abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:47:32 #276
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77370453
Werkschoenen met stalen zolen aanschaffen?

Dat met die verf
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77370604
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 11:47 schreef maok het volgende:
Werkschoenen met stalen zolen aanschaffen?

Dat met die verf
Grappige was.. ik had de hele tijd mijn redwings aan (dus stevig zooltje) maar ik kreeg last van mijn voeten, dus had ik er een paar all-stars omheen geknoopt...
pi_77539217
- Ehm heel vaak de 230 aangeraakt
- 380 ook 1x en toen een week lang mn arm niet kunnen gebruiken

- Tijdens vakantiewerk; ik heb 8 jaar lang elke zomervakantie en kerstvakantie onderhoud gedaan van grote machines bij de technische dienst van dat bedrijf, altijd via Randstad en had altijd ook stuk of 9 medeklussers via Randstad. Daar toch best wel veel blunders begaan én beleefd zo uit mn hoofd:

- Vreselijke onhandige jongen die een stuk plaatstaal moest demonteren van een machine van pak m beet 1cm dik en 30cm lang. Omdat hij er niet bijkon op zijn manier met de flex was ie aan de slag gegaan met een Dremel en slijpschijfjes Hij was al een uur bezig en had er 7 versleten ofzo voordat we erachterkwamen, heel lang staan meekijken en toen maar besloten dat dit geen goed idee was. Hij was ongeveer 1cm opgeschoten.

- Zelf wel (belangrijke) dingen afgeflext wat achteraf niet had gemoeten. Ik was namelijk ondertussen 1 van de ervaren jongens en wist zeker dat die eraf moest. (baas not amused)

- Ook speciale vloerreiniger gebruikt, jerrycan van 200liter opgebruikt. Zie ik op het eind dat je dat 1:1000 moet verdunnen. De vloer is nog nooit zo schoon geweest, waarschijnlijk ook niet voor die prijs.

En ik mis nog zeker de helft maar ik kom er niet op
-HOP-
pi_77549144
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 01:42 schreef SilentSimon het volgende:
- Ehm heel vaak de 230 aangeraakt
- 380 ook 1x en toen een week lang mn arm niet kunnen gebruiken

- Tijdens vakantiewerk; ik heb 8 jaar lang elke zomervakantie en kerstvakantie onderhoud gedaan van grote machines bij de technische dienst van dat bedrijf, altijd via Randstad en had altijd ook stuk of 9 medeklussers via Randstad. Daar toch best wel veel blunders begaan én beleefd zo uit mn hoofd:

- Vreselijke onhandige jongen die een stuk plaatstaal moest demonteren van een machine van pak m beet 1cm dik en 30cm lang. Omdat hij er niet bijkon op zijn manier met de flex was ie aan de slag gegaan met een Dremel en slijpschijfjes Hij was al een uur bezig en had er 7 versleten ofzo voordat we erachterkwamen, heel lang staan meekijken en toen maar besloten dat dit geen goed idee was. Hij was ongeveer 1cm opgeschoten.

- Zelf wel (belangrijke) dingen afgeflext wat achteraf niet had gemoeten. Ik was namelijk ondertussen 1 van de ervaren jongens en wist zeker dat die eraf moest. (baas not amused)

- Ook speciale vloerreiniger gebruikt, jerrycan van 200liter opgebruikt. Zie ik op het eind dat je dat 1:1000 moet verdunnen. De vloer is nog nooit zo schoon geweest, waarschijnlijk ook niet voor die prijs.

En ik mis nog zeker de helft maar ik kom er niet op
!!!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:50:59 #280
63722 z80
I fink you freaky
pi_77570407
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 01:42 schreef SilentSimon het volgende:
- Ehm heel vaak de 230 aangeraakt
- 380 ook 1x en toen een week lang mn arm niet kunnen gebruiken
knip
380V (nu 400V) vastpakken is een kunst.
deze spanning staat namelijk tussen 2 fase.
je moet dus 2 spanning voerende draden tegelijk vast pakken.
en om er plezier van te hebben in elke hand een,
anders krijg je enkel brandblaren op 1 hand.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 3 februari 2010 @ 09:12:07 #281
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_77580841
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:50 schreef z80 het volgende:

[..]

380V (nu 400V) vastpakken is een kunst.
deze spanning staat namelijk tussen 2 fase.
je moet dus 2 spanning voerende draden tegelijk vast pakken.
en om er plezier van te hebben in elke hand een,
anders krijg je enkel brandblaren op 1 hand.
Ik heb ooit eens een incidentje gehad dat ik in de ene hand een nuldraad had en in de andere hand een fasedraad... Ik ben er 'slechts' met een paar brandwonden afgekomen, maar als dit lukt dan zullen er ook wel mensen zijn die er in slagen om twee fasedraden vast te pakken...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_77773971
Vandaag weer een heldenactie.
Ik had zaterdag puin geruimd in onze tuin, in de aanhanger en hop maandag naar de breker dacht ik.

Dus ik rij vandaag met mijn aanhangertje en opgetrommelde hulp naar de breker, die was gewoon open (ook wel eens een probleem geweest...)

En daarna gauw even het puin van de aanhanger schuiven....

Compleet vastgevroren! Geen beweging in te krijgen...

Maar even binnen zetten en morgen weer proberen...
pi_77774405
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef Zolena het volgende:
Vandaag weer een heldenactie.
Ik had zaterdag puin geruimd in onze tuin, in de aanhanger en hop maandag naar de breker dacht ik.

Dus ik rij vandaag met mijn aanhangertje en opgetrommelde hulp naar de breker, die was gewoon open (ook wel eens een probleem geweest...)

En daarna gauw even het puin van de aanhanger schuiven....

Compleet vastgevroren! Geen beweging in te krijgen...

Maar even binnen zetten en morgen weer proberen...
HAHAHAH!!! Dat is echt schitterend....
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:31:15 #284
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_77775377
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef Zolena het volgende:
Vandaag weer een heldenactie.
Ik had zaterdag puin geruimd in onze tuin, in de aanhanger en hop maandag naar de breker dacht ik.

Dus ik rij vandaag met mijn aanhangertje en opgetrommelde hulp naar de breker, die was gewoon open (ook wel eens een probleem geweest...)

En daarna gauw even het puin van de aanhanger schuiven....

Compleet vastgevroren! Geen beweging in te krijgen...

Maar even binnen zetten en morgen weer proberen...


dat had je toch echt van te voren wel kunnen bedenken
pi_77777708
pi_77781926
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:57 schreef Zolena het volgende:
Vandaag weer een heldenactie.
Ik had zaterdag puin geruimd in onze tuin, in de aanhanger en hop maandag naar de breker dacht ik.

Dus ik rij vandaag met mijn aanhangertje en opgetrommelde hulp naar de breker, die was gewoon open (ook wel eens een probleem geweest...)

En daarna gauw even het puin van de aanhanger schuiven....

Compleet vastgevroren! Geen beweging in te krijgen...

Maar even binnen zetten en morgen weer proberen...
Hadden we in december ook met bevroren aarde in de aanhanger. Eenmaal een stukje zodat ik eronder kon komen met de spade en ik kon het zo in stukken breken, leken wel brokken beton bij de stort wilden ze me nog een bijl lenen maar dat leek me te gevaarlijk voor de aanhanger
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77886205
Niet mijn blunder, maar die van de vorige eigenaar van mijn huis: De avond na de overdracht even kijken hoe het lege huis er bij lamplicht uitziet. Van te voren netjes een bouwlamp op accu meegenomen zodat we ook in het donker het hele huis konden voorzien van bouwvittinkjes. Dus: stroom eraf, bouwvittinkjes erop, lampjes erin, stroom er weer op et voila, er was licht.

Nouja, bijna overal dan. Op de beneden verdieping zitten 5 lichtpunten in het plafond: toilet, keuken, eethoek, woonkamer.

Alles deed het behalve de woonkamer. Aangezien het toen al behoorlijk laat was zouden we daar de volgende dag wel naar kijken. Dus bij het weggaan alle schakelaars omgezet om het licht uit te doen en wat schetst onze verbazing: De lamp in de eethoek ging netjes uit, maar daarmee werd de lamp in de woonkamer ineens van stroom voorzien en ging branden. Bleek dat we dus OF licht in de woonkamer, OF licht in de eethoek konden hebben.

De volgende dag mijn schoonvader er maar eens naar laten kijken en die heeft het op kunnen lossen (al weet ik niet meer hoe, feit is dat het nu werkt)
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:13:31 #288
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_77887242
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:44 schreef SummerBreeze het volgende:
[...]

Bleek dat we dus OF licht in de woonkamer, OF licht in de eethoek konden hebben.

[...]
Klinkt als een wisselschakelaar die op een verkeerde manier aangesloten is/op een verkeerde manier gebruikt wordt.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_77915817
Snif. We hadden staal gesorteerd om weg te brengen. Lag net klein beetje in het zicht.

Nu is het weg. Inclusief de grondkabel die we door de fundering hadden getrokken voor ons schuurtje... Gelukkig hebben ze de gasleiding wel laten liggen...
pi_78037846
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:43 schreef Zolena het volgende:
Snif. We hadden staal gesorteerd om weg te brengen. Lag net klein beetje in het zicht.

Nu is het weg. Inclusief de grondkabel die we door de fundering hadden getrokken voor ons schuurtje... Gelukkig hebben ze de gasleiding wel laten liggen...
Ja dat is lullig. Bij ons hebben ze ook eens alumium dakranden uit de tuin meegenomen. Nu hebben we achter een berg ijzer liggen en die heeft nog niemand opgehaald.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
  maandag 15 februari 2010 @ 23:15:05 #291
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_78038951
Ik ben ooit met mijn vader in ons huis in aanbouw gaan logeren om te voorkomen dat de CV ketel wéér gejat zou worden 's nachts.

Bouwterreinen; er wordt wat afgejat.
En dan dus te bedenken dat sommige zaken alleen redelijk goed te gebruiken zijn door een echte installateur, ik wil niets suggereren, maar u bedenkt het zelf wel.
[KNE]-Mod
pi_78061486
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben ooit met mijn vader in ons huis in aanbouw gaan logeren om te voorkomen dat de CV ketel wéér gejat zou worden 's nachts.

Bouwterreinen; er wordt wat afgejat.
En dan dus te bedenken dat sommige zaken alleen redelijk goed te gebruiken zijn door een echte installateur, ik wil niets suggereren, maar u bedenkt het zelf wel.
Misschien worden ze wel geëlectrocuteerd met mijn grondkabel
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:59:17 #293
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78063071
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ben ooit met mijn vader in ons huis in aanbouw gaan logeren om te voorkomen dat de CV ketel wéér gejat zou worden 's nachts.

Bouwterreinen; er wordt wat afgejat.
En dan dus te bedenken dat sommige zaken alleen redelijk goed te gebruiken zijn door een echte installateur, ik wil niets suggereren, maar u bedenkt het zelf wel.
nee joh. ketels gaan gewoon op marktplaats en wat ze echt niet verkocht krijgen gaat naar de oudijzerboer. ik dacht trouwens dat het wel bekend was dat je bij nieuwbouw moet gaan bivakkeren zodra er sanitair, een keuken of ketel staat. zelfs bij het verbouwen van ons huis legden we al het gereedschap boven of namen we het weer mee savonds. tis simpelweg makkelijk scoren voor een inbreker. niemand thuis en de buren weten nog niet precies wie er wel rond horen te lopen en wie niet.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 17:06:52 #294
291754 Suzanne-
-- Nil volentibus arduum --
pi_78063431
We hebben net een nieuwe woning en daar moest de volledige cementdekvloer uit, echt mannenwerk, dus ik dacht ik begin wel met het demonteren van de oude keuken.
Ze hadden voor het uitbreken stroom nodig, dus dacht ach stekkers eruit en die apparaten sleep ik er wel uit.

Had de stekker van de (oke dat dacht ik) oven eruit getrokken, omdat alles weg zou gaan en ik geen zin had om eerst alles er omheen uit te breken, dacht ik, ik snijd die kabel door en dan kan ik de oven eruit halen, dan kan ik het kastje veel makkelijker slopen. Toen bleek dat de stekker van de oven de andere kant opging en ik de stekker van de vaatwasser eruit had gehaald, ik was dus met een stanleymes het nog actieve snoer aan het doorsnijden, Stanleymes was helemaal zwart geblakend en het mesje zelf had een enorme inham OEPS
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:58:02 #295
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_78070562
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:06 schreef Suzanne- het volgende:
We hebben net een nieuwe woning en daar moest de volledige cementdekvloer uit, echt mannenwerk, dus ik dacht ik begin wel met het demonteren van de oude keuken.
Ze hadden voor het uitbreken stroom nodig, dus dacht ach stekkers eruit en die apparaten sleep ik er wel uit.

Had de stekker van de (oke dat dacht ik) oven eruit getrokken, omdat alles weg zou gaan en ik geen zin had om eerst alles er omheen uit te breken, dacht ik, ik snijd die kabel door en dan kan ik de oven eruit halen, dan kan ik het kastje veel makkelijker slopen. Toen bleek dat de stekker van de oven de andere kant opging en ik de stekker van de vaatwasser eruit had gehaald, ik was dus met een stanleymes het nog actieve snoer aan het doorsnijden, Stanleymes was helemaal zwart geblakend en het mesje zelf had een enorme inham OEPS
En dan mag je blij zijn dat je blijkbaar eerst de aarde of de nul doorgesneden had en daarna pas de fasedraad. Anders was je kandidaat geweest voor een Darwin Award.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 februari 2010 @ 20:01:13 #296
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_78070724
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:58 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

En dan mag je blij zijn dat je blijkbaar eerst de aarde of de nul doorgesneden had en daarna pas de fasedraad. Anders was je kandidaat geweest voor een Darwin Award.
of ze had een mes van plastic of met rubber vast.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2010 @ 23:41:58 #297
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78082266
Los daarvan: koperdraad met ene mes doorsnijden ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:10:34 #298
291754 Suzanne-
-- Nil volentibus arduum --
pi_78092052
ehhh was een metalen handvat, en was die dag nog behoorlijk trillerig... tja hoort niet voor niets bij het topic Klussers blijven blunderen...
pi_78128095
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we (mijn ouders dus) een ander huis gekocht wat nog helemaal verbouwd moest worden. Dit huis stond 15 km van het oude huis af.
Mijn toekomstige kamer was een badkamer geweest, en 1 wand bestond uit allemaal spiegeltegeltjes. Omdat ik die tegeltjes zo mooi vond, en ze voor mijn nieuwe kamertje wilde hebben, mocht ik ze van mijn vader eruit gaan halen.
Twee dagen heen en weer gefietst en met engelengeduld die tegeltjes een voor een van de muur gehaald. Ik had ze netjes op een stapeltje gelegd. Maandag kwamen de bouwvakkers en toen ik later ging kijken, bleken ze alle spiegeltjes zo de container in gegooid te hebben .
pi_78128415
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 03:32 schreef Kaza het volgende:
Toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we (mijn ouders dus) een ander huis gekocht wat nog helemaal verbouwd moest worden. Dit huis stond 15 km van het oude huis af.
Mijn toekomstige kamer was een badkamer geweest, en 1 wand bestond uit allemaal spiegeltegeltjes. Omdat ik die tegeltjes zo mooi vond, en ze voor mijn nieuwe kamertje wilde hebben, mocht ik ze van mijn vader eruit gaan halen.
Twee dagen heen en weer gefietst en met engelengeduld die tegeltjes een voor een van de muur gehaald. Ik had ze netjes op een stapeltje gelegd. Maandag kwamen de bouwvakkers en toen ik later ging kijken, bleken ze alle spiegeltjes zo de container in gegooid te hebben .
Da's echt kut!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')