abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42827335
quote:
Verdonk wil dragen boerka voorkomen
DEN HAAG - Het dragen van een boerka in de openbare ruimte moet zoveel mogelijk voorkomen worden. Dat zei minister Rita Verdonk (VVD, Vreemdelingenzaken en Integratie) in de nacht van donderdag op vrijdag in de Tweede Kamer. Het gezichtsbedekkende kledingstuk is een symbool van tweedeling, dat niet past bij integratie van moslims en emancipatie van de vrouw.

Haar CDA-collega van Justitie Ernst Hirsch Ballin wilde na afloop van het debat niet zeggen of hij dit standpunt deelt. „Ik ga geen persoonlijke opvattingen geven. Het is niet goed tijd te besteden aan verschillen in optredens van ministers.”

Bron: De Telegraaf
Goede zaak om die vrouwonvriendelijke tenten bedacht door jaloerse religie idioten te verbieden.
pi_42827378
We zijn weer oma'tjes naar de overkant aan het helpen die dat helemaal niet willen.

De moslimvrouwen kiezen zélf voor het kledingstuk, dus het argument dat we ze wel even gaan "bevrijden" slaat kant noch wal.

Het enige wat je zou kunnen aandragen is dat je sowieso al niet gemaskerd over straat mag. Dat lijkt me wel steekhoudend, maar de rest... Bemoei je lekker met je eigen zaken.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:12:37 #3
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_42827402
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:10 schreef Toeps het volgende:
We zijn weer oma'tjes naar de overkant aan het helpen die dat helemaal niet willen.

De moslimvrouwen kiezen zélf voor het kledingstuk, dus het argument dat we ze wel even gaan "bevrijden" slaat kant noch wal.

Het enige wat je zou kunnen aandragen is dat je sowieso al niet gemaskerd over straat mag. Dat lijkt me wel steekhoudend, maar de rest... Bemoei je lekker met je eigen zaken.
Dat komt natuurlijk omdat ze door hun geloof / geloofsgenoten geindoctrineerd zijn. En dan nog; in Nderland worden mensen continue tegen zichzelf beschermd, laten we dat vooral in dit geval hoog houden.
From outer space
pi_42827405
quote:

beetje lastig voor een minister of politicus
pi_42827408
Hier kan ik het toch eigenlijk alleen maar mee eens zijn, ook al ben ik absoluut geen Verdonk fan. Alles waar de boerka voor staat past niet in onze maatschappij.

Dat de vrouwen er zelf voor kiezen vind ik geen argument: wat valt er te kiezen als je in een vuilniszak over straat gaat en 3 meter achter je man moet lopen? Denk je echt dat daar veel ruimte voor discussie is?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42827441
quote:

Gelul dat de vrouw voor kiest, het is geïndoctrineerd door achterlijke religieaanhangers. Lijkt mij ook niet bepaald prettig met warm weer in zo'n tent te lopen, compleet een marteling voor de vrouw om zogenaamde geile mannen te weren.
pi_42827449
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gelul dat de vrouw voor kiest, het is geïndoctrineerd door achterlijke religieaanhangers. Lijkt mij ook niet bepaald prettig met warm weer in zo'n tent te lopen, compleet een marteling voor de vrouw om zogenaamde geile mannen te weren.
je begrijpt het nut niet van de boerka en ik wil je wijzen op de kledij van bijvoorbeeld Egyptenaren in de woestijn
pi_42827463
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je begrijpt het nut niet van de boerka en ik wil je wijzen op de kledij van bijvoorbeeld Egyptenaren in de woestijn
Zijn er dan in NL ook zandstormen?
pi_42827472
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zijn er dan in NL ook zandstormen?
jammer, jij kwam met het argument dat het jou niet prettig lijkt een boerka te dragen met warm weer, ga zo door!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:23:18 #10
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_42827474
..maar we zijn niet in Egypte maar in Nederland. Hier is dit kledingstuk dan ook helemaal niet nodig in dat opzicht.

En ook ik ben het helemaal in met Verdonk.
als in goochelaar
pi_42827498
Zo'n boerka is een bedreigende ervaring.
Zelfde als iemand met een bivakmuts gewoon over straat gaat lopen
pi_42827508
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:13 schreef Jarno het volgende:
Hier kan ik het toch eigenlijk alleen maar mee eens zijn, ook al ben ik absoluut geen Verdonk fan. Alles waar de boerka voor staat past niet in onze maatschappij.

Dat de vrouwen er zelf voor kiezen vind ik geen argument: wat valt er te kiezen als je in een vuilniszak over straat gaat en 3 meter achter je man moet lopen? Denk je echt dat daar veel ruimte voor discussie is?
Nou, laten we dan ook maar regels maken over hoeveel meter je voor of achter iemand mag lopen hè.
pi_42827515
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:26 schreef Gammareactor het volgende:
Zo'n boerka is een bedreigende ervaring.
Zelfde als iemand met een bivakmuts gewoon over straat gaat lopen
Ja kijk, daar heb je een punt. Gemaskerd over straat gaan is niet toegestaan. Op die grond zou een Burka dus aangepakt kunnen worden.

Maar die kul van: "We doen het om die arme vrouwtjes te redden" slaat natuurlijk helemaal nergens op.
pi_42827526
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:28 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja kijk, daar heb je een punt. Gemaskerd over straat gaan is niet toegestaan. Op die grond zou een Burka dus aangepakt kunnen worden.
Ik heb dat ook altijd gedacht maar je mag gewoon met een bivakmuts over straat lopen, debiel imo maar iemand hier heeft mij dusdanig overtuigd hiervan.
pi_42827545
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

jammer, jij kwam met het argument dat het jou niet prettig lijkt een boerka te dragen met warm weer, ga zo door!
Ik haakte alleen maar in op je non-argument van woestijn.

Kom eens met een echte argument wáárom een boerka nodig zou zijn in NL.

Zelfs overwegend islamitisch Tunesië loopt voor op het westen met dergelijke vrouwonvriendelijke uitingen.
pi_42827560
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:27 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nou, laten we dan ook maar regels maken over hoeveel meter je voor of achter iemand mag lopen hè.
Nee, laten we dat vooral niet doen. Je gaat compleet voorbij aan mijn punt, namelijk dat er m.i. helemaal geen sprake is van vrije keuze voor dit belachelijke kledingstuk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42827572
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik haakte alleen maar in op je non-argument van woestijn.

Kom eens met een echte echte argument wáárom een boerka nodig zou zijn in NL.

Zelfs overwegend islamitisch Tunesië loopt voor op het westen met dergelijke vrouwonvriendelijke uitingen.
In deze eerste 2 zinnenvan jou maak je 2 fouten.
1) jij begon over warm weer en het dragen van een boerka, daarop kwam ik met dat woestijn verhaal (de kleding die ze daar aantrekken is net dik en veel, vanwege de hitte, klink banaal hè). Dus jij begon
2) Jij denkt dat ik voor de boerka ben, ik wijs jou alleen ergens op en dat een 'argument' van jou wat jij aandroeg nergens op sloeg. Ik ben zelfs tegen de boerka.

In Turkijke worden minder boerka's procentueel gedragen dan hier in Nederland, al is dat niet geheel onverwacht aangezien we weten dat de Nederlandse Turk over het algemeen niet te vergelijken is met de Turkse Turk (opgebaarde )
pi_42827577
Goed idee.

Tijd om de eindeloze serie aanpassingen die Nederland gedaan heeft als concessie aan vooral moslims eens een halt toe te roepen. (en beweer nu niet dat dit niet waar is, als allochtonen in het nieuws komen zijn het 95% van de tijd moslims en geen hindoestanen, boeddhisten, katholieken of sikhs (om maar wat te noemen). Het zijn altijd moslims. Gedaan met aanpassen, nu gaan zij dat maar eens 50 jaar doen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_42827582
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, laten we dat vooral niet doen. Je gaat compleet voorbij aan mijn punt, namelijk dat er m.i. helemaal geen sprake is van vrije keuze voor dit belachelijke kledingstuk.
Dat weet je helemaal niet. Ook al zouden 30 moslimvrouwen je vertellen dat ze het ding uit vrije overweging dragen, dan nog geloof je ze niet, en hou je je eigen mening er op na.
pi_42827621
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. Ook al zouden 30 moslimvrouwen je vertellen dat ze het ding uit vrije overweging dragen, dan nog geloof je ze niet, en hou je je eigen mening er op na.
Vrije overweging ingegeven door indoctrinatie........
pi_42827629
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nah, je kan je ook in principe afvragen in hoeverre wij geindoctrineerd zijn
pi_42827641
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is ook een vrije overweging! Alsof we zelf niet geindoctrineerd zijn door bijv het grote Amerika. Wij vinden onze levensstijl zo geweldig, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die ons decadent en immoreel vinden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_42827652
Ik vraag me af of dit juridisch wel voor mekaar te fiksen is.

Over hoevel vrouwen gaat het nu eigenlijk ? Het wordt gebracht alsof het straatbeeld vol is met boerka dragende vrouwen.

Bovendien zoals eerder gezegd.....als vrouwen de boerka vrijwillig dragen ? Wat de neuk is het probleem ?

Een ander persoonlijk dingetje.....in de warme zomer zag ik niet moslim vrouwen met nagenoeg niks aan over straat lopen....die vrouwen hadden een dusdanig uiterlijk dat ze van mij wel een boerka aanmochten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_42827668
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Bovendien zoals eerder gezegd.....als vrouwen de boerka vrijwillig dragen ? Wat de neuk is het probleem ?
Je ziet de ogen niet, je kijkt naar een doek, onpersoonlijk, het lijkt alsof iemand zich ontrekt. Wie voegt het rijtje aan?
pi_42827683
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 08:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je ziet de ogen niet, je kijkt naar een doek, onpersoonlijk, het lijkt alsof iemand zich ontrekt. Wie voegt het rijtje aan?
Ja, laten we iets gaan verbieden omdat JIJ er een persoonlijk probleem mee hebt. Voor telefoons geldt hetzelfde: je ziet de ogen niet, onpersoonlijk, etc. Ook maar verbieden dan?

Nederland is een vrij land; zolang je je maar aanpast aan de gebruiken en mening van de bekrompen meerderheid hier. Laat me niet lachen!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')