Strategisch stemmen kan wel degelijk in je voordeel zijn, maar als je strategisch stemt met de bedoeling een specifieke premier of een bepaalde coalitie af te dwingen, kan het zich ook tegen je keren. Een CDA-er die VVD stemt om CDA-VVD af te dwingen, komt natuurlijk van een koude kermis thuis als het CDA-PvdA wordt. Dan had ie er meer aan gehad als CDA een sterkere onderhandelingspositie had.quote:Op zondag 15 oktober 2006 01:02 schreef hp38guser het volgende:
Ook met 1 zetel in de kamer kan je al wat betekenen. Als andere partijen je standpunten willen ridiculiseren, moeten ze wel met een goede beargumentering komen. Ikzelf twijfel nog tussen de Partij voor de Dieren en een andere nieuwe partij.
Ik raad in ieder geval iedereen aan goed mee te werken aan de democratie door te stemmen op de partij die jouw belangen het best wil vertegenwoordigen. Met strategisch stemmen doe je jezelf altijd tekort![]()
Zo dacht ik dus ook, na het gelezen hebben van de website, en het verkiezingsprogramma. Dus maar meteen lid geworden, en binnenkort eens stemmen. Ik hoop dat er wel een stuk of 3-5 zetels bij zitten voor deze partij... Het is naar mijn idee echter niet de bedoeling, dat deze partij té groot wordt, want we hebben naast dierenwelzijn, ook nog een land te besturen. Hiermee vertrouw ik liever de andere partijen, totdat deze partij zich daarin heeft bewezen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:17 schreef Lollifant het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik denk dat ik er nu wel uit ben. Waarom zou ik ook op iets anders stemmen waar ik het niet 100% mee eens ben?!
PvdD it will be.![]()
Je bedoelt dat jíj er niet op zit te wachten? Jij bent Nederland niet! (al denk je blijkbaar van wel)quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 15:04 schreef kollie het volgende:
[..]
. Is het dan misschien niet slim om tot de conclusie te komen dat Nederland niet op de PvdD zit te wachten?
Sado!quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:03 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Zo dacht ik dus ook, na het gelezen hebben van de website, en het verkiezingsprogramma. Dus maar meteen lid geworden, en binnenkort eens stemmen. Ik hoop dat er wel een stuk of 3-5 zetels bij zitten voor deze partij... Het is naar mijn idee echter niet de bedoeling, dat deze partij té groot wordt, want we hebben naast dierenwelzijn, ook nog een land te besturen. Hiermee vertrouw ik liever de andere partijen, totdat deze partij zich daarin heeft bewezen.
Uit Trouwquote:De Partij voor de Dieren gaat bij de Raad van State in beroep tegen de weigering van stembureaus Mensje van Keulen en Gerti Bierenbroodspot te plaatsen op de kandidatenlijst voor de Kamerverkiezingen van november. Dat meldt de Partij voor de Dieren woensdag.
Zestien van de negentien hoofdstembureaus weigeren schrijfster Mensje van Keulen op de lijst te zetten met de naam waaronder ze bekend is. Haar echte achternaam is die van haar ex-partner. Volgens de stembureaus zou ze alleen op de kandidatenlijst mogen staan onder de naam Van der Staat. Maar volgens de partij is Van Keulen wel als Van Keulen geplaatst op de kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen van 2004.
Het hoofdstembureau van Maastricht heeft kunstenaar Bierenbroodspot geweigerd. Het hoofd van dit stembureau vond dat de handtekening op haar zogenoemde instemmingsverklaring niet genoeg lijkt op die op haar legitimatiebewijs. De zitting is vrijdag.
Volgens mij zat het iets anders... weet er ook niet het fijne meer van. In ieder geval had men toen geen afdeling overijsselquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:04 schreef freako het volgende:
Bij de Tweede Kamerverkiezingen 2003 meende de afdeling Overijssel dat het inleveren van de lijsten best per fax kon. De Kiesraad vond van niet, dus mochten ze daar niet meedoen.
Wat is dit voor een zieke redenering? Tot die tijd passen we Ockam's Razor toe? Omdat we nog niet weten in hoeverre dieren bewust lijden onder de wijze waarop ze door de mens worden behandeld? Ik zou zeggen: zolang we het niet weten, laten we de dieren met rust! Tjonge jonge, "ach ja, dat geestelijk gehandicapte mokkel kan het waarschijnlijk toch niet bevatten, dus jongens, misbruik haar maar zoveel jullie willen!" Walgelijke instellingquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er is helemaal niets bewezen. Tot die tijd passen we Ockam's Razor toe, dus dieren hebben geen bewustzijn.
Leuk, een partij die wetenschappelijke onwaarheden verspreidt![]()
Waar concludeer jij uit dat ze beweren dat mensen geen dieren zijn? En hoezo kom jij er bij dat dieren geen bewustzijn hebben? Onder andere is uit onderzoek gebleken dat chimpansee's een zelfbewustzijn bezitten en zichzelf herkennen in een spiegel bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
Van de website:
[..]
Dit standpunt slaat op stront. Hoezo is de mens ineens geen dier meer? En hoezo hebben dieren bewustzijn
Katten niet, bepaalde apensoorten wel en ook dolfijnen. Over het verspreiden van wetenschappelijke onwaarheden gesprokenquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ie dus niet doet. Meestal vallen katten hun spiegelbeeld aan....
Denk dat het meevalt. Meer bij het VVD.quote:Op zondag 22 oktober 2006 08:59 schreef Jurgen21 het volgende:
Enigste voordeel van die kulpartij is dat men stemmen weghaalt bij Wouter B.
Nou ja, de lokale contactpersoon dan.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:37 schreef TechXP het volgende:
[..]
Volgens mij zat het iets anders... weet er ook niet het fijne meer van. In ieder geval had men toen geen afdeling overijssel
. Bronquote:Het Zwolse hoofdstembureau sloot de Partij voor de Dieren uit voor deelname in de provincie Overijssel aan de Tweede Kamerverkiezingen van 22 januari aanstaande, omdat de kieslijst destijds per fax is aangeboden.
In de stemhokjes van deze provincie ontbreekt daarom de PvdD Lijst 15 op het toetsenbord. Het blijkt uit veel reacties, dat een aanzienlijk aantal inwoners van Overijssel op de PvdD wil stemmen. Met de kiezersuittocht -actie wil de partij aan kiezers de mogelijkheid geven om buiten de provincie Overijssel toch hun gewenste stem uit te brengen op de Partij voor de Dieren Lijst 15.
Wat een nonsens.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Denk dat het meevalt. Meer bij het VVD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |