abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45735050
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:07 schreef snoopy het volgende:

[..]

Doe mijn verhaal dan nog maar eens lezen: in 2 uur bevallen van een dochter van 4720 gram
Oh ja, en zonder al te veel ellende.
Jij geeft ons allen hoop

Nanook, heftig met zijn tweetjes bevallen Logisch wel dat je wat in shock was!

Lio voor jou ook een hele ervaring zeg. Ik ben wel blij dat ik het werk moet doen, ik kan er niet tegen als ik mensen in pijn en wanhoop zie. Dat moet erg moeilijk geweest zijn voor je.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_45735591
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 17:38 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Liopleurodon wat een heftig verhaal zeg en misschien had ik dit beter niet kunnen lezen omdat onze zoon ook meer dan 8 pond wordt geschat met een lengte van 54 cm.

Nikky wat schrikken dat je ruggeprik zo slecht was gezet en dat je in paniek raakte. Wel enorm fijn dat het nu achter de rug is en je je kleine meisje in je armen kunt houden
Slaapmeis, Emma was 4220 gram en zo'n 50 cm. Geen knip nodig gehad en niet meer dan een klein scheurtje (twee hechtingen) Wel een uur aan het persen geweest na een halve dag weeën.
Het kan dus ook makkelijker gaan. succes hoor met je 8ponder
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_45735997
Nanook wat een prachtig verhaal. Hier was onze dochter bijna geboren zonder hulp van de vk.. Het hoofdje van Amber was er ook zo goed als uit. Ik hoefde ook niet meer te persen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:34:58 #154
103793 kozakken
Living the life
pi_45754533
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:28 schreef kozakken het volgende:
Mijn bevallingsverhaal van de geboorte van Jonne. (1e kind)

Mijn vliezen braken donderdagmorgen om 3.45. Dus ik het bed uit en wat door het huis rommelen. Tegen zessen had ik zo om de twee/drie minuten weeën en hebben we de verloskundige gebeld. Die was er rond half zeven. Hij toucheerde en toen bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. maar ik moest toch naar het ziekenhuis vanwege die 15 dagen over tijd.

De weeën zetten niet helemaal voldoende in kracht door. Daarom werd ik rond half elf aan het infuus gelegd om de weeën te stimuleren. Laat in de middag werd alles veel heftiger. Rond een uur of vijf ben ik onder de douche gezet.
Iets voor zes mocht ik beginnen met persen. Dat heeft 1,5 uur geduurd.
Toen hebben ze me ook nog verdoofd voor de knip, omdat onze kleine toch wel groot leek te zijn. Maar gelukkig hebben ze zelfs geen knip hoeven zetten.
Geboren om 19.30 precies en 4485 gr. (en cm 56 ) En dat je dan opeens zijn naam mag zeggen tegen iedereen...

Toen ik gehecht werd (5 inwendige hechtingen), werd Jonne gewogen, nagekeken en in bad gedaan. Hij kreeg de kleertjes aan die we al hadden uitgezocht: een wit pakje met rode sokjes gebreid door oma.
Het was een best zware bevalling. Maar ik kijk met een goed gevoel terug.
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 00:01 schreef kozakken het volgende:
Romme's geboorteverhaal. (2e kind)
Rond half vijf/kwart voor vijf komt Roelof thuis. Fijn! Ik heb al soortement van weeen... denk ik....
Om kwart voor negen belt hij de verloskundige. ze zegt dat ze er meteen aankomen.
Het is kwart over negen en Ze breekt de vliezen.
Tien uur precies! Wat ging het razendsnel! Ons kleine kindje wordt op mijn buik gelegd.
Binnen tien minuten is de placenta ook geboren. Daarna kijken ze of er nog wat reparatiewerkzaamheden verricht moeten worden. Maar op een klein scheurtje na is er weinig aan de hand.
4440 en 56 cm.
Bijzonder verkorte versies. Maar ook hier 'gewoon' twee bevallingen die heftig maar ook niet al te heftig waren, waar alles heel fijn samen met kozakkenman ging en waar ik me heel goed bij voel.
(Voor lange versie moeten jullie maar gewoon bij de linken kijken)

Iedere bevalling komt toch zoals 'ie komt. Natuurlijk wordt het heftig. Maar je kunt toch niet vantevoren inschatten hoe het gaat.
(k heb trouwens beide bevallingen gequoted omdat er, volgens mij, natuurlijk best wat verschil zit tussen een eerste bevalling en tweede keer.)
't komt zoals het komt. En ik ben ervan overtuigd dat iedereen de kracht heeft om het aan te kunnen. Maar reken niet op een te vlotte bevalling, dan kan het alleen maar meevallen.

sterkte.
Wat is dit toch een mooi en bijzonder topic
  † In Memoriam † zondag 28 januari 2007 @ 13:41:27 #155
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_45754701
Bedankt voor jullie ervaringen met een wat groter kindje. Het komt denk ik ook gewoon omdat ik zelf niet zo groot ben (1.64m) en dan vind ik een kindje van 56 cm. verhoudingsgewijs best groot. Maar goed, het komt zoals het komt en nu hoef ik me in ieder geval niet extra zorgen te maken om elke dag dat ik meer overtijd loop!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_45756370
Zowel met handmatig voelen als met een groeiecho kunnen ze er zo een pond naastzitten, Slaapmeisje. Er is geen 100% betrouwbare methode voor. En gewicht is vaak minder belangrijk dan bijv hoofdomtrek.

Wat een verhaal Nikky, lijkt me erg eng om mee te maken. Zeker als je niet weet wat je overkomt.

En Nanook en Lio ook al van die heftige verhalen..
pi_45756777
Ronja werd opgemeten op een laatste echo en zo geschat op zes tot zeven pond bij nog geen 50 centimeter. Een kleintje dus. De verloskundige voelde en voelde zeker weten een kind dat boven de acht pond zou zitten

Ze bleek bijna acht pond en 52 centimeter.
Het zegt echt niet zo heel veel, die schattingen, en al helemaal niet over de bevalling.
  zondag 28 januari 2007 @ 20:44:33 #158
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45769591
ha owlet, dat was bij ons ook zo!
met de laatste echo zegt de madam: ooh das wel een kleintje, je was zelf zeker ook niet groot?

en de VK op t laatst: poeh dit is wel een zevenponder hoor.

en max idd 8 pond, maar wel 47 cm
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 28 januari 2007 @ 21:07:44 #159
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45770580
Hier werd ook een groot kind voorspeld, viel erg mee . 6 pond, wèl 54 cm.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 28 januari 2007 @ 21:34:01 #160
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45771762
maxim werd 8 pond zeiden ze, t werden er 10.
en romijn was precies goed geschat, 9 1/2 pond.
pi_45772793
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bedankt voor jullie ervaringen met een wat groter kindje. Het komt denk ik ook gewoon omdat ik zelf niet zo groot ben (1.64m) en dan vind ik een kindje van 56 cm. verhoudingsgewijs best groot. Maar goed, het komt zoals het komt en nu hoef ik me in ieder geval niet extra zorgen te maken om elke dag dat ik meer overtijd loop!
Fons was 4 kilo 485 en 56 cm. (Ik 1.68) en ik vond de bevalling verschrikkelijk, maar ik denk niet dat dat met een klein, mager kindje anders zou geweest zijn want hetgene niet te verdragen was waren de weeën...
Toen hij er uit kwam was dat eng en pijnlijk, maar goed te verdragen.
  zondag 28 januari 2007 @ 22:33:16 #162
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45774693
Slaapmeisje, maak je van te voren niet al te druk.
Je bent een stuk langer dan mijn vrouw (1,55).
Kijk liever naar alle meldingen hierboven van grotere babies met natuurlijke bevallingen
  zondag 28 januari 2007 @ 22:36:20 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45774823
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:29 schreef poemojn het volgende:
En gewicht is vaak minder belangrijk dan bijv hoofdomtrek.
Dat dus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 28 januari 2007 @ 22:46:08 #164
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45775207
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:20 schreef beefcake het volgende:
Lio voor jou ook een hele ervaring zeg. Ik ben wel blij dat ik het werk moet doen, ik kan er niet tegen als ik mensen in pijn en wanhoop zie. Dat moet erg moeilijk geweest zijn voor je.
Ja inderdaad. Pijn zien bij mensen waar je van houdt doet bijna fysiek zeer.
Wat ik mij nog goed herinner, is de verhuizing van de 'gewone' verlosafdeling naar de medische afdeling.
Even lopen, lift in, weer even lopen (ik dan, mijn vrouw natuurlijk op een bed). Beetje praten met de verpleegster.
Dit brak mijn concentratie van de uren daarvoor waarbij ik naar niets anders keek dan naar de gezichtsuitdrukking van de vrouw van mijn leven.
Ik had niet meer in de gaten hoe afhankelijk zij van mij was op dat moment.
Toen ik zag hoe ze er uit zag toen wij in de verloskamer waren aangekomen schrok ik mij rot.
Wanhoop. Een blik van 'help mij, ik ga dood'. Dat laatste heeft zij toen ook hardop gezegd...
Als ik hier zo aan terugdenk, denk ik maar snel aan de foto's van mijn twee slapende lieverds die ik net gemaakt heb
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:50:09 #165
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45854847
Nanook, jeetje, zo alleen bevallen, lijkt me heel vreemd, spannend maar ook bijzonder! (en 1 dagje later dan ik!)
Liopleurdon, heftig hoor, het lijkt me inderdaad niet altijd even geweldig voor de papa's, om te moeten toekijken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45855517
Slaapmeisje, niet te druk maken hoor! Ze zitten zo vaak verkeerd met die metingen. Sara werd bij 36 weken met een echo geschat op 5 pond, 6 pond op zijn hoogst, ze was 4220 gram, en andersom hoor je het ook heel vaak!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_45856857
Kom ook weer eens hier kijken en lees het verhaal van Nanook....
Ook hier is mijn jongste monster op de badkamer geboren, zonder verloskundige...Maar hier kon papa de kleine nog net op tijd opvangen...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:02:55 #168
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45862913
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:41 schreef owlet het volgende:
Ronja werd opgemeten op een laatste echo en zo geschat op zes tot zeven pond bij nog geen 50 centimeter. Een kleintje dus. De verloskundige voelde en voelde zeker weten een kind dat boven de acht pond zou zitten

Ze bleek bijna acht pond en 52 centimeter.
Het zegt echt niet zo heel veel, die schattingen, en al helemaal niet over de bevalling.
Noem je dat klein? Kendahl was ca. 45 cm en 2690 gram. Hij was dan ook te vroeg,
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45863233
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Noem je dat klein? Kendahl was ca. 45 cm en 2690 gram. Hij was dan ook te vroeg,
ghehe, baas boven baas

[ Bericht 2% gewijzigd door owlet op 01-02-2007 23:13:53 (typo) ]
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:17:18 #170
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_45863503
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 21:10 schreef owlet het volgende:

[..]

ghehe, baar boven baas
Gehehe!

Eén van de leukste dingen vlak na de bevalling was het gesprek met mijn moeder aan de telefoon:
'Met Maaike [..]'
'Met Noor'
'Hoi meis! Hoe gaat het? Zijn je weeën weer weggetrokken?'
'Nee.'
'Ow.'
'Ik ben bevallen.'
'....[lachende uitroep]Ja?! Wat goed!'
'*grijns* *grinnik*'
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:51:29 #171
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45901028
Zaterdagnacht 27 januari lig ik in bed als om 04.00 uur ik een soort “plop” voel..mijn vliezen zijn gebroken!

De dag daarvoor ben ik mijn slijmprop al verloren. Ik ga naar het toilet en twijfel een beetje of het wel echt zo is; de hoeveelheid vruchtwater is minder dan verwacht dus ik vraag me af of ik het wel echt goed heb gemerkt.

Ik voel me opgewonden en ook best zenuwachtig, besluit een kopje thee te gaan maken en even te Fok!ken ( )
En te wachten op de dingen die gaan komen (of niet).

Na een uurtje ofzo besluit ik toch nog maar even naar bed te gaan en proberen te slapen. Ik kruip naast mijn liefje en probeer wat uit te rusten al val ik uiteindelijk niet in slaap want de weeen beginnen op gang te komen.

Ze zijn echter nog best goed te doen en komen zo rond het half uur meen ik me te herinneren.

De volgende ochtend als mijn liefje wakker wordt rond 11 uur meld ik hem dat ik de hele nacht al lichte weeen heb en ik ga de verloskundige bellen om dat te vertellen..gezien de tijd die tussen de weeen zit vraagt ze mij om na een uurtje of 2 nog eens te bellen om te kijken hoe het ermee staat.

Zo gezegd zo gedaan, om 14. 00 bel ik haar terug en de weeen komen nog steeds om het half uur, drie kwartier dus ze vraagt me om ‘savonds om een uur of acht nog eens terug te bellen.

Ik lig intussen in bed wat TV te kijken en meld mijn dat ik vanaaf wrs niet zal koken

2 uur later om 16.00 uur worden de weeën ineens een heel stuk heftiger en ook komen ze om de 3 minuten.
Ik vraag Stan om de verloskundige te bellen en zo gezegd zo gedaan.
Ze is er om half vijf en toucheert me waarna ik al 4 centimeter ontsluiting blijk te hebben. De weeen zijn behoorlijk pijnlijk dus ik vermoedde al dat het behoorlijk op gang was gekomen allemaal.

Aangezien ik in het ziekenhuis wil bevallen met de mogelijkheid tot een ruggeprik besluiten we dat we nu moeten gaan, anders is de ontsluiting al te ver gevorderd.

We gaan naar de auto en onderweg moet ik steeds om de nek van mijn vriend gaan hangen om de weeen op te vangen, maar op zich was het een redelijke stressloze rit. We zijn er rond 18.00 uur ‘s avonds

Bij het ziekenhuis aangekomen worden we opgevangen door de portier die mij wederom hangend aan mijn vriend in de entree ziet staan, hij zet me snel in een rolstoel en we rijden naar de verloskamers.

Daar wordt ik wederom getoucheerd; 6,5 centimeter ontsluiting. De arts meldt dat mijn kindje er zoals het er nu uitziet binnen 2 uur geboren zal worden,,ik besluit dus ook alsnog, gezien het tijdsbestek, geen ruggeprik te nemen.

De weeen zijn nu heel erg pijnlijk, de enige houding die ik enigszins “trek” is op handen en knieen waarbij mijn vriend mijn onderrug masseert..tijdens de weeen trek ik bijna zijn hoofd van zijn lijf af :’)

3 uur later sta ik nog steeds stil op 9 cm ontsluiting..er wordt een echo gemaakt en mijn kindje blijkt zich met zijn gezichtje verkeerd te hebben gedraaid, ik weet niet precies meer hoe of wat maar iig is dat de reden dat de ontsluiting niet vordert.

Ik ben inmiddels op en weet niet meer waar ik het zoeken moet..de weeen hebben bijna geen pauzes meer en ik voel me ontzettend benauwd en uitgeput.

De arts besluit alsnog over te gaan op een ruggeprik gezien het feit dat ik anders geen energie meer heb om het kindje eruit te persen. Ik moet nog een kwartier wachten voordat de anaesthesist kan komen want die is nog ergens bezig. Ik weet niet meer hoe ik die tijd ben doorgekomen maar ik probeerde me vast te klampen aan het idee dat ik nog heel even moest wachten en dan eindelijk even kon uitrusten..EINDELIJK na wat een uur leek kwam de anaesthesist ten tonele…het kon me op dat moment echt niet meer schelen wie er allemaal om me heen stonden, ik kneep de handen van de verpleegster bijna fijn.

Eindelijk zou ik even op adem kunnen komen. De prik werd gezet. Na 5 minuten waren de weeen nog steeds even pijnlijk..ik hoorde mensen opmerkingen maken dat hij nu toch wel zou moeten werken…ik riep tegen mijn vriend dat ie iets moest DOEN, dat ik het niet meer volhield, ik was zo ontzettend moe. De dosis is 3 keer verhoogd maar de prik werkte gewoon niet

Ik was blijkbaar al te ver in de bevalling.

Dit was mentaal een enorme downer voor me omdat ik me zo had vastgeklampt aan het idee dat ik nu eindelijk even RUST zou hebben, even adem zou kunnen halen maar nee!

Ik werd nogmaals getoucheerd door de arts die ondertussen redelijk vertwijfeld naar me keek en ja: 10 centimeter!

Ik mocht gaan persen!

De arts zei dat ze al heel veel haar zag maar ik was echt zo uitgeput

Na 2 uur persen was het nog niet opgeschoten, ik deed wat ik kon maar ik had niet genoeg kracht om mijn kind naar buiten te persen. De pijn was niet te harden. E

r werd overlegd over een keizersnede en ik dacht: “oh nee he, nu heb ik 20 uur weeen gehad voor niks! “

De arts besloot dat ze het eerst nog met een vacuum wilde proberen terwijl ondertussen alles in gereedheid werd gebracht voor een keizersnede.

Er kwam een andere arts die zei dat ze me ging helpen maar dat ik alles op alles moest zetten…ik werd geknipt en ik zag een groot ding met een ketting eraan tussen mijn benen…en ineens “stond” het hoofdje (au.. ) ik wilde doorpersen maar moest wachten op de volgende wee die ineens uren leek te duren..en eindelijk was ie daar, ik gaf alles wat ik nog had (wat niet veel meer was :’) ) en ineens was daar een klein schreeuwend kindje op mijn buik, een kindje met een scheef neusje omdat ie zo erg in de verdrukking had gezeten :’)

Zijn neusje staat nog steeds een beetje scheef trouwens dus dat ga ik nog wel even navragen hoe dat nu moet

Ik zag tranen in de ogen van mijn vriend en ik was zo opgelucht dat het voorbij was. Mijn vriend ging mijn moeder ne vader en de vrouw van mijn vader halen die buiten zaten te wachten waarna ik werd gehecht en gewassen en we werden naar de kraamafdeling gebracht waar mijn kleintje paracetamol kreeg tegen de hoofdpijn..ik kon de hele nacht niet slapen maar alleen maar kijken naar mijn kleine mannetje

En nee, je bent de pijn niet meteen vergeten :’)
Maar het is het wel waard

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 01-02-2007 22:56:53 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:57:37 #172
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45901277
Vivi, wat was je stoer!!! Echt!
Zo'n mooi kereltje. Ik vind 'm prachtig. Jullie Dean. Je ziet er mooi en trots uit, op die laatste foto.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45901310
wat heftig Vivi. Maar wat een prachtig mannetje is het
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:00:51 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45901397
Sorry voor het slordige typen maar het moest ff "snelsnel" tussendoor
pi_45901678
Viev, wat een verhaal zeg..
Het is een prachtig mannetje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:08:11 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45901693
Vivi! Wauw, wat een verhaal zeg, alleen al die 2 uur persen!
Tjee zeg!
Maar jullie hebben wel een onwijs mooi kereltje gebakken hoor!

Whehehe, die cover van de Viva: 'Hoe wordt je optimist?' of zoiets? Je hoeft volgens mij alleen maar naar Dean te kijken.
pi_45901952
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:08 schreef Brighteyes het volgende:
Whehehe, die cover van de Vivi: 'Hoe wordt je optimist?' of zoiets? Je hoeft volgens mij alleen maar naar Dean te kijken.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:17:10 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45902127
Scherp!
pi_45902133
hihi snoop, dat dacht ik ook meteen toen ik 'm zag liggen.

vivi, pfoeh wat een uitputtingsslag, maar gelukkig is 't achter de rug en is Dean gezond en wel ter wereld! en kom jij een beetje aan je rust toe? ik vind 't al heel wat dat je nu je hele verhaal al hebt kunnen typen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:32:05 #180
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45902752
Ik ben slecht in rust nemen
pi_45903174
Vivi wat een heftige bevalling en je hebt het super gedaan!!
Wat een lekker ventje is Dean
  vrijdag 2 februari 2007 @ 08:58:39 #182
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45908063
Mooi verhaal Vivi, maar als ik Dean zie was hij het meer dan dubbel waard. Mooi manneke.
pi_45909037
Vivi
Jij stoere vrouw.. je hebt het geflikt! Je bent eerlijk over je verhaal en de pijn... en je hebt een prachtzoon!
Ben nog even benieuwd hoe je het vond om zo machteloos te zijn terwijl jij zo uitgeput was en zoveel pijn had. Dat moet toch bijna ondragelijk zijn!

Tnx voor je verhaal!!!
pi_45909245
Heftig allemaal en je hebt het maar weer geflikt Een mooi mannetje, dat is het idd allemaal waard
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:39:20 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45909992
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:52 schreef Kleintje het volgende:
Vivi
Jij stoere vrouw.. je hebt het geflikt! Je bent eerlijk over je verhaal en de pijn... en je hebt een prachtzoon!
Ben nog even benieuwd hoe je het vond om zo machteloos te zijn terwijl jij zo uitgeput was en zoveel pijn had. Dat moet toch bijna ondragelijk zijn!

Tnx voor je verhaal!!!
! Welcome!
pi_45910283
Dat stuk over de knip herken ik goed. ik had geen persweeen. Gepraat over een ks trok me over de streep, om net als jij, vivi, alles te geven.

Ben ik de enige die soms meepuft bij het lezen?
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:59:35 #187
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_45910585
Meh, ik kreeg er tranen van in m'n ogen Goed gedaan Vivibikkel!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_45910618
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 23:42 schreef Anitra het volgende:
Vivi wat een heftige bevalling en je hebt het super gedaan!!
Wat een lekker ventje is Dean
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:03:03 #189
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45912399
Pfff, heftig hoor dame!
Wat kut dat die ruggenprik niet aansloeg.
En 2 uur persen.... Lang hoor...
Maar.... YOU DID IT!!
Goed gedaan vrouwke!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 12:04:28 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45912434
Oh en psssst, neem goed de tijd voor je herstel. Bekkenbodemspieren trainen, nu meteen gaan doen! Zéker als je zo lang hebt moeten persen....
pi_45912752
JE HEBT HET GEDAAAAAAN!!!! Een kind op de wereld gezet! Voelt dat niet allemachtig machtig Vivi?
Ik merkte aan je berichten van voor de bevalling altijd dat je toch best bang was voor de pijn, maar het is je gelukt! Je bent mamma!

Welkom bij de club hihi
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_45913574
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:57 schreef Lishe het volgende:
Vivi, wat was je stoer!!! Echt!
Zo'n mooi kereltje. Ik vind 'm prachtig. Jullie Dean. Je ziet er mooi en trots uit, op die laatste foto.
Idd! Alsof je een lekker partijtje tennis achter de rug hebt ofzo en niet zo'n oerwerk hebt opgeknapt. En wat een prachtig ventje Vivi!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:06:39 #193
94046 PM-girl
pi_45914210
Wow, wat een heftig verhaal weer.... Goed gedaan Vivi!
*
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:54:44 #194
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45915617
vivi, wat ben jij stoer!! echt geweldig gedaan hoor meid! je mooie ventje~!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_45915711
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 12:04 schreef Moonah het volgende:
Oh en psssst, neem goed de tijd voor je herstel. Bekkenbodemspieren trainen, nu meteen gaan doen! Zéker als je zo lang hebt moeten persen....
ik begreep van mijn pufclubjuf, Carita Salomé van Duik in je weeën was dat, en mijn kraamhulp dat je daar de eerste week nog maar niet te fanatiek mee moet zijn. Opstaan en je kindje tillen is dan al genoeg. Daarna rustig opbouwen.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:12:14 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45916150
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 13:58 schreef snoopy het volgende:

[..]

ik begreep van mijn pufclubjuf, Carita Salomé van Duik in je weeën was dat, en mijn kraamhulp dat je daar de eerste week nog maar niet te fanatiek mee moet zijn. Opstaan en je kindje tillen is dan al genoeg. Daarna rustig opbouwen.
Oeh, da's lastig. Weer tegenstrijdige adviezen.
Mijn bekkenbodemspecialist zei dat het juist goed is er meteen mee te beginnen. Idd niet te fanatiek, want dan kan de boel weer verkrampen.
Ik weet wél dat je je buikspieren niet meteen moet gaan trainen.
pi_45916202
dan is het niet zo tegenstrijdig toch als ze allebei zeggen: niet te fanatiek in het begin
En het moet idd eerst daaronder op orde zijn alvorens je buikspieren te trainen omdat je anders de hele boel naar buiten duwt. En dat moeten we niet hebben!
pi_45916295
of speel gewoon op safe en doe het nooit

Mooi verhaal Vivi!
pi_45916368
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:16 schreef poemojn het volgende:
of speel gewoon op safe en doe het nooit
en dan een verzakking krijgen? Lijkt me geen goed plan.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 14:26:10 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45916614
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 14:18 schreef snoopy het volgende:

[..]

en dan een verzakking krijgen? Lijkt me geen goed plan.
Inderdaad, zeker na zo lang persen is dat een reëel risico. Evenals incontinentie....
Maar je hebt gelijk Snoopy, ik had er bij moeten zetten "Niet te fanatiek".
pi_45917998
't is kiezen of delen, verkramping of verzakking maar een verkramping krijg je dan iig niet
  vrijdag 2 februari 2007 @ 18:00:30 #202
94046 PM-girl
pi_45922173
Heb nog eens wat verhalen terug zitten lezen, gehuild bij die van Snakelady en gelachen om de schrijfstijl van Mwana!
Wat een mooi topic, ik wil mijn bevalling eigenlijk nog eens gaan opschrijven. Dit zonder te lezen wat ik eerst geschreven heb, om te zien of ik er nu anders tegenaan kijk.
*
pi_45925151
Vivi wat een verhaal zeg, logisch dat je zo uitgeput was na al die uren weeen Je mag best trots zijn en je hebt een prachtig ventje!
  Jubileum moderator vrijdag 2 februari 2007 @ 21:11:53 #204
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45925845
Vivi wat een verhaal! Ik heb het met samengeknepen dijen gelezen
Dean is prachtig, wat heb je dat geweldig gedaan joh
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 2 februari 2007 @ 21:53:23 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_45927232
Vivi, je hebt mijn bevalling van Liam nagedaan... niet fijn (understatement of the year) maar wat een resultaat! wees maar heel trots op jezelf!
stormy waters...
sailin'
pi_45927314
Viev, ik ben reuze trots op je, you did it. En wat ben je toch een mooie mama, Dean zal trots zijn op zo'n beauty-mams als je straks bij het schoolplein staat te wachten op hem
Je hebt een lekker ventje. En Dean mag er ook wezen *grinnik*.
Smak!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 12:44:13 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45939513
Hey allemaal! Wat een lieve reacties, maar nu ophouden hoor, ik word er gewoon verlegen van !!!
pi_45978843
ik wil hier niet lezen, maar Vivi wat ben je dapper!

Kan alleen maar zeggen dan Dean een geweldig mooi mannetje is!

* Beaker weer heel snel ergens anders heen gaat!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 4 februari 2007 @ 19:14:49 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45981242
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:13 schreef Beaker het volgende:
ik wil hier niet lezen, maar Vivi wat ben je dapper!

Kan alleen maar zeggen dan Dean een geweldig mooi mannetje is!

* Beaker weer heel snel ergens anders heen gaat!
Weet je, iedereen zegt wel van "Joh, goed gedaan!" en: "wat ben je dapper!"..
Maar de waarheid is gewoon dat je het wel móet ondergaan, daar is niets dappers aan, het is of dát óf zelfmoord plegen, maar hey, dat lukt je niet hoor, op dat moment

En geloof me, ik heb er soms echt bij gelegen als had ik een hoofdrol in "The Exorcist part III", maar je moet wel toch?!

natuurlijk is het wel leuk om te horen
  zondag 4 februari 2007 @ 19:31:30 #210
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45981894
Maar iets anders valt er ook niet over te zeggen toch? "Jammer dat je daar en daar een beetje je hoofd liet hangen." "De volgende keer iets meer pit erin." Hahaha.
Na de bevalling was ik daar zo vol van... Dat ik het (ook) kon. Zo overweldigend. Dat je het volhoudt, omdat het moet, omdat het niet anders kan. Maar het voelt alsof je het zelf doet.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45982588
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar de waarheid is gewoon dat je het wel móet ondergaan, daar is niets dappers aan, het is of dát óf zelfmoord plegen, maar hey, dat lukt je niet hoor, op dat moment

En geloof me, ik heb er soms echt bij gelegen als had ik een hoofdrol in "The Exorcist part III", maar je moet wel toch?!

Ik ga ervan dat zelfs ik het kan
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 4 februari 2007 @ 19:48:58 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45982645
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:47 schreef Beaker het volgende:

[..]

Ik ga ervan dat zelfs ik het kan
Tuurlijk
Jij poept hem er zo uit
pi_45982770
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:48 schreef Vivi het volgende:

[..]

Tuurlijk
Jij poept hem er zo uit
als ik mijn moeder en zus na ga doen dan ben ik er binnen vier uur vanaf maarja voor als nog lijkt mijn hele zwangerschap niet een beetje op die van hun
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_45984863
Beaker , ga es weg uit dit topic
pi_45985529
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:37 schreef Bluezz het volgende:
Beaker , ga es weg uit dit topic
Ga al
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 4 februari 2007 @ 21:15:54 #216
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45987208
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:47 schreef Beaker het volgende:

[..]

Ga al
pi_46012108
Vief.. Je hebt me wederom ervan overtuigd dat ik geen kinderen zal gaan baren, geen haar op mijn hoofd!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2007 17:06:57 ]
  Milf maandag 5 februari 2007 @ 20:36:07 #218
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_46019522
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hahahaha, heerlijk zoals jij realistisch bent .
Maar je hebt wel een prachtventje en je hebt het wel gered zonder de KS.
Ik zat gisteren naar de bevalling te kijken oid op TV. En ik ben echt verdomd blij dat ik dat niet heb gehad . Ondanks wat er is gebeurd in de OK bij mij .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_47450859
Mijn verhaal.

Maandag, Na 2 slapeloze nachten en al 2 en halve dag heftige en pijnlijke voorweeën zou ik een nachtje in het ziekenhuis gaan slapen om wat tot rust te komen. ’s Middags om half 2 moest ik nog even langs de verloskundige om te kijken of er niks veranderd was. Nog steeds geen ontsluiting, alleen de baarmoedermond die steeds weker aan het worden was.
Toen ik eenmaal weer thuis was begonnen de weeën toch wat sneller op elkaar te komen. In eerste instantie trok ik me er niks van aan. Het was die dagen ervoor wel vaker zo dat ze de ene keer een periode sneller op elkaar kwamen en dan weer wat rustiger. Maar rustiger werd het niet. Rond 5 uur begon ik me toch af te vragen of het wel normaal was. Maargoed die avond moest ik om 9 uur in het ziekenhuis zijn om een nachtje te slapen dus ik dacht, ik wacht wel tot we in het ziekenhuis zijn, ze kijken daar vast ook nog wel even. (in de vooronderstelling dat het nog dagen zou duren voor ik zou gaan bevallen) Om half 8 ben ik nog even gaan douchen voor ik weg zou gaan. Vanaf dat moment wist ik gewoon dat het geen voorweeën meer waren. Ze kwamen ineens om de minuut en ze leken zoo lang te duren en het voelde echt alsof ik uit elkaar zou knallen, zo ‘diep’ gingen ze. Ze waren nauwelijk op te vangen. Snel gedoucht en toen ben ik naar beneden gegaan, daar was mijn vader. Ik wist niet meer wat ik moest doen en ben in paniek geraakt. Als dit het echt zou zijn dan zou ik het echt niet aankunnen dacht ik. Huilend de weeën op proberen te vangen maar dat ging natuurlijk helemaal niet. Ik begon te hyperventileren en toen hebben ze me op moeten vangen omdat ik bijna van mijn stokje ging, ik kreeg het ineens zo benauwd.
Mijn vader had intussen de verloskundige gebeld omdat we niet wisten wat we moesten doen. Ik zou over een uur in het ziekenhuis moeten zijn maar voor mijn gevoel ging dat niet echt lukken. Er moest NU naar gekeken worden. De verloskundige was er om kwart over 8. Ik bleek nu 3 cm ontsluiting te hebben. Aan de ene kant was het echt een opluchting dat het nu toch eindelijk door ging zetten maar aan de andere kant zag ik er zo tegenop omdat ik nu de 3e nacht inging zonder slaap. De verloskundige heeft toen besloten mijn vliezen te breken omdat ik al zo lang rondliep. Wat was dat een opluchting! Tijdens de weeën had ik ineens veel minder druk en ze waren nu wel goed op te vangen. Ik kreeg er het gevoel van dat ik zo wel een nachtje door zou kunnen gaan.
De verloskundige vroeg raadde me aan om toch nog naar het ziekenhuis te gaan zodat ik een ruggenprik kon krijgen zodat ik eventueel een paar uurtjes zou kunnen slapen.
Ik had me er de hele tijd op voorbereid dat ik thuis zou bevallen dus eigenlijk wilde ik dat niet, maar naar aandringen heb ik me toch laten overhalen omdat het beter voor me zou zijn.
Inmiddels was het kwart voor 9. Ik moest snel snel nog wat spullen pakken want we werden voor half 10 nog in het ziekenhuis verwacht. De anesthesist was speciaal voor mij gebleven.
Intussen mijn vriend gebeld dat hij ook maar naar het ziekenhuis moest komen omdat het nu toch echt ging gebeuren.
Om kwart voor 10 werd de ruggenprik gezet, wat akelig was dat. Ik leek weg te vallen, net of ik flauw viel maar dan heel langzaam. Mijn bloeddruk daalde ineens enorm maar gelukkig was het snel verholpen. Daarna voelde het zoo fijn, voor het eerst in 2 en halve dag geen pijn en gewoon even rust, echt heerlijk! Ook toen voelde ik pas hoe moe ik was.
Om half 11 was ik terug op de kamer en toen was mijn vriend er ook.
Ik kreeg toen nog een infuus met weeënopwekkers erbij om het vlotter te laten verlopen.
Mijn ouders en zijn moeder kwamen nog even kijken en daarna ben ik wat gaan proberen te slapen.
Rond 11 uur had ik tussen de 4 a 5 cm ontsluiting. Maar de baby was nog net niet helemaal ingedaald. Zijn hoofd drukte niet genoeg op de baarmoedermond dus mijn blaas moest steeds leeggemaakt worden zodat hij meer ruimte had om in te dalen.
Uiteindelijk heb ik nog niet kunnen slapen van de spanning en opwinding. Ook had ik door die ruggenprik enorm veel jeuk, tenminste zo leek het wel. Zullen wel tintelingen van de verdoving zijn geweest.
Om half 5 ’s nachts begon ik de weeën weer te voelen en moest ik ze wegpuffen.
Intussen was ik zo ontzettend moe. De weeën kwamen om de minuut, tussendoor viel ik even in slaap en af en toe te laat om de wee op de vangen. Ben toen maar op het schermpje gaan kijken waar je op kan zien wanneer je een wee hebt voor wat afleiding. :’)
Om 7 uur had ik nog steeds maar tussen de 4 a 5 cm dus het leek maar niet op te schieten. Ze zouden over een uurtje weer terug komen om te kijken hoever het stond en als het dan nog niet verder zou zijn zouden ze gaan overleggen voor een andere oplossing.
Ik herinner me nog dat ik hele rare dromen had. Dat was heel vreemd, ik was gewoon wakker maar aan het dromen. Het was net alles in de kamer zelf gebeurde, naast mijn bevalling.
Toen ik mijn vriend riep om hem te vertellen over mijn dromen kwam ik weer een beetje bij kennis.
Net voor ze zouden komen kijken hoe het ging moest ik overgeven. Ik raakte een beetje in paniek, ik dacht normaal als je moet overgeven heb je rond de 7 cm ontsluiting. En ik was toen totaal uitgeput dus ik zag mezelf echt niet meer nog langer zo doorgaan en dan uiteindelijk nog moeten persen. Maar na de controle bleek dat ik nog steeds maar 4 a 5 cm had. Ze zouden gaan overleggen met de gyneacoloog en dan terug komen.
Om half 9 waren ze terug en ik zou een keizersnede krijgen. Hoewel een keizersnede ook geen pretje is was ik zo ontzettend blij dat hij gehaald zou worden. Dan zou het eindelijk voorbij zijn.
Ik werd klaargemaakt en mijn vriend ging even bellen naar zijn ouders en mijn ouders. Hij was net 5 minuten weg maar moest al terugkomen want we moesten NU gaan. Alles ging ineens zo snel
Nou daar lag ik dan op de operatietafel. De ruggenprik bleek niet voldoende te zijn en ik kreeg nog een extra verdoving. Die sloeg uiteindelijk te ver door. Ik werd ontzettend misselijk en ik kon me helemaal niet meer bewegen! Het ademen ging steeds moeilijker. Ik zei dat ik stikte zo voelde het ook. Ik had echt het gevoel alsof ik elk moment kon stoppen met ademen, het was zo akelig! Praten ging ook niet meer. Ik kreeg extra zuurstof toegediend en toen ging het gelukkig wat beter. Toen konden ze beginnen. Ik heb bijna de hele keizersnede geslapen zo moe was ik.
Mijn vriend heeft de hele tijd naast me gezeten om mijn hand vast te houden. Toen was het moment daar dat Damian eruit werd gehaald. Dinsdag 21 februari om 9.17. Mijn vriend mocht gaan staan om het te zien. Ik hoorde hem Wauw, wauw roepen, zo mooi! Toen hoorde ik Damian huilen. Hij was er eindelijk en hij huilde!
Hij heeft even bij me gelegen, toen moest hij huilen maar zodra hij mijn stem hoorde werd hij rustig.
Achteraf ben ik heel blij dat ik een ruggenprik gehad heb. Ik zou niet weten hoe ik het zonder heb moeten doen.
Natuurlijk weet je nooit hoe een bevalling gaat verlopen, maar juist al die dingen die ik niet had verwacht zijn wel gebeurd. Zolang voorweeën, toen was ik uiteindelijk bezig en wilde het nog niet lukken en dan een keizersnede ook niet helemaal voorspoedig. Ergens hoe stom het ook klinkt, kan er zelf natuurlijk ook niks aan doen, voelt het toch een beetje als falen.
Ik wist wel dat zulke dingen kunnen gebeuren maar je verwacht gewoon niet dat het bij jezelf gebeurd. (tenminste ik niet) Ik dacht dat ik de bevalling in zou gaan met geen verwachtingen en ik zie wel wat er gebeurd maar ik ben er onbewust toch een beetje vanuit gegaan dat alles goed zou gaan.

Het was ontzettend zwaar, vermoeiend en emotioneel. Nu ik dit zo typ stromen de tranen over mijn wangen. Ik had gewoon niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn.
Ik moet er nu niet aan denken om ooit nog een tweede te krijgen.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:14:52 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47451094
Appelsapje, wat een verhaal joh!
Krijgen we nog eens een foto'tje van hem te zien?
pi_47451280
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef appelsap het volgende:

Ik moet er nu niet aan denken om ooit nog een tweede te krijgen.
Niet te geloven dat je dat nog eens zou willen he?

En dat overgeven was bij mij al bij de eerste cm, dus zegt idd niks.
pi_47451677
Appelsapje, wat een verhaal Goed dat je het opgeschreven hebt.
pi_47453617
Wat een uitputtingsslag appelsap! Logisch dat je niet moet denken aan nog een bevalling
Na mijn eerste bevalling was ik helemaal niet bang voor de tweede bevalling, maar nu na de tweede ben ik wel bang voor een derde. Ik weet nu echt 100% zeker dat er geen kindje meer bijkomt hier...
pi_47453740
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:06 schreef beefcake het volgende:

Na mijn eerste bevalling was ik helemaal niet bang voor de tweede bevalling, maar nu na de tweede ben ik wel bang voor een derde. Ik weet nu echt 100% zeker dat er geen kindje meer bijkomt hier...
Echt? De tweede was veel pijnlijker dan de eerste? Hoor je ook niet veel en wil ik me niet voorstellen ook.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:17:53 #225
593 sjak
Juffie Bloem
pi_47454165
Tjonge appelsap, wat een vreselijke bevalling heb je gehad. Praat er veel over, het helpt echt bij het verwerken!
Lekker douchen!
pi_47454406
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:09 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Echt? De tweede was veel pijnlijker dan de eerste? Hoor je ook niet veel en wil ik me niet voorstellen ook.
Ik heb de weeën als pijnlijker/heftiger ervaren ja, waarschijnlijk omdat het veel sneller ging allemaal en omdat ik minder in mezelf gekeerd was dan bij de eerste bevalling. Maar vooral het feit dat Quinten vast bleef zitten en het gevolg daarvan is iets dat je echt geen twee keer mee wil maken.
pi_47454501
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:22 schreef beefcake het volgende:

[..]

Ik heb de weeën als pijnlijker/heftiger ervaren ja, waarschijnlijk omdat het veel sneller ging allemaal en omdat ik minder in mezelf gekeerd was dan bij de eerste bevalling. Maar vooral het feit dat Quinten vast bleef zitten en het gevolg daarvan is iets dat je echt geen twee keer mee wil maken.
Hm, ja, als er nare gevolgen bijkomen is het nog anders.
Ik vond het verschrikkelijk maar met Fons was alles goed, dus dat lijkt me idd veel minder erg dan omgekeerd.
pi_47467974
Wat een verhaal Appelsap Sterkte bij 't verwerken ervan

Ik vond de 2e ook minder "prettig" dan de 1e maar gelukkig zonder complicaties, rot voor je Beefcake
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:38:26 #229
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47468234
appelsap wat een verhaal goed dat je het hebt opgeschreven, werkt met verwerken ervan.

en als ik dit lees, ben ik toch weer blij dat ik 2 ks-en gehad heb. zou ook zo weer voor een 3e gaan
andere kant is het ook wel weer jammer, ik weet niet wat een bevalling is. maar ach....misschien krijg ik ooit wel een leuke schoondochter die mij aanwezig laat zijn
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:15:32 #230
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_47475850
Appelsap!
Wat een verhaal.
Brengt gelijk weer de herinneringen naar boven van de komst van onze kleine.
Schrijven helpt, tenminste voor deze papa
Gefeli met Damian en of je nog een volgende wil is voorlopig nog lang niet aan de orde: eerst herstellen, over een jaar ofzo zie je wel weer
pi_47483228
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:38 schreef Martineke het volgende:
appelsap wat een verhaal goed dat je het hebt opgeschreven, werkt met verwerken ervan.

en als ik dit lees, ben ik toch weer blij dat ik 2 ks-en gehad heb. zou ook zo weer voor een 3e gaan
andere kant is het ook wel weer jammer, ik weet niet wat een bevalling is. maar ach....misschien krijg ik ooit wel een leuke schoondochter die mij aanwezig laat zijn
En als je toch voor een derde zou gaan misschien ook een dochter

Appelsap, ik word moe en naar van je verhaal, sterkte met dit achter je te laten en vergeet vooral nite te genieten van die kleine!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:34:02 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_47483458
appelsap... wow meid, wat een verhaal!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:18:52 #233
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47485435
jee, wat een verhaal zeg..

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:36:39 #234
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47540053
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En als je toch voor een derde zou gaan misschien ook een dochter

het zou kunnen in theorie, maar geloof niet dat die man van mij meiden kan produceren
maar ja....dat dacht jij ook waarschijnlijk
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:40:35 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47615055
Appelsap, ik had je verhaal van de week al gelezen. Met tranen.
Praten praten praten. Ik hoop dat dat je goed zal doen.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:23:20 #236
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_47617858
Wow appelsap, dat is een heftige bevalling geweest! Ik hoop net als zovelen boven mij dat je het een plekje kunt geven.

Ik vond mijn tweede bevalling ook heftiger dan de eerste. Nochtans was hij korter. Beefcake verwoordt het heel goed: "omdat het veel sneller ging allemaal en omdat ik minder in mezelf gekeerd was dan bij de eerste bevalling."
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:55:03 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47618929
Appelsapje toch... wat een moeilijke tijd voor jou zeg! Gelukkig is het nu allemaal 'voorbij' hoewel het in je hoofd nog wel niet voorbij zal zijn. Sterkte!!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 17:38:47 #238
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_47864667
Jee Appelsap wat een heftige bvalling! Ik hoop dat je het binnenkort een plekje kan geven en inderdaad... praten, praten, praten! Sterkte meis!

Hierbij ook mijn verhaal.

Ik moet zeggen, ik kijk er echt met een goed gevoel op terug! Tuurlijk deed het pijn en ben ik heeeel erg bang geweest maar het viel me heel erg mee. Ik zei nog tegen de gyn dat ik het "zwanger zijn" nu pas écht positief heb afgesloten. Zo jammer dat ik dit niet bij Alyssa wist dat het ook zo kon, het had alles veranderd als dat zo was. maar goed, het verhaal.

Op donderdagochtend 22 februari werd ik wakker om 7 uur, een beetje misselijk maar omdat ik bang ben om over te geven hield ik het nog even uit. Na een minuut of 10 moest ik toch echt rennen naar het toilet en heb ik daar ook echt 2 uur door moeten brengen. Ondertussen wisselde het overgeven zich af met diarree. Ja hoor, buikgriep. Ik voelde me met het kwartier zwakker worden (al klinkt dat heel dramatisch, op dat moment leek ik wel een vaatdoek, kon niet meer staan of lopen, alleen kruipen, en dat met zo'n toeter)

Alyssa had juffendag op school vanaf 11 uur en we beloofden haar al lang dat wanneer ze beter zou zijn dat we daar dan heen gingen. 's middags moest ik ook om 1 uur in het ziekenhuis zijn voor die dag-opname waarbij ze allemaal testen zouden gaan doen. Ik heb om 9.30 uur maar het ziekenhuis gebeld dat ik me zo rot voelde dat ik niet zeker wist of ik het wel zou redden om die dag langs te komen. In eerste instantie zei de mevrouw dat ik wel mijn best moest doen maar kon het niet dan kon het niet.

10 minuten later ging de telefoon die Danny opnam (ik hing weer boven de wc), het was het ziekenhuis dat ze het met de gyn had overlegd en dat ik NU in de auto moest stappen en naar het zh moest komen. Maar ik had Alys natuurlijk school beloofd. Goed, ik zou het niet redden om haar daar eerst af te zetten dus met vuilniszak en wc rol in de auto op goed geluk.
Het ging best goed want ook al was het moeilijk ik redde het tot het zh. Danny en Alys zetten me af en ik racete naar de verloskamers waar ik gelijk het toilet van dichtbij mocht bekijken. Ze hebben toen weer de nodige dingen gedaan als CTG, bloed, urine enz. Ik kon weer niet stoppen met heen en weer rennen naar de wc. Rond 12 uur was ook Danny er weer. Alys had het leuk gehad en was nu bij mijn ouders.

Om 15.00 uur werd gezegd (mede dankzij mijn laatste gesprek met de psych(liep ik bij vanwege eerdere traumatische bevalling, zij werkt samen met de gynaecologen) dat dit geen doen meer was en ze in gingen leiden. Dit zou op zaterdag gaan gebeuren omdat ze maar 2 inleidingen per dag mochten doen en er op vrijdag al 2 stonden. Ik moest iig in het zh blijven.
Een kwartier later kwamen ze terug dat de uitslagen van het bloed binnen waren en dat zag er toch niet goed uit, ik had weer zwangerschapsvergiftiging. Ze gingen toch iets regelen voor een inleiding op vrijdag want tot zaterdag wachten zou te lang duren. Ohhhhh het idee toen dat we misschien een dag later een kindje erbij zouden hebben, dat was heel eng.

Ik werd toen op de kamer gebracht. Kreeg voor de nacht een slaappil, heeft niet echt geholpen door een buurvrouw die telkens gebeld werd :S

Vrijdag 's morgens om 8 uur was Danny er want dan zouden ze officieel beginnen met de gel. Dit werd eerst aan het CTG om te kijken hoe beeb het deed. Uiteraard nogsteeds geen ontsluiting... Alles zag er goed uit bij beeb en om 10 uur werd er 2 mg gel ingespoten.. 2 MG!! Dat is toch niets zou je zeggen... Ik voelde er weinig van en lag nogsteeds op zaal. Ze zouden per dag 3 keer gel mogen spuiten, dan zaterdag zouden ze het zo doorzetten, zondag een rustdag en maandag een keizersnee, wanneer er niets zou gebeuren door de gel dan, en die kans zat erin...

Om een uurtje of 12 mocht ik naar een apart inleidingskamertje, daar ben ik nog zelf heen gelopen, voelde nog niets en ging daar weer op bed liggen. Gelijk ook weer aan het CTG. Om een uur of 13.45 uur ging Danny even een broodje halen in het andere gebouw en toen hij terugkwam had ik zoiets van: "Goh, ik heb krampjes" Ze kwamen echt stipt om de 3 minuten. Vreemd genoeg had ik niet het idee dat het weeen kónden zijn. (ik had de hoop al opgegeven ooit nog te gaan bevallen ) Dus zei ook tegen de gyn dat ik dat voelde. Het rare was dat de meter om mijn buik telkens met zo'n krampje naar beneden uitsloeg... Hij was dus verkeerd aangesloten. Maar goed, met het toucheren om 15.00 uur bleek ik al 3 cm te hebben en mochten we over naar de veroskamers!!! Gelijk maar mijn ouders afgebeld want die zouden met Alys om 15.30 bij het bezoekuur komen. Helaas mocht ik ook Alyssa echt niet meer zien. (ik moest al aardig de weeen wegpuffen nu)

Aangekomen op de vk werd gezegd dat ik gelijk aan de elektroden zou gaan, 1 voor beeb en 1 voor wee registratie, deze allebei inwendig zeg maar. Ik vroeg meteen of ik dan nog wel mocht lopen/douchen/plassen, maar nee... Dus eerst nog maar even naar de wc. (dat was echt balen, ik mocht hierna gewoon niet meer lopen). Om 16.00 uur was ik aan de beurt om de vliezen te prikken. Er kwam een vrouwtje die volgens mij in de leer was ofzo. Ze heeft lopen raggen met die breinaald, echt 10 minuten lang maar het lukte haar niet ze te breken. Volgens haar had ik ook nog echt geen 3 cm.

Ze belde daarna de gyn weer die mij eerder op 3 cm getoucheerd had, die heel geirriteerd aankwam, ff de breinaald pakte, 2 tellen wroette en *PLOF* door waren ze. Lieve vrouw was dat trouwens. Volgens haar had ik nu al 4 cm. Gelijk de elektroden erin gezet. Vanaf nu werd het naar mijn idee echt heftig.

Rond 17.00 uur kwamen ze weer kijken en toucheren. Ik had nogsteeds 4 cm en de weeen waren aan het afzakken. AFZAKKEN???? MEEEEEN ik dacht dat ik erin bleef en kon me dat niet voorstellen.. Ze kwamen met een infuus aan waar ik opwekkers door zou krijgen. Ondertussen lag ik ook al constant aan de bloeddrukmeter. Ik haat prikken maar omdat ze absoluut een infuus wilden zetten had ik zoiets van nou als je dan toch bezig bent, haal dan alsjeblieft de anestesist want ik trek het niet meer, ik wil een ruggenprik.

Die man werd gelijk opgeroepen en het infuus vast gezet (om 17.30 uur). Voorlopig alleen nog aan het vocht. Na voor mijn idee heeeeeeel wat tijd (eigenlijk was het al om 17.45 uur) kwam hij binnen en ik was zooooo blij! Had zoiets van ram dat ding er maar in! Het zetten was nog best even lastig zo met weeen maar ik had het er graag voor over. Na 30 minuten zou hij ingewerkt zijn. Ik heb letterlijk de weeen zitten aftellen.

Inderdaad na 30 minuten werden de weeen minder maar had ik toch echt persdrang! Gelijk op het belletje drukken maar we zaten met 3 vrouwen op punt van persen dus het duurde een tijdje voor er iemand kwam. Tsja zei ze, je houdt het nu echt op he (ik was met mijn billen aan het knijpen ) Dus toch maar even wachten op een VK die weer kon toucheren. JA!!! Zonder wee opwekkers was het ineens doorgeschoten naar 9 cm!!!

Ondertussen moest er nog even een katheter ingebracht worden, schijnt zo te horen bij een ruggenprik. Ik voelde er niets van maar er kwam ook niets uit...

Jammergenoeg was het dus zo druk dat ze weer moesten gaan. Het zou 5 minuten kunnen duren maar ook nog een uur. Het was nu een uurtje of 19 denk ik) Affijn, flink blijven knijpen dus. Mijn bloeddruk was inmiddels 116 onderdruk.

Om 19.30 uur hield ik het niet meer en kwam de verpleegster die zei dat ik wel zachtjes mocht meepersen maar nog niet met de intensie hem eruit te drukken. Ze liet ons weer alleen want er stond weer iemand op het punt te bevallen. Toen het 20.15 uur was hield ik het echt niet meer (zonde van die ruggenprik achteraf gezien )en voelde ik hem ineens naar beneden zakken. Ik heb gegild dat hij kwam en Danny is gelijk de gang op gestormd om de eerste de beste mee te sleuren onder het roepen van: ZE ZEGT DAT HIJ KOMT!!! Uiteindelijk kwamen er 2 helpen, de verpleegster en de VK. Ik mocht persen en 12 minuten later was hij er al!!! Een ontzettend blauwe punt op zijn hoofd maar wat wil je, hij hing er al zolang!

Heerlijk trouwens want van het persen heb ik ook amper wat gevoeld omdat die ruggenprik nog aan het uitwerken was. Ik heb ook geen moment geschreeuwd van de pijn niks! Niet 1 keer het idee gehad dat ik doodging!

Gelijk legden ze hem op mijn buik. Alyssa werd gelijk meegenomen toen en nu konden we gewoon genieten! Gelijk begon ze met hechten. Danny moest helpen met het aangeven van de spulletjes en moest zelfs de telefoon van de VK tegen haar oor houden terwijl ze aan het hechten was, toen die ging zo druk was het. Echt abnormaal gewoon.

Ze hebben ons ook 1,5 uur laten wachten voordat de apgar en het wegen enzo gedaan werd al moet ik zeggen dat ik het heerlijk vond zo met zn drietjes.

Toen mocht ik ook douchen maar door het bloedverlies ging ik bijna van mijn stokkie. Ik was ook helemaal geel schijnt hoe dat nou weer kon...) Dus weer snel bedje in.

Wel heb ik veel naweeen gehad de dagen/nachten erna. Wat ook raar was was dat zaterdagnacht mijn bloeddruk zakte naar een onderdruk van 55 en zelfs 50! Mijn gyn had nog gebeld speciaal vanaf thuis dat ze mij niet naar huis mochten laten gaan omdat mijn bloeddruk verraderlijk is en dat bleek wel weer. De volgende dag was hij weer 103 en uiteindelijk 80 en bleef dat ook.

Goh, wat een belevenis was dat weer! Het blijft een speciaal iets hoor om het mee te maken!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  zaterdag 31 maart 2007 @ 20:31:08 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47869559
Bibi, wat fijn dat je er zo goed op terug kijkt.
En wat stom dat 'drukte' een reden kan zijn om een vrouw in barensnood maar haar persweeën te laten ophouden. Maar ik heb het vaker gehoord....
  zondag 1 april 2007 @ 08:50:21 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_47883993
Appelsappie wat een ellende zeg, hoe is het nu verder dan? Het is raar maar mijn eigen bevalling lijkt al weer zo lang geleden (precies 2 mnd nu) dus het slijt toch wel hoor
Ik vond het ook niet echt een trip to the park.
  zondag 1 april 2007 @ 09:52:21 #241
94046 PM-girl
pi_47884454
Bibi, wat lijkt me dat zwaar, zo moeten wachten!
*
pi_47889209
Bibi wat moet dat zwaar zijn als je zo lang moet wachten. Eigenlijk belachelijk hoor!
Maar fijn dat je er goed op kan terugkijken!

Bedankt voor alle reacties nog.

Erover praten lukt nog niet echt maar dat zal vast wel komen.
Ik kan het verhaal globaal wel kwijt maar over hoe ik me gevoeld heb en nu voel kan ik nog niks kwijt.
Ondanks dat voel ik me wel fijn en heb ik het idee dat het toch steeds verder van me af komt te staan.
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Appelsapje, wat een verhaal joh!
Krijgen we nog eens een foto'tje van hem te zien?
Ik zal er binnekort een paar plaatsen!
pi_50626895
goed, mn vraag van een zojuist gesloten topic staat nog open; wie heeft er ervaring met onderwater-bevallen?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:32:22 #244
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_50627564
Hier iemand die ook (als alles goed gaat natuurlijk) voor een onderwaterbevalling gaat, thuis.

Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen?
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_50627805
thuis als t kan... k heb op n site n mama en baby bad gezien en dat koop je dan, is nog geen enkel ander kindje in geboren zeg maar dat lijkt me wel n goed plan
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:16:14 #246
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50631621
Ik zit zo weer eens een aantal verhalen te lezen en besluit zomaar met belsen dat ik de volgende bevalling weer in het ziekenhuis zou willen doen. Niet voor de pijnstillers, maar voor de rust en omdat het me de vorige keer zo goed is bevallen! Ik denk er met tranen van sentiment aan terug. Zo typisch ook, mijn leven veranderde voorgoed en daar kwam ineens een klasgenootje van vroeger binnenlopen op de uitrustkamer.
pi_50642738
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik zit zo weer eens een aantal verhalen te lezen en besluit zomaar met belsen dat ik de volgende bevalling weer in het ziekenhuis zou willen doen. Niet voor de pijnstillers, maar voor de rust en omdat het me de vorige keer zo goed is bevallen! Ik denk er met tranen van sentiment aan terug. Zo typisch ook, mijn leven veranderde voorgoed en daar kwam ineens een klasgenootje van vroeger binnenlopen op de uitrustkamer.
pv ik ga als er een volgende komt ook weer naar het ziekenhuis.
ze zeggen nu wel blijf gewoon thuis de volgende keer. maar ik heb zoiets van nee dank je.
ik zie me al in de ambulance met weeen en al een half uur naar het ziekenhuis rijden.
daarbij deze keer was ik om 17.00 in het ziekenhuis en om 22.40 was ik alweer thuis. wij moesten wel een half uur rijden dus na de bevalling heb ik daar nog 2 uur gelegen en mocht gewoon weer naar huis.

hier geen waterbevalling had het wel mee willen maken maar op de een of andere manier niet bedacht om het daadwerkelijk te doen.

wat een verhalen zeg.pfff heftig.
mama van 3 kids!
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:17:48 #248
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50648511
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:41 schreef Popples het volgende:

[..]

pv ik ga als er een volgende komt ook weer naar het ziekenhuis.
ze zeggen nu wel blijf gewoon thuis de volgende keer. maar ik heb zoiets van nee dank je.
ik zie me al in de ambulance met weeen en al een half uur naar het ziekenhuis rijden.
daarbij deze keer was ik om 17.00 in het ziekenhuis en om 22.40 was ik alweer thuis. wij moesten wel een half uur rijden dus na de bevalling heb ik daar nog 2 uur gelegen en mocht gewoon weer naar huis.

hier geen waterbevalling had het wel mee willen maken maar op de een of andere manier niet bedacht om het daadwerkelijk te doen.

wat een verhalen zeg.pfff heftig.
Mijn verhaal was lekker rustig, lees die maar door. Dan krijg je weer wat moed voor een tweede
pi_50649746
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Mijn verhaal was lekker rustig, lees die maar door. Dan krijg je weer wat moed voor een tweede
zal straks eens lezen. die van mij ging ook goed hoor. zou het zo weer willen.
mama van 3 kids!
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:54:14 #250
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50649846
Ja leuk! Even lekker bevallen Popples!
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:38:01 #251
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50651441
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:54 schreef Moonah het volgende:
Ja leuk! Even lekker bevallen Popples!
Ik anders ook wel hoor Ik rammel alweer een beetje. Mja.... eerst die pabo maar eens doen.
pi_50701017
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik anders ook wel hoor Ik rammel alweer een beetje. Mja.... eerst die pabo maar eens doen.
hier rammelt het ook hoor. ik denk dat ik de ergste dingen in mijn hoofd heb gehaald maar uiteindelijk is het zo meegevallen. moonah leuk is het niet maar ik kan ook niet zeggen dat het zoveel pijn deed alleen die stomme rug en been weeen waren vervelend. maar ik leef elke dag met pijn dus wat is pijn?

pv leuk joh de pabo
mama van 3 kids!
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:25:59 #253
108648 cattie
lieve moeder
pi_50703252
Popples, ik heb ook altijd pijn en niet zo'n beetje ook, maar ik vond de bevalling wel van een andere orde. De ontsluitingsweeen gingen wel, het persen werd al vervelender maar op het einde met de vacuumpomp heb ik als extreem pijnlijk en ook traumatisch ervaren. Het voelde alsof mijn onderlichaam ervan af werd gerukt.

Natuurlijk, pijn is relatief en wat de een goed te doen vindt, vindt de ander heel erg. Het blijft een persoonlijke ervaring. En ik vond het zo pijnlijk en naar dat ik, als ik er weer aan denk, nog steeds de tranen in mijn ogen krijg. Ik ben nu wel zo ver dat ik een tweede zwangerschap wel weer aan zou durven (maar gelukkig is mijn man met me mee eens dat we nog even wachten), maar ik ben wel erg bang voor een volgende bevalling.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:38:02 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50703713
Cattie...
Ik heb er ook nog regelmatig last van. Toen dit topic omhoog werd geschopt heb ik (oa) mijn eigen verhaal weer eens gelezen... Yuk.
En als ik bv hoor/lees dat dames een keizersnee hebben gehad dan ben ik jaloers.
pi_50704139
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:38 schreef Moonah het volgende:

En als ik bv hoor/lees dat dames een keizersnee hebben gehad dan ben ik jaloers.
Tja, dat heb ik dan weer andersom.

En trouwens, ik heb 28 uur ontsluitingsweeën gehad hoor voor ze tot een keizersnee overgingen.
Variety is the spice of life
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:57:25 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50704354
Dat was bij mij dus ook nodig geweest maar niet gebeurd.

Niet om 'baas boven baas' te doen. Maar ik snap je woordje 'hoor' niet zo goed in je reactie Nebelung. Ik heb 22 uur ontsluitingsweeën gehad en toen is mijn kind na nog 2,5 uur persen eruit gescheurd met een tang omdat hij niet paste. Het is niet zo dat ik 'uit gemak' een keizersnee had gewild.
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:59:51 #257
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_50704436
ik vond de ontsluitings weeen vreselijk. Die hebben ongeveer 39 uur geduurd . het persen dat was een eitje ongeveer 30 minuten een paar flinke weeen en ze was er. Maar men die ontsluitings weeen waren een ramp. Pas in het zh na een uur of 32 kreeg ik een prik om de pieken weg te halen. En dat werkte aardig.

De bevalling zelf zou ik nog wel tig keer willen doen maar die ontsluitings weeen daar pas ik voor de volgende keer.
pi_50704502
Ja dat weet ik.

Maar wat ik wil zeggen dat ook ík niet terug kan denken aan die rotbevalling zonder janken. Die keizersnee heeft daar niks aan geholpen of zo.

En ik wilde nog meer typen, maar laat maar. Ik ben één van die mensen die absoluut niet over de bevalling kan praten. En die keizersnee was heel erg traumatisch en wat ik er aan over heb gehouden ook. Qua pijn.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:03:42 #259
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50704572
Lastig, platte tekst.
Maar feit dat jij (in mijn beleving...) wat pinnig op mijn jaloezie reageert, betekent denk ik idd dat je er nog 'last' van hebt.
pi_50704622
Staat wat meer bij nou.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:11:07 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50704875
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:05 schreef nebelung het volgende:
Staat wat meer bij nou.
Oké, gelezen.
Ik ken je verhaal verder niet.
Ik weet alleen dat ik, na die ellendige ontsluitingsweeën, onnodig lang heb moeten persen. En dat het resultaat (en dan bedoel ik natuurlijk niet Thies ) dus nogal heftig is. En dát had voorkomen kunnen worden als er op tijd was ingegrepen door een keizersnee. En daarom voel ik me soms jaloers daarop, bij andere dames.
Maar Nebelung, wellicht een idee om er eens met iemand over te praten om het te verwerken? Of vind je dat niet nodig? Ik heb therapie, en mijn bevalling is ook aan de orde gekomen. Helpt wel enigszins.
pi_50705225
Het verhaal heb ik (hier) nog nooit verteld. Sterker nog, nog nooit verteld ergens. Nou ja, aan alle mensen om me heen, maar dat was wel vaak de vereenvoudigde versie.

Zit ik hier inmiddels helemaal in tranen, komt mijn man binnen, schrikt zich een hoedje. 'Heb je je pijn gedaan?'

Nee, ik ben er nog niet overheen, das duidelijk . Punt is: er is een fout gemaakt in het ziekenhuis en ik weet nog steeds niet of ik er wat mee wil. Nah, maar weer even janken, dan is het weer over voor de komende maanden. Therapie lijkt me wat te veel van het goede, maar ik heb wel eens gedacht om met 'iemand' te praten. Alleen weet ik niet wie dan. Ik bedoel. ik wil het niet opkloppen of zo.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:25:31 #263
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50705503
Ik heb niet speciaal therapie om mijn bevalling te verwerken hoor.
Maar het is wel fijn dat er plaats voor is.
De keuze is aan jezelf, of en wat je ermee wil. Ik vind het zelf iig erg prettig dat ik gaandeweg langzaamaan beetjebijbeetje wat milder en minder wrokkig en angstig op mijn bevalling en de verkeerde inschattingen die zijn gemaakt terug kan kijken.

Anyway.... voor jou.
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:28:45 #264
108648 cattie
lieve moeder
pi_50708242
Ach Nebelung, jij ook al een bevallingstrauma...
Als je er eens met iemand over wil praten, moet je dat vooral doen. Misschien een keer met je huisarts ofzo? Zelf heb ik er tot in den treure met mijn man over gepraat en ook met wat mensen van Fok. Dat heeft mij heel erg geholpen. Vooral Belana, omdat zij bijna exact hetzelfde heeft meegemaakt bij de eerste.

En Moonah, ik snap je "jaloezie" heel goed. Zelf heb ik daar ook wel eens aan gedacht, wat nou als ze toen de eerste vacuumpomp (na 3x trekken) eraf schoot hadden besloten voor een ks te gaan en niet voor de tweede keer een vacuumpomp erbij te pakken. Had ik me dan beter gevoeld? Of had zo'n spoedkeizersnee ook zijn lichamelijk en geestelijke wonden achtergelaten? Ik weet het niet en zal het nooit weten. Ik probeer nu vooral in het reine te komen met mijn bevalling en mijn lichaam, mijzelf en alles om de bevalling heen te vergeven.
pi_50709040
Nebelung
pi_50709933
sorry dames heb jullie niet zo willen raken of wat dan ook.
maar iedereen ervaart een bevalling anders denk ik.
mama van 3 kids!
pi_50723618
Ik vond toen Mikael net geboren was mijn bevalling ook een ellendig iets. Maar nu bijna 11 maand later vind ik het allemaal nog wel meevallen. Als ik het terug lees weet ik wel weer hoe lang ik het allemaal vond duren enzo maar zou het er niet voor laten om nog een kindje te willen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:55:59 #268
94046 PM-girl
pi_50725607
Ik vond mijn bevalling de eerste maanden niet indrukwekkend. Nouja, wel natuurlijk maar niet dat ik er veel mee bezig was.
Nu steeds meer. Ik mis dingen, heb geen goed beeld van hoe het ging. Ik denk er vaak aan en zie dingen die ik anders had gewild.

Nebelung, wat rot dat het zo'n stuk onverwerkt iets is. Misschien goed om er 'iets' mee te doen?

En stiekem ben ik ook wel nieuwsgierig naar nieuwe verhalen van degenen die het willen delen hier!
*
pi_50742249
Ik had mijn verhaal ook nog niet opgeschreven, maar moest er toch maar aan geloven want straks ben ik misschien wel de helft vergeten. Dus hier is ie dan:

In de nacht van maandag op dinsdag word ik (zoals wel vaker) om 1 uur wakker om te plassen. Ik ga naar het toilet en bij het afvegen zit er een klodder slijm (yummie ) aan het papiertje. Met mijn slaapdronken hoofd snap ik er niets van en veeg nogmaals. Weer slijm. En dan valt het kwartje pas, dit is vast de slijmprop! Het volgende moment besluit ik dat het nu nog weken kan duren eer de bevalling begint en ik ga weer naar bed. Een half uurtje plafond staren later voel ik dat ik weer naar het toilet moet, nu voor de grote boodschap Maar die boodschap komt echter niet. Wel een nog veel grotere boodschap: een wee! Shit, ís het eigenlijk wel een wee, of gewoon weer wat rommelwerk? Ik ga weer naar bed en een minuut of 5 later weer een wee. Ja hoor, het is zover. Ik maak Dennis wakker en zeg dat ik denk dat het begonnen is. Ik bel mijn ouders, of ze Dylan willen komen halen. Ik ga een tasje voor hem inpakken en probeer hem wakker te krijgen. Dat lukt niet helemaal dus hij slaapt beneden op de bank lekker verder. Ik bel mijn zus, die wilde graag weer bij de bevalling zijn. Dan overleg met Dennis, moeten we de verloskundige al bellen? Het is nog maar een half uur bezig nu. We besluiten toch maar te bellen en weer een half uur later staat ze op de stoep. Intussen was Dylan al opgehaald en mijn zus aangekomen. Met de verloskundige ga ik naar boven, ze wil me even toucheren want ik heb al behoorlijk heftige weeën en ze komen zo om de drie minuten. Een uur na mijn eerste wee en ik heb 6! cm ontsluiting! Ze vraagt of ik nog naar het ziekenhuis wil, want dan moeten we nu echt weg. Dus we pakken de spullen bij elkaar en vertrekken, Dennis en ik in een auto en mijn zus rijdt met de verloskundige mee. Tijdens de autorit krijg ik nog een paar weeën, maar ik ben nog goed helder en praat gewoon nog. Dat was met Dylan wel anders, ik zit me dan ook af te vragen wanneer ik in mezelf ga keren Na een ritje van een kwartier komen we bij het ziekenhuis aan, waar ik voor de deur nog even lekker de inhoud van mijn maag leeg. Mijn zus helpt me in een rolstoel en duwt me naar de verloskamer. Daar wordt ik weer getoucheerd, 8 cm dit keer. De weeën worden steeds heviger en er zit nauwelijks pauze tussen. Ik puf te oppervlakkig en begin te hyperventileren. Nog steeds vraag ik me af wanneer die staat van in mezelf gekeerdheid zal komen. Ik moet van de verloskundige dieper ademhalen, door mijn neus. Ik word er wel rustiger van, maar ik krijg nu persdrang en ik wil eraan toegeven. Weer toucheren, 9 cm nu. De verloskundige breekt mijn vliezen. Ik moet de persweeën wegpuffen terwijl de verloskundige probeert het laatste randje baarmoedermond weg te masseren. Pijnlijk! Ineens voel ik dat het hoofdje staat en ik mag meepersen (03:55 uur). Het gaat best snel, na een paar keer persen heeft ze het hoofdje al te pakken. Maar dan wil het niet meer. Ik ben moe en vraag me af waarom het lijfje er nou niet uitglibbert. Ik hoor de verloskundige paniekerig roepen: Persen Naomi, alsjeblieft, persen, blijf persen!! Ik doe mijn ogen open en zie een blauw lijfje half uit mijn lichaam steken en de verloskundige met een verhit hoofd staat helemaal over hem heen gebogen en trekt aan het lijfje. Ik doe snel mijn ogen weer dicht en probeer te persen. Voor mijn gevoel lukt het echt niet, ik voel helemaal niets meer. De verloskundige blijft maar roepen dat ik moet persen en ik zeg dat het niet gaat. Dan ineens trekt de verpleegster mijn t-shirt omhoog en wordt mijn mannetje op mijn buik gelegd (04:12 uur). Het eerste dat ik zeg is dat hij op Dylan lijkt. Alleen dan een stuk blauwer. Gelukkig begint Quinten te huilen en komt wat kleur op zijn gezicht. De verpleegster zegt dat ze niet kan wachten om hem op de weegschaal te leggen, omdat hij zo’n bul is. Het valt me op dat hij zo lang blijft huilen, als hij aangekleed en wel bij me ligt huilt hij nog steeds heel hard. Ik leg hem aan de borst en hij zuigt meteen erg krachtig. De verloskundige vertelt nog dat ze een beetje in paniek raakte, omdat Quinten vast kwam te zitten. Eerst met zijn schouders en toen die los waren, bleef ook nog zijn borstkast klem zitten. Dat was wat ik had gezien toen ik mijn ogen open deed tijdens het persen. Na een paar hechtingen zijn we blij dat het weer voorbij is en dat we weer een kindje hebben
Pas ‘s ochtends, als Quinten is nagekeken door de kinderarts, krijgen we te horen dat hij een Erbse Parese heeft door het getrek aan zijn hoofd. Het was ons nog helemaal niet opgevallen dat Quinten zijn rechterarm niet bewoog, maar ik vond het wel slordig van de verpleegster, die Quinten na zijn geboorte aangekleed heeft. En ook van de verloskundige, je gaat er toch wel vanuit dat die twee even professioneel naar je kind kijken. De verloskundige ging twee dagen na Quintens geboorte op wintersport en ze is speciaal voor ons eerst nog even naar het ziekenhuis gekomen om te kijken hoe het ging, ze was geschrokken toen ze hoorde van de Erbse Parese en wilde nog even met ons praten. Dat was wel heel fijn, om dat moment zit je toch met allerlei vragen. Gelukkig gaat het al snel een stuk beter met Quinten, onze stoere, grote, kleine baby

Jubileum moderator vrijdag 22 juni 2007 @ 21:12:41 #270
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50742471
Mooi Beefcake Wat een flinke knul idd, en zo blauw
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 22 juni 2007 @ 21:22:45 #271
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50742813
Dankjewel voor je verhaal Beef! Brr, ik kreeg wel even tranen bij dat paniekgedeelte...
pi_50743162
zo he Beefcake wat een verhaal. maar wat een prachtige knul hebben jullie
mama van 3 kids!
pi_50743721
Hij is zeker blauw Wat een geluk dat alles nu zo goed gaat!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:34:30 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50745426
Beef, wat een verhaal hoor. Ik krijg echt helemaal een angstig gevoel in mijn maag bij het stukje dat de VK je echt aanspoort te persen...
pi_50745485
Mooi verhaal Beefcake. Spannend, maar mooi. En met een mooi resultaat!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:15:42 #276
94046 PM-girl
pi_50753916
Oeh, dat was spannend en snel zeg! Lijkt me niet prettig, als een vk in paniek lijkt te raken.
*
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:54:45 #277
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50756534
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:22 schreef Moonah het volgende:
Dankjewel voor je verhaal Beef! Brr, ik kreeg wel even tranen bij dat paniekgedeelte...
Ik ook, ik zit gewoon te huilen...
Goed gedaan hoor, dame! Gelukkig gaat het nu goed met jullie
pi_50849652
Heel de dag door heb ik krampjes en moest ik vaak naar de wc om te het een en ander te lozen.
Tegen 6 uur begin ik toch huiverig te worden, want zou dit dan het begin zijn? Crook en ik besluiten om nog even naar mijn broer en schoonzusje te gaan om baby Inge te bewonderen, want mocht ik gaan bevallen dan zou ik haar een tijdje niet kunnen zien.
Eenmaal daar zetten de krampjes zich voort, maar het doet me weinig en naief als ik ben denk ik nog als dit het is dan red ik het wel
Om precies half negen zitten we op terugweg in de auto als we besluiten toch maar eens te gaan tellen, en ja de "weeen" komen best regelmatig maar voelen nog niet zo krachtig aan.
we bellen de verloskundige nog niet en gaan lekker naar bed, we hebben een beetje tv gekeken Crook lag met stopwatch in bed en ik joelde iedere keer Ik heb er weer een na een hoop gelach en getrut besloten we tegen elf uur de verloskundige te bellen ( dat mocht al veel eerder, maar dat waren we ff vergeten ... ) om twaalf uur was ze bij ons, en inderdaad ik had weeen maar ze waren nog niet krachtig genoeg. Ik had ook nog maar 2 cm ontsluiting. Op haar gemak ging ze ons huis eens bekijken, want ze vond het zo mooi We spraken af dat we wat zouden gaan slapen ( alsof je dat nog doet, het is begonnen ) en heel luchtig zei ik, we bellen morgenochtend wel! Om half een was ze weg en wij lagen in bed een beetje te dutten toen ik om half twee uit bed sprong omdat ik dacht dat mijn vliezen braken, maar ik moest heel erg nodig plassen en pieste dus zowat in mijn broek...... Ik riep Crook vanuit de badkamer, omdat ik slijmerige afscheiding had en die krampjes voelden niet maar zo prettig aan als in het begin, ze kwamen ook heel snel
We zijn weer met de stopwatch in bed gaan liggen en de weeen kwamen om de twee minuten en waren een minuut lang. Tot drie uur hebben we dit aangekeken en toen de verloskundige weer gebeld.
Haar advies, ga maar vast naar het ziekenhuis dan kom ik eraan! Eenmaal alles gepakt en nog steeds in jubel stemming heb ik nog even de motorkap gebruikt om een wee op te vangen en zijn we richting ziekenhuis gereden, om half 4 waren we daar. We werden opgevangen door waanzinnig leuke meiden en het wachten was nu begonnen. Ik zat, ik liep, ik lag en eigenlijk vond ik het allemaal wel meevallen! Tegen vijf uur kwam de verloskundige die zivh verontschuldigde want ze had een wegtrekker en was weer in slaap gevallen Ze voelde aan mijn buik en ik had inderdaad flinke weeen inmiddels had ik 6 cm ontsluiting toen ze direct besloot de vliezen door te prikken en toen had ik gelijk 8 cm ontsluiting!!
Nog twee cm en ik mocht gaan persen ik draaide mezelf op haar aanraden op mijn zij en dat waren voor mij de pijnlijkste weeen ik lag te puffen en te doen, mijn hoofd bedekt onder een natte washand met mijn handen knijpend in Crook die hele lieve dingetjes zei en me erg geruststelde
Om vijf voor half zeven had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Zes flinke persweeen en onze Jet werd om 7.07 uur geboren blakend van gezondheid
Het eerste wat ik zei, poehee gelukkig heb ik geen knip .....

Mijn ervaring, een goede en vrij makkelijke bevalling. Niks geen horror! Ik kijk terug op een zeer geslaagde bavalling!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_50849747
Beaker, Dit zijn nou het soort verhalen wat ik wil horen zo vlak voor mijn bevalling
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:38:26 #280
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_50850039
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Beaker, Dit zijn nou het soort verhalen wat ik wil horen zo vlak voor mijn bevalling
Ik ook!!!!

Maar het verhaal van Beefcake is ook 'goed' om te lezen, ik werd er helemaal emo van.. gelukkig dat het zo goed is afgelopen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:43:25 #281
3744 Kleintje
op en top!
pi_50850198
Inderdaad... dit soort verhalen geeft de burger moed.
Mooi verhaal beaker.

Beef... ik kreeg het benauwd bij jouw verhaal...
Wat is je mannetje blauw... maar wat een stevige kerel!
pi_50852545
Beef, wat een verhaal zeg.. maar wat een lief en stevig ventje!
Beaker, geweldig mooi verhaal.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:23:41 #283
94046 PM-girl
pi_50853473
Beaker, het klinkt helemaal 'in control', jouw verhaal! Fijn!
*
pi_50853685
Ik vond bevallen helemaal niet zo erg eigenlijk ......
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:42:13 #285
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50854075
Beef pfff wat heftig

En Beaker zulke verhalen willen we hier natuurlijk vaker
pi_50855625
Beefcake, pff wat is dat snel gegaan zeg.
Dat lijkt me wel eng als hij vastzit, inderdaad zo blauw.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen

Beaker, dat klinkt als een 'prettige' bevalling.
pi_50856152
Oh wat ben ik toch jaloers als ik zulke "makkelijke" bevallngen lees...maar wel heel blij hoor, dat het zo ging.
Mijne was echt een drama, wie weet post ik 'm nog wel eens hier. Als ik moed genoeg heb denk ik
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:44:20 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50856341
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:23 schreef Beaker het volgende:
ik joelde iedere keer Ik heb er weer een

Maar fijn hoor Beaker, dat je het zo positief hebt ervaren!
pi_50856563
Ik vind dat niet te begrijpen, bevallingen als van Beaker!
Net zoals mijn schoonzus foto's heeft waar ze ontspannen en breed lachend opstaat en die 4 minuten voor de geboorte zijn genomen...
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:05:43 #290
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51868419
Ik zal beginnen bij het begin en dat was vrijdag 20 juli, de afspraak bij de gyn, de ks datum werd gepland voor 3 augustus en ik schrok me dood, want al de hele week indalings weeen en dan nog ruim 2 weken moeten wachten leek me lang om vol te kunnen houden. Een tegenvaller dus. Deze gyn was niet leuk en luisterde niet naar mijn twijfels bij haar gekozen datum.
Zaterdagnacht op zondag was ik erg onrustig maar op zich was dat niets nieuws, ik sliep al weken slecht dus tja niets aan de hand was mijn mening.
Zondag ochtend werd ik om 7.30 uur wakker met een nat gevoel tussen mijn benen, nog half in slaap sprong ik uit mijn bed waarop er een plens water op de grond viel, in mijn broek geplast die be redenatie was dus meteen uit de wereld geholpen. Snel maakte ik Michel wakker en die schrok zich lens, normaal was hij gaan mountainbiken maar vandaag was zijn fietsmaatje verhindert dus toevallig was hij thuis bij mij. Ik snel onder de douche want ik plakte en was nat en heb mezelf nog even van onderen geschoren, Michel pakte de laatste dingen in en kleedde zich aan en belde de gynaecoloog.

Rond 8.15 uur waren we in het ziekenhuis, beide redelijk ontspannen voor zover dat mogelijk was, ik had nog maar 2 lichte weeen gehad op de snelweg dus het was nog rustig.

Ik werd op een bed geholpen de ctg werd aangezet maar eerst mocht ik even gaan plassen, kreeg ik een netbroekje aan en kraamverband en zo gingen we rustig van start.
Michel belde zijn ouders die in spanje op vakantie waren, zodat ze naar huis zouden komen.
De gynaecoloog werd gebelt en het o.k. personeel opgeroepen, dat betekende dus dat ik eventjes moest wachten maar ach het was nog te hebben en weg te puffen dus we waren redelijk relaxed.

Maar toen ging het ineens sneller en sneller de weeen werden heftiger en langer en de ctg sloeg langzaam op hol, de bergen werden hoger en de pauzes korter. We gingen in sneltrein vaart een stortbevalling en de paniek sloeg toe dit moest een keizersnede worden!
Om 11.15 uur voelde ik dat ik persdrang kreeg en heb ik Michel er van overtuigd dat hij de verpleegkundige moest roepen, het weg zuchten van de pers weeen was hard werken maar Michel en de verpleegkundige hielpen me er doorheen .

En toen kwam de gynaecoloog (een andere als van de afspraak van vrijdag) binnen gestormt, ze toucheerde me en ging er toen als een speer weer van door. Later hoorde ik dat ze alles meteen gereed ging maken want ik had 10 cm ontsluiting, en de voeten staken al wat naar buiten en een normale bevalling durfde de gyn niet aan een kontje als eerste wel, maar voeten niet.
Snel werd er een kateter ingebracht, en werd ik op een bed naar een verdieping hoger gebracht. De anesthesist was er nog niet, dus weer moest ik weg puffen en zuchten. Na 5 minuten kwam de man binnen gesneld en werd de prik voorbereid dat was een enorme opluchting. Op een perswee werd de prik gezet en ik voelde er werkelijk niets van, ik volgde de adviezen goed op en dat scheelde een hoop gedoe. Even daarna was de persdrang de weeen alles was verdwenen en ik werd de o.k. ingereden en de sfeer werd weer relaxed de verpleegkundige legde alles rustig uit en stelde me op mijn gemak, wel trilde heel mijn lijf alle spanning van de weeen kwam er toch uit, raar iets dat lichaam en de geest.

Michel kwam er ook aan in zijn groene overal en blauwe mutsje, die keek inmiddels erg gespannen en hij was erg bezorgt over mijn toestand.
Ik werd van het bed op de operatietafel getild en een groot groen laken werd opgehesen, het kon beginnen. Iedereen in de ok was erg relaxed en aardig, de gyn was een erg leuk mens, en veel vlotter als de dame van vrijdag, ik voelde me dus meteen in goede handen, ze zou me wel netjes hechten werd meteen gemeld! Kee dat moeten we hebben dacht ik

Toen ging alles zo snel en ik kreeg er weinig van mee, je voelt een hoop getrek en geduw maar alleen geen pijn en niet precies waar, een erg raar gevoel. Net zoals het tintelen van een tandarts verdoving zeg maar. Na 8 minuten (of minder) werd ons meisje geboren met een duidelijke Plop! werd het hoofdje onder mijn ribben uitgehaald.
Ze ging met Michel en de kinderarts naar een tafel op de ok en werd onderzocht vanuit mijn ooghoeken kon ik haar bekijken.
Toen alles oke was, mocht ik haar goed bekijken en een knuffel geven, maar het enige dat ik echt goed kon was huilen, alle emotie kwam los. Wat was ik blij dat alles goed met haar was.
Michel stuurde ik met de kinderarts en Isa mee naar de afdeling, ik werd gehecht en bleef achter in de ok. Na 30 minuten mocht ik ook naar de afdeling en daar kon ik onze kleine meid eens goed bewonderen.
Ze was heel mooi gaaf en schoon, echt af en ze was duidelijk klaar om geboren te worden.
Toen hebben we de familie's en vrienden gebelt en verteld over de geboorte van onze kleine Isa.

In de dagen erna zijn er diverse zaken niet lekker met mij gegaan, de ruggenprik viel verkeerd en werd die zelfde avond al gestaakt, ik voelde mijn tenen en benen helemaal niet meer, dit was duidelijk niet goed.
Andere prikken tegen de pijn vielen verkeerd, mijn spieren verkrampten en ik kon niet meer uit bed komen en dat terwijl de katheter eruit moest en ik dus zelf moest gaan plassen.
Ik kreeg bloedarmoede, ik moest overgeven van middeltjes die mijn darmen moesten gaan prikkelen, en ga zo maar door.
Zwangerschapsjeuk werd niet serieus genomen door de vk in het ziekenhuis, daar is de huisarts vanmiddag voor geweest en ik heb nu pilletjes en crème, want ik kreeg gewoon blaar vorming op voeten en handen.
Op elk medicijn en prikje reageerde ik verkeerd ws door de hormonen. Gelukkig kan ik pijn best goed verdragen dus ik leefde op 8 paracetamol per dag in het ziekenhuis en veel lopen. Met de katheter werd 3 liter vocht meer als bij een gemiddelde bevallen vrouw afgetapt, en nog zit ik vol met vocht in mijn benen.
Gelukkig ging er ook veel erg goed, de wond geneest erg mooi en daar heb ik weinig last van, de gyn heeft dus woord gehouden.
Ook de verpleging was super aardig en heel behulpzaam! Dat maakte al dat gedoe met de medicijnen en prikken weer goed en dus dragelijk.
Al met al ben ik best tevreden over hoe de bevalling en het verblijf in het ziekenhuis is geweest. Ik kijk er best positief tegenaan, al is een ks echt andere koek als een normale bevalling.
Beide heb ik nu ervaren (op het persen na dan, mar dat was appeltje eitje geweest met dit kleine kindje) en ook dat vind ik wel oke, klinkt raar maar voor de verwerking is het wel oke denk ik.
Isa heeft er zelf voor gekozen nu te komen dus dat voelt heel natuurlijk aan en minder gekunsteld als een datum prikken op een kalender.
Daarbij weet ik nu ook dat mijn lijf het dus wel kan, en ook de opmerking dat een ks handig bevallen is..... onzin!!! Dat vraagt hel wat meer van je lichaam als een standaard (lees: goed verlopende) bevalling.
Jammer dat de kleine in volkomen stuit lag.... bij een onvolkomen stuit was het achteraf gezien zo geboren en was de gyn nooit met me naar de ok gesneld.

Isa kwam om 12.06 uur op zondag 22 juli 2007 ter wereld en draagt de namen Isa Maria Wilhelmina, ze weegt 2664 gram en is (gokken we, want meten mag niet ) 48 cm lang, ze is gezond en een erg tevreden kindje. Huilt alleen voor een luier en een voeding en we hopen dat ze het zo goed blijft doen.
Wel moet ze erg veel rusten en goed gaan en blijven drinken want ze is erg klein en licht.
In oktober moet ik terug naar de kinderarts voor een echo van de heupjes kijken of alles goed is, dit omdat ze zolang in stuit heeft gelegen haar billen waren ook hellemaal blauw bij de geboorte maar dat is al hellemaal weg getrokken.

Zal even wat foto's hier plaatsen, mochten jullie ook foto's van de ks zelf willen zien dan roepen jullie maar heb best mooie plaatjes

Mama van Isa en Ties
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:11:06 #291
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51868640
Ooh, wat een poppetje zeg
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:12:33 #292
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51868698
Wat een mooi meisje, gefeliciteerd hoor!

KS foto's wil ik altijd wel zien, tripje down memorylane .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51868750
Je klinkt te vreden over hoe het gegaan is Marlieske! En wat een mooi kindje heb je daar!

KS foto's ben ik ook wel nieuwsgierig naar
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:15:17 #294
103793 kozakken
Living the life
pi_51868822
Wat een liefie Marleiske
En wat een helder verhaal!
voor je beurse lijf!
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:25:01 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51869298
Marlieske, wat fijn dat je de bevalling en de ks niet als heel zwaar hebt ervaren, alleen wel jammer dat je daarna zo slecht reageerde op de medicijnen...

Jullie hebben een prachtig meisje gebakken hoor!
  Milf donderdag 26 juli 2007 @ 22:25:19 #296
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51869314
Wat een mooi perfect gaaf en rond koppie !
Het is een snoesje hoor.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_51869508
Sow, dat is enene hard gegaan met de kleine Isa! Mooi poppetje hoor En foto's van de keizersnede, doe maar!
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:32:16 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51869602
Oh ja, daar heb ik overheen gelezen, maar die mogen best hoor!
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:37:54 #299
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51869848
Oke maar je moet wel een sterke maag hebben

Zal een linkje plaatsen naar een album : http://s146.photobucket.c(...)9/keizersnede%20isa/
Mama van Isa en Ties
pi_51870100
Whehe beelden uit operatiekamers kunnen mij niet 'ranzig' genoeg zijn Ik heb echt mijn roeping gemist geloof ik!

Edit: Mooie foto's joh! Heel bijzonder om te hebben denk ik zo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')