nou, ik vond het toen net buiten toch verrekes koudquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:09 schreef -skippybal- het volgende:
Niet zo raar dat de KNMI het zo extreem warm vindt voor de tijd van het jaar![]()
ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat ensemble gemiddelde is als de spreiding dusdanig groot is....quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:07 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Vet! Na het kouprikje van donderdag en vrijdag weer even omhoog en gelijk weer een prik![]()
Tot 13 november redelijk betrouwbaar opzich...quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat ensemble gemiddelde is als de spreiding dusdanig groot is....
op de 1 of andere manier was ik er van overtuigd dat we al heel dicht bij 13 nov zatenquote:Op dinsdag 7 november 2006 20:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tot 13 november redelijk betrouwbaar opzich...
mooi!!!!quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
Het was weer een geslaagde zonsondergang...
Iriserende wolken met schaduwspel en hoefijzer wolken
[afbeelding]
Prachtigquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
Het was weer een geslaagde zonsondergang...
Iriserende wolken met schaduwspel en hoefijzer wolken
[afbeelding]
Mooi gedaan.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Prachtig
[afbeelding]morgen zon en wolkenvelden
tevens een test
![]()
Hier was het vanmorgen wel koud zeghoeveel graden het was dat weet ik helaas niet
Jij slaat doorquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:12 schreef -skippybal- het volgende:
OMG!!
[afbeelding]
GFS slaat door![]()
West Frankrijk![]()
quote:
ja dat heb je wel 's in de winter hèquote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef highway101 het volgende:
afwachten maar. De verwachting is wel dat het eindelijk kouder gaat worden.
jan visser spreekt van een westcirculatie volgende weekquote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef highway101 het volgende:
afwachten maar. De verwachting is wel dat het eindelijk kouder gaat worden.
De kans dat die dag de minimumtemperatuur in het noorden onder de 4 graden zakt is nog geen 20%. Lijkt me dus sterk dat er sneeuwbuien komen. Maar wie weet, van mij mag 'tquote:Op woensdag 8 november 2006 09:01 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Voor wat het waard is: Jeuhhhhhhhhh![]()
Zag het op de kaartjes en het ensemble. Komt aardig wat nattigheid aan.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
jan visser spreekt van een westcirculatie volgende week
Westcirculatie lijkt op gang te zullen komen
Dankzij een net ten zuidwesten van ons land naar het Europese vasteland koersend hogedrukgebied, blijft het vrijdag droog. Wel wordt het weerbeeld bepaald door vrij veel wolken en/of (in de ochtend met name) mist. Tijdens het weekeinde tekent zich een meanderende westcirculatie af, volgende week is er met een ‘sturend laag’ in het zeegebied tussen IJsland, Noorwegen en Schotland hoogstwaarschijnlijk sprake van een zonale westcirculatie. Een en ander betekent dat we aan de vooravond staan van een wisselvallige periode. Van tijd tot tijd staat er flink wat wind en voor wat betreft het weekeinde moet vooral zaterdag met regen rekening worden gehouden. Ook volgende week periodiek dus regen en veel wind. De temperaturen komen ’s middags uit op een graad of 12: het blijft voorlopig dus te zacht weer.
voor wat het waard isde 12 graden wat ze hadden voorspeld deze week is ook bij lange na niet gehaald
Ach, alles beter als het saaie weer van de laatste tijd.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:24 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb echt totaal geen zin in zo'n WC. Af en toe een stormpje is leuk maar niet de hele dag door van die zeikerige kutregen![]()
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever ditquote:Op woensdag 8 november 2006 23:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ach, alles beter als het saaie weer van de laatste tijd.
Precies. In het begin is het leuk maar het probleem is vaak dat zo'n ding wel eventjes blijft hangen.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever dit![]()
Is 15,5 in hoeveel tijd?quote:Op donderdag 9 november 2006 09:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Gisterenavond de eerste regen van het seizoen gehad. Ik tapte hier in de achtertuin 15.5 mm af. Geen slecht begin. Nu is het dus een heel stuk vochtiger dan de eerdere dagen, en ligt de temperatuur met 31 graden ook een stukje lager. Voor het gevoel dus net zo warm.
Ik hoop op meer regen, scheelt mij de tuin sproeien en het is in de stad meteen een stuk schoner. Het stof, fijnstof en vulkaanas is eindelijk de riolen in (kunnen ze over 5 maanden het riool dus weer schoonscheppen)
Liever een WC met wat leven in de brouwerij, dan dat oer saaie weer van de laatste maand(en).quote:Op woensdag 8 november 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever dit![]()
't is tijd voor sneeuw![]()
Ziet er dan toch aardig uit. Kom maar op met dat koudere weer.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef Caesu het volgende:
Nao gaat in de min., minderkans op Wct 2de helft van November.
http://www.cpc.ncep.noaa.(...)nk/pna/nao.sprd2.gif
Lets hoop lets hoop!!!quote:Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 00 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling
Initialisatie en drukevolutie is consistent met voorgaande run en met ECMWF12 en UKRM00. Koufront passeert vanochtend ons land. Neerslag heeft om 12 UTC het land verlaten. Wind draait op passage naar west 6 tot 7 Bft en neemt in de loop van de middag toe tot 7 a 8 Bft. Vanavond trog passage met buien, grootste kou passeert vanavond over Wadden naar de Duitse Bocht (-31 C). Boydens vanavond en vannacht 95-96. De 42 kts op 10 meter trekt over Humber naar noordwest en noord-Nederland (18-21z). Op 2000-3000 ft staat dan 56-60 kts. Ook de left exit region van de jet passeert vanavond noordelijk Nederland. Kans op zware regen en onweersbuien, windstoten meest zwaar en lokaal mogelijk zeer zwaar (kans schattingen 30-45% op een Weeralarmcriterium = net te laag voor een voorwaarschuwing 50% kans). Zondagavond nadert en passeert een in betekenis afnemende trekrug.
KNMI
quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:34 schreef Oom_Agent het volgende:
lol !!! eindelijk weer eens weer, he Speedy
Vanavond komt er een buiengebied het westen van het land binnen, zodat ook het midden en zuiden wat meepikt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
nou in valkenswaard gebeurd er natuurlijk weer helemaal ()
ik wil winter.. 't is mooi geweest nu tyfuszooi
winter, hoor je dat, WINTER!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |