Tot op een kwart van het boek gebeurt er vrij weinig en gebruikt de schrijver het verhaal om uit te leggen hoe de jeugd van Amir en Hassan was. Pas daarna gebeuren er verrassende dingen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:15 schreef Frollo het volgende:
Ik wil de spoiler nog niet lezen, maar ik denk wel dat ik begrijp wat de recensent bedoelt. Ik ben pas op een kwart van De Vliegeraar, maar vind de personages inderdaad wat eendimensionaal en het plot weliswaar meeslepend, maar tot nu toe niet verrassend.
Ik ken die boeken niet, De Vliegeraar vond ik iig een geweldig boek. Het leest vlotjes weg, de puzzelstukjes vallen op het eind in elkaar, al zie je dat wel een beetje aankomen.quote:Mijn vrouw schaart dit boek in het rijtje The Namesake (Jhumpa Lahiri) en A Fine Balance (Rohinton Mistry), maar die twee titels staan in mijn ogen toch wel een paar treetjes hoger.
En het romantische beeld van Kabul, ach, daar stoor ik me niet aan. De auteur komt er zelf vandaan, dus die mag romantiseren, vind ik.
Wat ik wel een beetje jammer vond aan het einde van het boek was datquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:50 schreef Etcetera het volgende:
maar is het dan zo erg dat je ziet aankomen hoe een plot (deels) in elkaar zitik wil echt niet elk boek m'n hoofd zitten breken over wie wat waarom en hoe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
Het verschilt. De ene keer is het leuk om verrast te worden, de andere keer is het leuk om te zien hoe een auteur naar iets toewerkt. Ik hoef, net als jij, niet over elk boek m'n hoofd breken. Maar soms wel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:50 schreef Etcetera het volgende:
maar is het dan zo erg dat je ziet aankomen hoe een plot (deels) in elkaar zitik wil echt niet elk boek m'n hoofd zitten breken over wie wat waarom en hoe
Je moet wel echt om dat boekje vragen he. Ik kocht van 't weekend een boek, moest ik erom vragen, van de week mijn moeder, zij moest er ook expliciet om vragen. Eigenlijk van de zotte. Het is toch juist een cadeautje voor erbij. Net of ze zuinig op die boekjes willen zijnquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:19 schreef ijsklont het volgende:
Marek van der Jagt - De geschiedenis van mijn kaalheid
Arnon Grunberg leest Karel van het Reve
En dat boekje van Saskia Noort zat er gratis bij...
Nee ik had deze boeken bij bol.com besteld, had er helemaal niet bij stil gestaan dat je deze maand dat boekje gratis krijgt. Ik heb verder niet zo veel met thrillers, maar wellicht een leuk boek om het eens te proberen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:28 schreef Mikani het volgende:
Je moet wel echt om dat boekje vragen he. Ik kocht van 't weekend een boek, moest ik erom vragen, van de week mijn moeder, zij moest er ook expliciet om vragen. Eigenlijk van de zotte. Het is toch juist een cadeautje voor erbij. Net of ze zuinig op die boekjes willen zijn. Oja, ook nog beide keren een Nederlandse thriller, mag je toch denken dat een boekje van Saskia Noort misschien ook wel leuk is om erbij te doen
.
Ik ben bezig met een project voor Engels in de onderbouw (1e/2e klas HAVO/VWO) over short stories. Ik heb het boek met die intentie gekocht, maar bij nader inzien is het niveau van deze verhalen toch te hoog.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:49 schreef HostiMeister het volgende:
Die american short stories lijken me trouwens wel leuk leesmateriaal.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:40 schreef hummus het volgende:
Ik mag niet meer naar De Slegte als ik blut ben
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:45 schreef hummus het volgende:
En ook niet naar de Bruna
Nou ik zal je zeggen.. Werk zelf in een boekhandel en ik vergeet het gewoon mee te geven soms. Dat is niet zozeer omdat ik mensen geen boekje mee wil geven ofzo.. Tis gewoon dat die dingen ergens onderop opgestapeld liggen, niet in het zicht.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:06 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Nee ik had deze boeken bij bol.com besteld, had er helemaal niet bij stil gestaan dat je deze maand dat boekje gratis krijgt. Ik heb verder niet zo veel met thrillers, maar wellicht een leuk boek om het eens te proberen.
Probeer haar nieuwste boek ook, die is namelijk nog mooierquote:Op maandag 11 juni 2007 21:56 schreef Mikani het volgende:
[..]
Vorige week gekregen, erg mooi boek!
Vandaag gekocht:
[afbeelding]
ja, die zie ik ook al een tijdje staanquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:38 schreef Phedre77 het volgende:
Hummus, dat zijn leuke verhalenboeken. Nice.
Ik kocht vandaag:
501 Must-read books (past mooi naast mijn '1001 boeken die je gelezen moet hebben')
Emily Gee - Thief with no shadow
[afbeelding]
[afbeelding]
Al gekocht helaas, bedankt voor je aanbod!quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:00 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Probeer haar nieuwste boek ook, die is namelijk nog mooier
Ik heb hem hier nog in de kast staan. Voor 10 euro exclusief verzendkosten mag je hem hebben
quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:49 schreef HostiMeister het volgende:
Deze heb ik laatst gehaald:
[afbeelding]
(Eye of the world is tussen mijn spaken gekomen lomps dat ik ben)
Die american short stories lijken me trouwens wel leuk leesmateriaal.
Die heeft een collega van me dubbel! Ze had 'm zelf gekocht en haar man kreeg 'm van collega's voor zijn verjaardag. Dus nu krijg ik er een.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |