een stap naar achter, kijk naar mn resultaat en zie dat de haken in een afbuigende lijn naar beneden lopen.![]()
Alles eraf gehaald,
20 gaten in de muur en maar een plankje met een waterpas over de gaten opgehangen en de positie van de haken er maar heel netjes op uitgetekend.
Nu hangt het wel goed recht
En toch blijft het in sommige gevallen een kwestie van geven en nemenquote:Op donderdag 24 september 2009 10:42 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
In het begin van mijn kluscarriere deed ik nog wel eens aannames over het haaks zijn van muren en plafonds. Dingen afmeten ten opzichte van bijv. het plafond leverdo nog wel eens zeer scheve planken op...
Inmiddels heb ik een goede waterpas!
quote:Op donderdag 24 september 2009 11:50 schreef exlurker het volgende:
[..]
En toch blijft het in sommige gevallen een kwestie van geven en nemen
Die heb ik in ons nieuwe huis eruit gedonderd.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:42 schreef Beelzebufo het volgende:
Inmiddels heb ik een goede waterpas!
Ik ken je punt... Heb exact hetzelfde ! Plafond zit zo scheef als de neten maar optisch lijkt ie ten opzichte van alle kozijnen recht...quote:Op donderdag 24 september 2009 12:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Die heb ik in ons nieuwe huis eruit gedonderd.
Alles wat je recht zet, is scheef. Als in "alles"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Hmmm... Ikea kennende hebben ze die greepjes wel voorgeboord op de deuren? Of wilde de 'kennis' ze op een andere plek op de deur hebben?quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:39 schreef dekilo het volgende:
Kennis van me heeft 4 ikea kleerkasten gekocht, met een zelfgemaakte mal op alle 8 de deuren de grote langwerpige deurgrepen uitgemeten.
Vervolgens in alle deurtjes de gaatjes geboort en er dan achter komen dat je zelfgemaakte mal niet correct is.
ik schoot in de lachquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:47 schreef Bklusser het volgende:
Gipsplaten voor mij nieuwe muurtje op maat maken.
Alles uitmeten en doen, precies het stuk eruit gehaald wat ik gemeten had. Paste inderdaad precies!
Maar in spiegelbeeldDus mocht het nog een keer doen.
en als je dat 2 x achter elkaar doet?quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:47 schreef Bklusser het volgende:
Gipsplaten voor mij nieuwe muurtje op maat maken.
Alles uitmeten en doen, precies het stuk eruit gehaald wat ik gemeten had. Paste inderdaad precies!
Maar in spiegelbeeldDus mocht het nog een keer doen.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:07 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en als je dat 2 x achter elkaar doet?
dat over kwam mij... met de laatste gipsplaat die ik had liggen
whehequote:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:40 schreef Jumparound het volgende:
[..]
whehegelukkig heb ik nog een heel bureau.. je zou dáár maar wat afzagel ;-)
het was dramatischquote:
ga maar naar warmteservice, dat is tenminste een echte winkelquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:13 schreef Onverlaatje het volgende:
Cv koppelingen en buizen gebogen, radiatoren geschilderd, gestuced, geschilderd, infraroodfolie erachter, radiatoren terug, buizen erop, koppelingen erop, alles af en als finishing touch draai ik het 22 stuk van een 15x22x15 T-stuk er scheef op, krak.
Schijnt een hele bijzondere koppeling te zien. Praxis en Gamma hebben hem niet.
Ondertussen zit ik hier bij een electrisch kacheltje een webshop te zoeken.
Thanks! Ik ga er morgen gelijk heen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:43 schreef Dulk het volgende:
[..]
ga maar naar warmteservice, dat is tenminste een echte winkel
Bel een lokale verwarmingsboer. Misschien dat die je kunnen helpenquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:13 schreef Onverlaatje het volgende:
Cv koppelingen en buizen gebogen, radiatoren geschilderd, gestuced, geschilderd, infraroodfolie erachter, radiatoren terug, buizen erop, koppelingen erop, alles af en als finishing touch draai ik het 22 stuk van een 15x22x15 T-stuk er scheef op, krak.
zo exotisch zijn die volgens mij niet?quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:13 schreef Onverlaatje het volgende:
22mm is bij de bouwmarkten wel exotischquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zo exotisch zijn die volgens mij niet?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:36 schreef Walter-Ego het volgende:
Een pot verf was nog erger geweest.Gelukkig geen ervaring mee.
Is dit wat je zoekt: T-stukquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:08 schreef Onverlaatje het volgende:
Thanks! Ik ga er morgen gelijk heen.
Veel van de werkzaamheden doe ik met de kettingzaag, met een goed scherpe ketting kun je heel netjes werken. De balken in de vloer moesten er ook uit gehaald worden. Een aantal kon ik gewoon met de hand verwijderen, zo rot waren ze. Met de kettingzaag heb ik de rest verwijderd. Het was echt een stomme blunder. Ik had van te voren gevoeld waar de gasleiding liep. Alleen was ik `vergeten` dat die nog in een bocht liep!! Helaas. Botte kettingzaag en een kapotte gasleiding.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:22 schreef tim1986 het volgende:
tip voor meuh:
koop of huur een een recipeerzaag.. tenzij je echt iets kapot wil maken idd
tenzij je de balken moet doorzagen..
Het is zelfs al 230 V. Helaas komt het mij bekend voor. Het is zelfs al meerdere keren gebeurd.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:27 schreef Jumparound het volgende:
gister mezelf onder stroom gezezt220 is niet fijn
Geen / voor de ALS? Dat is inderdaad redelijk vervelend. Als je ná de ALS zit, dan blijft het meestal tot een flinke tik beperkt. Heb met béide situaties ervaring...quote:Op maandag 18 januari 2010 09:27 schreef Jumparound het volgende:
gister mezelf onder stroom gezezt220 is niet fijn
aardlekschakelaar, die klapt er waarschijnlijk uit zodra je jezelf aan de 230 zet, en als er geen ALS is blijft de spanning waarschijnlijk op het net staan en voel je het net zolang als je de draden vasthoudtquote:Op maandag 18 januari 2010 11:52 schreef Jumparound het volgende:
wat is de ALS?
met / bedoel je denk schakelaar, ja die zat er wel maar...
Het lichtknopje zit buiten de badkamer. Uit gewoonte heb ik denk ik het knopje omgezet toen ik de badkamer in liep om de ventilator te testen. Loop met mn suffe kop het trapje op en pak de draden beet om de ventilator aan te sluiten
Als je bruin in de ene hand pakt en blauw in de andere, en je hebt schoenen met dikke rubberzolen, dan is er geen aardlek, dus de ALS klapt er niet uit, maar je staat wel onder stroom.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:24 schreef bleiblei het volgende:
die klapt er dan ook uit idd. al heb ik wel eens gehad dat ik een oplawaai kreeg en de ALS er niet uit klapte
Gelukkig is 30 mA niet zoveel, dat bereik je al snel bij 230V. Het is overigens verstandig om NIET onder spanning te werken, maar als het moet, dan met één hand en met één draad tegelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je bruin in de ene hand pakt en blauw in de andere, en je hebt schoenen met dikke rubberzolen, dan is er geen aardlek, dus de ALS klapt er niet uit, maar je staat wel onder stroom.
Grappige was.. ik had de hele tijd mijn redwings aan (dus stevig zooltje) maar ik kreeg last van mijn voeten, dus had ik er een paar all-stars omheen geknoopt...quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:47 schreef maok het volgende:
Werkschoenen met stalen zolen aanschaffen?
Dat met die verf![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:42 schreef SilentSimon het volgende:
- Ehm heel vaak de 230 aangeraakt
- 380 ook 1x en toen een week lang mn arm niet kunnen gebruiken![]()
- Tijdens vakantiewerk; ik heb 8 jaar lang elke zomervakantie en kerstvakantie onderhoud gedaan van grote machines bij de technische dienst van dat bedrijf, altijd via Randstad en had altijd ook stuk of 9 medeklussers via Randstad. Daar toch best wel veel blunders begaan én beleefdzo uit mn hoofd:
- Vreselijke onhandige jongen die een stuk plaatstaal moest demonteren van een machine van pak m beet 1cm dik en 30cm lang. Omdat hij er niet bijkon op zijn manier met de flex was ie aan de slag gegaan met een Dremel en slijpschijfjesHij was al een uur bezig en had er 7 versleten ofzo voordat we erachterkwamen, heel lang staan meekijken en toen maar besloten dat dit geen goed idee was. Hij was ongeveer 1cm opgeschoten.
- Zelf wel (belangrijke) dingen afgeflext wat achteraf niet had gemoeten. Ik was namelijk ondertussen 1 van de ervaren jongens en wist zeker dat die eraf moest. (baas not amused)
- Ook speciale vloerreiniger gebruikt, jerrycan van 200liter opgebruikt. Zie ik op het eind dat je dat 1:1000 moet verdunnen. De vloer is nog nooit zo schoon geweest, waarschijnlijk ook niet voor die prijs.
En ik mis nog zeker de helft maar ik kom er niet op
380V (nu 400V) vastpakken is een kunst.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 01:42 schreef SilentSimon het volgende:
- Ehm heel vaak de 230 aangeraakt
- 380 ook 1x en toen een week lang mn arm niet kunnen gebruiken![]()
knip
Ik heb ooit eens een incidentje gehad dat ik in de ene hand een nuldraad had en in de andere hand een fasedraad... Ik ben er 'slechts' met een paar brandwonden afgekomen, maar als dit lukt dan zullen er ook wel mensen zijn die er in slagen om twee fasedraden vast te pakken...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:50 schreef z80 het volgende:
[..]
380V (nu 400V) vastpakken is een kunst.
deze spanning staat namelijk tussen 2 fase.
je moet dus 2 spanning voerende draden tegelijk vast pakken.
en om er plezier van te hebben in elke hand een,
anders krijg je enkel brandblaren op 1 hand.
HAHAHAH!!! Dat is echt schitterend....quote:Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef Zolena het volgende:
Vandaag weer een heldenactie.
Ik had zaterdag puin geruimd in onze tuin, in de aanhanger en hop maandag naar de breker dacht ik.
Dus ik rij vandaag met mijn aanhangertje en opgetrommelde hulp naar de breker, die was gewoon open (ook wel eens een probleem geweest...)
En daarna gauw even het puin van de aanhanger schuiven....![]()
Compleet vastgevroren! Geen beweging in te krijgen...![]()
Maar even binnen zetten en morgen weer proberen...
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef Zolena het volgende:
Ik had zaterdag puin geruimd in onze tuin, in de aanhanger en hop maandag naar de breker dacht ik.
Dus ik rij vandaag met mijn aanhangertje en opgetrommelde hulp naar de breker, die was gewoon open (ook wel eens een probleem geweest...)
Hadden we in december ook met bevroren aarde in de aanhanger. Eenmaal een stukje zodat ik eronder kon komen met de spade en ik kon het zo in stukken breken, leken wel brokken betonquote:Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef Zolena het volgende:
Klinkt als een wisselschakelaar die op een verkeerde manier aangesloten is/op een verkeerde manier gebruikt wordt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:44 schreef SummerBreeze het volgende:
[...]
Bleek dat we dus OF licht in de woonkamer, OF licht in de eethoek konden hebben.
[...]
Ja dat is lullig. Bij ons hebben ze ook eens alumium dakranden uit de tuin meegenomen. Nu hebben we achter een berg ijzer liggen en die heeft nog niemand opgehaald.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:43 schreef Zolena het volgende:
Snif. We hadden staal gesorteerd om weg te brengen. Lag net klein beetje in het zicht.
Nu is het weg. Inclusief de grondkabel die we door de fundering hadden getrokken voor ons schuurtje...![]()
Gelukkig hebben ze de gasleiding wel laten liggen...
Misschien worden ze wel geëlectrocuteerd met mijn grondkabelquote:Op maandag 15 februari 2010 23:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben ooit met mijn vader in ons huis in aanbouw gaan logeren om te voorkomen dat de CV ketel wéér gejat zou worden 's nachts.
Bouwterreinen; er wordt wat afgejat.
En dan dus te bedenken dat sommige zaken alleen redelijk goed te gebruiken zijn door een echte installateur, ik wil niets suggereren, maar u bedenkt het zelf wel.
nee joh. ketels gaan gewoon op marktplaats en wat ze echt niet verkocht krijgen gaat naar de oudijzerboer. ik dacht trouwens dat het wel bekend was dat je bij nieuwbouw moet gaan bivakkeren zodra er sanitair, een keuken of ketel staat. zelfs bij het verbouwen van ons huis legden we al het gereedschap boven of namen we het weer mee savonds. tis simpelweg makkelijk scoren voor een inbreker. niemand thuis en de buren weten nog niet precies wie er wel rond horen te lopen en wie niet.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben ooit met mijn vader in ons huis in aanbouw gaan logeren om te voorkomen dat de CV ketel wéér gejat zou worden 's nachts.
Bouwterreinen; er wordt wat afgejat.
En dan dus te bedenken dat sommige zaken alleen redelijk goed te gebruiken zijn door een echte installateur, ik wil niets suggereren, maar u bedenkt het zelf wel.
En dan mag je blij zijn dat je blijkbaar eerst de aarde of de nul doorgesneden had en daarna pas de fasedraad. Anders was je kandidaat geweest voor een Darwin Award.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:06 schreef Suzanne- het volgende:
We hebben net een nieuwe woning en daar moest de volledige cementdekvloer uit, echt mannenwerk, dus ik dacht ik begin wel met het demonteren van de oude keuken.
Ze hadden voor het uitbreken stroom nodig, dus dacht ach stekkers eruit en die apparaten sleep ik er wel uit.
Had de stekker van de (oke dat dacht ik) oven eruit getrokken, omdat alles weg zou gaan en ik geen zin had om eerst alles er omheen uit te breken, dacht ik, ik snijd die kabel door en dan kan ik de oven eruit halen, dan kan ik het kastje veel makkelijker slopen. Toen bleek dat de stekker van de oven de andere kant opging en ik de stekker van de vaatwasser eruit had gehaald, ik was dus met een stanleymes het nog actieve snoer aan het doorsnijden, Stanleymes was helemaal zwart geblakend en het mesje zelf had een enorme inhamOEPS
of ze had een mes van plastic of met rubber vast.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:58 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
En dan mag je blij zijn dat je blijkbaar eerst de aarde of de nul doorgesneden had en daarna pas de fasedraad. Anders was je kandidaat geweest voor een Darwin Award.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 03:32 schreef Kaza het volgende:
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we (mijn ouders dus) een ander huis gekocht wat nog helemaal verbouwd moest worden. Dit huis stond 15 km van het oude huis af.
Mijn toekomstige kamer was een badkamer geweest, en 1 wand bestond uit allemaal spiegeltegeltjes. Omdat ik die tegeltjes zo mooi vond, en ze voor mijn nieuwe kamertje wilde hebben, mocht ik ze van mijn vader eruit gaan halen.
Twee dagen heen en weer gefietst en met engelengeduld die tegeltjes een voor een van de muur gehaald. Ik had ze netjes op een stapeltje gelegd. Maandag kwamen de bouwvakkers en toen ik later ging kijken, bleken ze alle spiegeltjes zo de container in gegooid te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |