Je kan zeggen 45 uur dus 9 per dag of 50 uur 10 uur per dag!quote:Op zondag 12 november 2006 09:06 schreef Dementor het volgende:
Je moet grenzen stellen.
Ik vind dat met z'n alleen gewoon meer moeten werken. Minimaal 10% meer.quote:Op zondag 12 november 2006 09:13 schreef N.icka het volgende:
Er zijn genoeg werklozen , laat die maar gaan werken , dan kan ik een beetje minder gaan werken
Dat kost de werkgevers dan ook 10 % meer. En dan beginnen die weer te huilen.quote:Op zondag 12 november 2006 09:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind dat met z'n alleen gewoon meer moeten werken. Minimaal 10% meer.
Vervolgens moeten we ook het ontslagrecht versoepelen en dat zal ten goede komen van werkgelegenheid.
Ik werk voor mijn geld, met de 32 uur die ik werk, verdien ik genoeg om te doen wat ik wil en ik houd voldoende vrije tijd over. Waarom zou ik dan meer werken? Meet geld is wel leuk, maar als ik dan niet meer voldoende tijd heb om de dingen te doen die ik wil doen, schiet het niet zoveel op.quote:Op zondag 12 november 2006 09:05 schreef draaijer het volgende:
Werken moeten we voor ons geld. Iedereen zegt dat alles duur genoeg wordt / is, dus werken voor ons geld!
Er zijn zat onderzoeken, die uitwijzen dat de productiviteit na 40 uur per week, fors dalen.quote:Op zondag 12 november 2006 10:03 schreef Dementor het volgende:
Dus niet meer werken maar slimmer werken.
Tuurlijk niet.. Vraag en aanbodquote:Op zondag 12 november 2006 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat kost de werkgevers dan ook 10 % meer. En dan beginnen die weer te huilen.
Ik vind ook dat je beter naar de kwaliteit kunt kijken dan naar de kwantiteit.quote:Op zondag 12 november 2006 10:07 schreef YuckFou het volgende:
ik werk standard 6 dagen per week meer dan 8 uur per dag en voel me dan in 't geheel niet aangesproken...
Ik werk veel meer dan 40 uur en ik doe bij hetzelfde bedrijf veel en veel meer dan wanneer ik 40 uur zou werken.quote:Op zondag 12 november 2006 10:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er zijn zat onderzoeken, die uitwijzen dat de productiviteit na 40 uur per week, fors dalen.
Hoezo tuurlijk niet? Als jij langer moet werken, wil je daar toch ook voor betaald worden? Dus als je 10% langer moet werken, wil je ook 10% meet salaris.quote:Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.. Vraag en aanbod
Neem als voorbeeld de verpleging. Daar hebben ze mensen te kort en iedereen werkt niet meer dan 36 uur.
Daar kunnen ze ook meer werken. Dan heb ik het nog niet eens over commercieel gerelateerde bedrijven
Dat is natuurlijk een opmerking van niks!!! Denk je dat een werkgever je gewoon bezig zou willen houden i.p.v. (productie) winst o.i.d. Hij wil resultaat in welk gebied dan ook.quote:Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je beter naar de kwaliteit kunt kijken dan naar de kwantiteit.
Stelling was dat het ten goede zou komen van de economiequote:Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Waarom laten we iedereen niet zelf bepalen hoeveel hij wil werken? Als jij 50 uur wil werken, prima. Als de buurman 20 uur wil werken, ook prima.
Goed planquote:Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Waarom laten we iedereen niet zelf bepalen hoeveel hij wil werken? Als jij 50 uur wil werken, prima. Als de buurman 20 uur wil werken, ook prima.
Um, als ze dat gaan invoeren hoop ik nooit in een ziekenhuis terecht te komen. Een oververmoeide verpleegster naast je bed is het droomscenario voor het toedienen van de verkeerde medicijnen, overdoses en andere gezellige fouten.quote:Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Neem als voorbeeld de verpleging. Daar hebben ze mensen te kort en iedereen werkt niet meer dan 36 uur.
Daar kunnen ze ook meer werken. Dan heb ik het nog niet eens over commercieel gerelateerde bedrijven
Vast wel. En nu is het zo dat er een maximum wordt gesteld aan het aantal uren. En overwerk wordt zwaar belast. Maar als we werknemers nou gewoon zelf laten kiezen? We moeten alleen wel voorkomen (wmb dan) dat iedereen gedwongen wordt om 50+ uur te werken.quote:Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Stelling was dat het ten goede zou komen van de economie
Maar als het pluk werk wat ik doe kan in 36, waarom zou hij me dan in dienst nemen voor 40 ?quote:Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een opmerking van niks!!! Denk je dat een werkgever je gewoon bezig zou willen houden i.p.v. (productie) winst o.i.d. Hij wil resultaat in welk gebied dan ook.
Goed plan. Nog meer ambtenaren om alles bij te houden en te regelenquote:Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef draaijer het volgende:
Tevens vind ik dat wanneer mensen ervoor kiezen om b.v. 20 uur te werken, ook geen subsidie voor het e.e.a. mogen genieten. Daarvoor moet je zelf ook wat voor doen.
Uiteraard als je b.v. alleenstaand ouder bent en je voedt een kind op en werkt, is het natuurlijk anders
'e.e.a.'? Ik ben sowieso geen voorstander van subsidies, maar wat voor subsidies bedoel je?quote:Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef draaijer het volgende:
Tevens vind ik dat wanneer mensen ervoor kiezen om b.v. 20 uur te werken, ook geen subsidie voor het e.e.a. mogen genieten. Daarvoor moet je zelf ook wat voor doen.
Uiteraard als je b.v. alleenstaand ouder bent en je voedt een kind op en werkt, is het natuurlijk anders
quote:Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als het pluk werk wat ik doe kan in 36, waarom zou hij me dan in dienst nemen voor 40 ?
het is ook maar een gedachte! Ambtenaren schijn je zoals ik lees makkelijk te kunnen ontslaan.quote:Op zondag 12 november 2006 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goed plan. Nog meer ambtenaren om alles bij te houden en te regelen
Integendeel. Bij gemeentes bijvoorbeeld is het zeer moeilijk om ambtenaren te ontslaan weet ik uit eigen ervaring.quote:Op zondag 12 november 2006 10:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
het is ook maar een gedachte! Ambtenaren schijn je zoals ik lees makkelijk te kunnen ontslaan.
Nee, het is in een langer timeframe (namelijk 40 uur ipv 36), en de kosten zijn ook hoger (je moet je werknemer voor die 4 uur extra betalen, want dat doet 'ie vast niet gratis voor je.quote:Op zondag 12 november 2006 10:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gewoon omdat er dan meer geplukt wordt binnen een bepaalde time frame en naar alle waarschijnlijkheid een groter resultaat en misschien wel groei!
Weet ik veel welke subsidies er bestaan. Ik krijg nooit subsidie. Ik val altijd buiten die boot en vervolgens willen ze mij mijn HRA korten.quote:Op zondag 12 november 2006 10:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'e.e.a.'? Ik ben sowieso geen voorstander van subsidies, maar wat voor subsidies bedoel je?
Klopt, maar heeft er vaak ook mee te maken dat de dossiervorming slecht georganiseerd is.quote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Integendeel. Bij gemeentes bijvoorbeeld is het zeer moeilijk om ambtenaren te ontslaan weet ik uit eigen ervaring.
Klopt, maar als er geen resultaat zou zijn door die 4 extra uren, dan kan je net zo goed 10 uur per week gaan werkenquote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, het is in een langer timeframe (namelijk 40 uur ipv 36), en de kosten zijn ook hoger (je moet je werknemer voor die 4 uur extra betalen, want dat doet 'ie vast niet gratis voor je.
Terecht. Als je niet in aanmerking komt voor subsidies, verdien je genoeg om het met minder HRA af te kunnenquote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Weet ik veel welke subsidies er bestaan. Ik krijg nooit subsidie. Ik val altijd buiten die boot en vervolgens willen ze mij mijn HRA korten.
Aha, je bent jaloers op mensen die subsidies krijgen.quote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Weet ik veel welke subsidies er bestaan. Ik krijg nooit subsidie. Ik val altijd buiten die boot en vervolgens willen ze mij mijn HRA korten.
Bij gemeentes of andere publieke instellingen zouden we pas resultaat kunnen boeken. Als je die proppen gooiers nou eerst is op een variabel salaris zetten (prestatieloon) kijken wat er dan gebeurt. ha ha haquote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Integendeel. Bij gemeentes bijvoorbeeld is het zeer moeilijk om ambtenaren te ontslaan weet ik uit eigen ervaring.
Huursubsidie en vergoeding voor de zorgverzekering bv.quote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jaloers is een groot woord. Het is meer frustratie. Ik betaal 52% belasting over de top van mijn salaris, krijg nergens subsidie voor en vervolgens wil b.v. die lelijke wouter bos iedereen helpen, maar pakt hij het enige wat ik heb HRA af!!quote:Op zondag 12 november 2006 10:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aha, je bent jaloers op mensen die subsidies krijgen.Als mensen nou gewoon allemaal eens zelf betalen voor wat ze nodig denken te hebben, dan scheelt dat een hoop gemeenschapsgeld. Je denkt toch niet dat ik als kindervrij persoon zin heb om mee te betalen aan de opvang van andermans koters?
En die HRA hoef je voorlopig niet bang voor te zijn.
Als jij weet hoe zwaar dat werk is vind ik 36 uur per week genoeg Ze moeten het eerst maar eens beter gaan betalen dan vinden ze zelf meer mensen.quote:Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het hangt er wel een beetje van af wat voor baan je hebt. Wanneer je een baan hebt die creativiteit en doordachtheid vergt dan is er op een gegeven moment een grens dat het gewoon niet meer wil. Je doet dan wel iets meer dan in minder uur, maar in die extra uren doe je relatief heel weinig dan.quote:Op zondag 12 november 2006 09:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je kan zeggen 45 uur dus 9 per dag of 50 uur 10 uur per dag!
Naar mijn idee doen we dan veel meer. Dat is in iedergeval mijn persoonlijke ervaring
In plaats van het innemen van geld en het herverdelen via subsidies, kunnen ze beter de belasting flink verlagen zodat iedereen meer geld heeft. Dat is pas goed voor de economie.quote:Op zondag 12 november 2006 10:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jaloers is een groot woord. Het is meer frustratie. Ik betaal 52% belasting over de top van mijn salaris, krijg nergens subsidie voor en vervolgens wil b.v. die lelijke wouter bos iedereen helpen, maar pakt hij het enige wat ik heb HRA af!!
Aaah wat ben jij zielig zeg!!quote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
En waarvan gaan we dan onze infrastructuur betalen? Ik hoor je al vloeken als je paspoort verlopen is en je kunt alleen op vrijdagochtend tussen 10 en 11 op het gemeentehuis terecht omdat er geen geld meer is om op andere tijden een ambtenaar Burgerzaken te betalen. En dat in dat uur ook alle rijbewijzen, trouwerijen, GBA-uittreksels, overlijdensverklaringen etc. moeten worden uitgegeven, zodat je al om 9 uur in de rij moet gaan staan.quote:Op zondag 12 november 2006 10:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In plaats van het innemen van geld en het herverdelen via subsidies, kunnen ze beter de belasting flink verlagen zodat iedereen meer geld heeft. Dat is pas goed voor de economie.
Zou mij ook niks verbazenquote:Op zondag 12 november 2006 10:35 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Aaah wat ben jij zielig zeg!!
-VERHAAL-
![]()
Ik werk voor een Amerikaanse werkgever en daarvoor was ik zelfstandig ondernemer.quote:Op zondag 12 november 2006 10:35 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Aaah wat ben jij zielig zeg!!
Volgens mij heb je dit hele topic ook opgestart omdat je eigenlijk helemaal niet blij met je leven als zelfstandig ondernemer bent.
Je maakt waarschijnlijk veel ste veel uren en om je heen zie je andere mensen genieten van het leven terwijl jij alleen maar tijd besteed aan je werk.
En nu moeten wij door jou frustatie ook maar meer gaan werken opdat jij je beter kan gaan voelen!?
![]()
Sluit ik me bij aanquote:Op zondag 12 november 2006 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En waarvan gaan we dan onze infrastructuur betalen? Ik hoor je al vloeken als je paspoort verlopen is en je kunt alleen op vrijdagochtend tussen 10 en 11 op het gemeentehuis terecht omdat er geen geld meer is om op andere tijden een ambtenaar Burgerzaken te betalen. En dat in dat uur ook alle rijbewijzen, trouwerijen, GBA-uittreksels, overlijdensverklaringen etc. moeten worden uitgegeven, zodat je al om 9 uur in de rij moet gaan staan.
Een waarheid als een koe!quote:Op zondag 12 november 2006 09:25 schreef draaijer het volgende:
Je kan zeggen 45 uur dus 9 per dag of 50 uur 10 uur per dag!
Naar mijn idee doen we dan veel meer. Dat is in iedergeval mijn persoonlijke ervaring
Dat zijn mensen die buiten het werk geen sociaal leven hebben. Die leven om te werken.quote:Op zondag 12 november 2006 10:43 schreef draaijer het volgende:
[..]
Rennen over de vloer is zeker geen uitzondering. Heerlijk die drive van al die mensen.
HA HAquote:Op zondag 12 november 2006 10:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Een waarheid als een koe!
Als we meer uur werken dan doen we meer
Verder, zoals vaker gezegd, je werkt om te leven.
Wederom een prachtige aanname.. Denk je dat ik daar blijf slapen? Ik heb een heerlijk leven.quote:Op zondag 12 november 2006 10:44 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die buiten het werk geen sociaal leven hebben. Die leven om te werken.![]()
quote:Op zondag 12 november 2006 10:43 schreef draaijer het volgende:
[..]
Rennen over de vloer is zeker geen uitzondering.
Omdat ze geen vrije tijd meer hebben om te gaan joggen.quote:
Ik maak het zelf mee bij ons in het bedrijf. Er zijn collega's die 's morgens al aan het werk zijn voor 08.00 en die de zaak sluiten als zelfs de baas en de rest van de werknemers al lang naar huis zijn. Dat soort mensen is met hun 40ste helemaal op en dat kost naar mij weten meer geld dan iemand die gewoon normale werktijden werkt en daarnaast ook nog een sociaal leven heeft.quote:Op zondag 12 november 2006 10:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wederom een prachtige aanname.. Denk je dat ik daar blijf slapen? Ik heb een heerlijk leven.
Ik weet het eigenlijk niet. Ik vertrek voor de file heel erg wordt. Dus ik vertrek van huis om 06:15 en start werk om 07:00 uur. Dan werk ik totdat de file's weer minder zijn en dus vertrek ik rond 18:30 / 19:00 uur.quote:Op zondag 12 november 2006 10:48 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
waarom?
en hoeveel uur per week werk je daar nu eigenlijk?
Als ik jou zo hoor moet je eens stoppen met je hand ophouden. Wouter Bos gaat toch niet winnen.quote:Op zondag 12 november 2006 10:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Omdat ze geen vrije tijd meer hebben om te gaan joggen.
Gelukkig ken ik mijn grenzen. Wanneer ik echt moe ben en of geen zin meer heb (futloos) dan neem ik een stap terug. De battery mag nooit leeg raken. Maar door te sporten en te genieten van ons gezin en vrienden, krijg je zoveel heerlijke energie.. Tuurlijk doe ik het rustiger aan als ik het niet meer trek. Ik weet dat ik nog een tijd moet. Ik ben n.m. net 30 (september) geworden.quote:Op zondag 12 november 2006 10:53 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Ik maak het zelf mee bij ons in het bedrijf. Er zijn collega's die 's morgens al aan het werk zijn voor 08.00 en die de zaak sluiten als zelfs de baas en de rest van de werknemers al lang naar huis zijn. Dat soort mensen is met hun 40ste helemaal op en dat kost naar mij weten meer geld dan iemand die gewoon normale werktijden werkt en daarnaast ook nog een sociaal leven heeft.
Klasse! Jammer dat je domme werkgevers hebt genoten.quote:Op zondag 12 november 2006 10:55 schreef Aventura het volgende:
Weetje wat het ook is. In de Nederlandse bedrijfscultuur ligt een luie en verwende houding ten grondslag. Nederlandse werknemers hebben heel veel rechten, maar erg weinig plichten. Vooral degenen die een vast contract hebben. Ik heb collega's die zich 8 keer per jaar 2-7 dagen achtereen 'ziek' melden. Of die de hele dag niks uitvoeren, en 2 uur lunchpauze nemen. En ze komen er gewoon mee weg.
Zelf heb ik nooit een vast contract aangeboden gekregen. Ik begon met werken in 2001, toen de economie op zijn dieptepunt lag. Ik was en ben altijd het nieuwe meisje met het tijdelijke contract, die wel altijd het hardst werk en nooit ziek is. Maar nooit wordt dat gewaardeerd. Nee hoor, de lapzwansen met een vaste aanstelling ontvangen zelfs een hoger salaris!
En dan ga je zelf eens nadenken...Op een gegeven moment raakte ik zo gedemotiveerd dat ik mn baan heb opgezegd en voor mezelf ben begonnen.
Wat ik hiermee wil zeggen is, in Nederland moet eerst het arbeidsethos veranderen, voor je ook maar kunt voorstellen om meer uren te maken.
Ik persoonlijk wil het wel, maar alleen als ik ervoor gewaardeerd word.
Waarom zou ik. Ik draai in 1 week anderhalf keer jou week. Jij hebt nog wat in te halenquote:Op zondag 12 november 2006 11:01 schreef type_29 het volgende:
Als jij dat wilt doe je het toch gewoon.
Ik heb wel wat beters te doen.
En wat zit je allemaal van die 'werk' topics te openen.
Ga eens aan het werk man, met je grote mond over ontslagrecht en meer werken.
Heb je gelijk in.quote:Op zondag 12 november 2006 10:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dan ga je vanzelf wel werken voor je geld. Toch?
Als je eerlijk tegen jezelf bent, weet je wel of je een andere baan krijgt of niet. Als je nu al weet dat je de kantjes eraf loopt, dan heb je inderdaad een uitdaging. Anders heb je referenties of succes verhalen om aan je nieuwe potentiele werkgever te laten zien. Putten uit hetgeen je gedaan / geleerd hebt in het verleden zijn price lessquote:Op zondag 12 november 2006 11:03 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Maar als je zelf nou ook aan de beurt komen in die schoonmaakronde?
Dan heb je zelf toch ook zo iets van, nou, hier deed ik het dus allemaal voor, voor niks.
Het kan toch ook voor een aantal jaar om een boost aan de economie te geven? Ik geloof niet dat je meer moet betalen. Dat moet ik eerst nog zien.quote:Op zondag 12 november 2006 11:07 schreef jogy het volgende:
In economisch opzicht heb je gelijk, dat zal waarschijnlijk wel wat merken van de + 10% aan productiviteit, maatschappelijk gezien is het gewoon kut. Gedwongen langer werken dan hè als je er zelf voor kiest is het geen probleem, zo zit je dan blijkbaar in elkaar en daar is niets mis mee.
Dus ja, economisch gezien zal het heus wel helpen maar maatschappelijk gezien is 10% extra werken per dag gewoon kut. Ook omdat iedereen dat 10% meer verdient dus gaan de prijzen ook 10% omhoog en hou je per burger niets meer over wat betreft levensonderhoud.
Ik heb medelijden met je...quote:Op zondag 12 november 2006 11:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom zou ik. Ik draai in 1 week anderhalf keer jou week. Jij hebt nog wat in te halenha ha
Prachtig een werkslaaf van de maatschappij, maar ga andere mensen die dat niet willen worden er niet mee lastig vallenquote:Op zondag 12 november 2006 10:10 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik werk veel meer dan 40 uur en ik doe bij hetzelfde bedrijf veel en veel meer dan wanneer ik 40 uur zou werken.
Tevens werken wij met een proces wat mij verplicht een business proces te verbeteren alvorens ik promotie kan maken. Dus efficienter of beter werken is echt al een uitdaging. Dat is ook waar onze focus ligt.
Is niet nodig kerel.. Het zit je wel dwars he? Is vaak zo als iemand wat raakvlakken aanraakt.quote:Op zondag 12 november 2006 11:10 schreef type_29 het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met je...
Je begint ook ligt overspannen te worden, ga je daarom zitten zeiken hier?
Ik open een discussie. Er zijn al veel mensen die hier iets aan hebben bijgedragen, maar jij nog niet. Probeer het nog is!quote:Op zondag 12 november 2006 11:12 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Prachtig een werkslaaf van de maatschappij, maar ga andere mensen die dat niet willen worden er niet mee lastig vallen
Welke discussie, jij bent zo'n zelfstandige ondernemer die vind dat elke werknemer harder moet werken omdat jij een bedrijf hebt...quote:Op zondag 12 november 2006 11:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik open een discussie. Er zijn al veel mensen die hier iets aan hebben bijgedragen, maar jij nog niet. Probeer het nog is!
ZUCHT, lees is terug.. Dat ben ik allang niet meer. Ik kom hier alleen zelden en dus heb ik dat profiel ook niet aangepast!quote:Op zondag 12 november 2006 11:18 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Welke discussie, jij bent zo'n zelfstandige ondernemer die vind dat elke werknemer harder moet werken omdat jij een bedrijf hebt...
Grapjasquote:Op zondag 12 november 2006 10:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als ik jou zo hoor moet je eens stoppen met je hand ophouden.
Zo dom is het niet! Dit omdat het ook al een politiek discussie is.quote:Op zondag 12 november 2006 11:20 schreef Beatmaster het volgende:
Dit is een domme niet doordachte vraag/stelling. Zoiets aanpassen heeft ontzettend veel gevolgen voor allerlei aspecten in het dagelijkse leven, waar je blijkbaar niet over na hebt gedacht. Daarnaast moet iedereen zoveel werken als hij of zij wil (zonder daarbij onnodig uitkering te trekken natuurlijk) want we leven in een vrij land. Of wil je er soms weer een regeltje bij?
Voorbeeld: Wat nou als je 8.5 uur per dag bij je baas aanwezig bent (half uur lunch) en je bent 3 uur per dag kwijt aan reistijd? Of ga je voor die situatie een uitzondering maken? Dan ga je die regel dus verplicht maken voor bepaalde groepen/situaties. Hoe ga je dat organiseren? Oh? Je gaat daar een speciale afdeling voor opzetten? En hoe en wie gaat dat betalen...Oh via belastinggeld?
Bla bla,..bullshit dus. Close topic.
Stel nou dat we dat inderdaad doen..... Iedereen gaat minimeaal 10% meer werken, en het ontslagrecht wordt versoepeld.....quote:Op zondag 12 november 2006 09:26 schreef draaijer het volgende:
Ik vind dat met z'n alleen gewoon meer moeten werken. Minimaal 10% meer.
Vervolgens moeten we ook het ontslagrecht versoepelen en dat zal ten goede komen van werkgelegenheid.
Dat is te kort door de bocht. Zie de plannen die de politiek al heeft en de onderzoeken die daaraan ten grondslag liggenquote:Op zondag 12 november 2006 11:22 schreef Croga het volgende:
[..]
Stel nou dat we dat inderdaad doen..... Iedereen gaat minimeaal 10% meer werken, en het ontslagrecht wordt versoepeld.....
Stel een bedrijf heeft 10 mensen in dienst. Die gaan allemaal 10% meer werken. De baas ziet dat er 10% meer uren gedraaid worden en zojuist is het ontslagrecht versoepeld. De baas ontslaat dus simpelweg 1 van zijn mensen en ziet dat er weer evenveel uren gewerkt wordt als voorheen.....
En hoe kwam het nu ook weer ten goede van de werkgelegenheid?...........
Oh, en hoe hoger de werkloosheid, hoe slechter voor de economie...
Conclusie: Meer uren gaan maken per week is slecht voor de economie!
Het ontbreekt je in ieder geval niet aan inlevingsvermogen.quote:Op zondag 12 november 2006 11:12 schreef draaijer het volgende:
[..]Ik ga zo weer even mijn kind spelen. Dat is de grootste ontspanning wat je je kan voorstellen. Fijne dag
ha ha
Goeie vraag!quote:Op zondag 12 november 2006 11:44 schreef Aventura het volgende:
@ Draaijer: werkt je vrouw ook 50 uur per week?
Het is heel simpel:quote:Op zondag 12 november 2006 11:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is te kort door de bocht. Zie de plannen die de politiek al heeft en de onderzoeken die daaraan ten grondslag liggen
Als ik z'n fotoboek bekijk komen z'n auto en boot sowieso voorop. Tsja, als je dat soort luxe wilt zal je er keihard voor moeten overwerken. Niets op tegen maar tevens ook niets voor mij. Ik heb een verrotte auto maar wél vrije tijdquote:
En je valt op je 65e neer door een hartaanval...quote:Op zondag 12 november 2006 11:49 schreef CLM het volgende:
Wat je nog steeds niet beargumenteerd hebt is:
- Wat is de meerwaarde voor de mens zelf wanneer hij/zij 2 uur per dag extra gaat werken?
Het argument dat de economie er op vooruit gaat neem ik persoonlijk geen genoegen mee. Ik ben niet zo'n gierig materialistisch ingesteld persoon. Wat heb ik eraan als ik nu 2 uur per dag meer moet gaan werken? Ik heb meer stress, minder vrije tijd, minder tijd voor een sociaal leven, minder tijd voor mijn partner, minder tijd voor mijn familie. En ik heb uiteindelijk dan nog steeds hetzelfde te besteden........
Het is maar waar je voor kiest idd. Ik heb ook liever tijd voor mezelf en de mensen om me heen dan dat ik meer dan 50 uur in de week keihard werk.quote:Op zondag 12 november 2006 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik z'n fotoboek bekijk komen z'n auto en boot sowieso voorop. Tsja, als je dat soort luxe wilt zal je er keihard voor moeten overwerken. Niets op tegen maar tevens ook niets voor mij. Ik heb een verrotte auto maar wél vrije tijd
Wat ik ermee wil zeggen is, als zijn vrouw ook 40-50 uur werkt, dan kan hij bij zijn standpunt blijven. Echter, als zijn vrouw de zorgtaak op zich heeft genomen, dan betekent dit dat het fulltime werken hem mogelijk is gemaakt door iemand die dat niet doet. Sterker nog, hij weerhoudt een persoon van de arbeidsmarkt. Op die manier kun je natuurlijk nooit volhouden dat het beter is dat iedereen 40 uur of meer moet werken. Ik bedoel het niet als aanval, maar het is wel een vraag die bij me opkomt.quote:
Inderdaad. Daarom vond ik het ook een goeie vraag.quote:Op zondag 12 november 2006 11:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen is, als zijn vrouw ook 40-50 uur werkt, dan kan hij bij zijn standpunt blijven. Echter, als zijn vrouw de zorgtaak op zich heeft genomen, dan betekent dit dat het fulltime werken hem mogelijk is gemaakt door iemand die dat niet doet. Sterker nog, hij weerhoudt een persoon van de arbeidsmarkt. Op die manier kun je natuurlijk nooit volhouden dat het beter is dat iedereen 40 uur of meer moet werken. Ik bedoel het niet als aanval, maar het is wel een vraag die bij me opkomt.
Is dat niet al min of meer zo dan?quote:Op zondag 12 november 2006 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En waarvan gaan we dan onze infrastructuur betalen? Ik hoor je al vloeken als je paspoort verlopen is en je kunt alleen op vrijdagochtend tussen 10 en 11 op het gemeentehuis terecht omdat er geen geld meer is om op andere tijden een ambtenaar Burgerzaken te betalen. En dat in dat uur ook alle rijbewijzen, trouwerijen, GBA-uittreksels, overlijdensverklaringen etc. moeten worden uitgegeven, zodat je al om 9 uur in de rij moet gaan staan.
Ik heb een tijdje in Amerika gelogeerd. Mijn gastheer hield telefonische vergaderingen terwijl we door de dierentuin liepen. Tevens kon hij niet langer dan een paar dagen vakantie opnemen; als je langer op vakantie gaat heb je kans dat iemand anders jouw positie in het bedrijf heeft overgenomenquote:Op zondag 12 november 2006 12:03 schreef AcidTrance het volgende:
Voordeel wat Amerikanen hebben on Europeanen is dat ze vaker en beter beschikbaar zijn voor hun werk.
Mijn vrouw werkt 24 uur en heeft gekozen om tijd voor ons kleine man vrij te maken. Ze zou zelf wel meer willen werken, maar de voorkeur geniet voor de kleine man te kiezen.quote:Op zondag 12 november 2006 11:44 schreef Aventura het volgende:
@ Draaijer: werkt je vrouw ook 50 uur per week?
In Zweden is het heel normaal dat zowel man als vrouw een fulltime baan hebben, hoe klein het kind ook is.quote:Op zondag 12 november 2006 12:17 schreef draaijer het volgende:
Mijn vrouw werkt 24 uur en heeft gekozen om tijd voor ons kleine man vrij te maken. Ze zou zelf wel meer willen werken, maar de voorkeur geniet voor de kleine man te kiezen.
Daarna gaat ze weer los. Daarvoor werkte ze ook "veel"
Wij zijn nog zeer ernstig in dubio of wij een au pair willen nemen omdat mijn partner werk en werk ontwikkeling ook erg belangrijk vind. Ze is nu wel naast haar werk zelfstandig ondernemer geworden en is dus nu flexibel in haar werk.quote:Op zondag 12 november 2006 11:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen is, als zijn vrouw ook 40-50 uur werkt, dan kan hij bij zijn standpunt blijven. Echter, als zijn vrouw de zorgtaak op zich heeft genomen, dan betekent dit dat het fulltime werken hem mogelijk is gemaakt door iemand die dat niet doet. Sterker nog, hij weerhoudt een persoon van de arbeidsmarkt. Op die manier kun je natuurlijk nooit volhouden dat het beter is dat iedereen 40 uur of meer moet werken. Ik bedoel het niet als aanval, maar het is wel een vraag die bij me opkomt.
Wanneer ik op vakantie ben, blijft mijn notebook thuis, maar mijn mobiel gaat mee. Ik wil wel weten wat er gebeurt. In nood mogen mijn mensen en mijn baas mij ALTIJD bellenquote:Op zondag 12 november 2006 12:16 schreef AcidTrance het volgende:
Ik ben bang met de huidige technologie dat we daar wel naartoe gaan, nu is het nog best raar/eng als je tegen mij nu zegt straks doe ik vergadering met iemand terwijl ik met mijn kind in de dierentuin loop denk ik ook WTF echt niet.
Maar dit proces gaat best langzaam en voor je het weet is het al gebeurt, we gaan steeds meer naar een 24uurs economie toe in Amerika en India zijn zulke dingen al vrij normaal.
Een Amerikaan gaat gerust op zijn feestdag nog ff naar kantoor
En wat is veel dan?quote:Op zondag 12 november 2006 12:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt 24 uur en heeft gekozen om tijd voor ons kleine man vrij te maken. Ze zou zelf wel meer willen werken, maar de voorkeur geniet voor de kleine man te kiezen.
Daarna gaat ze weer los. Daarvoor werkte ze ook "veel"
Mjah, ik krijg altijd een beetje eenquote:Op zondag 12 november 2006 12:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
En wat is veel dan?
Het lijkt me trouwens dat je makkelijk spreken hebt.
Mensen werken in mijn ogen liever minder om meer vrije tijd te hebben of om bv hun kinderen zelf te kunnen opvoeden. Maar jij vindt dat iedereen maar 10% meer moet gaan werken, behalve blijkbaar jouw vrouw die gerust 24u kan werken per week om jullie kind op te voeden.
Je meet met twee maten en gewichten, toevallig in het voordeel van jouw eigen situatie. Lekker makkelijk
Wij zijn er nog niet over uit. Wij hebben vrienden in onze vrienden kring die vroeger zijn opgevoed door een au pair. Het volledige geld van moeders ging op aan een au pair. Die mensen hebben het idee helemaal niks gemist te hebben in hun jeugd. Als je thuis kwam, stond het eten klaar en alle tijd die je had als ouder wat pure quality time met je kinderen en kan je genieten van je vrije tijd. Dat lijkt me geweldig. Alleen is het nog wel een grens die je moet passeren om de opvoeding over te dragen. Zo zie ik het nog!. We'll seequote:Op zondag 12 november 2006 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In Zweden is het heel normaal dat zowel man als vrouw een fulltime baan hebben, hoe klein het kind ook is.
Waarom kan dat in Nederland niet gewoon? En waarom moet de moeder tijd vrijmaken voor het kind, terwijl papa dan lang op zijn werk blijft zitten.
Bijnaquote:Op zondag 12 november 2006 12:24 schreef AcidTrance het volgende:
Je werkt voor een baas en je bent zelfstandig ondernemer?
edit: antwoord gevonden door teruglezen topic![]()
In België gebeurt het ook heel vaak hoor. Op mijn werk zijn er heel wat jonge vrouwen met jonge kinderen en die werken praktisch allemaal fulltime.quote:Op zondag 12 november 2006 12:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In Zweden is het heel normaal dat zowel man als vrouw een fulltime baan hebben, hoe klein het kind ook is.
Waarom kan dat in Nederland niet gewoon? En waarom moet de moeder tijd vrijmaken voor het kind, terwijl papa dan lang op zijn werk blijft zitten.
Waarom is dit alleen een taak voor moeders?quote:Op zondag 12 november 2006 12:27 schreef Frida-ster het volgende:
Waarom moeten moeders werken?
Blijf thuis.Voedt de kroost maar eens beter op.
Mensen zien het nog steeds als de taak van de moeder. Ouderwets? Ja. Maar ook naïef om te denken dat de meerderheid het tegenwoordig anders ziet, helaas nietquote:Op zondag 12 november 2006 12:34 schreef Jane het volgende:
Waarom is dit alleen een taak voor moeders?
Same herequote:Op zondag 12 november 2006 12:33 schreef Jane het volgende:
En voordat ik nu de complete shitload over me heen krijg... Ik kom zelf ook uit een gezin waarin beide ouders altijd gewerkt hebben. Niks mis mee. Maar ze deden het gelukkig wel in zo'n mate dat ik ze nog wel eens zag en me niet op m'n 18e netjes heb moeten voorstellen als hun dochter.
Onzin, ik heb een fijne baan. Als mijn vriendin wil stoppen, kan dat. Is niet nodig.quote:Op zondag 12 november 2006 12:37 schreef Frida-ster het volgende:
Mag ook vader wezen!
Mijn punt is gewoon dat beide ouders 100% moeten werken om alle luxe betaald te krijgen.
Ik zei 'verlagen', niet afschaffen. Het ambtenarenapparaat kan veel kleiner en goedkoper.quote:Op zondag 12 november 2006 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon met de NL arbeids markt en recht te maken hoor. Dus het maakt niet zo heel veel uit. Alleen vind ik de mentaliteit binnen deze bedrijven gewoon stukken beter dan de NL bedrijven.quote:Op zondag 12 november 2006 12:28 schreef AcidTrance het volgende:
Draaier werkt voor een Amerikaanse werkgever denk dat hij het anders bekijkt dan wij op de Nederlandse markt.
Volledig mee eens!quote:Op zondag 12 november 2006 10:55 schreef Aventura het volgende:
Weetje wat het ook is. In de Nederlandse bedrijfscultuur ligt een luie en verwende houding ten grondslag. Nederlandse werknemers hebben heel veel rechten, maar erg weinig plichten. Vooral degenen die een vast contract hebben. Ik heb collega's die zich 8 keer per jaar 2-7 dagen achtereen 'ziek' melden. Of die de hele dag niks uitvoeren, en 2 uur lunchpauze nemen. En ze komen er gewoon mee weg.
Zelf heb ik nooit een vast contract aangeboden gekregen. Ik begon met werken in 2001, toen de economie op zijn dieptepunt lag. Ik was en ben altijd het nieuwe meisje met het tijdelijke contract, die wel altijd het hardst werk en nooit ziek is. Maar nooit wordt dat gewaardeerd. Nee hoor, de lapzwansen met een vaste aanstelling ontvangen zelfs een hoger salaris!
En dan ga je zelf eens nadenken...Op een gegeven moment raakte ik zo gedemotiveerd dat ik mn baan heb opgezegd en voor mezelf ben begonnen.
Wat ik hiermee wil zeggen is, in Nederland moet eerst het arbeidsethos veranderen, voor je ook maar kunt voorstellen om meer uren te maken.
Ik persoonlijk wil het wel, maar alleen als ik ervoor gewaardeerd word.
Mijn ouders hebben het anders opgelost. Toen ik nog op de lagere school zat zorgden ze ervoor dat er altijd iemand thuis was als ik uit school kwam. Ondanks dat ze werkten. Maar ja, dat betekende dus wel dat ze niet allebei 40 uur konden werken. Heeft een hoop geregel gekost, maar ik moet zeggen dat ik ze daar achteraf best dankbaar voor ben. Ik ben er helemaal niet voor dat alle vrouwen maar huisvrouw moeten worden (duh!), maar ik vind dat als je kinderen hebt, je daar ook goed voor moet zorgen en het compleet uitbesteden van die taak vind ik ook not-done. Dan zie je je kinderen meer als een leuk speeltje voor als je er een keertje tijd voor hebt.quote:Op zondag 12 november 2006 12:40 schreef leonieke het volgende:
[..]
Same here![]()
Mijn zus is 5 jaar ouder, dus tot en met het jaar dat ik in het eerste leerjaar zat, gingen we samen naar huis. Vanaf het tweede leerjaar ging ik alleen naar huis en wachtte ik op respectievelijk mijn zus, mijn pa en mijn ma. Nooit geen problemen gehad
Daar kun je als wergever natuurlijk wel wat van zeggen. Langere werktijden invoeren lijkt mij niet een oplossing voor dit soort dingen.quote:Op zondag 12 november 2006 10:55 schreef Aventura het volgende:
.
Maar dat is toch ook iets wat aan de werkgever ligt. Een beetje werkgever heeft daar toch een goed zicht op en spreekt zijn werknemers die er de kantjes van af lopen er op aan en stimuleert verantwoordelijkheid.quote:
Grappig in een andere topic komt het onderwerp ook een beetje naar hetzelfde: ZIe mijn reactie op een ander artikelquote:Op zondag 12 november 2006 12:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook iets wat aan de werkgever ligt. Een beetje werkgever heeft daar toch een goed zicht op en spreekt zijn werknemers die er de kantjes van af lopen er op aan en stimuleert verantwoordelijkheid.
Vraag eerst is wat de mensen over mij denken. Wij hebben een cultuur waarin mijn mensen mij elk half jaar anoniem beoordelen. Ik krijg dus groeps resultaten van mijn mensen te zien. Op basis daarvan maak ik een actieplan op de onderdelen waarin ik mij volgens mij mensen kan verbeteren. Het leuke aan een Amerikaans bedrijf is het bovenstaande. Alles is open en direct.quote:quote:Op zondag 12 november 2006 11:52 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat je nog mensen vind die voor je willen werken.......
Bij het vorige bedrijf waar ik werkte loopt langzaam maar zeker de gehele ploeg leeg en krijgen ze er niemand bij.
Maar je hoeft hier niet als werkgever te blijven, je kan ook naar het buitenland waar het ontslagrecht wel makkelijker is.
Maarja jij verlangt leiver terug naar de jaren 30 waarin de werkgevers ook alles voor het zeggen had.
Bij veel bedrijven gebeurt dat niet. Het lijkt een soort taboe te zijn. Men bewaart liever de lieve vrede. Mede omdat je iemand er dus niet uit kunt gooien als hij onvoldoende presteert!quote:Op zondag 12 november 2006 12:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daar kun je als wergever natuurlijk wel wat van zeggen.
Toch zijn er dus heel veel die dat niet doen. Ik zie de hele dag mensen de kantjes er vanaf lopen en ik heb nog nooit gezien dat iemand daarop aangesproken werd.quote:Op zondag 12 november 2006 12:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook iets wat aan de werkgever ligt. Een beetje werkgever heeft daar toch een goed zicht op en spreekt zijn werknemers die er de kantjes van af lopen er op aan en stimuleert verantwoordelijkheid.
Ahquote:Op zondag 12 november 2006 12:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als ik thuis ben, doe ik echt heel erg veel. Ik vind het heerlijk om met die kleine man op pad te gaan, of gewoon spelen / voorlezen o.i.d
Gek. Ik werk nu juist als vaste kracht tussen (te) veel mensen van een detacheringsbedrijf. Die worden beter betaald (of kosten iig veel meer), weten nauwelijks waar ze mee bezig zijn en zijn een stuk minder productief dan de vaste krachten. En tegen de tijd dat ze ingewerkt zijn, vertrekken de meesten weer. Persoonlijk zie ik hier weinig voordeel in voor de werkgever, maar goed...quote:Op zondag 12 november 2006 12:55 schreef Isegrim het volgende:
Ik werk als uitzendkracht tussen een heel leger vaste krachten. Zij verdienen veel meer en werken veel minder hard. Dat is best wrang. Dan heb ik liever dat ze idd het ontslagrecht versoepelen zodat ik kan bewijzen wat ik waard ben en daar ook voor beloond kan worden.
Ja, op die manier zou zelfs ík het 'huishouden' leuk kunnen gaan vinden!quote:Op zondag 12 november 2006 13:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah
Je doet de leuke dingen in het huishouden![]()
![]()
Wel degelijk mogelijk. Kwestie van dossier bijhouden. Inclusief verslagen van beoordelingen/functioneringsgesprekken.quote:Op zondag 12 november 2006 12:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij veel bedrijven gebeurt dat niet. Het lijkt een soort taboe te zijn. Men bewaart liever de lieve vrede. Mede omdat je iemand er dus niet uit kunt gooien als hij onvoldoende presteert!
Ze kosten de werkgever meer, maar dat geld gaat deels naar het uitzendbureau.quote:Op zondag 12 november 2006 13:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Gek. Ik werk nu juist als vaste kracht tussen (te) veel mensen van een detacheringsbedrijf. Die worden beter betaald (of kosten iig veel meer), weten nauwelijks waar ze mee bezig zijn en zijn een stuk minder productief dan de vaste krachten. En tegen de tijd dat ze ingewerkt zijn, vertrekken de meesten weer. Persoonlijk zie ik hier weinig voordeel in voor de werkgever, maar goed...
o dus je werkt maar 50 uur per week!!? Mietje!!!quote:Op zondag 12 november 2006 10:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet. Ik vertrek voor de file heel erg wordt. Dus ik vertrek van huis om 06:15 en start werk om 07:00 uur. Dan werk ik totdat de file's weer minder zijn en dus vertrek ik rond 18:30 / 19:00 uur.
+ schoonmaken etc.. Wat een negatieve gedachte van je FOEIquote:Op zondag 12 november 2006 13:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah
Je doet de leuke dingen in het huishouden![]()
![]()
Geloof ik niks van.. Wat zit daar dan voor management en mensen?!quote:Op zondag 12 november 2006 12:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bij veel bedrijven gebeurt dat niet. Het lijkt een soort taboe te zijn. Men bewaart liever de lieve vrede. Mede omdat je iemand er dus niet uit kunt gooien als hij onvoldoende presteert!
Om dit te omzeilen, zijn er uitzendbureaus gekomen, waardoor werkgevers wél makkelijk van hun personeel afkomen. Voor de werknemer is dit echter niet optimaal. Ik werk als uitzendkracht tussen een heel leger vaste krachten. Zij verdienen veel meer en werken veel minder hard. Dat is best wrang. Dan heb ik liever dat ze idd het ontslagrecht versoepelen zodat ik kan bewijzen wat ik waard ben en daar ook voor beloond kan worden.
En terecht de HRA is niet bedoeld om de effecten van ons progressief belastingstelsel te nivelleren.quote:Op zondag 12 november 2006 10:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jaloers is een groot woord. Het is meer frustratie. Ik betaal 52% belasting over de top van mijn salaris, krijg nergens subsidie voor en vervolgens wil b.v. die lelijke wouter bos iedereen helpen, maar pakt hij het enige wat ik heb HRA af!!
Ik zit hier te liegen, nou goed?quote:
Slecht management, blijkbaar.quote:Wat zit daar dan voor management en mensen?!
+ thuis werken!!! Lezen is zo moeilijk nog niet. Toch?quote:Op zondag 12 november 2006 13:08 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
o dus je werkt maar 50 uur per week!!? Mietje!!!
Man ik ken mensen die het dubbele makkelijk halen. Jij kan veel meer werken ,dan sport je maar wat minder en je hoeft echt niet elke dag bij je vrouw en kind thuis te eten hoor! 1x per week is meer dan zat!
Kom op zeg![]()
Ehm, doe maar nietquote:Op zondag 12 november 2006 13:17 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
En terecht de HRA is niet bedoeld om de effecten van ons progressief belastingstelsel te nivelleren.
Wat mij betreft mogen ze alle HRA over een hypotheekbedrag van meer dan ¤ 400.000,= per direct afschaffen.
Zodat de rijkeren niets meer krijgen, maar de hogere middenklasse alsnog meer bevoordeeld wordt dan de middenklasse? Progressief hoorquote:Op zondag 12 november 2006 13:17 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
En terecht de HRA is niet bedoeld om de effecten van ons progressief belastingstelsel te nivelleren.
Wat mij betreft mogen ze alle HRA over een hypotheekbedrag van meer dan ¤ 400.000,= per direct afschaffen.
Gasten wat is nou middenklasse en wat is rijk?!quote:Op zondag 12 november 2006 13:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zodat de rijkeren niets meer krijgen, maar de hogere middenklasse alsnog meer bevoordeeld wordt dan de middenklasse? Progressief hoor.
He He af en toe die laptop opentrekken als je vriendin een keer aan het sporten is noem ik geen thuiswerken hoorquote:Op zondag 12 november 2006 13:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
+ thuis werken!!! Lezen is zo moeilijk nog niet. Toch?
Reizen kost ook nog wat tijd.. Minimaal 45 minuten voor een enkeltje
Voor de heenreis heb je gelijk, dan doe ik niks.quote:Op zondag 12 november 2006 13:29 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
He He af en toe die laptop opentrekken als je vriendin een keer aan het sporten is noem ik geen thuiswerken hoor
en reizen doe je maar in je eigen tijd, wat draagt dat bij aan jou productiviteit?
quote:Op zondag 12 november 2006 10:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik werk voor mijn geld, met de 32 uur die ik werk, verdien ik genoeg om te doen wat ik wil en ik houd voldoende vrije tijd over. Waarom zou ik dan meer werken? Meet geld is wel leuk, maar als ik dan niet meer voldoende tijd heb om de dingen te doen die ik wil doen, schiet het niet zoveel op.
Het is denk ik ook een probleem dat vooral bij grote bedrijven voorkomt. Ook ergens logisch, want het management heeft er daar ook niet direct baat bij dat iedereen efficient werkt, terwijl in een klein bedrijf de structuur redelijk plat is, zodat iedereen er bij gebaat is dat iedereen goed werkt.quote:Op zondag 12 november 2006 12:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Toch zijn er dus heel veel die dat niet doen. Ik zie de hele dag mensen de kantjes er vanaf lopen en ik heb nog nooit gezien dat iemand daarop aangesproken werd.
Waarom zou het management van een groot bedrijf daar geen baat bij hebben ?quote:Op zondag 12 november 2006 14:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is denk ik ook een probleem dat vooral bij grote bedrijven voorkomt. Ook ergens logisch, want het management heeft er daar ook niet direct baat bij dat iedereen efficient werkt, terwijl in een klein bedrijf de structuur redelijk plat is, zodat iedereen er bij gebaat is dat iedereen goed werkt.
Waarom denk je dat bij grote bedrijven middle management bestaat. Alsnog kan je een platte organisatie creeeren. Ik weet precies wat mijn mensen doen. Ondanks dat er bij ons in NL ca. 850 man werkzaam isquote:Op zondag 12 november 2006 14:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is denk ik ook een probleem dat vooral bij grote bedrijven voorkomt. Ook ergens logisch, want het management heeft er daar ook niet direct baat bij dat iedereen efficient werkt, terwijl in een klein bedrijf de structuur redelijk plat is, zodat iedereen er bij gebaat is dat iedereen goed werkt.
Het levert niet direct meer inkomsten op. Zolang de targets maar gehaald worden hoeft er niet harder gewerkt te worden. Onenigheid levert meer problemen op dan onvolledige inzet.quote:Op zondag 12 november 2006 14:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom zou het management van een groot bedrijf daar geen baat bij hebben ?
Jij weet precies wat jouw mensen doen, maar je hebt geen flauw idee hoe het er op andere afdelingen aan toe gaat. Verder heb je minder informatie hoe het bedrijf in het geheel functioneert en wat de rol van jouw afdeling daarin is.quote:Op zondag 12 november 2006 14:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat bij grote bedrijven middle management bestaat. Alsnog kan je een platte organisatie creeeren. Ik weet precies wat mijn mensen doen. Ondanks dat er bij ons in NL ca. 850 man werkzaam is
En dat geldt niet in kleine bedrijven ?quote:Op zondag 12 november 2006 14:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het levert niet direct meer inkomsten op. Zolang de targets maar gehaald worden hoeft er niet harder gewerkt te worden. Onenigheid levert meer problemen op dan onvolledige inzet.
Flauwekul..quote:Op zondag 12 november 2006 14:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jij weet precies wat jouw mensen doen, maar je hebt geen flauw idee hoe het er op andere afdelingen aan toe gaat. Verder heb je minder informatie hoe het bedrijf in het geheel functioneert en wat de rol van jouw afdeling daarin is.
? verklaar je nader? Dit is niet herkenbaar. Elke manager stretched & challenged zijn mensen, anders ben je een maffe manager!quote:Op zondag 12 november 2006 14:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het levert niet direct meer inkomsten op. Zolang de targets maar gehaald worden hoeft er niet harder gewerkt te worden. Onenigheid levert meer problemen op dan onvolledige inzet.
Heb je geen hobby's dan dat je zo graag werkt?quote:Op zondag 12 november 2006 14:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
? verklaar je nader? Dit is niet herkenbaar. Elke manager stretched & challenged zijn mensen, anders ben je een maffe manager!
Je hebt daar meer te maken met wat er op andere afdelingen gebeurt, dus het stopt niet alleen bij het voldoende functioneren van je eigen afdeling.quote:Op zondag 12 november 2006 14:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En dat geldt niet in kleine bedrijven ?
Dat valt vies tegen. Kijk alleen maar naar overheden.quote:Op zondag 12 november 2006 14:57 schreef draaijer het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je ergens werkt, je niet weet wat er op andere afdelingen gebeurt. Dat is toch normale interesse?
Tenzij de manager er mee weg kan komen het niet te doen.quote:Op zondag 12 november 2006 14:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
? verklaar je nader? Dit is niet herkenbaar. Elke manager stretched & challenged zijn mensen, anders ben je een maffe manager!
Gelul, als manager/of personeelslid heb je net zo veel te maken met andere afdelingen bij een groot bedrijf of bij een klein bedrijf.quote:Op zondag 12 november 2006 15:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt daar meer te maken met wat er op andere afdelingen gebeurt, dus het stopt niet alleen bij het voldoende functioneren van je eigen afdeling.
Ik twijfel niet aan je leiderschap...quote:Op zondag 12 november 2006 14:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat bij grote bedrijven middle management bestaat. Alsnog kan je een platte organisatie creeeren. Ik weet precies wat mijn mensen doen. Ondanks dat er bij ons in NL ca. 850 man werkzaam is
Zo beter knul?quote:Op zondag 12 november 2006 15:10 schreef CLM het volgende:
Buiten het feit dat jij het heel "gaaf" vind om heel veel te werken etc. heb je nog steeds niet mijn vraag beantwoord:
- Wat hebben de mensen er zelf aan wanneer zij meer gaan werken? <- Is nog hypotetisch. Ik hoop minder inflatie, over verhoogde koopkracht, of sterkere economie, zelf meer geld om te besteden!
Wat is jou drijfveer, wat is het nut ervan dat JIJ veel werkt? Je hebt wat meer geld zodat je kids kunnen studeren.....<- je geeft hier 1 van de antwoorden zelf al! Je begrijpt het dus. wat is er leuk aan dat mensen werkelijk over de afdeling lopen te rennen? Hangen er levenszaken vanaf? Is het de competitie om meer te verkopen/omzet te maken dan de concurrerende bedrijven? <- Dat voor iedereen verschillend. Blijkbaar zagen die mensen de noodzaak om te rennen. Het zou ze misschien meer tijd geven, of een deadline. In ieder geval geeft dat wel drive aan de business.En waar gaat die ontwikkeling naartoe die je vrouw wil doen? Wat levert het haar op?<- ervaring vriend, daar leer je heel veel van. Leuk als je de theorie onder de knie hebt, maar daar heb je weinig aan als je het niet hebt toegepast! Persoonlijke ontwikkeling is van individuele waarde. Je kan ook boeken lezen om jezelf te ontwikkelen. Vind ze het ook heel gaaf om gewoon veel te werken en kickt ze er ook op wanneer ze veel omzet draait? <- mijn vriendin zit heel anders in haar werk dan ik. Zij is verpleegkundige en wil wat voor de medemens betekenen. Dat ze zelfstandige is, komt omdat ze nu meer flexibel is.
Je komt een beetje leeg over.....niet als in "dom" maar als in "inhoudsloos". Is het werk wat jij doet zo onwijs leuk? Vind je het heerlijk dat er mensen zijn over wie jij de baas bent? Vind je het gewoon leuk om ervoor te zorgen dat alles goedkomt? Wat heb jij eraan wanneer je je poten uit je lijf loopt voor je baas? Wat is jouw voordeel wanneer het bedrijf en de teams heel goed lopen?
Dank voor je feedback : Ik vind het werk FANTASTISCH, heel overdreven misschien, maar als ik op m'n werk kom heb ik hetzelfde gevoel als wanneer ik thuis kom. Echt het gevoel van ha heerlijk! Tuurlijk vind ik het leuk als alles goed komt. Ik vind het heel erg leuk om continue in mijn werk uitgedaagd te worden. Ik werk met een variabel salaris, ik wil me persoonlijk ontwikkelen en ik heb een carriere doel. Dat zijn 3 motivatie onderdelen voor mij. Als het met het team en met het bedrijf goed gaat, gaat het ook goed met mij.
Voor mij is het antwoord op al die vragen: niets. En daarom doe ik dat dus ook niet.
Ik heb niet zo'n grote groep mensen hoor. Maar ik ben wel werkzaam bij een hele platte organisatie. Ik rapporteer aan de Directeur en die aan de General Manager. Die vervolgens aan de EMEA GM en die aan de WW GMquote:Op zondag 12 november 2006 15:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan je leiderschap...
Zeker wel, mijn grootste hobby is ons zoontje geworden verder sport ik (hockey), ik sla af en toe een balletje en ik hou van zeilen. Dit laatste doen we dan heerlijk met het gezin en of vrienden. Tijd moet je zelf maken.quote:Op zondag 12 november 2006 15:05 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heb je geen hobby's dan dat je zo graag werkt?
Dat lukt bij ons echt niet. Alle competenties binnen rollen in ons bedrijf zijn s.m.a.r.t. gemaakt. Dus alles is meetbaar (zie s.m.a.r.t.)quote:Op zondag 12 november 2006 15:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tenzij de manager er mee weg kan komen het niet te doen.
Ah, geld. Ja, de invulling van het leven. Ik wist ook wel dat je dat antwoord zou geven. Dus iedereen moet meer werken, zodat we met z'n allen nog meer nutteloze zaken aan ons leven toe kunnen voegen.quote:Op zondag 12 november 2006 15:23 schreef draaijer het volgende:
Buiten het feit dat jij het heel "gaaf" vind om heel veel te werken etc. heb je nog steeds niet mijn vraag beantwoord:
- Wat hebben de mensen er zelf aan wanneer zij meer gaan werken? <- Is nog hypotetisch. Ik hoop minder inflatie, over verhoogde koopkracht, of sterkere economie, zelf meer geld om te besteden!
Persoonlijke ontwikkeling onderga je alleen wanneer je werkt? Je vrouw zou dus nooit zichzelf kunnen ontwikkelen wanneer ze bv maar 20 uur werkt en voor de rest voor jullie kind zorgt? Ze kan zichzelf niet ontwikkelen buiten het werk?quote:ervaring vriend, daar leer je heel veel van. Leuk als je de theorie onder de knie hebt, maar daar heb je weinig aan als je het niet hebt toegepast! Persoonlijke ontwikkeling is van individuele waarde.
Da's heel mooi. Maar niet iedereen heeft dat, en toch wil je ze verplichten nog meer tijd op het werk door te brengen. Of ben jij ook zo iemand die denkt dat "het leuk is om met collega's buiten het werk nog wat te doen omdat het de team-spirit versterkt".quote:Dank voor je feedback : Ik vind het werk FANTASTISCH, heel overdreven misschien, maar als ik op m'n werk kom heb ik hetzelfde gevoel als wanneer ik thuis kom. Echt het gevoel van ha heerlijk! Tuurlijk vind ik het leuk als alles goed komt. Ik vind het heel erg leuk om continue in mijn werk uitgedaagd te worden. Ik werk met een variabel salaris, ik wil me persoonlijk ontwikkelen en ik heb een carriere doel. Dat zijn 3 motivatie onderdelen voor mij.
Dus je zelfbeeld hangt af van je prestatie vermogen? Dus je werkt alleen zo hard om je goed over jezelf te voelen.quote:Als het met het team en met het bedrijf goed gaat, gaat het ook goed met mij.
Zucht... Mijn vriendin heeft de ervaring dat haar ontwikkeling met 20 uur langzamer gaat dan wanneer ze meer werkt. Ontwikkeling kan ook zijn carrierei.quote:Op zondag 12 november 2006 15:43 schreef CLM het volgende:
[..]
Ah, geld. Ja, de invulling van het leven. Ik wist ook wel dat je dat antwoord zou geven. Dus iedereen moet meer werken, zodat we met z'n allen nog meer nutteloze zaken aan ons leven toe kunnen voegen.
Ik kan me voorstellen dat er heel veel mensen zijn die wellicht wat meer "satisfaction" zoeken wanneer ze 50 uur per week besteden aan iets. Niet iedereen vind werken namelijk zo leuk als dat jij het vind. Maar volgens jouw idee zou toch iedereen die uren moeten maken. Lijkt me wat oneerlijk, denk je niet?
[..]
Persoonlijke ontwikkeling onderga je alleen wanneer je werkt? Je vrouw zou dus nooit zichzelf kunnen ontwikkelen wanneer ze bv maar 20 uur werkt en voor de rest voor jullie kind zorgt? Ze kan zichzelf niet ontwikkelen buiten het werk?
[..]
Da's heel mooi. Maar niet iedereen heeft dat, en toch wil je ze verplichten nog meer tijd op het werk door te brengen. Of ben jij ook zo iemand die denkt dat "het leuk is om met collega's buiten het werk nog wat te doen omdat het de team-spirit versterkt".![]()
[..]
Dus je zelfbeeld hangt af van je prestatie vermogen? Dus je werkt alleen zo hard om je goed over jezelf te voelen.
Ik snap wel dat je uitdaging etc nodig hebt, dat heb ik ook nl. Maar ik persoonlijk doseer het liever over verschillende onderdelen. Ik heb het idee dat ik me dan ook breder en uiteindelijk meer ontwikkel dan wanneer ik van mijn werk mijn leven maak (wat wel moet wanneer je minimaal 50 uur per week werkt). Dan heb je een vrij klein referentie kader lijkt me.
Tuurlijk kan carriere persoonlijke ontwikkeling zijn. Het punt van CLM is juist dat je jezelf ook buiten het werk kunt ontwikkelen. En als je dat wilt, dan heb je er niet zoveel aan om meer te werken.quote:Op zondag 12 november 2006 15:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zucht... Mijn vriendin heeft de ervaring dat haar ontwikkeling met 20 uur langzamer gaat dan wanneer ze meer werkt. Ontwikkeling kan ook zijn carrierei.
Je doet wel erg uit de hoogte voor iemand die qua persoonlijke ontwikkeling niet verder is gekomen dan de algemene standaard.quote:Op zondag 12 november 2006 15:47 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zucht... Mijn vriendin heeft de ervaring dat haar ontwikkeling met 20 uur langzamer gaat dan wanneer ze meer werkt. Ontwikkeling kan ook zijn carrierei.
De enige keren dat ik met mijn mensen uit het team omga, is wanneer we een team uitje hebben. Dus lekker met z'n allen heerlijk gaan dineren en daarmee een b.v. kwartaal afsluiten. Ik heb namelijk vrienden! ha ha
De reden dat we o.a. geld nodig hebben, is omdat ik mijn partners, onze kleine zoon alsmede mijzelf wat wil bieden voor de toekomst en dat zie ik persoonlijk niet in een huur huis of een boomhut!
Mijn zelfbeeld hangt niet af van presatie vermogen. Wel mijn motivatie
Er is meer dan economie inderdaadquote:Op zondag 12 november 2006 16:25 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Misschien omdat het volstrekt onwenselijk is altijd maar te streven naar een betere economie?
Hierboven lees ik dat je vriendin 24 uur per week werkt, i.e. 60% van een 40-urige werkweek. Ze wil meer gaan werken, omdat ze zich dan meer kan ontwikkelen en haar carriere kan opbouwen. Echter: stel jouw voorstel van (bijvoorbeeld) de 50-urige werkweek gaat door en je vriendin gaat geen 24 maar 30 uur werken. Dan werkt ze nog steeds 60% en dit is dan nog steeds onvoldoende om zich te kunnen onderscheiden van haar collega's die (naar verwachting) ook allemaal meer zijn gaan werken omdat meer werken de 'norm' wordt en de economie en de samenleving zich daaraan aanpast.quote:Op zondag 12 november 2006 15:47 schreef draaijer het volgende:
Gast lees de posts.. Ik werk geen 50 uur, dat pretendeerde iemand. Blij dat jij wel een beetje werkt. De reden dat ik mede formuleer is vanwege het feit dat ik graag mensen harder zie werken dan dat ze nu doen + dat ik denk dat het goed is voor de economie. Ik stoor met helemaal gek aan die gasten die de kantjes ervan af lopen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:06 schreef CLM het volgende:
[..]
Je doet wel erg uit de hoogte voor iemand die qua persoonlijke ontwikkeling niet verder is gekomen dan de algemene standaard.
Je hebt persoonlijke ontwikkeling zo hoog in het vaandel maar je komt met weinig inhoudelijke argumenten. Ja, je zegt het goed; JIJ wilt meer geld hebben. En dus daarom vindt JIJ dat anderen meer moeten gaan werken omwille JOUW voordeel.![]()
Ga niet doen alsof ik het niet snap. Ik weet dondersgoed wat jij bedoelt, dat is juist de grap. Er lopen zoooooveel mensen als jij rond, wellicht kunnen jullie een club beginnen om je frustratie te uitten dat niet iedereen zoveel wil werken als jullie.
Ik ben iemand die 60 uur per week werkt. Nog meer dan jouw "mieterige" 50 dus. Maar ik snap ook heel goed dat er anderen zijn die daar helemaal geen zin in hebben. Dus iedereen moet doen wat hij zelf leuk vind om te doen. En niet omdat "jan-modaal" zo nodig meer centjes nodig heeft om zijn VVD gezin te onderhouden met materialistische zaken.
Lezen blijft moeilijk voor je he. Ze werkt 24 uur en daarnaast is ze zelfstandig ondernemer in de zorg.quote:Op zondag 12 november 2006 19:09 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik vind ongelofelijk dom dat je hier loopt te zeiken op mensen die geen 60 uur in de week werken terwijl je eigen vrouw part-time werkt!!
Ga lekker tegen je wijf zeiken dat ze meer uren moet maken en val ons niet lastig
Klasse. Doe jij de opvoeding alleen?quote:Op zondag 12 november 2006 19:58 schreef Sjeen het volgende:
Even een vraagje... Je ergert je aan mensen die er de kantjes vanaf lopen. Denk je nu serieus dat die mensen, die bij een 36-40 urige werkweek al de kantjes er vanaf lopen, productiever zouden worden bij een langere werkweek? Lijkt mij eerlijk gezegd niet, denk zelfs dat ze nog lakser zullen worden...
Verder even mijn eigen mening... Ik werk officieel 28 uur per week, verdeeld over 4 dagen. In praktijk werk ik meer, maar dat doe ik omdat ik de mogelijkheid heb om van thuis uit te werken. Dus als ik mijn laptop aan heb staan en op Fok! zit, dan handel ik ook zaken af die voor werk binnenkomen. Daarnaast heb ik een dochter van 2,5 die haar aandacht hard nodig heeft en die mij ook doet groeien in mijn persoonlijke ontwikkeling. Ergo, ondanks dat ik mijn werk heel erg leuk vind, zijn voor mij die 28 uur ruim voldoende om er mijn professionele ontwikkeling uit te halen. De rest van mijn persoonlijke groei haal ik uit sociale en sportieve activiteiten...
Maar wat schieten we er allemaal mee op als het goed is voor de economie?quote:Op zondag 12 november 2006 20:18 schreef draaijer het volgende:
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Ik denk dat het goed voor de economie zou zijn als we ofwel vast ofwel tijdelijk met het overgrote deel van NL meer zouden gaan werken. Daar heb ik nog niet een goed beeld van kunnen krijgen, ondanks er veel gepost is.
Wij zijn een groot export land. We kunnen dan misschien nog meer exporteren.quote:Op zondag 12 november 2006 20:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat schieten we er allemaal mee op als het goed is voor de economie?
Nope, ik doe de opvoeding samen met mijn partner. Hij werkt 45 uur per week, vier dagen op kantoor en een dag vanuit huis. Maar ook volgens hetzelfde principe dat werkgerelateerde zaken die in het weekend of 's avonds binnenkomen ook gewoon afgehandeld worden. We doen veel zaken met Azië en Amerika, dus kantooruren zijn niet alomvattend, zeg maar...quote:Op zondag 12 november 2006 20:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
Klasse. Doe jij de opvoeding alleen?
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Ik denk dat het goed voor de economie zou zijn als we ofwel vast ofwel tijdelijk met het overgrote deel van NL meer zouden gaan werken. Daar heb ik nog niet een goed beeld van kunnen krijgen, ondanks er veel gepost is.
Thanks voor je reactie
Dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Ik vroeg wat we hebben aan een betere economie.quote:Op zondag 12 november 2006 20:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wij zijn een groot export land. We kunnen dan misschien nog meer exporteren.
Ook kunnen wij een groot aantal vacatures niet invullen. Dat kost een bedrijf veel geld en remt mogelijk de groei van een bedrijf. Misschien zou het helpen als we dan meer zouden werken?
Geen idee hoor, maar just a thought
Zodat we onze internationale positie kunnen versterken. Onze welvaart vergroten. Ons land groot maken!quote:Op zondag 12 november 2006 20:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde. Ik vroeg wat we hebben aan een betere economie.
Welvaart is echter een individuele aangelegenheid. Door meer te werken wordt die welvaart al vergroot. Heeft niets met economie te maken.quote:Op zondag 12 november 2006 21:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zodat we onze internationale positie kunnen versterken. Onze welvaart vergroten.
En wat hebben we daar aan?quote:Ons land groot maken!
Mjah da's een beetje het idee dat ik er ook bij krijg..quote:We zullen wel een offer moeten maken; 50 uur per week werken. Maar wat geeft dat als je ziet hoeveel luxe je er voor terugkrijgt? Nu alleen nog even tijd vinden om die luxe te gebruiken.
Maar als we allemaal meer gaan werken, groeit de economie nóg harder, en wordt onze welvaart extra veel vergoot.quote:Op zondag 12 november 2006 21:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Welvaart is echter een individuele aangelegenheid. Door meer te werken wordt die welvaart al vergroot. Heeft niets met economie te maken.
Nou, je weet wel, VOC mentaliteit enzoquote:
Inderdaad. Als ik wat financiele troep heb opgeruimd heb geef ik er echter toch de voorkeur aan om in plaats van 50-60 uur zo'n 30-40 uur te werken in ruil voor de luxe van vrije tijd.quote:Op zondag 12 november 2006 21:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar als we allemaal meer gaan werken, groeit de economie nóg harder, en wordt onze welvaart extra veel vergoot.
Wat op zichzelf wel klopt, alleen merk je daar als individu niet zoveel van. De welvaartsstijging die je als individu erdoor merkt, komt vooral door het simpelweg meer werken. En dat kost vrije tijd.
Lijkt mij een persoonlijke afweging tussen vrije tijd en andere luxe die ieder voor zich moet maken.quote:Op zondag 12 november 2006 21:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik werk 38 uren en dat blijft, wat mij betreft, ook zo
Je wilt dus dat mensen productiever gaan werken. En dat wil je bewerkstelligen door ze meer te laten werken. Ik zou me eens verdiepen in de psychologie achter de mens; je hebt er weinig kaas van gegeten blijkt. Ik vraag me af hoe je een goed functionerende manager kunt zijn wanneer je zo weinig verstand hebt van mensen zelf.quote:Op zondag 12 november 2006 19:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast lees de posts.. Ik werk geen 50 uur, dat pretendeerde iemand. Blij dat jij wel een beetje werkt. De reden dat ik mede formuleer is vanwege het feit dat ik graag mensen harder zie werken dan dat ze nu doen + dat ik denk dat het goed is voor de economie. Ik stoor met helemaal gek aan die gasten die de kantjes ervan af lopen.
Voor iemand die het allemaal zo goed weet praat je wel behoorlijk banaal. Ik begin bijna de indruk te krijgen dat je het allemaal zo graag wil om aan een beeld te voldoen dat je voor jezelf gecreerd hebt waarin een ideaal ligt. En dat ideaal moet jouw geluk brengen.quote:De mensen in mijn team die meer dan 40 uur per week werken zou mijn voordeel zijn ja. Of jij het nou wel of niet doet, boeit me geen ruk. Wel gaat tellen als de meerderheid van de bevolking dat zou doen.
Ah, je buiten het feit dat je kortzichtig bent, ben je ook een beetje wereldvreemd. Omdat ik vind dat niet iedereen zich helemaal scheel hoeft te werken, moet ik wel in een boomhut leven. Vriend, ik kan je vertellen dat ik behoorlijk goed verdien en nog beter woon. Ik ben alleen wat liberaler ingesteld dan jij. Ik vind namelijk dat iedereen zelf die keuze mag maken i.p.v. gedwongen te moeten worden door een geldwolf en statuskneus als jij.quote:Maak jij nog maar een boomhut voor jou en je vrienden. Ik spaar wel voor mijn volgende stap
Wil je ons huidige huis kopen, geeft je wat meer ruimte. Is namelijk vanaf volgende week te koop. Volgend jaar gaan we naar ons nieuwe VVD huisjeha ha ha ha
Wat een kutvooruitzicht zeg.quote:Op zondag 12 november 2006 20:39 schreef StefanP het volgende:
Ik werk regelmatig 70+ uur per week. Terwijl ik er maar 40 betaald krijg.
En dat is precies waarom Nederland en de rest van Europa het keihard gaan verliezen van de VS en Azie. Alle luxe die je nu nog hebt is een restant van een technische voorsprong, die binnen een paar jaar ingehaald zal zijn. Daarna is heten mag je ook 70 uur per week gaan werken, wil je nog een beetje fatsoenlijke baan en salaris behouden.
En omdat dat een kutvooruitzicht is kiezen sommige mensen er kennelijk voor om alvast naar dat kutvooruitzicht te leven.quote:
Best practisch eigenlijk, een slecht iets in je hoofd zo verdraaien dat het een goed iets is.quote:Op maandag 13 november 2006 08:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
En omdat dat een kutvooruitzicht is kiezen sommige mensen er kennelijk voor om alvast naar dat kutvooruitzicht te leven.
war is peacequote:Op maandag 13 november 2006 08:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Best practisch eigenlijk, een slecht iets in je hoofd zo verdraaien dat het een goed iets is.
Ja maar het is zo leuk om op de werkvloer te rennen. Snap dat dan.quote:Op maandag 13 november 2006 08:47 schreef Vhiper het volgende:
Als ik zeg: "Ik heb het moeilijk", krijg ik van de bakker dan ook een heel brood voor de prijs van een halve?
Als het bedrijf het echt moeilijk heeft, kan je als werknemer best je hand over je hart strijken en helpen, maar voor de rest zijn dit gewoon zaken en zoals werkgevers graag zeggen: "Zaken zijn zaken". Waarom we bij voorbaat al van 8.00-18.00 zouden moeten gaan werken, ontgaat mij. Dat spreekt iedere werknemer maar gewoon onderling met z'n werkgever af. Persoonlijk vind ik 40 uur per week wel voldoende.
Hùùùùùù.quote:Op maandag 13 november 2006 08:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
war is peace
freedom is slavery
ignorance is strength
Same herequote:Op maandag 13 november 2006 09:52 schreef Metro2005 het volgende:
ach ik draai zo'n 43 uur per week. Pauzes heb ik nl amper mja vind het meer dan genoeg eigelijk. heb ook nog een priveleven..
dus jij dineert pas om een uur of half 9 's avonds? Ben je klaar met eten kun je naar bed. Nee dan heb je een leuk leven. Zal je kind ook leuk vinden als ie papa alleen maar met het avondeten en in het weekend zietquote:Op zondag 12 november 2006 10:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet. Ik vertrek voor de file heel erg wordt. Dus ik vertrek van huis om 06:15 en start werk om 07:00 uur. Dan werk ik totdat de file's weer minder zijn en dus vertrek ik rond 18:30 / 19:00 uur.
Heel soms sla ik 's-avonds mijn notebook nog even open, maar dat zijn vaak de avonden dat mijn vriendin aan het sporten is en of dat mijn maten het druk hebben.
Natuurlijk moet je meer betalen. Bedrijven moeten namelijk de exrta uren van hun werknemers en dat wordt gewoon doorberekend aan de consument.quote:Op zondag 12 november 2006 11:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het kan toch ook voor een aantal jaar om een boost aan de economie te geven? Ik geloof niet dat je meer moet betalen. Dat moet ik eerst nog zien.
Het moet echter niet hetzelfde verhaal worden als het kwartje van KOK. hi hi
in amerika wordt dan ook niet het geld wat je extra verdient gelijk weer afgepakt door de belastingdienstquote:Op zondag 12 november 2006 20:39 schreef StefanP het volgende:
Ik werk regelmatig 70+ uur per week. Terwijl ik er maar 40 betaald krijg.
En dat is precies waarom Nederland en de rest van Europa het keihard gaan verliezen van de VS en Azie. Alle luxe die je nu nog hebt is een restant van een technische voorsprong, die binnen een paar jaar ingehaald zal zijn. Daarna is heten mag je ook 70 uur per week gaan werken, wil je nog een beetje fatsoenlijke baan en salaris behouden.
Meten = weten, mijn godquote:Op zondag 12 november 2006 14:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Flauwekul..
Ik weet inderdaad wat mijn mensen doen. Tuurlijk weet ik wat er op andere afdelingen gebeurt. Ik zit niet op een eiland? Wij zijn met z'n allen 1 team met hetzelfde algemene doel. Gelukkig weten de managers van de andere afdelingen wat hun mensen precies doen. Ik ben voor de : meten is weten cultuur.
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je ergens werkt, je niet weet wat er op andere afdelingen gebeurt. Dat is toch normale interesse?
Iets van ±11 centimeter vermoed ik.quote:Op maandag 13 november 2006 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Meten = weten, mijn god. Wat meet je eigenlijk?
quote:Op maandag 13 november 2006 12:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Iets van ±11 centimeter vermoed ik.
Uiteraard heb je gelijk vriend. Met acherover hangen komen we er ook. Het gaat erom als iedereen dat doet. Dus iedereen hangen heeft effect evenals iedereen rennen!quote:Op zondag 12 november 2006 23:03 schreef ozzyat105 het volgende:
helemaal mee eens die laatste post.
Jij doet net alsof geld en hardwerken voor een of ander bedrijf zo belangrijk is omdat de economie daar baat bij zou hebben....wat dat ook moge betekenen
Wat draag jij nou eigenlijk bij in positieve zin aan deze maatschapij? Volgens mij bitter weinig , het enige waar je geinteresseerd in bent is geld,dure auto's ed.
Er zijn zoveel meer mooie dingen in dit leven wat niks met hard werken en veel geld verdienen te maken heeft.
Maar ja daar komen type's als jij meestal pas achter als het te laat is.....
Wat geeft jou een gevoel van drive of spirit?! Misschien moet je jezelf die vraag is stellenquote:Op maandag 13 november 2006 08:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja maar het is zo leuk om op de werkvloer te rennen. Snap dat dan.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, begrijpen mensen dan niks... Meer werken en dan wordt her duurder. Alsof mensen bij de beurt van je auto langer aan die beurt zouden gaan werken. Ze kunnen er meer per dag doen!!!quote:Op maandag 13 november 2006 10:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je meer betalen. Bedrijven moeten namelijk de exrta uren van hun werknemers en dat wordt gewoon doorberekend aan de consument.
Kortom: misschien is er tijdelijk een economie boost maar op den duur zal dat weer gelijkgetrokken worden en werk je meer uur met dezelfde koopkracht als voorheen.
Bovendien, ik weet dat dat erg persoonsgebonden is maar ik heb echt veel slaap nodig. het gebeurt dikwijls dat ik om 9u 's avonds al mijn bed opzoek omdat ik het anders gewoon niet trek.
Leuk als je dan om 8u - half 9 thuis komtdan leef je dus echt alleen maar voor je werk.
Onzinnig plan dus.
Werken aan tastbare resultaten. Tevreden klanten.quote:Op maandag 13 november 2006 20:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat geeft jou een gevoel van drive of spirit?! Misschien moet je jezelf die vraag is eens stellen
Na diverse bedrijven van binnen gezien te hebben waar "druk lijken" belangrijker was dan "werk verzetten" is het rennen over de werkvloer om anderen maar te tonen hoe groot mijn drive wel niet is er een beetje aan verloren gegaan.quote:Op maandag 13 november 2006 20:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat geeft jou een gevoel van drive of spirit?! Misschien moet je jezelf die vraag is stellen
Productiviteit! Wat else!!quote:Op maandag 13 november 2006 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Meten = weten, mijn god. Wat meet je eigenlijk?
Misschien begrijp je dat ik vrolijk word als mensen rennen omdat ze een doel hebben om te rennen. Dat straalt energie af. Daar kan ik persoonlijk van genieten. Ieder zo z'n ding. Toch?quote:Op maandag 13 november 2006 20:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Werken aan tastbare resultaten. Tevreden klanten.
Dit zijn dus de dingen waarvoor ik de discussie ben begonnen. Thanks voor je input.quote:Op maandag 13 november 2006 12:36 schreef DivineJester het volgende:
Waar de TS erg makkelijk aan voorbij gaat is het eerder genoemde argument dat een persoon die een uurtje extra per dag werkt dat uurtje minder productief is, simpelweg omdat de inspanning van een dag werken zijn tol eist. Verder zijn er nog geen gegevens bekent over de verhoging danwel verlaging van de productiviteit op de lange termijn wanneer men daadwerkelijk overgaat tot 50 urige werkweken. Hier verwacht ik dat de productiviteit per werkgever gedurende zijn levensloop niet enorm zal oplopen, maar een piek zal kennen in de jonge jaren en op oudere leeftijd zal afnemen. Verder zijn er al genoeg mensen die een beroep hebben dat (fysiek of mentaal) dusdanig zwaar is dat een werkweek van 40 uur al meer dan voldoende is.
Naast dit lijkt het me voor de overheid goedkoper om de huidige (langdurig) werkelozen aan het werk te krijgen ipv het langer laten werken van de huidige werkenden.
Verder lijkt het mij dat een werknemer zelf een keuze moet kunnen maken tussen of zijn sociale (en gezins-) leven of zijn werk. Beide ten volle uitvoeren gaat nu eenmaal niet.
Wat betreft de concurrentieslag met de VS en relatief lage lonen landen als India en China, die zijn we al aan het verliezen en door langer te werken zal dit niet gewonnen worden, tenzij je mensen gaat dwingen een deel van hun huidige slaris in te leveren en toch meer te werken. Steek die energie liever in het optimaliseren en ontwikkelen van hoogwaardige kennis-intensieve producten.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik best langer dan 40 uur kan/wil werken per week, maar dan alleen als ik er zelf voor kies. Niet omdat een of andere kliek work-a-holics bedacht heeft dat dat beter is voor de economie, die trouwens toch voornamelijk afhankelijk is van het buitenland aangezien, zoals TS ook zelf al ergens zegt, een export land zijn dat in grote mate afhankelijk is van het buitenland.
super grap, maar met 11 centimeter zou ik opscheppenquote:Op maandag 13 november 2006 12:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Iets van ±11 centimeter vermoed ik.
Dus mensen die minder dan een volledige werkweek (dus 40 uur) werken lopen er volgens jou de kantjes van af?quote:Op zondag 12 november 2006 19:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast lees de posts.. Ik werk geen 50 uur, dat pretendeerde iemand. Blij dat jij wel een beetje werkt. De reden dat ik mede formuleer is vanwege het feit dat ik graag mensen harder zie werken dan dat ze nu doen + dat ik denk dat het goed is voor de economie. Ik stoor met helemaal gek aan die gasten die de kantjes ervan af lopen.
Ja hoor, ieder zijn ding.quote:Op maandag 13 november 2006 20:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien begrijp je dat ik vrolijk word als mensen rennen omdat ze een doel hebben om te rennen. Dat straalt energie af. Daar kan ik persoonlijk van genieten. Ieder zo z'n ding. Toch?
Maar omdat jij er van kan genieten wil je dus een ieder dwingen langer te gaan werken? Ik zou toe willen naar situatie waarbij iedereen met zijn werkgever kan overleggen wat zijn/haar wensen zijn en zodoende een optimale invulling van het werk te geven. Natuurlijk zullen er basiseisen zijn aan de aanwezigheid en dergelijke, maar iemand die bijvoorbeeld graag muziek maakt en daar een dag vrij voor wil hebben, dat zou moeten kunnen. Maar dan is het voor hem ook reeel dat hij minder kans heeft op een promoti dan iemand die wel 50 uur wil werken (maar waarschijnlijk geeft hij daar dan toch niet zoveel om). Als je de werkomstandigheden kan afstemmen op de behoeften van je personeel heb je in mijn mening de basis te pakken voor een bedrijf met gemotiveerde werknemers die, als het dan moet, ook best een stapje extra willen zetten en waarvan de productiviteit per uur hoger ligt dan bij diegenen die met tegenzin naar hun werk gaan omdat ze verplicht 50 uur moeten werken.quote:Op maandag 13 november 2006 20:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien begrijp je dat ik vrolijk word als mensen rennen omdat ze een doel hebben om te rennen. Dat straalt energie af. Daar kan ik persoonlijk van genieten. Ieder zo z'n ding. Toch?
Juist : Jou stukjequote:Op donderdag 16 november 2006 21:15 schreef MaGNeT het volgende:
Meeste werknemers willen geen langere werkweek!
Deeltijders waren iets minder vaak tevreden met de lengte van hun werkweek. Een aanzienlijk deel, 16 procent, wilde meer uren werken. Het gaat vooral om mensen met een kleine deeltijdbaan van minder dan 20 uur per week. Onder degenen met een baan van 28–34 uur is het aandeel dat meer wil werken even hoog als het aandeel dat minder wil werken.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Juist : Jou stukje
Persbericht CBS 6 november 2006
Vier van de vijf werknemers zijn tevreden met de lengte van hun werkweek. Voltijders zijn vaker tevreden dan deeltijders. Vooral mensen met een kleinere deeltijdbaan willen meer uren gaan werken. Vijftigplussers geven juist aan minder te willen werken.
Klopt, maar jij gaat dan ook over een paar jaar dood aan een beroerte.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:42 schreef Drive-r het volgende:
Ach, ieder zijn eigen ding. Ik werk zeker 70+ uur in de week, maar daar koos ik zelf voor...
Ho wacht je hebt het hier over deeltijd; mijn voltijds werkweek bestaat uit 36 uur (4 dagen); ik krijg dus ene voltijd salaris. Dat mensen in deeltijd meer willen werken kan ik me voorstellen; dan krijgen ze meer geld. Als ik terug moet naar vier uur, betekent dat voor mij dat ik vijf dagen moet werken; dat voelt dus als een hele dag extra; ik wil dan ook een hele dag extra geld per week kortom 20% meer salaris, terwijl mijn baas maar 10% extra werkracht krijgt. Eens kijken of ze dan nog terug willenquote:Op donderdag 16 november 2006 21:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Juist : Jou stukje
Persbericht CBS 6 november 2006
Vier van de vijf werknemers zijn tevreden met de lengte van hun werkweek. Voltijders zijn vaker tevreden dan deeltijders. Vooral mensen met een kleinere deeltijdbaan willen meer uren gaan werken. Vijftigplussers geven juist aan minder te willen werken.
Dat zal best, voel me nochtans prima. Luister, als je niet weet hoe het is, kun je moeilijk zeggen dat ik hier dood aan ga. Waar ik werk doen mensen dit tientallen jaren en worden ze gewoon oud en gelukkig. De gemiddelde persoon zal er vast niet beter van worden, maar ik slaap al mijn hele leven minder dan 6 uur per nacht en dan heb ik genoeg. Verder ken ik niet anders, komende uit de horeca familie. Maar goed, ik zie inderdaad mensen die hiermee beginnen en na 3 maanden hun eerste stress-aanvallen hebben, die natuurlijkse selectie vind vrij vroeg plaats...quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:39 schreef PDOA het volgende:
[..]
Klopt, maar jij gaat dan ook over een paar jaar dood aan een beroerte.
Tja dat argument kun je met alles gebruiken. Ik heb toevallig redelijk eenvoudig het HBO doorlopen, en daarbij altijd een baan gehad dat aansloot op mijn studie. Daarom heb ik nu een zeer goed betaalde baan voor maar 36 uur per week werk. Kortom door die "natuurlijke selectie" hoef ik niet meer dan 36 uur te werken....quote:Op zaterdag 18 november 2006 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Verder ken ik niet anders, komende uit de horeca familie. Maar goed, ik zie inderdaad mensen die hiermee beginnen en na 3 maanden hun eerste stress-aanvallen hebben, die natuurlijkse selectie vind vrij vroeg plaats...
Als je een beetje goed bent met de Nederlandse taal, zul je zien dat ik het niet als argument gebruik. Verder zijn er volgens mij niet zo heel erg veel mensen die meer dan 36 uur 'moeten' werken, wel mensen die dat willen.quote:Op zondag 19 november 2006 12:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja dat argument kun je met alles gebruiken. Ik heb toevallig redelijk eenvoudig het HBO doorlopen, en daarbij altijd een baan gehad dat aansloot op mijn studie. Daarom heb ik nu een zeer goed betaalde baan voor maar 36 uur per week werk. Kortom door die "natuurlijke selectie" hoef ik niet meer dan 36 uur te werken....
Daar raak je een belangrijk kernpunt aan wat door de meer werk meer werk liefhebbers helemaal vergeten wordt. Al die extra productie moet ook afgezet worden. Daarvoor heb je een afzetmarkt nodig. En wat doe je nou met het mensen meer laten werken, je laat je afzetmarkt krimpen. In een aantal sectoren zal meer werken juist een mindere productie opleveren, omdat bedrijven failliet gaan vanwege wegvallende afzetmarkten. Dat geldt met name voor die bedrijven die consumptiegoederen voor de thuismarkt produceren en in de recreatieve/vrije tijds sector. Sectoren die de laatste jaren in Nederland als maar belangrijker zijn geworden.quote:Op zondag 19 november 2006 22:05 schreef inXs het volgende:
Als iedereen ook meer gaat werken, minder tijd dus vrije tijd, minder uitgaven in winkels, horeca en hobby afdelingen, dus volgens mij heeft dat ook gevolgen. Misschien hebben mensen dan meer over, gaan ze grotere woningen kopen? Woning prijzen stijgen weer, huurprijzen ook, ofwel er blijft niets over van die koopkrachtstijging?
Waarom moet de economie boost krijgen, gaat toch prima nu met 3 % groei ?quote:Op zondag 12 november 2006 09:05 schreef draaijer het volgende:
Om de economie een boost te geven, zouden we allemaal een beetje meer moeten werken.
Waarom werken wij in NL maar 36 - 40 uur. Eigenlijk vind ik het belachelijk weinig.
Van 08:00 / 18:00 uur kan toch best?
Ik begrijp die discussie vaak niet van mensen die 36 uur werken en dat de werkgever dan vraagt of het ook 40 kan omdat het bedrijf het nu moeilijk heeft!?
Werken moeten we voor ons geld. Iedereen zegt dat alles duur genoeg wordt / is, dus werken voor ons geld!
Wat vinden jullie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |