abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43469940
Om de economie een boost te geven, zouden we allemaal een beetje meer moeten werken.

Waarom werken wij in NL maar 36 - 40 uur. Eigenlijk vind ik het belachelijk weinig.
Van 08:00 / 18:00 uur kan toch best?

Ik begrijp die discussie vaak niet van mensen die 36 uur werken en dat de werkgever dan vraagt of het ook 40 kan omdat het bedrijf het nu moeilijk heeft!?

Werken moeten we voor ons geld. Iedereen zegt dat alles duur genoeg wordt / is, dus werken voor ons geld!

Wat vinden jullie
pi_43469947
Je moet grenzen stellen.
pi_43469948
slecht plan.
ik werk om te leven, maar leef niet om te werken.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_43469979
Het oorspronkelijke idee was 8 uur werken, 8 uur slapen en 8 uur voor andere bezigheden.
  zondag 12 november 2006 @ 09:13:43 #5
92279 N.icka
Windforce 11
pi_43469992
Er zijn genoeg werklozen , laat die maar gaan werken , dan kan ik een beetje minder gaan werken
  zondag 12 november 2006 @ 09:14:06 #6
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43469995
Indien ik meer uren werk krijg ik niet extra betaald.Was dat wel zo wilde ik best een 10 uur extra werken...
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_43470076
quote:
Op zondag 12 november 2006 09:06 schreef Dementor het volgende:
Je moet grenzen stellen.
Je kan zeggen 45 uur dus 9 per dag of 50 uur 10 uur per dag!
Naar mijn idee doen we dan veel meer. Dat is in iedergeval mijn persoonlijke ervaring
pi_43470086
quote:
Op zondag 12 november 2006 09:13 schreef N.icka het volgende:
Er zijn genoeg werklozen , laat die maar gaan werken , dan kan ik een beetje minder gaan werken
Ik vind dat met z'n alleen gewoon meer moeten werken. Minimaal 10% meer.
Vervolgens moeten we ook het ontslagrecht versoepelen en dat zal ten goede komen van werkgelegenheid.
pi_43470309
quote:
Op zondag 12 november 2006 09:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind dat met z'n alleen gewoon meer moeten werken. Minimaal 10% meer.
Vervolgens moeten we ook het ontslagrecht versoepelen en dat zal ten goede komen van werkgelegenheid.
Dat kost de werkgevers dan ook 10 % meer. En dan beginnen die weer te huilen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_43470324
quote:
Op zondag 12 november 2006 09:05 schreef draaijer het volgende:

Werken moeten we voor ons geld. Iedereen zegt dat alles duur genoeg wordt / is, dus werken voor ons geld!
Ik werk voor mijn geld, met de 32 uur die ik werk, verdien ik genoeg om te doen wat ik wil en ik houd voldoende vrije tijd over. Waarom zou ik dan meer werken? Meet geld is wel leuk, maar als ik dan niet meer voldoende tijd heb om de dingen te doen die ik wil doen, schiet het niet zoveel op.
pi_43470355
Dus niet meer werken maar slimmer werken.
pi_43470364
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:03 schreef Dementor het volgende:
Dus niet meer werken maar slimmer werken.
Er zijn zat onderzoeken, die uitwijzen dat de productiviteit na 40 uur per week, fors dalen.
  zondag 12 november 2006 @ 10:07:14 #13
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_43470389
ik werk standard 6 dagen per week meer dan 8 uur per dag en voel me dan in 't geheel niet aangesproken...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_43470398
quote:
Op zondag 12 november 2006 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat kost de werkgevers dan ook 10 % meer. En dan beginnen die weer te huilen.
Tuurlijk niet.. Vraag en aanbod
Neem als voorbeeld de verpleging. Daar hebben ze mensen te kort en iedereen werkt niet meer dan 36 uur.
Daar kunnen ze ook meer werken. Dan heb ik het nog niet eens over commercieel gerelateerde bedrijven
pi_43470401
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:07 schreef YuckFou het volgende:
ik werk standard 6 dagen per week meer dan 8 uur per dag en voel me dan in 't geheel niet aangesproken...
Ik vind ook dat je beter naar de kwaliteit kunt kijken dan naar de kwantiteit.
pi_43470408
Als ik 45 uur moet gaan werken, hou ik 5 uur meer per week pauze. 40 uur werken vind ik toch echt genoeg.
pi_43470422
Mocht ik maar 40 uur gaan werken,ik werk nu van s'ochtends 6 tot s'avond 8.
Je kan beter de show stelen....dan je steel showen ! ! !
pi_43470423
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Er zijn zat onderzoeken, die uitwijzen dat de productiviteit na 40 uur per week, fors dalen.
Ik werk veel meer dan 40 uur en ik doe bij hetzelfde bedrijf veel en veel meer dan wanneer ik 40 uur zou werken.
Tevens werken wij met een proces wat mij verplicht een business proces te verbeteren alvorens ik promotie kan maken. Dus efficienter of beter werken is echt al een uitdaging. Dat is ook waar onze focus ligt.
pi_43470435
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef draaijer het volgende:

[..]

Neem als voorbeeld de verpleging. Daar hebben ze mensen te kort en iedereen werkt niet meer dan 36 uur.
Daar kunnen ze ook meer werken. Dan heb ik het nog niet eens over commercieel gerelateerde bedrijven
Hoezo tuurlijk niet? Als jij langer moet werken, wil je daar toch ook voor betaald worden? Dus als je 10% langer moet werken, wil je ook 10% meet salaris.

In de verpleging werken volgens mij vrij veel vrouwen die graag parttime willen werken. Het is allemaal leuk en aardig dat iets voor de economie misschien beter zou zijn, maar iedereen maakt natuurlijk zijn eigen persoonlijke afweging. Als je genoeg verdient met een x aantal uur, dan zul je bij meer werken altijd een afweging maken of het meer verdienen ook opweegt tegen minder vrije tijd.
pi_43470439
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je beter naar de kwaliteit kunt kijken dan naar de kwantiteit.
Dat is natuurlijk een opmerking van niks!!! Denk je dat een werkgever je gewoon bezig zou willen houden i.p.v. (productie) winst o.i.d. Hij wil resultaat in welk gebied dan ook.
pi_43470440
Waarom laten we iedereen niet zelf bepalen hoeveel hij wil werken? Als jij 50 uur wil werken, prima. Als de buurman 20 uur wil werken, ook prima.

Uiteraard krijg jij dan ook 50 uur betaald en de buurman 20.
pi_43470446
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Waarom laten we iedereen niet zelf bepalen hoeveel hij wil werken? Als jij 50 uur wil werken, prima. Als de buurman 20 uur wil werken, ook prima.
Stelling was dat het ten goede zou komen van de economie
pi_43470451
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Goed plan
  zondag 12 november 2006 @ 10:13:16 #24
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_43470454
je zegt dat je zelfstandig ondernemer bent....
Because they will last that long.
  zondag 12 november 2006 @ 10:13:45 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43470460
quote:

[..]

Um, als ze dat gaan invoeren hoop ik nooit in een ziekenhuis terecht te komen. Een oververmoeide verpleegster naast je bed is het droomscenario voor het toedienen van de verkeerde medicijnen, overdoses en andere gezellige fouten.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_43470475
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Stelling was dat het ten goede zou komen van de economie
Vast wel. En nu is het zo dat er een maximum wordt gesteld aan het aantal uren. En overwerk wordt zwaar belast. Maar als we werknemers nou gewoon zelf laten kiezen? We moeten alleen wel voorkomen (wmb dan) dat iedereen gedwongen wordt om 50+ uur te werken.
pi_43470482
Tevens vind ik dat wanneer mensen ervoor kiezen om b.v. 20 uur te werken, ook geen subsidie voor het e.e.a. mogen genieten. Daarvoor moet je zelf ook wat voor doen.

Uiteraard als je b.v. alleenstaand ouder bent en je voedt een kind op en werkt, is het natuurlijk anders
pi_43470491
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een opmerking van niks!!! Denk je dat een werkgever je gewoon bezig zou willen houden i.p.v. (productie) winst o.i.d. Hij wil resultaat in welk gebied dan ook.
Maar als het pluk werk wat ik doe kan in 36, waarom zou hij me dan in dienst nemen voor 40 ?
  zondag 12 november 2006 @ 10:16:12 #29
66444 Lord_Vetinari
pi_43470499
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef draaijer het volgende:
Tevens vind ik dat wanneer mensen ervoor kiezen om b.v. 20 uur te werken, ook geen subsidie voor het e.e.a. mogen genieten. Daarvoor moet je zelf ook wat voor doen.

Uiteraard als je b.v. alleenstaand ouder bent en je voedt een kind op en werkt, is het natuurlijk anders
Goed plan. Nog meer ambtenaren om alles bij te houden en te regelen
pi_43470501
Ik draai 60 uur in de week
Neuj
pi_43470505
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef draaijer het volgende:

'e.e.a.'? Ik ben sowieso geen voorstander van subsidies, maar wat voor subsidies bedoel je?
pi_43470511
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar als het pluk werk wat ik doe kan in 36, waarom zou hij me dan in dienst nemen voor 40 ?

Gewoon omdat er dan meer geplukt wordt binnen een bepaalde time frame en naar alle waarschijnlijkheid een groter resultaat en misschien wel groei!
pi_43470521
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Goed plan. Nog meer ambtenaren om alles bij te houden en te regelen
het is ook maar een gedachte! Ambtenaren schijn je zoals ik lees makkelijk te kunnen ontslaan.
  zondag 12 november 2006 @ 10:19:07 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_43470525
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:18 schreef draaijer het volgende:

[..]

het is ook maar een gedachte! Ambtenaren schijn je zoals ik lees makkelijk te kunnen ontslaan.
Integendeel. Bij gemeentes bijvoorbeeld is het zeer moeilijk om ambtenaren te ontslaan weet ik uit eigen ervaring.
pi_43470528
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gewoon omdat er dan meer geplukt wordt binnen een bepaalde time frame en naar alle waarschijnlijkheid een groter resultaat en misschien wel groei!
Nee, het is in een langer timeframe (namelijk 40 uur ipv 36), en de kosten zijn ook hoger (je moet je werknemer voor die 4 uur extra betalen, want dat doet 'ie vast niet gratis voor je.
pi_43470530
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

'e.e.a.'? Ik ben sowieso geen voorstander van subsidies, maar wat voor subsidies bedoel je?
Weet ik veel welke subsidies er bestaan. Ik krijg nooit subsidie. Ik val altijd buiten die boot en vervolgens willen ze mij mijn HRA korten.
pi_43470541
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Integendeel. Bij gemeentes bijvoorbeeld is het zeer moeilijk om ambtenaren te ontslaan weet ik uit eigen ervaring.
Klopt, maar heeft er vaak ook mee te maken dat de dossiervorming slecht georganiseerd is.
En het feit dat de wachtgeldkosten direct ten laste komen van de gemeente zelf (ipv van bij bedrijven waar het uit de WW betaald wordt).
pi_43470543
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, het is in een langer timeframe (namelijk 40 uur ipv 36), en de kosten zijn ook hoger (je moet je werknemer voor die 4 uur extra betalen, want dat doet 'ie vast niet gratis voor je.
Klopt, maar als er geen resultaat zou zijn door die 4 extra uren, dan kan je net zo goed 10 uur per week gaan werken

Ken je het verhaal van de OPINC en de OPEX niet!!!
  zondag 12 november 2006 @ 10:21:48 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_43470551
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Weet ik veel welke subsidies er bestaan. Ik krijg nooit subsidie. Ik val altijd buiten die boot en vervolgens willen ze mij mijn HRA korten.
Terecht. Als je niet in aanmerking komt voor subsidies, verdien je genoeg om het met minder HRA af te kunnen
pi_43470555
quote:

[..]

Aha, je bent jaloers op mensen die subsidies krijgen. Als mensen nou gewoon allemaal eens zelf betalen voor wat ze nodig denken te hebben, dan scheelt dat een hoop gemeenschapsgeld. Je denkt toch niet dat ik als kindervrij persoon zin heb om mee te betalen aan de opvang van andermans koters?

En die HRA hoef je voorlopig niet bang voor te zijn.
pi_43470558
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bij gemeentes of andere publieke instellingen zouden we pas resultaat kunnen boeken. Als je die proppen gooiers nou eerst is op een variabel salaris zetten (prestatieloon) kijken wat er dan gebeurt. ha ha ha
pi_43470559
quote:

[..]

Huursubsidie en vergoeding voor de zorgverzekering bv.
Ben ook geen voorstander van dat soort regelingen.
HRA ook niet trouwens.
pi_43470647
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Aha, je bent jaloers op mensen die subsidies krijgen. Als mensen nou gewoon allemaal eens zelf betalen voor wat ze nodig denken te hebben, dan scheelt dat een hoop gemeenschapsgeld. Je denkt toch niet dat ik als kindervrij persoon zin heb om mee te betalen aan de opvang van andermans koters?

En die HRA hoef je voorlopig niet bang voor te zijn.
Jaloers is een groot woord. Het is meer frustratie. Ik betaal 52% belasting over de top van mijn salaris, krijg nergens subsidie voor en vervolgens wil b.v. die lelijke wouter bos iedereen helpen, maar pakt hij het enige wat ik heb HRA af!!
pi_43470648
Laten we eerst maar eens kijken naar de mensen die nog NIET werken (de steuntrekkers).
Daarna komen de mensen aan de beurt die al WEL werken voor hun geld.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_43470652
50 uur per week werken? 10 uur per dag? Mafkees. Waarom zou ik ik 10 uur per dag besteden aan "werk" terwijl ik ook leuke dingen kan doen?

Wat heb ik eraan als de economie beter draait? Het lijkt mij dat alles dan toch ook duurder wordt omdat mensen meer te besteden hebben. Dan heb ik uiteindelijk nog steeds hetzelfde te besteden maar moet ik wel meer werken......
Not everyone can relate to what you and I appreciate.
  zondag 12 november 2006 @ 10:29:05 #46
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_43470660
quote:

[..]

Als jij weet hoe zwaar dat werk is vind ik 36 uur per week genoeg Ze moeten het eerst maar eens beter gaan betalen dan vinden ze zelf meer mensen.
Ze werken per dag al meer dan ze voor betaald krijgen Koffie en eten schieten er vaak bij in of even snel naar binnen werken want die oudjes kan je niet te lang laten zitten als ze om aandacht vragen.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  zondag 12 november 2006 @ 10:34:01 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43470713
quote:
Op zondag 12 november 2006 09:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je kan zeggen 45 uur dus 9 per dag of 50 uur 10 uur per dag!
Naar mijn idee doen we dan veel meer. Dat is in iedergeval mijn persoonlijke ervaring
Het hangt er wel een beetje van af wat voor baan je hebt. Wanneer je een baan hebt die creativiteit en doordachtheid vergt dan is er op een gegeven moment een grens dat het gewoon niet meer wil. Je doet dan wel iets meer dan in minder uur, maar in die extra uren doe je relatief heel weinig dan.
pi_43470717
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:28 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jaloers is een groot woord. Het is meer frustratie. Ik betaal 52% belasting over de top van mijn salaris, krijg nergens subsidie voor en vervolgens wil b.v. die lelijke wouter bos iedereen helpen, maar pakt hij het enige wat ik heb HRA af!!
In plaats van het innemen van geld en het herverdelen via subsidies, kunnen ze beter de belasting flink verlagen zodat iedereen meer geld heeft. Dat is pas goed voor de economie.
  zondag 12 november 2006 @ 10:35:10 #49
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_43470724
quote:

[..]

Aaah wat ben jij zielig zeg!!

Volgens mij heb je dit hele topic ook opgestart omdat je eigenlijk helemaal niet blij met je leven als zelfstandig ondernemer bent.
Je maakt waarschijnlijk veel ste veel uren en om je heen zie je andere mensen genieten van het leven terwijl jij alleen maar tijd besteed aan je werk.
En nu moeten wij door jou frustatie ook maar meer gaan werken opdat jij je beter kan gaan voelen!?

reach out and touch faith
  zondag 12 november 2006 @ 10:36:42 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_43470739
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

In plaats van het innemen van geld en het herverdelen via subsidies, kunnen ze beter de belasting flink verlagen zodat iedereen meer geld heeft. Dat is pas goed voor de economie.
En waarvan gaan we dan onze infrastructuur betalen? Ik hoor je al vloeken als je paspoort verlopen is en je kunt alleen op vrijdagochtend tussen 10 en 11 op het gemeentehuis terecht omdat er geen geld meer is om op andere tijden een ambtenaar Burgerzaken te betalen. En dat in dat uur ook alle rijbewijzen, trouwerijen, GBA-uittreksels, overlijdensverklaringen etc. moeten worden uitgegeven, zodat je al om 9 uur in de rij moet gaan staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')