quote:Maar, zegt Aarts: ook al heeft de Partij voor de Dieren inmiddels ook standpunten over onderwijs en vluchtelingen: ,,Het is en blijft een one-issue-partij. En daarmee loopt het in de Kamer zelden goed af. Met één of twee zetels kunnen ze zich nauwelijks profileren. En als ze groter worden, ontstaat de ene na de andere interne ruzie. Denk aan de Boerenpartij, DS’70 (een afsplitsing van de PvdA) of recent nog ouderenpartij AOV; allemaal ontstaan uit onvrede en boosheid, en er ook weer aan ten onder gegaan.’’
Thieme kan buiten het parlement, met een belangenclub à la Natuurmonumenten, meer invloed uitoefenen, vermoedt Aarts.
Dat denkt GroenLinks-Tweede-Kamerlid Ineke van Gent ook. Thieme is nu haar concurrent. ,,Zonde, want we zijn het voor 99 procent eens. Wie meer aandacht voor dierenwelzijn wil, kan ook bij ons terecht. Jammer dat die stemmen nu versnipperd raken.’’
Lieverd, ze schijnen idd een one-issue partij te zijn. Ik had een ander begrip in mijn hoofd daarover. Niettemin hebben ze wel degelijk andere standpunten en dat is van belang in de discussie.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:45 schreef Airelle het volgende:
[..]
Wat heb ik daar nu weer aan? Ik weet wel dat ze ook iets hebben geschreven over andere onderwerpen maar dat verandert niets aan het feit dat een one-issue partij zijn.
Wat minder drammerig zou je een stuk aardiger maken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:49 schreef Airelle het volgende:
[..]
Voor een fatsoenlijke discussie wel ja. Maar je wilt er niet aan geloof ik.
Ze hebben op bepaalde punten idd minder standpunten. Maar ik hang daar niet direct een waardeoordeel aan. Dat is het verschil tussen jou en mij. Jij schrijft om die reden de partij af. Tja je kunt ook kijken naar de inhoud van de punten, dat lijkt me belangrijker. Of ben je dat ook niet met mij eens?quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:51 schreef Airelle het volgende:
http://www.programvergeli(...)de_kamerverkiezingen
Ik heb op die site die je me zonet tipte gekeken en als je kijk bij bijv. onderwijs valt je dat het geringe aantal standpunten van de PvdD niet op? (In vergelijking met grote, brede partijen als cda, pvda en vvd.
quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Lieverd, ze schijnen idd een one-issue partij te zijn. Ik had een ander begrip in mijn hoofd daarover. Niettemin hebben ze wel degelijk andere standpunten en dat is van belang in de discussie.
Wat nu weer dan?quote:
Ik vind dierenwelzijn niet zó belangrijk dat het 8/9e van het verkiezingsprogramma moet inhouden. Daarbij zijn de andere standpunten te gering/weinig uitgediepd (over het feit of ik het ermee eens ben of niet heb ik nog niets gezegd).quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ze hebben op bepaalde punten idd minder standpunten. Maar ik hang daar niet direct een waardeoordeel aan. Dat is het verschil tussen jou en mij. Jij schrijft om die reden de partij af. Tja je kunt ook kijken naar de inhoud van de punten, dat lijkt me belangrijker. Of ben je dat ook niet met mij eens?
Dat mag, maar maakt dat daarom dat een ander een beperkte visie heeft? Lijkt me een rare redenering.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:57 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik vind dierenwelzijn niet zó belangrijk dat het 8/9e van het verkiezingsprogramma moet inhouden. Daarbij zijn de andere standpunten te gering/weinig uitgediepd (over het feit of ik het ermee eens ben of niet heb ik nog niets gezegd).
Ik heb de woorden 'beperkte visie' nooit gebruikt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat mag, maar maakt dat daarom dat een ander een beperkte visie heeft? Lijkt me een rare redenering.
En voor de goede orde. Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen.
Vinden we elkaar daar; ik ook nog niet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
En voor de goede orde. Ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen.
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja je noemt hem nog steeds kortzichtig en dat vind ik weer kortzichtig.... 1+1=2 he?!
Als je niet beseft wat een 1-issue partij is, dan is het al moeilijk een discussie voeren. Gelukkig is hiervoor al meermaals aangegeven waarom een dergelijke kleine partij dat toch echt is.quote:1-issuepartij? Alsof PvdD alleen staat voor het welzijn van dieren. Ze leggen er meer de nadruk op. Dat is heel wat anders.
Overigens vind ik wel dat dierenmishandeling iedereen aan gaat. Waarom? Iedereen heeft in zijn omgeving wel dieren en zo niet dan kent men wel mensen met dieren. Dus ja, het gaat iedereen in meerdere of mindere mate aan.
Je zegt ook dat hogere straffen geen oplossing zijn. Wat dan wel?
Nog een vraag: zeg je ook dat het normaal is dat iemand die een hekwerk vernielt dezelfde straf krijgt als iemand die dieren vermoord zonder doel?
Bovendien, en dat schijnt maar niet door te dringen, zeg ik ook niet dat Evili enkel vanwege dierenmishandeling op de PvdD stemt. Ik zeg áls dat één van de belangrijkere zaken is om op de PvdD te stemmen, dat dat niet getuigd van een breed spectrum op maatschappelijk vlak. De PvdD maakt zich in principe enkel hard voor dieren, dus de andere zaken zijn niet van belang. Op de PvdD stemmen is dan ook zeer beperkt. Als mensen daarvoor kiezen, dan mag dat uiteraard, maar dan hoeven we toch niet onder stoelen of banken te schuiven dat dat vrij beperkt is.quote:Bovendien, en dat schijnt maar niet door te dringen, stemt Eveli niet enkel en alleen vanwege dat punt op die partij. MEDE, dat wel. En voor hem is het een belangrijke reden. Toch is dit niet hetzelfde als wat jij beweert, nl. Eveli stemt op PvdD omdat zij hogere straffen willen, meer niet. Dus er zijn 2 opties:
1- je leest wat je wilt lezen als je de woorden van Eveli leest. (Waarmee de discussie afgelopen is, omdat jij iets leest wat niet waar is)
Herhaal die zin eens voor jezelf.quote:2- je leest wat er staat!
Stemmen voor een nieuw bestuur van het land en dan énkel vanwege het dierenthema op de PvdD stemmen is beperkt. Dit getuigt niet van een brede visie hoe het land eruit zou moeten zien.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat mag, maar maakt dat daarom dat een ander een beperkte visie heeft? Lijkt me een rare redenering.
Jij niet, dit geheel itt iemand anders he?!quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:03 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik heb de woorden 'beperkte visie' nooit gebruikt.
Nogal wiedes, de mens is het enige levende wezen dat welbewust handelt.quote:De mens is het enige levende wezen dat welbewust en uit eigen belang zijn eigen leefomgeving blijvend aantast uit overwegingen van korte termijn gewin.
Waarom is het woord beperkt zo erg voor je?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij niet, dit geheel itt iemand anders he?!
Misschien moeten we het niet meer proberenquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:09 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Waarom is het woord beperkt zo erg voor je?
be·perkt (bn.)
1 grenzen hebbend aan de mogelijkheden => begrensd; <=> onbeperkt
2 betrekkelijk klein => eng
Een 1-issue partij is zeer begrensd en heeft een zeer eng partijprogramma.
quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:09 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Een 1-issue partij is zeer begrensd en heeft een zeer eng partijprogramma.
Toch nog even een reactie op dit zinnetje, waarmee je weer blijk geeft van voorbarige conclusies over anderen. Wie zegt dat een ander daar niet over nadenkt. Misschien zelfs wel veel meer dan jij tot nu toe gedaan hebt. Ongetwijfeld zal jij weer denken dat dat niet zo is.quote:
eng betekent smalquote:
Lees mn post op de vorige (of die daarvoor) pagina nog eens, daar staat namelijk dat ik me ook wel interesseer in andere zaken. Daar zijn echter al andere partijen waar veel meer mensen op gaan stemmen dan de PvdD. Daarbij maakt mijn stem weinig uit. De PvdD heeft elke stem nodig om in de Kamer te komen. Daarbij vind ik dat andere partijen veel te weinig aan dierenwelzijn doen en laat ik dat nou net een belangrijk onderwerp vinden. Ik zeg dus NIET dat dat het enigste is wat mij interesseert. Ik vind dat dierenwelzijn meer aandacht moet krijgen in de Kamer en dat kan de PvdD hopelijk bewerkstellligen. Laat de andere partijen zich maar druk maken over andere zaken en de meerderheid beslist dan, daar kan ik in mn eentje weinig aan veranderen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:06 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Bovendien, en dat schijnt maar niet door te dringen, zeg ik ook niet dat Evili enkel vanwege dierenmishandeling op de PvdD stemt. Ik zeg áls dat één van de belangrijkere zaken is om op de PvdD te stemmen, dat dat niet getuigd van een breed spectrum op maatschappelijk vlak. De PvdD maakt zich in principe enkel hard voor dieren, dus de andere zaken zijn niet van belang. Op de PvdD stemmen is dan ook zeer beperkt. Als mensen daarvoor kiezen, dan mag dat uiteraard, maar dan hoeven we toch niet onder stoelen of banken te schuiven dat dat vrij beperkt is.
Goed plan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:11 schreef Airelle het volgende:
[..]
Misschien moeten we het niet meer proberen.
Natuurlijk. Maar over elk onderwerp hebben ze standpunten. Zo simpel is het, dus zo eng is het niet, dat het te weinig standpunten zijn voor sommigen is weer wat anders.quote:
Je mag toch uitleggen wat dan mijn humor is, want ik zie er niks grappigs in. Als een partij van de 42 bladzijdes uit hun partijprogramma er slechts 6 besteden aan niet-dieren issues, dan is dit toch echt heel erg smal?quote:
Zoals ik zei:quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Je mag toch uitleggen wat dan mijn humor is, want ik zie er niks grappigs in. Als een partij van de 42 bladzijdes uit hun partijprogramma er slechts 6 besteden aan niet-dieren issues, dan is dit toch echt heel erg smal?
Waarmee ik ook nog wel wil toegeven dat het aan de magere kant is. Tevreden?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar over elk onderwerp hebben ze standpunten. Zo simpel is het, dus zo eng is het niet, dat het te weinig standpunten zijn voor sommigen is weer wat anders.
Maar om het af te ronden. Het wordt pas eng als een 1-issue partij heel groot wordt en zich niet verder ontwikkeld heeft. En ik zie PvdD max 2 zetels halen. Dus wat dat betreft hoeven ook de tegenstanders zich geen zorgen te maken, lijkt me zo.
De visie gaat verder.. je kan het one-issue noemen, maar waar de pvdd voor staat is niet perse alleen dieren.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:33 schreef Airelle het volgende:
Waarom wil je het nog ontkennen, peaceman?
ik vind het erger dat al die andere programma's maar enkele keren het woord dieren noemen in hun partijprogramma.. en sommige alleen in verband met eigen belang dingen... plus dat bijvoorbeeld amper over mensenrechten gaat in die partijprogramma's... CDA heeft denk ook enorm veel over boeren, eigen belangen etc. De andere weer een hoop meer over integratie en een andere weer meer over onderwijs. Iedere partij heeft wel zijn/haar thema's die bovenaan staan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Je mag toch uitleggen wat dan mijn humor is, want ik zie er niks grappigs in. Als een partij van de 42 bladzijdes uit hun partijprogramma er slechts 6 besteden aan niet-dieren issues, dan is dit toch echt heel erg smal?
Die dikgedrukte zin geeft echt aan wat er zo fout is aan een PvdD. Er zijn verschrikkelijk veel onderwerpen die behandeld moeten worden in een partijprogramma. Dan ben ik juist blij dat ik maar drie keer het woord 'dier' lees in een partijprogramma. Net als dat ik niet 50x zorg, onderwijs, integratie of iets dergelijks wil lezen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:58 schreef TechXP het volgende:
[..]
ik vind het erger dat al die andere programma's maar enkele keren het woord dieren noemen in hun partijprogramma.. en sommige alleen in verband met eigen belang dingen... plus dat bijvoorbeeld amper over mensenrechten gaat in die partijprogramma's... CDA heeft denk ook enorm veel over boeren, eigen belangen etc. De andere weer een hoop meer over integratie en een andere weer meer over onderwijs. Iedere partij heeft wel zijn/haar thema's die bovenaan staan.
Het zou mooi zijn als de PvdD in de toekomst niet meer nodig zou zijn.. echter de tendens is dat dieren nog minder aandacht krijgen... dus de PvdD is wel nodig.
Verschil tussen PvdD en andere partijen is dat de mensen bij de partij blij zullen zijn als ze hun baan verliezen als er zoveel voor dieren bereikt is dat alle andere partijen automatisch aan de dieren denkt.
En nogal subjectief. Wie bepaalt wat aantasten is?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:09 schreef speknek het volgende:
whehe, uit het partijprogramma:
[..]
Nogal wiedes, de mens is het enige levende wezen dat welbewust handelt..
Elk dier tast blijvend z'n leefomgeving aan voor kortstondig eigen gewin. Fourageren noemen ze dat. Het verschil zit hem natuurlijk in 'welbewust'. Maar zoals ik al zei is de mens de enige diersoort die iets welbewust doet. We zijn ook de enige diersoort die welbewust nou juist haar omgeving spaart.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
En nogal subjectief. Wie bepaalt wat aantasten is?
Belachelijk. Je gaat toch niet op een partij stemmen waar je het op zoveel belangrijke punten oneens mee bent?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:10 schreef Phil_Ivey het volgende:
Ik ga ook op de PvdD stemmen omdat ik (het gebrek aan) dierenwelzijn verreweg het belangrijkste onderwerp vind op het moment.
Wat ik wel jammer vind is dat de PvdD nu ook meningen heeft over allemaal dingen die niets met dierenwelzijn te maken hebben en waar ik het dan vaak weer niet mee eens ben.
Na invullen van de stemwijzer kwam ik erachter dat:
"Openbare scholen zijn er voor iedereen, speciaal onderwijs mag eisen stellen aan toetreding." Dan krijg je dus dat christelijke scholen witte scholen worden en openbare scholen zwarte scholen. Schaf gewoon al het bijzonder onderwijs af!
"Nederland moet stoppen met kernenergie" Hier wordt zelfs geen toelichting op gegeven...
Maarja de dierenwelzijnstandpunten zijn toch het belangrijkste binnen deze partij, dus mijn stem hebben ze (weer).
Dan blijft er geen partij meer over. PvdD legt de focus op dierenwelzijn wat ik het belangrijkste punt vindquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Belachelijk. Je gaat toch niet op een partij stemmen waar je het op zoveel belangrijke punten oneens mee bent?
Als je dierenwelzijn het belangrijkste punt in de politiek vind zou je eigenlijk helemaal niet moeten stemmen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:19 schreef Phil_Ivey het volgende:
[..]
Dan blijft er geen partij meer over. PvdD legt de focus op dierenwelzijn wat ik het belangrijkste punt vind.
Leg maar eens uit waarom niet. Ik vind het namelijk grote bullshit wat je zegt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je dierenwelzijn het belangrijkste punt in de politiek vind zou je eigenlijk helemaal niet moeten stemmen.
Doe je ogen maar weer dicht dan.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
My god, hoe cliché.
Ik had gehoopt dat er gewoon aandacht voor standpunten zou zijn. Maar nee, ze laten zich weer kennen met een 'BN'er' en een filmpje met vertederende kuikentjes.quote:
Dit IS het standpunt, dat je zo gewoon niet met dieren omgaat!! Zo laten ze zich kennen, omdat ze daarvoor staan!.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat er gewoon aandacht voor standpunten zou zijn. Maar nee, ze laten zich weer kennen met een 'BN'er' en een filmpje met vertederende kuikentjes.
Niet dat de meeste andere partijen het veel beter doen, maar toch.
Nauwelijks.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:15 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Dit IS het standpunt, dat je zo gewoon niet met dieren omgaat!! Zo laten ze zich kennen, omdat ze daarvoor staan!.
Doet dit jou niks dan?
Ze zeggen geen one-issue partij te zijn, maar in hun zendtijd komt alleen naar voren dat ze vinden dat er dieren mishandeld worden. Wat moet je daar nou meequote:Daarbij is het geen propaganda maar de realiteit, en alles in mij roept dat dit niet de manier is om met levens om te gaan.
Zegt wat over jouquote:
Jij hoeft er niet per se iets mee hoorquote:Ze zeggen geen one-issue partij te zijn, maar in hun zendtijd komt alleen naar voren dat ze vinden dat er dieren mishandeld worden. Wat moet je daar nou mee.
Kees van Kooten geloof ik.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:39 schreef Phil_Ivey het volgende:
Welke BN-er zit eigenlijk in dat filmpje?
Wat doe je nog in dit topic dan, behalve de partij en alles daarvan afzeiken?quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het filmpje gewoon slecht.
En ik ga inderdaad geen PvdD stemmen.
Dat dus.quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef Eveli het volgende:
[..]
de partij en alles daarvan afzeiken?
Je hebt gelijk... geld is veel belangrijkerquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:45 schreef BigFire het volgende:
partij voor de dieren![]()
alsof dieren het belangrijkste zijn..![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... geld is veel belangrijker![]()
Ah, dan ben jij dus VVD-stemmer?quote:
Inderdaad ja. Geld is belangrijk.quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ah, dan ben jij dus VVD-stemmer?
Ja. Met geld kan alles, met gezonde dieren bereik je niks.quote:Op zondag 5 november 2006 16:50 schreef Eveli het volgende:
[..]
Belangrijker dan dierenlevens dus? En dan word ik beperkt genoemd....
Doe maar ja. Zulke immorele mensen hebben we al genoeg in de wereld helaas.quote:Op zondag 5 november 2006 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Met geld kan alles, met gezonde dieren bereik je niks.
Maar goed, ik heb geen zin om helemaal uit te leggen waarom ik VVD stem en geen PvdD, dus ik ben weg.
quote:Op zondag 5 november 2006 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Met geld kan alles, met gezonde dieren bereik je niks.
Ik heb er nog wel eentje liggen. Moet ik even zoeken tussen mijn rommel hier. Kan ik wel opsturen eventueel (als ik de poster vindquote:Op zondag 5 november 2006 20:03 schreef Eveli het volgende:
Ik zou wel die poster van dat katje op die opengekrabte blauwe stoel voor het raam willen plakken, maar hoe kom ik eraan. Via de PvdD-site kan ik alleen 6 (3 verschillende soorten) posters bestellen voor 6,50, terwijl ik er maar 1 hoef. En onze printer doet het niet zo goed met kleur.
Van de SP, GL, PVDA, D66, LPF, CDA, VVD.... van alles watquote:Op zondag 5 november 2006 21:24 schreef Ludger het volgende:
Waar komen de stemmen voor de PvdD eigelijk vandaan?
Leden krijgen die zut gewoon thuisgestuurdquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:34 schreef Eveli het volgende:
Hihi, was vandaag in de stad en zag iemand van de PvdD flyeren. Kreeg ook een flyertje en informeerde naar een verkiezingsposter om voor mn raam te hangen. Die vrouw nam me mee naar een andere vrouw die me vertelde dat de PvdD volgende week met een stand hier in de stad staat en dat ik dan ook een poster zou kunnen krijgen (tis dan nog wel maar 4 dagen tot de verkiezingen). Vandaag kreeg ik in ieder geval al een aantal flyers mee.
Toen ik eergister terug kwam van uitgaan heb ik drie auto's bekrast. En een paar banden lekgestoken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
Toen ik eergisteren naar mijn werk reed heb ik 2 konijnen en 1 patrijs doodgereden.
Vandaal!quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Toen ik eergister terug kwam van uitgaan heb ik drie auto's bekrast. En een paar banden lekgestoken.
Ik twijfel nog steeds. Als ik zie hoe Groen Links ook echt wel probeert de dieren niet te vergeten, maar hoe ze steeds worden ondergesneeuwd door rechts, denk ik welhaast dat het niet anders zal zijn met de pvdd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:32 schreef RosaCrux het volgende:
Partij voor de Dieren![]()
...
dus, geef ze een paar zetels, kunnen hun het dierenrechten gedeelte op hun nemen.
Rechts zal iig niet zo snel met iets meegaan wat links voorstelt. PvdD is redelijk neutraal, niet links of rechts, dus zullen ze daarop geen stemmers verliezen zeg maar..quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik twijfel nog steeds. Als ik zie hoe Groen Links ook echt wel probeert de dieren niet te vergeten, maar hoe ze steeds worden ondergesneeuwd door rechts, denk ik welhaast dat het niet anders zal zijn met de pvdd.
Toch moeten ze op zijn minst een kans krijgen om verschil te maken, anders weten we nooit zeker of het zou werken.
Nee zeker niet. Naast de verkiezingsposters, e.d. moet je ook in de media komen. Als de PvdD niet op het geval van paarden was ingesprongen was dat negatief uitgewerkt.. dan zou iedereen roepen.. waarom zien we de PvdD niet?quote:Ik vind alleen hun manier van campagne voeren niet zo best. Zoals al die zogenaamde bn'ers, nou ja soit, maar een fonds voor de Marumse paarden bijvoorbeeld, dat is me dan veel te hypocriet en onnadenkend.
lolquote:Ik blijf nog even boven deze 2 partijen zweven. Daarbij heb ik iemand leren kennendie bij SP zit dus die is ook druk bezig me te overtuigen. Ach ik heb nog een week, toch?
![]()
Stel, je stemt GroenLinks. Voor wie stem je dan? Een paar miljoen mensen en wellicht duizenden dieren. Stel je stemt PvdD, voor wie stem je dan? Tientallen miljoenen dieren die er beroerder aan toezijn en wellicht een zooi mensen. Lijkt me geen moeilijke keuze.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik blijf nog even boven deze 2 partijen zweven. Daarbij heb ik iemand leren kennendie bij SP zit dus die is ook druk bezig me te overtuigen. Ach ik heb nog een week, toch?
groenlinks ? die zijn nooit groen geweest en doen geen ruk voor de dieren en de natuur, een stem voor groenlinks is een stem tegen de natuur en de dieren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Ik twijfel nog steeds. Als ik zie hoe Groen Links ook echt wel probeert de dieren niet te vergeten, maar hoe ze steeds worden ondergesneeuwd door rechts, denk ik welhaast dat het niet anders zal zijn met de pvdd.
Toch moeten ze op zijn minst een kans krijgen om verschil te maken, anders weten we nooit zeker of het zou werken.
Ik vind alleen hun manier van campagne voeren niet zo best. Zoals al die zogenaamde bn'ers, nou ja soit, maar een fonds voor de Marumse paarden bijvoorbeeld, dat is me dan veel te hypocriet en onnadenkend.
Ik blijf nog even boven deze 2 partijen zweven. Daarbij heb ik iemand leren kennendie bij SP zit dus die is ook druk bezig me te overtuigen. Ach ik heb nog een week, toch?
GL is met PvdD de enige partij die concrete passages over milieu en dieren in het verkiezingsprogramma heeft staan. NIet dat ik vind dat je GL moet stemmen, maar laten we het wel bij de feiten houden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:30 schreef RosaCrux het volgende:
[..]
groenlinks ? die zijn nooit groen geweest en doen geen ruk voor de dieren en de natuur, een stem voor groenlinks is een stem tegen de natuur en de dieren.
feiten, ik heb genoeg feitenquote:Op dinsdag 14 november 2006 22:27 schreef Shivo het volgende:
[..]
GL is met PvdD de enige partij die concrete passages over milieu en dieren in het verkiezingsprogramma heeft staan. NIet dat ik vind dat je GL moet stemmen, maar laten we het wel bij de feiten houden.
quote:Kiezersbedrog van groenlinks
Vrijdag 8 september
Wie het over kiezersbedrog heeft, zou zich eens moeten verdiepen in de verkiezingsbeloften van zittende politieke partijen. Keer op keer beloven ze dieren een hemel op aarde tijdens de verkiezingscampagne, maar vergeten ze dat waar te maken in de erop volgende vier jaar. Daar gaat nu verandering in komen, dag in dag uit zullen we als haas in de marathon aanwezig zijn om de slakken op dit gebied vaart te geven!
Kijk maar eens naar het programma van een zich diervriendelijk noemende partij als Groenlinks. Bij de verkiezingen van 2003 presenteerde de partij een prioriteiten top 50 waarin de dieren geheel 'vergeten' waren. Toen de Partij voor de Dieren Groenlinks daarop wees, werd in allerijl een nieuwe prioriteiten top 10 gefabriceerd, waarbij de dieren zelfs op de eerste plaats kwamen. Een foutje kan iedereen overkomen, gelukkig dat ze het rechtgezet hadden kort voor de verkiezingen.
Maar in de 3,5 jaar die volgden was Groenlinks bij heel veel cruciale debatten over de rechten van dieren niet eens aanwezig (zoals bij de vogelvrij verklaring van vossen in Tweede en Eerste Kamer). En het burgerinitiatief dat de partij voorafgaand aan de verkiezingen voor Europa en het Europees referendum organiseerde, schiet voor geen meter op, ondanks of misschien wel dankzij de sterk afgezwakte doelstellingen die erin staan ten aanzien van Europese veetransporten.
Deze week heeft Groenlinks haar concept verkiezingsprogramma gepresenteerd,
http://www.groenlinks.nl/programma/Groei%20Mee.doc
en wat denkt u?
In de Tien Belangrijkste Resultaten die Groenlinks wil boeken komen dieren opnieuw in het geheel niet voor, in de Tien Belangrijkste Maatregelen die Groenlinks wil nemen zijn de dieren ook in geen velden of wegen te bekennen. Zouden ze er helemaal van af zijn bij GL?
Nou dat niet, wie heel diep graaft in het verkiezingsprogramma komt zowaar een paar regels over dieren tegen, maar dan wel in relatie met topkok Pierre Wind...
Ik kan me niet voorstellen dat er dierenbeschermers binnen Groenlinks zijn die daar genoegen mee kunnen nemen, op 1 oktober is het Groenlinks congres, tegelijk met het congres van de Partij voor de Dieren. Waar zou u als dier uw kaarten op zetten?
Zijn die andere zittende partijen dan zoveel beter? Geen haar! We hebben onder Paars volgens de partijprogramma's een 'diervriendelijke kamermeerderheid' gehad. En die deed wel wat, maar mondjesmaat en niet in hoog tempo. In elk geval niet te vergelijken met het tempo dat de dieronvriendelijke kamermeerderheid van CDA,VVD en LPF erin zette om dieren in no time van alle verworven rechten te beroven.
Gelukkig gaat daar nu verandering in komen. Alle diervriendelijke fractiespecialisten van zich diervriendelijk noemende partijen, krijgen binnenkort lekker de wind in de rug. De hete adem van de Partij voor de Dieren, met steun van heel veel kiezers. Reken maar dat het daar anders van gaat worden op het Binnenhof!
Bron: http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/126
meer constateringen.. dat ze helemaal niets doen is ook niet zo.. maar het wordt wel drastisch minder qua aandacht voor milieu en dieren. Zeker dieren verdwijnen snel in de aandacht van GL. Erg jammer.quote:
quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:36 schreef TechXP het volgende:
[..]
meer constateringen.. dat ze helemaal niets doen is ook niet zo.. maar het wordt wel drastisch minder qua aandacht voor milieu en dieren. Zeker dieren verdwijnen snel in de aandacht van GL. Erg jammer.
Dat is wat organisaties vinden. Ze hebben er diverse gevraagd. Natuurmonumenten is tegen de PvdD dus die zullen lage cijfers geven. Erg objectief dus niet. En een fietsvereniging en rover enzo.. die kunnen lijkt me niet echt objectief cijfer geven over groene en diervriendelijke dingen.. maar misschien dat die alleen over vervoer hebben gehad.quote:
Ze bezoekt Fok! regelmatig.quote:20. Tot slot: kende u de website FOK! (www.fok.nl) al?
Ja, ik ben een regelmatig bezoeker van FOK! Ik vind het een hele leuke site, alleen vind ik (maar dat geldt voor veel internetfora) dat mensen op internet te vaak uit hun slof schieten vervallen in eindeloos cynisme, vaker dan in real life. Daar wordt het niet gezelliger van, ook op internet zou het prettig zijn elkaars bijdrage meer te waarderen en te respecteren.
Dit was dan weer de 'final thought', hou vol en realiseer je dat als alleen de fokforum bezoekers al zouden kiezen voor een ander geluid in de politiek, dat wereldwijd opgemerkt zou kunnen worden. Graag tot ziens voor een tegenbezoek op www.partijvoordedieren.nl
Ja idd.. dat is nog de oude die bij de kandidatenlijst stond. Ik ga even die andere foto opsturen.. dan kunnen ze die misschien vervangenquote:
Vorige keer heeft ze zelfs zitten posten op dit forumquote:Ze bezoekt Fok! regelmatig.
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:04 schreef TechXP het volgende:
Ja idd.. dat is nog de oude die bij de kandidatenlijst stond. Ik ga even die andere foto opsturen.. dan kunnen ze die misschien vervangen
Leuk, onder welke naam?quote:Vorige keer heeft ze zelfs zitten posten op dit forum
mariannethiemequote:
Wanneer was dat ongeveer dat ze hier postte?quote:Op donderdag 16 november 2006 15:39 schreef TechXP het volgende:
mariannethieme
Alleen ik zie dat die gebruiker weer weg is.
Dan ga ik kijken.quote:oja... vanavond is ze bij 'de wereld draait door'
Dat was in 2003 denk ik.. of was het met de EU-verkiezingen.. ik weet niet meer precies.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:46 schreef Arcee het volgende:
Wanneer was dat ongeveer dat ze hier postte?
Georgina Verbaan of Maxime Verhagenquote:Op donderdag 16 november 2006 21:42 schreef habsudovafan het volgende:
Stemmen op een partij die Georgina Verbaan op de lijst heeft staan.......![]()
![]()
![]()
Ik vind het anders heel goed dat Georgina Verbaan zoiets doetquote:Op donderdag 16 november 2006 21:42 schreef habsudovafan het volgende:
![]()
![]()
Dat lijkt me wel wat. Maar wat heb ik dan voor invloed?quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Maar je kan wel lid worden van de jongerenvereniging van de partijAls je dat nog niet bent
Sowieso zal per jeugdlid een x aantal euro ter beschikking komen als er een zetel is behaald. Dit krijgt de jeugdvereniging dan te besteden. Dan kunnen er leuke en interessante activiteiten ontplooid worden.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:26 schreef Mirri het volgende:
Dat lijkt me wel wat. Maar wat heb ik dan voor invloed?
Wat kan ik er allemaal mee doen?![]()
Ze zeggen er alleen niet bij hoe ze het willen betalen, want volgens het LEI (CBS) kost dat de belastingbetaler zo'n 75 miljard euro.quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:27 schreef Mirri het volgende:
Vandaag was Marianne Thieme bij lijn 4, samen met Paul Rosenmuller.
"Zo willen ze op de kortst mogelijke termijn af van de bio-industrie, willen ze een verbod op het fokken van nertsen voor bont, "
Bron Zibbquote:Binnen 5 jaar moet er een warme sanering komen van de huidige varkenshouderij en andere veehouderijtakken. Zelf heeft Thieme de gevolgen van haar streven niet doorgerekend, maar volgens een door het LEI geaccordeerde rekensom komt haar plan neer op ¤15 miljard per jaar. In totaal dus 75 miljard euro. Thieme: "Of het nu ¤11 miljard, ¤6 miljard of ¤100 miljard is, het gaat erom dat de maatschappelijke kosten uiteindelijk lager zullen zijn als we veranderen van veehouderij."
Als je dat getal neemt, dan kost dat niet eens zoveel per jaar. Als je al vlees uit bioindustrie wat verhoogt, dan kan je het binnen een termijn van 5 a 10 jaar omzetten in principe. Kwestie van willen.quote:Op zondag 19 november 2006 15:51 schreef more het volgende:
Ze zeggen er alleen niet bij hoe ze het willen betalen, want volgens het LEI (CBS) kost dat de belastingbetaler zo'n 75 miljard euro.
Niet perse. Als je zorgt dat biologische landbouw vergroot wordt kan je zorgen dat dat de grootste export opvult. Daarnaast moet je ook nog investeren in andere dingen. Nederland moet voorloper zijn op diverse fronten. Dus meer geld steken in kennis is een goed idee. Daar blijven de afgelopen kabinetten achter...quote:En let op! Dan zijn alleen de kosten om de bedrijven schadeloos te stellen, en daar komt nog bij de inkomsten die wegvallen door het opheffen van de grootste exportsector van Nederland, en derde wereldwijd.
Hoe schattig idealistisch, en zo verschrikkelijk onmogelijkquote:Op zondag 19 november 2006 16:23 schreef TechXP het volgende:
[..]
Wellicht zou de hele samenleving eens moeten kijken of de prioriteiten van het geld niet beter ergens anders kan komen. Denk dat veel geld nu vooral naar luxe gaat (mobieltjes, meer auto's etc).
Als je denkt dat alles onmogelijk is dan kom je niet ver beste Fir3fly...quote:Op zondag 19 november 2006 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
Hoe schattig idealistisch, en zo verschrikkelijk onmogelijk.
Ja, heel veel schier onmogelijke dingen zijn mogelijk.quote:Op zondag 19 november 2006 16:30 schreef TechXP het volgende:
[..]
Als je denkt dat alles onmogelijk is dan kom je niet ver beste Fir3fly...
Ze zeiden dat vroeger ook toen ghandi iets voor ogen had, of martin luther king of... vul maar in...
Zelfs internet, en daarmee fok, zou vroeger onmogelijk zijn geweest!!!!
De feiten spreken anders.quote:Op zondag 19 november 2006 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
Ja, heel veel schier onmogelijke dingen zijn mogelijk.
Maar niet op het gebied van idealisme.
De praktijk zal zijn, dat we een gezonde sector de nek omdraaien, en dat de winkels straks vol liggen met vlees uit landen waar dierenwelzijn niks voorstelt, zodat het per saldo alleen maar slechter wordt voor de dieren.quote:Op zondag 19 november 2006 16:23 schreef TechXP het volgende:
[..]
Als je dat getal neemt, dan kost dat niet eens zoveel per jaar. Als je al vlees uit bioindustrie wat verhoogt, dan kan je het binnen een termijn van 5 a 10 jaar omzetten in principe. Kwestie van willen.
In de praktijk zal het denk wat langer duren ben ik bang.
[..]
Niet perse. Als je zorgt dat biologische landbouw vergroot wordt kan je zorgen dat dat de grootste export opvult. Daarnaast moet je ook nog investeren in andere dingen. Nederland moet voorloper zijn op diverse fronten. Dus meer geld steken in kennis is een goed idee. Daar blijven de afgelopen kabinetten achter...
Het LEI geeft ook aan dat we vroeger wel 30% van ons geld besteden aan voeding. Nu is dat 11%.
Wellicht zou de hele samenleving eens moeten kijken of de prioriteiten van het geld niet beter ergens anders kan komen. Denk dat veel geld nu vooral naar luxe gaat (mobieltjes, meer auto's etc).
Daarnaast betekent het dat als we doorgaan met onefficiente en niet duurzame landbouw/veeteelt dat het ons in de toekomst alleen kosten kan geven.
Gezonde sector? Die hele sector is ziek. Stiekem gooien ze er hormonen door het voer wat ook weer in 'ons' terecht komt.. dat word dan in de doofpot gestopt (feit). Gelukkig komt het wel boven tafel.. En dan al die dieren in kleine hokken gepropt, onverdoofd castereren etc... zieke dingen.quote:Op zondag 19 november 2006 18:59 schreef more het volgende:
De praktijk zal zijn, dat we een gezonde sector de nek omdraaien, en dat de winkels straks vol liggen met vlees uit landen waar dierenwelzijn niks voorstelt, zodat het per saldo alleen maar slechter wordt voor de dieren.
quote:
quote:Op zondag 19 november 2006 20:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. De feiten zeggen dat idealisme uit is en dat de hele wereld om geld draait.
Zoals het hoort.
En als dat vlees straks komt uit landen waar de dieren het echt slecht hebben, dan is dat geen probleem?quote:Op zondag 19 november 2006 19:12 schreef TechXP het volgende:
[..]
Gezonde sector? Die hele sector is ziek. Stiekem gooien ze er hormonen door het voer wat ook weer in 'ons' terecht komt.. dat word dan in de doofpot gestopt (feit). Gelukkig komt het wel boven tafel.. En dan al die dieren in kleine hokken gepropt, onverdoofd castereren etc... zieke dingen.
Ook is deze sector zo niet duurzaam... het veevoer komt uit landen waar de regenwouden afgebrand worden en vernietigd. En worden onze medeMENSEN daar met geweld van hun land getrapt omdat daar veevoerplantages moeten komen. Lekker sociaal he.. echt de normen en waarden die we in dit land willen hebben.. of willen we een bewuste maatschappij, een Nederland die weer het voorbeeld geeft van vooruitstrevendheid naar een betere samenleving?
Eentje die laat zien dat je goed voor mens, dier en natuur kan zijn en een gezonde economie te hebben.
Niet zo een zieke sector die over de ruggen van mens, dier en natuur de winst wil pakken. Een sector waar boeren eerlijke prijzen krijgen en waar ze eindelijk de kans krijgen echt weer boer te worden ipv een overproductiebedrijf.
Zelfs kapitalistisch kan idealistisch zijnquote:Op zondag 19 november 2006 20:32 schreef Fir3fly het volgende:. De feiten zeggen dat idealisme uit is en dat de hele wereld om geld draait.
Zoals het hoort.
Dat maak je duur.quote:Op maandag 20 november 2006 09:31 schreef more het volgende:
En als dat vlees straks komt uit landen waar de dieren het echt slecht hebben, dan is dat geen probleem?
Dat mag niet van de WTO (World Trade Organisation, bestaande uit 139 landen en bevoegd sancties/boetes op te leggen aan landen die afgesproken regels/verdragen overtreden)quote:
De WTO zegt zoveel... daarnaast is het wel mogelijk om vlees e.d. uit eigen land goedkoper te hebben dan wat er geimporteerd wordt.quote:Op maandag 20 november 2006 09:39 schreef more het volgende:
Dat mag niet van de WTO (World Trade Organisation, bestaande uit 139 landen en bevoegd sancties/boetes op te leggen aan landen die afgesproken regels/verdragen overtreden)
Nee dat mag niet, het opleggen van importbeprekingen is een belemmering van de handel, en zal door de WTO beantwoordt worden sancties en of boetes. De WTO is niet zo maar een club die je kunt negeren. Dus reageer daar nu eens op.quote:Op maandag 20 november 2006 10:04 schreef TechXP het volgende:
[..]
De WTO zegt zoveel... daarnaast is het wel mogelijk om vlees e.d. uit eigen land goedkoper te hebben dan wat er geimporteerd wordt.
Tsja, dan moeten we wel, hè?quote:Op maandag 20 november 2006 09:39 schreef more het volgende:
[..]
Dat mag niet van de WTO (World Trade Organisation, bestaande uit 139 landen en bevoegd sancties/boetes op te leggen aan landen die afgesproken regels/verdragen overtreden)
Nee, dan stemmen op een partij waar je het niet mee eens bent omdat die niet Georgina Verbaan op de lijst heeft staan...quote:Op donderdag 16 november 2006 21:42 schreef habsudovafan het volgende:
![]()
![]()
Gebeurd nu ook dat er subsidies e.d. verstrekt worden die export e.d. goedkoper maakt e.d. Denk aan de subsidies die boeren kregen voor export van schapen naar midden oosten.quote:Op maandag 20 november 2006 11:26 schreef more het volgende:
Nee dat mag niet, het opleggen van importbeprekingen is een belemmering van de handel, en zal door de WTO beantwoordt worden sancties en of boetes. De WTO is niet zo maar een club die je kunt negeren. Dus reageer daar nu eens op.
Dat ligt vast in Europese verdragen waarmee de WTO ook akkoord is gegaan.quote:Op maandag 20 november 2006 11:39 schreef TechXP het volgende:
[..]
Gebeurd nu ook dat er subsidies e.d. verstrekt worden die export e.d. goedkoper maakt e.d. Denk aan de subsidies die boeren kregen voor export van schapen naar midden oosten.
Zegt de WTO ook niets van he.. terwijl dat oneerlijke concurrentie in de hand werkt.
En dat mag dan weer niet!quote:En als heffing over import niet kan, dan kan je altijd met subsidies het vlees hier goedkoper houden.
Juist dat wilde ik graag van je horen, want dat vind ik namelijk ook en de meeste agrariërs hier in Nederland ook. Alleen zal dat in de praktijk nog heel lang duren om een meerderheid aan landen zover te krijgen. De PvdDieren moet zijn pijlen op de WTO richten en niet eenzijdig op Nederland, want dan bereik je per saldo niks.quote:Daarnaast zou WTO diervriendelijke handel moeten stimuleren. Je moet niet naar een handelsgeest blijven gaan waar mens, dier en milieu onderschoven zijn en niet belangrijk zijn.
Tsja, als het onderwerp zwaar onderbelicht blijft...quote:Op maandag 20 november 2006 11:40 schreef Pritt het volgende:
Ik vraag me af of het naast het standpunt over dieren iets toe tevoegen heeft aan het politieke spectrum.
Puur als signaalfunctie vind ik het al niet verkeerd.quote:Maar ik heb er geen problemen mee dat de partij er is, zorgt meteen ervoor dat andere partijen ook "goed voor de dieren" moeten zijn en dat is opzich niet slecht.![]()
... maar More, is het niet zo dat je om de WTO te benaderen toch eerst de boel onder de Nederlandse aandacht dient te brengen? Als in: eerst lopen voor je kunt rennen?quote:Op maandag 20 november 2006 11:48 schreef more het volgende:
Juist dat wilde ik graag van je horen, want dat vind ik namelijk ook en de meeste agrariërs hier in Nederland ook. Alleen zal dat in de praktijk nog heel lang duren om een meerderheid aan landen zover te krijgen. De PvdDieren moet zijn pijlen op de WTO richten en niet eenzijdig op Nederland, want dan bereik je per saldo niks.
Mee eens. Volgens mij is dat ook wat de PvdD ook wil doen. Dat staat dacht ook in het programma voor de Europese verkiezingen.quote:Op maandag 20 november 2006 11:48 schreef more het volgende:
De PvdDieren moet zijn pijlen op de WTO richten en niet eenzijdig op Nederland, want dan bereik je per saldo niks.
Niet als dat betekent dat ze eerst een hele sector de nek omdraaien, en buitenlandse bio-industrie, waar veel minder regels zijn, het vlees gaat leveren aan de Nederlandse consument. Want dan bereik je het tegenovergestelde, namelijk dat de dieren het slechter krijgen. En dat lijkt me toch niet de bedoeling.quote:Op maandag 20 november 2006 11:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
... maar More, is het niet zo dat je om de WTO te benaderen toch eerst de boel onder de Nederlandse aandacht dient te brengen? Als in: eerst lopen voor je kunt rennen?
V.
Nou, ik stond laatst met een biologische kipfilet in m'n handen, maar dat kost dus 7.30 euro voor zo'n 250 gram. Ter vergelijking: 'gewone' kip is 2.60. Wanneer je het biologische vlees dus drie keer zo goedkoop wil maken, dan praat je wel echt van een gigantische kostenpost.quote:Op maandag 20 november 2006 12:01 schreef TechXP het volgende:
Maar ook in NL kan je beleid bepalen. Als je de prijs van biologisch vlees even goedkoop maakt als dat goedkope import vlees, dan is er lijkt me niets aan de hand. Misschien dat als je het goedkoper maakt dat het dan wel in strijd is met de bestaande regeltjes enzo..
Dat zag je al in BNN gisteravond, Femke wierp zich op als beschermer van flora en faunaquote:Op maandag 20 november 2006 11:40 schreef Pritt het volgende:
Ik vraag me af of het naast het standpunt over dieren iets toe tevoegen heeft aan het politieke spectrum. Maar ik heb er geen problemen mee dat de partij er is, zorgt meteen ervoor dat andere partijen ook "goed voor de dieren" moeten zijn en dat is opzich niet slecht.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, 'gewone' kip (in mijn ogen abnormale kip) is opgespoten met water en is daardoor in feite nog niet eens 50% kip.quote:Op maandag 20 november 2006 12:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, ik stond laatst met een biologische kipfilet in m'n handen, maar dat kost dus 7.30 euro voor zo'n 250 gram. Ter vergelijking: 'gewone' kip is 2.60. Wanneer je het biologische vlees dus drie keer zo goedkoop wil maken, dan praat je wel echt van een gigantische kostenpost.
Twee euro eraf zou al mooi zijn... Ik betaal me nu inderdaad scheel aan vlees.quote:Op maandag 20 november 2006 12:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, ik stond laatst met een biologische kipfilet in m'n handen, maar dat kost dus 7.30 euro voor zo'n 250 gram. Ter vergelijking: 'gewone' kip is 2.60. Wanneer je het biologische vlees dus drie keer zo goedkoop wil maken, dan praat je wel echt van een gigantische kostenpost.
Als je vlees bij een goede slager koopt heb je daar geen last van! Overigens zijn de boeren ook tegen het vol spuiten van vlees met water en "vreemde" eiwitten. Maar zolang de wet het niet verbiedt kunnen ze er ook weinig aan doen, als grote vleesverwerkers het doen.quote:Op maandag 20 november 2006 13:12 schreef Shivo het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt, 'gewone' kip (in mijn ogen abnormale kip) is opgespoten met water en is daardoor in feite nog niet eens 50% kip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |