De broer van Verdonk is actief in de VVD. Hij zit in de denktank van Rita Verdonk. Lijkt me dat hij een probleem heeft nu.quote:Een voorval
Bron : Trouw
dinsdag 21 november
Ik schets u een voorval, zoals dat zich voordeed in een gewone straat in Nederland, zo’n straat zoals u hierboven ziet. Het is een klein voorval, er zijn belangrijker dingen in het leven, maar juist die kleine zaken, die zijn hardnekkig en ze treffen ons het meest.
De getroffene in dit geval was een Senegalese man, die zeventien jaar in Nederland woont. Hij heet Ibou. Hij deelt een dochter van dertien met een Nederlandse vrouw, Gemma, met wie hij niet samenwoont.
Van het voorval heeft hij aangifte gedaan.
Op een late avond in september – het was bijna middernacht – was hij in zijn auto met Frans kenteken naar Gemma op weg. Ibou is regelmatig in Parijs: hij is oprichter en bedenker van www.global-Linq.org, een site die mondiaal via muziek en educatie wil bijdragen aan een betere wereld, want Ibou gelooft in het ’positieve in ieder mens’. Daarom organiseert hij komende maand een vrolijke reggae-rally tussen Parijs en Dakar.
Vlakbij het huis van Gemma zag Ibou een auto midden op de rijweg staan. Het linkerportier stond open en de bestuurder sprak met een jongen op een scooter. Ibou passeerde de auto langs de rechterzijde maar zag toen in zijn spiegel hoe de bestuurder achter hem het portier dichttrok en hard achter hem aan reed.
Een paar honderd meter verder en met een opgewonden man vlak op zijn bumper stopte Ibou voor het huis van Gemma. In een oogwenk stond de opgewonden man naast zijn auto. „Wat moet dat met die kut-Franse auto van je, zwarte aap, je haalde me rechts in, wat moet je hier? Ga terug naar je smerige apenland.” De man, zoveel was duidelijk, was dronken. Ibou bewaarde zijn kalmte. Zei tegen de man dat hij zich erg onbeleefd gedroeg. Waarop de man in nog grotere woede ontstak. „Wacht maar, zwarte aap, ik ga je pakken, wacht maar.” Daarop beende hij een paar huizen verderop een voordeur in en drong het tot Ibou door dat hij kennelijk een buurtgenoot was. Ibou belde bij Gemma aan om hulp en ook elders in de straat werd in menig slaapkamer het licht ontstoken.
De dronken man kwam weer naar buiten, liep op Ibou’s auto af en stak een briefje achter de ruitenwisser. Daarop bedacht hij zich, griste het briefje weer weg en frommelde het onder het uiten van de grofste verwensingen in de hand van Ibou. „Ik kom je halen, ik ken de onderwereld hier”, fulmineerde hij. Op het briefje stond wanneer. De volgende ochtend half negen. ’Wie is hier onbeleefd?’ had hij er nog onder geschreven. Toen de inmiddels gealarmeerde politie arriveerde, trok de man zich terug in zijn huis. De agenten namen verklaringen op, ook van getuigen, maar niet van de man want die was niet meer aanspreekbaar. Thuis bij Gemma op de bank vernam Ibou, die als een kind zat te huilen, wie zijn belager was. Die man, zei Gemma, is Ad Verdonk, de broer van Rita.
Misschien moet de minister van integratie weer eens iemand vragen zijn excuus aan te bieden.
Is daar ook aangifte van gedaan? Zit die neef ook in de denktank van Wouter?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:32 schreef Scorpie het volgende:
En weet je wat ik gehoord heb? Dat de neef van de vader van Wouter bos zijn zoon homo is![]()
Tja,. de censuur is heftig vandaag maar daar kunnen we niet mee akkoord gaan natuurlijk, zal jij ook niet willen denk ik.quote:
Ach, het was even om de ironie van de zaak te laten inzien. Ontopic. Vermeld je even erbij dat het een column is van een linkse schrijver van de Volkskrant? Of zoals het bij geenstijl gaat:quote:Op woensdag 22 november 2006 12:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Is daar ook aangifte van gedaan? Zit die neef ook in de denktank van Wouter?
Het bericht klopt, er is aangfite gedaan, de politie bevestigt da thet om de broer van Verdonk gaat.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:32 schreef Scorpie het volgende:
Zet vooral even je bron erbij, plus de vermelding dat het een column is. Nu denken mensen dat dit de waarheid is.
Foei SCH, nooit gedacht dat jij riooljournalistiek zou bedrijven!
In POL is ie op slot gegaan, ik hoop dat ze hier het zelfde doen.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja,. de censuur is heftig vandaag maar daar kunnen we niet mee akkoord gaan natuurlijk, zal jij ook niet willen denk ik.
Je bent voor censuurquote:Op woensdag 22 november 2006 12:36 schreef Kadesh het volgende:
[..]
In POL is ie op slot gegaan, ik hoop dat ze hier het zelfde doen.
Wel op bagger topic's zoals dit ja.quote:
Tja, bij GeenStijl mag er wel over gepraat worden, hier wordt het fijntjes weggemoffeld.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, het was even om de ironie van de zaak te laten inzien. Ontopic. Vermeld je even erbij dat het een column is van een linkse schrijver van de Volkskrant? Of zoals het bij geenstijl gaat:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/041256.html#comments
Wat is er bagger aan? Omdat het je niet uitkomt. Hypocriet hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:37 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Wel op bagger topic's zoals dit ja.
Dat is idd stijlloos.nlquote:Op woensdag 22 november 2006 12:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, bij GeenStijl mag er wel over gepraat worden, hier wordt het fijntjes weggemoffeld.
Alle anti VVD sentimenten zijn toch automatisch SP propaganda? Je bent in dit leven toch OF een kapitalist OF een communist?quote:
Met dit weer.quote:
Nee.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Alle anti VVD sentimenten zijn toch automatisch SP propaganda? Je bent in dit leven toch OF een kapitalist OF een communist?
Ga lekker buitenspelen joh.![]()
+ het feit dat het een column is. Fictie dus.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:41 schreef Scorpie het volgende:
Valt het trouwens op dat er drie alinea`s worden gebruikt om de goedheid en liefdadigheid van deze Ibou te benadrukken? En dat het feitelijke verhaal in slechts 1 alinea gepropt is, zonder vermelding van overige feiten?
Hij was overduidelijk dronken, dus heeft ie een goed excuus.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:43 schreef SCH het volgende:
Wat vinden jullie dan het gedrag van Ad Verdonk, als jullie uitgemekkerd zijn over de bron en zo.
Ik vind het hetzelfde als bij iedere andere Nederlander, ik keur het af.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:43 schreef SCH het volgende:
Wat vinden jullie dan het gedrag van Ad Verdonk, als jullie uitgemekkerd zijn over de bron en zo.
Het komt je niet goed uit?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind het hetzelfde als bij iedere andere Nederlander, ik keur het af.
Kan dan nu dit topic dicht? Deze stemmingmakerij en laster ben ik een beetje zat.
Uitgemekkerd over de bron? Is toch best relevant of niet?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:43 schreef SCH het volgende:
Oke, leg me dan eens uit wat dit nou inhoud? Waarom zou het "mij niet goed uitkomen" ? Omdat het toevallig familie is van Verdonk?quote:
De VVD is veel te links voor jouquote:Op woensdag 22 november 2006 12:47 schreef HassieBassie het volgende:
O shit, de broer van Verdonk is een racist? Kut, nou kan ik natuurlijk niet meer op de VVD stemmen![]()
Misschien had Ibou wel een apenpak aan. De 11e van de 11e is tenslotte nog niet zo lang gelee. Die kutapen altijd.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:43 schreef SCH het volgende:
Ik heb het niet over het bericht maar over jouw slotjesgezeikhuil.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, leg me dan eens uit wat dit nou inhoud? Waarom zou het "mij niet goed uitkomen" ? Omdat het toevallig familie is van Verdonk?
Waar slaat het op, leg me nou eens uit a) wat dit bericht voor waarde heeft en b) waarom het mij niet goed zou uitkomen?
Ah, je bent dus zo`n topic-rellert, nu herken ik je pas!quote:Op woensdag 22 november 2006 12:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het berciht maar over jouw slotjesgezeik.
De argumenten zijn op?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, je bent dus zo`n topic-rellert, nu herken ik je pas!
Klopt. Maar dankzij een gebrek aan alternatieven krijgt Rita toch mijn voorkeursstemquote:Op woensdag 22 november 2006 12:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De VVD is veel te links voor jou![]()
Geef eens antwoord op mijn vragen, genaamd a) en b), zoals eerder voorgesteld ?quote:
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:56 schreef teamlead het volgende:
Wat is dit nu voor debiel bericht? What's next? De achterneef van Marijnissen rijdt een mercedes? Who gives a fuck? Wat kan mij de broer van Verdonk nu verrotten? Gaat hij over het programma van de VVD? Nee. Is hij de minister? Nee. Dan is hij dus niet van belang.
Waarom kan het in dit land nou nooit eens over de inhoud gaan, over het beleid, over de toekomstvisie? Nee, het gaat er hier over of Rutte wel of niet zou moeten trouwen, of Zalm nog steeds zo graag flippert, of de broer van Verdonk wellicht een racist is en welke kleur haarverf Wilders gebruikt.
Hij zit in de denktank van Verdonk.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:56 schreef teamlead het volgende:
Wat is dit nu voor debiel bericht? What's next? De achterneef van Marijnissen rijdt een mercedes? Who gives a fuck? Wat kan mij de broer van Verdonk nu verrotten? Gaat hij over het programma van de VVD? Nee. Is hij de minister? Nee. Dan is hij dus niet van belang.
...
ja dus? het programma is al geschreven hoorquote:Op woensdag 22 november 2006 12:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens.
Ad Verdonk zit in de denktank van Rita Verdonk en is dus een politieke factor binnen de VVD,
quote:Op woensdag 22 november 2006 12:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
ja dus? het programma is al geschreven hoor
rustig laten zitten. Hij is geen bewindspersoon, heeft geen formele invloed en is dus niet relevantquote:Op woensdag 22 november 2006 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hij zit in de denktank van Verdonk.
Zo - het AD heeft SCH even geholpen met een nieuwsbericht.quote:Boete voor scheldende broer Verdonk
DE MEERN - De broer van VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) moet op last van de officier van justitie in Utrecht...
...130 euro betalen wegens ‘eenvoudige belediging aan de openbare weg’.
‘Ga terug naar je smerige apenland’, zou Ad Verdonk volgens het slachtoffer hebben geroepen tegen een Senegalese man in zijn straat in De Meern. De Senegalees zou enkele weken geleden in zijn auto tot stoppen zijn gedwongen door Ad Verdonk.
Volgens zijn vriendin werd de Senegalees uitgescholden en gediscrimeerd. Verdonk zou haar vriend hebben uitgemaakt voor ‘zwarte aap’. En wat hij hier moest met ‘die kut-Franse auto’. De gemoederen liepen zo hoog op, dat de straat ervoor uitliep.
Verdonk, die jarenlang commercieel manager van FC Utrecht was, laat in een reactie weten dat het verhaal van de Senegalees zeer eenzijdig is. ,,Verder wil ik geen enkel commentaar geven.’’ Als Verdonk het schikkingsvoorstel van 130 euro niet betaalt, dan moet hij voor de politierechter verschijnen.
Hij zat in denktank en het campagneteam voor haar verkiezing als lijsttrekker van de VVD die ze heeft verloren.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:42 schreef sigme het volgende:
Hoe zat dat nou met dat denktankteam? Die broer van Verdonk zat in Verdonks campagneteam of zo? Bij de lijsttrekkersverkiezing van de VVD of bij de verkiezingen van gister? Of beide?
Tja, bedenk maar ongeveer wat een denktank doet. In dit geval dus nadenken en brainstormen over de te volgen koers om lijsttrekker te worden, waarschijnlijk over vorm en inhoud.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:46 schreef sigme het volgende:
Wat voor denktank was dat dan, als die denktank weer wat anders was dan het campagneteam?
De ander kant zijnde teveel drank achter de knopenquote:Op donderdag 23 november 2006 09:49 schreef SCH het volgende:
Als het verhaal zo eenzijdig zou zijn, dan kan hij best de andere kant even belichten.
Of nog veel meer racistische termen.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:56 schreef sigme het volgende:
[..]
De ander kant zijnde teveel drank achter de knopen?
Hypocriet hoe snel jij altijd over nuance heen stapt. Als je het uit komt, gedraag je je opeens als een botte Wilders-demagoog.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Of nog veel meer racistische termen.
Maar een schokkend bericht vind ik. Als dit de familietraditie typeert....
quote:Op donderdag 23 november 2006 10:19 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Hypocriet hoe snel jij altijd over nuance heen stapt. Als je het uit komt, gedraag je je opeens als een botte Wilders-demagoog.
Waar staat dat?quote:Op donderdag 23 november 2006 10:43 schreef A_L_N_F het volgende:
ah dus omdat het de broer is is rita ook zo?
Wat een onzin. Al zitten er in de hele familie van Verdonk uitsluitend moordenaars, doet er niet toe.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar een schokkend bericht vind ik. Als dit de familietraditie typeert....
En Nederlanders kunnen alleen denken in hokjes....quote:Op donderdag 23 november 2006 10:48 schreef JohnDope het volgende:
Franse kentekens roepen ook agressie op, dat zijn 9 van de 10 keer junks.
Dat laatste zou natuurlijk waar zijn als hij op geen enkele manier bij haar poltieke werkzaamheden zou zijn betrokken. Hij is notabene 1 van haar adviseurs dus het is wel degelijk relevant.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:50 schreef Nembrionic het volgende:
Wat een stemmingmakerij weer.
Het maakt geen flikker uit wat je broer doet. Of je vader. Of de tante van de kat van je hond.
Smerige spelletjes altijd weer om mensen zwart te maken
Dit is echt van geen enkele waarde mbt Verdonk.
Rare manier van interpreteren. Ik weet niet of Rita ook zo is. Ik constateer dat iemand door wie ze zich laat adviseren zo is. Moet ze haar broer niet meer inschakelen vind jij?quote:Op donderdag 23 november 2006 10:59 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
je topictitel en je tekst suggereert het.
ga nu niet doen of je meki bent.
Adviseren als in 'aan de borreltafel even met elkaar praten'.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Rare manier van interpreteren. Ik weet niet of Rita ook zo is. Ik constateer dat iemand door wie ze zich laat adviseren zo is. Moet ze haar broer niet meer inschakelen vind jij?
AdviZeur ja...quote:Op donderdag 23 november 2006 10:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat laatste zou natuurlijk waar zijn als hij op geen enkele manier bij haar poltieke werkzaamheden zou zijn betrokken. Hij is notabene 1 van haar adviseurs dus het is wel degelijk relevant.
Dat is wel erg gemakkelijk. Het is niet bepaald een broer die ze nooit ziet en het is natuurlijk toch raar dat een minister geadviseerd wordt door iemand die in het openbaar dergelijke teksten uitspreekt. Ook als je dronken bent, dan roep je zulke dingen toch niet?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
AdviZeur ja...
Het is nou niet bepaald een officiele functie ofso, dat adviseur zijn. Dat is meer bij de openhaard lullen over het weer.
gezien de bron en de schrijver wil ik het complete verhaal wel horen.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is wel erg gemakkelijk. Het is niet bepaald een broer die ze nooit ziet en het is natuurlijk toch raar dat een minister geadviseerd wordt door iemand die in het openbaar dergelijke teksten uitspreekt. Ook als je dronken bent, dan roep je zulke dingen toch niet?
Het is een schandaal, ook los van dat hij haar broer is. Maar het is haar broer. Kan je niet omheen en het is nou eenmaal relevant.
Gek dat ik niemand hoor over de teksten die hij uitkraamt.
Lul niet. Een schandaal wordt alleen een schandaal OMDAT je wilt dat het een schandaal is.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:33 schreef SCH het volgende:
Het is een schandaal, ook los van dat hij haar broer is. Maar het is haar broer. Kan je niet omheen en het is nou eenmaal relevant.
Jawel..maar zie hierboven. Het is nl totaal niet interessant.quote:Gek dat ik niemand hoor over de teksten die hij uitkraamt.
En weer dat negeren van wat die broer gezegd heeftquote:Op donderdag 23 november 2006 11:52 schreef milagro het volgende:
Leuk, dit, pogign nummer zoveel
Rita Verdonk moet en zal uit een racistisch nest komen omdat haar drionken broer nare dingen gezegd zou hebben tegen een neger die uiteraard in het verhaal naar voren gebracht wordt als een intens goed mens
Hij is bij haar politieke werk betrokken. Dus straalt het wel degelijk op haar uit. Als hij in dienst was van de VVD was hij acuut ontslagen.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:36 schreef Nembrionic het volgende:
Hetzelfde geldt hier. Verdonk is niet verantwoordelijk voor de acties en uitspraken van haar broer.
Dat kun je dus NIET op haar betrekken.
En weer het verhaal maar van één kant bekijken.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
En weer dat negeren van wat die broer gezegd heeft
wat de neger BEWEERT dat die broer gezegd zou hebbenquote:Op donderdag 23 november 2006 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
En weer dat negeren van wat die broer gezegd heeft
quote:Op donderdag 23 november 2006 11:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En weer het verhaal maar van één kant bekijken.
Maar hij IS niet in dienst van de VVD. Sodemieter op met je gestookquote:Op donderdag 23 november 2006 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij is bij haar politieke werk betrokken. Dus straalt het wel degelijk op haar uit. Als hij in dienst was van de VVD was hij acuut ontslagen.
Oh tuurlijk, doe er nog lekker een schopje bovenop. Negers liegen nou eenmaal altijd.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef milagro het volgende:
[..]
wat de neger BEWEERT dat die broer gezegd zou hebben
zou mij niets verbazen als de man amper NL's praat
Wat snap je niet aan die racistische teksten?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar hij IS niet in dienst van de VVD. Sodemieter op met je gestook![]()
Als en zou zijn echt de meest waardeloze woorden in een discussie als deze.
Kijk, daar heb je het alquote:Op donderdag 23 november 2006 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh tuurlijk, doe er nog lekker een schopje bovenop. Negers liegen nou eenmaal altijd.
En dan ga jij weer zeggen: dat heb ik niet gezegd SCH. Nee, maar dat suggereer je wel.
Ik snap nu wel dat je het niet zo erg vindt als dit ook ongeveer jouw vocabulaire is
De politie is gek?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Kijk, zo doe je dat altijd.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je het al
Nu ben ik ook al een racist
Dan, SCH, je valt meteen bij je eerste reactie op mij door je moreel superieure mandje
Stakker
Dat zeg ik niet. Maar de politie heeft geen statement afgenomen van Ad Verdonk. M.a.w. het is nogal een éénzijdig verhaal.quote:
Nee, jij wel.quote:
Huh? Tuurlijk wel man. Er is pv opgemaakt en hij is verhoord en beboet.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar de politie heeft geen statement afgenomen van Ad Verdonk. M.a.w. het is nogal een éénzijdig verhaal.
Zie de link.quote:Welke pagina van de Trouw staat het stuk?
Dat komt omdat die man dat waarschijnlijk ook echt vind. Dat betekend niet dat Rita - ook al is hij haar adviseur - exact dezelfde mening aangedaan is.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan die racistische teksten?
Die struisvogelpolitiek is zo benepen en achterhaald. Wees een kerel en leg eens uit hoe het komt dat de broer van een minister die haar ook nog adviseert dit soort teksten roept in een dronken bui.
Niets on topic, eng nek, JIJ begint met beschuldigingen aan mijn adres.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk, zo doe je dat altijd.
Eerst zeg je dat die neger wel gelogen moet hebben en nu reageer je het op mij af.
Sneu!
Maar het lukt je niet om dit topic te vergallen hoor.
On-topic
"De agenten namen verklaringen op, ook van getuigen, maar niet van de man want die was niet meer aanspreekbaar"quote:Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh? Tuurlijk wel man. Er is pv opgemaakt en hij is verhoord en beboet.
Welke link? Voorlopig zie ik WEER geen normale bron vermeld. Welke pagina van Trouw staat die COLUMN?quote:[..]
Zie de link.
Hmquote:Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Ongelooflijk toch. Je hoort niemand over die broer. Die zal het wel niet gezegd hebben want die zwarte, die spreekt natuurlijk geen Nederlands en hij is zwart dus moet wel liegen- die Ad is natuurlijk een fiere blanke kerel en die heeft het allemaal niet zo bedoeld immers.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef du_ke het volgende:
Het blijft een schande. Maar ja dit is het volk wat Verdonk steunt dus zo vreemd is het niet.
En dat betekend altijd dat de WAARHEID daadwerkelijk op tafel heeft gelegen?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:08 schreef sigme het volgende:
[..]
HmDie man (Verdonk) is veroordeeld (tot een boete van 130,-) voor die uitspraak.
Je citeert de column maar kan hem niet vinden? Die man is die avond niet meer verhoord omdat ie te bezopen was maar daarna uiteraard wel.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"De agenten namen verklaringen op, ook van getuigen, maar niet van de man want die was niet meer aanspreekbaar"
Dat staat in die COLUMN.
[..]
Welke link? Voorlopig zie ik WEER geen normale bron vermeld. Welke pagina van Trouw staat die COLUMN?
Twijfel je daar altijd zo aan of vooral nu?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat betekend altijd dat de WAARHEID daadwerkelijk op tafel heeft gelegen?
Naief zeg
Ik citeer vanuit je openingspost. Welke pagina? Of bestaat het artikel gewoon niet echt?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Je citeert de column maar kan hem niet vinden? Die man is die avond niet meer verhoord omdat ie te bezopen was maar daarna uiteraard wel.
nee toch?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:08 schreef sigme het volgende:
[..]
HmDie man (Verdonk) is veroordeeld (tot een boete van 130,-) voor die uitspraak.
Het stond dinsdag op pagina 5.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik citeer vanuit je openingspost. Welke pagina? Of bestaat het artikel gewoon niet echt?
Ik weet het niet hoor...je lult wel vaker uit je nek de laatste tijd.
Nee, dat betekent dat milagro's stelling nergens op sloegquote:Op donderdag 23 november 2006 12:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Naief zeg
Right!quote:Op donderdag 23 november 2006 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee toch?
ik dacht dat er een schikkingsvoorstel lag voor 130 euro, als hij die niet betaald moet hij voor de politierechter verschijnen?
quote:Op donderdag 23 november 2006 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee toch?
ik dacht dat er een schikkingsvoorstel lag voor 130 euro, als hij die niet betaald moet hij voor de politierechter verschijnen?
Elke boete is een schikkingsvoorstel als je het niet laat voorkomen.quote:Boete voor scheldende broer Verdonk
DE MEERN - De broer van VVD-minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) moet op last van de officier van justitie in Utrecht...
...130 euro betalen wegens ‘eenvoudige belediging aan de openbare weg’.
‘Ga terug naar je smerige apenland’, zou Ad Verdonk volgens het slachtoffer hebben geroepen tegen een Senegalese man in zijn straat in De Meern. De Senegalees zou enkele weken geleden in zijn auto tot stoppen zijn gedwongen door Ad Verdonk.
Volgens zijn vriendin werd de Senegalees uitgescholden en gediscrimeerd. Verdonk zou haar vriend hebben uitgemaakt voor ‘zwarte aap’. En wat hij hier moest met ‘die kut-Franse auto’. De gemoederen liepen zo hoog op, dat de straat ervoor uitliep.
Verdonk, die jarenlang commercieel manager van FC Utrecht was, laat in een reactie weten dat het verhaal van de Senegalees zeer eenzijdig is. ,,Verder wil ik geen enkel commentaar geven.’’ Als Verdonk het schikkingsvoorstel van 130 euro niet betaalt, dan moet hij voor de politierechter verschijnen.
Dus jij excuseert je voor alles wat je familie ooit gedaan heeft? Begin dan maar, want ik kan het me niet voorstellen dat je uit een gezin van heiligen komt.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ongelooflijk toch. Je hoort niemand over die broer. Die zal het wel niet gezegd hebben want die zwarte, die spreekt natuurlijk geen Nederlands en hij is zwart dus moet wel liegen- die Ad is natuurlijk een fiere blanke kerel en die heeft het allemaal niet zo bedoeld immers.
Het mechanisme werkt nou eenmaal zo du_ke. Ik vind het echt schokkend. Als mijn broers dit zouden doen, zou ik me de ogen uit de kop schamen en meteen excuses gaan aanbieden maar mijn broers, die best rechts zijn, komen niet op de idee van dit soort vocabulaire. Dat staat zo ver van ze af. Hoe verzint zo'n man het?
Nee, niet voor alles. Maar voor zoiets ergs zou ik wel even naar Friesland rijden idd.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus jij excuseert je voor alles wat je familie ooit gedaan heeft? Begin dan maar, want ik kan het me niet voorstellen dat je uit een gezin van heiligen komt.
ja ik weet het niet hoor, mij interesseert het onderwerp verder niet zo maar dan is hij nog niet veroordeeld toch?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:12 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Elke boete is een schikkingsvoorstel als je het niet laat voorkomen.
Gut...quote:Geen nieuwe reacties meer
Op de column van Wim Boevink zijn veel reacties binnengekomen. De kritiek van velen is de redactie inmiddels duidelijk. In eigen kring zullen we de vraag of wij hiermee onze grenzen hebben overschreden uiteraard ook verder bespreken. Omdat het modereren veel tijd kost en alle argumenten inmiddels bekend mogen zijn, plaatsen wij nu geen nieuwe bijdragen meer over dit onderwerp.
Hoofdredactie-Trouw
De kritiek was dat het niet aanging Verdonk verantwoordelijk te stellen voor gedragingen van haar broer.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:15 schreef Nembrionic het volgende:
Het artikel is reeds gevonden (iets wat SCH ook gewoon had kunnen doen maar weer naliet)
http://www.trouw.nl/dever(...)_Boevink_Een_voorval
Trouw reageert:
[..]
Gut...
Juist! En dat is ook mijn kritiek. Maar volgens SCH is die kritiek ongegrond.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:18 schreef sigme het volgende:
[..]
De kritiek was dat het niet aanging Verdonk verantwoordelijk te stellen voor gedragingen van haar broer.
Niet de inhoudelijke juistheid.
Volgens mij is die kritiek niet ongegrond, maar is het een weerlegging dat die broer wel degelijk politiek van invloed is op Verdonk.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Juist! En dat is ook mijn kritiek. Maar volgens SCH is die kritiek ongegrond.
Wat denk jij dan dat er voorgevallen is?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Naief zeg
misschien moest jij eens wat beter lezen, die url stond er al langquote:Op donderdag 23 november 2006 12:15 schreef Nembrionic het volgende:
Het artikel is reeds gevonden (iets wat SCH ook gewoon had kunnen doen maar weer naliet)
Trouw reageert:
[..]
Gut...
en tja, imho heb je je als familielid dat ook nog eens politieke functies vervult ten behoeve van dat andere familielid toch wel een extra verantwoordelijkheid om je fatsoenlijk te gedragen ..quote:Op donderdag 23 november 2006 09:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo - het AD heeft SCH even geholpen met een nieuwsbericht.
Er waren gisteren al topics over die voorbarig werden geacht maar het is dus wel degelijk waar. In deze column in Trouw wordt wat uitgebreider beschreven wat er zich zou hebben voorgevallen.
Nou, dat is zoiets als zeggen dat iemand niet veroordeeld is omdat er nog hoger beroep mogelijk is. Er is wel degelijk grond gevonden om hem te veroordelen tot straf (boete). Dit is alleen niet in een rechtzaak behandeld. Als die broer het niet aanvecht en dus de boete betaalt is hij gestraft wegens belediging. Dan kan je moeilijk zeggen dat hij daartoe niet veroordeeld is..quote:Op donderdag 23 november 2006 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik weet het niet hoor, mij interesseert het onderwerp verder niet zo maar dan is hij nog niet veroordeeld toch?
kun je gewoon aanvechten en dan wordt je pas veroordeelt ... of niet natuurlijk
quote:Op donderdag 23 november 2006 12:26 schreef moussie het volgende:
en tja, imho heb je je als familielid dat ook nog eens politieke functies vervult ten behoeve van dat andere familielid toch wel een extra verantwoordelijkheid om je fatsoenlijk te gedragen ..
Het waren reacties die vrijwel allemaal via GeenStijl kwamen die het natuurlijk vreselijk vonden dat er iets over Verdonk werd gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:18 schreef sigme het volgende:
[..]
De kritiek was dat het niet aanging Verdonk verantwoordelijk te stellen voor gedragingen van haar broer.
Niet de inhoudelijke juistheid.
als hij die boete daadwerkelijk betaald heeft wil ik daar nog wel in meegaan maar zolang dat nog niet gebeurt is dan vind ik het toch iets anders hoor, een politieambtenaar is geen rechter natuurlijk en je hebt verder weinig inspraak ... als de agent zegt dat je te hard reed dan reed je te hard, puntquote:Op donderdag 23 november 2006 12:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat is zoiets als zeggen dat iemand niet veroordeeld is omdat er nog hoger beroep mogelijk is. Er is wel degelijk grond gevonden om hem te veroordelen tot straf (boete). Dit is alleen niet in een rechtzaak behandeld. Als die broer het niet aanvecht en dus de boete betaalt is hij gestraft wegens belediging. Dan kan je moeilijk zeggen dat hij daartoe niet veroordeeld is..
Waarom? Dus als hij geen commentaar gaat geven moet je je onthouden van conclusies? Als hij nou had aangegeven binnenkort zijn kant uit te doeken te gaan doen sloeg een appèl op geduld ergens op. Nu niet.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:27 schreef sp3c het volgende:
heeft hij eigenlijk al aangegeven of hij het gaat betalen of niet?
lijkt me zowieso wat voorbarig om conclusies te trekken voordat zijn kant van het verhaal bekend is
Niet als je dat familielid actief inschakelt in je gevolg, dan snijdt het wel hout. Maar sowieso vind ik wel dat juiste deze minister hier iets mee zou kunnen. Zou me ook niet verbazen als ze dat doet en die mensen even belt of een briefje stuurt. Want dit is volgens mij echt niet haar soort taalgebruik en manier van doen.quote:
Moussiej de vorige pvda-er die dronken achter het stuur zat was die decante Ter Horst, maar het schokkende er van was, was dat Guusje het in de doofpot wilde stoppen en zelf baas van de politie is en wanneer een normale agent dat doet, dan wordt die ontslagen.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
misschien moest jij eens wat beter lezen, die url stond er al lang
[..]
en tja, imho heb je je als familielid dat ook nog eens politieke functies vervult ten behoeve van dat andere familielid toch wel een extra verantwoordelijkheid om je fatsoenlijk te gedragen ..
dat houdt dus in : niet met je dronken reet in een auto stappen om een neger in een franse auto te achtervolgen en de beschimpen
leuk btw dat dat door iedereen hier gewoon genegeerd wordt, dat die man stomdronken achter het stuur zit .. als het een PvdA'er was geweest was het hok te klein geweest
natuurlijk, maar in de column ius ook nergens bewert dat de zus verantwoordelijk zou zijn voor de uitroep van haar broer ...quote:Op donderdag 23 november 2006 12:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan had het commentaar heel simpel kunnnen luiden dat het niet waar is en dat het voor de rechter komt. Het wél gegeven commentaar is veelzeggend, en we zullen het ermee moeten doen, nietwaar?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
als hij die boete daadwerkelijk betaald heeft wil ik daar nog wel in meegaan maar zolang dat nog niet gebeurt is dan vind ik het toch iets anders hoor, een politieambtenaar is geen rechter natuurlijk en je hebt verder weinig inspraak ... als de agent zegt dat je te hard reed dan reed je te hard, punt
en als jij vind van niet dan kun je het op een rechtzaak aan laten komen
quote:Op donderdag 23 november 2006 12:35 schreef Drugshond het volgende:
ik durf het bijna niet te vragen.
Maar is er ergens al een betere NWS-bron over dit feitje ?
Eh, het AD bericht?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:35 schreef Drugshond het volgende:
Volgens SCH in het AD vandaag.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:35 schreef Drugshond het volgende:
Je bedoelt de achterlijke reacties op een zeer tekenend bericht? Ja dat is wel vreemd inderdaad.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:36 schreef Kadesh het volgende:
Het gaat wel erg hard achteruit op Fok.![]()
Dat is toch al jaren aan de gang? Dat racisme een beetje wordt vergoeilijkt en onder de mat geschoven?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:36 schreef Kadesh het volgende:
Het gaat wel erg hard achteruit op Fok.![]()
dat is het punt niet ... hij is in elk geval (nog?) niet veroordeeld voor het een en anderquote:Op donderdag 23 november 2006 12:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan had het commentaar heel simpel kunnnen luiden dat het niet waar is en dat het voor de rechter komt. Het wél gegeven commentaar is veelzeggend, en we zullen het ermee moeten doen, nietwaar?
Voorlopig..
Maar het is zonder twijfel de manier waarop je als Verdonkje (welke dan ook) hoopt dat het overwaait: gewoon gireren.
Een boete is ook een veroordeling in de strikte zin van het woord. Je krijgt niet een boete voor goed gedrag.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het punt niet ... hij is in elk geval (nog?) niet veroordeeld voor het een en ander
Als je een boete krijgt voor zonder licht fietsen of verkeerd parkeren dan is dat toch wel een oordeel?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het punt niet ... hij is in elk geval (nog?) niet veroordeeld voor het een en ander
Damn..... het is nog [NWS] ook.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens SCH in het AD vandaag.
Deze dus http://www.ad.nl/utrecht/stad/article836144.ece
ik snap echt nog steeds niet waarom dit nou zo'n krampachtig topic moet worden.
Jawel. De veroordeling is nog niet definitief. Maar als we zaken pas gaan bespreken als ze definitief beooordeeld zijn (door anderen) blijft er weinig over, nietwaar?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het nieuwsfeit stond toch ook al in die column? Het was in dat topic gister al heel snel duidelijk dat dit echt gebeurd was.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Damn..... het is nog [NWS] ook.
Toch een compliment voor SCH, omdat hij er gisteren al bovenop zat. Kon het bijna niet geloven.
Maar nu er een verplaatsing heeft plaatsgevonden van column naar nieuwsfeit krijgen we een andere focus.
Precies, ik dacht dat je dat allang gezien had maar je zat je porno nog te redden zeker. Houd je weer een beetje van me?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Toch een compliment voor SCH, omdat hij er gisteren al bovenop zat. Kon het bijna niet geloven.
Maar nu er een verplaatsing heeft plaatsgevonden van column naar nieuwsfeit krijgen we een andere focus.
ik had het niet over guusje of een ander specifiek geval, ik had het over het verwachtingspatroon ..quote:Op donderdag 23 november 2006 12:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Moussiej de vorige pvda-er die dronken achter het stuur zat was die decante Ter Horst, maar het schokkende er van was, was dat Guusje het in de doofpot wilde stoppen en zelf baas van de politie is en wanneer een normale agent dat doet, dan wordt die ontslagen.
Verder rekent de kiezer Verdonk er wel eventueel op af, daar hoef jij of iemand anders zich echt niet mee te bemoeien. En verder zijn dat soort types die dit soort acties doen hele nette en relaxte mensen in het dagelijks leven. Er zal vast wel iets meer gebeurd zijn.
En wat dan nog er zijn niet eens klappen gevallen, storm in een glaswater.
er verschijnen toch ook vaak artikelen over allochtonen die een overtreding begaan hebben, en daarop komen allerlei conclusies, die soms tever doorslaan maar soms ook, indien de beschuldigingen waar zijn, heel terecht gesteld kunnen worden?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar _stel_ je nu voor dat er een veroordeling komt ... vind je dan niet dat onze minister van Integratie hierop wél zou moeten reageren en bv heel duidelijk zou moeten stellen dat racisme en 'schelden' zeker niet bevordelijk is voor de INtegratie en ook strak bestreden zou moeten worden, zòdner aanziens des persoons?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:47 schreef sp3c het volgende:
verder is er nog helemaal nix aan de hand en moet 1 en ander eerst bewezen worden, als dit gebeurt is (of als hij besluit te betalen) kun je je afvragen wat voor consequenties dit voor Rita dr denktank zou moeten hebben.
kijk dat zeg ikquote:Op donderdag 23 november 2006 12:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Jawel. De veroordeling is nog niet definitief.
dat zeg ik dan weer niet, waar het mij om ging is puur om dat hier wordt aangedragen dat meneer al veroordeeld zou zijn en dat is gewoon niet zoquote:Maar als we zaken pas gaan bespreken als ze definitief beooordeeld zijn (door anderen) blijft er weinig over, nietwaar?
Dan kan je NWS wel opdoeken en vervangen door de database met uitspraken van rechtszaken.
-edit- en de boekhouding van het CJIB.
Wat een kut-argument. Het stond gister in de krant, toen was het ook nieuws. Het is nieuws omdat het in de krant staat, niet omdat iets waar is of niet. Het is lang niet altijd wáár wat er in de krant staat, en dat is ook nooit een argument (invalide mevrouw met gewurgd hondje, iemand?).quote:Op donderdag 23 november 2006 12:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, je verwart twee verschillende zaken.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:47 schreef sp3c het volgende:
ja god zeg ... strict volgens het woordenboek wel ja
verder is er nog helemaal nix aan de hand en moet 1 en ander eerst bewezen worden, als dit gebeurt is (of als hij besluit te betalen) kun je je afvragen wat voor consequenties dit voor Rita dr denktank zou moeten hebben.
Eric O. hebben ze ook niet ontslagen toen het openbaar ministerie hem bij voorbaat de gevangenis inslingerde
zo spuitelf is er ookquote:Op donderdag 23 november 2006 12:48 schreef KroJo het volgende:
[..]
er verschijnen toch ook vaak artikelen over allochtonen die een overtreding begaan hebben, en daarop komen allerlei conclusies, die soms tever doorslaan maar soms ook, indien de beschuldigingen waar zijn, heel terecht gesteld kunnen worden?
In dit geval is het inderdaad enkel een bericht van een voorval ....
_Als_ het waar is, is het wel degelijk iets waaraan aandacht besteed mag worden, ook al zou het een nauwelijks interssante zaak zijn als het niet om de broer van de Minister van Integratie zou gaan ...
Overigens, het is natuurlijk ook mogelijk dat er een andere lezing zou komen, die 'verklaart' wat er is voorgevallen volgens die persoon zelf. ...
maar ik zie niet in waarom er nu opeens _niet_ over gesproken mag worden.
Hij is wél veroordeeld, sp3c. Nog niet defintief. Topics over hofstadleden enzo ook maar sluiten totdathoogste beroep uitgeput is?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:48 schreef sp3c het volgende:
dat zeg ik dan weer niet, waar het mij om ging is puur om dat hier wordt aangedragen dat meneer al veroordeeld zou zijn en dat is gewoon niet zo
Maar dat was wel nieuws dat gewoon op het forum besproken kon worden en niet eerst door 23 bureaucratische mallemolens heen hoefde.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:47 schreef sp3c het volgende:
Eric O. hebben ze ook niet ontslagen toen het openbaar ministerie hem bij voorbaat de gevangenis inslingerde
Ach laat nou maar, was een foutje, zal ook wel met mijn naam te maken hebben. Is wel goed zo!quote:Op donderdag 23 november 2006 12:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar dat was wel nieuws dat gewoon op het forum besproken kon worden en niet eerst door 23 bureaucratische mallemolens heen hoefde.
dat begon dan ook niet aan de hand van een columnquote:Op donderdag 23 november 2006 12:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar dat was wel nieuws dat gewoon op het forum besproken kon worden en niet eerst door 23 bureaucratische mallemolens heen hoefde.
Over Irak geen woord meer tot Saddam definitief is veroordeeld en er massavernietigingswapens gevonden zijn.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij is wél veroordeeld, sp3c. Nog niet defintief. Topics over hofstadleden enzo ook maar sluiten totdathoogste beroep uitgeput is?
Dan hou je alleen de Louwes zaak open als bespreekbaar. Hoewel - met geruchten van herziening, toch maar geen voorbarige conclusies trekken
.
Okquote:Op donderdag 23 november 2006 12:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach laat nou maar, was een foutje, zal ook wel met mijn naam te maken hebben. Is wel goed zo!
Die heeft dan ook geen boete wegens terrorisme aan de broek. Slechts een beschuldiging.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:50 schreef sp3c het volgende:
ik zeg toch niet dat er _niet_ over gesproken mag worden, ik spreek alleen tegen dat hij al veroordeeld is.
doe ik ook zodra er een marokkaan terecht staat voor bv terrorisme en ook meteen maar terrorist genoemd wordt
Neej,quote:
hij is dus nog niet veroordeeldquote:Op donderdag 23 november 2006 12:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij is wél veroordeeld, sp3c. Nog niet defintief.
ja allicht, alleen niemand heeft het over het sluiten van het topic omdat er nog geen uitspraak is of zo ... ja jij en spuitelf, maar verder nietquote:Topics over hofstadleden enzo ook maar sluiten totdathoogste beroep uitgeput is?
Dan hou je alleen de Louwes zaak open als bespreekbaar. Hoewel - met geruchten van herziening, toch maar geen voorbarige conclusies trekken
.
quote:
Kan me je argwaan wel voorstellen maar het kwam uit een serieuze krant, al was het dan een column. En het verhaal werd gisteren al bevestigd door de hoofdredacteur, wat je ook zelf hebt gehoord, dus het had gistermiddag al wel weer open gemogen. Maar het is zo ook prima.quote:Maar gisteren kwam je met de meest vage bronnen aansleuren (op PM). Waarvan ik dacht wat moet ik hiermee ?
En zeker gelet met de samenloop van omstandigheden (verkiezingen).
Achteraf zat je dus behoorlijk dicht op de bron nu ik alles weer terug lees. Qua momentum viel e.e.a. verkeerd bij mij uit. Nu met rede een topicwaardig. Dus die kritiek is volledig uit de lucht.
ja omdat voor terrorisme wat meer staat dan 130 euro boete ... die gasten zitten tot de uitspraak gewoon in de cel, toch zijn ze niet veroordeeld voor een x aantal dagen celquote:Op donderdag 23 november 2006 12:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Die heeft dan ook geen boete wegens terrorisme aan de broek. Slechts een beschuldiging.
Deze meneer heeft de veroordeling al staan - hij kan 'm nog aanvechten, en dan kan 'ie herzien worden.
Net als een veroordeelde terrorist in hoger beroep alsnog van blaam gezuiverd kan worden.
mij best hoor, scheelt me wat werk als mod maar eigenlijk slaat heel deze reactie gewoon nergens opquote:Op donderdag 23 november 2006 12:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over Irak geen woord meer tot Saddam definitief is veroordeeld en er massavernietigingswapens gevonden zijn.
Een jounalistieke column tot nieuws verheffen is tricky. Daarom ook de polder oplossing voor een [NWS/POL] column waarmee de waarheid met een korreltje zout genomen kan worden.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een kut-argument. Het stond gister in de krant, toen was het ook nieuws. Het is nieuws omdat het in de krant staat, niet omdat iets waar is of niet. Het is lang niet altijd wáár wat er in de krant staat, en dat is ook nooit een argument (invalide mevrouw met gewurgd hondje, iemand?).
Ja, dat is hij wel.quote:
quote:[..]
ja allicht, alleen niemand heeft het over het sluiten van het topic omdat er nog geen uitspraak is of zo ... ja jij en spuitelf, maar verder niet
jij hebt de reden van de sluiting van dit topic gister gemist?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat is hij wel.
[..]
Je hebt de sluiting van dit topic gister gemist?
![]()
![]()
![]()
Hoezo?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:01 schreef Catch22- het volgende:
ik kan die Ad Verdonk wel begrijpen..
Wederom: zwaktebod. De gewone regels van de wet (smaad, laster etc) gelden onverkort een column. Het verband waarin een column dingen zet (Rita aanwrijven wat AD uitvreet) voldoet niet aan de regels voor een gewoon nieuwsbericht, maar de inhoudelijke juistheid (Ad = broer Rita, Ad heeft boete, boete is voor belediging, belediging betrof uitspraken als aap aan adres van gekleurd persoon; gekleurd persoon in kwestie heet zus en zo en heeft die en die functie),quote:Op donderdag 23 november 2006 12:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een jounalistieke column tot nieuws verheffen is tricky. Daarom ook de polder oplossing voor een [NWS/POL] column waarmee de waarheid met een korreltje zout genomen kan worden.
Niet wetende dat deze column een beschrijving was van een feitenrelaas wat zich daadwerkelijk heeft afgespeeld. En neej, ik lees geen kranten. Ik luister wel naar radio 1 vooral tussen 23:00 en 00:00.
En internet is mijn bron.... maar nu is mijn PC zwaar verkouden (en krijgt vanavond een nieuwe longtransplantie).
De reden was dat er van geen veroordeling tot boete sprake zou zijn omdat een colummn geen nieuws is, of andere kritiek die uit de lucht gegrepen was.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij hebt de reden van de sluiting van dit topic gister gemist?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wil je alle columns naast die meetlat leggen ?, en deze als vaststaand nieuwsfeit presenteren.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Wederom: zwaktebod. De gewone regels van de wet (smaad, laster etc) gelden onverkort een column. Het verband waarin een column dingen zet (Rita aanwrijven wat AD uitvreet) voldoet niet aan de regels voor een gewoon nieuwsbericht, maar de inhoudelijke juistheid (Ad = broer Rita, Ad heeft boete, boete is voor belediging, belediging betrof uitspraken als aap aan adres van gekleurd persoon; gekleurd persoon in kwestie heet zus en zo en heeft die en die functie),
dat moet allemaal gewoon kloppen. Anders zet Adje een gang naar de rechter in, en wil die dat vást wel even komen vertellen aan verzamelde media.
Kijk dan nog maar een héél goed wat daarin als feit gepresenteerd wordt, en wat als mening.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wil je alle columns naast die meetlat leggen ?, en deze als vaststaand nieuwsfeit presenteren.
Dat dit voorbeeld op 2 benen kan hinken is redelijk uniek imo.
Zal ik morgen wat oude giftige columns van Theo ophoesten die gaan over J.Cohen. En deze als nieuwsfeit presenteren.
Nee, ik kan lezen.quote:- 1 zwaluw maakt nog geen zomer -
Je weet wel beter![]()
ik ga af op het krantenartikel , sigme, daar wordt gesproken over ZOU gezegd hebbenquote:Op donderdag 23 november 2006 12:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat ben je aan het doen inderdaad.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:30 schreef milagro het volgende:
maar goed, ik zal de boel uiteraard weer vergoeilijken
Nuance is juist het sleutelwoord in deze hele discussie.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:35 schreef KroJo het volgende:
milagro... je mag dan wel je best doen dit soort zaken te verstoppen onder veel en lange uitleg, allerlei 'maren' en 'uitvluchtjes', nuance-gezeik en draaierij is dat.
Wat die man "gezegd zou hebben" is inderdaad fout. Maar daar is het artikel niet voor geschreven.quote:Het valt vooral op dat je kennelijk de eenvoudigste reactie wilt vermijden:
Wat die man zei is fout, punt-uit ...
geen gezeik over 'ja maar, het is niet zeker of hij precies _dat_ zei, en of hij misschien wel een moeilijke tijd doormaakt, of 'mensen roepen wel vaker wat ...' ...
Het is relevant dat het om de broer/adviseur van de minister gaat.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:49 schreef Nembrionic het volgende:
Wat die man "gezegd zou hebben" is inderdaad fout. Maar daar is het artikel niet voor geschreven.
Het artikel rept over "de broer van..." etc om Rita Verdonk in een kwaad(/kwader) daglicht te stellen.
Het hele "racisme" verhaal had totaal niet belangrijk geweest indien de man Piet Lut heette.
Ik vergoeiliijk helemaal niets .quote:Op donderdag 23 november 2006 13:35 schreef KroJo het volgende:
milagro... je mag dan wel je best doen dit soort zaken te verstoppen onder veel en lange uitleg, allerlei 'maren' en 'uitvluchtjes', nuance-gezeik en draaierij is dat.
Het valt vooral op dat je kennelijk de eenvoudigste reactie wilt vermijden:
Wat die man zei is fout, punt-uit ...
geen gezeik over 'ja maar, het is niet zeker of hij precies _dat_ zei, en of hij misschien wel een moeilijke tijd doormaakt, of 'mensen roepen wel vaker wat ...' ...
dan kun je lullen en maren wat je wilt, maar het kan ook gewoon zoo eenvoudig zijn, geen gelul, de man moet gewoon boeten en zn zus mag wel eventjes duidelijk maken dat dit óók haar regeltjes zijn en dat het terecht is dat dit soort dingen aangepakt worden, want 'zo gaan we niet met elkaar om!'
Je kan van niets met zekerheid vaststellen wat er gebeurd si als je er niet zelf bij was. Dan moet je altijd maar afgaan op wat iemand zegt wat er gezegd is.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:30 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ga af op het krantenartikel , sigme, daar wordt gesproken over ZOU gezegd hebben
als ik dus ook die slag om de arm neem, en het woord 'beweert' gebruik, wat volgens mij exact dezelfde lading heeft als 'zou gezegd hebben'... dan is het normaal dat SCH me een racist noemt, die dergelijk vocabulaire ook vast debiteert?
Precies. Het wordt direct goed gepraat of het wordt op mij afgeschoven, dat is natuurlijk ook makkelijk, de boodschapper onthoofden, een veelbeproefde tactiek.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:05 schreef KroJo het volgende:
natuurlijk
Die allochtonen moeten eens ophouden zich de hele tijd voor te doen als 'slachtoffer', als we er eens aan denken aan hoeveel stress de Familie Verdonk blootstaat...
het is eigenlijk de schuld van die spandoeken tegen Verdonk, dat die neger uitgescholden werd ...
Nou moet het niet gekker worden. Dat verzin jij toch echt zelf. Over de paplepel.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:00 schreef milagro het volgende:
Het gaat hier duidelijk om het feit dat het de broer van Rita is, en dat staat me tegen, stemmingmakerij.
Broer deugt niet, dus zie je wel, nu weten we ook waarom Rita niet duegt, racisme is haar met de paplepel ingegoten.
Als dat zou kunnen.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:08 schreef SCH het volgende:
de boodschapper onthoofden
ik ben blij dat je het zelf nu ook inziet, schatquote:Op donderdag 23 november 2006 14:05 schreef KroJo het volgende:
natuurlijk
Die allochtonen moeten eens ophouden zich de hele tijd voor te doen als 'slachtoffer', als we er eens aan denken aan hoeveel stress de Familie Verdonk blootstaat...
het is eigenlijk de schuld van die spandoeken tegen Verdonk, dat die neger uitgescholden werd ...
Waarom haal je onze berichten weg?quote:Op donderdag 23 november 2006 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Je zou het op het eerste gezicht niet zeggen. Maar alle commotie zowel voor als achter de schermen met betrekking tot dit topic werkt wel een beetje op mijn lachspieren.
quote:Op donderdag 23 november 2006 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Je zou het op het eerste gezicht niet zeggen. Maar alle commotie zowel voor als achter de schermen met betrekking tot dit topic werkt wel een beetje op mijn lachspieren.
Die broer is is voetbaltrainer van een team vol Marokkanen en Turken én hij heeft direkte banden met de top van de VVD ... dus het zou kunnen kloppen, one-way-or-the-otherquote:Op donderdag 23 november 2006 14:16 schreef zhe-devilll het volgende:
„Ik kom je halen, ik ken de onderwereld hier”, fulmineerde hij
![]()
Ja, he, ik had net een neger aan de telefoon ook , mijn ex .quote:Op donderdag 23 november 2006 14:16 schreef Eightball het volgende:
[..]
Wat ben jij rascistisch bezig..
Dit artikel is helemáál niet discussiewaardig. Het is totaal irrelevant.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:20 schreef Drugshond het volgende:
kapen met flamen .. of vliegles.
We hebben een nieuwsartikel, wat discussiewaardig is. En laat het daar ook bij.
- Ja dit is een streep mensen -
weet je ... ik heb helemaal geen zin meer an dit topicquote:Op donderdag 23 november 2006 14:21 schreef Drugshond het volgende:
En nee ik moet niks, maar ik bewaak wel een beetje de vorm. Let daar ook op.
sp3c : lock and load dude.
ben jij soms een neger?quote:Op donderdag 23 november 2006 14:18 schreef Drugshond het volgende:
Die een adviserende funcie beoefende bij de campagne van Rita Verdonk. Als het Kay vd Linden was geweest was het ook vermeldenswaard geweest, zelfs al is dat geen broer van.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:22 schreef Bombardier het volgende:
Helemaal niemand hier heeft iets te maken met de broer van Rita Verdonk.
Hij heeft een boete opgelegd gekregen. Voorlopig is hij schuldig bevonden aan een strafbaar feit.quote:Daarnaast heeft hij alleen gescholden, dus ook daar valt geen nieuwswaarde aan te verlenen.
Ook dan was het bericht totaal oninteressant- en irrelevant geweest.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Die een adviserende funcie beoefende bij de campagne van Rita Verdonk. Als het Kay vd Linden was geweest was het ook vermeldenswarad geweest, zelfs al is dat geen broer van.
[..]
quote:Hij heeft een boete opgelegd gekregen. Voorlopig is hij schuldig bevonden aan een strafbaar feit.
Onjuist - alleen een rechter bepaalt of iemand schuldig is aan het plegen van een strafbaar feit. Dat het OM hem ervan verdenkt, of meent dat geconstateerd te hebben, en op grond daarvan een schikkingsvoorstel doet, betekent niet dat hij schuldig is.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:26 schreef sigme het volgende:
Hij heeft een boete opgelegd gekregen. Voorlopig is hij schuldig bevonden aan een strafbaar feit.
Dat zou toch ook gebeuren als het in de krant komt? Zie Guusje ter Horst. En terecht.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:29 schreef Bombardier het volgende:
Wanneer gaan we een topic openen over Mei Li Vos die een boete heeft gekregen wegens te hard rijden?
Ach jongen, dat jij op dit soort zaken geilt, zegt meer iets over jou. Ga je lekker druk maken om de bekeuringen van jezelf zeg. Neem een abonnement op de Privé of de Party. Daar stikt het van dit soort sensationele verhalen.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou toch ook gebeuren als het in de krant komt? Zie Guusje ter Horst. En terecht.
Het gaat om racisme trouwens, niet om zomaar wat schelden.
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:30 schreef dvr het volgende:
[..]
Onjuist - alleen een rechter bepaalt of iemand schuldig is aan het plegen van een strafbaar feit. Dat het OM hem ervan verdenkt, of meent dat geconstateerd te hebben, en op grond daarvan een schikkingsvoorstel doet, betekent niet dat hij schuldig is.
Vind jij het normaal dan, dat taalgebruik en die bedreigingen?quote:Op donderdag 23 november 2006 14:34 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Ach jongen, dat jij op dit soort zaken geilt, zegt meer iets over jou. Ga je lekker druk maken om de bekeuringen van jezelf zeg. Neem een abonnement op de Privé of de Party. Daar stikt het van dit soort sensationele verhalen.
Laat ik één ding heel duidelijk maken; Het is abnormaal en veroordeel het scherp. De bekeuring is absoluut terecht.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dan, dat taalgebruik en die bedreigingen?
Nou Nou zwak argument hoor . De rechter legt hem ook niet voor niks een boete op. Die moet heus wel wat hebben geconstateerd of denk je dat die man ook niet 100 is?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, jij wel.
Jij legt weer eens woorden in de mond, jij gaat weer eens zoals je altijd doet, uitmaken wat de suggestie van mijn woorden is, de intentie, de toon.
Het krantenartikel houdt ook een slag om de arm, SCH, zoals je kunt lezen staat er : " ZOU geegd hebbeb, ZOU uitgescholden hebben"
als ik die slag om de arm meepak, dan opeens zeg ik volgens jou dat alle negers liegen en probeer jij me weg te zetten als racist.
ZIelig stuk vreten, ben je.
Kijken hoelang je de modjes weer voor de gek kan houden met je schijnheilige gejank dadelijk in FB
quote:Op donderdag 23 november 2006 14:45 schreef Chadi het volgende:
De rechter legt hem ook niet voor niks een boete op.
adviseurquote:Op donderdag 23 november 2006 14:40 schreef Bombardier het volgende:
Het betreft hier slechts een broer
ministerquote:van een kamerlid
Officier van Justitie danquote:Op donderdag 23 november 2006 14:47 schreef Eightball het volgende:
[..]
[afbeelding]
Er is nog helemaal geen rechter bij geweest Chadi.
Je corrigeert dit om het vooral erger te maken dan het feitelijk is. Ik begrijp je belangen niet helemaal, maar ik vind het wel een naar trekje.quote:
OvJ legt hem een boete op.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou Nou zwak argument hoor . De rechter legt hem ook niet voor niks een boete op. Die moet heus wel wat hebben geconstateerd of denk je dat die man ook niet 100 is?
Te hard rijden is (op zich) een overtreding, belediging is een misdrijf. Anderzijds wordt belediging pas 'op klacht' behandeld, en een verkeersovertreding zodra de politie die ziet. Daarnaast kan belediging grond bieden voor een civiele zaak, waarin niet het OM maar de beledigde zelf naar de rechter stapt om bv schadevergoeding te eisen.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:35 schreef sigme het volgende:
Leg je dinges (boven de post die ik hier citeer) ook even uit wat het verschil is tussen strafbare belediging en een boete wegens te hard rijden? Ik ben geen jurist, maar ik weet dat er verschil tussen zit.
Dank.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:04 schreef dvr het volgende:
[..]
Te hard rijden is (op zich) een overtreding, belediging is een misdrijf. Anderzijds wordt belediging pas 'op klacht' behandeld, en een verkeersovertreding zodra de politie die ziet. Daarnaast kan belediging grond bieden voor een civiele zaak, waarin niet het OM maar de beledigde zelf naar de rechter stapt om bv schadevergoeding te eisen.
Ik ben ook geen jurist, maar dit zijn de verschillen die ik me na een blauwe maandag Rechtsgeleerdheid van 20 jaar geleden kan herinneren.
Uiteraard. Overigens was het bericht van de AD gewoon zakelijk.quote:Wat betreft die column, die had overduidelijk tot doel Rita Verdonk te beschadigen. Een andere reden om haar er in de laatste regel bij te slepen was er niet. Overigens beroepte de schrijver zich niet eens op het feit dat die broer in een adviescommissie van haar zou zitten - hij noemde geen enkele reden anders dan dat die vent Rita's broer is. Er wordt door mindere goden in de pers al jaren tevergeefs geprobeerd om haar met racisme in verband te brengen. Dit was een weer even doorzichtige, zwakke, misselijke als zinledige poging daartoe.
Gezien de bedillerige manier waarop de pers de etnische afkomst van daders decennialang verzwegen heeft om aan 'het volk' de kennis te onthouden dat allochtonen zich disproportioneel vaak aan misdrijven schuldig maken, verbaast het mij niet dat dat soort berichtgeving, die een hoog 'Zie je nou wel'-gehalte heeft en die symptomatisch en representatief is voor al dat verzwegen is, op alternatieve podia als Fok met een meer dan normale gretigheid besproken wordt.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:15 schreef sigme het volgende:
Waar het mij om gaat is dat het als nieuws best te bespreken valt op fok, en dat wie nu schermt met niet bewezen, irrelevant, stemmingmakerij etc etc zelden vergelijkbare kritiche blik vertoont als er een invalide mevrouw beroofd is met een gewurgd hondje bungelend aan de in de sloot gekiepte rolstoel. En dat dat wel geldig schijnt als argument om aan te tonen dat allochtonen onaangepaste terroristische moslims zijn.
Nee, dat is gewoon rellerigheid die een podium als fok eigen is. Veruit de meest ziejewelettertjes hebben de goeie oude tijd waarin je zulks niet mocht zeggen helemaal niet meegemaakt. Je weet wel: die zijn al wel twintig (da's dus geboren in 86, kreeg enig besef ergens rond het jaar 2000).quote:Op donderdag 23 november 2006 15:31 schreef dvr het volgende:
[..]
Gezien de bedillerige manier waarop de pers de etnische afkomst van daders decennialang verzwegen heeft om aan 'het volk' de kennis te onthouden dat allochtonen zich disproportioneel vaak aan misdrijven schuldig maken, verbaast het mij niet dat dat soort berichtgeving, die een hoog 'Zie je nou wel'-gehalte heeft en die symptomatisch en representatief is voor al dat verzwegen is, op alternatieve podia als Fok met een meer dan normale gretigheid besproken wordt.
Dat is nodeloos ingewikkeld geformuleerd, waardoor niet meer te herleiding is wat je nu als koploperschap aanprijst. Een breedgedragen wantrouwen tegen alles wat buitenlands of links is? Of genormaliseerde verhoudingen waarin sociale uitwassen op een meer objectieve en volwassen, minder ideologische manier besproken en opgelost kunnen worden? Hebben we dat (al?) bereikt dan?quote:En zo bereiken die betweterige volkshoeders met hun geringschattende houding naar hun medeburgers precies het tegendeel van wat hen voor ogen stond, namelijk een breedgedragen wantrouwen tegen alles wat buitenlands of links is. Dat lijkt me een noodzakelijke ontwikkeling op weg naar meer genormaliseerde verhoudingen waarin sociale uitwassen op een meer objectieve en volwassen, minder ideologische manier besproken en opgelost kunnen worden. In die zin is Nederland, met zijn op het eerste gezicht wat primitieve terugval in het xenofobe, weer eens koploper in Europa.
Wat ik stel is dat de terugval in het xenofobe waar we nu inzitten, feitelijk een stap voorwaarts is. In landen als België, Duitsland, GB, Frankrijk en bovenal Zweden is de politieke correctheid nog zo overheersend, dat de reële door moslimimmigranten veroorzaakte problemen er te weinig bespreekbaar zijn, en dus blijven groeien en dooretteren tot ze op een nog veel heftigere reactie van de autochtone bevolking zullen stuiten dan hier gebeurd is. Er zijn elders natuurlijk ook 'tekenen van verzet' maar die zijn nadrukkelijk gemarginaliseerd en hebben geen enkele greep op de bestuurlijke elite. In Nederland heeft zich inmiddels een lijn afgetekend waarvan bestuurders, politici, moslimorganisaties en andere behartigers van de islamitische zaak weten: we kunnen tot hier en niet verder, want de autochtone bevolking zal zich niet verder naar ons schikken. Simpelweg omdat mensen in de directe omgeving van die bestuurders nu ook openlijk durven te morren, iets wat hier tien jaar geleden nog even ondenkbaar was als het nu in veel andere landen nog steeds is.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:53 schreef sigme het volgende:
Dat is nodeloos ingewikkeld geformuleerd, waardoor niet meer te herleiding is wat je nu als koploperschap aanprijst. Een breedgedragen wantrouwen tegen alles wat buitenlands of links is? Of genormaliseerde verhoudingen waarin sociale uitwassen op een meer objectieve en volwassen, minder ideologische manier besproken en opgelost kunnen worden? Hebben we dat (al?) bereikt dan?
Als we nu in de fase "primitieve terugval in het xenofobe" zitten - wat maakt ons dan koploper? In andere Europese landen ontbreekt het daar toch niet aan?
quote:Op donderdag 23 november 2006 14:56 schreef milagro het volgende:
[..]
OvJ legt hem een boete op.
ben jij nooit eens ten onrechte bekeurd?
parkeerboete, snelheidsboete?
en los van dat, ook jij mist het punt.
de krant spreekt van "Zou gezegd hebben" ik neem dat over.
ik zeg ook dat we niet het hele verhaal kennen.
het feit dat de man nare dingen geroepen heeft vind ik minder erg dan dat hij straal bezopen achter het stuur gezeten zou hebben.
schelden doet geen pijn, aangereden worden wel.
echter het is onbehoorlijk gedrag, lijkt me te evident, niet waar, zelfs voor een racist als ik.
maar dat het onbehoorlijk gedrag is lijkt me niet de discussie hier, niet de intentie van dit topic, niet de bedoeling van die column.
het is de broer niet van Marijnissen, maar van die helleveeg Verdonk, en als iemand een neger een aap noemt dan is het een racist, als een neger een Marokkaan een terrorist noemt dan is het een.....?, roept u maar? dus de broer is bewezen racist en dus is Verdonk het vastook en daarom wil ze allle enge buitenlanders weghebben .
Een Senegalees die een latrelatie onderhoudt met de Nederlandse moeder van z'n dochter, en die een reggae-rally organiseert verslijten voor een extreem-orthodoxe-moslim. Het is een prestatie. Ongeveer van het niveau: iemand klemrijden omdat deze in een auto met Frans kenteken rijdtquote:Op donderdag 23 november 2006 17:10 schreef Gia het volgende:
En dat dergelijke apen onze vrouwen te pas en te onpas voor hoer uitschelden, mag niet in het nieuws met vermelding van afkomst aan bod komen, want dat is stigmatiserend.
Dat dergelijke apen hun klauwen niet thuis kunnen houden, als onze vrouwen het wagen wat luchtiger gekleed het huis te verlaten en dan ten prooi vallen aan groepsverkrachtingen, mag ook niet vermeld worden met de afkomst erbij. Want, ach, er zijn ook nederlandse verkrachters. En de daders zijn tenslotte OOK nederlander. Dat het erom gaat dat dat idiote geloof niet overweg kan met Westerse dames, mag ook niet vermeld worden.
ah, dus die senegalees reed langs Ad Verdonk en schold zijn vrouw voor hoer uit ...?quote:Op donderdag 23 november 2006 17:10 schreef Gia het volgende:
En dat dergelijke apen onze vrouwen te pas en te onpas voor hoer uitschelden, mag niet in het nieuws met vermelding van afkomst aan bod komen, want dat is stigmatiserend.
En als tekenen van die stap voorwaarts telt iemand die met z'n dronken kop een Fransman klemrijdt en deze gaat stijfschelden? Wat is -in vredesnaam- het verband met de "reële door moslimimmigranten veroorzaakte problemen"?quote:Op donderdag 23 november 2006 16:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Wat ik stel is dat de terugval in het xenofobe waar we nu inzitten, feitelijk een stap voorwaarts is. In landen als België, Duitsland, GB, Frankrijk en bovenal Zweden is de politieke correctheid nog zo overheersend, dat de reële door moslimimmigranten veroorzaakte problemen er te weinig bespreekbaar zijn, en dus blijven groeien en dooretteren tot ze op een nog veel heftigere reactie van de autochtone bevolking zullen stuiten dan hier gebeurd is. Er zijn elders natuurlijk ook 'tekenen van verzet' maar die zijn nadrukkelijk gemarginaliseerd en hebben geen enkele greep op de bestuurlijke elite. In Nederland heeft zich inmiddels een lijn afgetekend waarvan bestuurders, politici, moslimorganisaties en andere behartigers van de islamitische zaak weten: we kunnen tot hier en niet verder, want de autochtone bevolking zal zich niet verder naar ons schikken. Simpelweg omdat mensen in de directe omgeving van die bestuurders nu ook openlijk durven te morren, iets wat hier tien jaar geleden nog even ondenkbaar was als het nu in veel andere landen nog steeds is.
Ja und? Is dat verboden? Lees je Rob Hoogland of Bob Smalhout in de Telegraaf wel eens, of de columnisten van Spits en Metro? Het was trouwens een vrij fatsoenlijke column waarin het verhaal is opgetekend.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:04 schreef dvr het volgende:
Wat betreft die column, die had overduidelijk tot doel Rita Verdonk te beschadigen.
Ken je die man dan?quote:Op donderdag 23 november 2006 17:10 schreef Gia het volgende:
En dat dergelijke apen
Eerst trek je zelf de discussie in het algemene door te beginnen over de selectieve verontwaardiging die zich van Fokkers meester maakt als het over buitenlanders gaat - en als ik daar dan op reageer verwijt je me dat er geen verband is tussen mijn reactie en dat incident. Nee, nogal wiedes, want daar reageerde ik niet op!quote:Op donderdag 23 november 2006 18:15 schreef sigme het volgende:
En als tekenen van die stap voorwaarts telt iemand die met z'n dronken kop een Fransman klemrijdt en deze gaat stijfschelden? Wat is -in vredesnaam- het verband met de "reële door moslimimmigranten veroorzaakte problemen"?
Nee, op de selectieve kritischheid. Een verhaal over hondjeswurgende marokkanen was uit de duim gezogen - maar dat was geen punt; dit verhaal is gebaseerd op feiten maar niet 'gegrond genoeg'.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:16 schreef dvr het volgende:
[..]
Eerst trek je zelf de discussie in het algemene door te beginnen over de selectieve verontwaardiging die zich van Fokkers meester maakt als het over buitenlanders gaat
Mij ook, vandaar mijn verwondering over de opstelling van mensen die zich gewoonlijk 'neutraler' presenteren.quote:Incidenten interesseren me weinig. Het verschijnsel dat er door beide kanten steevast groot mee uitgepakt wordt is echter des te fascinerender.
Niet per definitie, maar het is wel erg laakbaar als het beschadigen-op-zich doel is geworden zoals in dit geval. Voor iemand als jij, die zich herhaaldelijk erg gevoelig heeft getoond voor de impact van het woord, moet dat toch ook duidelijk zijn.quote:
Nee.quote:Lees je Rob Hoogland of Bob Smalhout in de Telegraaf wel eens, of de columnisten van Spits en Metro?
Dat die broer haar zou adviseren is er door jou bijgesleept. Het artikel zegt er geen woord over en daarmee kun je het tendentieuze karakter dus niet goedpraten. Dat het incident nieuws was is ook onzin, dan was het immers twee maanden eerder en niet op de dag voor de verkiezingen verschenen. Het was gewoon een slappe, ordinaire poging om Verdonk zonder enig geldig argument en zonder kans op repliek te beschadigen, en daarmee basta. Dat haar broer mogelijk een lul is interesseert me geen hout, en als hij al tot haar adviseurs behoort zal dat nu wel afgelopen zijn. Me dunkt dat als je een probleem met Verdonk hebt, je in haar politiek meer dan genoeg feitelijke en concrete punten zult kunnen aanwijzen om haar op te pakken. Om haar dronken broer ten tonele te voeren en dan verontwaardigd naar Rita te wijzen alsof zij haar broer's hoeder is, dat is gewoon een zwaktebod, een farce.quote:Natuurlijk kun je allemaal heel hard gaan roepen dat het misschien niet zo gegaan is om je eigen ongemak te verbergen maar dat de broer van een minister op een dergelijke racistische manier te keer gaat, een broer die haar adviseert, dat is echt van de rutten besnuffeld en is gewoon nieuws. Of je het leuk vindt of niet.
Accoord, vind ik ook. Met dien verstande dat er hier meer dan één kant met twee maten aan het meten is.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:30 schreef sigme het volgende:
Nee, op de selectieve kritischheid. Een verhaal over hondjeswurgende marokkanen was uit de duim gezogen - maar dat was geen punt; dit verhaal is gebaseerd op feiten maar niet 'gegrond genoeg'.
Het is niet het doel. Het doel is om het racistische incident aan te geven en het is gewoon relevant dat het de broer van Verdonk is. Ik zie het probleem niet. Had Rita hem maar niet in haar team moeten stoppen.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:36 schreef dvr het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar het is wel erg laakbaar als het beschadigen-op-zich doel is geworden zoals in dit geval. Voor iemand als jij, die zich herhaaldelijk erg gevoelig heeft getoond voor de impact van het woord, moet dat toch ook duidelijk zijn.
Het was beter geweest als het in het stukje had gestaan ,dat gaf de hoofdredacteur van Trouw ook toe. Maar het maakt het niet minder waar natuurlijk.quote:Dat die broer haar zou adviseren is er door jou bijgesleept. Het artikel zegt er geen woord over en daarmee kun je het tendentieuze karakter dus niet goedpraten.
Mag de politie vermelden wanneer het een broer is van een politicus, of van een bekende Nederlander.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:31 schreef SCH het volgende:
[..]
De broer van Verdonk is actief in de VVD. Hij zit in de denktank van Rita Verdonk. Lijkt me dat hij een probleem heeft nu.
Dat heeft de politie ook niet vermeld.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mag de politie vermelden wanneer het een broer is van een politicus, of van een bekende Nederlander.
Nee, daarom vind ik het ook raar dat het zo breed uit uitgemeten wordtquote:Op donderdag 23 november 2006 20:01 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Mag de politie vermelden wanneer het een broer is van een politicus, of van een bekende Nederlander.
Of niet in de schermen politiek actief is ?
Als ik door rood fiets wordt dan bekend gemaakt dat ik op Fok actief ben![]()
Hoezo, toen de broer van Bassie z'n huis vol wietplanten had staan was het ook nieuws. Dan dit helemaal.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, daarom vind ik het ook raar dat het zo breed uit uitgemeten wordt
Dan had Verdonk dus helemaal niet genoemd hoeven te worden, want zij had daar niets mee te maken. Dat is ook helemaal niet hoe de lezers en collega-journalisten het hebben opgepakt. Juist waar je aan het eind een zinnige conclusie mocht verwachten over het kwaad dat racisme heet, schoof de schrijver als punchline ineens Rita naar voren, die geen enkele bemoeienis met dat hele incident had. Als het de bedoeling was van de schrijver om racisme aan de kaak te stellen is hij daar niet in geslaagd, en als hij had willen aantonen dat Verdonk een raciste was is hij dat evenmin. Het stuk raakte kant noch wal.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:41 schreef SCH het volgende:
Het is niet het doel. Het doel is om het racistische incident aan te geven
Dat ben ik niet met je eens. "Familieleden van" vreten van alles uit zonder dat het ooit nieuws is of dat het de betreffende publieke persoon wordt aangerekend. Een van de grootste criminelen van Amsterdam was de zoon van de hoofdcommissaris van politie. De zoon van de voorzitter van de Kamer van Koophandel was een flessentrekker die onschuldige mensen hondsbrutaal in faillissementen stortte. De broer van Prins Bernhard was een openlijke nazi. Die familiaire banden werden in de pers hooguit in bijzinnen genoemd, en werden nooit gebruikt om de betreffende gezagsdragers of publieke figuren zelf in opspraak te brengen - terwijl ze toch heel wat kwalijker lijken dan dat iemands broer in een dronken, opgewonden bui eens racistische taal uitslaat.quote:en het is gewoon relevant dat het de broer van Verdonk is.
quote:Veel verenigingen lopen namelijk aan tegen problemen met allochtone leden. Bijvoorbeeld als het gaat om op tijd bij de training of wedstrijden te zijn. Verder is een veelgehoord geluid dat allochtone ouders geen vrijwilligerstaken op zich willen nemen.
Daar had broer Ad Verdonk, leider van de C-1 van Desto waarin zijn zoontje Adje speelt, ook wat over te melden. ,,In het begin hebben we daar problemen mee gehad. De afspraken die we aan het begin van het seizoen maken, gelden voor iedereen. We hebben nu een paar jongens uit Irak, uit Turkije en Suriname. Ook de ouders komen erbij. Het is een heel goede mix. We hebben een wereldteam.''
Dat was wel terecht in de media gekomen want meneer de voorzitter van de Kamer van Koophandel had zijn zoon speciaal onterft zodat hij zijn slachtoffers niet zou kunnen betalen.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:14 schreef dvr het volgende:
. De zoon van de voorzitter van de Kamer van Koophandel was een flessentrekker die onschuldige mensen hondsbrutaal in faillissementen stortte.
Vind je?quote:Op donderdag 23 november 2006 20:14 schreef dvr het volgende:
. Als het de bedoeling was van de schrijver om racisme aan de kaak te stellen is hij daar niet in geslaagd
Er viel die man nog wel meer te verwijten waar terecht over bericht werd, maar het punt is dat de gedragingen van zijn zoon hem niet door de pers aangerekend werden. Dit in tegenstelling tot wat deze column in Trouw beoogt, namelijk om Rita Verdonk verantwoordelijk te houden voor de misdragingen van haar broer.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:27 schreef Akkersloot het volgende:
Dat was wel terecht in de media gekomen want meneer de voorzitter van de Kamer van Koophandel had zijn zoon speciaal onterft zodat hij zijn slachtoffers niet zou kunnen betalen.
Dat laatste verzin je echt zelf hoor. Grappig dat mensen die het voor Verdonk opnemen er een veel groter drama van proberen te maken.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:04 schreef dvr het volgende:
[..]
Er viel die man nog wel meer te verwijten waar terecht over bericht werd, maar het punt is dat de gedragingen van zijn zoon hem niet door de pers aangerekend werden. Dit in tegenstelling tot wat deze column in Trouw beoogt, namelijk om Rita Verdonk verantwoordelijk te houden voor de misdragingen van haar broer.
ik kan er dan ook met mijn pet niet bij dat er mensen rondlopen die een medemens een aap noemen . sommigen daarvan noemen zich nog christelijk ook ..quote:Op donderdag 23 november 2006 22:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, ik word echt letterlijk beroerd van dit soort berichten. Die diepgewortelde domme haat
kom nou zeg, ik ben het met je eens dat zeker mevr Verdonk dr adviseur zich niet zo moet laten gaan maar diepgewortelde haat baseren op een enkele dronken scheldpartij?quote:Op donderdag 23 november 2006 22:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, ik word echt letterlijk beroerd van dit soort berichten. Die diepgewortelde domme haat
Jij moet dat joch zijn verdriet niet zo bagatelliseren.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:52 schreef sp3c het volgende:
kom nou zeg,
yup, genadeloos .. ik ga die "witte aapjes" te pas en te onpas treiteren met hun eigen uitspraken net zo lang tot ze niets anders meer kunnen dan inzien hoe belachelijk en achterlijk ze bezig zijn .. uiteraard kindgerecht, met als doel het inzicht dat je een medemens hoort te behandelen met evenveel respect als dat je verwacht te krijgen .. dat een ander dat niet doet is geen reden of excuus om het zelf dan ook maar niet te doen, het enige wat je doet is jezelf verlagen tot dat peilquote:
Goh , wat een leuk voorbeeld geef je ze danquote:Op vrijdag 24 november 2006 00:09 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, genadeloos .. ik ga die "witte aapjes" te pas en te onpas treiteren met hun eigen uitspraken net zo lang tot ze niets anders meer kunnen dan inzien hoe belachelijk en achterlijk ze bezig zijn .. uiteraard kindgerecht, met als doel het inzicht dat je een medemens hoort te behandelen met evenveel respect als dat je verwacht te krijgen .. dat een ander dat niet doet is geen reden of excuus om het zelf dan ook maar niet te doen, het enige wat je doet is jezelf verlagen tot dat peil
wat leg je ze uit .. dat die waarschijnlijk nog niet eens nederlands kon en dat die arme bezopen broer van verdonk stout was maar die neger nog stouter omdat die een blanke nederlandse zwanger heeft geschopt voor zijn verblijfsvergunning ?quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:14 schreef milagro het volgende:
[..]
Goh , wat een leuk voorbeeld geef je ze dan
Ik leg het mijn kinderen gewoon uit ipv ze te treiteren
Je eigen kinderen te pas en te onpas treiteren als ze stout zijn, prettige manier van opvoeden.
Toch geen familie van uuh.... ?
Ja dat!quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:16 schreef moussie het volgende:
wat leg je ze uit ..
dat die waarschijnlijk nog niet eens nederlands kon en dat die arme bezopen broer van verdonk stout was maar die neger nog stouter omdat die een blanke nederlandse zwanger heeft geschopt voor zijn verblijfsvergunning ?
zie je nu hoe vervelend stemmingmakerij is, en aannames?quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:16 schreef moussie het volgende:
[..]
wat leg je ze uit .. dat die waarschijnlijk nog niet eens nederlands kon en dat die arme bezopen broer van verdonk stout was maar die neger nog stouter omdat die een blanke nederlandse zwanger heeft geschopt voor zijn verblijfsvergunning ?
di eer komt milagro toequote:Op vrijdag 24 november 2006 00:22 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ja dat!
Goed verhaal by the way.
quote:Op donderdag 23 november 2006 11:52 schreef milagro het volgende:
Leuk, dit, pogign nummer zoveel
Rita Verdonk moet en zal uit een racistisch nest komen omdat haar drionken broer nare dingen gezegd zou hebben tegen een neger die uiteraard in het verhaal naar voren gebracht wordt als een intens goed mens
Ik denk dat ik eens een column ga schrijven over een zwarte Ibou die een gelegenheidshuwelijk aanging met een Nederlandse dame, die zwanger schopt en daarna, zodra de verblijfsvergunning binnen is de dame meteen een schop onder haar toch al te dikke hol geeft en haar een alleenstaande moeder maakt, die geen 1 cent krijg aan alimentatie.
quote:Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef milagro het volgende:
[..]
weet jij nog wel wat je zegt ?quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:31 schreef milagro het volgende:
[..]
zie je nu hoe vervelend stemmingmakerij is, en aannames?
ik zeg altijd kutburgerquote:Op vrijdag 24 november 2006 00:31 schreef milagro het volgende:
[..]
mijn ex scheldt vervelende negers ook uit voor aap, maar dat is natuurlijk okay, omdat mijn ex zelf een neger is![]()
goed , hèquote:Op vrijdag 24 november 2006 00:22 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ja dat!
Goed verhaal by the way.
ja nu ja ik meen me vaagjes te herinneren dat de originele OP iets in de strekking had van 'kijk zo is Rita opgevoed' oid dan kun je op dergelijke reacties wachten natuurlijkquote:
ik weet heel goed wat ik zegquote:Op vrijdag 24 november 2006 00:34 schreef moussie het volgende:
en dan als klapstuk ..
[..]
weet jij nog wel wat je zegt ?
nee vrouwen toch niet, alleen corrigerende tik op de bol oid als je hoofdpijn hebt en geen zin hebt om te sexen ... that'll clear it right up!quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:41 schreef milagro het volgende:
[..]
ik weet heel goed wat ik zeg
geen speld tussen te krijgen.
krijg ik er nu genadeloos van langs, omdat het je niet aanstaat![]()
Ja!quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:41 schreef milagro het volgende:
dan weet je ook dat je taktisch over die 17 jaar dat die man al in nederland woont heen hebt gelezen dus, en dat die man zich via zijn site inzet tegen juist dit soort intolerantie ..quote:Op vrijdag 24 november 2006 00:41 schreef milagro het volgende:
[..]
ik weet heel goed wat ik zeg
geen speld tussen te krijgen.
quote:
wat een geniale post eigenlijkquote:Ik denk dat ik eens een column ga schrijven over een zwarte Ibou die een gelegenheidshuwelijk aanging met een Nederlandse dame, die zwanger schopt en daarna, zodra de verblijfsvergunning binnen is de dame meteen een schop onder haar toch al te dikke hol geeft en haar een alleenstaande moeder maakt, die geen 1 cent krijg aan alimentatie.
moet je eens opletten of ze dat gaan onthoudenquote:Op vrijdag 24 november 2006 01:03 schreef sp3c het volgende:
ik weet niet, het moet nog wat gepolijst worden ... ik zou het niet aan mijn dochters (zonen krijgen uit de biografien van de generaals Winkelman en Spoor) voorlezen zo hoor voor het slapen gaan, die namen onthouden ze nooit
omg .. hij heeft dus gelogen tegen de IND, hij komt niet uit senegal maar uit ghana .. vertel dat even snel aan rita, kan ze hem uitzetten voor haar broer evtl toch voor de rechter moetquote:Op vrijdag 24 november 2006 01:00 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
wat een geniale post eigenlijk
ik slinger mijn Word eens aan
[i]Once upon a time there was this little boy called Ibou. Ibou lived a small village in Ghana ,
quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:05 schreef Eightball het volgende:
Je hebt al een beginnetje Milagro!
Ziet er goed uit!
Mocht je de filmrechten nog niet verpatst hebben dan hou ik me aanbevolen!
Tja, je loopt er voornamelijk lulkoek in te posten, net zoals milagro.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:18 schreef sp3c het volgende:
het kan wel maar ... what's the use, ik ben al heel de dag bezig met dit topic
want ben je toch genadeloos scherp, moussiequote:Op vrijdag 24 november 2006 01:20 schreef moussie het volgende:
ach wat zou het .. we vinden het gewoon dat de adviseur van de minister van integratie met zijn dronken reet negers uitscheldt en bedreigt .. dat die minister (voormalig dan) zijn zus is maakt alles goed
nee dat is meer iets van de laatste pagina (bij mij iig, ik heb er totaal 6) lees het maar terugquote:Op vrijdag 24 november 2006 01:21 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, je loopt er voornamelijk lulkoek in te posten, net zoals milagro.
Dat vind ik wel goed van de moeder van Ibou.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:15 schreef milagro het volgende:
de rest kreeg er helaas op dat moment thuis genadeloos van langs
Kerel, je zit het hele topic om zeep te helpen door allehande flauwekul verhalen van Milagro toe te staan en aan te moedigen. Dat kan ik ook gewoon in andere topics gaan doen ? Ook goed hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:22 schreef sp3c het volgende:
spreek voor jezelf
ik vind het niet gewoon en wat de andere users betreft lijkt dat ook nog heel erg mee te vallen ... zo'n groots drama vind ik het alleen ook weer niet en dat die man zijn zus voormalig minister is doet er wmb niet zo heel veel toe
ben jij geen mod meer? je was altijd zo'n kkleier lolquote:Op vrijdag 24 november 2006 01:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, je zit het hele topic om zeep te helpen door allehande flauwekul verhalen van Milagro toe te staan en aan te moedigen. Dat kan ik ook gewoon in andere topics gaan doen ? Ook goed hoor.
nog 4 van dergelijke posts en we zijn klaarquote:Op vrijdag 24 november 2006 01:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, je zit het hele topic om zeep te helpen door allehande flauwekul verhalen van Milagro toe te staan en aan te moedigen. Dat kan ik ook gewoon in andere topics gaan doen ? Ook goed hoor.
imho wordt het bericht, helaas, overschaduwd door het feit dat ze broer en zus zijn .. ik vind het al erg zat dat iemand met die tendensen bij de minister van integratie advies geeftquote:Op vrijdag 24 november 2006 01:22 schreef sp3c het volgende:
spreek voor jezelf
ik vind het niet gewoon en wat de andere users betreft lijkt dat ook nog heel erg mee te vallen ... zo'n groots drama vind ik het alleen ook weer niet en dat die man zijn zus voormalig minister is doet er wmb niet zo heel veel toe
En ik dan!? Doe ik niet mijn best ofzo?quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:21 schreef OllieA het volgende:
Tja, je loopt er voornamelijk lulkoek in te posten, net zoals milagro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |