abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42574059
Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).
Hier kun je discussiëren over actuele zaken uit het nieuws.

Probeer je argumenten zoveel mogelijk te onderbouwen, geef aan van welke bronnen je gebruik maakt en link hier zo mogelijk naar. Let hier vooral op bij het openen van nieuwe topics.

Open je een nieuw topic, zorg er dan voor dat je niet slechts een nieuwsartikel kopieert en het daarbij laat. Je opent een topic om een discussie te starten. Als topicstarter is het jouw taak de discussie vorm te geven en voor anderen duidelijk te maken waar deze over gaat. De openingspost moet wel een valide en verifieerbare bron(vermelding) bevatten. Kies verder een duidelijke topic titel (= TT) welke de lading van het nieuwsbericht voldoende afdekt. In de praktijk is de kop van het nieuwsbericht vaak voldoende als TT.

Kom je een post tegen waarvan je vindt dat deze niet door de beugel kan, wijs de modjes hier dan op door een topicreport (=TR) (eventueel anoniem) in te voeren of meldt de post in het feedbacktopic. Een TR kun je invoeren als je op het [afbeelding] icoontje (behorende bij het juiste topic) klikt.

Verder is hetgeen je in de algemene FAQ van FOK! vindt natuurlijk ook van toepassing op NWS. Veel plezier .

Vele nieuwssites kun je hier vinden.

Moderators.
  • SP3c
  • DoG
  • Drugshond
  • Snarf

De modjes zijn via de PM te bereiken onder de naam NWS_POL_Mods

[ Bericht 2% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 17-10-2006 19:11:51 ]
  • pi_42574096
    Snarf staat niet bij de moderatoren dus reken ik hem daar ook niet toe.

Ik hoop dat jullie vanmiddag deze beslissing terug draaien want je onthoudt veel mensen interessant nieuws over Uruzgan.
    pi_42574105
    Kan iemand tt ff aanpassen
      woensdag 11 oktober 2006 @ 13:16:04 #4
    37582 Snarf
    Het is friet, geen patat.
    pi_42574123
    TT gewijzigd
    :-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
    pi_42574139
    En het zelfmoordtopic weer heropenen, ik schaam me een beetje voor het forum op deze manier.

Misschien kan Drugshond uitleg geven.
    pi_42574154
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:16 schreef Snarf het volgende:
    TT gewijzigd
    pi_42574174
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:16 schreef SCH het volgende:
    ik schaam me een beetje voor het forum op deze manier.
    Alleen voor het forum?
    pi_42574178
    quote:
    En het zelfmoordtopic weer heropenen, ik schaam me een beetje voor het forum op deze manier.

Wat doe je op een subforum waar je je voor schaamt?
    pi_42574400
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat doe je op een subforum waar je je voor schaamt?
    De kwaliteit bewaken.

Grote nieuwsonderwerpen horen een eigen topic te krijgen, het kan niet zo zijn dat er voor Uruzgan ongemotiveerd een uitzondering wordt gemaakt. Met islamincidenten gebeurt dit echt niet natuurlijk.

En dat ene Snarf die hier betrekkelijk nieuw is mij dan voor kneus gaat uitmaken, is wel heel hilarisch. Gelukkig is dit topic er om excuses te maken.
    pi_42574565
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:27 schreef SCH het volgende:

[..]

De kwaliteit bewaken.
    Gezien het een subjectief potentie is lijkt men er niet veel waarde aan te hechten.
    quote:
    Grote nieuwsonderwerpen horen een eigen topic te krijgen, het kan niet zo zijn dat er voor Uruzgan ongemotiveerd een uitzondering wordt gemaakt. Met islamincidenten gebeurt dit echt niet natuurlijk.
    Betreffende persoon is een militair in Afghanistan, en ze hebben al een topic, als de discussie in betreffende topic zou uitlopen zouden de mods wellicht een spin off topic overwegen, maar dat valt dus wel reuze mee.
    quote:
    En dat ene Snarf die hier betrekkelijk nieuw is mij dan voor kneus gaat uitmaken, is wel heel hilarisch. Gelukkig is dit topic er om excuses te maken.
    Die ene Snarf heeft toch wel een keuze gemaakt om je topic te sluiten waar de andere mods achterstaan en man doe niet zo hypocriet. Alsof jij je excuses aanbiedt voor elke user die je aan het irriteren bent.
    pi_42574659
    Je opende zelf zo'n topic terwijl er al 1 gesloten was Trigger, mijn god, wat kan jij hypocriet lullen
    pi_42574692
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:38 schreef SCH het volgende:
    Je opende zelf zo'n topic terwijl er al 1 gesloten was Trigger, mijn god, wat kan jij hypocriet lullen
    Ik leg me neer bij hun keuze en ga niet janken, dat is het verschil.
    pi_42574800
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik leg me neer bij hun keuze en ga niet janken, dat is het verschil.
    Een topic openen dat al gesloten is, dat betekent niet dat je je neerlegt bij hun keuze, vriend.
    pi_42574869
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Een topic openen dat al gesloten is, dat betekent niet dat je je neerlegt bij hun keuze, vriend.
    Ik had geen voorkennis van een gesloten topic.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 13:45:30 #15
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_42574878
    quote:

Ik zie het probleem niet zo.
    Een militair die ver van huis is pleegt zelfmoord in verwegistan.
    Daar kun je van alles bij denken.
  • Militaire druk te groot.
  • Vrouwtje-lief ligt te ramp-e-tampen met een andere vent.
  • Te veel leningen bij Becam

Ach, is dit nu zo'n uniek geval ? Zelfmoorden in de maatschappij komen vaker voor. Dat die beste man in het Nederlandse leger zat maakt de zaak nou niet extra speciaal. De achterliggende achtergrond van-hoe en wat kan wel wat stof opwerpen.

De keuze om dit topic te mergen met de centrale tread is imo correct. Het bewuste topic geet net te weinig voedingsbodem om het uniek te laten zijn.
    Als er nou in de krant stond dat er 40 NL militairen zijn omgekomen omdat ze in een hinderlaag zijn gelopen kan ik e.e.a. nog wel volgen. Maar een zelfmoord zonder reden van opgaaf gaat weer net te ver om het als uniek te beschouwen. En geeft alleen maar voedingsbodem aan speculaties van het hoe-en-waarom zonder tot de kern van de zaak door te dringen.
  • pi_42575163
    Ik ben het totaal niet met je eens Drugshond. Het is groot nieuws - jij probeert het weg te moffelen en te downplayen en dat begrijp ik wel maar het doet geen recht aan de impact en de grootte van dit nieuwsbericht. Het is een gevoelige missie en dan is zo'n zelfmoord een grote schok en heeft ook enorm veel effecten.

Een verzameltopic is voor de echte geinteresseerden in alle details. Over bijzondere zaken kunnen losse tpics gemaakt worden. Ik denk dat je mijn verbazing en irritatie wel snapt. Ik houd het ANP scherp in de gaten en meld hier iets snel en dan wordt het weggehaald. Een verzameltopic wordt slechts door een klein groepje bekeken, dat weet je.

We wachten even af of hier wat meer bijzonderheden over naar buiten komen en dan kunnen we alsnog besluiten er een apart topic over te maken.
    pi_42575197
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef SCH het volgende:
    We wachten even af of hier wat meer bijzonderheden over naar buiten komen en dan kunnen we alsnog besluiten er een apart topic over te maken.
    Dat bepaal jij niet.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 13:58:30 #18
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42575297
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef SCH het volgende:

dan kunnen wij (dus ook snarf ) alsnog besluiten er een apart topic over te maken, jij niet
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_42575368
    1 zelfmoord lijkt me geen groot nieuws. Komt wel vaker voor op uitzending.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_42577331
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan kunnen wij (dus ook snarf ) alsnog besluiten er een apart topic over te maken, jij niet
    Oh, je gaat op je macht zitten. Draait het daarom???

Doe maar niet, het is een inhoudelijke discussie, lijkt me helemaal niet nodig met je macht te gaan schermen of zoals Snarf deed, users uit te gaan schelden.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 15:02:52 #21
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42577585
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, je gaat op je macht zitten. Draait het daarom???

Doe maar niet, het is een inhoudelijke discussie, lijkt me helemaal niet nodig met je macht te gaan schermen
    dan was jij allaaaaaaaaang gebanned
    quote:
    of zoals Snarf deed, users uit te gaan schelden.
    dan moet je maar niet lopen zeuren dat hij geen mod is
    het topic was gesloten en dan moet je het niet 5 seconde later weer openen want dan wordt het door de beschikbare mods gewoon weer dichtgedaan, al komen die mods http://forum.fok.nl/forum/128 dan nog maakt het me niet uit en dan hoef jij niet bijdehand gaan lopen doen want als het niet goed is dan bespreken we dat zelf wel
    pi_42579674
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan was jij allaaaaaaaaang gebanned
    [..]

dan moet je maar niet lopen zeuren dat hij geen mod is
    het topic was gesloten en dan moet je het niet 5 seconde later weer openen want dan wordt het door de beschikbare mods gewoon weer dichtgedaan, al komen die mods http://forum.fok.nl/forum/128 dan nog maakt het me niet uit en dan hoef jij niet bijdehand gaan lopen doen want als het niet goed is dan bespreken we dat zelf wel
    Een moderator mag wel schelden en hoeft zich niet aan de policy te houden? Kom op sp3c, dat kan natuurlijk niet.

Bovendien zit je veel te veel op je macht in plaats van dat je met inhoudelijke argumenten komt.

Ik open die topics toch niet om te flamen maar omdat het een grote nieuwswaarde heeft en in NWS thuishoort - ik vind het een vergissing en niet zo slim en vindt dat de users hierover moeten kunnen praten, niet ergens op een verstopte inside plek.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 16:19:25 #23
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42580398
    ja dat zeg je steeds en mijn reactie daarop is dat ik vind dat het nauwelijks nieuwswaarde heeft dat heb ik uitgelegd, zowel in de feedback als in het betreffende topic, als dat voor jouw niet voldoende is dan mag dat best maar ga niet hele topics lopen verstieren omdat je je zin niet krijgt
    pi_42580874
    Wel apart dat een topic erover met een volstrekt respectloze OP wèl open blijft.
    And it's only the giving
    That makes you
    What you are
    pi_42580978
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:19 schreef sp3c het volgende:
    ja dat zeg je steeds en mijn reactie daarop is dat ik vind dat het nauwelijks nieuwswaarde heeft dat heb ik uitgelegd, zowel in de feedback als in het betreffende topic, als dat voor jouw niet voldoende is dan mag dat best maar ga niet hele topics lopen verstieren omdat je je zin niet krijgt
    Het heeft veel nieuwswaarde - dat is een foute inschatting van je. Berichten zonder nieuwswaarde staan niet op de 101 en krijgen geen derde ANP-vervolg etc.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')