Nee, je gaat er foutief van uit dat de regering in haar eentje alles kan bepalen in NL.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:12 schreef wijsneus het volgende:
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk - het regeringsbeleid wordt door de opositie bepaald.![]()
quote:
Bron ? Ik kan me enkel een klacht herinneren over het spreidingbeleid.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:20 schreef wijsneus het volgende:
Mag ik u er ook nog eens aan herinneren dat eind jaren 80/begin jaren 90 de SP als _enige partij_ riep dat de inburgering van niet-westerse alloctonen verkeerd ging lopen?
Had maar SP gekozen toen - was het mischien niet zo ver gekomen...
Het is inderdaad waar dat de SP zich als een van de eerste partijen openlijk uitsprak tegen die multikul gekte.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:20 schreef wijsneus het volgende:
Mag ik u er ook nog eens aan herinneren dat eind jaren 80/begin jaren 90 de SP als _enige partij_ riep dat de inburgering van niet-westerse alloctonen verkeerd ging lopen?
Ik zeg altijd maar zo: Zeikende Nederlanders zijn echte Nederlanders. Ik denk niet dat ze ergens ter wereld op dit lompe, zeikende, zelfvoldane zooitje zitten te wachten....quote:Op woensdag 15 november 2006 01:28 schreef kLowJow het volgende:
Wat zijn topics als deze toch altijd geweldig tragikomisch..
De "trotse" Nederlander die zijn eigen land verafschuwt, ten onder wil doen gaan en ontvluchten. De "trotse" Nederlander die vaak nog niet eens op eigen benen kan staan, maar al met weemoed terugdenkt aan vroeger... nog nooit wat bijgedragen heeft aan de samenleving en vooral voor dit ooit het geval zal kunnen zijn de benen hoopt te nemen. Gelukszoekers verafschuwend, klagend over profiteurs...
********************************quote:Op woensdag 15 november 2006 01:36 schreef Napalm het volgende:
Bron ? Ik kan me enkel een klacht herinneren over het spreidingbeleid.
Het is natuurlijk volstrekt belachelijk om die verantwoordelijkheid op de overheid af te stemmen. Als je zelf emigreert heb je zélf de verantwoording om te integreren. Zonder zelf de sterke motivatie te hebben om de taal/cultuur te leren (kennen) zal je deze nooit goed leren. Hier werd toendertijd (ok een paar jaar later) al door Bolkestein voor gewaarschuwd... de beste man heeft groot gelijk gekregenquote:Op donderdag 16 november 2006 08:19 schreef sigme het volgende:
[..]
[/b] Het krijgen van de kans om de Nederlanse taal te oefenen en machtig te worden is daarbij noodzaak. Ook moet de overheid stimuleren dat buitenlanders, maar vooral hun kinderen, scholingen en opleidingen
volgen, zodat hun kans op de arbeidsmarkt gelijkwaardig wordt aan die van hun Nederlandse
leeftijdgenoten. Bevorderd moet worden dat deze mensen zich aanpassen en inpassen in de
Nederlandse samenleving. Het aanbieden van het Nederlandse staatsburgerschap kan van groot belang zijn voor zo'n integratie proces.
bron: verkiezingsprogramma SP 2e kamerverkiezingen 1986 ( De SP maakt er wat van ).
Tja, als je geboren bent in 1986 zal je die tekst wel zo lezen ja.quote:Op donderdag 16 november 2006 08:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Het is natuurlijk volstrekt belachelijk om die verantwoordelijkheid op de overheid af te stemmen. Als je zelf emigreert heb je zélf de verantwoording om te integreren. Zonder zelf de sterke motivatie te hebben om de taal/cultuur te leren (kennen) zal je deze nooit goed leren. Hier werd toendertijd (ok een paar jaar later) al door Bolkestein voor gewaarschuwd... de beste man heeft groot gelijk gekregen
Maargoed, daarom stem ik ook geen SP![]()
Erg goed geschreven!quote:Op woensdag 15 november 2006 00:21 schreef StefanP het volgende:
Kijk eens aan, ik ben zo beroemd dat ik bij naam genoemd word in een topic waar ik nog niet eens gepost heb! Emigreert allen, en misschien spugen de slinkse users ook op een mooie dag uw naam uit terwijl ze van jaloezie schuimbekken
Waarom zou je nog in NL blijven als hoger opgeleide? Je bent wel gek. Je verdient per jaar misschien een paar duizend euro meer dan iemand die na de HAVO meteen ging werken erwijl je wel 4 jaar extra gezweet hebt. Je kunt nog geen geitenhok betalen, laat staan een woning. Een auto is alleen derdehands voor je weggelegd, en voor je plezier rijden kun je ook wel vergeten met de prijzen van benzine. Je bent tussen 8 en 7 niet thuis, treedt na in de file of het stinkende OV gestaan te hebben moet je huurwoning (waar je slechts 4 jaar voor op de wachtlijst stond) binnen, nadat je je parasiterende buurman lekker op z'n bank zag liggen kijken naar z'n LCD tv.
's Zaterdags (Zondags en 's avonds zijn in NL de winkels natuurlijk dicht) wil je de ene winkelstraat in en mag je de bus nemen, waar je tussen rellende, schreeuwende kutmarokkaantjes staat. Nadat je als brave dhimmi de hele busreis naar je voeten hebt staan staren om toch vooral niet uitlokkend over te komen, mag je tussen het andere klapvee de paar euro die de belastingdienst je toestaat te houden, uitgeven. Maar niet voordat je nog eens 20% belasting afdraagt over de aankoop.
's Maandags moet je weer naar je werk, maar moet je eerst de wielklem van je auto zien te halen omdat je een meter op de stoep parkeerde. Die aardige gemeente ook, die expres te weinig parkeerplaatsen bouwt... waar gaat de jaarlijkse stijging van 5% voor de gemeentelijke lasten toch heen? Naar jeugdhonken voor het tuig misschien? Bij de vechtpartij en dreigende groepen Marokkanen in de stad Zaterdag - daar was geen politie te zien, maar onderweg naar je werk krijg je wel een prent van de helden die op een klapstoeltje in de berm zitten, omdat je 5km te hard rijdt. Kwestie van prioriteiten he meneertje.
Met een beetje mazzel kun je over 5 jaar een tussenwoning kopen. Je mag dan wel 250000 euro betalen en hebt geen tuin, parkeerplaats of garage, maar dan weet je tenminste waar je de rest van je leven voor werkt. Voor de hypotheek van je 300% te dure woning. In een wijk waar je als ratten op elkaar zit. Waar je voor je parkeerplaats moet vechten. Waar de overheid je uitzuigt. Waar criminelen met fluwelen handschoentjes aangepakt worden.
Of je verkast naar het buitenland. Waar je het drievoudige verdient, waar het weer goed is, waar de politie keihard tegen tuig optreedt, waar tuig sowieso de grenzen niet over komt, waar de belasting de helft is, waar woningen 1/3 kosten en waar mensen nog aardig zijn.
Sjonge - moeilijke keuze...
Nederland komt er nog wel achter: hoogopgeleiden en mensen met initiatief die verlaten meer en meer het land. Ze zouden wel gek zijn om dat niet te doen. Ondertussen blijven er wagonladingen bewoners van het Rifgebergte binnenstromen, die allemaal heeeel veel bijdragen. Rara wat het toekomstbeeld is. Tip: neem de trein naar Rotterdam of Amsterdam en loop daar een dagje rond. Maar blijkbaar is dat inderdaad wat Nederland wil. Wie ben jij om ze dat te ontzeggen? Het enige dat er rest is het land verlaten.
Inhoudelijk sterkquote:Op donderdag 16 november 2006 08:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Tja, als je geboren bent in 1986 zal je die tekst wel zo lezen ja.
De beste en enige manier om zoveel mogelijk te profiteren is inderdaad zoveel mogelijk de profiteur uit te hangen.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:17 schreef LXIV het volgende:
Desalniettemin heeft de TS gelijk wanneer zij zegt dat er gestemd moet worden met de voeten. De beste en enige manier om te voorkomen dat men een heel leven krom ligt om de priveleges van een oudere generatie te verzorgen, en zelf niets op te bouwen is hier te studeren, en dan snel te vertrekken!
Ik zou goedkoop profiteren nooit aanmoedigen. Lekker wel, voor wie nu kind is; dat die over 30 jaar even terecht klagen over die ouders van ze, die de rekening afwentelden op wie na hun kwam, als wij nu klagen over de babyboom die de rekening bij ons legt.quote:In ieder geval succes.
Laat ik het dan als volgt formuleren: de Nederlandse jeugd moet goede en eerlijke kansen geboden worden. Dit is een basisvoorwaarde om haar bij de maatschappij te betrekken. Wanneer er hervormd moet worden, dienen niet eenmaal verworven rechten als uitgangspunt genomen te worden, dit moet over de hele linie gebeuren.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:29 schreef sigme het volgende:
[..]
De beste en enige manier om zoveel mogelijk te profiteren is inderdaad zoveel mogelijk de profiteur uit te hangen.
[..]
Ik zou goedkoop profiteren nooit aanmoedigen. Lekker wel, voor wie nu kind is; dat die over 30 jaar even terecht klagen over die ouders van ze, die de rekening afwentelden op wie na hun kwam, als wij nu klagen over de babyboom die de rekening bij ons legt.
![]()
Jij neemt het jouw generatiegenoten niet kwalijk dat ze massaal proberen nog even de stufi, de belastingdienst en de verzekeringsmaatschappij een poot uit te draaien om een zo geruïneerd mogelijk land achter te laten voor wie nu net kan lopen? En dat onder het mom dat onze vaders, moeder, opa's en oma's zo onsociaal met latere generaties waren?quote:Op donderdag 16 november 2006 09:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Laat ik het dan als volgt formuleren: de Nederlandse jeugd moet goede en eerlijke kansen geboden worden. Dit is een basisvoorwaarde om haar bij de maatschappij te betrekken. Wanneer er hervormd moet worden, dienen niet eenmaal verworven rechten als uitgangspunt genomen te worden, dit moet over de hele linie gebeuren.
Wanneer men hier in gebreke blijft, kan het men de jeugd niet kwalijk nemen dat ze vertrekt.
![]()
Dat lijkt me wat lastig tenzij je naar een totalitair systeem toe wiltquote:Op donderdag 16 november 2006 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij neemt het jouw generatiegenoten niet kwalijk dat ze massaal proberen nog even de stufi, de belastingdienst en de verzekeringsmaatschappij een poot uit te draaien om een zo geruïneerd mogelijk land achter te laten voor wie nu net kan lopen? En dat onder het mom dat onze vaders, moeder, opa's en oma's zo onsociaal met latere generaties waren?
Ik ben dat soort profiteurs liever kwijt dan rijk hoor, daar niet van, maar om nou te zeggen dat ik zo'n mentaliteit (hullie deden stom dus ga ik lekker nog stommer doen) niet kwalijk vind.. Nah.
Het is een kwalijke mentaliteit, die bestreden dient te worden.
Nee, ik vind dat er in principe zoveel mogelijk gelijke kansen moeten worden gegeven, zowel op links als op rechts, als op oud en op jong. Het vertrekken van jongeren omdat voor hun rechten ondergeschikt gemaakt zijn aan de eenmaal verworven rechten van de oudere generatie is een nuttig signaal. De beste manier om de toekomst voor de jongste generatie zeker te stellen zijn hervormingen over het gehele leeftijdsspectrum.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij neemt het jouw generatiegenoten niet kwalijk dat ze massaal proberen nog even de stufi, de belastingdienst en de verzekeringsmaatschappij een poot uit te draaien om een zo geruïneerd mogelijk land achter te laten voor wie nu net kan lopen? En dat onder het mom dat onze vaders, moeder, opa's en oma's zo onsociaal met latere generaties waren?
Ik ben dat soort profiteurs liever kwijt dan rijk hoor, daar niet van, maar om nou te zeggen dat ik zo'n mentaliteit (hullie deden stom dus ga ik lekker nog stommer doen) niet kwalijk vind.. Nah.
Het is een kwalijke mentaliteit, die bestreden dient te worden.
Ik ben bepaald niet totalitair. Uiteraard moet iedereen de vrijheid hebben te vertrekken.quote:Op donderdag 16 november 2006 09:51 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat lastig tenzij je naar een totalitair systeem toe wilt![]()
Tenzij je mensen wilt dwingen (communisme) hier te blijven zul je het hier aantrekkelijker voor ze moeten maken óm ze hier te laten blijven.
Hoe stel je je dat voor dan? Zoals diverse posters opmerken; de verhoudingen jong/oud en werkend/niet werkend wat meer rechttrekken?quote:Op donderdag 16 november 2006 09:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben bepaald niet totalitair. Uiteraard moet iedereen de vrijheid hebben te vertrekken.
We zouden (als maatschappij, niet als staat) moeten voorkomen dat mensen weg willen. Ook als ze dingen willen verbeteren.
Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze de beste optie voor zichzelf kiezen. Daar is democratie nou net op gebaseerdquote:Ik ben het wel eens met de kritiek zoals LXIV en StefanP deze leveren; alleen niet met de oplossing dat het aan te raden is zoveel mogelijk te profiteren van de Nederlandse samenleving door er zoveel mogelijk uit te slepen en zo min mogelijk aan bij te dragen.
Ik zou het liefst allerlei verworven rechten (die LXIV beschrijft) beëindigen, en vooral: niet opnieuw allerlei (goedbedoelde, dat wel) regelingen in het leven roepen bij monde van de nationale overheid.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:01 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hoe stel je je dat voor dan? Zoals diverse posters opmerken; de verhoudingen jong/oud en werkend/niet werkend wat meer rechttrekken?
Klopt, maar het is wel erg armoedig als mensen massaal denken dat de beste optie bestaat uit het meeste geldquote:[..]
Je kan het mensen niet kwalijk nemen dat ze de beste optie voor zichzelf kiezen. Daar is democratie nou net op gebaseerd![]()
Maar het land jou natuurlijk wel. Wel de lusten, niet de lasten.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef -scorpione- het volgende:
Helemaal eens. Ik ben dit land niets schuldig.
Ik voel me niet achtergesteld, ik wil er gewoon met volle teugen van genietenquote:Op donderdag 16 november 2006 11:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maar het land jou natuurlijk wel. Wel de lusten, niet de lasten.
Voel je je ook zo achtergesteld in dit leven? En wat heb jij er aan gedaan?
Je bent dus een echte egoist. Prima, maar ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken.quote:Op donderdag 16 november 2006 11:10 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik voel me niet achtergesteld, ik wil er gewoon met volle teugen van genieten![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Je bent dus een echte egoist. Prima, maar ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken.
Dit soort gasten moet je gewoon een rekening presenteren bij het verlaten van dit land. Nog goddomme geen blauwe maandag belasting betaalt (allemaal van die ex studentjes die 2 jaar gewerkt hebben en het dan opeens 'zat' zijnquote:Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef -scorpione- het volgende:
Nou, dat lijkt me overdreven. Wie in Nederland opgroeit krijgt een en ander in de schoot geworpen. Het is geen misdaad om daarvan gebruik te maken. En dat er gebruik van gemaakt is legitimeert geen boete achteraf.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit soort gasten moet je gewoon een rekening presenteren bij het verlaten van dit land. Nog goddomme geen blauwe maandag belasting betaalt (allemaal van die ex studentjes die 2 jaar gewerkt hebben en het dan opeens 'zat' zijn), maar wel geparasiteerd en stufi genoten en weet ik veel wat. Prima dat je op wilt donderen (graag zelfs) maar nog wel even bijlappen dan.
Leg dat dan eens uit, je reageert namelijk wel als zo'n zichzelf meelijgevend menneke die alleen aan zichzelf denkt..quote:Op donderdag 16 november 2006 14:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
je weet niet waar je over praat.
![]()
Het systeem gaat er anders wel van uit dat iedereen (in grote lijnen) evenveel bijdraagt over een bepaalde periode leven en werken. Als jij er door lafheid tussenuit piept, mag je daarvoor best de kosten gepresenteerd krijgen.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me overdreven. Wie in Nederland opgroeit krijgt een en ander in de schoot geworpen. Het is geen misdaad om daarvan gebruik te maken. En dat er gebruik van gemaakt is legitimeert geen boete achteraf.
Nee. Dat het systeem daarvan uitgaat rechtvaardigt niet dat het systeem de utizonderingen in het gareel dwingt.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het systeem gaat er anders wel van uit dat iedereen (in grote lijnen) evenveel bijdraagt over een bepaalde periode leven en werken. Als jij er door lafheid tussenuit piept, mag je daarvoor best de kosten gepresenteerd krijgen.
Wmb wel hoor.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Dat het systeem daarvan uitgaat rechtvaardigt niet dat het systeem de utizonderingen in het gareel dwingt.
Arbeidsplicht ook gerechtvaardigd?quote:
Onmacht is onmacht, maar gelukszoekers die vluchten naar het buitenland moet een halt worden toegeroepen.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Arbeidsplicht ook gerechtvaardigd?
Mogen kansloze gehandicapten wel opleiding?
Wat een onzin, dat is het systeem helemaal niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het systeem gaat er anders wel van uit dat iedereen (in grote lijnen) evenveel bijdraagt over een bepaalde periode leven en werken. Als jij er door lafheid tussenuit piept, mag je daarvoor best de kosten gepresenteerd krijgen.
Er staat dat ik niet sociaal ben, nou dat ben ik welquote:Op donderdag 16 november 2006 14:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit, je reageert namelijk wel als zo'n zichzelf meelijgevend menneke die alleen aan zichzelf denkt..You're your image.
Het kon niet uitblijven. Eerst eisen dat iedereen torenhoge belastingen betaalt en in ruil daarvoor 'gratis' onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg en sociale zekerheid ontvangt. En vervolgens ontkom je natuurlijk niet aan maatregelen tegen mensen die wel op staatskosten studeren en er vervolgens 'tussenuit piepen'. Gefeliciteerd, je bent nog maar één stapje verwijderd van het simpelweg verbieden van emigratie.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:57 schreef Jarno het volgende:
Onmacht is onmacht, maar gelukszoekers die vluchten naar het buitenland moet een halt worden toegeroepen.
Laat die onmachtigen er maar buiten. Arbeidsplicht?quote:
Lijkt een muur je wat?quote:maar gelukszoekers die vluchten naar het buitenland moet een halt worden toegeroepen.
Per definitie niet veel socialer of asocialer dan het verbieden van immigratie lijkt me.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Gefeliciteerd, je bent nog maar één stapje verwijderd van het simpelweg verbieden van emigratie.
Klopt.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:07 schreef Jarno het volgende:
Per definitie niet veel socialer of asocialer dan het verbieden van immigratie lijkt me.
Dat gelijk stellen is zoiets als de gevangenis (waar je niet naar vrijheid uit mag wandelen) gelijk stellen aan een huis (waar je niet naar vrijheid in mag wandelen).quote:Op donderdag 16 november 2006 15:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Per definitie niet veel socialer of asocialer dan het verbieden van immigratie lijkt me.
Nee, dat is onzin. Iemand die altijd 20 uur per week werkt zal procentueel een stuk meer kunnen uitgeven (alle subsidies, sociale woningbouw, kortingstoeslagen) als iemand die een paar jaar studeert en daarna relatief veel verdient. De laatste betaalt vele malen meer dan hij netto ontvangt.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 november 2006 10:12 schreef -scorpione- het volgende:
Volgens mij ken jij jezelf niet zo goed.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:58 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Er staat dat ik niet sociaal ben, nou dat ben ik wel![]()
Hoezo? Ik ben ook niet niet sociaal. Maar ik ben dit land niets schuldig.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:43 schreef Shivo het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij ken jij jezelf niet zo goed.
Dat vind ik nogal een domme opmerking. Ik zou zeggen, kijk eens om je heen, naar de rest vd wereld en bedenk je nog eens of dit zo is.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ben ook niet niet sociaal. Maar ik ben dit land niets schuldig.
Ik zou dus alleen sociaal zijn als ik doktertje ging spelen in Afrika?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:14 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal een domme opmerking. Ik zou zeggen, kijk eens om je heen, naar de rest vd wereld en bedenk je nog eens of dit zo is.
Als je iemand eerst dwingt een gunst van je af te nemen is het nogal aanmatigend om vervolgens te stellen dat hij je iets schuldig is.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:14 schreef Shivo het volgende:
Dat vind ik nogal een domme opmerking. Ik zou zeggen, kijk eens om je heen, naar de rest vd wereld en bedenk je nog eens of dit zo is.
Nu ja, maak er dan een regeling van dat mensen die op kosten van de staat studeren verplicht een x aantal jaren hier in Nederland moeten werken. Voor wat hoort wat.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het kon niet uitblijven. Eerst eisen dat iedereen torenhoge belastingen betaalt en in ruil daarvoor 'gratis' onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg en sociale zekerheid ontvangt. En vervolgens ontkom je natuurlijk niet aan maatregelen tegen mensen die wel op staatskosten studeren en er vervolgens 'tussenuit piepen'. Gefeliciteerd, je bent nog maar één stapje verwijderd van het simpelweg verbieden van emigratie.
Da's binnen bedrijven ook heel normaal.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nu ja, maak er dan een regeling van dat mensen die op kosten van de staat studeren verplicht een x aantal jaren hier in Nederland moeten werken. Voor wat hoort wat.
Regel je dan ook dat mensen die niét op de kosten van de staat studeren ook minder belasting hoeven betalen?quote:Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef Seneca het volgende:
Nu ja, maak er dan een regeling van dat mensen die op kosten van de staat studeren verplicht een x aantal jaren hier in Nederland moeten werken. Voor wat hoort wat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |