abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42574059
Hoi, welkom in NWS (Nieuws en Achtergronden).
Hier kun je discussiėren over actuele zaken uit het nieuws.

Probeer je argumenten zoveel mogelijk te onderbouwen, geef aan van welke bronnen je gebruik maakt en link hier zo mogelijk naar. Let hier vooral op bij het openen van nieuwe topics.

Open je een nieuw topic, zorg er dan voor dat je niet slechts een nieuwsartikel kopieert en het daarbij laat. Je opent een topic om een discussie te starten. Als topicstarter is het jouw taak de discussie vorm te geven en voor anderen duidelijk te maken waar deze over gaat. De openingspost moet wel een valide en verifieerbare bron(vermelding) bevatten. Kies verder een duidelijke topic titel (= TT) welke de lading van het nieuwsbericht voldoende afdekt. In de praktijk is de kop van het nieuwsbericht vaak voldoende als TT.

Kom je een post tegen waarvan je vindt dat deze niet door de beugel kan, wijs de modjes hier dan op door een topicreport (=TR) (eventueel anoniem) in te voeren of meldt de post in het feedbacktopic. Een TR kun je invoeren als je op het [afbeelding] icoontje (behorende bij het juiste topic) klikt.

Verder is hetgeen je in de algemene FAQ van FOK! vindt natuurlijk ook van toepassing op NWS. Veel plezier .

Vele nieuwssites kun je hier vinden.

Moderators.
  • SP3c
  • DoG
  • Drugshond
  • Snarf

De modjes zijn via de PM te bereiken onder de naam NWS_POL_Mods

[ Bericht 2% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 17-10-2006 19:11:51 ]
  • pi_42574096
    Snarf staat niet bij de moderatoren dus reken ik hem daar ook niet toe.

Ik hoop dat jullie vanmiddag deze beslissing terug draaien want je onthoudt veel mensen interessant nieuws over Uruzgan.
    pi_42574105
    Kan iemand tt ff aanpassen
      woensdag 11 oktober 2006 @ 13:16:04 #4
    37582 Snarf
    Het is friet, geen patat.
    pi_42574123
    TT gewijzigd
    :-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
    pi_42574139
    En het zelfmoordtopic weer heropenen, ik schaam me een beetje voor het forum op deze manier.

Misschien kan Drugshond uitleg geven.
    pi_42574154
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:16 schreef Snarf het volgende:
    TT gewijzigd
    pi_42574174
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:16 schreef SCH het volgende:
    ik schaam me een beetje voor het forum op deze manier.
    Alleen voor het forum?
    pi_42574178
    quote:
    En het zelfmoordtopic weer heropenen, ik schaam me een beetje voor het forum op deze manier.

Wat doe je op een subforum waar je je voor schaamt?
    pi_42574400
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat doe je op een subforum waar je je voor schaamt?
    De kwaliteit bewaken.

Grote nieuwsonderwerpen horen een eigen topic te krijgen, het kan niet zo zijn dat er voor Uruzgan ongemotiveerd een uitzondering wordt gemaakt. Met islamincidenten gebeurt dit echt niet natuurlijk.

En dat ene Snarf die hier betrekkelijk nieuw is mij dan voor kneus gaat uitmaken, is wel heel hilarisch. Gelukkig is dit topic er om excuses te maken.
    pi_42574565
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:27 schreef SCH het volgende:

[..]

De kwaliteit bewaken.
    Gezien het een subjectief potentie is lijkt men er niet veel waarde aan te hechten.
    quote:
    Grote nieuwsonderwerpen horen een eigen topic te krijgen, het kan niet zo zijn dat er voor Uruzgan ongemotiveerd een uitzondering wordt gemaakt. Met islamincidenten gebeurt dit echt niet natuurlijk.
    Betreffende persoon is een militair in Afghanistan, en ze hebben al een topic, als de discussie in betreffende topic zou uitlopen zouden de mods wellicht een spin off topic overwegen, maar dat valt dus wel reuze mee.
    quote:
    En dat ene Snarf die hier betrekkelijk nieuw is mij dan voor kneus gaat uitmaken, is wel heel hilarisch. Gelukkig is dit topic er om excuses te maken.
    Die ene Snarf heeft toch wel een keuze gemaakt om je topic te sluiten waar de andere mods achterstaan en man doe niet zo hypocriet. Alsof jij je excuses aanbiedt voor elke user die je aan het irriteren bent.
    pi_42574659
    Je opende zelf zo'n topic terwijl er al 1 gesloten was Trigger, mijn god, wat kan jij hypocriet lullen
    pi_42574692
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:38 schreef SCH het volgende:
    Je opende zelf zo'n topic terwijl er al 1 gesloten was Trigger, mijn god, wat kan jij hypocriet lullen
    Ik leg me neer bij hun keuze en ga niet janken, dat is het verschil.
    pi_42574800
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik leg me neer bij hun keuze en ga niet janken, dat is het verschil.
    Een topic openen dat al gesloten is, dat betekent niet dat je je neerlegt bij hun keuze, vriend.
    pi_42574869
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Een topic openen dat al gesloten is, dat betekent niet dat je je neerlegt bij hun keuze, vriend.
    Ik had geen voorkennis van een gesloten topic.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 13:45:30 #15
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_42574878
    quote:

Ik zie het probleem niet zo.
    Een militair die ver van huis is pleegt zelfmoord in verwegistan.
    Daar kun je van alles bij denken.
  • Militaire druk te groot.
  • Vrouwtje-lief ligt te ramp-e-tampen met een andere vent.
  • Te veel leningen bij Becam

Ach, is dit nu zo'n uniek geval ? Zelfmoorden in de maatschappij komen vaker voor. Dat die beste man in het Nederlandse leger zat maakt de zaak nou niet extra speciaal. De achterliggende achtergrond van-hoe en wat kan wel wat stof opwerpen.

De keuze om dit topic te mergen met de centrale tread is imo correct. Het bewuste topic geet net te weinig voedingsbodem om het uniek te laten zijn.
    Als er nou in de krant stond dat er 40 NL militairen zijn omgekomen omdat ze in een hinderlaag zijn gelopen kan ik e.e.a. nog wel volgen. Maar een zelfmoord zonder reden van opgaaf gaat weer net te ver om het als uniek te beschouwen. En geeft alleen maar voedingsbodem aan speculaties van het hoe-en-waarom zonder tot de kern van de zaak door te dringen.
  • pi_42575163
    Ik ben het totaal niet met je eens Drugshond. Het is groot nieuws - jij probeert het weg te moffelen en te downplayen en dat begrijp ik wel maar het doet geen recht aan de impact en de grootte van dit nieuwsbericht. Het is een gevoelige missie en dan is zo'n zelfmoord een grote schok en heeft ook enorm veel effecten.

Een verzameltopic is voor de echte geinteresseerden in alle details. Over bijzondere zaken kunnen losse tpics gemaakt worden. Ik denk dat je mijn verbazing en irritatie wel snapt. Ik houd het ANP scherp in de gaten en meld hier iets snel en dan wordt het weggehaald. Een verzameltopic wordt slechts door een klein groepje bekeken, dat weet je.

We wachten even af of hier wat meer bijzonderheden over naar buiten komen en dan kunnen we alsnog besluiten er een apart topic over te maken.
    pi_42575197
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef SCH het volgende:
    We wachten even af of hier wat meer bijzonderheden over naar buiten komen en dan kunnen we alsnog besluiten er een apart topic over te maken.
    Dat bepaal jij niet.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 13:58:30 #18
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42575297
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:54 schreef SCH het volgende:

dan kunnen wij (dus ook snarf ) alsnog besluiten er een apart topic over te maken, jij niet
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_42575368
    1 zelfmoord lijkt me geen groot nieuws. Komt wel vaker voor op uitzending.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_42577331
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 13:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan kunnen wij (dus ook snarf ) alsnog besluiten er een apart topic over te maken, jij niet
    Oh, je gaat op je macht zitten. Draait het daarom???

Doe maar niet, het is een inhoudelijke discussie, lijkt me helemaal niet nodig met je macht te gaan schermen of zoals Snarf deed, users uit te gaan schelden.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 15:02:52 #21
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42577585
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 14:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, je gaat op je macht zitten. Draait het daarom???

Doe maar niet, het is een inhoudelijke discussie, lijkt me helemaal niet nodig met je macht te gaan schermen
    dan was jij allaaaaaaaaang gebanned
    quote:
    of zoals Snarf deed, users uit te gaan schelden.
    dan moet je maar niet lopen zeuren dat hij geen mod is
    het topic was gesloten en dan moet je het niet 5 seconde later weer openen want dan wordt het door de beschikbare mods gewoon weer dichtgedaan, al komen die mods http://forum.fok.nl/forum/128 dan nog maakt het me niet uit en dan hoef jij niet bijdehand gaan lopen doen want als het niet goed is dan bespreken we dat zelf wel
    pi_42579674
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan was jij allaaaaaaaaang gebanned
    [..]

dan moet je maar niet lopen zeuren dat hij geen mod is
    het topic was gesloten en dan moet je het niet 5 seconde later weer openen want dan wordt het door de beschikbare mods gewoon weer dichtgedaan, al komen die mods http://forum.fok.nl/forum/128 dan nog maakt het me niet uit en dan hoef jij niet bijdehand gaan lopen doen want als het niet goed is dan bespreken we dat zelf wel
    Een moderator mag wel schelden en hoeft zich niet aan de policy te houden? Kom op sp3c, dat kan natuurlijk niet.

Bovendien zit je veel te veel op je macht in plaats van dat je met inhoudelijke argumenten komt.

Ik open die topics toch niet om te flamen maar omdat het een grote nieuwswaarde heeft en in NWS thuishoort - ik vind het een vergissing en niet zo slim en vindt dat de users hierover moeten kunnen praten, niet ergens op een verstopte inside plek.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 16:19:25 #23
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42580398
    ja dat zeg je steeds en mijn reactie daarop is dat ik vind dat het nauwelijks nieuwswaarde heeft dat heb ik uitgelegd, zowel in de feedback als in het betreffende topic, als dat voor jouw niet voldoende is dan mag dat best maar ga niet hele topics lopen verstieren omdat je je zin niet krijgt
    pi_42580874
    Wel apart dat een topic erover met een volstrekt respectloze OP wčl open blijft.
    And it's only the giving
    That makes you
    What you are
    pi_42580978
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:19 schreef sp3c het volgende:
    ja dat zeg je steeds en mijn reactie daarop is dat ik vind dat het nauwelijks nieuwswaarde heeft dat heb ik uitgelegd, zowel in de feedback als in het betreffende topic, als dat voor jouw niet voldoende is dan mag dat best maar ga niet hele topics lopen verstieren omdat je je zin niet krijgt
    Het heeft veel nieuwswaarde - dat is een foute inschatting van je. Berichten zonder nieuwswaarde staan niet op de 101 en krijgen geen derde ANP-vervolg etc.
    pi_42581158
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Het heeft veel nieuwswaarde - dat is een foute inschatting van je. Berichten zonder nieuwswaarde staan niet op de 101 en krijgen geen derde ANP-vervolg etc.
    Nou als je de reacties in die topics ziet, dan lijkt het me van wijsheid getuigen ze allemaal achter elkaar dicht te gooien. Nieuwswaarde is niet zo relevant op NWS (of Fok), als er maar een grote afzeikbek opengetrokken kan worden...
    And it's only the giving
    That makes you
    What you are
    pi_42581360
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:41 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nou als je de reacties in die topics ziet, dan lijkt het me van wijsheid getuigen ze allemaal achter elkaar dicht te gooien. Nieuwswaarde is niet zo relevant op NWS (of Fok), als er maar een grote afzeikbek opengetrokken kan worden...
    NOVA heeft vanavond Hans Couzy over dit onderwerp. Daar vinden ze wel dat het Nieuwswaarde heeft.
    pi_42581570
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

NOVA heeft vanavond Hans Couzy over dit onderwerp. Daar vinden ze wel dat het Nieuwswaarde heeft.
    Ik neem dan ook aan dat Couzy een beschaafd vertoogje zal houden bij NOVA. Kan je hier niet verwachten. Zie de dichte topics.
    Je eigen OP was, onder de quote: "Heftig zeg".
    Heeft het nieuwswaarde dat jij dit heftig vindt? Als je zoiets opent, maak er dan ook iets van dat uitnodigt tot een discussie.
    Als jij "Heftig zeg" roept, dan roept een ander: "Wat een slappe zak".
    Dus: volgende keer er wat meer werk van maken.
    And it's only the giving
    That makes you
    What you are
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 16:56:26 #29
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42581680
    die zullen het wel niet over dit specifieke geval gaan hebben maar over zelfmoord binnen de krijgsmacht over het algemeen
    dan zegt Couzy iets in de trend van 'ja dat hebbie wel is' en dan gaan we over naar Stings liefde voor componist John Dowland
    pi_42581843
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:56 schreef sp3c het volgende:
    die zullen het wel niet over dit specifieke geval gaan hebben maar over zelfmoord binnen de krijgsmacht over het algemeen
    dan zegt Couzy iets in de trend van 'ja dat hebbie wel is' en dan gaan we over naar Stings liefde voor componist John Dowland
    Jezus, wat doe jij er denigrerend over

Ze zullen hetzelfde gesprek hebben zoals er ook in een specifiek en goed gemodereerd topic had kunnen plaatsvinden. Je bevestigt wel mijn opmerkingen over jouw houding in dit soort kwesties.
    pi_42581896
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 16:53 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik neem dan ook aan dat Couzy een beschaafd vertoogje zal houden bij NOVA. Kan je hier niet verwachten. Zie de dichte topics.
    Je eigen OP was, onder de quote: "Heftig zeg".
    Heeft het nieuwswaarde dat jij dit heftig vindt? Als je zoiets opent, maak er dan ook iets van dat uitnodigt tot een discussie.
    Als jij "Heftig zeg" roept, dan roept een ander: "Wat een slappe zak".
    Dus: volgende keer er wat meer werk van maken.
    Had ik best willen doen hoor als dat het punt was. Maar ik heb eerder de opmerking te horen gekregen dat juist in NWS topics niet altijd een hele doorwrochte OP hoeven te hebben. Maar als een betere OP sluiting had kunnen voorkomen dan had ik dat best willen doen. Ik koos er nu voor om het nieuws direct heet van het ANP hier te plaatsen, zodat anderen er kennis van konden nemen.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 17:05:09 #32
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42582013
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Jezus, wat doe jij er denigrerend over
    je zaait wat je oogst
    quote:
    Ze zullen hetzelfde gesprek hebben zoals er ook in een specifiek en goed gemodereerd topic had kunnen plaatsvinden.
    dat gesprek had je ook in het centrale nederlanders in afghanistan kunnen voeren, ik heb nog steeds geen goede reden gezien waarom dat niet het geval is behalve dan dat dat een incesttopic is vol militaire fans

over denigrerend gesproken
    quote:
    Je bevestigt wel mijn opmerkingen over jouw houding in dit soort kwesties.
    oh noooooooooose!
    pi_42582105
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 17:05 schreef sp3c het volgende:

dat gesprek had je ook in het centrale nederlanders in afghanistan kunnen voeren, ik heb nog steeds geen goede reden gezien waarom dat niet het geval is behalve dan dat dat een incesttopic is vol militaire fans
    Quote dat even?
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 17:09:44 #34
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42582168
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 12:51 schreef SCH het volgende:
    Moeten we nou ineens in dit incesttopic hierover praten met al die militaire fans?

Ik wil er een zelfstandig topic open, je vermoordt Fok met al die verzameltopics met insiders.
    there ya go
    pi_42582286
    Okay Vind je dat geen goede reden dan? Het is een beperkt topic waar mensen met hele specifieke interesse komen en niet mensen die het nieuws scannen.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 17:20:17 #36
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42582547
    nope
      woensdag 11 oktober 2006 @ 17:27:16 #37
    89730 Drugshond
    pi_42582782
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 12:51 schreef SCH het volgende:
    Ik wil er een zelfstandig topic open, je vermoordt Fok met al die verzameltopics met insiders.
    Ola, hoe zou [NWS] eruit hebben gezien als we de cartoonrellen of de Israel-Libanon oorlog niet gecentraliseerd hadden ?
    Ik denk dat er dan helemaal geen touw aan vast te knopen was.
    Dan krijg je echt discussies die allemaal copy/paste van elkaar zijn.

Het gaat hier over 1 zelfmoord op 1400 soldaten = 0,07 %
    En nu is die missie in gevaar.... is dat het ?

Wat kun je anders melden over zijn dood , dat hij dood is. De discussie die je eromheen kunt bouwen kun je ook prima uitvoeren in het centrale Afganistan topic (daar doet 1 zelfmoord eigenlijk nix aan af).

Overigens ff gechecked.
  • 2 Vandaag
  • Netwerk
  • Nova
    doen er helemaal nix mee, en terecht in mijn ogen.

Als je het hier zou hebben over meerdere zelfdodingen onder Nederlandse militairen zou er idd een lichtje gaan branden dat er iets heel anders aan de hand is. Maar nu is het slechts gespeculeer zonder een echte voedingsbodem die de discussie kan dragen.
  • pi_42582948
    NOVA heeft een gesprek met Couzy vanavond, dat had ik dit andere topic al gemeld.

Maar los daarvan heb ik je uitgelegd dat het veel impact heeft, dat het binnen die hele Uruzganmissie een heftige gebeurtenis is, dat ze daar nu in alle staten zijn. Maar hier word het terug gebracht tot 0,07 en moet zich blijkbaar eerst een bataljon lemmingen van de rotsen storten

Ineens is de discussiewaarde zo belangrijk, terwijl het altijd om de nieuwswaarde ging en er vaak genoeg in dit FB-draadje te lezen is geweest dat ook topics zonder al te veel nieuwswaarde prima in NWS passen.

Maar goed, het is wel goed zo. Ik denk leuk aan Fok mee te werken door als een jekko dat bericht hier te plaatsen - maar in plaats van dat dat gewaardeerd wordt, wordt er op een erg vervelende manier mee om gegaan. Ik word kneus genoemd, en beticht van van alles en nog wat door je niet zo professionale collega's. Jij bent de enige die er inhoudelijk echt op ingaat, dat kan ik dan wel weer waarderen.

Nogmaals : als het verhaal een vervolg krijgt, dan zien we wel weer verder. Ik spreek morgen mijn contact in Uruzgan hopelijk, dan hoop ik wat meer info te krijgen.
      woensdag 11 oktober 2006 @ 17:39:01 #39
    89730 Drugshond
    pi_42583108
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 17:33 schreef SCH het volgende:
    NOVA heeft een gesprek met Couzy vanavond, dat had ik dit andere topic al gemeld.
    +
    [knip]
    +
    Nogmaals : als het verhaal een vervolg krijgt, dan zien we wel weer verder. Ik spreek morgen mijn contact in Uruzgan hopelijk, dan hoop ik wat meer info te krijgen.
    Die heb ik gemist
    En met extra info van je contact kan e.e.a. wel draagkracht vertonen.

.... ik ga ff overleggen achter de schermen.
    pi_42583496
    Bedankt Drugshond. Ik was helemaal niet aan het kutten maar de manier van handelen van die Snarf en sp3c schiet me echt verkeerd.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 18:31:51 #41
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42584642
    0w mijn manier van handelen schiet je verkeerd?

jij opent een topic, dat wordt door een mod gesloten waarna jij het nog een keer of 3 probeert met hetzelfde resultaat en vervolgens begin je het topic waar naar verwezen wordt te verneuken

en dan hebben wij het gedaan?

doet me een beetje denken aan de kleuterschool, toen zat ik ook wel is in de zandbak kasteeltjes te maken en als de toren niet op mijn gekozen plek komt dan maak ik heel het kasteeltje maar stuk en vervolgens riep ik heel hard 'hij begon' want dat torentje moest gewoon op de door mij aangewezen plek
      woensdag 11 oktober 2006 @ 19:49:31 #42
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_42586967
    Ging dit niet over een millitair maar iets waar je totaal geen affiniteit/medeleven of wat dan ook voor/mee had dan had je niet eens gedacht aan een slotje.

Zielig gedoe. Je loopt je eigen tere zieltje te beschermen, niks meer en niks minder. Want het zou nog wel eens zo kunnen zijn dat er wat negatieve klankjes in zouden komen richting defensie/millitairen/ die missie etc etc. En daar hou je nou eenmaal niet van.

Daarom is het gesloten en niet omdat het geen geschikt onderwerp is voor een apart topic.

Laten we voortaan ook elke dag gaan kijken of nova/netwerk/2vandaag een item over een nieuwsfeit hebben. Pas daarna is het topicwaardig .
    wat een criteria .
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 19:52:54 #43
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42587055
    ja hoor dit is de eerste keer dat een topic gesloten wordt met een vergelijking naar een al lopend topic ... ooit
      woensdag 11 oktober 2006 @ 19:54:08 #44
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_42587086
    ach ja ga maar op die toer. Daarmee geef je me eigenlijk gelijk
    pi_42587412
    Is de dood van deze soldaat minder erg dan de dood van de vier andere slachtoffers van Uruzgan zover? Die staan ook in het verzameltopic!
      woensdag 11 oktober 2006 @ 20:06:17 #46
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_42587522
    triester iig.
    pi_42587714
    Ik vind het niet trieste dan soldaten die omkomen tijdens hun dienstijd.

Ik denk ook niet dat het rechtstreeks af te schrijven is op de Missie in Uruzgan. ( hoewel het wel mee telt ) Zo'n instabiel persoon had in een andere situatie misschien ook ooit deze beslissing genomen.
    pi_42588270
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:11 schreef _The_General_ het volgende:
    Ik vind het niet trieste dan soldaten die omkomen tijdens hun dienstijd.

Ik denk ook niet dat het rechtstreeks af te schrijven is op de Missie in Uruzgan. ( hoewel het wel mee telt ) Zo'n instabiel persoon had in een andere situatie misschien ook ooit deze beslissing genomen.
    Je weet toch helemaal niet of deze persoon instabiel was, en of hij al instabiel was voor hij naar Uruzgan ging?
    pi_42588396
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 18:31 schreef sp3c het volgende:
    0w mijn manier van handelen schiet je verkeerd?
    Ja, ik vind de manier waarop je reageert vervelend. Je hebt een erg kort lontje en begint meteen cynisch te doen over zeuren en zeiken terwijl ik een serieus topic open.
    quote:
    jij opent een topic, dat wordt door een mod gesloten waarna jij het nog een keer of 3 probeert met hetzelfde resultaat en vervolgens begin je het topic waar naar verwezen wordt te verneuken
    Tuurlijk heropen ik dat topic, had het even een half uurtje laten staan. Het is groot en serieus nieuws. Het topic waar jij verder opwijst is dan door jou verneukt, ik doe niet anders dan op jou reageren dus houd het eens bij jezelf.
    quote:
    en dan hebben wij het gedaan?
    Klopt.
    quote:
    doet me een beetje denken aan de kleuterschool, toen zat ik ook wel is in de zandbak kasteeltjes te maken en als de toren niet op mijn gekozen plek komt dan maak ik heel het kasteeltje maar stuk en vervolgens riep ik heel hard 'hij begon' want dat torentje moest gewoon op de door mij aangewezen plek
    Fijn joh, wat wil je hier verder mee?

Neem een voorbeeld aan Drugshond, die gaat er serieus mee om. Daar kan je echt veel van leren.

Jij reageert als een dolle stier op mijn naam terwijl Drugshond tenminste moeite doet om er over na te denken en serieus te reageren en niet op de persoon gaat spelen.
    pi_42588576
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 19:52 schreef sp3c het volgende:
    ja hoor dit is de eerste keer dat een topic gesloten wordt met een vergelijking naar een al lopend topic ... ooit
    Verwijzing bedoel je.

Maar als dat de bedoeling is van verzameltopics, dat er over grote losse nieuwsfeiten rond hetzelfde onderwerp, geen losse topics meer geopend kunnen worden, dan moeten we sommige verzameltopics maar weer eens ter discussie stellen. Of is dat niet de bedoeling?
    pi_42588860
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Je weet toch helemaal niet of deze persoon instabiel was, en of hij al instabiel was voor hij naar Uruzgan ging?
    Iemand die zelfmoord pleegt is per definitie instabiel.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 20:43:07 #52
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42588879
    ik heb serieus gereageerd, dat negeer jij volkomen en vervolgens begin je met je standaard 'jij bent van defensie dus heb ik mijn vooroordelen al klaar en die kloppen gewoon' zoals gezegd ... je zaait wat je oogst

bovendien ben jij degene die gelijk dat topic binnen komt vallen met 'incesttopics voor militaire fans' oid dan zijn je intenties wel duidelijk
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 20:44:14 #53
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42588916
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Verwijzing bedoel je.
    ja
    quote:
    Maar als dat de bedoeling is van verzameltopics, dat er over grote losse nieuwsfeiten rond hetzelfde onderwerp, geen losse topics meer geopend kunnen worden, dan moeten we sommige verzameltopics maar weer eens ter discussie stellen. Of is dat niet de bedoeling?
    nee, grote losse nieuwsfeiten over de missie in Afghanistan mogen gewoon topics van gemaakt worden
    pi_42592515
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:42 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Iemand die zelfmoord pleegt is per definitie instabiel.
    Tsja, zou kunnen. We weten niet wat er is gebeurd en wat er met deze man aan de hand was. Of hij problemen had, daar of thuis, of hij misschien ziek was?
    pi_42592548
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:44 schreef sp3c het volgende:

nee, grote losse nieuwsfeiten over de missie in Afghanistan mogen gewoon topics van gemaakt worden
    Dat zie ik als een go! 101-berichten waar 's avonds in NOVA over wordt doorgesproken mogen we tot de grote losse nieuwsfeiten rekenen.
    pi_42592648
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 20:43 schreef sp3c het volgende:
    ik heb serieus gereageerd, dat negeer jij volkomen en vervolgens begin je met je standaard 'jij bent van defensie dus heb ik mijn vooroordelen al klaar en die kloppen gewoon' zoals gezegd ... je zaait wat je oogst
    Je blijft ontkennen dat je defensie-betrokkenheid je beeld kleurt?
    quote:
    bovendien ben jij degene die gelijk dat topic binnen komt vallen met 'incesttopics voor militaire fans' oid dan zijn je intenties wel duidelijk
    Dat was niet zo netjes geformuleerd maar grofweg gezegd komt het er wel op neer.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 22:12:45 #57
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42592828
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zie ik als een go! 101-berichten waar 's avonds in NOVA over wordt doorgesproken mogen we tot de grote losse nieuwsfeiten rekenen.
    nee dat zie je verkeerd
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Je blijft ontkennen dat je defensie-betrokkenheid je beeld kleurt?
    ja
    quote:
    [..]

Dat was niet zo netjes geformuleerd maar grofweg gezegd komt het er wel op neer.
    nee
    pi_42592900
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat zie je verkeerd
    [..]

ja
    [..]

nee
    Praten met jou heeft geen zin. Ik ga op Drugshond en op de wat serieuzere crew af. JIj zoekt het verder maar uit
      woensdag 11 oktober 2006 @ 22:14:48 #59
    89730 Drugshond
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 22:15:44 #60
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42592973
    je vraagt naar de bekende weg
    pi_42593092
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:15 schreef sp3c het volgende:
    je vraagt naar de bekende weg
    Wie?
    pi_42593114
    Het doet jullie niet zoveel he, zo'n zelfmoord. Kan je weer lekker cynisch over zijn. Stoer hoor.
    pi_42593332
    Het doet mij iig een stuk minder dan de dood van militairen die omkomen tijdens het uitvoeren van hun gevaarlijke werk.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 22:25:52 #64
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42593401
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie?
    jij
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
    Het doet jullie niet zoveel he, zo'n zelfmoord. Kan je weer lekker cynisch over zijn. Stoer hoor.
    lul alstjeblieft niet zo stom over dingen waar je totaal geen kijk op hebt ... het doet me wel wat, ik vind het alleen geen topic waard
      woensdag 11 oktober 2006 @ 22:34:04 #65
    89730 Drugshond
    pi_42593703
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
    Ik ken die gast niet, en we weten niet waarom hij zelfmoord heeft gepleegd.
    Het zou me niks verbazen dat zijn wanhoopsdaad geen ruk te maken heeft met de Nederlandse missie.
    quote:
    [q]
    NEDERLANDSE MILITAIR PLEEGT ZELFMOORD IN AFGHANISTAN
    Bron : Nova.tv
    Een Nederlandse militair heeft zichzelf in Kamp Holland in Uruzgan met zijn dienstwapen van het leven beroofd. De sergeant werd vanochtend vroeg aangetroffen door collega's.
    Wat betekent een dergelijke dramatische gebeurtenis voor militairen die op missie zijn en wat kan Defensie doen om het te voorkomen? In de studio een gesprek met generaal buiten dienst Hans Couzy, tevens voorzitter van de Federatie van Nederlandse Officieren.
    Wat kan defensie doen ?, militairen moeten met wapens op stap in Uruzgan.
    Je kunt eigenlijk beter zeggen dat hij zijn collega's niet in gevaar heeft gebracht.

Het gevaar kan ook heel anders van binnenuit plaatsvinden.
    quote:
    Een dode en twaalf gewonden bij aanslag op Amerikaans kamp in Koeweit
    Bron : Aftermedia

Een Amerikaans soldaat is zondag overleden aan zijn verwondingen die hij kort daarvoor had opgelopen bij een aanslag op een Amerikaans militair kamp in het noorden van Koeweit. Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN. Bij de aanslag vielen ook twaalf gewonden, van wie er een aantal erg aan toe is. Twee soldaten liepen schotwonden op. Hoofdverdachte is een Amerikaanse zwarte moslimsoldaat. Die wordt inmiddels vastgehouden. Volgens een correspondent van zakenkrant Financial Times zou de man drie handgranaten in een tent geworpen hebben.
    De Nederlandsonkundige Belgische minister van Defensie Flahaut (socialist) wil het Belgisch leger opnestellen voor vreemdelingen.
      Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 22:41:58 #66
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42594020
    nou nova voegt er ook weinig aan toe
      woensdag 11 oktober 2006 @ 22:45:50 #67
    89730 Drugshond
    pi_42594182
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:41 schreef sp3c het volgende:
    nou nova voegt er ook weinig aan toe
    Gewoon standaard procedures vermelden welke geestelijke steun defensie kan bieden.
    En over de reden van de zelfmoord mocht niet over gesproken worden, uit respect voor familie en nabestaanden.
    pi_42594364
    Interessant gesprek met Couzy!
    pi_42616032
    een beetje vreemde motivatie om een topic te sluiten ?
      donderdag 12 oktober 2006 @ 18:35:37 #70
    89730 Drugshond
    pi_42617203
    quote:
    Op donderdag 12 oktober 2006 17:55 schreef janimie het volgende:
    een beetje vreemde motivatie om een topic te sluiten ?
    Het is een topic kick van een paar maanden.... en een diskuzz over de kwaliteit van het voetbal hoort echt in [VBL] thuis.
    Het topic is niet echt op slot... ik haal straks de laatste postings weg zodat het weer terug zakt naar de juiste index. Als het nou een posting was over de rechtzaak of de afloop ervan had ik e.e.a. nog wel kunnen volgen.... Maar zijn huidige speelstijl in het Nederlandse Oranje team..... mwah... niet echt [NWS].
    pi_42631044
    quote:
    Op woensdag 11 oktober 2006 22:49 schreef SCH het volgende:
    Interessant gesprek met Couzy!
    Had ie wat bijzonders te melden? Zal de eerste keer zijn van hem dan.
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_42631443
    DIENSTMEDEDELING
    [Nederlanders in Afganistan] Deel 4
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
      Moderator dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:20:38 #73
    8781 crew  Frutsel
    pi_42732081
    is er geen derde noord korea topic of kijk ik er over heen?

EDIT, ik heb er maar één geopend dan

[ Bericht 16% gewijzigd door Frutsel op 17-10-2006 08:36:39 ]
    pi_42825335
    Zou dit:
    Man van Martinitoren gesprongen
    topic gesloten kunnen worden?

Ik zou dat erg op prijs stellen.
    And it's only the giving
    That makes you
    What you are
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:07:51 #75
    89730 Drugshond
    pi_42825697
    Dank je wel, Drugshond!
    And it's only the giving
    That makes you
    What you are
    pi_42826039
    Waarom?
    pi_42828414
    MIsschien had ie een vriend in Ruinerwold ofzo.
    pi_42828541
    Topic had niet echt een discussiewaarde meer ( als die het al had ) dus het verzoek werd dus ook met liefde ingewilligd.
      Moderator vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:54:46 #80
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42831072
    Verdonk wil dragen boerka voorkomen

trouwens ik ga ontbijten, daarna zal ik is kijken of ik heel die kinderachtige discussie tussen steinberger en de andere kleuters eruit kan knippen want het duurt mij veel te lang en ik heb trek in een omelet

open maar een nieuwe als je haast hebt (wat ik me niet kan voorstellen)
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:12:38 #81
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_42833008
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      Moderator vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:16:02 #82
    8781 crew  Frutsel
    pi_42833116
    Breaking News: Er was net een quake voor de kust van Peru... 6.6 op richterschaal. Geen idee nog over tsunami's, schade etc... Kunnen/Gaan we voor elke quake in NWS een apart topic openen? Zoals deze week al met Hawaii? In WFL loopt er ook een topic over... of moet er iets centraals komen of ??

Ik heb het hier maar ff ingekwakt
    CNN: Aardbeving op Hawaii 6.3 op de schaal van Richter!
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:28:43 #83
    89730 Drugshond
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:32:26 #84
    89730 Drugshond
    pi_42833618
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 13:16 schreef Frutsel het volgende:
    Breaking News: Er was net een quake voor de kust van Peru... 6.6 op richterschaal. Geen idee nog over tsunami's, schade etc... Kunnen/Gaan we voor elke quake in NWS een apart topic openen? Zoals deze week al met Hawaii? In WFL loopt er ook een topic over... of moet er iets centraals komen of ??

Ik heb het hier maar ff ingekwakt
    CNN: Aardbeving op Hawaii 6.3 op de schaal van Richter!
    Een nieuw topic is prima....
    Qua concept is de centraal wel aardig.
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:36:20 #85
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_42835577
    Ik ben het niet eens met het slotje op Noord-Korea heeft martelkampen Er wordt gesteld dat dit geen nieuws is en dat het prima in het topic Noord-Korea goes Nucleair kan. Maar het is wel degelijk nieuws, omdat het blijkt uit een recente VN-rapportage, waarover ook nu in het Parool en de FP wordt bericht. Waarom is het dan op het forum plotseling geen nieuws?

Ik denk dat het wel degelijk een eigen topic waard is, want behalve dat het over het zelfde land gaat, heeft het weinig met de bom te maken. Dutroux en Philip de Winter stop je ook niet in een [Centraal] Belgiė topic.
      Moderator vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:31:33 #86
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_42837212
    ja moeilijk, ik zat nog te twijfelen

maar het is toch al langer bekend?
    dat er nu een nieuw VN rapport is uitgebracht die het ook zegt veranderd daar weinig aan, je ziet het ook aan de reacties.

ik meen me ook te herinneren dat daar al is topix over waren op fok! maar zolang ik ze niet kan vinden maak ik hem denk ik toch maar weer open
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:48:12 #87
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_42839699
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 15:31 schreef sp3c het volgende:
    ja moeilijk, ik zat nog te twijfelen

maar het is toch al langer bekend?
    dat er nu een nieuw VN rapport is uitgebracht die het ook zegt veranderd daar weinig aan, je ziet het ook aan de reacties.

ik meen me ook te herinneren dat daar al is topix over waren op fok! maar zolang ik ze niet kan vinden maak ik hem denk ik toch maar weer open
    Ja, ik wist niet dat het al langer bekend was, zeker niet in deze vorm. Voor mijzelf was het in elk geval nieuw en ik wilde graag nog reageren op een post in het topic.

In elk geval bedankt voor het opengooien!
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:23:25 #88
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_43096253
    Ik bestel graag een extra "S"

[verrassing] TBSer kwijt

Edit:
    Gefixt door inbekende weldoener

[ Bericht 31% gewijzigd door Napalm op 31-10-2006 16:18:10 ]
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:19:36 #89
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_43119630
      woensdag 1 november 2006 @ 20:50:51 #90
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_43151015
    Dubbellaar
    En weer is er 'n TBS er zoek. ts noemt mijn eerdere topic wel maar heeft niet door dat het dezelfde TBSer is..

[verrassing] TBSer kwijt

[ Bericht 17% gewijzigd door Napalm op 01-11-2006 21:40:44 ]
      woensdag 1 november 2006 @ 22:10:52 #91
    89730 Drugshond
      woensdag 1 november 2006 @ 22:11:31 #92
    89730 Drugshond
    pi_43163881
    Zal ik sp3c vervangen als hij aan wederopbouw doet?
      Moderator donderdag 2 november 2006 @ 10:11:59 #94
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_43164154
    hoe kom jij er in vredesnaam bij dat ik te vervangen ben?
    pi_43164267
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 10:11 schreef sp3c het volgende:
    hoe kom jij er in vredesnaam bij dat ik te vervangen ben?
    Ga je met je mitrailleur in de hand moderaten?
      Moderator donderdag 2 november 2006 @ 10:25:55 #96
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_43164462
    ik heb geen mitrailleur
    pi_43207704
    *ring ring* balie 1:
    Staat de derde wereldoorlog voor de deur?
    en
    Dar-Al-Harb-gevaar in Nederland: Hoe lang nog?

Komen beide in de OP hetzelfde vreemde stuk uit 2005. Is dat nieuws?
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      vrijdag 3 november 2006 @ 18:57:18 #98
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_43212055
    quote:
    Op vrijdag 3 november 2006 16:03 schreef sigme het volgende:
    *ring ring* balie 1:
    Staat de derde wereldoorlog voor de deur?
    en
    Dar-Al-Harb-gevaar in Nederland: Hoe lang nog?

Komen beide in de OP hetzelfde vreemde stuk uit 2005. Is dat nieuws?
    Ik heb iig de onderste gesloten.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      vrijdag 3 november 2006 @ 20:33:39 #99
    89730 Drugshond
    pi_43286547
    ik ben er nog ik kom snel terug

met meer waarheid en meer bescherming van feiten
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')