Wat is vastgevezen???quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:53 schreef MMach het volgende:
En vastgevezen
Ik doe met je mee, want ik was ook een beetje verward...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 08:25 schreef Marsepein het volgende:
Maar ziet er goed uit MMach! Hoewel ik het nu met die koof weer even niet snap, want nu zie ik toch het plafond op plaatsen tot aan de muur lopen, maar ook weer ergens een stuk koof.
Ik zie wel hoe dat wordt.
"dat zeg ik: De vrouwlijke klussert kan niet zonder Mmach":Pquote:
Ehh zelf aan het klussen ipv achter de PC aan het wachten op de foto's en fimlpjes van MMach (zijn werk)?!?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:08 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
"dat zeg ik: De vrouwlijke klussert kan niet zonder Mmach":P
LOl! waar zouden we zijn zouden Mmach en zijn topics overigens, goed werk hoor mmach nogmaals![]()
Ik kan niet klussen zoals Mmach, zijn topics zijn studiemateriaal!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:10 schreef tnimble het volgende:
Ehh zelf aan het klussen ipv achter de PC aan het wachten op de foto's en fimlpjes van MMach (zijn werk)?!?
Als MMach nog geld nodig heeft voor verbouwingen kan hij zichzelf per opbod verkopen aan geïnteresseerde fokkers me dunkt.quote:
Foksters, volgens mij hoor. Maarja, er is ook natuurlijk nog de.mrs, en iemands vent afpikken is wel super laag. Nee, doe mij dan maar gewoon een paar half-naakte Mmach-foto's.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:42 schreef Archont het volgende:
Als MMach nog geld nodig heeft voor verbouwingen kan hij zichzelf per opbod verkopen aan geïnteresseerde fokkers me dunkt.
quote:
Bied nu hier voor MMachquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:42 schreef Archont het volgende:
[..]
Als MMach nog geld nodig heeft voor verbouwingen kan hij zichzelf per opbod verkopen aan geïnteresseerde fokkers me dunkt.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:00 schreef kroegtijger het volgende:
T begint er overigens goed uit te zien (de keuken dus)
ach joh, je hebt toch geen rijbewijs op het momentquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:07 schreef MMach het volgende:
Wahaha![]()
En ja die koof he, ik ben ze een beetje op het moment zelf aan het maken omdat die nogal ingewikkeld is. Het probleem is dat er een verticaal stuk in de koof moet zijn waar de lampen aan moeten hangen, dat moet wit zijn voor extra reflectie. Ik moet daarvoor horizontaal vijzen (=schroeven) indraaien, en mijn boormachine past uiteraard niet in de koof. Dus dat stuk van de koof is er nog niet en moet afzonderlijk gemaakt worden.
De koof loopt niet helemaal rondomrond (boven de keukenkastjes licht heeft toch geen zin), maar heeft dus een U vorm. Begrijpe wie kan, maar ik denk dat het wel duidelijk zal worden.
En ja, MMach is 100% eigendom van de.mrs. En mij inpikken van de.mrs is toch een onmogelijke opgave, want 'het vlees is zwak' is een gezegde dat niet van toepassing is op mij, en daar zou zelfs een naakt dansende Elisha Cuthbert geen verandering in brengen. Maar ik zou er wel naar kijken
Ik heb trouwens vandaag de sleutels van de camionette verloren. Mss dat ze nog opduiken aan de verloren voorwerpen van mn school, anders heb ik een probleem, daar zijn namelijk geen reservesleutels van. We hebben nog wel een hele camionette voor wisselstukken, maar ik weet niet of daar nog sleutels van zijn. Het kan me ook niet veel schelen, ik vind er wel iets op, en er zijn grotere problemen dan dat.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:17 schreef Archont het volgende:
die camionettes zijn redelijk gemakkelijk open te breken. Wij zijn ooit met zo'n geval op reis geweest en eerste stop in italie werd onze deur geforceerd, rest v/d reis hebben we de deur op slot moeten doen met spankoorden
Ja, hij zou rustiger aan gaan doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:37 schreef sanger het volgende:
Mmach je bent en blijft een klusgoeroe
Ik dacht dat je juist minder tijd zou krijgen.
Hij heeft dan ook een paar dagen gewacht met het openen van deel 3quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, hij zou rustiger aan gaan doen.
Nu doet hij 2 weken over wat een normaal mens in een maand doet....anders was het 13 dagenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Hij heeft dan ook een paar dagen gewacht met het openen van deel 3
Mmach, go ahead!
En ik doe er nog langer overquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:52 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Nu doet hij 2 weken over wat een normaal mens in een maand doet....anders was het 13 dagen
Sorrie ga toch vragen, op de bovenste foto is rechts achter nog niet met MDF bekleed?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:38 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen vragen aub, als er nieuws was had ik het wel gezegd, maar mn hoop op goed nieuws wordt kleiner.
Wie weetquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:22 schreef MMach het volgende:
En moet ik op mijzelf bieden om de lijst van de reeds geboden dinges te zien?
Netjes. Schiet aardig op.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:19 schreef MMach het volgende:
Gewoon richtbare halogeen 12V tjes van 20 watt elks.
Ledlichtjes zijn tof enzo, verbruiken 4 keer minder, maar hebben een smallere bundel en diegene die ze hier verkopen hebben echt wit licht (en kosten ook een pak 50¤ voor 3), en echt wit licht is niet echt mooi.
Plamuren is net hetzelfde als bij hout, idem voor de primer. Daarna kunnen er een aantal lagen verf over (ik zou zelfs hoogglans kunnen nemen, maar dat ga ik niet doenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:06 schreef releaze het volgende:
Ik heb toch nog een vraagje over MDF en plamuur, impregnatie en god weet wat nogmeer.. Hoe duurzaam zal dit plafonnetje ongeveer zijn? (ja, vrouw he, ik weet hier veel te weinig van af)
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 19:21 schreef MMach het volgende:
Dat is zeker
Ondertussen ben ik bezig het plafond aan het schuren, wat een k*twerk.
Ik ben nog lang niet klaar:
[afbeelding]
En daarna weer plamuren.
Ik zit ondertussen weer ferm onder het stof (dat is een groene tshirt):
En ik had er nog niet echt op gelet, maar de koepel zorgt voor een gevelverlichting
[afbeelding]
ja ja en ik lees het te snel: ik dacht per acuut deze week even rust.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:45 schreef MMach het volgende:
Ja maar dat weekje zal zijn voor als de plafond af is of zo. Of als de ruimte af is. Dus nog niet direct![]()
![]()
voos ? vast wel . bedoeld als in ... begrijp het wel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:35 schreef MMach het volgende:
*gaat vaseline zoeken*
edit: geen vaseline te vinden, wel uierzalf. Vraag me niet wat het is maar er staat op dat het verzorgend is voor de huid
Echt voos gevoel zo met uw handen vol creme en zo'n latexhandschoentje erover
ik vond t al vroeg voor sneeuwquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:21 schreef tnimble het volgende:
Omerdaad even goed voor je zelf zorgen MMach! Ik gebruik ook creme voor de handen anders gaan ze stuk en dat is vervelend. En als je zoals jij nog al wat uittrekt en erg stoofig werk doet zou ik ook goed voor de rest zorgen wat body lotion of creme en een midle shapoo kunnen geen kwaad vooral als je die MMach als zombiefoto zo ziet. Is niks gay aan ofzo als ge goed voor uzelf zorgt vooral met dit soort werken.
I'll try to explain.quote:Op zondag 22 oktober 2006 05:57 schreef zwahiel het volgende:
Hehe, eindelijk een goed bericht van die broer van je!
Ik zag die toekomst 'foto' en nu begint me 't een en ander duidelijk te worden, maar je hebt nog steeds een verschil in die toog van je. Vlak bij de koepel is de sleuf voor het licht ineens breed en dan weer smal?
Eens, ik heb Satie er helemaal door herontdektquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:45 schreef AnneX het volgende:
oef. Ik was je (topic) kwijt !
Trouwens: Satie was cool met je filmpje en timing.
Je bent toch zo akelig goed bezig.
(tussendoor tipjes.. In de film Diva zat een prachtig Satie-achtig muziekje van Vladimir Cosma, 'promenade sentimentale' (sample). Steve Nieve, de toetsenist van Elvis Costello, heeft een aantal mooie 'contemplatieve' piano-cdtjes gemaakt waarvan delen ook aan Satie doen denken. Samples: (1) CD: It's Raining Somewhere (2) CD: Windows)quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:18 schreef tnimble het volgende:
Even als weetje Erik Satie wordt gezien als de eerste maker van Ambient muziek en is ook een grote inspiratie voor anderen zoals Brian Eno, Philip Glass, Tangerene Dream, The Pink Floyd enz.
dan mogen ze wel een keer extra uitgebreid koken straks zeker? :-Pquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:29 schreef MMach het volgende:
Er komt een plaat melkglas of frosted plexiglas op de ronde koepel, maar die moet er los op liggen (om bv tl buizen te kunnen vervangen ed).
Maar als je eens kijkt op die panoramafoto waarbij je de buitendeur ziet, dan zie je rechtsboven een gat in het plafond waar de draden met de dimmers uit komen, daarnaast zit er een rechthoekig gat, en dat is de afvoer van de dampkap die daar al klaar zit. Om de kookluchtjes af te voeren natuurlijk![]()
Wanneer is de K&W Dinner-meet??quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan mogen ze wel een keer extra uitgebreid koken straks zeker? :-P
uitproberen die handel!
In Bourgondisch Belgie!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Wanneer is de K&W Dinner-meet??
Ik gok, pas als de rest van het huis de MMach® behandeling heeft gehad.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:22 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Wanneer is de K&W Dinner-meet??
Waar zit je dan zwahiel?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:18 schreef zwahiel het volgende:
ja ik hoop dat je d'r ook snel boven bent hoor!
En slaapt dat niet erg raar zo met die verf dampen in je kamer?
Klusmaniak dat ben je! Hahaha, heb nog steed respect voor je geklus hoor!
Ik ben ondertussen hier ook simpele dingen aan het doen, morgen ga ik een zwanennek installeren op de afvoer van de wasmachine (die hebben ze hier niet!ruikt HEEL ERG LEKKER!!!)
Zit je aan de andere kant van de wereld en dan steekt Mmach je toch ff mooi aan om te klussen hoor!
Hoe dim jij die lichtslangen? Doe je dat met een apart apparaatje speciaal voor een lichtslang of met een "gewone" dimmer.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:59 schreef MMach het volgende:
Inderdaad, alle kleuren zijn mogelijk. Het is niet toevallig dat ze individueel dimbaar zijn
Chile!quote:
Geniaal op het einde, muurtjes heel strak in de verf en alles, kijk je op de vloer, dikke stapel zooi nogquote:Op zondag 29 oktober 2006 01:55 schreef MMach het volgende:
En nog een filmpje toe:
[[url=http://sjl-static9.sjl.youtube.com/vi/Jlgd78TB9h0/2.jpg]afbeelding][/url]
Dorothée die terug komt van uitgaan en de kleuren voor het eerst ziet
Je 'hoort" toch ook te werken van boven naar beneden ? !quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Geniaal op het einde, muurtjes heel strak in de verf en alles, kijk je op de vloer, dikke stapel zooi nog![]()
oh daar ga ik niet eens over nadenkenquote:Op zondag 29 oktober 2006 13:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je 'hoort" toch ook te werken van boven naar beneden ? !
En ik vroeg mij inderdaad ook af, hoe MMach de mooie muren gaat beschermen als hij de vloer gaat egaliseren .
Het zou toch cement worden ? spetter - spetterde - spetter.
en daarvoor heeft hij ongetwijfeld een simpele oplossing. smile
Over smaak valt niet te twisten.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:58 schreef MMach het volgende:
Nu niet, morgen wel.
En grijs staat nog niet vast, mensen met suggesties, open paint en surprise me.
Ik dacht eigenlijk alleen maar aan hoe het eruit zou zien, verder niet.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:17 schreef MMach het volgende:
En B.A.trix, laminaat heeft niet echt voordelen ten opzichte van vinyl. Vinyl heeft geen naden en het ziet er gewoon hetzelfde uit als laminaat. Het zal wel weer licht beuken oid zijn van kleur.
babyblue so solly en het heeft niks te maken met het aubergine/mauve/paars, toch.quote:
Dat is ijsblauw heur....quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
babyblue so solly en het heeft niks te maken met het aubergine/mauve/paars, toch.
Heb je twee mooie muren die niet met elkaar matchen in een kleine ruimte.
ik zou dat zachte geel ook houden, erg mooi in combinatie met de spotjes ook... Grappig dat er nu ijsblauw wordt voorgesteld, wat ik zelf in combinatie met het gele heb ipv met de aubergine!quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:55 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten.
Suggestie: De hele keuken in dat mooie zachte geel.
Ik snap inderdaad niet waar je vandaan haalt dat vinyl niet duurzaam zou zijn?quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:17 schreef MMach het volgende:
-het nadeel van vinyl tov laminaat moet wel de duurzaamheid zijn. Ik ben het niet zeker, maar laminaat van enige kwaliteit zal wel langer meegaan dan 10 jaar. Langs de andere kant,we hebben hier thuis stukken vinyl (sort of, het heet ballaton) liggen die meer dan 60jaar oud zijn, en waarvan de slijtage nog heel goed meevalt, en dat voor een veelgebruikte overloop. Straffe shizzle hoor.
Dat is appels met peren vergelijken in mijn ogen. Het vinyl dat daar ligt is van zeer hoge kwaliteit en kost ook vele malen meer dan een rolletje vinyl die je bij een bouwmarkt haalt....quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:20 schreef HailStorm het volgende:
[..]
Ik snap inderdaad niet waar je vandaan haalt dat vinyl niet duurzaam zou zijn?
Volgens mij is er geen vloer zo duurzaam als vinyl. Het wordt niet voor niets gebruikt in drukke openbare gelegenheden zoals scholen/ziekenhuizen etc..In de hal van mijn appartementencomplex ligt het ook al 30 jaar en dat ziet er technisch gezien nog goed uit.
Zo zijn er wel meer enkele "actief" op dit uurquote:Op maandag 30 oktober 2006 05:21 schreef MMach het volgende:
Al is marsepein wel actief zo vroeg op de morgen
Het is ook een ontzettend mooie kleur. Vrienden van mij hebben een dergelijke kleur in de woonkamer (zij noemen het aubergine) Ik blijf erbij dat het paars is.quote:Op maandag 30 oktober 2006 05:39 schreef MMach het volgende:
En die donkere muur vind ik zo mooi van kleur dat ik die wil houden, vandaar dat het geel moet wijken
quote:Op maandag 30 oktober 2006 05:49 schreef Bierie het volgende:
[..]
Zit zwaar te overwegen om foto's te plaatsen van mijn ouderlijke woning als Nederlandse equivalent van jouw woningDe gelijkenis is "schokkend". Dan kan men zien dat niet alleen in België dat voorkomt.
Maar nu eerst![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2006 07:52 schreef elvy het volgende:
Mmach ik volg jouw topics al geruime tijd, maar tot nu toe als 'lurker' omdat ik over het betere klus- en bouwwerk eigenlijk weinig zinnigs toe kan voegen dat jij zelf niet veel beter weet.
Maar van kleuren heb ik dan weer wél een beetje verstand, dus nu voel ik me nu geroepen om te reageren!
Mijn stem is ook duidelijk voor grijs (niet te donker!!!!) mooi in comninatie met de donkere muur én met wit en héél chique qua uitstraling.
Oh ja, en voor de vloer zou ik vinyl met houtstructuur ook zonde vinden. Niet qua duurzaamheid e.d. maar voor de uitstraling. Ik zou ook gaan voor antraciet grijze tegels, óf eventueel antraciet grijs vinyl??? (Ik vind het altijd zo jammer om te kiezen voor vinyl met 'houtstructuur' want je ziet van verre dat het geen hout ís... )
Daar heb ik zn een famillie lid vanquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:43 schreef MMach het volgende:
Die zweem komt dus van de straffe lamp (en met straf bedoel ik ook echt straf, het is een lamp van 1000Watt, en ze mag maar 5 minuten aan een stuk aanblijven, dan moet ze afkoelen)
vermogen is allesquote:Op maandag 30 oktober 2006 13:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Daar heb ik zn een famillie lid vanligt hier ook zo`n lamp
en das echt fel :-p uit t zolderraam, kan je nog een boek lezen als je zou willen in de tuin
Jaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmerquote:Op maandag 30 oktober 2006 16:26 schreef B.A.Trix het volgende:
JAAAA!! dit is mooi!!![]()
Ben blij dat je dat gele veranderd![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:37 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmer![]()
Wacht maar, twee weken, dan is het weer geel.![]()
De jeugd he, niet normaal, allemaal verwende snertjochies die niet weten wat werken isquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:52 schreef dvr het volgende:
Dat ligt gewoon een beetje op zijn pluchen bed draadloos te grootbeeldchatten en chips te kanen!
Man, man, man. Ons enige vertier op die keiharde houten britsen was het vanonder je duffelse deken opsnuiven van je eigen winden. En dan twee droge beschuitjes, haartjeskammentandenpoetsen en hup 30km fietsen voor een 12-urig college privaatrecht.
is dat plinthoogte ? tot aan de deftige eetkamer en toilet ?quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:12 schreef MMach het volgende:
Ik heb nog meer dan genoeg planken over als die in de kamer van mn zus, maar das al direct 2cm hoger enzo en dat hout heeft een rode schijn.
Die coupons zijn zeer interessant van prijs, alleen heb ik nog nooit van zoiets gehoord in .be, maar dat zou hier toch ook moeten kunnen.
op de url van dvr hierboven zag ik een leuk stukkie vinyl, page 2.quote:Op maandag 30 oktober 2006 22:24 schreef MMach het volgende:
De tegelvloer die er nu ligt is 0 hoogte, de vloer van de wc is 3mm hoger, een vinylvloer zou ook maar zoiets hoger zijn. Een plankenvloer op de tegelvloer (hoe bevestig je dat eigenlijk) zou 2cm hoger zijn dan de huidige vloer.
En dan de vloer waterdicht krijgen en beitsen, dat wordt al snel zo duur aan chemische brol dat je voor minder al vinyl hebt.En van kleur zou donkergrijs volgens jullie gaan?
Dat begrijp ik 216 km is wat erg veel. Maar zoek je dit? Blauwsteen. Tegen 20 tot hooguit 25 euroquote:Op maandag 30 oktober 2006 22:31 schreef MMach het volgende:
Woonplaats Westervoort
Provincie Gelderland
Slechts 216km verder
Ik weet in de buurt enkele tegelzaken zijn en een carpetland enzo, daar moet ik nog op onderzoek naar gaan.
Keken ze je allemaal niet raar aan in de Brico toen jij met je laptop en je webcam kwam aanzettenquote:Op maandag 30 oktober 2006 19:18 schreef MMach het volgende:
de ruimte is 3m60 lang en 2m50 breed ongeveer.
En een timelapsje, een specialer dit keer, van ongeveer 3u gisterennacht tot 18u deze avond. Inclusief wolkenformaties, ritje met de bus naar de brico, ritje met de kar in de brico en geverf![]()
[[url=http://sjl-static9.sjl.youtube.com/vi/1llUtyhpPRw/2.jpg]afbeelding][/url]
Allemaal nutteloze beelden, maar twas experimenteerdag met de webcam
Jammer weer van die overdreven compressie op youtube
ik gok dat het personeel niet meer raar opkijkt van MMach zn fratsen daarquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:25 schreef RobbieT het volgende:
[..]
Keken ze je allemaal niet raar aan in de Brico toen jij met je laptop en je webcam kwam aanzetten?
Ik had iets nodig om mijn gemorste verf op te kuisen, en wat is dan handiger dan een tshirtquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:34 schreef kroegtijger het volgende:
wanneer hou je nou toch eens je shit aan man!! ik wil ook graag met plezier naar dat filmpje kunnen kijken!!
maar je hebt wel weer je rijbewijs terug zie ik
da's waar...ik heb beroerdere filmpjes voorbij zien komenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:02 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik had iets nodig om mijn gemorste verf op te kuisen, en wat is dan handiger dan een tshirt, ma nu had ik toch het grootste deel van den tijd mn shit aan
En jeps, ik kan weer voor 1.5jaar legitiem rijden (in die tijd moet ik dan mn praktijkexamen es doen, en dan heb ik mijn lifetime rijbewijs). mijn foto die erop staat is wel hilarisch, ik was net mn ogen aan het dichtdoen en dan trekt ze een foto, ik sta er zo gedrogeerd op te kijken
Wat me op zijn website het meest opviel was dat de stenen "niet haaks" zijn (misschien een restpartij?). Dat wordt puzzelen om er wat nets van te maken. Dus let daar even op, mocht dit 't wordenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:00 schreef MMach het volgende:
Ik heb net gemaild naar die indische leisteen-kerel, want die vloer moet er volgens mij wel ongeveer het mooiste zijn wat er binnen dit budget kan.
quote:Onze zaak is gesloten van 27/10 tot 13/11. Dank u. Designo & Houtatelier
Dat was ik vergeten ja, je moet er ff met een kam overheen gaan dat je ze nog makkelijk wat kan laten zakken als je dat wil...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:40 schreef tnimble het volgende:
Bij lichtere kleuren natuursteen en kalkrijke soorten gebruikt je ipv portland (gewone cetment genoemt hierboven) witcement.
Je kunt ook pastalijm gebruiken dat droogt vele malen sneller. Heb je grote tegels of grotere dikte verschillen grotere vertanding van de lijmkam gebruiken.
Het niet 100% maarvast en haaks zijn is normaal bij dat dit soort tegels.
Klopt, hoewel Vloeibare frituurolie heb je ook in verschillende diktenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:44 schreef MMach het volgende:
Dat doet mij denken aan een experiment dat ik nog moet uitvoeren. Die oude generatie dieselmotoren is zo grof dat er naar het schijnt zonder aanpassingen op frituurolie kan gereden worden. En dan heb ik het niet over PPO (de biologische lijnzaadolie variant geloof ik) waar wel aanpassingen voor nodig zijn. Voor moderne auto's kan dat niet omdat de techniek veel te fijngevoelig is. De enige hindernis is de viscositeit van frituurolie. Koude frituurolie is niet vloeibaar genoeg om een moter op te kunnen starten.
Voor de ongelovige thomassen, ik geloof dat mythbusters ooit eens hetzelfde heeft geprobeerd met een oude mercedes.
edit: http://www.youtube.com/watch?v=YOGIh3yRltE
Zo he dat ziet er echt wel strak/stijlvol uitquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:31 schreef MMach het volgende:
Ondertussen is de donkere muur al af van randjes:
[afbeelding]
Nog niet alle verf van het plafond is droog, vandaar dat er hier en daar wat glanst.
Bij mn vader op zn werk hadden ze een grote diesel-motor staan die ook werd omgebouwd om te draaien op afgewerkte frituur-olie. Was een 12 cilinder motor. Eerst hadden ze 6 cilinders diesel en 6 op frituur-olie, maar dat liep voor geen meter. Toen maar alles op frituur-olie en de motor heeft nog nooit zo goed gelopenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:44 schreef MMach het volgende:
Die rode plastieken dop is redelijk gesloten en veel van het ijzervijlsel zal er niet in de tank gekomen zijn. Dat zinkt ook wel naar de bodem vermoed ik, dan is er nog de brandstoffilter en mocht er nog iets door komen, dan heb ik het volste vertrouwen in het degelijke moterblok (het is een 1.6D Die versie van de moter is zodanig overgedimensioneerd dat er zonder aanpassingen, behalve turbosmering, een turbo kan opgezet worden. Een TD heeft veel meer te lijden, dus de degelijkheid van een versie zonder turbo is indrukwekkend. Een transporter is ontworpen om te werken als bedrijfsvoertuig en is dan ook over de hele lijn degelijk uitgevoerd. Getuige daarvan is dat de hele camionette er al 533 000 km heeft op zitten (meen ik mij te herinneren), met de oorspronkelijke techniek van uit 1986. De enigste kosten tot nu toe waren een afstelling van de versnellingsbak en een gesprongen koelwaterleiding@13¤. Uiteraard ook het gebruikelijke onderhoud enzo. Weinige moderne auto's die dat ook zouden kunnen).
Dat doet mij denken aan een experiment dat ik nog moet uitvoeren. Die oude generatie dieselmotoren is zo grof dat er naar het schijnt zonder aanpassingen op frituurolie kan gereden worden. En dan heb ik het niet over PPO (de biologische lijnzaadolie variant geloof ik) waar wel aanpassingen voor nodig zijn. Voor moderne auto's kan dat niet omdat de techniek veel te fijngevoelig is. De enige hindernis is de viscositeit van frituurolie. Koude frituurolie is niet vloeibaar genoeg om een moter op te kunnen starten.
Voor de ongelovige thomassen, ik geloof dat mythbusters ooit eens hetzelfde heeft geprobeerd met een oude mercedes.
edit: http://www.youtube.com/watch?v=YOGIh3yRltE
en om toch nog iets ontopic te zeggen:
afwerktijd van de hoekjes met deze:
[afbeelding]
http://new.nabaztag.com/en/index.htmlquote:Op woensdag 1 november 2006 09:10 schreef Rewimo het volgende:
Zo hee, ik heb heel het topic bijgelezen (geen zin in archiveren hier op mijn werk)
![]()
En ik werd spontaan verliefd op dat "konijnenlampje" in je kamer, waar komt dat vandaan?
Dat witte beestje dus:
[afbeelding]
Alleen je tempo... je had beloofd om rustig aan te doenSuper zeg, zo snel en zo mooi!
quote:Op woensdag 1 november 2006 14:35 schreef MMach het volgende:
Ik mis ze elke dag, ik denk er elke dag aan, dat zullen ze ook wel weten.
Ik ook
Maar waarschijnlijk gaan de medefamilieleden dat hier wel zien als gebrek aan respect voor mn ouders als ik niet mee wil![]()
Dat is hun probleem dan.
Ik weet zeker dat jouw ouders ontzettend veel respect voor jezouden hebben als ze zagen wat jij tot nog toe allemaal gepresteerd hebt.
Ik moest om 7:00 uur vliegen, dus was daarom vroeg op.quote:Op maandag 30 oktober 2006 05:21 schreef MMach het volgende:
Al is marsepein wel actief zo vroeg op de morgen
Ohiboki, maar in mn sig staat een programmatje dat ik zelf heb gemaakt dat alleen mijn nabaztag bestuurtquote:Op woensdag 1 november 2006 22:41 schreef WheeleE het volgende:
MMach, wat is de naam van je Nabaztag? Dan kunnen we je gedurende de dag aanmoedigingen sturen.
Absoluut.. Het zou voor de K&W lezers alleen beter zijn geweest als dat pas nadat de keuken af is was gebeurtquote:Op woensdag 1 november 2006 23:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Grappig hoe een ontploffing van verdrongen frustraties tot helderheid kan leiden hè?
Dat dacht ik ook meteen..quote:Op donderdag 2 november 2006 00:05 schreef HailStorm het volgende:
MMach... Kan je niet bij de Brico gaan bijklussen
Dat was mijn gedachte ook alquote:Op donderdag 2 november 2006 00:05 schreef HailStorm het volgende:
MMach... Kan je niet bij de Brico gaan bijklussen
Nou dat is niet echt leuk hoor, mijn vader is/was op sinterklaas (5 december) jarig. Er is dan ook nooit iets geviert aan een verjaardag van vader en het liefst kwam hij ook niet op de verjaardag van iemand anders.quote:
Ga lekker anderen dingen doen als je daar behoefte aan hebt dit topic is er straks ook nog wel (en je fans ook). Je ging als een bezetene en dat mag wel even wat rustiger. Dat je een beetje het gevoel hebt dat je gek aan het worden bent kan ik me goed voorstellen met alles wat je moet meemaken, je zal het overigeens niet snel worden je kan een boel hebben heb ik zo het idee. Als nerd of emo gast zie ik je zeker niet, in jou zie ik een dol enthausiaste , iets verlegen/beschijden intelligente, handige, seieuse en betrouwbare jongen. Het is jammer dat jij geen of ik geen en zo ver wonen anders had ik graag elk moment met je willen babbelen op de bank in de barkamer of op dat prachtige cinama bed van je. Maar die vind je vast of in A of in iemand anders don't worry.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:57 schreef MMach het volgende:
Ik heb tijdens de vakantie al in de Hubo gewerkt, en dat lijkt niet op klussen, eerder rekken vullen enzo.
Ik heb intussen wel mijn bijverdienste gevonden. In de weekends soms eens bij een grote traiteur feesten ed verzorgen. Dan kom ik meteen eens onder de mensen, en dat is een taak waar je je hoofd bij moet houden, dus dubbel prijs. Met de feestdagen die eraan komen wordt het hopelijk geld scheppen, want die feestdagen (kerstavond=mijn verjaardag, kerstdag, nieuwjaar enzo) vieren we hier toch niet thuis, dus kan ik maar beter werken![]()
En vandaag gewoon niks gedaan aan de keuken, en dat blijft wel even zo. Helaasch voor dit topic
Volgende week zal er wss wel een update zijn, een kleintje. Ik ben op zoek naar melkkleurig plexiglas, maar het moet natuurlijk doorschijnend zijn. Helaas blijkt dat hier nagenoeg onvindbaar. Tegen volgende week zou de tegelboer ook terug moeten zijn van vakantie, dus mss kan ik dan es beginnen aan de vloer op het gemakje.quote:Op zondag 5 november 2006 18:41 schreef lesley het volgende:
we wachten gewoon rustig af
melk glas is naar mijn wete duurquote:Op zondag 5 november 2006 19:09 schreef MMach het volgende:
[..]
Volgende week zal er wss wel een update zijn, een kleintje. Ik ben op zoek naar melkkleurig plexiglas, maar het moet natuurlijk doorschijnend zijn. Helaas blijkt dat hier nagenoeg onvindbaar. Tegen volgende week zou de tegelboer ook terug moeten zijn van vakantie, dus mss kan ik dan es beginnen aan de vloer op het gemakje.
De bijjob is tot nu toe (zaterdagavond/nacht, en zondag morgen/middag)wel fantastisch. Wijze collega's, leuke sfeer, wel redelijk hard werken, maar constant omringd door het duurste voedsel. Ook een zeer positief effect op het gemoed, ik voel me nuttig en ik hou er iets aan over.
![]()
Dat was ook een idee waar ik aan zat te denken.quote:Op maandag 6 november 2006 09:44 schreef realbase het volgende:
misschien gek idee hoor..
maar kan je niet een "witte" folie plakken achter normaal glas ?
Ook een sort of melk glas dan toch ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |