Ik wil even een bericht schrijven hier
![]()
Mag dat
![]()
Ben ondertussen dus ook op een ander forum actief en dat is even goed om tussendoor te doen, op Fok! zit ik soms vast in mijn zoektocht en dan ga ik elders schrijven omdat daar andere gesprekken gevoerd worden en dan kom ik via die gesprekken elders vaak tot een conclusie die ik hier kan gebruiken.
Wil meteen even excuses aan Mirage aanbieden over mijn gedrag van gisteren maar ik ga dus echt niet meer teveel drinken, ik ben me bewuster aan het worden en ben me dus ook bewust dat je met alcohol minder bewust bent van je gedrag. En het gaat nu even om bewustzijn waar ik over ga schrijven hier. Hoe ik denk dat een verandering tot stand kan komen mocht er een verandering gaan komen. Over excuses aanbieden
![]()
Kan beter mijn excuses aan mezelf aanbieden maar goed, ik had geen ruzie met je gezocht dus het valt nog mee
![]()
Die alcohol zal ik in de toekomst zeker laten staan, ik heb bewustzijn nodig als drug, geen verdoving maar bewustzijn. Alcohol verdoofd het bewustzijn en dat wil ik niet.
Ik zal niet het bericht van dat andere forum overnemen, ik zal een aanvulling doen. Heb daar een compleet verhaal geschreven over bewustzijn en dat bewustzijn het belangrijkse in een mensenleven is. Zonder bewustzijn besta je dus niet, zonder bewustzijn kun je nergens van genieten en weet je niet eens wie je bent en dat je bestaat. Dus bewustzijn is leven maar bewustzijn is veel meer.
Ik ben nu even gejaagd en wil alles tegelijk vertellen maar dat kan dus niet dus ik ga even remmen. Maar dan zal ik even een stuk copy pasten uit een ander topic.
"Het enige dat mij te doen staat tijdens depressie dat is bewustworden, bewustzijn kweken. En hoe ik bewuster kan worden probeer ik straks nog even uit te leggen.
Dat gezamelijke bewustzijn spreekt me dus ook aan, alle bewustzijns van alle mensen in 1 bewustzijn, een overkoepelend bewustzijn als het ware. Ieder mens zijn eigen bewustzijn en ondertussen allemaal verbonden met het grote gezamelijke bewustzijn.
Velen spreken over 2012 als verandering in de wereld, als ik denk aan een verandering dan denk ik aan een verandering van het grote bewustzijn waarmee de "kleine" bewustzijns van de individuele mensen gaat veranderen.
Het grote bewustzijn veranderd, daardoor veranderen de kleine bewustzijns, en doordat de kleine bewustzijns veranderen krijg je weer een grote verandering in het grote bewustzijn en zo krijg je dus een reactie die niet stopt.
Een massale ophemeling als het ware."
Bewustzijn zit in je en om je heen volgens mij, bewustzijn zit in je lichaam en in je geest, alles barst van de bewustzijn als je bewust bent. Je kunt barsten van bewustzijn of je kunt gebrek hebben aan bewustzijn. Bij gebrek aan bewustzijn maak je het niet mee, je gaat richting de dood. De dood is ook het doven van de vlam qua bewustzijn in dit bestaan als je het mij vraagt. Wie weet dat je dan richting een ander bewustzijn gaat maar dat weet ik niet.
Maar ik denk dus dat er een gezamelijk bewustzijn is en dat het bewustzijn van de mensen ieder ogenblik kan veranderen, of aan het veranderen is. Bewustzijn is niet een stabiel iets, bewustzijn veranderd constant. Van hoger naar lager en soms weer wat hoger en soms even naar beneden. Of het trillingen zijn weet ik niet, ik weet niet waar het vandaan komt, ben geen professor te noemen.
Maar mijn bewustzijn kan ik dus opwekken, ik heb vandaag mijn bewustzijn opgewekt en dat doe ik door even te denken en te lanceren, maar het denken zet het voelen in werking. Bewustzijn binnen bewustzijn binnen bewustzijn.
Vanmorgen was ik bezig met het idee dat je bewust kunt zijn van je bewustzijn, dus dan heb je bewustzijn in bewustzijn, en toen ik daaraan dacht, toen werd ik me ineens anders bewust, ik ging een level hoger in het bewustzijn, ik zag ineens alles heel helder in. Alsof een licht ging branden in mijn hoofd. Ook de omgeving was helder te noemen.
Zo kan ik bij een ander bewustzijn ook alles anders waarnemen dus. Het is duidelijker bij een juister bewustzijn, het is mooier en duidelijker en zou zo van de lopende band gerold kunnen zijn. Het is nieuw te noemen op dat moment. Het kan oud aanvoelen of het voelt nieuw aan. Oude gevoelens vervangen door nieuwe gevoelens. Een oud gevoelen laat je oud voelen en een nieuw gevoel laat je nieuw voelen. Nieuwe gevoelens zorgen voor frisheid en monterheid. Carpe Diem. Ik ga zelfs beweren dat een eeuwig leven mogelijk is met het juiste bewustzijn, dat het juiste bewustzijn je ouderdoms-proces kan stoppen maar dan kan ik weer manisch klinken als ik dat zeg
![]()
Maar ik wil niet offtopic gaan. Als ik dus aan verandering denk dan denk ik aan een massale verandering van het bewustzijn. Mensen worden zich individueel bewuster van alles, het grote bewustzijn gaat omhoog, mensen krijgen via het grote bewustzijn vervolgens nieuw vers hoger bewustzijn, en zo gaat zich dat verder uitbreiden. Een soort ketting-reactie waar geen einde aankomt.
Mensen gaan zich beter voelen en frisser voelen, mensen raken uitgeslapen en fit. Mensen worden wakker uit die eeuwig durende slaap. Mensen springen met beide benen uit het bed inplaats van altijd met een of ander slecht been.
Nu ik zo bezig was geweest met dat bewustzijn binnen bewustzijn lijkt het net alsof ik de marathon kan gaan rennen, zo fit voel ik me dan. Mijn lichaam kan het misschien niet aan, maar mijn geest kan alle marathonnen rennen, eeuwig lang.
En dan zeg ik nu ook van, alcohol is niet goed voor het bewustzijn. Hoewel ik gisteren dat even nodig had om wat meer te drinken, vandaag brak opgestaan en gebroken opgestaan. Om even te komen tot heel worden. Ik moet mezelf soms afbreken om weer heel te worden. Soms kom ik niet verder en dan is het nodig om eens door te zakken, mezelf even kraken en brak maken. Om daarna weer alles in een beter perspectief te zien. Beter het verband leggen en zeker werken aan bewustwording.
En dan zeg ik nog even tegen Mirage dat het gisteren even uit de hand gelopen was
![]()
Hopelijk ben je niet boos en het zal niet snel meer gebeuren. Dacht ook dat je ertegen kon en het was meer bedoeld als grap dan als serieus maar dat weet je zelf wel
![]()
Ik zie een massale verandering wel zitten
Ik ben nu dik tevreden met mijn bewustzijn, maar qua bewustzijn kan het niet hoog of laag genoeg zijn. Geen grenzen aan bewustzijn als je het mij vraagt. Onbeperkte mogelijkheden maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn om te komen tot een bewustzijn. En die mogelijkheid kun je zelf scheppen.
Wie weet is het ook zo dat mensen in de loop richting 2012 gaan inzien hoe ze bewuster kunnen worden, of dat mensen vanzelf bewuster worden. Bewust worden is ieder mens in zekere mate mee bezig, dat doe je al wanneer je kiest tussen producten in de supermarkt. Je gaat dan bewust een keuze maken. Dus je bent al met bewustzijn bezig als je kiest tussen halfvolle of volle melk. En als je kleren kiest ook. In principe is het allemaal bewustzijn bewustzijn bewustzijn.
En is het bewustzijn wereldwijd okey, dan zul je zien dat politieke en maatschappelijke problemen ook sneller verdwijnen.
Iemand die bewust is van zijn gedrag die pleegd geen moord en valt geen kinderen last. Iemand met een goed bewustzijn heeft vanzelf goed bewust gedrag. Bewust omgaan met problemen heb je nog.
2012 staat voor mij voor bewustzijn
![]()
Maar sowieso staat daar veel voor. Alles wat je doet in het leven daar heb je bewustzijn voor nodig.
Over alle bewustzijns samen in een grote tank die steeds jou nieuw bewustzijn geeft even. Bewustzijn is niet zo persoonlijk, bewustzijn kun je vergelijken met een super mooie televisie of een mooie vijver met helder water. Als het zo is dat ieder mens verbonden is met elkaar door het bewustzijn dan is het zo dat je samen een mooi iets hebt, je hebt samen de beste glazen in je bril zitten of je hebt samen de mooiste tuin of wat dan ook.
Zo is bewustzijn, je geheimen heb je voor jezelf, je kijkt alleen gezamelijk door dezelfde bril en je hebt dezelfde filter in je voelen. Of juist geen filter.
Het staat dus ook voor helderheid. Het staat ook voor zuiverheid.
[ Bericht 2% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-12-2006 10:57:04 ]