abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61292373
Ook dan ook maar mijn blunder hier

Even in mijn huurflat een TV ophangen in een betonnen kolom in de woonkamer.
Eerst 4 grote gaten boren en daar dikke keilbouten in.
Vervolgens het frame van die uitschuifarm erin, 4 moeren erop en het spulletje aandraaien

Tot zover ging alles prima maar ik dacht die TV is zwaar dus ik draai het nog wat strakker aan.
Grote knal, heel even blauw licht en meteen het licht uit... oops

Keilbout teruggemept en de zekering weer aan..
Dat ging goed, mazzel

Dus twee gaten ernaast gemaakt en de boel weer opgehangen.
Wat papier in gat en plamuur erover, klaar..

De flat ben ik al dik 10 jaar weg...
pi_61294972
Samen met een vriend even glasvezelen. Wij netjes de WCD's van de muur afgehaald en gaan met de banaan netjes over het WCD heen (met opzet zouden we later uitsnijden). nadat we 3 banen van het WCD af zijn krijgen we ineens een oplazer van de muur stond heel de muur onder spanning omdat het glasvezel lijm het stopcontact was ingelopen was er een spanning ontstaan op de muur .

Zoiets doe je maar 1 keer
pi_61295546
quote:
Op maandag 1 september 2008 16:23 schreef Ultralaser het volgende:
Samen met een vriend even glasvezelen. Wij netjes de WCD's van de muur afgehaald en gaan met de banaan netjes over het WCD heen (met opzet zouden we later uitsnijden). nadat we 3 banen van het WCD af zijn krijgen we ineens een oplazer van de muur stond heel de muur onder spanning omdat het glasvezel lijm het stopcontact was ingelopen was er een spanning ontstaan op de muur .

Zoiets doe je maar 1 keer
Altijd stroom eraf halen he
pi_64599257
Hoewel gepost in 2009 is dit er nog eentje van 2008.
Op de valreep vlak voor oud en nieuw iets te veel risico genomen bij het ophangen van een wandrek in de bijkeuken. Ik wist dat ik vlak bij de leiding van de de wasmachine wandcontactdoos zat maar ik wilde graag de gaten op die plek.
En aangezien ik in mijn langdurige kluscarriere nog nooit een leiding doorboord heb ging ik er vanuit dat het wel goed zou gaan.
Helaas.... deze keer niet.
Een mooie blauw oranje vlam aan de steenboor (met een beschaafd plofje) maakte een eind aan mijn vlekkeloze staat van dienst.

Omdat ik rekening hield met een langdurig gevecht met het verwijderen van oude en het trekken van nieuwe draden heb ik een installateur ingeschakeld. Deze heeft wat meer ervaring en beter materiaal dan ikzelf. Maar soms valt het mee, in dik 20 minuten was de bedrading vervangen en opnieuw aangesloten aan beide kanten.

-
pi_64602474
Wel vuurwerk gehad!
pi_64720121
Vriendinlief en ik waren vorige week bezig de houten vloer te leggen in ons nieuwe huis. Veel hoekjes en dus dankbaar gebruik gemaakt van de decoupeerzaag. Mensen die me wat langer kennen zouden nu al beginnen met hun hart vasthouden, maar het ging urenlang goed. Tot ik heel geconcentreerd een hoekje uit aan het zagen was en ik ineens mijn sjaal strak om mijn nek voelde draaien. Wat bleek, een van de uiteinden van mijn sjaal (een met draadjes/franjes) was verstrikt geraakt in de luchtsleuven van de decoupeerzaag. Ik stopte verschrikt met zagen en riep heel hard: "Help!"
Vriendin stormt naar buiten, ik stond daar hulpeloos de sjaal uit de zaag te trekken terwijl hij nog strak om m'n nek zag... Zegt ze heel droog: "Je kunt ook de sjaal af doen..." Gelukkig hebben we mij, de decoupeerzaag en de sjaal nog kunnen redden.

Veiligheid voor alles, dat heb ik sindsdien wel in m'n oren geknoopt
pi_64723126
lekker slim idd om met een sjaal om te gaan klussen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_64724156
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef Leipo666 het volgende:
Zoiets overkomt ook alleen een vrouw
pi_64724688
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef Leipo666 het volgende:
ik klus regelmatig met m'n sjaal, maar werk dan niet met draaiende machines
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:47:54 #190
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_64729284
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:21 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Zoiets overkomt ook alleen een vrouw
Ik heb ooit een (vermoedelelijk) mannelijke chef gehad, die ons op de werkvloer kwam 'helpen'. Door met handschoenen aan te gaan boren met een kolomboor.

Next stop: ER! Boor greep de handschoen, draaide het stiksel van de duim zeer strak en trok de genoemde duim zowat van de hand af...

Moraal van dit verhaal: denk even kort na bij wat je gaat doen, geen losse kleding/haren bij draaiende gereedschappen!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_64729996
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:47 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik heb ooit een (vermoedelelijk) mannelijke chef gehad
Gecondoleerd, is de operatie mislukt naar vrouw?
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 13:37:31 #192
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_72278589
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Tijd om dit geniale topic toch maar eens omhoog te schoppen
Heb je weer een mooie?
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 13:55:22 #194
92034 crew  Vonkenboer
pi_72278865
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:44 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Heb je weer een mooie?
Iedereen kent wel van die altrex dubbele trappen; waar je aan beide kanten op en af kunt stappen.

Ik moet een centraaldoos aflassen; er was niet zoveel ruimte in die kamer omdat er wat meer mensen aan het werk waren (renovatie klusje), ik loop aan de ene kant de trap op, las op mijn gemak vakkundig de draden in de centraaldoos af en ik stap zonder echt te kijken achterwaards vervolgens aan de andere kant van het trapje weer af om met mijn voet midden in een 10L emmer water die daar door de tegelzetter even neer is gezet te gaan staan
pi_72278914
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Iedereen kent wel van die altrex dubbele trappen; waar je aan beide kanten op en af kunt stappen.
[ afbeelding ]

Ik moet een centraaldoos aflassen; er was niet zoveel ruimte in die kamer omdat er wat meer mensen aan het werk waren (renovatie klusje), ik loop aan de ene kant de trap op, las op mijn gemak vakkundig de draden in de centraaldoos af en ik stap zonder echt te kijken vervolgens aan de andere kant van het trapje weer af om met mijn voet midden in een emmer water van de tegelzetter te gaan staan
maar goed dat het geen tegellijm was
pi_72281592
quote:
...

Een pot verf was nog erger geweest. Gelukkig geen ervaring mee.
pi_72291093
quote:

[..]

[ afbeelding ]

<knip>
Ik gebruik voor mijn werk een 3-treden versie van dat ding.

En iedere keer als ik op een ander trapje sta 'vergeet' ik dat die meestal meer treden hebben :X
Voor mijn werk (aan de 'goede' kant van de WCD) moet ik soms wel 10x dat trapje op en af, ik loop gewoon zonder te kijken omhoog.

Blunders:
  • Ik heb zelf mijn hele interieur van mijn kamer gemaakt, hoogslaper bed (met computer er in verwerkt), kasten (klerenkast met een schuine voorkant en rekening houdend met de afvoer van de afzuigkap en verwarmingsbuizen (kastverwarming :P ) en 1 Ikea Billy boekenkast.
    Ik denk: "boekenkast, die kan ik dus mooi vol zetten met boeken", maar ik had de kleine lettertjes niet gelezen, er mag maximaal 30kg in.
    Op een nacht hoorde ik een klap, was 1 van de planken er uit gevallen.
    Hoe komt dat? de zijplanken stonden:
    1
    2
    3
     |__|
    / __ \
    \ __ /

Waarbij de onderste 'losse' plank geen steun meer had.
    Opgelost met hoekijzertjes, gewoon met korte schroefjes vastgezet. Nu is het wachten tot de hele zijkant (andere staat nu tegen een fatsoenlijke kast aan) het begeeft, staat nog steeds aardig bol :+

• Dingen vasthouden waar je mee bezig bent, en dan je vingers meenemen. De littekens op mijn rechterhand zijn nu dus (duim) mes, (wijsvinger) 2x bijl, waarvan er 1x een hele grote waar 7 hechtingen in moesten, (middelvinger) boormachine, en (pink) tafeltennistafel. En nog een paar met onbekende herkomst. Je kan wel raden met welke hand ik het meeste werk :@

• Van een lichtschakelaar een lichtschakelaar willen maken met WCD.
    Het is een wisselschakelaar, dus 3 aders (fase en 2x schakel) waar er dus 5 moesten komen (fase, 0 en aarde + 2x schakel)
    Ik dacht daar ging het dus al fout: nieuwe aders aan de oude knopen, en doortrekken.
    Fout: zat erg vast. Dan maar 2 er uit en de 3e als trekdraad gebruiken. Ging ook niet.
    De schakelaar zat in een gipswand, en ik kreeg een heldere ingeving: als ik de bovenste plint losmaak kan ik misschien zien waar het vast loopt. Ik maak de plint los, en zie een stukje flex zitten wat het plafond in gaat. Hé, als ik dat losmaak heb ik daar een 'tussenhalte', en kan dus eerst de draad naar bovenaan het wandje trekken, en van daaruit naar de centraaldoos.
    Draden zaten nog steeds vast, en na een wilde ruk brak de gipswand :X :(
    Gelukkig is glasweefselbehang sterk, en dat hield de boel bij elkaar, ik had dus een soort luik gemaakt. Ik kon dus zien dat de flex was losgeraakt, en een lusje in de aders de boel blokkeerde. Gecorrigeerd, en de 5 aders getrokken. Ik had geen zin om het gipswandje te vervangen, dus tapijttape en de spijkers van het bovenplintje houden de boel bij elkaar.
    En natuurlijk een kast. Wijze les voor de volgende keer: EERST de kast op zijn plek (had het gat in de kast al groter gemaakt) en DAN pas afmonteren :P
  • Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
      maandag 31 augustus 2009 @ 08:29:25 #198
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_72301699
    quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik moet een centraaldoos aflassen; er was niet zoveel ruimte in die kamer omdat er wat meer mensen aan het werk waren (renovatie klusje), ik loop aan de ene kant de trap op, las op mijn gemak vakkundig de draden in de centraaldoos af en ik stap zonder echt te kijken achterwaards vervolgens aan de andere kant van het trapje weer af om met mijn voet midden in een 10L emmer water die daar door de tegelzetter even neer is gezet te gaan staan

Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_72301937
    * Alle 4 de prachtige behangrollen a 45 euro de rol alvast voorgeknipt........ 20 centimeter te kort....

* Met secondenlijm het autospiegeltje weer aan de voorruit geplakt. 2 weken later, zonnetje, een barst van 10 centimeter in de voorruit, na erover gebeld te hebben naar de grote superlijmgigant kreeg ik ook nog eens een uitbrander hoe of ik het in mijn hoofd haalde om dat met 1 secondenlijm te gaan doen. IEDEREEN wist toch dat daar speciale lijm voor was?
    pi_72304392
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 08:55 schreef Mejuffrouw het volgende:
    * Alle 4 de prachtige behangrollen a 45 euro de rol alvast voorgeknipt........ 20 centimeter te kort....
    En toen maar je plafond verlaagd?
      maandag 31 augustus 2009 @ 11:52:28 #201
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_72305268
    Ook maar eens mijn bijdrage hie rdoen, hoewel ik met de hand op het hart kan zeggen dat het niet MIJN blunder was...

Ik had een aannemer opdracht gegeven om mijn keukendak te vervangen. Er zat een zeeg in en de dakbedekking was slecht. Ook maar gelijk isoleren van buitenaf.
    Zal je net zien... krijgen we een echte winter in Nederland waardoor het te koud was om te werken. Wachten en wachten dus...

Et voila, daar was het mooie weer dan., Hele week goed, maar alleen op de dinsdag was het minder. Die aannemer... tsja, ik kan het niet doen tenzij je ook niet boeiborden neemt. Doe je dat niet dan kan ik niet beginnnen omdat je dan een bak houd. Doe je het wel, dan kan er een zeil overheen zodathet water mooi afloopt.

prima joh, nieuwe boeiborden erbij, maar jij gaat beginnen... ok.. Dak eraf, alles mooi waterpas met de juiste afslag met houten platen. De volgende dag kwam de rest. Zeil eroverheen gedana doro de aannemer en met ene tot morgen vertrok hij...

Staat de onderbuurman om 4 uur snachts op de deur te dreunen. De stoom kwam uit zijn oren... en het water langs zijn muren.. Ik had 5 cm water in de keuken...

Wat bleek... de aannemer had idd een keurig zeil gespannen.. maar niet gezien dat er een verborgen goot onder de pannen zat... die keurig ONDER het zeil uitkwam... Tsja die wolkbreuk die nacht deed de rest...

Dat zijn ECHT de momenten dat je denkt... God zij dank heb ik het uitbesteed aan een erkende aannemer
    We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
    pi_72306478
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 08:55 schreef Mejuffrouw het volgende:

* Met secondenlijm het autospiegeltje weer aan de voorruit geplakt. 2 weken later, zonnetje, een barst van 10 centimeter in de voorruit, na erover gebeld te hebben naar de grote superlijmgigant kreeg ik ook nog eens een uitbrander hoe of ik het in mijn hoofd haalde om dat met 1 secondenlijm te gaan doen. IEDEREEN wist toch dat daar speciale lijm voor was?
    schitterend
    pi_72307834
    Zelf een terrarium bouwen, platen laten zagen en nog overwogen om te laten bezorgen maar neeeee pollewoppie is een nederlander dus die doet zuinig!!

Eerste paar platen past makkelijk alleen de laatste stak nog een klein stukje uit, dus ik duw hem er net een stukje verder in en toen.. KRRRRRRRRAK plaat tegen de binnenspiegel en de hele voorruit was één grote barst en natuurlijk niet verzekerd ertegen
      Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 16:40:24 #204
    92034 crew  Vonkenboer
      maandag 31 augustus 2009 @ 16:49:07 #205
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_72313456
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 16:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vooral indenken hoe dat er uit heeft gezien
    Dat kun jij ook het beste doen

Ik zie het voor me zoals in een zwartwit film van Laurel en Hardy
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      PR/Manusje van alles woensdag 23 september 2009 @ 21:23:58 #206
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_73051177
    Paar mooie fouten deze week! Gelukkig niet mijn fouten.

Tegels in een badkamer, tot aan het plafond, en in het midden lopen dan twee banen met een motiefje op de tegels. 25 x 20 in de kleur beige De Tsjechische tegelzetter vond het wel mooi staan om twee verschillende kleuren tegels in een badkamer te plakken. De tegels met het motiefje hadden gewoon een totaal andere kleur Probeer dan maar eens in je beste Tsjechisch uit te leggen dat ie die 100 tegels er weer af kan bikken.

Erachter komen dat de sparing voor de nastel-kozijnen voor de meterkast in 30 appartementen te groot zijn. Oftewel: de sparing was te klein. Er moest een deur in van 88 cm en dan is de sparing 93 cm zodat het perfect past. Alleen hadden de ytong-boeren de sparing mooi 88 cm gemaakt. Oplossing: 30 nieuwe bovendorpels + deuren van 83 cm. Wat natuurlijk wel perfect past. Niemand die het merkt.

20 vierkante meter aan tegelwerk kunnen slopen omdat de keukens 5 cm hoger komen dan op de tekening stond. En dan steken de bovenkastjes voorbij de tegels. Was een leuke week voor de tegelzetters Hebben wel eer van hun werk gehad zeg

BAM kwam tot de conclusie dat ze nog een aantal kabels voor de elektra door het gebouw moesten hebben. Door de meterkasten van de derde verdieping naar de begane grond. Soort van rond-leiding of zo... Weten de vonkenboeren vast meer over te vertellen. Joh geen probleem dan bellen we een betonslager om 12 gaten van rond 35 te boren door de betonvloer meneer gaat vrolijk aan het werk en neemt in elke meterkast minimaal twee elektra buisjes en CAI mee. Helemaal door Bleek dus dat ze gewoon maar gegokt hebben waar de gaten moesten komen. Totaal niet overlegd met de installateur. Ook leuk dat de meterkasten al bijna klaar waren. Op de groepenkast na hing alles er al. Gasmeter en shit. Zat dus allemaal onder een mooie laag met waterig beton gruis.

Meterkastbord die mooi van de wand in de meterkast valt en in z'n val een randje van de net opgehangen gasmeter meeneemt. Dingen zijn tegenwoordig van plastic Kon ook weer een nieuwe op

Ennn! een pallet met alle wand- en vloertegels voor één appartement die door een verrotte pallet zo uit de kraan mietert. Alles kapot
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      woensdag 23 september 2009 @ 22:07:22 #207
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_73053234
    goh, waarom worden nieuwbouwprojecten steeds duurder...

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      PR/Manusje van alles woensdag 23 september 2009 @ 22:09:35 #208
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_73053338
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 22:07 schreef Jumparound het volgende:
    goh, waarom worden nieuwbouwprojecten steeds duurder...

Ach, grotendeels vaste prijzen met de onderaannemers dus is het niet mijn probleem! Afschuiven die troep. En dit soort 'foutjes' vul je weer op met iets anders, in plaats van een duur product kies je dan een vergelijkbaar, maar goedkoper product.
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
      woensdag 23 september 2009 @ 22:12:30 #209
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_73053468
    precies, maar die onderaanemer zal de volgende keer hoger inzetten om gepruts te voorkomen

Foutje van mijn hand.

In het half donker beginnen met een muurtje maken, en als er gestuct is en de kledingbuis moet worden opgehangen blijkt dat ie 4-6 cm uit het lood staat (aan de bovenkant)

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    pi_73058323
    Oh ik had laatst wat...

Ben aan het stucen, stuc eerst de muur rechts van me..goed, zat er netjes op, maar ik ga links dus verder met de muur die daar haaks op staat.
    Ben ik een eindje verder, druk ik zo mijn kont in het natte gedeelte van de eerste muur...
    Dat is nou net niet wat je wilt zien op een net gestucte muur.....je kont-afdruk..
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')