Jij geeft ons allen hoopquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:07 schreef snoopy het volgende:
[..]
Doe mijn verhaal dan nog maar eens lezen: in 2 uur bevallen van een dochter van 4720 gram
Oh ja, en zonder al te veel ellende.
Slaapmeis, Emma was 4220 gram en zo'n 50 cm. Geen knip nodig gehad en niet meer dan een klein scheurtje (twee hechtingen) Wel een uur aan het persen geweest na een halve dag weeën.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Liopleurodon wat een heftig verhaal zeg en misschien had ik dit beter niet kunnen lezen omdat onze zoon ook meer dan 8 pond wordt geschat met een lengte van 54 cm.
Nikky wat schrikken dat je ruggeprik zo slecht was gezet en dat je in paniek raakte. Wel enorm fijn dat het nu achter de rug is en je je kleine meisje in je armen kunt houden
quote:Op donderdag 4 november 2004 16:28 schreef kozakken het volgende:
Mijn bevallingsverhaal van de geboorte van Jonne. (1e kind)
Mijn vliezen braken donderdagmorgen om 3.45. Dus ik het bed uit en wat door het huis rommelen. Tegen zessen had ik zo om de twee/drie minuten weeën en hebben we de verloskundige gebeld. Die was er rond half zeven. Hij toucheerde en toen bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. maar ik moest toch naar het ziekenhuis vanwege die 15 dagen over tijd.
De weeën zetten niet helemaal voldoende in kracht door. Daarom werd ik rond half elf aan het infuus gelegd om de weeën te stimuleren. Laat in de middag werd alles veel heftiger. Rond een uur of vijf ben ik onder de douche gezet.
Iets voor zes mocht ik beginnen met persen. Dat heeft 1,5 uur geduurd.
Toen hebben ze me ook nog verdoofd voor de knip, omdat onze kleine toch wel groot leek te zijn. Maar gelukkig hebben ze zelfs geen knip hoeven zetten.
Geboren om 19.30 precies en 4485 gr. (en cm 56) En dat je dan opeens zijn naam mag zeggen tegen iedereen...
Toen ik gehecht werd (5 inwendige hechtingen), werd Jonne gewogen, nagekeken en in bad gedaan. Hij kreeg de kleertjes aan die we al hadden uitgezocht: een wit pakje met rode sokjes gebreid door oma.
Het was een best zware bevalling. Maar ik kijk met een goed gevoel terug.
Bijzonder verkorte versies. Maar ook hier 'gewoon' twee bevallingen die heftig maar ook niet al te heftig waren, waar alles heel fijn samen met kozakkenman ging en waar ik me heel goed bij voel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 00:01 schreef kozakken het volgende:
Romme's geboorteverhaal. (2e kind)
Rond half vijf/kwart voor vijf komt Roelof thuis. Fijn! Ik heb al soortement van weeen... denk ik....
Om kwart voor negen belt hij de verloskundige. ze zegt dat ze er meteen aankomen.
Het is kwart over negen en Ze breekt de vliezen.
Tien uur precies! Wat ging het razendsnel! Ons kleine kindje wordt op mijn buik gelegd.
Binnen tien minuten is de placenta ook geboren. Daarna kijken ze of er nog wat reparatiewerkzaamheden verricht moeten worden. Maar op een klein scheurtje na is er weinig aan de hand.
4440 en 56 cm.
Fons was 4 kilo 485 en 56 cm. (Ik 1.68) en ik vond de bevalling verschrikkelijk, maar ik denk niet dat dat met een klein, mager kindje anders zou geweest zijn want hetgene niet te verdragen was waren de weeën...quote:Op zondag 28 januari 2007 13:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bedankt voor jullie ervaringen met een wat groter kindje. Het komt denk ik ook gewoon omdat ik zelf niet zo groot ben (1.64m) en dan vind ik een kindje van 56 cm. verhoudingsgewijs best groot. Maar goed, het komt zoals het komt en nu hoef ik me in ieder geval niet extra zorgen te maken om elke dag dat ik meer overtijd loop!
Dat dus.quote:Op zondag 28 januari 2007 14:29 schreef poemojn het volgende:
En gewicht is vaak minder belangrijk dan bijv hoofdomtrek.![]()
Ja inderdaad. Pijn zien bij mensen waar je van houdt doet bijna fysiek zeer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:20 schreef beefcake het volgende:
Lio voor jou ook een hele ervaring zeg. Ik ben wel blij dat ik het werk moet doen, ik kan er niet tegen als ik mensen in pijn en wanhoop zie. Dat moet erg moeilijk geweest zijn voor je.
Noem je dat klein? Kendahl was ca. 45 cm en 2690 gram. Hij was dan ook te vroeg,quote:Op zondag 28 januari 2007 14:41 schreef owlet het volgende:
Ronja werd opgemeten op een laatste echo en zo geschat op zes tot zeven pond bij nog geen 50 centimeter. Een kleintje dus. De verloskundige voelde en voelde zeker weten een kind dat boven de acht pond zou zitten
Ze bleek bijna acht pond en 52 centimeter.
Het zegt echt niet zo heel veel, die schattingen, en al helemaal niet over de bevalling.
ghehe, baas boven baasquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Noem je dat klein? Kendahl was ca. 45 cm en 2690 gram. Hij was dan ook te vroeg,![]()
Gehehe!quote:
quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:08 schreef Brighteyes het volgende:
Whehehe, die cover van de Vivi: 'Hoe wordt je optimist?' of zoiets? Je hoeft volgens mij alleen maar naar Dean te kijken.
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:52 schreef Kleintje het volgende:
Vivi
Jij stoere vrouw.. je hebt het geflikt! Je bent eerlijk over je verhaal en de pijn... en je hebt een prachtzoon!
Ben nog even benieuwd hoe jehet vond om zo machteloos te zijn terwijl jij zo uitgeput was en zoveel pijn had. Dat moet toch bijna ondragelijk zijn!
Tnx voor je verhaal!!!
quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:42 schreef Anitra het volgende:
Vivi wat een heftige bevalling en je hebt het super gedaan!!
Wat een lekker ventje is Dean
Idd! Alsof je een lekker partijtje tennis achter de rug hebt ofzo en niet zo'n oerwerk hebt opgeknapt. En wat een prachtig ventje Vivi!quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:57 schreef Lishe het volgende:
Vivi, wat was je stoer!!! Echt!
Zo'n mooi kereltje. Ik vind 'm prachtig. Jullie Dean.Je ziet er mooi en trots uit, op die laatste foto.
ik begreep van mijn pufclubjuf, Carita Salomé van Duik in je weeën was dat, en mijn kraamhulp dat je daar de eerste week nog maar niet te fanatiek mee moet zijn. Opstaan en je kindje tillen is dan al genoeg. Daarna rustig opbouwen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:04 schreef Moonah het volgende:
Oh en psssst, neem goed de tijd voor je herstel. Bekkenbodemspieren trainen, nu meteen gaan doen! Zéker als je zo lang hebt moeten persen....![]()
Oeh, da's lastig. Weer tegenstrijdige adviezen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:58 schreef snoopy het volgende:
[..]
ik begreep van mijn pufclubjuf, Carita Salomé van Duik in je weeën was dat, en mijn kraamhulp dat je daar de eerste week nog maar niet te fanatiek mee moet zijn. Opstaan en je kindje tillen is dan al genoeg. Daarna rustig opbouwen.
en dan een verzakking krijgen? Lijkt me geen goed plan.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:16 schreef poemojn het volgende:
of speel gewoon op safe en doe het nooit![]()
Inderdaad, zeker na zo lang persen is dat een reëel risico. Evenals incontinentie....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:18 schreef snoopy het volgende:
[..]
en dan een verzakking krijgen? Lijkt me geen goed plan.
Weet je, iedereen zegt wel van "Joh, goed gedaan!" en: "wat ben je dapper!"..quote:Op zondag 4 februari 2007 18:13 schreef Beaker het volgende:ik wil hier niet lezen, maar Vivi wat ben je dapper!
Kan alleen maar zeggen dan Dean een geweldig mooi mannetje is!
* Beaker weer heel snel ergens anders heen gaat!![]()
quote:Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Weet je, iedereen zegt wel van "Joh, goed gedaan!" en: "wat ben je dapper!"..
Maar de waarheid is gewoon dat je het wel móet ondergaan, daar is niets dappers aan, het is of dát óf zelfmoord plegen, maar hey, dat lukt je niet hoor, op dat moment
En geloof me, ik heb er soms echt bij gelegen als had ik een hoofdrol in "The Exorcist part III", maar je moet wel toch?!
natuurlijk is het wel leuk om te horen![]()
quote:
Ga alquote:
Hahahaha, heerlijk zoals jij realistisch bentquote:Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Weet je, iedereen zegt wel van "Joh, goed gedaan!" en: "wat ben je dapper!"..
Maar de waarheid is gewoon dat je het wel móet ondergaan, daar is niets dappers aan, het is of dát óf zelfmoord plegen, maar hey, dat lukt je niet hoor, op dat moment
En geloof me, ik heb er soms echt bij gelegen als had ik een hoofdrol in "The Exorcist part III", maar je moet wel toch?!
natuurlijk is het wel leuk om te horen![]()
Niet te geloven dat je dat nog eens zou willen he?quote:Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef appelsap het volgende:
Ik moet er nu niet aan denken om ooit nog een tweede te krijgen.
Echt? De tweede was veel pijnlijker dan de eerste? Hoor je ook niet veel en wil ik me niet voorstellen ook.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:06 schreef beefcake het volgende:
Na mijn eerste bevalling was ik helemaal niet bang voor de tweede bevalling, maar nu na de tweede ben ik wel bang voor een derde. Ik weet nu echt 100% zeker dat er geen kindje meer bijkomt hier...
Ik heb de weeën als pijnlijker/heftiger ervaren ja, waarschijnlijk omdat het veel sneller ging allemaal en omdat ik minder in mezelf gekeerd was dan bij de eerste bevalling. Maar vooral het feit dat Quinten vast bleef zitten en het gevolg daarvan is iets dat je echt geen twee keer mee wil maken.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:09 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Echt? De tweede was veel pijnlijker dan de eerste? Hoor je ook niet veel en wil ik me niet voorstellen ook.![]()
Hm, ja, als er nare gevolgen bijkomen is het nog anders.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:22 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik heb de weeën als pijnlijker/heftiger ervaren ja, waarschijnlijk omdat het veel sneller ging allemaal en omdat ik minder in mezelf gekeerd was dan bij de eerste bevalling. Maar vooral het feit dat Quinten vast bleef zitten en het gevolg daarvan is iets dat je echt geen twee keer mee wil maken.
En als je toch voor een derde zou gaan misschien ook een dochterquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:38 schreef Martineke het volgende:
appelsap wat een verhaalgoed dat je het hebt opgeschreven, werkt met verwerken ervan.
en als ik dit lees, ben ik toch weer blij dat ik 2 ks-en gehad heb. zou ook zo weer voor een 3e gaan
andere kant is het ook wel weer jammer, ik weet niet wat een bevalling is. maar ach....misschien krijg ik ooit wel een leuke schoondochter die mij aanwezig laat zijn
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En als je toch voor een derde zou gaan misschien ook een dochter
Ik zal er binnekort een paar plaatsen!quote:Op maandag 19 maart 2007 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Appelsapje, wat een verhaal joh!
Krijgen we nog eens een foto'tje van hem te zien?
pv ik ga als er een volgende komt ook weer naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zit zo weer eens een aantal verhalen te lezen en besluit zomaar met belsen dat ik de volgende bevalling weer in het ziekenhuis zou willen doen. Niet voor de pijnstillers, maar voor de rust en omdat het me de vorige keer zo goed is bevallen! Ik denk er met tranen van sentiment aan terug. Zo typisch ook, mijn leven veranderde voorgoed en daar kwam ineens een klasgenootje van vroeger binnenlopen op de uitrustkamer.
Mijn verhaal was lekker rustig, lees die maar door. Dan krijg je weer wat moed voor een tweedequote:Op woensdag 20 juni 2007 09:41 schreef Popples het volgende:
[..]
pv ik ga als er een volgende komt ook weer naar het ziekenhuis.
ze zeggen nu wel blijf gewoon thuis de volgende keer. maar ik heb zoiets van nee dank je.
ik zie me al in de ambulance met weeen en al een half uur naar het ziekenhuis rijden.![]()
daarbij deze keer was ik om 17.00 in het ziekenhuis en om 22.40 was ik alweer thuis. wij moesten wel een half uur rijden dus na de bevalling heb ik daar nog 2 uur gelegen en mocht gewoon weer naar huis.
hier geen waterbevalling had het wel mee willen maken maar op de een of andere manier niet bedacht om het daadwerkelijk te doen.
wat een verhalen zeg.pfff heftig.
zal straks eens lezen. die van mij ging ook goed hoor. zou het zo weer willen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Mijn verhaal was lekker rustig, lees die maar door. Dan krijg je weer wat moed voor een tweede
Ik anders ook wel hoorquote:
hier rammelt het ook hoor.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik anders ook wel hoorIk rammel alweer een beetje. Mja.... eerst die pabo maar eens doen.
Tja, dat heb ik dan weer andersom.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:38 schreef Moonah het volgende:
En als ik bv hoor/lees dat dames een keizersnee hebben gehad dan ben ik jaloers.
Oké, gelezen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:05 schreef nebelung het volgende:
Staat wat meer bij nou.
Ik ook, ik zit gewoon te huilen...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:22 schreef Moonah het volgende:
Dankjewel voor je verhaal Beef! Brr, ik kreeg wel even tranen bij dat paniekgedeelte...
Ik ook!!!!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Beaker, Dit zijn nou het soort verhalen wat ik wil horen zo vlak voor mijn bevalling
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |