Lach zequote:Op woensdag 8 november 2006 16:43 schreef -skippybal- het volgende:
Mooi! Ik heb wel zin om vanavond even (uit) te lachen
Ach jij gelooft er in, ik niet. Jij kan lachen om Jim Carey, ik niet.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Afwachten
Ik hoop dat ze moeilijke testen geven. Ik zal niet lachen zoals skippybal, is het een slecht programma dan kun je beter huilen. Ik zal teleurgesteld zijn in het programma. Lachen slaat nergens op.
Ieder zijn eigen dingquote:Op woensdag 8 november 2006 16:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ach jij gelooft er in, ik niet. Jij kan lachen om Jim Carey, ik niet.
Ik bedoelde dus ook in het fenomeen zesde zintuig. Niet persé dit programma.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen ding
Wie zegt dat ik in dat programma geloof??? Heb je mij dat horen beweren? Je moet niet zelf aanvullingen doen.
Ik geloof zeker erin. Maar niet zomaar bij ieder mens.
Ahzoquote:Op woensdag 8 november 2006 16:56 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus ook in het fenomeen zesde zintuig. Niet persé dit programma.
Waarom wil je alles wetenschappelijk bewezen zien? Denk je dat de wetenschap alles wetend is?quote:Op woensdag 8 november 2006 17:03 schreef -skippybal- het volgende:
Ik geloof niet zo snel in dingen als er geen (wetenschappelijk) bewijs voor is of bewijzen die niet zijn te weerleggen![]()
Het wedstrijd-element zit mij dus ook dwars. Straks krijgt de winnaar nog een vakantie-reis aangebodenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:05 schreef maedel het volgende:
Nou, ik ga er in ieder geval ook even voor zitten. Het lijkt me een boeiend programma, en op zich is het misschien wel een voordeel dat het door de kro gemaakt wordt. Lijkt me iets minder sensatiebelust dan RTL4.
Op zich heb ik wel moeite met mensen die een zesde zintuig hebben en het idee van een wedstrijdelement. Maar, het is wel goed om dit onderwerp weer op tv te hebben (naast medium en ghostwhisperer)
Ik denk wel dat er mensen zijn die dat kunnen, een soort van "intunen" op iemand.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Kun je op bevel je 6e zintuig laten zien? Of moet dat spontaan gebeuren?
Dat hebben ze vast zelf al voorzienquote:Op woensdag 8 november 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het wedstrijd-element zit mij dus ook dwars. Straks krijgt de winnaar nog een vakantie-reis aangeboden
Ok, ik hap wel evenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:13 schreef -skippybal- het volgende:
Je hoeft mij niet te proberen overtuigen hoorGeloof je er in? Goed voor jou!
Zolang je geen concrete bewijzen hebt (en dan bedoel ik ook écht concreet) krijg je mij niet op andere gedachten.
Een bewijs dat bewijst dat het bestaatquote:Op woensdag 8 november 2006 17:16 schreef maedel het volgende:
[..]
Ok, ik hap wel even
Wat zou voor jou een concreet bewijs zijn?
Ja, sorry, maar dat antwoord vind ik ook niet echt waanzinnig wetenschappelijk verantwoordquote:Op woensdag 8 november 2006 17:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een bewijs dat bewijst dat het bestaat![]()
Jaja en zo kan je deze non-discussie heeeeeeul lang gaan houdenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:19 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar dat antwoord vind ik ook niet echt waanzinnig wetenschappelijk verantwoord
Over mensen die alles op de wetenschap gooien. Dat zijn onwetende mensen. Mensen die zelf niet experimenteren.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:11 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er mensen zijn die dat kunnen, een soort van "intunen" op iemand.
De discussie "wetenschappelijk bewezen", daar heb ik het eerlijk gezegd wel mee gehad
De wetenschap is een totaal andere wereld dan de spirituele.
Een begin is al wanneer het experiment in triplo kan worden uitgevoerd met gelijk resultaatquote:Op woensdag 8 november 2006 17:19 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar dat antwoord vind ik ook niet echt waanzinnig wetenschappelijk verantwoord
Jij probeert toch ook mij te overtuigenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:13 schreef -skippybal- het volgende:
Je hoeft mij niet te proberen overtuigen hoorGeloof je er in? Goed voor jou!
Zolang je geen concrete bewijzen hebt (en dan bedoel ik ook écht concreet) krijg je mij niet op andere gedachten.
En nee, de wetenschap is niet alwetend, maar als iets wetenschappelijk is bewezen heb ik meer reden om iets als waarheid te zien dan wanneer dan niet zo is.
Bewijs altijdquote:Op woensdag 8 november 2006 17:34 schreef -skippybal- het volgende:
Ik probeer jou helemaal niet te overtuigen. Ik weet toch wel dat dat niet gaat lukken![]()
Als mensen daarin geloven, ze doen maar. Maar dan moeten ze niet zeggen dat mensen die daar niet in geloven wegens gebrek aan concreet bewijs "bang zijn om buiten kaders te denken".
Doet me een beetje denken aan die 9/11 truth extremisten. Iedereen die anders denkt is onwetend en heeft oogkleppen op![]()
Het zijn geen onwetende mensen, alleen mensen die er een andere gedachtengang op nahouden. Als je jezelf ruimdenkend noemt, moet je niet met deze kreten komen.quote:Over mensen die alles op de wetenschap gooien. Dat zijn onwetende mensen. Mensen die zelf niet experimenteren.
Een beetje wetenschapper denkt ook buiten kaders, dus dat is niet alleen weggelegd voor mensen die 'paranormaal' zeggen te zijn.quote:Mensen die bang zijn om buiten kaders te denken maar daar gaat het hier niet om.
Veel van wat daar te zien is, is voor sommige mensen onbereikbaar maar heeft wel hun interesse. Het heeft dus niet te maken met niet zelf op onderzoek willen uitgaanquote:Sommige mensen wachten alleen maar af op de wetenschap, voegen zelf niets toe en kijken de hele dag discovery channel zodat ze zelf niet op onderzoek hoeven uit te gaan.
Het gaat om een mening en die is voor die persoon serieus. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dat doet weinig af aan de mening an sich.quote:Ik vraag me vanzelf af, in hoeverre je die mensen serieus moet nemen zodra ze praten over het paranormale.
En mensen die zeggen in het paranormale te geloven wel?quote:Die mensen hebben nog nooit voor zichzelf een balletje laten rollen ook.
Oordelen staat iedereen vrij. Zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat is er geen probleem. Mensen kunnen het er niet mee eens zijn, maar hoe meer je ertegen ingaat, des te meer weerstand zal je tegenkomen.quote:En dan denken ze vervolgens wel dat ze mogen oordelen en komen ze met wetenschap aanzetten
Daar ben je vrij in om te doen. Mensen die zich niet bezighouden met het paranormale zijn ook vrij om hun mening erover te geven.quote:Ik zie het paranormale zelf als wetenschap dusEn dan is het een zaak dat je zelf proeven blijft doen en blijft experimenteren en dat je jezelf blijft toetsen aan waarheid.
Ik vind het ook een freak-show. Ik zou niet eens meedoen al voer ik gesprekken met de Paus waarbij de Paus op tv gaat zeggen dat hij met dromenvanger gesprekken voert via telepathie.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:44 schreef NanKing het volgende:
Ik ga denk ik wel even kijken al ben ik het niet helemaal met zo'n programma eens.
Het is net de moderne freakshow, even je kunstje laten zien.
Net alsof je iets te bewijzen hebt, dat vind ik jammer.
Ik denk dat de mensen die er aan mee doen last hebben van 'alles willen bewijzen'.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:45 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik vind het ook een freak-show. Ik zou niet eens meedoen al voer ik gesprekken met de Paus waarbij de Paus op tv gaat zeggen dat hij met dromenvanger gesprekken voert via telepathie.
Ik beweer in mijn post ook niet dat mijn mening toegevoegde waarde heeft. Ik reageer alleen op een post van jou waarin mijn mening niet wordt gedeeld.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Je haalt me 10 keer aan en voegt niets toe
Waarom heb je me 10 keer aangehaald met quoten?
Ik zie geen toegevoegde waarde
Je had die moeite beter kunnen besparen en echt iets kunnen toevoegen.
Je probeert mijn woorden te weerleggen in 10 keer quoten en voegt zelf niets toe. Net zoals mensen niets toevoegen die alleen zeuren om bewijs-materiaal. Ze zeuren alleen maar en dat zeuren komt iedere dag terug hier.
Inplaats van te zeuren kunnen ze beter zelf gaan experimenteren met telepathie. Zeuren schiet je niets mee op.
Zelf experimenten uitvoeren dus.
Kloptquote:Op woensdag 8 november 2006 17:46 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die er aan mee doen last hebben van 'alles willen bewijzen'.
De mensen die je wilt overtuigen, overtuig je niet met zo'n programma.
Het ellendige is dat heel veel mensen daar wel om vragen. I.p.v. naar hun intuïtie te luisterenquote:Op woensdag 8 november 2006 17:44 schreef NanKing het volgende:
Net alsof je iets te bewijzen hebt, dat vind ik jammer.
Whateverquote:Op woensdag 8 november 2006 17:48 schreef spliffy het volgende:
[..]
Ik beweer in mijn post ook niet dat mijn mening toegevoegde waarde heeft. Ik reageer alleen op een post van jou waarin mijn mening niet wordt gedeeld.
Ik zeg eerlijk dat ik niet geloof in telepathie, hoewel ik er wel open voor sta. Ik wil het erg graag geloven, maar tot op heden heeft nog niemand me kunnen overtuigen.
Als je dan zo graag toegevoegde waarde wilt zien, had je je eigen post ook beter niet kunnen schrijven. Qua diepgang en originaliteit doen we wat dat betreft niet voor elkaar onder.
Ik heb je slechts 7x gequote, maar dat terzijde.![]()
Poldermodel en democratie enzo...quote:Op woensdag 8 november 2006 17:49 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
In politiek Den Haag hebben ze genoeg commentaar op elkaar geleverd voor de komende 2000 jaar. Al dat commentaar op elkaar in Den Haag heeft ook nog nooit ergens toe geleid.
Kan zijn dat het een b-programma is. Zomaar geloven is niet goed. Als sceptici kun je ook te goedgelovig zijn als het gaat om het weerleggen van feiten net zoals je als gelover te goed gelovig kunt zijn. Niet alles geloven wat je hoort of ziet of leest. Altijd uitgaan van uitzonderingen op de regel. Omdat er altijd een uitzondering op de regel is. Op een populatie van 6,6 miljard heb je altijd 10,000 uitzonderingen. Alleen worden die uitzonderingen nu net niet bestudeerdquote:Op woensdag 8 november 2006 18:02 schreef StupidByNature het volgende:
Dat opbellen is al uitgebreid getest. Conclusie: er was geen enkel opvallend resultaat te bekennen.
Pas geleden nog gezien op NGC: Earth Investigated. Afl: telepathie
http://www.ngc.tv/watch/program_details.aspx?id_program=5039
Ik geloof de paus net zoveel als ieder ander, ben het alleen niet eens met zijn geloofsopvattingenquote:Op woensdag 8 november 2006 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Kan zijn dat het een b-programma is.
Geloof je de Paus ook blindelings? Ik geloof niets zomaar. Ik ga uit van eigen bevindingen. Ik kijk dus zelden tv ook.
quote:Op woensdag 8 november 2006 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Kan zijn dat het een b-programma is. Zomaar geloven is niet goed. Als sceptici kun je ook te goedgelovig zijn als het gaat om het weerleggen van feiten net zoals je als gelover te goed gelovig kunt zien. Niet alles geloven wat je hoort of ziet of leest. Altijd uitgaan van uitzonderingen op de regel. Omdat er altijd een uitzondering op de regel is.
Geloof je de Paus ook blindelings? Ik geloof niets zomaar. Ik ga uit van eigen bevindingen. Ik kijk dus zelden tv ook.
Ook terwijl ik het zelf wel in de gaten hebquote:Op woensdag 8 november 2006 18:08 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Een echt kritisch persoon twijfelt ook aan zijn eigen perceptie. Je houdt jezelf dagelijks voor de gek zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
Dit getuigt van weinig kennis van statistiek. Ooit gehoord van de wet van de grote getallen? Dit is een beetje een klok en klepel-verhaal.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Altijd uitgaan van uitzonderingen op de regel. Omdat er altijd een uitzondering op de regel is. Op een populatie van 6,6 miljard heb je altijd 10,000 uitzonderingen. Alleen worden die uitzonderingen nu net niet bestudeerdDus alle testen zijn dan onbetrouwbaar, omdat je de hele populatie moet testen.
Hoe weet jij dat er onder 6,6 miljard mensen geen uitzondering is? Ik ben heilig ervan overtuigd dat onder 6,6 miljard mensen, mensen zijn die gedachtes kunnen lezen en dat er ook mensen zijn die kunnen bellen zonder telefoon. Waarom???? Omdat het zo is!!! Moet ik bewijzen? Nee!!! Omdat ik daar geen zin in heb. Neem maar van mij aan dat het zo is. Net zoals dieren communiceren met gedachtes kunnen mensen dat vaker ook. Alleen moet je dan ontwikkeld zijn verder.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:18 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Dit getuigt van weinig kennis van statistiek. Ooit gehoord van de wet van de grote getallen? Dit is een beetje een klok en klepel-verhaal.
Verder slaat je zin "Omdat er altijd een uitzondering op de regel is" de plank mis. Dit is gewoon lang niet altijd zo. Je moet er zeker naar zoeken (een uitzondering is belangrijker dan 100 bevestigingen), maar soms is die uitzondering er gewoon niet. Overigens moet je ook uitzoeken of een uitzondering ook ècht een uitzondering is.
Geloof jij in roze onzichtbare konijnen die op Pluto rondhuppelen? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?quote:Op woensdag 8 november 2006 18:16 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan vind ik dat jij dat jij er niet in geloofd terwijl je het zelf niet meemaaktJe gelooft ergens niet in wat je niet kent, je gelooft in niets als je niet gelooft in iets waar je geen ervaring mee hebt. Je gelooft niet erin maar in principe geloof je nergens in. Je baseerd je ongeloof op lucht. Je kunt er ook niet in geloven omdat je er geen ervaring mee hebt. Het hele ongeloof van ongelovigen is gebaseerd op lucht. Omdat ze niet kunnen geloven stelt vanzelf het ongeloof niets voor
Wederom die visieuze circel. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Zoals gebruikelijk is vaker.
Sterke reputatie my ass!!!!! Al heeft iemand een reputatie van staal, dan nog ga ik niet uit van de betrouwbaarheid.
Op gevoel niet...op eigen ervaring en de het overleg daarna. Eerst experimenteren en daarna komen tot een conclusie.
Maar goed, als je nooit blauw hebt gezien, zul je niet weten hoe blauw eruit ziet.
Hier ga ik niet op in.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:24 schreef StupidByNature het volgende:
[..]
Geloof jij in roze onzichtbare konijnen die op Pluto rondhuppelen? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?
Geloof jij dat wanneer je van 10 hoog naar beneden springt zonder hulpmiddelen dat je dan doodgaat? Waarom wel/niet? Je hebt het immers nog niet zelf geprobeerd...
De perceptie van blauw is geen trouwens geen feit, de plaats van de fotonen op een bepaalde golflengte wèl. Dat staat namelijk vast en is door iedereen te meten. Door jou, mij, je moeder, iedereen.
Eieren bestaan wel:quote:Op woensdag 8 november 2006 18:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Als je nooit eieren hebt gegeten kun je ook niet oordelen over de smaak van eieren.
Zoietsquote:Op woensdag 8 november 2006 19:24 schreef Pluto41 het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan aan wal ?![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:15 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik zit vol verbazing te kijken naar de correctheid waarmee die 'moordkamer' beschreven wordt. Ook dat briefje wat in de auto lag is verbazingwekkend. Alle gegevens over die vrouw, leefwijze etc.
Je gaat je haast afvragen of ze toch niet stiekem iets wisten!? Bizar.
Is het populair gebracht of vind je het onzin ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |