Lach zequote:Op woensdag 8 november 2006 16:43 schreef -skippybal- het volgende:
Mooi! Ik heb wel zin om vanavond even (uit) te lachen
Ach jij gelooft er in, ik niet. Jij kan lachen om Jim Carey, ik niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Afwachten
Ik hoop dat ze moeilijke testen geven. Ik zal niet lachen zoals skippybal, is het een slecht programma dan kun je beter huilen. Ik zal teleurgesteld zijn in het programma. Lachen slaat nergens op.
Ieder zijn eigen dingquote:Op woensdag 8 november 2006 16:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ach jij gelooft er in, ik niet. Jij kan lachen om Jim Carey, ik niet.
Ik bedoelde dus ook in het fenomeen zesde zintuig. Niet persé dit programma.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen ding
Wie zegt dat ik in dat programma geloof??? Heb je mij dat horen beweren? Je moet niet zelf aanvullingen doen.
Ik geloof zeker erin. Maar niet zomaar bij ieder mens.
Ahzoquote:Op woensdag 8 november 2006 16:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus ook in het fenomeen zesde zintuig. Niet persé dit programma.
Waarom wil je alles wetenschappelijk bewezen zien? Denk je dat de wetenschap alles wetend is?quote:Op woensdag 8 november 2006 17:03 schreef -skippybal- het volgende:
Ik geloof niet zo snel in dingen als er geen (wetenschappelijk) bewijs voor is of bewijzen die niet zijn te weerleggen![]()
Het wedstrijd-element zit mij dus ook dwars. Straks krijgt de winnaar nog een vakantie-reis aangebodenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:05 schreef maedel het volgende:
Nou, ik ga er in ieder geval ook even voor zitten. Het lijkt me een boeiend programma, en op zich is het misschien wel een voordeel dat het door de kro gemaakt wordt. Lijkt me iets minder sensatiebelust dan RTL4.
Op zich heb ik wel moeite met mensen die een zesde zintuig hebben en het idee van een wedstrijdelement. Maar, het is wel goed om dit onderwerp weer op tv te hebben (naast medium en ghostwhisperer)
Ik denk wel dat er mensen zijn die dat kunnen, een soort van "intunen" op iemand.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Kun je op bevel je 6e zintuig laten zien? Of moet dat spontaan gebeuren?
Dat hebben ze vast zelf al voorzienquote:Op woensdag 8 november 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het wedstrijd-element zit mij dus ook dwars. Straks krijgt de winnaar nog een vakantie-reis aangeboden
Ok, ik hap wel evenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:13 schreef -skippybal- het volgende:
Je hoeft mij niet te proberen overtuigen hoorGeloof je er in? Goed voor jou!
Zolang je geen concrete bewijzen hebt (en dan bedoel ik ook écht concreet) krijg je mij niet op andere gedachten.
Een bewijs dat bewijst dat het bestaatquote:Op woensdag 8 november 2006 17:16 schreef maedel het volgende:
[..]
Ok, ik hap wel even
Wat zou voor jou een concreet bewijs zijn?
Ja, sorry, maar dat antwoord vind ik ook niet echt waanzinnig wetenschappelijk verantwoordquote:Op woensdag 8 november 2006 17:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een bewijs dat bewijst dat het bestaat![]()
Jaja en zo kan je deze non-discussie heeeeeeul lang gaan houdenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:19 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar dat antwoord vind ik ook niet echt waanzinnig wetenschappelijk verantwoord
Over mensen die alles op de wetenschap gooien. Dat zijn onwetende mensen. Mensen die zelf niet experimenteren.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:11 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er mensen zijn die dat kunnen, een soort van "intunen" op iemand.
De discussie "wetenschappelijk bewezen", daar heb ik het eerlijk gezegd wel mee gehad
De wetenschap is een totaal andere wereld dan de spirituele.
Een begin is al wanneer het experiment in triplo kan worden uitgevoerd met gelijk resultaatquote:Op woensdag 8 november 2006 17:19 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar dat antwoord vind ik ook niet echt waanzinnig wetenschappelijk verantwoord
Jij probeert toch ook mij te overtuigenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:13 schreef -skippybal- het volgende:
Je hoeft mij niet te proberen overtuigen hoorGeloof je er in? Goed voor jou!
Zolang je geen concrete bewijzen hebt (en dan bedoel ik ook écht concreet) krijg je mij niet op andere gedachten.
En nee, de wetenschap is niet alwetend, maar als iets wetenschappelijk is bewezen heb ik meer reden om iets als waarheid te zien dan wanneer dan niet zo is.
Bewijs altijdquote:Op woensdag 8 november 2006 17:34 schreef -skippybal- het volgende:
Ik probeer jou helemaal niet te overtuigen. Ik weet toch wel dat dat niet gaat lukken![]()
Als mensen daarin geloven, ze doen maar. Maar dan moeten ze niet zeggen dat mensen die daar niet in geloven wegens gebrek aan concreet bewijs "bang zijn om buiten kaders te denken".
Doet me een beetje denken aan die 9/11 truth extremisten. Iedereen die anders denkt is onwetend en heeft oogkleppen op![]()
Het zijn geen onwetende mensen, alleen mensen die er een andere gedachtengang op nahouden. Als je jezelf ruimdenkend noemt, moet je niet met deze kreten komen.quote:Over mensen die alles op de wetenschap gooien. Dat zijn onwetende mensen. Mensen die zelf niet experimenteren.
Een beetje wetenschapper denkt ook buiten kaders, dus dat is niet alleen weggelegd voor mensen die 'paranormaal' zeggen te zijn.quote:Mensen die bang zijn om buiten kaders te denken maar daar gaat het hier niet om.
Veel van wat daar te zien is, is voor sommige mensen onbereikbaar maar heeft wel hun interesse. Het heeft dus niet te maken met niet zelf op onderzoek willen uitgaanquote:Sommige mensen wachten alleen maar af op de wetenschap, voegen zelf niets toe en kijken de hele dag discovery channel zodat ze zelf niet op onderzoek hoeven uit te gaan.
Het gaat om een mening en die is voor die persoon serieus. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dat doet weinig af aan de mening an sich.quote:Ik vraag me vanzelf af, in hoeverre je die mensen serieus moet nemen zodra ze praten over het paranormale.
En mensen die zeggen in het paranormale te geloven wel?quote:Die mensen hebben nog nooit voor zichzelf een balletje laten rollen ook.
Oordelen staat iedereen vrij. Zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat is er geen probleem. Mensen kunnen het er niet mee eens zijn, maar hoe meer je ertegen ingaat, des te meer weerstand zal je tegenkomen.quote:En dan denken ze vervolgens wel dat ze mogen oordelen en komen ze met wetenschap aanzetten
Daar ben je vrij in om te doen. Mensen die zich niet bezighouden met het paranormale zijn ook vrij om hun mening erover te geven.quote:Ik zie het paranormale zelf als wetenschap dusEn dan is het een zaak dat je zelf proeven blijft doen en blijft experimenteren en dat je jezelf blijft toetsen aan waarheid.
Ik vind het ook een freak-show. Ik zou niet eens meedoen al voer ik gesprekken met de Paus waarbij de Paus op tv gaat zeggen dat hij met dromenvanger gesprekken voert via telepathie.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:44 schreef NanKing het volgende:
Ik ga denk ik wel even kijken al ben ik het niet helemaal met zo'n programma eens.
Het is net de moderne freakshow, even je kunstje laten zien.
Net alsof je iets te bewijzen hebt, dat vind ik jammer.
Ik denk dat de mensen die er aan mee doen last hebben van 'alles willen bewijzen'.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:45 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik vind het ook een freak-show. Ik zou niet eens meedoen al voer ik gesprekken met de Paus waarbij de Paus op tv gaat zeggen dat hij met dromenvanger gesprekken voert via telepathie.
Ik beweer in mijn post ook niet dat mijn mening toegevoegde waarde heeft. Ik reageer alleen op een post van jou waarin mijn mening niet wordt gedeeld.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Je haalt me 10 keer aan en voegt niets toe
Waarom heb je me 10 keer aangehaald met quoten?
Ik zie geen toegevoegde waarde
Je had die moeite beter kunnen besparen en echt iets kunnen toevoegen.
Je probeert mijn woorden te weerleggen in 10 keer quoten en voegt zelf niets toe. Net zoals mensen niets toevoegen die alleen zeuren om bewijs-materiaal. Ze zeuren alleen maar en dat zeuren komt iedere dag terug hier.
Inplaats van te zeuren kunnen ze beter zelf gaan experimenteren met telepathie. Zeuren schiet je niets mee op.
Zelf experimenten uitvoeren dus.
Kloptquote:Op woensdag 8 november 2006 17:46 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die er aan mee doen last hebben van 'alles willen bewijzen'.
De mensen die je wilt overtuigen, overtuig je niet met zo'n programma.
Het ellendige is dat heel veel mensen daar wel om vragen. I.p.v. naar hun intuïtie te luisterenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:44 schreef NanKing het volgende:
Net alsof je iets te bewijzen hebt, dat vind ik jammer.
Whateverquote:Op woensdag 8 november 2006 17:48 schreef spliffy het volgende:
[..]
Ik beweer in mijn post ook niet dat mijn mening toegevoegde waarde heeft. Ik reageer alleen op een post van jou waarin mijn mening niet wordt gedeeld.
Ik zeg eerlijk dat ik niet geloof in telepathie, hoewel ik er wel open voor sta. Ik wil het erg graag geloven, maar tot op heden heeft nog niemand me kunnen overtuigen.
Als je dan zo graag toegevoegde waarde wilt zien, had je je eigen post ook beter niet kunnen schrijven. Qua diepgang en originaliteit doen we wat dat betreft niet voor elkaar onder.
Ik heb je slechts 7x gequote, maar dat terzijde.![]()
Poldermodel en democratie enzo...quote:Op woensdag 8 november 2006 17:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
In politiek Den Haag hebben ze genoeg commentaar op elkaar geleverd voor de komende 2000 jaar. Al dat commentaar op elkaar in Den Haag heeft ook nog nooit ergens toe geleid.
Kan zijn dat het een b-programma is. Zomaar geloven is niet goed. Als sceptici kun je ook te goedgelovig zijn als het gaat om het weerleggen van feiten net zoals je als gelover te goed gelovig kunt zijn. Niet alles geloven wat je hoort of ziet of leest. Altijd uitgaan van uitzonderingen op de regel. Omdat er altijd een uitzondering op de regel is. Op een populatie van 6,6 miljard heb je altijd 10,000 uitzonderingen. Alleen worden die uitzonderingen nu net niet bestudeerdquote:Op woensdag 8 november 2006 18:02 schreef StupidByNature het volgende:
Dat opbellen is al uitgebreid getest. Conclusie: er was geen enkel opvallend resultaat te bekennen.
Pas geleden nog gezien op NGC: Earth Investigated. Afl: telepathie
http://www.ngc.tv/watch/program_details.aspx?id_program=5039
Ik geloof de paus net zoveel als ieder ander, ben het alleen niet eens met zijn geloofsopvattingenquote:Op woensdag 8 november 2006 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Kan zijn dat het een b-programma is.
Geloof je de Paus ook blindelings? Ik geloof niets zomaar. Ik ga uit van eigen bevindingen. Ik kijk dus zelden tv ook.
quote:Op woensdag 8 november 2006 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Kan zijn dat het een b-programma is. Zomaar geloven is niet goed. Als sceptici kun je ook te goedgelovig zijn als het gaat om het weerleggen van feiten net zoals je als gelover te goed gelovig kunt zien. Niet alles geloven wat je hoort of ziet of leest. Altijd uitgaan van uitzonderingen op de regel. Omdat er altijd een uitzondering op de regel is.
Geloof je de Paus ook blindelings? Ik geloof niets zomaar. Ik ga uit van eigen bevindingen. Ik kijk dus zelden tv ook.
Ook terwijl ik het zelf wel in de gaten hebquote:Op woensdag 8 november 2006 18:08 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Een echt kritisch persoon twijfelt ook aan zijn eigen perceptie. Je houdt jezelf dagelijks voor de gek zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
Dit getuigt van weinig kennis van statistiek. Ooit gehoord van de wet van de grote getallen? Dit is een beetje een klok en klepel-verhaal.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Altijd uitgaan van uitzonderingen op de regel. Omdat er altijd een uitzondering op de regel is. Op een populatie van 6,6 miljard heb je altijd 10,000 uitzonderingen. Alleen worden die uitzonderingen nu net niet bestudeerdDus alle testen zijn dan onbetrouwbaar, omdat je de hele populatie moet testen.
Hoe weet jij dat er onder 6,6 miljard mensen geen uitzondering is? Ik ben heilig ervan overtuigd dat onder 6,6 miljard mensen, mensen zijn die gedachtes kunnen lezen en dat er ook mensen zijn die kunnen bellen zonder telefoon. Waarom???? Omdat het zo is!!! Moet ik bewijzen? Nee!!! Omdat ik daar geen zin in heb. Neem maar van mij aan dat het zo is. Net zoals dieren communiceren met gedachtes kunnen mensen dat vaker ook. Alleen moet je dan ontwikkeld zijn verder.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:18 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Dit getuigt van weinig kennis van statistiek. Ooit gehoord van de wet van de grote getallen? Dit is een beetje een klok en klepel-verhaal.
Verder slaat je zin "Omdat er altijd een uitzondering op de regel is" de plank mis. Dit is gewoon lang niet altijd zo. Je moet er zeker naar zoeken (een uitzondering is belangrijker dan 100 bevestigingen), maar soms is die uitzondering er gewoon niet. Overigens moet je ook uitzoeken of een uitzondering ook ècht een uitzondering is.
Geloof jij in roze onzichtbare konijnen die op Pluto rondhuppelen? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?quote:Op woensdag 8 november 2006 18:16 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan vind ik dat jij dat jij er niet in geloofd terwijl je het zelf niet meemaaktJe gelooft ergens niet in wat je niet kent, je gelooft in niets als je niet gelooft in iets waar je geen ervaring mee hebt. Je gelooft niet erin maar in principe geloof je nergens in. Je baseerd je ongeloof op lucht. Je kunt er ook niet in geloven omdat je er geen ervaring mee hebt. Het hele ongeloof van ongelovigen is gebaseerd op lucht. Omdat ze niet kunnen geloven stelt vanzelf het ongeloof niets voor
Wederom die visieuze circel. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Zoals gebruikelijk is vaker.
Sterke reputatie my ass!!!!! Al heeft iemand een reputatie van staal, dan nog ga ik niet uit van de betrouwbaarheid.
Op gevoel niet...op eigen ervaring en de het overleg daarna. Eerst experimenteren en daarna komen tot een conclusie.
Maar goed, als je nooit blauw hebt gezien, zul je niet weten hoe blauw eruit ziet.
Hier ga ik niet op in.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:24 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Geloof jij in roze onzichtbare konijnen die op Pluto rondhuppelen? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?
Geloof jij dat wanneer je van 10 hoog naar beneden springt zonder hulpmiddelen dat je dan doodgaat? Waarom wel/niet? Je hebt het immers nog niet zelf geprobeerd...
De perceptie van blauw is geen trouwens geen feit, de plaats van de fotonen op een bepaalde golflengte wèl. Dat staat namelijk vast en is door iedereen te meten. Door jou, mij, je moeder, iedereen.
Eieren bestaan wel:quote:Op woensdag 8 november 2006 18:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Als je nooit eieren hebt gegeten kun je ook niet oordelen over de smaak van eieren.
Zoietsquote:Op woensdag 8 november 2006 19:24 schreef Pluto41 het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan aan wal ?![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik zit vol verbazing te kijken naar de correctheid waarmee die 'moordkamer' beschreven wordt. Ook dat briefje wat in de auto lag is verbazingwekkend. Alle gegevens over die vrouw, leefwijze etc.
Je gaat je haast afvragen of ze toch niet stiekem iets wisten!? Bizar.
Is het populair gebracht of vind je het onzin ?quote:
Dat eerste denk ik.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Is het populair gebracht of vind je het onzin ?
Eens, ik twijfel er ook niet aan. Al kwam het voor "de goede zaak" wel mooi uit dat ze bijna alles goed hadden. Dat met die bruidsparen voelde ik al fout gaan. Als die toevallig een rothuwelijk hebben zal er weinig sprankelends naar boven komen.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik.
En zoals ik had verwacht te bewijzerig gebracht.
Ik twijfel niet aan de 'gaves' van de mensen die er aan mee doen.
Ja, daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op woensdag 8 november 2006 21:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Eens, ik twijfel er ook niet aan. Al kwam het voor "de goede zaak" wel mooi uit dat ze bijna alles goed hadden. Dat met die bruidsparen voelde ik al fout gaan. Als die toevallig een rothuwelijk hebben zal er weinig sprankelends naar boven komen.
Typische opmerkingen trouwens van de deelnemers bij die koppels
Dus ze willen overtuigen ???quote:Op woensdag 8 november 2006 21:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik.
Er zijn natuurlijk een aantal zaken die een rol spelen. Ze wisten dat ze in een grote stad waren, het zou me niet verbazen als ze wisten dat ze in Amsterdam waren. Volgens mij was Mathilde een heel 'bekend' persoon 30 jaar terug, waardoor het niet vreemd zou zijn als ze de locatie herkenden van foto's uit de krant bijvoorbeeld. Ze wisten dat ze naar een ruimte gingen waar zich iets 'ergs' had afgespeeld.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar het kan haast niet dat ze iets geweten hebben van tevoren. Of iemand van de redactie moet iets hebben doorgespeeld, maar dat kan ik me niet voorstellen. Ze wisten niets, werden geblinddoekt naar de locatie gebracht en alles wat ze hadden was het interieur van de kamer + de envelop.
Ach, te bewijzerig gebracht. In eerdere discussies hier op Fok werd er ook altijd geroepen dat er iemand bij zou moeten zijn die het doorziet wanneer er iemand bedonderd wordt en mensen vooraf helemaal niets zouden mogen weten. Aan die criteria is voldaan. Daarnaast waren het geen mensen die hun brood verdienen met consulten en van dattum.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik.
En kijkcijfers winnen.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:36 schreef Aventura het volgende:
@ Dromenvanger: omdat juist dit soort dingen makkelijk getruct kunnen worden. En dat wordt op grote schaal gedaan. Vaak voor financieel gewin.
Je kunt het ook zo zien: de intuitieve dames hadden het gewoon goed. Ze voelden aan dat de meeste van die koppels niet goed bij elkaar pasten qua persoonlijkheid. Hoeveel huwelijken zijn er nou waarbij de partners 100% gelukkig zijn en volledig bij elkaar passen en elkaar aanvullen? Bedenk ook dat 1 op de 3 huwelijken strandt.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Eens, ik twijfel er ook niet aan. Al kwam het voor "de goede zaak" wel mooi uit dat ze bijna alles goed hadden. Dat met die bruidsparen voelde ik al fout gaan. Als die toevallig een rothuwelijk hebben zal er weinig sprankelends naar boven komen.
Typische opmerkingen trouwens van de deelnemers bij die koppels
Dat ben ik dus helemaal met je eensquote:Op woensdag 8 november 2006 21:41 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien: de intuitieve dames hadden het gewoon goed. Ze voelden aan dat de meeste van die koppels niet goed bij elkaar pasten qua persoonlijkheid. Hoeveel huwelijken zijn er nou waarbij de partners 100% gelukkig zijn en volledig bij elkaar passen en elkaar aanvullen? Bedenk ook dat 1 op de 3 huwelijken strandt.
Zwaktebod. Dit was een serieuze vraag. Daarna ook nog op de man spelen. Knap hoor!quote:Op woensdag 8 november 2006 18:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hier ga ik niet op in.
Kinderachtige berichten sla ik over
Je voegt ook niets toe, daarom antwoord ik niet. Ik ga alleen in op berichten waar mensen over nagedacht hebben. Geen gelul in de ruimte dus.
Wederom mag jij ook terug komen zodra je wat toe te voegen hebt
Ik ga me niet inspannen zomaar. Ik span me in bij berichten waar ik wat mee kan.
Krijg ik te maken met een bericht dat nergens op slaat, dan bespaar ik me iedere moeite.
Doe maar beter je best voortaan
Zwakste schakel
Als ik zeg dat mensen die geen ervaring hebben met bepaalde zaken niet in staat zijn tot geloven of niet geloven dan is dat een feit. Je bent pas in staat tot geloven als je het zelf hebt meegemaakt, het is dus ook persoonlijk van aard. Maak je het niet mee of experimenteer je niet ermee, dan kun je niet zeggen dat je niet geloofd of dat het niet bestaat. Als je nooit eieren hebt gegeten kun je ook niet oordelen over de smaak van eieren.
Die onzichtbare konijnen van jou mag je in je reet stoppen!!!
Ik ben razend benieuwd wat jij onder wetenschap verstaat. Kun je mij dat duidelijk uitleggen?quote:Op woensdag 8 november 2006 18:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Zoals de wetenschap altijd achter ligtKanker bestaat al zo lang, en de wetenschap kloot nog steeds aan
En dan hoor je hier constant mensen roepen van ...'Hulde wetenschap'
Hoezo hulde wetenschap
Dat vond ik ook jammer. Die persoon in Matilde's kamer had niet gehoeven. Een paar camera's of spiegelglas had ook gekund. Verder vond ik het een leuke en interessante uitzending.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:30 schreef StupidByNature het volgende:
- Alle tests verliepen niet dubbelblind. Je zag bij die autotest de presentarice heftig knikken toen de paragnoste een bepaalde kant uit wees. Dit is erg jammer. Ook bij de kamertest beantwoorde de waarnemer netjes alle vragen die hem gesteld werden (in plaats van te zeggen: dat is toch uw taak om dat te weten? of iets dergelijks).
Een Liesbeth? Ik heb geen Liesbeth gezien?quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:04 schreef ronald-online het volgende:
. Ik vond het wel leuk om te zien hoe een Liesbeth met haar techniek iedereen om de tuin leid. Uit ervaring (voorspel) beredeneer ik dan ook dat ze nog ver zal komen![]()
eerst was er idols , toen de x-factor en nu een wedstrijd voor helderzienden waarvan de organisator niet eens weet hoe en op wat hij moet beoordelen.
Okquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:04 schreef ronald-online het volgende:
tja maedel
Volgende keer toch maar eens goed opletten . liesbeth was die mevrouw die huilend de kamer verliet .![]()
Je brengt het wel stellig vind ik...quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:56 schreef ronald-online het volgende:
zij krijgt die emoties niet binnen.
ze herkend de emoties.
Het was dan ook met een knipoog bedoeldquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:14 schreef ronald-online het volgende:
dat je me een orakel vind, dat vind ik wel apart.![]()
Sgoed hoorquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:36 schreef ronald-online het volgende:
ík geef dadelijk commentaar ben even weg.
Ja, sorry, maar dan stop ik al met lezen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:15 schreef ronald-online het volgende:
heel grof en simpel gezegd , jouw mening is zwak onderbouwt en mijn stelling niet.
deze rot opmerking even terzijde gelaten .( is niet persoonlijk bedoelt).
Precies deze toon maakte dat ik jou in reactie op je eerste post het "alwetend orakel" noemde.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:50 schreef ronald-online het volgende:
het valt me op dat je alweer niet goed oplet .
Wat voor techniek, specificeer?quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:04 schreef ronald-online het volgende:
. Ik vond het wel leuk om te zien hoe een Liesbeth met haar techniek iedereen om de tuin leid. Uit ervaring (voorspel) beredeneer ik dan ook dat ze nog ver zal komen![]()
* 205_Lacoste mompelt iets over appels en peren.quote:Op zondag 12 november 2006 14:00 schreef http het volgende:
Waarom wordt er nooit skeptisch gedaan over schilders schrijvers, kustenaars die ook vanuit een visie of overgevoeligheid iets presteren, wij als overgevoelige mensen die het op een andere manier neerzetten worden ALTIJD belachelijk gemaakt overal waar wij komen moeten wij onze kunstjes vertonen je wordt altijd verguisd.
Anders lees jij mijn eerdere reacties even... Wel handig als je het topic doorleest voordat je commentaar geeft!? Er is genoeg op die uitzending af te dingen om te zeggen dat dit geen goed bewijs is.quote:Op zondag 12 november 2006 15:48 schreef http het volgende:
dAN HEB JIJ HET PROGRAM NIET GEZIEN? wANT DAAR IS WEL EEN BEWIJS NEERGEZET.
Het wordt als waarheid gepresenteerd over het algemeen, dat roept reacties op. Mensen zijn gevoelig voor bewijs.quote:Op zondag 12 november 2006 15:55 schreef Mirage het volgende:
Dat je iets wat jij ervaart zou moeten kunnen bewijzen voordat je het met anderen deelt is natuurlijk onzin.
De kijker bepaald zelf of hij aanneemt wat hij ziet of dat hij er een andere interpretatie aan geeft.
hoezo in het diepe gegooid ?quote:Op zondag 12 november 2006 16:25 schreef http het volgende:
Tja nu heb ik mijzelf op dit forum blood gegeven eigenlijk wil ik dit neit het was meer een reactie op wat iedereen zei. Ik ben ook een ijdel mens. Het is een strijd fgeweest ik werd in het diepe gegooid en het koste veel energie ik stond ook van mij zelf te kijken ik wist niet dat ik bepaalde dingen kon. Dat ik dingen zie en voel die andere niet kunnen ok. Maar ik wil eigenlijk deze gave of geef het maar een naam uit de belachelijkheid halen! Wil ook niemand beledigen of provoceren ik wil geen agressie oproepen want dat zie ik wel in dit forum. Gewoon iedereen in zijn waarde laten!
ik ben nu begonnen met kijken naar de afl van 8-11 geloof ik.quote:Op zondag 12 november 2006 16:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Het wordt als waarheid gepresenteerd over het algemeen, dat roept reacties op. Mensen zijn gevoelig voor bewijs.
Zoals ik al eerder gezegd heb in dit topic, er is onduidelijkheid over de manier waarop dit getest is.quote:Op zondag 12 november 2006 16:20 schreef ronald-online het volgende:
Misschien zou je jezelf eens de vraag moeten stellen hoe het komt dat bv een Marchien de naam van de persoon uit de kamer noemt.
of zou zij misschien de boel oplichten en graag als oplichter gebrandmerkt willen worden? ik denk (weet) van niet.
ga eens met zo'n paranormale praten en je zult versteld staan dat ze toch bewijs kunnen leveren.
Doorgestoken kaart denk ik niet aan, het is wel de vraag of de methode die de KRO toepast juist is. De aanwezigheid van de presentatrice bij Liesbeth bij het kiezen van een auto was opmerkelijk te noemen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:50 schreef Mirage het volgende:
dat van die kies (ravinder vinden in de auto) is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen.
ik ben niet sceptisch over de liesbeth die ik op het programma zie, maar of jij ..degene die onder http post diezelfde liebeth wel is of een "grapje" van http.quote:Op zondag 12 november 2006 16:54 schreef http het volgende:
Get siert je dat je sceptisch bent, zou ik ook zijn als ik aan jou kant stond! Maar geloof mij er zit geen truc of wat dan ook bij! Ik wist ook niet wat er gebeurde. Thuis heb ik ook kunst die mij niet laat huilen en pijn geeft. Je zie top tv natuurlijk neit alles, maar kan je zeggen dat er niets van doorgestoken is NIETS
Liesbeth kreeg eerst de kans te twijfelen.. en pas toen liesbeth doorslaggevend zei.. " nee ik kies toch deze" en daarbij een tik op de auto gaf riep het andere vrouwtje die vent erbij.quote:Op zondag 12 november 2006 16:57 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Doorgestoken kaart denk ik niet aan, het is wel de vraag of de methode die de KRO toepast juist is. De aanwezigheid van de presentatrice bij Liesbeth bij het kiezen van een auto was opmerkelijk te noemen.
Liesbeth voelt dat het waarschijnlijk de Opel is, maar meldt dat ze toch ergens anders naar toe getrokken wordt. Hierop zegt de presentatrice gelijk "Ze kiest deze auto", wijzend op de Opel. Hiermee loop je het risico dat de aanwezigheid van mensen met voorkennis toch signalen afgeeft aan de persoon die het zesde zintuig aanwendt d.m.v. lichaamstaal en verbale signalen.
achterdochtquote:Op zondag 12 november 2006 17:00 schreef http het volgende:
een vriendin van mij heeft dit gegeven ik kon niet inloggen. Goh wat een achterdocht
als je mee hebt gelezen, weet je dat ik en de user hierboven daar al aan het kijken zijn.quote:Op zondag 12 november 2006 16:58 schreef http het volgende:
je kunt ook kijken op http://opzoeknaarhetzesdezintuig.kro.nl/
Waarom zou je dit willen?quote:Op zondag 12 november 2006 23:52 schreef StupidByNature het volgende:
Ik zou zeggen: laat de winnaar van het programma eens testen op de correcte manier door bijvoorveeld SKEPP in België. Ik heb gehoord dat daar flinke prijzen op staan (testen gaat uiteraard in overleg met de persoon die getest wordt! Geen test zonder dat de proefpersoon niet akkoord gaat).
Als je aan het programma van de KRO meedoet (die inderdaad beter een deskundige op onderzoeksgebied hadden kunnen inhuren, want dit is vragen om kritiek), lijkt me de stap klein om daar ook aan mee te doen.
Toch?
Het is een programma dat op zoek wil gaan naar bewijs via tests. Op zich is het programma op zich dus al bewijzerig (vind je het prgramma ook lame?). Als het design van de tests dan niet kloppen kan de boel als bewijs regelrecht de prullenmand in.quote:Op maandag 13 november 2006 01:18 schreef NanKing het volgende:
[..]
Waarom zou je dit willen?
Zoals ik al eerder in dit topic zei, ik vind bewijzerig bedrag zó lame.
Aan wie moet men zich bewijzen? Niemand is iemand toch een verantwoording schuldig in zaken als dezen.
Als bijv. jij vindt dat het onzin is, nou so be it.
Het zou toch prettig zijn om duidelijkheid te krijgen in het waarheidsgehalte. Mensen worden nu vaak besodemieterd (en laten zich ook besodemieteren) door kwakzalver. "U heeft geen kanker, dat voel ik" en dergelijke zaken zijn zéér kwalijk. Zolang mensen vatbaar zijn voor het geloof in het zesde zintuig zonder dat hiervan bewijs is bij mensen zal er gekeken moeten worden naar de waarheid.quote:Op maandag 13 november 2006 01:18 schreef NanKing het volgende:
Aan wie moet men zich bewijzen? Niemand is iemand toch een verantwoording schuldig in zaken als dezen.
Bij dieren wel begreep ik uit het programma.quote:Op maandag 13 november 2006 09:39 schreef NoSigar het volgende:
Tot nu toe is het hebben van zesde zintuigen nog nooit echt aangetoond, dus lijkt het me nogal logisch als mensen daar eerst bewijs voor willen zien voordat er allerlei aannamen worden gedaan.
Goed opmerking. Vanuit deze opmerking bedacht ik me net dat er helemaal geen duidelijke definitie is gegeven voor het zesde zintuig. Wat bedoelt het programma precies met zesde zintuig? Ik heb alleen een vage omschrijving gehoord. Op zich nog een zwak punt. Als je naar iets op zoek gaat, weet je toch wel best naar wat je op zoek gaat. Hoe weet je anders of je het gevonden hebt?quote:Op maandag 13 november 2006 09:50 schreef Ashavan het volgende:
Dat is net zoals bij blinden die door het gebrek van een zintuig de anderen verscherpen. Het 6e zintuig kan eerder gezien worden als intuitie. Het gevoel hebben van... En dat kan zijn bekeken worden, ingevingen van emoties in een ruimte etc..
Skepsis (NL) heeft ondertussen ook al een uitdaging voor 10000 euro (of meer) staan voor de winaar voor het programma. Al zullen ze de uitdaging eerst beter moeten uitschrijven wat mij betreft.quote:Op maandag 13 november 2006 01:00 schreef http het volgende:
Jammer leuk initiatief maar helaas alleen voor Belgen!
skepsis is niet zo sketisch...quote:Op maandag 13 november 2006 16:21 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Skepsis (NL) heeft ondertussen ook al een uitdaging voor 10000 euro (of meer) staan voor de winaar voor het programma. Al zullen ze de uitdaging eerst beter moeten uitschrijven wat mij betreft.
http://www.skepsis.nl/zesdezintuig.html
Om de wetenschap vooruit te helpen ?quote:Op maandag 13 november 2006 01:18 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd de kritiek vrij redelijk.quote:Op maandag 13 november 2006 21:50 schreef http het volgende:
Ik heb met veel tranen van het lachen skepsis gelezen geweldig!! Waarom noemen zij zich geen www.meptus.nl of www.scheptopus.nl .Echt geweldig de heren die ik hoog heb zitten want ik hou van cynisme en onderzoekers kijken puur van uit hun eigen glazen bol hun waarheid, leuk maar ook beperkt. Jammer dat ik de gebeten hond ben (zie foto's). Waarom vragen zij mij niet wat er echt gebeurd is. daar mogen zij dan hun stukje over schrijven en dat beoordelen. Het is zo jammer dat wij het watervolk zijn Pays-Bas en alles over ons laten weg spoelen. Als skepsis mij zo neer zet dan moeten zij mij maar een tovernaars contract aanbieden.
Toch is het heel simpel wat zij stellen: kom maar op met de beste 'helderziende'. Wij geven die persoon ¤10.000 als deze dezelfde dingen kan doen als in het tv-programma. Maar dan onder wetenschappelijk testbare omstandigheden. Overigens schrijven zij wel degelijk duidelijk dat het hier om een amusementsprofgramma gaat waarvan ze niet alles hebben kunnen zien. Dat is wat anders dan een wetenschappelijk onderzoek.quote:Op maandag 13 november 2006 21:50 schreef http het volgende:
Ik heb met veel tranen van het lachen skepsis gelezen geweldig!! Waarom noemen zij zich geen www.meptus.nl of www.scheptopus.nl .Echt geweldig de heren die ik hoog heb zitten want ik hou van cynisme en onderzoekers kijken puur van uit hun eigen glazen bol hun waarheid, leuk maar ook beperkt. Jammer dat ik de gebeten hond ben (zie foto's). Waarom vragen zij mij niet wat er echt gebeurd is. daar mogen zij dan hun stukje over schrijven en dat beoordelen. Het is zo jammer dat wij het watervolk zijn Pays-Bas en alles over ons laten weg spoelen. Als skepsis mij zo neer zet dan moeten zij mij maar een tovernaars contract aanbieden.
ik volg je helemaal niet met je vraag aan skepsis (snap echt niet waar 't over gaat),quote:Op woensdag 15 november 2006 10:54 schreef Lilith-Wicca het volgende:
En http, het enige wat Skepsis probeert is om zoveel mogelijk mensen in het belachelijke te trekken.
Tenzij je vriendjes kunt worden met ze, dan laten ze je verder met rust.
Op een vraag van mij aan hen waarom ze een bepaald persoon zomaar op haar woord geloofde keeg ik als antwoord "ach, als zij nou denkt dat ze dat kan, laat haar maar".
Zo objectief is Skepsis dus.
Op het moment van mijn vraagstelling aan hen werd RvdB onder vuur genomen, terecht vond ik, maar niet de manier waarop.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Kiteless het volgende:
[..]
ik volg je helemaal niet met je vraag aan skepsis (snap echt niet waar 't over gaat),
maar met welk gedeelte van skepsis' kritiek op dit tv-programma ben je het in dit geval dan niet eens ?
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Het valt me op dat als men het niet eens is met één aspect van Skepsis (bijvoorbeeld het cynisme wat nog wel eens doorschemert of wat dan ook), heel Skepsis niets waard is. Dat is natuurlijk grote onzin en een drogredenering. Het gedemoniseerde beeld wat men hier over het algemeen heeft van Skepsis is wel makkelijk, want wat Skepsis ook schrijft, het stelt dan toch automatisch niets voor. Of het nou van hoge kwaliteit is of niet. Uitleg waarom hoef dan ook niet meer.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:20 schreef Kiteless het volgende:
[..]
ik volg je helemaal niet met je vraag aan skepsis (snap echt niet waar 't over gaat),
maar met welk gedeelte van skepsis' kritiek op dit tv-programma ben je het in dit geval dan niet eens ?
Tja...quote:Op woensdag 15 november 2006 12:23 schreef ronald-online het volgende:
ik vind de testen in het programma te zwak om ze verantwoord te noemen , daarin heeft de stichting skepsis enigzins gelijk , ik ben van mening dat er teveel mogelijkheden zijn om te boel te kunnen belazeren. ondanks dat dit niet een opzet of bedoeling is van het programma.
waar ik het niet mee eens ben is dat Skepsis constant er op zit te hameren dat de helderziende waarnemingen van gigantisch veel mensen zomaar als onzin worden afgedaan.
per slot van rekening geloof ik niet dat we in mondig Nederland met een stelletje zwakbegaafde leven.
Inderdaad. In de Benelux zijn er weinig mensen vergeleken met de gehele wereld. Uit ervaring kan ik ook zeggen dat het overgrote merendeel in de Benelux weinig verstand heeft van waar ze mee bezig zijn. De meeste zijn bezig met fantasie verhalen of geromantiseerde novels van Marion Zimmer Bradley of komen niet verder dan een zwak aftreksel wat in hun ogen moet doorgaan als filosoferen.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:05 schreef ronald-online het volgende:
uit ervaring weet ik dat de paranormaliteit zoals die gepraktiseerd word in Nederland door al die onkunde en fantasieverhalen , helaas volledig uit zijn band is gerukt , en Skepsis maakt daar dankbaar gebruik van. en dat vind ik dan maar goed ook , dan worden we door hun misschien weer eens wakker geschud (zijn ze toch nog ergens goed voor)
Telekinese bewezen ?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:16 schreef Ashavan het volgende:
Wat valt er te onderzoeken als het al bewezen?
Een quote van mijn studie boek.quote:Er zijn verscheidene voorbeelden van uittredingen, telepathie, deja-vu en meer die gebeuren zonder dat de individu daar enige invloed op heeft. Dit noemt men in de parapsychologie spontane gevallen. Het is een kennismaking met de meest uiteenlopende soorten niet alledaagse gebeurtenissen. De parapsycholoog heeft de taak hier duidelijkheid in te brengen door dit soort gevallen te onderzoeken. Een groot probleem is echter dat de parapsycholoog, zoals wel duidelijk is, te maken krijgt met verschijnselen die zeer grillig zijn en veel moeilijker te benaderen zijn dan de onderzoeksobjecten van bijvoorbeeld een fysicus, een chemicus of een bioloog.
De reden dat een parapsycholoog relatief weinig greep heeft op zijn vak heeft verscheidene gronden. De Paraspychologie is een zeer jonge wetenschap. Paranormale verschijnselen werden pas ongeveer honderd jaar geleden voor het eerst wetenschappelijk onderzocht. Alleen al door dit feit is het begrijpelijk dat het onderzoek nog in de kinderschoenen staat. Daarnaast zal blijken dat men met de bekende wetenschappelijke methoden en technieken maar moeilijke vat weet te krijgen op deze fenomenen. De parapsychologie onderzoekt heel ingewikkelde groepen van regelmatigheden. Zowel de spontane gevallen als de experimenten in het laboratorium zitten zo ingewikkeld in elkaar dat de onderzoekers het er lang niet altijd over eens zijn waar de grenzen van hun onderzoekingen beginnen en waar deze ophouden. Dat mag op het eerste gezicht vreemd lijken, maar toch is dit een reeel probleem.
Men moet beseffen dat de vermogen die in de parapsychologie worden onderzocht zich meestal alleen in een onvolmaakte of rudimentaire vorm presenteren. Daardoor zijn de effecten die daaruit voortkomen dikwijls heel licht en soms zelfs nauwelijks te constateren.
Het spreek voor zich dat de onderzoekers hun uiterste best hebben gedaan de paranormale verschijnselen beter onder controle te krijgen. Nog steeds is het zo dat er geen herhaalbaar experiment bestaat dat ons op ieder gewenst tijdstip paranormale verschijnselen laat zien. de eerste pogingen op dit gebied richtten zich begrijperlijkerwijs op de personen bij wie het paranormale zicht het sterkst manifesteerde. De eerste onderzoekers bestudeerden beroemde spiritische mediums en helderzienden. Toch bleek dit niet een herhaalbaar paranormaal fenomeen op te leveren. Later zocht men het in het aantonen van kleinere effecten bij meer mensen. Er werden grote groepen proefpersonen getest. Meestal hoefde men hiervoor geen speciale paranormale talenten te bezitten. Als je je hier verder in verdiept zul je merken dat hiermee wel resultaten zijn geboekt, maar op deze wijze is er geen herhaalbaar experiment gevonden.
Sommigen zullen zich afvragen waarom men toch zo intensief heeft gezocht naar een experiment waarin de verschijnselen zich steeds op afroep laten zien. Die drang heeft verscheidene gronden. Op de eerste plaats is dit nodig om te bewijzen dat het paranormale bestaat. Iemand die er niet in gelooft kan dit ongeloof volhouden door te vragen om een demonstratie. Die kan niet met de zekerheid van succes gegeven worden. Daarnaast menen sommige onderzoekers dat het werkelijke onderzoek pas kan beginnen als men eerst het verschijnsel kan bestuderen, kan laten verschijnen wanneer men wil. Maar niet iedereen denkt er zo over.
Het onderscheid tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek komt men in deze bewoordingen eigenlijk alleen bij enkele Nederlandse onderzoekers tegen. Terzijde moet worden opgemerkt dat Nederland een belangrijke rol speelt in het parapsychologisch onderzoek. Er waren tot 1987 twee leerstoelen aan de Utrechtse Universiteit en in 1953 werd Tenhaeff te Utrecht de eerste hoogleraar in de parapsychologie ter wereld.
In het kwalitatieve onderzoek gaat men ervan uit dat de verschijnselen bestaan. Men heeft veel aandacht voor de paranormale verschijnselen zoals deze in het dagelijks leven voorkomen. daarnaast houdt men zich in het kwalitatieve onderzoek bezig met cultureel antropologische, filosofische en deptepsychologische vraagstukken die door de paranormale verschijnselen worden opgeroepen. In het kwantitatieve onderzoek probeert men in laboratoriumsituaties de verschijnselen te produceren en daarbij na te gaan welke psychologische factoren hierbij een rol spelen. Het spreekt vanzelf dat veel onderzoekingen mengvormen van de twee benaderingen zijn.
In de tweede helft van de negentiende eeuw begint het wetenschappelijk onderzoek naar de paranormale verschijnselen op gang te komen. In het algemeen neemt men 1882 aan als het geboortejaar van de wetenschappelijke parapsychologie. Het is het jaar dat in Engeland de "Society of Psychical Research" opgericht wordt. Dit is een vereniging van academisch gevormde mensen die zich ten doel stelden de paranormale verschijnselen wetenschappelijk te onderzoeken. Dat was in die tijd een waagstuk. Veel geleerden riskeerden hun baan en reputatie doordat zij zich met deze "onzin" inlieten. Toch heeft dit velen er niet van weerhouden zich in het onderzoek te storten. In 1967 werd de parapsychologie zelfs toegelaten tot de eerbiedwaardige A.A.A.S. (The American Association for the Advancement of Science), het hoogste wetenschappelijke college in de VS. Tegenwoordig kan men op verschillende plaatsen in de wereld parapsychologie aan een universiteit bestuderen.
Ondanks het feit dat de onderzoekers nog maar net een paar kleine stapjes in het gebied van het paranormale gezet hebben bestaat er toch zoiets als toegepaste parapsychologie. Feitelijk is de toegepaste parapsychologie veel ouder dan het wetenschappelijk onderzoek. In het algemeen gaat men ervan uit dat de paranormale vermogens algemeen menselijke vermogens zijn en al vanaf de oertijd door de mens worden gebruikt. Vermoedelijk toen veel meer dan nu. In de oudste geschriften der mensheid kan men al verhalen tegenkomen over het zoeken naar water met behulp van wichelroede, van het genezen door middel van handoplegging en van het terugvinden van verloren vee door helderzienden. Ook tegenwoordig bestaan al deze toepassingen nog, zij het dat er nu soms een moderne vorm voor gevonden is.
quote:Op woensdag 15 november 2006 13:38 schreef Ashavan het volgende:
Ja het is al bewezen dat het er is. PUNT geen discussie meer mogelijk.
Preciesquote:Wat wel besproken kan worden is het volgende. Waarom is het zo vervliegend? Waarom kan niemand het zodanig beoefenen/onder de knie krijgen dat het gereproduceerd kan worden?
Welke universiteiten doen er onderzoek naar ?quote:Hoe wil je uberhaupt chaos in kaart brengen en zodanig beinvloeden dat het precies doet wat jij wilt?
De enige waarnemingen dusver zijn afkomstig van mensen die emotioneel hoogst onstabiel waren waardoor borden begonnen te trillen en vallen, objecten van planken vielen, mensen die zeiden dat iemand naar vuur en verbrand vlees rook en bleek dat een familielid in haar huis was verbrand.
Allemaal gedocumenteerd en onderzocht binnen de parapsychologie. En nee dat is geen pseudo-wetenschap aangezien het niet door hobbyisten wordt beoefend, maar wetenschappers van allerlei vlakken zoals natuurkunden, metafysica etc.
Interessant, dank je wel !quote:Op woensdag 15 november 2006 14:14 schreef Ashavan het volgende:
http://www.clubs.psu.edu/up/paranormal
Om maar even vlug 1 link te geven. De rest zoek je zelf maar op.
Dat is juist het idee van wetenschap, om dingen uit te vinden.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:33 schreef NoSigar het volgende:
Kortom het is gewoon pertinent onjuist. punt.
Je kunt iets heel hard roepen maar dat maakt het niet ineens waar.
Wanneer het zo zonneklaar is moet het niet moeilijk zijn om wat artikelen uit Nature of the Lancet te geven, aangezien zo'n ontdekking het hele bekende wetenschappelijke wereldbeeld op zijn kop zou zetten.
Ik lees een hoop over de club zelf, maar ik vind nergens (ook niet onder "research") wat zinnige informatie over onderzoeken zelf.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:14 schreef Ashavan het volgende:
http://www.clubs.psu.edu/up/paranormal
Om maar even vlug 1 link te geven. De rest zoek je zelf maar op.
Ja, maar dat maakt hetgeen onbewezen is nu niet ineens bewezen, zoals hierboven gesteld werd.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:41 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Dat is juist het idee van wetenschap, om dingen uit te vinden.
Aan nieuwe dingen kan veel geld verdiend worden, dus wees niet bang dat mensen dat niet graag willen
Lillith-Wicca schreef meermaals dat ze Skepsis niet meer serieus kan nemen sinds ze vernam dat er skeptici waren die vriendschappelijke contacten hadden met iemand die regelmatig vermeende paranormale ervaringen had. Volgens L-W hield Skepsis deze persoon ten onrechte de hand boven het hoofd en daarom zou Skepsis niet objectief zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 13:36 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zoals hier wel bekend is denk ik, baseer ik mijn mening over iets of iemand nooit op een mening of gebeurtenis.
Dit dus ook niet bij Skepsis.
Ik volg ze al jaren en hoewel ik het niet altijd eens ben geweest met hun manier van werken zaten er wel goede artikelen bij.
Ze zijn naar mijn idee alleen niet objectief, als je zo graag alle facetten van het paranormale wil doorlichten moet je dat ook bij iedereen doen en niet iemand de hand boven het hoofd houden omdat die persoon toevallig in je straatje meepraat.
Verder ben ik het helemaal eens met Ashavan, Kiteless em ronald online.
Moet zeker ook je avondeten voorkauwen of niet?quote:Op woensdag 15 november 2006 15:11 schreef Kiteless het volgende:
Er was net geen discussie over mogelijk dat het allemaal bewezen was,
maar nu moet ik het weer doen met een paar links waar niks te vinden is, een vewijzing naar een onderzoek naar uittreding en Google....
Somehow vat ik dat niet op als sluitend bewijs waarover niet meer te discussieren valt.
Heel ad rem, zo na een paar dagen, maar nog steeds geen bewijs. Dat is er namelijk niet. Geeft niks hoor, maar moet je het ook niet gaan roepen natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:15 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Moet zeker ook je avondeten voorkauwen of niet?
"Ashavan, er is duizenden malen bewezen dat alles waar jij in gelooft niet klopt en daar is geen discussie over mogelijk.quote:Op vrijdag 17 november 2006 10:15 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Moet zeker ook je avondeten voorkauwen of niet?
Mensen kennen geen schaamte hoor, kijk eens naar Idols of X-factor.quote:Op maandag 20 november 2006 07:53 schreef maedel het volgende:
Http, je bent dus ook daadwerkelijk een kandidaat? Ik dacht dat jullie groepje er was als voorproefje zeg maar.
300, pfoe, ik ben benieuwd hoor! Blijkbaar zijn er toch genoeg mensen die "durven".
Euhm ja, ik ging er van uit dat het een iets andere deelnemerdoelgroep was.quote:Op maandag 20 november 2006 07:57 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Mensen kennen geen schaamte hoor, kijk eens naar Idols of X-factor.
Vertel... wat was er niet politiek correct?quote:Op maandag 20 november 2006 08:47 schreef 205_Lacoste het volgende:
Het blijft leuk om appels met peren te vergelijken
Dat was een toevoeging aan mijn Idols-argument naar aanleiding van jouw reply daaropquote:Op maandag 20 november 2006 08:58 schreef maedel het volgende:
[..]
Vertel... wat was er niet politiek correct?
Oh, ok, er blijkt iets mis te zijn met mijn eigen referentiekaderquote:Op maandag 20 november 2006 09:13 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dat was een toevoeging aan mijn Idols-argument naar aanleiding van jouw reply daarop![]()
Ik ben er vrijwel zeker van dat het iets idols-achtig wordt.quote:Op maandag 20 november 2006 09:23 schreef maedel het volgende:
[..]
Oh, ok, er blijkt iets mis te zijn met mijn eigen referentiekader
Ik kijk idols e.d. trouwens nooit omdat ik me altijd plaatsvervangend zit te schamen. Ik vind dat dat soort mensen tegen zichzelf beschermd moet worden. Ik hoop van harte dat dat met "het zesde zintuig" niet ook gaat gebeuren. Als het iets idols-achtig wordt ben ik bang dat het ipv een stapje vooruit 6 stappen terug is.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan,quote:Op maandag 20 november 2006 09:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik ben er vrijwel zeker van dat het iets idols-achtig wordt.
Citaat van Prof.Dr. Hans Holzer:
Buitenzintuigelijke waarnemingen zijn van nature spontaan en overwacht.
Men weet nooit van te voren wanneer men zo'n belevenis heeft, men kan niet de tijd voorspellen noch hoe ze zich zullen voordoen en men is niet in staat ze op te wekken.
Voorwaarden die besloten liggen in gene zijde van ons bewustzijn maken dergelijke belevenissen mogelijk, maar onder controle heeft men ze niet.
Een uitzondering wordt gevormd door de kunst van het positief denken, dus een systematische oefening ter ontwikkeling van de eigen parapsychologische aanleg.
De bewuste ervaring zelf kan door niemand zonder meer bestuurd worden.
Hoewel er aan de Duke University jarenlang in het parapsychologische laboratorium succesvol is geexperimenteerd, kunnen werkelijke serieuze en spontaan optredende buitenzintuigelijke belevenissen niet op commando worden herhaald.
Nou ja, er zijn genoeg mensen die beweren het wel onder controle te hebben. (Robert van den Broeke, al die bijlmer-bush-tovenaars, en de rest van de jomanda-achtige personen)quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:57 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij helemaal bij aan,
daarom vraag ik mij ook altijd af hoe die mensen dit soort programma's denken te kunnen maken.
En hoe ze dat dan tewerk willen stelligen.
of de stelling voor iedereen opgaat... dat probeer ik dus te peilen als ik vraag naar "hoe je er toe komt" en dat soort vragen (zoals ik http eerder in dit topic ook stelde)quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:29 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn genoeg mensen die beweren het wel onder controle te hebben. (Robert van den Broeke, al die bijlmer-bush-tovenaars, en de rest van de jomanda-achtige personen)
De tv-makers gaan hier dus niet de mist in, maar die mensen die beweren het onder controle te hebben.
Dat, of de stelling klopt niet.
als het al semi wetenschappelijk is , wat wordt er dan daadwerkelijk bewezen?quote:Op donderdag 14 december 2006 10:44 schreef Farida het volgende:
De opzet is dus een semi wetenschappelijk programma met de vraag; bestaat het 6e zintuig?
En in de komende 9 afleveringen kan men daar zijn visie over maken lijkt mij.
Als jij het wel kunt meld je dan hier even www.verkenuwgeest.nlquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:45 schreef ronald-online het volgende:
als prof Dr Hans Holzer gelijk heeft met zijn bewering dat buitenzintuiglijke waarnemingen spontaan en onverwacht zijn , dan begrijp ik niet waarom ik maar 2 seconden nodig heb om een waarneming te doen.
dan snap ik ook niet hoe het kan dat zaal psychometrie (telepathie) beoefend word.
wat doen dan al die zieners op een info beurs.
wachten ze soms op een spontane ingeving ? bij ieder willekeurig persoon die bij hun aan tafel aanschuift ?
ik weet uit ervaring van niet .
wil ik niets zien dan zie ik niets , wil ik wel iets zien dan is het aan mijn instelling te wijten dat ik informatie buitenzintuiglijk vergaar.
Wat houd dat spreekverbod dan precies in?quote:Op donderdag 14 december 2006 10:44 schreef Farida het volgende:
Net als liesbeth, gaf ook ik me op voor t programma waarvan de opnames inmiddels in volle gang zijn.Inmiddels ben ik afgevallen en lig eruit. Ik kan jullie met de hand op het hart verzekeren dat niets van de testen die gedaan worden doorgestoken kaart is. Overal lopen waarnemers rond wat idd zoals ik hierboven al ergens las, de druk erg groot maakt.
Mijn insteek om mee te doen aan dit programma was niet omdat ik mezelf wil bewijzen of met mn kop op tv wil, maar om te laten zien dat je geen contact met kaboutertjes of andersoortig "zweverig" moet zijn, om je 6e zintuig te gebruiken.
oftewel; normale mensen die op een normale manier omgaan met spirituele/paranormale zaken, dat was mijn motivatie.
Helaas hebben de deelnemers(en ex deelnemers) een spreekverbod, wat het erg moeilijk maakt om op dingen in te gaan. dit zegt dus niets over de deelnemers maar meer over hun contract lijkt me.
De opzet is dus een semi wetenschappelijk programma met de vraag; bestaat het 6e zintuig?
En in de komende 9 afleveringen kan men daar zijn visie over maken lijkt mij.
Dit soort programma,s spreekt mij persoonlijk meer aan dan een amerikaans medium naar nederland halen die met behulp van een bord met letters vraagt; is het Jo, is het jop, is het johan, om vervolgens bij joke te roepen; dan hoorde ik t goed, joke is hier!!
de vragen waren idd niet bijster logisch oid. wel denk ik dat je als makers van een programma adhv reacties op dit soort vragen al een groot aantal evt deelnemers kunt skippen of uitnodigen.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:20 schreef ronald-online het volgende:
ik heb heel even gekeken en zag al 1 vraag die ik onzinnig vind.
namelijk.
geloof je in krachten van heksen en voodoo .( zo is de stelling ongeveer van de vraag)
heel simpel.
het heeft niets met geloven te maken.
ik weet dat rituelen daadwerkelijk uitgewerkt kunnen worden.
dus de test die voorgesteld word is niet correct in opzet en bestaat uit viva-story-margriet vragen die iedereen kan verzinnen.
Dit gaat over de link die ik gaf?quote:Op donderdag 14 december 2006 11:20 schreef ronald-online het volgende:
ik heb heel even gekeken en zag al 1 vraag die ik onzinnig vind.
namelijk.
geloof je in krachten van heksen en voodoo .( zo is de stelling ongeveer van de vraag)
heel simpel.
het heeft niets met geloven te maken.
ik weet dat rituelen daadwerkelijk uitgewerkt kunnen worden.
dus de test die voorgesteld word is niet correct in opzet en bestaat uit viva-story-margriet vragen die iedereen kan verzinnen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat al die anderen op infobeurzen mij nog nooit hebben kunnen overtuigen van hun kunnen.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:39 schreef ronald-online het volgende:
heb ik al gedaan.
net zoals al die andere die op infobeurzen staan en het zelfde kunstje uithalen .
of kunnen die het ook niet op commando.(lees mijn commentaar op dr Holzer nog maar eens).
Nee hoor, er is nergens in het artikel gezegd dat persoon X een charlatan is. Het enige wat er in het artikel aangemerkt wordt zijn zwakke punten in het programma zoals het op tv getoond wordt. Daar was genoeg op aan te merken. Dat maakt dat Skepsis het programma aanmerkt als "louter amusement", aangezien de het programma op wetenschappelijke grond door de mand valt. Dat is zeker geen fout van Liesbeth, maar van de programmamakers, die wel impliciet aangeven dat het hier om een bewijsvoerend programma gaat.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef Farida het volgende:
liesbeth bv is door skepsis afgerekend als een charlatan, omdat ze aanvoerden dat de auto open was wat men toevallig vond etc etc.
Liesbeth moet zichzelf verdedigen terwijl elk normaal denken mens enigszinds begrijpt dat het hier tv betreft en men dus shots uitkiest om tijd te winnen. verkeerd geplakt en gemonteerd lijkt mij, maar niets van doen met liesbeth op dat moment?
dan zijn we het eensquote:Op donderdag 14 december 2006 11:49 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Nee hoor, er is nergens in het artikel gezegd dat persoon X een charlatan is. Het enige wat er in het artikel aangemerkt wordt zijn zwakke punten in het programma zoals het op tv getoond wordt. Daar was genoeg op aan te merken. Dat maakt dat Skepsis het programma aanmerkt als "louter amusement", aangezien de het programma op wetenschappelijke grond door de mand valt. Dat is zeker geen fout van Liesbeth, maar van de programmamakers, die wel impliciet aangeven dat het hier om een bewijsvoerend programma gaat.
Preciesquote:Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef ronald-online het volgende:
lilith-wicca
heb je volledig gelijk in. er zitten ook een heleboel blije figuren bij.
totdat het tegendeel word bewezen.
ik gun het je van harte dat je het ooit eens meemaakt.
en als je het dan eens volledig doorleeft . veranderd je kijk op het leven drastisch.
(maar volgens mij weet jij dat allang)
Expliciet (uitgesproken) inderdaad niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:26 schreef Farida het volgende:
[..]
dan zijn we het eens
overigens wist ik niet dat de progamma makers impliciet aangeven dat het om een bewijsvoerend programma gaat.?
Ik heb alleen in de uitzending zowel op internet de vraag gelezen; 'beschikt u over een 6e zintuig, en bestaat er zoiets als een 6e zintuig?'. en dat is wat ze middels het programma uit willen zoeken cq laten zien...............dat was mijn interpretatie van dat gegeven althans
Ik heb altijd het idee dat mensen dit soort lessen gaan volgen omdat ze ergens (misschien onbewust) wel degelijk weten dat ze eerst zich zelf moeten "helpen" voordat ze andere mensen kunnen helpen.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:38 schreef Farida het volgende:
[quote]Op donderdag 14 december 2006 14:03 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Kijk, de stelling is dat mensen gaves hebben meegekregen om hun medemens te helpen.
[/quote
denk jij dat echt? dat als je een gave blijkt te hebben , het de bedoeling is om anderen te helpen?
dat is nl ook het standaard antwoordt als ik vraag waarom iemand mijn lessen wil volgens in int. ontwikkeling; ik wil andere mensen helpen!!!!!
Bij doorvragen loop ik dan nl steevast aan tegen t feit dat wat men buiten zichzelf zoekt belangrijker is, nl anderen helpen.
De vraag hoe help ik mijzelf, daar lijkt (als ik me even richt op mijn woon en werkomgeving) nauwelijks of niet over nagedacht.
Ik vindt er nl wel eens iets engs aan kleven, al die zogenaamde helpers, die die ander wel even gaan helpen!
daar kan ik me helemaal in vindenquote:Op donderdag 14 december 2006 15:04 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Eigenlijk bewijst het programma alleen maar wie van de kandidaten de proeven het beste doorstaat.
En?quote:Op maandag 20 november 2006 01:34 schreef http het volgende:
Sorry ik ken het werk van Derren Brown niet, heb hem opgezocht bij Google en ga mij er in verdiepen! A.s Zondag gaan wij door met het zesde zintuig met nieuwe testen en nieuwe mensen die zich aangemeld hebben 300 stuks! Spannend.
Ik zie niet in waarom dat erg is ?quote:Op donderdag 14 december 2006 14:08 schreef totsy het volgende:
dat is nu juist zo erg , dat mensen zo gaan denken![]()
Ja, maar de etenschap zoals ze nu functioneert kan toch niet alles bewijzen, en sommige zaken zijn nodig (die niet kunnen bewezen worden ) om vooruit te geraken.Daarom boert de wetenschapeiegenlijk op een niet ehtische manier achteruit.Kijk maar naar genenmanipulatie bij gewassen enz ...en wie heeft het voor het zeggen : de grote financiele groepen .quote:Op maandag 18 december 2006 21:56 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat erg is ?
In tegenstelling tot wat sommige 'spiritueel ingestelde' mensen schijnen te denken is de wetenschap er om de mensheid vooruit te helpen.
Door uit te vinden hoe en waarom dingen werken, heb je er meer controle over en kun je ze nuttiger toepassen.
Geloof het of niet, niet alle wetenschappers willen alles "geheim houden om geld te verdienen" hoor,
de meeste willen gewoon hun steentje bijdragen aan het meer te weten komen over hoe de wereld in elkaar steekt - maar wel op de meest verantwoorde manier.
Helaas weten we uit ervaring dat er altijd mensen zullen zijn die misbruik maken van andere mensen, voor persoonlijk gewin (of dat nou financieel is of uit een soort ego-streling - "zie mij eens speciaal zijn !").
Dus lijkt het mij juist wenselijk om niet alles en iedereen zomaar te geloven - als ik zeg dat ik jouw zieke kind kan genezen en ik vraag daar 40 euro per consult voor, dan is het fijn om te weten of het ook echt nut heeft, of dat ik gewoon probeer financieel een slaatje te slaan uit jouw problemen.
Ook niet alle wetenschappers zijn te vertrouwen natuurlijk, er zijn er genoeg geweest die ook de meest fantastische claims maakten maar later charlatans bleken te zijn.
Daaruit blijk naar mijn mening nog meer het belang van goede onderzoeksmethodes, 'peer review' en reproduceerbaarheid.
Er is niks raars aan om niet alles te geloven, en het is nuttig om dingen te onderzoeken.
En niet iedereen is even goed in onderzoeken - veel mensen (ook veel wetenschappers) zijn geneigd om resultaten zo uit te leggen dat ze in hun eigen straatje / geloof-systeem passen.
Daarom is het juist zaak om de onderzoeken zo neutraal mogelijk op te stellen, en met zoveel mogelijk data te werken.
Veel wetenschappelijke studies besteden daarom juist veel tijd aan het uitleggen van onderzoeksmethodes, statistiek etc.
Nee, 500 jaar geleden kon de wetenschap electriciteit ook niet bewijzen.quote:Op maandag 18 december 2006 23:34 schreef totsy het volgende:
[..]
Ja, maar de etenschap zoals ze nu functioneert kan toch niet alles bewijzen
zeggen dat iets niet bewezen kan worden is het bijltje er bij neer gooien.quote:en sommige zaken zijn nodig (die niet kunnen bewezen worden ) om vooruit te geraken.
Ik zei dus al, het punt dat er soms iets verkeerd gaat, of er iemand tussen zit die minder goede bedoelingen heeft, is toch geen reden om er maar helemaal vanaf te zien ?quote:Daarom boert de wetenschapeiegenlijk op een niet ehtische manier achteruit.Kijk maar naar genenmanipulatie bij gewassen enz ...en wie heeft het voor het zeggen : de grote financiele groepen .![]()
Wat een domme uitspraak.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:43 schreef totsy het volgende:
ten eerste:
alles is niet ontdekt door de wetenschap .(Einstein was een mysticus.)
Dat laatste is een subjectieve mening, vraag het een voormalig kanker-patient of iemand met een pacemaker en die zal het niet met je eens zijn.quote:het toepassen van al die dingen heeft evenzeer zijn nadelen (zelfs meer) .
Dat is al helemaal zo subjectief als maar zijn kan, dat telt alleen als je gelooft in de absurde verhalen van een jongen met zware psychische problemen die aantoonbaar vaker verhalen heeft verteld die zwaar verdacht zijn, en op geen enkele basis bewezen zijn of met argumenten te staven zijn.quote:ze evolueert te snel ism het spirituele ontwikkelingsniveau van mensen die daarmee moeten omgaan .Aan RvdB zijn verhaal zie je bijv dat medicijnen niet nodig waren om hem te genezen .Ze werden verbrand door de wezens waarmee hij in kontakt staat .
Wederom subjectief, jij zegt dat dat zo is, ik zeg van niet.quote:Als die wetenschap (van jou) , hier dus de geneeskunde deze 'paranormale factor 'niet erkent dan gaat ze fout. En dat doet zij .
Punt 1 begrijp je het duidelijk niet helemaal (het gaat niet om de ziel, maar om fysieke / hormonale aandoeningen die bestreden kunnen worden).quote:Onlangs kwam oa op tv dat men iets nieuws gevonden had : hersenen zou gaan bestralen omdat de neurologen zijn gaan denken dat de ziel huist in de hersenen , en daar dan ook goed en kwaad zitten, en men zo gevangenen en bandieten tot 'betere' mensen kan gaan maken .Zie je het gevaar hiervan waar men aan het naartoe gaan is ?
Dat is hun eigen keuze, als jij niet behandeld wilt worden en accepteert dat je dan dus sterft moet je dat zelf weten.quote:Idem met bestralingen voor kanker .Vele mensen zien dit in en weigeren .
Als je het hebt over 'wetenschap' (of je er nou intuitief voorzet of niet) betekent dat simpelweg dat het controleerbaar moet zijn, kortom dan heb je het over gewone wetenschap.quote:Intuiteve wetenschap is de basis voor een geslaagde mensheid en daar zijn wij nog verre van .
Als je dat echt gelooft zou ik zeggen - kom van je luie togus en doe er wat aan !quote:Een technische maatschappy, zals de onze , met financiele machthebbers, die is gedwongen fout te gaan en zichzelf te vernietigen .![]()
Hop, en weer durft totsy niet te discussieren op basis van argumentenquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:43 schreef totsy het volgende:
Alles naar je toetrekken onder het mom van 'wetenschap' is gemakkelijk .
De alternatievelingen de kop indrukken (zoals Robbert) is ook gemakkelijk .
De plak zwaaien is het ook .
Weet je wat ik doe met zulke mensen : dit:
[afbeelding]
en ook met jou visie over wetenschap .
Dus ik begrijp hieruit dat jij er tegen bent, dus jij hebt geen telefoon,quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:57 schreef totsy het volgende:
Ik hoef geen synthetische kleding, om in een berandende toorts te veranderen .
Van GSM gaan je hersenen koken .
Van internet en playgames krijg je epileptische aanvallen ...ad so on and so on ....
Door hun massale geldhonger (het zijn hongerige geldwolven) blijven ze maar van al die snertdinges bijmaken, en schudden ze onze zakken leeg .
En dit in alle takken: geneeskunde , enz ...
de hufters.![]()
Je kunt alles doen ,maar ook op een andere wijze : een mensvriendelijke biologische manier , en met mate .quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:01 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Dus ik begrijp hieruit dat jij er tegen bent, dus jij hebt geen telefoon,
geen internet (),
je gaat nooit met de trein/auto of bus,
je hebt geen sportschoenen of (half)synthetische kleding,
je poetst je tanden niet met tandpasta,
je gebruikt geen medicijnen en zult nooit naar de dokter of het ziekenhuis gaan,
etc... ?
leuter toch niet zo zielig ventje
En dan mag jij me vertellen hoe we dat gaan bereiken : van binnenuit de industrie,quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:04 schreef totsy het volgende:
[..]
Je kunt alles doen ,maar ook op een andere wijze : een mensvriendelijke biologische manier , en met mate
Ja mind-control en dan kunnen ze ons besturen net zoals de aliens van planeet toetoet-delta-zeven !quote:Niet door brainwashing .<En heel veel waar ze nu mee bezig zijn is gewoon niet nodig en zelf nefast .
Binnenkort lopen wij allen met eeen chip in ons lijf :controle van de emoties zoals de greys .![]()
Indijken van die milieuverpestende industrie, en wederom het land op ! Met paard en karquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:10 schreef Kiteless het volgende:
[..]
En dan mag jij me vertellen hoe we dat gaan bereiken : van binnenuit de industrie,
of door in een gewaad, gewapend met een takje salie, bij volle maan om een pot heen te rennen terwijl we wat kip offeren.
[..]
Ja mind-control en dan kunnen ze ons besturen net zoals de aliens van planeet toetoet-delta-zeven !
Maar gelukkig hebben we nog de illuminati die met aluminiumfolie pyramides op hun hoofd dapper weerstand bieden met hulp van de Mylons uit het ugha-gebergte van de planeet KharkZeta-Gamma !
Ik zou maar snel een ufo gaan bouwen totsy !
En onthou : "Don't cross the proton-beams, that would be BAD !"
Volgens mij sta je er echt helemaal niet bij stil hoe zwaar het leven toen was.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:15 schreef totsy het volgende:
[..]
Indijken van die milieuverpestende industrie, en wederom het land op ! Met paard en kar![]()
Heerlijk zoals de druiden het deden , met de ketel en de lepel , roeren in de pot terug naar eertijds .![]()
Jaaahhhh .....
De zweethutten zijn wederom in zwang...weg met die overtollige ballst van negatieve geesten .![]()
dan heb jij veel gebeld en zit je nu met een aanval achter je pc en zul je toch gebruik moeten maken van geneesmiddelen die ontwikkled werden door wetenschap.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:57 schreef totsy het volgende:
Van GSM gaan je hersenen koken .
Van internet en playgames krijg je epileptische aanvallen ...ad so on and so on ....
Als ik het zo vertel is het juist om je te laten inzien dat het nu helemaal de spuigaten uitloopt en zo ook niet verder kan .quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:17 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Volgens mij sta je er echt helemaal niet bij stil hoe zwaar het leven toen was.
Het was niet alleen maar "over de groene velden huppelen in het zonnetje" hoor,
het was voornamelijk proberen voor zonsondergang je eten bij elkaar te sprokkelen terwijl het 3 graden boven nul was en je ledematen er bijna afvroren.
Als ik moet kiezen tussen bevriezen in een bontvelletje of lekker nu leven,quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:21 schreef totsy het volgende:
[..]
Als ik het zo vertel is het juist om je te laten inzien dat het nu helemaal de spuigaten uitloopt en zo ook niet verder kan .
Hopelijk besef je dat eens in plaats van te zitten miereneuken .![]()
leven zoals een luxetrutje met weinig spirituele inhoud , dat hebben die" illuminati's" dolgraag en verlangen ze van jou .quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:31 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen bevriezen in een bontvelletje of lekker nu leven,
met mn internet en ov-jaarkaart, electrische deken, magnetron etc.,
dan kies ik toch echt voor nu.
Het loopt helemaal niet de spuigaten uit, het gaat prima zo.
Je moet je niet zo aanstellen
Waarom heb ik weinig spirituele inhoud ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:08 schreef totsy het volgende:
[..]
leven zoals een luxetrutje met weinig spirituele inhoud , dat hebben die" illuminati's" dolgraag en verlangen ze van jou .
En daar beantwoord jij dus aan .![]()
![]()
Precies wat ik al dacht, je hebt zelfs geen flauw idee wat spiritualiteit inhoudtquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:27 schreef totsy het volgende:
Ha ha ..dus jij weet meer an een ander , goed zo .![]()
Dat is al de basis van niet -spiritualiteit .
En sterk Ego hebbend , en uitsluiten,d p het materiele gericht zijn .![]()
Daar heb ik van jou nog niets over gehoord .Ook niet over de zin van het leven .quote:En hoe ik nadenk over het onstaan van alles, de toekomst, en waarom we hier zijn - daar weet jij niks van, dus daar kun jij niet eens een oordeel over vellen.
Omdat ik het niet nodig vind om daarover te praten, omdat dat voor iedereen persoonlijk is.quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:42 schreef totsy het volgende:
Kiteless
[..]
Daar heb ik van jou nog niets over gehoord .Ook niet over de zin van het leven .
Uitsluitend wat anderen vertellen afbreken tot nog toe .![]()
Voor jou is speciaal zijn = spiritueel zijn .quote:Totsy, je bent niet speciaal of spiritueel omdat je in atlantis,...
Ja , geheimhouderij is leuk : en dan maar zeggen dat je alles weet .quote:Omdat ik het niet nodig vind om daarover te praten, omdat dat voor iedereen persoonlijk is
quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:52 schreef totsy het volgende:
[..]
Voor jou is speciaal zijn = spitritueel zijn .
Mooi betrapt Kiteless: je kent er héél veel van .
Doe je maskertje maar weer aan .![]()
Je snapt het echt niet he ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:55 schreef totsy het volgende:
[..]
Ja , geheimhouderij is leuk : en dat zeggen dat je alles weet .![]()
jij vraagt je niet eens af "het waarom van alles" omdat je verzopen bent geraakt in het skeptische denkerswereldje .quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:59 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik zeg dat er iets is waarover ik het onnodig / onzinnig vind om uit te weiden, dat zijn zaken als het waarom van alles.
Ik begin me steeds meer af te vragen of je expres posts verkeerd interpreteert of dat je gewoon echt niet zo snugger bent
Ben je nou echt zo dom als je je voordoet ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:03 schreef totsy het volgende:
[..]
jij vraagt je niet eens af "het waarom van alles" omdat je verzopen bent geraakt in het skeptische denkerswereldje .
Zal ik het zo zeggen ?![]()
Argumenten ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:59 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Dingen waar we wel over kunnen discussieren zijn mensen die plaatjes uit boeken knippen om er geest-foto's mee te maken, ufo's, mensen die met geesten (beweren te) praten etc.
Dat kunnen we namelijk doen op basis van argumenten.
Ik begin me steeds meer af te vragen of je expres posts verkeerd interpreteert of dat je gewoon echt niet zo snugger bent
Lees jij eens wat boeken over filosofie, psychologie, natuurkunde en scheikunde;quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:16 schreef totsy het volgende:
[..]
Argumenten ?
Die heb jij niet eens![]()
Lees jijzelf eerst eens een 100 tal boeken oa over esoterie, antroposofie ,zoals ik al jaren r doe in plaats van met skeptishe rommel en leugenachtige artikelltjes af te komen .
Dan kunnen wij over een 20 tal jaren eens serieus discussieren daarover
![]()
dank je .quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:18 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Voorlopig ben jij de enige die nog geen argument heeft aangedragen in 6 pagina's,
en de enige die elke serieuze poging tot discussie heeft gesaboteerd met domme cirkelredeneringen en drogredeneringen
Ik zal dit maar lezen als eenquote:
Ik wil geen "dom denkend wetenschapstrutje" als jij zijn, maar heb ook aan de unief mijn broek versleten, zeker weten .quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:21 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik zal dit maar lezen als een
"klopt, ik heb m'n vmbo niet afgemaakt en ik heb geen idee waar ik het over heb"
Op je knieen zitten schoonmaken ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:26 schreef totsy het volgende:
[..]
Ik wil geen "dom denkend wetenschapstrutje" als jij zijn, maar heb ook aan de unief mijn broek versleten, zeker weten .![]()
Ik probeer al tijden ook maar iets van onderbouwing of argumenten uit totsy te krijgen,quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Zeg, Totsy en Kiteless, stop er eens mee![]()
Elkaar voor vanalles uitmaken is wel erg off-topic en erg kinderachtig.
Dus afgelopen nu![]()
miisch ben jij toch maar een pornosexgodin zoals uit je avatar bijkt.en is je niveau niet veel hogerquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:07 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik probeer al tijden ook maar iets van onderbouwing of argumenten uit totsy te krijgen,
maar een zinnige discussie is er simpelweg niet uit te krijgen...
Als je met argumenten aankomt is het antwoord simpelweg dat je een stomme skepper bent,
als je om argumenten vraagt ben je goddeloos, wordt de vraag genegeerd of begint ie weer heel ergens anders over.
Het is alsof je met een kleuter zit te discussieren, met als enige verschil dat een kleuter vaak wel doorheeft dat ie zich aanstelt...
Whatever, het topic is toch al dood nu
Nou ja, typisch voorbeeld van "montage", de uitspraak is denk ik nogal uit z'n verband gerukt.quote:Op zondag 18 februari 2007 21:36 schreef Aventura het volgende:
'Ik ben helemaal niet getraind op dit soort tests'
KRO: 'Wat is dan uw specialiteit'?
'Ik kan andere dimensies waarnemen. Ik zie engelen, ik zie kaboutertjes, ik zie elfjes'.![]()
![]()
Ah gelukkig, jij bent er ook weer om ons scherp te houdenquote:Op maandag 19 februari 2007 09:51 schreef L.Denninger het volgende:
Wat een stelletje fantasten bij elkaar zeg
Ik vond zelf dat het net andersom leek eerlijk gezegd.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:19 schreef onemangang het volgende:
Vervelende van de opzet van dit programma is dat de programmamakers geloven in het bestaan van een 'zesde zintuig'.
Wou je me tegenspreken dan ? Heb je het programma gisteren wel gezien ?quote:Op maandag 19 februari 2007 10:47 schreef maedel het volgende:
[..]
Ah gelukkig, jij bent er ook weer om ons scherp te houden![]()
Hey, je moet het programma niet de schuld geven van het falen van de 'mediums' hequote:Ik vond zelf dat het net andersom leek eerlijk gezegd.
Ja, ik heb het gezien. En die portemonnee door een plastic zak heen levert niet veel op nee. Het huis des te meer. Sorry, maar ik vond dat er best zinnige dingen gezegd werden.quote:Op maandag 19 februari 2007 10:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wou je me tegenspreken dan ? Heb je het programma gisteren wel gezien ?
10 mediums, die hetzelfde voorwerp in handen krijgen, en allemaal verzinnen ze er een ander verhaal bij...
Maar nee, het is heus spiritueel ingegeven hoor, het zijn heus geen hersenspinsels.
[..]
Hey, je moet het programma niet de schuld geven van het falen van de 'mediums' he
Ja, dat is gewoon beschreven.quote:Op maandag 19 februari 2007 12:47 schreef Aventura het volgende:
Staat dat ergens vast wat dat dan is?
Nou precies, dat vond ik dus fout aan die test.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:38 schreef yozd het volgende:
Dus: waarom zouden die paranormale mensen meteen die liquidatie door moeten krijgen en niet iets anders wat er in het verleden is gebeurd?
Maar ze 'rekenden' die andere waarnemingen ook 'goed', hoor. Anders zou bv. dat roodharige meisje niet doorgegaan zijn. Maar inderdaad, de programmamakers stuurden wel aan op die fusillering.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:38 schreef yozd het volgende:
Ik weet niet echt wat ik moet denken van al dat paranormale gedoe, maar stel dat het bestaat, dan heb ik een vraag over het volgende: sommigen van die deelnemers stonden bij dat huis en "kregen door" dat er daar iets ergs gebeurd was. Dat er iemand doodgeschoten is tijdens de Tweede Wereldoorlog. Waarom krijgen ze dat door en niet iets wat 2 jaar geleden daar gebeurd is? Of 100 jaar geleden? 1 vrouw kreeg dacht ik iets door over een meisje en een fiets en volgens die oudere man die er bij stond, kon dat het verhaal zijn van een meisje wat daar ergens 30 jaar geleden was gevonden (vermoord).
Er zat ook iemand helemaal "op het verkeerde spoor". Die zag een of andere trouwerij ofzo. Misschien is dat daar ook wel gebeurd, maar dan in een andere tijd?
Dus: waarom zouden die paranormale mensen meteen die liquidatie door moeten krijgen en niet iets anders wat er in het verleden is gebeurd?
Goed punt. Hieruit kan je al concluderen dat het merendeel van de deelnemers gewoon zat te gokken naar aanleiding van wat ze al wisten. Is gemakkelijker dan je zou denken. Men krijgt een oude herenportemonnee (conclusie: het gaat om één man) "ik voel een oude man", men ziet een vooroorlogs huis "speelde het zich af in de tweede wereldoorlog", men zei dat er iets ergs is gebeurt "ik zie bloed en hoor een gil"quote:Op maandag 19 februari 2007 15:38 schreef yozd het volgende:
Ik weet niet echt wat ik moet denken van al dat paranormale gedoe, maar stel dat het bestaat, dan heb ik een vraag over het volgende: sommigen van die deelnemers stonden bij dat huis en "kregen door" dat er daar iets ergs gebeurd was. Dat er iemand doodgeschoten is tijdens de Tweede Wereldoorlog. Waarom krijgen ze dat door en niet iets wat 2 jaar geleden daar gebeurd is? Of 100 jaar geleden? 1 vrouw kreeg dacht ik iets door over een meisje en een fiets en volgens die oudere man die er bij stond, kon dat het verhaal zijn van een meisje wat daar ergens 30 jaar geleden was gevonden (vermoord).
Er zat ook iemand helemaal "op het verkeerde spoor". Die zag een of andere trouwerij ofzo. Misschien is dat daar ook wel gebeurd, maar dan in een andere tijd?
Ik kan me eerlijk gezegd wel iets belangrijkers voorstellen dan de gave om dat te voorspellen.quote:Op maandag 19 februari 2007 20:43 schreef onemangang het volgende:
Erg grappig vond ik trouwens de enveloppen aan het einde: geen enkele 'paranormaal' leek met zekerheid te kunnen zeggen of daar een rood of een groen papiertje in zat.![]()
Er was er één die een rood kaartje kreeg en daarop iets zei als "dat had ik niet verwacht". Hehe, meteen een bevestiging dacht ik meteenquote:Op maandag 19 februari 2007 20:43 schreef onemangang het volgende:
Erg grappig vond ik trouwens de enveloppen aan het einde: geen enkele 'paranormaal' leek met zekerheid te kunnen zeggen of daar een rood of een groen papiertje in zat.![]()
Haha ja idd. Ik kon me niet aan de indruk ontrekken dat die presentatrice echt geïnstrueerd was om telkens te vragen: "had je het verwacht?", alleen maar om er zo'n grappig momentje te krijgenquote:Op maandag 19 februari 2007 21:47 schreef maedel het volgende:
Er is natuurlijk wel verschil tussen paranormaal begaafd zijn en alwetend orakel zijn
er gaat vast iemand zeggen dat het cold reading wasquote:Op zondag 25 februari 2007 13:39 schreef The_Dogfather het volgende:
ik zit t nu te kijken, ik snap er geen zak van dat die mensen wisten dat er een kickboxer achter t gordijn stond
Je weet toch niet hoe die man bij dat antwoord is gekomen? Wie weet was hij wel heel erg op het goede spoor geholpen. Je kreeg als kijker slechts een uitgeknipt stukje van 5 seconden te zien. Niet erg overtuigend.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:39 schreef The_Dogfather het volgende:
ik zit t nu te kijken, ik snap er geen zak van dat die mensen wisten dat er een kickboxer achter t gordijn stond
Tja, helaas kon je als kijker niet alles zien, maar er was wel duidelijk licht gericht op de man. Doordat hij felle bewegingen maakte zou het kunnen dat je aan de schaduw boven of onder het gordijn dit kon raden uit de felle bewegingen van de schaduw. Bedenk verder dat de meeste mensen wat compleet anders hadden geraden. Dan is er altijd wel een kans dat er eentje het goed heeft. Die ene hoeft daar dan nog geen speciale gave voor te hebben, net zoals dat iemand die de loterij wint niet meer kans had om te winnen als de rest. En tenslotte hebben we hier te maken met een amusementsprogramma...quote:Op zondag 25 februari 2007 13:39 schreef The_Dogfather het volgende:
Whahaha ja dat was inderdaad een gillerquote:Op maandag 26 februari 2007 16:43 schreef JanJanJan het volgende:
Hahaha dat wijf in die parkeergarage!!
"Ik moest dit van hem doen" en dan naar zijn moeder lopen en haar omhelsen![]()
![]()
Wat een oplichters die "paragnosten"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |