quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
maar 't is leuk voor julie daar in 't noorden natuurlijk.. [afbeelding]
hier in 't zuiden bedoel jequote:Op zaterdag 11 november 2006 17:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]yep, na dit mag er nog wel een storm komen, maar dan gevogt met enorme sneeuwstorm
Het weerbericht voor 21 dec 2006:quote:
Bedankt voor het meldenquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:17 schreef IkWilbert het volgende:
Estofex geeft nu code 1 voor NL
http://www.estofex.org/
Ga weg met je noorden joh, jij hebt wel weer genoeg gehad..quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het weerbericht voor 21 dec 2006:
De dag begint zonnig en droog, de temperaturen lopen op naar een graad of -3. De wind komt uit het noorden en is matig tot vrij krachtig. In de loop van de namiddag neem vanuit het noorden de bewolking gelijkdelijk aan toe en in de avond zal de eerste sneeuw zich in het noorden melden en breid zich snel uit over de rest van het land, er kan zo'n 70cm sneeuw gaan vallen. De wind gaat fors toe nemen, in het noorden zal in het begin van de nacht tot storm gaan komen. Door de extreme sneeuwval zullen er zeer zware windstoten voorkomen tot 130km/h, ook in het binnenland komen windstoten voor tot 100km/h. In de loop van de nacht zal de wind verder toenemen, in het noorden kan in de vroege morgen tot orkaan kracht 12 komen te staan. Doordat de sneeuwval nog steeds aanhoud kunnen en zeer zware windstoten voorkomen tot 160km/h, dit zal dan ook op uitgebreide schaal schade gaan aanrichten. In de loop van de dag zal de wind weer afnemen, echter blijft het tot de avond licht door sneeuwen.
WAARSCHUWING!
Doordat er veel wind is kan de sneeuw zich ophopen, waarschijndelijk zullen er sneeuwduinen van 4 meter kunnen ontstaan.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ga weg met je noorden joh, jij hebt wel weer genoeg gehad..![]()
Alhoewel er met dit weerbericht kans bestaat dat het noorden helemaal niet meer bestaat erna! Dat mag dan weer wel![]()
Wow, ziet er stoer uit die buienlijn op de radar!!quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:57 schreef SpeedyGJ het volgende:net slagregens, zware windstoten en jawel onweer!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
Activeert flink verderquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:58 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wow, ziet er stoer uit die buienlijn op de radar!!
ben bang dat 'ie Amsterdam net gaat missen, maar we hiuden het even in de gatenquote:
hier ook dan moet je niet ver weg wonenquote:Op zaterdag 11 november 2006 19:20 schreef IedeK. het volgende:
Sta ik net buiten even te kijken naar een paar joekels van flitsen, begint het me toch keihard te hagelen
Als ik buienradar.nl zo zie zitten we op het moment net midden in die buienlijn.
weer 't leuktste voor 't noordenquote:Op zaterdag 11 november 2006 18:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het weerbericht voor 21 dec 2006:
De dag begint zonnig en droog, de temperaturen lopen op naar een graad of -3. De wind komt uit het noorden en is matig tot vrij krachtig. In de loop van de namiddag neem vanuit het noorden de bewolking gelijkdelijk aan toe en in de avond zal de eerste sneeuw zich in het noorden melden en breid zich snel uit over de rest van het land, er kan zo'n 70cm sneeuw gaan vallen. De wind gaat fors toe nemen, in het noorden zal in het begin van de nacht tot storm gaan komen. Door de extreme sneeuwval zullen er zeer zware windstoten voorkomen tot 130km/h, ook in het binnenland komen windstoten voor tot 100km/h. In de loop van de nacht zal de wind verder toenemen, in het noorden kan in de vroege morgen tot orkaan kracht 12 komen te staan. Doordat de sneeuwval nog steeds aanhoud kunnen en zeer zware windstoten voorkomen tot 160km/h, dit zal dan ook op uitgebreide schaal schade gaan aanrichten. In de loop van de dag zal de wind weer afnemen, echter blijft het tot de avond licht door sneeuwen.
WAARSCHUWING!
Doordat er veel wind is kan de sneeuw zich ophopen, waarschijndelijk zullen er sneeuwduinen van 4 meter kunnen ontstaan.
Waar woon jij dan?quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:33 schreef WEST het volgende:
[..]
hier ook dan moet je niet ver weg wonen
edit: Tollebeek zie je das op 1 lijn met waar ik woon![]()
Zwartsluis, net buiten de polderquote:
Tuurlijkquote:Op zaterdag 11 november 2006 19:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
weer 't leuktste voor 't noorden![]()
Zelfde hier, bijna compleet helder.quote:Op zaterdag 11 november 2006 21:30 schreef WEST het volgende:
het waait hier nog wel maar verder zijn de sterren zichbaar![]()
Hier in Ens ging het ook goed tekeer. Echt enorme windstoten, echt niet normaal. Ook wel wat weerlicht gezien. En die Sint Maarten kinderen jankenquote:
Als het een witte shelf was heb ik hem waarschijnlijk ook gezienquote:Op zaterdag 11 november 2006 22:23 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier in Ens ging het ook goed tekeer. Echt enorme windstoten, echt niet normaal. Ook wel wat weerlicht gezien. En die Sint Maarten kinderen janken. Zal waarschijnlijk ook wel een shelf bij hebben gezeten, als je de vorm zo zag en die windstoten. Jammer dat 't al donker was. Ook nog ff een grafiekje van de temperatuur van vandaag. Mogen jullie raden wanneer die "bui" langs kwam
:
[afbeelding]
Ik heb niks gezien. Heb trouwens ook geen donders gehoord. Kwam waarschijnlijk door de wind.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:27 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Als het een witte shelf was heb ik hem waarschijnlijk ook gezien![]()
onstuimig herfstweer, maar niet extreem idd, dus terecht dat er geen alarm was.quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:38 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Ik vind trouwens terecht dat er geen weeralarm is afgegeven, want het stelde niet veel voor.![]()
een uur of 4, waarvan 7.6 mm in 1 uur. zelfs voor Nederland niet extreem veel, laat staan voor de tropenquote:
Hele mooie foto. Lijkt erop dat de foto al eerder is genomen, als je die bomen zo ziet. De beschrijving klopt trouwens niet: is een shelfcloud, geen rolwolk.quote:Op zondag 12 november 2006 14:17 schreef IedeK. het volgende:
[afbeelding]
Van de Nos-weerfoto site: Genomen in Drenthe.![]()
nee geen regen verdommequote:
KNMI verwacht zelfs max. 17 graden op donderdagquote:Op zondag 12 november 2006 13:36 schreef i2Them2 het volgende:
Warm:
Meteoconsult gaat voor de 20 in Zuid Limburgquote:Op zondag 12 november 2006 19:08 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
KNMI verwacht zelfs max. 17 graden op donderdag![]()
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/index.html
quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Get some![]()
Jammer dat het alleen zo ver weg is.....
Op welke hoogte wordt die temperatuur gemeten.... op 10 - 15 KM hoogte zekerquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Get some![]()
ALS er een situatie komt als op dat plaatje krijg je bovenluchten (ongeveer 1500 meter hoog) met een temp van -10, -15. En verder schneeuwquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Op welke hoogte wordt die temperatuur gemeten.... op 10 - 15 KM hoogte zeker
Want het is toch weer biiiijjjjjjna lenteweer
[afbeelding]
Dat ziet er goed uit. Alleen nog wel ff weg.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Get some![]()
Daar heb je helemaal gelijk in, dus er is een kansquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:53 schreef N.icka het volgende:
4 % kans op sneeuw , dat is 96 % kans op geen sneeuw![]()
jeuh 0% kans is ook een kansquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:07 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, dus er is een kans![]()
Kijk die kaart nu eens. De rollen zijn omgekeerdquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:21 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Get some![]()
Thanksquote:Op donderdag 16 november 2006 14:02 schreef michiel_merk het volgende:
http://www.zoover.nl/frankrijk/disneyland_parijs/weer
rond de 12 graden en droog
Hoezee!!quote:Het aanhoudend zachte weer heeft donderdag een nieuw hoogtepunt bereikt. In De Bilt was het om 13.40 uur 16,5 graden. Daarmee is het record voor de tweede decade van november verbroken. dit stond op 16,4 graden, gemeten op 13 november 1938.
Valt wel mee. Gewoon een stevige zuidelijke stroming. Al is 't wel een beetje warmer als normaal...quote:
Bron??quote:
Ach volgend jaar is al bijna...quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bron??
Het weerforum komt wel hoorwerdt maandag nog in FOK! radio gezegt
al zal het pas volgend jaar zijn denk ik
Ik geloof er geen biet vanquote:Op vrijdag 17 november 2006 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bron??
Het weerforum komt wel hoorwerdt maandag nog in FOK! radio gezegt
al zal het pas volgend jaar zijn denk ik
quote:De onzekerheid zit hem in de timing van de frontale systemen, niet zozeer in het weerbeeld dat toch duidelijk herfstachtig is voor komende week. Van tijd tot tijd veel wind: vooral maandag lijkt veel wind te geven met een bijna 100% kans op 5-6 bft in De Bilt en volgens de tabel van Mureau een 60% kans op 6 bft of meer voor De Bilt. Overigens ligt voor woensdag, donderdag en vrijdag die kans rond 30 %. De kans op zware windstoten is het grootst op vrijdag (38%). Dan ook een 6% kans op zware windstoten. In de rest van de periode is de kans daarop nihil. De kans op zon is uitermate klein (zie staafdiagrammen) en de neerslagkans ligt t/m donderdag rond de 70%, daarna rond 40%. Vanaf woensdag wordt het wat onduidelijker wanneer de frontale storingen door gaan komen (zie o.a. EPS-neerslagpluim), maar dat er van tijd tot tijd regen gaat vallen staat wel vast en dat het af en toe om veel neerslag gaat ook.
wattan? die kaarten zeggen me geen donderquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Even zo houden graag![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Goeie reden om vrijdag een smoesje te verzinnen om vrij te hebben ivp donderdag![]()
Veel wind en regen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:26 schreef WEST het volgende:
[..]
wattan? die kaarten zeggen me geen donder![]()
Zeg dat he dit niet meent hequote:Op zaterdag 18 november 2006 21:26 schreef WEST het volgende:
[..]
wattan? die kaarten zeggen me geen donder![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |