Dat levert wel mooie wolkenluchten op.quote:Op zaterdag 4 november 2006 05:27 schreef Luukzor het volgende:
Het enige dat ontploft op dit moment zijn clusterbommen en unarium amunitie![]()
Al het mooie is een bombardement, neem nou het auroraquote:Op zaterdag 4 november 2006 05:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat levert wel mooie wolkenluchten op.![]()
quote:Op zaterdag 4 november 2006 04:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Ai, dat heb ik dan gemist..zelfs niet eens meegelezen omdat ik niet dicht bij internet was. Nou ja..
@indah: Je hebt heel veel gemistquote:Op zaterdag 4 november 2006 05:22 schreef MissHobje het volgende:
Ik hoop dat het weer eens lekker weer wordt!
Steeds maar die hoosbuien.. kou.. kortom echt bagger weer!
Dus... ik heb een vriendelijk verzoek voor veel zonneschijn, kou mits sneeuw en anders wat warmer.
Speedy heb je nog een fijn weer praatje ?
Die laat zich nog wel even wachten, al zal er eind van deze maand opnieuw tot een mogelijke zware storm komen... Waar die zal landen, dat is de vraagquote:Op zaterdag 4 november 2006 05:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waar blijft die windkracht 11 nou waar ik al sinds 1990 op wacht?![]()
Morguh vroege/late speedy. Ik heb geen flauw idee. Nog geen beetje ver weg he.quote:Op zaterdag 4 november 2006 05:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die laat zich nog wel even wachten, al zal er eind van deze maand opnieuw tot een mogelijke zware storm komen... Waar die zal landen, dat is de vraag![]()
Spel: Wat zijn jullie verwachtingen met de kerstdagen?
Ik denk zelf dat de kerstdagen droog en groen zullen verlopen bij temperatuur die rond de 5 graden liggen.
Het word tijd voor de ZOMER winterquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:11 schreef THCees het volgende:
Het word tijd voor de ZOMER
Juistquote:Op zaterdag 4 november 2006 11:54 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Het word tijd voor de ZOMER winter
Ach ik mag niet klagen na die zware NWer stormquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:08 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Valt mee toch.![]()
Hier schijnt de zon.![]()
Die zul je ook niet meer krijgenquote:Op zaterdag 4 november 2006 12:15 schreef indahnesia.com het volgende:
Het wordt voor mij zeer zeker een groene kerst. Alles wat wit is, is misschien een glas melk of zo.
Alsof je dat nu al kan voorspellenquote:Op zaterdag 4 november 2006 05:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die laat zich nog wel even wachten, al zal er eind van deze maand opnieuw tot een mogelijke zware storm komen... Waar die zal landen, dat is de vraag![]()
Alsof je dat nu al kan voorspellenquote:Spel: Wat zijn jullie verwachtingen met de kerstdagen?
Ik denk zelf dat de kerstdagen droog en groen zullen verlopen bij temperatuur die rond de 5 graden liggen.
Lezenquote:Op zaterdag 4 november 2006 13:03 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Alsof je dat nu al kan voorspellen
[..]
Alsof je dat nu al kan voorspellen
Het gaat bij het weer om verwachtingen, niet om voorspellingen. Voorspellen doen ze op SBS6 met tarotkaartenquote:Op zaterdag 4 november 2006 13:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lezen![]()
Ten eerste: Het zijn maar voorspellingen sjonge![]()
Bij de Engelse bookies kun je al gaan inzetten of het gaat sneeuwen met kerst. Als het gaat sneeuwen in London kun je veel geld winnenquote:Die 2de is een SPEL! gewoon schatten wat jij denkt wat het wordt......dit gaat niet om echte voorspellingen, meer om te kijken wie er gewonnen heeft
Misschien wel, misschien niet; het kan vriezen en 't kan dooien.quote:Op zaterdag 4 november 2006 23:46 schreef kree het volgende:
Wat denken jullie, kunnen we binnenkort wat vrieskou verwachten?
Het waren schijnbaar 2 400.000 volt kabels.. die koude-inval zie ik ook nergens terugquote:Op zondag 5 november 2006 12:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat was nou die onverwachte koude-inval die de stroomuitval in grote delen van Europa veroorzaakte?
Vreemde zaak. Alsof het nu onverwacht is dat het ergens in Europa gaat vriezen. En vooral zo 'ineens'. Alsof de temperatuur in 1 minuut met 15 graden daalt ofzo en iedereen massaal de verwarming aanzet etc.quote:Op zondag 5 november 2006 15:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het waren schijnbaar 2 400.000 volt kabels.. die koude-inval zie ik ook nergens terug
't was zoiets van dat er omdat het ff ietsjes kouder was men veel meer energie verbruikte dan verwacht was oid. Maar dan nogquote:Op zondag 5 november 2006 15:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het waren schijnbaar 2 400.000 volt kabels.. die koude-inval zie ik ook nergens terug
Ja, en die is gasgestookt ^^quote:Op zondag 5 november 2006 15:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vreemde zaak. Alsof het nu onverwacht is dat het ergens in Europa gaat vriezen. En vooral zo 'ineens'. Alsof de temperatuur in 1 minuut met 15 graden daalt ofzo en iedereen massaal de verwarming aanzet etc..
ja idd.. 't wordt steeds erger..quote:Op maandag 6 november 2006 21:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens, wat is buienradar.nl bagger geworden zeg...ze hebben het menu vernieuwd, maar het is werkelijk nu 10X slechter....leuke radar, leuk dat het gratis is enzo, maar damn hou het wel leuk
Die googleads slaan werkelijk nergens op
http://www.buienradar.nl
quote:Wat een gezeur weer over het gratis aangebodene.
En begin jij over je icoontjes, stel je aan.
Jullie mogen die van mij rustig gebruiken heren en anders maak ik er wel wat nieuwe bij.
Gezeur allemaal, bah.
Sneeuw overgaande in ijzel/regen...
Hij heeft wel gelijk....quote:Op dinsdag 7 november 2006 01:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben gestopt met de weericonen.
Klik hier maar voor het verhaal
De quote:
[..]
laat je nou niet teveel opfokken speedy....quote:Op dinsdag 7 november 2006 01:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
De quote:
[..]
Vertel, waarzou hij gelijk moeten hebben.quote:
Yup weet ik..ik stop alleen om ergere dingen te voorkomenquote:Op dinsdag 7 november 2006 01:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
laat je nou niet teveel opfokken speedy....
Dat je je een beetje aansteltquote:Op dinsdag 7 november 2006 05:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vertel, waarzou hij gelijk moeten hebben.
Ik snap er weer eens geen klote van, maar denk aan je hárt jonge!quote:Op dinsdag 7 november 2006 01:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
De quote:
[..]
Haha, volgens mij valt hier weinig uit te halen?!quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:54 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Wie het weet mag het zeggen!!
Hoezo stel ik mij aan?? Heb je alles wel gelezen?? Zo nee, doe dat dan maar eens even.....quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:27 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat je je een beetje aanstelt![]()
Maar goed ook....quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik snap er weer eens geen klote van, maar denk aan je hárt jonge!
Die tornado in Japan, hoe uniek is dat ding?
Dat er een dipje aankomt om daarna weer richting normale waarde te gaan. En dan.....Zo onzeker als maar kanquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:26 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Haha, volgens mij valt hier weinig uit te halen?!
Haphapquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoezo stel ik mij aan?? Heb je alles wel gelezen?? Zo nee, doe dat dan maar eens even.....
Dirk is degene die zich behoorlijk aanstelt, hij kan het niet hebben....werdt ook al gezegt op WW....maar goed. Ik zal verder maar niks meer zeggen..als ik me zo aanstel nou ja, dan zou het wel zo zijn.
nou, ik vond het toen net buiten toch verrekes koudquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:09 schreef -skippybal- het volgende:
Niet zo raar dat de KNMI het zo extreem warm vindt voor de tijd van het jaar![]()
ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat ensemble gemiddelde is als de spreiding dusdanig groot is....quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:07 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Vet! Na het kouprikje van donderdag en vrijdag weer even omhoog en gelijk weer een prik![]()
Tot 13 november redelijk betrouwbaar opzich...quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik vraag mij af hoe betrouwbaar dat ensemble gemiddelde is als de spreiding dusdanig groot is....
op de 1 of andere manier was ik er van overtuigd dat we al heel dicht bij 13 nov zatenquote:Op dinsdag 7 november 2006 20:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tot 13 november redelijk betrouwbaar opzich...
mooi!!!!quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
Het was weer een geslaagde zonsondergang...
Iriserende wolken met schaduwspel en hoefijzer wolken
[afbeelding]
Prachtigquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
Het was weer een geslaagde zonsondergang...
Iriserende wolken met schaduwspel en hoefijzer wolken
[afbeelding]
Mooi gedaan.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Prachtig
[afbeelding]morgen zon en wolkenvelden
tevens een test
![]()
Hier was het vanmorgen wel koud zeghoeveel graden het was dat weet ik helaas niet
Jij slaat doorquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:12 schreef -skippybal- het volgende:
OMG!!
[afbeelding]
GFS slaat door![]()
West Frankrijk![]()
quote:
ja dat heb je wel 's in de winter hèquote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef highway101 het volgende:
afwachten maar. De verwachting is wel dat het eindelijk kouder gaat worden.
jan visser spreekt van een westcirculatie volgende weekquote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef highway101 het volgende:
afwachten maar. De verwachting is wel dat het eindelijk kouder gaat worden.
De kans dat die dag de minimumtemperatuur in het noorden onder de 4 graden zakt is nog geen 20%. Lijkt me dus sterk dat er sneeuwbuien komen. Maar wie weet, van mij mag 'tquote:Op woensdag 8 november 2006 09:01 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Voor wat het waard is: Jeuhhhhhhhhh![]()
Zag het op de kaartjes en het ensemble. Komt aardig wat nattigheid aan.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
jan visser spreekt van een westcirculatie volgende week
Westcirculatie lijkt op gang te zullen komen
Dankzij een net ten zuidwesten van ons land naar het Europese vasteland koersend hogedrukgebied, blijft het vrijdag droog. Wel wordt het weerbeeld bepaald door vrij veel wolken en/of (in de ochtend met name) mist. Tijdens het weekeinde tekent zich een meanderende westcirculatie af, volgende week is er met een ‘sturend laag’ in het zeegebied tussen IJsland, Noorwegen en Schotland hoogstwaarschijnlijk sprake van een zonale westcirculatie. Een en ander betekent dat we aan de vooravond staan van een wisselvallige periode. Van tijd tot tijd staat er flink wat wind en voor wat betreft het weekeinde moet vooral zaterdag met regen rekening worden gehouden. Ook volgende week periodiek dus regen en veel wind. De temperaturen komen ’s middags uit op een graad of 12: het blijft voorlopig dus te zacht weer.
voor wat het waard isde 12 graden wat ze hadden voorspeld deze week is ook bij lange na niet gehaald
Ach, alles beter als het saaie weer van de laatste tijd.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:24 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb echt totaal geen zin in zo'n WC. Af en toe een stormpje is leuk maar niet de hele dag door van die zeikerige kutregen![]()
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever ditquote:Op woensdag 8 november 2006 23:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ach, alles beter als het saaie weer van de laatste tijd.
Precies. In het begin is het leuk maar het probleem is vaak dat zo'n ding wel eventjes blijft hangen.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever dit![]()
Is 15,5 in hoeveel tijd?quote:Op donderdag 9 november 2006 09:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Gisterenavond de eerste regen van het seizoen gehad. Ik tapte hier in de achtertuin 15.5 mm af. Geen slecht begin. Nu is het dus een heel stuk vochtiger dan de eerdere dagen, en ligt de temperatuur met 31 graden ook een stukje lager. Voor het gevoel dus net zo warm.
Ik hoop op meer regen, scheelt mij de tuin sproeien en het is in de stad meteen een stuk schoner. Het stof, fijnstof en vulkaanas is eindelijk de riolen in (kunnen ze over 5 maanden het riool dus weer schoonscheppen)
Liever een WC met wat leven in de brouwerij, dan dat oer saaie weer van de laatste maand(en).quote:Op woensdag 8 november 2006 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en als de wc eenmaal dik op gang is hebben we liever dit![]()
't is tijd voor sneeuw![]()
Ziet er dan toch aardig uit. Kom maar op met dat koudere weer.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:32 schreef Caesu het volgende:
Nao gaat in de min., minderkans op Wct 2de helft van November.
http://www.cpc.ncep.noaa.(...)nk/pna/nao.sprd2.gif
Lets hoop lets hoop!!!quote:Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 00 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling
Initialisatie en drukevolutie is consistent met voorgaande run en met ECMWF12 en UKRM00. Koufront passeert vanochtend ons land. Neerslag heeft om 12 UTC het land verlaten. Wind draait op passage naar west 6 tot 7 Bft en neemt in de loop van de middag toe tot 7 a 8 Bft. Vanavond trog passage met buien, grootste kou passeert vanavond over Wadden naar de Duitse Bocht (-31 C). Boydens vanavond en vannacht 95-96. De 42 kts op 10 meter trekt over Humber naar noordwest en noord-Nederland (18-21z). Op 2000-3000 ft staat dan 56-60 kts. Ook de left exit region van de jet passeert vanavond noordelijk Nederland. Kans op zware regen en onweersbuien, windstoten meest zwaar en lokaal mogelijk zeer zwaar (kans schattingen 30-45% op een Weeralarmcriterium = net te laag voor een voorwaarschuwing 50% kans). Zondagavond nadert en passeert een in betekenis afnemende trekrug.
KNMI
quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:34 schreef Oom_Agent het volgende:
lol !!! eindelijk weer eens weer, he Speedy
Vanavond komt er een buiengebied het westen van het land binnen, zodat ook het midden en zuiden wat meepikt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:40 schreef Isdatzo het volgende:
nou in valkenswaard gebeurd er natuurlijk weer helemaal ()
ik wil winter.. 't is mooi geweest nu tyfuszooi
winter, hoor je dat, WINTER!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |