abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:04:29 #1
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42887111
Partij voor de Dieren

Uit het vorige topic:
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 08:59 schreef Jurgen21 het volgende:
Enigste voordeel van die kulpartij is dat men stemmen weghaalt bij Wouter B.
quote:
Denk dat het meevalt. Meer bij het VVD.
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:44 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een nonsens.
quote:
Nee hoor. De grootste geldschieters zijn VVD'ers. En bij de vorige 2e kamerverkiezingen zijn er iets van 10.000 VVD'ers naar de PvdD gegaan met hun stem. Daardoor starte diverse VVD'ers ook het project 'laat dieren niet links leggen'. Was geloof door Paul Cliteur. Nu is Cliteur bij de PvdD. Net als andere VVD'ers. Maar ook linkse stemmers zitten bij de partij. Het is links en rechts, samen met een visie voor ogen.
Vorige topics
De Partij voor de Dieren hoort in het parlement!!
De Partij voor de Dieren hoort in het parlement! Deel 2
pi_42887185
Geef maar een bron voor die 10.000 VVD-ers. En al klopt het, dan was het meer een anti-stem om milieuproblematiek op de kaart te zetten bij rechts. Niet omdat de PvdD een concreet alternatief is. Dat is het uiteraard ook niet. One-issue partijen zijn in de geschiedenis al zovaak opgekomen en (gelukkig) elke keer weer onderuit gegaan. Deze partij is daarbij, naar alle waarschijnlijkheid, niet anders.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_42887289
En voordat je in discussie gaat dat het géén one-issue partij is, geef ik je alvast de link van het partijprogramma van de PvdD. Daarin zijn welgeteld 6 van de 44 pagina's besteed aan niet-dieren issues.

http://www.partijvoordedi(...)rammadef20061001.pdf
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:15:00 #4
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42887423
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:07 schreef WeirdMicky het volgende:
Geef maar een bron voor die 10.000 VVD-ers. En al klopt het, dan was het meer een anti-stem om milieuproblematiek op de kaart te zetten bij rechts. Niet omdat de PvdD een concreet alternatief is. Dat is het uiteraard ook niet. One-issue partijen zijn in de geschiedenis al zovaak opgekomen en (gelukkig) elke keer weer onderuit gegaan. Deze partij is daarbij, naar alle waarschijnlijkheid, niet anders.
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=581

Nee, er zullen natuurlijk protesstemmen tussen zitten. Maar je denkt denk dat de pvdd vooral links is. Ik zie dat het ongeveer 50-50 ligt.. ok.. ik zal erkennen dat linksere mensen meer er zitten, maar het is niet zo dat rechtse mensen maar 10% uit maken. eerder 40%
pi_42887461
PvdD hoort wat mij betreft NIET in het parlement. Twee redenen:
1) One-issue-partijen houden zich teveel bezig met één onderwerp.
2) GroenLinks is een uitstekende partij, en als je iets wilt doen aan dit soort problemen kun je beter samenwerken dan je versplinteren.
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:17:38 #6
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42887494
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:11 schreef WeirdMicky het volgende:
En voordat je in discussie gaat dat het géén one-issue partij is, geef ik je alvast de link van het partijprogramma van de PvdD. Daarin zijn welgeteld 6 van de 44 pagina's besteed aan niet-dieren issues.
He man.. alsof ik de partij niet ken zeg... ik ben daar lid hoor!!!!

En de pvdd is geen one-issue partij. Een thema partij zou je kunnen zeggen.. maar ik vind one-issue verkeerd, omdat het niet alleen dieren zijn, maar het is een grote visie die er achter zit. Daarvoor moet je de beginselverklaring even lezen en de uitgangspunten.

Daarnaast mogen dieren weleens een keertje wat meer aandacht krijgen.. altijd maar die eigen belangen en belangen van economische grootheden in ons land.. laat de dieren maar eens wat krijgen ipv alleen de zakken vullen van een handjevol mensen.
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:18:45 #7
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42887534
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:16 schreef Genverbrander het volgende:
PvdD hoort wat mij betreft NIET in het parlement. Twee redenen:
1) One-issue-partijen houden zich teveel bezig met één onderwerp.
2) GroenLinks is een uitstekende partij, en als je iets wilt doen aan dit soort problemen kun je beter samenwerken dan je versplinteren.
Van een 9.1 naar een 7.8 qua diervriendelijk stemmen.. hun diervriendelijkste persoon zit er niet meer... en in de politiek zijn er ook vooral maar een paar onderwerpen die de echte aandacht krijgen van partijen, denk aan integeratie e.d.

Alle partijen hebben zo hun 'onderwerpen'.
pi_42887692
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:18 schreef TechXP het volgende:

[..]

Van een 9.1 naar een 7.8 qua diervriendelijk stemmen.. hun diervriendelijkste persoon zit er niet meer...
Daarom zeg ik: samenwerken en niet versplinteren! Compleet onzinnig om twee kleine milieupartijen te hebben. Ga alsjeblieft samenwerken. Het oprichten van de PvdD komt op mij over als een soort gevecht om de eer ofzo.
pi_42887698
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:17 schreef TechXP het volgende:

[..]

He man.. alsof ik de partij niet ken zeg... ik ben daar lid hoor!!!!

En de pvdd is geen one-issue partij. Een thema partij zou je kunnen zeggen.. maar ik vind one-issue verkeerd, omdat het niet alleen dieren zijn, maar het is een grote visie die er achter zit. Daarvoor moet je de beginselverklaring even lezen en de uitgangspunten.

Daarnaast mogen dieren weleens een keertje wat meer aandacht krijgen.. altijd maar die eigen belangen en belangen van economische grootheden in ons land.. laat de dieren maar eens wat krijgen ipv alleen de zakken vullen van een handjevol mensen.
Een thema partij is een one-issue partij. Het heeft een enkel thema die in elk besluit naar voren komt. Dit is zeer beperkt en daarom vind ik dat deze partij geen bestaansrecht zou moeten krijgen. Overigens heb ik de beginselverklaring én de uitgangspunten gelezen.

Daarnaast mogen dieren van mij best wel aandacht hebben, maar daar is niet perse een politieke partij voor nodig. Er zijn al zat platformen voor dierenwelzijn. Dat dierenliefhebbers nooit zullen stoppen totdat iedereen vegetariër is, mag duidelijk zijn. In het openbaar bestuur moeten prioriteiten worden gesteld en ik ben blij dat veel belangrijkere zaken als economie, werkeloosheid, gezondheidszorg, onderwijs, veiligheid en integratie voorrang krijgen. Deze partij is daarom veel te beperkt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 oktober 2006 @ 15:50:01 #10
862 Arcee
Look closer
pi_42888371
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:16 schreef Genverbrander het volgende:
als je iets wilt doen aan dit soort problemen kun je beter samenwerken dan je versplinteren.
Inderdaad. Dat geldt in het algemeen, wat mij betreft.

Uitzending van Rondom 10 van 21 oktober 2006 over dieren met Marianne Thieme
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:26:58 #11
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42889475
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Yup gezien gisteren, zaten toch wel een paar potentiële Folkertjes tussen het publiek. Vooral die veganist
Voor de rest hehalen van de bekende standpunten en dreigen met een rechtzaak tegen die dierenarts.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:31:15 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_42889616
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:37 schreef TechXP het volgende:
Uitslag kwam geloof de 23ste
Ja. Dat zal wel moeten, want de 24e worden de definitieve lijsten gepubliceerd in de Staatscourant.
pi_42889855
Het enige wat de PvdD nog meer heeft dan dierenstandpunten, is een lekker wijf als lijsttrekker.
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:42:04 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42890008
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Die Max Boon van respect voor dier, euhhh
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:37 schreef WeirdMicky het volgende:
Het enige wat de PvdD nog meer heeft dan dierenstandpunten, is een lekker wijf als lijsttrekker.
En een beetje onder de gordel aanvalt, had ik eerder nog niet gezien, maar behoorlijk respectloos

Het meeste ben ik het nog eens met die van het productschap, met die rode das.
Die legt het gewoon simpel uit; 'welke kiloknaller koopt de consument deze keer?'

En dat is waar het om gaat, de consument schijnt niet meer te willen betalen voor welzijn van die dieren.
Dan kun je daar wel leuk accijns op heffen, om het zo gelijk te trekken met 'diervriendelijke' structuur, mja, dat is ook weer zo wat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Yildiz op 22-10-2006 16:50:26 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_42890274
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:42 schreef Yildiz het volgende:
En dat is waar het om gaat, de consument schijnt niet meer te willen betalen voor welzijn van die dieren.
Juist, liever een goedkope Thaise of Braziliaanse kip dan een duurdere scharrelkip die de hele dag buiten loopt (en daar zijn soortgenoten doodpikt met zijn ongeknipte snavel, maar dat is bijzaak).
I intend to live forever, or die trying.
pi_42892335
Ik ga PvdD stemmen in ieder geval.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:24:24 #17
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42897235
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:24 schreef Genverbrander het volgende:
Daarom zeg ik: samenwerken en niet versplinteren! Compleet onzinnig om twee kleine milieupartijen te hebben. Ga alsjeblieft samenwerken. Het oprichten van de PvdD komt op mij over als een soort gevecht om de eer ofzo.
Je weet dus niet eens waarom de PvdD opgericht is. Ga maar eens lezen.

PvdD is niet voor links of rechts. GL is voor links.. maar milieu en dieren komen daar steeds minder aan bod.

PvdD is er om de binding tussen links en rechts te krijgen. Het zorgt dat deze twee groepen samen gaan voor iets om te dieren te helpen.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:26:45 #18
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42897332
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:24 schreef WeirdMicky het volgende:
Een thema partij is een one-issue partij. Het heeft een enkel thema die in elk besluit naar voren komt. Dit is zeer beperkt en daarom vind ik dat deze partij geen bestaansrecht zou moeten krijgen. Overigens heb ik de beginselverklaring én de uitgangspunten gelezen.
Wat is de VVD dan? Wat is de PvdA dan? Allemaal lijken ze nu een thema te hebben gekozen voor de verkiezingen. Elke partij heeft wel zijn 'onderwerp'. Zeker diverse die in het begin zo zijn ontstaan en later tot een grotere partij zijn gegroeid. Iedere partij heeft ook wel zijn belangengroep. CDA de boeren, VVD de rijkere samenleving en ondernemers, etc.
quote:
Daarnaast mogen dieren van mij best wel aandacht hebben, maar daar is niet perse een politieke partij voor nodig.
Ga maar eens proberen te zorgen dat dieren meer aandacht krijgen. De tendens is nu dat dieren steeds minder aandacht krijgen.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:28:56 #19
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42897428
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:26 schreef Het_hupt het volgende:
Yup gezien gisteren, zaten toch wel een paar potentiële Folkertjes tussen het publiek. Vooral die veganist
Voor de rest hehalen van de bekende standpunten en dreigen met een rechtzaak tegen die dierenarts.
En wat ben jij dan? Een potentiele serial killer omdat je vlees eet en grote seriemoordenaars ook?

Kom op zeg.. stomme verbintenissen trekken kan iedereen. Je kent deze veganist niet eens. Hij is enorm geweldloos. En komt niet voor dieren alleen op, maar ook voor de medemens.
Daar kan jij nog wat van leren.

Die dierenarts heeft al een rechtzaak aan zijn broek gehad. Van de rechter mag die marianne en wakker dier niet meer terroristen noemen e.d.. daarom zei marianne het ook.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:30:58 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42897516
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:11 schreef WeirdMicky het volgende:

http://www.partijvoordedi(...)rammadef20061001.pdf
Ah, dus het aantal pagina's dat aan iets wordt besteed zegt iets over het belang ervan? Dan zal je wel dol zijn op onderzoeksbureaus en ambtenaren, die kunnen tenslotte rapporten van honderden pagina's schrijven over van alles en nog wat.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:35:26 #21
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42897700
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:43 schreef Eveli het volgende:
Ik ga PvdD stemmen in ieder geval.
!
Zelfs de overheidsstemwijzer liet mij geen andere keuze.

Ach laat het een one issue partij zijn. It's the one issue we tend to forget...
power to the people
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:40:43 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42897906
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:35 schreef beestjuh het volgende:
Ach laat het een one issue partij zijn. It's the one issue we tend to forget...
Ik overweeg het ook om dezelfde reden. Dan maar keer een proteststem. Dat gefixeer op geld, economie, winst en groei komt me beetje mn strot uit.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42898035
ik vind het heel raar dat je hier ongegeneerd reclame mag maken voor een politieke partij als je er zelf voor werkt.

De partij voor de dieren is compleet overbodig. Moet er straks ook een "Partij tegen het broeikaseffect" en "Partij tegen de kernenergie" komen? Alsjeblieft zeg, het voegt allemaal niets toe aan GroenLinks.

Ik vind de PvdD een goed voorbeeld van ongepaste wereldverbeterarij. Zeggen dat ze voor de dieren opkomen terwijl versplintering in de politiek juist het slechtste is wat de dieren nu kan overkomen.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:48:01 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_42898180
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:37 schreef WeirdMicky het volgende:
En een stoere verkiezingsposter.
Ik ga naar huis.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:48:45 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42898210
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:44 schreef Genverbrander het volgende:
ik vind het heel raar dat je hier ongegeneerd reclame mag maken voor een politieke partij.

De partij voor de dieren is compleet overbodig. Moet er straks ook een "Partij tegen het broeikaseffect" en "Partij tegen de kernenergie" komen? Alsjeblieft zeg, het voegt allemaal niets toe aan GroenLinks.

Ik vind de PvdD een goed voorbeeld van ongepaste wereldverbeterarij. Zeggen dat ze voor de dieren opkomen terwijl versplintering in de politiek juist het slechtste is wat de dieren nu kan overkomen.
Elke partij komt voornamelijk op voor een bepaalde fractie van de bevolking. Alleen verpakken ze het alsof ze opkomen voor iedereen. Dus volgens jouw redenatie mag geen enkele partij dan? Of mag het alleen als je opkomt voor mensen, maar als je opkomt voor dieren heb je geen bestaansrecht in een democratie?
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:50:22 #26
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42898277
quote:
ik vind het heel raar dat je hier ongegeneerd reclame mag maken voor een politieke partij.

Groen Links is de eerste die terugkrabbelt als de zetels eenmaal binnen zijn. Laatste jaren zijn er enkel goede wetsvoorstellen zonder al te veel ruchtbaarheid onder het zonder twijfel zuiver scheerwollen kleed van de tweede kamer geveegd.

Er is niks ongepasts aan het delen van onze planeet op een verantwoorde en respectvolle wijze. Het leed van dieren op 1 lijn trekken met het gevaar wat wij (alweer, wij mensen, wat zijn we toch belangrijk) zelf over ons hebben afgeroepen is onzinnig.
power to the people
pi_42898350
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:50 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Groen Links is de eerste die terugkrabbelt als de zetels eenmaal binnen zijn. Laatste jaren zijn er enkel goede wetsvoorstellen zonder al te veel ruchtbaarheid onder het zonder twijfel zuiver scheerwollen kleed van de tweede kamer geveegd.
Voorbeeld?
quote:
Er is niks ongepasts aan het delen van onze planeet op een verantwoorde en respectvolle wijze. Het leed van dieren op 1 lijn trekken met het gevaar wat wij (alweer, wij mensen, wat zijn we toch belangrijk) zelf over ons hebben afgeroepen is onzinnig.
Mee eens, maar daar is versplintering van het linkse groene blok - dat al zo klein is - niet voor nodig. Integendeel.
pi_42898414
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Elke partij komt voornamelijk op voor een bepaalde fractie van de bevolking. Alleen verpakken ze het alsof ze opkomen voor iedereen. Dus volgens jouw redenatie mag geen enkele partij dan? Of mag het alleen als je opkomt voor mensen, maar als je opkomt voor dieren heb je geen bestaansrecht in een democratie?
Je begrijpt me blijkbaar verkeerd. Partijen die opkomen voor dieren hebben bestaansrecht. GroenLinks doet dat in Nederland. Er is geen enkele behoefte aan een nieuwe groene linkse partij in Nederland, sterker nog, dat zorgt voor verdeeldheid en dat is onwenselijk.

Als de PvdD nou rechts was geweest was het een ander verhaal, want er is enorme behoefte aan een rechtse partij die opkomt voor dier en milieu. Maar de PvdD in deze vorm is niets anders dan een slappe GroenLinks-kloon.
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:58:21 #29
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_42898596
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:52 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Voorbeeld?
[..]

Mee eens, maar daar is versplintering van het linkse groene blok - dat al zo klein is - niet voor nodig. Integendeel.
Verbod op nieuwe nertsfokkerijen wat is opgeheven, zo ook legbatterijen. Steeds minder koeien in de wei. Verslapping van de aandacht op het invoeren van produkten die ooit als ledemaat of huid voor een beschermd dier hebben gediend, jemig, je gaat mij niet vertellen dat je denkt dat er goed genoeg met dieren omgegaan wordt, hier of wereldwijd.

Geen versplintering, maar een waakhond. Klaar. Veel meer dan 1 zetel hoeft men niet af te staan aan al die miljoenen dieren.
power to the people
pi_42898811
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:58 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Verbod op nieuwe nertsfokkerijen wat is opgeheven, zo ook legbatterijen. Steeds minder koeien in de wei. Verslapping van de aandacht op het invoeren van produkten die ooit als ledemaat of huid voor een beschermd dier hebben gediend, jemig, je gaat mij niet vertellen dat je denkt dat er goed genoeg met dieren omgegaan wordt, hier of wereldwijd.
Helemaal mee eens, maar GroenLinks was toch ook tegen al deze ontwikkelingen? Uiteraard gaat het heel slecht met dieren en behandelen wij ze schandalig, maar de PvdD is geen oplossing!

Ga eens kijken op dit moment in de kamer hoe beslissingen tot stand komen. Je moet keihard lobbyen en maandenlang in een commissie je vuist op tafel staan om een splintertje van je ideeën erdoor te drukken. Op dit moment maken de PvdA en GroenLinks zich het meest hard voor dierenrechten, en die worden al helemaal gek van hoe weinig ze kunnen bereiken. Ze merken dat ze het beste samen kunnen werken om hun punt duidelijk te maken. Daarom werken Diederik Samsom, Harm Evert Waalkens en de kamerleden van GL ook zo nauw samen. En wat krijgen we nu? een nieuwe partij in de kamer, nog een apart persoon met wie eerst overeenstemming moet worden bereikt, en aan het echte besluitvormen komt niemand meer toe.

Ik blijf erbij: de Partij voor de Dieren is eerder slecht voor de dieren dan goed.
pi_42899035
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:26 schreef TechXP het volgende:

[..]

Wat is de VVD dan? Wat is de PvdA dan? Allemaal lijken ze nu een thema te hebben gekozen voor de verkiezingen. Elke partij heeft wel zijn 'onderwerp'. Zeker diverse die in het begin zo zijn ontstaan en later tot een grotere partij zijn gegroeid. Iedere partij heeft ook wel zijn belangengroep. CDA de boeren, VVD de rijkere samenleving en ondernemers, etc.
Jammer, ik had verwacht dat je ook tegen je 'eigen' partij iets genuanceerder kon kijken. VVD, CDA, PvdA...allemaal hebben ze een tal van issues die ze belangrijk vinden én de nadruk op leggen. Bijvoorbeeld: vergrijzing, AOW, milieu, kinderopvang, belastingen, immigratie, veiligheid, onderwijs, bureaucratie en vele anderen. Doet de partij van de dieren dit? Zet het zich openlijk en meermaals in voor vele onderwerpen ánders dan dieren? Nee. Daarom is het een 1-issue partij. Dit i.t.t. de gevestigde partijen gelukkig.
quote:
Ga maar eens proberen te zorgen dat dieren meer aandacht krijgen. De tendens is nu dat dieren steeds minder aandacht krijgen.
Dat is de tendens niet. De PvdD heeft echt niet het alleenrecht t.a.v. dieren (en wellicht milieu), want er zijn genoeg andere organisaties die zich daarvoor inzetten en hebben ingezet. Verder zijn er genoeg politieke partijen die - volgens wakkerdier - zich voldoende inzetten voor de belangen van het dier.

Verder getuigt het van zwak beleid als een partij zich enkel sterk maakt voor 1 onderwerp. Dat je een dierenliefhebber bent, okay...maar zorg dan dat je tenminste een issue kan maken binnen een partij die serieus genomen kan worden.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:11:10 #32
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42899078
quote:
ik vind het heel raar dat je hier ongegeneerd reclame mag maken voor een politieke partij als je er zelf voor werkt.
quote:
Mee oneens. Het is geen versplintering. Juist de mensen uit alle hoeken worden samen gebonden om met een zelfde visie de totale politieke in NL (links en rechts) te veranderen.

En je doet nu alsof de PvdD een versplintering is van GL. Een beetje apart.
pi_42899112
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:11 schreef TechXP het volgende:

[..]

[..]

Mee oneens. Het is geen versplintering. Juist de mensen uit alle hoeken worden samen gebonden om met een zelfde visie de totale politieke in NL (links en rechts) te veranderen.

En je doet nu alsof de PvdD een versplintering is van GL. Een beetje apart.
Als ik naar het programma kijk kan ik weinig anders concluderen. Een groene, linkse partij.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:12:04 #34
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42899115
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:48 schreef nietzman het volgende:
En een stoere verkiezingsposter.
Die met het katje is niet de verkiezingsposters

Maar de verkiezingsposters die er gaat geplakt worden aankomende week ziet er stoer uit ook idd
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:13:19 #35
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42899161
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:50 schreef beestjuh het volgende:
Ik kan me even niet herinneren wat, maar er zijn wat onderwerpen idd gepasseerd waar geen ophef over gemaakt is door de 'diervriendelijke' partijen.

Vandaar dat het cijfer qua diervrendelijkheid ook enorm gezakt is.
pi_42899210
Stem niet op deze reactionaire, fundamentalistische en ronduit fascistische beweging! Zie De Partij voor de Planten hoort in het parlement!
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:16:17 #37
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42899294
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:53 schreef Genverbrander het volgende:
Je begrijpt me blijkbaar verkeerd. Partijen die opkomen voor dieren hebben bestaansrecht. GroenLinks doet dat in Nederland. Er is geen enkele behoefte aan een nieuwe groene linkse partij in Nederland, sterker nog, dat zorgt voor verdeeldheid en dat is onwenselijk.
GL? In een gemeente, geloof utrecht ofzo.. daar schuift de GL-wethouder met dierenwelzijn in zijn portefuille gewoon op.. het staat niet eens in de eerste lijst van punten waar ze iets mee willen gaan doen... dat is GL!
quote:
Als de PvdD nou rechts was geweest was het een ander verhaal, want er is enorme behoefte aan een rechtse partij die opkomt voor dier en milieu. Maar de PvdD in deze vorm is niets anders dan een slappe GroenLinks-kloon.
PvdD is niet LINKS niet RECHTS... het is voor beide kanten een partij. In de stemwijzer komt die hoog bij rechtse mensen en linkse mensen. Dat zegt genoeg. Je doet alsof het een GL kloon is. Dat klopt totaal niet.
pi_42899358
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:16 schreef TechXP het volgende:

[..]

GL? In een gemeente, geloof utrecht ofzo.. daar schuift de GL-wethouder met dierenwelzijn in zijn portefuille gewoon op.. het staat niet eens in de eerste lijst van punten waar ze iets mee willen gaan doen... dat is GL!
Femke Halsema heeft daarover ook haar zorgen geuit. Maar dat is wel wat regeren inhoudt in Nederland: ofwel je staat langs de kant met al je principes, ofwel je regeert en je levert wat in.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:18:17 #39
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42899376
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:04 schreef Genverbrander het volgende:
Ga eens kijken op dit moment in de kamer hoe beslissingen tot stand komen. Je moet keihard lobbyen en maandenlang in een commissie je vuist op tafel staan om een splintertje van je ideeën erdoor te drukken.
Als LINKS met een een standpunt met dieren komt, dan zullen rechtse partijen al snel niet daarin mee willen gaan juist doordat het van links komt. Een PvdD biedt daar een prachtige kans. Als ze mee gaan in waar de PvdD voor staat, dan is het voor hun een win-situatie. En voor de dieren ook.

PvdD zal bij links en rechts dieren weer op de kaart zetten.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:22:32 #40
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42899562
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:12 schreef Genverbrander het volgende:
Als ik naar het programma kijk kan ik weinig anders concluderen. Een groene, linkse partij.
Daarom komt de PvdD ook bij rechtse stemmers hoog in de stemwijzer resultaten.
pi_42899647
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:22 schreef TechXP het volgende:

[..]

Daarom komt de PvdD ook bij rechtse stemmers hoog in de stemwijzer resultaten.
Ze zijn in ieder geval voor inkomensnivellering en afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. Typische linkse thema's dus.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:25:42 #42
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42899681
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:17 schreef Genverbrander het volgende:
Femke Halsema heeft daarover ook haar zorgen geuit. Maar dat is wel wat regeren inhoudt in Nederland: ofwel je staat langs de kant met al je principes, ofwel je regeert en je levert wat in.
Nog niets van Femke gehoord, die zelf toch echt niet diervriendelijk lijkt bezig te zijn..., heb je een link?
pi_42899709
Verder kan de PvdD wel aangemerkt worden als een meer linkse partij. Ze zijn tegen privatisering van het openbaar vervoer en elektriciteit. Ze zijn voor versterking van de publieke omroepen. Ten aanzien van immigratie wordt praktisch enkel vermeld dat er in die landen (waar de buitenlanders vandaan komen) moet worden gestreefd naar geboortebeperking, kennisontwikkeling en anti-oorlog via ontwikkelingshulp. Dat is geen oplossing.

Goed, zo kan ik wel even doorgaan, maar behalve dieren zijn er relatief weinig andere punten waar de PvdD zich inzet. Als er al wat staat in het partijprogramma, dan is dat vaker voor de sier. Zoals het 1e punt bij onderwijs: 'de leerlijk moet centraal staan en niet het budget'. Leuk, maar nietszeggend.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:27:57 #44
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42899768
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:24 schreef Genverbrander het volgende:
Ze zijn in ieder geval voor inkomensnivellering en afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. Typische linkse thema's dus.
Maakt die punten de partij direct links? Er zitten zowel linkse als rechtse mensen bij de partij. En die kunnen het hartstikke goed vinden met wat de partij voor stelling neemt in het programma.
pi_42899802
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:27 schreef TechXP het volgende:

[..]

Maakt die punten de partij direct links? Er zitten zowel linkse als rechtse mensen bij de partij. En die kunnen het hartstikke goed vinden met wat de partij voor stelling neemt in het programma.
Enkel omdat ze weten dat die onderwerpen er niet toe doen. Het gaat immers om de enige échte issue: dieren.
pi_42899926
Dieren horen in mijn maag...
Ja, ik generaliseer.
pi_42900009
Verder heeft de PvdD ook geen aandacht voor:
- Economie
- Europa
- Internationale betrekkingen
- Vergrijzing
- Bureaucratie
- en ga zo maar door.

Met name economie en internationale betrekkingen. Waar staan die onderwerpen?
pi_42900147
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:27 schreef TechXP het volgende:

[..]

nou ja eigenlijk wel ja. Hét kenmerk van links is toch wel inkomensnivellering.
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:14:33 #49
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42901517
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:28 schreef WeirdMicky het volgende:
Enkel omdat ze weten dat die onderwerpen er niet toe doen. Het gaat immers om de enige échte issue: dieren.
Het gaat om een visie waarin goed zijn voor dieren centraal staat.
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:19:46 #50
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42901725
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:38 schreef Genverbrander het volgende:
nou ja eigenlijk wel ja. Hét kenmerk van links is toch wel inkomensnivellering.
Zegt toch echt niet dat het direct links is. Het is mij betreft een partij die goed bij beide kanten ligt.
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:23:05 #51
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42901861
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:34 schreef WeirdMicky het volgende:
Verder heeft de PvdD ook geen aandacht voor:
- Economie
- Europa
- Internationale betrekkingen
- Vergrijzing
- Bureaucratie
- en ga zo maar door.

Met name economie en internationale betrekkingen. Waar staan die onderwerpen?
Zie vanaf pagina 38 in partijprogramma. En bekijk voor Europa ook het programma van de Europese verkiezingen.

Overigens kan je niet alle punten opnemen in een programma. Een programma geeft denk voornamelijk inzicht in een partij qua standpunt e.d. Ik mis soms ook punten bij andere partijen en hun programma's. Maar snap daar ook van dat je niet alles erin kan opnemen. Als je vragen hebt over andere punten die er niet in staan. Stuur de partij gerust een e-mail.
pi_42903349
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:23 schreef TechXP het volgende:

[..]

Zie vanaf pagina 38 in partijprogramma. En bekijk voor Europa ook het programma van de Europese verkiezingen.

Overigens kan je niet alle punten opnemen in een programma. Een programma geeft denk voornamelijk inzicht in een partij qua standpunt e.d. Ik mis soms ook punten bij andere partijen en hun programma's. Maar snap daar ook van dat je niet alles erin kan opnemen. Als je vragen hebt over andere punten die er niet in staan. Stuur de partij gerust een e-mail.
Ik heb dus alle standpunten vanaf blz. 38 gelezen en daar komen al die belangrijke onderwerpen niet naar voren. En okay, het programma van de Europese verkiezingen heb ik al wel eens gelezen, dus dat onderwerp behandelen ze dan wel indirect.

Verder kan je wel heel veel standpunten innemen in een programma. Het is echter belangrijk waar de partij echt voor staat en waar ze de middelen van het openbaar bestuur voor willen gebruiken. Dat er dan geen enkel stuk gewijd is aan economie, internationale betrekkingen en bijv. bezuinigingen is erg kwalijk. Althans, als ze blijven beweren dat ze geen one-issue partij zijn tenminste. Verder heb ik geen directe vragen aan de partij, ik zal immers nooit op ze stemmen. Ik bekijk alle partijen en beoordeel hun benaderingen tijdens deze verkiezingen. En dan vind ik het erg bezwaarlijk dat een extreem populistische partij als de PvdD zich profileert als geen one-issue partij, terwijl ze dit toch echt zijn.

Daarnaast is de partij simpelweg meer socialistisch dan liberaal en dus linkser ipv rechts. Alléén ten opzichte van dieren snap ik die uitspraak dat ze noch links noch rechts zijn. Ze vinden het namelijk een algemeen recht en willen niet nog meer tweestrijd zaaien. Al doen ze dit wel door constant het kabinet aan te vallen met zogenaamde slechte dierenpraktijken.
  zondag 22 oktober 2006 @ 23:13:32 #53
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42903703
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik bekijk alle partijen en beoordeel hun benaderingen tijdens deze verkiezingen. En dan vind ik het erg bezwaarlijk dat een extreem populistische partij als de PvdD zich profileert als geen one-issue partij, terwijl ze dit toch echt zijn.
Als het one-issue is, dan zou het over 1 bepaald onderwerp gaan. Dieren hebben raakvlak sowieso met diverse andere onderwerpen. Dus zeker niet dat het over 1 onderwerp draait. Het is erg breed.
Plus milieu is al een belangrijk punt bij de partij, dan heb je al weer een extra onderwerp. Plus andere punten die er staan. Kortom is het zeker geen one issue. Een thema partij kan ik begrijpen om het zo te noemen, omdat de focus erg ligt op dieren. Maar er zit verder een grotere visie achter.
quote:
cAl doen ze dit wel door constant het kabinet aan te vallen met zogenaamde slechte dierenpraktijken.
Zogenaamd???
pi_42904078
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:13 schreef TechXP het volgende:

[..]

Als het one-issue is, dan zou het over 1 bepaald onderwerp gaan. Dieren hebben raakvlak sowieso met diverse andere onderwerpen. Dus zeker niet dat het over 1 onderwerp draait. Het is erg breed.
Plus milieu is al een belangrijk punt bij de partij, dan heb je al weer een extra onderwerp. Plus andere punten die er staan. Kortom is het zeker geen one issue. Een thema partij kan ik begrijpen om het zo te noemen, omdat de focus erg ligt op dieren. Maar er zit verder een grotere visie achter.
Nee, dieren als thema is niet een groot onderwerp. Economie is een groot onderwerp. Dat dieren op allerlei niveaus benaderd worden, maakt het niet een groot onderwerp. Verder hebben dieren en milieu zoveel met elkaar te maken, dat je dat niet als twee onderwerpen kan zien. De visie is dus juist klein en beperkt.
quote:
Zogenaamd???
Ja, zogenaamd. Het probleem wordt ineens heel hard opgeblazen.
  zondag 22 oktober 2006 @ 23:55:44 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42905016
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:03 schreef WeirdMicky het volgende:
En dan vind ik het erg bezwaarlijk dat een extreem populistische partij als de PvdD zich profileert als geen one-issue partij, terwijl ze dit toch echt zijn.
Als deze partij iets niet is is het wel populistisch... je kan ze idealistisch noemen, maar populistisch, nee. Dan zou eerder de vvd dat nog zijn ,die wil tenslotte de hardwerkende arbeider aan zich binden. En ik zie de PvdD ook niet om de haverklap hun standpunten wijzigen.
  maandag 23 oktober 2006 @ 00:02:26 #56
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42905164
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:24 schreef WeirdMicky het volgende:
Nee, dieren als thema is niet een groot onderwerp. Economie is een groot onderwerp. Dat dieren op allerlei niveaus benaderd worden, maakt het niet een groot onderwerp. Verder hebben dieren en milieu zoveel met elkaar te maken, dat je dat niet als twee onderwerpen kan zien. De visie is dus juist klein en beperkt.
Mee oneens. Dieren hebben raakvlak op vele onderwerpen. Economie gaat in NL ook veel over sectoren waar juist dieren gebruikt worden. Een groot raakvlak daarmee al.
Het raakvlak is groot.

De visie gaat juist over dat politiek anders zou moeten denken.
quote:
Ja, zogenaamd. Het probleem wordt ineens heel hard opgeblazen.
Geef eens voorbeelden ofzo? Veel misstanden zijn er namelijk die de politiek negeert.
pi_42906728
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 00:02 schreef TechXP het volgende:

[..]

Mee oneens. Dieren hebben raakvlak op vele onderwerpen. Economie gaat in NL ook veel over sectoren waar juist dieren gebruikt worden. Een groot raakvlak daarmee al.
Het raakvlak is groot.
Dit is echte onzin. Economie is een veel en veel groter onderwerp dan dieren. Dat een klein onderdeel van de economie ook nog eens dieren betreft, ondersteunt dat enkel. Het thema dieren is echt geen groot onderwerp. Je kan alles tot in den detail vergroten, maar daar wordt het onderwerp niet belangrijker of groter door.
quote:
De visie gaat juist over dat politiek anders zou moeten denken.
Dat klopt ook en dat is wellicht goed, maar toch beperkt en klein.
quote:
Geef eens voorbeelden ofzo? Veel misstanden zijn er namelijk die de politiek negeert.
Nou, kijk maar naar biggencastratie. Het wordt neergezet als het meest onmenselijke wat er is, maar gebeurt dit ook bij biologische boeren? Is dit anders dan in andere Europese landen? Daar zo'n hot-issue van maken vind ik overdreven.

pi_42906874
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als deze partij iets niet is is het wel populistisch... je kan ze idealistisch noemen, maar populistisch, nee. Dan zou eerder de vvd dat nog zijn ,die wil tenslotte de hardwerkende arbeider aan zich binden. En ik zie de PvdD ook niet om de haverklap hun standpunten wijzigen.
Elke partij is populistisch, maar zoals je wellicht in dat filmpje zag in het begin van het topic...de lijsttrekker van de PvdD gebruikt constant oppervlakkige populaire demagogische denkbeelden (lees: populisme) t.a.v. dieren. Het dierenleed lijkt verschrikkelijker dan ooit. Het CDA wordt afgeschilderd als extreem dieronvriendelijk. Nee, ze hebben simpelweg andere (meer belangrijke) prioriteiten. Maar i.p.v. naar het geheel te kijken, wordt constant het dierenonderwerp aangehaald alszijnde het belangrijkste dat er is. Plus dat dit kabinet niet extreem dieronvriendelijk was, zo wordt het enkel gepositioneerd.

Een ander voorbeeld zijn nertsenfokkerijen. Je kan steen en been klagen dat dat in Nederland aan de orde is, maar je kan ook bedenken dat als Nederland het niet doet, een ander land het wel doet. In dat opzicht hebben wij nu controle over het probleem en kunnen we er invloed op uitoefenen. Als we blindelings alles afschaffen, verliezen we ook automatisch de controlefunctie, die juist in staat stelt dat de dieren in betere leefomstandigheden terecht komen. Maar deze nuance komt uiteraard niet aan de orde. Het onmenselijke en dus dieronvriendelijke is het enige dat telt. Alles moet ervoor wijken en dat vind ik niet realistisch en wenselijk.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:54:34 #59
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42911809
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Dit is echte onzin. Economie is een veel en veel groter onderwerp dan dieren. Dat een klein onderdeel van de economie ook nog eens dieren betreft, ondersteunt dat enkel. Het thema dieren is echt geen groot onderwerp. Je kan alles tot in den detail vergroten, maar daar wordt het onderwerp niet belangrijker of groter door.
Je kleineert de boel FLINK! Misschien dat het in totaal neit het grootste onderwerp is, maar het degraderen tot een bijzaak van een bijzaak is wel erg minimaal. Dieren is een onderwerp die je bij bijna elk onderwerp kan betrekken. Gezondheidszorg=> veehouderij en ziekten, dierproeven in medische industrie en de juistheid ervan. Wegenbouw => vogels, die tegen geluidsschermen aankomen, dieren die doodgereden worden en men allerlei bruggen, tunnels etc daarvoor kan hebben (EHS), veiligheid => wilde dieren in circussen die gevaar zijn voor mensen (en voor volksgezondheid), justitie en terrorisme bestrijding => illegale dierenhandel is een manier van terroristen om aan geld te komen, NL is grootste doorvoer land en spil in de dierenhandel bussiness, kinderen & mishandeling => kindermishandeling kan je constateren als er goede samenwerking is tussen dierenbescherming/dierenartsen en autoriteiten, zelfde voor geval van de beul van twente... deze psychopaat uit TBS was vrij en mishandelde vele paarden... politie maakte er niet echt werk van.. later bleek deze gast ook zwerver vermoord te hebben en mensen verwond.. onderzoeken geven al aan dat dierenmishandeling over kan slaan op mensen, etc.
De vele raakvlakken zorgen er juist voor dat dit onderwerp niet zomaar weggeschoven moet worden naar onder zeeniveau zoals nu gebeurd.
Maar politiek ziet dat niet zo.
quote:
Nou, kijk maar naar biggencastratie. Het wordt neergezet als het meest onmenselijke wat er is, maar gebeurt dit ook bij biologische boeren? Is dit anders dan in andere Europese landen? Daar zo'n hot-issue van maken vind ik overdreven.
Nou ik vind het toch aardig onmenselijk. Doet veel pijn zo een castratie.. terwijl het ook anders kan.
Bij biologische boeren kan dat ook het geval zijn. Niet bij allemaal.
En dat het in andere EU-landen ook gebeurd betekent toch zeker niet dat we het hier ook moeten toestaan toch? Wij als NL zijn redelijk vooruitstrevend vaak.. laten we dat ook weer eens doen voor de dieren.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:56:16 #60
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42911845
Het probleem is gewoon dat al die dingen veel geld kosten en de meeste mensen het er niet voor over hebben.
pi_42912055
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 10:54 schreef TechXP het volgende:

[..]

Je kleineert de boel FLINK! Misschien dat het in totaal neit het grootste onderwerp is, maar het degraderen tot een bijzaak van een bijzaak is wel erg minimaal. Dieren is een onderwerp die je bij bijna elk onderwerp kan betrekken. Gezondheidszorg=> veehouderij en ziekten, dierproeven in medische industrie en de juistheid ervan. Wegenbouw => vogels, die tegen geluidsschermen aankomen, dieren die doodgereden worden en men allerlei bruggen, tunnels etc daarvoor kan hebben (EHS), veiligheid => wilde dieren in circussen die gevaar zijn voor mensen (en voor volksgezondheid), justitie en terrorisme bestrijding => illegale dierenhandel is een manier van terroristen om aan geld te komen, NL is grootste doorvoer land en spil in de dierenhandel bussiness, kinderen & mishandeling => kindermishandeling kan je constateren als er goede samenwerking is tussen dierenbescherming/dierenartsen en autoriteiten, zelfde voor geval van de beul van twente... deze psychopaat uit TBS was vrij en mishandelde vele paarden... politie maakte er niet echt werk van.. later bleek deze gast ook zwerver vermoord te hebben en mensen verwond.. onderzoeken geven al aan dat dierenmishandeling over kan slaan op mensen, etc.
De vele raakvlakken zorgen er juist voor dat dit onderwerp niet zomaar weggeschoven moet worden naar onder zeeniveau zoals nu gebeurd.
Maar politiek ziet dat niet zo.
Zoals ik al uitvoerig vertelde, is het tot in den detail uitdiepen van een onderwerp niét een groot thema. Al die voorbeelden die je gebruikt geven daar (in mijn ogen) juist blijk van. Ik bedoel: circusdieren een gevaar voor mensen. Vogels die zich doodvliegen tegen ramen. Dieren die worden doodgereden. Het zijn allemaal onderwerpen die inderdaad bijzaken zijn. Opzich goed dat de PvdD dit op de kaart willen zetten, maar dat dit - kijkend naar andere onderwerpen - van secundair belang is, mag duidelijk zijn. Dat jullie (lees: PvdD) dit kwalijk vinden, komt door de eenzijdige blik op beleid. Het gaat immers enkel om dieren.
quote:
Nou ik vind het toch aardig onmenselijk. Doet veel pijn zo een castratie.. terwijl het ook anders kan.
Bij biologische boeren kan dat ook het geval zijn. Niet bij allemaal.
En dat het in andere EU-landen ook gebeurd betekent toch zeker niet dat we het hier ook moeten toestaan toch? Wij als NL zijn redelijk vooruitstrevend vaak.. laten we dat ook weer eens doen voor de dieren.
Zoals je kon zien in dat filmpje aan het begin van het topic, had het CDA een motie ingediend die mede werd gesteund door de VVD om dit probleem op een Europese schaal te benaderen. Dit is in feite al vooruitstrevend nietwaar?

En er mag best gekeken worden naar alternatieven, maar positioneer dit probleem niet als té belangrijk, want dat is het niet.
  maandag 23 oktober 2006 @ 11:12:19 #62
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42912205
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 01:10 schreef WeirdMicky het volgende:
Elke partij is populistisch, maar zoals je wellicht in dat filmpje zag in het begin van het topic...de lijsttrekker van de PvdD gebruikt constant oppervlakkige populaire demagogische denkbeelden (lees: populisme) t.a.v. dieren. Het dierenleed lijkt verschrikkelijker dan ooit.
Geef eens een voorbeeld...
quote:
Het CDA wordt afgeschilderd als extreem dieronvriendelijk. Nee, ze hebben simpelweg andere (meer belangrijke) prioriteiten. Maar i.p.v. naar het geheel te kijken, wordt constant het dierenonderwerp aangehaald alszijnde het belangrijkste dat er is. Plus dat dit kabinet niet extreem dieronvriendelijk was, zo wordt het enkel gepositioneerd.
Het CDA is ook erg dieronvriendelijk.
quote:
Een ander voorbeeld zijn nertsenfokkerijen. Je kan steen en been klagen dat dat in Nederland aan de orde is, maar je kan ook bedenken dat als Nederland het niet doet, een ander land het wel doet. In dat opzicht hebben wij nu controle over het probleem en kunnen we er invloed op uitoefenen. Als we blindelings alles afschaffen, verliezen we ook automatisch de controlefunctie, die juist in staat stelt dat de dieren in betere leefomstandigheden terecht komen. Maar deze nuance komt uiteraard niet aan de orde. Het onmenselijke en dus dieronvriendelijke is het enige dat telt. Alles moet ervoor wijken en dat vind ik niet realistisch en wenselijk.
Weet je dat een NL verbod een groot effect kan hebben? Nederland is groot exporteur. Plus dat als we stoppen de markt het zeker even moeilijk krijgt. Maar je moet ook doorgaan en in Europa een verbod krijgen. Dan word de afzet markt steeds kleiner en kleiner. Dan krijg je misschien alleen nog bont in Rusland e.d., alleen daar komen ook steeds meer protesten tegen bont, dus op een gegeven moment zal het daar ook minder acceptabel worden.

Dat wij het maar moeten doen, omdat we iets meer regels hebben, dat is onzin. Wij moeten naar mijn mening laten zien dat we tegen iets zijn en dat gewoon verbieden. Moeten we dan op een gegeven moment ook maar andere niet-door-de-beugel-kunnende dingen hier introduceren, zodat we het kunnen beheren met wat regels? Dat gaat niet werken. Sommige dingen zijn ethisch niet goed te keuren en zeker met bont is meerderheid tegen bont.. waarom niet als land laten zien waar we voor staan?
pi_42916787
Nutteloze partij...

Een beetje druk maken om een koe en een schaap.

Maar waarom niet om de mier, de wesp, de vlieg enz. enz. ?? Omdat ze die zelf ook doodtrappen misschien? Of zijn dat minderwaardige dieren?

Wat is de definitie van een dier waar deze partij voor op wil komen?
pi_42916866
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 11:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn ethisch niet goed te keuren en zeker met bont is meerderheid tegen bont.. waarom niet als land laten zien waar we voor staan?
Volgens jouw ethiek. Een minderheid geniet nog steeds van bont en daar hebben ze wat mij betreft alle recht op.
pi_42916896
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:51 schreef Sybesma het volgende:
Nutteloze partij...

Maar waarom niet om de mier, de wesp, de vlieg enz. enz. ?? Omdat ze die zelf ook doodtrappen misschien? Of zijn dat minderwaardige dieren?

De aaibaarheidsfactor.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:56:31 #66
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42916966
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:51 schreef Sybesma het volgende:
Nutteloze partij...

VVD is dan ook een nutteloze partij, beetje druk maken om Nederlanders. Maar waarom dan niet om Amerikanen, brazilianen, Japanners, Ghanezen, Nepalezen etc? of zijn dat minderwaardige mensen?
pi_42917571
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

VVD is dan ook een nutteloze partij, beetje druk maken om Nederlanders. Maar waarom dan niet om Amerikanen, brazilianen, Japanners, Ghanezen, Nepalezen etc? of zijn dat minderwaardige mensen?
Zeer zwakke drogredenering. Een politieke partij behartigt de belangen van de burgers van een staat. Andere staten hebben weer hun eigen stelsel. Verder wordt er genoeg internationale politiek bedreven om te stellen dat politieke partijen wel geven om andere staten en mensen. Niks minderwaardig dus.
pi_42917627
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 11:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld...
Elk voorbeeld dat ze aanhaalde en waarmee ze het CDA (vals) bejegende.
quote:
Het CDA is ook erg dieronvriendelijk.
Geef maar een voorbeeld of liefst voorbeelden waaruit dit blijkt. Ook met enige nuancering t.a.v. andere partijen of kabinetten als het even kan.
quote:
Weet je dat een NL verbod een groot effect kan hebben? Nederland is groot exporteur. Plus dat als we stoppen de markt het zeker even moeilijk krijgt. Maar je moet ook doorgaan en in Europa een verbod krijgen. Dan word de afzet markt steeds kleiner en kleiner. Dan krijg je misschien alleen nog bont in Rusland e.d., alleen daar komen ook steeds meer protesten tegen bont, dus op een gegeven moment zal het daar ook minder acceptabel worden.

Dat wij het maar moeten doen, omdat we iets meer regels hebben, dat is onzin. Wij moeten naar mijn mening laten zien dat we tegen iets zijn en dat gewoon verbieden. Moeten we dan op een gegeven moment ook maar andere niet-door-de-beugel-kunnende dingen hier introduceren, zodat we het kunnen beheren met wat regels? Dat gaat niet werken. Sommige dingen zijn ethisch niet goed te keuren en zeker met bont is meerderheid tegen bont.. waarom niet als land laten zien waar we voor staan?
Ik ben dus van mening ben dat wij niet een dergelijke invloed hebben op de rest van de wereld. Beleid stemt zich ook af op de belangen van de mensen die werken in die sector, dus het zal niet van de 1 op de andere dag worden afgeschaft. De wereldmarkt zal daarom niet tot nauwelijks last hebben van ons verbod.

Verder vergeet je nog een ander zeer belangrijk onderdeel. Waarom is destijds niet overgegaan tot afschaffing van nertsenfokkerijen? Behalve dat zelfbehoud beter is dan het overhevelen naar bijv. Rusland, is het nog belangrijker dat het onwenselijk is dat we dierenactivisten macht geven. Door nertsenfokkerijen af te schaffen, kunnen we op allerlei andere facetten van dierenhouderijen problematiek verwachten. Omdat nertsenfokkerijen afgeschaft dienden te worden vanwege morele en niet praktische zaken, kan men teveel problemen verwachten bij andere dieren-issues. Wanneer is immers iets moreel gezien niet goed? Bij elk onderwerp over dieren zou een dergelijke wet als leidraad gebruikt kunnen worden, met alle gevolgen van dien.

Dit zal jij waarschijnlijk als iets positiefs zien, maar een overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking eet (bewust) vlees en is niet van plan dit anders te doen. Dit is dus de geldende norm.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:21:08 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42917729
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:16 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Zeer zwakke drogredenering. Een politieke partij behartigt de belangen van de burgers van een staat. Andere staten hebben weer hun eigen stelsel. Verder wordt er genoeg internationale politiek bedreven om te stellen dat politieke partijen wel geven om andere staten en mensen. Niks minderwaardig dus.
Oh? Verdedigt elke partij de belangen van álle burgers? Ik betwijfel het. Dus niks drogredenering, het is net zo geldig dat een partij niet opkomt voor wespen maar wel voor koeien (dat argument is net zo'n grote drogredenering trouwens, alsof je alleen voor het een mag opkomen als je het ook voor het ander doet...), als dat een politieke partij niet opkomt voor de belangen van de ene groep maar wel voor de ander. En jaja, in naam komen de partijen voor iedereen op, maar het is toch wel duidelijk dat de VVD vooral voor de rijkere opkomt en de SP voor de arbeiders etc.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:22:16 #70
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42917772
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:17 schreef WeirdMicky het volgende:

Dit zal jij waarschijnlijk als iets positiefs zien, maar een overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking eet (bewust) vlees en is niet van plan dit anders te doen. Dit is dus de geldende norm.
Dus omdat iets de geldende norm is mag niet geprobeerd worden het te veranderen?
pi_42918012
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:21 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh? Verdedigt elke partij de belangen van álle burgers? Ik betwijfel het. Dus niks drogredenering, het is net zo geldig dat een partij niet opkomt voor wespen maar wel voor koeien (dat argument is net zo'n grote drogredenering trouwens, alsof je alleen voor het een mag opkomen als je het ook voor het ander doet...), als dat een politieke partij niet opkomt voor de belangen van de ene groep maar wel voor de ander. En jaja, in naam komen de partijen voor iedereen op, maar het is toch wel duidelijk dat de VVD vooral voor de rijkere opkomt en de SP voor de arbeiders etc.
Jawel, het is een drogredenering. Een partij heeft bestaansrecht door de mensen die op die partij stemmen. Dat is iets heel anders dan koeien of wespen. Verder is het stereotype beeld voor het volk dat de VVD enkel goed is voor de rijken en de SP goed is voor de arbeiders. Zo ongenuanceerd is het gelukkig niet. De belangen van alle burgers worden behartigd. Verder is een democratie overigens niet ideaal. Dat zie je maar weer door dit soort one-issue partijen.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dus omdat iets de geldende norm is mag niet geprobeerd worden het te veranderen?
Stel: 98% van de Nederlandse bevolking eet vlees. Het grootste deel kiest bewust voor goedkoop vlees en niet voor biologisch vlees. Dan is het bepalen van de norm voor 98 % van de bevolking een eng soort macht. Ook wel derde vorm van macht (door Lukes). Snap je het dillemma?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:00:23 #72
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42922655
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Elk voorbeeld dat ze aanhaalde en waarmee ze het CDA (vals) bejegende.
Is niet populistisch.
quote:
Geef maar een voorbeeld of liefst voorbeelden waaruit dit blijkt. Ook met enige nuancering t.a.v. andere partijen of kabinetten als het even kan.
O.a. dat ze nertsenfokverbod terugdraaien. Iets wat al min of meer vast stond dat er ging komen. Echter CDA heeft daarop gewonnen... en het is teruggedraaid. Veerman wil dierenwelzijnswet omvormen/weggooien (dit na 20 jaar inzet en kracht om de gwwd er te krijgen). Men wil het Dieren & dierlijke producten noemen. Heb gisteren gehoord dat ze het nu niet doorrammen voor de verkiezingen en het voorlopig van de baan is, dat is wel goed. Het verbod op legbatterijkooien is teruggedraaid. Aangekondigde verbod tegen couperen van staarten is teruggedraaid... tegen advies van dierenartsen in.Nou ja genoeg dingen dus te vinden.
quote:
Verder vergeet je nog een ander zeer belangrijk onderdeel. Waarom is destijds niet overgegaan tot afschaffing van nertsenfokkerijen?
Door het CDA, LPF e.a.
quote:
Het punt is dat we in een democratie horen te leven. En je mag niet zomaar gaan negeren wat de meerderheid vind. Meerderheid geeft aan dat bont niet kan. Waarom dan nertsenfokverbod van tafel vegen? Omdat het geld oplevert dus.. tientallen miljoenen aan belastingen.
Eigen belang moet niet altijd boven dieren gaan. Wanneer er een democratische meerderheid is binnen de samenleving moet naar mijn mening de politiek ook staan voor de wens van het volk. Natuurlijk moeten belangen afgewogen worden, maar dit verbod zou er gaan komen echter vonden de partijen die de belangen van die nertsenfokkers verdedigen het belangrijker om hun eigen mensjes te plezieren.
pi_42924910
Allereerst. Je selecteert enkele zinnen uit mijn stuk en gaat daarbij voorbij aan mijn punt. Ik zal daarom in herhaling vallen, omdat je de consequenties van bepaald beleid niet volledig begrijpt.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:00 schreef TechXP het volgende:

[..]

Is niet populistisch.
Jawel. Haar demagogische betoogtrant t.o.v. het CDA kenmerkte zich op basis van populaire (morele) en oppervlakkige standpunten zonder relativeren van het huidige beleid. Negatief over beleid klagen is geen kunst aan, passend beleid daarop toepassen niet.

po·pu·lis·me (het ~)
1 populaire, oppervlakkige, enigszins demagogische betoogtrant
quote:
O.a. dat ze nertsenfokverbod terugdraaien. Iets wat al min of meer vast stond dat er ging komen. Echter CDA heeft daarop gewonnen... en het is teruggedraaid. Veerman wil dierenwelzijnswet omvormen/weggooien (dit na 20 jaar inzet en kracht om de gwwd er te krijgen). Men wil het Dieren & dierlijke producten noemen. Heb gisteren gehoord dat ze het nu niet doorrammen voor de verkiezingen en het voorlopig van de baan is, dat is wel goed. Het verbod op legbatterijkooien is teruggedraaid. Aangekondigde verbod tegen couperen van staarten is teruggedraaid... tegen advies van dierenartsen in.Nou ja genoeg dingen dus te vinden.
Daarop zei ik dus het volgende:
quote:
Verder vergeet je nog een ander zeer belangrijk onderdeel. Waarom is destijds niet overgegaan tot afschaffing van nertsenfokkerijen? Behalve dat zelfbehoud beter is dan het overhevelen naar bijv. Rusland, is het nog belangrijker dat het onwenselijk is dat we dierenactivisten macht geven. Door nertsenfokkerijen af te schaffen, kunnen we op allerlei andere facetten van dierenhouderijen problematiek verwachten. Omdat nertsenfokkerijen afgeschaft dienden te worden vanwege morele en niet praktische zaken, kan men teveel problemen verwachten bij andere dieren-issues. Wanneer is immers iets moreel gezien niet goed? Bij elk onderwerp over dieren zou een dergelijke wet als leidraad gebruikt kunnen worden, met alle gevolgen van dien.
Dus het simpele antwoord wat je hier geeft is niet het antwoord op mijn vraag:
quote:
Door het CDA, LPF e.a.
Deze partijen hebben ook redenen om niet tot verbod over te gaan. En deze redenen zijn gelukkig niet die paar miljoen belasting, wat relatief een erg klein bedrag is. Verder kom je eenzijdig op voor de belangen van het dier, maar niet die van de boeren. Ook niet onbelangrijk, zeker niet gezien de Europese samenwerking.
quote:
Het punt is dat we in een democratie horen te leven. En je mag niet zomaar gaan negeren wat de meerderheid vind. Meerderheid geeft aan dat bont niet kan. Waarom dan nertsenfokverbod van tafel vegen? Omdat het geld oplevert dus.. tientallen miljoenen aan belastingen.
Eigen belang moet niet altijd boven dieren gaan. Wanneer er een democratische meerderheid is binnen de samenleving moet naar mijn mening de politiek ook staan voor de wens van het volk. Natuurlijk moeten belangen afgewogen worden, maar dit verbod zou er gaan komen echter vonden de partijen die de belangen van die nertsenfokkers verdedigen het belangrijker om hun eigen mensjes te plezieren.
Een democratie is niet hetzelfde als: wat de meerderheid vindt, moet gebeuren. Een meerderheid is dan wel tegen bont, maar wat is het alternatief? Dieren-socialisme tot aan de grens? Vinden mensen dit een concrete oplossing voor de wereldwijde problematiek t.a.v. dieren?

Een veel belangrijker onderwerp is bijvoorbeeld armoede. Iedereen is tegen armoede, maar slechts een klein deel is voor meer ontwikkelingshulp, meer internationale vredesmissies en het openstellen van de grenzen. Hopelijk zie je het dillemma in.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:18:27 #74
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42934627
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:05 schreef WeirdMicky het volgende:
Allereerst. Je selecteert enkele zinnen uit mijn stuk en gaat daarbij voorbij aan mijn punt. Ik zal daarom in herhaling vallen, omdat je de consequenties van bepaald beleid niet volledig begrijpt.
Ik heb niet constant tijd om op alles te reageren, dus selecteer ik wel dingen eruit waar ik op dat moment op reageern.
quote:
Jawel. Haar demagogische betoogtrant t.o.v. het CDA kenmerkte zich op basis van populaire (morele) en oppervlakkige standpunten zonder relativeren van het huidige beleid. Negatief over beleid klagen is geen kunst aan, passend beleid daarop toepassen niet.

po·pu·lis·me (het ~)
1 populaire, oppervlakkige, enigszins demagogische betoogtrant
Klinkt heel intessant je zin... maar komt er op neer dat het je mening is.
quote:
Daarop zei ik dus het volgende:
Je hebt de instelling dat belangen van groepen altijd voor moeten gaan. Naar mijn mening verkeerd.
Overigens geef je 'dieractivisten' door zo een besluit niet perse hun zin en zet je niet de poort open naar de rest. Het besluit tot het sluiten van nertsenfarms komt dan door een positieve ontwikkeling in de houding waarop men met dieren om gaat en ons ethisch besef. Juist door de bewustwording zullen wij dingen veranderen. Homo-huwelijk enzo zijn er ook door deze bewustwordingsprocessen er gekomen. Het is daarom totaal niet gek dat ook t.o.v. het dier stappen genomen worden van wat wel of niet kan. Gevechten tussen dieren (hanengevechten etc.) dat zullen we hier ook niet ok vinden. En de dierenwelzijnswet is door een zelfde bewustwording er gekomen. De 'taak' van dierenactivisten is om onderwerpen ter sprake te brengen, het draagvlak te vergroten en het bewustwordingsproces bevorderen.

Jij bent lijkt me bang dat straks ook andere takken van de industrie afschaft vanwege dat bewustwordingsproces. Tuurlijk kan dat gebeuren, maar dat kan alleen wanneer het draagvlak daarvoor hoog is. Je kan moeilijk ontkennen dat 90% van de mensen tegen bont is. Dat men het niet nuttig vind en dat men het afgeschaft graag zou zien. Als dat met andere takken van de industrie zou gebeuren is niet uit te sluiten dat men dan ergens afschaffing zou zien.
quote:
Deze partijen hebben ook redenen om niet tot verbod over te gaan. En deze redenen zijn gelukkig niet die paar miljoen belasting, wat relatief een erg klein bedrag is. Verder kom je eenzijdig op voor de belangen van het dier, maar niet die van de boeren. Ook niet onbelangrijk, zeker niet gezien de Europese samenwerking.
Die redenen liggen in dat die partijen de belangen behartigen van die nertsenfokkers. Die vertegenwoordigd zijn in de partijen. Overigens zijn er ook CDA/VVD mensen (lokale bestuurders) die tegen bont zijn.
quote:
Een democratie is niet hetzelfde als: wat de meerderheid vindt, moet gebeuren. Een meerderheid is dan wel tegen bont, maar wat is het alternatief? Dieren-socialisme tot aan de grens? Vinden mensen dit een concrete oplossing voor de wereldwijde problematiek t.a.v. dieren?
Tuurlijk, maar dat betekent niet dat de grote mannen in Den Haag daarom maar compleet het volk mogen en kunnen negeren. Ze zijn de beleidsmakers, maar moeten zeker wel luisteren naar het volk.
En zeker met zo een beladen onderwerp, waarin levende wezens spelen die kunnen lijden, mag vind ik de regering niet zomaar doen alsof het geen waarde heeft.
quote:
Een veel belangrijker onderwerp is bijvoorbeeld armoede. Iedereen is tegen armoede, maar slechts een klein deel is voor meer ontwikkelingshulp, meer internationale vredesmissies en het openstellen van de grenzen. Hopelijk zie je het dillemma in.
Armoede heeft te maken met onze instelling t.o.v. onze omgeving. Zolang wij mensenrechten, dierenrechten en natuur&milieu negeren zullen wij niet de problemen en de oplossingen goed zien.
Ons handelen heeft impact, elk stuk kleding dat we kopen, elk stuk vlees wat 'we' eten, elk stuk fruit wat we consumeren, elke rit met de auto die we maken, elk aandeel wat we kopen, etc.
Wij, de nederlanders, kijken vrij weinig naar wat ons handelen betekent voor anderen.

Ik denk juist dat we wanneer we oog krijgen voor de armen, de zwaksten uit onze samenleving, dat we meer oog krijgen voor het andere. Omdat ik ook in de hoek zit met mensen die opkomen voor dieren kan ik juist goed zien dat er een verschil zit in denkwijze. Zo constateer ik dat wie aan de dieren denkt, dat die ook veel meer oog hebben voor de medemens. Denk aan het kopen van fair trade producten e.d. , terwijl de 'gewone' mens daar veel minder in verhouding om denkt. Een opvallend details.

Overigens vind ik dat ontwikkelingshulp soms verkeerd gaat. Geld wat naar landen gaat die verkeerd terecht komt. We moeten goed nadenken, want veel corruptie heerst er.
En ik haat echt het zijlijn kijken wat men doet. Constant maar weer dreigen met sancties etc., maar verders niets doen terwijl er min of meer een genocide plaats vind. Hoogstens wat tentjes aan de grensen voor de vluchtelingen. Ik vind dat slecht gedacht. Niet dat ik voor gewelddadig ingrijpen ben, want ik hou niet van geweld. Maar hoe vaak en hoe lang moeten we mensenslachtingen en mensenrechtenschendingen tollereren?
pi_42935795
Op zich heb ik wel respect voor hetgeen ze wat dierenrechten betreft willen bereiken, maar waarom moet het verder zo links?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:06:48 #76
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42936362
Links en rechts waren het redelijk eens tijdens afgelopen partijcongres hoor. Dus zo 'links' is het niet. Het is denk goed gevallen in bijde kanten zeg maar.
pi_42996055
Ik heb het allemaal niet doorgelezen, maar ik ga er dus vanuit dat deze partij de rechten van dieren in de (grond)wet wil hebben? Zo niet, beschouw dit dan als niet gepost.

Hoe willen ze dit controleren en wat voor straffen hiervoor geven e.d.?

Ik bedoel, dieren kunnen niet praten, wie moet wie dan aangeven? Moeten hier weer zeker speciale mensen voor in dienst worden genomen (sowieso al, politie e.d.). Hoeveel gaat dit dan wel niet kosten, waar wordt dit op bezuinigd, waar komt het geld vandaan?
jammer
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:51:18 #78
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_42997827
Ik hoop dat ze geen zetels krijgen
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:36:11 #79
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42999021
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:41 schreef Otto215 het volgende:
Ik heb het allemaal niet doorgelezen, maar ik ga er dus vanuit dat deze partij de rechten van dieren in de (grond)wet wil hebben?
JA

Opname in de grondwet is ook een erkenning van regering dat de samenleving en de mensen dieren goed moeten behandelen en dat er niet zomaar met uitzonderingetjes gegooid kan worde om iets toch te doen met dieren.
Plus dat het de basisrechten van een dier erkent en dat zijn gewoon aantal punten waar opgelet moet worden en wat standaard moet zijn om het welzijn te toetsen:
zoiets:
1. vrij van dorst, honger en onjuiste voeding;
2. vrij van fysiek en thermaal ongerief;
3. vrij van pijn, verwonding en ziektes;
4. vrij van angst en chronische stress;
5. vrij om hun natuurlijke gedrag te vertonen.

Het gaat om het goed behandelen van de dieren. Hoe je dat controleert. Je moet natuurlijk realistisch zijn dat je niet elk dierenleed kan constateren enzo. Maar door de rechten in de grondwet op te nemen kan je het wel efficienter en beter aanpakken. De instanties zijn meer verplicht om dan wat er aan te doen. Net als dat de regering niet zomaar 1-2-3 de grondwet weer zou kunnen wijzigen.

Wat mij betreft moet de AID gewoon weggaan en opgaan in een speciale taskforce van de politie. Een soort animal police. Geld van AID kan daarin gepompt worden. Doordat het bij de politie ligt kan men ook efficienter samenwerken met andere afdelingen. Bijvoorbeeld met de afdeling die gaat over huiselijk geweld. Zoals duidelijk is geworden zou je door vroegtijdige dierenmishandeling mishandeling binnen een gezin kunnen voorkomen of snel kunnen constateren. Samenwerking van politie met ook andere instanties en groepen, zoals dierenartsen/dierenbescherming is dan ook zeer gewenst.
Ook zijn seriemoordernaars vaak personen die dieren verminken. Zie de beul van Twente als voorbeeld.

Een ander punt. Zoals vorig jaar in een rapport/artikel ter sprake kwam. Terroristen financieren hun cellen niet alleen maar met drugs enzo. Maar ook met illegale dierenhandel. Door dierenhandel aan te pakken (Nederland is een grote in de dierenhandel in de wereld.. groot doorvoerland) kan je min of meer helpen terrorisme te bestrijden. Nu doet NL niet zoveel tegen die dierenhandel.

En door die zaken te combineren besteed je geld ten eerste efficient plus dat je daarmee dieren en mensen helpt.

Verder kan je geld halen uit belastingen op dieren. Bijvoorbeeld op die dieren die nu een paar euro kosten... prijs word met belasting hoger en daarmee beperk je ook nog eens de impulsaankopen => scheelt dierenleed.
En uit belastingen uit de sectoren die nu erg dieronvriendelijk bezig zijn (bioindustrie) kan je geld halen. En de producten daaruit duurder maken, omdat die eigenlijk ook veel duurder toch horen te zijn. Daarmee zal wellicht bioindustrievlees wat duurder worden, waardoor verschil met biologisch vlees weer minder wordt en men meer dat gaan komen etc.

Genoeg dingen te bedenken Wat de officiele PvdD-gedachte erover is weet ik niet. Dit is mijn gedachte erover

--------------

Overigens de PvdD nu bijna 2 zetels in de Politieke Barometer peiling Super!
Ben weer helemaal blij vandaag!

[ Bericht 1% gewijzigd door TechXP op 27-10-2006 23:44:12 ]
pi_43005614
Ik hoorde van een collega dat ze ok op de PvdD gaat stemmen, hoor er steeds meer mensen over.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:21:02 #81
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43006507
Erg super!
pi_43014519
Zolang er in Nederland geoordeeld wordt over het leven van mensen (abortus, euthanasie) liggen mijn prioriteiten bij die kwestie. Zodra dat is opgelost kunnen we eens gaan kijken naar dieren.

Mocht PvdD tegen abortus en euthanasie campagne gaan voeren, dan hebben ze kans op mijn stem.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:08:13 #83
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43015311
Persoonlijk ben ik geen voorstander van levensbeeindiging (abortus en euthanasie), maar vind diegene die daar zo erg mee bezig zijn erg hypocriet altijd. Vaak mensen met een christelijke achtergrond die streng tegen abortus enzo zijn, maar ondertussen denken ze totaal niet aan hun medemens en consumeren ze er net zo op los als welk ander ook. En boeien dat er mensenrechten geschonden worden in diverse landen waar ze hun producten vandaan hebben en waar zelfs mensen vermoord voor zijn.. nee dat boeit ze dan weer niets, want daar willen ze niet over nadenken.
pi_43015694
Wat er in andere landen gebeurt is niet onze zaak. Het gaat er bij de verkiezingen om om wat er in Nederland gebeurt. Ik vind mensenlevens belangrijk, jij vindt dierenwelzijn belangrijk. Daar kun je voor stemmen.

Vraagje: Wat heeft denken aan de medemens met consumeren te maken?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:30:26 #85
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43015825
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:23 schreef FonsvdB het volgende:
Wat er in andere landen gebeurt is niet onze zaak. Het gaat er bij de verkiezingen om om wat er in Nederland gebeurt. Ik vind mensenlevens belangrijk, jij vindt dierenwelzijn belangrijk. Daar kun je voor stemmen.
Niet alleen. Je stemt bij landelijke verkiezingen toch ook voor het beleid van buitenlandse zaken.
Daarnaast importeren we enorm veel net als exporteren, dus landgrenzen betekenen niet dat het daar op houdt met infovoorzieningen om een beleid in eigen land daarvoor te bepalen.

Ik vind mens en dier belangrijk. Daarom stem ik juist op de PvdD. Ik stem nl. niet graag op partijen die vooral met eigen belang bezig zijn.
quote:
Vraagje: Wat heeft denken aan de medemens met consumeren te maken?
Producten die door kinderarbeid of door werkers word gemaakt in enorme slechte omstandigheden. Arbeiders die lange tijd niet betaald krijgen en hoogstens een banaan om te kunnen leven, maar wel door moeten werken. En bij kritiek gewoon 'verdwijnen'.
En de mensen die van hun land (met harde hand) gedreven worden door grote multinationals omdat het vee ook veevoer nodig heeft. En om dat veevoer te verbouwen, om het daarna te exporteren naar europa, is er wel land nodig. En dan worden vele regenwoudbossen platgelegd alsmede dat inheemse stammen verdreven worden en hun land onteigend.
Ook kan het gif e.d. wat men gebruikt bij gewassen enzo ook in drinkwater terecht komen etc. Dus als men niet een bewust beleid voert kan ook gezondheid van vele mensen in gevaar komen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:03:12 #86
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43016569
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:33 schreef FonsvdB het volgende:
Zolang er in Nederland geoordeeld wordt over het leven van mensen (abortus, euthanasie) liggen mijn prioriteiten bij die kwestie. Zodra dat is opgelost kunnen we eens gaan kijken naar dieren.

Mocht PvdD tegen abortus en euthanasie campagne gaan voeren, dan hebben ze kans op mijn stem.
De hypocriet zelfde ben je dus. Jij oordeelt net zo goed over mensenlevens door ze te willen verbieden te sterven als ze dat zelf willen. Pot verwijt de ketel enzo.
pi_43016723
Dat je denkt aan de medemens ver buiten Nederland is erg nobel, maar ik vind dat wel erg ver van onze landelijke verkiezingen afstaan. Ik denk dat je dat beleid beter kunt beinvloeden via een natuurbeschermingsbeweging of mensenrechtenorganisatie dan via landelijke verkiezingen.

Ik zie daardoor nog steeds niet wat de link is tussen denken aan de medemens en het consumeergedrag van mensen in Nederland. En los daarvan, het consumeergedrag van christelijke mensen. Dat mensen totaal niet aan hun medemens zouden denken vind ik nogal een zwaar verwijt.
pi_43016780
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:03 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De hypocriet zelfde ben je dus. Jij oordeelt net zo goed over mensenlevens door ze te willen verbieden te sterven als ze dat zelf willen. Pot verwijt de ketel enzo.
Ik oordeel niet over mensenlevens, dat zijn alleen degenen die willen dat mensen sterven. Inclusief degenen die zichzelf het leven willen ontnemen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:15:15 #89
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43016887
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:11 schreef FonsvdB het volgende:

[..]

Ik oordeel niet over mensenlevens, dat zijn alleen degenen die willen dat mensen sterven. Inclusief degenen die zichzelf het leven willen ontnemen.
Je oordeelt wel. je vindt dat mensen niet het recht mogen hebben te sterven als ze zelf willen. Je veroordeelt ze dus tot leven, ook al is het tegen hun eigen wil in. Ik vind dat nog vele malen erger dan mensen de keuze geven te sterven of te leven. Wie ben jij tenslotte om te mogen beslissen dat mensen moeten leven?
pi_43017259
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je oordeelt wel. je vindt dat mensen niet het recht mogen hebben te sterven als ze zelf willen. Je veroordeelt ze dus tot leven, ook al is het tegen hun eigen wil in. Ik vind dat nog vele malen erger dan mensen de keuze geven te sterven of te leven. Wie ben jij tenslotte om te mogen beslissen dat mensen moeten leven?
Ieder mens heeft het recht op leven. Ieder mens heeft het recht om te sterven. Niemand heeft het recht om over het leven van anderen te oordelen. En met oordelen over je eigen leven met als doel het te beeindigen bedreig je ook het leven van anderen (je kunt anderen daar immers mee aanzetten hetzelfde te doen, het zou ook aangeven dat het normaal cq wenselijk is om te doen). Het is dus wenselijk om dat te ontmoedigen. Mensen hebben dan niet het recht te mogen sterven als ze dat zelf willen.
En leven is geen veroordeling die van mij komt. Dat is je door iets anders gegeven. Wat dat iets is, laat ik even hierbuiten.

Mijn excuses aan TechXP voor het off-topic gaan.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:25:13 #91
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43018849
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:09 schreef FonsvdB het volgende:
Dat je denkt aan de medemens ver buiten Nederland is erg nobel, maar ik vind dat wel erg ver van onze landelijke verkiezingen afstaan. Ik denk dat je dat beleid beter kunt beinvloeden via een natuurbeschermingsbeweging of mensenrechtenorganisatie dan via landelijke verkiezingen.
Ik heb het niet zozeer over landelijke verkiezingen. Staat er helemaal los van. Het gaat om dat je jij en vele andere vooral aan zichzelf denken en juist niet aan de medemens. Wanneer de maatschappij zelfs aan dieren goed denkt, dan zijn ze ook bewuster van het mensenleed. Juist verandering van maatschappij alsmede een politieke bewustzijnsbevordering kan zorgen voor goed zijn voor mens, dier en natuur en milieu.
quote:
Ik zie daardoor nog steeds niet wat de link is tussen denken aan de medemens en het consumeergedrag van mensen in Nederland. En los daarvan, het consumeergedrag van christelijke mensen. Dat mensen totaal niet aan hun medemens zouden denken vind ik nogal een zwaar verwijt.
Waarom wil je het alleen bekijken in NL. Jouw impact is niet alleen in NL. Voel je je niet meer verantwoordelijk als jouw handelen iets ergs veroorzaakt in andere landen?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:27:07 #92
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43018906
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 20:30 schreef FonsvdB het volgende:
Ieder mens heeft het recht op leven. Ieder mens heeft het recht om te sterven. Niemand heeft het recht om over het leven van anderen te oordelen. En met oordelen over je eigen leven met als doel het te beeindigen bedreig je ook het leven van anderen.
Wat bedoel je met de laatste zin? Het eerste stuk lijkt een beetje pro-choice, maar het laatste zwakt dat af. Als iemand ongenezelijk ziek is en wilt graag niet wachten tot zijn dood.. als die persoon de keuze heeft om te bepalen om het te beeindigen, dan is dat toch op zich niet verkeerd?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:27:54 #93
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43018934
Maar misschien gaan we idd wat te offtopic ben ik bang.. denk dat er al heel wat euthanasie en abortus topics te vinden zijn.
pi_43019530
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:25 schreef TechXP het volgende:

[..]Ik heb het niet zozeer over landelijke verkiezingen. Staat er helemaal los van. Het gaat om dat je jij en vele andere vooral aan zichzelf denken en juist niet aan de medemens. Wanneer de maatschappij zelfs aan dieren goed denkt, dan zijn ze ook bewuster van het mensenleed. Juist verandering van maatschappij alsmede een politieke bewustzijnsbevordering kan zorgen voor goed zijn voor mens, dier en natuur en milieu.
[..]

Waarom wil je het alleen bekijken in NL. Jouw impact is niet alleen in NL. Voel je je niet meer verantwoordelijk als jouw handelen iets ergs veroorzaakt in andere landen?
Hmm, dat klinkt als een drogreden: "laten we goed doen voor dieren, dan denken we daarna vanzelf goed voor mensen". Ik denk dat je beter je energie in het omgekeerde kunt steken en goed doen voor mensen, dan kunnen de mensen daarna vanzelf goed doen voor dieren.

Tweede keer trouwens dat je me verwijt vooral aan mezelf te denken. Wellicht dat je dat eens kunt toelichten? Ik ben benieuwd.

De stem die ik geef aan een partij maakt mij niet verantwoordelijk als er in het buitenland nare dingen gebeuren, tenzij de partij waar ik op stem in z'n verkiezingsprogramma heeft staan dat ze bepaalde zaken willen gaan aanpakken m.b.t. het buitenland.
pi_43020718
Wat een belachelijk iets. Vooral dat mens (Thieme), we zijn zeker even vergeten dat door haar activistische toedoen veel nertzen zijn doodgegaan.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:03:21 #96
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43021502
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 21:50 schreef FonsvdB het volgende:
Hmm, dat klinkt als een drogreden: "laten we goed doen voor dieren, dan denken we daarna vanzelf goed voor mensen". Ik denk dat je beter je energie in het omgekeerde kunt steken en goed doen voor mensen, dan kunnen de mensen daarna vanzelf goed doen voor dieren.
Nee, ik heb het hier eerder al uitgelegd. Het gaat niet over 1 richtingsverkeer. Zoals ik eerder al aangaf zijn vanuit mensenrechtenbewegingen, feministische stromingen e.d. mensen opgestaan die voor dieren opkwamen. Het is geen toeval dat prominente figuren uit die stromingen voor dieren zijn gaan opkomen. En hetzelfde de andere kant op. Dierenbeschermingsinstanties die voor kinderen opkwamen. Etc. Zie eerder bericht.
quote:
Tweede keer trouwens dat je me verwijt vooral aan mezelf te denken. Wellicht dat je dat eens kunt toelichten? Ik ben benieuwd.
Het gaat me om het algemeen. Dat men vooral aan eigen situaties denkt, maar dat men zelf geen aanpassingen in levensstijl gaan doen als dat te grote impact heeft op mens, dier en milieu. Zelfs de medemens is voor velen niets bijzonders. Zie de voorbeelden die ik gaf.
quote:
De stem die ik geef aan een partij maakt mij niet verantwoordelijk als er in het buitenland nare dingen gebeuren, tenzij de partij waar ik op stem in z'n verkiezingsprogramma heeft staan dat ze bepaalde zaken willen gaan aanpakken m.b.t. het buitenland.
Nee, het gaat niet om de stem. Het gaat om jouw handelen. Wat jij doet, wat jij koopt en eet kan een grote impact hebben op de levens van andere (wezens) en de natuur. Dat maakt jouw en iedereen (zelfs mij) toch zeker wel verantwoordelijk voor de situatie.

Via jezelf en ook via de politiek kan je dingen veranderen. Zoals bijvoorbeeld een importverbod op fout hout, niet duurzaam veevoer, import verbod op bont, etc.
Dat is wat op landelijk niveau in de politiek kan gebeuren.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:04:41 #97
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43021534
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 22:33 schreef Airelle het volgende:
Wat een belachelijk iets. Vooral dat mens (Thieme), we zijn zeker even vergeten dat door haar activistische toedoen veel nertzen zijn doodgegaan.
Beste Airelle, hoe bedoel je? Oh laat me raden... je denkt dat Marianne allemaal nertsen heeft zitten vrijlaten vroeger? Klopt dus niet.. naar mijn weten vind ze zulke acties ook niet ok.
pi_43021572
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 23:04 schreef TechXP het volgende:

[..]

Beste Airelle, hoe bedoel je? Oh laat me raden... je denkt dat Marianne allemaal nertsen heeft zitten vrijlaten vroeger? Klopt dus niet.. naar mijn weten vind ze zulke acties ook niet ok.
En hoe weet jij dat? Dat heeft ze wel gedaan en die beestjes zijn allemaal dood. Dit is trouwens één dingetje, ik vond bijv. haar optreden in Rondom Tien nou ook niet echt geweldig. Ze snapt blijkbaar nog niet helemaal wat er in het buitenland gebeurd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Airelle op 28-10-2006 23:14:41 ]
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:28:06 #99
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43022199
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 23:06 schreef Airelle het volgende:
En hoe weet jij dat?
Kom jij maar gewoon met de bewijzen, want jij beschuldigd haar.
quote:
Dat heeft ze wel gedaan en die beestjes zijn allemaal dood. Dit is trouwens één dingetje, ik vond bijv. haar optreden in Rondom Tien nou ook niet echt geweldig. Ze snapt blijkbaar nog niet helemaal wat er in het buitenland gebeurd.
Nee, dat hele programma was wat zwak. Er kon bij voorbaat niet echt een gezonde discussie zijn. En ik moet toegeven dat ik Marianne wel sterker heb gezien, maar snap ook wel dat in Rondom 10 het sowieso niet echt goed ging. Die presentator kunnen ze beter gaan vervangen.
pi_43025433
Laat ik het dan zo zeggen: Ik stem op ChristenUnie en verdedig daarmee het leven van mensen en jij stemt op de PvdD en verdedigt daarmee dierenwelzijn. Kunnen we elkaar dan de hand geven voor een betere toekomst?
  zondag 29 oktober 2006 @ 02:42:00 #101
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43026342
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 01:36 schreef FonsvdB het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen: Ik stem op ChristenUnie en verdedig daarmee het leven van mensen en jij stemt op de PvdD en verdedigt daarmee dierenwelzijn. Kunnen we elkaar dan de hand geven voor een betere toekomst?
Ik stem PvdD en verdedigd mens en dier

Overigens heb ik liever ChristenUnie dan CDA, vooral omdat die wat meer om de wereld denken, inclusief de dieren.
pi_43028477
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 23:28 schreef TechXP het volgende:

[..]

Kom jij maar gewoon met de bewijzen, want jij beschuldigd haar.
[..]

Nee, dat hele programma was wat zwak. Er kon bij voorbaat niet echt een gezonde discussie zijn. En ik moet toegeven dat ik Marianne wel sterker heb gezien, maar snap ook wel dat in Rondom 10 het sowieso niet echt goed ging. Die presentator kunnen ze beter gaan vervangen.
Dat ben ik met je eens, die presentator is veel te chaotisch, springt van de hak op de tak (en kapt soms zomaar dingen af).
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:16:11 #103
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43031682
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:26 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het schijnt zo te zijn dat het welzijn van dieren onder de kabinetten Balkenende hard achteruit is gegaan.

Aangezien dieren niet kunnen stemmen, mogen er best mensen voor hen opkomen. Dat er nu een partij is die zich duidelijk uitspreekt voor het welzijn van dieren, betekent niet dat ze uitsluitend voor dieren opkomen.
Buiten dat als dat de redenatie zou zijn, zou je ook de Christelijke partijen moeten opheffen omdat die in beginsel ook het liefst kijken naar de Christelijk mens, maar dat geldt evengoed voor elke andere partij.
Samengevat: Elke partij is een belangenpartij.

Maar 1 van de punten waarom deze partij op zijn minst één (symbolische) zetel zou moet krijgen is het feit dat er iets goed mis is in de wet. Voorbeeld: Ik verniel een flink hekwerk, daarvoor krijg ik een lichte straf. Die lichte straf krijg ik ook als ik dieren mishandel of vermoord. (in extremere gevallen zijn de straffen uiteraard wel wat zwaarder, maar nog veel te licht) Vinden we dat dan normaal?
Ik niet!

Overigens weet ik nog niet op wie ik ga stemmen...
pi_43032971
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:16 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het schijnt zo te zijn dat het welzijn van dieren onder de kabinetten Balkenende hard achteruit is gegaan.

Aangezien dieren niet kunnen stemmen, mogen er best mensen voor hen opkomen. Dat er nu een partij is die zich duidelijk uitspreekt voor het welzijn van dieren, betekent niet dat ze uitsluitend voor dieren opkomen.
Buiten dat als dat de redenatie zou zijn, zou je ook de Christelijke partijen moeten opheffen omdat die in beginsel ook het liefst kijken naar de Christelijk mens, maar dat geldt evengoed voor elke andere partij.
Samengevat: Elke partij is een belangenpartij.

Maar 1 van de punten waarom deze partij op zijn minst één (symbolische) zetel zou moet krijgen is het feit dat er iets goed mis is in de wet. Voorbeeld: Ik verniel een flink hekwerk, daarvoor krijg ik een lichte straf. Die lichte straf krijg ik ook als ik dieren mishandel of vermoord. (in extremere gevallen zijn de straffen uiteraard wel wat zwaarder, maar nog veel te licht) Vinden we dat dan normaal?
Ik niet!

Overigens weet ik nog niet op wie ik ga stemmen...
Tuurlijk is dat niet normaal, sterker nog ik kan er echt razend over worden. Dat is een van de belangrijkste redenen waarom ik op de PvdD ga stemmen, hogere straffen voor dierenmishandeling.
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:36:30 #105
136816 Otto215
I am Lite!
pi_43034024
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:04 schreef Eveli het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat niet normaal, sterker nog ik kan er echt razend over worden. Dat is een van de belangrijkste redenen waarom ik op de PvdD ga stemmen, hogere straffen voor dierenmishandeling.
Maar denk je, als de PvdD 1 of 2 zetels krijgen, ze dan dit erdoor krijgen?
Hoe denken andere partijen hierover, zijn die ook voor hogere straffen?
jammer
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:38:21 #106
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43034083
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:36 schreef Otto215 het volgende:

[..]

SP dacht ik wel. Bovendien is er in elk geval aandacht voor door de aanwezigheid van die partij. De afgelopen jaren is het immers alleen maar slechter geworden. Dus het is zoiezo het proberen waard, toch?
pi_43035856
quote:

[..]

Ik had in ieder geval gezien dat de SP en GroenLinks in hun programma hadden staan dat dierenrechten in de grondwet horen. Maar nu is daar nog niks van terecht gekomen en word het onderwerp niet echt veel aangekaart. Als de PvdD in de Kamer komt, zullen zij zeker aandacht voor dit onderwerp willen. Als dan blijkt dat er meerdere partijen dierenrechten in de grondwet willen en hogere straffen voor dierenmishandeling willen, kan dat hopelijk bewerkstelligd worden.
Als de PvdD in de Kamer komt, zullen ze in ieder geval laten zien en proberen dat er meer voor dieren gedaan moet worden. Andere partijen volgend dan hopelijk door met betere dierenstandpunten te komen.

Beetje wazig uitgelegd geloof ik, maar hopelijk is het te begrijpen.
pi_43038258
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:04 schreef Eveli het volgende:

[..]

Wat een beperkt maatschappelijk beeld heb je dan als dat de belangrijkste reden is.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:01:55 #109
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43038320
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:59 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wat een beperkt maatschappelijk beeld heb je dan als dat de belangrijkste reden is.
nee deze opmerking is onderbouwd
pi_43038456
quote:

[..]

Dat was precies mijn gedachte. Het dierenmishandeling-probleem is erg (dat ontkent bijna niemand waarschijnlijk) maar er zijn belangrijkere dingen. Over het punt van de bio-industrie: het probleem ligt dus bij de consument (de consument die weigert meer te betalen voor een stukje biologisch vlees), maar wat kan daar aan gedaan worden? Brilljant idee van de PvdD: accijns op 'normaal' vlees, whahaha en waar dachten ze dat dan het vlees vandaan komt. Het buitenland natuurlijk (nu natuurlijk ook al deels) en reken er maar niet op dat het daar wel beter is gesteld met de dierenrechten. Er zal dus een fundamentele verandering moeten plaats vinden in het hoofd van de consument om dit probleem aan te pakken, maar ik ben er absoluut niet van overtuigd dat Thieme & co daarin zullen slagen.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:09:00 #111
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43038527
quote:
De PvdD is erg neutraal als ze in de kamer komen. Rechtse partijen zullen geen gezichtsverlies hebben als ze er in meegaan net als links. Ze (de andere partijen) moeten zich wel van hun diervriendelijke kant laten zien. De pvdd kan zich ook veel meer profileren voor dieren. Bij andere partijen raakt het snel ondergeschoven enzo.

Overigens het punt voor hogere straffen voor dierenmishandelaren wordt al jaren volgens mij breed gedragen. Alleen CDA ministers maken er geen werk van geloof ik. Dus het is er nog niet echt doorgekomen.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:12:10 #112
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43038622
Het gaat natuurlijk niet alleen om consumentenvlees. Het is heel makkelijk om een punt van hun program eruit te halen en af te serveren.
Belangrijkste punt is dat wij als mensen anders moeten gaan denken over dieren. (en dan bedoel ik dus vooral ook: niet als consument denken).

Overigens ben ik ook tegen accijns op vlees, althans in beginsel, maar dat neemt niet weg dat uberhaupt het bestaan van deze partij al een signaal zou moeten zijn dat men in Den Haag niet goed bezig is als het over dieren gaat.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:14:24 #113
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43038691
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:09 schreef TechXP het volgende:

[..]

Overigens het punt voor hogere straffen voor dierenmishandelaren wordt al jaren volgens mij breed gedragen. Alleen CDA ministers maken er geen werk van geloof ik. Dus het is er nog niet echt doorgekomen.
Dat lijkt me niet echt waar. Want als dat enkel aan de CDA-ministers zou liggen, zou je door middel van een motie toch aardig wat gedaan krijgen. Immers, zoals jij het stelt is de meerderheid voorstander van veranderen.
pi_43038716
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:12 schreef peaceman het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om consumentenvlees. Het is heel makkelijk om een punt van hun program eruit te halen en af te serveren.
Inderdaad, onzinnige voorstellen genoeg.

quote:
Belangrijkste punt is dat wij als mensen anders moeten gaan denken over dieren. (en dan bedoel ik dus vooral ook: niet als consument denken).
Ja, dat zeg ik toch net? Maar tot op zekere hoogte en bij veel mensen (waaronder ik) gaat dat niet zover als bij de PvdD .
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:17:32 #115
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43038787
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:15 schreef Airelle het volgende:

[..]

Inderdaad, onzinnige voorstellen genoeg.

[..]
Zoals bij elke partij!
quote:
Ja, dat zeg ik toch net? Maar tot op zekere hoogte en bij veel mensen (waaronder ik) gaat dat niet zover als bij de PvdD .
Dat hoeft toch ook niet? Je hoeft er ook niet op te stemmen, maar persoonlijk vind ik dat de partij bestaansrecht heeft. Los van het feit of ik er wel/niet op ga stemmen. Nogmaals, het feit dat de partij bestaat is een signaal!
pi_43038834
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:17 schreef peaceman het volgende:

[..]

Zoals bij elke partij!
[..]
Deze partij wel bovengemiddeld .
quote:
Dat hoeft toch ook niet? Je hoeft er ook niet op te stemmen, maar persoonlijk vind ik dat de partij bestaansrecht heeft. Los van het feit of ik er wel/niet op ga stemmen. Nogmaals, het feit dat de partij bestaat is een signaal!
Dat is geen argument, elke partij die de kiesdeler haalt heeft bestaansrecht. Zo werkt de democratie.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:22:02 #117
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43038911
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:19 schreef Airelle het volgende:

[..]

Deze partij wel bovengemiddeld .
[..]
Dat is persoonlijk. Het gaat bij elke partij om de grote lijnen toch?
quote:
Dat is geen argument, elke partij die de kiesdeler haalt heeft bestaansrecht. Zo werkt de democratie.
Waarom is dat geen argument volgens jou?

Gek is trouwens dat bij het bestaan van deze partij echt veel rumour ontstaat, maar bij een Senioren 2000 vond men het allemaal best
pi_43038926
quote:

[..]

Je begrijpt me verkeerd. Als je op een partij stemt, stem je daar niet op vanwege 1 punt, maar meerdere punten. Bij de PvdD vind ik hogere straffen voor dierenmishandeling 1 van de belangrijkere punten van de PvdD.
pi_43038950
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:01 schreef peaceman het volgende:

[..]

nee deze opmerking is onderbouwd
Ik hoop dat je beseft dat een dergelijke 'opmerking' ook geen onderbouwing behoeft. Als je mijn onderbouwde mening wil nalezen, heb je genoeg aan dit topic, want ik heb hier een uitvoerende discussie gevoerd met de TS. Daarnaast behoeft de ander geen onderbouwing te geven voor zijn stemgedrag, zolang die maar beseft dat een dergelijke visie t.a.v. onze democratie simpelweg beperkt is. Helemaal omdat de PvdD niet een hogere straf t.o.v. dierenmishandeling erdoorheen krijgt, dan moet je toch bij de grotere partijen zijn.
pi_43038973
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:22 schreef Eveli het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd. Als je op een partij stemt, stem je daar niet op vanwege 1 punt, maar meerdere punten. Bij de PvdD vind ik hogere straffen voor dierenmishandeling 1 van de belangrijkere punten van de PvdD.
Als dat al 1 van de belangrijkere punten is die jou maatschappelijk bezig houdt en 1 van de voornaamste redenen is om op een dergelijke partij te stemmen, dan ben je in mijn ogen zeer beperkt.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:24:54 #121
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43039002
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:22 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik hoop dat je beseft dat een dergelijke 'opmerking' ook geen onderbouwing behoeft. Als je mijn onderbouwde mening wil nalezen, heb je genoeg aan dit topic, want ik heb hier een uitvoerende discussie gevoerd met de TS. Daarnaast behoeft de ander geen onderbouwing te geven voor zijn stemgedrag, zolang die maar beseft dat een dergelijke visie t.a.v. onze democratie simpelweg beperkt is. Helemaal omdat de PvdD niet een hogere straf t.o.v. dierenmishandeling erdoorheen krijgt, dan moet je toch bij de grotere partijen zijn.
Tja er zijn zoveel kleine partijen die alleen niks gedaan krijgen. Allemaal dus maar opheffen?
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:27:33 #122
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43039083
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Als dat al 1 van de belangrijkere punten is die jou maatschappelijk bezig houdt en 1 van de voornaamste redenen is om op een dergelijke partij te stemmen, dan ben je in mijn ogen zeer beperkt.
Dat is eenzijdige mening die suggereert dat je anders denkenden dus niet respecteert. Alsof jouw waarheid de ultieme waarheid voor iedereen zou moeten zijn. Dat lijkt me toch niet echt..

Bedoel het minder lullig dan het er wellicht staat.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:38:12 #123
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43039371
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:14 schreef peaceman het volgende:
Dat lijkt me niet echt waar. Want als dat enkel aan de CDA-ministers zou liggen, zou je door middel van een motie toch aardig wat gedaan krijgen. Immers, zoals jij het stelt is de meerderheid voorstander van veranderen.
Kan ook zijn dat CDA dwars lag hoor.. weet niet meer. In ieder geval was geloof SP, GL, LPF, Wilders, D66, PvdA voor.. VVD geloof ook.. dus dan was CDA die dwars lag ofzo.. maar goed..weet niet meer .. heb ook even geen zin om het te gaan zoeken.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:39:56 #124
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_43039421
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:22 schreef WeirdMicky het volgende:
Helemaal omdat de PvdD niet een hogere straf t.o.v. dierenmishandeling erdoorheen krijgt, dan moet je toch bij de grotere partijen zijn.
Je doet nu alsof kleine partijen die (niet) in het kabinet zitten nooit wat er door heen krijgen.
pi_43039467
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Iedereen is dan beperkt bezig. Aangezien iedereen zijn of haar belangrijke punten heeft waarom die persoon op een partij stemt. Voor de een is dat de zorg, voor de ander onderwijs, voor de ander dierenmishandeling.
En aangezien andere partijen al met 'mensen' onderwerpen bezig zijn, stem ik op een partij die een ander onderwerp wil aanpakken wat ik mijn ogen harder nodig is dan bv. ontslagrecht.
Ieder zn voorkeuren en aangezien jij mij niet kent moet je geen dingen over mij zeggen die nergens op slaan. Alsof niks anders dan dierenwelzijn mij boeit. Want nogmaals, de PvdD heeft ook andere zaken in het partijprogramma.
pi_43039484
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:24 schreef peaceman het volgende:

[..]

Tja er zijn zoveel kleine partijen die alleen niks gedaan krijgen. Allemaal dus maar opheffen?
Een kiesdrempel zou ik niet erg vinden nee. Kleinere maatschappelijke punten zoals dieren kunnen makkelijk in 1 of alle andere partijen geïntegreerd worden.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:27 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dat is eenzijdige mening die suggereert dat je anders denkenden dus niet respecteert. Alsof jouw waarheid de ultieme waarheid voor iedereen zou moeten zijn. Dat lijkt me toch niet echt..

Bedoel het minder lullig dan het er wellicht staat.
Ik beweer niet dat mijn meing de ultieme waarheid is, ik weet alleen dat die op een veel breder niveau aansluit bij allerlei maatschappelijke problemen en niet enkel dieren(mishandeling). Je mag dit best kwalificeren en dan tot de conclusie komen dat het inderdaad beperkt is als dat je voornaamste reden is om te stemmen. Als we het dan toch over respect hebben, dan zou ik dat meer hebben als de mening wat breder zou zijn.
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:50:46 #127
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43039695
Maar volgens mij heeft Eveli niet gezegd dat hij ALLEEN vanwege de dierenmishandeling op die partij gaat stemmen. Dat Eveli het voor hem 1 van de belangrijkere punten is, zegt niets over een beperkte visie. Dat is alleen jouw conclusie. Ik denk dat die voorbarig is en dus is jouw visie op Eveli beperkt.
pi_43040292
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:50 schreef peaceman het volgende:
Maar volgens mij heeft Eveli niet gezegd dat hij ALLEEN vanwege de dierenmishandeling op die partij gaat stemmen. Dat Eveli het voor hem 1 van de belangrijkere punten is, zegt niets over een beperkte visie. Dat is alleen jouw conclusie. Ik denk dat die voorbarig is en dus is jouw visie op Eveli beperkt.
Als het 1 van de belangrijkere punten is, getuigt dat van een beperkt maatschappelijk beeld. Dit is mijn conclusie en als je even beredeneert hoe groot ons openbaar bestuur is en hoeveel grotere problematiek we hebben, is dit niet voorbarig.
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:16:00 #129
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43040418
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:11 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Als het 1 van de belangrijkere punten is, getuigt dat van een beperkt maatschappelijk beeld. Dit is mijn conclusie en als je even beredeneert hoe groot ons openbaar bestuur is en hoeveel grotere problematiek we hebben, is dit niet voorbarig.
Flauwekul. Natuurlijk zijn er diverse grote problemen, maar daar wordt al jaren aandacht aan besteed. Aan het welzijn van dieren niet/nauwelijks. Dat kan een reden zijn om dat nu als 1 van de belangrijkere punten aan te meten om tot je stemkeuze te komen. Kortom wel voorbarig en bovendien kortzichtig!
pi_43040781
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:38 schreef TechXP het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat CDA dwars lag hoor.. weet niet meer. In ieder geval was geloof SP, GL, LPF, Wilders, D66, PvdA voor.. VVD geloof ook.. dus dan was CDA die dwars lag ofzo.. maar goed..weet niet meer .. heb ook even geen zin om het te gaan zoeken.
Nee, iets voor zoete koek aanemen is natuurlijk veel makkelijker.
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:37:00 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43040961
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:42 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Een kiesdrempel zou ik niet erg vinden nee.
We hebben al een kiesdrempel voor de Tweede Kamerverkiezingen. Alleen is ie niet zo hoog. 0,67%.
pi_43041089
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:16 schreef peaceman het volgende:

[..]

Flauwekul. Natuurlijk zijn er diverse grote problemen, maar daar wordt al jaren aandacht aan besteed. Aan het welzijn van dieren niet/nauwelijks. Dat kan een reden zijn om dat nu als 1 van de belangrijkere punten aan te meten om tot je stemkeuze te komen. Kortom wel voorbarig en bovendien kortzichtig!
Grappig dat ik iemand niet kortzichtig mag noemen n.a.v. zijn motivatie, omdat dat niet getuigt van respect. Ondertussen doe jij exact hetzelfde t.a.v. mijn mening. In andere woorden: je bent hypocriet.

Verder is er niet slechts 1 antwoord op die grote problemen. Allerlei partijen nemen verschillende standpunten in over heel veel maatschappelijke problemen. Zorg, onderwijs, economie, vergrijzing, milieu, inrichting openbaar bestuur, buitenlandse problematiek, justitie, etc. Deze onderwerpen gaan een hele maatschappij aan. Dit in tegenstelling tot dierenmishandeling. Iedereen keurt dierenmishandeling af en hogere straffen voor dierenmishandeling is niet eens een oplossing, slechts een onderbuik gevoel dat je krijgt bij berichtgeving over mishandeling. Als je dus vanwege dit onderbuikgevoel gaat stemmen op een 1-issuepartij en daarbij dus alle maatschappelijke problemen laat liggen, dan getuigt dat wel van kortzichtig zijn.
pi_43041122
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:37 schreef freako het volgende:

[..]

We hebben al een kiesdrempel voor de Tweede Kamerverkiezingen. Alleen is ie niet zo hoog. 0,67%.
Hogere kiesdrempel dus. Iets waar de VVD en de PvdA (volgens mij ook) voorstander van zijn. 100 kamerzetels ipv 150.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:04:09 #134
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43041605
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:43 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Hogere kiesdrempel dus. Iets waar de VVD en de PvdA (volgens mij ook) voorstander van zijn. 100 kamerzetels ipv 150.
Dat is een inkrimping van het parlement, eigenlijk iets anders dan het verhogen van de kiesdrempel, al zal die bij een ongewijzigde Kieswet inderdaad "meegroeien" tot 1%. Wijzigen van de Kieswet is overigens makkelijker dan het verlagen van het aantal zetels in de Tweede Kamer, dat aantal staat namelijk in de Grondwet.

100 Kamerzetels is wel erg weinig voor een land met de omvang van Nederland. We hebben nu al relatief 1 van de kleinste parlementen. We zitten op het niveau Spanje/Frankrijk/Groot-Brittannië, en alleen Duitsland heeft meer inwoners per parlementslid. Het moet wel een VOLKSvertegenwoordiging blijven. Maar goed, dit is een andere discussie.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:15:57 #135
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43041924
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:42 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Grappig dat ik iemand niet kortzichtig mag noemen n.a.v. zijn motivatie, omdat dat niet getuigt van respect. Ondertussen doe jij exact hetzelfde t.a.v. mijn mening. In andere woorden: je bent hypocriet.

Verder is er niet slechts 1 antwoord op die grote problemen. Allerlei partijen nemen verschillende standpunten in over heel veel maatschappelijke problemen. Zorg, onderwijs, economie, vergrijzing, milieu, inrichting openbaar bestuur, buitenlandse problematiek, justitie, etc. Deze onderwerpen gaan een hele maatschappij aan. Dit in tegenstelling tot dierenmishandeling. Iedereen keurt dierenmishandeling af en hogere straffen voor dierenmishandeling is niet eens een oplossing, slechts een onderbuik gevoel dat je krijgt bij berichtgeving over mishandeling. Als je dus vanwege dit onderbuikgevoel gaat stemmen op een 1-issuepartij en daarbij dus alle maatschappelijke problemen laat liggen, dan getuigt dat wel van kortzichtig zijn.
Het feit dat jij alles onder dierenmishandeling plaatst getuigt ook van kortzichtigheid. Dat is hetzelfde als alle problemen die jij noemt scharen onder de noemer "maatschappelijke problemen" en dan zeggen dat de overige partijen ook 1-issue partijen zijn.

Snap ook niet waarom je zo bezig blijft met roepen dat het een slechte partij is. Het is een ándere partij die de aandacht op een ander punt richt dan de grote partijen. Daar is niks mis mee en zeker in een democratie wenselijk. De grote partijen zijn toch al bijna niet te onderscheiden van elkaar, dan zijn partijen die alles vanuit een ander oogpunt bekijken zeker nuttig. We hebben zulke partijen nu eenmaal nodig om dingen een beetje op te schudden.

En het is ook niet dat ze zich alleen op dieren richten. Het feit dat ze geen 100 pagina's tellend programma hebben over van alles en nog wat betekent nog niet dat ze over de door jou genoemde punten geen mening hebben. Het is wel opvallend dat je vindt dat alleen zaken als economie van belang zijn en in een partijprogramma de hoofdmoot moeten voeren, en duidelijk een voorbeeld dat een partij als deze nodig is. Mensen denken veel te lichtzinnig over dieren en de effecten van de mens op dieren en zijn bereid om voor iets goedkoper vlees vele honderdduizenden dieren een ellendig leven te geven.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:25:05 #136
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43042117
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:42 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Tja je noemt hem nog steeds kortzichtig en dat vind ik weer kortzichtig.... 1+1=2 he?!
quote:
1-issuepartij? Alsof PvdD alleen staat voor het welzijn van dieren. Ze leggen er meer de nadruk op. Dat is heel wat anders.
Overigens vind ik wel dat dierenmishandeling iedereen aan gaat. Waarom? Iedereen heeft in zijn omgeving wel dieren en zo niet dan kent men wel mensen met dieren. Dus ja, het gaat iedereen in meerdere of mindere mate aan.
Je zegt ook dat hogere straffen geen oplossing zijn. Wat dan wel?
Nog een vraag: zeg je ook dat het normaal is dat iemand die een hekwerk vernielt dezelfde straf krijgt als iemand die dieren vermoord zonder doel?

Bovendien, en dat schijnt maar niet door te dringen, stemt Eveli niet enkel en alleen vanwege dat punt op die partij. MEDE, dat wel. En voor hem is het een belangrijke reden. Toch is dit niet hetzelfde als wat jij beweert, nl. Eveli stemt op PvdD omdat zij hogere straffen willen, meer niet. Dus er zijn 2 opties:
1- je leest wat je wilt lezen als je de woorden van Eveli leest. (Waarmee de discussie afgelopen is, omdat jij iets leest wat niet waar is)
2- je leest wat er staat!
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:41 schreef Eveli het volgende:
Ieder zn voorkeuren en aangezien jij mij niet kent moet je geen dingen over mij zeggen die nergens op slaan. Alsof niks anders dan dierenwelzijn mij boeit. Want nogmaals, de PvdD heeft ook andere zaken in het partijprogramma.
pi_43042151
De PvdD is wel degelijk een one-issue partij. Het feit dat ze OOK standpunten over andere zaken hebben opgenomen in hun partij verandert daar weinig aan.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:28:00 #138
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43042182
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:26 schreef Airelle het volgende:
De PvdD is wel degelijk een one-issue partij. Het feit dat ze OOK standpunten over andere zaken hebben opgenomen in hun partij verandert daar weinig aan.
Leg dat eens uit....
pi_43042230
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef peaceman het volgende:

[..]

Leg dat eens uit....
Het is toch duidelijk. Ten eerste hun naam, ten tweede is dit echt het enige punt waarmee ze zich hebben geprofileerd in de media/het enige punt waar ze mee promoten. Alles gaat over dieren. Het is niet erg, maar het maakt ze wel een one-issue partij.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:31:48 #140
8369 speknek
Another day another slay
pi_43042263
Die Marianne Thieme is na d'r makeover toch wel een partij lekker wijf geworden zeg .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43042313
quote:
Uitgangspunten
De Partij voor de Dieren wil de positie van dieren in onze samenleving verbeteren. Wij komen op voor de zwaksten, de stemlozen in onze maatschappij, de dieren.

Partijprogramma
Het programma van de PvdD is gebaseerd op de visie dat dieren - evenals mensen - levende wezens zijn met bewustzijn en gevoel en daarom net als mensen het morele recht hebben op een respectvolle behandeling door de mens. Dit houdt in dat dieren, zowel in het wild levende als gehouden dieren, naar hun eigen aard moeten kunnen leven en niet zonder een noodzakelijk of redelijk doel door de mens in hun welzijn mogen worden aangetast. Beschaving uit zich immers in de wijze waarop mensen met andere levende wezens op deze aarde en met de natuurlijke omgeving in het algemeen omgaan.

Lees hier de Beginselverklaring van de Partij voor de Dieren. In het menu rechts kunt u de verkiezingsprogramma's van de PvdD voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2003 en de EU-verkiezingenen van 2004 downloaden. Het partijprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2006 is op 1 oktober door het congres vastgesteld en hier te bekijken.

Emancipatiebeweging
De PvdD maakt onderdeel uit van de snelgroeiende emancipatiebeweging die opkomt voor de belangen van dieren. De Partij voor de Dieren kreeg al snel na haar oprichting vervolg in Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg en Spanje.

Huidige politiek
Bij andere politieke partijen krijgen thema's zoals economie, veiligheid en integratie voorrang boven natuur, milieu en dierenwelzijn. Politieke kopstukken besteden weinig aandacht aan dier, natuur en milieu en ook uit de debatten van de afgelopen jaren blijkt dat de huidige parlementariërs, op een enkele positieve uitzondering na, weinig tot geen betrokkenheid hebben getoond bij onderwerpen als dierenwelzijn.
Waarom wil je het nog ontkennen, peaceman?
pi_43042357
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:28 schreef peaceman het volgende:

[..]

Leg dat eens uit....
http://www.partijvoordedi(...)rammadef20061001.pdf Ga dit eens lezen.

Het programma bestaat uit negen hoofdstukken waarvan acht over dierenwelzijn en één (voor de vorm) over ALLE andere onderwerpen.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:36:40 #144
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43042384
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:30 schreef Airelle het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk. Ten eerste hun naam, ten tweede is dit echt het enige punt waarmee ze zich hebben geprofileerd in de media/het enige punt waar ze mee promoten. Alles gaat over dieren. Het is niet erg, maar het maakt ze wel een one-issue partij.
In die redenatie is Wilders dus enkel voor de vrijheid, de CDA alleen voor de christenen, PvdA alleen voor de arbeiders enzovoort.

Het is hun stokpaardje. Zoals elke partij dat heeft, alleen is het bij kleine partijen zo dat die zich door een stokpaardje beter kunnen profileren en daar maken ze terecht gebruik van. Ze vallen immers wat meer op.
Maar dat heeft mijn inziens niets te maken een 1-issue-partij zijn. Anders hoeven ze immers verder ook geen standpunten te hebben en die hebben ze wel.
Als je de stemwijzer invult, kun je dat na afloop ook allemaal per partij zien.
pi_43042459
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:36 schreef peaceman het volgende:

[..]

In die redenatie is Wilders dus enkel voor de vrijheid, de CDA alleen voor de christenen, PvdA alleen voor de arbeiders enzovoort.

Het is hun stokpaardje. Zoals elke partij dat heeft, alleen is het bij kleine partijen zo dat die zich door een stokpaardje beter kunnen profileren en daar maken ze terecht gebruik van. Ze vallen immers wat meer op.
Maar dat heeft mijn inziens niets te maken een 1-issue-partij zijn. Anders hoeven ze immers verder ook geen standpunten te hebben en die hebben ze wel.
Als je de stemwijzer invult, kun je dat na afloop ook allemaal per partij zien.
Lees mijn andere posts ook eens. Het gaat niet alleen om de naam natuurlijk. Snap je uberhaupt het begrip 'one-issue partij' wel?
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:39:52 #146
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43042463
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:35 schreef Airelle het volgende:

[..]

http://www.partijvoordedi(...)rammadef20061001.pdf Ga dit eens lezen.

Het programma bestaat uit negen hoofdstukken waarvan acht over dierenwelzijn en één (voor de vorm) over ALLE andere onderwerpen.
Het feit dat je dat 'voor de vorm' erbij zet, zegt veel over jou.
Kijk hier maar eens:

http://www.programvergeli(...)de_kamerverkiezingen
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:40:44 #147
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43042487
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:39 schreef Airelle het volgende:

[..]

Lees mijn andere posts ook eens. Het gaat niet alleen om de naam natuurlijk. Snap je uberhaupt het begrip 'one-issue partij' wel?
Tja ik was nog bezig met die post van net, weet ik dat je nog een aantal keren gaat posten
Enfin zie mijn reactie hierboven.
pi_43042510
Ga dan ook in op mijn tweede punt.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:42:46 #149
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_43042529
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:41 schreef Airelle het volgende:
Ga dan ook in op mijn tweede punt.
Bevel is bevel
pi_43042604
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:39 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het feit dat je dat 'voor de vorm' erbij zet, zegt veel over jou.
Kijk hier maar eens:

http://www.programvergeli(...)de_kamerverkiezingen
Wat heb ik daar nu weer aan? Ik weet wel dat ze ook iets hebben geschreven over andere onderwerpen maar dat verandert niets aan het feit dat een one-issue partij zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')