Alle westerse staten doen dat. Ik ben voor een ministaat geheel direct via internet referenda.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:03 schreef MariekskeBaby het volgende:
Een kennis van mij vertelde laatst dat hij het niet meer kon hebben hoe iedereen op deze aardbol maar misbruik van de Nederlandse staat maakte en hijzelf niet. Toen bedacht hij bij zichzelf laat ik zelf ook misbruik van de staat maken. Nu stemt hij SP en nadat hij zijn studie af heeft vertrekt hij naar de VS, tot die tijd wil hij Nederland helemaal leegzuigen. Het volk krijgt wat het verdient voegde hij er nog aan toe. Quote van Adolf Hitler btw.
Stem voor de ondergang, stem SP.
Aan alle hardwerkende mensen wil ik zeggen, verhuis nu het nog kan. Verlaat dit zinkende schip waar je je als Nederlander niet meer thuis kan voelen. Snuif die heerlijk schone berglucht op. Geen Marokkanen meer. Alleen jij, je 3 auto's en een dikke villa ter waarde van een Hollands flatje.
52% of meer inkomstenbelasting. (stemwijzer had het al over 61%). Je zou ook daadwerkelijk gek zijn als je bovenmodaal verdient en even 61% laat inleveren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:13 schreef Secretus het volgende:
He, mijn trainster zei laatst ook iets gelijkaardigs over de Belgische sportmannen en vrouwen hier (in België dus) Hun hele jeugd en training trainen ze in clubs en faciliteiten die zwaar door de staat geholpen worden en subsidies krijgen, en met dure apparatuur (Vergis je vooral niet in de prijzen van fitness apparatuur en toebehoren, echt schandalig duur). Maar wanneer ze eenmaal geld beginnen te verdienen en iets kunnen teruggeven aan de staat, vertrekken ze naar Monaco
Groot gelijk heb je.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:24 schreef Shivo het volgende:
Ik stem PvdD en vertrek binnenkort ook naar de Steets. En ik heb een peperdure studie van 7 jaar achter de rug. Telt dat ook?
hahahaquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:24 schreef Shivo het volgende:
Ik stem PvdD en vertrek binnenkort ook naar de Steets. En ik heb een peperdure studie van 7 jaar achter de rug. Telt dat ook?
Flikker maar op inderdaad - jullie hoeven we niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:03 schreef MariekskeBaby het volgende:
... Nu stemt hij SP en nadat hij zijn studie af heeft vertrekt hij naar de VS, tot die tijd wil hij Nederland helemaal leegzuigen....
good riddancequote:Op dinsdag 14 november 2006 22:24 schreef Shivo het volgende:
Owkeeeee, nu mag jij eventjes de aflevering van Zembla gaan bekijken op de vara website, of even een beetje door dit topic lezen: Zembla: vijf jaar na de bouwfraudequote:Op dinsdag 14 november 2006 22:03 schreef MariekskeBaby het volgende:
Een kennis van mij vertelde laatst dat hij het niet meer kon hebben hoe iedereen op deze aardbol maar misbruik van de Nederlandse staat maakte en hijzelf niet. Toen bedacht hij bij zichzelf laat ik zelf ook misbruik van de staat maken. Nu stemt hij SP en nadat hij zijn studie af heeft vertrekt hij naar de VS, tot die tijd wil hij Nederland helemaal leegzuigen. Het volk krijgt wat het verdient voegde hij er nog aan toe. Quote van Adolf Hitler btw.
Aan alle hardwerkende mensen wil ik zeggen, verhuis nu het nog kan. Verlaat dit zinkende schip waar je je als Nederlander niet meer thuis kan voelen. Snuif die heerlijk schone berglucht op. Geen Marokkanen meer. Alleen jij, je 3 auto's en een dikke villa ter waarde van een Hollands flatje.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:24 schreef Shivo het volgende:
Arme mensen? Net alsof je daar wat van merkt in de suburbs.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ben ook m'n studieschuld aan het op laten lopen tot heel hoog, verkoop dan m'n huis onderhands en verdamp gewoon - zodat ik alvast een voorsprong heb. Gewoon zoveel mogelijk schulden achterlaten, niets voor al die anderen over laten hier!
Maarum, alles waar jullie hier zo over vallen.. ga 'ns 'n tijdje in 1 van die volprezen landjes wonen.. je moet dat wel echt idealiseren wil je niet zien dat 't overal kut is. Neeeee Amerika is ge-wel-dig, met al die armoede, dikke mensen ... en Bush. Met een stuk beton voor je kop zie je dat misschien niet nee
Toptarief inkomstenbelasting was jarenlang 72% dus wat dat betreft mogen we eigenlijk al niet zeuren. Die 'truukjes' kun je trouwens wel vergeten hoor. Ze zijn niet gek bij de belastingdienst. Hooguit een paar procent voordeel kun je behalen met ingewikkelde fiscale constructies.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:24 schreef kwib het volgende:
[..]
52% of meer inkomstenbelasting. (stemwijzer had het al over 61%). Je zou ook daadwerkelijk gek zijn als je bovenmodaal verdient en even 61% laat inleveren.
Gelukkig zijn er via BV etc nog wel wat "trucjes" te bedenken geloof ik. Moet ik maar eens gaan leren
Nou de states, dan val je van de regen in de drupquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:24 schreef Shivo het volgende:
Hoeveel brengt het dan op?quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:03 schreef Oosthoek het volgende:
Overigens, weet de TS trouwens wel wat het koningshuis opbrengt?
Als je arm bent. Als je (relatief) rijk bent (goed verdient) is het uiteraard gewoon een beter land qua mogelijkheden, je houdt een stuk meer geld over. Óf je er wilt wonen is een ander verhaalquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ben ook m'n studieschuld aan het op laten lopen tot heel hoog, verkoop dan m'n huis onderhands en verdamp gewoon - zodat ik alvast een voorsprong heb. Gewoon zoveel mogelijk schulden achterlaten, niets voor al die anderen over laten hier!
Maarum, alles waar jullie hier zo over vallen.. ga 'ns 'n tijdje in 1 van die volprezen landjes wonen.. je moet dat wel echt idealiseren wil je niet zien dat 't overal kut is. Neeeee Amerika is ge-wel-dig, met al die armoede, dikke mensen ... en Bush. Met een stuk beton voor je kop zie je dat misschien niet nee
Tjah, je merkt het misschien niet.. echt.. maar ze zijn er wel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:59 schreef MariekskeBaby het volgende:
[..]
Arme mensen? Net alsof je daar wat van merkt in de suburbs.
Dikke mensen? Dus ga je zelf ook dik worden?
Mondelinge promotiequote:Op dinsdag 14 november 2006 23:07 schreef kamikaze het volgende:
Alleen al de mondelinge promotie van nederland draagt bij aan een betere positie voor nederland in de wereld.
Als je mobiel (geen koters + vrouw, of bereid te verhuizen) en hoog opgeleid bent is het een stuk makkelijker om naar het buitenland te gaan. Bovendien wordt je daar (mits je de competitie aangaat, de zekerheden zijn uiteraard een stuk minder) een stuk beter betaald en draag je een stuk minder af.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:07 schreef kamikaze het volgende:
ik kan nou niet goed begrijpen of je serieeus bent of compleet cynisch. ik hoop het laatste
In ieder geval mag de overheid misbruikers nog veel meer gaan aanpakken en van mij zelfs hard straffen (maatschappelijk werk, etc), maar ik kan niet zo goed zien waarom een afgestudeerde niet naar een ander land mag verhuizen en waarom je dat ziet als misbruik maken van de staat. Ok ok je krijgt redelijk wat van de staat en betaalt weinig tot niks terug, maar dat is omgekeerd toch ook zo. Al die mensen die op hun 25ste naar nederland komen leveren voor andere landen toch ook weinig op? Bovendien ga je erop voorbij wat voor invloed nederlanders weer kunnen hebben op de verhoging van welwaart in nederland. Alleen al de mondelinge promotie van nederland draagt bij aan een betere positie voor nederland in de wereld.
Ach, er wordt nu massaal weerstand geboden tegen de vergrijzing. Over een paar jaar dondert een groot deel van de hoog opgeleidden gewoon op naar de buurlanden en laat die ouderen lekker in hun sop gaar koken, of ze daar nou blij mee zijn of niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:16 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik kan me hier wel enigszins in vinden, dat 'leegslurpen van nederland' vind ik trouwens wel ontzettend overdreven.
Ontzettend gezeik hier in Nederland, pamperen van jan en allemaal die hier maar wil profiteren van alles wat we hier hebben opgebouwd. En iedereen maar braaf betalen... Als je er goed over nadenkt lijk je inderdaad wel gek.
Trouwens merk ik dat erg veel mensen dit idee hebben (grote meerderheid hogere opleiding), lijkt me een hele slechte ontwikkeling voor Nederland.
Een onschatbare hoeveelheid zeer belangrijke politieke betrekkingen. Een veelvoud waard van die schamele 100 miljoen van je waar je over loopt te mekkeren.quote:
Geweldige podcasts, aanrader!quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:19 schreef digitaLL het volgende:
Dear All:
At the request of a Dutch listener, I am inviting you all to come and listen to a show about anarchy, or how we no longer need a state!
I think you'll really enjoy the conversation, and I look forward to hearing from you all!
Best wishes,
Stefan Molyneux
Host
Freedomain Radio
www.freedomainradio.com
ooit geprobeerd een uitkering aan te vragen? Nee? dan zal k u verlichten...quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:16 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik kan me hier wel enigszins in vinden, dat 'leegslurpen van nederland' vind ik trouwens wel ontzettend overdreven.
Ontzettend gezeik hier in Nederland, pamperen van jan en allemaal die hier maar wil profiteren van alles wat we hier hebben opgebouwd. En iedereen maar braaf betalen... Als je er goed over nadenkt lijk je inderdaad wel gek.
Trouwens merk ik dat erg veel mensen dit idee hebben (grote meerderheid hogere opleiding), lijkt me een hele slechte ontwikkeling voor Nederland.
Kende jij Stef al, of heb je hem via mij ontdekt ?quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Geweldige podcasts, aanrader!
quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:21 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Een onschatbare hoeveelheid zeer belangrijke politieke betrekkingen. Een veelvoud waard van die schamele 100 miljoen van je waar je over loopt te mekkeren.
Er van uit gaande dat iedereen die naar het buitenland verkast grofweg aan m'n berekening voldoet gaat het over ongeveer tien miljard per jaar. Da's een substantieel bedrag, zeker als je meeneemt dat dit over het algemeen de mensen zijn die véél belasting zouden gaan betalen.quote:Het aantal emigranten was vorig jaar 121.000
Och...aangezien ik zelf niet dik ben (gewoon slank) kan het me weinig schelen dat er veel dikke mensen zijn: Just makes me look all that more gorgeousquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
sinds een jaartje al ongeveerquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:27 schreef digitaLL het volgende:
Kende jij Stef al, of heb je hem via mij ontdekt ?
huppa - nog een loser weg - schiet op hier. Ik dacht dat al die rechtse lui zo nationalistisch trots op hun land moesten zijn....quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Och...aangezien ik zelf niet dik ben (gewoon slank) kan het me weinig schelen dat er veel dikke mensen zijn: Just makes me look all that more gorgeous)
Ik ben ook al bezig met over d egrenzen aan het kijken, en een portfolio aan het bouwen. In de tussentijd gewoon aan mijn skillz werken, en zodra de mogelijkheid zich aanbiedt, ben ik ook foetsie. Zelfde reden als de meeste hier: de torenhoge belastingen, en het totale verval van de verzorgingsstaat waarmee de sociale solidariteit ver te zoeken is...
Vroeger konden ze het nog goed praten dat je zoveel belastingen moest betalen, want voor de rest was alles redelijk geod geregeld... maar tegenwoordig is alles duurder en slechter geworden (zorg, onderwijs, OV, etc etc)
Nope... dit landje heeft mij totaal niets meer te bieden.
Ik ben op zijn forum user: echo.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
sinds een jaartje al ongeveer
Tell me about itquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:35 schreef digitaLL het volgende:
Ik ben op zijn forum user: echo.
Heb hem een maandje geleden ontdekt en als "statist" d8 ik ook dat de staat de oplossing is voor problemen maar omdat ik zelf in de slachtoffer-industrie verzeilt raakte verloor ik mijn geloof daarin. In feite is de staat de 2e religie na de kerk. Het is het probleem ipv de oplossing.
Ik ben ook trots op het land, alleen jammer dat er zoveel kut dingen gebeuren en gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:32 schreef wijsneus het volgende:
[..]
huppa - nog een loser weg - schiet op hier. Ik dacht dat al die rechtse lui zo nationalistisch trots op hun land moesten zijn....
lees het bericht eens goed. Ik kan ook wel een simpel rekensommetje bedenken, maar ik zeg iets anders. Ik zeg dat andere landen evenveel kwijt zijn voor mensen die naar nederland gaan, dat zijn nog best wel een hoop aantal mensen, amerikanen, engelsen, polen en iraniers, etc. En dat zijn ook behoorlijk hoog opgeleide donders vaak. (maar zeker niet allemaal). Omgekeerd geld dat ook en dat levert netto ongeveer evenveel op als dat het kost.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:12 schreef Autoreply het volgende:
Ik dacht dat die van Napoleon kwam, maar dat zal ook wel niet kloppen![]()
[..]
Als je mobiel (geen koters + vrouw, of bereid te verhuizen) en hoog opgeleid bent is het een stuk makkelijker om naar het buitenland te gaan. Bovendien wordt je daar (mits je de competitie aangaat, de zekerheden zijn uiteraard een stuk minder) een stuk beter betaald en draag je een stuk minder af.
Antwoord op je vraag: 6 jaar maal 10.000 euro bijdrage aan studiekosten (collegegeld is lang niet dekkend) grofweg 14 jaar maal 5000 euro aan bijdrages voor basis- en middelbare school. Tel er nog een paar duizend euri huur- en ziektekostensubsidie bij op en zo kan ik nog wel ff door gaan. Ruim over de ton dus![]()
Netto is er een emigratie, geen immigratie. Ook is het een feit (google ff) dat de verhouding laag/hoog opgeleidden bij immigratie véél ongunstiger is als bij de emigratie. Netto importeren we dus laagopgeleidden terwijl we onze duur bekostigde hoogopgeleidden aan het buitenland kwijtraken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:43 schreef kamikaze het volgende:
[..]
lees het bericht eens goed. Ik kan ook wel een simpel rekensommetje bedenken, maar ik zeg iets anders. Ik zeg dat andere landen evenveel kwijt zijn voor mensen die naar nederland gaan, dat zijn nog best wel een hoop aantal mensen, amerikanen, engelsen, polen en iraniers, etc. En dat zijn ook behoorlijk hoog opgeleide donders vaak. (maar zeker niet allemaal). Omgekeerd geld dat ook en dat levert netto ongeveer evenveel op als dat het kost.
Hoge belastingen voor mensen die wat kunnen en een sociaal studie stelsel lokken dit inderdaad uit. Dankzij deze onzin zal NL rijke landen subsidieeren door onze toptalenten (en subtop) cadeau tedoen. Vervolgens helpen we de arme landen door hun geitehoeders hier een uitkering te geven..quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:03 schreef MariekskeBaby het volgende:
Nu stemt hij SP en nadat hij zijn studie af heeft vertrekt hij naar de VS, tot die tijd wil hij Nederland helemaal leegzuigen.
En waar denk je dat die hun verdiende geld heensturen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:43 schreef kamikaze het volgende:
[..]
lees het bericht eens goed. Ik kan ook wel een simpel rekensommetje bedenken, maar ik zeg iets anders. Ik zeg dat andere landen evenveel kwijt zijn voor mensen die naar nederland gaan, dat zijn nog best wel een hoop aantal mensen, amerikanen, engelsen, polen en iraniers, etc. En dat zijn ook behoorlijk hoog opgeleide donders vaak. (maar zeker niet allemaal). Omgekeerd geld dat ook en dat levert netto ongeveer evenveel op als dat het kost.
jammer dat mensen het dan opgeven en opzouten in plaats van het hier beter te maken...quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:38 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik ben ook trots op het land, alleen jammer dat er zoveel kut dingen gebeuren en gebeurd zijn.
Bron?quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:43 schreef kamikaze het volgende:
dat andere landen evenveel kwijt zijn voor mensen die naar nederland gaan, dat zijn nog best wel een hoop aantal mensen, amerikanen, engelsen, polen en iraniers, etc. En dat zijn ook behoorlijk hoog opgeleide donders vaak. (maar zeker niet allemaal). Omgekeerd geld dat ook en dat levert netto ongeveer evenveel op als dat het kost.
...daar bij die molen, die mooie molenquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:03 schreef MariekskeBaby het volgende:
Je noemt alleen wél een paar landen waar de belastingdruk minstens zo hoog is als in Nederland. Overigens ben ik 't wel met je eensquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:49 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik ga hoe dan ook emigreren. Waarschijnlijk naar Scandinavie, Ireland of Luxemburg. Zwitserland of Oostenrijk zijn ook al goed. In ieder geval een land waar ze ingenieurs wél waarderen, en waar hard werken en studeren nog beloond word met salaris dat hoger ligt dat dat van de eerste de beste steuntrekker (en bedoelik niet die paar extra tientjes die ik nu extra mag houden van de belasting)
Blijkbaar trekken grote bedrijven dezelfde conclusie, want ze gaan allemaal weg of worden overgenomen. Fijn, die onbetaalbare werknemers....
Welke idioot wil er in dit land over 10 jaar nog wonen, laat staan kinderen neerzetten? Het is hier dan overal zoals nu in Rotterdam...
Ik verkas, zoals de trend is onder hoogopgeleiden of beter bedeelden.
De openheid en het gemak. Ik ken veel buitenlanders (de hoogopgeleidde variant) en er zijn weinig landen waar je zo makkelijk een studie of werk doet. Ook spreekt iedereen Engels en zijn mensen redelijk openminded. Vergelijk, probeer in Frankrijk maar 's geaccepteerd te worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:51 schreef Napalm het volgende:
[..]
Bron?
Lijkt me zeer, zeer onwaarschijnlijk.
Waarom zou een hoog opgeleide naar NL komen? De belastingen zijn hier klote en de taal is ookal flut. Zelfs de subtop komt nog amper.
Dan hoop ik inderdaad dat hij gauw vertrekt.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die kennis van jou, is dat een broer van StefanP?
Ik ben zeer zeker niet rechts. Juist heel erg links. Maar als ik kijk naar de totale afbraak van het sociale stelsen van de afgelopen jaren, en zie waar het geld WEL heen gaat (bouwfraude, JSF, betuwelijn, HSL, etc etc) dan is het voor mij over...quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:32 schreef wijsneus het volgende:
[..]
huppa - nog een loser weg - schiet op hier. Ik dacht dat al die rechtse lui zo nationalistisch trots op hun land moesten zijn....
Die vegetarische uitspraken ook altijdquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:07 schreef Dagonet het volgende:
Ik zie het al voor me: "hey, mooi weer vandaag he?" "! Dat zei Hitler ook!"
quote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
...
Of je verkast naar het buitenland. Waar je het drievoudige verdient, waar het weer goed is, waar de politie keihard tegen tuig optreedt, waar tuig sowieso de grenzen niet over komt, waar de belasting de helft is, waar woningen 1/3 kosten en waar mensen nog aardig zijn.
...
Nee die uitkering trekkers zijn lekker bezig!!!!, wat een cul he.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:07 schreef kamikaze het volgende:
ik kan nou niet goed begrijpen of je serieeus bent of compleet cynisch. ik hoop het laatste
In ieder geval mag de overheid misbruikers nog veel meer gaan aanpakken en van mij zelfs hard straffen (maatschappelijk werk, etc), maar ik kan niet zo goed zien waarom een afgestudeerde niet naar een ander land mag verhuizen en waarom je dat ziet als misbruik maken van de staat. Ok ok je krijgt redelijk wat van de staat en betaalt weinig tot niks terug, maar dat is omgekeerd toch ook zo. Al die mensen die op hun 25ste naar nederland komen leveren voor andere landen toch ook weinig op? Bovendien ga je erop voorbij wat voor invloed nederlanders weer kunnen hebben op de verhoging van welwaart in nederland. Alleen al de mondelinge promotie van nederland draagt bij aan een betere positie voor nederland in de wereld.
Je hebt wel gelijk, maar het is verdomme wel ONS LAND he. Ik wil geen laffe hond zijn die zijn land ontvlucht dat ooit zijn trots was. Ik ben een Nederlander en ik wil niet naar het buitenland. Daar hoor ik niet thuis.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Kijk eens aan, ik ben zo beroemd dat ik bij naam genoemd word in een topic waar ik nog niet eens gepost heb! Emigreert allen, en misschien spugen de slinkse users ook op een mooie dag uw naam uit terwijl ze van jaloezie schuimbekken
[knip]
Exactquote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Waarom zou je nog in NL blijven als hoger opgeleide? Je bent wel gek. Je verdient per jaar misschien een paar duizend euro meer dan iemand die na de HAVO meteen ging werken erwijl je wel 4 jaar extra gezweet hebt.
Preciesquote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Je kunt nog geen geitenhok betalen, laat staan een woning. Een auto is alleen derdehands voor je weggelegd, en voor je plezier rijden kun je ook wel vergeten met de prijzen van benzine. Je bent tussen 8 en 7 niet thuis, treedt na in de file of het stinkende OV gestaan te hebben moet je huurwoning (waar je slechts 4 jaar voor op de wachtlijst stond) binnen, nadat je je parasiterende buurman lekker op z'n bank zag liggen kijken naar z'n LCD tv.
Herkenbaarquote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
's Zaterdags (Zondags en 's avonds zijn in NL de winkels natuurlijk dicht) wil je de ene winkelstraat in en mag je de bus nemen, waar je tussen rellende, schreeuwende kutmarokkaantjes staat. Nadat je als brave dhimmi de hele busreis naar je voeten hebt staan staren om toch vooral niet uitlokkend over te komen
preciesquote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende: Bij de vechtpartij en dreigende groepen Marokkanen in de stad Zaterdag - daar was geen politie te zien, maar onderweg naar je werk krijg je wel een prent van de helden die op een klapstoeltje in de berm zitten, omdat je 5km te hard rijdt. Kwestie van prioriteiten he meneertje.
250? Zo weinig? Dan wel in een slechte wijk of in nergenshuizenquote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Met een beetje mazzel kun je over 5 jaar een tussenwoning kopen. Je mag dan wel 250000 euro betalen en hebt geen tuin, parkeerplaats of garage, maar dan weet je tenminste waar je de rest van je leven voor werkt.
Ik merk dat in Luxemburgstad (!) de mensen het normaal vinden om de achterdeur niet op slot te doen..quote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Of je verkast naar het buitenland. Waar je het drievoudige verdient, waar het weer goed is, waar de politie keihard tegen tuig optreedt, waar tuig sowieso de grenzen niet over komt, waar de belasting de helft is, waar woningen 1/3 kosten en waar mensen nog aardig zijn.
Stemmen met de voeten. Het is dat mn familie in NL woont anders was ik al defenitief vertrokken om nooit meer terug te komen.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Nederland komt er nog wel achter: hoogopgeleiden en mensen met initiatief die verlaten meer en meer het land. Ze zouden wel gek zijn om dat niet te doen. Ondertussen blijven er wagonladingen bewoners van het Rifgebergte binnenstromen, die allemaal heeeel veel bijdragen. Rara wat het toekomstbeeld is. Tip: neem de trein naar Rotterdam of Amsterdam en loop daar een dagje rond. Maar blijkbaar is dat inderdaad wat Nederland wil. Wie ben jij om ze dat te ontzeggen? Het enige dat er rest is het land verlaten.
Wat moeten we nu met mensen zoals jij (StefanP is al weg, die moet zich niet meer reppen over dit land, want dat is zijn land niet meer), wat ben jij nu minder dan radicale moslims die dit land ook kutvinden en het liefst weg willen maar ja, het is hier goed dus blijven we hier? Helemaal niks. Dit land heeft weer positieve mensen nodig die bereid zijn om problemen op te lossen. En niet van die prozacslikkers.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:33 schreef Napalm het volgende:
Stemmen met de voeten. Het is dat mn familie in NL woont anders was ik al defenitief vertrokken om nooit meer terug te komen.
He anus, waarom denk je dat ze zo moeilijk doen om hun geld af te geven? Misschien omdat ze er wel super hard voor werken? ja inderdaad ja, beetje mijn zuur verdiende geld straks aan een kakkerlak geven die qoute " werken niks vind" Pfff.........weet wel betere dingen. (en nee, dat is niet het OV uitbreiden, niet de zorg helpen nee).quote:Op woensdag 15 november 2006 00:33 schreef Tatutatu het volgende:
Bewijst maar weer; des te meer geld je hebt hoe meer je een egoist bent!
Als je een goede opleiding hebt gedaan voel je je vaak te goed voor de mindere baantjes.
De meeste rijken hebben het meeste moeite om belastingen te betalen maar denken altijd dat ze allerslechts hebben van alle nederlanders!
Self centred, self concerned.
Weg met die lui!!!!
Zelfde lui die je in de steek laten als je je werkeloos bent en je dan opeens niet meer kennen.
![]()
Juist.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat moeten we nu met mensen zoals jij (StefanP is al weg, die moet zich niet meer reppen over dit land, want dat is zijn land niet meer), wat ben jij nu minder dan radicale moslims die dit land ook kutvinden en het liefst weg willen maar ja, het is hier goed dus blijven we hier? Helemaal niks. Dit land heeft weer positieve mensen nodig die bereid zijn om problemen op te lossen. En niet van die prozacslikkers.
Ach, deze jeugd (en daar hoort helaas mijn generatie ook bij) is verwend en is nooit in armoede opgegroeid. Ze hebben nooit tegenslagen gekend en als het minder gaat, dan gaan ze teneergeslagen huilen over hoe kut alles wel niet is. En ze kunnen alleen maar wijzen en zelf steken ze geen poot uit. Vraag me af wat ze in de VS moeten. Daar zitten ze echt op dit soort mensen te wachten.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:37 schreef Neuralnet het volgende:
Is er nou niemand die denkt: dit is mijn land en ik wil ervoor vechten dat het net zo wordt als "vroeger"?
Check mn edit. Ik heb de hoop voor NL opgegeven. Ik ga niet strijden voor een verloren zaak. Dan moet je je verlies nemen en je terugtrekken. Het verschil met die radicale moslim is dat hij onwettig mensen vermoord. Het verschil is dat als hij denkt dat het in zn thuisland (van zn ouders) beter beter is, hij toch hier blijft zieken. Het verschil is dat dit mijn land is waar mijn familie zich meer dan 10 generaties de tering heeft gewerkt en hij net komt kijken en dan denkt ons te zeggen hoe het hier moet..quote:Op woensdag 15 november 2006 00:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat moeten we nu met mensen zoals jij (StefanP is al weg, die moet zich niet meer reppen over dit land, want dat is zijn land niet meer), wat ben jij nu minder dan radicale moslims die dit land ook kutvinden en het liefst weg willen maar ja, het is hier goed dus blijven we hier? Helemaal niks. Dit land heeft weer positieve mensen nodig die bereid zijn om problemen op te lossen. En niet van die prozacslikkers.
Waarom zouden we? Nationalistisch zijn Nederlanders itt tot Amerikanen, Fransen niet, eerder halve wereldburgers. Het enige wat je echt tegenhoudt zijn vrienden/familie. Da's ook direct de reden dat we het in het buitenland niet slecht doen.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als je de bovenstaande feiten doorleest dus voor een bepaalde groep inderdaad. Aanpassen aan een andere cultuur is blijkbaar minder erg als 3 keer minder verdienen/ruimtegebrekquote:Op woensdag 15 november 2006 00:34 schreef wijsneus het volgende:
Het gras is altijd groener....
Vroeger toen we de gulden nog hadden of vroeger toen we nog met paard en wagen over onverharde wegen reden?quote:Op woensdag 15 november 2006 00:37 schreef Neuralnet het volgende:
Is er nou niemand die denkt: dit is mijn land en ik wil ervoor vechten dat het net zo wordt als "vroeger"?
Ik kan uit ervaring zeggen dat het waar is. En jij? Oh wacht, je zit vast nog op school of zo, en hebt nog geen minuut levenservaring.quote:
Je zou mensen moeten op daden en niet op afkomst plus dat je denkt in hokjes tot in het extremen (doeldend op je edit) Dáár gaat Nederland kapot aan. Onverschilligheid of het nou Nederlanders of medelanders zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:43 schreef Napalm het volgende:
[..]
Check mn edit. Ik heb de hoop voor NL opgegeven. Ik ga niet strijden voor een verloren zaak. Dan moet je je verlies nemen en je terugtrekken. Het verschil met die radicale moslim is dat hij onwettig mensen vermoord. Het verschil is dat als hij denkt dat het in zn thuisland (van zn ouders) beter beter is, hij toch hier blijft zieken. Het verschil is dat dit mijn land is waar mijn familie zich meer dan 10 generaties de tering heeft gewerkt en hij net komt kijken en dan denkt ons te zeggen hoe het hier moet..
Ik wou dat ik het met je eens kan zijn. Ooit was ik heel trots op Nederland. Ik was het zelfs eens met de prioriteiten van de politie en overheid. Toen ging ik werken, zag ik hoe weinig ik eigenlijk overhield, waar de overheid mijn geld aan uitgaf en tot wat voor riool steden als Amsterdam en Rotterdam verworden zijn met dank aan de multikul.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:32 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, maar het is verdomme wel ONS LAND he. Ik wil geen laffe hond zijn die zijn land ontvlucht dat ooit zijn trots was. Ik ben een Nederlander en ik wil niet naar het buitenland. Daar hoor ik niet thuis.
Vroeger was het geen haar beter, mischien zelfs wel slechter. Je vecht niet voor vroeger - dat is rechts-conservatief denken. Je vecht voor een betere toekomst, dat is links-progressief denken.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:37 schreef Neuralnet het volgende:
quote:Op woensdag 15 november 2006 00:39 schreef Twanstra het volgende:
[..]
He anus, waarom denk je dat ze zo moeilijk doen om hun geld af te geven? Misschien omdat ze er wel super hard voor werken? ja inderdaad ja, beetje mijn zuur verdiende geld straks aan een kakkerlak geven die qoute " werken niks vind" Pfff.........weet wel betere dingen. (en nee, dat is niet het OV uitbreiden, niet de zorg helpen nee).
30 jaar - al 8 jaar aan het werk - hypotheek - auto - eerste kind op komstquote:Op woensdag 15 november 2006 00:45 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik kan uit ervaring zeggen dat het waar is. En jij? Oh wacht, je zit vast nog op school of zo, en hebt nog geen minuut levenservaring.
De Amerikanen schieten te ver door in hun vaderlandsliefde maar ik denk dat wij Nederlanders het best goed voor elkaar hebben. Kijk maar als het Nederlands elftal speelt op een eindtoernooi. Kappen met die commercie er omheen en de idioten die door op ingaan maar het gevoel is er wel degelijk. Het is alleen dat individualistische trekje dat we de laatste tien jaar hebben gekregen. Misschien ben ik zo positief omdat ik uit de provincie kom en dat daar de mensen gewoon vriendelijker zijn. Ik geef toe, de drie grote steden mijd ik zoveel mogelijk.. niet vanwege de samenstelling van de bevolking of zo maar wel hoe ruw dat ze daar met elkaar omgaan. Grote bek hebben ze altijd wel gehad in de randstad en dat is waarschijnlijk ook wat die regio succesvol heeft gemaakt maar als het om verdraagzaamheid gaat dan is het daar huilen met de pet op.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:43 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Waarom zouden we? Nationalistisch zijn Nederlanders itt tot Amerikanen, Fransen niet, eerder halve wereldburgers. Het enige wat je echt tegenhoudt zijn vrienden/familie. Da's ook direct de reden dat we het in het buitenland niet slecht doen.
[..]
Als je de bovenstaande feiten doorleest dus voor een bepaalde groep inderdaad. Aanpassen aan een andere cultuur is blijkbaar minder erg als 3 keer minder verdienen/ruimtegebrek![]()
Ja, heb je ooit in het buitenland gewoond?quote:Op woensdag 15 november 2006 00:50 schreef wijsneus het volgende:
[..]
30 jaar - al 8 jaar aan het werk - hypotheek - auto - eerste kind op komst
... nog vragen?
Mag ik u voorts even wijzen op het lijstje na-oorlogse kabinetten?quote:Op woensdag 15 november 2006 00:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
...
Dus stemde ik rechts. Drie keer op rij voor de landelijke politiek. Hielp het iets? Niets. GL en PvDA bleven even groot
..
Nee - jij?quote:Op woensdag 15 november 2006 00:52 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja, heb je ooit in het buitenland gewoond?
Je woont zeker in een 99% blanke boerengemeente ofzo?quote:Op woensdag 15 november 2006 00:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je zou mensen moeten op daden en niet op afkomst plus dat je denkt in hokjes tot in het extremen (doeldend op je edit) Dáár gaat Nederland kapot aan. Onverschilligheid of het nou Nederlanders of medelanders zijn.
Lekker makkelijk.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:57 schreef wijsneus het volgende:
Mag ik u voorts even wijzen op het lijstje na-oorlogse kabinetten?
Wie heeft nederland kapot gemaakt? U mag zelf de VVDtjes en CDAtjes (KVPtjes) tellen...
Voor een wijsneus heb je niet echt door dat mensen hun woonplaats in hun profiel staat..quote:
Er moet natuurlijk wel iets zijn om naar terug te keren..quote:Op woensdag 15 november 2006 01:06 schreef SeLang het volgende:
[serieus]
Een in het buitenland wonende- of naar buitenland vertrekkende Nederlander kan het beste op de SP stemmen.
Rijke- of succesvolle mensen blijven sowieso niet in NL wonen, dus zelf heb je geen last van de schade die de SP aanricht.
Maar mochten je mislukken in het buitenland dan kun je altijd terug naar NL. En natuurlijk wil je dan een hoge uitkering en een goedkoop huis (huizen zullen flink dalen na afschaf hypotheekrente aftrek).
Jahoor Tilburg, overigens komt racisme vooral voor op het platteland waar weinig zwarten wonen zoals in mijn plaats waar ik mijn jeugd door bracht. Het is net Southparkquote:Op woensdag 15 november 2006 01:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je woont zeker in een 99% blanke boerengemeente ofzo?
Ga eens op een vrijdagavond 22.00 door Rotter/Amsterdam centrum lopen. Kom daarna eens terug.
[..]
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk - het regeringsbeleid wordt door de opositie bepaald.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
Historisch gezien is de pvda 15 zetels groter dan de vvd maar blijkbaar is het volkomen nutteloos om in de oppositie zitten.
[..]
Nu is het de schuld van al die buitenlanders weer...quote:Je woont zeker in een 99% blanke boerengemeente ofzo?
Niet wijsneuzen - dat doe ik welquote:Voor een wijsneus heb je niet echt door dat mensen hun woonplaats in hun profiel staat..
jouw avatarquote:Op woensdag 15 november 2006 01:12 schreef Repeat het volgende:
al die mensen gaan toch niet joh, zitten over 50 jaar nog steeds zuur te zijn: "ik wilde wel vertrekken 40 jaar geleden, maar ben toch niet gegaan."
Komop, ga lekker, ben je liever kwijt dan rijk als je zo denkt.
Nee, je gaat er foutief van uit dat de regering in haar eentje alles kan bepalen in NL.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:12 schreef wijsneus het volgende:
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk - het regeringsbeleid wordt door de opositie bepaald.![]()
quote:
Bron ? Ik kan me enkel een klacht herinneren over het spreidingbeleid.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:20 schreef wijsneus het volgende:
Mag ik u er ook nog eens aan herinneren dat eind jaren 80/begin jaren 90 de SP als _enige partij_ riep dat de inburgering van niet-westerse alloctonen verkeerd ging lopen?
Had maar SP gekozen toen - was het mischien niet zo ver gekomen...
Het is inderdaad waar dat de SP zich als een van de eerste partijen openlijk uitsprak tegen die multikul gekte.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:20 schreef wijsneus het volgende:
Mag ik u er ook nog eens aan herinneren dat eind jaren 80/begin jaren 90 de SP als _enige partij_ riep dat de inburgering van niet-westerse alloctonen verkeerd ging lopen?
Ik zeg altijd maar zo: Zeikende Nederlanders zijn echte Nederlanders. Ik denk niet dat ze ergens ter wereld op dit lompe, zeikende, zelfvoldane zooitje zitten te wachten....quote:Op woensdag 15 november 2006 01:28 schreef kLowJow het volgende:
Wat zijn topics als deze toch altijd geweldig tragikomisch..
De "trotse" Nederlander die zijn eigen land verafschuwt, ten onder wil doen gaan en ontvluchten. De "trotse" Nederlander die vaak nog niet eens op eigen benen kan staan, maar al met weemoed terugdenkt aan vroeger... nog nooit wat bijgedragen heeft aan de samenleving en vooral voor dit ooit het geval zal kunnen zijn de benen hoopt te nemen. Gelukszoekers verafschuwend, klagend over profiteurs...
********************************quote:Op woensdag 15 november 2006 01:36 schreef Napalm het volgende:
Bron ? Ik kan me enkel een klacht herinneren over het spreidingbeleid.
Het is natuurlijk volstrekt belachelijk om die verantwoordelijkheid op de overheid af te stemmen. Als je zelf emigreert heb je zélf de verantwoording om te integreren. Zonder zelf de sterke motivatie te hebben om de taal/cultuur te leren (kennen) zal je deze nooit goed leren. Hier werd toendertijd (ok een paar jaar later) al door Bolkestein voor gewaarschuwd... de beste man heeft groot gelijk gekregenquote:Op donderdag 16 november 2006 08:19 schreef sigme het volgende:
[..]
[/b] Het krijgen van de kans om de Nederlanse taal te oefenen en machtig te worden is daarbij noodzaak. Ook moet de overheid stimuleren dat buitenlanders, maar vooral hun kinderen, scholingen en opleidingen
volgen, zodat hun kans op de arbeidsmarkt gelijkwaardig wordt aan die van hun Nederlandse
leeftijdgenoten. Bevorderd moet worden dat deze mensen zich aanpassen en inpassen in de
Nederlandse samenleving. Het aanbieden van het Nederlandse staatsburgerschap kan van groot belang zijn voor zo'n integratie proces.
bron: verkiezingsprogramma SP 2e kamerverkiezingen 1986 ( De SP maakt er wat van ).
Tja, als je geboren bent in 1986 zal je die tekst wel zo lezen ja.quote:Op donderdag 16 november 2006 08:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Het is natuurlijk volstrekt belachelijk om die verantwoordelijkheid op de overheid af te stemmen. Als je zelf emigreert heb je zélf de verantwoording om te integreren. Zonder zelf de sterke motivatie te hebben om de taal/cultuur te leren (kennen) zal je deze nooit goed leren. Hier werd toendertijd (ok een paar jaar later) al door Bolkestein voor gewaarschuwd... de beste man heeft groot gelijk gekregen
Maargoed, daarom stem ik ook geen SP![]()
Erg goed geschreven!quote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Kijk eens aan, ik ben zo beroemd dat ik bij naam genoemd word in een topic waar ik nog niet eens gepost heb! Emigreert allen, en misschien spugen de slinkse users ook op een mooie dag uw naam uit terwijl ze van jaloezie schuimbekken
Waarom zou je nog in NL blijven als hoger opgeleide? Je bent wel gek. Je verdient per jaar misschien een paar duizend euro meer dan iemand die na de HAVO meteen ging werken erwijl je wel 4 jaar extra gezweet hebt. Je kunt nog geen geitenhok betalen, laat staan een woning. Een auto is alleen derdehands voor je weggelegd, en voor je plezier rijden kun je ook wel vergeten met de prijzen van benzine. Je bent tussen 8 en 7 niet thuis, treedt na in de file of het stinkende OV gestaan te hebben moet je huurwoning (waar je slechts 4 jaar voor op de wachtlijst stond) binnen, nadat je je parasiterende buurman lekker op z'n bank zag liggen kijken naar z'n LCD tv.
's Zaterdags (Zondags en 's avonds zijn in NL de winkels natuurlijk dicht) wil je de ene winkelstraat in en mag je de bus nemen, waar je tussen rellende, schreeuwende kutmarokkaantjes staat. Nadat je als brave dhimmi de hele busreis naar je voeten hebt staan staren om toch vooral niet uitlokkend over te komen, mag je tussen het andere klapvee de paar euro die de belastingdienst je toestaat te houden, uitgeven. Maar niet voordat je nog eens 20% belasting afdraagt over de aankoop.
's Maandags moet je weer naar je werk, maar moet je eerst de wielklem van je auto zien te halen omdat je een meter op de stoep parkeerde. Die aardige gemeente ook, die expres te weinig parkeerplaatsen bouwt... waar gaat de jaarlijkse stijging van 5% voor de gemeentelijke lasten toch heen? Naar jeugdhonken voor het tuig misschien? Bij de vechtpartij en dreigende groepen Marokkanen in de stad Zaterdag - daar was geen politie te zien, maar onderweg naar je werk krijg je wel een prent van de helden die op een klapstoeltje in de berm zitten, omdat je 5km te hard rijdt. Kwestie van prioriteiten he meneertje.
Met een beetje mazzel kun je over 5 jaar een tussenwoning kopen. Je mag dan wel 250000 euro betalen en hebt geen tuin, parkeerplaats of garage, maar dan weet je tenminste waar je de rest van je leven voor werkt. Voor de hypotheek van je 300% te dure woning. In een wijk waar je als ratten op elkaar zit. Waar je voor je parkeerplaats moet vechten. Waar de overheid je uitzuigt. Waar criminelen met fluwelen handschoentjes aangepakt worden.
Sjonge - moeilijke keuze...
Nederland komt er nog wel achter: hoogopgeleiden en mensen met initiatief die verlaten meer en meer het land. Ze zouden wel gek zijn om dat niet te doen. Ondertussen blijven er wagonladingen bewoners van het Rifgebergte binnenstromen, die allemaal heeeel veel bijdragen. Rara wat het toekomstbeeld is. Tip: neem de trein naar Rotterdam of Amsterdam en loop daar een dagje rond. Maar blijkbaar is dat inderdaad wat Nederland wil. Wie ben jij om ze dat te ontzeggen? Het enige dat er rest is het land verlaten.
Inhoudelijk sterkquote:Op donderdag 16 november 2006 08:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Tja, als je geboren bent in 1986 zal je die tekst wel zo lezen ja.
De beste en enige manier om zoveel mogelijk te profiteren is inderdaad zoveel mogelijk de profiteur uit te hangen.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:17 schreef LXIV het volgende:
Desalniettemin heeft de TS gelijk wanneer zij zegt dat er gestemd moet worden met de voeten. De beste en enige manier om te voorkomen dat men een heel leven krom ligt om de priveleges van een oudere generatie te verzorgen, en zelf niets op te bouwen is hier te studeren, en dan snel te vertrekken!
Ik zou goedkoop profiteren nooit aanmoedigen. Lekker wel, voor wie nu kind is; dat die over 30 jaar even terecht klagen over die ouders van ze, die de rekening afwentelden op wie na hun kwam, als wij nu klagen over de babyboom die de rekening bij ons legt.quote:In ieder geval succes.
Laat ik het dan als volgt formuleren: de Nederlandse jeugd moet goede en eerlijke kansen geboden worden. Dit is een basisvoorwaarde om haar bij de maatschappij te betrekken. Wanneer er hervormd moet worden, dienen niet eenmaal verworven rechten als uitgangspunt genomen te worden, dit moet over de hele linie gebeuren.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:29 schreef sigme het volgende:
[..]
De beste en enige manier om zoveel mogelijk te profiteren is inderdaad zoveel mogelijk de profiteur uit te hangen.
[..]
Ik zou goedkoop profiteren nooit aanmoedigen. Lekker wel, voor wie nu kind is; dat die over 30 jaar even terecht klagen over die ouders van ze, die de rekening afwentelden op wie na hun kwam, als wij nu klagen over de babyboom die de rekening bij ons legt.
![]()
Jij neemt het jouw generatiegenoten niet kwalijk dat ze massaal proberen nog even de stufi, de belastingdienst en de verzekeringsmaatschappij een poot uit te draaien om een zo geruïneerd mogelijk land achter te laten voor wie nu net kan lopen? En dat onder het mom dat onze vaders, moeder, opa's en oma's zo onsociaal met latere generaties waren?quote:Op donderdag 16 november 2006 09:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat ik het dan als volgt formuleren: de Nederlandse jeugd moet goede en eerlijke kansen geboden worden. Dit is een basisvoorwaarde om haar bij de maatschappij te betrekken. Wanneer er hervormd moet worden, dienen niet eenmaal verworven rechten als uitgangspunt genomen te worden, dit moet over de hele linie gebeuren.
Wanneer men hier in gebreke blijft, kan het men de jeugd niet kwalijk nemen dat ze vertrekt.
![]()
Dat lijkt me wat lastig tenzij je naar een totalitair systeem toe wiltquote:Op donderdag 16 november 2006 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij neemt het jouw generatiegenoten niet kwalijk dat ze massaal proberen nog even de stufi, de belastingdienst en de verzekeringsmaatschappij een poot uit te draaien om een zo geruïneerd mogelijk land achter te laten voor wie nu net kan lopen? En dat onder het mom dat onze vaders, moeder, opa's en oma's zo onsociaal met latere generaties waren?
Ik ben dat soort profiteurs liever kwijt dan rijk hoor, daar niet van, maar om nou te zeggen dat ik zo'n mentaliteit (hullie deden stom dus ga ik lekker nog stommer doen) niet kwalijk vind.. Nah.
Het is een kwalijke mentaliteit, die bestreden dient te worden.
Nee, ik vind dat er in principe zoveel mogelijk gelijke kansen moeten worden gegeven, zowel op links als op rechts, als op oud en op jong. Het vertrekken van jongeren omdat voor hun rechten ondergeschikt gemaakt zijn aan de eenmaal verworven rechten van de oudere generatie is een nuttig signaal. De beste manier om de toekomst voor de jongste generatie zeker te stellen zijn hervormingen over het gehele leeftijdsspectrum.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij neemt het jouw generatiegenoten niet kwalijk dat ze massaal proberen nog even de stufi, de belastingdienst en de verzekeringsmaatschappij een poot uit te draaien om een zo geruïneerd mogelijk land achter te laten voor wie nu net kan lopen? En dat onder het mom dat onze vaders, moeder, opa's en oma's zo onsociaal met latere generaties waren?
Ik ben dat soort profiteurs liever kwijt dan rijk hoor, daar niet van, maar om nou te zeggen dat ik zo'n mentaliteit (hullie deden stom dus ga ik lekker nog stommer doen) niet kwalijk vind.. Nah.
Het is een kwalijke mentaliteit, die bestreden dient te worden.
Ik ben bepaald niet totalitair. Uiteraard moet iedereen de vrijheid hebben te vertrekken.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat lastig tenzij je naar een totalitair systeem toe wilt![]()
Tenzij je mensen wilt dwingen (communisme) hier te blijven zul je het hier aantrekkelijker voor ze moeten maken óm ze hier te laten blijven.
Hoe stel je je dat voor dan? Zoals diverse posters opmerken; de verhoudingen jong/oud en werkend/niet werkend wat meer rechttrekken?quote:Op donderdag 16 november 2006 09:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben bepaald niet totalitair. Uiteraard moet iedereen de vrijheid hebben te vertrekken.
We zouden (als maatschappij, niet als staat) moeten voorkomen dat mensen weg willen. Ook als ze dingen willen verbeteren.
Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze de beste optie voor zichzelf kiezen. Daar is democratie nou net op gebaseerdquote:Ik ben het wel eens met de kritiek zoals LXIV en StefanP deze leveren; alleen niet met de oplossing dat het aan te raden is zoveel mogelijk te profiteren van de Nederlandse samenleving door er zoveel mogelijk uit te slepen en zo min mogelijk aan bij te dragen.
Ik zou het liefst allerlei verworven rechten (die LXIV beschrijft) beëindigen, en vooral: niet opnieuw allerlei (goedbedoelde, dat wel) regelingen in het leven roepen bij monde van de nationale overheid.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:01 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor dan? Zoals diverse posters opmerken; de verhoudingen jong/oud en werkend/niet werkend wat meer rechttrekken?
Klopt, maar het is wel erg armoedig als mensen massaal denken dat de beste optie bestaat uit het meeste geldquote:[..]
Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze de beste optie voor zichzelf kiezen. Daar is democratie nou net op gebaseerd![]()
Maar het land jou natuurlijk wel. Wel de lusten, niet de lasten.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef -scorpione- het volgende:
Helemaal eens. Ik ben dit land niets schuldig.
Ik voel me niet achtergesteld, ik wil er gewoon met volle teugen van genietenquote:Op donderdag 16 november 2006 11:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maar het land jou natuurlijk wel. Wel de lusten, niet de lasten.
Voel je je ook zo achtergesteld in dit leven? En wat heb jij er aan gedaan?
Je bent dus een echte egoist. Prima, maar ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik voel me niet achtergesteld, ik wil er gewoon met volle teugen van genieten![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je bent dus een echte egoist. Prima, maar ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken.
Dit soort gasten moet je gewoon een rekening presenteren bij het verlaten van dit land. Nog goddomme geen blauwe maandag belasting betaalt (allemaal van die ex studentjes die 2 jaar gewerkt hebben en het dan opeens 'zat' zijnquote:Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef -scorpione- het volgende:
Nou, dat lijkt me overdreven. Wie in Nederland opgroeit krijgt een en ander in de schoot geworpen. Het is geen misdaad om daarvan gebruik te maken. En dat er gebruik van gemaakt is legitimeert geen boete achteraf.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit soort gasten moet je gewoon een rekening presenteren bij het verlaten van dit land. Nog goddomme geen blauwe maandag belasting betaalt (allemaal van die ex studentjes die 2 jaar gewerkt hebben en het dan opeens 'zat' zijn), maar wel geparasiteerd en stufi genoten en weet ik veel wat. Prima dat je op wilt donderen (graag zelfs) maar nog wel even bijlappen dan.
Leg dat dan eens uit, je reageert namelijk wel als zo'n zichzelf meelijgevend menneke die alleen aan zichzelf denkt..quote:Op donderdag 16 november 2006 14:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
je weet niet waar je over praat.
![]()
Het systeem gaat er anders wel van uit dat iedereen (in grote lijnen) evenveel bijdraagt over een bepaalde periode leven en werken. Als jij er door lafheid tussenuit piept, mag je daarvoor best de kosten gepresenteerd krijgen.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me overdreven. Wie in Nederland opgroeit krijgt een en ander in de schoot geworpen. Het is geen misdaad om daarvan gebruik te maken. En dat er gebruik van gemaakt is legitimeert geen boete achteraf.
Nee. Dat het systeem daarvan uitgaat rechtvaardigt niet dat het systeem de utizonderingen in het gareel dwingt.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het systeem gaat er anders wel van uit dat iedereen (in grote lijnen) evenveel bijdraagt over een bepaalde periode leven en werken. Als jij er door lafheid tussenuit piept, mag je daarvoor best de kosten gepresenteerd krijgen.
Wmb wel hoor.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Dat het systeem daarvan uitgaat rechtvaardigt niet dat het systeem de utizonderingen in het gareel dwingt.
Arbeidsplicht ook gerechtvaardigd?quote:
Onmacht is onmacht, maar gelukszoekers die vluchten naar het buitenland moet een halt worden toegeroepen.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Arbeidsplicht ook gerechtvaardigd?
Mogen kansloze gehandicapten wel opleiding?
Wat een onzin, dat is het systeem helemaal niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het systeem gaat er anders wel van uit dat iedereen (in grote lijnen) evenveel bijdraagt over een bepaalde periode leven en werken. Als jij er door lafheid tussenuit piept, mag je daarvoor best de kosten gepresenteerd krijgen.
Er staat dat ik niet sociaal ben, nou dat ben ik welquote:Op donderdag 16 november 2006 14:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit, je reageert namelijk wel als zo'n zichzelf meelijgevend menneke die alleen aan zichzelf denkt..You're your image.
Het kon niet uitblijven. Eerst eisen dat iedereen torenhoge belastingen betaalt en in ruil daarvoor 'gratis' onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg en sociale zekerheid ontvangt. En vervolgens ontkom je natuurlijk niet aan maatregelen tegen mensen die wel op staatskosten studeren en er vervolgens 'tussenuit piepen'. Gefeliciteerd, je bent nog maar één stapje verwijderd van het simpelweg verbieden van emigratie.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:57 schreef Jarno het volgende:
Onmacht is onmacht, maar gelukszoekers die vluchten naar het buitenland moet een halt worden toegeroepen.
Laat die onmachtigen er maar buiten. Arbeidsplicht?quote:
Lijkt een muur je wat?quote:maar gelukszoekers die vluchten naar het buitenland moet een halt worden toegeroepen.
Per definitie niet veel socialer of asocialer dan het verbieden van immigratie lijkt me.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Gefeliciteerd, je bent nog maar één stapje verwijderd van het simpelweg verbieden van emigratie.
Klopt.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:07 schreef Jarno het volgende:
Per definitie niet veel socialer of asocialer dan het verbieden van immigratie lijkt me.
Dat gelijk stellen is zoiets als de gevangenis (waar je niet naar vrijheid uit mag wandelen) gelijk stellen aan een huis (waar je niet naar vrijheid in mag wandelen).quote:Op donderdag 16 november 2006 15:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Per definitie niet veel socialer of asocialer dan het verbieden van immigratie lijkt me.
Nee, dat is onzin. Iemand die altijd 20 uur per week werkt zal procentueel een stuk meer kunnen uitgeven (alle subsidies, sociale woningbouw, kortingstoeslagen) als iemand die een paar jaar studeert en daarna relatief veel verdient. De laatste betaalt vele malen meer dan hij netto ontvangt.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef -scorpione- het volgende:
Volgens mij ken jij jezelf niet zo goed.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:58 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Er staat dat ik niet sociaal ben, nou dat ben ik wel![]()
Hoezo? Ik ben ook niet niet sociaal. Maar ik ben dit land niets schuldig.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:43 schreef Shivo het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij ken jij jezelf niet zo goed.
Dat vind ik nogal een domme opmerking. Ik zou zeggen, kijk eens om je heen, naar de rest vd wereld en bedenk je nog eens of dit zo is.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ben ook niet niet sociaal. Maar ik ben dit land niets schuldig.
Ik zou dus alleen sociaal zijn als ik doktertje ging spelen in Afrika?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een domme opmerking. Ik zou zeggen, kijk eens om je heen, naar de rest vd wereld en bedenk je nog eens of dit zo is.
Als je iemand eerst dwingt een gunst van je af te nemen is het nogal aanmatigend om vervolgens te stellen dat hij je iets schuldig is.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:14 schreef Shivo het volgende:
Dat vind ik nogal een domme opmerking. Ik zou zeggen, kijk eens om je heen, naar de rest vd wereld en bedenk je nog eens of dit zo is.
Nu ja, maak er dan een regeling van dat mensen die op kosten van de staat studeren verplicht een x aantal jaren hier in Nederland moeten werken. Voor wat hoort wat.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het kon niet uitblijven. Eerst eisen dat iedereen torenhoge belastingen betaalt en in ruil daarvoor 'gratis' onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg en sociale zekerheid ontvangt. En vervolgens ontkom je natuurlijk niet aan maatregelen tegen mensen die wel op staatskosten studeren en er vervolgens 'tussenuit piepen'. Gefeliciteerd, je bent nog maar één stapje verwijderd van het simpelweg verbieden van emigratie.
Da's binnen bedrijven ook heel normaal.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nu ja, maak er dan een regeling van dat mensen die op kosten van de staat studeren verplicht een x aantal jaren hier in Nederland moeten werken. Voor wat hoort wat.
Regel je dan ook dat mensen die niét op de kosten van de staat studeren ook minder belasting hoeven betalen?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Seneca het volgende:
Nu ja, maak er dan een regeling van dat mensen die op kosten van de staat studeren verplicht een x aantal jaren hier in Nederland moeten werken. Voor wat hoort wat.
Hoho, maar de gedachte is toch juist als mensen die op kosten van de staat studeren hier minimaal een x aantal jaren werkt, de economie daar als geheel van profiteert. In dat geval moet je een dergelijke belasting dus niet zien als een verplichte kostenpost, maar als een verplichte investering. Als je mensen de keus wilt geven om niet mee te betalen aan die investering, zou je ook verwachten dat mensen geen gebruik meer maken van de voordelen die die investering biedt aan de economie. Aangezien dat laatste niet mogelijk is lijkt me het eerste ook niet eerlijk. Dan zou je door de staat gefinancieerd onderwijs in zijn geheel moeten afschaffen lijkt me.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Regel je dan ook dat mensen die niét op de kosten van de staat studeren ook minder belasting hoeven betalen?
Nee, dat lijkt niet eens in de verte op wat ik zeg. Wat ik bedoel dat het feit dat jij het nu zo goed hebt (en dat heb je als je je eigen situatie vergelijkt met het gros van je mede-aardbol-bewoners) te danken hebt aan het feit dat je in Nederland bent geboren. Dus in die zin ben je je land heel wat verschuldigd.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:19 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik zou dus alleen sociaal zijn als ik doktertje ging spelen in Afrika?![]()
Wat een onzinquote:Op donderdag 16 november 2006 16:49 schreef Shivo het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt niet eens in de verte op wat ik zeg. Wat ik bedoel dat het feit dat jij het nu zo goed hebt (en dat heb je als je je eigen situatie vergelijkt met het gros van je mede-aardbol-bewoners) te danken hebt aan het feit dat je in Nederland bent geboren. Dus in die zin ben je je land heel wat verschuldigd.
Graag.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:48 schreef Seneca het volgende:
Hoho, maar de gedachte is toch juist als mensen die op kosten van de staat studeren hier minimaal een x aantal jaren werkt, de economie daar als geheel van profiteert. In dat geval moet je een dergelijke belasting dus niet zien als een verplichte kostenpost, maar als een verplichte investering. Als je mensen de keus wilt geven om niet mee te betalen aan die investering, zou je ook verwachten dat mensen geen gebruik meer maken van de voordelen die die investering biedt aan de economie. Aangezien dat laatste niet mogelijk is lijkt me het eerste ook niet eerlijk. Dan zou je door de staat gefinancieerd onderwijs in zijn geheel moeten afschaffen lijkt me.
Wat heb JIJ er aan gedaan om niet in Soedan geboren te worden dan?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:52 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Wat een onzinWat heeft NL er aan gedaan dat ik hier geboren ben? Helemaal niks! Die eer daar hebben ze niets voor hoeven doen.
![]()
One solution fits all.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:10 schreef nonzz het volgende:
HenriOsewoudt is een beetje een one-issue user. Meer marktwerking, meer marktwerking, meer marktwerking...
Nou, die krijg je direct terug, wou jij zeggen dat die klagers met een uitkering hard werken dan?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Daar kan ik me goed in vinden. Wordt een beetje moe van al die mensen die denken dat 1,5 tot 2 keer modaal direct gelijk staat aan KEIHARD werken... Valt in de regel wel mee.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar we moeten zeker niet overdrijven.
Als links aan de macht komt vertrekken alle kansrijken binnen no time. Ben je meteen van die grote huizen en auto's af, in ene ruimte genoeg voor de middenklasse toch?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:33 schreef dawg het volgende:
Ja, rot maar lekker op, meer plek voor ons in ons druk bevolkte landje.
Onzin, de wereld is niet zwart wit.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:23 schreef Napalm het volgende:
[..]
One solution fits all.
En keuzevrijheid en marktwerking zijn nu eenmaal vaak de juiste aanpak.
Ze doen maar. Aan mensen die anderen geen kansen gunnen heb je toch niets.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Als links aan de macht komt vertrekken alle kansrijken binnen no time. Ben je meteen van die grote huizen en auto's af, in ene ruimte genoeg voor de middenklasse toch?
Aan mensen die kansen niet benutten heb je pas echt niets...quote:Op donderdag 16 november 2006 17:35 schreef dawg het volgende:
[..]
Ze doen maar. Aan mensen die anderen geen kansen gunnen heb je toch niets.
Leuke oneliner, maar zo simpel is het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:37 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Aan mensen die kansen niet benutten heb je pas echt niets...
Een land vol niet-werkende mensen ziet er uit als een gemiddeld centraal afrikaans land. Stem SP![]()
Hoe ingewikkeld is het dan wel?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:47 schreef dawg het volgende:
[..]
Leuke oneliner, maar zo simpel is het natuurlijk niet.
Goh, en dat zeg jijquote:Op donderdag 16 november 2006 17:47 schreef dawg het volgende:
[..]
Leuke oneliner, maar zo simpel is het natuurlijk niet.
Is niet zo moeilijk als de cultuur vrij veel gelijkenissen heeft.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:50 schreef Koewam het volgende:
En lekker integreren he als je in de states bent!
Hoezo, ben je ook gek op MacDonalds?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:52 schreef W_Smits het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk als de cultuur vrij veel gelijkenissen heeft.
quote:Op donderdag 16 november 2006 17:48 schreef W_Smits het volgende:
[..]
Hoe ingewikkeld is het dan wel?
Ten eerste is het in POL de moeite niet, omdat er toch vaak niet serieus op in wordt gegaan. Ten tweede, ik heb het helemaal niet over handje ophouden, maar elkaar iets gunnen, solidariteit (ja, heel mooi woord), voor elkaar, en niet dat individualistische, zoals de tendens die er de laatste jaren heerst.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Goh, en dat zeg jij
Jij begon met de oneliners.
Als je vind dat 'rijke' mensen kansen moeten gunnen, vind ik dat deze 'rijke' mensen ook wat te zeggen hebben over waar dat geld aan besteed wordt. Handje ophouden is zóóó 20e eeuws
Niemand bekommerd zich om mijn studieschulden etc.. 'je hebt toch een goede baan?'. Ja tuurlijk, maar dat kost me wel 12 uur per dag en 15 jaar om terug te betalen![]()
Zóóó lekker makkelijk, oordelen over ander mans portemonnee.
Zeg je dat ook even tegen de 1.5 miljoen uitkeringstrekkers? Of geldt dat alleen voor hardwerkende mensen die het welletjes vinden en het land verlaten...quote:Op donderdag 16 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is zeker vooral de schaarste aan woningen die het zo geweldig maakt.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:58 schreef ozzyat105 het volgende:
Nederland is en blijft een geweldig land om te wonen.
er zijn zat woningen:quote:Op donderdag 16 november 2006 18:02 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is zeker vooral de schaarste aan woningen die het zo geweldig maakt.
Woningen waar geen vraag naar is.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:05 schreef ozzyat105 het volgende:
er zijn zat woningen:
www.funda.nl
quote:Op donderdag 16 november 2006 18:10 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Woningen waar geen vraag naar is.Woningen die je met twee keer modaal nog amper kan betalen
![]()
zo mooi dat je er een ander niet toe zou moeten dwingen, vind je niet?quote:Op donderdag 16 november 2006 17:58 schreef dawg het volgende:
solidariteit (ja, heel mooi woord)
onzin.quote:
quote:Op donderdag 16 november 2006 18:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
zo mooi dat je er een ander niet toe zou moeten dwingen, vind je niet?
Ach jee, daar hebben we zo'n intelligente harde werker, ik zie het alweer.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nou, die krijg je direct terug, wou jij zeggen dat die klagers met een uitkering hard werken dan?
Hoeveel ook al weer? 1 miljoen zei je? Ik zou die mensen die uberhaupt een baan hebben maar koesteren, anders zijn we failliet![]()
Een maatschappij functioneert nu eenmaal niet zonder dwang... Dus dit is een drogredenering. Een drogredenering die van jouw kant ZO vaak voorbijflitst op dit forum dat het halve ledenbestand er epileptische aanvallen van krijgt als je 't mij vraagtquote:Op donderdag 16 november 2006 18:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
zo mooi dat je er een ander niet toe zou moeten dwingen, vind je niet?
Verklaar je nader.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Een maatschappij functioneert nu eenmaal niet zonder dwang...
Want?quote:Op donderdag 16 november 2006 18:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Een maatschappij functioneert nu eenmaal niet zonder dwang...
Graag, want hier kan ik geen chocola van maken.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
Moet ik dat echt uitleggen? Dat je niet kunt zeggen 'doe alles maar naar eigen inzicht, we rekenen op jullie innerlijke goedheid'? Of denk je dat de overheid ook maar eens de eigen inzicht belasting moet gaan invoeren? Wordt lachen dan. Verkeersborden? Weg ermee...
En dat geldt voor solidariteit, maar bijvoorbeeld ook voor zorg of andere zaken die de mens raken.
Ja, mee eens. Ik begrijp dan ook niet zo goed dat je er nog op ingaat.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Een maatschappij functioneert nu eenmaal niet zonder dwang... Dus dit is een drogredenering. Een drogredenering die van jouw kant ZO vaak voorbijflitst op dit forum dat het halve ledenbestand er epileptische aanvallen van krijgt als je 't mij vraagt
Nou, nog een keer dan.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Graag, want hier kan ik geen chocola van maken.
Ach, de uitkering is weer op en er is weer eens niks op m'n peperdure plasma TV.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:48 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Ik begrijp dan ook niet zo goed dat je er nog op ingaat.
quote:Op donderdag 16 november 2006 18:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ach, de uitkering is weer op en er is weer eens niks op m'n peperdure plasma TV.
Nee, ik zie al niet in waarom die 'overheid' een gegeven is.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nou, nog een keer dan.
Men neme een maatschappij, met burgers en overheid enzo. Tot zover duidelijk?
Waarom moet de overheid de maatschappij vorm geven? Kunnen de burgers dat zelf niet? En wat bedoel je trouwens precies met vorm geven?quote:De overheid zal om de maatschappij vorm te geven, moeten kiezen voor bepaalde regels.
Mag ik die regels nog wel in twijfel trekken?quote:En die regels worden met allerlei dwangmiddelen effectief gemaakt. Dus je mag als burger best zelf bepalen wat je uitkomt of waar je het mee eens bent. Maar je zult mee moeten doen met de regels die opgesteld zijn.
Vind je zelf nou niet dat het woord 'solidariteit' zijn kracht volledig verliest zodra je mensen ertoe gaat dwingen? Vind je ook dat mensen tot 'liefde' gedwongen mogen worden?quote:En dit geldt voor zo ongeveer alle maatschappelijk verkeer. Dat jij dan 'solidariteit' eruit licht als iets waar je niemand toe zou kunnen dwingen is dus onjuist. Want hiertoe kun je mensen net zo goed dwingen als rechts rijden. Zélfs als je aan de linkerkant van de straat woont en je stuur rechts zit!
quote:Op donderdag 16 november 2006 18:23 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
onzin.
er zijn zat woningen die te betalen zijn voor iemand met een modaal salaris.
moet ik ze voor je aanwijzen?
Dat is historisch zo gegroeid. Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat we zonder overheid vervallen in doffe ellende. Dus wat mij betreft blijft de overheid, maar dan wel zeer gedecentraliseerd. Maar dat is een ander topic.quote:Op donderdag 16 november 2006 18:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, ik zie al niet in waarom die 'overheid' een gegeven is.
Dat doen burgers indirect ook zeker wel. We delen als enigszins-homogene-groep natuurlijk bepaalde kaders waarbinnen we een en ander zien. Ook de overheid moet met de 'tijdsgeest' mee bijvoorbeeld. Soms niet zonder slag of stoot, maar desalniettemin is dit altijd het resultaat.quote:Waarom moet de overheid de maatschappij vorm geven? Kunnen de burgers dat zelf niet? En wat bedoel je trouwens precies met vorm geven?
Ja, dat stond er ook.quote:Mag ik die regels nog wel in twijfel trekken?
In zijn eigenlijke betekenis wel. Maar dit gaat niet om taaltechnische zaken. Dus het woord solidariteit dekt de lading wel even voor wat dit topic betreft.quote:Vind je zelf nou niet dat het woord 'solidariteit' zijn kracht volledig verliest zodra je mensen ertoe gaat dwingen? Vind je ook dat mensen tot 'liefde' gedwongen mogen worden?
Grote tuin... ik snap niet wat je nou zeurt.quote:
ja daar woon jij dadelijk als je in de VS ziek word en terug valt op sociale voorzieningenquote:
Klinkt al een stuk beter. Je bent dus met me eens dat het raar is dat we mensen in Groningen laten meebetalen aan een snelweg in Zeeland?quote:Op donderdag 16 november 2006 19:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat is historisch zo gegroeid. Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat we zonder overheid vervallen in doffe ellende. Dus wat mij betreft blijft de overheid, maar dan wel zeer gedecentraliseerd. Maar dat is een ander topic.
Je vindt niet dat je de betekenis van het woord op die manier erg devalueert?quote:In zijn eigenlijke betekenis wel. Maar dit gaat niet om taaltechnische zaken. Dus het woord solidariteit dekt de lading wel even voor wat dit topic betreft.
Noem het gewoon wat het is: van bovenaf opgelegde verplichting. De politiek gebruikt al veel te vaak eufemismen. Zoals 'investeren' als ze 'uitgeven' bedoelen. En 'vragen' als ze 'eisen' bedoelen. Maar goed, ook dat is weer een ander topic.quote:Of het woord aan betekenis inboet is niet zo interessant. Het gaat om het resultaat en of dat resultaat nu middels solidariteit of quasi-solidariteit (zullen we het zo noemen dan?) wordt bewerkstelligd... Dat doet wat mij betreft niet zo ter zake.
Tuurlijk, strenge regels en keihard straffen, en dan wordt alles weer gezellig.quote:Kanttekening daarbij is wat mij betreft wel dat doelbewust misbruik van het sociale stelsel keihard bestraft dient te worden. En dan bedoel ik geen stopzetting van de uitkering.
Welk punt heb ik ontweken? En waar doe ik dat nog meer?quote:Wel weer een knap punt-ontwijkende post trouwens! Weer zo'n Osewoudt patentje!
Geld is de beloning voor je arbeid, inzet, initiatief en al van dien. Als dat afgepakt wordt, is dat bijzonder kwalijk, zeker als het aan luilakken uitgedeeld wordt of verspild aan zinloze prestigeprojecten en ontwikkelingshulp. Waarom werkt het communisme niet? Omdat de mens zich van nature wil onderscheiden. Omdat de mens de vruchten van zijn arbeid wil zien. Precies waarom het kapitalisme wel werkt.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:02 schreef pfaf het volgende:
Wat hecht iedereen toch veelwaarde aan geld.
Waarom is dat raar?quote:Op donderdag 16 november 2006 19:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Klinkt al een stuk beter. Je bent dus met me eens dat het raar is dat we mensen in Groningen laten meebetalen aan een snelweg in Zeeland?
Al zou ik het 24 uur lang anaal groepsverkrachten Henri....quote:Je vindt niet dat je de betekenis van het woord op die manier erg devalueert?
En wat is daar mis mee? Men probeert (lees: zou moeten proberen) met dit geld iets te doen wat de samenleving als geheel ten goede komt.quote:Noem het gewoon wat het is: van bovenaf opgelegde verplichting.
Deels eens. Maar wanneer alles alleen van winst afhangt zullen bepaalde zaken simpelweg niet effectief meer worden aangeboden. Bijvoorbeeld een postkantoor in een heel klein dorp.quote:Wat betreft resultaat: op vrijwel ieder terrein waarop de overheid zich meent te moeten begeven zijn er enorme problemen. Als het je dus werkelijk om het resultaat zou gaan zou je toch ook voor een drastisch kleinere rol voor de overheid moeten pleiten.
Nu begin je een beetje op een clown te lijken. Alles best, maar dit is een beetje kinderlijk. Ik pleit voor solidariteit, maar daarbij hoort een systeem waarin we geen ruimte geven aan misbruik.quote:Tuurlijk, strenge regels en keihard straffen, en dan wordt alles weer gezellig.
Het punt waarop reageerde. En dat doe je wel vaker. Kan ook zijn dat het maar zo lijkt omdat je gewoon op alles een bijna exact hetzelfde antwoord geeft.quote:Welk punt heb ik ontweken? En waar doe ik dat nog meer?
Helemaal niets. En zoals een Soedanees niet iets schuldig is aan Soedan omdat ie daar geboren is, ben ik niet iets schuldig aan Nederland omdat ik hier geboren ben.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat heb JIJ er aan gedaan om niet in Soedan geboren te worden dan?
Omdat je mensen niet moet dwingen te betalen voor iets waar ze geen gebruik van maken en niet om hebben gevraagd. Je gaf trouwens net zelf aan dat je een overheid liever veel gedecentraliseerder zou zien dus ik nam aan dat je het wel met me eens zou zijn.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
Waarom is dat raar?
Graag een gewoon antwoord.
Aangezien er van dat brood dat de overheid een ander afneemt nog maar een paar kruimels over blijven tegen de tijd dat het de hongerlijder heeft bereikt denk ik dat die inderdaad veel en veel liever brood via particuliere organisaties verkrijgt. Organisaties die in dit land door de overheid volledig zijn gemarginaliseerd.quote:Al zou ik het 24 uur lang anaal groepsverkrachten Henri....
Wedervraag: iemand die honger heeft, heeft die liever een van overheidswege 'opgelegd' stuk brood? Of zou die wel tevreden zijn met een uit eigen beweging gegeven broodkruimel?
"Als we afstappen van vrijwillige samenwerking en proberen goed te doen door dwang uit te oefenen, zal de slechte moraal van dwang triomferen over goede bedoelingen".quote:En wat is daar mis mee? Men probeert (lees: zou moeten proberen) met dit geld iets te doen wat de samenleving als geheel ten goede komt.
Ja en? Dat postkantoor zal misschien duurder zijn dan een kantoor in de grote stad.quote:Deels eens. Maar wanneer alles alleen van winst afhangt zullen bepaalde zaken simpelweg niet effectief meer worden aangeboden. Bijvoorbeeld een postkantoor in een heel klein dorp.
En wanneer is iets misbruik? Jarno pleitte hierboven al voor een verbod op emigratie omdat mensen hier staatsonderwijs hebben ontvangen en dus verplicht zijn die 'schuld af te lossen'.quote:Nu begin je een beetje op een clown te lijken. Alles best, maar dit is een beetje kinderlijk. Ik pleit voor solidariteit, maar daarbij hoort een systeem waarin we geen ruimte geven aan misbruik.
Ik weet nog steeds niet welk punt je bedoelt.quote:Het punt waarop reageerde. En dat doe je wel vaker. Kan ook zijn dat het maar zo lijkt omdat je gewoon op alles een bijna exact hetzelfde antwoord geeft.
100% mee eensquote:Op donderdag 16 november 2006 19:16 schreef StefanP het volgende:
[..]
Geld is de beloning voor je arbeid, inzet, initiatief en al van dien. Als dat afgepakt wordt, is dat bijzonder kwalijk, zeker als het aan luilakken uitgedeeld wordt of verspild aan zinloze prestigeprojecten en ontwikkelingshulp. Waarom werkt het communisme niet? Omdat de mens zich van nature wil onderscheiden. Omdat de mens de vruchten van zijn arbeid wil zien. Precies waarom het kapitalisme wel werkt.
Ik heb het al vaker gezegd, maar sommigen kunnen blijkbaar het onderscheid niet maken tussen solidariteit en absurdisme. Dat je luie honden niet met jouw zuurverdiende geld wil ondersteunen, betekent niet dat je echt zieke mensen meteen de oven in wil duwen. Maar zo brengen ze het maar al te graag. Volgens de slinksen zijn al die uitkeringstrekkers echt hulpbehoevend. Alle 1500000. Onzin! Pas na invoering van de verzorgingsstaat (WAO, AWBZ, ...) schoten de percentages zieken omhoog, terwijl ze daarvoor in de pas liepen met omringende landen. Misbruik heet dat!
Ik wil gerust hulpbehoevenden ondersteunen, maar vraag me niet om luie, achterbakse honden ook maar van een riante uitkering te voorzien. Ik ben naar school gegaan, werk hard en wil daar zelf resultaat van zien. Maar in Nederland mag dat niet, iedereen moet zoveel mogelijk gelijk zijn. Dus pakken de dieven bij de overheid het overgrote deel van je geld af, om dat vervolgens als Sinterklaas te distribueren.
Op die manier zouden we in 2350 wel een mooi wegennet hebben gehad.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Omdat je mensen niet moet dwingen te betalen voor iets waar ze geen gebruik van maken en niet om hebben gevraagd. Je gaf trouwens net zelf aan dat je een overheid liever veel gedecentraliseerder zou zien dus ik nam aan dat je het wel met me eens zou zijn.
Het moet en kan ook allemaal nog veel efficienter. Maar dit was niet het punt he Henri? Het punt was gedwongen solidariteit.quote:Aangezien er van dat brood dat de overheid een ander afneemt nog maar een paar kruimels over blijven tegen de tijd dat het de hongerlijder heeft bereikt denk ik dat die inderdaad veel en veel liever brood via particuliere organisaties verkrijgt. Organisaties die in dit land door de overheid volledig zijn gemarginaliseerd.
Sorry, maar beide quotes vind ik weinigzeggend. Vooral omdat deze woorden zonder enige twijfel vol goede bedoelingen zijn uitgesprokenquote:"Als we afstappen van vrijwillige samenwerking en proberen goed te doen door dwang uit te oefenen, zal de slechte moraal van dwang triomferen over goede bedoelingen".
"Er is niets zo schadelijk als goede bedoelingen"
(beiden van Milton Friedman)
Maar wat moeten die mensen in dat dorp dan? Slecht ter been? Ik noem maar wat. Snap je wat ik er mee bedoel? Niet alles kan door de markt net zo goed worden opgevangen als door de overheid. Ik ben het met je eens dat de markt waar het wel kan een stuk efficienter werkt. Maar de overheid zal vaak nodig zijn om te zorgen dat iedereen aan bod komt en niet alleen zij die winstgevend zijn.quote:Ja en? Dat postkantoor zal misschien duurder zijn dan een kantoor in de grote stad.
Oneigenlijk gebruik, bijvoorbeeld door te liegen of informatie achter te houden een uitkering te verkrijgen waar je geen recht op hebt.quote:En wanneer is iets misbruik?
Dat is een beetje overdreven, al ben ik het met de kern van dat punt niet helemaal oneens. Maar niet alle ideeen waar iets voor valt te zeggen zijn meteen een goed idee natuurlijk. Daar reken ik deze ook onder.quote:Jarno pleitte hierboven al voor een verbod op emigratie omdat mensen hier staatsonderwijs hebben ontvangen en dus verplicht zijn die 'schuld af te lossen'.
Volgende keer beter dan maar, goed?quote:Ik weet nog steeds niet welk punt je bedoelt.
Bij dwang dus, wat mij betreft.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
Op die manier zouden we in 2350 wel een mooi wegennet hebben gehad.
Ik snap wat je bedoelt, maar dit is praktisch nauwelijks haalbaar. Zeker vanuit de huidige situatie. En waar trek je de grens?
Huh? Jij begon over broden, niet ik.quote:Het moet en kan ook allemaal nog veel efficienter. Maar dit was niet het punt he Henri? Het punt was gedwongen solidariteit.
Dat is dus zo'n ontwijkend antwoord.
Ze gaan dan ook over dwang uitoefenen uit goede bedoelingen.quote:Sorry, maar beide quotes vind ik weinigzeggend. Vooral omdat deze woorden zonder enige twijfel vol goede bedoelingen zijn uitgesproken
Als je slecht ter been bent en dagelijks een hoop brieven (wie stuurt er nog brieven tegenwoordg trouwens??) te versturen hebt kun je beter niet in een afgelegen dorp gaan wonen. Ook zou ik me kunnen voorstellen dat ik de brieven van mijn slecht ter been zijnde buurvrouw voor haar meeneem naar het postkantoor in de stad waar ik werk. Uit solidariteit zeg maar.quote:Maar wat moeten die mensen in dat dorp dan? Slecht ter been? Ik noem maar wat.
Als dat al zo zou zijn (wat ik niet geloof) waarom zijn de gezondheidszorg, het onderwijs, het OV, de woningenmarkt dan overál gemonopoliseerd door de overheid? En niet alleen in gebieden waar de markt het niet winstgevend vindt?quote:Snap je wat ik er mee bedoel? Niet alles kan door de markt net zo goed worden opgevangen als door de overheid. Ik ben het met je eens dat de markt waar het wel kan een stuk efficienter werkt. Maar de overheid zal vaak nodig zijn om te zorgen dat iedereen aan bod komt en niet alleen zij die winstgevend zijn.
En als ik jarenlang een studie op staatskosten volg en verzwijg dat ik zodra ik klaar ben naar Nieuw-Zeeland wil verhuizen?quote:Oneigenlijk gebruik, bijvoorbeeld door te liegen of informatie achter te houden een uitkering te verkrijgen waar je geen recht op hebt.
Het is nochtans een hele logische en onontkoombare conclusie als je zaken niet op individuele basis maar op collectieve basis gaat regelen. Zo zie je ook dat de overheid zich meer en meer met de leef- en eetgewoontes van mensen gaat bemoeien, simpelweg omdat zij de verantwoordelijkheid voor hun gezondheid heeft overgenomen en de kosten daarvan dus alleen nog maar met dat soort dwangmiddelen zal weten te drukken.quote:Dat is een beetje overdreven, al ben ik het met de kern van dat punt niet helemaal oneens. Maar niet alle ideeen waar iets voor valt te zeggen zijn meteen een goed idee natuurlijk. Daar reken ik deze ook onder.
Afgesproken, prettige avond verder!quote:Volgende keer beter dan maar, goed?
Communisme werkt productie-technisch gezien wel. Het is de discrepantie tussen vraag en aanbod en het ontbreken van bepaalde prikkelingen op het gebied van efficiency waar het fout liep.quote:Op donderdag 16 november 2006 19:16 schreef StefanP het volgende:
[..]
Geld is de beloning voor je arbeid, inzet, initiatief en al van dien. Als dat afgepakt wordt, is dat bijzonder kwalijk, zeker als het aan luilakken uitgedeeld wordt of verspild aan zinloze prestigeprojecten en ontwikkelingshulp. Waarom werkt het communisme niet?
Met slechte posts bijvoorbeeld.quote:Omdat de mens zich van nature wil onderscheiden.
Is het ook niet een beetje zo, dat welzijn hier een factor is die we moeten meewegen? Anders kunnen we de 16 urige werkdag ook wel weer invoeren natuurlijk.quote:Ik heb het al vaker gezegd, maar sommigen kunnen blijkbaar het onderscheid niet maken tussen solidariteit en absurdisme. Dat je luie honden niet met jouw zuurverdiende geld wil ondersteunen, betekent niet dat je echt zieke mensen meteen de oven in wil duwen. Maar zo brengen ze het maar al te graag. Volgens de slinksen zijn al die uitkeringstrekkers echt hulpbehoevend. Alle 1500000. Onzin! Pas na invoering van de verzorgingsstaat (WAO, AWBZ, ...) schoten de percentages zieken omhoog, terwijl ze daarvoor in de pas liepen met omringende landen. Misbruik heet dat!
Maar er zijn ook mensen die óók hard werken, maar dan met weinig tot geen scholing. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Dan werk je bijvoorbeeld bij een schoonmaakbedrijf. Bij een baas die je als voetveeg behandelt, bizar slecht betaalt en je wel keihard laat werken. Meestal als oproepkracht, dus je ligt er zo uit. Vind je niet dat die mensen hulp verdienen als ze er inderdaad uitliggen?quote:Ik wil gerust hulpbehoevenden ondersteunen, maar vraag me niet om luie, achterbakse honden ook maar van een riante uitkering te voorzien. Ik ben naar school gegaan, werk hard en wil daar zelf resultaat van zien. Maar in Nederland mag dat niet, iedereen moet zoveel mogelijk gelijk zijn. Dus pakken de dieven bij de overheid het overgrote deel van je geld af, om dat vervolgens als Sinterklaas te distribueren.
Als ik me erin mag mengen..quote:Op donderdag 16 november 2006 19:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het moet en kan ook allemaal nog veel efficienter. Maar dit was niet het punt he Henri? Het punt was gedwongen solidariteit.
Hangt een beetje van je standpunt af. Je kan ook zeggen dat het bij de kern blijven is.quote:Dat is dus zo'n ontwijkend antwoord.
Maar het is juist de overheid die geen diensten wil verlenen in een "te klein" dorp. School wordt te duur, gemeentehuis te duur, politiepost te duur, ambulance te duur.quote:Maar wat moeten die mensen in dat dorp dan? Slecht ter been? Ik noem maar wat. Snap je wat ik er mee bedoel? Niet alles kan door de markt net zo goed worden opgevangen als door de overheid. Ik ben het met je eens dat de markt waar het wel kan een stuk efficienter werkt. Maar de overheid zal vaak nodig zijn om te zorgen dat iedereen aan bod komt en niet alleen zij die winstgevend zijn.
quote:CBS: immigranten kosten meer dan ze de staat opleveren
Arbeidsmigratie is geen effectief middel om de financiële gevolgen van de vergrijzing te verlichten. Het grootschalig binnenhalen van buitenlandse arbeidskrachten zou zelfs schade aan de Nederlandse economie kunnen toebrengen.
Arbeidsmigratie geen succes
Dat concludeert het Centraal Planbureau (CPB) in een onderzoek naar de effecten van arbeidsmigratie op de Nederlandse economie. President N. Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB) stelde eind vorig jaar nog dat het Nederlands welvaartsniveau niet is vast te houden zonder migranten.
Volgens het CPB kan alleen beperkte immigratie gunstig zijn voor de economie. Dan moeten de buitenlandse arbeidskrachten goed zijn opgeleid, vooruitzichten hebben op werk en in moeilijk vervulbare vacatures terechtkomen.
Immigrant kost 3000 euro per jaar
De huidige praktijk leert volgens het Planbureau dat niet-westerse immigranten het gemiddeld aanzienlijk slechter op de arbeidsmarkt doen dan Nederlanders: ze zijn vaker werkloos, zijn meer afhankelijk van een sociale uitkering en hebben gemiddeld een lager inkomen.
De doorsnee niet-westerse immigrant kost de overheid ongeveer 3000 euro per verblijfsjaar. De kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid van de groep arbeidsmigranten zijn een stuk hoger dan de extra belasting- en premie-inkomsten voor de staat.
Migranten in Nederland doen het gemiddeld volgens het CPB minder goed dan migranten in andere Europese landen. Het is volgens het Planbureau nog onduidelijk wat hiervan de oorzaken zijn.
Dat zal in NL waarschijnlijk wel het geval zijn maar niet alle immigranten kosten de staat veel geld. In het begin moet je erin investeren maar het gaat er bij mij niet in dat een hoogopgeleide hardwerkende immigrant meer kost dan dat hij opbrengt. Met de sociale voorzieningen in NL trekken we helaas niet de goede groep naar ons toe. Integendeel, we krijgen hier de sociaal zwakkere groepen uit een aantal landen.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:44 schreef Mr.Spock het volgende:
Sterker nog: De gemiddelde immigrant kost 400.000 euro:
Bron: CBS
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |