Dankjequote:Op vrijdag 3 november 2006 08:59 schreef PeRi het volgende:
Leuk topic!
Mijn laatst gekochte boeken, zo'n 3 weken geleden;
[afbeelding]
[afbeelding]
Daarom dit topicquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:42 schreef Elseetje het volgende:
Ik koop zoveel boeken dat ik vaak een week later niet meer weet wat m'n laatste aankoop was
Wij zijn vorig jaar verhuisd, maar zelfs in een huis met vier kamers kan ik m'n boeken niet kwijtquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:55 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Daarom dit topic![]()
zo erg is het gelukkig niet bij mij
ik ben nu op het punt beland dat ik mijn boeken nergens meer kwijt kan.... over 1 jaar ga ik verhuizen en dan wil ik een complete wand gebruiken als boekenkast
hey die heb ik ook nog gekochtquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:58 schreef Litpho het volgende:
[afbeelding]
En een hele stapel vakliteratuur die niets te zoeken heeft in TTK.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:58 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wij zijn vorig jaar verhuisd, maar zelfs in een huis met vier kamers kan ik m'n boeken niet kwijt(Komt ook doordat m'n partner niet wil dat er overal boekenkasten staan
)
Toevallig ook "Trilogie van de zeven wateren" van Juliet Marillier gelezen? Die vond ik wel mooi...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:55 schreef Phedre77 het volgende:
Mijn laatste boeken waren:
Kim Harrison - For a Few Demons More (deel 5 in de reeks)
Gordon Dahlquist - The Glass Books of the Dream Eaters
Juliet Marillier - Blade of Fortriu (deel twee van de Bridei-reeks).
Allemaal een tikje in de fantasy-wereld. Die eerste is meer Urban Fantasy, erg spannend. Die gaat vandaag uit. Dahlquist had ik al gelezen in het nederlands, maar nu kan ik de engelse ook nog een keer lezen.
De Zwerm is echt een geweldig boek!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 07:25 schreef appelsientje het volgende:
En een subtiele kick omhoog
[afbeelding]damm dit boek is spannend, ben nu halverwege....
Ja, die vond ik geweldig. Ik heb Drager van Wolvenvacht daarna ook gelezen. Ook mooi, maar niet zo goed als de 7-wateren trilogie. Bridei moet ik nog aan beginnen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:59 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Toevallig ook "Trilogie van de zeven wateren" van Juliet Marillier gelezen? Die vond ik wel mooi...
Yep, ligt al in de winkels (bij ons althans).quote:Op zaterdag 10 maart 2007 15:09 schreef DeTolk het volgende:
Weet iemand of dat boek over Machiel Kuijt al te verkrijgen is?
Ik zag hem ook liggen, wil hem ook kopen, lijkt me een indrukwekkend boek!quote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:48 schreef Phedre77 het volgende:
[..]
Yep, ligt al in de winkels (bij ons althans).
Heb em inmiddels binnen, morgen maar eens aan beginnen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 18:22 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik zag hem ook liggen, wil hem ook kopen, lijkt me een indrukwekkend boek!
Ik hem hem ook gekocht, ga er binnenkort ook in beginnenquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:01 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Heb em inmiddels binnen, morgen maar eens aan beginnen.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:36 schreef Mainport het volgende:
[afbeelding]
Verplicht door school. Wat een afschuwelijk boek, je merkt direct dat het geschreven is door een vrouw. Dit kun je toch geen literatuur noemen, ongelofelijk.
J.K. Rowlingquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:32 schreef Mainport het volgende:
Omdat ik nog nooit een vrouw een goed boek heb zien schrijven.
Ik wacht wel op jou. Rowling is meer een vrouwelijke Robert Jordan in mijn elitaire ogen en Hobb heb ik niet gelezenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:33 schreef Biancavia het volgende:
[..]
J.K. Rowling
Ik over een jaar of vijf.
Vooruit, Harry Potter. Er zullen nog wel een handjevol andere vrouwen zijn die iets fatsoenlijks op papier hebben gezet, maar het komt niet vaak verder dan gevoelens van vrouwen in de huiskamer. En dat ik nog nooit van Robin Hobb gehoord heb, zegt ook een boel.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:33 schreef Biancavia het volgende:
[..]
J.K. Rowling
Robin Hobb
Ik over een jaar of vijf.
Janet Fitch, Hella Haasse, Sarah Dunant, Mo Hayder, Nicole Krauss, Judith Koelemeijer, Nelleke Noordervliet, Anna Enquist, Annejet van der Zijl, Tessa de Loo, Marisha Pessl. Om maar even wat nog publicerende schrijfsters te noemen die toch echt wel een fatsoenlijk boek kunnen schrijvenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:45 schreef Liejannuh het volgende:
Margaret Mitchell (Gone with the wind)
Jane Austen
Emily Brönte
Charlotte Brönte
Isabel Allende
Toch niet echte pulpschrijvers.
quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:32 schreef Mainport het volgende:
En daar zit alweer een hoop zooi tussen. Nelleke Noordervliet, typisch zo'n voorbeeld dat alleen vrouwen kunnen verdragen. Ook een schrijfster als Mo Hayder, daar is toch weinig literairs aan.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:25 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Janet Fitch, Hella Haasse, Sarah Dunant, Mo Hayder, Nicole Krauss, Judith Koelemeijer, Nelleke Noordervliet, Anna Enquist, Annejet van der Zijl, Tessa de Loo, Marisha Pessl. Om maar even wat nog publicerende schrijfsters te noemen die toch echt wel een fatsoenlijk boek kunnen schrijven
En laten we vooral ook Marga Minco niet vergeten...:)
Je hebt gewoon gelijkquote:
Je had het ook niet over literatuur, je had het over een goed boekquote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:29 schreef Mainport het volgende:
[..]
En daar zit alweer een hoop zooi tussen. Nelleke Noordervliet, typisch zo'n voorbeeld dat alleen vrouwen kunnen verdragen. Ook een schrijfster als Mo Hayder, daar is toch weinig literairs aan.
goed boek!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:30 schreef Isegrim het volgende:
[afbeelding]
A father's story door Lionel Dahmer, de vader van Jeffrey Dahmer.
wat een onzin zeg.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:32 schreef Mainport het volgende:
Er komen weer 3 nieuwe boeken in aantocht.quote:Op maandag 9 april 2007 20:38 schreef MrManiak het volgende:
[afbeelding]
Heerlijk boek, geeft je iets meer info over achtergronden van de characters van de serie. Top!
quote:Against the backdrop of World War II, Japanese writer Endo ( Scandal ) explores the nature of morality. In this novel, originally published in Japan in 1958, the author examines the inner lives of three characters in the central drama, a grisly vivisection of an American prisoner of war, in an attempt to understand what conscience, or lack of conscience, allowed them to participate in such an atrocity. Through the character of Suguro, an unsophisticated medical intern from the country bullied into acquiescence in the crime by his colleague, Toda, the cynical son of a wealthy doctor, we see how pangs of conscience are not enough to save one from the consequences of participation--even as only an observer--in an unethical act. Endo's finely wrought descriptions of place and the monotonous routine of daily life in a hospital subtly but powerfully evoke the despair and terror of a people at war. He presents here a decidedly postmodern world, where individuals exist in a state of disconnected anomie. Despite its bleakness, the novel is compulsively readable. We are fascinated even as we are repelled by these characters' moral corruption and their slow, inevitable decline.
Must.... have....quote:Op maandag 9 april 2007 23:28 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Er komen weer 3 nieuwe boeken in aantocht.![]()
Die boeken van Feist zijn leuk om te lezenquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:37 schreef Reneuh het volgende:
[afbeelding]
Clive Cussler - Verdwijning van de Flamborough
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn dat leuke boeken?? Volgens mij is dat best een oude serie namelijkquote:Op woensdag 11 april 2007 13:53 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Die ben ik toevallig net aan het lezen![]()
Heb gisteren deze twee binnen gekregen:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Het boek is beter dan de film. Ik heb vorig jaar het boek gelezen en daarna nog eens de film gezien en ik miste wel erg veel belangrijke dingen. En de film vond ik ook erg donker gefilmd.quote:Op donderdag 12 april 2007 16:46 schreef MrManiak het volgende:
Umberto Eco: De film was behoorlijk naad, boek misschien beter
Die is mooiquote:Op donderdag 12 april 2007 20:08 schreef Vreetvarkentje het volgende:
Het laatste boek dat ik heb gekocht is The birth of Venus van Sarah Dunant
Ik ken dat probleemquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:35 schreef Etcetera het volgende:
goed topic
mijn allerlaatste leesaankoop was volgens mij
[afbeelding]
omdat ik deel 1 niet kon vinden heb ik deel 2 maar gekocht
niet echt een boek, maar beter dan een zinloze tvp
verder heb ik laatst een Boekenboek gekocht bij de Slegte
en ik ben nu bezig in Jane Eyre
heb nog zoveel ongelezen boeken dat ik (behalve HP7) geen nieuwe boeken mag kopen tot ik er minstens een paar heb uitgelezen
Hoeft toch ook niet?quote:Op woensdag 25 april 2007 20:30 schreef .Sparkling. het volgende:
[afbeelding]
Geen hoog niveau boek maar zo leuk om te lezen![]()
Ik neem aan dat je de hardcover van Rant bedoelt? Die is bij Proxis te bestellen en in feite ook bij iedere fatsoenlijke boekhandel. Bij Bol staat hij nog even onder de 'niet leverbare boeken', maar dat zal ook wel zo geregeld zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:27 schreef ErikN het volgende:
Hoi,
Niet het goede topic. Maar komt in de buurt.
Het nieuwe boek van Chuck Palahniuk is uit, maar nergens te koop. Wie weet een verkooppunt. Liefst in de buurt van Haarlem/Amsterdam of Groningen. Bol.com heeft hem niet, en bestellen via amazon duurt altijd zo lang.
Financiel zou het ook beter voor mij zijn om naar de bieb te gaan..quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:51 schreef Juweel het volgende:
[afbeelding]
Dit is het laatst gekochte boek. Maar ik ga eigenlijk elke week naar de bieb, dus koop niet heel vaak.
Ik ben gisteren toevallig ook naar een boekenmarkt geweest, de jaarlijkse van Hengelo. Was jij daar ook?quote:Op maandag 7 mei 2007 08:20 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Gisteren naar een boeken markt geweest.
quote:Op maandag 7 mei 2007 08:51 schreef Phedre77 het volgende:
[..]
Ik ben gisteren toevallig ook naar een boekenmarkt geweest, de jaarlijkse van Hengelo. Was jij daar ook?
quote:Andrew Hussey gaat in zijn boek op zoek naar het Parijs achter het cliché van de ansichtkaart. Hij beschrijft vooral het leven van de gewone mensen. Deze 'verborgen geschiedenis' wordt verteld vanuit het perspectief van de 'gevaarlijke klassen', de subversieve elementen die hun sporen hebben nagelaten in het werk van Balzac en Bataille, Sartre en de existentialisten tot aan Michel Houellebecq.
quote:Op zondag 27 mei 2007 20:19 schreef Etcetera het volgende:
vrijdag 2 aankopen gedaan
De Tweeling van Tessa de Loo (2de hands)
Harry Potter and the Goblet of Fire (want mijn vorige versie was verzopen)
quote:
Nou succes dan maar... ik kwam er amper doorheen... vooral de eerste hoofdstukkenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:50 schreef borisz het volgende:
Lord of the rings, wil ze nu wel eens lezen
Vorige week gekregen, erg mooi boek!quote:
Geweldig boek! Op gegeven moment kwam ik op een punt dat ik het boek niet meer wilde wegleggen...quote:
Zo zeg, ik heb net een vernietigende boekbeoordeling van De Vliegeraar gelezen... Deze dame kan het boek duidelijk niet waarderen en snapt niet waarom iedereen ermee wegloopt...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:00 schreef Etcetera het volgende:
hij is erg mooi iddhad 'm in 1,5 dag uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb het laatste gedeelte van de beoordeling onder een spoiler gezet, er worden naar mijn mening teveel details van het verhaal weggegeven voor degenen die het boek nog niet gelezen hebben...I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
Tot op een kwart van het boek gebeurt er vrij weinig en gebruikt de schrijver het verhaal om uit te leggen hoe de jeugd van Amir en Hassan was. Pas daarna gebeuren er verrassende dingen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:15 schreef Frollo het volgende:
Ik wil de spoiler nog niet lezen, maar ik denk wel dat ik begrijp wat de recensent bedoelt. Ik ben pas op een kwart van De Vliegeraar, maar vind de personages inderdaad wat eendimensionaal en het plot weliswaar meeslepend, maar tot nu toe niet verrassend.
Ik ken die boeken niet, De Vliegeraar vond ik iig een geweldig boek. Het leest vlotjes weg, de puzzelstukjes vallen op het eind in elkaar, al zie je dat wel een beetje aankomen.quote:Mijn vrouw schaart dit boek in het rijtje The Namesake (Jhumpa Lahiri) en A Fine Balance (Rohinton Mistry), maar die twee titels staan in mijn ogen toch wel een paar treetjes hoger.
En het romantische beeld van Kabul, ach, daar stoor ik me niet aan. De auteur komt er zelf vandaan, dus die mag romantiseren, vind ik.
Wat ik wel een beetje jammer vond aan het einde van het boek was datquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:50 schreef Etcetera het volgende:
maar is het dan zo erg dat je ziet aankomen hoe een plot (deels) in elkaar zitik wil echt niet elk boek m'n hoofd zitten breken over wie wat waarom en hoe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
Het verschilt. De ene keer is het leuk om verrast te worden, de andere keer is het leuk om te zien hoe een auteur naar iets toewerkt. Ik hoef, net als jij, niet over elk boek m'n hoofd breken. Maar soms wel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:50 schreef Etcetera het volgende:
maar is het dan zo erg dat je ziet aankomen hoe een plot (deels) in elkaar zitik wil echt niet elk boek m'n hoofd zitten breken over wie wat waarom en hoe
Je moet wel echt om dat boekje vragen he. Ik kocht van 't weekend een boek, moest ik erom vragen, van de week mijn moeder, zij moest er ook expliciet om vragen. Eigenlijk van de zotte. Het is toch juist een cadeautje voor erbij. Net of ze zuinig op die boekjes willen zijnquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:19 schreef ijsklont het volgende:
Marek van der Jagt - De geschiedenis van mijn kaalheid
Arnon Grunberg leest Karel van het Reve
En dat boekje van Saskia Noort zat er gratis bij...
Nee ik had deze boeken bij bol.com besteld, had er helemaal niet bij stil gestaan dat je deze maand dat boekje gratis krijgt. Ik heb verder niet zo veel met thrillers, maar wellicht een leuk boek om het eens te proberen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:28 schreef Mikani het volgende:
Je moet wel echt om dat boekje vragen he. Ik kocht van 't weekend een boek, moest ik erom vragen, van de week mijn moeder, zij moest er ook expliciet om vragen. Eigenlijk van de zotte. Het is toch juist een cadeautje voor erbij. Net of ze zuinig op die boekjes willen zijn. Oja, ook nog beide keren een Nederlandse thriller, mag je toch denken dat een boekje van Saskia Noort misschien ook wel leuk is om erbij te doen
.
Ik ben bezig met een project voor Engels in de onderbouw (1e/2e klas HAVO/VWO) over short stories. Ik heb het boek met die intentie gekocht, maar bij nader inzien is het niveau van deze verhalen toch te hoog.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:49 schreef HostiMeister het volgende:
Die american short stories lijken me trouwens wel leuk leesmateriaal.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:40 schreef hummus het volgende:
Ik mag niet meer naar De Slegte als ik blut ben
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:45 schreef hummus het volgende:
En ook niet naar de Bruna
Nou ik zal je zeggen.. Werk zelf in een boekhandel en ik vergeet het gewoon mee te geven soms. Dat is niet zozeer omdat ik mensen geen boekje mee wil geven ofzo.. Tis gewoon dat die dingen ergens onderop opgestapeld liggen, niet in het zicht.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:06 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Nee ik had deze boeken bij bol.com besteld, had er helemaal niet bij stil gestaan dat je deze maand dat boekje gratis krijgt. Ik heb verder niet zo veel met thrillers, maar wellicht een leuk boek om het eens te proberen.
Probeer haar nieuwste boek ook, die is namelijk nog mooierquote:Op maandag 11 juni 2007 21:56 schreef Mikani het volgende:
[..]
Vorige week gekregen, erg mooi boek!
Vandaag gekocht:
[afbeelding]
ja, die zie ik ook al een tijdje staanquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:38 schreef Phedre77 het volgende:
Hummus, dat zijn leuke verhalenboeken. Nice.
Ik kocht vandaag:
501 Must-read books (past mooi naast mijn '1001 boeken die je gelezen moet hebben')
Emily Gee - Thief with no shadow
[afbeelding]
[afbeelding]
Al gekocht helaas, bedankt voor je aanbod!quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:00 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Probeer haar nieuwste boek ook, die is namelijk nog mooier
Ik heb hem hier nog in de kast staan. Voor 10 euro exclusief verzendkosten mag je hem hebben
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:49 schreef HostiMeister het volgende:
Deze heb ik laatst gehaald:
[afbeelding]
(Eye of the world is tussen mijn spaken gekomen lomps dat ik ben)
Die american short stories lijken me trouwens wel leuk leesmateriaal.
Die heeft een collega van me dubbel! Ze had 'm zelf gekocht en haar man kreeg 'm van collega's voor zijn verjaardag. Dus nu krijg ik er een.quote:
Ik heb nog Geheimen van het Wilde Woud zoals hij 'hoort te zijn'quote:Op maandag 6 augustus 2007 09:40 schreef Frollo het volgende:
Zaterdag zat deze bij de post:
Tonke Dragt - De brief voor de koning
[afbeelding]
Wel met de 'verkeerde' kaft helaas. Dit is de kaft zoals ik 'm uit mijn kindertijd ken en zoals hij dus hoort te zijn:
[afbeelding]
Gelukkig staan binnenin nog wel de originele tekeningen van Tonke Dragt zelf.
Ik heb nog niet meer dan de eerste paar pagina's kunnen lezen, maar ik zat er meteen weer helemaal in. Tiuri, Dagonaut, Unauwen, Ristridin, de Zwarte Ridder met het Witte Schild...![]()
![]()
Het jammere is dat ik 'Brief' met de oude kaft nog niet eens zo lang geleden bij een Selexyz heb zien liggen maar toen niet gekocht heb.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:05 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik heb nog Geheimen van het Wilde Woud zoals hij 'hoort te zijn'Jeugdsentiment
Brief voor de Koning heb ik helaas ook in deze uitgave (toen hij tijdelijk ¤ 10,- was)
een tijdje terug waren beide boeken met de juiste, oude kaft redelijk goedkoop op Bol.com te koop. Heb ze toen ook meteen allebei gekocht!quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het jammere is dat ik 'Brief' met de oude kaft nog niet eens zo lang geleden bij een Selexyz heb zien liggen maar toen niet gekocht heb.
Tweedehands kom ik Tonke Dragt ook nauwelijks tegen. Logisch wel: ze is té goed om weg te doen.
Jawel joh!quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het jammere is dat ik 'Brief' met de oude kaft nog niet eens zo lang geleden bij een Selexyz heb zien liggen maar toen niet gekocht heb.
Tweedehands kom ik Tonke Dragt ook nauwelijks tegen. Logisch wel: ze is té goed om weg te doen.
Nietes!quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jawel joh!
Iedere 2ehandsboekwinkel heeft de originele liggen!
Ik doe sowieso niks liever.quote:Neuzen, neuzen en nog eens neuzen.
Eiquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Eensquote:Tweedehands kom ik Tonke Dragt ook nauwelijks tegen. Logisch wel: ze is té goed om weg te doen.
Ik dacht, ik haal 'm later nog wel eens. Ik wist toen nog niet dat er een nieuwe kaft bestond.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:45 schreef Elseetje het volgende:
[..]
EiAls ik die tegenkom neem ik 'm meteen mee
Mooizo! Je zou wat meer op de hoogte moeten blijven van het actuele aanbod in de boekhandelsquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:51 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik dacht, ik haal 'm later nog wel eens. Ik wist toen nog niet dat er een nieuwe kaft bestond.
Maar ik heb mijn lesje geleerd hoor!
Rommelmarkten, Koninginnedag, als er weer zo'n kind met kleed op straat zit, en niet te vergeten, buurtpleinfeesten, en rommelmarkten in de bejaardenhuizen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nietes!
[..]
Ik doe sowieso niks liever.
eBay had ik wel gekeken, daar hadden ze alleen twee Duitse versies van Torenhoog en mijlenbreed.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Rommelmarkten, Koninginnedag, als er weer zo'n kind met kleed op straat zit, en niet te vergeten, buurtpleinfeesten, en rommelmarkten in de bejaardenhuizen.
Zo!
Ow, en ebay natuurlijk
Ik vond het ook gelijk een goed boek. Leest heel makkelijk weg en geen overdreven lang gebla en gezeur en moeilijkheden. Ondertussen zal je het wel uithebben maar ik zet toch even tussen spoilers dat:quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:45 schreef dragonkiss het volgende:
De reunie van Simone vd Vlugt.
Ben er net in begonnen, maar is tot nu toe een geweldig boek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch fijn boek.![]()
Niet maar die wil ik wel lezen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:47 schreef DeTolk het volgende:
Wie heeft het boek van Natasja Kampusch al?
Sommigen bij de Van Stockum, centrum Den Haag (bij CS in de buurt), sommigen bij Paagman op de Frederik Hendriklaan. Allemaal tussen de 11 en 16 euro.quote:
Die zag ik ook liggen vandaag, bijna meegenomen. Komt nog welquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:49 schreef DaMart het volgende:
Vandaag even bij Boekhandel De Vries in Haarlem geweest.
Hoewel ik eigenlijk voor iets heel anders kwam, verliet ik de winkel met de gebonden editie van 'De Aanslag' van Mulisch (voor 5 euro) en 'Nooit Meer Slapen' van W.F. Hermans.
Die Aanslag is uitgegeven ter gelegenheid van Mulisch zijn 80ste verjaardag... Kon 'm ook niet laten liggen, voor die paar euro...quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:49 schreef DaMart het volgende:
Vandaag even bij Boekhandel De Vries in Haarlem geweest.
Hoewel ik eigenlijk voor iets heel anders kwam, verliet ik de winkel met de gebonden editie van 'De Aanslag' van Mulisch (voor 5 euro) en 'Nooit Meer Slapen' van W.F. Hermans.
Joe Speedboot: Super boek!!!!quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:58 schreef 0033 het volgende:
In de afgelopen week deze:
[afbeelding]
deze:
[afbeelding]
en deze:
[afbeelding]
Laatst besteldquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:47 schreef DeTolk het volgende:
Wie heeft het boek van Natasja Kampusch al?
Heb "Het meisje in de kelder wel al, en bijna uit. Nu nog het boek van Natasja zelf, en van d'r moederquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Laatst besteldNog niet in begonnen
![]()
Ik heb het boek uit en ik heb er gemengde gevoelens bij. Het is zeker goed geschreven, zowel voor wat betreft de taalvaardigheid als de inhoud, maar ik heb mij meerdere malen geërgerd aan de hoofdpersoon. Een erg onzeker persoon die voortdurend zwelgt in zelfmedelijden en alles projecteert op zijn wens om een groot dichter te worden. Ik denk dat wanneer je in het dagelijks leven weinig kunt aanvangen met zulke mensen, je niet erg gecharmeerd zult zijn door dit boek.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:29 schreef floris.exe het volgende:
[afbeelding]
Portret van een jongeman van John Maxwell Coetzee
die van Sabine heb ik ook, heel aangrijpend boek.quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:53 schreef Fargo het volgende:
Ik ben gisterenavond in Sabine Dardenne's 'Ik was twaalf en fietste naar school' begonnen. Zij heeft 80 dagen in de kelder van Dutroux doorgebracht.
Omdat het niet al te dik is, heb ik het volgende boek ook alvast op de stapel liggen. Dat wordt 'Muggepuut' van Herman Brusselmans.
Gisteren uitgelezen. Moet bekennen dat het boek me minder greep dan ik oorspronkelijk gedacht had. Komt ook omdat je de gruweldaden enigszins zelf moet indenken, omdat ze die nergens beschrijft. Het meest indrukwekkende gedeelte van het boek vond ik de brieven naar huis (waar ook heel veel informatie uit weg werd gelaten) en het gedeelte na haar thuiskomst.quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
die van Sabine heb ik ook, heel aangrijpend boek.
ik wil die van dat duitse meisje ook graag nog lezen
Ben momenteel bezig in "in ongenade", daar is het hoofdpersonage ook al zo'n zak.quote:Op zondag 30 september 2007 11:55 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb het boek uit en ik heb er gemengde gevoelens bij. Het is zeker goed geschreven, zowel voor wat betreft de taalvaardigheid als de inhoud, maar ik heb mij meerdere malen geërgerd aan de hoofdpersoon. Een erg onzeker persoon die voortdurend zwelgt in zelfmedelijden en alles projecteert op zijn wens om een groot dichter te worden. Ik denk dat wanneer je in het dagelijks leven weinig kunt aanvangen met zulke mensen, je niet erg gecharmeerd zult zijn door dit boek.
Mooiste boek van Giphart IMHOquote:Op donderdag 8 november 2007 22:59 schreef Giechel_Ho het volgende:
Ik omhels je met duizend armen
[ afbeelding ]
Mooiquote:Op maandag 12 november 2007 10:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mooiste boek van Giphart IMHO
leuke serie is dat... alleen is het in de "ik" vorm geschreven... en dat vind ik persoonlijk erg irritant lezenquote:Op donderdag 15 november 2007 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Robin Hobb - Assassin's Apprentice
[ afbeelding ]
Nadat ik The Wheel of Time uit had, zocht ik iets nieuws (in de hoop dat WoT ooit nog af komt). Ik ben nog niet zover, maar ik vind m nu al erg mooi!
ja, ik moet toegeven dat ik daar ook even aan moet wennen, echt gewend ben ik dat niet. maar nu ik eenmaal in het verhaal zit vind ik het ook niet storend eigenlijk.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:28 schreef appelsientje het volgende:
[..]
leuke serie is dat... alleen is het in de "ik" vorm geschreven... en dat vind ik persoonlijk erg irritant lezen
ik dacht goedkopere druk, meestal bij boeken die goed en veel worden gekocht. Niks mis mee om die uitvoering te kopen.quote:Op maandag 19 november 2007 19:28 schreef Tazmaniac het volgende:
heej fokkers,
ik heb ff een vraagje over het kopen van boeken via internet
ik zie op bol.com vaak 'midprice' staan.. waarin verschillen deze van andere versies oid?
Haquote:Op maandag 19 november 2007 20:52 schreef No-P het volgende:
[..]
ik dacht goedkopere druk, meestal bij boeken die goed en veel worden gekocht. Niks mis mee om die uitvoering te kopen.
Midprice betekent precies wat het zeg: een prijs in het midden. Een boek wordt eerst uitgegeven voor een bepaalde prijs (eingelijk altijd boven de 15 euro), na verloop van tijd komt er een pocket-versie uit (zelden duurder dan 10 euro, klein want pocket). In de fase daartussen kiezen de meeste uitgevers ervoor om nog een middenvariant uit te brengen, meestal tussen de 10 en 15 euro. Met een midprice heb je vaak dezelfde kwaliteit (of een beetje minder) als bij de originele uitgave, maar dan voor minder geld.quote:Op maandag 19 november 2007 19:28 schreef Tazmaniac het volgende:
heej fokkers,
ik heb ff een vraagje over het kopen van boeken via internet
ik zie op bol.com vaak 'midprice' staan.. waarin verschillen deze van andere versies oid?
Eco!quote:
quote:Op maandag 19 november 2007 23:37 schreef Dalai_Lama het volgende:
Michael Chabon, The Amazing Adventures of Kavalier & Clay
Duidelijkquote:Op maandag 19 november 2007 23:06 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Midprice betekent precies wat het zeg: een prijs in het midden. Een boek wordt eerst uitgegeven voor een bepaalde prijs (eingelijk altijd boven de 15 euro), na verloop van tijd komt er een pocket-versie uit (zelden duurder dan 10 euro, klein want pocket). In de fase daartussen kiezen de meeste uitgevers ervoor om nog een middenvariant uit te brengen, meestal tussen de 10 en 15 euro. Met een midprice heb je vaak dezelfde kwaliteit (of een beetje minder) als bij de originele uitgave, maar dan voor minder geld.
Overigens geldt ook bij deze boeken weer de vaste boekenprijs: internet biedt ze dus niet goedkoper aan dan de gemiddelde boekhandel.
Geen goed idee. Als medewerker van een kleine boekhandel ben ik niet zo'n fan van internetboekwinels.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:46 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Duidelijk
Misschien is het een goed idee om in het volgende topic een paar sites in de OP te zeten waar de Fokker! regelmatig zijn boeken besteld?!
Tja, boekhandels zijn heerlijk beetje bladeren en uren lang struinen... maar als je een boek wilt hebben wordt het meestal toch amazon of bol...quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:51 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Geen goed idee. Als medewerker van een kleine boekhandel ben ik niet zo'n fan van internetboekwinels.![]()
Maar de rest zal dat vast wel fijn vinden.
Waarom? Afgezien van Engels kost het je meer, en je hebt het niet eens altijd sneller in huis. Ik heb in m'n hele leven één boek online besteld, een engels boekje van 3 euro bij bol.com.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Tja, boekhandels zijn heerlijk beetje bladeren en uren lang struinen... maar als je een boek wilt hebben wordt het meestal toch amazon of bol...![]()
Goed bezig.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Robin Hobb - Assassin's Apprentice
[ afbeelding ]
Nadat ik The Wheel of Time uit had, zocht ik iets nieuws (in de hoop dat WoT ooit nog af komt). Ik ben nog niet zover, maar ik vind m nu al erg mooi!
Kan men er ook niet meer bladeren en urenlang struinen...quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:25 schreef Frollo het volgende:
Inderdaad, laten we vooral allemaal bij Bol bestellen, dan bestaan er over vijf jaar geen boekhandels meer.
Nee klopt, maar ik ben meestal op zoek naar een specifiek boek, dat haal ik dan vaak via bol ofzo omdat je het vaak niet heb, impuls aankopen doe ik altijd in de boekhandel, juist dankzij dat struinen en bladeren. Ik ben het helemaal met jullie eens.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Kan men er ook niet meer bladeren en urenlang struinen...
Mmm, nou, vooruit dan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik ben meestal op zoek naar een specifiek boek, dat haal ik dan vaak via bol ofzo omdat je het vaak niet heb, impuls aankopen doe ik altijd in de boekhandel, juist dankzij dat struinen en bladeren. Ik ben het helemaal met jullie eens.
Dan blijf ik bij: duurder, en een boekhandel heeft het ook binnen 2 dagen voor je. Afgezien van tweedehands, kan een boekhandel alles bestellen wat Bol je kan leveren.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee klopt, maar ik ben meestal op zoek naar een specifiek boek, dat haal ik dan vaak via bol ofzo omdat je het vaak niet heb, impuls aankopen doe ik altijd in de boekhandel, juist dankzij dat struinen en bladeren. Ik ben het helemaal met jullie eens.
Omdat het daar leuker is, en je geen verzendkosten hebt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:35 schreef HostiMeister het volgende:
true, maar waarom zou je als het thuis uit je luie stoel kan bestellen bij een boekhandel gaan halen?
Heb je ook wel weer gelijk in. Ik ben ook een beetje lui, maar aan de andere kant ben ik ook best druk, ik werk 40 uur in de week, en op een donderdag avond of zaterdagmiddag de stad in, tsja, laat ik het zo zeggen, daar heb ik ook niet altijd zin in... Maar ik ben nog steeds een grote fan van boekhandels, sterker nog, elke keer als ik iets moet halen in het centrum duik ik minstens een boekenwinkel in...quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:49 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Omdat het daar leuker is, en je geen verzendkosten hebt.Overigens geef je wel elke post een andere reden om op internet te kopen en niet in een winkel, je had ook gewoon in je eerste post kunnen zeggen dat je te lui bent hoor.
Maargoed, volgens mij is dit wel genoeg offtopic, ik ben in ieder geval heel blij dat er nog duizenden mensen zijn die wel de moeite nemen om (het grootste gedeelte van) hun boeken in een winkel te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |