Oh, ok, er blijkt iets mis te zijn met mijn eigen referentiekaderquote:Op maandag 20 november 2006 09:13 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dat was een toevoeging aan mijn Idols-argument naar aanleiding van jouw reply daarop![]()
Ik ben er vrijwel zeker van dat het iets idols-achtig wordt.quote:Op maandag 20 november 2006 09:23 schreef maedel het volgende:
[..]
Oh, ok, er blijkt iets mis te zijn met mijn eigen referentiekader
Ik kijk idols e.d. trouwens nooit omdat ik me altijd plaatsvervangend zit te schamen. Ik vind dat dat soort mensen tegen zichzelf beschermd moet worden. Ik hoop van harte dat dat met "het zesde zintuig" niet ook gaat gebeuren. Als het iets idols-achtig wordt ben ik bang dat het ipv een stapje vooruit 6 stappen terug is.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan,quote:Op maandag 20 november 2006 09:46 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ik ben er vrijwel zeker van dat het iets idols-achtig wordt.
Citaat van Prof.Dr. Hans Holzer:
Buitenzintuigelijke waarnemingen zijn van nature spontaan en overwacht.
Men weet nooit van te voren wanneer men zo'n belevenis heeft, men kan niet de tijd voorspellen noch hoe ze zich zullen voordoen en men is niet in staat ze op te wekken.
Voorwaarden die besloten liggen in gene zijde van ons bewustzijn maken dergelijke belevenissen mogelijk, maar onder controle heeft men ze niet.
Een uitzondering wordt gevormd door de kunst van het positief denken, dus een systematische oefening ter ontwikkeling van de eigen parapsychologische aanleg.
De bewuste ervaring zelf kan door niemand zonder meer bestuurd worden.
Hoewel er aan de Duke University jarenlang in het parapsychologische laboratorium succesvol is geexperimenteerd, kunnen werkelijke serieuze en spontaan optredende buitenzintuigelijke belevenissen niet op commando worden herhaald.
Nou ja, er zijn genoeg mensen die beweren het wel onder controle te hebben. (Robert van den Broeke, al die bijlmer-bush-tovenaars, en de rest van de jomanda-achtige personen)quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:57 schreef Mirage het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij helemaal bij aan,
daarom vraag ik mij ook altijd af hoe die mensen dit soort programma's denken te kunnen maken.
En hoe ze dat dan tewerk willen stelligen.
of de stelling voor iedereen opgaat... dat probeer ik dus te peilen als ik vraag naar "hoe je er toe komt" en dat soort vragen (zoals ik http eerder in dit topic ook stelde)quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:29 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn genoeg mensen die beweren het wel onder controle te hebben. (Robert van den Broeke, al die bijlmer-bush-tovenaars, en de rest van de jomanda-achtige personen)
De tv-makers gaan hier dus niet de mist in, maar die mensen die beweren het onder controle te hebben.
Dat, of de stelling klopt niet.
als het al semi wetenschappelijk is , wat wordt er dan daadwerkelijk bewezen?quote:Op donderdag 14 december 2006 10:44 schreef Farida het volgende:
De opzet is dus een semi wetenschappelijk programma met de vraag; bestaat het 6e zintuig?
En in de komende 9 afleveringen kan men daar zijn visie over maken lijkt mij.
Als jij het wel kunt meld je dan hier even www.verkenuwgeest.nlquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:45 schreef ronald-online het volgende:
als prof Dr Hans Holzer gelijk heeft met zijn bewering dat buitenzintuiglijke waarnemingen spontaan en onverwacht zijn , dan begrijp ik niet waarom ik maar 2 seconden nodig heb om een waarneming te doen.
dan snap ik ook niet hoe het kan dat zaal psychometrie (telepathie) beoefend word.
wat doen dan al die zieners op een info beurs.
wachten ze soms op een spontane ingeving ? bij ieder willekeurig persoon die bij hun aan tafel aanschuift ?
ik weet uit ervaring van niet .
wil ik niets zien dan zie ik niets , wil ik wel iets zien dan is het aan mijn instelling te wijten dat ik informatie buitenzintuiglijk vergaar.
Wat houd dat spreekverbod dan precies in?quote:Op donderdag 14 december 2006 10:44 schreef Farida het volgende:
Net als liesbeth, gaf ook ik me op voor t programma waarvan de opnames inmiddels in volle gang zijn.Inmiddels ben ik afgevallen en lig eruit. Ik kan jullie met de hand op het hart verzekeren dat niets van de testen die gedaan worden doorgestoken kaart is. Overal lopen waarnemers rond wat idd zoals ik hierboven al ergens las, de druk erg groot maakt.
Mijn insteek om mee te doen aan dit programma was niet omdat ik mezelf wil bewijzen of met mn kop op tv wil, maar om te laten zien dat je geen contact met kaboutertjes of andersoortig "zweverig" moet zijn, om je 6e zintuig te gebruiken.
oftewel; normale mensen die op een normale manier omgaan met spirituele/paranormale zaken, dat was mijn motivatie.
Helaas hebben de deelnemers(en ex deelnemers) een spreekverbod, wat het erg moeilijk maakt om op dingen in te gaan. dit zegt dus niets over de deelnemers maar meer over hun contract lijkt me.
De opzet is dus een semi wetenschappelijk programma met de vraag; bestaat het 6e zintuig?
En in de komende 9 afleveringen kan men daar zijn visie over maken lijkt mij.
Dit soort programma,s spreekt mij persoonlijk meer aan dan een amerikaans medium naar nederland halen die met behulp van een bord met letters vraagt; is het Jo, is het jop, is het johan, om vervolgens bij joke te roepen; dan hoorde ik t goed, joke is hier!!
de vragen waren idd niet bijster logisch oid. wel denk ik dat je als makers van een programma adhv reacties op dit soort vragen al een groot aantal evt deelnemers kunt skippen of uitnodigen.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:20 schreef ronald-online het volgende:
ik heb heel even gekeken en zag al 1 vraag die ik onzinnig vind.
namelijk.
geloof je in krachten van heksen en voodoo .( zo is de stelling ongeveer van de vraag)
heel simpel.
het heeft niets met geloven te maken.
ik weet dat rituelen daadwerkelijk uitgewerkt kunnen worden.
dus de test die voorgesteld word is niet correct in opzet en bestaat uit viva-story-margriet vragen die iedereen kan verzinnen.
Dit gaat over de link die ik gaf?quote:Op donderdag 14 december 2006 11:20 schreef ronald-online het volgende:
ik heb heel even gekeken en zag al 1 vraag die ik onzinnig vind.
namelijk.
geloof je in krachten van heksen en voodoo .( zo is de stelling ongeveer van de vraag)
heel simpel.
het heeft niets met geloven te maken.
ik weet dat rituelen daadwerkelijk uitgewerkt kunnen worden.
dus de test die voorgesteld word is niet correct in opzet en bestaat uit viva-story-margriet vragen die iedereen kan verzinnen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat al die anderen op infobeurzen mij nog nooit hebben kunnen overtuigen van hun kunnen.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:39 schreef ronald-online het volgende:
heb ik al gedaan.
net zoals al die andere die op infobeurzen staan en het zelfde kunstje uithalen .
of kunnen die het ook niet op commando.(lees mijn commentaar op dr Holzer nog maar eens).
Nee hoor, er is nergens in het artikel gezegd dat persoon X een charlatan is. Het enige wat er in het artikel aangemerkt wordt zijn zwakke punten in het programma zoals het op tv getoond wordt. Daar was genoeg op aan te merken. Dat maakt dat Skepsis het programma aanmerkt als "louter amusement", aangezien de het programma op wetenschappelijke grond door de mand valt. Dat is zeker geen fout van Liesbeth, maar van de programmamakers, die wel impliciet aangeven dat het hier om een bewijsvoerend programma gaat.quote:Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef Farida het volgende:
liesbeth bv is door skepsis afgerekend als een charlatan, omdat ze aanvoerden dat de auto open was wat men toevallig vond etc etc.
Liesbeth moet zichzelf verdedigen terwijl elk normaal denken mens enigszinds begrijpt dat het hier tv betreft en men dus shots uitkiest om tijd te winnen. verkeerd geplakt en gemonteerd lijkt mij, maar niets van doen met liesbeth op dat moment?
dan zijn we het eensquote:Op donderdag 14 december 2006 11:49 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Nee hoor, er is nergens in het artikel gezegd dat persoon X een charlatan is. Het enige wat er in het artikel aangemerkt wordt zijn zwakke punten in het programma zoals het op tv getoond wordt. Daar was genoeg op aan te merken. Dat maakt dat Skepsis het programma aanmerkt als "louter amusement", aangezien de het programma op wetenschappelijke grond door de mand valt. Dat is zeker geen fout van Liesbeth, maar van de programmamakers, die wel impliciet aangeven dat het hier om een bewijsvoerend programma gaat.
Preciesquote:Op donderdag 14 december 2006 11:51 schreef ronald-online het volgende:
lilith-wicca
heb je volledig gelijk in. er zitten ook een heleboel blije figuren bij.
totdat het tegendeel word bewezen.
ik gun het je van harte dat je het ooit eens meemaakt.
en als je het dan eens volledig doorleeft . veranderd je kijk op het leven drastisch.
(maar volgens mij weet jij dat allang)
Expliciet (uitgesproken) inderdaad niet.quote:Op donderdag 14 december 2006 13:26 schreef Farida het volgende:
[..]
dan zijn we het eens
overigens wist ik niet dat de progamma makers impliciet aangeven dat het om een bewijsvoerend programma gaat.?
Ik heb alleen in de uitzending zowel op internet de vraag gelezen; 'beschikt u over een 6e zintuig, en bestaat er zoiets als een 6e zintuig?'. en dat is wat ze middels het programma uit willen zoeken cq laten zien...............dat was mijn interpretatie van dat gegeven althans
Ik heb altijd het idee dat mensen dit soort lessen gaan volgen omdat ze ergens (misschien onbewust) wel degelijk weten dat ze eerst zich zelf moeten "helpen" voordat ze andere mensen kunnen helpen.quote:Op donderdag 14 december 2006 14:38 schreef Farida het volgende:
[quote]Op donderdag 14 december 2006 14:03 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Kijk, de stelling is dat mensen gaves hebben meegekregen om hun medemens te helpen.
[/quote
denk jij dat echt? dat als je een gave blijkt te hebben , het de bedoeling is om anderen te helpen?
dat is nl ook het standaard antwoordt als ik vraag waarom iemand mijn lessen wil volgens in int. ontwikkeling; ik wil andere mensen helpen!!!!!
Bij doorvragen loop ik dan nl steevast aan tegen t feit dat wat men buiten zichzelf zoekt belangrijker is, nl anderen helpen.
De vraag hoe help ik mijzelf, daar lijkt (als ik me even richt op mijn woon en werkomgeving) nauwelijks of niet over nagedacht.
Ik vindt er nl wel eens iets engs aan kleven, al die zogenaamde helpers, die die ander wel even gaan helpen!
daar kan ik me helemaal in vindenquote:Op donderdag 14 december 2006 15:04 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Eigenlijk bewijst het programma alleen maar wie van de kandidaten de proeven het beste doorstaat.
En?quote:Op maandag 20 november 2006 01:34 schreef http het volgende:
Sorry ik ken het werk van Derren Brown niet, heb hem opgezocht bij Google en ga mij er in verdiepen! A.s Zondag gaan wij door met het zesde zintuig met nieuwe testen en nieuwe mensen die zich aangemeld hebben 300 stuks! Spannend.
Ik zie niet in waarom dat erg is ?quote:Op donderdag 14 december 2006 14:08 schreef totsy het volgende:
dat is nu juist zo erg , dat mensen zo gaan denken![]()
Ja, maar de etenschap zoals ze nu functioneert kan toch niet alles bewijzen, en sommige zaken zijn nodig (die niet kunnen bewezen worden ) om vooruit te geraken.Daarom boert de wetenschapeiegenlijk op een niet ehtische manier achteruit.Kijk maar naar genenmanipulatie bij gewassen enz ...en wie heeft het voor het zeggen : de grote financiele groepen .quote:Op maandag 18 december 2006 21:56 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat erg is ?
In tegenstelling tot wat sommige 'spiritueel ingestelde' mensen schijnen te denken is de wetenschap er om de mensheid vooruit te helpen.
Door uit te vinden hoe en waarom dingen werken, heb je er meer controle over en kun je ze nuttiger toepassen.
Geloof het of niet, niet alle wetenschappers willen alles "geheim houden om geld te verdienen" hoor,
de meeste willen gewoon hun steentje bijdragen aan het meer te weten komen over hoe de wereld in elkaar steekt - maar wel op de meest verantwoorde manier.
Helaas weten we uit ervaring dat er altijd mensen zullen zijn die misbruik maken van andere mensen, voor persoonlijk gewin (of dat nou financieel is of uit een soort ego-streling - "zie mij eens speciaal zijn !").
Dus lijkt het mij juist wenselijk om niet alles en iedereen zomaar te geloven - als ik zeg dat ik jouw zieke kind kan genezen en ik vraag daar 40 euro per consult voor, dan is het fijn om te weten of het ook echt nut heeft, of dat ik gewoon probeer financieel een slaatje te slaan uit jouw problemen.
Ook niet alle wetenschappers zijn te vertrouwen natuurlijk, er zijn er genoeg geweest die ook de meest fantastische claims maakten maar later charlatans bleken te zijn.
Daaruit blijk naar mijn mening nog meer het belang van goede onderzoeksmethodes, 'peer review' en reproduceerbaarheid.
Er is niks raars aan om niet alles te geloven, en het is nuttig om dingen te onderzoeken.
En niet iedereen is even goed in onderzoeken - veel mensen (ook veel wetenschappers) zijn geneigd om resultaten zo uit te leggen dat ze in hun eigen straatje / geloof-systeem passen.
Daarom is het juist zaak om de onderzoeken zo neutraal mogelijk op te stellen, en met zoveel mogelijk data te werken.
Veel wetenschappelijke studies besteden daarom juist veel tijd aan het uitleggen van onderzoeksmethodes, statistiek etc.
Nee, 500 jaar geleden kon de wetenschap electriciteit ook niet bewijzen.quote:Op maandag 18 december 2006 23:34 schreef totsy het volgende:
[..]
Ja, maar de etenschap zoals ze nu functioneert kan toch niet alles bewijzen
zeggen dat iets niet bewezen kan worden is het bijltje er bij neer gooien.quote:en sommige zaken zijn nodig (die niet kunnen bewezen worden ) om vooruit te geraken.
Ik zei dus al, het punt dat er soms iets verkeerd gaat, of er iemand tussen zit die minder goede bedoelingen heeft, is toch geen reden om er maar helemaal vanaf te zien ?quote:Daarom boert de wetenschapeiegenlijk op een niet ehtische manier achteruit.Kijk maar naar genenmanipulatie bij gewassen enz ...en wie heeft het voor het zeggen : de grote financiele groepen .![]()
Wat een domme uitspraak.quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:43 schreef totsy het volgende:
ten eerste:
alles is niet ontdekt door de wetenschap .(Einstein was een mysticus.)
Dat laatste is een subjectieve mening, vraag het een voormalig kanker-patient of iemand met een pacemaker en die zal het niet met je eens zijn.quote:het toepassen van al die dingen heeft evenzeer zijn nadelen (zelfs meer) .
Dat is al helemaal zo subjectief als maar zijn kan, dat telt alleen als je gelooft in de absurde verhalen van een jongen met zware psychische problemen die aantoonbaar vaker verhalen heeft verteld die zwaar verdacht zijn, en op geen enkele basis bewezen zijn of met argumenten te staven zijn.quote:ze evolueert te snel ism het spirituele ontwikkelingsniveau van mensen die daarmee moeten omgaan .Aan RvdB zijn verhaal zie je bijv dat medicijnen niet nodig waren om hem te genezen .Ze werden verbrand door de wezens waarmee hij in kontakt staat .
Wederom subjectief, jij zegt dat dat zo is, ik zeg van niet.quote:Als die wetenschap (van jou) , hier dus de geneeskunde deze 'paranormale factor 'niet erkent dan gaat ze fout. En dat doet zij .
Punt 1 begrijp je het duidelijk niet helemaal (het gaat niet om de ziel, maar om fysieke / hormonale aandoeningen die bestreden kunnen worden).quote:Onlangs kwam oa op tv dat men iets nieuws gevonden had : hersenen zou gaan bestralen omdat de neurologen zijn gaan denken dat de ziel huist in de hersenen , en daar dan ook goed en kwaad zitten, en men zo gevangenen en bandieten tot 'betere' mensen kan gaan maken .Zie je het gevaar hiervan waar men aan het naartoe gaan is ?
Dat is hun eigen keuze, als jij niet behandeld wilt worden en accepteert dat je dan dus sterft moet je dat zelf weten.quote:Idem met bestralingen voor kanker .Vele mensen zien dit in en weigeren .
Als je het hebt over 'wetenschap' (of je er nou intuitief voorzet of niet) betekent dat simpelweg dat het controleerbaar moet zijn, kortom dan heb je het over gewone wetenschap.quote:Intuiteve wetenschap is de basis voor een geslaagde mensheid en daar zijn wij nog verre van .
Als je dat echt gelooft zou ik zeggen - kom van je luie togus en doe er wat aan !quote:Een technische maatschappy, zals de onze , met financiele machthebbers, die is gedwongen fout te gaan en zichzelf te vernietigen .![]()
Hop, en weer durft totsy niet te discussieren op basis van argumentenquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:43 schreef totsy het volgende:
Alles naar je toetrekken onder het mom van 'wetenschap' is gemakkelijk .
De alternatievelingen de kop indrukken (zoals Robbert) is ook gemakkelijk .
De plak zwaaien is het ook .
Weet je wat ik doe met zulke mensen : dit:
[afbeelding]
en ook met jou visie over wetenschap .
Dus ik begrijp hieruit dat jij er tegen bent, dus jij hebt geen telefoon,quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:57 schreef totsy het volgende:
Ik hoef geen synthetische kleding, om in een berandende toorts te veranderen .
Van GSM gaan je hersenen koken .
Van internet en playgames krijg je epileptische aanvallen ...ad so on and so on ....
Door hun massale geldhonger (het zijn hongerige geldwolven) blijven ze maar van al die snertdinges bijmaken, en schudden ze onze zakken leeg .
En dit in alle takken: geneeskunde , enz ...
de hufters.![]()
Je kunt alles doen ,maar ook op een andere wijze : een mensvriendelijke biologische manier , en met mate .quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:01 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Dus ik begrijp hieruit dat jij er tegen bent, dus jij hebt geen telefoon,
geen internet (),
je gaat nooit met de trein/auto of bus,
je hebt geen sportschoenen of (half)synthetische kleding,
je poetst je tanden niet met tandpasta,
je gebruikt geen medicijnen en zult nooit naar de dokter of het ziekenhuis gaan,
etc... ?
leuter toch niet zo zielig ventje
En dan mag jij me vertellen hoe we dat gaan bereiken : van binnenuit de industrie,quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:04 schreef totsy het volgende:
[..]
Je kunt alles doen ,maar ook op een andere wijze : een mensvriendelijke biologische manier , en met mate
Ja mind-control en dan kunnen ze ons besturen net zoals de aliens van planeet toetoet-delta-zeven !quote:Niet door brainwashing .<En heel veel waar ze nu mee bezig zijn is gewoon niet nodig en zelf nefast .
Binnenkort lopen wij allen met eeen chip in ons lijf :controle van de emoties zoals de greys .![]()
Indijken van die milieuverpestende industrie, en wederom het land op ! Met paard en karquote:Op dinsdag 19 december 2006 13:10 schreef Kiteless het volgende:
[..]
En dan mag jij me vertellen hoe we dat gaan bereiken : van binnenuit de industrie,
of door in een gewaad, gewapend met een takje salie, bij volle maan om een pot heen te rennen terwijl we wat kip offeren.
[..]
Ja mind-control en dan kunnen ze ons besturen net zoals de aliens van planeet toetoet-delta-zeven !
Maar gelukkig hebben we nog de illuminati die met aluminiumfolie pyramides op hun hoofd dapper weerstand bieden met hulp van de Mylons uit het ugha-gebergte van de planeet KharkZeta-Gamma !
Ik zou maar snel een ufo gaan bouwen totsy !
En onthou : "Don't cross the proton-beams, that would be BAD !"
Volgens mij sta je er echt helemaal niet bij stil hoe zwaar het leven toen was.quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:15 schreef totsy het volgende:
[..]
Indijken van die milieuverpestende industrie, en wederom het land op ! Met paard en kar![]()
Heerlijk zoals de druiden het deden , met de ketel en de lepel , roeren in de pot terug naar eertijds .![]()
Jaaahhhh .....
De zweethutten zijn wederom in zwang...weg met die overtollige ballst van negatieve geesten .![]()
dan heb jij veel gebeld en zit je nu met een aanval achter je pc en zul je toch gebruik moeten maken van geneesmiddelen die ontwikkled werden door wetenschap.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:57 schreef totsy het volgende:
Van GSM gaan je hersenen koken .
Van internet en playgames krijg je epileptische aanvallen ...ad so on and so on ....
Als ik het zo vertel is het juist om je te laten inzien dat het nu helemaal de spuigaten uitloopt en zo ook niet verder kan .quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:17 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Volgens mij sta je er echt helemaal niet bij stil hoe zwaar het leven toen was.
Het was niet alleen maar "over de groene velden huppelen in het zonnetje" hoor,
het was voornamelijk proberen voor zonsondergang je eten bij elkaar te sprokkelen terwijl het 3 graden boven nul was en je ledematen er bijna afvroren.
Als ik moet kiezen tussen bevriezen in een bontvelletje of lekker nu leven,quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:21 schreef totsy het volgende:
[..]
Als ik het zo vertel is het juist om je te laten inzien dat het nu helemaal de spuigaten uitloopt en zo ook niet verder kan .
Hopelijk besef je dat eens in plaats van te zitten miereneuken .![]()
leven zoals een luxetrutje met weinig spirituele inhoud , dat hebben die" illuminati's" dolgraag en verlangen ze van jou .quote:Op dinsdag 19 december 2006 13:31 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen bevriezen in een bontvelletje of lekker nu leven,
met mn internet en ov-jaarkaart, electrische deken, magnetron etc.,
dan kies ik toch echt voor nu.
Het loopt helemaal niet de spuigaten uit, het gaat prima zo.
Je moet je niet zo aanstellen
Waarom heb ik weinig spirituele inhoud ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 16:08 schreef totsy het volgende:
[..]
leven zoals een luxetrutje met weinig spirituele inhoud , dat hebben die" illuminati's" dolgraag en verlangen ze van jou .
En daar beantwoord jij dus aan .![]()
![]()
Precies wat ik al dacht, je hebt zelfs geen flauw idee wat spiritualiteit inhoudtquote:Op dinsdag 19 december 2006 16:27 schreef totsy het volgende:
Ha ha ..dus jij weet meer an een ander , goed zo .![]()
Dat is al de basis van niet -spiritualiteit .
En sterk Ego hebbend , en uitsluiten,d p het materiele gericht zijn .![]()
Daar heb ik van jou nog niets over gehoord .Ook niet over de zin van het leven .quote:En hoe ik nadenk over het onstaan van alles, de toekomst, en waarom we hier zijn - daar weet jij niks van, dus daar kun jij niet eens een oordeel over vellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |