abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 november 2006 @ 10:41:52 #51
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_43470819
Zo lang jij 52% belasting betaald, verdien je meer dan genoeg en moet je niet zeiken over subsidies, ga dan terug naar een baas om daar voor te werken. Betaal je minder belasting, houd je misschien wat minder geld over, maar wel meer tijd. Voor de een is vrije tijd belangrijker dan veel geld en weinig tijd..... ik leef liever dan dat ik werk, maar ik werk om te leven. Als het leven alleen om werken zou draaien had ik mezelf allang van kant gemaakt.
pi_43470824
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:35 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Aaah wat ben jij zielig zeg!!
-VERHAAL-

Zou mij ook niks verbazen
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_43470826
Dat doe ik al bijna elke dag

Daarbij heb je geen fuck aan die overuren, want de belasting haalt er iets van 60 a 70 % vanaf
pi_43470842
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:35 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Aaah wat ben jij zielig zeg!!

Volgens mij heb je dit hele topic ook opgestart omdat je eigenlijk helemaal niet blij met je leven als zelfstandig ondernemer bent.
Je maakt waarschijnlijk veel ste veel uren en om je heen zie je andere mensen genieten van het leven terwijl jij alleen maar tijd besteed aan je werk.
En nu moeten wij door jou frustatie ook maar meer gaan werken opdat jij je beter kan gaan voelen!?

Ik werk voor een Amerikaanse werkgever en daarvoor was ik zelfstandig ondernemer.
De reden dat ik voor een Amerikaanse organisatie ben gaan werken, is het feit dat mensen daar spirit en energie hebben / uitstralen. Rennen over de vloer is zeker geen uitzondering. Heerlijk die drive van al die mensen.

Zelfstandig ondernemer was heel erg leuk en zal zeker weer gaan gebeuren, alleen vond ik bij nader inzien (1,5 - 2 jaar) het werkgebied waarvoor ik gekozen had niet meer leuk..
pi_43470850
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En waarvan gaan we dan onze infrastructuur betalen? Ik hoor je al vloeken als je paspoort verlopen is en je kunt alleen op vrijdagochtend tussen 10 en 11 op het gemeentehuis terecht omdat er geen geld meer is om op andere tijden een ambtenaar Burgerzaken te betalen. En dat in dat uur ook alle rijbewijzen, trouwerijen, GBA-uittreksels, overlijdensverklaringen etc. moeten worden uitgegeven, zodat je al om 9 uur in de rij moet gaan staan.
Sluit ik me bij aan
pi_43470853
quote:
Op zondag 12 november 2006 09:25 schreef draaijer het volgende:
Je kan zeggen 45 uur dus 9 per dag of 50 uur 10 uur per dag!
Naar mijn idee doen we dan veel meer. Dat is in iedergeval mijn persoonlijke ervaring
Een waarheid als een koe!

Als we meer uur werken dan doen we meer

Verder, zoals vaker gezegd, je werkt om te leven.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 12 november 2006 @ 10:44:29 #57
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_43470855
Ik vind dit echt zo'n onzin! Je kunt beter meer mensen hebben die werken dan minder mensen die meer uren maken. Dat is beter op elk vlak, volgens mij. Voor de productiviteit, de algemene welvaart, de economie (meer mensen die geld kunnen uitgeven) enz. enz...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_43470859
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:42 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Zou mij ook niks verbazen
Lees even mijn reactie. Misschien dat je je aanname's dan kan evalueren
pi_43470863
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Rennen over de vloer is zeker geen uitzondering. Heerlijk die drive van al die mensen.
Dat zijn mensen die buiten het werk geen sociaal leven hebben. Die leven om te werken.
pi_43470865
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:44 schreef FJD het volgende:

[..]

Een waarheid als een koe!

Als we meer uur werken dan doen we meer

Verder, zoals vaker gezegd, je werkt om te leven.
HA HA
  zondag 12 november 2006 @ 10:45:25 #61
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43470868
Voor een baas vind ik 36 uur werken de max. Voor mezelf wil ik gerust 2x zo veel uren maken.
pi_43470894
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:44 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die buiten het werk geen sociaal leven hebben. Die leven om te werken.
Wederom een prachtige aanname.. Denk je dat ik daar blijf slapen? Ik heb een heerlijk leven.
Ik heb een partner en een kind van < 1 jaar. Ik werk voor onze toekomst. De kleine moet kunnen studeren als hij dat zou willen en ik wil mijn parnter en kind een lekker leven kunnen bieden. Toch zit ik elke avond heerlijk met mijn partner lees: THUIS te dineren!

Ik sport door de weeks en in het weekend eten er vaak vrienden bij ons en wij vaak bij vrienden..
  zondag 12 november 2006 @ 10:48:14 #63
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_43470902
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Rennen over de vloer is zeker geen uitzondering.
waarom?

en hoeveel uur per week werk je daar nu eigenlijk?
reach out and touch faith
  zondag 12 november 2006 @ 10:53:38 #64
1986 Jane
pi_43470964
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:48 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

waarom?
Omdat ze geen vrije tijd meer hebben om te gaan joggen.
pi_43470967
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:47 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wederom een prachtige aanname.. Denk je dat ik daar blijf slapen? Ik heb een heerlijk leven.
Ik maak het zelf mee bij ons in het bedrijf. Er zijn collega's die 's morgens al aan het werk zijn voor 08.00 en die de zaak sluiten als zelfs de baas en de rest van de werknemers al lang naar huis zijn. Dat soort mensen is met hun 40ste helemaal op en dat kost naar mij weten meer geld dan iemand die gewoon normale werktijden werkt en daarnaast ook nog een sociaal leven heeft.
pi_43470971
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:48 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

waarom?

en hoeveel uur per week werk je daar nu eigenlijk?
Ik weet het eigenlijk niet. Ik vertrek voor de file heel erg wordt. Dus ik vertrek van huis om 06:15 en start werk om 07:00 uur. Dan werk ik totdat de file's weer minder zijn en dus vertrek ik rond 18:30 / 19:00 uur.
Heel soms sla ik 's-avonds mijn notebook nog even open, maar dat zijn vaak de avonden dat mijn vriendin aan het sporten is en of dat mijn maten het druk hebben.
pi_43470977
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Omdat ze geen vrije tijd meer hebben om te gaan joggen.
Als ik jou zo hoor moet je eens stoppen met je hand ophouden. Wouter Bos gaat toch niet winnen. hi hi
  zondag 12 november 2006 @ 10:55:24 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43470978
Weetje wat het ook is. In de Nederlandse bedrijfscultuur ligt een luie en verwende houding ten grondslag. Nederlandse werknemers hebben heel veel rechten, maar erg weinig plichten. Vooral degenen die een vast contract hebben. Ik heb collega's die zich 8 keer per jaar 2-7 dagen achtereen 'ziek' melden. Of die de hele dag niks uitvoeren, en 2 uur lunchpauze nemen. En ze komen er gewoon mee weg.

Zelf heb ik nooit een vast contract aangeboden gekregen. Ik begon met werken in 2001, toen de economie op zijn dieptepunt lag. Ik was en ben altijd het nieuwe meisje met het tijdelijke contract, die wel altijd het hardst werk en nooit ziek is. Maar nooit wordt dat gewaardeerd. Nee hoor, de lapzwansen met een vaste aanstelling ontvangen zelfs een hoger salaris!

En dan ga je zelf eens nadenken...Op een gegeven moment raakte ik zo gedemotiveerd dat ik mn baan heb opgezegd en voor mezelf ben begonnen.
Wat ik hiermee wil zeggen is, in Nederland moet eerst het arbeidsethos veranderen, voor je ook maar kunt voorstellen om meer uren te maken.
Ik persoonlijk wil het wel, maar alleen als ik ervoor gewaardeerd word.
pi_43470996
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:53 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Ik maak het zelf mee bij ons in het bedrijf. Er zijn collega's die 's morgens al aan het werk zijn voor 08.00 en die de zaak sluiten als zelfs de baas en de rest van de werknemers al lang naar huis zijn. Dat soort mensen is met hun 40ste helemaal op en dat kost naar mij weten meer geld dan iemand die gewoon normale werktijden werkt en daarnaast ook nog een sociaal leven heeft.
Gelukkig ken ik mijn grenzen. Wanneer ik echt moe ben en of geen zin meer heb (futloos) dan neem ik een stap terug. De battery mag nooit leeg raken. Maar door te sporten en te genieten van ons gezin en vrienden, krijg je zoveel heerlijke energie.. Tuurlijk doe ik het rustiger aan als ik het niet meer trek. Ik weet dat ik nog een tijd moet. Ik ben n.m. net 30 (september) geworden.
pi_43471029
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:55 schreef Aventura het volgende:
Weetje wat het ook is. In de Nederlandse bedrijfscultuur ligt een luie en verwende houding ten grondslag. Nederlandse werknemers hebben heel veel rechten, maar erg weinig plichten. Vooral degenen die een vast contract hebben. Ik heb collega's die zich 8 keer per jaar 2-7 dagen achtereen 'ziek' melden. Of die de hele dag niks uitvoeren, en 2 uur lunchpauze nemen. En ze komen er gewoon mee weg.

Zelf heb ik nooit een vast contract aangeboden gekregen. Ik begon met werken in 2001, toen de economie op zijn dieptepunt lag. Ik was en ben altijd het nieuwe meisje met het tijdelijke contract, die wel altijd het hardst werk en nooit ziek is. Maar nooit wordt dat gewaardeerd. Nee hoor, de lapzwansen met een vaste aanstelling ontvangen zelfs een hoger salaris!

En dan ga je zelf eens nadenken...Op een gegeven moment raakte ik zo gedemotiveerd dat ik mn baan heb opgezegd en voor mezelf ben begonnen.
Wat ik hiermee wil zeggen is, in Nederland moet eerst het arbeidsethos veranderen, voor je ook maar kunt voorstellen om meer uren te maken.
Ik persoonlijk wil het wel, maar alleen als ik ervoor gewaardeerd word.
Klasse! Jammer dat je domme werkgevers hebt genoten.
In de VS (ik ben overigens geen fan van de VS) verschonen ze ca. 10% van hun werknemers bestand per jaar. Dan ga je vanzelf wel werken voor je geld. Toch?
  zondag 12 november 2006 @ 11:01:25 #71
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_43471049
Als jij dat wilt doe je het toch gewoon.
Ik heb wel wat beters te doen.

En wat zit je allemaal van die 'werk' topics te openen.
Ga eens aan het werk man, met je grote mond over ontslagrecht en meer werken.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_43471065
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:01 schreef type_29 het volgende:
Als jij dat wilt doe je het toch gewoon.
Ik heb wel wat beters te doen.

En wat zit je allemaal van die 'werk' topics te openen.
Ga eens aan het werk man, met je grote mond over ontslagrecht en meer werken.
Waarom zou ik. Ik draai in 1 week anderhalf keer jou week. Jij hebt nog wat in te halen ha ha
pi_43471069
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:59 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dan ga je vanzelf wel werken voor je geld. Toch?
Heb je gelijk in.
Maar als je zelf nou ook aan de beurt komen in die schoonmaakronde?
Dan heb je zelf toch ook zo iets van, nou, hier deed ik het dus allemaal voor, voor niks.
pi_43471103
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:03 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.
Maar als je zelf nou ook aan de beurt komen in die schoonmaakronde?
Dan heb je zelf toch ook zo iets van, nou, hier deed ik het dus allemaal voor, voor niks.
Als je eerlijk tegen jezelf bent, weet je wel of je een andere baan krijgt of niet. Als je nu al weet dat je de kantjes eraf loopt, dan heb je inderdaad een uitdaging. Anders heb je referenties of succes verhalen om aan je nieuwe potentiele werkgever te laten zien. Putten uit hetgeen je gedaan / geleerd hebt in het verleden zijn price less
  zondag 12 november 2006 @ 11:07:01 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43471113
In economisch opzicht heb je gelijk, dat zal waarschijnlijk wel wat merken van de + 10% aan productiviteit, maatschappelijk gezien is het gewoon kut. Gedwongen langer werken dan hè als je er zelf voor kiest is het geen probleem, zo zit je dan blijkbaar in elkaar en daar is niets mis mee.

Dus ja, economisch gezien zal het heus wel helpen maar maatschappelijk gezien is 10% extra werken per dag gewoon kut. Ook omdat iedereen dat 10% meer verdient dus gaan de prijzen ook 10% omhoog en hou je per burger niets meer over wat betreft levensonderhoud.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43471147
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:07 schreef jogy het volgende:
In economisch opzicht heb je gelijk, dat zal waarschijnlijk wel wat merken van de + 10% aan productiviteit, maatschappelijk gezien is het gewoon kut. Gedwongen langer werken dan hè als je er zelf voor kiest is het geen probleem, zo zit je dan blijkbaar in elkaar en daar is niets mis mee.

Dus ja, economisch gezien zal het heus wel helpen maar maatschappelijk gezien is 10% extra werken per dag gewoon kut. Ook omdat iedereen dat 10% meer verdient dus gaan de prijzen ook 10% omhoog en hou je per burger niets meer over wat betreft levensonderhoud.
Het kan toch ook voor een aantal jaar om een boost aan de economie te geven? Ik geloof niet dat je meer moet betalen. Dat moet ik eerst nog zien.

Het moet echter niet hetzelfde verhaal worden als het kwartje van KOK. hi hi
  zondag 12 november 2006 @ 11:10:19 #77
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_43471165
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Waarom zou ik. Ik draai in 1 week anderhalf keer jou week. Jij hebt nog wat in te halen ha ha
Ik heb medelijden met je...

Je begint ook ligt overspannen te worden, ga je daarom zitten zeiken hier?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  zondag 12 november 2006 @ 11:12:40 #78
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_43471198
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:10 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik werk veel meer dan 40 uur en ik doe bij hetzelfde bedrijf veel en veel meer dan wanneer ik 40 uur zou werken.
Tevens werken wij met een proces wat mij verplicht een business proces te verbeteren alvorens ik promotie kan maken. Dus efficienter of beter werken is echt al een uitdaging. Dat is ook waar onze focus ligt.
Prachtig een werkslaaf van de maatschappij, maar ga andere mensen die dat niet willen worden er niet mee lastig vallen
pi_43471199
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:10 schreef type_29 het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met je...

Je begint ook ligt overspannen te worden, ga je daarom zitten zeiken hier?
Is niet nodig kerel.. Het zit je wel dwars he? Is vaak zo als iemand wat raakvlakken aanraakt.
Ik ga zo weer even mijn kind spelen. Dat is de grootste ontspanning wat je je kan voorstellen. Fijne dag ha ha
pi_43471217
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:12 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Prachtig een werkslaaf van de maatschappij, maar ga andere mensen die dat niet willen worden er niet mee lastig vallen
Ik open een discussie. Er zijn al veel mensen die hier iets aan hebben bijgedragen, maar jij nog niet. Probeer het nog is!
  zondag 12 november 2006 @ 11:18:18 #81
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_43471275
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik open een discussie. Er zijn al veel mensen die hier iets aan hebben bijgedragen, maar jij nog niet. Probeer het nog is!
Welke discussie, jij bent zo'n zelfstandige ondernemer die vind dat elke werknemer harder moet werken omdat jij een bedrijf hebt...
pi_43471291
Jaaaa, ik denk dat veel artsassistenten dolgraag van 8:00 tot 18:00 willen gaan werken Super voorstel!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43471312
Dit is een domme niet doordachte vraag/stelling. Zoiets aanpassen heeft ontzettend veel gevolgen voor allerlei aspecten in het dagelijkse leven, waar je blijkbaar niet over na hebt gedacht. Daarnaast moet iedereen zoveel werken als hij of zij wil (zonder daarbij onnodig uitkering te trekken natuurlijk) want we leven in een vrij land. Of wil je er soms weer een regeltje bij?

Voorbeeld: Wat nou als je 8.5 uur per dag bij je baas aanwezig bent (half uur lunch) en je bent 3 uur per dag kwijt aan reistijd? Of ga je voor die situatie een uitzondering maken? Dan ga je die regel dus verplicht maken voor bepaalde groepen/situaties. Hoe ga je dat organiseren? Oh? Je gaat daar een speciale afdeling voor opzetten? En hoe en wie gaat dat betalen...Oh via belastinggeld?

Bla bla,..bullshit dus. Close topic.
bla!
pi_43471322
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:18 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Welke discussie, jij bent zo'n zelfstandige ondernemer die vind dat elke werknemer harder moet werken omdat jij een bedrijf hebt...
ZUCHT, lees is terug.. Dat ben ik allang niet meer. Ik kom hier alleen zelden en dus heb ik dat profiel ook niet aangepast!
  zondag 12 november 2006 @ 11:21:53 #85
1986 Jane
pi_43471331
quote:
Op zondag 12 november 2006 10:55 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als ik jou zo hoor moet je eens stoppen met je hand ophouden.
Grapjas
pi_43471341
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:20 schreef Beatmaster het volgende:
Dit is een domme niet doordachte vraag/stelling. Zoiets aanpassen heeft ontzettend veel gevolgen voor allerlei aspecten in het dagelijkse leven, waar je blijkbaar niet over na hebt gedacht. Daarnaast moet iedereen zoveel werken als hij of zij wil (zonder daarbij onnodig uitkering te trekken natuurlijk) want we leven in een vrij land. Of wil je er soms weer een regeltje bij?

Voorbeeld: Wat nou als je 8.5 uur per dag bij je baas aanwezig bent (half uur lunch) en je bent 3 uur per dag kwijt aan reistijd? Of ga je voor die situatie een uitzondering maken? Dan ga je die regel dus verplicht maken voor bepaalde groepen/situaties. Hoe ga je dat organiseren? Oh? Je gaat daar een speciale afdeling voor opzetten? En hoe en wie gaat dat betalen...Oh via belastinggeld?

Bla bla,..bullshit dus. Close topic.
Zo dom is het niet! Dit omdat het ook al een politiek discussie is.
pi_43471346
quote:
Op zondag 12 november 2006 09:26 schreef draaijer het volgende:
Ik vind dat met z'n alleen gewoon meer moeten werken. Minimaal 10% meer.
Vervolgens moeten we ook het ontslagrecht versoepelen en dat zal ten goede komen van werkgelegenheid.
Stel nou dat we dat inderdaad doen..... Iedereen gaat minimeaal 10% meer werken, en het ontslagrecht wordt versoepeld.....

Stel een bedrijf heeft 10 mensen in dienst. Die gaan allemaal 10% meer werken. De baas ziet dat er 10% meer uren gedraaid worden en zojuist is het ontslagrecht versoepeld. De baas ontslaat dus simpelweg 1 van zijn mensen en ziet dat er weer evenveel uren gewerkt wordt als voorheen.....

En hoe kwam het nu ook weer ten goede van de werkgelegenheid?...........

Oh, en hoe hoger de werkloosheid, hoe slechter voor de economie...

Conclusie: Meer uren gaan maken per week is slecht voor de economie!
pi_43471348
Waarom? Omdat dat ooit zo is afgesproken.

Ik werk nu 36 uur per week. En dat wil ik eigenlijk wel zo gaan houden. Bevalt prima. Als ik straks naar een nieuwe baan moet gaan zoeken zal ik daar zeker ook op letten. Of het dan weer kan zie ik wel. Mocht ik een droombaan tegenkomen waarvoor ik 45 uur per week zou moeten werken zou ik daar ook weer wel over nadenken.

Het is echter wel ieder zijn eigen keuze. De plannen die er waren om bv in de gezondheidszorg van 36 naar 40 uur te gaan zonder bijbehorende extra financiële vergoeding mag dan ook echt nooit gebeuren.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_43471400
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:22 schreef Croga het volgende:

[..]

Stel nou dat we dat inderdaad doen..... Iedereen gaat minimeaal 10% meer werken, en het ontslagrecht wordt versoepeld.....

Stel een bedrijf heeft 10 mensen in dienst. Die gaan allemaal 10% meer werken. De baas ziet dat er 10% meer uren gedraaid worden en zojuist is het ontslagrecht versoepeld. De baas ontslaat dus simpelweg 1 van zijn mensen en ziet dat er weer evenveel uren gewerkt wordt als voorheen.....

En hoe kwam het nu ook weer ten goede van de werkgelegenheid?...........

Oh, en hoe hoger de werkloosheid, hoe slechter voor de economie...

Conclusie: Meer uren gaan maken per week is slecht voor de economie!
Dat is te kort door de bocht. Zie de plannen die de politiek al heeft en de onderzoeken die daaraan ten grondslag liggen
pi_43471597
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:12 schreef draaijer het volgende:

[..]
Ik ga zo weer even mijn kind spelen. Dat is de grootste ontspanning wat je je kan voorstellen. Fijne dag ha ha
Het ontbreekt je in ieder geval niet aan inlevingsvermogen.
  zondag 12 november 2006 @ 11:44:51 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43471682
@ Draaijer: werkt je vrouw ook 50 uur per week?
  zondag 12 november 2006 @ 11:45:47 #92
1986 Jane
pi_43471703
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:44 schreef Aventura het volgende:
@ Draaijer: werkt je vrouw ook 50 uur per week?
Goeie vraag!
pi_43471725
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is te kort door de bocht. Zie de plannen die de politiek al heeft en de onderzoeken die daaraan ten grondslag liggen
Het is heel simpel:
Werkgevers willen dat hun personeel meer uren draait zodat ze met minder personeel meer resultaat behalven. Bovendien is het goedkoper, zelfs als ze die extra uren gewoon uitbetalen. Ze kunnen namelijk hun vaste kosten per personeelslid delen door het aantal productieve uren van het personeel.

Werknemers willen (een enkeling uitgezonderd) niet meer uren gaan draaien. Dit omdat ze ook nog een sociaal leven hebben, vaak wel tevreden zijn met hun loon. Alleen materialisten of mensen met schulden zullen profijt hebben bij het langer werken.

En dan kan een onderzoek van alles uitwijzen; als de motivatie ontbreekt werkt het niet.

Daarnaast kan ik behoorlijk uitgeblust zijn na een dag van hot naar her vliegen, troubleshooting, bekabeling aanleggen, telefoontjes beantwoorden van "lastige" klanten en de helpdesk uithangen. Vind het evengoed héél mooi werk maar als m'n werkdag er op zit en ik weer thuis ben, ben ik het eerste uur niet meer aanspreekbaar
pi_43471765
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Goeie vraag!
Als ik z'n fotoboek bekijk komen z'n auto en boot sowieso voorop. Tsja, als je dat soort luxe wilt zal je er keihard voor moeten overwerken. Niets op tegen maar tevens ook niets voor mij. Ik heb een verrotte auto maar wél vrije tijd
pi_43471767
Wat je nog steeds niet beargumenteerd hebt is:

- Wat is de meerwaarde voor de mens zelf wanneer hij/zij 2 uur per dag extra gaat werken?

Het argument dat de economie er op vooruit gaat neem ik persoonlijk geen genoegen mee. Ik ben niet zo'n gierig materialistisch ingesteld persoon. Wat heb ik eraan als ik nu 2 uur per dag meer moet gaan werken? Ik heb meer stress, minder vrije tijd, minder tijd voor een sociaal leven, minder tijd voor mijn partner, minder tijd voor mijn familie. En ik heb uiteindelijk dan nog steeds hetzelfde te besteden........
Not everyone can relate to what you and I appreciate.
pi_43471783
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:49 schreef CLM het volgende:
Wat je nog steeds niet beargumenteerd hebt is:

- Wat is de meerwaarde voor de mens zelf wanneer hij/zij 2 uur per dag extra gaat werken?

Het argument dat de economie er op vooruit gaat neem ik persoonlijk geen genoegen mee. Ik ben niet zo'n gierig materialistisch ingesteld persoon. Wat heb ik eraan als ik nu 2 uur per dag meer moet gaan werken? Ik heb meer stress, minder vrije tijd, minder tijd voor een sociaal leven, minder tijd voor mijn partner, minder tijd voor mijn familie. En ik heb uiteindelijk dan nog steeds hetzelfde te besteden........
En je valt op je 65e neer door een hartaanval...
pi_43471810
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:49 schreef MaGNeT het volgende:

Als ik z'n fotoboek bekijk komen z'n auto en boot sowieso voorop. Tsja, als je dat soort luxe wilt zal je er keihard voor moeten overwerken. Niets op tegen maar tevens ook niets voor mij. Ik heb een verrotte auto maar wél vrije tijd
Het is maar waar je voor kiest idd. Ik heb ook liever tijd voor mezelf en de mensen om me heen dan dat ik meer dan 50 uur in de week keihard werk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 12 november 2006 @ 11:57:30 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43471895
Ik werkte voorheen zo'n 60 tot wel 80 uur per week.
Veel luxe
Weinig inhoud
Ben blij dat ik ermee gekapt ben, want was ik ongelukkig zeg
  zondag 12 november 2006 @ 11:58:21 #99
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43471919
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Goeie vraag!
Wat ik ermee wil zeggen is, als zijn vrouw ook 40-50 uur werkt, dan kan hij bij zijn standpunt blijven. Echter, als zijn vrouw de zorgtaak op zich heeft genomen, dan betekent dit dat het fulltime werken hem mogelijk is gemaakt door iemand die dat niet doet. Sterker nog, hij weerhoudt een persoon van de arbeidsmarkt. Op die manier kun je natuurlijk nooit volhouden dat het beter is dat iedereen 40 uur of meer moet werken. Ik bedoel het niet als aanval, maar het is wel een vraag die bij me opkomt.
  zondag 12 november 2006 @ 12:00:02 #100
1986 Jane
pi_43471944
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:58 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat ik ermee wil zeggen is, als zijn vrouw ook 40-50 uur werkt, dan kan hij bij zijn standpunt blijven. Echter, als zijn vrouw de zorgtaak op zich heeft genomen, dan betekent dit dat het fulltime werken hem mogelijk is gemaakt door iemand die dat niet doet. Sterker nog, hij weerhoudt een persoon van de arbeidsmarkt. Op die manier kun je natuurlijk nooit volhouden dat het beter is dat iedereen 40 uur of meer moet werken. Ik bedoel het niet als aanval, maar het is wel een vraag die bij me opkomt.
Inderdaad. Daarom vond ik het ook een goeie vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')