Hùùùùùù.quote:Op maandag 13 november 2006 08:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
war is peace
freedom is slavery
ignorance is strength

Same herequote:Op maandag 13 november 2006 09:52 schreef Metro2005 het volgende:
ach ik draai zo'n 43 uur per week. Pauzes heb ik nl amper mja vind het meer dan genoeg eigelijk. heb ook nog een priveleven..

dus jij dineert pas om een uur of half 9 's avonds? Ben je klaar met eten kun je naar bed. Nee dan heb je een leuk leven. Zal je kind ook leuk vinden als ie papa alleen maar met het avondeten en in het weekend zietquote:Op zondag 12 november 2006 10:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet. Ik vertrek voor de file heel erg wordt. Dus ik vertrek van huis om 06:15 en start werk om 07:00 uur. Dan werk ik totdat de file's weer minder zijn en dus vertrek ik rond 18:30 / 19:00 uur.
Heel soms sla ik 's-avonds mijn notebook nog even open, maar dat zijn vaak de avonden dat mijn vriendin aan het sporten is en of dat mijn maten het druk hebben.

Natuurlijk moet je meer betalen. Bedrijven moeten namelijk de exrta uren van hun werknemers en dat wordt gewoon doorberekend aan de consument.quote:Op zondag 12 november 2006 11:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het kan toch ook voor een aantal jaar om een boost aan de economie te geven? Ik geloof niet dat je meer moet betalen. Dat moet ik eerst nog zien.
Het moet echter niet hetzelfde verhaal worden als het kwartje van KOK. hi hi

in amerika wordt dan ook niet het geld wat je extra verdient gelijk weer afgepakt door de belastingdienstquote:Op zondag 12 november 2006 20:39 schreef StefanP het volgende:
Ik werk regelmatig 70+ uur per week. Terwijl ik er maar 40 betaald krijg.
En dat is precies waarom Nederland en de rest van Europa het keihard gaan verliezen van de VS en Azie. Alle luxe die je nu nog hebt is een restant van een technische voorsprong, die binnen een paar jaar ingehaald zal zijn. Daarna is heten mag je ook 70 uur per week gaan werken, wil je nog een beetje fatsoenlijke baan en salaris behouden.

Meten = weten, mijn godquote:Op zondag 12 november 2006 14:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Flauwekul..
Ik weet inderdaad wat mijn mensen doen. Tuurlijk weet ik wat er op andere afdelingen gebeurt. Ik zit niet op een eiland? Wij zijn met z'n allen 1 team met hetzelfde algemene doel. Gelukkig weten de managers van de andere afdelingen wat hun mensen precies doen. Ik ben voor de : meten is weten cultuur.
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer je ergens werkt, je niet weet wat er op andere afdelingen gebeurt. Dat is toch normale interesse?

Iets van ±11 centimeter vermoed ik.quote:Op maandag 13 november 2006 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Meten = weten, mijn god. Wat meet je eigenlijk?

quote:Op maandag 13 november 2006 12:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Iets van ±11 centimeter vermoed ik.

Uiteraard heb je gelijk vriend. Met acherover hangen komen we er ook. Het gaat erom als iedereen dat doet. Dus iedereen hangen heeft effect evenals iedereen rennen!quote:Op zondag 12 november 2006 23:03 schreef ozzyat105 het volgende:
helemaal mee eens die laatste post.
Jij doet net alsof geld en hardwerken voor een of ander bedrijf zo belangrijk is omdat de economie daar baat bij zou hebben....wat dat ook moge betekenen
Wat draag jij nou eigenlijk bij in positieve zin aan deze maatschapij? Volgens mij bitter weinig , het enige waar je geinteresseerd in bent is geld,dure auto's ed.
Er zijn zoveel meer mooie dingen in dit leven wat niks met hard werken en veel geld verdienen te maken heeft.
Maar ja daar komen type's als jij meestal pas achter als het te laat is.....

Wat geeft jou een gevoel van drive of spirit?! Misschien moet je jezelf die vraag is stellenquote:Op maandag 13 november 2006 08:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja maar het is zo leuk om op de werkvloer te rennen. Snap dat dan.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, begrijpen mensen dan niks... Meer werken en dan wordt her duurder. Alsof mensen bij de beurt van je auto langer aan die beurt zouden gaan werken. Ze kunnen er meer per dag doen!!!quote:Op maandag 13 november 2006 10:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je meer betalen. Bedrijven moeten namelijk de exrta uren van hun werknemers en dat wordt gewoon doorberekend aan de consument.
Kortom: misschien is er tijdelijk een economie boost maar op den duur zal dat weer gelijkgetrokken worden en werk je meer uur met dezelfde koopkracht als voorheen.
Bovendien, ik weet dat dat erg persoonsgebonden is maar ik heb echt veel slaap nodig. het gebeurt dikwijls dat ik om 9u 's avonds al mijn bed opzoek omdat ik het anders gewoon niet trek.
Leuk als je dan om 8u - half 9 thuis komtdan leef je dus echt alleen maar voor je werk.
Onzinnig plan dus.

Werken aan tastbare resultaten. Tevreden klanten.quote:Op maandag 13 november 2006 20:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat geeft jou een gevoel van drive of spirit?! Misschien moet je jezelf die vraag is eens stellen

Na diverse bedrijven van binnen gezien te hebben waar "druk lijken" belangrijker was dan "werk verzetten" is het rennen over de werkvloer om anderen maar te tonen hoe groot mijn drive wel niet is er een beetje aan verloren gegaan.quote:Op maandag 13 november 2006 20:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat geeft jou een gevoel van drive of spirit?! Misschien moet je jezelf die vraag is stellen

Productiviteit! Wat else!!quote:Op maandag 13 november 2006 11:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Meten = weten, mijn god. Wat meet je eigenlijk?

Misschien begrijp je dat ik vrolijk word als mensen rennen omdat ze een doel hebben om te rennen. Dat straalt energie af. Daar kan ik persoonlijk van genieten. Ieder zo z'n ding. Toch?quote:Op maandag 13 november 2006 20:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Werken aan tastbare resultaten. Tevreden klanten.

Dit zijn dus de dingen waarvoor ik de discussie ben begonnen. Thanks voor je input.quote:Op maandag 13 november 2006 12:36 schreef DivineJester het volgende:
Waar de TS erg makkelijk aan voorbij gaat is het eerder genoemde argument dat een persoon die een uurtje extra per dag werkt dat uurtje minder productief is, simpelweg omdat de inspanning van een dag werken zijn tol eist. Verder zijn er nog geen gegevens bekent over de verhoging danwel verlaging van de productiviteit op de lange termijn wanneer men daadwerkelijk overgaat tot 50 urige werkweken. Hier verwacht ik dat de productiviteit per werkgever gedurende zijn levensloop niet enorm zal oplopen, maar een piek zal kennen in de jonge jaren en op oudere leeftijd zal afnemen. Verder zijn er al genoeg mensen die een beroep hebben dat (fysiek of mentaal) dusdanig zwaar is dat een werkweek van 40 uur al meer dan voldoende is.
Naast dit lijkt het me voor de overheid goedkoper om de huidige (langdurig) werkelozen aan het werk te krijgen ipv het langer laten werken van de huidige werkenden.
Verder lijkt het mij dat een werknemer zelf een keuze moet kunnen maken tussen of zijn sociale (en gezins-) leven of zijn werk. Beide ten volle uitvoeren gaat nu eenmaal niet.
Wat betreft de concurrentieslag met de VS en relatief lage lonen landen als India en China, die zijn we al aan het verliezen en door langer te werken zal dit niet gewonnen worden, tenzij je mensen gaat dwingen een deel van hun huidige slaris in te leveren en toch meer te werken. Steek die energie liever in het optimaliseren en ontwikkelen van hoogwaardige kennis-intensieve producten.
Voor mij persoonlijk geldt dat ik best langer dan 40 uur kan/wil werken per week, maar dan alleen als ik er zelf voor kies. Niet omdat een of andere kliek work-a-holics bedacht heeft dat dat beter is voor de economie, die trouwens toch voornamelijk afhankelijk is van het buitenland aangezien, zoals TS ook zelf al ergens zegt, een export land zijn dat in grote mate afhankelijk is van het buitenland.

super grap, maar met 11 centimeter zou ik opscheppenquote:Op maandag 13 november 2006 12:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Iets van ±11 centimeter vermoed ik.

Dus mensen die minder dan een volledige werkweek (dus 40 uur) werken lopen er volgens jou de kantjes van af?quote:Op zondag 12 november 2006 19:08 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast lees de posts.. Ik werk geen 50 uur, dat pretendeerde iemand. Blij dat jij wel een beetje werkt. De reden dat ik mede formuleer is vanwege het feit dat ik graag mensen harder zie werken dan dat ze nu doen + dat ik denk dat het goed is voor de economie. Ik stoor met helemaal gek aan die gasten die de kantjes ervan af lopen.

Ja hoor, ieder zijn ding.quote:Op maandag 13 november 2006 20:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien begrijp je dat ik vrolijk word als mensen rennen omdat ze een doel hebben om te rennen. Dat straalt energie af. Daar kan ik persoonlijk van genieten. Ieder zo z'n ding. Toch?

Maar omdat jij er van kan genieten wil je dus een ieder dwingen langer te gaan werken? Ik zou toe willen naar situatie waarbij iedereen met zijn werkgever kan overleggen wat zijn/haar wensen zijn en zodoende een optimale invulling van het werk te geven. Natuurlijk zullen er basiseisen zijn aan de aanwezigheid en dergelijke, maar iemand die bijvoorbeeld graag muziek maakt en daar een dag vrij voor wil hebben, dat zou moeten kunnen. Maar dan is het voor hem ook reeel dat hij minder kans heeft op een promoti dan iemand die wel 50 uur wil werken (maar waarschijnlijk geeft hij daar dan toch niet zoveel om). Als je de werkomstandigheden kan afstemmen op de behoeften van je personeel heb je in mijn mening de basis te pakken voor een bedrijf met gemotiveerde werknemers die, als het dan moet, ook best een stapje extra willen zetten en waarvan de productiviteit per uur hoger ligt dan bij diegenen die met tegenzin naar hun werk gaan omdat ze verplicht 50 uur moeten werken.quote:Op maandag 13 november 2006 20:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien begrijp je dat ik vrolijk word als mensen rennen omdat ze een doel hebben om te rennen. Dat straalt energie af. Daar kan ik persoonlijk van genieten. Ieder zo z'n ding. Toch?

Juist : Jou stukjequote:Op donderdag 16 november 2006 21:15 schreef MaGNeT het volgende:
Meeste werknemers willen geen langere werkweek!

Deeltijders waren iets minder vaak tevreden met de lengte van hun werkweek. Een aanzienlijk deel, 16 procent, wilde meer uren werken. Het gaat vooral om mensen met een kleine deeltijdbaan van minder dan 20 uur per week. Onder degenen met een baan van 28–34 uur is het aandeel dat meer wil werken even hoog als het aandeel dat minder wil werken.quote:Op donderdag 16 november 2006 21:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Juist : Jou stukje
Persbericht CBS 6 november 2006
Vier van de vijf werknemers zijn tevreden met de lengte van hun werkweek. Voltijders zijn vaker tevreden dan deeltijders. Vooral mensen met een kleinere deeltijdbaan willen meer uren gaan werken. Vijftigplussers geven juist aan minder te willen werken.

Klopt, maar jij gaat dan ook over een paar jaar dood aan een beroerte.quote:Op donderdag 16 november 2006 23:42 schreef Drive-r het volgende:
Ach, ieder zijn eigen ding. Ik werk zeker 70+ uur in de week, maar daar koos ik zelf voor...

Ho wacht je hebt het hier over deeltijd; mijn voltijds werkweek bestaat uit 36 uur (4 dagen); ik krijg dus ene voltijd salaris. Dat mensen in deeltijd meer willen werken kan ik me voorstellen; dan krijgen ze meer geld. Als ik terug moet naar vier uur, betekent dat voor mij dat ik vijf dagen moet werken; dat voelt dus als een hele dag extra; ik wil dan ook een hele dag extra geld per week kortom 20% meer salaris, terwijl mijn baas maar 10% extra werkracht krijgt. Eens kijken of ze dan nog terug willenquote:Op donderdag 16 november 2006 21:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Juist : Jou stukje
Persbericht CBS 6 november 2006
Vier van de vijf werknemers zijn tevreden met de lengte van hun werkweek. Voltijders zijn vaker tevreden dan deeltijders. Vooral mensen met een kleinere deeltijdbaan willen meer uren gaan werken. Vijftigplussers geven juist aan minder te willen werken.

Dat zal best, voel me nochtans prima. Luister, als je niet weet hoe het is, kun je moeilijk zeggen dat ik hier dood aan ga. Waar ik werk doen mensen dit tientallen jaren en worden ze gewoon oud en gelukkig. De gemiddelde persoon zal er vast niet beter van worden, maar ik slaap al mijn hele leven minder dan 6 uur per nacht en dan heb ik genoeg. Verder ken ik niet anders, komende uit de horeca familie. Maar goed, ik zie inderdaad mensen die hiermee beginnen en na 3 maanden hun eerste stress-aanvallen hebben, die natuurlijkse selectie vind vrij vroeg plaats...quote:Op vrijdag 17 november 2006 01:39 schreef PDOA het volgende:
[..]
Klopt, maar jij gaat dan ook over een paar jaar dood aan een beroerte.

Tja dat argument kun je met alles gebruiken. Ik heb toevallig redelijk eenvoudig het HBO doorlopen, en daarbij altijd een baan gehad dat aansloot op mijn studie. Daarom heb ik nu een zeer goed betaalde baan voor maar 36 uur per week werk. Kortom door die "natuurlijke selectie" hoef ik niet meer dan 36 uur te werken....quote:Op zaterdag 18 november 2006 01:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Verder ken ik niet anders, komende uit de horeca familie. Maar goed, ik zie inderdaad mensen die hiermee beginnen en na 3 maanden hun eerste stress-aanvallen hebben, die natuurlijkse selectie vind vrij vroeg plaats...

Als je een beetje goed bent met de Nederlandse taal, zul je zien dat ik het niet als argument gebruik. Verder zijn er volgens mij niet zo heel erg veel mensen die meer dan 36 uur 'moeten' werken, wel mensen die dat willen.quote:Op zondag 19 november 2006 12:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja dat argument kun je met alles gebruiken. Ik heb toevallig redelijk eenvoudig het HBO doorlopen, en daarbij altijd een baan gehad dat aansloot op mijn studie. Daarom heb ik nu een zeer goed betaalde baan voor maar 36 uur per week werk. Kortom door die "natuurlijke selectie" hoef ik niet meer dan 36 uur te werken....

Daar raak je een belangrijk kernpunt aan wat door de meer werk meer werk liefhebbers helemaal vergeten wordt. Al die extra productie moet ook afgezet worden. Daarvoor heb je een afzetmarkt nodig. En wat doe je nou met het mensen meer laten werken, je laat je afzetmarkt krimpen. In een aantal sectoren zal meer werken juist een mindere productie opleveren, omdat bedrijven failliet gaan vanwege wegvallende afzetmarkten. Dat geldt met name voor die bedrijven die consumptiegoederen voor de thuismarkt produceren en in de recreatieve/vrije tijds sector. Sectoren die de laatste jaren in Nederland als maar belangrijker zijn geworden.quote:Op zondag 19 november 2006 22:05 schreef inXs het volgende:
Als iedereen ook meer gaat werken, minder tijd dus vrije tijd, minder uitgaven in winkels, horeca en hobby afdelingen, dus volgens mij heeft dat ook gevolgen. Misschien hebben mensen dan meer over, gaan ze grotere woningen kopen? Woning prijzen stijgen weer, huurprijzen ook, ofwel er blijft niets over van die koopkrachtstijging?

Waarom moet de economie boost krijgen, gaat toch prima nu met 3 % groei ?quote:Op zondag 12 november 2006 09:05 schreef draaijer het volgende:
Om de economie een boost te geven, zouden we allemaal een beetje meer moeten werken.
Waarom werken wij in NL maar 36 - 40 uur. Eigenlijk vind ik het belachelijk weinig.
Van 08:00 / 18:00 uur kan toch best?
Ik begrijp die discussie vaak niet van mensen die 36 uur werken en dat de werkgever dan vraagt of het ook 40 kan omdat het bedrijf het nu moeilijk heeft!?
Werken moeten we voor ons geld. Iedereen zegt dat alles duur genoeg wordt / is, dus werken voor ons geld!
Wat vinden jullie
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |