Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 00:06 |
Aangewezen zijn op het openbaar veroer is natuurlijk al bagger, maar al helemaal als je in een dorpje opstapt (Vierlingsbeek) waar verdomme maar 1 f*cking trein in het uur komt. En dan ook nog het lef hebben te laat te komen. Toch maar elke dag naar Boxmeer fietsen om nog op tijd te kunnen komen op school. Even wat geschiedenis: December vorig jaar: De NS voert zijn nieuwe dienstregeling in. Voor de Maaslijn betekent dit dat er simpelweg een trein geschrapt is. Voorheen gingen er vanuit Boxmeer drie treinen in het uur. Een sneltrein 5 minuten voor het hele uur, die rechtstreeks van Boxmeer naar Nijmegen ging, wat eigenlijk bijna altijd goed ging. Daar deed je ongeveer 17 minuten over. 5 minuten later (op het hele uur) vertrok er een stoptrein. Deze stopte dus ook in Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Ongeveer een half uur later kwam er nog een stoptrein. Dit was natuurlijk een geweldig systeem. Het waren twee lange treinen die vrij kort achter elkaar vertrokken waardoor het nooit écht stampvol zat. Wel druk natuurlijk, maar praktisch altijd een zitplek. En er kwamen twee treinen in het uur in Vierlingsbeek. Nieuwe dienstregeling: De eerste dag van de nieuwe dienstregeling.. Blijkbaar had de NS die dag niet over het feit nagedacht dat als je van 2 redelijk volle lange trienen, naar 1 zo KORT mogelijke trein gaat, het natuurlijk niet allemaal past. Opstoppingen bij elke ingang van de trein. Mensen pasten er gewoon simpelweg niet bij. En dat een paar dagen lang. Toen hadden ze eindelijk door dat ze de trein langer moesten maken. De trein van 8 uur zit elke dag weer stampvol. Bovendien moeten alle treinen elkaar nu passeren op het station. Hiervoor is planning voor nodig, wil het goed verlopen. Plannen + NS = een dodelijke combinatie. Ofterwijl, het werkt voor geen ene fuck ![]() Nog een verslechtering: De NS is "punctueler" geworden. Dit houdt in dat aansluitende treinen niet meer wachten op een vertraagde trein uit de andere richting. Voorbeeld. Ik kom aan in Nijmegen en zie dat ik me moet haasten om m'n aansluiting richting Boxmeer te halen. Moet je ook nog het hele station over om bij je trein te komen. Vanwege lichamelijke problemen kon ik een tijd lang niet rennen en alleen rennend zou je de trein halen. Zeer klantvriendelijk ![]() ![]() De toekomst..? Een andere maatschapij (Veolia volgens mij) gaat de Maaslijn overnemen van de NS. Het klonk echt geweldig toen ik het voor het eerst las: - 4 treinen in het uur in de ochtendspits (ook vanuit Vierlingsbeek) - Nieuwe, luxere treinen met meer zitplek - Airco! Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben ![]() Wordt het ooit nog iets met de Maaslijn of zal de klant de dupe blijven van slechte planning, lekkermakertjes en slechte organisatie? Is er nog hoop voor de Maaslijn? ![]() ![]() Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneuken ![]() Klaag ook gerust over jou traject! | |
Biogarde | woensdag 15 november 2006 @ 00:08 |
TYFUS NS ! Je OP is zeer netjes, maar het is topic zoveel over de NS. | |
Nosh | woensdag 15 november 2006 @ 00:22 |
En weer open, na overleg. ![]() Mijn trajecten zijn overigens nagenoeg perfect. ![]() Amersfoort - Zwolle gaat een goede 4 keer per uur, en alleen op zondag worden er standaard complete stations overhoop gehaald, waardoor je een uurtje met de bus moet, om in een of ander afgelegen weiland gedropt te worden, wat door moet gaan voor een station. ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 00:26 |
Mooi dat ie toch weer heropend is. Bijna al die tekst voor niks ingetypt ![]() ![]() | |
Urvin | woensdag 15 november 2006 @ 00:33 |
Wij wachten hier ook op de hanzelijn. Het schijnt dat die discussie al loopt sinds ik geboren ben.... ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 00:40 |
quote: quote:Dude ![]() | |
Urvin | woensdag 15 november 2006 @ 00:43 |
quote:Ik bedoel maar ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 00:45 |
Net zo hopeloos als een treinmaatschapij zonder treinen ![]() | |
U.F.O | woensdag 15 november 2006 @ 00:47 |
Ik wist niet eens dat de naam Maaslijn bestond. ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 00:51 |
![]() Station Boxmeer ![]() en dit soort treinen rijden er: ![]() de hel op wielen ![]() | |
DJJoris | woensdag 15 november 2006 @ 00:54 |
Heet zo die kut verbinding tussen Nijmgen en Venray???? :-O Nooit geweten hehehe Trouwens van mij mogen zij dat Vierlingsbeek wel overslaan, kost alleen maar onnodig veel tijd om daar te stoppen :S | |
DJJoris | woensdag 15 november 2006 @ 00:55 |
quote:De 1e klas is daar best relaxt (A), niets mis mee. Verder rijden ze prettiger dan die oude barrels. | |
Boschkabouter | woensdag 15 november 2006 @ 00:55 |
Eigenlijk zouden ze het spoor daar gewoon moeten verdubbelen. Via die route reizen staat nu nameljk garant voor vertragingen. | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 00:59 |
quote:Gedeeltelijk met je eens: of het hele station weg, dus minder oponthoud. Of gewoon meerdere treinen in het uur laten stoppen en goed plannen. 1 in het uur heb je niks aan. Hoorde van m'n pa trouwens dat iemand had bedacht om een tweede station in Boxmeer te bouwen bij de Maasbroekse blokken. Weet niet of m'n pa uit z'n nek lult, of dat het echt in de krant heeft gestaan. Maar hoe dan ook, zoiets bedenk je toch niet ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 01:01 |
quote:Als student zit ik bijna nooi 1e klas. Soms als het ÉCHT veel te druk is, aangezien ze dan toch niet controleren. Heb het laatst wel 1 keer meegemaakt. Conducteur perst zich door massa's mensen heen om kaartjes te controlere ![]() | |
Remco | woensdag 15 november 2006 @ 06:23 |
Die treinen rijden ook op Almelo - Zwolle, en daar is het hetzelfde drama ![]() | |
Wadloper | woensdag 15 november 2006 @ 06:58 |
Misschien krijgen jullie wel wadlopers, die hier nu voor Arriva rijden ![]() | |
MREn | woensdag 15 november 2006 @ 07:23 |
quote:IK heb er vrij weinig moeite mee, op zich prima treinen ![]() En voor de reizigers op de Maaslijn: sterkte, vanaf volgend jaar zul je erg, heel erg, terug verlangen naar NS, aangezien Veolia met de afgeschreven Wadlopers van Arriva/NoordNed gaat rijden ![]() | |
MREn | woensdag 15 november 2006 @ 07:34 |
quote:Er zijn ook materieelreeksen voor plan U gereserveerd ![]() ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 11:20 |
quote:Zijn ze bij jullie net zo dom qua het inzetten van de hoeveelheid treinstellen? Om 9 uur 's ochtends zijn er best veel mensen die met de trein moeten. Maar blijkbaar denkt de NS dan dat de spits voorbij is en zetten ze zo kort mogelijke treinstellen in. Leipo's. Trouwens, ik hoop dat we deze treinen krijgen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DJJoris | woensdag 15 november 2006 @ 12:01 |
quote:Gaat lekker makkelijk zonder electriciteitkabels op dat traject ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 12:25 |
quote:Good point ![]() ![]() quote:Dit is afkomstig van Het treinpics, -nieuws en praattopic dl.38 (klote 300-grens) Treintjes zien er wel grappig uit. Vind het minder dat ze pas eind 2007 er waarschijnlijk mee gaan rijden ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Xbox_360 op 15-11-2006 12:58:23 (spellingsfout :\')) ] | |
mcDavid | woensdag 15 november 2006 @ 12:49 |
quote:Hoe dacht je dat die treinen nu rijden, dat de machinist 2 trappers heeft ofzo? ![]() Ohja en rails is het meervoud van rail. Railsen is dus wat overdreven | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 12:56 |
quote:Dude ![]() Mijn Nederlands is niet perfect | |
mcDavid | woensdag 15 november 2006 @ 13:37 |
quote:Of mensen moeten gewoon niet in zo'n kutgat gaan wonen. | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 14:21 |
quote:Doe ff normaal man ![]() | |
MREn | woensdag 15 november 2006 @ 20:40 |
quote:Nee, op Enschede-Zwolle rijden bijna de hele dag twee stellen, alleen 's ochtends één trein met drie en 's avonds een paar met één stel, maar dat is over het algemeen genoeg. Alleen in de ochtendspits is het wat druk, maar daar kunnen de stellen van de Maaslijn mooi naartoe als Veolia komt in december. Grote voordeel van Enschede/Hengelo/Almelo<->Zwolle is dat je ook met de IC via Deventer kan, die is comfortabeler, maar doet er alleen iets langer over. | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 21:37 |
Heb straks trouwens wel een mooi excuus om niet naar school te gaan als Veolia het de eerste paar dagen compleet verneukt ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 22 november 2006 @ 18:54 |
Update: Slecht nieuws voor alle mensen die op station Blerick opstappen. Er zullen een jaar lang geen treinen stoppen op station Blerick. De treinen die Veolia heeft overgekocht van de NS zijn trager dan de treinen die er nu rijden en zouden hierdoor de geplande tijden van de nieuwe dienstregeling niet kunnen halen. Veolia ziet geen andere oplossing dan statoin Blerick op te offeren. Mensen die normaalgesproken in Blerick opstappen, kunnen vanaf 10 december rekenen op een half uur extra reistijd. Er zullen vanaf maart volgens dit artikel Wadlopers gaan rijden. Volgens een reactie op het artikel vallen de Wadlopers na jarenlang achterstallig onderhoud van ellende uit elkaar. Daar komt nog eens bij dat Wadlopers niet zo hard kunnen als de buffels. Niet dat die buffels lekker doorrijden, zodra ze een beetje op snelheid zijn, moeten ze weer stoppen en wachten op de trein uit de andere richting. Twee bijbehorende artikelen: Komst treinen Maaslijn blijft onzeker (9 november 2006) Spoorboekje Maaslijn in gevaar (9 november 2006) | |
Merkie | woensdag 22 november 2006 @ 19:57 |
Ik heb nooit problemen met de treinen. | |
Xbox_360 | woensdag 22 november 2006 @ 20:14 |
quote:Op welk traject rij jij dan? | |
Joppy | woensdag 22 november 2006 @ 20:31 |
Ik heb 1 keer met die lijn gereisd, en raad eens, vertraging ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 22 november 2006 @ 20:38 |
quote:Ik reis elke werkdag met dat traject en raad eens? Bijna elke dag vergraging ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Merkie | woensdag 22 november 2006 @ 20:39 |
quote:Tussen Rotterdam en Delft ![]() | |
Vandalist | woensdag 22 november 2006 @ 21:49 |
Eindelijk een topic hierover, ik dacht dat ik de enige was die me stoorde aan de maaslijn. Zelf kom ik uit Cuijk en reis wekelijks richting Enschede. Dat betekent enkele reis in totaal 2 uur reizen. Het stukje Cuijk- Nijmegen en andersom zie ik altijd het meeste tegenop. Die verbinding is zo slecht dat ik in nijmegen over het algemeen langer sta te wachten dan dat de treinreis Cuijk- Nijmegen duurt. In theorie zou je de sneltrein vanuit Den Bosch moeten kunnen halen, in praktijk is dat zelden tot nooit. Andersom geldt hetzelfde. Het ergste is dat als ik uit Enschede kom ik dus eigenlijk altijd mijn trein mis (zie ik meestal net wegrijden), dan wel meteen in een trein kan stappen die vervolgens 25 min stil gaat staan. Samen met vele andere reizigers mogen we dan wachten om vervolgens te horen te krijgen dat de trein iets later vertrekt om te wachten op de STOPTREIN vanuit Zutphen! (dan wel wachten) Juist daarin zitten in vergelijking veel minder reizigers dan vanuit de sneltrein uit Deventer! Kort samengevat: eerst zie ik mijn aansluiting missen met mij vele anderen en vervolgens gaan we wel wachten op die STOPtrein. Wacht dan ook op die sneltrein! Aangezien de trein sinds de nieuwe (inmiddels oude) dienstregeling structureel toch vertraging heeft kunnen ze net zo goed altijd op de aansluiting wachten. Ik hoor hier ook mensen over de zwolle enschede trein praten. Daar zit ik ook in, wel maar een klein stukje. Maar ik kan je garanderen dat het daar 100x beter geregeld is dan de Maaslijn. Ik ben benieuwd naar die nieuwe maatschappij maar ben ook bang voor de aankomende tussenperiode, ach ja veel slechter zal het niet worden want dat gaat bijna niet. Of ze zetten helemaal geen treinen meer in. | |
Xbox_360 | woensdag 22 november 2006 @ 22:44 |
quote:Het zou me niks verbazen als ze tot maart bussen inzetten ![]() ![]() ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 23 november 2006 @ 20:30 |
Het was vandaag weer flink raak. Vertrok met de trein van 1 over 8 (5 over 8 vanwege praktisch dagelijkse vertraging) uit Boxmeer en kwam pas 10 uur op school aan in Arnhem. In de trein werd omgeroepen dat de eerste trein richting Arnhem van perron 3 zou gaan, kom ik daar, gaat ie naar Roosendaal. Ik weer naar een ander perron. Er rijden al minder treinen, vallen er ook nog eens twee uit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 28 november 2006 @ 20:48 |
Het is bevestigd. Fucking bussen ![]() Veolia is er blijkbaar maar vanuit gaan dat ze op steun van de NS konden rekenen. Wat een slappe ondernemingshouding. In het eerste bericht van Veolia werden nieuwe, luxere treinen met meer zitplek en airco beloofd. Krijgen we ze pas fucking eind 2007. De NS wil de dieseltreinen die er nu rijden (de buffels) alleen verhuren voor een periode van 10 jaar terwijl ze maar al te goed weten dat Veolia ze eigenlijk maar 1 jaar nodig heeft. Zo van: "Ja, we moeten wel helpen met de overname van de Maaslijn, maar we willen geen treinstellen kwijt." En wie zijn er ALWEER de dupe van het stompzinnige en egoïstische management van zowel Veolia als de NS? Natuurlijk, de reizigers! Vind je het gek dat er steeds meer mensen met de auto gaan? Reizigers worden simpelweg de auto ingejaagd. Als student heb ik natuurlijk weinig keus. Aankomende zaterdag word ik weliswaar 18 en probeer ik natuurlijk zo snel mogelijk m'n rijbewijs te halen. Maar ik ben bang dat ik met een bijbaantje niet genoeg geld bij elkaar krijg om de kosten voor dagelijks naar school rijden met de auto bij elkaar krijg. We hadden voor december 2005 een best goede regeling. Na die tijd werd het slechter en zoals het er nu naar uitziet hou ik dankzij die tyfus-maatschapijen geen vrije tijd na school meer over ![]() KUT-NS..KUT-VEOLIA. TYFUS-NAAIBALLEN ![]() ![]() ![]() | |
Limburger_noord | dinsdag 28 november 2006 @ 21:17 |
quote:Stoppen moeten ze toch aangezien die 'inhaalpunten 'voor 90% bij een station liggen toch ? | |
Xbox_360 | dinsdag 28 november 2006 @ 21:27 |
quote:Klopt, maar tussen de stations door rijden buffels niet echt lekker door. Heb tenminste nooit het gevoel dat ik harder dan 100 ga. | |
Limburger_noord | dinsdag 28 november 2006 @ 21:56 |
quote:Idd ,maar denk toch dat de trein het nog altijd wint van de bus qua reistijd ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 28 november 2006 @ 22:05 |
quote:Dat weet ik wel zeker, daarom heb ik zo'n scheithekel aan de gang van zaken bij de NS en Veolia ![]() | |
MREn | woensdag 29 november 2006 @ 01:04 |
quote:Tussen Raalte en Nijverdal kachelen ze vrolijk 140 ![]() | |
MREn | woensdag 29 november 2006 @ 01:12 |
Er komen trouwens wel treinen, en wel van het Ierse NSFS: de Wadlopers die Arriva niet meer nodig heeft. De spitstreinen zullen niet niet rijden, maar verbust worden. Daarmee is de dienstregeling van Veolia trouwens nog altijd onhaalbaar, dus ik voorspel hoe dan ook volop ellende de 10e. | |
Glijdt_licht | woensdag 29 november 2006 @ 01:46 |
Liever Buffels dan Wadlopers ![]() Gelukkig gaat Arriva binnenkort hier over op betere treinen. | |
Boschkabouter | woensdag 29 november 2006 @ 09:06 |
Gaat met de nieuwe dienstregeling ook wat veranderen op de lijn van Maastricht - Kerkrade? Aangezien Veolia die lijn ook gaat exploiteren ben ik benieuwd wat er van deze lijn moet komen. Tot 10 december is het in ieder geval een redelijke lijn, die alleen af en toe overvol zit. | |
tonks | woensdag 29 november 2006 @ 09:11 |
Is dat die trein die ook naar cuijk gaat? Want dat is een kut trein. | |
MREn | woensdag 29 november 2006 @ 11:15 |
quote:Dat wordt een 15-minutendienst gedurende een groot deel van de dag, wel met het huidige materieel (twee keer per uur door naar Kerkrade vanaf Maastricht). | |
SEMTEX | woensdag 29 november 2006 @ 13:22 |
Ik pak die trein wel eens als er iets is gebeurd tussen Eindhoven en Weert en ik niet via die kant naar school kan en dus omga via Venlo en ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat-ie te laat was. Van Venlo naar Roermond gaat dus wel goed. | |
Xbox_360 | woensdag 29 november 2006 @ 15:02 |
quote:Ja dat is em ![]() Vraag je aan mensen die nu met die wadlopers reizen in de ochtendspits. Zijn dat veel treinstellen? Want wat ik op de foto's van wadlopers zie, zijn hoogstens twee treinstellen achter elkaar ![]() | |
Big_Fat_Wombat | woensdag 29 november 2006 @ 15:04 |
quote:Da kan toch nooit ![]() | |
MREn | woensdag 29 november 2006 @ 17:46 |
quote:Alles wordt met wadlopers gereden, niet alleen in de spits. Ze kunnen met aardig wat aan elkaar, ik dacht 5 of 6 bakken (delen), er zijn 11 DH-I (één bak) en 6 DH-II (twee bakken) besteld. Rezigers: sterkte met die krotten. Hier onder wat foto'tjes van deze moderne lightrails ![]() | |
MREn | woensdag 29 november 2006 @ 17:53 |
quote:Het huidige materieel kan wellicht ook uitgebreid wordt als je daar op doelt. Voor de nummertjesliefhebbers: Veolia heeft de stellen 841, 842, 843, 844, 845, 847, 848 en 849 geleased van NSFS. | |
Xbox_360 | woensdag 29 november 2006 @ 18:54 |
Het interieur van die wadlopers valt me nog wel mee. Maar zijn ze enigzins comfortabel? Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat ze erg lawaaierig zijn ![]() | |
MREn | woensdag 29 november 2006 @ 19:09 |
quote:Het interieur dat je zag was van de 1e klas (het enige verschil is dat plankje met een doekje er over tussen de ramen en een andere kleur zitting). Verder hebben ze weinig beenruimte (afhankelijk van groningse of friese stellen, geen idee welke naar Veolia gaan), zijn ze traag, vaak kapot en maken ze herrie. | |
pkeijsers | woensdag 29 november 2006 @ 19:32 |
quote:pff.. dat ze dat station maar uit het traject venlo-eindhoven halen.. zelfs achteruit kruipen vanuit daar naar station venlo gaat sneller.. het ergste is nog wel dat de ns verzonnen heeft dat de intercity daar ook gaat stoppen, net zoals in horst-sevenum en deurne, off all places.. damn, 't is een intercity, het gaat straks meer op een veredelde stoptrein lijken... | |
MREn | woensdag 29 november 2006 @ 19:43 |
De truc is dat een trein die niet op alle stations stopt, een IC heet (vanaf 10 december dan toch). Dus stoptrein Utrecht-Leiden die niet in Terwijde stopt maar verder overal heet dan ook intercity. | |
Big_Fat_Wombat | woensdag 29 november 2006 @ 19:51 |
Dat heette vroeger toch een sneltrein? ![]() | |
Remco | woensdag 29 november 2006 @ 19:54 |
Ja dat is hetzelfde als de 'intercity' van Zwolle naar Leeuwarden die op alle stations midden in het weiland stopt. | |
MREn | woensdag 29 november 2006 @ 20:04 |
quote:Ja, maar omdat de NS denkt dat de klant achterlijk is, zijn er vanaf december (bijna) geen sneltreinen meer, alleen maar IC's en Stroptreinen (maar die heten in de randstand dan weer sprinter). | |
tonks | donderdag 30 november 2006 @ 09:26 |
Vanaf vandaag weet ik precies waar je het over hebt TS, ik stond in cuijk om 7:32 en de trein kwam met 2 stellen of 3 stellen helemaal vol dus. Het was ijskoud maar ik ga toch niet in zo'n mega volle trein staan. Dus wachten tot die van 8 over die pas om 17 over kwam ![]() ![]() | |
PartyAnimal87 | donderdag 30 november 2006 @ 13:44 |
Hmm k moet zo nu en dan naar Vierlingsbeek met de trein, en vind die Buffels al niks. Maar als ik straks ook nog in zo'n verrekte wadloper moet... Aargh! Rijdt ie per 7 december wel vaker trouwens? Vond 't vrij verrot dat er altijd maar 1 stoptrein per uur in Vierlingsbeek stopt vanuit Nijmegen. Zeker als je van de ene kant van 't station naar de andere moet in 2 minuten ![]() Gelukkig ga ik in december er met de auto heen ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 30 november 2006 @ 15:39 |
quote:Vanochtend was echt zwaar klote ja. Ik was eerst van plan de trein van 23 over 7 te nemen (vanuit boxmeer) hoewel ik ook op tijd zou zijn als ik die van 8 uur zou nemen. Ik had echt geen zin in die kuttrein van 8 uur. Ik had me verslapen en kon die van 23 over 7 niet meer halen. Stond ik rond 8 uur een beetje achteraan op het perron, stopt die trein helemaal vooraan aan. Ik dacht: WTF is dat nou weer? Ga ik kijken, 1 treinstel ![]() ![]() Ophopingen bij elke ingang. Machinist en conducteurs stonden er ook zo bij van: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Apfel | vrijdag 1 december 2006 @ 10:34 |
Vierlingsbeek... ![]() Van de week stopte de trein er, bleven de deuren dicht en ging ie gewoon verder naar Venray. ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 1 december 2006 @ 11:10 |
quote:Moesten er helemaaal geen mensen in en uit? ![]() ![]() | |
Apfel | vrijdag 1 december 2006 @ 11:12 |
Nee, die mensen moesten in Venray allemaal rennen naar de overstaptrein ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 1 december 2006 @ 11:33 |
quote:Das leuk als je geen ov-studentenkaart hebt en je trajectkaart loopt maar tot vierlingsbeek vanaf nijmegen gezien ![]() ![]() | |
RealZeus | vrijdag 1 december 2006 @ 21:11 |
quote:Arriva heeft vast nog wel een paar oude Wadlopers over en in Zwolle staan nog een paar Plan U-tjes op het opstelterrein. ![]() quote:Dit komt omdat OV-bedrijven tegenwoordig plannen met een computerprogramma en daar krijg je de raarste combinaties uit.Arriva had een standplaats in Emmen en in Groningen,'s Morgens moets er een bus leeg naar Emmen rijden om vervolgens de eerste rit naar Groningen te doen,terwijl er in Emmen bussen genoeg stonden. Afgelopen zaterdag moest ik trouwens ook met de trein.De IC van Groningen naar Amsterdam had in Assen al 5 minuten vertraging. ![]() Ik heb ternauwernood mijn aansluiting gehaald,want in Zwolle hadden we al ruim 10 minuten vertraging. Ik vraag me af of die kuttrein ooit is aangekomen. ![]() | |
MREn | dinsdag 5 december 2006 @ 20:27 |
quote:Omdat het inzetten van IRM in een serie die alleen maar met ICM wordt gereden niet erg practisch is met combineren en splitsen aangezien beiden treindelen dan met het zelfde materieel moet worden gereden en dat erg fout gaat bij wisselingen (bijvoorbeeld als bij te veel vertraging vervangend materieel in wordt gezet vanaf Groningen en niet vanaf Friesland). Ondanks dit komt er toch een dagelijkse rit met IRM van/naar Groningen in zowel de ochtend- als avondspits als er vanwege de maximale treinlengte toch al los wordt gereden in twee delen. | |
Originele_Naam | dinsdag 5 december 2006 @ 20:31 |
Ik welk gat woon jij hehe | |
hallo_mensen | dinsdag 5 december 2006 @ 21:46 |
idd n kutlijn ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 december 2006 @ 21:56 |
quote:Wees blij dat het grootste deel daar ICM blijft. Je moet er toch niet aan denken om van Utrecht naar Groningen te moeten in een IRM... Brrr! ![]() | |
MREn | dinsdag 5 december 2006 @ 22:02 |
quote:Ik wordt al genoeg gepest doordat er IRM gaat rijden op Utrecht-Eindhoven (overigens: Amsterdam-Maastricht, dat wordt pas een hel), maar gelukkig wel 4x per uur in het weekend vanaf de 10e ![]() | |
Duvel | dinsdag 5 december 2006 @ 22:26 |
quote:Ja shit happens. Vroeger reden alle doorgaande treinen Rotterdam - Utrecht ook netjes met IRM, tot iemand bedacht dat de aparte spitstreinen (2800 serie) niet nodig waren als je IRM in zou zetten. En er vervolgens toch achterkwamen dat het niet paste, zodat de 2800 weer rijdt, en nu met net welk mat er voorhanden is. Ik ben benieuwd wat er tussen Rotterdam en Amersfoort gaat rijden. Er stond een tijdje geleden een instructiestam DDM1 op Rtd... | |
Duvel | dinsdag 5 december 2006 @ 22:26 |
Oh wacht, dit is erg offtopic hier... Sorry! | |
MREn | dinsdag 5 december 2006 @ 22:29 |
quote:Ik geloof gelezen te hebben dat hier ICR komt. Het 'verse' spul uit de BRD komt op Amsterdam-Hilversum-Amsersfoort. | |
Ferdo | dinsdag 5 december 2006 @ 22:45 |
quote:Qua beenruimte scoren die krotten inderdaad geen voldoende ![]() | |
ACT-F | woensdag 6 december 2006 @ 00:58 |
quote:Plan U ![]() ![]() ![]() Het waren vieze gammele treinen, wat op zich niet zo vreemd is als het al jaren niet gerenoveerd is, maar wel ruim en snel. Ik heb er nooit echt over geklaagd toen ik er dagelijks mee naar school ging. PS: Waarom laten ze de MBO, HBO en WO niet om 10:00 beginnen i.p.v. 8:00? Dat scheelt een hoop drukte. | |
rekenwonder | woensdag 6 december 2006 @ 01:00 |
quote:Je maakt je voor niets zorgen. De eerste klasse is op dat traject afgeschaft. | |
Ferdo | woensdag 6 december 2006 @ 20:47 |
quote:Dat zal al wel wat jaartjes geleden zijn. De laatste jaren waren die krengen nogal storingsgevoelig. Sterker nog: ze werden in principe alleen met twee stellen tegelijk ingezet, zodat, als er weer één uitviel, een stel overbleef om het andere weg te slepen. Dat werd zo gedaan, temeer omdat de koppeling op die stellen alleen geschikt was om andere plan U-treinen aan te koppelen, geen locomotieven en dergelijke. ![]() | |
Q. | vrijdag 8 december 2006 @ 19:51 |
Blij dat ik nooit over de Maaslijn hoef: nog één dag echte treinen op de Maaslijn, daarna wordt het een groot drama. Reizigers, sterkte! | |
Xbox_360 | vrijdag 8 december 2006 @ 21:20 |
quote:Thanks ![]() ![]() ![]() | |
tonks | vrijdag 8 december 2006 @ 21:21 |
Nou dit was het dan mensen | |
Q. | vrijdag 8 december 2006 @ 21:21 |
Ach, een boel treinen gaan toch uitvallen en vervangen worden door aftandse bussen. ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 8 december 2006 @ 21:32 |
Ik ga me niet in een stampvolle trein proppen waarbij mensen tegen de deur aangepropt staan zoals vorige week donderdag om 8 uur in Boxmeer ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Q. | vrijdag 8 december 2006 @ 21:34 |
Nee, dat ga je niet doen want er zijn te weinig treinen en degene die er zijn zijn altijd kapoet. ![]() | |
tonks | vrijdag 8 december 2006 @ 21:39 |
Als ik een trein aan zie komen die te vol zit dan stap ik daar sowieso niet in | |
Xbox_360 | vrijdag 8 december 2006 @ 21:40 |
Lekker dan ![]() ![]() | |
tonks | vrijdag 8 december 2006 @ 21:43 |
trakteer je me een keer op een kop koffie 360 als we samen gestrand zijn? ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 8 december 2006 @ 21:48 |
quote:Ja gezellig ![]() ![]() ![]() | |
Rene | vrijdag 8 december 2006 @ 23:28 |
Gecondoleerd ![]() Ik heb zo lang ik met de trein reis áltijd moeten staan tussen Groningen - Zwolle, nog zo leuk ![]() | |
Leep | zaterdag 9 december 2006 @ 21:38 |
echt een drama die dingen. ik moet weeklijks van arnhem naar maastricht dus dan moet ik het hele traject met dat onding. In theorie zou deze route 2 uur duren. Maar ik doe er standaard 2,5/3uur over omdat dat ding altijd vertraagt is waardoor ik mn aansluitingen mis | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 13:05 |
Raad eens, ik moest vandaag met de trein van Cuijk naar Boxmeer ![]() ![]() ![]() Zo kort mogelijk dus ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Conclusie: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
-Sandstorm- | zondag 10 december 2006 @ 13:11 |
Die trein ![]() | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 13:39 |
quote:Wie het laatst lacht... ![]() | |
tonks | zondag 10 december 2006 @ 13:41 |
Ik zal me morgen maar warm aankleden ![]() | |
-Sandstorm- | zondag 10 december 2006 @ 13:43 |
Maar die treinen van de NS wat ze daar deden inzetten... ik vond ze best wel ok eigenlijk en ze zagen er mooi uit. Wat gaat daar mee gebeuren ? | |
tonks | zondag 10 december 2006 @ 13:45 |
quote:Naar een ander traject utrecht/zwolle ofzo | |
bemeall | zondag 10 december 2006 @ 13:53 |
Ik kijk er nu al naar uit om morgenvroeg de trein weer te pakken... Voor 1x zijn dit soort geintjes leuk, maar ik vrees dat ze nog meer dan een paar maanden door blijven gaan ![]() | |
-Sandstorm- | zondag 10 december 2006 @ 14:01 |
quote:Hmz ik vind het maar wazig... Sowieso dat Veolia eerst 4 treinen per uur had beloofd wat onmogelijk is omdat er maar 1 spoor loopt (als ik het goed heb). | |
Q. | zondag 10 december 2006 @ 14:10 |
quote:Zwolle - Groningen afaik. | |
Q. | zondag 10 december 2006 @ 14:16 |
quote:Maak daar een jaar van, tot de nieuwe GTW's arriveren. ![]() | |
bemeall | zondag 10 december 2006 @ 14:22 |
quote:He ik wou het nog positief houden ja ![]() ![]() | |
Remco | zondag 10 december 2006 @ 14:26 |
quote:Ja hoor tuurlijk ![]() | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 14:56 |
Zitten in de trein of überhaupt in de trein passen kunnen we wel vergeten in de ochtendspits. Ik ben bang dat ie al uitpuilt voordat ie bij Venray is. Privatisering van het openbaar vervoer ![]() Overheid die er geen fuck aan doet ![]() Prorail ![]() Veolia ![]() NS ![]() Ochtendspits ![]() Wadlopers ![]() Morgen vrij zijn, dus de ellende nog 1 dag uitstellen ![]() | |
tonks | zondag 10 december 2006 @ 14:58 |
Ik laat morgen wel even weten hoe het was ![]() | |
-Sandstorm- | zondag 10 december 2006 @ 15:11 |
quote:Zit jij in Roermond op school ![]() | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 15:14 |
quote:Alvast sterkte ![]() ![]() | |
tonks | zondag 10 december 2006 @ 15:22 |
quote:Nee richting nijmegen | |
-Sandstorm- | zondag 10 december 2006 @ 15:23 |
quote:Hmz ok. Dus je hebt niks te maken met de verbinding Roermond-Nijmegen toch ? | |
tonks | zondag 10 december 2006 @ 15:23 |
quote:Jawel | |
-Sandstorm- | zondag 10 december 2006 @ 15:25 |
quote: ![]() ![]() | |
tonks | zondag 10 december 2006 @ 15:26 |
Ik moet van cuijk naar nijmegen en van nijmegen weer naar cuijk elke dag ![]() | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 15:26 |
Nog even voor de duidelijkheid ![]() ![]() Cuijk was trouwens al kut om in te stappen aangezien alle zitplaatsen bij Cuijk eigenlijk al bezet waren ![]() ![]() | |
Stretto | zondag 10 december 2006 @ 15:27 |
Dit belooft niet veel goeds. Alhoewel de NS nog wel meeviel, max 10-15 min vertraging. Ik zat gister nog in de laatste NS trein op dat traject.... | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 15:34 |
quote:Ik ook ![]() | |
Q. | zondag 10 december 2006 @ 16:12 |
quote:Misschien wel handig voor de mensen die daar uit moeten. :") | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 16:16 |
quote:Ja, ik weet jonge ![]() ![]() | |
RealZeus | zondag 10 december 2006 @ 17:30 |
quote:Ze zullen wel 4 treinstellen per uur bedoeld hebben. Ach,het zal wel gauw rustiger worden op die lijn.Degenen die met die trein reizen en zelf een auto hebben zullen wel gauw besluiten om de auto te pakken. | |
Boschkabouter | zondag 10 december 2006 @ 17:41 |
Ik hoop toch dat Veolia de 4 treinen per uur op de Heuvellandlijn kan waarmaken, al mensen die daar ervaringen mee hebben? | |
Q. | zondag 10 december 2006 @ 17:44 |
quote:Dat lijkt me niet zo raar, daar hebben ze gewoon Plan-rammelbakken van NSR voor gehuurd, geen kunst. Als ze die niet hadden kunnen huren (zoals met de DM'90/DH1/2) was het een heel ander verhaal geweest... | |
tonks | zondag 10 december 2006 @ 17:47 |
quote:True ![]() | |
Boschkabouter | zondag 10 december 2006 @ 17:47 |
quote:Maar het blijven Fransen, grote kans dus dat ze stokbrood gaan eten in plaats van treinen laten rijden. | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 18:04 |
quote:Ik wou dat ik met de auto kon ![]() ![]() ![]() quote: ![]() | |
Oom_Agent | zondag 10 december 2006 @ 18:12 |
Vanaf morgen tot april 2007 rijden de extra spitstreinen van Venray naar Nijmegen en v.v. niet. Daar worden bussen voor ingezet. | |
Stretto | zondag 10 december 2006 @ 18:32 |
Hoe zit het trouwens mbt een NS kortingskaart...kan ik die bij Veolia op de een of andere manier nog gebruiken? | |
Q. | zondag 10 december 2006 @ 18:36 |
quote:NS kaartjes en abbo's zijn gewoon geldig. | |
Stretto | zondag 10 december 2006 @ 19:05 |
quote:Mooi ![]() | |
Willy84 | zondag 10 december 2006 @ 19:13 |
quote:HBO om 12 uur prima ![]() | |
Eix | zondag 10 december 2006 @ 20:29 |
quote:Er kunnen wel 4 treinen per uur rijden volgens mij, maar die wadlopers gaan maar 100km/u en dan lukt het niet. ![]() Eigenlijk is de NS hier de grote smeerlap, die willen gewoon hun fatsoenlijk dieselmaterieel niet verhuren voor een kortere duur dan tien jaar. ![]() Maar bekijk het positief, aangezien het een diesellijn is hangt er geen bovenleiding op het grootste gedeelte van het traject en dus zijn dak plaatsen ook mogelijk zonder geëlektrocuteerd te worden. Moet je alleen even bukken als de trein Roermond, Venlo of Nijmegen binnen rijd. ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 10-12-2006 20:35:54 ] | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 21:02 |
Zowel Veolia als NS zijn verrekte naaiballen. De NS wilde zo snel mogelijk van ons lijntje af omdat het niet "rendabel" genoeg voor ze is (de klant is duidelijk weer koning ![]() Aan de andere kant vraag ik me af hoe het in godsnaam mogelijk is dat een traject zomaar kan worden overgenomen terwijl er in principe geen enkele afspraak is gemaakt over treinstellen. Veolia had ook beter na moeten denken voordat ze hun mooie verhaaltjes over 4 treinen per uur in de spits met veel zitplek en airco in de krant lieten zetten. En wie mogen voortaan rekenen op flinke vertragingen, stampvolle stinktreinen, uitvallende treinen en busritten? Juistem, de reiziger. Had ik maar een auto ![]() quote:Hmm, goed idee ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door Xbox_360 op 10-12-2006 21:42:40 ] | |
Xbox_360 | zondag 10 december 2006 @ 21:09 |
WTF vind ik net op Google ![]() ![]() ![]() | |
ACT-F | zondag 10 december 2006 @ 22:28 |
quote:Alleen op de maandagen hè ![]() | |
WinkelKar | zondag 10 december 2006 @ 23:31 |
quote:daar komen ze.... de gedrochten.... | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 01:07 |
Dat ze per vrachtwagen vervoerd kunnen worden zegt wel iets over het kleine formaat van die shittreinen. Probeer maar eeens een buffel op die vrachtwagen te dumpe ![]() | |
Rene | maandag 11 december 2006 @ 01:08 |
quote:Hoogeveen / Zwolle stappen de meesten uit ![]() | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 09:41 |
Hell has just arrived on the Maaslijn ![]() ![]() | |
PartyAnimal87 | maandag 11 december 2006 @ 09:52 |
Ik mag het waarschijnlijk donderdag ervaren, moet even wat afleveren in Vierlingsbeek. En bij gebrek aan een rijbewijs wordt het de trein.... | |
tonks | maandag 11 december 2006 @ 10:13 |
Ik post dit vanuit de bus naar nijmegen. Heb vanaf 8 uur op het station gestaan in de ijskoude wind en regen. Er was iemand van de krant en de directeur ook. Geweldig ![]() | |
bemeall | maandag 11 december 2006 @ 10:32 |
quote:Ah die gast van de krant heb ik ook nog gezien... alleen die directeur niet ![]() Ik kwam vanmorgen aanfietsen op station Cuijk, en het perron stond echt gewoon helemaal vol. Toen moest ik al lachen ![]() Kwam de eerste trein d'r aan, schijnbaar die van een half uur eerder die flink vertraging had, zit die al stampvol. Daar kon al niemand meer bij. Hij kon ook niet vertrekken vanwege al die mensen die bij de deuren stonden. Dus die heeft daar nog ruim 5 minuten gestaan. Ondertussen kwam er een bus aanrijden, dus een flinke groep mensen is daarheen gestormt. Kon er natuurlijk lang niet allemaal in, dus die mochten ook wachten. De trein die ik eigenlijk zou moeten hebben, van 9:05 kwam ook ruim 5 minuten later. Net toen we naar de bus wilden lopen die daar aankwam, kwam ie eraan. Gelukkig stonden we vooraan, dus konden we alsnog instappen. Er waren nog steeds mensen die op het perron achter bleven! Sommigen stonden er al 1,5 uur! Uiteindelijk met nog een tiental minuten vertraging in Nijmegen aangekomen. Stampvolle trein. Het was wel gezellig en knus, maar daar heb je het ook mee gehad. Hopen dat het in de loop van de week al beter gaat worden ![]() | |
Basp1 | maandag 11 december 2006 @ 10:40 |
quote:Dat menen jullie niet dat die treinen met een dieplader vervoerd zijn naar de lijn roermond nijmegen, dat had toch net zo makkelijk een keer s'nachts over het spoor kunnen rijden. | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 10:44 |
quote:Ja, als alle reizigers een auto hebben gekocht. ![]() | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 11:03 |
quote:Ik ben nog bezig met rijles ![]() | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 11:05 |
quote:Brommer! ![]() | |
tonks | maandag 11 december 2006 @ 11:08 |
![]() ![]() | |
Cammy | maandag 11 december 2006 @ 11:15 |
Ik had gisteravond de trein maar genomen, voor het geval het vanochtend druk zou zijn... de trein van kwart voor 8, bleek de trein van kwart over 7 te zijn. bij Cuijk werden we vriendelijk verzocht om uit te stappen, omdat ze al zoveel vertraging hadden dat ze niet meer verder reden. ![]() ![]() al met al hebben we een uur in de kou op Cuijk moeten staan! geen bussen, niks. alleen maar de belofte dat de trein over 5 minuutjes kwam. ben gelukkig uiteindelijk wel aangekomen | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 11:19 |
Kom op mensen, zoek de media op, dit kan zo niet! | |
tonks | maandag 11 december 2006 @ 11:20 |
quote:Die waren er al bij ![]() | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 11:34 |
quote:Niet de landelijke, die zitten alleen maar te zeggen dat alles zo geweldig is. Niemand leest die plaatselijke krantjes. | |
tonks | maandag 11 december 2006 @ 11:39 |
quote:De gelderlander is niet echt een plaatselijk krantje | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 14:57 |
Wooow gek! Tonks, je hebt er dus 2 uur en 8 minuten over gedaan om van Cuijk naar school te kunnen ![]() ![]() Het is duidelijk dat er niks aan ons lijntje gedaan wordt voordat er iets ernstigs gebeurd. Ik denk dat zodra de eerste dode valt van benauwdheid en zuurstoftekort in de trein, we mischien wat steun van de overheid kunnen krijgen ![]() | |
tonks | maandag 11 december 2006 @ 15:00 |
Nee 3 uur ![]() | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 15:06 |
quote:Damn...WE'RE FUCKED ![]() | |
-Sandstorm- | maandag 11 december 2006 @ 15:42 |
Toy toy toy mensen ![]() Iemand nog een auto kopen ![]() | |
bemeall | maandag 11 december 2006 @ 15:52 |
Hmm het ergste is dat ik straks weer naar huis moet... in de SPITS ![]() | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 15:58 |
Deze dienstregeling is met de Wadlopers die maar 100 kph kunnen waar 125 nodig is onmogelijk te rijden... ik hoop dat Veolia snel een tussendienstregeling verzint zodat er nog iets van te maken valt... | |
Peterselieman | maandag 11 december 2006 @ 16:24 |
quote:Als ze dat doen, dan kunnen ze nog problemen krijgen met de NS, Arriva en Hermes ![]() En de provincie Limburg wil er niet aan. Veolivla heeft het namelijk zelf al eens voorgesteld | |
DutchGrecian | maandag 11 december 2006 @ 16:35 |
En het stuk Roermond-Nijmegen vind ik al het meest vreselijk stuk spoorweg in Nederland. In het zuiden zijn de treinverbindingen nu echt verbeterd maar de bussen Veolia zijn echt een ramp. De "snelbus" naar Aken gaat binnenkort eerst eventjes het hele Heuvelland langs. | |
hermandeperman | maandag 11 december 2006 @ 16:39 |
Lekkere actie dit weer ![]() En Xbox en Tonks, ga gewoon op kamers wonen ![]() | |
Merkie | maandag 11 december 2006 @ 16:46 |
quote:Jawel. | |
RealZeus | maandag 11 december 2006 @ 17:25 |
quote:Dat is waarschijnlijk om het spoor te ontlasten.Dit is de 2006 manier om mensen te vervoeren.Succes in Limburg. Ik hoorde op het nieuws dat de invoering van de nieuwe dienstregeling goed was verlopen.Ik moest gelijk aan dit topic denken (wat ook geen goed teken is,Fok-verslaafd en zulks) en geloofde het eerlijk gezegd ook niet. | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 17:39 |
quote:Dacht het niet grapjas | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 17:42 |
quote:Ik ben benieuwd hoe lang de provincie dat nog volhoudt want de dienstregeling is gewoon niet te rijden met Wadlopers.. Punt. | |
Peterselieman | maandag 11 december 2006 @ 17:45 |
Als de dienstregeling aangepast wordt, is het een zware nederlaag voor de provincie. Nu kunnen ze veolivla nog de schuld geven. Bij een aanpassing lijden de gedeputeerden zelf gezichtsverlies, omdat ze dan toegeven dat ze ingestemd hebben met een onwerkbare dienstregeling. Het is dus een prestige kwestie. | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 17:48 |
quote:De dienstregeling is werkbaar met het "oude" of het nog-niet-aanwezige materiaal. Ik ben benieuwd hoe lang Veolia dit toelaat. Zou me niets verbazen als ze hiervoor naar de rechter stappen. De periode tussen de toewijzing van de consessie en de ingang hiervan was ook veel te kort, daar kan je geen materiaal bestellen. | |
Wouser | maandag 11 december 2006 @ 17:57 |
Die hele traject zuigt enorm!!!quote: | |
Peterselieman | maandag 11 december 2006 @ 17:58 |
Het is allemaal met de Franse slag gegaan. Veolivla hoopte op het beschikbaar komen van DM'90 voor 1 jaar, maar dat gebeurde niet. Iets wat de treinkenners allang wisten. In plaats daarvan worden er wadlopers gestuurd naar het zuiden. De dienstregeling dient daaraan aangepast te worden. Ook dit is al enkele maanden bekend. Het enige wat jullie in het zuiden kan redden, is een werkbare dienstregeling en meer treinstellen (welke er niet zijn). De werkbare dienstregeling is de prestige strijd en ja dat wordt uitgevochten over de hoofden van de reizigers. Het nieuwe materieel wordt eind 2007 geleverd, iets wat in treinenland erg snel is. | |
Wouser | maandag 11 december 2006 @ 18:01 |
oh ja trouwens mijn ochtendverslag....quote: | |
valing | maandag 11 december 2006 @ 18:09 |
quote:De SP heeft al kamervragen gesteld ![]() http://www.gelderlander.nl/maasland/article912979.ece dit was de eerste dag dat ik blij was dat ik stage had ![]() | |
Wouser | maandag 11 december 2006 @ 18:16 |
Waarom zie ik niks van de vertragingen in dagblad de limburg http://www.limburger.nl | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 18:16 |
Klachten ook naar de provincie sturen, die heeft voor deze dienstregeling en belabberde aanbesteding gezorgd. | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 18:19 |
Aangezien ik de trein wel kan vergeten, moet ik om 7 uur op het station staan om nog kans te maken om op tijd op school te komen (met de bus). Dit betekent dus 30 minuten eerder op en 30 minuten eerder naar bed. Aangezien ook de terugweg langer zal duren hou ik steeds minder vrije tijd over ![]() | |
Spacemonkeh | maandag 11 december 2006 @ 18:45 |
tvp ![]() [ Bericht 49% gewijzigd door Spacemonkeh op 11-12-2006 18:55:12 ] | |
Shakes | maandag 11 december 2006 @ 19:15 |
Och zeik niet. Het is nu even kut maar kijk eens naar de bussen. Allemaal spliksplinternieuwe bussen... Mooi toch marktwerking? Hermes reed en niet op tijd en met aftandse bussen. Veolia doet tenminste een ding goed. Dat de treinen oud zijn en langzaam is ook niet geheel de schuld van Veolia. Ze hebben nadat het traject aan het is toebesteed meteen nieuwe treinen besteld. Dan gaat het allemaal goedkomen, alleen jammer dat het zo lang nog duurt. Gelukkig hoef ik maar 3x per week naar Nijmegen en na de kerst slechts 2x en even daarna beginnen met afstuderen. Ben ik van de trein af maar over een jaar kun je beter Veolia hebben dan NS, daar ben ik van overtuigd. | |
Eix | maandag 11 december 2006 @ 19:16 |
quote:Nauwnauw. ![]() quote:Omdat een krant meestal het nieuws geeft van een dag eerder, sufkut. ![]() ![]() | |
Eix | maandag 11 december 2006 @ 19:17 |
quote:Zondag reden er anders ook nog een heleboel Hermes bussen als Veolia bus hier in Sittard rond. Niet alle bussen zijn nieuw dus.. | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 19:25 |
quote:Allemaal leuk en aardig, maar Veolia heeft ons eerst lekker gemaakt met een kwartierdienst met treinen met airco die vanaf 10 december zouden rijden. Dit is niet waargemaakt en het bezorgt ons een jaar lang ellende. Goede bussen inzetten is ook wel het minste dat ze konden doen na ons dit geflikt te hebben en ons opschepen met die vooroorlogse en veel te kleine rammelbakken. Er hadden veel betere afspraken gemaakt moeten worden over het spoorwegmateriaal, dit is niet alleen de schuld van Veolia, maar wel gedeeltelijk. Verder heb ik gehoord dat er vanochtend te weinig bussen zijn ingezet. | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 19:32 |
quote:Idd, je moet geen beloftes doen die je niet kan houden. | |
Peterselieman | maandag 11 december 2006 @ 19:35 |
De treinen zijn niet vooroorlogs, maar stammen uit het begin van de jaren '80 ![]() | |
Q. | maandag 11 december 2006 @ 19:37 |
quote:Dat was anders voor een heleboel oorlogen hoor. ![]() | |
Xbox_360 | maandag 11 december 2006 @ 19:38 |
quote:Je moet het niet al te letterlijk nemen ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 december 2006 @ 19:45 |
Wij hebben er al veel te lang van mogen genieten. Nu mogen wij ook eens plezier hebben ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 december 2006 @ 19:48 |
zoals verwacht:quote: | |
Apfel | maandag 11 december 2006 @ 20:49 |
Pffffffffffff, in de randstad krijgen ze intercity's met draadloos internet. Wij kunnen al blij zijn als we in de trein kunnen en op plek B kunnen komen. ![]() ![]() | |
RealZeus | maandag 11 december 2006 @ 21:15 |
En nou mogen die randstedelingen hopen dat dat geen loze beloftes zijn. Dat ze,i.p.v. intercity's met draadloos internet ,draadloze intercity,s met internet krijgen. | |
Wouser | maandag 11 december 2006 @ 21:35 |
quote:Idd vind ik ook is echt gewoon oneerlijk.. ![]() | |
Ferdo | maandag 11 december 2006 @ 21:44 |
quote:En die vrachtwagens hebben op de terugweg gelijk de Buffels maar meegenomen? Komisch gezicht trouwens, die stoptrein Gn-Zl nu: dieseltreinen op een volledig geëlectrificeerd traject. ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 december 2006 @ 21:48 |
Dat was met Plan U oplaatst ook al het geval. Dat van die wadloper is al weer een tijdje geleden. De wadlopers hebben in het verleden verschillende zware ongelukken meegemaakt, maar de stellen hebben tot nu toe alle ongelukken overleefd! | |
Ofyles2 | dinsdag 12 december 2006 @ 00:27 |
Dat Veolia binnen nu en een jaar zwaar concours gaat maken! Maar ja, Franse bedrijven denken alleen aan hun eigen en financieel belang en voor de rest mag iedereen stikken. Arriva geef ik nog kansen. | |
Peterselieman | dinsdag 12 december 2006 @ 00:33 |
Arriva zou het geen haar beter doen, net als xx trouwens. De reiziger staat niet meer voorop tegenwoordig. | |
Xbox_360 | dinsdag 12 december 2006 @ 06:09 |
Gadverdamme, ben al om 10 voor 6 opgestaan, ik wil wel op tijd komen vandaag ![]() "ik MOET vandaag op tijd op school komen!" infopaalmongool: dan had je vervangend vervoer moeten regelen dat zeker op tijd was geweest hij weer: vervangend vervoer? VERVANGEND VERVOER? JULLIE horen MIJ te vervoeren GODVERDE&^# en $#$%@#$*#$&^#%@$ en &*#$#^$#&*# ![]() Schandalig trouwens, intercity's met draadloos internet ![]() ![]() ![]() | |
Q. | dinsdag 12 december 2006 @ 06:53 |
Nee, die vertragingen gingen dan ook over de NS die jullie DM'90s gebruiken om mooie sier te maken elders. | |
Q. | dinsdag 12 december 2006 @ 08:13 |
Er stond vandaag een column over de Maaslijn in de Spits van de voorzitter van ROVER. | |
pkeijsers | dinsdag 12 december 2006 @ 08:22 |
quote:Hmm.. ik zit liever in een oudere bus die tenminste ongeveer op tijd rijdt, dan in een nieuw geval van veolivla dat óf minstens een kwartier te laat is (halverwege de route, tel maar uit wat daar dan nog bij kan komen...) óf gewoon een paar dorpen in de route overslaat.. Naja, laten we maar hopen dat het gewoon opstartproblemen zijn.. | |
bemeall | dinsdag 12 december 2006 @ 10:00 |
quote:Hmm, die heb ik vanmorgen dan met mijn duffe kop gemist ![]() Vanmorgen zat er overigens in mijn geval al een beetje verbetering in, ik kon iig in de trein instappen. Het was wel stervensdruk, maar het waren tenminste al twee stellen... ![]() | |
Q. | dinsdag 12 december 2006 @ 10:09 |
Column is te lezen op www.spitsnet.nl rechtsboven. | |
tonks | dinsdag 12 december 2006 @ 10:11 |
http://www.gelderlander.nl/maasland/article916920.ece Hier een bericht over mijn station ![]() | |
Wouser | dinsdag 12 december 2006 @ 11:49 |
quote:Goeie column voor de reiziger met een KAARTJE, maar niet voor de studenten met een OV wat hebben wij aan 50% korting??? Wij hebben een OV kaart of gaan ze de helft van ons OV terugbetalen in dat geval heb ik niks gezegd dan. Maar door die shit dienstregeling heb ik gister 2uur les gemist en vandaag... vind echt niet normaal... bij mij mogen ze het studiegeld lekker gaan betalen als ik nog meer lessen ga missen door die shit vervoer... Ochtend verslag: Echt te erg voor woorden gewoon vanochtend... Komt Bus aan van 7:45, rijd dit keer gelukkig niet door... maar Bus was PROP EN PROP vol... serieus was net een bliksardientjes... was echt zoiets als dit... http://www.youtube.com/watch?v=dLOVH1xVlF8 zo vol was het als we een ongeluk hadden gehad was dat het grootste busongeluk ooit... Echt ga morgen me camera meeneme en foto'tjes maken, en vervolgens dan naar Dagblad de Limburger sturen... hun maar zitten te zegge in de krant dat het allemaal zo goed gaat, behalve met de maaslijn | |
Q. | dinsdag 12 december 2006 @ 11:53 |
Stuur brieven naar de LANDELIJKE media, niet alleen naar het lokale huppelflups-krantje, zorg dat de provincie LANDELIJK negatief in het nieuws komt, de enige manier om hier iets aan te doen! | |
tonks | dinsdag 12 december 2006 @ 11:54 |
Vanmorgen was bij mij trouwens echt mega relaxed ![]() | |
Wouser | dinsdag 12 december 2006 @ 12:03 |
quote:ben ook van plan ![]() | |
Shakes | dinsdag 12 december 2006 @ 13:07 |
De treinen reden voor mij niet verder dan Cuijk. Wel lastig als je in Nijmegen moet zijn en er gaan geen bussen van Cuijk naar Nijmegen. Aangezien ik slechts 2u college had was het niet meer zinnig om nog te gaan dus kon ik weer naar huis. Bij de NS kon je geld-terug-bij-vertraging formulieren invullen. Hoe zit dit bij Veolia? Het is niet geheel de schuld van Veolia maar vooral van de provincie Limburg (overheid doet altijd alles fout) maar toch. Ga na de kerst denk ik maar met de auto. Zo lang hoef ik ook niet meer, nog tot februari 2x per week daarna misschien iets meer en dan afstuderen. Eindelijk van het ov af. Kwam er ook net achter dat er geen bus meer komt waar ik woon, altijd lastig. | |
Apfel | dinsdag 12 december 2006 @ 16:20 |
Vandaag weer lekker te laat op me werk. ![]() Dit topic gaat hoe dan ook een 2e deel krijgen. | |
Q. | dinsdag 12 december 2006 @ 16:31 |
Berichten in De Gelderlander: http://www.gelderlander.nl/maasland/article915812.ece http://www.gelderlander.nl/maasland/article916918.ece http://www.gelderlander.nl/maasland/article916921.ece http://www.gelderlander.nl/maasland/article916920.ece Klik daar ook even op reageren en copy-paste uw verhalen aldaar. Hoe meer hoe beter. | |
tonks | dinsdag 12 december 2006 @ 17:12 |
Dit is gewoon dom. Zit hier in de bus met 6 anderen terwijl er 100 mensen op de trein aan het wachten zijn. Hij vertrekt iets later maar je word tenminste niet film gedrukt | |
PDOA | dinsdag 12 december 2006 @ 17:20 |
Who gives a fuck? Ik kom daar nooit. | |
Stretto | dinsdag 12 december 2006 @ 19:03 |
-edit- Nee. [ Bericht 92% gewijzigd door Biogarde op 12-12-2006 19:04:07 ] | |
ZuAndy | dinsdag 12 december 2006 @ 19:16 |
Vandaag ook een drama @ station Cuijk. De trein van 10.05 ging NIET de trein van 10.35 ook NIET en van 11.05 had 20 minuten vertraging ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door ZuAndy op 12-12-2006 19:30:25 ] | |
Wouser | dinsdag 12 december 2006 @ 19:40 |
quote:Wij wel en een beetje medelijden staat wel op z'n plaatst aangezien jullie in de Randstad toch alles krijgen ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 12 december 2006 @ 19:41 |
Ik stond vanochtend om 5 voor 7 op het station. De trein kwam op tijd aanrijden, maar zat al redelijk vol en was eigenlijk te kort. Dus ik dacht: ik ga wel met de bus, kom ik ook op tijd. Ik zat in de snelbus die direct van Boxmeer naar Nijmegen ging. Hij vertrok wel te laat, maar hij wachtte op de bus vanuit een andere richting (Helmond ofzo?). De bus doet er inderdaad langer over. Vooral in Nijmegen is het vrij ellendig vanwege rotondes, stoplichten, kruispunten enz. Er zaten volgens mij maar 10, mischien nog wel minder mensen in die bus ![]() Ik zou het liefst ook met de trein gaan, maargoed, ik heb gewoon totaal geen trek in die kuttreinen. Al heb ik ook geen trek in langere reistijden ![]() Trouwens: quote:(quote uit dit bericht van de Gelderlander) Die Bob ken ik ![]() ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 12 december 2006 @ 19:43 |
quote:Mischien heb je het nog niet gemerkt, maar er zijn behalve jij nog meer mensen op deze wereld. | |
Merkie | dinsdag 12 december 2006 @ 19:46 |
quote:Mwoah, ik zit dagelijks in een bus waarbij de buschauffeur de deuren dichtgooit omdat er geen mensen meer bijpassen (die nog wel buiten staan te wachten). | |
Wouser | dinsdag 12 december 2006 @ 19:48 |
Morgen kunnen jullie trouwens leuke foto's verwachten over mijn propvolle bus... | |
Xbox_360 | dinsdag 12 december 2006 @ 20:34 |
Bij m'n broertje was trouwens een schroefje uit het plafond van de wadloper op z'n hoofd gevallen ![]() ![]() | |
-Sandstorm- | dinsdag 12 december 2006 @ 20:40 |
quote:Heeft ie het er terug in geschroefd ? Dadelijk vet ongeluk enzo | |
Xbox_360 | dinsdag 12 december 2006 @ 20:44 |
quote:Nee, hij liet het met volle trots aan mij zien ![]() | |
Ferdo | dinsdag 12 december 2006 @ 20:51 |
quote:Ga je overal zulke posts plaatsen? Probeer je zo je postcount op Tong80-niveau te brengen of zo? ![]() En wat een ellende daar. Kunnen ze beter gaan werken onder de naam V(eol)iasco of zo. ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 12 december 2006 @ 21:09 |
Veoliasco ![]() | |
Sheepcidus | dinsdag 12 december 2006 @ 22:23 |
De bussen in Nijmegen zijn nu ook zo lekker vol, doordat die trein naar Heyendaal niet reed vandaag. ![]() | |
DJJoris | dinsdag 12 december 2006 @ 23:09 |
quote:Veolia heeft dus niet zo een regeling geloof ik ![]() Het is dus balen vrees ik. Volgende maand moet ik weer eens die kant op en houd mijn hart vast met hoe druk het is en hoe soepel het zal gaan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 december 2006 @ 23:10 |
Ze hebben wel degelijk formuliertjes, alleen waren deze maandag nog niet geleverd ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 12 december 2006 @ 23:23 |
Een nieuw Limburgse uitdrukking: Van de Maas in de Seine belanden. ![]() Maar wees niet gevreesd, mijn Limburgse kameraden. Als jullie geluk hebben is dit volgens mij het laatste avontuur van Veolia op ijzeren staven. Ik meen me te herinneren dat ze in 2004 een Engelse spoorlijn zijn kwijtgeraakt wegens zwendelachtige praktijken. | |
Da_Ripper | dinsdag 12 december 2006 @ 23:24 |
dit verklaard die paar norse blikken maandag. Kwam daar rustig met mn mp3 speler op op mn fiets op station Cuijk. Stond barstensvol.. vond het al raar. Gewoon 5 min gewacht en daar was mn trein...Gelukkig hoef ik niet meer dagelijks met de trein. Heb medelijden met al die dat wel moeten [ Bericht 98% gewijzigd door Da_Ripper op 12-12-2006 23:35:49 ] | |
valing | dinsdag 12 december 2006 @ 23:44 |
quote:je merkt dan toch meteen of een Wadslomer staat of een Buffel? | |
Da_Ripper | dinsdag 12 december 2006 @ 23:50 |
idd, moest de glimlach bedwingen toen ik die lelijke wadloper voor me zag stoppen was het eerste minpuntje, en omdat ik verder geen vertraging onderging, bleef het hierbij | |
Q. | woensdag 13 december 2006 @ 07:05 |
quote:Die komen rond eind 2007. ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 13 december 2006 @ 18:59 |
Ik zat vandaag zowel op de reis heen als de reis terug in de bus. Op de heenweg zat ik met nog geen 10 andere mensen in op de terugweg zat ik met 5 andere in de bus, inclusief chauffeur ![]() ![]() | |
Q. | woensdag 13 december 2006 @ 19:02 |
![]() Typisch. | |
Xbox_360 | woensdag 13 december 2006 @ 19:06 |
quote:Kijk, dat was afgelopen maandag in Cuijk. De trein reed niet verder dan Cuijk en daarom moest iedereen in de bus. Ik neem de bus van 7 uur 's ochtends (in de praktijk is ie alleen nog maar 7:15 vertrokken ![]() ![]() ![]() | |
-Sandstorm- | woensdag 13 december 2006 @ 19:09 |
![]() | |
Xbox_360 | woensdag 13 december 2006 @ 21:20 |
quote:Kijk nog eens goed naar die foto ![]() Die met die pijl bij z'n kop ken ik, hij had was dus blijkbaar tegen de infopaal staan schelden ![]() | |
bemeall | woensdag 13 december 2006 @ 21:34 |
Ach het was best gezellig daar op het peron ![]() Het ergste was dat nog niet eens iedereen in de trein kon die daarna kwam ![]() | |
bemeall | woensdag 13 december 2006 @ 21:38 |
Hmm, vanmorgen schijnt trouwens ongeveer dezelfde situatie geweest te zijn als afgelopen maandag:![]() Plaatje komt van Somda | |
Xbox_360 | woensdag 13 december 2006 @ 21:40 |
En daarom ga ik met de bus ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 december 2006 @ 21:45 |
quote:Even het plaatje weer neergezet om een uitspraak van een Arriva medewerker kracht bij te zetten. De uitspraak komt van een ander forum. De treinen zijn niet te kort, maar er staan te veel mensen op het perron. Dit is gezegd naar aanleiding van de problemen met de GTW's in het noorden. Vond m wel toepasselijk. | |
Xbox_360 | woensdag 13 december 2006 @ 21:55 |
De treinen zijn lang genoeg. Er zijn alleen teveel mensen die er mee willen reizen ![]() | |
Q. | woensdag 13 december 2006 @ 22:18 |
Damn, die foto's alleen al... wat een drama! | |
Ferdo | woensdag 13 december 2006 @ 22:21 |
quote:Zal wel afgeleid zijn van de Roemeense dictator Ceaucescu: "Er is geen gebrek aan voedsel, maar de Roemenen eten gewoon teveel". ![]() | |
Wouser | donderdag 14 december 2006 @ 12:33 |
Oef man echt geluk gehad dat de bus niet doorreed vanochtend... om 7:15 was echt al druk gewoon... | |
Da_Ripper | donderdag 14 december 2006 @ 12:37 |
dagelijkse updates foto's? | |
Wouser | vrijdag 15 december 2006 @ 19:29 |
Me bus van 7:15 reed gewoon door ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 15 december 2006 @ 21:50 |
quote:Nog een uur eerder op dan? ![]() | |
tonks | vrijdag 15 december 2006 @ 21:51 |
het boeit me eigenlijk niet zo veel meer ![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 15 december 2006 @ 21:54 |
Ik ga (indien mogelijk) alleen maar met de bus. Zit bijna nooit iemand in. Als de bus er net zo lang over zou doen als de trein had ie stampvol gezeten ![]() | |
Da_Ripper | maandag 18 december 2006 @ 17:55 |
![]() Cuijk-Nijmegen 14:05 kwam pas 14:40 + nadat een trein vanuit Boxmeer niet verder reed dan Cuijk. Hoe moeilijk is het nu om een beetje planning te maken...stelletje amateurs ![]() | |
Q. | maandag 18 december 2006 @ 17:57 |
quote:Dat mag niet van de provincie want dan voldoen ze niet aan de consessie. ![]() Zolang de provincie niet toegeeft blijft het drama. Want ook met meer wadlopers is deze dienstregeling gewoon niet te rijden met dit materieel. ![]() | |
Da_Ripper | maandag 18 december 2006 @ 18:09 |
quote:consessie.. ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 december 2006 @ 18:20 |
Vervoerders moeten zich inschrijven volgens de eisen die een overheid aan het openbaar vervoer in dat gebied heeft gesteld. Dit recht om in een gebied te mogen rijden, wordt een concessie genoemd. De vervoerder dient zich aan de afspraken gemaakt zijn bij de gunning van de concessie te houden. Als er wijzigingen zijn dan dienen die goedgekeurd te worden. Hier zit het probleem. | |
Q. | maandag 18 december 2006 @ 18:29 |
Met een "c" dus. Het is nog vroeg. | |
Da_Ripper | maandag 18 december 2006 @ 18:32 |
Waarom heeft die Viotralala dan niet dezelfde afspraken gemaakt die de NS al had? 1 freaking lijn, niet alsof er nog een ander traject halverwege bijkomt. Je hebt de vertrektijden - je hebt de afstand - je hebt het materieel - tadaa een dienstregeling!! Zo moeilijk lijkt me dat niet | |
Q. | maandag 18 december 2006 @ 18:33 |
Ze hebben zelfs scherpere afspraken, oa kwartierdienst. En nee, die komen ze idd niet na. Dus moeten ze boetes gaan betalen aan de provincie. Die dat vervolgens _niet_ gebruikt voor verbetering van het OV. Zo werkt het in aanbestedingsland. Iedereen verliest. En de klant nog het meeste. ![]() | |
Q. | maandag 18 december 2006 @ 18:34 |
En de dienstregeling is gemaakt voor het DM'90 materieel wat er eerst reed, en dat is een heel stuk rapper dan de Wadlopertjes (max van 140 tegen 100). Tja, dan werkt dat niet. Over een jaar wordt het hopelijk beter. Dan komen de nieuwe GTWtjes. Mits ze daar niet dezelfde problemen mee hebben als ze nu in Groningen/Friesland hebben. ![]() | |
Merkie | maandag 18 december 2006 @ 18:53 |
Q. wil machinist worden merk ik. | |
Q. | maandag 18 december 2006 @ 19:02 |
Alles beter dan wat ik nu ben. ![]() | |
Merkie | maandag 18 december 2006 @ 19:15 |
quote:Slecht zelfbeeld, spijtig. | |
Xbox_360 | maandag 18 december 2006 @ 20:19 |
Wie weet gaan ze eerst alle perrons verlagen voor de uitschuiftrappen van de GTW's omdat ze anders tegen het perron aankomen en zo zelfmoord plegen ![]() Ik heb vandaag trouwens anderhalf uur gedaan over Boxmeer - Arnhem ![]() ![]() ![]() | |
Da_Ripper | maandag 18 december 2006 @ 20:41 |
Stond deze Maaslijn ook niet bekend als de Zelfmoord-lijn? Misschien dat ze daarom zo onregelmatig rijden? of is dit over het randje? ![]() | |
Xbox_360 | maandag 18 december 2006 @ 20:49 |
quote:Volgens mij ben je in de war met een andere lijn ![]() ![]() En zelfs als het een zelfmoord-lijn was, nu zal het dat zeker niet meer zijn. De treinen rijden waarschijnlijk niet eens hard genoeg om serieuse verwondingen te kunnen veroorzaken ![]() | |
Da_Ripper | maandag 18 december 2006 @ 20:57 |
Zat er n keer in toen een man vlak bij Heyendaal ervoor sprong. Toen was er ook nog dat 14 jarig meisje dat bij Cuijk-Noord ervoor sprong ![]() | |
Xbox_360 | maandag 18 december 2006 @ 21:01 |
quote:Cuijk-Noord, is dat niet de ghetto van Cuijk? Lekker trouwens.. je hebt er toch niks van gezien of wel? | |
Steve-O | maandag 18 december 2006 @ 21:11 |
Lang leve de Randstad 4 treinen per uur op mijn kleine kutstation ![]() ![]() ![]() en nog vind ik 4 te weinig ![]() | |
tonks | maandag 18 december 2006 @ 21:27 |
quote:Dat was mijn vriendin ![]() Een vriendin van mij bedoel ik ![]() | |
Xbox_360 | maandag 18 december 2006 @ 21:41 |
quote:Gecondoleerd ![]() | |
Xbox_360 | maandag 18 december 2006 @ 21:42 |
quote:You fucking prick ![]() | |
Da_Ripper | dinsdag 19 december 2006 @ 00:01 |
quote:Wolla is de ghetto van Cuijk ![]() nee niets gezien, maar was best trippe. Zat helemaal voorin, beetje muziek luisteren. Opeens hoorde je iets onder de trein doorrollen... iedereen keek elkaar verbaasd aan, machinist meteen op de rem. Na een uur ofzo mochten we er pas uit, ze hadden toen alles al opgeruimd (of wat er van over was). Moesten toen doorlopen naar de eerste overgang en daar nog n half uur op de bus gewacht. Maar goed, je gaat niet klagen op zo'n moment. (bij die man dan, bij dat meisje was ik niet bij, xag de trein wel stilstaan vanaf de weg) | |
Q. | dinsdag 19 december 2006 @ 19:09 |
Uit de Gelderlander: Boetes niet mals voor vervoerder Dinsdag, 19 december 2006 - Mocht Veolia er over enkele weken nog eenzelfde potje van maken op de Maaslijn tussen Nijmegen en Roermond als bij de start vorige week, dan zijn sancties onvermijdelijk. Boetes lopen dan al snel in de tonnen. Veolia Transport hoeft zich nu, aldus toezichthouder provincie Limburg, nog geen zorgen te maken dat op korte termijn sancties opgelegd worden. Sancties omdat de nieuwe vervoerder op de Maaslijn, en dan vooral op het drukke traject Boxmeer-Nijmegen met Cuijk als knelpunt, treinen maar niet op tijd kan laten rijden door een tekort aan treinstellen. De eerste dagen liepen de vertragingen zelfs op tot een halfuur. In het weekeinde waren er volgens Veolia geen problemen. De ochtendspits op de Maaslijn kende gisteren, aldus de vervoerder, twee treinen met tien minuten vertraging. ?We zijn net een week onderweg met de nieuwe dienstregeling van deze nieuwe vervoerder?, reageert een woordvoerder namens verantwoordelijk gedeputeerde Vestjens. ?Het bedrijf moet een kans krijgen te laten zien dat ze er alles aan doet zich te verbeteren.? Vestjens heeft laten weten het vroeg genoeg te vinden wanneer in de eerste helft van januari de balans opgemaakt wordt. Mocht het van origine Franse transportbedrijf, sinds 1994 in Nederland actief, er dan nog steeds een puinhoop van maken, dan lijken sancties in de vorm van boetes onvermijdelijk. ?Dan praat je over forse bedragen die in de concessie-overeenkomst zijn vastgelegd?, aldus de provinciewoordvoerder. ?Dan gaat het niet om een paar honderd euro, maar dan praten we over boetes die beginnen bij een ton en dan oplopen. Boetes moeten wel effect hebben, bij kleine bedragen is dat moeilijk.? Dit najaar kreeg een vervoerder in Amsterdam nog een boete van 1,4 miljoen euro opgelegd door de opdrachtgever vanwege niet nakomen van prestatie-afspraken. In mei dit jaar werd bekend dat Veolia voor 1,2 miljard gedurende tien jaar al het openbaar vervoer in Limburg krijgt. Voor deze grootste aanbesteding ooit in de provincie hadden negen vervoerders interesse. Marktwerking moet volgens deskundigen leiden tot een efficiënter en klantvriendelijker openbaar vervoer. ?Veolia is een duidelijke winnaar?, zei Vestjens dit voorjaar over Veolia. Vanaf medio januari zal in het provinciehuis hoe dan ook ? dan rijden de treinen een maand volgens nieuw reisschema ? serieus gekeken worden waar de knelpunten liggen. ?De beoordeling van prestaties is in de opdracht aan de vervoerder in termijnen vastgelegd. Die lopen uiteen van een maand tot een jaar. Zaken als kwaliteit van vervoer, punctualiteit van treinen en mate van klanttevredenheid worden dan beoordeeld.? Maar hopen dat dan ook serieus gekeken wordt naar de concessie-eisen, opgesteld door diezelfde provincie als opdrachtgever. | |
Peterselieman | dinsdag 19 december 2006 @ 19:11 |
Het loopt dus nog niet geheel lekker bij Veolivla ![]() | |
Apfel | dinsdag 19 december 2006 @ 20:14 |
Ik moet donderdag om half 9 in Elst zijn. Denk dat ik maar om half 6 vertrek uit Venray. ![]() | |
Shakes | dinsdag 19 december 2006 @ 20:28 |
quote:Zo erg is het ook niet (al moet ik bekennen naar belangrijke dingen met de auto te gaan!). Heel soms kom je niet verder dan Cuijk maar normaals 'slechts' 10 minuten vertraging! Dat is vrij normaal nu in Venray richting Nijmegen - zeg maar standaard. Ook moet je gaan staan! Pak een trein van xx:15, die zitten over het algemeen minder vol (al moet je misschien nog staan maar die kans is kleiner). | |
Xbox_360 | dinsdag 19 december 2006 @ 21:00 |
Boetes voor Veolia? Geef liever de NS boetes voor het niet aanbieden van treinstellen. Nou ja, alleen voor 10 jaar om er maar weer mooi mee weg te komen ![]() ![]() Jammer dat de tijden van de bussen soms zo sterk verschillen van de officiele tijd ![]() ![]() | |
Xbox_360 | maandag 15 januari 2007 @ 22:03 |
In maart krijgen we er 17 treinstellen bij heb ik gelezen ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 22:12 |
Er is een versnelde invoer van stellen in het noorden, dus het zou kunnen. Jullie hebben afgelopen vrijdag de 3231 al gekregen | |
Xbox_360 | maandag 15 januari 2007 @ 22:16 |
quote:Hoe herken ik de 3231? ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 22:21 |
Aan het nummer dat op het stel staat ![]() Ook slingert dit stel iets meer dan de andere stellen ![]() | |
Xbox_360 | maandag 15 januari 2007 @ 22:21 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 22:25 |
Het vertrek van dit stel heeft er mede voor gezorgd dat er al voor de 2e werkdag achtereen GTW'tjes op Leeuwarden-Groningen rijden in de spitsuren. | |
Robin2130 | maandag 15 januari 2007 @ 22:26 |
quote:Dat ding is verschrikkelijk ![]() Maar Wadlopers in Limburg vind ik niet echt passen. Zullen ze die dingen dan omdopen in koeienvlaaien? ![]() | |
Xbox_360 | maandag 15 januari 2007 @ 22:34 |
quote:Dan hebbe we helemaal niks meer ![]() ![]() Jou icon is trouwens verrekte irritant ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 januari 2007 @ 23:32 |
Persoonlijk vind ik buffels beter. Een beetje comfortabeler voor de langere afstand. | |
Xbox_360 | maandag 15 januari 2007 @ 23:42 |
quote:ja is ook zo, maar je had wel te weinig beenruimte als er iemand tegenover je zat, maar de stoelen zaten iets beter en de treine zelf zijn wat minder rumoerig ![]() | |
SEMTEX | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:15 |
Veolia is helemaal kut trouwens, ze hebben ook het busvervoer in Maastricht overgenomen. De stadsbussen rijden niet meer op tijd, haltevermeldingen zijn van de borden verdwenen en er rijden echt ontiegelijk veel bussen zonder nummer rond (en ja, die hebben dan gewoon dienst). | |
Devlinsect | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:20 |
quote:wie wil er nou in maastricht (zonder hoofdletter) wonen. ![]() | |
SEMTEX | dinsdag 16 januari 2007 @ 13:38 |
quote:Precies! (ik woon er nl. niet ![]() | |
Devlinsect | dinsdag 16 januari 2007 @ 14:58 |
quote:Sittard is ook boem lauw je weet ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:12 |
Woow, we zitte al bijna vol ![]() Volgens dit topic is het busvervoer er in Limburg trouwens alleen maar op vooruit gegaan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:28 |
Lees het eens met een knipoog ![]() | |
SuperUli | dinsdag 16 januari 2007 @ 15:34 |
Wat een trage zaadtrein is dat zeg, Nijmegen-Roermond ![]() Trage zooi is het. ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 16 januari 2007 @ 16:54 |
quote:Je hoort em constant touren maken, en nog niet vooruitkomen he ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:01 |
Het eerste stel uit de serie was eind vorig jaar al 25 jaar oud | |
Xbox_360 | dinsdag 16 januari 2007 @ 17:05 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 januari 2007 @ 21:52 |
Ik las dat er vandaag een stel met wat brandschade rondreed. Maar vertragingen heb ik niet gezien voor de maaslijn vandaag. | |
Xbox_360 | dinsdag 16 januari 2007 @ 22:08 |
quote:Niks van gemerkt ![]() ![]() | |
BadKeukenTegel | woensdag 17 januari 2007 @ 11:29 |
In die regio hebben ze toch helemaal geen openbaar vervoer nodig? | |
tonks | woensdag 17 januari 2007 @ 11:31 |
En waarom? | |
BadKeukenTegel | woensdag 17 januari 2007 @ 11:35 |
Ik was het woordje extra vergeten. | |
Xbox_360 | woensdag 17 januari 2007 @ 14:42 |
Trein van half 1 reed niet, kutzooi ![]() ![]() ![]() | |
tonks | woensdag 17 januari 2007 @ 14:42 |
Hey x360 pak die noodbussen eens joh | |
Xbox_360 | woensdag 17 januari 2007 @ 14:44 |
quote:Om half 1? ![]() | |
Remco | woensdag 17 januari 2007 @ 19:45 |
quote:Van de meeste buffels hebben ze de bovenkant al wit geschilderd om die reden, en nee het is anders echt niet te doen ![]() | |
PartyAnimal87 | woensdag 17 januari 2007 @ 19:59 |
zaterdag waarschijnlijk met de trein naar V'beek, eens kijken wat 't is ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 17 januari 2007 @ 20:11 |
quote:Zaterdag is nog wel te doen denk ik |