Is dit wat je zoekt: T-stukquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:08 schreef Onverlaatje het volgende:
Thanks! Ik ga er morgen gelijk heen.
Veel van de werkzaamheden doe ik met de kettingzaag, met een goed scherpe ketting kun je heel netjes werken. De balken in de vloer moesten er ook uit gehaald worden. Een aantal kon ik gewoon met de hand verwijderen, zo rot waren ze. Met de kettingzaag heb ik de rest verwijderd. Het was echt een stomme blunder. Ik had van te voren gevoeld waar de gasleiding liep. Alleen was ik `vergeten` dat die nog in een bocht liep!! Helaas. Botte kettingzaag en een kapotte gasleiding.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:22 schreef tim1986 het volgende:
tip voor meuh:
koop of huur een een recipeerzaag.. tenzij je echt iets kapot wil maken idd
tenzij je de balken moet doorzagen..
Het is zelfs al 230 V. Helaas komt het mij bekend voor. Het is zelfs al meerdere keren gebeurd.quote:Op maandag 18 januari 2010 09:27 schreef Jumparound het volgende:
gister mezelf onder stroom gezezt220 is niet fijn
Geen / voor de ALS? Dat is inderdaad redelijk vervelend. Als je ná de ALS zit, dan blijft het meestal tot een flinke tik beperkt. Heb met béide situaties ervaring...quote:Op maandag 18 januari 2010 09:27 schreef Jumparound het volgende:
gister mezelf onder stroom gezezt220 is niet fijn
aardlekschakelaar, die klapt er waarschijnlijk uit zodra je jezelf aan de 230 zet, en als er geen ALS is blijft de spanning waarschijnlijk op het net staan en voel je het net zolang als je de draden vasthoudtquote:Op maandag 18 januari 2010 11:52 schreef Jumparound het volgende:
wat is de ALS?
met / bedoel je denk schakelaar, ja die zat er wel maar...
Het lichtknopje zit buiten de badkamer. Uit gewoonte heb ik denk ik het knopje omgezet toen ik de badkamer in liep om de ventilator te testen. Loop met mn suffe kop het trapje op en pak de draden beet om de ventilator aan te sluiten
Als je bruin in de ene hand pakt en blauw in de andere, en je hebt schoenen met dikke rubberzolen, dan is er geen aardlek, dus de ALS klapt er niet uit, maar je staat wel onder stroom.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:24 schreef bleiblei het volgende:
die klapt er dan ook uit idd. al heb ik wel eens gehad dat ik een oplawaai kreeg en de ALS er niet uit klapte
Gelukkig is 30 mA niet zoveel, dat bereik je al snel bij 230V. Het is overigens verstandig om NIET onder spanning te werken, maar als het moet, dan met één hand en met één draad tegelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je bruin in de ene hand pakt en blauw in de andere, en je hebt schoenen met dikke rubberzolen, dan is er geen aardlek, dus de ALS klapt er niet uit, maar je staat wel onder stroom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |