Ik moest om 7 uur beginnen met den arbeit.quote:Op maandag 20 november 2006 07:27 schreef BaajGuardian het volgende:
En ik maar denken dat jogy rond half 8 op fok zien net zo onmogelijk was als god die uit de wolken naar beneden pleurt omdat hij teveel zielen vreet.
Hoezo dan? Denk je dat de zon ineens stopt ofzo? Lijkt me stug dat de maya's en de huidige wetenschappers het in dit geval bij het verkeerde eind hebben.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:22 schreef ChOas het volgende:
Stel nou, he ? ... Ik wil hier in 2013 over doordiscussieren...
En stel nou, dat er niets is gebeurd dan.
Wordt er dan weer een nieuwe datum verzonnen ?
Dat is wat er 2012 gebeurt.quote:The Galactic Alignment is the alignment of the December solstice sun with the Galactic equator. This alignment occurs as a result of the precession of the equinoxes.
Oke, en wat is dat 'nieuwe tijdperk'. Wat is er anders op de 1e dag na die gebeurtenis t.o.v. de tijd ervoor? Wat gebeurd er op dat moment? Ja dat wat jij net quote ja, maar wat betekent dat concreet?quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:59 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoezo dan? Denk je dat de zon ineens stopt ofzo? Lijkt me stug dat de maya's en de huidige wetenschappers het in dit geval bij het verkeerde eind hebben.
[..]
Dat is wat er 2012 gebeurt.
En dat is wat de Maya's het eind en het begin noemen.
Het nieuwe tijdperk..
Iedereen die zich echt verdiept in de Maya kalender raakt er van overtuigd dat er iets gaat gebeuren maar wat dat is weet volgens mij niemand, staat ook nergens concreet vermeld.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, en wat is dat 'nieuwe tijdperk'. Wat is er anders op de 1e dag na die gebeurtenis t.o.v. de tijd ervoor? Wat gebeurd er op dat moment? Ja dat wat jij net quote ja, maar wat betekent dat concreet?
Wat er gebeurt is feitelijk wat je las.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, en wat is dat 'nieuwe tijdperk'. Wat is er anders op de 1e dag na die gebeurtenis t.o.v. de tijd ervoor? Wat gebeurd er op dat moment? Ja dat wat jij net quote ja, maar wat betekent dat concreet?
Zucht.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat er gebeurt is feitelijk wat je las.
Als de aarde 365 dagen verder is met draaien.. is er een jaar voorbij. Wat gebeurt er bij elke omwenteling? Je wordt ouder.
Als de zon in het midden van de melkweg komt te staan.. wat gebeurt er dan? Ik weet het niet want het komt maar eens in de 26.000 jaar voor dat de zon deze positie bereikt.
Volgens de maya's veranderd ons bewustzijn, als ik het goed begrepen hebt. Oftewel.. het nieuwe tijdperk.
Als ik het terug relativeer.. alles heeft betrekking op alles. De maan zelfs op de waterstand. Waarom stand van planeten (en vooral een zo belangrijk als de zon, hoewel dit natuurlijk een ster is, oftewel de levensbron) niet voor onze gemoedstoestand en gedachtegang.
Leuk topic en zeer goede links ook!quote:Op maandag 20 november 2006 15:05 schreef Perceptive het volgende:
Interessante theorie, maar Ian was wel erg fanatiek. Hij leeft niet meer, dus we kunnen hem niet meer op de uitkomsten van zijn voorspellingen wijzen. Volgens mij klopt er niet veel van. Deze tekst schreef hij over de 4e dag die volgens hem tot 28 november 2005 duurde en inmiddels een jaar achter ons ligt:
"The 4th “Day” we have just begun, will continue until November 28th, 2005. " *knip*
"So what should we look forward to in the next 360 days or so of this 4th “Day”?
Dramatic swift change and a huge polarization in the consciousness of the public.
The complete failing of the western economic system and governments.
Cities will become unsustainable and awash in chaos.
Religious fundamentalism will rage against any personal freedoms.
Medical science will slow, may stop, and may even reverse the human aging process.
Free energy (5th dimensional energy) will be demonstrated as a fact.
Levitation (anti-gravity) will become understood.
Movies and TV will become holographic projections
Teleportation of objects will begin.
Telepathy will become an acknowledged means of communication in some persons.
The schedule and pattern of the evolution of consciousness will become known and studied for application world wide.
Ethical conduct and the importance of personal and organizational integrity will be the natural and sustainable state of consciousness of most people that survive the turmoil. "
Het is een interessegebied voor me maar ik ga er ook zeker niet op wachten hoor. Ik neem het ter kennis aan en zie de datum wel voorbij gaanquote:Op woensdag 22 november 2006 00:06 schreef Darkwolf het volgende:
Ik moet altijd lachen dat veel mensen dat we naar een andere dimensie gaan of een hogere trilling.
En dat hierbij we dan nog meer ontwikkelt zijn en dat alles goed komt enzo.
Nou nee hoor.
Zo open als ik ben probeer ik juist daarbij wel heel erg in het hier en nu te leven.
Ik zou niet weten wat er in 2012 gaat gebeuren.
Wel ben ik nieuwschierig natuurlijk, maar dat was het dan ook wel.
Dat er iets gaat gebeuren geloof ik dan ook wel.
Maar ik denk dat het een mega hype is en alleen maar verder word.
En dan komt 2012... en dan... niks!
Ik geloof meer in het subtiele gebeuren als 2012 komt.
Nee je hebt inderdaad gelijk dat de zon niet in het midden van de melkweg komt, dat heb ik iets verkeerd neergezet. Wat ik wel bedoel is duidelijk te zien met het volgende plaatje:quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:32 schreef Knarf het volgende:
[..]
Zucht.
De zon komt NIET in het centrum van de melkweg te staan (gelukkig niet, want daar ligt een groot zwart gat).
De zon staat ongeveer 27.000 lichtjaar van het centrum van onze melkwegstelsel verwijderd. en doet er ongeveer 230 miljoen jaar over om 1 rondje te maken.
Dit heb ik je al een aantal keer gemeld.
Wat is hieraan te zien dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee je hebt inderdaad gelijk dat de zon niet in het midden van de melkweg komt, dat heb ik iets verkeerd neergezet. Wat ik wel bedoel is duidelijk te zien met het volgende plaatje:
[afbeelding]
Bron:THE SOLTICE SUN and the GALACTIC CENTER:
The Galactic Alignment of the Mayan End-Date in A.D. 2012
quote:Op woensdag 22 november 2006 13:56 schreef Da_Ripper het volgende:
Er schijnt wat oneenigheid te zijn over wat nu de exacte eind-datum van de Mayan Kalender is.
De meest bekende is de 21-12-2012. Maar het schijnt dat deze datum is gebaseerd op de solar zenith en omdat dit een heilige dag was ten tijde van de Maya, werd deze aangenomen als de inital day van de Maya Long Count.
The end date of the Long Count falls on December 21, 2012 is thus just a necessary logical consequence of the beginning date chosen by the Izapans (the ancient Mayan site in southern Mexico where the Long Count was first devised) and not something that the Maya had intentionally targeted.
Volgens de Mayas eindigd hun kalender op October 28, 2011
[..]
bron
SP is de grootste partijquote:Op woensdag 22 november 2006 20:47 schreef TaLoN.NL het volgende:
Volgens James Gilliland bevind er morgen een piek in een "Huge Shift"
Naja, het valt wel in de lijn met welke periode we zouden moeten zitten, namelijk die van etisch verantwoord.quote:
Gaaf joh.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:19 schreef Mirage het volgende:
ik ga hier in februari een cursus over volgen
![]()
vanavond eens lekker vroeg op bed gaan zitten met wat kussens in mijn rug en dan eens wat filmpjes bekijken.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:23 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Gaaf joh.![]()
Ik heb zelf al zoveel op het internet gezien, gelezen en ik heb er een boek over gekocht. Maar wat voor cursus ga je eigenlijk volgen, over de majakalender en het transformatieproces, nog uitgebreider of iets anders?
de aarde is al miljoenen jaar bezig met zijn ontwikkelingsproces.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat gebeurt er met de oude aarde? Een frisse wind die al het oude weg doet waaien?
Transformatie en nieuwe aarde klinkt veelbelovend, maar hoe gebeurt zoiets? Ieder mens stapt in 2012 met het juiste been uit bed? Allemaal frisse zin en fris verstand?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:04 schreef Asilanom het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een maya kalender gezien? Alleen mensen die zeggen dat ie in 2012 eindigd.
Maar krijgen we straks dus een klap met de vuurpijl of hoe zit dat?? Ik kan me moeilijk iets voorstellen bij een hele snelle verandering. Gekeken naar mijn eigen leven zit er vaak een periode van jaren in waarbij ik constant hetzelfde ben. Dan gaat het met zulke kleine veranderingen dat het niet op te merken valt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
de aarde is al miljoenen jaar bezig met zijn ontwikkelingsproces.
evolutie !
De evolutie bestaat uit verschillende fasen.
Volgens een deel van de mensen is de spiritueel evolutie nu in gang.
men bedoeld hier even kort omschreven veranderingen op een innerlijk of dieper of spiritueel niveau.
(dus niet het einde van de wereld.. maar het einde van de wereld zoals we die nu kennen. En dit is natuurlijk al vaker gebeurd in de geschiedenis. Weliswaar op een andere manier, maar verandering, ontwikkeling... het is constant aan de gang)
hij eindigt niet... hij begint overnieuw.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:04 schreef Asilanom het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een maya kalender gezien? Alleen mensen die zeggen dat ie in 2012 eindigd.
hmmm 7 vette jaren, 7 arme jaren?quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb ooit een boek gelezen waarbij geschreven stond dat mensen iedere 7 jaar veranderen. Maar of dat waar is??? Daar stond in dat ieder mens iedere 7 jaar vernieuwd wordt.
Nee ook de geest die veranderd na 7 jaar, een opschoning van het lichaam en de geest.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:49 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
hmmm 7 vette jaren, 7 arme jaren?
Ik zal even wat linkjes neerzetten.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:46 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
[afbeelding]
Maare Mirage, reuze interessant zo'n cursus. Lijkt me heerlijk om met een aantal koppen in dezelfde ruimte te zitten en onderwezen worden/discussies voeren over dit thema.
Waar en wie verzorgen die cursus?
quote:
Is goed, klinkt overigens behoorlijk georganiseerd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:29 schreef Mirage het volgende:
[..]
correcte trefwoorden
De trefwoorden waarme je de cursus zou kunnen omschrijven zijn:
* Nieuwe Aarde
* Maya kalender
* 2012
* transformatie
ik heb hier al wel een inleidend informatiepakket.
Zal het er straks eens bij pakken, daar staat les voor les in wat er behandeld gaat worden.
Misschien kunnen we ze samenvatten ?quote:Op maandag 20 november 2006 07:12 schreef jogy het volgende:
Dit topic heeft me een paar waardevolle uurtjes slaap gekost. Vanavond verder kijken.
Ik heb de eerste set tenminste gekeken, als jij een andere aan het samenvatten bent dan wil ik best een poging wagen hoorquote:Op zaterdag 25 november 2006 13:10 schreef Mirage het volgende:
[..]
Misschien kunnen we ze samenvatten ?
(ik ben in ieder geval al 1 van de video's aan het samenvatten)
quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb de eerste set tenminste gekeken, als jij een andere aan het samenvatten bent dan wil ik best een poging wagen hoor. Of het vandaag lukt weet ik niet moet vanavond nog wat doen maar morgen is geen probleem.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:12 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik ben in ieder geval begonnen met
The Mayan Calendar Comes North 01 - Ian Xel Lungold 1,5uur
The Mayan Calendar Comes North 02 - Ian Xel Lungold 1,5uur
Ik weet niet of je de docu "Space" hebt gezien van de BBC, maar daar wordt dit ook uitgelegd. De Zon draait inderdaad met alle andere sterren in de zelfde richting rond het centrum van de Melkweg. Echter duikt hij en stijgt hij terwijl hij er omheen draait. Het plaatje in de vorige post laat dit zien. Waar 2012 wordt aangegeven zou de zon dan ook in één lijn komen te staan met het centrum.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:02 schreef Knarf het volgende:
[..]
Wat is hieraan te zien dan?
Is die streep de baan van de zon?
Is dat 'stelsel' op de achtergrond de melkweg?
De dikte van de melkweg is zo'n 3000 lichtjaar. en dan moet de zon in 3000 jaar ongeveer 3 keer die afstand afgeleggen? In de verkeerde richting?
De zon draait om het centrum van de melkweg, in dezelfde richting als alle sterren. Niet bijna loodrecht hierop.
Dit lijkt mij een beter plaatje:
[afbeelding]
quote:Op maandag 27 november 2006 14:13 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de docu "Space" hebt gezien van de BBC, maar daar wordt dit ook uitgelegd. De Zon draait inderdaad met alle andere sterren in de zelfde richting rond het centrum van de Melkweg. Echter duikt hij en stijgt hij terwijl hij er omheen draait. Het plaatje in de vorige post laat dit zien. Waar 2012 wordt aangegeven zou de zon dan ook in één lijn komen te staan met het centrum.
Juistum. Dus de zon komt 1x in de 26.000 jaar op één lijn met het centrum van de Melkweg? Ik heb hier toch een beetje moeite mee aangezien het centrum veel te groot is om een bepaald punt aan te wijzen waarop het op één lijn staat. En dan nog, mocht dat enige invloed hebben, dan zou die invloed verspreid moeten zijn over duizenden jaren en niet over maar één jaar (laat staan een dag). Ik bedoel eigenlijk dat we nu ook al aardig op één lijn zitten met het centrum, ten opzichte van 2012 is dat niet een groot verschil.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:13 schreef Ticker het volgende:
Als de zon in het midden van de melkweg komt te staan.. wat gebeurt er dan? Ik weet het niet want het komt maar eens in de 26.000 jaar voor dat de zon deze positie bereikt.
Volgens de maya's veranderd ons bewustzijn, als ik het goed begrepen hebt. Oftewel.. het nieuwe tijdperk.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8689261981090121097&q=mayanquote:Op maandag 27 november 2006 15:01 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
[..]
Juistum. Dus de zon komt 1x in de 26.000 jaar op één lijn met het centrum van de Melkweg? Ik heb hier toch een beetje moeite mee aangezien het centrum veel te groot is om een bepaald punt aan te wijzen waarop het op één lijn staat. En dan nog, mocht dat enige invloed hebben, dan zou die invloed verspreid moeten zijn over duizenden jaren en niet over maar één jaar (laat staan een dag). Ik bedoel eigenlijk dat we nu ook al aardig op één lijn zitten met het centrum, ten opzichte van 2012 is dat niet een groot verschil.
Welke docu uit de OP gaat specifiek hierover? Ik zou er wel wat meer over willen weten.
Thanksquote:Op maandag 27 november 2006 15:06 schreef jogy het volgende:
[..]
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8689261981090121097&q=mayan
http://video.google.nl/videoplay?docid=-567329528148516232&q=mayan
Deze twee gaan redelijk diep op de materie in, zonder het hele universum op één lijn enzo maar eerder over de nieuwe tijdperken die er ingezet worden. Het is een betere versie dan de eerste 3 linkjes, die was een stuk vroeger en hij ging toen erg de mist in met het toekomstbeeld.
Over dat soort dingen ben ik altijd vrij sceptisch. Ik ben bijvoorbeeld al een tijdje lid van een email nieuwsbrief van een intuitiecentrum en de mevrouw die de nieuwsbrief schrijft heeft elke maand wel weer ergens last vanquote:Op maandag 27 november 2006 14:54 schreef jogy het volgende:
Overspannen/paniekaanvallen.
Ver gezocht misschien, maar zou het ermee te maken kunnen hebben?
quote:Op maandag 27 november 2006 15:18 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Over dat soort dingen ben ik altijd vrij sceptisch. Ik ben bijvoorbeeld al een tijdje lid van een email nieuwsbrief van een intuitiecentrum en de mevrouw die de nieuwsbrief schrijft heeft elke maand wel weer ergens last van. En dat komt dan volgens haar door de veranderende energieën van de aarde. Nu zou dat natuurlijk kunnen, maar als ik haar zo hoor is ze constant ziek, zwak en misselijk. Dan vind ik het toch niet echt geloofwaardig meer..
True. Het eerste wat mij te binnen schiet bij dit filmpje is dat ik veel mensen ken in mijn omgeving die al enige tijd moeite hebben met de vele veranderingen en invloeden op hun leven. Burn-outs en depressies zijn dan vaak een gevolg. Die komen erg veel voor op dit moment. En nu zei Ian in dat filmpje "Get used to it, or get over it". Alsof ik mezelf hoor pratenquote:Op maandag 27 november 2006 16:42 schreef jogy het volgende:, true enough. Maar ik vond het wel een beetje toevallig dat er minstens eentje bij is die het pas sinds een week heeft, maar dan ook op een manier dat de lichten helderder worden, de stemmen scheller enzo. Natuurlijk is er altijd een kans dat het niets met elkaar te maken maar ik vond het wel frappant
. Het is ook ogenschijnlijk zonder voorgaande gebeurtenis wat meestal wel het geval is bij paniekaanvallen.
Ik lach nietquote:En om maar meteen helemaal zweverig te worden, niet lachen. Op mijn werk heb ik altijd een paar standaard gegevens nodig zoals een computernaam, deze begint altijd met rb1 en de rest van het nummer is gewoon random, bijvoorbeeld 83452 ofzo. Vandaag heb ik 3 a 4 keer gehad dat ik rb1[volgend nummer] heb ingetikt terwijl ik vroeg wat het rb nummer was. Het is een kans van 1 op 10 dat ik het goed heb en ik had het dus 3 a 4 keer spontaan het volgende nummer ingetikt voordat diegene aan de andere kant zijn computernaam gaf. 1 nummertje maar hoor, maar toch. Het is dus niet zo dat ik het 20 keer gedaan heb en dat het 4 keer goed was, eerder dat ik het onbewust intikte en het bleek te kloppen die paar keer.
Whehehe. Leuk dat je het filmpje ( uchequote:Op maandag 27 november 2006 21:48 schreef Geartsjuh het volgende:
Eerste filmpje gekeken. Interessante materie
. Het doet me denken aan die docu's die Close-up vroeger uitzende op de publieke omroepen
. Daarin ging het ook vaak over oude culturen zoals de Maya's en de Egyptenaren.
Ik kan me wel vinden in die indeling van tijdsfases. Je moet er wel even een knop voor omzetten omdat onze Westerse geschiedenis heel anders georiënteerd is. Maar een huidige tijdsfase als ethiek en daarna bewuste creatie.. mwoah klinkt niet gek. J.P. heeft het ten slotte nu ook de hele tijd over normen en waarden
.
[..]
True. Het eerste wat mij te binnen schiet bij dit filmpje is dat ik veel mensen ken in mijn omgeving die al enige tijd moeite hebben met de vele veranderingen en invloeden op hun leven. Burn-outs en depressies zijn dan vaak een gevolg. Die komen erg veel voor op dit moment. En nu zei Ian in dat filmpje "Get used to it, or get over it". Alsof ik mezelf hoor praten.
Naja, we zitten er wel midden in hè, dus ik vermoed wel dat mijn ontdekkingsreisje door het leven redelijk synchroon loopt met de kalender, dat kan haast niet anders. Ook andere dingen bijvoorbeeld. Hiervoor al een keer getikt door mij is het feit dat de ethiek een doorbraak had volgens de kalender zat ik midden met mijn neus in dat hele amerika gedoe en schrok ik me letterlijk de teringquote:[..]
Ik lach niet. Ik schaar dat soort zaken eerder onder intuïtie, maar dat ben ik. Denk jij dat zoiets een link heeft met de maya-kalender?
toevallig had ik die van de Egyptenaren gezien. echt interessant.quote:Op maandag 27 november 2006 21:48 schreef Geartsjuh het volgende:
Eerste filmpje gekeken. Interessante materie
. Het doet me denken aan die docu's die Close-up vroeger uitzende op de publieke omroepen
. Daarin ging het ook vaak over oude culturen zoals de Maya's en de Egyptenaren.
..
Volgens mij heb ik die nog opquote:Op maandag 27 november 2006 21:59 schreef SlimShady het volgende:
[..]
toevallig had ik die van de Egyptenaren gezien. echt interessant.
Dat heb ik me destijds ook afgevraagd. Hun bouwwerken zijn qua wiskunde en natuurkunde perfect gebouwd (symmetrie en constructie, e.d.). Ook hun kennis van astronomie was exact op het enge af. Ik vraag me af of je dergelijke data zo nauwkeurig kan doorkrijgen alleen op intuïtie.quote:het waren ongelooflijk intelligente mensen.
zou het trouwens intelligentie zijn of is het hun geloof dat hen 'stuurt' (helderziend)?
Interessantquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:19 schreef Aurora025 het volgende:
Om een beter begrip te krijgen over 2012 moet je de deze docu van Jay Weidner bekijken.
Hij is één van de mensen die aan de nieuwe film 2012 The Odyssey meewerkte.
http://www.2012theodyssey.com/
The Great Cross And The End Of Time
http://video.google.com/videoplay?docid=1288719335360510358&q=jay+weidner
Niet dommer, zeker niet. Maar ze kunnen minder goed mee met de stroomversnelling. Dat klopt ook wel. Het gaat de laatste aantal jaren ook verschrikkelijk snel. Mijn moeder had het er nog over dat mijn opa bijvoorbeeld de eerste trein aan heeft zien komen en nog een paar dingen en tegenwoordig knipper je twee keer metje ogen en zijn er alweer 8 uitvindingen geweest waarvan je denkt 'nou nouquote:Op dinsdag 28 november 2006 00:41 schreef GM het volgende:
Hoezo denken jullie dat mensen vroeger 'dommer' waren dan nu?
Wij hebben nu alleen een langere geschiedenis, waardoor heel veel dingen al uitgevonden zijn. Dat had men vroeger weer niet. De kennis is nu dus veel hoger, maar het IQ echt niet veel meer.
En daarbij zijn er nu natuurlijk veel meer mensen op de wereld, die deze kennis gelijk weer kunnen verspreiden, dat had men vroeger ook niet.
Men heeft letterlijk het wiel erg vaak moeten uitvinden, omdat deze kennis niet verspreid werd, alleen binnen de eigen groep.
Ach, wat is 1,5 uur in vergelijking met tig miljard jaar?quote:Op maandag 27 november 2006 21:59 schreef jogy het volgende:
[..]
Whehehe. Leuk dat je het filmpje ( uche) hebt gekeken
.
Het zou kunnen dat het er iets mee te maken heeft. Maar ik heb Ian in het filmpje nog niet gehoord over intuïtie en paranormale zaken. Of zit dat in het tweede deel? Ik heb zelf op dit moment niet meer ingevingen dan normaal. Is me hier ook niet opgevallen in Truth. En ik kom hier al sinds 2002quote:[..]
Naja, we zitten er wel midden in hè, dus ik vermoed wel dat mijn ontdekkingsreisje door het leven redelijk synchroon loopt met de kalender, dat kan haast niet anders. Ook andere dingen bijvoorbeeld. Hiervoor al een keer getikt door mij is het feit dat de ethiek een doorbraak had volgens de kalender zat ik midden met mijn neus in dat hele amerika gedoe en schrok ik me letterlijk de tering. Daarvoor was ik altijd zo van 'Amerika is wel goed hoor, ze trekken gewoon aandacht omdat ze zo groot zijn', nu denk ik er ietsie anders over. Het is gewoon vreemd dat als je erop let dat je achter bepaalde momenten komt die redelijk gelijk lopen met de data van die kalender. Het is natuurlijk wel intuitie maar van die voorspellende dingetjes heb ik nog nooit ( bewust) meegemaakt.
True, tweede deel is trouwens de rest van dezelfde presentatiequote:Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ach, wat is 1,5 uur in vergelijking met tig miljard jaar?![]()
Mwoa, het valt mij persoonlijk wel op dat er nu weer meer een zwenking naar het spirituele aan de gang is wat betreft TRU. Er is een tijdje geweest dat het bijna alleen maar over cover-ups ging van de VS regering of andere zaken en nu kijk ik in de lijst en zie ik weer meer over dromen/oude beschavingen/mediteren e.d. En dit is de laatste periode voor de latste 260 dagen waar de eindstap gemaakt gaat worden dus hij gaf ook aan dat mensen meer bewust werden van dat er meer mogelijk is en dergelijke. Ik let er ook meer op en ben er meer mee bezig dus dan komen die gebeurtenissen sneller in het daglicht. Als ik me écht lekker voel door één of andere situatie dan valt het me ook op dat bijvoorbeeld het stoplicht op groen gaat als ik aan kom fietsenquote:[..]
Het zou kunnen dat het er iets mee te maken heeft. Maar ik heb Ian in het filmpje nog niet gehoord over intuïtie en paranormale zaken. Of zit dat in het tweede deel? Ik heb zelf op dit moment niet meer ingevingen dan normaal. Is me hier ook niet opgevallen in Truth. En ik kom hier al sinds 2002.
Ik vind het trouwens wel vaag dat Ian de ontwikkeling uitlegt alsof we steeds hoger evalueren, terwijl ik vind dat culturen als de Egyptenaren en de Maya's op veel vlakken veel verder ontwikkeld waren dan wij nu zijn.
*zucht* Daar gaat mijn slaapquote:Op dinsdag 28 november 2006 11:22 schreef jogy het volgende:
[..]
True, tweede deel is trouwens de rest van dezelfde presentatie.
Nou ok, die geef ik je. Maar toen ik hier voor het eerst kwam waren er topics in Truth over aura's, energiën en de ziel (Iteejerquote:Mwoa, het valt mij persoonlijk wel op dat er nu weer meer een zwenking naar het spirituele aan de gang is wat betreft TRU. Er is een tijdje geweest dat het bijna alleen maar over cover-ups ging van de VS regering of andere zaken en nu kijk ik in de lijst en zie ik weer meer over dromen/oude beschavingen/mediteren e.d. En dit is de laatste periode voor de latste 260 dagen waar de eindstap gemaakt gaat worden dus hij gaf ook aan dat mensen meer bewust werden van dat er meer mogelijk is en dergelijke.
quote:Ik let er ook meer op en ben er meer mee bezig dus dan komen die gebeurtenissen sneller in het daglicht. Als ik me écht lekker voel door één of andere situatie dan valt het me ook op dat bijvoorbeeld het stoplicht op groen gaat als ik aan kom fietsen.
Weet ik niet zeker, ergens in 2004 ofzo, maar hang me er niet aan op. Hij heeft het op een gegeven moment wel over waar ze op het moment zitten maar dat heb ik dus niet specifiek onthouden. En ja, best ironisch maar als het goed is heeft hij zich er niet druk om gemaaktquote:Op dinsdag 28 november 2006 12:38 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
*zucht* Daar gaat mijn slaap.
Van welke datum zijn die presentaties eigenlijk? Ian Xel Lungold is namelijk vorig jaar overleden. Ironisch dat hij nu zelf de veranderingen waar hij lezingen over gaf, zelf niet meer fysiek kan meemaken.
quote:[..]
Nou ok, die geef ik je. Maar toen ik hier voor het eerst kwam waren er topics in Truth over aura's, energiën en de ziel (Iteejer). Toen leefde het ook heel erg. Later was er wat een teruggang en was er meer aandacht voor conspiracies. Nu is het weer wat terug. Volgens mij gaat het dus wat in golfbewegingen. Ik zie eigenlijk geen link met de Maya-kalender
.
Jupquote:[..]. Herkenbaar. Werkt overigens ook bij liften, wachtrijen bij de kassa, een parkeerplek zoeken en, voor als je je maten wilt naaien, bij kansspelen
.
Wat dat betreft heeft Ian wel gelijk: waar je aandacht aan geeft, neem toe. Hoe meer aandacht je geeft aan dit soort toevalligheden, hoe meer ze voorkomen.
Laat me raden, in 2012?quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:22 schreef SlimShady het volgende:
Zullen we een 2012 Meet organiseren?![]()
![]()
Volgens mij ook 2004.. afgaande op het schema wat hij tekende.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:48 schreef jogy het volgende:
Weet ik niet zeker, ergens in 2004 ofzo, maar hang me er niet aan op. Hij heeft het op een gegeven moment wel over waar ze op het moment zitten maar dat heb ik dus niet specifiek onthouden.
Dat is erg waarschijnlijk natuurlijkquote:En ja, best ironisch maar als het goed is heeft hij zich er niet druk om gemaakt. Misschien was het wel zijn doel om mensen bewust te maken van het proces oid.
quote:Eigenwijs. ok, misschien heb je wel een beetje gelijk hoor maar mij valt de tijdlijn de tijdlijn van het bewustzijn op in relatie tot mijn eigen interessegebieden en wanneer die op zijn gekomen en wat betreft conspiracy-zaken weer weg zijn gezakt. Ik kan me meestal maar op één zaak tegelijk concentreren. nu hou ik het allemaal wel een beetje in de gaten en eens in de zoveel tijd duik ik weer even in de zaken van het samenzweerderige maar (duh ) ik maak me er niet meer druk om (
)
quote:Jup. En het is niet zo dat ik intensief oefen ofzo met dit soort zaken, juist als je er niet je best voor doet komen die momenten naar voren, best grappig
. Het is gewoon dat je het weet en de momenten opeens herkent en niet klakkeloos afdoet als toeval.
Dat vraag ik me dus ook af. We zitten nu in die Power-cyclus. Volgens die kalender stijgen we door naar ethiek, maar kan die power niet zoveel opbouwen/afbreken/afbakenen dat sommige ontwikkelingen de "mensheid" niet kan bereiken. Dat het alleen beschikbaar is voor die top-1 %?quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:20 schreef Geartsjuh het volgende:
IHij heeft het op het laatst over dat iedereen op de wereld de beschiking heeft over energie/power. Dat zou nu inmiddels al uitgevoerd moeten zijn en dat is helaas niet zo. Ook zie ik nog niet voor me dat wij als mensheid volgend jaar ethisch ver genoeg ontwikkeld zijn om met buitenaardsen te communiceren. De laatste stapjes zijn me toch net iets te onwerkelijk voor die korte termijn. Maar he, we zullen zien.
Zijn toekomstvisie over het geheel neem ik niet al te serieus eigenlijk, dat is gewoon koffiedik kijken. Die eerste drie linkjes in de op was hetzelfde verhaal maar met een nog veel vreemdere toekomst, de aarde die stopt met draaien en nog meer van die rare zooi. Neemt niet weg dat als je achteraf naar een voorgaande periode kijkt je het patroon dus wel kan zienquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:20 schreef Geartsjuh het volgende:
Inmiddels het tweede film(pje) () van Ian Lungold gezien
.
Zijn uitleg over hoe je in het Nu kan zitten (Time, Place, Personal Intent en Devine Plan) is werkelijk geweldig! Precies zoals ik het ook ervaar. Hij legt het geweldig helder uit. Daar kan Eckhart Tolle nog een puntje aan zuigen. Ian zijn uitleg over de fases die we doormaken kan ik me ook nog wel wat bij voorstellen. Alleen jammer dat zijn voorspellingen op het eind tot nu toe niet zijn uitgekomen. Hij heeft het op het laatst over dat iedereen op de wereld de beschiking heeft over energie/power. Dat zou nu inmiddels al uitgevoerd moeten zijn en dat is helaas niet zo. Ook zie ik nog niet voor me dat wij als mensheid volgend jaar ethisch ver genoeg ontwikkeld zijn om met buitenaardsen te communiceren. De laatste stapjes zijn me toch net iets te onwerkelijk voor die korte termijn. Maar he, we zullen zien
.
Ondanks 3 uur aan film weet ik nu nog niet wat er ná 2012 gaat gebeuren... Of gaan we dan met z'n allen achterover leunen en genieten?![]()
Leuk weetje van die smaakpappillenquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:28 schreef Geartsjuh het volgende:
Mja ik snap nu na het tweede deel beter wat je bedoelt. Hij zegt ook inderdaad patronen in je eigen leven te zoeken. Het doet me denken aan een stuk wat ik ooit eens ergens heb gelezen over dat mensen zich ontwikkelen in fases van 7 jaar. Het schijnt bv. ook dat je smaakpapillen elke 7 jaar wijzigen. Daardoor kan je nu bepaald eten erg lekker vinden wat je vroeger afschuwelijk vond.
Dat is het leuke eraan ja. hoe meer je je best doet om iets te forceren hoe minder kans je hebt dat het daadwerkelijk luktquote:. En omdat je het niet af doet als toeval ontstaan er veel meer van dat soort momenten. Zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen
.
Ik heb een boek besteld over "Het nulpuntveld". Een electromagnetisch veld dat elke atoom in het universum met elkaar lijkt te verbinden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 22:28 schreef Geartsjuh het volgende:
Mja ik snap nu na het tweede deel beter wat je bedoelt. Hij zegt ook inderdaad patronen in je eigen leven te zoeken. Het doet me denken aan een stuk wat ik ooit eens ergens heb gelezen over dat mensen zich ontwikkelen in fases van 7 jaar. Het schijnt bv. ook dat je smaakpapillen elke 7 jaar wijzigen. Daardoor kan je nu bepaald eten erg lekker vinden wat je vroeger afschuwelijk vond.
quote:In het hindoeïsme is maya een term die in de Veda's wordt gebruikt om naar de magische of bovennatuurlijke, mysterieuze macht te verwijzen die het bewustzijn met de wereld verbindt.
Dit is wel aardig om te lezen: Linkquote:Op woensdag 29 november 2006 09:25 schreef SlimShady het volgende:
dus als je 7, 14, 21, 28, etc. bent verander je in principe?
7 A4s gekquote:Op woensdag 29 november 2006 09:27 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Dit is wel aardig om te lezen: Link
Staan een berg reacties onder.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:31 schreef SlimShady het volgende:
[..]
7 A4s gek![]()
ik lees het zeker een keer, maar niet nu![]()
dan zijn het 32 pagsquote:
Ja het blijven natuurlijk allemaal interpretaties van wat (onder andere) de Maya's hebben opgeschreven. Het enige wat we zeker weten is dat de lange telling van de Maya's rond die tijd afloopt, maar dat is dan ook het enige.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:38 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dan zijn het 32 pags![]()
geeft niet joh.
stiekem heb ik het gevoel dat de 2012 theorie een hoax is.
dat er vrijwel niks gaat gebeuren. behalve dat we een OlieOorlog krijgen.
Leesvoerquote:Op woensdag 29 november 2006 09:27 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Dit is wel aardig om te lezen: Link
Uit een reactie:quote:
quote:Lenie Mulder
Ik ben niet helemaal perplexed, ik heb namelijk de boeken van Neal Donald Walsch gelezen. De in gesprek met God boeken. Daarin wordt deze materie helemaal beschreven.
Interessantquote:Op woensdag 29 november 2006 09:19 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Ik heb een boek besteld over "Het nulpuntveld". Een electromagnetisch veld dat elke atoom in het universum met elkaar lijkt te verbinden.
Van Wikipedia:
[..]
Dat bedoel ik jaquote:In 7 jaar tijd worden alle atomen in je lichtaam vernieuwd, dus ben je eigenlijk helemaal nieuw
Ik heb ook meer het idee dat het een bewustzijnsverandering is ipv een letterlijke gebeurtenis. Misschien bereiken we dan wel het punt van die kritieke massa: dat een groot deel van de mensen het er eindelijk over eens is dat alles anders moet. Dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 29 november 2006 09:38 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dan zijn het 32 pags![]()
geeft niet joh.
stiekem heb ik het gevoel dat de 2012 theorie een hoax is.
dat er vrijwel niks gaat gebeuren. behalve dat we een OlieOorlog krijgen.
Thnx, ik zal het eens bekijken. Ik doe het wel alles één voor één op dit gebied anders begrijp ik het allemaal niet meerquote:Op woensdag 29 november 2006 09:53 schreef Geartsjuh het volgende:
Interessant. Ken je de stringtheorie? Als je dit interessant vindt, dan ga je die helemaal geweldig vinden:
*Klik*
Ik verwacht idd ook iets in die richting. Misschien dat in de toekomst spiritualiteit onderbouwd kan worden door de wetenschap. Dat mensen "het" meer gaan begrijpen zeg maarquote:Ik heb ook meer het idee dat het een bewustzijnsverandering is ipv een letterlijke gebeurtenis. Misschien bereiken we dan wel het punt van die kritieke massa: dat een groot deel van de mensen het er eindelijk over eens is dat alles anders moet. Dat zou mooi zijn . Ik zie iig niet de wereld vergaan oid.
Waar ik het wel met Ian over eens ben is dat dergelijke veranderingen vaak vooraf gaan door een nare gebeurtenis, oorlog en strijd bv. Dat soort dingen zorgen vaak voor een keerpunt.
dan roepen we met ons allen keihard BOE om zodat jij je helemaal lam schrikt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 15:20 schreef Bange-Frans het volgende:
en wat gebeurt er in 2012??
waar zou je het veiligst zijn ?quote:Op zondag 3 december 2006 12:48 schreef TaLoN.NL het volgende:
Hoewel ik het grotendeels eens ben met de post van Dromenvanger, ga ik er toch van uit dat we meer vulkaanuitbarstingen en tsunami's dan normaal kunnen verwachten.
Mja, wat mij vooral opviel aan de presentaties in de openingspost is dat het verleden voor zover ik kon nagaan redelijk klopte maar dat zijn toekomstbeelden elke keer spaak lopen. Er zal heus wel een soort van oorlog worden gevoerd maar dan niet zoals de tweede wereld oorlog met groot materieel ( denk ik ). Eerder op persoonlijk vlak en veel lokaler, misschien komen er wel demonstraties van 'ontwaakte' mensen die dan hard uitelkaar geslagen worden ofzo. Of iets anders. De rampen worden ook elke keer minder erg, wat aantallen betreft. De eerste was een meteorenstorm, er kwam nog een religieuze oorlog van heb ik jou daar, tweede wereld oorlog, verschrikkelijk maar niet zo lang mer en volgens mij relatief bekeken aan het aantal aardbewoners van die tijd en de vorige 5de dag met 'power' veel minder slachtoffers. Het zou zo maar een relatief geweldloze omschakeling kunnen worden, zoals Gandhi het wilde, of zoals de daila lama het doet. Niet alle omschakelingen hoeven perse geweldadig te zijn volgens mij, zolang de mens het maar zelf wilt.quote:Op zondag 3 december 2006 12:48 schreef TaLoN.NL het volgende:
Hoewel ik het grotendeels eens ben met de post van Dromenvanger, ga ik er toch van uit dat we meer vulkaanuitbarstingen en tsunami's dan normaal kunnen verwachten.
Mja, wat mij vooral opviel aan de presentaties in de openingspost is dat het verleden voor zover ik kon nagaan redelijk klopte maar dat zijn toekomstbeelden elke keer spaak lopen. Er zal heus wel een soort van oorlog worden gevoerd maar dan niet zoals de tweede wereld oorlog met groot materieel ( denk ik ). Eerder op persoonlijk vlak en veel lokaler, misschien komen er wel demonstraties van 'ontwaakte' mensen die dan hard uitelkaar geslagen worden ofzo. Of iets anders. De rampen worden ook elke keer minder erg, wat aantallen betreft. De eerste was een meteorenstorm, er kwam nog een religieuze oorlog van heb ik jou daar, tweede wereld oorlog, verschrikkelijk maar niet zo lang meer en volgens mij relatief bekeken aan het aantal aardbewoners van die tijd en de vorige 5de dag met religie veel minder slachtoffers. Het zou zo maar een relatief geweldloze omschakeling kunnen worden, zoals Gandhi het wilde, of zoals de daila lama het doet. Niet alle omschakelingen hoeven perse geweldadig te zijn volgens mij, zolang de mens het maar zelf wilt.quote:Op zondag 3 december 2006 12:48 schreef TaLoN.NL het volgende:
Daar zal ik eens onderzoek naar gaan doen. Voor Amerika is die info makkelijker te vinden dan voor Europa. Ik denk dat het meer neer zal komen op het gebruiken van je intuïtie zoals Ian Lungold het aangeeft in zijn lezingen. Maarja het kan natuurlijk geen kwaad om vanuit een zo veilig mogelijke locatie te beginnen/eindigen.quote:Op zondag 3 december 2006 12:49 schreef Mirage het volgende:
[..]
waar zou je het veiligst zijn ?
Op een berg in Oostenrijk of in een bootje ver op zee ?
quote:Op zondag 3 december 2006 11:51 schreef jogy het volgende:
Goede post, DV. Ik heb zelf ook een soortgelijk gevoel wat betreft 2012, er zal niet echt een ramp voorkomen, eerder dat het dan het einde ( of nieuw begin ) is van de bewustzijns-ontwikkeling oid. het gaat geleidelijk en lekker rustig, de aarde draait gewoon door en de mensen die zich er tegen verzetten ( zelfontkenning? ) die vangen het niet helemaal op. En dat bewustzijn over je bewustzijn is ook wel een goeie. Alleen moet ik eerlijk zeggen dat de enige keer dat ik het echt daadwerkelijk op een manier had dat mijn bewustzijn op een andere manier reageerde dan dat mijn bewustzijnsbewustzijn zullen we maar zeggen was toen ik lsd had geslikt
. Op een gegeven moment raakte ik in paniek omdat ik in een drukke tent stond voor een optreden van een band en ergens daar boven zat mijn bewustzijnsbewustzijn zich helemaal krom te lachen erover. Was erg apart
.
Goed artikel, komt wel redelijk overeen met mijn verwachtingen erover eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:36 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Nog een link.
http://www.dirah.nl/2012.htm
Waardeloze site. Sorry, maar conclusies trekken ala "65% kans dat dit gebeurt, 10% dat dit..." aan de hand van bronloze horoscopen die overduidelijk open staan voor interpretatie én door een andere horoscoopschrijver vast anders geschreven wordt. Het is dan ook voor mij gewoon weer één van die sites die vol "ik geloof dat dit gebeurd"-verhaaltjes staat.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:36 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Nog een link.
http://www.dirah.nl/2012.htm
Vond ik die ander toch iets makkelijker inderdaad. Hetgeen wat ik goed vind aan dat andere artikel is dat het simpel is neergezet. Neemt niet weg dat ik zeker die site thuis eens in alle rust ga uitpluizenquote:Op woensdag 27 december 2006 12:15 schreef RickySway het volgende:
[..]
Waardeloze site. Sorry, maar conclusies trekken ala "65% kans dat dit gebeurt, 10% dat dit..." aan de hand van bronloze horoscopen die overduidelijk open staan voor interpretatie én door een andere horoscoopschrijver vast anders geschreven wordt. Het is dan ook voor mij gewoon weer één van die sites die vol "ik geloof dat dit gebeurd"-verhaaltjes staat.
Dan lees ik liever deze site.
Daar staan vrijwel alle feitelijke verwijzingen naar 2012 genoemd. Ook staan alle conclusies van elke 2012-tycoon hierin vermeld. Allen worden/zijn ontleedt om te verduidelijken waarom die datum nou zo bijzonder is. Een enorm boekwerk, welke soms lastig te lezen valt door al die berekeningen maar goed.
Zo is mij nauwelijks opgevallen in de vele 'conspiracy' topics en de 2012 topics dat de beruchte pyramide op het 1-dollar biljet verwijst naar de mayakalender en het jaar 2012. (lees verder)
Kusjequote:Op woensdag 27 december 2006 12:36 schreef BaajGuardian het volgende:
* BaajGuardian jogy stalkt en zwaait.
Wat Jogy zegt, hij leest makkelijkquote:Op woensdag 27 december 2006 12:15 schreef RickySway het volgende:
[..]
Waardeloze site. Sorry, maar conclusies trekken ala "65% kans dat dit gebeurt, 10% dat dit..." aan de hand van bronloze horoscopen die overduidelijk open staan voor interpretatie én door een andere horoscoopschrijver vast anders geschreven wordt. Het is dan ook voor mij gewoon weer één van die sites die vol "ik geloof dat dit gebeurd"-verhaaltjes staat.
Dan lees ik liever deze site.
Daar staan vrijwel alle feitelijke verwijzingen naar 2012 genoemd. Ook staan alle conclusies van elke 2012-tycoon hierin vermeld. Allen worden/zijn ontleedt om te verduidelijken waarom die datum nou zo bijzonder is. Een enorm boekwerk, welke soms lastig te lezen valt door al die berekeningen maar goed.
Zo is mij nauwelijks opgevallen in de vele 'conspiracy' topics en de 2012 topics dat de beruchte pyramide op het 1-dollar biljet verwijst naar de mayakalender en het jaar 2012. (lees verder)
Deze tip heeft me al twee verslapertjes gekost. Wat een doembeeld over hoe de wereld nu in elkaar steekt zeg.quote:Op dinsdag 5 december 2006 23:56 schreef TaLoN.NL het volgende:
Origins Oracles 2012: Where History Ends
Source: DVD (NTSC)
Language: English
Subtitles: n/a
Runtime: 498 min
Genre: Educational/Lecture
Video Encoding: XviD, 470 kb/s
Resolution: 480 x 352
Frame Rate: 29.971 fps
Aspect Ratio: 1.364 (4:3)
Audio Encoding: ABR MP3, 112 kb/s
Size: 3 CD (148 x 15 MB)
Some of the greatest myths, are yet to happen - Michael Tsarion
- 2012 and the "Age of Revealing"
- The Destruction of Atlantis - The War of the Gods
- The Genetic Manipulation of Humankind
- The Fall of Man
- The True Origins of Evil
- The "Armageddon" Factor
- The Decline of Politics and Religion
- The Reasons for & Significance of the Present World Crises
- The Occult History of America
- The Subversion of the Spiritual Destiny of America
- The Rise of the Anti-Christ (who is it?)
- Why Iraq, and the "War on Terror?"
- The Rising of the Nephilim
- The Final Days of the Age of Pisces
- What the "Prophecies" of Nostradamus Don't Tell Us
- The "Photon Belt," the "Earth Grid" and the galactic alignments of the Next 10 years
Google de titel om de "jeweetwel" te vinden.8,3uur Michael Tsarion!
![]()
Is van 2006, hartstikke recent en goede kwaliteit.Nouja, die dvd is van 2006.
Ja inderdaad, hij heeft ook o.a. mijn beeld over de menselijke geschiedenis ondersteboven gegooid.quote:Op woensdag 3 januari 2007 07:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Deze tip heeft me al twee verslapertjes gekost. Wat een doembeeld over hoe de wereld nu in elkaar steekt zeg.
ik heb em nog niet uitgekeken maar volgens mij begint hij nu met het niet zo deprimerende gedeeltequote:Op woensdag 3 januari 2007 10:27 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Ja inderdaad, hij heeft ook o.a. mijn beeld over de menselijke geschiedenis ondersteboven gegooid.
320 dollarquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:06 schreef TaLoN.NL het volgende:
Het licht zal altijd sterker dan de duisternis zijn! (is volgens mij ook een boodschap van hem)
Maar dit is maar 8,3 uur van de 60.![]()
afbeelding
Damn 60 uur...
320.00 USD = 245.912 EUR || 246/60 = 4,10quote:
Ohja, de euro staat gunstig iderdaad, dat blijf ik vergetenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:33 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
320.00 USD = 245.912 EUR || 246/60 = 4,10
Da's 4Euro10 per uur, valt op zich wel mee.
246/22dvd's = 11Euro18 per dvd, valt ook wel mee.
246/6programma's = 41Euro per programma, iets te duur inderdaad.![]()
Maar die bundel in 1x is behoorlijk wat geld, eigenlijk net iets te veel voor mijn smaak.![]()
Achja ik heb toch al zoveel van die man online gezien, die dvd's heb ik niet nodig.![]()
Jahaa, Importeren is daardoor veel leuker geworden.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ohja, de euro staat gunstig iderdaad, dat blijf ik vergeten.
Zijn boek is besteldquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:55 schreef TaLoN.NL het volgende:
Owja, Nu op mijn domein, een interview met Deepak Chopra van 20 minuten.
(Blijft maar staan tot komende dinsdagavond, want dan is er een nieuwe Daily Show en Colbert Report)
Niet bepaald, zijn uitwerking ervan misschien wel, het idee bestaat al een lange tijdquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:03 schreef TaLoN.NL het volgende:
Ik heb eind December het boek "Worden wij wakker" gekocht, eerst die uitlezen, dat boek van Deepak lijkt me ook heel interessant, zijn filosofie is in ieder geval baanbrekend.![]()
Da's waar.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Niet bepaald, zijn uitwerking ervan misschien wel, het idee bestaat al een lange tijd.
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:47 schreef dmace het volgende:
Inmiddels door een hoop Mayan Calendar dingen doorgeworsteld. Al kan ik de 'echtheid' van sommige voorbeelden (Nederland is failliet gegaan in 1772?) niet terugvinden, toch maakt het een hoop duidelijk.
Bijvoorbeeld waarom de flora zo raar doet al een aantal jaren. Bomen is 2 keer per jaar bladeren verliezen, bloemen die nu nog gaan bloeien buiten, waarom alles zoveel sneller lijkt te gaan dan vroeger, etcetcetc.
Ga er nog wat dieper in duiken. Ben benieuwd wat ik allemaal kan vinden.
Bron - Wikiquote:The Dutch economy stagnated from the end of the 17th century until the end of the 18th century. The Netherlands slowly lost its position as trading centre of Northern Europe. Amsterdam was a central financial market and bookmarket in Europe but lost this position to London.
Thanks!quote:
Wat ook een groot verschil is met Amerika 1920 is dat er in dequote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:26 schreef dmace het volgende:
[..]
Thanks!
Toch is dat allemaal een stuk minder "fataal" dan Ian Lungold het doet vermoeden.
Maar misschien denk ik te rechtlijnig.![]()
Sorry avondfile ooit.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:49 schreef dmace het volgende:
LOL!!!
Even wat wiki-geneuzel omtrent:
4th "Day" Dec. 4th, 2004 - Nov. 28th, 2005
(New foundations of human relations)
Voor het eerst sinds lange tijd verkiezingen in Irak, afghanistan en Burundi, ondanks aanslagen en protesten blijken de mensen hier niet te stoppen voor verandering.
De EU lijkt langzaam te overlijden. De EU-grondwet wordt afgewezen ondanks vele miljoenen aan 'propaganda'. Ook Turkije wordt voorlopig niet toegelaten.
De G8 schelden schulden kwijt aan 18 landen/regeringen.
Blijkt toch dat er oude gewoontes worden doorbroken en er aan nieuwe begrippen wordt gesleuteld.
Raar weer: Orkanen Katrina en Stan komen voorbij met grote gevolgen. Ook Nederland kent raar weer. Op 25 November 2005 veroorzaakt een maffe sneeuwbui de langste file ooit.
Goed dat je het zegt, ik zal weer ff seeden, 120kbp/s.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:47 schreef LOLBOY het volgende:
Ik dacht ik kom ook eens naar TRU, tussen de stinkende stoelen en spookverhalen spreekt dit topic me dan weer heel erg aan! Heb even gegoogled op Origins Oracles 2012: Where History Ends maar mijn jeweetwel is nogal sloom (niet mijn pieleke)
Geduld zal ik dan maar hebben
Wiki is door mensen samengesteld en mensen maken fouten.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:51 schreef Knarf het volgende:
[..]
Sorry langste avondfile ooit.
De langste file was op 8 februari 1999, met een totale lengte van ongeveer 975 km. 25 November kwam niet verder (ahum) dan 802 km.
Een hele goeie verteller, zelden gezien.quote:@francorex: Zit er interessant uit. De man is in ieder geval een verteller, en dat alleen al maakt het boeiend.
en jouw mening/reactie?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:19 schreef NorthernStar het volgende:
Over 4.5 Billion people could die from Global Warming-related causes by 2012
Over dit stuk?quote:
Er lekt altijd methaan uit de bodem, dat was altijd al zo. Maar het is iig de moeite waard om te onderzoeken hoe het zit met schommelingen in de uitstoot. Heeft het ontvriezen van bijvoorbeeld Siberië consequenties voor de methaan die daar in de grond zit?quote:
January 8, 2007 -- The environmental "surge" you're not hearing anything about.
According to U.S. maritime industry sources, tanker captains are reporting an increase in onboard alarms from hazard sensors designed to detect hydrocarbon gas leaks and, specifically, methane leaks. However, the leaks are not emanating from cargo holds or pump rooms but from continental shelves venting increasing amounts of trapped methane into the atmosphere. With rising ocean temperatures, methane is increasingly escaping from deep ocean floors. Methane is also 21 more times capable of trapping heat in the atmosphere than carbon dioxide.
Ja maar mensen denken al sinds ze er zijn dat ze in "de eindtijd" leven dus dat is niks nieuwquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:32 schreef SlimShady het volgende:
dat klinkt best wel apocalyptisch![]()
eng...
Dat is ook echt de enige instelling die een beetje werkt eigenlijkquote:
Ik wacht wel even tot na 20 januari. De DVD is nog niet eens uit.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:14 schreef francorex het volgende:
Een hele goeie verteller, zelden gezien.
Bij mij werkt part 1 niet.quote:
quote:Dear TLNNL,
Veoh has received a notice from a copyright holder or otherwise discovered that the videos listed below and posted through your account contain material that infringes on copyrights held by another party.
Posting such content on Veoh is a violation of our Terms of Service policies. As a result we have disabled access to those videos on the Veoh service. In addition, if this account continues to be used to post infringing content we will have to terminate your account.
Copyrighted content includes things such as television shows, movies, concerts or DVD copies, unless they consist of content you created entirely yourself.
If you believe this action is a mistake and you do have the right to post this content or have received permission from the copyright owner, you can file a DMCA counter notification. To find out more see our DMCA policy.
If you have any questions please contact betasupport@veoh.com or see our FAQs.
The Veoh Team
Infringing videos:
Apocalypto - (Part2)
Note: Please do not reply to this message. This e-mail was sent from a
notification-only address that will not accept incoming e-mail.
Copyright 2006 Veoh Networks, Inc.
de dvdscreener is geleverd met ingebrande engelse subs. de film is in maya.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:26 schreef TaLoN.NL het volgende:
Ik kon een dvdscreener downloaden, maar er zaten nog geen subs bij. Nog ff wachten...
Lijkt me wel wat, van Mel Gibson the Jewhater en Cartmans idool.![]()
I know, I have downloaded the second version of Apocalypto.DVDSCR.XviD-iMBT.[www.torrentfive.com], no video-glitches and the sound is synchronized. Who needs dutch-subs anyway...quote:Op maandag 15 januari 2007 10:54 schreef RickySway het volgende:
[..]
de dvdscreener is geleverd met ingebrande engelse subs. de film is in maya.
nl subs zijn een fandom, dus of en wanneer die er zijn kan ik je niet vertellen
(ik heb geen subs nodig om engels te verstaan)
Voor als je meer wilt weten:quote:Op dinsdag 16 januari 2007 23:03 schreef dmace het volgende:
No Prob. Wel lastig , al die reclame ertussen, en toen het net echt interessant werd, was het afgelopen
BTW, op die pagina hebben ze het over een Europesche Pyramide in Bosnie??
[afbeelding]
Kom je toch nog eens iets anders tegen dat ik nog niet wist.
Bedankt voor de link.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:52 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Voor als je meer wilt weten:
Pyramides in Bosnië deel II
Heeft naar mijn weten niets te maken met 2012, maar interessant is het wel.
Fout, de Maya's hebben maar liefst 20 Kalenders, hun civilisatie en deze cyclus begon 3114 v.Chr.quote:
kom eens met een bron voor die kalender van 16,4 miljard jaar .quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:54 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Fout, de Maya's hebben maar liefst 20 Kalenders, hun civilisatie en deze cyclus begon 3114 v.Chr.
De Tun kalender begon ongeveer 16,4 Miljard jaar geleden.
PS: Leer eens fatsoenlijk een quote neer te zetten.
PPS@Jogy: Dankjewel.
De eerste videos van de TS leggen al een hoop uit/quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:59 schreef huupia het volgende:
[..]
kom eens met een bron voor die kalender van 16,4 miljard jaar .
Heel simpel, je hebt de laatste bracket "]" vergeten.quote:ik heb altijd begrepen dat de lange telling kalender begint in 3114 v.chr.
ps: ik quote gewoon op de normale manier, weet niet wat er fout gaat
Ah, cool.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:56 schreef TaLoN.NL het volgende:
Mens niet schuldig aan opwarming aarde - klimatoloog Hans Labohm.
KRO 6min30sec
Ik verwacht geen rare wereldvernietigende dingen in ieder geval. Apocalyta betekent niets anders dan "ik openbaar", dus hooguit krijgen we een openbaring.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:04 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar wat gaat er nu gebeuren precies?
Geen bovennatuurlijke zaken? Geen nieuwe krachtige energie die je als mens gaat ervaren? Geen Goddelijke krachten die we kunnen gebruiken? Geen toename van telepathische vermogens? Bewegen van voorwerpen zonder aan te raken?
De hemel die open gespert wordt?
Ik hoop dat het bovennatuurlijk gaat zijn allemaal. Of valt het allemaal mee?
Klopt, we gaan ook niet Goddelijk worden, we zijn het al. Maar misschien is 2012 de 'wake up' call oid.quote:Op maandag 29 januari 2007 02:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wij leven inderdaad hoogstwaarschijnlijk in de laatste dagen waarin Jezus Christus komt terug voor het laatste oordeel. Alles wat nu gebeurt is al in de profetien van de bijbel beschreven.
Denk niet dat we goddelijk gaan worden ofzo, dat is die eeuwenoude leugen van de slang die nu heerst.
Aha, dus ik kan maar beter nog wat kleingeld aan zwervers gaan geven om te voorkomen dat verdwijn in het eeuwige barbecue-feestje van Beelzebub ?quote:Op maandag 29 januari 2007 02:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wij leven inderdaad hoogstwaarschijnlijk in de laatste dagen waarin Jezus Christus komt terug voor het laatste oordeel. Alles wat nu gebeurt is al in de profetien van de bijbel beschreven.
Denk niet dat we goddelijk gaan worden ofzo, dat is die eeuwenoude leugen van de slang die nu heerst.
Nog beter: 100 euro biljetten. Dan komt het allemaal goedquote:Op maandag 29 januari 2007 09:43 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aha, dus ik kan maar beter nog wat kleingeld aan zwervers gaan geven om te voorkomen dat verdwijn in het eeuwige barbecue-feestje van Beelzebub ?
idd, toppiequote:Op donderdag 25 januari 2007 18:48 schreef UncleScorp het volgende:
Voor die zaken moet je deze kijken DV
Worden Wij Wakker ?
Ik ben het aan het kijken. Wat een interessante video!quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:48 schreef UncleScorp het volgende:
Worden Wij Wakker ?
Vanuit de openingspost genomen vond ik die twee erg goed. De toekomstvisie kan je eigenlijk niet serieus nemen trouwens. Blijft voor iedereen koffiedik kijken. Het kan met een klap komen maar het kan ook enkel een rustige opbouw van een zogeheten 'kritieke massa' in het denken betekenen die geweldloos tot stand komt. Of iets er tussen in natuurlijk.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:33 schreef TaLoN.NL het volgende:
The Mayan Calendar Comes North 01 - Ian Xel Lungold 1,5uur
The Mayan Calendar Comes North 02 - Ian Xel Lungold 1,5uur
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik ben ook maar lerende hoor...quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:58 schreef SuperbDeLux het volgende:
De transformatie is allang aan de gang, vergelijk de wereld van vandaag met die van de maya's. Daartussen zitten de grote veranderingen. Niet tussen wat wij nu in 2006 meemaken en 2012. Beetje een denkfout.
Je bent niet de enige die dat denkt/voelt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:57 schreef maedel het volgende:
Ik heb deel 1 maar eens aangezet
Ik hoop trouwens van harte dat het geweldloze scenario komt. Al heb ik zo het gevoel dat we er al middenin zitten
Supergaaf! thx!quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:48 schreef UncleScorp het volgende:
Worden Wij Wakker ?
Hmm, ik dacht al dat ik de enige was.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Je bent niet de enige die dat denkt/voelt.. En inderdaad, het is geen plots gebeuren. Daarom vermoed ik ook dat 2012 een beetje stiekem ertussendoor komt waaien
.
Neh, de laatste stap is puur psychologisch en intern volgens mij, voor je het weet komt er een soort Ghandiaans verzet vanuit de mensen zelf en kruimelt de oude ongezonde zooi vanzelf af. Met een beetje geluk dusquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:27 schreef Nee het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht al dat ik de enige was.
Over dat sneller gaan van de techniek: ~ Singularity Als je het niet al gelezen hebt danquote:Wat ik ook vaak merk, is dat de tijd soms bijna lijkt te verdwijnen of gewoon razendsnel voorbij gaat. Daarbij valt het me de laatste tijd erg op hoe verwarrend alles aan het worden is, alle veranderingen op technologisch, sociaal en maatschappelijke schaal volgen elkaar veel te snel op, daarbij veranderd het klimaat in een rap tempo.
Men moet weer eens leren om rond hun eigen omgeving te kijken in plaats van naar het nieuws voor hun eigen realiteitsbesef.quote:Dit alles bij elkaar zorgt voor een heleboel verwarring en chaos wat nu al merkbaar is, als je bewust om je heen kijkt.
Excuus, het was totaal niet tegen u bedoeldquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:21 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik ben ook maar lerende hoor...
Daarom ben ik actief in dit topic.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:33 schreef jogy het volgende:
Men moet weer eens leren om rond hun eigen omgeving te kijken in plaats van naar het nieuws voor hun eigen realiteitsbesef.
Okquote:Op donderdag 1 februari 2007 01:44 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Excuus, het was totaal niet tegen u bedoeld![]()
Volstrekt algemene opmerking.
Heel waarschijnlijk is er dat al, namelijk DCA, M Tsarion riep dat 5 jaar geleden al in z'n lezingen en vandaag is er ook een bericht van verschenen op nu.nl http://www.nu.nl/news/965(...)tegen_kanker%27.htmlquote:Op donderdag 1 februari 2007 18:47 schreef Steeven het volgende:
Misschien vinden ze een medicijn tegen alle vormen van kanker.
De meningen variëren tussen hel ende verdoemenis met switchende polen en een planeet die ons hele systeem door elkaar schudt, zegmaar het einde der tijden, tot niets. En alles daar tussenin.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:21 schreef NordicBlue het volgende:
wat gaat er nou precies gebeuren in 2012?
even een korte samenvatting?
Tja, het spijt me om het te moeten zeggen, maar dat is gewoon dom. Ik hou gewoon mijn spaarspul aan voor het geval dat 2013 tevoorschijn komt en er niets is veranderdquote:Op dinsdag 6 februari 2007 09:38 schreef Compass het volgende:
Kan niet wachten tot 2012 ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren.
Maarja er zou in 't jaar 2000 ook wat gebeuren waardoor sommige mensen uit paniek dingen gingen verkopen omdat ze er toch niks meer aan te hebben als ze zouden sterfen
Het is niet een proces wat precies plaats gaat vinden op 21 december 2012. Het is een traag proces dat lang voor 2012 al in werking treed. De effecten zullen nu al langzaam merkbaar moeten worden. Ik weet niet of het 11:11 fenomeen er mee te maken heeft, maar sinds een paar maanden zie ik steeds weer 11:11. Erg vaag.quote:Op maandag 5 februari 2007 16:21 schreef NordicBlue het volgende:
wat gaat er nou precies gebeuren in 2012?
even een korte samenvatting?
Het 11:11 fenomeen? Wat is dat?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:53 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
weet niet of het 11:11 fenomeen er mee te maken heeft, maar sinds een paar maanden zie ik steeds weer 11:11. Erg vaag.
3 kalenders die dezelfde periode in tijd aanwijzen als het eind, niet 1.quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:20 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik vind dat er belachelijk veel waarde wordt gehecht aan een oude kalender. Omdat het oud en mystiek is wordt er een waardeoordeel aan geschonken. Kom op zeg: omdat een kalender op een datum ophoudt gebeurt er iets?
Tevens is het een klassiek voorbeeld van een self fullfilling prophecy. Er gebeurt altijd wel iets waardoor je kan zeggen: ha, zie je wel dat het waar was!
Whehehe, dat heeft er ook mee te maken met de opvallende tijd natuurlijk. Als je achter je pc zit dan observeer je alles wat je ogen zien maar je neemt het niet op. Als de tijd dan weer op 11:11 staat dan merk je het wel op en ga je kijken. Dat heeft er in ieder geval wel mee te maken volgens mij. Moet je maar eens opletten of je het alleen achter de pc hebt of ook op straat oid.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:53 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
Het is niet een proces wat precies plaats gaat vinden op 21 december 2012. Het is een traag proces dat lang voor 2012 al in werking treed. De effecten zullen nu al langzaam merkbaar moeten worden. Ik weet niet of het 11:11 fenomeen er mee te maken heeft, maar sinds een paar maanden zie ik steeds weer 11:11. Erg vaag.
Uhmmm...was de start van de endgame op weg naar 2012 niet die kalender van de Maya's...?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:09 schreef UncleScorp het volgende:
11 doet mij dan weer denken aan de wtc-torens en 911 en uiteindelijk was dat toch de start van the endgame op weg naar 2012.
Uhmm nee ... de kalender van de Maya's = 2012quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
Uhmmm...was de start van de endgame op weg naar 2012 niet die kalender van de Maya's...?
I see...maar als 9/11 de start van de laatste fase voor 2012 is, de laatste eindstrijd...wat gaat er volgens jou in 2012 gebeuren dan?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Uhmm nee ... de kalender van de Maya's = 2012
911 was de start van de laatste fase voor het 2012 is, de laatste eindstrijd.
Get things done before it's too late.
Hoe graag ik het ook zou willen weten ... maar ik ben geen visionair.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:58 schreef CoolGuy het volgende:
wat gaat er volgens jou in 2012 gebeuren dan?
Wat zou je denken van niets?quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe graag ik het ook zou willen weten ... maar ik ben geen visionair.
torrentsites ftwquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:59 schreef onemangang het volgende:
Volgens 15 voorspellingen zou de wereld vergaan zijn in 2006. Weeeeeeer niet gebeurt. Je zou er toch moedeloos van worden.
http://www.religioustolerance.org/end_wrl1.htm
Maar ja 2012 is natuurlijk een mooi jaartal om goedgelovige lui nog een aantal jaartjes kaal te plukken met boeken, dvd's en andere 2012-shit. Opvallend dat eind-der-tijd voorspellingen bijna altijd plaats moeten vinden tijdens het leven van degenen die het voorspellen. Maar niet te dichtbij, natuurlijk.
Oeh, en de 2012 datum staat al een veel langere tijd vast dan die 'ik heb van de aliëns op planeet Sutzular 5 doorgechanneld gekregen dat iedereen haske dood gaat aan een spontane uitbarsting van exploderende genitaliën waardoor iedereen onvruchtbaar wordt en sterft.'- mensenquote:
Ja waar slaat je conclusie dan op dat ze things done willen krijgen voor het too late is? Jij weet dus ook niet wat er in 2012 gebeurd, maar je weet wel al dat 9/11 de start van 'de laatste eindstrijd'' was?quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe graag ik het ook zou willen weten ... maar ik ben geen visionair.
Toch was het jaar 2000 een aanzienlijk populairder jaartal als zijnde 'het jaar waarop alles zou eindigen'quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Oeh, en de 2012 datum staat al een veel langere tijd vast dan die 'ik heb van de aliëns op planeet Sutzular 5 doorgechanneld gekregen dat iedereen haske dood gaat aan een spontane uitbarsting van exploderende genitaliën waardoor iedereen onvruchtbaar wordt en sterft.'- mensen
Joah, het millenium hehquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
Toch was het jaar 2000 een aanzienlijk populairder jaartal als zijnde 'het jaar waarop alles zou eindigen'
Loop deze lijst maar eens na.
En dat is nou precies het punt. Het zijn oude beschavingen. Inmiddels hebben we een voortschrijdend inzicht ontwikkeld en er is niets wat erop wijst dat er in 2012 daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Hoe kan een oud volk met minder kennis dat dan wel weten? En kom nou niet ermee aan dat ze meer van sterrenkunde wisten dan wij, dat is onzin.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:23 schreef jogy het volgende:
[..]
Joah, het millenium heh. Mooi rond getal, einde der tijden, rapture Shizzle. Satan die op straat komt en bliksem uit zijn ogen schiet naar alle zondaars terwijl de ware gelovigen ( whoever the fuck they are ) met celestiale escape-pods de dans ontspringen.
. 2012 is al een hele lange tijd de einddatum van verschilende oude beschavingen en niemand weet wat er nou eigenlijk gaat gebeuren, het is koffiedik kijken. Maar het zou me verbazen als er echt helemaal niets gebeurt eigenlijk. Ik heb nooit gelooft in die andere einde der tijden verhalen van new-age of religieuze fanatiekelingen maar deze gaat toch een stuk dieper. Het is gewoon een mysterieuze datum waar alles mee kan gebeuren van totale anarchie tot een subtiele verschuiving naar een ander inzicht in het leven en alles eromheen. Of helemaal niets natuurlijk.
Maar als er niets gebeurt vind ik het ook wel best hoor, begrijp me niet verkeerd.
de maya's doelden hier op de 11 jarige zon cyclus (buitensporige zonneflares) die op het einde van hen 5 th count (lange telling) calender zou optreden .quote:maar je weet wel al dat 9/11 de start van 'de laatste eindstrijd'' was?
Maar over dat verhaal is hier al eens gepost dat dat niet klopte. Ik zou alleen niet weten in welk topic dat dat was en de search is nou niet je van hetquote:Op woensdag 7 februari 2007 13:35 schreef merlin693 het volgende:
[..]
de maya's doelden hier op de 11 jarige zon cyclus (buitensporige zonneflares) die op het einde van hen 5 th count (lange telling) calender zou optreden .
Wat ik zo uit mn blote bol kan herinneren was er iets met die cyclus aan de hand, die zou langer duren ofzo, waardoor er dus niets zou gebeuren (als er al iets met die zonneflares gaat gebeuren in 2012) in 2012, maar op een later tijdstip.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:54 schreef merlin693 het volgende:
Wat klopte er niet aan dan ?
Ik heb deze info uit Gilbert en Cotterels "The Mayan Prophecies"
http://www.knowledge.co.uk/xxx/cat/mayan/
Check this, it's rap about ancient times... maar dan gewoon lekker in het hollands.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:27 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
En dat is nou precies het punt. Het zijn oude beschavingen. Inmiddels hebben we een voortschrijdend inzicht ontwikkeld en er is niets wat erop wijst dat er in 2012 daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Hoe kan een oud volk met minder kennis dat dan wel weten? En kom nou niet ermee aan dat ze meer van sterrenkunde wisten dan wij, dat is onzin.
En wat moet dit precies bewijzen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:06 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Check this, it's rap about ancient times... maar dan gewoon lekker in het hollands.
Uh.quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:27 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
En dat is nou precies het punt. Het zijn oude beschavingen. Inmiddels hebben we een voortschrijdend inzicht ontwikkeld en er is niets wat erop wijst dat er in 2012 daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Hoe kan een oud volk met minder kennis dat dan wel weten? En kom nou niet ermee aan dat ze meer van sterrenkunde wisten dan wij, dat is onzin.
Lolquote:Op woensdag 7 februari 2007 14:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Uh.. Dat hadden ze wel en het is geen onzin. Ze wisten van het bestaan van pluto af. Dat weten wij pas sinds de uitvinding van telescopen. Dus ja, ze wisten erg veel van sterrenkunde. Het spijt me dat jij dat onzin vindt maar dat doet er niets aan af.
Dimmen Ed, bekijk de docu's over de Sumeriers e.d., zij wisten niet alleen hoe groot en welke afstand tot de zon, maar ook de kleur van de planeten. Wij zijn nu pas zo ver als dat hun waren...quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:34 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Lol. Je begrijpt het echt niet he? Ze weten niet meer van sterrenkunde af dan de HUIDIGE wetenschap dat weet.
Overigens wisten zoveel volken wat van sterrenkunde. Kwestie van tijd over hebben en een andere manier van denken door het gebrek aan hulpmiddelen. Wat zegt dat ze redelijk intelligent genoemd kunnen worden, maar niet dat ze meer weten dan wij tegenwoordig. Want dat is absolute onzin. Wisten ze de samenstelling van Pluto? De massa? Dat het eigenlijk geen planeet meer is? Nee, dus hou je mond voortaan![]()
Wat jij wilt knul. Ze wisten dat ie er was en dat is toch best knap voor een technisch niet zover ontwikkeld volk. Maar als jij daar niet aan wilt dan is dat jouw keus, no hard feelings verder.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:34 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Lol. Je begrijpt het echt niet he? Ze weten niet meer van sterrenkunde af dan de HUIDIGE wetenschap dat weet.
Overigens wisten zoveel volken wat van sterrenkunde. Kwestie van tijd over hebben en een andere manier van denken door het gebrek aan hulpmiddelen. Wat zegt dat ze redelijk intelligent genoemd kunnen worden, maar niet dat ze meer weten dan wij tegenwoordig. Want dat is absolute onzin. Wisten ze de samenstelling van Pluto? De massa? Dat het eigenlijk geen planeet meer is? Nee, dus hou je mond voortaan![]()
Jawel, ik ben het alleen niet met je eens. Dat is iets anders...quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:10 schreef ThaMadEd het volgende:. Snappen jullie het dan werkelijk niet
Mag ik overigens een bron dat ze van het bestaan van Pluto afwisten?quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:21 schreef merlin693 het volgende:
ze wisten eerder van Pluto en sun-spot cylus af dan wij....maar tog wisten we meer dan zij over dit fenomeen begin 1900 omdat we Pluto niet kende en niet afwisten van de sun-spot cyclus
vreemde redenatie
Ik heb het niet over ruimtevaart, quantumShizzle of andere dingen vriend. Ik heb het over sterrenkennis. Ze wisten misschien niet hoe het werkte maar ze wisten wel dat die planeet er was. Best knap. Egyptenaren waren er ook erg bedreven in. Maar nogmaals als jij het niet wilt geloven dan hoeft dat niet, als het in jou ogen onzin is dan is dat het voor jou. Voor mij niet, simpel als dat.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:10 schreef ThaMadEd het volgende:. Snappen jullie het dan werkelijk niet
De oude volken kunnen zeer zeker innovatief en intelligent genoemd worden, zoals de mens in zijn algemeen. Tevens hadden ze weinig hulpmiddelen tot hun beschikking, dus is het kennisniveau dat ze hadden bereikt best een prestatie te noemen.
Maar ze wisten niet en ik herhaal niet meer van sterrenkunde en natuurkunde dan de huidige wetenschap. Als je beweert dat we nu pas op hun niveau zitten heb je toch wel een enorme plaat voor je kop. Ik noem zaken als: quantum mechanica, algemene en speciale relativiteitstheorie, newtoniaanse mechanica, ruimtevaartprojecten en alles wat maar met moderne fysica / scheikunde te maken heeft. Allemaal zaken waar zij de ballen van snapten, dus kan met gemak geconcludeerd worden dat hun kennisniveau naar huidige maatstaven laag te noemen is.
Maar goed: als jij liever denkbeelden van een primitief volk aanhangt, be my guest, maar ga dan geen onzin lopen verkondigen.
lees je eens in voordat je begint te blaten !quote:Mag ik overigens een bron dat ze van het bestaan van Pluto afwisten?
Feit blijft dat hun kennis ivm de huidige kennis achterblijft. Als je dat niet wil inzien, heb je zoals eerder gezegd een enorme plaat voor je kop. Wil je werkelijk beweren dat hun kennisniveau hoger lag dan het onze? Gimme a break
Onzin. Het klopt inderdaad dat de Romeinen al cement en beton kenden. Maar er is geen enkel bewijs dat de Maya's / ander primitief volk een sterrenkundige kennis hadden vergelijkbaar met die van ons. Onmogelijk trouwens, daarvoor konden ze hun samenleving niet goed genoeg organiseren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:24 schreef maedel het volgende:
Sommige mensen vergeten ook wel eens dat het beton twee keer uitgevonden is...
Dat zou met de sterrenkunde ook wel eens zo gegaan kunnen zijn
Je komt een beetje overstuur over makker, heb je stress?quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:25 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Mag ik overigens een bron dat ze van het bestaan van Pluto afwisten?
Feit blijft dat hun kennis ivm de huidige kennis achterblijft. Als je dat niet wil inzien, heb je zoals eerder gezegd een enorme plaat voor je kop. Wil je werkelijk beweren dat hun kennisniveau hoger lag dan het onze? Gimme a break![]()
Vervelend omdat ik aan een kalender van een primitief volk geen waarde toedicht?quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:29 schreef merlin693 het volgende:
[..]
lees je eens in voordat je begint te blaten !
En woorden in de mond leggen ben ik niet zo van gediend ! je begint een erg vervelende user te worden.
Bron?quote:Btw, de Mayanen hadden in hun tijd al door hoe oud de aarde was, dat weten de wetenschappers van nu nog steeds niet precies maar hun globale gok ( een paar miljard jaar meer of minder ) zit precies om de leeftijd heen van wat de mayanen als de leeftijd geven. Maar nogmaals, het is jouw feestje.
Stressquote:Je komt een beetje overstuur over makker, heb je stress? .
doe je wel want je reageerde op mijn stukquote:En ik leg je geen woorden in de mond, daarom vroeg ik het juist, omdat dat met droge ogen beweerd wordt hier. Ik zeg niet persé door jou, maar ik krijg de indruk dat jij ook veel waarde hecht aan hun kalender. Prima, maar accepteer dan ook tegengas
Ja we maken er maar van dat ik arrogant ben, maar je weet gewoon geen overtuigende redenen te verzinnen waarom het waar zou zijnquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:38 schreef merlin693 het volgende:
[..]
doe je wel want je reageerde op mijn stuk
Ik ga geen moeite meer doen voor iemand met zo'n arogante air om zich heen zoals jij...u staat op ignore
Nou, ik vind jouw manier van discussieren eigenlijk irritant, en ik heb ooit met mezelf afgesproken me niet meer met dat soort mensen te vermoeien.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:40 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ja we maken er maar van dat ik arrogant ben, maar je weet gewoon geen overtuigende redenen te verzinnen waarom het waar zou zijn![]()
Dat op de man spelen in Truth wordt behoorlijk irritant![]()
In Truth wordt meer geruzied en afgezeken dan waar dan ook op fokquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:44 schreef Nee het volgende:
Je ziet vaak dat mensen enorm gefrustreerd reageren op dit soort onderwerpen, dat vind ik altijd typisch.
Goed, je hebt een punt het kan wat vriendelijkerquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:00 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, ik vind jouw manier van discussieren eigenlijk irritant, en ik heb ooit met mezelf afgesproken me niet meer met dat soort mensen te vermoeien.
Dingen roepen als "onzin", "gimme a break", zich een breuk lachende smileys plaatsen alsof je mensen uitlacht en dan nog kotssmilies plaatsen vind ik niet echt spreken voor je talent om een open discussie te voeren. Mensen willen het best uitleggen en je de weg wijzen naar materiaal, maar niet als je ze dan uitlacht...
En mijn vergelijking met het 2 keer uitvinden van het beton, die deed ik omdat misschien ook de sterrenkunde wel voor een tweede keer uitgevonden is/wordt.
Maar dat heb je blijkbaar niet geschakeld.
Jammer...
Nee, maar toen voor de tweede keer beton ontwikkeld werd wisten ze volgens mij ook niet dat die uitvinding eigenlijk niet helemaal nieuw was.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:09 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Goed, je hebt een punt het kan wat vriendelijker. En ik snap zeer zeker wel je analogie met beton wel. Alleen: hij is (no flame) imho niet waar. Zoals ik al eerder zei: er is nooit bewijs gevonden dat er een volk heeft bestaan dat op een hoger kennisniveau zat dan wij. Zou dat er zijn geweest, moeten ze iets hebben achtergelaten dat er op wijst dat ze hoog ontwikkeld waren (lees hoog ontwikkeld naar onze huidige maatstaven). Wat niet het geval is.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:09 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Goed, je hebt een punt het kan wat vriendelijker.
Bronquote:A sequence of Thirteen such time periods would then make up a creation cycle of Thirteen Heavens with the specified durations. Thus, each of the Nine Underworlds was created through a sequence of Thirteen Heavens. To exemplify, the longest of the tun-based time cycles was the hablatun of 460 800 000 000 days = 1.26 billion years. Thirteen such hablatuns makes up a creation cycle of a total duration of 13 x 1.26 = 16.4 billion years that created the lowest, the first Underworld. This is a curious finding since this time period, 16.4 billion years, is very close to the age of the universe, 15 billion years, the time when matter first emerged from light (Big Bang)
Bronquote:The Maya believed that a creation cycle takes 13 baktuns, where the number 13 probably comes in because of its use in the ritual 260 day cycle. At the end of each cycle, a catastrophic event would occur, probably a great flood. The last page of the Dresden Codex depicts such a great inundation. The current cycle of 13 baktuns ends December 8, 2012. However, this cycle was apparently embedded in a larger cycle of 13 piktuns (1 piktun = 20 baktuns). A stela at Coba shows increasingly large cycles, going up to 13 cycles of 20^21 tuns. Rather than referring to some event in the distant past, the stela appears to refer to vast stretches of time which dwarf the lifetime of a human being. The time is much larger than the time scientists currently believe is the age of the universe since the Big Bang.
Bronquote:We had a Tun represented in a crop formation at Avebury Trusloe in 1999 (18 ‘tadpoles’ within a ‘fried egg’, surrounded by a ring of 20 circles). Last year we had a Baktun represented at East Kennett (a ‘waffle’ grid of 20 x 20, representing 20 Katuns of 20 Tuns each = 400 Tuns = 1 Baktun). Now we have a formation which suggests a secret knowledge of the 13-Baktun cycle, and maybe the precession cycle; possibly even the age of the Universe!
On the other hand, it could be a pizza (following a fried egg in 1999 and a waffle in 2000)…
Dat is een onjuiste (agnostische aanname). Als je van zulk natte vingerwerk uitgaat, moet je bij alles gaan denken "wie zegt dat het niet waar is". Er is bijv. nooit bewezen dat er geen paarse schapen bestaan op deze aardkloot. Dat zou dus ook waar kunnen zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:00 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee, maar toen voor de tweede keer beton ontwikkeld werd wisten ze volgens mij ook niet dat die uitvinding eigenlijk niet helemaal nieuw was.
M.a.w. Het kan dan wel niet bewezen zijn van dat hoog ontwikkelde volk, maar wie zegt dan dat het niet waar is?
Okay, die 16.4 miljard komt in de buurtquote:Op woensdag 7 februari 2007 17:35 schreef jogy het volgende:
[..]
!
Maar ok, ookal zouden de maya's niet genoeg kennis hebben van de sterrenkunde, hoe kan het dan zijn dat er meerdere beschavingen die tijd als eind voor hun kalender hebben gekozen? Natte vinger werk?
Oh en ik had het fout met de leeftijd van de aarde, ze hebben de leeftijd van het universum toen al berekend. Sorrie. Maar dan nog is dat dus een teken dat hun astronomie niet gering was, aangezien de wetenschap het nog op 10 - 18 miljard jaar zet en zij hebben hun eerste cyclus van weetikhetwat gezet op 16.4 miiljard jaar
[..]
Bron
[..]
Bron
[..]
Bron
True enough. Ik had ook een beetje haast trouwens dus volgens mij heb ik er wel een paar vreemde links tussen zitten, eten is ook belangrijk.quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:15 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Okay, die 16.4 miljard komt in de buurt. Maar aangenomen wordt dat het heelal ongeveer zo oud is volgens Wikipedia:
De Wilkinson Microwave Anisotropy Probe (WMAP) heeft anderhalf jaar lang precisiemetingen verricht aan de kosmische achtergrondstraling. De leeftijd van het heelal is nu bepaald op 13,7 miljard jaar (met een foutmarge van ongeveer 1%).
De Maya berekening zegt 16,4 miljard. Aangezien het hoogstwaarschijnlijk is dat deze dus niet geheel correct is klopt ook de kalender niet meer. Immers: 16,4 - 13,7 = 2,7 miljard. Dat zou betekenen dat pas over 2,7 miljard jaar er iets staat te gebeuren![]()
Er stond ook dat volgens een andere methode de leeftijd tussen de 10 en 18 miljard jaar ligt, dat moet dan wel ff vermeld wordenquote:Op woensdag 7 februari 2007 18:48 schreef jogy het volgende:
[..]
True enough. Ik had ook een beetje haast trouwens dus volgens mij heb ik er wel een paar vreemde links tussen zitten, eten is ook belangrijk.
Ik ga even verder zoeken. En ze zeggen dat wikipedia helemaal niet zo acuraat is ( als de uitkomst niet bevalt, i grant you that)
Hm. Hoeveel zou het kosten om me in te laten vriezen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 18:52 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Er stond ook dat volgens een andere methode de leeftijd tussen de 10 en 18 miljard jaar ligt, dat moet dan wel ff vermeld wordenMaar dan nog is de kans zeer klein dat de 16,4 miljard jaar precies klopt en dan zou dus de hele kalender niet meer kloppen voor 2012. Immers er hoeft maar 1 cijfer te veranderen en het is weer anders. Als het heelal bijv. 16.400.000.1000 jaar oud zou zijn, zou het al 3012 zijn ipv 2012.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |