abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43613089
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Regel je dan ook dat mensen die niét op de kosten van de staat studeren ook minder belasting hoeven betalen?
Hoho, maar de gedachte is toch juist als mensen die op kosten van de staat studeren hier minimaal een x aantal jaren werkt, de economie daar als geheel van profiteert. In dat geval moet je een dergelijke belasting dus niet zien als een verplichte kostenpost, maar als een verplichte investering. Als je mensen de keus wilt geven om niet mee te betalen aan die investering, zou je ook verwachten dat mensen geen gebruik meer maken van de voordelen die die investering biedt aan de economie. Aangezien dat laatste niet mogelijk is lijkt me het eerste ook niet eerlijk. Dan zou je door de staat gefinancieerd onderwijs in zijn geheel moeten afschaffen lijkt me.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43613102
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:19 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik zou dus alleen sociaal zijn als ik doktertje ging spelen in Afrika?
Nee, dat lijkt niet eens in de verte op wat ik zeg. Wat ik bedoel dat het feit dat jij het nu zo goed hebt (en dat heb je als je je eigen situatie vergelijkt met het gros van je mede-aardbol-bewoners) te danken hebt aan het feit dat je in Nederland bent geboren. Dus in die zin ben je je land heel wat verschuldigd.
Jesus saves but death prevails.
pi_43613230
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:49 schreef Shivo het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt niet eens in de verte op wat ik zeg. Wat ik bedoel dat het feit dat jij het nu zo goed hebt (en dat heb je als je je eigen situatie vergelijkt met het gros van je mede-aardbol-bewoners) te danken hebt aan het feit dat je in Nederland bent geboren. Dus in die zin ben je je land heel wat verschuldigd.
Wat een onzin Wat heeft NL er aan gedaan dat ik hier geboren ben? Helemaal niks! Die eer daar hebben ze niets voor hoeven doen.
pi_43613345
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:48 schreef Seneca het volgende:
Hoho, maar de gedachte is toch juist als mensen die op kosten van de staat studeren hier minimaal een x aantal jaren werkt, de economie daar als geheel van profiteert. In dat geval moet je een dergelijke belasting dus niet zien als een verplichte kostenpost, maar als een verplichte investering. Als je mensen de keus wilt geven om niet mee te betalen aan die investering, zou je ook verwachten dat mensen geen gebruik meer maken van de voordelen die die investering biedt aan de economie. Aangezien dat laatste niet mogelijk is lijkt me het eerste ook niet eerlijk. Dan zou je door de staat gefinancieerd onderwijs in zijn geheel moeten afschaffen lijkt me.
Graag.
pi_43613370
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:52 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Wat een onzin Wat heeft NL er aan gedaan dat ik hier geboren ben? Helemaal niks! Die eer daar hebben ze niets voor hoeven doen.
Wat heb JIJ er aan gedaan om niet in Soedan geboren te worden dan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 16 november 2006 @ 17:10:10 #156
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43613819
HenriOsewoudt is een beetje een one-issue user. Meer marktwerking, meer marktwerking, meer marktwerking...
lege ton
  donderdag 16 november 2006 @ 17:23:15 #157
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43614267
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:10 schreef nonzz het volgende:
HenriOsewoudt is een beetje een one-issue user. Meer marktwerking, meer marktwerking, meer marktwerking...
One solution fits all.

En keuzevrijheid en marktwerking zijn nu eenmaal vaak de juiste aanpak.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43614529

[ Bericht 100% gewijzigd door Pappie_Culo op 16-11-2006 17:37:58 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_43614590
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:31 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Daar kan ik me goed in vinden. Wordt een beetje moe van al die mensen die denken dat 1,5 tot 2 keer modaal direct gelijk staat aan KEIHARD werken... Valt in de regel wel mee.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar we moeten zeker niet overdrijven.
Nou, die krijg je direct terug, wou jij zeggen dat die klagers met een uitkering hard werken dan?
Hoeveel ook al weer? 1 miljoen zei je? Ik zou die mensen die uberhaupt een baan hebben maar koesteren, anders zijn we failliet
pi_43614610
Ja, rot maar lekker op, meer plek voor ons in ons druk bevolkte landje.
pi_43614644
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:33 schreef dawg het volgende:
Ja, rot maar lekker op, meer plek voor ons in ons druk bevolkte landje.
Als links aan de macht komt vertrekken alle kansrijken binnen no time. Ben je meteen van die grote huizen en auto's af, in ene ruimte genoeg voor de middenklasse toch?
pi_43614661
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:23 schreef Napalm het volgende:

[..]

One solution fits all.

En keuzevrijheid en marktwerking zijn nu eenmaal vaak de juiste aanpak.
Onzin, de wereld is niet zwart wit.
pi_43614680
Mensen die werken zijn gore kapitalistische zwijnen die alles voor keiharde euros doen.

Lieve aardige sociale niet-werkers moeten we hebben!

Dit kabinet kijkt alleen naar de cijfers niet naar de mensen!

Stem SP!
pi_43614695
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:34 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Als links aan de macht komt vertrekken alle kansrijken binnen no time. Ben je meteen van die grote huizen en auto's af, in ene ruimte genoeg voor de middenklasse toch?
Ze doen maar. Aan mensen die anderen geen kansen gunnen heb je toch niets.
pi_43614733
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:35 schreef dawg het volgende:

[..]

Ze doen maar. Aan mensen die anderen geen kansen gunnen heb je toch niets.
Aan mensen die kansen niet benutten heb je pas echt niets...

Een land vol niet-werkende mensen ziet er uit als een gemiddeld centraal afrikaans land. Stem SP
pi_43615025
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:37 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Aan mensen die kansen niet benutten heb je pas echt niets...

Een land vol niet-werkende mensen ziet er uit als een gemiddeld centraal afrikaans land. Stem SP
Leuke oneliner, maar zo simpel is het natuurlijk niet.
pi_43615064
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:47 schreef dawg het volgende:

[..]

Hoe ingewikkeld is het dan wel?
pi_43615114
En lekker integreren he als je in de states bent!
pi_43615140
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:47 schreef dawg het volgende:

[..]

Goh, en dat zeg jij
Jij begon met de oneliners.
Als je vind dat 'rijke' mensen kansen moeten gunnen, vind ik dat deze 'rijke' mensen ook wat te zeggen hebben over waar dat geld aan besteed wordt. Handje ophouden is zóóó 20e eeuws

Niemand bekommerd zich om mijn studieschulden etc.. 'je hebt toch een goede baan?'. Ja tuurlijk, maar dat kost me wel 12 uur per dag en 15 jaar om terug te betalen
Zóóó lekker makkelijk, oordelen over ander mans portemonnee.
pi_43615168
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:50 schreef Koewam het volgende:
En lekker integreren he als je in de states bent!
Is niet zo moeilijk als de cultuur vrij veel gelijkenissen heeft.
pi_43615194
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:52 schreef W_Smits het volgende:

[..]

Is niet zo moeilijk als de cultuur vrij veel gelijkenissen heeft.
Hoezo, ben je ook gek op MacDonalds?
pi_43615236
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:48 schreef W_Smits het volgende:

[..]

Hoe ingewikkeld is het dan wel?
! !

In elk geval ingewikkelder dan de meest simpele, dichotome reacties die je vaak in POL leest.
pi_43615353
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:51 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Goh, en dat zeg jij
Jij begon met de oneliners.
Als je vind dat 'rijke' mensen kansen moeten gunnen, vind ik dat deze 'rijke' mensen ook wat te zeggen hebben over waar dat geld aan besteed wordt. Handje ophouden is zóóó 20e eeuws

Niemand bekommerd zich om mijn studieschulden etc.. 'je hebt toch een goede baan?'. Ja tuurlijk, maar dat kost me wel 12 uur per dag en 15 jaar om terug te betalen
Zóóó lekker makkelijk, oordelen over ander mans portemonnee.
Ten eerste is het in POL de moeite niet, omdat er toch vaak niet serieus op in wordt gegaan. Ten tweede, ik heb het helemaal niet over handje ophouden, maar elkaar iets gunnen, solidariteit (ja, heel mooi woord), voor elkaar, en niet dat individualistische, zoals de tendens die er de laatste jaren heerst.

En ja, ik ben ook zo'n luie uitkeringstrekker, en ja, ik werk zelfs (ja, ze bestaan!), en ja, ook ik heb een teringhekel aan profiteurs en misbruik van sociale stelsels.
  donderdag 16 november 2006 @ 17:58:53 #174
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_43615357
Nederland is en blijft een geweldig land om te wonen. En vergeet niet in het buitenland ben JIJ de buitenlander!
reach out and touch faith
pi_43615459
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het systeem gaat er anders wel van uit dat iedereen (in grote lijnen) evenveel bijdraagt over een bepaalde periode leven en werken. Als jij er door lafheid tussenuit piept, mag je daarvoor best de kosten gepresenteerd krijgen.
Zeg je dat ook even tegen de 1.5 miljoen uitkeringstrekkers? Of geldt dat alleen voor hardwerkende mensen die het welletjes vinden en het land verlaten...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 16 november 2006 @ 18:02:16 #176
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43615464
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:58 schreef ozzyat105 het volgende:
Nederland is en blijft een geweldig land om te wonen.
Het is zeker vooral de schaarste aan woningen die het zo geweldig maakt.
  donderdag 16 november 2006 @ 18:05:47 #177
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_43615538
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:02 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het is zeker vooral de schaarste aan woningen die het zo geweldig maakt.
er zijn zat woningen:

www.funda.nl
  donderdag 16 november 2006 @ 18:10:09 #178
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43615652
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:05 schreef ozzyat105 het volgende:
er zijn zat woningen:

www.funda.nl
Woningen waar geen vraag naar is.
pi_43615829
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:10 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Woningen waar geen vraag naar is. Woningen die je met twee keer modaal nog amper kan betalen
pi_43615918
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:58 schreef dawg het volgende:
solidariteit (ja, heel mooi woord)
zo mooi dat je er een ander niet toe zou moeten dwingen, vind je niet?
  donderdag 16 november 2006 @ 18:23:13 #181
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_43616030
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:15 schreef Autoreply het volgende:

[..]
onzin.
er zijn zat woningen die te betalen zijn voor iemand met een modaal salaris.
moet ik ze voor je aanwijzen?
pi_43616038
We moeten alle Afrikanen hier binnen laten.

Solidariteit, dat is waar het om draait.

Hier de uitkeringen verhogen maar de Afrikanen laten verhongen. Echt solidair!
pi_43616082
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

pi_43616167
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:32 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Nou, die krijg je direct terug, wou jij zeggen dat die klagers met een uitkering hard werken dan?
Hoeveel ook al weer? 1 miljoen zei je? Ik zou die mensen die uberhaupt een baan hebben maar koesteren, anders zijn we failliet
Ach jee, daar hebben we zo'n intelligente harde werker, ik zie het alweer.

In je post stel je indirect dat:

- iedereen die minder bedeeld is, een uitkering heeft
- iedereen die een uitkering heeft, deze uitkering ten onrechte ontvangt
- iedereen die een uitkering heeft, helemaal niet (wit) werkt

Alle 3 pertinent onjuist. We hebben op fok ook een forum over soaps. Misschien meer iets voor je.
pi_43616278
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Een maatschappij functioneert nu eenmaal niet zonder dwang... Dus dit is een drogredenering. Een drogredenering die van jouw kant ZO vaak voorbijflitst op dit forum dat het halve ledenbestand er epileptische aanvallen van krijgt als je 't mij vraagt
  donderdag 16 november 2006 @ 18:37:45 #186
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43616492
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Een maatschappij functioneert nu eenmaal niet zonder dwang...
Verklaar je nader.
pi_43616498
quote:
Een maatschappij functioneert nu eenmaal niet zonder dwang...
Want?
pi_43616667
Moet ik dat echt uitleggen? Dat je niet kunt zeggen 'doe alles maar naar eigen inzicht, we rekenen op jullie innerlijke goedheid'? Of denk je dat de overheid ook maar eens de eigen inzicht belasting moet gaan invoeren? Wordt lachen dan. Verkeersborden? Weg ermee...

En dat geldt voor solidariteit, maar bijvoorbeeld ook voor zorg of andere zaken die de mens raken.
pi_43616739
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
Moet ik dat echt uitleggen? Dat je niet kunt zeggen 'doe alles maar naar eigen inzicht, we rekenen op jullie innerlijke goedheid'? Of denk je dat de overheid ook maar eens de eigen inzicht belasting moet gaan invoeren? Wordt lachen dan. Verkeersborden? Weg ermee...

En dat geldt voor solidariteit, maar bijvoorbeeld ook voor zorg of andere zaken die de mens raken.
Graag, want hier kan ik geen chocola van maken.
pi_43616860
quote:

[..]

Een maatschappij functioneert nu eenmaal niet zonder dwang... Dus dit is een drogredenering. Een drogredenering die van jouw kant ZO vaak voorbijflitst op dit forum dat het halve ledenbestand er epileptische aanvallen van krijgt als je 't mij vraagt
Ja, mee eens. Ik begrijp dan ook niet zo goed dat je er nog op ingaat.
pi_43616956
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Graag, want hier kan ik geen chocola van maken.
Nou, nog een keer dan.

Men neme een maatschappij, met burgers en overheid enzo. Tot zover duidelijk?

De overheid zal om de maatschappij vorm te geven, moeten kiezen voor bepaalde regels. En die regels worden met allerlei dwangmiddelen effectief gemaakt. Dus je mag als burger best zelf bepalen wat je uitkomt of waar je het mee eens bent. Maar je zult mee moeten doen met de regels die opgesteld zijn.

En dit geldt voor zo ongeveer alle maatschappelijk verkeer. Dat jij dan 'solidariteit' eruit licht als iets waar je niemand toe zou kunnen dwingen is dus onjuist. Want hiertoe kun je mensen net zo goed dwingen als rechts rijden. Zélfs als je aan de linkerkant van de straat woont en je stuur rechts zit!

En daarmee is jouw eerdere tegenwerping dus niet valide.
pi_43616990
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:48 schreef dawg het volgende:

[..]

Ja, mee eens. Ik begrijp dan ook niet zo goed dat je er nog op ingaat.
Ach, de uitkering is weer op en er is weer eens niks op m'n peperdure plasma TV.
pi_43617075
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ach, de uitkering is weer op en er is weer eens niks op m'n peperdure plasma TV.
pi_43617124
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nou, nog een keer dan.

Men neme een maatschappij, met burgers en overheid enzo. Tot zover duidelijk?
Nee, ik zie al niet in waarom die 'overheid' een gegeven is.
quote:
De overheid zal om de maatschappij vorm te geven, moeten kiezen voor bepaalde regels.
Waarom moet de overheid de maatschappij vorm geven? Kunnen de burgers dat zelf niet? En wat bedoel je trouwens precies met vorm geven?
quote:
En die regels worden met allerlei dwangmiddelen effectief gemaakt. Dus je mag als burger best zelf bepalen wat je uitkomt of waar je het mee eens bent. Maar je zult mee moeten doen met de regels die opgesteld zijn.
Mag ik die regels nog wel in twijfel trekken?
quote:
En dit geldt voor zo ongeveer alle maatschappelijk verkeer. Dat jij dan 'solidariteit' eruit licht als iets waar je niemand toe zou kunnen dwingen is dus onjuist. Want hiertoe kun je mensen net zo goed dwingen als rechts rijden. Zélfs als je aan de linkerkant van de straat woont en je stuur rechts zit!
Vind je zelf nou niet dat het woord 'solidariteit' zijn kracht volledig verliest zodra je mensen ertoe gaat dwingen? Vind je ook dat mensen tot 'liefde' gedwongen mogen worden?
pi_43617141
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:23 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

onzin.
er zijn zat woningen die te betalen zijn voor iemand met een modaal salaris.
moet ik ze voor je aanwijzen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43617262
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:56 schreef StefanP het volgende:

[..]

[afbeelding]

Als de SP regeert wonen we allemáál in dat hondenhok, eerlijk he?
  donderdag 16 november 2006 @ 19:02:36 #197
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_43617350
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee, ik zie al niet in waarom die 'overheid' een gegeven is.
Dat is historisch zo gegroeid. Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat we zonder overheid vervallen in doffe ellende. Dus wat mij betreft blijft de overheid, maar dan wel zeer gedecentraliseerd. Maar dat is een ander topic.
quote:
Waarom moet de overheid de maatschappij vorm geven? Kunnen de burgers dat zelf niet? En wat bedoel je trouwens precies met vorm geven?
Dat doen burgers indirect ook zeker wel. We delen als enigszins-homogene-groep natuurlijk bepaalde kaders waarbinnen we een en ander zien. Ook de overheid moet met de 'tijdsgeest' mee bijvoorbeeld. Soms niet zonder slag of stoot, maar desalniettemin is dit altijd het resultaat.
quote:
Mag ik die regels nog wel in twijfel trekken?
Ja, dat stond er ook.
quote:
Vind je zelf nou niet dat het woord 'solidariteit' zijn kracht volledig verliest zodra je mensen ertoe gaat dwingen? Vind je ook dat mensen tot 'liefde' gedwongen mogen worden?
In zijn eigenlijke betekenis wel. Maar dit gaat niet om taaltechnische zaken. Dus het woord solidariteit dekt de lading wel even voor wat dit topic betreft.

Of het woord aan betekenis inboet is niet zo interessant. Het gaat om het resultaat en of dat resultaat nu middels solidariteit of quasi-solidariteit (zullen we het zo noemen dan?) wordt bewerkstelligd... Dat doet wat mij betreft niet zo ter zake.

Kanttekening daarbij is wat mij betreft wel dat doelbewust misbruik van het sociale stelsel keihard bestraft dient te worden. En dan bedoel ik geen stopzetting van de uitkering.

Wel weer een knap punt-ontwijkende post trouwens! Weer zo'n Osewoudt patentje!
quote:

[..]

[afbeelding]
Grote tuin... ik snap niet wat je nou zeurt.
  donderdag 16 november 2006 @ 19:05:59 #199
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_43617428
quote:

[..]

[afbeelding]
ja daar woon jij dadelijk als je in de VS ziek word en terug valt op sociale voorzieningen

( ik begrijp sowieso niet dat jij zo vaak post op dit nederlandse forum, het lijkt wel of je NL mist?)
pi_43617683
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dat is historisch zo gegroeid. Ik snap wat je bedoelt maar ik denk dat we zonder overheid vervallen in doffe ellende. Dus wat mij betreft blijft de overheid, maar dan wel zeer gedecentraliseerd. Maar dat is een ander topic.
Klinkt al een stuk beter. Je bent dus met me eens dat het raar is dat we mensen in Groningen laten meebetalen aan een snelweg in Zeeland?
quote:
In zijn eigenlijke betekenis wel. Maar dit gaat niet om taaltechnische zaken. Dus het woord solidariteit dekt de lading wel even voor wat dit topic betreft.
Je vindt niet dat je de betekenis van het woord op die manier erg devalueert?
quote:
Of het woord aan betekenis inboet is niet zo interessant. Het gaat om het resultaat en of dat resultaat nu middels solidariteit of quasi-solidariteit (zullen we het zo noemen dan?) wordt bewerkstelligd... Dat doet wat mij betreft niet zo ter zake.
Noem het gewoon wat het is: van bovenaf opgelegde verplichting. De politiek gebruikt al veel te vaak eufemismen. Zoals 'investeren' als ze 'uitgeven' bedoelen. En 'vragen' als ze 'eisen' bedoelen. Maar goed, ook dat is weer een ander topic.

Wat betreft resultaat: op vrijwel ieder terrein waarop de overheid zich meent te moeten begeven zijn er enorme problemen. Als het je dus werkelijk om het resultaat zou gaan zou je toch ook voor een drastisch kleinere rol voor de overheid moeten pleiten.
quote:
Kanttekening daarbij is wat mij betreft wel dat doelbewust misbruik van het sociale stelsel keihard bestraft dient te worden. En dan bedoel ik geen stopzetting van de uitkering.
Tuurlijk, strenge regels en keihard straffen, en dan wordt alles weer gezellig.
quote:
Wel weer een knap punt-ontwijkende post trouwens! Weer zo'n Osewoudt patentje!
Welk punt heb ik ontweken? En waar doe ik dat nog meer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')