Ik zei alleen dat het zo op me overkomt.quote:Op zondag 5 november 2006 21:33 schreef Sylvana het volgende:
Amaranta, ik ben er echt niet obsessief mee bezig hoor, en ik ben ook niet dik, alleen ik heb wel een buikje, daar zit al mn vet en ik wil gewoon een strakkere buik hebben, maar verder valt het idd wel mee en van andere lichaamsdelen hoeft er niks af, alleen plaatselijk afvallen kan helaas niet
Ik heb wel een buikomtrek van over de 80cmquote:Op zondag 5 november 2006 21:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat zegt dus, dat je, voor je lengte al het juiste gewicht.... en dat je dus al een lekker wijf bent dat niet HOEFT af te vallen omdat ze geen risico loopt voor overgewicht...(eerder voor ondergewicht)
OKe....daar kan ik inkomen.....ik zou ook het liefst mijn buik erafchoppen.quote:Op zondag 5 november 2006 21:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wel een buikomtrek van over de 80cm. daar begint nu eindelijk iets vanaf te gaan.
same here, heb het net even opgemeten en kwam op 81 cm uitquote:Op zondag 5 november 2006 21:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb wel een buikomtrek van over de 80cm. daar begint nu eindelijk iets vanaf te gaan.
klopt, ik ga die kwark ook skippen en gewoon een vitalineatje voor in de plaats nemen....quote:Op maandag 6 november 2006 10:19 schreef Quinazoline het volgende:
* Quinazoline bemoeit zich er ook even mee vanuit Stockholm.
Sylvana, sterkte nog. Mag ik vragen waar ze aan overleden is?
Je buikomtrek moet op je slankste deel minder dan 80 cm zijn he, om gezond te zijn. Niet op het dikste stuk. Dat scheelt nogal namelijk! Ik hoef met mijn BMI voorlopig nog niet bang te zijn dat ik doorschiet. Tegenwoordig is hij onder de 25, dus ik ben heel tevreden met het feit dat ik geen overgewicht meer heb. Ik blijf hier nog meeposten omdat ik toch nog wel een paar kilotjes kwijt wil. 55 of minder zal met mijn bouw en langrte (1.62m) echt niet gaan lukken, maar ik hoop binnenkort weer fanatieker aan de slag te kunnen gaan en dan nog een paar kilo kwijt te raken. Eigenlijk wil ik vooral strakker worden, maar dat valt niet echt te meten.
Amaranta, volgens mij is het gewoon het allerbelangrijkste om regelmatig te eten. Door tussen de drie hoofdmaaltijden een tussendoortje te nemen voorkom je dat je honger/trek krijgt en gaat snaaien. Die kwark is volgens mij alleen belangrijk als je veel eiwitten (of een andere voedingsstof, ben het even kwijt) nodig hebt omdat je fanatiek met spieropbouw bezig bent. Maar het kan ook geen kwaad denk ik.
Ik ga met ingang van morgen over op de 5 maaltijden ja.quote:Op maandag 6 november 2006 10:19 schreef Quinazoline het volgende:
Amaranta, volgens mij is het gewoon het allerbelangrijkste om regelmatig te eten. Door tussen de drie hoofdmaaltijden een tussendoortje te nemen voorkom je dat je honger/trek krijgt en gaat snaaien. Die kwark is volgens mij alleen belangrijk als je veel eiwitten (of een andere voedingsstof, ben het even kwijt) nodig hebt omdat je fanatiek met spieropbouw bezig bent. Maar het kan ook geen kwaad denk ik.
Mijn buikomtrek is dus op het slankste stuk 81 cm, dus het is dus echt wel nodig dat daar wat vanaf gaatquote:Op maandag 6 november 2006 10:19 schreef Quinazoline het volgende:
Sylvana, sterkte nog. Mag ik vragen waar ze aan overleden is?
Je buikomtrek moet op je slankste deel minder dan 80 cm zijn he, om gezond te zijn. Niet op het dikste stuk. Dat scheelt nogal namelijk!
Dharma and Greg!quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:37 schreef A_L_N_F het volgende:
ik ben ook bezig om na 5 jaar verwaarlozing mijn figuur in normale conditie te krijgen.
als student zijnde 5 jaar lang niet gesport, veel gevreten en ongezond en onregelmatig, veel bier, etc.
resulteerde in een bmi van 25.
had al een vetribbel en een 2e kwam er.
speciaal eigen dieet en sportschema en de kilos vliegen eraf en ik zie een sixpack al terugkomen
voor 2007 heb ik weer een atletisch figuur
zo'n klein blikje? Daar eet ik er makkelijk 1 van op in mn eentje, maar ik ben dan ook een groentenliefhebberquote:Op maandag 13 november 2006 12:07 schreef CherryLips het volgende:
ik heb een weegschaal gevonden, ga zo eens kijken wat m'n weekend stress en minder eten/drinken heeft gedaan. het is heel raar, maar ik heb steeds een soort knoop in m'n maag, alsof ik op scherp sta ofzo. Had gisteravond wel teveel eten klaargemaakt, had zo'n Bonduelle blikje voor 1 persoon, aardappelkrieltjes en een stukje kip, maar ik kreeg het echt niet op. Zit echt veel in zo'n blikje
.
Maar ik had er nog van alles bijquote:Op maandag 13 november 2006 12:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
zo'n klein blikje? Daar eet ik er makkelijk 1 van op in mn eentje, maar ik ben dan ook een groentenliefhebber
ja, ik eet er ook altijd nog gewoon krieltjes en vlees bij hoor. Maar goed, ik ben een echte warm-eter ookquote:Op maandag 13 november 2006 12:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik had er nog van alles bij. Vanavond neem ik dus alleen zo'n blikje.
En ik krijg de pot appelmoes niet open verdorie. Thuis heb ik zo'n apparaatje waarmee je flessen en potten kunt openslopen maar die ben ik dus vergeten. Ik zal de flessen Crystal Clear ook wel niet openkrijgen
.
ik kreeg het echt niet opquote:Op maandag 13 november 2006 12:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, ik eet er ook altijd nog gewoon krieltjes en vlees bij hoor. Maar goed, ik ben een echte warm-eter ook
is het niet Peas? (ben niet zo heel erg into die muziek) of bedoel je iets anders?quote:Op zondag 19 november 2006 09:41 schreef zwahiel het volgende:
Dus alleen een Black Eyed Peace concert![]()
Het er zo snel bijkrijgen van die kilo's komt ook omdat ik gestopt was met mn medicijnen (ritalin) en die hadden als bijwerking dat je eetlust verminderde. Bij mij is dat in het begin dan ook echt drastisch verminderd, was binnen een maandje of 3 zo'n 7 kilo kwijt. Maar die zitten er nu dus weer aan in no-time. Ik ben langzaamaan weer met mn medicatie begonnen en zal dus wel daardoor weer wat gaan afvallen. Maar wil graag de kilo's er ook op een gezonde manier afkrijgen en af houden.quote:Op zondag 19 november 2006 10:42 schreef Quinazoline het volgende:
Als het er zo snel aan zat, Roeji, is het er waarschijnlijk ook niet al te moeilijk weer af te krijgen.
Om af te vallen heb ik mijn eetpatroon aangepast: tegenwoordig ontbijt ik voor ik naar college ga, eet ik wat fruit tussen door, lunch ik, eet ik weer wat fruit (of een ander tussendoortje) en dan eet ik 's avonds warm.
Ik heb brood en pasta ed absoluut niet hoeven schrappen om af te vallen. Frisdrank en chips schrappen is wel een goed idee, hoewel het echt geen kwaad kan om een keer een glas fris te nemen (vind ik). Je zou ook Crystal Clear kunnen proberen, daar zitten veel minder calorieen in dan in gewoon frisdrank, maar ik drink meestal thee en af en toe aanmaaklimonade (die ik dan niet te zoet maak).
Als ik jou was zou ik geen dieet gaan volgen, omdat dat vaak maar tijdelijke oplossingen zijn. Ik zou gewoon vanaf nu gezond, regelmatig en niet te veel gaan eten. Eventueel kun je via bijvoorbeeld http://www.eetenbeweegwijzer.nl/ bekijken hoeveel calorieen er zitten in de dingen die je eet, zodat je een beetje bij kunt houden hoeveel je binnen krijgt en of dat te veel/te weinig is.
Succes ermee!
Dat is helaas voor mij niet mogelijk op dit moment, temminste niet in een sportschool.quote:Op zondag 19 november 2006 10:59 schreef Quinazoline het volgende:
En zoveel mogelijk sporten nog natuurlijk! (helemaal vergeten)
Je hebt gelijk, zonder strenge dieeten lukt t makkelijker. Ik heb zelf denk ik wel even een zetje nodig om op te startenquote:Op zondag 19 november 2006 11:29 schreef Sylvana het volgende:
er zijn hier in dit topic maar weinig mensen die echt een dieet volgen roeiji, de meesten hebben gewoon hun eetpatroon aangepast door regelmatiger te eten, meer groenten en fruit te eten en minder chips, koekjes en snoep en dergelijke en meer te gaan sporten. Dat hou je langer vol dan wanneer je een of ander dieet gaat volgen, waarbij je amper meer iets mag, want af en toe zondigen moet gewoon kunnen![]()
Maar denk dat afvallen bij jou geen probleem moet zijn, als het er zo snel bij is gekomen moet het er ook snel weer af kunnen als je gewoon let op wat je eet en wat meer beweegt
Wandelen probeer ik zoveel mogelijk te doen. Fietsen kan ik niet meer na operaties aan mn been. Ik heb hier een buikspierbankje (ab king pro achtig ding, werkt overigens prima. Heb geen pijn meer in mn nek en rug als ik mn oefeningen doe) en een trilplaat (miskoop denk ik, zie/merk geen verschil, verga wel van de spierpijn erna) staan. Bij mn ouders staan nog een roeitrainer en een ellipstrainer (of crosstrainer ik weet niet precies hoe t heet). Die ellipstrainer komt binnenkort hierheen als ik eens plek ervoor heb gemaakt. En ik denk dat ik me daar wel flink mee bezig kan houden. Tijdens hun vakantie daar al flink staan afbeulen.quote:Op zondag 19 november 2006 11:35 schreef Sylvana het volgende:
Sporten hoeft ook niet persee in de sportschool hoor, elke dag een uur wandelen of fietsen is ook goed
Thanx!! Jij ook veel succes ermee.quote:Op zondag 19 november 2006 12:19 schreef Sylvana het volgende:
Dat klinkt allemaal wel goed dan idd, vooral die crosstrainerVeel succes ermee iig, maar moet wel lukken volgens mij
En die eerste kilo's zijn er toch wel vaak zo af hoor. Dat heb ik al bij veel mensen hier gezien, dus ik zou gewoon beginnen met gezond eten, en dan moet het echt wel vanzelf goedkomen.quote:Op zondag 19 november 2006 11:46 schreef Roeji het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zonder strenge dieeten lukt t makkelijker. Ik heb zelf denk ik wel even een zetje nodig om op te startenOm zeg maar de eerste paar kilo's te zien verdwijnen zonder er maanden over te doen.
En zondigen moet zeker kunnen, anders heb je geen leven meer. Alhoewel ik toch heel erg moet opletten met wat ik eet. Ik heb periodes dan kan ik eten wat ik wil en kom geen gram bij, maar andere keren hoef ik maar naar een zak chips te kijken en ben ik 2 kilo bijgekomen. Het snel aankomen en dikker blijven zit toch een beetje in de familie. Mn pa en mn oma (van mn pa's kant) waren altijd veel te zwaar. Mn oma had toen ze gestorven is een omvang van 1,3m. Mn pa heeft nu dit jaar eindelijk een kilo of 11 weten af te vallen mbv een dietiste, maar daarvoor kreeg ie er geen gram vanaf eens welk (honger)dieet hij ook volgde. En nu met 5 of 6 keer per dag te eten gaat het wel.
Ik denk dat dat voor mij misschien ook het beste gaat werken, ipv strikt 3 keer per dag te eten.
Ach het gaat wel lukken, ik heb nu stap genomen om er iets aan te gaan doen. Moet alleen nog even zoeken wat het beste werkt. Iig geen snoep en chips meer en matigen met frisdrank en chocomel. Oh en regelmatig eten.
Vandaag mag ik nog even aanmodderen, maar morgenvroeg gaat het beginnen![]()
Ik hoop dat je het vol kan houden. Lijkt me wel heel eenzijdig en daardoor moeilijk vol te houden eerlijk gezegd, maar je kunt het altijd proberen.quote:Op zondag 19 november 2006 12:38 schreef KlootMajoor het volgende:
Ik ben sinds vandaag begonnen aan het dieet
Geen idee wat BMI is e.d. maar wat ik wel weet is dat ik 26kg ben aangekomen in 3 jaar
1.90, 104kg, 30 jaar
Te erg gewoon
Ik squash nu een aantal x per week en heb nu een fiets in huis
Ik ga dus vanaf nu geen Carbo's meer naar binnen werken...helemaal niets!
Eens zien of het werkt!
Bij mij is het begin erg moeilijk, tenminste dat vind ikzelf. Ik heb nul komma nul verstand van waar op te letten als ik eten koop. Oke groente enzo is me wel duidelijk, maar welke producten helpen juist mee of werken tegen bij het afvallen. Dat bedoel ik ook meer met een zetje nodig hebben. Even wegwijs worden in 'afval-land'quote:Op zondag 19 november 2006 15:04 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
En die eerste kilo's zijn er toch wel vaak zo af hoor. Dat heb ik al bij veel mensen hier gezien, dus ik zou gewoon beginnen met gezond eten, en dan moet het echt wel vanzelf goedkomen.
Ik stond gisteren trouwens in een kledingwinkel en vroeg de verkoopster om advies en die zou wel even wat voor me halen. Ze vroeg welke maat ik had: 'S, of M?', en nam uiteindelijk een maatje 38 van iets voor me mee, terwijl ik zelf meestal 42/40 pak en M als ik veel mazzel heb (geloof nog steeds niet dat ik dat echt aan kan). Uiteindelijk niks gekocht, maar het deed me wel goed dat ik er dus blijkaar niet meer dik uit zie en er uit zie alsof ik maat M (of misschien wel S) nodig zou hebben.
Vanmorgen leek ik trouwens ook wel 64 kg te wegen, weer een halve kilo minder dus, maar ik wacht nog maar even met updaten tot dat echt overtuigend zo is.
Dan kun je met die eet- en beweegwijzer een heel eind komen denk ik.quote:Op zondag 19 november 2006 15:26 schreef Roeji het volgende:
[..]
Bij mij is het begin erg moeilijk, tenminste dat vind ikzelf. Ik heb nul komma nul verstand van waar op te letten als ik eten koop. Oke groente enzo is me wel duidelijk, maar welke producten helpen juist mee of werken tegen bij het afvallen. Dat bedoel ik ook meer met een zetje nodig hebben. Even wegwijs worden in 'afval-land'![]()
Heerlijk gevoel, he als je ineens een of meerdere maten kleiner aankunt![]()
Erg lastig maar je kan het wel heeel erg makkelijk makenquote:Op zondag 19 november 2006 15:06 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het vol kan houden. Lijkt me wel heel eenzijdig en daardoor moeilijk vol te houden eerlijk gezegd, maar je kunt het altijd proberen.
Veel sporten en gezond eten helpt vaak ook goed hoor, en is ook na het afvallen vol te houden waardoor je niet weer aankomt.
ik zag m ook niet meer, en ik kan ook mezelf niet meer editten voor de lijst op de site... help?quote:Op zondag 19 november 2006 22:19 schreef CherryLips het volgende:
ik zie de lijst in de OP trouwens niet meer, of ligt dat aan mij?
Komt omdat ie daar ook gewoon niet goed staatquote:Op maandag 20 november 2006 06:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik zag m ook niet meer, en ik kan ook mezelf niet meer editten voor de lijst op de site... help?
oh, dus ik moet me daar weer eerst opnieuw registreren? want ik had mn oude ww gebruikt, maar dat ging niet. doe ik dat!quote:Op maandag 20 november 2006 09:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Komt omdat ie daar ook gewoon niet goed staat
Heb je je plan alingevuld op de nieuwe site? Daar staat namelijk je lengte in en zonder je lengte kan je bmi niet berekend worden.
Je moet nog wel even je plan invullen, anders kan je BMI niet berekend worden en kom je ook niet in het plaatje. Dit geldt overigens voor veeeeeeel meer mensenquote:Op dinsdag 21 november 2006 09:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
oh, dus ik moet me daar weer eerst opnieuw registreren? want ik had mn oude ww gebruikt, maar dat ging niet. doe ik dat!
-edit- zo, opnieuw mn account aangemaakt, zal mezelf binnenkort wel in de lijst terugzien denk ik!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |