Dat eerste denk ik.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Is het populair gebracht of vind je het onzin ?
Eens, ik twijfel er ook niet aan. Al kwam het voor "de goede zaak" wel mooi uit dat ze bijna alles goed hadden. Dat met die bruidsparen voelde ik al fout gaan. Als die toevallig een rothuwelijk hebben zal er weinig sprankelends naar boven komen.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik.
En zoals ik had verwacht te bewijzerig gebracht.
Ik twijfel niet aan de 'gaves' van de mensen die er aan mee doen.
Ja, daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op woensdag 8 november 2006 21:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Eens, ik twijfel er ook niet aan. Al kwam het voor "de goede zaak" wel mooi uit dat ze bijna alles goed hadden. Dat met die bruidsparen voelde ik al fout gaan. Als die toevallig een rothuwelijk hebben zal er weinig sprankelends naar boven komen.
Typische opmerkingen trouwens van de deelnemers bij die koppels
Dus ze willen overtuigen ???quote:Op woensdag 8 november 2006 21:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik.
Er zijn natuurlijk een aantal zaken die een rol spelen. Ze wisten dat ze in een grote stad waren, het zou me niet verbazen als ze wisten dat ze in Amsterdam waren. Volgens mij was Mathilde een heel 'bekend' persoon 30 jaar terug, waardoor het niet vreemd zou zijn als ze de locatie herkenden van foto's uit de krant bijvoorbeeld. Ze wisten dat ze naar een ruimte gingen waar zich iets 'ergs' had afgespeeld.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar het kan haast niet dat ze iets geweten hebben van tevoren. Of iemand van de redactie moet iets hebben doorgespeeld, maar dat kan ik me niet voorstellen. Ze wisten niets, werden geblinddoekt naar de locatie gebracht en alles wat ze hadden was het interieur van de kamer + de envelop.
Ach, te bewijzerig gebracht. In eerdere discussies hier op Fok werd er ook altijd geroepen dat er iemand bij zou moeten zijn die het doorziet wanneer er iemand bedonderd wordt en mensen vooraf helemaal niets zouden mogen weten. Aan die criteria is voldaan. Daarnaast waren het geen mensen die hun brood verdienen met consulten en van dattum.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:29 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik.
En kijkcijfers winnen.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:36 schreef Aventura het volgende:
@ Dromenvanger: omdat juist dit soort dingen makkelijk getruct kunnen worden. En dat wordt op grote schaal gedaan. Vaak voor financieel gewin.
Je kunt het ook zo zien: de intuitieve dames hadden het gewoon goed. Ze voelden aan dat de meeste van die koppels niet goed bij elkaar pasten qua persoonlijkheid. Hoeveel huwelijken zijn er nou waarbij de partners 100% gelukkig zijn en volledig bij elkaar passen en elkaar aanvullen? Bedenk ook dat 1 op de 3 huwelijken strandt.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:31 schreef maedel het volgende:
[..]
Eens, ik twijfel er ook niet aan. Al kwam het voor "de goede zaak" wel mooi uit dat ze bijna alles goed hadden. Dat met die bruidsparen voelde ik al fout gaan. Als die toevallig een rothuwelijk hebben zal er weinig sprankelends naar boven komen.
Typische opmerkingen trouwens van de deelnemers bij die koppels
Dat ben ik dus helemaal met je eensquote:Op woensdag 8 november 2006 21:41 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien: de intuitieve dames hadden het gewoon goed. Ze voelden aan dat de meeste van die koppels niet goed bij elkaar pasten qua persoonlijkheid. Hoeveel huwelijken zijn er nou waarbij de partners 100% gelukkig zijn en volledig bij elkaar passen en elkaar aanvullen? Bedenk ook dat 1 op de 3 huwelijken strandt.
Zwaktebod. Dit was een serieuze vraag. Daarna ook nog op de man spelen. Knap hoor!quote:Op woensdag 8 november 2006 18:26 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hier ga ik niet op in.
Kinderachtige berichten sla ik over
Je voegt ook niets toe, daarom antwoord ik niet. Ik ga alleen in op berichten waar mensen over nagedacht hebben. Geen gelul in de ruimte dus.
Wederom mag jij ook terug komen zodra je wat toe te voegen hebt
Ik ga me niet inspannen zomaar. Ik span me in bij berichten waar ik wat mee kan.
Krijg ik te maken met een bericht dat nergens op slaat, dan bespaar ik me iedere moeite.
Doe maar beter je best voortaan
Zwakste schakel
Als ik zeg dat mensen die geen ervaring hebben met bepaalde zaken niet in staat zijn tot geloven of niet geloven dan is dat een feit. Je bent pas in staat tot geloven als je het zelf hebt meegemaakt, het is dus ook persoonlijk van aard. Maak je het niet mee of experimenteer je niet ermee, dan kun je niet zeggen dat je niet geloofd of dat het niet bestaat. Als je nooit eieren hebt gegeten kun je ook niet oordelen over de smaak van eieren.
Die onzichtbare konijnen van jou mag je in je reet stoppen!!!
Ik ben razend benieuwd wat jij onder wetenschap verstaat. Kun je mij dat duidelijk uitleggen?quote:Op woensdag 8 november 2006 18:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Zoals de wetenschap altijd achter ligtKanker bestaat al zo lang, en de wetenschap kloot nog steeds aan
En dan hoor je hier constant mensen roepen van ...'Hulde wetenschap'
Hoezo hulde wetenschap
Dat vond ik ook jammer. Die persoon in Matilde's kamer had niet gehoeven. Een paar camera's of spiegelglas had ook gekund. Verder vond ik het een leuke en interessante uitzending.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:30 schreef StupidByNature het volgende:
- Alle tests verliepen niet dubbelblind. Je zag bij die autotest de presentarice heftig knikken toen de paragnoste een bepaalde kant uit wees. Dit is erg jammer. Ook bij de kamertest beantwoorde de waarnemer netjes alle vragen die hem gesteld werden (in plaats van te zeggen: dat is toch uw taak om dat te weten? of iets dergelijks).
Een Liesbeth? Ik heb geen Liesbeth gezien?quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:04 schreef ronald-online het volgende:
. Ik vond het wel leuk om te zien hoe een Liesbeth met haar techniek iedereen om de tuin leid. Uit ervaring (voorspel) beredeneer ik dan ook dat ze nog ver zal komen![]()
eerst was er idols , toen de x-factor en nu een wedstrijd voor helderzienden waarvan de organisator niet eens weet hoe en op wat hij moet beoordelen.
Okquote:Op vrijdag 10 november 2006 18:04 schreef ronald-online het volgende:
tja maedel
Volgende keer toch maar eens goed opletten . liesbeth was die mevrouw die huilend de kamer verliet .![]()
Je brengt het wel stellig vind ik...quote:Op vrijdag 10 november 2006 20:56 schreef ronald-online het volgende:
zij krijgt die emoties niet binnen.
ze herkend de emoties.
Het was dan ook met een knipoog bedoeldquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:14 schreef ronald-online het volgende:
dat je me een orakel vind, dat vind ik wel apart.![]()
Sgoed hoorquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:36 schreef ronald-online het volgende:
ík geef dadelijk commentaar ben even weg.
Ja, sorry, maar dan stop ik al met lezen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:15 schreef ronald-online het volgende:
heel grof en simpel gezegd , jouw mening is zwak onderbouwt en mijn stelling niet.
deze rot opmerking even terzijde gelaten .( is niet persoonlijk bedoelt).
Precies deze toon maakte dat ik jou in reactie op je eerste post het "alwetend orakel" noemde.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:50 schreef ronald-online het volgende:
het valt me op dat je alweer niet goed oplet .
Wat voor techniek, specificeer?quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:04 schreef ronald-online het volgende:
. Ik vond het wel leuk om te zien hoe een Liesbeth met haar techniek iedereen om de tuin leid. Uit ervaring (voorspel) beredeneer ik dan ook dat ze nog ver zal komen![]()
* 205_Lacoste mompelt iets over appels en peren.quote:Op zondag 12 november 2006 14:00 schreef http het volgende:
Waarom wordt er nooit skeptisch gedaan over schilders schrijvers, kustenaars die ook vanuit een visie of overgevoeligheid iets presteren, wij als overgevoelige mensen die het op een andere manier neerzetten worden ALTIJD belachelijk gemaakt overal waar wij komen moeten wij onze kunstjes vertonen je wordt altijd verguisd.
Anders lees jij mijn eerdere reacties even... Wel handig als je het topic doorleest voordat je commentaar geeft!? Er is genoeg op die uitzending af te dingen om te zeggen dat dit geen goed bewijs is.quote:Op zondag 12 november 2006 15:48 schreef http het volgende:
dAN HEB JIJ HET PROGRAM NIET GEZIEN? wANT DAAR IS WEL EEN BEWIJS NEERGEZET.
Het wordt als waarheid gepresenteerd over het algemeen, dat roept reacties op. Mensen zijn gevoelig voor bewijs.quote:Op zondag 12 november 2006 15:55 schreef Mirage het volgende:
Dat je iets wat jij ervaart zou moeten kunnen bewijzen voordat je het met anderen deelt is natuurlijk onzin.
De kijker bepaald zelf of hij aanneemt wat hij ziet of dat hij er een andere interpretatie aan geeft.
hoezo in het diepe gegooid ?quote:Op zondag 12 november 2006 16:25 schreef http het volgende:
Tja nu heb ik mijzelf op dit forum blood gegeven eigenlijk wil ik dit neit het was meer een reactie op wat iedereen zei. Ik ben ook een ijdel mens. Het is een strijd fgeweest ik werd in het diepe gegooid en het koste veel energie ik stond ook van mij zelf te kijken ik wist niet dat ik bepaalde dingen kon. Dat ik dingen zie en voel die andere niet kunnen ok. Maar ik wil eigenlijk deze gave of geef het maar een naam uit de belachelijkheid halen! Wil ook niemand beledigen of provoceren ik wil geen agressie oproepen want dat zie ik wel in dit forum. Gewoon iedereen in zijn waarde laten!
ik ben nu begonnen met kijken naar de afl van 8-11 geloof ik.quote:Op zondag 12 november 2006 16:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Het wordt als waarheid gepresenteerd over het algemeen, dat roept reacties op. Mensen zijn gevoelig voor bewijs.
Zoals ik al eerder gezegd heb in dit topic, er is onduidelijkheid over de manier waarop dit getest is.quote:Op zondag 12 november 2006 16:20 schreef ronald-online het volgende:
Misschien zou je jezelf eens de vraag moeten stellen hoe het komt dat bv een Marchien de naam van de persoon uit de kamer noemt.
of zou zij misschien de boel oplichten en graag als oplichter gebrandmerkt willen worden? ik denk (weet) van niet.
ga eens met zo'n paranormale praten en je zult versteld staan dat ze toch bewijs kunnen leveren.
Doorgestoken kaart denk ik niet aan, het is wel de vraag of de methode die de KRO toepast juist is. De aanwezigheid van de presentatrice bij Liesbeth bij het kiezen van een auto was opmerkelijk te noemen.quote:Op zondag 12 november 2006 16:50 schreef Mirage het volgende:
dat van die kies (ravinder vinden in de auto) is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen.
ik ben niet sceptisch over de liesbeth die ik op het programma zie, maar of jij ..degene die onder http post diezelfde liebeth wel is of een "grapje" van http.quote:Op zondag 12 november 2006 16:54 schreef http het volgende:
Get siert je dat je sceptisch bent, zou ik ook zijn als ik aan jou kant stond! Maar geloof mij er zit geen truc of wat dan ook bij! Ik wist ook niet wat er gebeurde. Thuis heb ik ook kunst die mij niet laat huilen en pijn geeft. Je zie top tv natuurlijk neit alles, maar kan je zeggen dat er niets van doorgestoken is NIETS
Liesbeth kreeg eerst de kans te twijfelen.. en pas toen liesbeth doorslaggevend zei.. " nee ik kies toch deze" en daarbij een tik op de auto gaf riep het andere vrouwtje die vent erbij.quote:Op zondag 12 november 2006 16:57 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Doorgestoken kaart denk ik niet aan, het is wel de vraag of de methode die de KRO toepast juist is. De aanwezigheid van de presentatrice bij Liesbeth bij het kiezen van een auto was opmerkelijk te noemen.
Liesbeth voelt dat het waarschijnlijk de Opel is, maar meldt dat ze toch ergens anders naar toe getrokken wordt. Hierop zegt de presentatrice gelijk "Ze kiest deze auto", wijzend op de Opel. Hiermee loop je het risico dat de aanwezigheid van mensen met voorkennis toch signalen afgeeft aan de persoon die het zesde zintuig aanwendt d.m.v. lichaamstaal en verbale signalen.
achterdochtquote:Op zondag 12 november 2006 17:00 schreef http het volgende:
een vriendin van mij heeft dit gegeven ik kon niet inloggen. Goh wat een achterdocht
als je mee hebt gelezen, weet je dat ik en de user hierboven daar al aan het kijken zijn.quote:Op zondag 12 november 2006 16:58 schreef http het volgende:
je kunt ook kijken op http://opzoeknaarhetzesdezintuig.kro.nl/
Waarom zou je dit willen?quote:Op zondag 12 november 2006 23:52 schreef StupidByNature het volgende:
Ik zou zeggen: laat de winnaar van het programma eens testen op de correcte manier door bijvoorveeld SKEPP in België. Ik heb gehoord dat daar flinke prijzen op staan (testen gaat uiteraard in overleg met de persoon die getest wordt! Geen test zonder dat de proefpersoon niet akkoord gaat).
Als je aan het programma van de KRO meedoet (die inderdaad beter een deskundige op onderzoeksgebied hadden kunnen inhuren, want dit is vragen om kritiek), lijkt me de stap klein om daar ook aan mee te doen.
Toch?
Het is een programma dat op zoek wil gaan naar bewijs via tests. Op zich is het programma op zich dus al bewijzerig (vind je het prgramma ook lame?). Als het design van de tests dan niet kloppen kan de boel als bewijs regelrecht de prullenmand in.quote:Op maandag 13 november 2006 01:18 schreef NanKing het volgende:
[..]
Waarom zou je dit willen?
Zoals ik al eerder in dit topic zei, ik vind bewijzerig bedrag zó lame.
Aan wie moet men zich bewijzen? Niemand is iemand toch een verantwoording schuldig in zaken als dezen.
Als bijv. jij vindt dat het onzin is, nou so be it.
Het zou toch prettig zijn om duidelijkheid te krijgen in het waarheidsgehalte. Mensen worden nu vaak besodemieterd (en laten zich ook besodemieteren) door kwakzalver. "U heeft geen kanker, dat voel ik" en dergelijke zaken zijn zéér kwalijk. Zolang mensen vatbaar zijn voor het geloof in het zesde zintuig zonder dat hiervan bewijs is bij mensen zal er gekeken moeten worden naar de waarheid.quote:Op maandag 13 november 2006 01:18 schreef NanKing het volgende:
Waarom zou je dit willen?
Zoals ik al eerder in dit topic zei, ik vind bewijzerig bedrag zó lame.
Aan wie moet men zich bewijzen? Niemand is iemand toch een verantwoording schuldig in zaken als dezen.
Als bijv. jij vindt dat het onzin is, nou so be it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |