abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:34:53 #51
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43855006
Klinkt interessant
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:19:03 #52
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_43856406
Om een beter begrip te krijgen over 2012 moet je de deze docu van Jay Weidner bekijken.

Hij is één van de mensen die aan de nieuwe film 2012 The Odyssey meewerkte.
http://www.2012theodyssey.com/

The Great Cross And The End Of Time
http://video.google.com/videoplay?docid=1288719335360510358&q=jay+weidner
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_43856514
@infolijstje van Mirage:

Wauw. Da's niet verkeerd.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:12:38 #54
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_43857850
De viering van het begin van de vijfde DAG: 24 November 2006

Door Carl Johan Calleman

Op dit moment* naderen we het begin van de vijfde DAG van de Galactische Onderwereld, die begint op 24 November 2006. Veel mensen hebben ervaren hoe de dingen geactiveerd zijn sinds het midden van de huidige Nacht op 27 mei 2006. In feite wordt de evolutie van het bewustzijn aangedreven door het Licht van de komende Hemelen en Onderwerelden en daardoor worden we nu al beïnvloed door beiden wat betreft de wereld gebeurtenissen en onze persoonlijke ervaringen.

In alle Onderwerelden is de vijfde DAG, de periode van de doorbraak van de verschijnselen van de betreffende onderwereld en van hieruit kunnen we zekere verwachtingen koesteren van wat gaat komen.

Het algemene doel van de huidige Onderwereld is om een evenwicht te scheppen tussen Oost en West, en tussen de linker –rationele- en de rechter –intuïtieve hersenhelften.

Kort gezegd, omdat het een aanmerkelijke teruggang zal betekenen in de westerse dominantie in de wereld, zal het de vereniging van de Oosterse en Westerse culturen mogelijk maken. Heel waarschijnlijk zal het de devaluatie van de US dollar veroorzaken en ontstaan andere economische verhoudingen in de wereld.

Het lijkt er ook op dat de DAGEN de perioden zijn die de meeste veranderingen op aarde en natuurcatastrofes teweeg brengen en dit zal waarschijnlijk ook de komende DAG tekenen, die duurt van 24 november 2006 tot 19 november 2007.

Het lijkt er gewoon op, dat als mensen hun innerlijke heelheid herwinnen, hun greep op de externe wereld als gevolg daarvan verloren gaat. De vijfde DAG is precies een dergelijke periode, die de voorwaarden schept voor innerlijke eenheid en heelheid. Een deel van de ontwikkeling van deze innerlijke heelheid zal komen door een belangrijke stap voorwaarts in het ontwikkelen van onze intuïtie die hoofdzakelijk tot stand komt door de rechter hersenhelft, die dus nu versterkt gaat worden. Zonder de ontwikkeling van deze intuïtie zullen we niet instaat zijn gebruik te maken van de steeds kortere vergezichten op nieuwe mogelijkheden die ons op verschillende manieren geboden worden.

Wat we moeten doen is deze belangrijke energie verandering die er nu aankomt bij het begin van de vijfde DAG te omarmen en ik beveel iedereen aan om op 23-24 november de komst van de energie van Quetzalcoatl te vieren als deel van de Doorbraakviering. (www.breakthroughcelebration.com) De energie van de vijfde DAG van de Galactische Onderwereld zal zich daadwerkelijk gaan manifesteren in de wereld en hierna wordt het iedereen duidelijk dat we nooit meer terug zullen keren naar de stabiele materialistische gedachtevormen van de Planetaire Onderwereld. We moeten nu de verandering die plaats vindt in het energieveld van de aarde verwelkomen en ons instellen op de mogelijkheid die het geeft om een evenwicht te scheppen tussen Oost en West, tussen rationaliteit en intuïtie, tussen man en vrouw. Voor veel mensen zal de Doorbraak energie van de vijfde DAG, de krachtigste transformatieve energie zijn die zij ooit ondervonden als deel van het Goddelijk plan. Laat ons daarom gezamenlijk het feest vieren en laten wij ons gezamenlijk voorbereiden en laten we ons vooral bewust zijn van de veranderingen die we mogen verwachten op grond van de Maya kalender.

*(19 Oktober 2006) Lelystad , Nederland

Carl Johan Calleman
11 Chiccan , 7.16.5 van de Galactische Onderwereld
cjcalleman@swipnet.se
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_43874973
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_43876772
quote:
Op maandag 20 november 2006 07:12 schreef jogy het volgende:
Dit topic heeft me een paar waardevolle uurtjes slaap gekost. Vanavond verder kijken .
Misschien kunnen we ze samenvatten ?

(ik ben in ieder geval al 1 van de video's aan het samenvatten)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:04:58 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43883327
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:10 schreef Mirage het volgende:

[..]

Misschien kunnen we ze samenvatten ?

(ik ben in ieder geval al 1 van de video's aan het samenvatten)
Ik heb de eerste set tenminste gekeken, als jij een andere aan het samenvatten bent dan wil ik best een poging wagen hoor . Of het vandaag lukt weet ik niet moet vanavond nog wat doen maar morgen is geen probleem.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43883508
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:04 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb de eerste set tenminste gekeken, als jij een andere aan het samenvatten bent dan wil ik best een poging wagen hoor . Of het vandaag lukt weet ik niet moet vanavond nog wat doen maar morgen is geen probleem.

ik ben in ieder geval begonnen met

The Mayan Calendar Comes North 01 - Ian Xel Lungold 1,5uur
The Mayan Calendar Comes North 02 - Ian Xel Lungold 1,5uur
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:15:11 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43883554
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:12 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik ben in ieder geval begonnen met

The Mayan Calendar Comes North 01 - Ian Xel Lungold 1,5uur
The Mayan Calendar Comes North 02 - Ian Xel Lungold 1,5uur
, ok, deal. Ik ga morgen nog even snel erdoorheen snoeven en een samenvatting maken .

Ik ben nu die van jou aan het kijken mirage en het is ( tenminste het eerste deel ) practisch hetzelfde .

[ Bericht 12% gewijzigd door jogy op 25-11-2006 18:33:54 ]
Vrijheid
pi_43905482
Korte Documentaire van 38 minuten over de Maja Tempels e.d. in HD (1280x720), als je hem wilt downloaden, zorg dan wel dat je een videokaart hebt die het aan kan.

Torrent: IMAX.Mystery.of.the.Maya.HRHDTV.Divx6.AC3.www.mvgroup.org.avi 999MB

PS:in Dolby 5.1, gaat overigens meer over geschiedenis en cultuur, er word ook het een en ander in nagespeeld.

[ Bericht 9% gewijzigd door TaLoN.NL op 26-11-2006 16:20:06 ]
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  maandag 27 november 2006 @ 14:13:23 #61
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_43928298
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:02 schreef Knarf het volgende:

[..]

Wat is hieraan te zien dan?

Is die streep de baan van de zon?
Is dat 'stelsel' op de achtergrond de melkweg?

De dikte van de melkweg is zo'n 3000 lichtjaar. en dan moet de zon in 3000 jaar ongeveer 3 keer die afstand afgeleggen? In de verkeerde richting?
De zon draait om het centrum van de melkweg, in dezelfde richting als alle sterren. Niet bijna loodrecht hierop.

Dit lijkt mij een beter plaatje:
[afbeelding]
Ik weet niet of je de docu "Space" hebt gezien van de BBC, maar daar wordt dit ook uitgelegd. De Zon draait inderdaad met alle andere sterren in de zelfde richting rond het centrum van de Melkweg. Echter duikt hij en stijgt hij terwijl hij er omheen draait. Het plaatje in de vorige post laat dit zien. Waar 2012 wordt aangegeven zou de zon dan ook in één lijn komen te staan met het centrum.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  maandag 27 november 2006 @ 14:54:11 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43929516
Overspannen/paniekaanvallen.

Ver gezocht misschien, maar zou het ermee te maken kunnen hebben?
Vrijheid
pi_43929721
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:13 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de docu "Space" hebt gezien van de BBC, maar daar wordt dit ook uitgelegd. De Zon draait inderdaad met alle andere sterren in de zelfde richting rond het centrum van de Melkweg. Echter duikt hij en stijgt hij terwijl hij er omheen draait. Het plaatje in de vorige post laat dit zien. Waar 2012 wordt aangegeven zou de zon dan ook in één lijn komen te staan met het centrum.
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:13 schreef Ticker het volgende:
Als de zon in het midden van de melkweg komt te staan.. wat gebeurt er dan? Ik weet het niet want het komt maar eens in de 26.000 jaar voor dat de zon deze positie bereikt.
Volgens de maya's veranderd ons bewustzijn, als ik het goed begrepen hebt. Oftewel.. het nieuwe tijdperk.
Juistum. Dus de zon komt 1x in de 26.000 jaar op één lijn met het centrum van de Melkweg? Ik heb hier toch een beetje moeite mee aangezien het centrum veel te groot is om een bepaald punt aan te wijzen waarop het op één lijn staat. En dan nog, mocht dat enige invloed hebben, dan zou die invloed verspreid moeten zijn over duizenden jaren en niet over maar één jaar (laat staan een dag). Ik bedoel eigenlijk dat we nu ook al aardig op één lijn zitten met het centrum, ten opzichte van 2012 is dat niet een groot verschil.

Welke docu uit de OP gaat specifiek hierover? Ik zou er wel wat meer over willen weten .
  maandag 27 november 2006 @ 15:06:30 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43929827
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:01 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

[..]

Juistum. Dus de zon komt 1x in de 26.000 jaar op één lijn met het centrum van de Melkweg? Ik heb hier toch een beetje moeite mee aangezien het centrum veel te groot is om een bepaald punt aan te wijzen waarop het op één lijn staat. En dan nog, mocht dat enige invloed hebben, dan zou die invloed verspreid moeten zijn over duizenden jaren en niet over maar één jaar (laat staan een dag). Ik bedoel eigenlijk dat we nu ook al aardig op één lijn zitten met het centrum, ten opzichte van 2012 is dat niet een groot verschil.

Welke docu uit de OP gaat specifiek hierover? Ik zou er wel wat meer over willen weten .
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8689261981090121097&q=mayan
http://video.google.nl/videoplay?docid=-567329528148516232&q=mayan

Deze twee gaan redelijk diep op de materie in, zonder het hele universum op één lijn enzo maar eerder over de nieuwe tijdperken die er ingezet worden . Het is een betere versie dan de eerste 3 linkjes, die was een stuk vroeger en hij ging toen erg de mist in met het toekomstbeeld.
Vrijheid
pi_43929901
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:06 schreef jogy het volgende:

[..]

http://video.google.nl/videoplay?docid=-8689261981090121097&q=mayan
http://video.google.nl/videoplay?docid=-567329528148516232&q=mayan

Deze twee gaan redelijk diep op de materie in, zonder het hele universum op één lijn enzo maar eerder over de nieuwe tijdperken die er ingezet worden . Het is een betere versie dan de eerste 3 linkjes, die was een stuk vroeger en hij ging toen erg de mist in met het toekomstbeeld.
Thanks . Ik ga er vanavond even naar kijken .
pi_43930149
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:54 schreef jogy het volgende:
Overspannen/paniekaanvallen.

Ver gezocht misschien, maar zou het ermee te maken kunnen hebben?
Over dat soort dingen ben ik altijd vrij sceptisch. Ik ben bijvoorbeeld al een tijdje lid van een email nieuwsbrief van een intuitiecentrum en de mevrouw die de nieuwsbrief schrijft heeft elke maand wel weer ergens last van . En dat komt dan volgens haar door de veranderende energieën van de aarde. Nu zou dat natuurlijk kunnen, maar als ik haar zo hoor is ze constant ziek, zwak en misselijk. Dan vind ik het toch niet echt geloofwaardig meer..
  maandag 27 november 2006 @ 16:42:32 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43932647
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:18 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Over dat soort dingen ben ik altijd vrij sceptisch. Ik ben bijvoorbeeld al een tijdje lid van een email nieuwsbrief van een intuitiecentrum en de mevrouw die de nieuwsbrief schrijft heeft elke maand wel weer ergens last van . En dat komt dan volgens haar door de veranderende energieën van de aarde. Nu zou dat natuurlijk kunnen, maar als ik haar zo hoor is ze constant ziek, zwak en misselijk. Dan vind ik het toch niet echt geloofwaardig meer..
, true enough. Maar ik vond het wel een beetje toevallig dat er minstens eentje bij is die het pas sinds een week heeft, maar dan ook op een manier dat de lichten helderder worden, de stemmen scheller enzo. Natuurlijk is er altijd een kans dat het niets met elkaar te maken maar ik vond het wel frappant . Het is ook ogenschijnlijk zonder voorgaande gebeurtenis wat meestal wel het geval is bij paniekaanvallen.

En om maar meteen helemaal zweverig te worden, niet lachen . Op mijn werk heb ik altijd een paar standaard gegevens nodig zoals een computernaam, deze begint altijd met rb1 en de rest van het nummer is gewoon random, bijvoorbeeld 83452 ofzo. Vandaag heb ik 3 a 4 keer gehad dat ik rb1[volgend nummer] heb ingetikt terwijl ik vroeg wat het rb nummer was. Het is een kans van 1 op 10 dat ik het goed heb en ik had het dus 3 a 4 keer spontaan het volgende nummer ingetikt voordat diegene aan de andere kant zijn computernaam gaf. 1 nummertje maar hoor, maar toch. Het is dus niet zo dat ik het 20 keer gedaan heb en dat het 4 keer goed was, eerder dat ik het onbewust intikte en het bleek te kloppen die paar keer.
Vrijheid
pi_43944589
Eerste filmpje gekeken . Interessante materie . Het doet me denken aan die docu's die Close-up vroeger uitzende op de publieke omroepen . Daarin ging het ook vaak over oude culturen zoals de Maya's en de Egyptenaren.

Ik kan me wel vinden in die indeling van tijdsfases. Je moet er wel even een knop voor omzetten omdat onze Westerse geschiedenis heel anders georiënteerd is. Maar een huidige tijdsfase als ethiek en daarna bewuste creatie.. mwoah klinkt niet gek . J.P. heeft het ten slotte nu ook de hele tijd over normen en waarden .
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:42 schreef jogy het volgende:
, true enough. Maar ik vond het wel een beetje toevallig dat er minstens eentje bij is die het pas sinds een week heeft, maar dan ook op een manier dat de lichten helderder worden, de stemmen scheller enzo. Natuurlijk is er altijd een kans dat het niets met elkaar te maken maar ik vond het wel frappant . Het is ook ogenschijnlijk zonder voorgaande gebeurtenis wat meestal wel het geval is bij paniekaanvallen.
True. Het eerste wat mij te binnen schiet bij dit filmpje is dat ik veel mensen ken in mijn omgeving die al enige tijd moeite hebben met de vele veranderingen en invloeden op hun leven. Burn-outs en depressies zijn dan vaak een gevolg. Die komen erg veel voor op dit moment. En nu zei Ian in dat filmpje "Get used to it, or get over it". Alsof ik mezelf hoor praten .
quote:
En om maar meteen helemaal zweverig te worden, niet lachen . Op mijn werk heb ik altijd een paar standaard gegevens nodig zoals een computernaam, deze begint altijd met rb1 en de rest van het nummer is gewoon random, bijvoorbeeld 83452 ofzo. Vandaag heb ik 3 a 4 keer gehad dat ik rb1[volgend nummer] heb ingetikt terwijl ik vroeg wat het rb nummer was. Het is een kans van 1 op 10 dat ik het goed heb en ik had het dus 3 a 4 keer spontaan het volgende nummer ingetikt voordat diegene aan de andere kant zijn computernaam gaf. 1 nummertje maar hoor, maar toch. Het is dus niet zo dat ik het 20 keer gedaan heb en dat het 4 keer goed was, eerder dat ik het onbewust intikte en het bleek te kloppen die paar keer.
Ik lach niet . Ik schaar dat soort zaken eerder onder intuïtie, maar dat ben ik. Denk jij dat zoiets een link heeft met de maya-kalender?
  maandag 27 november 2006 @ 21:59:08 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43945135
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:48 schreef Geartsjuh het volgende:
Eerste filmpje gekeken . Interessante materie . Het doet me denken aan die docu's die Close-up vroeger uitzende op de publieke omroepen . Daarin ging het ook vaak over oude culturen zoals de Maya's en de Egyptenaren.

Ik kan me wel vinden in die indeling van tijdsfases. Je moet er wel even een knop voor omzetten omdat onze Westerse geschiedenis heel anders georiënteerd is. Maar een huidige tijdsfase als ethiek en daarna bewuste creatie.. mwoah klinkt niet gek . J.P. heeft het ten slotte nu ook de hele tijd over normen en waarden .
[..]

True. Het eerste wat mij te binnen schiet bij dit filmpje is dat ik veel mensen ken in mijn omgeving die al enige tijd moeite hebben met de vele veranderingen en invloeden op hun leven. Burn-outs en depressies zijn dan vaak een gevolg. Die komen erg veel voor op dit moment. En nu zei Ian in dat filmpje "Get used to it, or get over it". Alsof ik mezelf hoor praten .
Whehehe. Leuk dat je het filmpje ( uche ) hebt gekeken . En ja, same here. Net nog met mijn moeder erover gehad en die zei ook dat het vroeger veel rustiger ging enzo, nu gaat alles in sneltreinvaart, als je het ene net hebt meegemaakt staat het volgende weer voor de deur terwijl je nog met een soort 'wtf ' gevoel rondloopt .
quote:
[..]

Ik lach niet . Ik schaar dat soort zaken eerder onder intuïtie, maar dat ben ik. Denk jij dat zoiets een link heeft met de maya-kalender?
Naja, we zitten er wel midden in hè, dus ik vermoed wel dat mijn ontdekkingsreisje door het leven redelijk synchroon loopt met de kalender, dat kan haast niet anders. Ook andere dingen bijvoorbeeld. Hiervoor al een keer getikt door mij is het feit dat de ethiek een doorbraak had volgens de kalender zat ik midden met mijn neus in dat hele amerika gedoe en schrok ik me letterlijk de tering . Daarvoor was ik altijd zo van 'Amerika is wel goed hoor, ze trekken gewoon aandacht omdat ze zo groot zijn', nu denk ik er ietsie anders over. Het is gewoon vreemd dat als je erop let dat je achter bepaalde momenten komt die redelijk gelijk lopen met de data van die kalender. Het is natuurlijk wel intuitie maar van die voorspellende dingetjes heb ik nog nooit ( bewust) meegemaakt.
Vrijheid
pi_43945184
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:48 schreef Geartsjuh het volgende:
..
toevallig had ik die van de Egyptenaren gezien. echt interessant.
het waren ongelooflijk intelligente mensen.
zou het trouwens intelligentie zijn of is het hun geloof dat hen 'stuurt' (helderziend)?
pi_43945808
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:59 schreef SlimShady het volgende:

[..]

toevallig had ik die van de Egyptenaren gezien. echt interessant.
Volgens mij heb ik die nog op videotape . Echt van jaren terug .
quote:
het waren ongelooflijk intelligente mensen.
zou het trouwens intelligentie zijn of is het hun geloof dat hen 'stuurt' (helderziend)?
Dat heb ik me destijds ook afgevraagd. Hun bouwwerken zijn qua wiskunde en natuurkunde perfect gebouwd (symmetrie en constructie, e.d.). Ook hun kennis van astronomie was exact op het enge af. Ik vraag me af of je dergelijke data zo nauwkeurig kan doorkrijgen alleen op intuïtie.
pi_43949375
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:19 schreef Aurora025 het volgende:
Om een beter begrip te krijgen over 2012 moet je de deze docu van Jay Weidner bekijken.

Hij is één van de mensen die aan de nieuwe film 2012 The Odyssey meewerkte.
http://www.2012theodyssey.com/

The Great Cross And The End Of Time
http://video.google.com/videoplay?docid=1288719335360510358&q=jay+weidner
Interessant

De speurtocht van Jay Weidner heeft een soort van 'avonturenfilm'-formule.
  dinsdag 28 november 2006 @ 00:41:54 #73
55900 GM
vind ik dan toch
pi_43950978
Hoezo denken jullie dat mensen vroeger 'dommer' waren dan nu?
Wij hebben nu alleen een langere geschiedenis, waardoor heel veel dingen al uitgevonden zijn. Dat had men vroeger weer niet. De kennis is nu dus veel hoger, maar het IQ echt niet veel meer.
En daarbij zijn er nu natuurlijk veel meer mensen op de wereld, die deze kennis gelijk weer kunnen verspreiden, dat had men vroeger ook niet.
Men heeft letterlijk het wiel erg vaak moeten uitvinden, omdat deze kennis niet verspreid werd, alleen binnen de eigen groep.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  dinsdag 28 november 2006 @ 09:08:17 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43953358
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 00:41 schreef GM het volgende:
Hoezo denken jullie dat mensen vroeger 'dommer' waren dan nu?
Wij hebben nu alleen een langere geschiedenis, waardoor heel veel dingen al uitgevonden zijn. Dat had men vroeger weer niet. De kennis is nu dus veel hoger, maar het IQ echt niet veel meer.
En daarbij zijn er nu natuurlijk veel meer mensen op de wereld, die deze kennis gelijk weer kunnen verspreiden, dat had men vroeger ook niet.
Men heeft letterlijk het wiel erg vaak moeten uitvinden, omdat deze kennis niet verspreid werd, alleen binnen de eigen groep.
Niet dommer, zeker niet. Maar ze kunnen minder goed mee met de stroomversnelling. Dat klopt ook wel. Het gaat de laatste aantal jaren ook verschrikkelijk snel. Mijn moeder had het er nog over dat mijn opa bijvoorbeeld de eerste trein aan heeft zien komen en nog een paar dingen en tegenwoordig knipper je twee keer metje ogen en zijn er alweer 8 uitvindingen geweest waarvan je denkt 'nou nou '

En hoe je het ook went of keert, of het nou toeval is of niet, het loopt redelijk synchroon met de 2012 kalender en zijn periodieke verschuivingen.
Vrijheid
pi_43954461
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Whehehe. Leuk dat je het filmpje ( uche ) hebt gekeken .
Ach, wat is 1,5 uur in vergelijking met tig miljard jaar?
quote:
[..]

Naja, we zitten er wel midden in hè, dus ik vermoed wel dat mijn ontdekkingsreisje door het leven redelijk synchroon loopt met de kalender, dat kan haast niet anders. Ook andere dingen bijvoorbeeld. Hiervoor al een keer getikt door mij is het feit dat de ethiek een doorbraak had volgens de kalender zat ik midden met mijn neus in dat hele amerika gedoe en schrok ik me letterlijk de tering . Daarvoor was ik altijd zo van 'Amerika is wel goed hoor, ze trekken gewoon aandacht omdat ze zo groot zijn', nu denk ik er ietsie anders over. Het is gewoon vreemd dat als je erop let dat je achter bepaalde momenten komt die redelijk gelijk lopen met de data van die kalender. Het is natuurlijk wel intuitie maar van die voorspellende dingetjes heb ik nog nooit ( bewust) meegemaakt.
Het zou kunnen dat het er iets mee te maken heeft. Maar ik heb Ian in het filmpje nog niet gehoord over intuïtie en paranormale zaken. Of zit dat in het tweede deel? Ik heb zelf op dit moment niet meer ingevingen dan normaal. Is me hier ook niet opgevallen in Truth. En ik kom hier al sinds 2002 .

Ik vind het trouwens wel vaag dat Ian de ontwikkeling uitlegt alsof we steeds hoger evalueren, terwijl ik vind dat culturen als de Egyptenaren en de Maya's op veel vlakken veel verder ontwikkeld waren dan wij nu zijn.
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:22:02 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43956151
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ach, wat is 1,5 uur in vergelijking met tig miljard jaar?
True, tweede deel is trouwens de rest van dezelfde presentatie .
quote:
[..]

Het zou kunnen dat het er iets mee te maken heeft. Maar ik heb Ian in het filmpje nog niet gehoord over intuïtie en paranormale zaken. Of zit dat in het tweede deel? Ik heb zelf op dit moment niet meer ingevingen dan normaal. Is me hier ook niet opgevallen in Truth. En ik kom hier al sinds 2002 .

Ik vind het trouwens wel vaag dat Ian de ontwikkeling uitlegt alsof we steeds hoger evalueren, terwijl ik vind dat culturen als de Egyptenaren en de Maya's op veel vlakken veel verder ontwikkeld waren dan wij nu zijn.
Mwoa, het valt mij persoonlijk wel op dat er nu weer meer een zwenking naar het spirituele aan de gang is wat betreft TRU. Er is een tijdje geweest dat het bijna alleen maar over cover-ups ging van de VS regering of andere zaken en nu kijk ik in de lijst en zie ik weer meer over dromen/oude beschavingen/mediteren e.d. En dit is de laatste periode voor de latste 260 dagen waar de eindstap gemaakt gaat worden dus hij gaf ook aan dat mensen meer bewust werden van dat er meer mogelijk is en dergelijke. Ik let er ook meer op en ben er meer mee bezig dus dan komen die gebeurtenissen sneller in het daglicht. Als ik me écht lekker voel door één of andere situatie dan valt het me ook op dat bijvoorbeeld het stoplicht op groen gaat als ik aan kom fietsen .
Vrijheid
pi_43957779
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:22 schreef jogy het volgende:

[..]

True, tweede deel is trouwens de rest van dezelfde presentatie .
*zucht* Daar gaat mijn slaap .

Van welke datum zijn die presentaties eigenlijk? Ian Xel Lungold is namelijk vorig jaar overleden. Ironisch dat hij nu zelf de veranderingen waar hij lezingen over gaf, zelf niet meer fysiek kan meemaken.
quote:
Mwoa, het valt mij persoonlijk wel op dat er nu weer meer een zwenking naar het spirituele aan de gang is wat betreft TRU. Er is een tijdje geweest dat het bijna alleen maar over cover-ups ging van de VS regering of andere zaken en nu kijk ik in de lijst en zie ik weer meer over dromen/oude beschavingen/mediteren e.d. En dit is de laatste periode voor de latste 260 dagen waar de eindstap gemaakt gaat worden dus hij gaf ook aan dat mensen meer bewust werden van dat er meer mogelijk is en dergelijke.
Nou ok, die geef ik je. Maar toen ik hier voor het eerst kwam waren er topics in Truth over aura's, energiën en de ziel (Iteejer ). Toen leefde het ook heel erg. Later was er wat een teruggang en was er meer aandacht voor conspiracies. Nu is het weer wat terug. Volgens mij gaat het dus wat in golfbewegingen. Ik zie eigenlijk geen link met de Maya-kalender .
quote:
Ik let er ook meer op en ben er meer mee bezig dus dan komen die gebeurtenissen sneller in het daglicht. Als ik me écht lekker voel door één of andere situatie dan valt het me ook op dat bijvoorbeeld het stoplicht op groen gaat als ik aan kom fietsen .
. Herkenbaar. Werkt overigens ook bij liften, wachtrijen bij de kassa, een parkeerplek zoeken en, voor als je je maten wilt naaien, bij kansspelen .

Wat dat betreft heeft Ian wel gelijk: waar je aandacht aan geeft, neem toe. Hoe meer aandacht je geeft aan dit soort toevalligheden, hoe meer ze voorkomen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 12:48:00 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43958038
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:38 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

*zucht* Daar gaat mijn slaap .

Van welke datum zijn die presentaties eigenlijk? Ian Xel Lungold is namelijk vorig jaar overleden. Ironisch dat hij nu zelf de veranderingen waar hij lezingen over gaf, zelf niet meer fysiek kan meemaken.
Weet ik niet zeker, ergens in 2004 ofzo, maar hang me er niet aan op. Hij heeft het op een gegeven moment wel over waar ze op het moment zitten maar dat heb ik dus niet specifiek onthouden. En ja, best ironisch maar als het goed is heeft hij zich er niet druk om gemaakt . Misschien was het wel zijn doel om mensen bewust te maken van het proces oid.
quote:
[..]

Nou ok, die geef ik je. Maar toen ik hier voor het eerst kwam waren er topics in Truth over aura's, energiën en de ziel (Iteejer ). Toen leefde het ook heel erg. Later was er wat een teruggang en was er meer aandacht voor conspiracies. Nu is het weer wat terug. Volgens mij gaat het dus wat in golfbewegingen. Ik zie eigenlijk geen link met de Maya-kalender .

Eigenwijs . ok, misschien heb je wel een beetje gelijk hoor maar mij valt de tijdlijn de tijdlijn van het bewustzijn op in relatie tot mijn eigen interessegebieden en wanneer die op zijn gekomen en wat betreft conspiracy-zaken weer weg zijn gezakt. Ik kan me meestal maar op één zaak tegelijk concentreren. nu hou ik het allemaal wel een beetje in de gaten en eens in de zoveel tijd duik ik weer even in de zaken van het samenzweerderige maar (duh ) ik maak me er niet meer druk om ( )
quote:
[..]

. Herkenbaar. Werkt overigens ook bij liften, wachtrijen bij de kassa, een parkeerplek zoeken en, voor als je je maten wilt naaien, bij kansspelen .

Wat dat betreft heeft Ian wel gelijk: waar je aandacht aan geeft, neem toe. Hoe meer aandacht je geeft aan dit soort toevalligheden, hoe meer ze voorkomen.
Jup . En het is niet zo dat ik intensief oefen ofzo met dit soort zaken, juist als je er niet je best voor doet komen die momenten naar voren, best grappig . Het is gewoon dat je het weet en de momenten opeens herkent en niet klakkeloos afdoet als toeval.
Vrijheid
pi_43976694
Inmiddels het tweede film(pje) ( ) van Ian Lungold gezien .

Zijn uitleg over hoe je in het Nu kan zitten (Time, Place, Personal Intent en Devine Plan) is werkelijk geweldig! Precies zoals ik het ook ervaar. Hij legt het geweldig helder uit. Daar kan Eckhart Tolle nog een puntje aan zuigen . Ian zijn uitleg over de fases die we doormaken kan ik me ook nog wel wat bij voorstellen. Alleen jammer dat zijn voorspellingen op het eind tot nu toe niet zijn uitgekomen. Hij heeft het op het laatst over dat iedereen op de wereld de beschiking heeft over energie/power. Dat zou nu inmiddels al uitgevoerd moeten zijn en dat is helaas niet zo. Ook zie ik nog niet voor me dat wij als mensheid volgend jaar ethisch ver genoeg ontwikkeld zijn om met buitenaardsen te communiceren. De laatste stapjes zijn me toch net iets te onwerkelijk voor die korte termijn. Maar he, we zullen zien .

Ondanks 3 uur aan film weet ik nu nog niet wat er ná 2012 gaat gebeuren... Of gaan we dan met z'n allen achterover leunen en genieten?
pi_43976761
Zullen we een 2012 Meet organiseren?
pi_43976892
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:22 schreef SlimShady het volgende:
Zullen we een 2012 Meet organiseren?
Laat me raden, in 2012?
pi_43976968
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 12:48 schreef jogy het volgende:

Weet ik niet zeker, ergens in 2004 ofzo, maar hang me er niet aan op. Hij heeft het op een gegeven moment wel over waar ze op het moment zitten maar dat heb ik dus niet specifiek onthouden.
Volgens mij ook 2004.. afgaande op het schema wat hij tekende.
quote:
En ja, best ironisch maar als het goed is heeft hij zich er niet druk om gemaakt . Misschien was het wel zijn doel om mensen bewust te maken van het proces oid.
Dat is erg waarschijnlijk natuurlijk .
quote:
Eigenwijs . ok, misschien heb je wel een beetje gelijk hoor maar mij valt de tijdlijn de tijdlijn van het bewustzijn op in relatie tot mijn eigen interessegebieden en wanneer die op zijn gekomen en wat betreft conspiracy-zaken weer weg zijn gezakt. Ik kan me meestal maar op één zaak tegelijk concentreren. nu hou ik het allemaal wel een beetje in de gaten en eens in de zoveel tijd duik ik weer even in de zaken van het samenzweerderige maar (duh ) ik maak me er niet meer druk om ( )

Mja ik snap nu na het tweede deel beter wat je bedoelt. Hij zegt ook inderdaad patronen in je eigen leven te zoeken. Het doet me denken aan een stuk wat ik ooit eens ergens heb gelezen over dat mensen zich ontwikkelen in fases van 7 jaar. Het schijnt bv. ook dat je smaakpapillen elke 7 jaar wijzigen. Daardoor kan je nu bepaald eten erg lekker vinden wat je vroeger afschuwelijk vond.
quote:
Jup . En het is niet zo dat ik intensief oefen ofzo met dit soort zaken, juist als je er niet je best voor doet komen die momenten naar voren, best grappig . Het is gewoon dat je het weet en de momenten opeens herkent en niet klakkeloos afdoet als toeval.
. En omdat je het niet af doet als toeval ontstaan er veel meer van dat soort momenten. Zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen .
pi_43977022
zet het maar alvast in je agenda
weet je wat me geweldig lijkt? om de hele avond onder de heldere hemel te liggen.
beetje discussieren, speculeren, lachen. mss kampvuur, semi-picknick.
afwachten op wat er gebeurt, gebeurt er niks hebben we iig een leuke avond.
ik heb er nu al zin in
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:49:02 #84
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43977690
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:20 schreef Geartsjuh het volgende:
IHij heeft het op het laatst over dat iedereen op de wereld de beschiking heeft over energie/power. Dat zou nu inmiddels al uitgevoerd moeten zijn en dat is helaas niet zo. Ook zie ik nog niet voor me dat wij als mensheid volgend jaar ethisch ver genoeg ontwikkeld zijn om met buitenaardsen te communiceren. De laatste stapjes zijn me toch net iets te onwerkelijk voor die korte termijn. Maar he, we zullen zien .
Dat vraag ik me dus ook af. We zitten nu in die Power-cyclus. Volgens die kalender stijgen we door naar ethiek, maar kan die power niet zoveel opbouwen/afbreken/afbakenen dat sommige ontwikkelingen de "mensheid" niet kan bereiken. Dat het alleen beschikbaar is voor die top-1 %?

Zoals die energie, als Tesla gewoon zijn werk kon doen, hadden we dat nu al wrschnlijk.
Wat je vindt, ...
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:52:26 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43977805
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:20 schreef Geartsjuh het volgende:
Inmiddels het tweede film(pje) ( ) van Ian Lungold gezien .

Zijn uitleg over hoe je in het Nu kan zitten (Time, Place, Personal Intent en Devine Plan) is werkelijk geweldig! Precies zoals ik het ook ervaar. Hij legt het geweldig helder uit. Daar kan Eckhart Tolle nog een puntje aan zuigen . Ian zijn uitleg over de fases die we doormaken kan ik me ook nog wel wat bij voorstellen. Alleen jammer dat zijn voorspellingen op het eind tot nu toe niet zijn uitgekomen. Hij heeft het op het laatst over dat iedereen op de wereld de beschiking heeft over energie/power. Dat zou nu inmiddels al uitgevoerd moeten zijn en dat is helaas niet zo. Ook zie ik nog niet voor me dat wij als mensheid volgend jaar ethisch ver genoeg ontwikkeld zijn om met buitenaardsen te communiceren. De laatste stapjes zijn me toch net iets te onwerkelijk voor die korte termijn. Maar he, we zullen zien .

Ondanks 3 uur aan film weet ik nu nog niet wat er ná 2012 gaat gebeuren... Of gaan we dan met z'n allen achterover leunen en genieten?
Zijn toekomstvisie over het geheel neem ik niet al te serieus eigenlijk, dat is gewoon koffiedik kijken. Die eerste drie linkjes in de op was hetzelfde verhaal maar met een nog veel vreemdere toekomst, de aarde die stopt met draaien en nog meer van die rare zooi. Neemt niet weg dat als je achteraf naar een voorgaande periode kijkt je het patroon dus wel kan zien .
Vrijheid
  dinsdag 28 november 2006 @ 23:06:05 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43978159
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:28 schreef Geartsjuh het volgende:

Mja ik snap nu na het tweede deel beter wat je bedoelt. Hij zegt ook inderdaad patronen in je eigen leven te zoeken. Het doet me denken aan een stuk wat ik ooit eens ergens heb gelezen over dat mensen zich ontwikkelen in fases van 7 jaar. Het schijnt bv. ook dat je smaakpapillen elke 7 jaar wijzigen. Daardoor kan je nu bepaald eten erg lekker vinden wat je vroeger afschuwelijk vond.
Leuk weetje van die smaakpappillen . En inderdaad, patronen zoeken is heel belangrijk in dit geheel. Nogmaals, wat betreft de media en zo kan ik me voorstellen dat bepaalde aspecten van de ontwikkeling gewoon niet naar boven komen. Nog niet eens uit kwade wil in veel gevallen maar gewoon omdat het 'niet interessant is' Dus veel zaken worden niet uitgelicht terwijl er zeker wel wat aan de hand is. Misschien dat er meer mensen zijn die het wel voelen maar er heel rustig mee omgaan, nieuwe inzichten hoeven in deze tijd misschien nog niet eens tot catastrofes te leiden. Het is gewoon wachten op die kritieke massa . Ik vermoed dat er meer mensen hetzelfde meemaken wat betreft inzichten en dergelijke maar die zijn op het moment nog geïsoleerd of denken dat ze het zijn, zodra er genoeg mensen op een soortgelijk niveau komen dan klonteren ze bij elkaar. Natuurlijk heb je wel kans dat de mensen die vast zitten in het 'power' tijdperk hun macht niet zonder slag of stoot af willen staan. Vanavond nog Ascanner darkly gezien, hele vage film maar zover ik kan zien heeft het ook met deze ontwikkeling te maken en de weg ernaartoe. Het ging erom dat er een drugs op de markt was die iets met je hoofd doet. Zonder teveel te verklappen, kijk maar gewoon de film. Heel apart. Het is van dezelfde maker als 'waking life'. De maker van de film heeft vermoedelijk ook een idee van wat er staat te gebeuren.
quote:
. En omdat je het niet af doet als toeval ontstaan er veel meer van dat soort momenten. Zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen .
Dat is het leuke eraan ja. hoe meer je je best doet om iets te forceren hoe minder kans je hebt dat het daadwerkelijk lukt . Let erop maar probeer het niet te pushen.
Vrijheid
  woensdag 29 november 2006 @ 09:19:00 #87
71747 Woutervn
pi_43983643
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:28 schreef Geartsjuh het volgende:

Ik heb een boek besteld over "Het nulpuntveld". Een electromagnetisch veld dat elke atoom in het universum met elkaar lijkt te verbinden.

Van Wikipedia:
quote:
In het hindoeïsme is maya een term die in de Veda's wordt gebruikt om naar de magische of bovennatuurlijke, mysterieuze macht te verwijzen die het bewustzijn met de wereld verbindt.

In 7 jaar tijd worden alle atomen in je lichtaam vernieuwd, dus ben je eigenlijk helemaal nieuw
pi_43983729
dus als je 7, 14, 21, 28, etc. bent verander je in principe?
  woensdag 29 november 2006 @ 09:27:31 #89
71747 Woutervn
pi_43983772
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:25 schreef SlimShady het volgende:
dus als je 7, 14, 21, 28, etc. bent verander je in principe?
Dit is wel aardig om te lezen: Link
pi_43983846
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:27 schreef Woutervn het volgende:

[..]

7 A4s gek
ik lees het zeker een keer, maar niet nu
  woensdag 29 november 2006 @ 09:34:13 #91
71747 Woutervn
pi_43983910
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:31 schreef SlimShady het volgende:

[..]

7 A4s gek
ik lees het zeker een keer, maar niet nu
Staan een berg reacties onder.
pi_43983965
tvp
History became legend, legend became myth.
pi_43984014
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:34 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Staan een berg reacties onder.
dan zijn het 32 pags
geeft niet joh.

stiekem heb ik het gevoel dat de 2012 theorie een hoax is.
dat er vrijwel niks gaat gebeuren. behalve dat we een OlieOorlog krijgen.
  woensdag 29 november 2006 @ 09:42:48 #94
71747 Woutervn
pi_43984089
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:38 schreef SlimShady het volgende:

[..]

dan zijn het 32 pags
geeft niet joh.

Ja het blijven natuurlijk allemaal interpretaties van wat (onder andere) de Maya's hebben opgeschreven. Het enige wat we zeker weten is dat de lange telling van de Maya's rond die tijd afloopt, maar dat is dan ook het enige.
  woensdag 29 november 2006 @ 09:45:34 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43984134
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:27 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Leesvoer .
Vrijheid
pi_43984198
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Leesvoer .
Uit een reactie:
quote:
Lenie Mulder
Ik ben niet helemaal perplexed, ik heb namelijk de boeken van Neal Donald Walsch gelezen. De in gesprek met God boeken. Daarin wordt deze materie helemaal beschreven.
pi_43984267
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:19 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Ik heb een boek besteld over "Het nulpuntveld". Een electromagnetisch veld dat elke atoom in het universum met elkaar lijkt te verbinden.

Van Wikipedia:
[..]
Interessant . Ken je de stringtheorie? Als je dit interessant vindt, dan ga je die helemaal geweldig vinden:
*Klik*
quote:
In 7 jaar tijd worden alle atomen in je lichtaam vernieuwd, dus ben je eigenlijk helemaal nieuw
Dat bedoel ik ja . Letterlijk in het nieuw.
pi_43984402
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:38 schreef SlimShady het volgende:

[..]

dan zijn het 32 pags
geeft niet joh.

Ik heb ook meer het idee dat het een bewustzijnsverandering is ipv een letterlijke gebeurtenis. Misschien bereiken we dan wel het punt van die kritieke massa: dat een groot deel van de mensen het er eindelijk over eens is dat alles anders moet. Dat zou mooi zijn . Ik zie iig niet de wereld vergaan oid.

Waar ik het wel met Ian over eens ben is dat dergelijke veranderingen vaak vooraf gaan door een nare gebeurtenis, oorlog en strijd bv. Dat soort dingen zorgen vaak voor een keerpunt.
pi_43984527
Interessante Stof allemaal... het 2012 jaartal ben ik al vaker tegen gekomen... binnenkort dit eens allemaal doorlezen, (Bijvoorbeeld op het werk )
  woensdag 29 november 2006 @ 10:13:00 #100
71747 Woutervn
pi_43984684
quote:
Op woensdag 29 november 2006 09:53 schreef Geartsjuh het volgende:

Interessant . Ken je de stringtheorie? Als je dit interessant vindt, dan ga je die helemaal geweldig vinden:
*Klik*
Thnx, ik zal het eens bekijken. Ik doe het wel alles één voor één op dit gebied anders begrijp ik het allemaal niet meer
quote:
Ik heb ook meer het idee dat het een bewustzijnsverandering is ipv een letterlijke gebeurtenis. Misschien bereiken we dan wel het punt van die kritieke massa: dat een groot deel van de mensen het er eindelijk over eens is dat alles anders moet. Dat zou mooi zijn . Ik zie iig niet de wereld vergaan oid.

Waar ik het wel met Ian over eens ben is dat dergelijke veranderingen vaak vooraf gaan door een nare gebeurtenis, oorlog en strijd bv. Dat soort dingen zorgen vaak voor een keerpunt.
Ik verwacht idd ook iets in die richting. Misschien dat in de toekomst spiritualiteit onderbouwd kan worden door de wetenschap. Dat mensen "het" meer gaan begrijpen zeg maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')