We kunnen het ook gewoon zelf organiseren in Deventer ofzo, 3 kwartier/uurtje fietsen voor mij, is te doen dusquote:Op zondag 19 november 2006 22:12 schreef Sylvana het volgende:
Echt geweldig dit, ik blijf het zeker volgen of het een keer hier in de buurt is
ok thnxquote:Op zondag 19 november 2006 23:25 schreef Schlumberger het volgende:
Djep, de link in Free Hugs #2 is niet helemaal goed. Hij verwijst naar het LEF-forum, en niet naar dit topic
(verkapte TVP)
Ik heb 'm - zie hierquote:Op zondag 19 november 2006 23:47 schreef Djep het volgende:
Is er trouwens niemand die een magazine van de Volkskrant van afgelopen zaterdag heeft??
Ja....eh......ongelukkig geformuleerd: Is er niemand die een exemplaar van het volkskrant magazine voor mij heeft??quote:
Stuur me je adres maar op m'n PM en ik verzend het blad per post naar je.quote:Op maandag 20 november 2006 00:44 schreef Djep het volgende:
Ja....eh......ongelukkig geformuleerd: Is er niemand die een exemplaar van het volkskrant magazine voor mij heeft??![]()
16 december in Den Haagquote:Op maandag 20 november 2006 23:39 schreef johannes12 het volgende:
Hoi allemaal.
Ik wil graag een keer meedoen, wanneer word er weer geknuft?
Yepquote:
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:32 schreef Schlumberger het volgende:
Echt tof dat het filmpje al klaar is!
Welke muziek is er eigenlijk gebruikt?
dat waren dan andere free huggers, want 16 december wordt er pas weer door deze fokkers geknuffeldquote:Op dinsdag 21 november 2006 23:36 schreef Chris_ het volgende:
IK HEB JULLIE DEZE ZONDAGMIDDAG GEKNUFFELD in de kalverstraat![]()
![]()
![]()
![]()
Logisch: op het moment dat ik een beslissing nam, de 16e bovenaan stond. Zodoende.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:43 schreef Schlumberger het volgende:
Ik vraag me eigenlijk nog steeds een beetje af waarom de volgende keer op 16-12 gepland staat, terwijl de pollstemmers 23-12 verkiezen...
Niet dat het mij persoonlijk zoveel uitmaakt, ik kan op allebei de keren... maar toch...
Ze waren niet degene in Amsterdam ... dat is een andere groep!quote:Op woensdag 22 november 2006 23:00 schreef purmernoord het volgende:
ik wil alleen maar kwijt dat ik dit zo iets kinderlijks en achterlijks vind... wat willen jullie met deze poppenkast nou helemaal bereiken?
free hugs?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik ben een zeer vredelievend persoon maar toen ik jullie bezig zag in de kalverstraat afgelopen zondag schaamde ik me dat ik Hollander ben.
dan nog, ik vind het hele idee om met mensen te " huggen" een verschrikkelijk kinderachtig idee.. Het slaat echt helemaal nergens op!quote:Op woensdag 22 november 2006 23:34 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Ze waren niet degene in Amsterdam ... dat is een andere groep!![]()
Ik neem aan dat je nu aan het baggeren ben, je weet hopelijk wel hoe triest je nu klinkt hequote:Op donderdag 23 november 2006 00:08 schreef purmernoord het volgende:
[..]
dan nog, ik vind het hele idee om met mensen te " huggen" een verschrikkelijk kinderachtig idee.. Het slaat echt helemaal nergens op!
Ik niet. en wat is baggeren?quote:Op donderdag 23 november 2006 00:15 schreef purplerose het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu aan het baggeren ben, je weet hopelijk wel hoe triest je nu klinkt he
Het geeft mensen gewoon een ontzettend goed gevoel, tenminste mij, en met mij vele anderen, wel. En dat goede gevoel, dat lost best veel op. Als jij geirriteerd bent bijvoorbeeld, word je sneller boos, maar als je je goed voelt nietquote:Op donderdag 23 november 2006 09:05 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Ik niet. en wat is baggeren?
Leg me dan eens uit waar dat knuffelen goed voor is? Ik snap er helemaal niks van. Vroeger werd er nooit geknuffeld, alleen gezoend, dit "fenomeen" is overgewaaid uit Amerika. En dat je het met geliefden doet, tja, maar met wildvreemden, nee, ik snap het niet...
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:10 schreef Djep het volgende:
[..]
Het filmpje heeft een kleine vertraging. Dit omdat we toestemming moeten hebben om de muziek te gebruiken. Als er niet snel gereageerd wordt, dan wordt er gebeld. En als we dan nog niks horen, pleuren we het gewoon op internet.
Dus ik hoop eind deze week, begin volgende week....
Ik heb het filmpje gezien. En ik vind m TOF!!! Je wordt heerlijk warm van het filmpje!![]()
![]()
![]()
Je bent de tweede homo die hier komt rellen!quote:Op donderdag 23 november 2006 09:05 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Ik niet. en wat is baggeren?
Leg me dan eens uit waar dat knuffelen goed voor is? Ik snap er helemaal niks van. Vroeger werd er nooit geknuffeld, alleen gezoend, dit "fenomeen" is overgewaaid uit Amerika. En dat je het met geliefden doet, tja, maar met wildvreemden, nee, ik snap het niet...
FamFarmerFan overduidelijk niet.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:04 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Je bent de tweede homo die hier komt rellen!
Vraag me af of dit toeval is ... of hebben homo's echt iets tegen mensen knuffelen op straat?![]()
das een lieve knuffelhomoquote:Op donderdag 23 november 2006 17:42 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
FamFarmerFan overduidelijk niet.
kon mou, noem je dat rellen? ik vind het gewoon erg kinderachtig wat jullie doen that's all,quote:Op donderdag 23 november 2006 17:04 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Je bent de tweede homo die hier komt rellen!
Vraag me af of dit toeval is ... of hebben homo's echt iets tegen mensen knuffelen op straat?![]()
daar is allang antwoord op gegeven hoorquote:Op donderdag 23 november 2006 18:03 schreef purmernoord het volgende:
[..]
kon mou, noem je dat rellen? ik vind het gewoon erg kinderachtig wat jullie doen that's all,
en dan vraag ik wat het doel is van jullie aktie maar daar is geen antwoord op?
quote:Op donderdag 23 november 2006 16:43 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
Het geeft mensen gewoon een ontzettend goed gevoel, tenminste mij, en met mij vele anderen, wel. En dat goede gevoel, dat lost best veel op. Als jij geirriteerd bent bijvoorbeeld, word je sneller boos, maar als je je goed voelt niet
quote:Op maandag 13 november 2006 00:04 schreef FamFarmerFan het volgende:
Ik las vrijdag op mijn werk van deze actie op het Fok Forum. En ik heb mijzelf zitten bedenken wat ik zou doen als ik zo'n groep mensen tegen zou komen. Mijn conclusie was uiteindelijk dat ik die actie heel leuk zou vinden. Ik zou een knuffel ophalen en ik zou mijn zaterdag glimlachend verder doorgebracht hebben. Mijn besluit stond vast, ik zou naar Utrecht toe gaan en diegene die dat verzonnen had een zonnebloem geven, voor mij het symbool van een stukje zomerzon, een stukje glimlach en een goed gevoel.
Om het idee vast te houden heb ik (wat ik zelden doe) een afspraak gemaakt smorgens met de kapper anders zou ik toch lekker lang in bed blijven liggen (waar zijn weekenden anders voor?) Dus smorgens om half negen zat ik al zeiknat geregend bij de kapper en om 10 uur was ik weer thuis. Daar heb ik ontbeten, gedouched en iedereen gedag gezegd. (Jaja SCH ik stond frisch ende schoonwassen in het Utrechtse)
Ik had al besloten om met het openbaar vervoer te gaan dus om 11.00 de bus vanuit Aalsmeer op Hoofddorp station de trein naar Duivendrecht om dan richting Utrecht te gaan. Nou vergeet het maar. De trein had 20 minuten vertraging en wegens werkzaamheden kon je alleen via Amsterdam Centraal naar Utrecht. (Lang leve de NS) Dus de zuidtangent gepakt naar Schiphol en daar de trein naar Amsterdam Centraal. En ondertussen bedenken wat mij er nou toe dreef om dit te doen. Terwijl het landschap langs mijn raam voorbij gleed (Vanaf Amsterdam reed de intercity achter de stoptrein naar Utrecht dus het schoot niet echt op)
Inmiddels was het al bijna 13.00 dus ik wist dat ik door Utrecht moest gaan wandelen om de groep te vinden. En ondertussen probeerde ik mijzelf te begrijpen. En langzaam drong het tot mij door dat ik de actie iets positiefs vind in een wereld die terreur alarm na terreur waarschuwing kent. Een koffer met een touwtje kan tegenwoordig een bom zijn, in mijn tijd was het een minitrampoline(samsonites veren zo lekker) of een verborgen schat. En een aantal teddyberen bij een school was in mijn tijd een drama want dat betekende dat iemand zijn knuffels kwijt was en die bracht je dan naar de concierge als gevonden voorwerpen.
De trein arriveerde toch nog gewoon tot mijn verbazing in Hoog Catharijne. Ik ben ook gelijk op zoek gegaan naar een bloemenzaak en bedacht ondertussen waar de groep heen zou gaan. Tijdens de wandeling door Utrecht rekende ik uit hoe groot de kans was dat ik een groepje zou vinden met een aantal borden en ongelimiteerde knuffels. Klein was het enige wat in mij opkwam en ik was alweer gaan denken wat ik eventueel met de zonnebloem zou doen. En toen zag ik ze... een groepje mensen waar het winkelpubliek recht op af liep of zorgvuldig probeerde te ontwijken, ik liep er recht op af, knuffelde en gaf een bloem.
Een verbaasd gezicht was het resultaat, terwijl het spreekwoord toch echt nog bestaat "Wie goed doet die goed ontmoet" Het gesprek resulteerde in de conclusie dat ze het niet georganiseerd had (moemoe) maar dat djep de bloem verdiende, op naar Djep dus. Die was enthousiast bezig met uitdelen en was minstens net zo verbaasd en bood mij na het wederzijds voorstellen een bord aan.
En daar sta je dan in een bewolkt Utrecht met je goede gedrag. Ik kon het nog even uitstellen. ik rook, dus sigaretten zijn een prachtig excuus om niet gelijk ergens aan te hoeven beginnen. Al rokend heb ik steeds meer staan genieten van de groep gratis knuffel mensen en de reactie's van het winkelend publiek. Mijn sigaret was op en mijn besluit genomen, ik heb uit het bruine papier een bord gepakt en ik ben mee gaan doen. Wat leverde dat een geweldige reactie's op, even een opsomming;
![]()
- Een student die het wil gaan organiseren met 750 medestudenten in Valencia. Hij was ervan overtuigd dat zoiets op een positieve manier de stad op zijn kop zet.
- Ik ben de Steps ingesleept omdat het personeel vond dat ik hen bijna vergeten was en de klanten moest ik ook de gratis knuffel aanbieden.
- Een vrouw van een jaar of 60 vroeg waarom ik het deed. Ik heb haar uitgelegd wat ik menig keer gezegd had die dag. Ik doe het om mensen een stukje positiviteit mee te geven. Ik kan geen oorlog stoppen, geen hongerend volk redden maar ik kan wel mensen een leuke zaterdag brengen, helemaal gratis en voor niets. Een glimlach op een bewolkte dag, een knuffel en dat is waarom ik het doe. Zij vond het geweldig, we haakte onze armen in elkaar en ze heeft 20 minuten meegelopen en heeft zo heel wat knuffels uitgedeeld.
- Op de markt kwam ik uiterst beschaafd echtpaar tegen, zij goed geconserveerd gepoederd en geverfd, hij keurig in pak ernaast met een pjachtige aardappel in zijn stem gecombineerd met een gooise r. Zij liep op mij af en knuffelde en de heer in pak vond dat hij achtergesteld werd en greep mij daarna vast. Na een goed gesprek en de uitleg beaamde zij het helemaal. Ze vonden het prachtig en vond dat het vaker moest gebeuren en of ik de weg wist naar de Bijenkorf... ik niet maar met zo'n bord is iedereen bereid om je te helpen dus op mijn oproep wie de weg wist naar de Bijenkorf reageerde iedereen in de buurt met het antwoord![]()
- Ook was er een kaaskraam (heerlijke kaas trouwens, je wordt zo nog eens verwend met zo'n bord) en die vroegen ook naar de reden erachter. Na het hele verhaal vonden zij dat het zeker vaker mocht gebeuren. Zij zwaaiden smorgens altijd heel vrolijk naar iedereen die langs de kraam loopt. Gewoon omdat ze vonden dat je de dag vriendelijk kon beginnen en dat het steeds vaker gebeurde dat iemand er gelijk wat achter zocht.
- Daarna kwamen de meisjes compleet met beugels een giegels, (de zoals de Telegraaf hen noemt) getinte mensen die ook de borden wilden hebben om knuffels uit te delen. Ik hield mijn hart vast, want de dames waren op zoek naar leuke jongens en de getinte heren wilde wel leuke dames en de selectie gebeurde ook op die manier. Totdat zij ontdekte dat het bord meer doet, dat je als je zwaait met zoiets dat je dan iedereen die knuffel moet durven geven.
En dat hebben ze gedaan, de meiden ontdooide een oudere man die behoorlijk grimmig keek. Maar tegen zo'n offensief kun je het niet winnen en glimlachend kwam de groepsknuffel. De getinte jongemannen hebben andere mannen omhelst maakte er een prachtige show van en omhelste uiteindelijk iedereen van het winkelend publiek die maar wilden.
Heel wat nekken zijn verdraaid die dag en zeker op die plek en wat meningen zijn bijgesteld.
Gewoon een bord, gewoon een tekst maar een uitzonderlijk goed gevoel.
Uiteindelijk moest ik als eerste afscheid nemen van de groep (ja natuurlijk met een knuffel) Ik had nog een verjaardag in Purmerend en ik had vandaag een afspraak (een feestje met 2 collegapleeggezinnen 10 volwassenen en 30 kinderen)(feestje gewoon zomaar) Op de verjaardag heb ik verteld wat ik gedaan heb die middag, en de reactie's waren ronduit positief. En ook vandaag heb ik uitgelegd wat ik gedaan heb en weer alleen maar positieve reactie's. Natuurlijk een hoop mensen wilde mij niet nadoen (een aantal wel) Maar allemaal waren zij het met mij eens, een heerlijk simpel idee met een goed gevoel.
*edit* tekst wat leesbaarder gemaakt
Mooi verhaal.quote:Op donderdag 23 november 2006 18:14 schreef Djep het volgende:
Het doel:
Warmte verspreiden onder de mensen in dit koude kikkerland.
Warmte geven aan mensen die dat net even nodig hebben.
Zelf warmte mogen ontvangen van mensen.
Een glimlach toveren op het gezicht van iemand.
Etc. Etc.
En graag laat ik je deze post nog even lezen. Deze post is mij bijna op het lijf geschreven:
[..]
zo ben ik geborenquote:Op donderdag 23 november 2006 20:23 schreef Schlumberger het volgende:
Haha Djep, hoe kom je nou weer bij de Oud-Katholiek verzeild?
Overigens, ik heb het nummer dat achter het clipje gezet wordt even geluisterd. Goed nummer... ben benieuwd hoe het bij de beelden gaat passen.
Enne, knuffel terug, Purplerose
Op die update wacht ik dus.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:30 schreef Schlumberger het volgende:
Ik neem aan dat er dus nog geen reactie is van de platenbazen (m.b.t. auteursrechten en dergelijke)?
quote:Op woensdag 22 november 2006 22:52 schreef Djep het volgende:
Tindersticks, Stewart Staples: This Heart Of Mine
Wie is nou eigenlijk wie?quote:
tis gewoon allemaal ergens te lezen hoorquote:Op zondag 12 november 2006 18:53 schreef Pingwingei het volgende:
Bij deze de foto
Staand van links naar rechts: Jercan - "M" - moelanOe - "De bloemenman" FamFarmerFan - Cameraman Frumzel - Moemoe - Schlumberger - Ik [Fotogeniekheid]
Onder zittend: Sheriam - Djep, de organistatie - Rubi, hondje van Djep [Wát een knuffelbeest zeg!!]
[..]
quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:17 schreef Djep het volgende:
[..]
tis gewoon allemaal ergens te lezen hoor
*mompelt iets over bekende weg
quote:Op donderdag 23 november 2006 18:03 schreef purmernoord het volgende:
[..]
kon mou, noem je dat rellen? ik vind het gewoon erg kinderachtig wat jullie doen that's all,
en dan vraag ik wat het doel is van jullie aktie maar daar is geen antwoord op?
Verkeerde smiley moest een kleine 'o'zijn ipv een grote.quote:
Neequote:
Ahah oke, ik dacht dat namelijk omdat Djep volgens mij eerst plannen had om het in Zwolle te doen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:30 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
NeeWe zijn alleen nog maar in Utrecht geweest, en 16 december zitten we hoogstwaarschijnlijk in een bepaalde stad achter de dûinuh.
Het is geweldig allemaal. Veel succes met jullie aktie..quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:26 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]En het had je gepast om nu netjes te reageren nadat allerlei mensen je antwoord geven op je onvriendelijke opmerking. Want ik geloof niet dat zoiets nodig was.
en jij vindt palingsound helemaal geweldig en daar heb ik totáál niks mee maar ik gun je van harte die muziek
aaaaaaaaah wat lief van je!quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:40 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Het is geweldig allemaal. Veel succes met jullie aktie..![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:40 schreef purmernoord het volgende:
[..]
Het is geweldig allemaal. Veel succes met jullie aktie..![]()
![]()
Mooie uitdrukking, die ga ik onthouden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]Beleefdheid is echt niks meer dan lucht maar net als een airbag vangt het de ruwe klappen op
haha, ja, sorry het lijjkt me nog steeds niks maar reageerde inderdaad niet op mijn vriendelijkst. Excuses. ( niet gelijk gaan knuffelen nu hoor...) Aan het begin van elke werkweek zit ik niet zo goed in mijn vel, en wil nog wel eens heftig reageren.quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]Dank je, alhoewel je ook gewoon mag zeggen dat het jou helemaal niks lijkt maar verder iemand succes wensen.
Maar het staat al een stuk positiever en vriendelijker.
*netjeseenhandgeeft*Beleefdheid is echt niks meer dan lucht maar net als een airbag vangt het de ruwe klappen op
quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:46 schreef purmernoord het volgende:
[..]
haha, ja, sorry het lijjkt me nog steeds niks maar reageerde inderdaad niet op mijn vriendelijkst. Excuses. ( niet gelijk gaan knuffelen nu hoor...) Aan het begin van elke werkweek zit ik niet zo goed in mijn vel, en wil nog wel eens heftig reageren.
* djep knuffelt FamFarmerFanquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:52 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]En naar mijn overtuiging is dit 1 van de side-effects van dat hele bord. Mensen reageren erop, een gesprek volgt en je praat met elkaar. Ineens gaan wildvreemde mensen een gesprek aan op straat, over wat zij voor waarden en normen hebben en hoe zij de wereld nu ervaren.
Wij hebben echt niet iedereen om de nek gevlogen, we hebben niemand gedwongen. Maar we hebben met iedereen die er wat over vroeg en iedereen die belangstelling had een gesprek gehad en soms dus ook geen knuffel. Maar wel een goed gevoel.
En ik denk dat het daarmee begint.
Nog steeds niks gehoord. Maandag ga ik naar Engeland bellenquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:39 schreef SnowDoggg het volgende:
* SnowDoggg is benieuwd naar de video
Hoelang nog?
Ik heb niks gezien.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:24 schreef moelan0e het volgende:
Ik hoor mensen zegen dat ze het op TV hebben gezien, sterker nog, er zijn mensen die zeggen dat ze mij op TV hebben gezien. Op SBS6.
iemand?
"Hug" terug natuurlijkquote:Op vrijdag 24 november 2006 18:59 schreef FamFarmerFan het volgende:
*HUG* @Djep @Moelanoe @Schlumberger @pingwingei @Frumzel en verder iedereen die er wel 1 kan gebruiken, of 2.
* djep kruipt lekker tegen FamFarmerFan aan....quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:59 schreef FamFarmerFan het volgende:
*HUG* @Djep @Moelanoe @Schlumberger @pingwingei @Frumzel en verder iedereen die er wel 1 kan gebruiken, of 2.
Ik zag het ook, vroeg me al af of het via Fok was. Begint een ware hype te worden dit.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:22 schreef Blivox het volgende:
Free hugs vanmiddag in Rotterdam.
Maar uiteraard... Iedereen wil liefde krijgen en liefde geven...quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik zag het ook, vroeg me al af of het via Fok was. Begint een ware hype te worden dit.
Als jij een clubje mensen optrommelt komt dat helemaal goed!!!quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:54 schreef Xith het volgende:
tvp! voor als jullie ooit naar arnhem of nijmegen gaan
Ik sla mensen die me spontaan knuffelenquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:48 schreef Djep het volgende:
[..]
Maar uiteraard... Iedereen wil liefde krijgen en liefde geven...
krijg ik een knufffff van jou???
Maar ik knuf ook niet spontaan....Ik vroeg het toch netjes. En als je niet wil; dat geeft niet niet. dan zeg ik je vriendelijk goedendag.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik sla mensen die me spontaan knuffelen. Ik doe dan ook alleen maar bij hoge uitzondering aan knuffelen, dus ik ben bang van niet
.
Ik zit nu nog in Frankrijk - en fransen zijn niet echt knuffelaarsquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:56 schreef Djep het volgende:
[..]
Als jij een clubje mensen optrommelt komt dat helemaal goed!!!
Wist je trouwens dat er mensen van uit heel het land naar Den Haag gaan? Misschien kan je wel met iemand meerijden. Ik kom bijv. met de auto uit Meppel,....
Gelukkig maar, fransen zijn ook niet echt bekend om hun massale deodorant-gebruik en persoonlijke hygiëne.quote:Op zondag 26 november 2006 00:28 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik zit nu nog in Frankrijk - en fransen zijn niet echt knuffelaars
En dat is KnuffelTurkquote:Op zaterdag 25 november 2006 22:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik sla mensen die me spontaan knuffelen. Ik doe dan ook alleen maar bij hoge uitzondering aan knuffelen, dus ik ben bang van niet
.
Ook niet na een paar wijntjes??quote:Op zondag 26 november 2006 00:28 schreef Xith het volgende:
[..]
Ik zit nu nog in Frankrijk - en fransen zijn niet echt knuffelaars
YEAHquote:Op zondag 26 november 2006 20:36 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik heb een meisje in Rotterdam geknuffeld gisteren!!
Hoezo: t schijnt...?quote:Op maandag 27 november 2006 22:50 schreef purplerose het volgende:
Er schijnt op fokradio gezegd te zijn dat de freehugs actie verschoven is naar 9dec?
quote:Op maandag 27 november 2006 22:55 schreef Djep het volgende:
[..]
Hoezo: t schijnt...?
Weet dr niks van.
Ik heb gevraagd of ze nog een keer aandacht aan de actie wilden besteden. Geen reactie op gekregen.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:42 schreef moemoe het volgende:
Ah shit 16 december, ik heb gisteren op Fok! radio gezegd dat het 9 december was, wist het niet uit mijn hoofd.
Naja er is iig genoemd dat het in Den Haag is en dat Oversight foto's gaat schieten.
Jammer, maar als dat je beslissing is, dan heb ik daar respect voor!quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:50 schreef Christine het volgende:
Sorry, denk dat ik toch niet meega gezien alle media-aandacht die dit krijgt/gaat krijgen... zit ik totaal niet op te wachten namelijk..
@moemoe: Je had zeker koorts?!quote:
* djep kruipt voorzichtig tegen CecilBDemented aanquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:13 schreef CecilBDemented het volgende:
ik heb zin om te knuffelen
Ik ga er tegen die tijd nog eens goed over nadenken, de filmpjes op youtube zien er wel cool uit. En ik kan vast wel de camera ontlopenquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:13 schreef Djep het volgende:
[..]
Jammer, maar als dat je beslissing is, dan heb ik daar respect voor!
In ieder geval wel een dikke knuffel voor je!
Dit is niet het bewuste nummer....quote:Op woensdag 22 november 2006 22:52 schreef Djep het volgende:
Tindersticks, Stewart Staples: This Heart Of Mine
Yep, daar was ik al heel blij mee!quote:Op donderdag 30 november 2006 14:15 schreef Pingwingei het volgende:
Nouja in elk geval een vordering
De binnenstad is helemaal niet zo groot.. niet echt druk ook.. kunnen ze beter in Rotterdam gaan staan.quote:Op vrijdag 1 december 2006 05:57 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Blijft de vraag nog:
Wanneer in Dordrecht?
![]()
![]()
In Eindhoven liepen d'r ook twee of drie vandaag...quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:24 schreef Dagonet het volgende:
Vandaag iemand in Zwolle bezig geweest?
Was een aangename knuffel bij de Bijenkorf.quote:Op zaterdag 2 december 2006 19:17 schreef Foeske het volgende:
In Eindhoven liepen d'r ook twee of drie vandaag...
Dit was dus ook mijn reactie!quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:28 schreef purplerose het volgende:
Wat leuk om te zien dat het zich zo aan het verspreiden is!![]()
Laatst had ik een baaldag op mijn werk. En toen kwam iemand die van mijn knuffelactie wist me een knuffel geven!quote:Op zaterdag 2 december 2006 23:29 schreef Sylvana het volgende:
echt leuk dat zoveel mensen het nu doen![]()
![]()
Ahhh das lief zegquote:Op zaterdag 2 december 2006 23:56 schreef Djep het volgende:
[..]
Laatst had ik een baaldag op mijn werk. En toen kwam iemand die van mijn knuffelactie wist me een knuffel geven!
Ik heb op youtube een filmpje gezien met een interview met de Sick Puppies. Hierin wordt gemeld dat de actie al jarenlang bezig is, dus hij komt nu zeg maar na al die jaren tot bloei, er is een Free Hugs organisatie en allesquote:Op zondag 3 december 2006 03:31 schreef Schlumberger het volgende:
Een week geleden vond ik het nog tamelijk vervelend dat het zo'n enorme rage aan het worden was. De media hadden het erover, en op talloze forums werd er wel een actie georganiseerd. Het nieuwe raakte eraf, en ik had het idee dat mensen het als een rage gingen beschouwen. Iets wat je natuurlijk liever niet wil...
Maar zoals ik het nu zie, ben ik er eigenlijk wel blij mee dat het een wijdverspreid fenomeen aan het worden is. Mensen die inmiddels al vertrouwd zijn met het Free Hugs-concept, zullen je ook minder scheef aankijken op straat als je ze een knuffel wil geven.
Ik hoop echt dat dit iets blijvends gaat worden. Iets dat nog wel een paar jaar mee kanWas het maar al 16 december!
vanaaf neemt muttie oprah op!quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:19 schreef moelan0e het volgende:
Juist, dat nieuws ontving ik hier ook Schlumberger!
Thnx, gelukkig heb ik een goede fysio!quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:07 schreef moelan0e het volgende:
Bah, succes met je schouder. Je hebt die namelijk wel nodig met knuffelen.
Thnx, ik zal vanaaf eens kijken!quote:Op woensdag 6 december 2006 14:14 schreef SnowDoggg het volgende:
Man bijt hond uitzending Het begint bij precies 10 minuten!![]()
Tuluk wel, alleen het beste blijft natuurlijk het gewoon doen in plaats van erover praten.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:35 schreef Frumzel het volgende:
het leeft niet meer?
ik kan niet teveel typen: ik spaar mijn arm voor zaterdag!quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:46 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]
Tuluk wel, alleen het beste blijft natuurlijk het gewoon doen in plaats van erover praten.
Dat kan, Bij moest het ook groeien. Wel één hele dagquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:55 schreef FamFarmerFan het volgende:
Ze waren er nog niet over uit...![]()
Het idee moet nog groeien bij hun
Ehm, je moest eens weten waar ik helemaal vandaan ben gekomen...Maar dat vertel ik wel eens onder vier ogenquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:58 schreef FamFarmerFan het volgende:Het is niet iedereeen gegeven dat ze snel over hun angsten en onzekerheden heen stappen
quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:02 schreef Djep het volgende:
[..]
Ehm, je moest eens weten waar ik helemaal vandaan ben gekomen...Maar dat vertel ik wel eens onder vier ogen![]()
En juist uit dat oogpunt heb ik respect voor ieders beslissing![]()
Lieffiequote:Op vrijdag 8 december 2006 23:04 schreef FamFarmerFan het volgende:
[..]Sommige dingen hoeven niet gezegd te worden om toch uitgesproken duidelijk te zijn.
*HUG*
liefquote:Op vrijdag 8 december 2006 22:42 schreef Djep het volgende:
tuurlijk wel.
Dikke knuffel voor FRUMZEL!!
Thnxquote:Op vrijdag 8 december 2006 23:08 schreef Frumzel het volgende:
[..]
lief
en een knuffel terug natuurlijk
Zondag of maandag ontvangen jullie een mail/pm met nieuwe gegevens!quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:09 schreef Schlumberger het volgende:
Misschien wordt het eens tijd om concrete afspraken te maken.
Waar spreken we af, en hoe laat? Ik stel voor dat we op Den Haag CS afspreken, voor het grote blauwe vertrektijdenbord.
Rond een uurtje of 11?
Oh hartstikke leuk zeg! En wel 3 uur lang meeknuffelenquote:Op woensdag 13 december 2006 17:39 schreef Seestar het volgende:
Ha!
Werd vanmorgen door een vriend gebeld dat ze op de markt knuffels uitdeelden hier in Wageningen. Ik ben een knuffel gaan halen en heb vervolgens 3 uur zelf knuffels uitgedeeld. Vond het echt fantastisch om te doen, moest ook wat schroom overwinnen, maar uiteindelijk kon ik iedereen voluit uitnodigen om te knuffelen. Ben er nog steeds van ondersteboven. Zoveel leuke reacties gekregen ook!
Ik kan het iedereen aanraden
Binnenkort komt hier ook een filmpje van op Youtube.
Je weet wie het organiseert.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:26 schreef moelan0e het volgende:
Wiens idee was het in godsnaam om toestemming te vragen aan de band?
tjsk
Ge-wel-digquote:Op donderdag 14 december 2006 11:38 schreef Djep het volgende:
Het filmpje staat online:
http://www.youtube.com/watch?v=zOyi-AYb18Q
Veel plezier!
das helemaal top. Ik hoop alleen dat er extra borden komen!quote:Op vrijdag 15 december 2006 18:30 schreef purplerose het volgende:
12.00 op Denhaag CS lijkt me prima plan
en uiteraard help ik je met sjouwen
OK dan, helemaal top! Excuus geaccepteerd. Dat filmpje is een verhaal apart, maar dat vertel ik morgen wel.quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:27 schreef Schlumberger het volgende:
Sorry voor het gebrek aan reacties aan mijn kant. Ik heb het extreem druk gehad de afgelopen dagen. Ben daarom ook blij om morgen iets leuks te gaan doen
Het filmpje is leuk geworden! Fijn dat ie toch nog online gezet kon worden. Ik ga vanavond nog één of twee borden maken, trouwens. Enne, ik wil ook wel wat borden sjouwen hoor, geen probleem.
Trouwens! Ik ga morgenochtend met de auto en heb nog ruimte over. Als er iemand is op de route Apeldoorn-Amersfoort-Utrecht-Den Haag, dan is die van harte uitgenodigd om mee te rijden
Bij elkaar binden door middel van een touwtje, je kan ze ook tussen je rug en je rugzak dragen ( als je een stukje moet lopen )quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:10 schreef Djep het volgende:
Heeft iemand ook een idee hoe ik de borden makkelijk mee kan nemen, ze zijn 50X70 cm.
quote:Op vrijdag 15 december 2006 22:10 schreef Djep het volgende:
Heeft iemand ook een idee hoe ik de borden makkelijk mee kan nemen, ze zijn 50X70 cm.
quote:Op donderdag 14 december 2006 11:38 schreef Djep het volgende:
Het filmpje staat online:
http://www.youtube.com/watch?v=zOyi-AYb18Q
Veel plezier!
ah !!quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:30 schreef seekfaM het volgende:
Ik meld mij weer, na een onwijsgave knuffeldag!
Tof! vond ik het echt!, ook al waren we met weinig
Leuk om jullie een keertje in het echt te hebben leren kennen!
Het wachten is op de foto's*kuch* Oversight *kuch*
![]()
We waren met 6... (17 mensen hadden zich aangemeld )quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:32 schreef Mirage het volgende:
[..]
ah !!
is hij ook onderweg ?
*honger heeft*
leuk dat het gezellig is geweest.
![]()
![]()
Die komen er vast en zekerquote:Op zaterdag 16 december 2006 20:36 schreef MissHobje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de leuke verslagen
wat mij betreft mag het.quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:42 schreef Mirage het volgende:
oversightje is thuis en vanavond probeert hij de foto's nog online te zetten
(moest ik doorgeven)
kan dat maarzo of moet hij ze eerst rondsturen voor toestemmingen ?
Fijn!!!! ik ook weer helemaal!!!quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:55 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Ik ook,
Djep ik vond het Top!!!!![]()
![]()
Die zin snap ik niet ...quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:40 schreef Djep het volgende:
... Helaas is er gefilmd. Door het wegblijven van sommige mensen viel dat in het water. ...
Dat door het weg blijven van sommige mensen, der niet gefilmd kon worden, dus dat dat filmen daardoor in het water gevallen isquote:
sorry, het woordje NIET vergeten....quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:40 schreef Djep het volgende:
Djep is thuis.
Het was weer hartstikke leuk. We hebben veel in de Passage gestaan en dat was echt een leuke locatie.
Wie waren er? Schlumberger, seekfaM, Chris.nl een dame van het vrolijke duo, RUBI en ik namen het knuffelen voor onze rekening. Onze lieve Oversight was er om een heleboel foto's te maken. Helaas is er NIET gefilmd. Door het wegblijven van sommige mensen viel dat in het water.
We hebben ontelbaaar veel knuffels uitgedeeld!
Op het laatst kwamen er mensen bij die mee gingen doen: twee leuke jonge dames en een ontzettend lieve moeder met een even zo lieve zoon. Eén van die meiden heeft echt IEDEREEN geknuffeld. Als afsluiter gingen we nog even wat drinken(schlumberger en ik , de dames en de moeder en de zoon) en in het café hebben we ook weer veel geknuffeld!! En die ene dame ging het hele café rond, hartstikke leuk!
Rubi en Djep zijn ontzettend moe. Ik heb kramp in mijn kaken van het lachen, zo leuk was. Ik ga naar bed met de clownsneus op en de rest van mijn verslag bewaar ik tot morgen!
KNUFFFFFFFF![]()
1900 foto's rondsturenquote:Op zaterdag 16 december 2006 22:42 schreef Mirage het volgende:
kan dat maarzo of moet hij ze eerst rondsturen voor toestemmingen ?
quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:02 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Dat door het weg blijven van sommige mensen, der niet gefilmd kon worden, dus dat dat filmen daardoor in het water gevallen is
hehe, dacht het al!quote:Op zaterdag 16 december 2006 23:07 schreef Djep het volgende:
[..]
sorry, het woordje NIET vergeten....
Goed werk!!quote:Op zondag 17 december 2006 01:52 schreef Oversight het volgende:
Eerste foto's online...
http://web.mac.com/overheid/iWeb/Site/FREE%20HUGS.html
Een paar lach foto's van mij bedoel jequote:Op zondag 17 december 2006 02:45 schreef Oversight het volgende:
en er zijn een paar waanzinnige lachfoto's van jou, die een beetje zijn bewogen....
Waarom dan? Je komt toch niet...quote:Op zaterdag 16 december 2006 09:24 schreef Perriwinkle het volgende:
kan er niet even gezegd worden waar we afspreken dat is toch veel handiger?
Zoals zoveel mensen... ik wil niet vervelend doen hoor, maar het is toch fijn als je even afzegt vantevoren. Ik kan het me goed voorstellen dat je op het laatste moment denkt: "Brrr, ik ga toch maar niet...' Maar nu hebben we een tijd voor niets gewacht...quote:
Als het maar niet zo is, dat jullie op mij hebben gewacht, aangezien ik Djep 2 smsjes gestuurd heb. Inhoud is overigens niet zo belangrijk, mochten jullie daar naar vragen.quote:Op zondag 17 december 2006 23:21 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Zoals zoveel mensen... ik wil niet vervelend doen hoor, maar het is toch fijn als je even afzegt vantevoren. Ik kan het me goed voorstellen dat je op het laatste moment denkt: "Brrr, ik ga toch maar niet...' Maar nu hebben we een tijd voor niets gewacht...![]()
Maar goed, over een maandje weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Van jou wisten we het hoorquote:Op maandag 18 december 2006 00:21 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Als het maar niet zo is, dat jullie op mij hebben gewacht, aangezien ik Djep 2 smsjes gestuurd heb. Inhoud is overigens niet zo belangrijk, mochten jullie daar naar vragen.
Dat heb ik uiteraard gemeldquote:Op maandag 18 december 2006 00:21 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Als het maar niet zo is, dat jullie op mij hebben gewacht, aangezien ik Djep 2 smsjes gestuurd heb. Inhoud is overigens niet zo belangrijk, mochten jullie daar naar vragen.
Lief.quote:Op zondag 17 december 2006 01:52 schreef Oversight het volgende:
Eerste foto's online...
http://web.mac.com/overheid/iWeb/Site/FREE%20HUGS.html
de blonde in bruin jasje kan hier een knuffel komen halenquote:Op donderdag 23 november 2006 00:34 schreef Djep het volgende:Frumzel(camera en knuffelen) FamFarmerFan(knuffelen)===>evt met vrienden Schlumberger(knuffelen) Panthera1984(knuffelen) Mystikvm(camera) purplerose(knuffelen) Djep(knuffelen)
Misschien:Memento-Mori Filay Perriwinkle===meld je je nog even aan?
[afbeelding]
Ik zal het ook hier even melden:quote:Op maandag 18 december 2006 12:43 schreef Étoile het volgende:
Ik gooi toch maar een voorzichtig spontaan mini-freehug-initiatiefje op hier, na een mailuitwisselingetje met Djep
Ik ben bezig een aantal vrienden op te trommelen om te proberen aanstaande zaterdag de 23e te gaan knuffelen in Eindhoven. Waarom zo snel, omdat ik jammergenoeg niet eerder van het initiatief wist hier op fok!, maar vooral omdat ik weet dat voor een bepaalde groep mensen de kerstdagen vreselijk eenzaam en verdrietig kunnen zijn. En die kunnen juist nu wel wat positieve energie gebruiken. En kerst draait toch om een mooie positieve gedachte en niet om alleen maar snel nog kadootjes voor de boom inslaan, knuffelen is dan toch wel een leuke manier om dat onder de aandacht te brengen, toch?
Ik heb in ieder geval 1 iemand die meegaat en een aantal mensen die het toch wel erg spannend vinden, maar wel geinteresseerd zijn. Ik denk dat het al een stuk minder spannend lijkt als je met een groepje bent, dus samen eventuele negativiteit kan opvangen. Camera en bediener daarvan zijn ook aanwezig.
Dus als er nog mensen zijn uit het zuiden of mensen die gewoon niet genoeg van knuffelen krijgen, laat u horen
Er wordt al ge-free-hugged in het centrum van Eindhovenquote:Op maandag 18 december 2006 16:19 schreef Étoile het volgende:
Heey mede-Eindhovenaren, kennen jullie het Free Hugs initiatief op fok!? Het leek mij leuk om a.s. zaterdag voor kerst dit ludieke experimentte gaan doen in de stad en dacht, misschien zitten er in deze reeks nog mensen die het leuk lijken en genoeg lef hebben?
Zie voor meer info dit topic: FREE HUGS #3 en deze website www.freehugscampaign.org
Nope, ik heb ze een keer zien staan. Zou idd. 2 december geweest kunnen zijn.quote:Op maandag 18 december 2006 16:43 schreef Étoile het volgende:
bleiblei, dankje voor de tip! Doen ze het structureel dan op zaterdag? Ik ken iig (online) vredeslifter die het georganiseerd had op 2 december, die heb ik ook even benaderd. Maar ik wist niet dat ze het vaker deden. Ken je ze toevallig?
Nope, heb het te druk met andere dingen. Sorry!quote:Op maandag 18 december 2006 17:32 schreef Étoile het volgende:
Volgens mij was dat idd de enige keer, zij zijn in Nijmegen dit weekend. Ik blijf proberen mensen te overtuigen, het lijkt me nou echt leuk zo positief de kerst in. Ik hoop heel erg dat de twijfelaars in mn omgeving toch durven. Nouja, en anders ga ik sowieso mee met jullie de volgende keer![]()
Is t niets voor jou bleiblei?![]()
Haha, is ok hoorquote:Op maandag 18 december 2006 17:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope, heb het te druk met andere dingen. Sorry!
(Ben zo een zakenmannetje met te veel tijd @ work en te weinig tijd ernaast).
Maar ik zal mijn vriendin ter compensatie goed knuffelen die avond!
Ga zo door!!!quote:Op maandag 18 december 2006 18:19 schreef Étoile het volgende:
[..]
Haha, is ok hoorJe mag natuurlijk ook gewoon ff langskomen voor een knuffel
![]()
Inmiddels zijn er 4 zeker (incl mezelf) en zo'n 4 twijfelaars!
quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:26 schreef Étoile het volgende:
Schlumberger heb je lekker nagedacht?gewoon doooeeen joh, lekker positief de kerst in
![]()
Den haagquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:53 schreef Djep het volgende:
Ik ben bezig om een nieuwe actie te organiseren. Ik hoop in januari of februari. Maar ik heb tips nodig: Welke stad gaan we?!?!
Tokyo.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:53 schreef Djep het volgende:
Ik ben bezig om een nieuwe actie te organiseren. Ik hoop in januari of februari. Maar ik heb tips nodig: Welke stad gaan we?!?!
Als mensen met meer suggesties komen, dan kan ik ff een polletje maken!quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:07 schreef Eveli het volgende:
[..]
Tokyo.Wat zou ik daar dolgraag mensen knuffelen.
Nee maar serieus, Apeldoorn misschien? Dan kan ik ook nog komen als ik durf.
Knuffelverslaafdequote:Op vrijdag 22 december 2006 18:16 schreef Djep het volgende:
Ik ga morgen gewoon in mijn eentje hier in Meppel knuffelen!
![]()
Doe je mee?quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:17 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Knuffelverslaafde![]()
![]()
![]()
![]()
Nee hoor
Heel goed
![]()
![]()
Van ouders, moet ik al mee naar oma.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:18 schreef Djep het volgende:
[..]
Doe je mee?
Voor jou heb ik wel een slaapplaats![]()
Hmm jammer, maar aan de andere kant is dit natuurlijk een heel sociaal verantwoorde actie! En dan komen we bij jouw oma knuffelen op oudjaarsdag...(of woont ze nog zelfstandigquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:20 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Van ouders, moet ik al mee naar oma.daar een beetje sociaal doen
Maar, een andere keer doe ik zeker meevooral als jij het weer organiseerd met een aantal mensen
![]()
Ja, dat is zeer zeker zo Sociaal verantwoordquote:Op vrijdag 22 december 2006 18:22 schreef Djep het volgende:
[..]
Hmm jammer, maar aan de andere kant is dit natuurlijk een heel sociaal verantwoorde actie! En dan komen we bij jouw oma knuffelen op oudjaarsdag...(of woont ze nog zelfstandig?)
Maar een volgende actie komt er zeker. Je hebt mijn mail toch gehad?
schlummie...morgen in Meppel dan? Het is wel klein hier hoor! Maar wel gezellie!!quote:Op vrijdag 22 december 2006 19:34 schreef Schlumberger het volgende:
Pff... het gaat allemaal te snel om bij te houden
-Étoile: Ik heb al de hele week nagedacht over wel of niet meegaan naar Eindhoven, maar ik heb voorlopig besloten om thuis te blijven. Ik ben deze week al overal in het land geweest om te werken (vandaag weer 550 km gereden), en daarbij komt nog eens een fulltime studie...
Toch zou ik graag de mogelijkheid nog open willen houdenAls ik me morgen toch verveel, spring ik misschien wel in de auto om nog een paar knuffels mee te pikken... Vandaar dat ik het op het prijs zou stellen als iemand me een mobiel nummer wil doorsturen zodat ik kan bellen waar jullie staan. Het adres dat je hiervoor kan gebruiken is Eleven @ live . nl
- Wat betreft de volgende Freehugs-actie: Eind januari lijkt me een goede tijd.... Apeldoorn (groot overdekt winkelcentrum!), Arnhem, Zwolle, Groningen of Den Bosch lijken mij goede lokaties
(succes met de poll, Djeppie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |