Je kan zeggen 45 uur dus 9 per dag of 50 uur 10 uur per dag!quote:Op zondag 12 november 2006 09:06 schreef Dementor het volgende:
Je moet grenzen stellen.
Ik vind dat met z'n alleen gewoon meer moeten werken. Minimaal 10% meer.quote:Op zondag 12 november 2006 09:13 schreef N.icka het volgende:
Er zijn genoeg werklozen , laat die maar gaan werken , dan kan ik een beetje minder gaan werken
Dat kost de werkgevers dan ook 10 % meer. En dan beginnen die weer te huilen.quote:Op zondag 12 november 2006 09:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind dat met z'n alleen gewoon meer moeten werken. Minimaal 10% meer.
Vervolgens moeten we ook het ontslagrecht versoepelen en dat zal ten goede komen van werkgelegenheid.
Ik werk voor mijn geld, met de 32 uur die ik werk, verdien ik genoeg om te doen wat ik wil en ik houd voldoende vrije tijd over. Waarom zou ik dan meer werken? Meet geld is wel leuk, maar als ik dan niet meer voldoende tijd heb om de dingen te doen die ik wil doen, schiet het niet zoveel op.quote:Op zondag 12 november 2006 09:05 schreef draaijer het volgende:
Werken moeten we voor ons geld. Iedereen zegt dat alles duur genoeg wordt / is, dus werken voor ons geld!
Er zijn zat onderzoeken, die uitwijzen dat de productiviteit na 40 uur per week, fors dalen.quote:Op zondag 12 november 2006 10:03 schreef Dementor het volgende:
Dus niet meer werken maar slimmer werken.
Tuurlijk niet.. Vraag en aanbodquote:Op zondag 12 november 2006 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat kost de werkgevers dan ook 10 % meer. En dan beginnen die weer te huilen.
Ik vind ook dat je beter naar de kwaliteit kunt kijken dan naar de kwantiteit.quote:Op zondag 12 november 2006 10:07 schreef YuckFou het volgende:
ik werk standard 6 dagen per week meer dan 8 uur per dag en voel me dan in 't geheel niet aangesproken...
Ik werk veel meer dan 40 uur en ik doe bij hetzelfde bedrijf veel en veel meer dan wanneer ik 40 uur zou werken.quote:Op zondag 12 november 2006 10:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er zijn zat onderzoeken, die uitwijzen dat de productiviteit na 40 uur per week, fors dalen.
Hoezo tuurlijk niet? Als jij langer moet werken, wil je daar toch ook voor betaald worden? Dus als je 10% langer moet werken, wil je ook 10% meet salaris.quote:Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.. Vraag en aanbod
Neem als voorbeeld de verpleging. Daar hebben ze mensen te kort en iedereen werkt niet meer dan 36 uur.
Daar kunnen ze ook meer werken. Dan heb ik het nog niet eens over commercieel gerelateerde bedrijven
Dat is natuurlijk een opmerking van niks!!! Denk je dat een werkgever je gewoon bezig zou willen houden i.p.v. (productie) winst o.i.d. Hij wil resultaat in welk gebied dan ook.quote:Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je beter naar de kwaliteit kunt kijken dan naar de kwantiteit.
Stelling was dat het ten goede zou komen van de economiequote:Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Waarom laten we iedereen niet zelf bepalen hoeveel hij wil werken? Als jij 50 uur wil werken, prima. Als de buurman 20 uur wil werken, ook prima.
Goed planquote:Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Waarom laten we iedereen niet zelf bepalen hoeveel hij wil werken? Als jij 50 uur wil werken, prima. Als de buurman 20 uur wil werken, ook prima.
Um, als ze dat gaan invoeren hoop ik nooit in een ziekenhuis terecht te komen. Een oververmoeide verpleegster naast je bed is het droomscenario voor het toedienen van de verkeerde medicijnen, overdoses en andere gezellige fouten.quote:Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Neem als voorbeeld de verpleging. Daar hebben ze mensen te kort en iedereen werkt niet meer dan 36 uur.
Daar kunnen ze ook meer werken. Dan heb ik het nog niet eens over commercieel gerelateerde bedrijven
Vast wel. En nu is het zo dat er een maximum wordt gesteld aan het aantal uren. En overwerk wordt zwaar belast. Maar als we werknemers nou gewoon zelf laten kiezen? We moeten alleen wel voorkomen (wmb dan) dat iedereen gedwongen wordt om 50+ uur te werken.quote:Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Stelling was dat het ten goede zou komen van de economie
Maar als het pluk werk wat ik doe kan in 36, waarom zou hij me dan in dienst nemen voor 40 ?quote:Op zondag 12 november 2006 10:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een opmerking van niks!!! Denk je dat een werkgever je gewoon bezig zou willen houden i.p.v. (productie) winst o.i.d. Hij wil resultaat in welk gebied dan ook.
Goed plan. Nog meer ambtenaren om alles bij te houden en te regelenquote:Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef draaijer het volgende:
Tevens vind ik dat wanneer mensen ervoor kiezen om b.v. 20 uur te werken, ook geen subsidie voor het e.e.a. mogen genieten. Daarvoor moet je zelf ook wat voor doen.
Uiteraard als je b.v. alleenstaand ouder bent en je voedt een kind op en werkt, is het natuurlijk anders
'e.e.a.'? Ik ben sowieso geen voorstander van subsidies, maar wat voor subsidies bedoel je?quote:Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef draaijer het volgende:
Tevens vind ik dat wanneer mensen ervoor kiezen om b.v. 20 uur te werken, ook geen subsidie voor het e.e.a. mogen genieten. Daarvoor moet je zelf ook wat voor doen.
Uiteraard als je b.v. alleenstaand ouder bent en je voedt een kind op en werkt, is het natuurlijk anders
quote:Op zondag 12 november 2006 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als het pluk werk wat ik doe kan in 36, waarom zou hij me dan in dienst nemen voor 40 ?
het is ook maar een gedachte! Ambtenaren schijn je zoals ik lees makkelijk te kunnen ontslaan.quote:Op zondag 12 november 2006 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goed plan. Nog meer ambtenaren om alles bij te houden en te regelen
Integendeel. Bij gemeentes bijvoorbeeld is het zeer moeilijk om ambtenaren te ontslaan weet ik uit eigen ervaring.quote:Op zondag 12 november 2006 10:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
het is ook maar een gedachte! Ambtenaren schijn je zoals ik lees makkelijk te kunnen ontslaan.
Nee, het is in een langer timeframe (namelijk 40 uur ipv 36), en de kosten zijn ook hoger (je moet je werknemer voor die 4 uur extra betalen, want dat doet 'ie vast niet gratis voor je.quote:Op zondag 12 november 2006 10:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gewoon omdat er dan meer geplukt wordt binnen een bepaalde time frame en naar alle waarschijnlijkheid een groter resultaat en misschien wel groei!
Weet ik veel welke subsidies er bestaan. Ik krijg nooit subsidie. Ik val altijd buiten die boot en vervolgens willen ze mij mijn HRA korten.quote:Op zondag 12 november 2006 10:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'e.e.a.'? Ik ben sowieso geen voorstander van subsidies, maar wat voor subsidies bedoel je?
Klopt, maar heeft er vaak ook mee te maken dat de dossiervorming slecht georganiseerd is.quote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Integendeel. Bij gemeentes bijvoorbeeld is het zeer moeilijk om ambtenaren te ontslaan weet ik uit eigen ervaring.
Klopt, maar als er geen resultaat zou zijn door die 4 extra uren, dan kan je net zo goed 10 uur per week gaan werkenquote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, het is in een langer timeframe (namelijk 40 uur ipv 36), en de kosten zijn ook hoger (je moet je werknemer voor die 4 uur extra betalen, want dat doet 'ie vast niet gratis voor je.
Terecht. Als je niet in aanmerking komt voor subsidies, verdien je genoeg om het met minder HRA af te kunnenquote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Weet ik veel welke subsidies er bestaan. Ik krijg nooit subsidie. Ik val altijd buiten die boot en vervolgens willen ze mij mijn HRA korten.
Aha, je bent jaloers op mensen die subsidies krijgen.quote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Weet ik veel welke subsidies er bestaan. Ik krijg nooit subsidie. Ik val altijd buiten die boot en vervolgens willen ze mij mijn HRA korten.
Bij gemeentes of andere publieke instellingen zouden we pas resultaat kunnen boeken. Als je die proppen gooiers nou eerst is op een variabel salaris zetten (prestatieloon) kijken wat er dan gebeurt. ha ha haquote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Integendeel. Bij gemeentes bijvoorbeeld is het zeer moeilijk om ambtenaren te ontslaan weet ik uit eigen ervaring.
Huursubsidie en vergoeding voor de zorgverzekering bv.quote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jaloers is een groot woord. Het is meer frustratie. Ik betaal 52% belasting over de top van mijn salaris, krijg nergens subsidie voor en vervolgens wil b.v. die lelijke wouter bos iedereen helpen, maar pakt hij het enige wat ik heb HRA af!!quote:Op zondag 12 november 2006 10:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aha, je bent jaloers op mensen die subsidies krijgen.Als mensen nou gewoon allemaal eens zelf betalen voor wat ze nodig denken te hebben, dan scheelt dat een hoop gemeenschapsgeld. Je denkt toch niet dat ik als kindervrij persoon zin heb om mee te betalen aan de opvang van andermans koters?
En die HRA hoef je voorlopig niet bang voor te zijn.
Als jij weet hoe zwaar dat werk is vind ik 36 uur per week genoeg Ze moeten het eerst maar eens beter gaan betalen dan vinden ze zelf meer mensen.quote:Op zondag 12 november 2006 10:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het hangt er wel een beetje van af wat voor baan je hebt. Wanneer je een baan hebt die creativiteit en doordachtheid vergt dan is er op een gegeven moment een grens dat het gewoon niet meer wil. Je doet dan wel iets meer dan in minder uur, maar in die extra uren doe je relatief heel weinig dan.quote:Op zondag 12 november 2006 09:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je kan zeggen 45 uur dus 9 per dag of 50 uur 10 uur per dag!
Naar mijn idee doen we dan veel meer. Dat is in iedergeval mijn persoonlijke ervaring
In plaats van het innemen van geld en het herverdelen via subsidies, kunnen ze beter de belasting flink verlagen zodat iedereen meer geld heeft. Dat is pas goed voor de economie.quote:Op zondag 12 november 2006 10:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jaloers is een groot woord. Het is meer frustratie. Ik betaal 52% belasting over de top van mijn salaris, krijg nergens subsidie voor en vervolgens wil b.v. die lelijke wouter bos iedereen helpen, maar pakt hij het enige wat ik heb HRA af!!
Aaah wat ben jij zielig zeg!!quote:Op zondag 12 november 2006 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
En waarvan gaan we dan onze infrastructuur betalen? Ik hoor je al vloeken als je paspoort verlopen is en je kunt alleen op vrijdagochtend tussen 10 en 11 op het gemeentehuis terecht omdat er geen geld meer is om op andere tijden een ambtenaar Burgerzaken te betalen. En dat in dat uur ook alle rijbewijzen, trouwerijen, GBA-uittreksels, overlijdensverklaringen etc. moeten worden uitgegeven, zodat je al om 9 uur in de rij moet gaan staan.quote:Op zondag 12 november 2006 10:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In plaats van het innemen van geld en het herverdelen via subsidies, kunnen ze beter de belasting flink verlagen zodat iedereen meer geld heeft. Dat is pas goed voor de economie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |