Dat levert wel mooie wolkenluchten op.quote:Op zaterdag 4 november 2006 05:27 schreef Luukzor het volgende:
Het enige dat ontploft op dit moment zijn clusterbommen en unarium amunitie![]()
Al het mooie is een bombardement, neem nou het auroraquote:Op zaterdag 4 november 2006 05:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat levert wel mooie wolkenluchten op.![]()
quote:Op zaterdag 4 november 2006 04:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Ai, dat heb ik dan gemist..zelfs niet eens meegelezen omdat ik niet dicht bij internet was. Nou ja..
@indah: Je hebt heel veel gemistquote:Op zaterdag 4 november 2006 05:22 schreef MissHobje het volgende:
Ik hoop dat het weer eens lekker weer wordt!
Steeds maar die hoosbuien.. kou.. kortom echt bagger weer!
Dus... ik heb een vriendelijk verzoek voor veel zonneschijn, kou mits sneeuw en anders wat warmer.
Speedy heb je nog een fijn weer praatje ?
Die laat zich nog wel even wachten, al zal er eind van deze maand opnieuw tot een mogelijke zware storm komen... Waar die zal landen, dat is de vraagquote:Op zaterdag 4 november 2006 05:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar blijft die windkracht 11 nou waar ik al sinds 1990 op wacht?![]()
Morguh vroege/late speedy. Ik heb geen flauw idee. Nog geen beetje ver weg he.quote:Op zaterdag 4 november 2006 05:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die laat zich nog wel even wachten, al zal er eind van deze maand opnieuw tot een mogelijke zware storm komen... Waar die zal landen, dat is de vraag![]()
Spel: Wat zijn jullie verwachtingen met de kerstdagen?
Ik denk zelf dat de kerstdagen droog en groen zullen verlopen bij temperatuur die rond de 5 graden liggen.
Het word tijd voor de ZOMER winterquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:11 schreef THCees het volgende:
Het word tijd voor de ZOMER
Juistquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:54 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Het word tijd voor de ZOMER winter
Ach ik mag niet klagen na die zware NWer stormquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:08 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Valt mee toch.![]()
Hier schijnt de zon.![]()
Die zul je ook niet meer krijgenquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:15 schreef indahnesia.com het volgende:
Het wordt voor mij zeer zeker een groene kerst. Alles wat wit is, is misschien een glas melk of zo.
Alsof je dat nu al kan voorspellenquote:Op zaterdag 4 november 2006 05:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die laat zich nog wel even wachten, al zal er eind van deze maand opnieuw tot een mogelijke zware storm komen... Waar die zal landen, dat is de vraag![]()
Alsof je dat nu al kan voorspellenquote:Spel: Wat zijn jullie verwachtingen met de kerstdagen?
Ik denk zelf dat de kerstdagen droog en groen zullen verlopen bij temperatuur die rond de 5 graden liggen.
Lezenquote:Op zaterdag 4 november 2006 13:03 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Alsof je dat nu al kan voorspellen
[..]
Alsof je dat nu al kan voorspellen
Het gaat bij het weer om verwachtingen, niet om voorspellingen. Voorspellen doen ze op SBS6 met tarotkaartenquote:Op zaterdag 4 november 2006 13:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lezen![]()
Ten eerste: Het zijn maar voorspellingen sjonge![]()
Bij de Engelse bookies kun je al gaan inzetten of het gaat sneeuwen met kerst. Als het gaat sneeuwen in London kun je veel geld winnenquote:Die 2de is een SPEL! gewoon schatten wat jij denkt wat het wordt......dit gaat niet om echte voorspellingen, meer om te kijken wie er gewonnen heeft
Misschien wel, misschien niet; het kan vriezen en 't kan dooien.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:46 schreef kree het volgende:
Wat denken jullie, kunnen we binnenkort wat vrieskou verwachten?
Het waren schijnbaar 2 400.000 volt kabels.. die koude-inval zie ik ook nergens terugquote:Op zondag 5 november 2006 12:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat was nou die onverwachte koude-inval die de stroomuitval in grote delen van Europa veroorzaakte?
Vreemde zaak. Alsof het nu onverwacht is dat het ergens in Europa gaat vriezen. En vooral zo 'ineens'. Alsof de temperatuur in 1 minuut met 15 graden daalt ofzo en iedereen massaal de verwarming aanzet etc.quote:Op zondag 5 november 2006 15:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het waren schijnbaar 2 400.000 volt kabels.. die koude-inval zie ik ook nergens terug
't was zoiets van dat er omdat het ff ietsjes kouder was men veel meer energie verbruikte dan verwacht was oid. Maar dan nogquote:Op zondag 5 november 2006 15:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het waren schijnbaar 2 400.000 volt kabels.. die koude-inval zie ik ook nergens terug
Ja, en die is gasgestookt ^^quote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vreemde zaak. Alsof het nu onverwacht is dat het ergens in Europa gaat vriezen. En vooral zo 'ineens'. Alsof de temperatuur in 1 minuut met 15 graden daalt ofzo en iedereen massaal de verwarming aanzet etc..
ja idd.. 't wordt steeds erger..quote:Op maandag 6 november 2006 21:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens, wat is buienradar.nl bagger geworden zeg...ze hebben het menu vernieuwd, maar het is werkelijk nu 10X slechter....leuke radar, leuk dat het gratis is enzo, maar damn hou het wel leuk
Die googleads slaan werkelijk nergens op
http://www.buienradar.nl
quote:Wat een gezeur weer over het gratis aangebodene.
En begin jij over je icoontjes, stel je aan.
Jullie mogen die van mij rustig gebruiken heren en anders maak ik er wel wat nieuwe bij.
Gezeur allemaal, bah.
Sneeuw overgaande in ijzel/regen...
Hij heeft wel gelijk....quote:Op dinsdag 7 november 2006 01:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben gestopt met de weericonen.
Klik hier maar voor het verhaal
De quote:
[..]
laat je nou niet teveel opfokken speedy....quote:Op dinsdag 7 november 2006 01:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
De quote:
[..]
Vertel, waarzou hij gelijk moeten hebben.quote:
Yup weet ik..ik stop alleen om ergere dingen te voorkomenquote:Op dinsdag 7 november 2006 01:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
laat je nou niet teveel opfokken speedy....
Dat je je een beetje aansteltquote:Op dinsdag 7 november 2006 05:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vertel, waarzou hij gelijk moeten hebben.
Ik snap er weer eens geen klote van, maar denk aan je hárt jonge!quote:Op dinsdag 7 november 2006 01:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
De quote:
[..]
Haha, volgens mij valt hier weinig uit te halen?!quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:54 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Wie het weet mag het zeggen!!
Hoezo stel ik mij aan?? Heb je alles wel gelezen?? Zo nee, doe dat dan maar eens even.....quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat je je een beetje aanstelt![]()
Maar goed ook....quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik snap er weer eens geen klote van, maar denk aan je hárt jonge!
Die tornado in Japan, hoe uniek is dat ding?
Dat er een dipje aankomt om daarna weer richting normale waarde te gaan. En dan.....Zo onzeker als maar kanquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:26 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Haha, volgens mij valt hier weinig uit te halen?!
Haphapquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoezo stel ik mij aan?? Heb je alles wel gelezen?? Zo nee, doe dat dan maar eens even.....
Dirk is degene die zich behoorlijk aanstelt, hij kan het niet hebben....werdt ook al gezegt op WW....maar goed. Ik zal verder maar niks meer zeggen..als ik me zo aanstel nou ja, dan zou het wel zo zijn.
nou, ik vond het toen net buiten toch verrekes koudquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:09 schreef -skippybal- het volgende:
Niet zo raar dat de KNMI het zo extreem warm vindt voor de tijd van het jaar![]()
ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat ensemble gemiddelde is als de spreiding dusdanig groot is....quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:07 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Vet! Na het kouprikje van donderdag en vrijdag weer even omhoog en gelijk weer een prik![]()
Tot 13 november redelijk betrouwbaar opzich...quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat ensemble gemiddelde is als de spreiding dusdanig groot is....
op de 1 of andere manier was ik er van overtuigd dat we al heel dicht bij 13 nov zatenquote:Op dinsdag 7 november 2006 20:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tot 13 november redelijk betrouwbaar opzich...
mooi!!!!quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
Het was weer een geslaagde zonsondergang...
Iriserende wolken met schaduwspel en hoefijzer wolken
[afbeelding]
Prachtigquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
Het was weer een geslaagde zonsondergang...
Iriserende wolken met schaduwspel en hoefijzer wolken
[afbeelding]
Mooi gedaan.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Prachtig
[afbeelding]morgen zon en wolkenvelden
tevens een test
![]()
Hier was het vanmorgen wel koud zeghoeveel graden het was dat weet ik helaas niet
Jij slaat doorquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:12 schreef -skippybal- het volgende:
OMG!!
[afbeelding]
GFS slaat door![]()
West Frankrijk![]()
quote:
ja dat heb je wel 's in de winter hèquote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef highway101 het volgende:
afwachten maar. De verwachting is wel dat het eindelijk kouder gaat worden.
jan visser spreekt van een westcirculatie volgende weekquote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef highway101 het volgende:
afwachten maar. De verwachting is wel dat het eindelijk kouder gaat worden.
De kans dat die dag de minimumtemperatuur in het noorden onder de 4 graden zakt is nog geen 20%. Lijkt me dus sterk dat er sneeuwbuien komen. Maar wie weet, van mij mag 'tquote:Op woensdag 8 november 2006 09:01 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Voor wat het waard is: Jeuhhhhhhhhh![]()
Zag het op de kaartjes en het ensemble. Komt aardig wat nattigheid aan.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
jan visser spreekt van een westcirculatie volgende week
Westcirculatie lijkt op gang te zullen komen
Dankzij een net ten zuidwesten van ons land naar het Europese vasteland koersend hogedrukgebied, blijft het vrijdag droog. Wel wordt het weerbeeld bepaald door vrij veel wolken en/of (in de ochtend met name) mist. Tijdens het weekeinde tekent zich een meanderende westcirculatie af, volgende week is er met een ‘sturend laag’ in het zeegebied tussen IJsland, Noorwegen en Schotland hoogstwaarschijnlijk sprake van een zonale westcirculatie. Een en ander betekent dat we aan de vooravond staan van een wisselvallige periode. Van tijd tot tijd staat er flink wat wind en voor wat betreft het weekeinde moet vooral zaterdag met regen rekening worden gehouden. Ook volgende week periodiek dus regen en veel wind. De temperaturen komen ’s middags uit op een graad of 12: het blijft voorlopig dus te zacht weer.
voor wat het waard isde 12 graden wat ze hadden voorspeld deze week is ook bij lange na niet gehaald
Ach, alles beter als het saaie weer van de laatste tijd.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:24 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb echt totaal geen zin in zo'n WC. Af en toe een stormpje is leuk maar niet de hele dag door van die zeikerige kutregen![]()
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever ditquote:Op woensdag 8 november 2006 23:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ach, alles beter als het saaie weer van de laatste tijd.
Precies. In het begin is het leuk maar het probleem is vaak dat zo'n ding wel eventjes blijft hangen.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever dit![]()
Is 15,5 in hoeveel tijd?quote:Op donderdag 9 november 2006 09:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Gisterenavond de eerste regen van het seizoen gehad. Ik tapte hier in de achtertuin 15.5 mm af. Geen slecht begin. Nu is het dus een heel stuk vochtiger dan de eerdere dagen, en ligt de temperatuur met 31 graden ook een stukje lager. Voor het gevoel dus net zo warm.
Ik hoop op meer regen, scheelt mij de tuin sproeien en het is in de stad meteen een stuk schoner. Het stof, fijnstof en vulkaanas is eindelijk de riolen in (kunnen ze over 5 maanden het riool dus weer schoonscheppen)
Liever een WC met wat leven in de brouwerij, dan dat oer saaie weer van de laatste maand(en).quote:Op woensdag 8 november 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever dit![]()
't is tijd voor sneeuw![]()
Ziet er dan toch aardig uit. Kom maar op met dat koudere weer.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef Caesu het volgende:
Nao gaat in de min., minderkans op Wct 2de helft van November.
http://www.cpc.ncep.noaa.(...)nk/pna/nao.sprd2.gif
Lets hoop lets hoop!!!quote:Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 00 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling
Initialisatie en drukevolutie is consistent met voorgaande run en met ECMWF12 en UKRM00. Koufront passeert vanochtend ons land. Neerslag heeft om 12 UTC het land verlaten. Wind draait op passage naar west 6 tot 7 Bft en neemt in de loop van de middag toe tot 7 a 8 Bft. Vanavond trog passage met buien, grootste kou passeert vanavond over Wadden naar de Duitse Bocht (-31 C). Boydens vanavond en vannacht 95-96. De 42 kts op 10 meter trekt over Humber naar noordwest en noord-Nederland (18-21z). Op 2000-3000 ft staat dan 56-60 kts. Ook de left exit region van de jet passeert vanavond noordelijk Nederland. Kans op zware regen en onweersbuien, windstoten meest zwaar en lokaal mogelijk zeer zwaar (kans schattingen 30-45% op een Weeralarmcriterium = net te laag voor een voorwaarschuwing 50% kans). Zondagavond nadert en passeert een in betekenis afnemende trekrug.
KNMI
quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:34 schreef Oom_Agent het volgende:
lol !!! eindelijk weer eens weer, he Speedy
Vanavond komt er een buiengebied het westen van het land binnen, zodat ook het midden en zuiden wat meepikt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
nou in valkenswaard gebeurd er natuurlijk weer helemaal ()
ik wil winter.. 't is mooi geweest nu tyfuszooi
winter, hoor je dat, WINTER!![]()
quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
maar 't is leuk voor julie daar in 't noorden natuurlijk.. [afbeelding]
hier in 't zuiden bedoel jequote:Op zaterdag 11 november 2006 17:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]yep, na dit mag er nog wel een storm komen, maar dan gevogt met enorme sneeuwstorm
Het weerbericht voor 21 dec 2006:quote:
Bedankt voor het meldenquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:17 schreef IkWilbert het volgende:
Estofex geeft nu code 1 voor NL
http://www.estofex.org/
Ga weg met je noorden joh, jij hebt wel weer genoeg gehad..quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het weerbericht voor 21 dec 2006:
De dag begint zonnig en droog, de temperaturen lopen op naar een graad of -3. De wind komt uit het noorden en is matig tot vrij krachtig. In de loop van de namiddag neem vanuit het noorden de bewolking gelijkdelijk aan toe en in de avond zal de eerste sneeuw zich in het noorden melden en breid zich snel uit over de rest van het land, er kan zo'n 70cm sneeuw gaan vallen. De wind gaat fors toe nemen, in het noorden zal in het begin van de nacht tot storm gaan komen. Door de extreme sneeuwval zullen er zeer zware windstoten voorkomen tot 130km/h, ook in het binnenland komen windstoten voor tot 100km/h. In de loop van de nacht zal de wind verder toenemen, in het noorden kan in de vroege morgen tot orkaan kracht 12 komen te staan. Doordat de sneeuwval nog steeds aanhoud kunnen en zeer zware windstoten voorkomen tot 160km/h, dit zal dan ook op uitgebreide schaal schade gaan aanrichten. In de loop van de dag zal de wind weer afnemen, echter blijft het tot de avond licht door sneeuwen.
WAARSCHUWING!
Doordat er veel wind is kan de sneeuw zich ophopen, waarschijndelijk zullen er sneeuwduinen van 4 meter kunnen ontstaan.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ga weg met je noorden joh, jij hebt wel weer genoeg gehad..![]()
Alhoewel er met dit weerbericht kans bestaat dat het noorden helemaal niet meer bestaat erna! Dat mag dan weer wel![]()
Wow, ziet er stoer uit die buienlijn op de radar!!quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:57 schreef SpeedyGJ het volgende:net slagregens, zware windstoten en jawel onweer!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
Activeert flink verderquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:58 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wow, ziet er stoer uit die buienlijn op de radar!!
ben bang dat 'ie Amsterdam net gaat missen, maar we hiuden het even in de gatenquote:
hier ook dan moet je niet ver weg wonenquote:Op zaterdag 11 november 2006 19:20 schreef IedeK. het volgende:
Sta ik net buiten even te kijken naar een paar joekels van flitsen, begint het me toch keihard te hagelen
Als ik buienradar.nl zo zie zitten we op het moment net midden in die buienlijn.
weer 't leuktste voor 't noordenquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het weerbericht voor 21 dec 2006:
De dag begint zonnig en droog, de temperaturen lopen op naar een graad of -3. De wind komt uit het noorden en is matig tot vrij krachtig. In de loop van de namiddag neem vanuit het noorden de bewolking gelijkdelijk aan toe en in de avond zal de eerste sneeuw zich in het noorden melden en breid zich snel uit over de rest van het land, er kan zo'n 70cm sneeuw gaan vallen. De wind gaat fors toe nemen, in het noorden zal in het begin van de nacht tot storm gaan komen. Door de extreme sneeuwval zullen er zeer zware windstoten voorkomen tot 130km/h, ook in het binnenland komen windstoten voor tot 100km/h. In de loop van de nacht zal de wind verder toenemen, in het noorden kan in de vroege morgen tot orkaan kracht 12 komen te staan. Doordat de sneeuwval nog steeds aanhoud kunnen en zeer zware windstoten voorkomen tot 160km/h, dit zal dan ook op uitgebreide schaal schade gaan aanrichten. In de loop van de dag zal de wind weer afnemen, echter blijft het tot de avond licht door sneeuwen.
WAARSCHUWING!
Doordat er veel wind is kan de sneeuw zich ophopen, waarschijndelijk zullen er sneeuwduinen van 4 meter kunnen ontstaan.
Waar woon jij dan?quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:33 schreef WEST het volgende:
[..]
hier ook dan moet je niet ver weg wonen
edit: Tollebeek zie je das op 1 lijn met waar ik woon![]()
Zwartsluis, net buiten de polderquote:
Tuurlijkquote:Op zaterdag 11 november 2006 19:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
weer 't leuktste voor 't noorden![]()
Zelfde hier, bijna compleet helder.quote:Op zaterdag 11 november 2006 21:30 schreef WEST het volgende:
het waait hier nog wel maar verder zijn de sterren zichbaar![]()
Hier in Ens ging het ook goed tekeer. Echt enorme windstoten, echt niet normaal. Ook wel wat weerlicht gezien. En die Sint Maarten kinderen jankenquote:
Als het een witte shelf was heb ik hem waarschijnlijk ook gezienquote:Op zaterdag 11 november 2006 22:23 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier in Ens ging het ook goed tekeer. Echt enorme windstoten, echt niet normaal. Ook wel wat weerlicht gezien. En die Sint Maarten kinderen janken. Zal waarschijnlijk ook wel een shelf bij hebben gezeten, als je de vorm zo zag en die windstoten. Jammer dat 't al donker was. Ook nog ff een grafiekje van de temperatuur van vandaag. Mogen jullie raden wanneer die "bui" langs kwam
:
[afbeelding]
Ik heb niks gezien. Heb trouwens ook geen donders gehoord. Kwam waarschijnlijk door de wind.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:27 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Als het een witte shelf was heb ik hem waarschijnlijk ook gezien![]()
onstuimig herfstweer, maar niet extreem idd, dus terecht dat er geen alarm was.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:38 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Ik vind trouwens terecht dat er geen weeralarm is afgegeven, want het stelde niet veel voor.![]()
een uur of 4, waarvan 7.6 mm in 1 uur. zelfs voor Nederland niet extreem veel, laat staan voor de tropenquote:
Hele mooie foto. Lijkt erop dat de foto al eerder is genomen, als je die bomen zo ziet. De beschrijving klopt trouwens niet: is een shelfcloud, geen rolwolk.quote:Op zondag 12 november 2006 14:17 schreef IedeK. het volgende:
[afbeelding]
Van de Nos-weerfoto site: Genomen in Drenthe.![]()
nee geen regen verdommequote:
KNMI verwacht zelfs max. 17 graden op donderdagquote:Op zondag 12 november 2006 13:36 schreef i2Them2 het volgende:
Warm:
Meteoconsult gaat voor de 20 in Zuid Limburgquote:Op zondag 12 november 2006 19:08 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
KNMI verwacht zelfs max. 17 graden op donderdag![]()
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/index.html
quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Get some![]()
Jammer dat het alleen zo ver weg is.....
Op welke hoogte wordt die temperatuur gemeten.... op 10 - 15 KM hoogte zekerquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Get some![]()
ALS er een situatie komt als op dat plaatje krijg je bovenluchten (ongeveer 1500 meter hoog) met een temp van -10, -15. En verder schneeuwquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Op welke hoogte wordt die temperatuur gemeten.... op 10 - 15 KM hoogte zeker
Want het is toch weer biiiijjjjjjna lenteweer
[afbeelding]
Dat ziet er goed uit. Alleen nog wel ff weg.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Get some![]()
Daar heb je helemaal gelijk in, dus er is een kansquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:53 schreef N.icka het volgende:
4 % kans op sneeuw , dat is 96 % kans op geen sneeuw![]()
jeuh 0% kans is ook een kansquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:07 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, dus er is een kans![]()
Kijk die kaart nu eens. De rollen zijn omgekeerdquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Get some![]()
Thanksquote:Op donderdag 16 november 2006 14:02 schreef michiel_merk het volgende:
http://www.zoover.nl/frankrijk/disneyland_parijs/weer
rond de 12 graden en droog
Hoezee!!quote:Het aanhoudend zachte weer heeft donderdag een nieuw hoogtepunt bereikt. In De Bilt was het om 13.40 uur 16,5 graden. Daarmee is het record voor de tweede decade van november verbroken. dit stond op 16,4 graden, gemeten op 13 november 1938.
Valt wel mee. Gewoon een stevige zuidelijke stroming. Al is 't wel een beetje warmer als normaal...quote:
Bron??quote:
Ach volgend jaar is al bijna...quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bron??
Het weerforum komt wel hoorwerdt maandag nog in FOK! radio gezegt
al zal het pas volgend jaar zijn denk ik
Ik geloof er geen biet vanquote:Op vrijdag 17 november 2006 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bron??
Het weerforum komt wel hoorwerdt maandag nog in FOK! radio gezegt
al zal het pas volgend jaar zijn denk ik
quote:De onzekerheid zit hem in de timing van de frontale systemen, niet zozeer in het weerbeeld dat toch duidelijk herfstachtig is voor komende week. Van tijd tot tijd veel wind: vooral maandag lijkt veel wind te geven met een bijna 100% kans op 5-6 bft in De Bilt en volgens de tabel van Mureau een 60% kans op 6 bft of meer voor De Bilt. Overigens ligt voor woensdag, donderdag en vrijdag die kans rond 30 %. De kans op zware windstoten is het grootst op vrijdag (38%). Dan ook een 6% kans op zware windstoten. In de rest van de periode is de kans daarop nihil. De kans op zon is uitermate klein (zie staafdiagrammen) en de neerslagkans ligt t/m donderdag rond de 70%, daarna rond 40%. Vanaf woensdag wordt het wat onduidelijker wanneer de frontale storingen door gaan komen (zie o.a. EPS-neerslagpluim), maar dat er van tijd tot tijd regen gaat vallen staat wel vast en dat het af en toe om veel neerslag gaat ook.
wattan? die kaarten zeggen me geen donderquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Even zo houden graag![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Goeie reden om vrijdag een smoesje te verzinnen om vrij te hebben ivp donderdag![]()
Veel wind en regen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:26 schreef WEST het volgende:
[..]
wattan? die kaarten zeggen me geen donder![]()
Zeg dat he dit niet meent hequote:Op zaterdag 18 november 2006 21:26 schreef WEST het volgende:
[..]
wattan? die kaarten zeggen me geen donder![]()
dankje, vrijdag ben ik toch vrijquote:
sorry was niet zo wakkerquote:Op zaterdag 18 november 2006 21:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zeg dat he dit niet meent he![]()
Check die isobaren eens, die luchtdruk![]()
Oja onweer op de noordzee momenteeel
maar over ons land is zo`n 20 mBar luchtdruk verschil en dat zorgt wel voor flinke wind.quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:23 schreef Againzender het volgende:
Vrijdag is nog erg ver natuurlijkEn zo'n lagedrukgebied zo dichtbij hoeft natuurlijk niet direct voor veel wind te zorgen.
quote:Op zondag 19 november 2006 19:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Daar heb ik geen last van, waar ik wel last van heb is: als er iets aan zit te komen dat ik spanning voel, echt heel apart. En nee, dan heb ik de berichten nog niet gelezen, dit is meestal een week van te voren.
Graag op tijden dat ik niet weg hoefquote:Op zondag 19 november 2006 20:08 schreef -chefke- het volgende:
[..]
dat ziet der goed uit dat wordt feest als ik zow die plaatjes zie wind tot 50 kmu ofzo
![]()
heb der wel zin in een beetje storm en andere zooi
![]()
Knopen hequote:Op zondag 19 november 2006 20:08 schreef -chefke- het volgende:
[..]
dat ziet der goed uit dat wordt feest als ik zow die plaatjes zie wind tot 50 kmu ofzo
![]()
heb der wel zin in een beetje storm en andere zooi
![]()
beter Marjon dequote:Op zondag 19 november 2006 20:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Knopen hewij komen rond de 40 tot 46 knopen te zitten, omgerekent is dat 74 tot 85 km/h gemiddeld. Dit zijn EXC windstoten!
Voor morgen jaquote:Op zondag 19 november 2006 20:49 schreef -chefke- het volgende:
[..]
beter Marjon dehad het over winkracht 8 maximaal !!!
![]()
dus het valt wel mee alleen wel zo`n beetje 12 uur lang regen![]()
Maar vrijdag is nog best ver weg en het is niet onmogelijk dat de kaarten dan weer heel anders zijn.quote:Op zondag 19 november 2006 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voor morgen janiet voor vrijdag he
In Rotjeknor lag er niks.quote:Op zondag 19 november 2006 20:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
jeuh, en wat lag er in Valkenswaard? precies.. 1 cm pap![]()
![]()
![]()
yep, maar de laatste storm hadden de modellen ook al een tijd van tevoren te pakkenquote:Op zondag 19 november 2006 21:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat klopt, ik hou het ook onder voorbehoud![]()
ik durf niets met zekerheid te zeggen, maar het kan inderdaad alle kanten op deze weekquote:Op zondag 19 november 2006 21:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klopt en deze storm staan aan een aantal runs op het programma, dus tot een kracht 8 komt het zeker weten, kracht 9 durf ik wel met 70% te schatten, 10 en hoger wordt al gauw minder, maar dan de windstoten, daar ben ik erg benieuwd na![]()
ik houd de zaak natuurlijk ook in de gatenquote:Op zondag 19 november 2006 21:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat er allemaal te wachten staat, wie weer wel een 2de weeralarm voor deze maand en dit jaar! Misschien wel de laaste! Ik hou het iig in de gaten, ik neem voor de zekerheid ivp woensdag lekker Vrijdag vrij![]()
quote:Op zondag 19 november 2006 23:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik natuurlijk ookik ga morgen kijken of ik via het bedrijf kan internetten (draadloos)
weet ik zeker dat ik dan niks mis
ik weet zeker dat het erg onstuimige week gaat worden
![]()
omg, das een mooi filmpjequote:Op maandag 20 november 2006 16:37 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik wéét dat er andere topics voor zijn, maar dit filmpje wil ik toch specifiek in DASOO plaatsen:
http://www.youtube.com/watch?v=_cl0aw87LqA
Vanaf een seconde of 20 lijkt de atmosfeer letterlijk te ontploffen!
Geen storm deze week. De kaarten zijn weer helemaal veranderdquote:Op maandag 20 november 2006 16:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja die had ik al eens gezien, echt een geweldige filmpje!
De stormkansen zijn weer van de kaart
In grote delen van Nederland is er gister al meer dan 15mm gevallenquote:Op dinsdag 21 november 2006 02:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Hier nog altijd geen moessonregens, in al die tijd dat ik hier ben heb ik 15 mm neerslag gemeten.
Jah, vandaar mijn reactie.. Hier dus nog altijd niets, al nadert het wel, al enkele dagen op rij ten noorden weerlicht. Gisteren erheen gereden en zag ook veel water overal.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:56 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
In grote delen van Nederland is er gister al meer dan 15mm gevallen.
Hoezo hoog schattenquote:Op dinsdag 21 november 2006 16:56 schreef michiel_merk het volgende:
Ik heb hagel en natte sneeuw gezien vanmidag![]()
ok wel van die flatsen er tussen door dan maar het is iig een goed teken![]()
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]![]()
ik heb de hete zomer hier gemist, toen zat ik in het 'koude' Nieuw Zeelandquote:Op donderdag 23 november 2006 02:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Hoop moet je zeker hebben, het is zo weer maart, dan is er weer hoop op een hete zomer
quote:Op donderdag 23 november 2006 17:32 schreef DemonRage het volgende:
17°C in aantocht... a.s zaterdag.![]()
Even in de gaten houden dusquote:Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 06 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling
Complex lagedrukgebied strekt zich uit van Noorse Zee tot over het zeegebied noordwest van Spanje en heeft verschillende kernen. Een daarvan ligt noord van de Shetlands, een ander west van Ierland en een volgende is in de maak nabij noordwest Spanje. Met name deze laatste wordt interessant, want deze moet vannacht boven de Britse Eilanden fors uitdiepen (onder invloed van de linkeruitgang van een langsstrijkende jet) en morgenmiddag met een kerndruk van rond de 960 boven Noord-Schotland uitkomen. Fronten laten zich wat lastig analyseren. Tot en met morgenochtend zien we boven onze omgeving voortdurende warmte-advectie, in de middag vanuit het zuidwesten sterke kouadvectie (op en na passage van het koufront). Modellen lopen niet veel uiteen wat betreft de beginsituatie. Wel ontstaan er wat verschillen, bijvoorbeeld in de positie en kerndruk van de uitdiepende depressie en ook in de positie van het passerende koufront. Alle modellen zijn wat trager geworden. Positie van het koufront wordt nu om 12 UTC over het oosten van het land verwacht.
Aandachtspunten
WIND: Tot morgenochtend kan Hirlam aangehouden worden. Daarna gaat het uitdiepende laag dat richting Schotland trekt een rol spelen en Hirlam is daar tamelijk woest mee. Een smalle zone met windsnelheden van 55-60 kts wordt dan berekend boven de Noordzee, langs de Schotse Oostkust. Andere modellen hebben het laag minder diep en ook minder wind. Hirlamwinden vooralsnog niet 1 op 1 overnemen, maar in eerste instantie wat afzwakken, maar oplettendheid is geboden want blijkbaar is de situatie wel gevoelig voor forse ontwikkelingen . Verder morgen ook enige aandacht voor de windstoten. Weliswaar een stabiele opbouw in de warme sector, maar op geringe hoogte dan wel een bijzonder sterke wind (rond de 55 kts op 3000 vt). Progtemp van De Bilt suggereert nabij het koufront enige onstabiliteit. TKE laat weinig verontrustends zien. Voorlopig houden we het op 30-35 kts. NEERSLAG: Ook verschillen in neerslag. Hirlam houdt de frontale neerslag tot in de middag boven ons land, terwijl andere modellen suggereren dat het dan (grotendeels) droog moet zijn. Ook hierin is enige voorzichtigheid geboden en is het simpelweg volgen van 1 model niet aan te raden. Op dit moment zijn de onzekerheden domweg te groot om gefundeerd te kiezen en daarom voorlopig enige marge in de verwachting inbouwen. TEMPERATUUR: KTG en Hirlam ontlopen elkaar niet veel. Vannacht niet of nauwelijks dagelijkse gang in de temperatuur door voortdurende warmte-advectie. Minima rond de 10 graden. Morgen maxima rond de 15 graden.
en flood warnings:quote:Severe weekend weather continues
Gales of up to 70mph (113km/h) will continue to hit parts of Britain on Saturday, forecasters have warned. But the predicted wet and windy weather for Friday night and Saturday morning had not been as severe as initially feared, the BBC's Weather Centre said.
Areas in the South West and South Wales could face localised flooding.
The Highways Agency has warned motorists to take extra care while the Coastguard Agency has issued a severe weather warning to UK mariners.
BBC forecaster Louise Lear said: "A severe weather warning continues for the rain but the wind strength will be not quite as bad.
"We could still see the potential for gusts, particularly in the South West, of up to 70mph on exposed coasts."
The wet and windy weather would move up to the north of England later in the day, she added.
But Sunday would be much calmer across the UK.
The Coastguard Agency has issued a severe weather warning to mariners all around the UK.
It also warned against wave watching from promenades or piers because of the increased risk of being swept into the water.
The storms come after Britain enjoyed the warmest extended summer period on record.
quote:Saturday 25 November WEATHER WARNING Persistent rain will affect northern and western England and eastern Wales this morning. 25-35mm of rain may lead to some localised flooding. Valid until 1115GMT today.
Saturday 25 November FLOOD WARNING There are flood warnings in force within the United Kingdom. Southwest England (6) Midlands (2) Further updates will appear here.
Herinnert u zich deze nog?quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het is bizar warm.. 17.5 graden hier.. Zot..
quote:2005 - Zware sneeuwval in België en Nederland(10-20cm).
2004 - Laagste etmaalgemiddelde temperatuur -1,9 C
1986 - Hoogste etmaalgemiddelde temperatuur 12 C
1989 - Laagste minimumtemperatuur -6 C
1983 - Hoogste maximumtemperatuur 13,6 C
1917 - Hoogste uurgemiddelde windsnelheid 18,5 m/s
1970 - Langste zonneschijnduur 7,1 uur
1949 - Langste neerslagduur 18,5 uur
1928 - Hoogste etmaalsom van de neerslag 16,9 mm
1917 - Laagste etmaalgemiddelde relatieve vochtigheid 65 %
Ja, maar alleen omdat heel nederland in puin lag en wij zonder enige vorm van vertraging van Leiden naar Leeuwarden, en terug, hebben kunnen rijdenquote:Op zaterdag 25 november 2006 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Herinnert u zich deze nog?Exact een jaar geleden ...
quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:06 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ja, maar alleen omdat heel nederland in puin lag en wij zonder enige vorm van vertraging van Leiden naar Leeuwarden, en terug, hebben kunnen rijden![]()
ja dat weet ik nog wel, wij zaten precies in de kern en hadden nergens last vanquote:Op zaterdag 25 november 2006 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Warmterecord voor de periode tussen 21 en 30 november is 18,7 dus en dat was het om 13:50 uur ook precies in Maastricht, dus dat record zal er vandaag wel aangaan.quote:Warmterecords in november
Landelijk staat het warmterecord voor november op 21,1 graden (Maastricht, 4 november 1994). In het tijdvak 11-20 november is 20,0 graden de hoogste temperatuur (Sittard, 12 november 1926) en tussen 21 en 30 november werd 18,7 graden gemeten (Maastricht en Oost-Maarland, 22 november 1929). De Bilt kwam in de derde decade van november nooit hoger dan 15,7 graden gemeten op 21 november 1947. Eind november is een middagtemperatuur van ongeveer 7 graden normaal.
Deze november grossiert in hoge temperaturen. Vooral 15 en 16 november waren uitzonderlijk zacht; in De Bilt werd die dagen resp. 15,7 en 16,6 graden gemeten. Niet eerder was het zo laat in het jaar zo zacht. (Nader verklaard- novemberwarmte).
quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Warmterecord voor de periode tussen 21 en 30 november is 18,7 dus en dat was het om 13:50 uur ook precies in Maastricht, dus dat record zal er vandaag wel aangaan.
-edit- 18.8 nu, nieuw record dus.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/54239881/Nieuw_warmterecord_in_De_Bilt.html?p=2,1quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:06 schreef Arcee het volgende:
Bij die fuckers in De Bilt is het natuurlijk maar 13.5 graden.
En half Nederland staat onderwater....quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:40 schreef DemonRage het volgende:
... en is de helft van de bevolking gestorven aan malaria.
DUH....quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:25 schreef highway101 het volgende:
Als het hier warmer wordt, smelten de poolkappen niet direct
Zolang het maar hier warmer wordt en niet op de polen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:25 schreef highway101 het volgende:
Als het hier warmer wordt, smelten de poolkappen niet direct
Volgens mij ben ik op deze dag naar Nijmegen gereden. Toen ik ter hoogte van Veenendaal onder een viaduct doorreed was het ineens wit. De A12 ging traag, maar het reed, de A50 was helemaal dichtgeijzeld en de A73 was een heel avontuur...quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ja dat was wat zeg. hier in het westen lag alleen niets.quote:Op zaterdag 25 november 2006 11:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door föhnwinden.quote:Op zondag 26 november 2006 14:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Oostenrijk gisteren: 23 graden in het uiterste westen. Zomer
.
quote:Op zondag 26 november 2006 14:36 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk door föhnwinden.
Zolang 't boven die 11.7 blijft, kan dat alleen nog maar stijgenquote:Op zondag 26 november 2006 15:04 schreef michiel_merk het volgende:
De gemiddelde jaartemperatuur staat momenteel op 11.7 mocht het niet veranderen word dit het warmste jaar ooit![]()
11.7quote:Op zondag 26 november 2006 15:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zolang 't boven die 11.7 blijft, kan dat alleen nog maar stijgen.
Hey, dat beeld herken ik wel.. ooh wacht, ik zit niet in Nederlandquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:40 schreef DemonRage het volgende:
Heerlijk zo'n broeikaseffect... straks hebben we palmbomen, kunnen we tropische vruchten verbouwen op onze eigen grond, lopen de meiden het hele jaar door in korte rokjes en strakke shirtjes, krijgen we een kleurrijke flora en fauna, planten die het hele jaar in bloei staan, bomen altijd in blad...
... en is de helft van de bevolking gestorven aan malaria.
Wie weet..quote:Op zondag 26 november 2006 15:04 schreef michiel_merk het volgende:
De gemiddelde jaartemperatuur staat momenteel op 11.7 mocht het niet veranderen word dit het warmste jaar ooit![]()
Hoezo?? Damn ik mis dat nuquote:Op maandag 27 november 2006 21:25 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een slecht kutverhaal over dat weerforum![]()
Idd. Ik verwacht er niks meer vanquote:Op maandag 27 november 2006 21:25 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een slecht kutverhaal over dat weerforum![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |