abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76889570
enkele weken geleden kwam ik erachter dat er een rioolpijp door mijn tuin loopt van 160mm doorsnede (van dat grijze PVC).
nu ik juist aan het graven was voor het aanleggen van een afvoergoot + put dacht ik mazzel te hebben en dat ik deze afvoer op de rioolpijp aan kon sluiten.

vandaag alle spullen gekocht (160mm PVC vind je niet in de bouwmarkt) en vol goede moed de zaag in de rioolpijp gezet. maar wat blijkt: er stroomt water uit! de buis blijkt volledig gevuld te zijn
toen ik het merkte ben ik natuurlijkmeteen gestopt met zagen, maar door het al reeds ontstane gat stroomt nu dus water mijn tuin in.

kan dit geen riool maar een waterleiding geweest zijn? of gebruiken ze daar andere pijpen voor? of is het een rioolpijp welke elders verderop verstopt zit waardoor deze vol zit?

iemand verstand hiervan?

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 januari 2010 @ 14:16:09 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76889628
Nee, ik niet maar jij blijkbaar al helemaal niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:18:07 #3
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_76889690
Gek he als je een rioolbuis doorzaagt nu met al die gesmolten sneeuw van vandaag en gisteren
pi_76889700
Waarschijnlijk de waterleiding.
Als het het riool was geweest had je het wel doorgehad
Je kan het beste gewoon zo'n bedrijf bellen die ernaar komt kijken voordat je nog meer schade aanricht
Maar dat zal wel een flink prijsje worden
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_76889730
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:18 schreef Radio-silence het volgende:
Gek he als je een rioolbuis doorzaagt nu met al die gesmolten sneeuw van vandaag en gisteren
nou hier lag niet zoveel dus ik had wel wat water verwacht, maar niet een volledig gevulde buis
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:20:06 #6
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_76889753
Draai je kraan is open en check of je minder druk hebt. Ja, grote kans dat je de waterleiding van jezelf of van de buurt hebt verneukt!
pi_76889764
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:18 schreef Pixie. het volgende:
Waarschijnlijk de waterleiding.
Als het het riool was geweest had je het wel doorgehad
Je kan het beste gewoon zo'n bedrijf bellen die ernaar komt kijken voordat je nog meer schade aanricht
Maar dat zal wel een flink prijsje worden
maar gebruiken ze voor waterleidingen van dat grijze riool PVC?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 januari 2010 @ 14:20:34 #8
13151 crew  Rewimo
pi_76889766
Ik zou voor alle zekerheid maar even met het waterleidingbedrijf bellen. Die kunnen je wel vertellen of het een buis van hun is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76889945
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:20 schreef Leipo666 het volgende:
maar gebruiken ze voor waterleidingen van dat grijze riool PVC?
Stroomt het water de tuin in, of spuit het de tuin in? In het eerste geval is het gewoon een afvoer, in het tweede geval is het wel de waterleiding. Ik vermoed dat het een afvoer is, want ik vraag me af of pvc-buizen wel de hoge waterdruk aankunnen. De waterleidingen in huis zijn immers ook van koper.
pi_76890049
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Stroomt het water de tuin in, of spuit het de tuin in? In het eerste geval is het gewoon een afvoer, in het tweede geval is het wel de waterleiding. Ik vermoed dat het een afvoer is, want ik vraag me af of pvc-buizen wel de hoge waterdruk aankunnen. De waterleidingen in huis zijn immers ook van koper.
ik heb even een filmpje gemaakt met mijn telefoon:

het stroomt dus ipv spuiten. volgens mij kunnen die standaard PVC rioolpijpen ook maar max 2 bar aan (te weinig dus voor een waterleiding), maar je begint toch behoorlijk te twijfelen aan jezelf als zoiets gebeurd.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 januari 2010 @ 14:33:25 #11
13151 crew  Rewimo
pi_76890178
Er komt helder water uit, dat lijkt me toch geen riool Zou je ook moeten ruiken als het riool is, toch.
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 januari 2010 @ 14:33:56 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76890196
Ik denk dat het je HWA is van het hele huizenblok. riool is namelijk zwart PVC en je waterleiding is niet dikker dan 60mm. Ook omdat riool en waterleiding richting de straat lopen aan de voorkant van je huis.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_76890207
Is afvoer... Met zo'n dikke waterleiding zou je je zwembad in een paar seconden kunnen afvullen.
pi_76890225
volgens mij komen mijn regenpijpen er op uit, dus met het smeltwater van de sneeuw zou het natuurlijk wel helder kunnen zijn. het riool van mijn huis komt er in ieder geval niet op uit (dat zit ergens anders)
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:34:44 #15
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76890230
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:28 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

het stroomt dus ipv spuiten. volgens mij kunnen die standaard PVC rioolpijpen ook maar max 2 bar aan (te weinig dus voor een waterleiding), maar je begint toch behoorlijk te twijfelen aan jezelf als zoiets gebeurd.....
Uhm, constante druk water.... ik zou maar de watermaatschappij gaan bellen
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_76890302
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik denk dat het je HWA is van het hele huizenblok. riool is namelijk zwart PVC en je waterleiding is niet dikker dan 60mm. Ook omdat riool en waterleiding richting de straat lopen aan de voorkant van je huis.
kijk daar kan ik wat mee

ik denk dat ik maar even een gat ga graven van mijn dichtstbijzijnde regenpijp naar deze buis. als deze hierop aansluit weet ik natuurlijk voldoende
pi_76890303
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:28 schreef Leipo666 het volgende:

Wat is de diameter van de buis? Het lijkt me zo nogal een forse diameter. In dat geval is het zeker een afvoer. Maar als er zoveel water uitlekt, vraag ik me af of je niet ergens een verstopping hebt.
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 januari 2010 @ 14:39:45 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76890386
Denk trouwens ook niet dat er volledige druk op staat. Als je hem verder door zou zagen komt er minder water uit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_76890516
De grond is bevroren, alles smelt, er komt water van alle daken, het water kan nu dus niet makkelijk weg en die pijp staat vol. Grote kans dat als je een paar dagen wacht er geen water meer uit sijpelt.
Omdat het op een natte PVC pijp moeilijk lijmen is zou je een noodreparatie kunnen uitvoeren:
Rubberen lap maken die over de zaagsnede valt, en die tegen het lek aanklemmen met Tie-raps. Lijkt me dat je dan de grootste ellende wel kwijt bent.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_76890856
kost je in ieder geval aan water want zit buiten je meter om....
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:56:38 #21
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_76890895
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Denk trouwens ook niet dat er volledige druk op staat. Als je hem verder door zou zagen komt er minder water uit.
Scherpt opgemerkt!
pi_76890938
ok ik heb even gegraven in mijn tuin waar mijn regenpijp de grote buis zou moeten kruizen en wat bleek: daar zit onder de grond een 40cm brede verticale buis met deksel waar zowel mijn regenpijp als die pijp waar nu water uit komt op uit komt. toen ik klopte op de deksel klonk het hol dus ik heb de deksel er af gehaald en zag dat deze brede buis halfvol staat met water. de aansluiting van de doorgezaagde buis ligt dieper dan deze waterhoogte dus logisch dat het eruit loopt

oftwel: het is gelukkig de HWA en er was dus toch meer smeltwater dan ik had verwacht.

pfew
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:40:51 #23
52191 DABAMaster