Ik zei alleen dat het zo op me overkomt.quote:Op zondag 5 november 2006 21:33 schreef Sylvana het volgende:
Amaranta, ik ben er echt niet obsessief mee bezig hoor, en ik ben ook niet dik, alleen ik heb wel een buikje, daar zit al mn vet en ik wil gewoon een strakkere buik hebben, maar verder valt het idd wel mee en van andere lichaamsdelen hoeft er niks af, alleen plaatselijk afvallen kan helaas niet
Ik heb wel een buikomtrek van over de 80cmquote:Op zondag 5 november 2006 21:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat zegt dus, dat je, voor je lengte al het juiste gewicht.... en dat je dus al een lekker wijf bent dat niet HOEFT af te vallen omdat ze geen risico loopt voor overgewicht...(eerder voor ondergewicht)
OKe....daar kan ik inkomen.....ik zou ook het liefst mijn buik erafchoppen.quote:Op zondag 5 november 2006 21:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wel een buikomtrek van over de 80cm. daar begint nu eindelijk iets vanaf te gaan.
same here, heb het net even opgemeten en kwam op 81 cm uitquote:Op zondag 5 november 2006 21:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wel een buikomtrek van over de 80cm. daar begint nu eindelijk iets vanaf te gaan.
klopt, ik ga die kwark ook skippen en gewoon een vitalineatje voor in de plaats nemen....quote:Op maandag 6 november 2006 10:19 schreef Quinazoline het volgende:
* Quinazoline bemoeit zich er ook even mee vanuit Stockholm.
Sylvana, sterkte nog. Mag ik vragen waar ze aan overleden is?
Je buikomtrek moet op je slankste deel minder dan 80 cm zijn he, om gezond te zijn. Niet op het dikste stuk. Dat scheelt nogal namelijk! Ik hoef met mijn BMI voorlopig nog niet bang te zijn dat ik doorschiet. Tegenwoordig is hij onder de 25, dus ik ben heel tevreden met het feit dat ik geen overgewicht meer heb. Ik blijf hier nog meeposten omdat ik toch nog wel een paar kilotjes kwijt wil. 55 of minder zal met mijn bouw en langrte (1.62m) echt niet gaan lukken, maar ik hoop binnenkort weer fanatieker aan de slag te kunnen gaan en dan nog een paar kilo kwijt te raken. Eigenlijk wil ik vooral strakker worden, maar dat valt niet echt te meten.
Amaranta, volgens mij is het gewoon het allerbelangrijkste om regelmatig te eten. Door tussen de drie hoofdmaaltijden een tussendoortje te nemen voorkom je dat je honger/trek krijgt en gaat snaaien. Die kwark is volgens mij alleen belangrijk als je veel eiwitten (of een andere voedingsstof, ben het even kwijt) nodig hebt omdat je fanatiek met spieropbouw bezig bent. Maar het kan ook geen kwaad denk ik.
Ik ga met ingang van morgen over op de 5 maaltijden ja.quote:Op maandag 6 november 2006 10:19 schreef Quinazoline het volgende:
Amaranta, volgens mij is het gewoon het allerbelangrijkste om regelmatig te eten. Door tussen de drie hoofdmaaltijden een tussendoortje te nemen voorkom je dat je honger/trek krijgt en gaat snaaien. Die kwark is volgens mij alleen belangrijk als je veel eiwitten (of een andere voedingsstof, ben het even kwijt) nodig hebt omdat je fanatiek met spieropbouw bezig bent. Maar het kan ook geen kwaad denk ik.
Mijn buikomtrek is dus op het slankste stuk 81 cm, dus het is dus echt wel nodig dat daar wat vanaf gaatquote:Op maandag 6 november 2006 10:19 schreef Quinazoline het volgende:
Sylvana, sterkte nog. Mag ik vragen waar ze aan overleden is?
Je buikomtrek moet op je slankste deel minder dan 80 cm zijn he, om gezond te zijn. Niet op het dikste stuk. Dat scheelt nogal namelijk!
Dharma and Greg!quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:37 schreef A_L_N_F het volgende:
ik ben ook bezig om na 5 jaar verwaarlozing mijn figuur in normale conditie te krijgen.
als student zijnde 5 jaar lang niet gesport, veel gevreten en ongezond en onregelmatig, veel bier, etc.
resulteerde in een bmi van 25.
had al een vetribbel en een 2e kwam er.
speciaal eigen dieet en sportschema en de kilos vliegen eraf en ik zie een sixpack al terugkomen
voor 2007 heb ik weer een atletisch figuur
zo'n klein blikje? Daar eet ik er makkelijk 1 van op in mn eentje, maar ik ben dan ook een groentenliefhebberquote:Op maandag 13 november 2006 12:07 schreef CherryLips het volgende:
ik heb een weegschaal gevonden, ga zo eens kijken wat m'n weekend stress en minder eten/drinken heeft gedaan. het is heel raar, maar ik heb steeds een soort knoop in m'n maag, alsof ik op scherp sta ofzo. Had gisteravond wel teveel eten klaargemaakt, had zo'n Bonduelle blikje voor 1 persoon, aardappelkrieltjes en een stukje kip, maar ik kreeg het echt niet op. Zit echt veel in zo'n blikje
.
Maar ik had er nog van alles bijquote:Op maandag 13 november 2006 12:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
zo'n klein blikje? Daar eet ik er makkelijk 1 van op in mn eentje, maar ik ben dan ook een groentenliefhebber
ja, ik eet er ook altijd nog gewoon krieltjes en vlees bij hoor. Maar goed, ik ben een echte warm-eter ookquote:Op maandag 13 november 2006 12:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik had er nog van alles bij. Vanavond neem ik dus alleen zo'n blikje.
En ik krijg de pot appelmoes niet open verdorie. Thuis heb ik zo'n apparaatje waarmee je flessen en potten kunt openslopen maar die ben ik dus vergeten. Ik zal de flessen Crystal Clear ook wel niet openkrijgen
.
ik kreeg het echt niet opquote:Op maandag 13 november 2006 12:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, ik eet er ook altijd nog gewoon krieltjes en vlees bij hoor. Maar goed, ik ben een echte warm-eter ook
is het niet Peas? (ben niet zo heel erg into die muziek) of bedoel je iets anders?quote:Op zondag 19 november 2006 09:41 schreef zwahiel het volgende:
Dus alleen een Black Eyed Peace concert![]()
Het er zo snel bijkrijgen van die kilo's komt ook omdat ik gestopt was met mn medicijnen (ritalin) en die hadden als bijwerking dat je eetlust verminderde. Bij mij is dat in het begin dan ook echt drastisch verminderd, was binnen een maandje of 3 zo'n 7 kilo kwijt. Maar die zitten er nu dus weer aan in no-time. Ik ben langzaamaan weer met mn medicatie begonnen en zal dus wel daardoor weer wat gaan afvallen. Maar wil graag de kilo's er ook op een gezonde manier afkrijgen en af houden.quote:Op zondag 19 november 2006 10:42 schreef Quinazoline het volgende:
Als het er zo snel aan zat, Roeji, is het er waarschijnlijk ook niet al te moeilijk weer af te krijgen.
Om af te vallen heb ik mijn eetpatroon aangepast: tegenwoordig ontbijt ik voor ik naar college ga, eet ik wat fruit tussen door, lunch ik, eet ik weer wat fruit (of een ander tussendoortje) en dan eet ik 's avonds warm.
Ik heb brood en pasta ed absoluut niet hoeven schrappen om af te vallen. Frisdrank en chips schrappen is wel een goed idee, hoewel het echt geen kwaad kan om een keer een glas fris te nemen (vind ik). Je zou ook Crystal Clear kunnen proberen, daar zitten veel minder calorieen in dan in gewoon frisdrank, maar ik drink meestal thee en af en toe aanmaaklimonade (die ik dan niet te zoet maak).
Als ik jou was zou ik geen dieet gaan volgen, omdat dat vaak maar tijdelijke oplossingen zijn. Ik zou gewoon vanaf nu gezond, regelmatig en niet te veel gaan eten. Eventueel kun je via bijvoorbeeld http://www.eetenbeweegwijzer.nl/ bekijken hoeveel calorieen er zitten in de dingen die je eet, zodat je een beetje bij kunt houden hoeveel je binnen krijgt en of dat te veel/te weinig is.
Succes ermee!
Dat is helaas voor mij niet mogelijk op dit moment, temminste niet in een sportschool.quote:Op zondag 19 november 2006 10:59 schreef Quinazoline het volgende:
En zoveel mogelijk sporten nog natuurlijk! (helemaal vergeten)
Je hebt gelijk, zonder strenge dieeten lukt t makkelijker. Ik heb zelf denk ik wel even een zetje nodig om op te startenquote:Op zondag 19 november 2006 11:29 schreef Sylvana het volgende:
er zijn hier in dit topic maar weinig mensen die echt een dieet volgen roeiji, de meesten hebben gewoon hun eetpatroon aangepast door regelmatiger te eten, meer groenten en fruit te eten en minder chips, koekjes en snoep en dergelijke en meer te gaan sporten. Dat hou je langer vol dan wanneer je een of ander dieet gaat volgen, waarbij je amper meer iets mag, want af en toe zondigen moet gewoon kunnen![]()
Maar denk dat afvallen bij jou geen probleem moet zijn, als het er zo snel bij is gekomen moet het er ook snel weer af kunnen als je gewoon let op wat je eet en wat meer beweegt
Wandelen probeer ik zoveel mogelijk te doen. Fietsen kan ik niet meer na operaties aan mn been. Ik heb hier een buikspierbankje (ab king pro achtig ding, werkt overigens prima. Heb geen pijn meer in mn nek en rug als ik mn oefeningen doe) en een trilplaat (miskoop denk ik, zie/merk geen verschil, verga wel van de spierpijn erna) staan. Bij mn ouders staan nog een roeitrainer en een ellipstrainer (of crosstrainer ik weet niet precies hoe t heet). Die ellipstrainer komt binnenkort hierheen als ik eens plek ervoor heb gemaakt. En ik denk dat ik me daar wel flink mee bezig kan houden. Tijdens hun vakantie daar al flink staan afbeulen.quote:Op zondag 19 november 2006 11:35 schreef Sylvana het volgende:
Sporten hoeft ook niet persee in de sportschool hoor, elke dag een uur wandelen of fietsen is ook goed
Thanx!! Jij ook veel succes ermee.quote:Op zondag 19 november 2006 12:19 schreef Sylvana het volgende:
Dat klinkt allemaal wel goed dan idd, vooral die crosstrainerVeel succes ermee iig, maar moet wel lukken volgens mij
En die eerste kilo's zijn er toch wel vaak zo af hoor. Dat heb ik al bij veel mensen hier gezien, dus ik zou gewoon beginnen met gezond eten, en dan moet het echt wel vanzelf goedkomen.quote:Op zondag 19 november 2006 11:46 schreef Roeji het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zonder strenge dieeten lukt t makkelijker. Ik heb zelf denk ik wel even een zetje nodig om op te startenOm zeg maar de eerste paar kilo's te zien verdwijnen zonder er maanden over te doen.
En zondigen moet zeker kunnen, anders heb je geen leven meer. Alhoewel ik toch heel erg moet opletten met wat ik eet. Ik heb periodes dan kan ik eten wat ik wil en kom geen gram bij, maar andere keren hoef ik maar naar een zak chips te kijken en ben ik 2 kilo bijgekomen. Het snel aankomen en dikker blijven zit toch een beetje in de familie. Mn pa en mn oma (van mn pa's kant) waren altijd veel te zwaar. Mn oma had toen ze gestorven is een omvang van 1,3m. Mn pa heeft nu dit jaar eindelijk een kilo of 11 weten af te vallen mbv een dietiste, maar daarvoor kreeg ie er geen gram vanaf eens welk (honger)dieet hij ook volgde. En nu met 5 of 6 keer per dag te eten gaat het wel.
Ik denk dat dat voor mij misschien ook het beste gaat werken, ipv strikt 3 keer per dag te eten.
Ach het gaat wel lukken, ik heb nu stap genomen om er iets aan te gaan doen. Moet alleen nog even zoeken wat het beste werkt. Iig geen snoep en chips meer en matigen met frisdrank en chocomel. Oh en regelmatig eten.
Vandaag mag ik nog even aanmodderen, maar morgenvroeg gaat het beginnen![]()
Ik hoop dat je het vol kan houden. Lijkt me wel heel eenzijdig en daardoor moeilijk vol te houden eerlijk gezegd, maar je kunt het altijd proberen.quote:Op zondag 19 november 2006 12:38 schreef KlootMajoor het volgende:
Ik ben sinds vandaag begonnen aan het dieet
Geen idee wat BMI is e.d. maar wat ik wel weet is dat ik 26kg ben aangekomen in 3 jaar
1.90, 104kg, 30 jaar
Te erg gewoon
Ik squash nu een aantal x per week en heb nu een fiets in huis
Ik ga dus vanaf nu geen Carbo's meer naar binnen werken...helemaal niets!
Eens zien of het werkt!
Bij mij is het begin erg moeilijk, tenminste dat vind ikzelf. Ik heb nul komma nul verstand van waar op te letten als ik eten koop. Oke groente enzo is me wel duidelijk, maar welke producten helpen juist mee of werken tegen bij het afvallen. Dat bedoel ik ook meer met een zetje nodig hebben. Even wegwijs worden in 'afval-land'quote:Op zondag 19 november 2006 15:04 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
En die eerste kilo's zijn er toch wel vaak zo af hoor. Dat heb ik al bij veel mensen hier gezien, dus ik zou gewoon beginnen met gezond eten, en dan moet het echt wel vanzelf goedkomen.
Ik stond gisteren trouwens in een kledingwinkel en vroeg de verkoopster om advies en die zou wel even wat voor me halen. Ze vroeg welke maat ik had: 'S, of M?', en nam uiteindelijk een maatje 38 van iets voor me mee, terwijl ik zelf meestal 42/40 pak en M als ik veel mazzel heb (geloof nog steeds niet dat ik dat echt aan kan). Uiteindelijk niks gekocht, maar het deed me wel goed dat ik er dus blijkaar niet meer dik uit zie en er uit zie alsof ik maat M (of misschien wel S) nodig zou hebben.
Vanmorgen leek ik trouwens ook wel 64 kg te wegen, weer een halve kilo minder dus, maar ik wacht nog maar even met updaten tot dat echt overtuigend zo is.
Dan kun je met die eet- en beweegwijzer een heel eind komen denk ik.quote:Op zondag 19 november 2006 15:26 schreef Roeji het volgende:
[..]
Bij mij is het begin erg moeilijk, tenminste dat vind ikzelf. Ik heb nul komma nul verstand van waar op te letten als ik eten koop. Oke groente enzo is me wel duidelijk, maar welke producten helpen juist mee of werken tegen bij het afvallen. Dat bedoel ik ook meer met een zetje nodig hebben. Even wegwijs worden in 'afval-land'![]()
Heerlijk gevoel, he als je ineens een of meerdere maten kleiner aankunt![]()
Erg lastig maar je kan het wel heeel erg makkelijk makenquote:Op zondag 19 november 2006 15:06 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het vol kan houden. Lijkt me wel heel eenzijdig en daardoor moeilijk vol te houden eerlijk gezegd, maar je kunt het altijd proberen.
Veel sporten en gezond eten helpt vaak ook goed hoor, en is ook na het afvallen vol te houden waardoor je niet weer aankomt.
ik zag m ook niet meer, en ik kan ook mezelf niet meer editten voor de lijst op de site... help?quote:Op zondag 19 november 2006 22:19 schreef CherryLips het volgende:
ik zie de lijst in de OP trouwens niet meer, of ligt dat aan mij?
Komt omdat ie daar ook gewoon niet goed staatquote:Op maandag 20 november 2006 06:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik zag m ook niet meer, en ik kan ook mezelf niet meer editten voor de lijst op de site... help?
oh, dus ik moet me daar weer eerst opnieuw registreren? want ik had mn oude ww gebruikt, maar dat ging niet. doe ik dat!quote:Op maandag 20 november 2006 09:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Komt omdat ie daar ook gewoon niet goed staat
Heb je je plan alingevuld op de nieuwe site? Daar staat namelijk je lengte in en zonder je lengte kan je bmi niet berekend worden.
Je moet nog wel even je plan invullen, anders kan je BMI niet berekend worden en kom je ook niet in het plaatje. Dit geldt overigens voor veeeeeeel meer mensenquote:Op dinsdag 21 november 2006 09:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
oh, dus ik moet me daar weer eerst opnieuw registreren? want ik had mn oude ww gebruikt, maar dat ging niet. doe ik dat!
-edit- zo, opnieuw mn account aangemaakt, zal mezelf binnenkort wel in de lijst terugzien denk ik!
thnx en ja, ook al is het niet zo heel veel, dat blijven steken is echt heel frustrerend, dus ben echt blij dat ik eindelijk weer iets afgevallen ben, geeft me toch wel weer moedquote:Op woensdag 22 november 2006 10:03 schreef Sabinee het volgende:
Gefeliciteerd Sylvana! Eindelijk niet meer stilstaan dus? Lekker gevoel he
Dat mag, dat is dan je veilige fruit.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:49 schreef mordradead het volgende:
En anders moet je Troel even mailen denk ik
M'n moeder gaat volgende week beginnen met Sonja Bakker en ik ga denk ik ook wel meedoen, zal wel lastig zijn want veel is het niet en ik ben een lastige eter dus afzien zal het ook wel wordenmaar goed wie niet waagt, wie niet wint en ik ga me er niet zo strikt aan houden dat wanneer ik honger heb ik geen extra appel eet, die neem ik sowieso wel
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 november 2006 07:07 schreef Sylvana het volgende:
na 5 weken ben ik eindelijk van de 54 kg afWeeg nu 53.7
thnx en ja het werd idd wel es tijd ja, nou hopen dat het weer een beetje opschiet met afvallen en het er niet volgende week weer aan zitquote:Op donderdag 23 november 2006 17:21 schreef wkraaij het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
hehehe, het mocht ook wel eens he
Kapot, of ze worden gejat door pauperige luie onverlatenquote:Op donderdag 23 november 2006 18:13 schreef mordradead het volgende:
Gofter, ik zo naar huis fietsen gaat m'n ketting eraf.... nou ja, dat gebeurt iedere keer dat ik fiets wel 3x dus dat is zo gefixt maar nu was m'n ketting dus ook helemaal kapot en is er blijkbaar een schakel kapot waardoor m'n ketting helemaal los zit (dus niet meer een rondje) naar huis lopen was een uur
Zaterdag maar makenstomme fietsen gaan ook altijd kapot
Das balen zeg. Van de pil heb ik geen idee, zal per persoon wel verschillend zijn, want ik ben niet aangekomen toen ik de pil ging slikken, heb geen last gehad van bijwerkingen ofzo erdoorquote:Op zondag 26 november 2006 12:27 schreef heaven7 het volgende:
Wat is het hier rustigIk MOET echt weer lijnen
Ik had vorig jaar een superleuk spijkerrokje, maat 36 zonder stretch ook nog eens die ik gewoon paste! Dat is een jaar terug! Nu krijg ik dat ding niet verder dan halverwege mijn bovenbenen
Dus ik moet er echt weer aan
Bah!
Ik ben sinds 2.5 week gestopt met de pil, is de kans groot dat ik hier ook wat kilo's mee verlies?
Ik ben toen ik aan de pil ging zeker 3 kilo aangekomenquote:Op zondag 26 november 2006 12:27 schreef heaven7 het volgende:
Wat is het hier rustigIk MOET echt weer lijnen
Ik had vorig jaar een superleuk spijkerrokje, maat 36 zonder stretch ook nog eens die ik gewoon paste! Dat is een jaar terug! Nu krijg ik dat ding niet verder dan halverwege mijn bovenbenen
Dus ik moet er echt weer aan
Bah!
Ik ben sinds 2.5 week gestopt met de pil, is de kans groot dat ik hier ook wat kilo's mee verlies?
9 kilo in drie weken?quote:Op maandag 27 november 2006 16:16 schreef BlaZ het volgende:
Veel succes iedereen met afvallen, ik ben afgelopen 3 weken 9 kilo afgevallen.
Gewoon niks snoepen en beetje opletten met eten. Tonijn kan ik wel aanraden als je snel honger krijgt, heel bakje tonijn zit slechts 1gr vet in.
tja, ben nou eenmaal BB verslaafd, gelukkig duurt het maar 100 dagen per jaarquote:Op maandag 27 november 2006 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
TV-programma's als reden aanvoeren om niet te kunnen sporten
Dat hou ik niet bij. Maar ik at vroeger na het avondeten altijd nog 4 boterhammen ofzo dat doe ik niet meer. Verder geen melk maar water. Brood ook altijd geroosterd en zonder beleg.quote:Op maandag 27 november 2006 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
9 kilo in drie weken?
Dat kan nooit van lange duur zijn lijkt me... Hoeveel kcal heb je per dag gegeten?
250 per dagquote:Op maandag 27 november 2006 16:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat hou ik niet bij. Maar ik at vroeger na het avondeten altijd nog 4 boterhammen ofzo dat doe ik niet meer.
Ff kcal opgezocht vorige week at ik +/- 250kcal per dag en ongeveer 1gr vet dan.
Ja ik eet weer gewoon avondeten. Deed ik zowieso al in het weekend. Hoeveel moet je dan minimaal eten wat enigzins gezond is?quote:Op maandag 27 november 2006 16:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
250 per dagEn nu eet je hopelijk wel weer normaal? Want anders ben je je lichaam in een razend tempo aan het afbreken. En dan doel ik vooral op de nuttige onderdelen.
Minimaal 1200 kcal, en je moet letten op je voedingsstoffen, dus gevarieerd en van alles wat. 5 keer per dag eten is ook een pre.quote:Op maandag 27 november 2006 16:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja ik eet weer gewoon avondeten. Deed ik zowieso al in het weekend. Hoeveel moet je dan minimaal eten wat enigzins gezond is?
ik woog op m'n 15e/16e op een gegeven moment 47 kilo en vond dat echt niet leukquote:Op maandag 27 november 2006 16:50 schreef Stormqueen het volgende:
BlaZ, dus je at 4 geroosterde boterhammen en een blikje tonijn op een dag?
Kreeg je geen zwarte vlekken voor je ogen bij het opstaan, lopen en fietsen?
Ik heb als 14-jarige vergelijkbare anorexiabuien gehad, maar dan had ik na 3 dagen echt het gevoel dat ik dood aan het gaan was. Wat feitelijk best dicht bij de waarheid zat
Ja okee, maar daar val je an sich niet veel van af. Een korte periode veel minder binnen krijgen kan geen kwaad, maar je kan het beter niet in het extreme trekken zoals Blaz doet en gewoon met eten stoppen.quote:Op maandag 27 november 2006 16:53 schreef Troel het volgende:
1600 was geloof ik wat voor een vrouw het langst vol te houden was en wat het beste werkte (weet niet meer waar ik het vandaan heb). Mannen hebben meer nodig.
Juh denk dat ik maar eens wat meer ga eten dan. Zal eens ijs pakken vanavond dan haal ik de 1000kcal vandaag nog wel.quote:Op maandag 27 november 2006 17:12 schreef Sylvana het volgende:
damn, 250 kcl is wel errug weinig vind ik hoor
een man heeft er iets van 2000 nodig ofzo
dan ben je echt je lichaam aan het afbreken als je zo weinig eet, zou het zelf nog geen dag volhouden
Pak dan geen ijs, maar pak iets gezonds. Ook met gezonde dingen kun je aan kalorien komen!quote:Op maandag 27 november 2006 17:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Juh denk dat ik maar eens wat meer ga eten dan. Zal eens ijs pakken vanavond dan haal ik de 1000kcal vandaag nog wel.
Hmm rijstepap?quote:Op maandag 27 november 2006 17:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Pak dan geen ijs, maar pak iets gezonds. Ook met gezonde dingen kun je aan kalorien komen!
neem dan groenten of fruit of brood ofzo, kun je beter met gezonde dingen proberen calorieen te eten. Maar het beste is gewoon om 3 keer per dag een gewone gezonde maaltijd te eten en dan 2 tussendoortjes zoals fruit of een rijstwafel ofzo. Maar 250 kcal is echt niet gezondquote:Op maandag 27 november 2006 17:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Juh denk dat ik maar eens wat meer ga eten dan. Zal eens ijs pakken vanavond dan haal ik de 1000kcal vandaag nog wel.
Ze hebben mij altijd verteld dat het niet erg is als je een KORTE periode minder doet, alleen ben je dan sterk geneigd naar een jojo effect. Die korte periode bestaat uit maximaal 3 weken, en liever korter! Bedenk dat ik ook 6 / 7 weken achter elkaar 380kCal heb gedaan...quote:Op maandag 27 november 2006 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja okee, maar daar val je an sich niet veel van af. Een korte periode veel minder binnen krijgen kan geen kwaad, maar je kan het beter niet in het extreme trekken zoals Blaz doet en gewoon met eten stoppen.
Er is een formule die zegt dat je 25 kcal per kilo lichaamsgewicht per dag nodig hebt om op gewicht te blijven. Als je daar 300 kcal van af trekt en een uur per dag gaat bewegen moet je snel af kunnen vallen.
Volgens die formule is mijn dagelijkse energiebehoefte inderdaad 2000, maar kleinere mensen hebben minder nodig
Dat staat er ookquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:14 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Ze hebben mij altijd verteld dat het niet erg is als je een KORTE periode minder doet, alleen ben je dan sterk geneigd naar een jojo effect. Die korte periode bestaat uit maximaal 3 weken, en liever korter! Bedenk dat ik ook 6 / 7 weken achter elkaar 380kCal heb gedaan...
Je mag dit trouwens alleen doen als je vet genoeg hebt om op te gebruiken! Heb je dat niet, dan begint je lichaam namelijk spierweefsel te verbruiken. En zoals je weet is je hart ook een spier, en laat die er dan ook aan gaan... Je bent jezelf dus zeg maar op aan het eten, geen prettige gedachte! Maar ik vind 250kCal ook wel héél erg weinig.
Als je zo weinig kCal's binnen krijgt mág je trouwens niet eens meer sporten, ik fietste regelmatig (lees altijd) naar school toe, toch even Lombok - Uithof in Utrecht. En dat was eigenlijk al veel te veel van het goede. Ik kwam altijd al wit en met vlekken op school aan en moest heel erg rustig aan fietsen. Lijkt me met 250kCal helemaal
Ik zit trouwens nu een week aan de Cereal Fibra. Of te wel vezelig ontbijt met melk. Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar het helpt wel!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga vandaag even heel erg zondigen
Ben na bijna 2 jaar en 5 keer examen doen eindelijk geslaagd voor mn rijbewijs nl
Dus dat wordt flink feesten![]()
![]()
![]()
Hey, als je afvalt, val je af toch, en in het begin gaat dat altijd sneller dan als je al een tijdje bezig bentquote:Op woensdag 29 november 2006 08:00 schreef Sabinee het volgende:
Sylvana, wat super goed! Echt heel erg gefeliciteerd. En van mij mag je om zo'n reden wel een keertje zondigen
Oh jee ik moet zondag sinterklaas vieren bij de familie van mijn vriend..we gaan gourmetten en ze hebben altijd kilo's met lekkere dingen in huis...
K ben deze week sowieso maar een halve kg afgevallen dus ben erg bang dat het er weer aankomt! Moet me maar even flink inhouden
Ja, klinkt idd erg bekened en die 5 kg voor de feestdagen afvallen dat gaat niet meer lukken denk ik, want ik ga ook nog wel een keer of 2 gourmetten in december, en vrijdag nog taart eten met mn familie omdak geslaagd ben. Naja, misschien dka nou ik weer wat meer ga sporten het toch een beejte in balans kan houdenquote:Op woensdag 29 november 2006 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hey, als je afvalt, val je af toch, en in het begin gaat dat altijd sneller dan als je al een tijdje bezig bent![]()
Ik zou me pas zorgen gaan maken als je wekenlang aan het optellen gaat, dan is het niet okee, maar zelfs als je een paar weken niks afvalt is er niks aan de hand - de meesten hier hebben volgens mij wel last van dat probleemDus ik zou gewoon lekker gaan gourmetten als ik jou was
Maar je hebt gelijk dat de verleiding in december veel te groot is. Ik heb inmiddels besloten dat ik me er maar aan over geef
Minder snoep eten,quote:Op woensdag 29 november 2006 11:53 schreef Sylvana het volgende:
Thnx iedereen weer
[..]
Ja, klinkt idd erg bekened en die 5 kg voor de feestdagen afvallen dat gaat niet meer lukken denk ik, want ik ga ook nog wel een keer of 2 gourmetten in december, en vrijdag nog taart eten met mn familie omdak geslaagd ben. Naja, misschien dka nou ik weer wat meer ga sporten het toch een beejte in balans kan houdenWe shall see
En anders worden het gewoon Slank voor de feestdagen - Pasen ofzo
Das balen ja, hoop voor je dat het niet net als bij mij 5 weken gaat durenquote:Op donderdag 30 november 2006 08:54 schreef Sabinee het volgende:
BahTis nu officieel, ik sta stil. Dacht dat ik nog een halve kg was afgevallen vorige week, maar die is weer terug, terwijl ik deze week meer sport en minder extra eet dan ooit.
Nu al anderhalve week op 71. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
Vooral als ik achter de pc zit of bankhangquote:Op donderdag 30 november 2006 12:35 schreef heaven7 het volgende:
Hallo allemaal![]()
Hebben jullie ook dat het lijnen 's morgens en 's middags uitstekend gaat maar 's avonds gaat het helemaal NIET? Echt ik kan 2 uur na het avondeten alweer trek hebbenDit slaat nergens op natuurlijk, het zal wel psychisch zijn ofzo want overdag lukt het ook de hele dag op een bakje yoghurt, 2 bammetjes en een fruitje ofzo.
Ik ben volgens mij de enige in dit topic die helemaal alleen woont, ik heb daar gelukkig geen last van. Na 20:00 uur gaat het uitstekend, dan is de Appie dicht, en als ik niks te vreten in huis heb kan ik me er ook niet op storten.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:43 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat heb ik dus ook!Erg frustrerend, bovendien doet de rest van mijn wereld hier niet mee met lijnen dus dan is het nog moeilijker
Zovan, sta ik fanatiek te steppen pakt de rest van de fam er zakken chips bij
Had ik vroeger last van, ik heb gewoon hele tijd s'avonds niks meer gegeten en nu krijg ik s'avonds helemaal geen hongergevoel meer.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:35 schreef heaven7 het volgende:
Hallo allemaal![]()
Hebben jullie ook dat het lijnen 's morgens en 's middags uitstekend gaat maar 's avonds gaat het helemaal NIET? Echt ik kan 2 uur na het avondeten alweer trek hebbenDit slaat nergens op natuurlijk, het zal wel psychisch zijn ofzo want overdag lukt het ook de hele dag op een bakje yoghurt, 2 bammetjes en een fruitje ofzo.
Jamaar, jij hebt zo weinig gegeten dat je maag tot het formaat golfbal is gekrompenquote:Op donderdag 30 november 2006 12:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Had ik vroeger last van, ik heb gewoon hele tijd s'avonds niks meer gegeten en nu krijg ik s'avonds helemaal geen hongergevoel meer.
Mischien eet je te snel, of drink je te weinig tijdens het eten.
Ik heb ook moeten stoppen met s'avonds eten en in het begin was dat echt niet zo makkelijk.quote:Op donderdag 30 november 2006 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jamaar, jij hebt zo weinig gegeten dat je maag tot het formaat golfbal is gekrompenDat is geen objectief vergelijkingsmateriaal
Moeten?quote:Op donderdag 30 november 2006 13:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb ook moeten stoppen met s'avonds eten en in het begin was dat echt niet zo makkelijk.
Naja moeten, ik ben na talloze enkel blessures nogal wat aangekomen en nu wil ik het er weer vanaf.quote:
Het ging erover dat iemand 2 uur NA het avondeten weer trek kreeg. Ik eet echt wel avondeten.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
maar stoppen met eten is echt heel slecht... maar deze discussie hebben we al eens gevoerd geloof ik![]()
Ow, okee. Er stond namelijk dat je niks meer at 's avonds, dus vandaar de verwarring. Sorryquote:Op donderdag 30 november 2006 14:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ging erover dat iemand 2 uur NA het avondeten weer trek kreeg. Ik eet echt wel avondeten.
Ik ben dus gestopt met eten NA het avondeten !
Ja foutje, maar ik had dus zelfde probleem dat ik na het avondeten snel weer honger kreeg en dan weer ging eten.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ow, okee. Er stond namelijk dat je niks meer at 's avonds, dus vandaar de verwarring. Sorry
goed ontbijten helpt! Als ik niet of slecht ontbijt houd ik altijd de hele dag honger zelfs na het avondeten. 'S ochtends buikje rond eten en je hebt de hele dag veel minder last van honger gevoel!quote:Op donderdag 30 november 2006 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
klopt, je maag went er snel aan, na een paar dagen wordt het al minder, maar voor de meeste mensen is dat 's avonds eten echt psychisch ben ik bang.
Ik woon ook alleen hoorquote:Op donderdag 30 november 2006 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij de enige in dit topic die helemaal alleen woont, ik heb daar gelukkig geen last van. Na 20:00 uur gaat het uitstekend, dan is de Appie dicht, en als ik niks te vreten in huis heb kan ik me er ook niet op storten.!!
Thnx, das ook weer zo, maar wat ik dan afval dat zit er weer aan zodra ik wel weer ga eten, dus dat schiet nooit echt op bij mijquote:Op dinsdag 5 december 2006 11:13 schreef Guppyfriend het volgende:
voordeel, als je ziek bent, eet je niet zoveel (tenminste ik niet) beterschap!
ahum!quote:Op donderdag 30 november 2006 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij de enige in dit topic die helemaal alleen woont, ik heb daar gelukkig geen last van. Na 20:00 uur gaat het uitstekend, dan is de Appie dicht, en als ik niks te vreten in huis heb kan ik me er ook niet op storten.!!
Ja sorry, hierboven al geconstateerd dat deze post abuisievelijk in het verkeerde topic was geplaatstquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:26 schreef zwahiel het volgende:
[..]
ahum!![]()
![]()
Ik ook, semi dan... Tegenwoordig eten we idd wel eens samen, maar ook niet zoveel hoor.
Sporten hoeft toch niet duur te zijn. Ik betaal 9,75/maand voor 3.5 uur basketbal training per week.quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:59 schreef Quinazoline het volgende:
Ik sport te weinig. Veeeel te weinig. Ik ga eens in de week een uurtje naar steps, en dat is het meestal. Ben te druk met de studie, het is te koud, geen geld om te sporten, de lessen zijn op een verkeerde tijd, ik heb net gegeten: allemaal slecht smoezen.![]()
Maar wat ga ik er aan doen? Ik wil eigenlijk wel een haalbaar doel stellen.
Ik heb overigens sinterklaas al achter de rug, en heb geen enkele pepernoot op. Wel zelf gebakken speculaas, maar niet veel, en daar ben ik dan eigenlijk wel weer trots op.
Kun je ze wel allemaal inmaken met je fitte jonge lijf, en ben je binnen no time clubkampioen en kan je pimpen met je trofeeenquote:Op woensdag 6 december 2006 10:52 schreef CherryLips het volgende:
eigenlijk lijkt badmintonnen me wel leuk... (tenminste iets wat ik kan zonder ballen te moeten ontwijken: ben bang voor de bal). maar natuurlijk hebben ze hier alleen zo'n zwaar christelijke vereniging met een gemiddelde leeftijd van 50+
.
moet ik wel op m'n taal gaan lettenquote:Op woensdag 6 december 2006 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kun je ze wel allemaal inmaken met je fitte jonge lijf, en ben je binnen no time clubkampioen en kan je pimpen met je trofeeen
Badminton is ook leukquote:Op woensdag 6 december 2006 10:52 schreef CherryLips het volgende:
eigenlijk lijkt badmintonnen me wel leuk... (tenminste iets wat ik kan zonder ballen te moeten ontwijken: ben bang voor de bal). maar natuurlijk hebben ze hier alleen zo'n zwaar christelijke vereniging met een gemiddelde leeftijd van 50+
.
een halve kilo tot 1 kg per week is het beste, als je meer tegelijk afvalt dan hou je het minder lang vol meestal. Dus je kunt beter gewoon 0,5-1 kg afvallen per week en het gewoon volhouden. Het ligt eraan hoeveel je wilt afvallen, maar met een gezond eetpatroon en 3 keer per week sporten moet het wel lukken lijkt mequote:Op zondag 10 december 2006 15:17 schreef Cloud_SB het volgende:
Wat is een redelijke verwachting om af te vallen per week?
Als je 10/15 kg wilt afvallen dan moet je dus in het gunstigste geval rekenen op zo'n 3-4 maanden, maar in het begin gaat het vaak harder dan op het eind en het kan ook best zijn dat je een tijdje stil staat. Ik heb ook 5 weken stilstaan dat ik niet afviel, maar ook niet aankwam. En het is dus erg belangrijk dat je wel gewoon doorgaat, ook al sta je dus een tijdje stil of kom je soms zelfs af en toe weer iets aan. Veel succes ermee iigquote:Op zondag 10 december 2006 15:36 schreef Cloud_SB het volgende:
Ok dankje, ja ik hoeft geen 30 kilo af te vallen ofzo, 10/15kilo is al goed genoeg dan is dat buikje al bijna weg of iniedergeval een stuk minder opvallend.
En dan ga ik daarna gewoon rustig door om aan de conditie te werken en mijn gewicht op peil te houden.
quote:Op maandag 11 december 2006 11:20 schreef Sabinee het volgende:
Ben deze week een halve kg afgvallen (ik zeg het heel voorzichtig, misschien was de weegschaal van slag? Ik geloof het bijna niet) Heb nu dik 2 weken stilgestaan.
Dus ik zit nu op 70,5. Hopelijk nog die andere halve eraf voor de kerst, en dan proberen tot oud en nieuw het op 70 te houden. Dan gaan we voor de laatste 5!!
Ja had ik ook, eerste 3 weken -10kg. Nou gaat het veel langzamer, heb ook wel wat gesnoept enzo.quote:Op dinsdag 12 december 2006 06:42 schreef Beach het volgende:
Ik heb besloten om ook eens af te vallen![]()
Goed ik ben 1.86 en woog 99 kilo![]()
Nu een maand verder al 89, maar nu gaat het niet zo snel meer![]()
Ik doe geen speciale dingen, ik let gewoon op wat ik eet en beweeg veel.
Ik hoop van de zomer ongegeneerd rond te kunnen lopen met strakke shirtjes en het strand ook.
Ik hoop dat de 70 haalbaar is in 6 maanden![]()
Woehoe, gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 december 2006 09:46 schreef Sabinee het volgende:
EINDELIJKIk ben 70 kilo
Dat betekent dat ik nu 15 kg ben afgevallen vanaf 4 september
Na de feestdagen de laatste 5 eraf, en dan ben ik met mijn verjaardag (13 maart) hoogstwaarschijnlijk op sfreefgewicht van 65 kg
Idd, ik ben al blij als ik 300 gram afval per weekquote:Op woensdag 13 december 2006 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
1,5 kilo per week afvallen langzaam noemen
nouja, bij mij gaat het niet goed hoor, afgelopen 2 weken 1 kg aangekomenquote:Op woensdag 13 december 2006 15:31 schreef AcidBurner het volgende:
hey hey hey het gaat jullie precies allemaal goed af. kudos from me! ik heb nu mijn winterstop, geen zwemmen meer tot na de feestdagen ... af en toe ook wat rust inbouwen he![]()
ik sta 1 keer in de week op de weegschaal, maar ben aardig door mn geld heen, dus echt goed eten kan ik ook niet kopen helaas. En mn sportschoolabo is gestorneerd, dus kan ook pas weer spoten als stufi er is, dus schiet gewoon ff niet op hierquote:Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef AcidBurner het volgende:
ach Sylvana, die ben je zo weer kwijt joh! ... gewoon niet overdrijven, niet elke dag op die schaal. en goed eten !!!
Of een hobby zoeken!quote:Op woensdag 13 december 2006 16:33 schreef Sylvana het volgende:
Thnx, alleen vrienden die wonen net iets te ver weg om te lopenHeb hier in Deventer niet echt vrienden, meesten wonen in Amsterdam, Rotterdam, Groningen enzo, dus das wel erg ver lopen
En woon midden in centrum, dus loop wel alles verder, maarja, das steesd maar paar minuten
En met dit eer heb ik ook geen zin om voor de lol een uur door de regen te gaan lopen ofzo
ik moet gewoon meer sex hebben
dat doe ik al vaak zatquote:Op woensdag 13 december 2006 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Of een hobby zoeken!
Weet je hoeveel vet je verbrandt met huishoudelijke klusjes? Ga gewoon heul je studentenhuis boenen!
Dan ben je die kilo dus vast snel kwijtquote:Op woensdag 13 december 2006 16:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat doe ik al vaak zat
bij gebrek aan huisgenoten die het doen
Mja om je echte gewicht te weten moet je wel 2/3 dagen achter elkaar op weegschaal gaan staan. Bij mij wil het wel eens behoorlijk schelen van dag tot dag, soms wel 2kg.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:14 schreef AcidBurner het volgende:
ach Sylvana, die ben je zo weer kwijt joh! ... gewoon niet overdrijven, niet elke dag op die schaal. en goed eten !!!
1x sporten ben ik dat kwijtquote:Op woensdag 13 december 2006 12:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, ik ben al blij als ik 300 gram afval per week
mja bij mij gaat het allemaal gewoon niet zo snel, ja, in het begin wel, toen wel paar kg afgevallen, maar die zitten er nu al weer bij en nou moeten ze er dus weer af, maar nou gaat het dus niet meer zo snel als 1e keerquote:
Met geduld moet het lukken !quote:Op woensdag 13 december 2006 20:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
mja bij mij gaat het allemaal gewoon niet zo snel, ja, in het begin wel, toen wel paar kg afgevallen, maar die zitten er nu al weer bij en nou moeten ze er dus weer af, maar nou gaat het dus niet meer zo snel als 1e keer
Spruitjes zijn goedkoop hoor.quote:Op woensdag 13 december 2006 16:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
maar ben aardig door mn geld heen, dus echt goed eten kan ik ook niet kopen helaas.
ja, hier dus ook hele week spaghetti, maar das niet echt afwisselend dus, en dat is juist belangrijk toch?quote:Op donderdag 14 december 2006 09:35 schreef Quinazoline het volgende:
Ja, dat vroeg ik me ook af Sylvana. Wat eet je dan omdat je niet gezond kan eten omdat het te duur is? Als ik echt weinig geld heb dan kook ik juist het gezondste: geen vlees, maar gewoon rijst/pasta met groente. Ik volgens mij het allergoedkoopste.
Missie voor deze week geslaagdquote:
een kilo die er hoogstwaarschijnlijk niet af blijft....quote:Op zaterdag 16 december 2006 09:50 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Missie voor deze week geslaagd
Zwahiel
Ik heb sinds donderdag mondontsteking, dus amper wat kunnen eten, en ben die kilo weer kwijt nu
hij is er nog steeds af hoorquote:Op zaterdag 16 december 2006 10:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
een kilo die er hoogstwaarschijnlijk niet af blijft....
Die gehele site schijnt niet meer te bestaan.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand enig idee waar de eet- en beweegwijzer is gebleven van overgewicht.nl?
Die sjokla is bij mij ook een boosdoener! En dorito's! En BigPan!quote:Op woensdag 27 december 2006 20:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb best weinig gegeten met de kerst. Niet meer dan anders in ieder geval. Alleen die verdraaide chocoladekerstmannetjes!! Maar ik zit na een korte tussenstop op de 58,5 weer op de 58 en vorige week (voor kerst
) zat ik zelfs ineens eventjes op de 57,8 ofzo
. Maar dat zal wel een glitsch geweest zijn. Maar ik doe 's avodns weer buikspieroefeningen na een paar weken heel lui te zijn geweest
en ik eet elke avond even een mandarijntje en ik moet en zal van m'n chocoladeverslaving afkomen. Ik weet alleen nog niet wanneer.
same herequote:Op woensdag 3 januari 2007 17:02 schreef marleenhoofd- het volgende:
bij mij gaat t slecht, ik ben weer op mijn startgewicht.. ik ga maar weer eens opnieuw beginnen:(
same here!!quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben niet aangekomen van kerst en oud & nieuw.
same here, weet ook zeker dat het het goeie wachtwoord is, hij zegt ook niet dat het verkeerd is, alleen als ik wil inloggen dan reageert ie gewoon nergens opquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:57 schreef Guppyfriend het volgende:
ja, maar ik weet 100% dat mn wachtwoord goed is, kheb immers t zelfde aangehouden als dat k bij Fok! ook heb...
nopequote:Op donderdag 4 januari 2007 16:31 schreef Sylvana het volgende:
heb je niet per ongeluk je caps lock ofzo aanstaan? dat wil het ook wel es zijn waarom ie het niet doet
wil je wel afvallen?quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik ben de laatste tijd zo aangekomen.En de kast ligt nog helemaal vol vreten dus voorlopig gaat er nog niks aan gebeuren.
Ik kan sowieso nooit stoppen met snoepen.
![]()
En mijn moeder maakt de jurk, dus ik hoef ook niet bang te zijn dat de maat niet goed is...quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:18 schreef Troel het volgende:
Nouja, met je BMI is niets mis, dus ik zou me er niet al te druk over maken
Ik heb anderhalve kilo schade dus het valt nog mee bij jou vind ik.quote:Op zondag 7 januari 2007 11:41 schreef Guppyfriend het volgende:
geupdate... en er is een halve kilo bij *schaam* feestdagen schade...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |