En nogal subjectief. Wie bepaalt wat aantasten is?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:09 schreef speknek het volgende:
whehe, uit het partijprogramma:
[..]
Nogal wiedes, de mens is het enige levende wezen dat welbewust handelt..
Elk dier tast blijvend z'n leefomgeving aan voor kortstondig eigen gewin. Fourageren noemen ze dat. Het verschil zit hem natuurlijk in 'welbewust'. Maar zoals ik al zei is de mens de enige diersoort die iets welbewust doet. We zijn ook de enige diersoort die welbewust nou juist haar omgeving spaart.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
En nogal subjectief. Wie bepaalt wat aantasten is?
Belachelijk. Je gaat toch niet op een partij stemmen waar je het op zoveel belangrijke punten oneens mee bent?quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:10 schreef Phil_Ivey het volgende:
Ik ga ook op de PvdD stemmen omdat ik (het gebrek aan) dierenwelzijn verreweg het belangrijkste onderwerp vind op het moment.
Wat ik wel jammer vind is dat de PvdD nu ook meningen heeft over allemaal dingen die niets met dierenwelzijn te maken hebben en waar ik het dan vaak weer niet mee eens ben.
Na invullen van de stemwijzer kwam ik erachter dat:
"Openbare scholen zijn er voor iedereen, speciaal onderwijs mag eisen stellen aan toetreding." Dan krijg je dus dat christelijke scholen witte scholen worden en openbare scholen zwarte scholen. Schaf gewoon al het bijzonder onderwijs af!
"Nederland moet stoppen met kernenergie" Hier wordt zelfs geen toelichting op gegeven...
Maarja de dierenwelzijnstandpunten zijn toch het belangrijkste binnen deze partij, dus mijn stem hebben ze (weer).
Dan blijft er geen partij meer over. PvdD legt de focus op dierenwelzijn wat ik het belangrijkste punt vindquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Belachelijk. Je gaat toch niet op een partij stemmen waar je het op zoveel belangrijke punten oneens mee bent?
Als je dierenwelzijn het belangrijkste punt in de politiek vind zou je eigenlijk helemaal niet moeten stemmen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:19 schreef Phil_Ivey het volgende:
[..]
Dan blijft er geen partij meer over. PvdD legt de focus op dierenwelzijn wat ik het belangrijkste punt vind.
Leg maar eens uit waarom niet. Ik vind het namelijk grote bullshit wat je zegt.quote:Op maandag 30 oktober 2006 13:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je dierenwelzijn het belangrijkste punt in de politiek vind zou je eigenlijk helemaal niet moeten stemmen.
Doe je ogen maar weer dicht dan.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:03 schreef Fir3fly het volgende:
My god, hoe cliché.
Ik had gehoopt dat er gewoon aandacht voor standpunten zou zijn. Maar nee, ze laten zich weer kennen met een 'BN'er' en een filmpje met vertederende kuikentjes.quote:
Dit IS het standpunt, dat je zo gewoon niet met dieren omgaat!! Zo laten ze zich kennen, omdat ze daarvoor staan!.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat er gewoon aandacht voor standpunten zou zijn. Maar nee, ze laten zich weer kennen met een 'BN'er' en een filmpje met vertederende kuikentjes.
Niet dat de meeste andere partijen het veel beter doen, maar toch.
Nauwelijks.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:15 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Dit IS het standpunt, dat je zo gewoon niet met dieren omgaat!! Zo laten ze zich kennen, omdat ze daarvoor staan!.
Doet dit jou niks dan?
Ze zeggen geen one-issue partij te zijn, maar in hun zendtijd komt alleen naar voren dat ze vinden dat er dieren mishandeld worden. Wat moet je daar nou meequote:Daarbij is het geen propaganda maar de realiteit, en alles in mij roept dat dit niet de manier is om met levens om te gaan.
Zegt wat over jouquote:
Jij hoeft er niet per se iets mee hoorquote:Ze zeggen geen one-issue partij te zijn, maar in hun zendtijd komt alleen naar voren dat ze vinden dat er dieren mishandeld worden. Wat moet je daar nou mee.
Kees van Kooten geloof ik.quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:39 schreef Phil_Ivey het volgende:
Welke BN-er zit eigenlijk in dat filmpje?
Wat doe je nog in dit topic dan, behalve de partij en alles daarvan afzeiken?quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:31 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het filmpje gewoon slecht.
En ik ga inderdaad geen PvdD stemmen.
Dat dus.quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef Eveli het volgende:
[..]
de partij en alles daarvan afzeiken?
Je hebt gelijk... geld is veel belangrijkerquote:Op vrijdag 3 november 2006 22:45 schreef BigFire het volgende:
partij voor de dieren![]()
alsof dieren het belangrijkste zijn..![]()
Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je hebt gelijk... geld is veel belangrijker![]()
Ah, dan ben jij dus VVD-stemmer?quote:
Inderdaad ja. Geld is belangrijk.quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ah, dan ben jij dus VVD-stemmer?
Ja. Met geld kan alles, met gezonde dieren bereik je niks.quote:Op zondag 5 november 2006 16:50 schreef Eveli het volgende:
[..]
Belangrijker dan dierenlevens dus? En dan word ik beperkt genoemd....
Doe maar ja. Zulke immorele mensen hebben we al genoeg in de wereld helaas.quote:Op zondag 5 november 2006 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Met geld kan alles, met gezonde dieren bereik je niks.
Maar goed, ik heb geen zin om helemaal uit te leggen waarom ik VVD stem en geen PvdD, dus ik ben weg.
quote:Op zondag 5 november 2006 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Met geld kan alles, met gezonde dieren bereik je niks.
Ik heb er nog wel eentje liggen. Moet ik even zoeken tussen mijn rommel hier. Kan ik wel opsturen eventueel (als ik de poster vindquote:Op zondag 5 november 2006 20:03 schreef Eveli het volgende:
Ik zou wel die poster van dat katje op die opengekrabte blauwe stoel voor het raam willen plakken, maar hoe kom ik eraan. Via de PvdD-site kan ik alleen 6 (3 verschillende soorten) posters bestellen voor 6,50, terwijl ik er maar 1 hoef. En onze printer doet het niet zo goed met kleur.
Van de SP, GL, PVDA, D66, LPF, CDA, VVD.... van alles watquote:Op zondag 5 november 2006 21:24 schreef Ludger het volgende:
Waar komen de stemmen voor de PvdD eigelijk vandaan?
Leden krijgen die zut gewoon thuisgestuurdquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:34 schreef Eveli het volgende:
Hihi, was vandaag in de stad en zag iemand van de PvdD flyeren. Kreeg ook een flyertje en informeerde naar een verkiezingsposter om voor mn raam te hangen. Die vrouw nam me mee naar een andere vrouw die me vertelde dat de PvdD volgende week met een stand hier in de stad staat en dat ik dan ook een poster zou kunnen krijgen (tis dan nog wel maar 4 dagen tot de verkiezingen). Vandaag kreeg ik in ieder geval al een aantal flyers mee.
Toen ik eergister terug kwam van uitgaan heb ik drie auto's bekrast. En een paar banden lekgestoken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 02:37 schreef Ryan3 het volgende:
Toen ik eergisteren naar mijn werk reed heb ik 2 konijnen en 1 patrijs doodgereden.
Vandaal!quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Toen ik eergister terug kwam van uitgaan heb ik drie auto's bekrast. En een paar banden lekgestoken.
Ik twijfel nog steeds. Als ik zie hoe Groen Links ook echt wel probeert de dieren niet te vergeten, maar hoe ze steeds worden ondergesneeuwd door rechts, denk ik welhaast dat het niet anders zal zijn met de pvdd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 01:32 schreef RosaCrux het volgende:
Partij voor de Dieren![]()
...
dus, geef ze een paar zetels, kunnen hun het dierenrechten gedeelte op hun nemen.
Rechts zal iig niet zo snel met iets meegaan wat links voorstelt. PvdD is redelijk neutraal, niet links of rechts, dus zullen ze daarop geen stemmers verliezen zeg maar..quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik twijfel nog steeds. Als ik zie hoe Groen Links ook echt wel probeert de dieren niet te vergeten, maar hoe ze steeds worden ondergesneeuwd door rechts, denk ik welhaast dat het niet anders zal zijn met de pvdd.
Toch moeten ze op zijn minst een kans krijgen om verschil te maken, anders weten we nooit zeker of het zou werken.
Nee zeker niet. Naast de verkiezingsposters, e.d. moet je ook in de media komen. Als de PvdD niet op het geval van paarden was ingesprongen was dat negatief uitgewerkt.. dan zou iedereen roepen.. waarom zien we de PvdD niet?quote:Ik vind alleen hun manier van campagne voeren niet zo best. Zoals al die zogenaamde bn'ers, nou ja soit, maar een fonds voor de Marumse paarden bijvoorbeeld, dat is me dan veel te hypocriet en onnadenkend.
lolquote:Ik blijf nog even boven deze 2 partijen zweven. Daarbij heb ik iemand leren kennendie bij SP zit dus die is ook druk bezig me te overtuigen. Ach ik heb nog een week, toch?
![]()
Stel, je stemt GroenLinks. Voor wie stem je dan? Een paar miljoen mensen en wellicht duizenden dieren. Stel je stemt PvdD, voor wie stem je dan? Tientallen miljoenen dieren die er beroerder aan toezijn en wellicht een zooi mensen. Lijkt me geen moeilijke keuze.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik blijf nog even boven deze 2 partijen zweven. Daarbij heb ik iemand leren kennendie bij SP zit dus die is ook druk bezig me te overtuigen. Ach ik heb nog een week, toch?
groenlinks ? die zijn nooit groen geweest en doen geen ruk voor de dieren en de natuur, een stem voor groenlinks is een stem tegen de natuur en de dieren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Ms.Poes het volgende:
[..]
Ik twijfel nog steeds. Als ik zie hoe Groen Links ook echt wel probeert de dieren niet te vergeten, maar hoe ze steeds worden ondergesneeuwd door rechts, denk ik welhaast dat het niet anders zal zijn met de pvdd.
Toch moeten ze op zijn minst een kans krijgen om verschil te maken, anders weten we nooit zeker of het zou werken.
Ik vind alleen hun manier van campagne voeren niet zo best. Zoals al die zogenaamde bn'ers, nou ja soit, maar een fonds voor de Marumse paarden bijvoorbeeld, dat is me dan veel te hypocriet en onnadenkend.
Ik blijf nog even boven deze 2 partijen zweven. Daarbij heb ik iemand leren kennendie bij SP zit dus die is ook druk bezig me te overtuigen. Ach ik heb nog een week, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |