abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:18:23 #201
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43076279
de ruimte is 3m60 lang en 2m50 breed ongeveer.

En een timelapsje, een specialer dit keer, van ongeveer 3u gisterennacht tot 18u deze avond. Inclusief wolkenformaties, ritje met de bus naar de brico, ritje met de kar in de brico en geverf

Allemaal nutteloze beelden, maar twas experimenteerdag met de webcam
Jammer weer van die overdreven compressie op youtube
pi_43077170
Sodeknetter man! Wat een schildertempo heb je!
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_43077441
Zag gisteren een tv prog over het verbouwen van een appartement koste maar 150K euro
Daar was er een met een stanley mesje aan het pielen bij de overgang tussen twee kleuren, om een heel strakke scheiding te krijgen.
Mss iets voor aan de bovenkant tussen het wit van de muluren en de mistery kleur op de muur.
Mmach welke kleur jij ook gebruikt je maakt er wat chiques van
pi_43077550
Timelaps is weer geweldig
pi_43077571
Dat ligt gewoon een beetje op zijn pluchen bed draadloos te grootbeeldchatten en chips te kanen!

Man, man, man. Ons enige vertier op die keiharde houten britsen was het vanonder je duffelse deken opsnuiven van je eigen winden. En dan twee droge beschuitjes, haartjeskammentandenpoetsen en hup 30km fietsen voor een 12-urig college privaatrecht.
pi_43077856

Dat is dus nog geen 10 m^2 daar moet bij jou in de buurt vast ergens een restantje staan wat weinig kost en dezelfde uitstraling heeft als de rest van de kamer....
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:12:26 #207
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43081205
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:52 schreef dvr het volgende:
Dat ligt gewoon een beetje op zijn pluchen bed draadloos te grootbeeldchatten en chips te kanen!

Man, man, man. Ons enige vertier op die keiharde houten britsen was het vanonder je duffelse deken opsnuiven van je eigen winden. En dan twee droge beschuitjes, haartjeskammentandenpoetsen en hup 30km fietsen voor een 12-urig college privaatrecht.
De jeugd he, niet normaal, allemaal verwende snertjochies die niet weten wat werken is

En die vloer... 30¤/m² is mij nog altijd teveel. Ik heb maar een zeer beperkt budget (niet vergeten dat er nog een hele keuken van moet) dus moet ik de middenweg tussen goedkoop en goed vinden. Egalisatie is duur, en dan nog es 300¤ vloer erbij, dat trekt het budget niet. 20¤ is al tops, en waar ik restantjes zou kunnen vinden weet ik ook niet, ik heb gisteren al gekeken op de MP¨maar ik vind niks.
pi_43081975
en heb je geen vloerplanken meer ? die kun je lakken en schilderen.
Is alleen wel gevoelig voor slijt als je schildert, vrees ik.
pi_43082270
Beste B., heb je al gezocht naar 'coupons'? Zo heten restjes tapijt in de handel. Zo'n stukje vinyl voor een keuken moet toch ergens te vinden zijn.

En je paleisje zij je van harte gegund, vooral omdat je het allemaal zelf bouwt. Als ik ooit aan lager wal raak kom ik wel als butler solliciteren. Dan pik ik af en toe stiekem een filmpje en een chateau-neufje mee als jij naar de Brico bent.

url <-- Donkergrijs vinyl met redelijk strak dots-motief, 7.30x3.90m, 3mm, € 125,00

[ Bericht 19% gewijzigd door dvr op 30-10-2006 21:55:02 ]
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:12:57 #210
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43084568
Ik heb nog meer dan genoeg planken over als die in de kamer van mn zus, maar das al direct 2cm hoger enzo en dat hout heeft een rode schijn.
Die coupons zijn zeer interessant van prijs, alleen heb ik nog nooit van zoiets gehoord in .be, maar dat zou hier toch ook moeten kunnen.
pi_43084976
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:12 schreef MMach het volgende:
Ik heb nog meer dan genoeg planken over als die in de kamer van mn zus, maar das al direct 2cm hoger enzo en dat hout heeft een rode schijn.
Die coupons zijn zeer interessant van prijs, alleen heb ik nog nooit van zoiets gehoord in .be, maar dat zou hier toch ook moeten kunnen.
is dat plinthoogte ? tot aan de deftige eetkamer en toilet ?
En kun je de de rode schijn - ik las eerst "schone schijn "- van de planken met witte beits / olie neutraliseren ?

* denkt graag mee...smile
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:24:07 #212
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43085117
De tegelvloer die er nu ligt is 0 hoogte, de vloer van de wc is 3mm hoger, een vinylvloer zou ook maar zoiets hoger zijn. Een plankenvloer op de tegelvloer (hoe bevestig je dat eigenlijk) zou 2cm hoger zijn dan de huidige vloer.
En dan de vloer waterdicht krijgen en beitsen, dat wordt al snel zo duur aan chemische brol dat je voor minder al vinyl hebt.En van kleur zou donkergrijs volgens jullie gaan?
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:31:39 #214
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43085406
Woonplaats Westervoort
Provincie Gelderland
Slechts 216km verder
Ik weet in de buurt enkele tegelzaken zijn en een carpetland enzo, daar moet ik nog op onderzoek naar gaan.
pi_43086063
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:24 schreef MMach het volgende:
De tegelvloer die er nu ligt is 0 hoogte, de vloer van de wc is 3mm hoger, een vinylvloer zou ook maar zoiets hoger zijn. Een plankenvloer op de tegelvloer (hoe bevestig je dat eigenlijk) zou 2cm hoger zijn dan de huidige vloer.
En dan de vloer waterdicht krijgen en beitsen, dat wordt al snel zo duur aan chemische brol dat je voor minder al vinyl hebt.En van kleur zou donkergrijs volgens jullie gaan?
op de url van dvr hierboven zag ik een leuk stukkie vinyl, page 2.
Ook wel 100 km from home
Ik krijg het hier niet in als copy plaatje.
Zal ik het dan komen brengen? leuk weekendje Gent.
pi_43086267
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 22:31 schreef MMach het volgende:
Woonplaats Westervoort
Provincie Gelderland
Slechts 216km verder
Ik weet in de buurt enkele tegelzaken zijn en een carpetland enzo, daar moet ik nog op onderzoek naar gaan.
Dat begrijp ik 216 km is wat erg veel. Maar zoek je dit? Blauwsteen. Tegen 20 tot hooguit 25 euro
  maandag 30 oktober 2006 @ 22:54:52 #217
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43086445
Indische Leisteen voor ¤ 8,- m2, te halen in Hoeselt. Ze kunnen ook bezorgen.
http://www.marktplaza.be/Indische-leisteen-Kotah-bleu-2506109.php
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:10:20 #218
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43087056
Ik zoek niks in het bijzonder, de enige beperking is budget Als tegels op een of andere manier goedkoper kunnen dan hebben die de voorkeur natuurlijk.

AnneX eventjes 100km rijden om een stukje vinyl aan een belgische gozer te geven Een weekendje Gent is sowieso niet te versmaden, zelfs zonder vinyl in de kofferbak

En blue-eyes, dat ziet er veelbelovend uit alleszins. Het is spotgoedkoop en zou er goed bij passen. Alleen die 'niet voor buiten', op wat zou dat betrekking hebben? Vocht, temperatuur?

Swat, ik ga slapen, deze 37urige dag duurt al lang genoeg.
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:38:47 #219
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43088290
http://www.kapaza.be/detail/3043371/Lino_vloerbekleding.html
Lino vloerbekleding voor ¤ 10,- per m2, te bezichtigen in Knesselare (streek Gent-Brugge)

[ Bericht 2% gewijzigd door Blue-eyes op 31-10-2006 00:10:39 ]
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:50:46 #220
81237 releaze
best of both worlds
pi_43088746
Ziet er prachtig uit mmach! De tweede kleur staat idd een stuk beter dan het geel, lekker stijlvol, dat past ook wel mooi bij het koepeltje, de gleuf en de lichtjes Slaap lekker, strengthen up! Veel sterkte met alles!!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:52:42 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43093272
Ik denk dat dat 'niet voor buiten' betrekking heeft op vocht in combinatie met vorst. Dat ze uit elkaar zouden kunnen barsten.
pi_43093563
Wederom erg mooi ook de moluren passen er goed bij.

Wat Be al zegt gaat puur om vorst. Die tegels zijn te dun voor deze steensoort voor buiten gebruik in dit continent en daardoor niet vorst bestendig.
pi_43094926
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:18 schreef MMach het volgende:

En een timelapsje, een specialer dit keer, van ongeveer 3u gisterennacht tot 18u deze avond. Inclusief wolkenformaties, ritje met de bus naar de brico, ritje met de kar in de brico en geverf
[[url=http://sjl-static9.sjl.youtube.com/vi/1llUtyhpPRw/2.jpg]afbeelding][/url]
Allemaal nutteloze beelden, maar twas experimenteerdag met de webcam
Jammer weer van die overdreven compressie op youtube
Keken ze je allemaal niet raar aan in de Brico toen jij met je laptop en je webcam kwam aanzetten ?
pi_43095021
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:25 schreef RobbieT het volgende:

[..]

Keken ze je allemaal niet raar aan in de Brico toen jij met je laptop en je webcam kwam aanzetten ?
ik gok dat het personeel niet meer raar opkijkt van MMach zn fratsen daar
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:51:37 #225
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43096978
Dat viel niet echt op hoor, zo'n dichtgeklapte laptop in een kar

En tis 31 oktober en de plaats is niet af, jammer.
Al ist nu ook niet nen wedstrijd of zo dat ik mij moet haasten
Dat klinkt als iemand die verloren is bij een wedstrijd en da zegt dat meedoen belangrijker is dan winnen
pi_43097989
wanneer hou je nou toch eens je shit aan man!! ik wil ook graag met plezier naar dat filmpje kunnen kijken!!
maar je hebt wel weer je rijbewijs terug zie ik
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:02:48 #227
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43098723
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:34 schreef kroegtijger het volgende:
wanneer hou je nou toch eens je shit aan man!! ik wil ook graag met plezier naar dat filmpje kunnen kijken!!
maar je hebt wel weer je rijbewijs terug zie ik
Ik had iets nodig om mijn gemorste verf op te kuisen, en wat is dan handiger dan een tshirt , ma nu had ik toch het grootste deel van den tijd mn shit aan

En jeps, ik kan weer voor 1.5jaar legitiem rijden (in die tijd moet ik dan mn praktijkexamen es doen, en dan heb ik mijn lifetime rijbewijs). mijn foto die erop staat is wel hilarisch, ik was net mn ogen aan het dichtdoen en dan trekt ze een foto , ik sta er zo gedrogeerd op te kijken
pi_43098870
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 13:02 schreef MMach het volgende:

[..]

Ik had iets nodig om mijn gemorste verf op te kuisen, en wat is dan handiger dan een tshirt , ma nu had ik toch het grootste deel van den tijd mn shit aan

En jeps, ik kan weer voor 1.5jaar legitiem rijden (in die tijd moet ik dan mn praktijkexamen es doen, en dan heb ik mijn lifetime rijbewijs). mijn foto die erop staat is wel hilarisch, ik was net mn ogen aan het dichtdoen en dan trekt ze een foto , ik sta er zo gedrogeerd op te kijken
da's waar...ik heb beroerdere filmpjes voorbij zien komen
maar met 1,5 jaar moet je toch wel je rijbewijs kunnen halen lijkt me... en wat betreft je foto.... in UVT plaatsen misschien??
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:00:33 #229
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43102112
Joa, dat moet wel lukken.
En die foto, laat maar zo

Ik heb net gemaild naar die indische leisteen-kerel, want die vloer moet er volgens mij wel ongeveer het mooiste zijn wat er binnen dit budget kan.
Ik ben ook wat aan het zoeken naar hoe zo'n vloer gelegd moet worden want dat is vermoedelijk anders dan mooie gladde vloertegels.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:07:26 #230
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_43102397
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:00 schreef MMach het volgende:
Ik heb net gemaild naar die indische leisteen-kerel, want die vloer moet er volgens mij wel ongeveer het mooiste zijn wat er binnen dit budget kan.
Wat me op zijn website het meest opviel was dat de stenen "niet haaks" zijn (misschien een restpartij?). Dat wordt puzzelen om er wat nets van te maken. Dus let daar even op, mocht dit 't worden
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:11:05 #231
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43102538
dat zullen ook wel geen hoeken van 45° zijn gok ik zo , het valt wel te corrigeren met brede voegen neem ik aan. En aangezien die te snijden zijn met een diamantslijpschijf zal mijn vriend de haakse slijper ook weer te eten hebben.
pi_43103954
je kunt ze best makkelijk zelf in de cement leggen. Je mixt zilverzand en gewone cement en dan een heel klein beetje water, daarvan maak je gewoon een "bed" net als bij gewoon straatwerk. Als dat klaar is dan maak je een natte mix van water en metselspecie. Die mix giet je over het bed heen, tegel erin. Je kunt ze dan met een rubber hamer nog goedtikken enzo....

Dan laat je het 2 dagen drogen, nog ff inwassen en het is gereed.

Hier ligt al tegen de 300m^2 60-60-2 hardsteen en dat is allemaal zo gelegd....
pi_43105913
Bij lichtere kleuren natuursteen en kalkrijke soorten gebruikt je ipv portland (gewone cetment genoemt hierboven) witcement.

Je kunt ook pastalijm gebruiken dat droogt vele malen sneller. Heb je grote tegels of grotere dikte verschillen grotere vertanding van de lijmkam gebruiken.

Het niet 100% maarvast en haaks zijn is normaal bij dat dit soort tegels.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:49:37 #234
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43108528
Geen updates behalve wat schilderwerk waar niemand iets van ziet (2de laagje), maar een doorbraak op camionettevlak.
De laaste belangrijke horde (de tankdop) is genomen. De enige optie was het slot uitboren, en ik was toch niet op mn gemak om zomaar eventjes in de tankdop een warmtegenerende boor te zetten Maar er is niks ontploft en de tankdop is eruit en vervangen

edit:
noooo
quote:
Onze zaak is gesloten van 27/10 tot 13/11. Dank u. Designo & Houtatelier

[ Bericht 15% gewijzigd door MMach op 31-10-2006 17:56:24 ]
pi_43108990
Krijg je nu via de benzine geen ijzerslijpsel van de dop in je motor?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:44:05 #236
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43110250
Die rode plastieken dop is redelijk gesloten en veel van het ijzervijlsel zal er niet in de tank gekomen zijn. Dat zinkt ook wel naar de bodem vermoed ik, dan is er nog de brandstoffilter en mocht er nog iets door komen, dan heb ik het volste vertrouwen in het degelijke moterblok (het is een 1.6D Die versie van de moter is zodanig overgedimensioneerd dat er zonder aanpassingen, behalve turbosmering, een turbo kan opgezet worden. Een TD heeft veel meer te lijden, dus de degelijkheid van een versie zonder turbo is indrukwekkend. Een transporter is ontworpen om te werken als bedrijfsvoertuig en is dan ook over de hele lijn degelijk uitgevoerd. Getuige daarvan is dat de hele camionette er al 533 000 km heeft op zitten (meen ik mij te herinneren), met de oorspronkelijke techniek van uit 1986. De enigste kosten tot nu toe waren een afstelling van de versnellingsbak en een gesprongen koelwaterleiding@13¤. Uiteraard ook het gebruikelijke onderhoud enzo. Weinige moderne auto's die dat ook zouden kunnen).
Dat doet mij denken aan een experiment dat ik nog moet uitvoeren. Die oude generatie dieselmotoren is zo grof dat er naar het schijnt zonder aanpassingen op frituurolie kan gereden worden. En dan heb ik het niet over PPO (de biologische lijnzaadolie variant geloof ik) waar wel aanpassingen voor nodig zijn. Voor moderne auto's kan dat niet omdat de techniek veel te fijngevoelig is. De enige hindernis is de viscositeit van frituurolie. Koude frituurolie is niet vloeibaar genoeg om een moter op te kunnen starten.
Voor de ongelovige thomassen, ik geloof dat mythbusters ooit eens hetzelfde heeft geprobeerd met een oude mercedes.
edit: http://www.youtube.com/watch?v=YOGIh3yRltE

en om toch nog iets ontopic te zeggen:
afwerktijd van de hoekjes met deze:

[ Bericht 4% gewijzigd door MMach op 31-10-2006 19:02:48 ]
pi_43112007
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:40 schreef tnimble het volgende:
Bij lichtere kleuren natuursteen en kalkrijke soorten gebruikt je ipv portland (gewone cetment genoemt hierboven) witcement.

Je kunt ook pastalijm gebruiken dat droogt vele malen sneller. Heb je grote tegels of grotere dikte verschillen grotere vertanding van de lijmkam gebruiken.

Het niet 100% maarvast en haaks zijn is normaal bij dat dit soort tegels.
Dat was ik vergeten ja, je moet er ff met een kam overheen gaan dat je ze nog makkelijk wat kan laten zakken als je dat wil...
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:31:36 #238
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43114846
Ondertussen is de donkere muur al af van randjes:

Nog niet alle verf van het plafond is droog, vandaar dat er hier en daar wat glanst.
pi_43115391
ziet er gaaf uit.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_43118901
Schitterend Wat is die tweede laag mooi geworden
pi_43121652
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:44 schreef MMach het volgende:

Dat doet mij denken aan een experiment dat ik nog moet uitvoeren. Die oude generatie dieselmotoren is zo grof dat er naar het schijnt zonder aanpassingen op frituurolie kan gereden worden. En dan heb ik het niet over PPO (de biologische lijnzaadolie variant geloof ik) waar wel aanpassingen voor nodig zijn. Voor moderne auto's kan dat niet omdat de techniek veel te fijngevoelig is. De enige hindernis is de viscositeit van frituurolie. Koude frituurolie is niet vloeibaar genoeg om een moter op te kunnen starten.
Voor de ongelovige thomassen, ik geloof dat mythbusters ooit eens hetzelfde heeft geprobeerd met een oude mercedes.
Klopt, hoewel Vloeibare frituurolie heb je ook in verschillende dikten

je zou zelfs sla/zonnebloem olie kunnen doen ( 1 van bijden was het ) das dun genoeg
pi_43122129
Retestrak! Ziet er heel mooi uit. Die nieuwe kleur is inderdaad de juiste keuze geweest.
pi_43122303
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 20:31 schreef MMach het volgende:
Ondertussen is de donkere muur al af van randjes:
[afbeelding]
Nog niet alle verf van het plafond is droog, vandaar dat er hier en daar wat glanst.
Zo he dat ziet er echt wel strak/stijlvol uit
  woensdag 1 november 2006 @ 00:42:34 #244
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43125335
Voila, dat is het voor vandaag:

Er zijn wel wat foutjes hier en daar, maar vermoedelijk dat niemand er echt op let in het echt, en het is ook maar een keuken.
pi_43126175
Superfat!!! Die grijze kleuren zijn 39083908098 x beter dan de gele kleur. Plafond van je keuken is echt zooooooooo fat geworden. Knap werkje hoor!!!

Enneh, ik volg je topics al enige tijd, echt heel tof Je inspireert me om zelf ook te gaan klussen e.d. (alleen heb ik er nog geen tijd voor....) Keep on the good work!!
pi_43127670
Wauw Mmach, het is echt prachtig geworden!!!!
En oh ja± die leistenen lijken mij persoonlijk super!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_43128238
Ziet er goed uit, gaat het met jezelf ook goed?
  woensdag 1 november 2006 @ 08:47:10 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43128335
Mmach, kan ik je echt niet adopteren?

Het kost je aardig wat bloed, zweet en tranen idd, maar je doet zoveel voor de verbetering en waardevermeerdering van jullie huis... Je broers en zussen mogen je wel eeuwig dankbaar zijn!
pi_43128611
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:44 schreef MMach het volgende:
Die rode plastieken dop is redelijk gesloten en veel van het ijzervijlsel zal er niet in de tank gekomen zijn. Dat zinkt ook wel naar de bodem vermoed ik, dan is er nog de brandstoffilter en mocht er nog iets door komen, dan heb ik het volste vertrouwen in het degelijke moterblok (het is een 1.6D Die versie van de moter is zodanig overgedimensioneerd dat er zonder aanpassingen, behalve turbosmering, een turbo kan opgezet worden. Een TD heeft veel meer te lijden, dus de degelijkheid van een versie zonder turbo is indrukwekkend. Een transporter is ontworpen om te werken als bedrijfsvoertuig en is dan ook over de hele lijn degelijk uitgevoerd. Getuige daarvan is dat de hele camionette er al 533 000 km heeft op zitten (meen ik mij te herinneren), met de oorspronkelijke techniek van uit 1986. De enigste kosten tot nu toe waren een afstelling van de versnellingsbak en een gesprongen koelwaterleiding@13¤. Uiteraard ook het gebruikelijke onderhoud enzo. Weinige moderne auto's die dat ook zouden kunnen).

en om toch nog iets ontopic te zeggen:
afwerktijd van de hoekjes met deze:
[afbeelding]
Bij mn vader op zn werk hadden ze een grote diesel-motor staan die ook werd omgebouwd om te draaien op afgewerkte frituur-olie. Was een 12 cilinder motor. Eerst hadden ze 6 cilinders diesel en 6 op frituur-olie, maar dat liep voor geen meter. Toen maar alles op frituur-olie en de motor heeft nog nooit zo goed gelopen
Nadeel was alleen dat het hele terrein naar een oude snack-bar stonk
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 november 2006 @ 09:10:54 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43128623
Zo hee, ik heb heel het topic bijgelezen (geen zin in archiveren hier op mijn werk )

En ik werd spontaan verliefd op dat "konijnenlampje" in je kamer, waar komt dat vandaan?

Dat witte beestje dus:

Alleen je tempo... je had beloofd om rustig aan te doen Super zeg, zo snel en zo mooi!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_43129536
Rewimo, als je in z'n sig op Bloed drukt, dan kom je daar meer over te weten
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 november 2006 @ 10:00:35 #252
13151 crew  Rewimo
pi_43129543
Tnx, ik ga kijken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_43129569
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:10 schreef Rewimo het volgende:
Zo hee, ik heb heel het topic bijgelezen (geen zin in archiveren hier op mijn werk )

En ik werd spontaan verliefd op dat "konijnenlampje" in je kamer, waar komt dat vandaan?

Dat witte beestje dus:

[afbeelding]

Alleen je tempo... je had beloofd om rustig aan te doen Super zeg, zo snel en zo mooi!
http://new.nabaztag.com/en/index.html
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 november 2006 @ 10:03:17 #254
13151 crew  Rewimo
pi_43129597
Oew, hij is leuk! Maar ik heb geen wifi
  woensdag 1 november 2006 @ 14:35:44 #255
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43136951
Das idd mijn nabaztag , als je niet houdt van gadgets moet je het zeker niet bekijken, maar het is een heel leutige sfeermaker. en handig ook voor mailalerts enzo.

Vandaag zijn de winkels toe wegens de 'feestdag'. Ik wil trouwens niet mee naar het kerkhof omdat ik zeker weten ga uitfreaken nu. Ik vind het trouwens ook maar een schijnheilig gebeuren, dat obligatoir bloemen gaan zetten. Ik mis ze elke dag, ik denk er elke dag aan, dat zullen ze ook wel weten.
Maar waarschijnlijk gaan de medefamilieleden dat hier wel zien als gebrek aan respect voor mn ouders als ik niet mee wil

Ik ga vandaag gewoon wat maten opnemen voor de deurranden ed, dat ik die morgen kan zagen en installeren. Mss dat ik ook alle sloten van de camionette ga vervangen vandaag, dat dat eindelijk achter de rug is. Mijn broer heeft het nog steeds niet gezien, en dat is goed want het is nog maar een uurtje werk of zo.
Morgen wil ik dan ook nog de koepel dichtmaken met melkplexiglas. Omdat ik vermoed dat dat nogal wat lichtverlies met zich mee zal brengen zal ik ook nog wat reflectors rond de tl buizen hangen zodat het licht dat nu verloren gaat en op de achtergevel schijnt, toch nog nut heeft. Dan nog de slangen op maat snijden zodat het melkglas van de koepel zelf ook verlicht wordt, samen met de koven, golfplaatjes vervangen, en dat zal wel een hele dag zijn.
pi_43138686
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:35 schreef MMach het volgende:
Ik mis ze elke dag, ik denk er elke dag aan, dat zullen ze ook wel weten.

Ik ook

Maar waarschijnlijk gaan de medefamilieleden dat hier wel zien als gebrek aan respect voor mn ouders als ik niet mee wil

Dat is hun probleem dan.
Ik weet zeker dat jouw ouders ontzettend veel respect voor jezouden hebben als ze zagen wat jij tot nog toe allemaal gepresteerd hebt.
pi_43139269
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 05:21 schreef MMach het volgende:
Al is marsepein wel actief zo vroeg op de morgen
Ik moest om 7:00 uur vliegen, dus was daarom vroeg op.
  woensdag 1 november 2006 @ 16:09:06 #258
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43140357
En ik heb ook weer nodeloze fuzz bespaard, want:

Zie wat blinkt daar in de verte , een echt slot met een echte sleutel. En dat voor 10 minuten werk en 0¤.
Er zijn trouwens wat vage problemen mee verdwenen, het stuur is ook nieuw en het geeft niet meer af als je handen nat zijn (dat vorige wel, dan had je zwarte handen na een tijdje) en het draait ook vlotter enzo. De camionette begint me meer en meer te bevallen
pi_43140549
Ik voel 'm al aankomen... die camionette wordt binnenkort
ook paars met grijs en een lichtkoepel
pi_43140698
Ja, ik voorzie ook een Pimp my Camionette topic..

Wat heb je daar nou in je hand MMach - is dat een stukje stuurkolom?
  woensdag 1 november 2006 @ 16:26:53 #261
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43141030
Idd, dat slot zat vast aan de richtingaanwijzers enzo (het oude stuk heb ik vast), dus dat was boutje losdraaien, stuur eraf trekken, heel dat stuk met slot enal afkloppen, nieuwe erop, draadjes verbinden, stuur erop, en het was gefixt .
En ik wil het interieur wel verfraaien, maar gewoon restaureren met stukken uit de andere camionette. Geen custom zetels of lichtjes enzo denk ik
Het eerste wat ik nu ga doen is de graveernummers van de sleutels opschrijven dat ik ze gewoon kan laten bijmaken als ze weer ergens verloren raken

Edit: mijn zus die in Frankrijk woont heeft met haar vriend een huis gekocht, en aan de plattegrond te zien ziet dat er veelbelovend uit, en het is nog helemaal leeg... ik ruik betaalde werken
  woensdag 1 november 2006 @ 16:27:43 #262
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43141061
Mmach, zijn er ook dingen die je NIET kan
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 november 2006 @ 16:49:15 #263
13151 crew  Rewimo
pi_43141856
Is Allerheiligen een vrije dag in België? Ik snap volkomen dat je niet naar het kerkhof wilt. Ik had een uitnodiging voor een kerkdienst morgen op Allerzielen maar daar wil ik dan weer niet naartoe. Ik ga morgen juist liever een kaarsje branden bij mijn vaders graf. En inderdaad, zoiets is geen graadmeter voor hoeveel je van iemand houdt

Ik wist niet dat je ook al auto's "doet" Jij bent echt van alle markten thuis
  woensdag 1 november 2006 @ 19:03:38 #264
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_43146558
Oeps verkeerde topic
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_43155918
MMach, wat is de naam van je Nabaztag? Dan kunnen we je gedurende de dag aanmoedigingen sturen .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  woensdag 1 november 2006 @ 23:22:32 #266
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43157400
Mijn god, daarnet was het hier een zeer cruciale avond.
Alle frustraties van ongeveer alle familieleden zijn bovengekomen. mijn broer die rust wil, ik die me erger aan traagheid en totaal op ontploffen sta en als vluchtgedrag of weet ik veel werk gelijk een zot en daardoor overlast voor anderen creeër, etc.
Hoewel het heel erg begon en het bijna de zwaarste ruzie ooit was is het toch vrij goed geeindigd. We hebben als volwassen mensen naar oplossingen gezocht, en dat is iets wat me veel waard is, en niet alleen mij. Ik doe water in mn wijn (vanaf 10u stop ik met alle lawaai en werkoverlast) en zij ook (Mn zus sandrine maakt namelijk soms van die opmerkingen of grapjes over Anneleen enzo, die mij echt veel te zwaar vallen, en ze zou dat in het vervolg niet meer doen).
Ik ga ook beginnen om actief te zoeken achter een bijjobje dat ik niet altijd thuis aant werken ben, en wat meer centen heb.
Het is echt belangrijk dat ik een soort regelmaat kan krijgen die voor niemand anders overlast betekent en waar ik me zelf beter bij voel. Ik had vooral de laatste maand echt het gevoel dat ik zot aan het worden was, echt veel teveel last om te kunnen dragen, en gelukkig betekent deze explosieve avond een keerpunt denk ik.
Het is nog altijd mijn eigen keuze om te beslissen hoeveel ik die zware lasten invloed laat hebben op mijn leven. De situatie met Anneleen was de laatste tijd zo overheersend geworden, dat al de rest er precies niets meer toe deed. Maar de rest doet er wel nog toe uiteraard. Ik had gewoon dit inzicht nodig, in heel duidelijke bewoordingen, om het ook echt te zien.
Ik voel ook echt aan mezelf dat de oude Benoit terug is, en dat is fijn.
Ik ga dit ook even posten in mn andere topic in R&P, want het is nauw verweven met elkaar.
Het is mss geen goed idee om dit te posten, maar stel dat ooit iemand iets gelijkaardigs meemaakt, het kan maar helpen denk ik zo. En als ik in de toekomst weer een dipje zal hebben, dan kan ik dit es nalezen om mezelf op spoor te houden.
Veel kan en moet je hier niet over zeggen in dit topic, alles is al gezegd, dus laten we het verder hebben over de keuken hier, die nu toch wel iets trager zou moeten vooruit gaan. Ik schaf meteen mn deadline van eind december af.
  woensdag 1 november 2006 @ 23:23:44 #267
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43157437
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:41 schreef WheeleE het volgende:
MMach, wat is de naam van je Nabaztag? Dan kunnen we je gedurende de dag aanmoedigingen sturen .
Ohiboki, maar in mn sig staat een programmatje dat ik zelf heb gemaakt dat alleen mijn nabaztag bestuurt
http://mmach.bbackx.com/Nabaztag/nabaztag.swf

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 01-11-2006 23:40:45 ]
  woensdag 1 november 2006 @ 23:27:24 #268
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43157541
Mooi! Je moordende tempo is leuk om te volgen, maar een stap minder lijkt me gezonder voor iedereen. En jullie moeten nog een tijdje met elkaar door.

Grappig hoe een ontploffing van verdrongen frustraties tot helderheid kan leiden hè?

De oude Benoit die weer terug is, ook niet onbelangrijk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_43158647
quote:
Op woensdag 1 november 2006 23:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Grappig hoe een ontploffing van verdrongen frustraties tot helderheid kan leiden hè?
Absoluut.. Het zou voor de K&W lezers alleen beter zijn geweest als dat pas nadat de keuken af is was gebeurt

MMach... Kan je niet bij de Brico gaan bijklussen
  donderdag 2 november 2006 @ 00:43:43 #270
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_43159473
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:05 schreef HailStorm het volgende:
Dat dacht ik ook meteen..
@MMach goed dat je het een beetje rustig aan gaat doen!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  donderdag 2 november 2006 @ 07:52:13 #271
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_43162245
MMach

Alles komt goed, tenminste, dat zeg ik altijd maar, voor mijn gevoel helpt het wel, als ik een moeilijke tijd heb.

pi_43162483
Het is een heftige tijd voor je.

Wij leven mee en voelen ons (bijna) net zo machteloos in afwachting van hoe het verloopt.
Keeping fingers crossed.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 04-11-2006 08:18:15 ]
pi_43163804
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:05 schreef HailStorm het volgende:

Dat was mijn gedachte ook al
  donderdag 2 november 2006 @ 17:57:49 #274
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43177821
Ik heb tijdens de vakantie al in de Hubo gewerkt, en dat lijkt niet op klussen, eerder rekken vullen enzo .
Ik heb intussen wel mijn bijverdienste gevonden. In de weekends soms eens bij een grote traiteur feesten ed verzorgen. Dan kom ik meteen eens onder de mensen, en dat is een taak waar je je hoofd bij moet houden, dus dubbel prijs. Met de feestdagen die eraan komen wordt het hopelijk geld scheppen, want die feestdagen (kerstavond=mijn verjaardag, kerstdag, nieuwjaar enzo) vieren we hier toch niet thuis, dus kan ik maar beter werken
En vandaag gewoon niks gedaan aan de keuken, en dat blijft wel even zo. Helaasch voor dit topic
pi_43181789
damn op kerstavond jarig zijn !
pi_43194736
Maarja tot 10uur kun je ook een hoop doen
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:08:27 #277
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_43209521
Gekke Benoit!

Toch heb je mijn respect hoor! Ken je dan wel alleen maar van je topiques en wat je doet en zo, mijn respect heb je, en niet alleen voor je verbouwkunsten! Je zet die negatieve energie om in iets tastbaars en dan niet iets negatieftastbaars. En daarvoor heb ik emens respect. Dat lukte mij pas een paar keer, maar jij flikt 't 'm elke keer. Ik kan mee voorstellen dat je denkt dat je gek wordt, maar wees blij dat je veel van die opgekropte energie kwijt kut in een mogelijkheid.

Bijbaan is altijd belangrijk, al is het idd alleen voor onder de mensen te komen (ik mis mijn bijbaan bijvoorbeeld enorm, café is altijd met veel mensen en collega's). Het is niet alleen goed voor je portmonnee maar goed voor jezelf, je eigen ontwikkeling en je eigen welzijn! Succes hoor!

En ik ruik ook betaald werken, lekker toch man!
Succes en we blijven je gewoon stiekempjes volgen!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_43218742
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
damn op kerstavond jarig zijn !
Nou dat is niet echt leuk hoor, mijn vader is/was op sinterklaas (5 december) jarig. Er is dan ook nooit iets geviert aan een verjaardag van vader en het liefst kwam hij ook niet op de verjaardag van iemand anders.
pi_43219119
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:57 schreef MMach het volgende:
Ik heb tijdens de vakantie al in de Hubo gewerkt, en dat lijkt niet op klussen, eerder rekken vullen enzo .
Ik heb intussen wel mijn bijverdienste gevonden. In de weekends soms eens bij een grote traiteur feesten ed verzorgen. Dan kom ik meteen eens onder de mensen, en dat is een taak waar je je hoofd bij moet houden, dus dubbel prijs. Met de feestdagen die eraan komen wordt het hopelijk geld scheppen, want die feestdagen (kerstavond=mijn verjaardag, kerstdag, nieuwjaar enzo) vieren we hier toch niet thuis, dus kan ik maar beter werken
En vandaag gewoon niks gedaan aan de keuken, en dat blijft wel even zo. Helaasch voor dit topic
Ga lekker anderen dingen doen als je daar behoefte aan hebt dit topic is er straks ook nog wel (en je fans ook). Je ging als een bezetene en dat mag wel even wat rustiger. Dat je een beetje het gevoel hebt dat je gek aan het worden bent kan ik me goed voorstellen met alles wat je moet meemaken, je zal het overigeens niet snel worden je kan een boel hebben heb ik zo het idee. Als nerd of emo gast zie ik je zeker niet, in jou zie ik een dol enthausiaste , iets verlegen/beschijden intelligente, handige, seieuse en betrouwbare jongen. Het is jammer dat jij geen of ik geen en zo ver wonen anders had ik graag elk moment met je willen babbelen op de bank in de barkamer of op dat prachtige cinama bed van je. Maar die vind je vast of in A of in iemand anders don't worry.
pi_43227366
Wauw tnimble, mooi onder woorden gebracht!
Helemaal eens is
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_43266723
we wachten gewoon rustig af
  zondag 5 november 2006 @ 19:09:24 #282
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43267586
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:41 schreef lesley het volgende:
we wachten gewoon rustig af
Volgende week zal er wss wel een update zijn, een kleintje. Ik ben op zoek naar melkkleurig plexiglas, maar het moet natuurlijk doorschijnend zijn. Helaas blijkt dat hier nagenoeg onvindbaar. Tegen volgende week zou de tegelboer ook terug moeten zijn van vakantie, dus mss kan ik dan es beginnen aan de vloer op het gemakje.
De bijjob is tot nu toe (zaterdagavond/nacht, en zondag morgen/middag)wel fantastisch. Wijze collega's, leuke sfeer, wel redelijk hard werken, maar constant omringd door het duurste voedsel . Ook een zeer positief effect op het gemoed, ik voel me nuttig en ik hou er iets aan over.
pi_43274028
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:09 schreef MMach het volgende:

[..]

Volgende week zal er wss wel een update zijn, een kleintje. Ik ben op zoek naar melkkleurig plexiglas, maar het moet natuurlijk doorschijnend zijn. Helaas blijkt dat hier nagenoeg onvindbaar. Tegen volgende week zou de tegelboer ook terug moeten zijn van vakantie, dus mss kan ik dan es beginnen aan de vloer op het gemakje.
De bijjob is tot nu toe (zaterdagavond/nacht, en zondag morgen/middag)wel fantastisch. Wijze collega's, leuke sfeer, wel redelijk hard werken, maar constant omringd door het duurste voedsel . Ook een zeer positief effect op het gemoed, ik voel me nuttig en ik hou er iets aan over.
melk glas is naar mijn wete duur

ooit eens op lopen zoeken om een lichtbak mee te vervangen ( was minder werk dan de oude 2 melkglas plaatjes schoon zien te krijgen ) maar de prijs van 60¤ voor een viekant metertje schoot bij mij verkeerd :x

dus toen maar de 2 oude plaatjes schoon zitten maken
  FOK!fotograaf zondag 5 november 2006 @ 21:57:55 #284
148247 taxibabe
pi_43274403
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, meeste is al gezegd door de anderen en ik kan het niet beter verwoorden.

Wel wil ik zeggen dat het goed is dat je nu ook eens aan je eigen gemoedstoestand denkt en werkt. En super dat je bijbaantje je zo goed bevalt.
Ik hoop dat het van je afschrijven in je andere topic je ook een beetje oplucht.

wat betreft dit topic en de fans , net zoals tnible al zei, die zijn er straks ook nog wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 november 2006 @ 22:14:21 #285
13151 crew  Rewimo
pi_43275158
Kun je niet iets proberen met gewoon (plexi)glas en van die halfdoorzichtige (raam)folie?
  zondag 5 november 2006 @ 22:38:48 #286
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_43276226
Of het spul met een fijne korrel opschuren?
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 6 november 2006 @ 00:20:02 #287
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43279465
Mja, ik wil eigenlijk opaak plexiglas, zoals in bv deze kleerkast:

Als je plexiglas opschuurt oid, krijg je frosted plexiglas, en dat ziet er zo uit:

Het eerste is echt wit van kleur, en je kan er bijna niet door kijken, het 2de is net zoals gezandstraald glas.
Maar goed, frosted plexiglas zou nu ook niet super misstaan, maar het is niet de beste keuze. Toch zal het dat moeten worden als ik niet aan dat andere geraak.
pi_43283655
Leuk dat je bijbaan bevalt MMach!

Overr het opaak/opaal glas. Echt opaal glas is vele malen mooier van geschuurt plexiglas. Gezandstraalt of geets glas is dan nog een stuk mooier als alternatief. Opaal glas is in een kleur of 20 te krigen (en zo'n 200 tal met verschillende kleuren in 1 plaat met allerlij patronen, vlekken, strepen, kringen, op marmer lijkende aders enz) met je mooie verlichting er achter lijkt me helder wit het mooiste. Dit kost zo'n 40 tot 70 euro afhankelijk waar je het koopt. Bij de vensterglas leverancier zul je het duurste uit zijn. Frosted glas krijgt je ovg niet door het te schuren/stralen/etsen maar door het in te smeren met houtlijm en dan snel te verwarmen.
pi_43283934
misschien gek idee hoor..
maar kan je niet een "witte" folie plakken achter normaal glas ?
Ook een sort of melk glas dan toch ?
pi_43284526
quote:
Op maandag 6 november 2006 09:44 schreef realbase het volgende:
misschien gek idee hoor..
maar kan je niet een "witte" folie plakken achter normaal glas ?
Ook een sort of melk glas dan toch ?
Dat was ook een idee waar ik aan zat te denken.

In dat gevel koop je gewoon een stuk acrylglas van 5 of 6 mm dik (als je het dunner doet, gaat het doorhangen) en hierna doe je er plakplastic op, heeft hetzelfde effect
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 november 2006 @ 10:20:52 #291
13151 crew  Rewimo
pi_43284542
pi_43284637
quote:
idd ja, heb over je reactie heen gelezen, mocht MMach dit kiezen, gaat alle eer naar jou
pi_43290554
Ik d8 dat ik in de gamma melkplexi heb zien staan, mischien daar even kijken? en kun je anders in de brico niet naar folie kijken? die hebben daar wel veel verschillende soorten folie liggen.
Gaat er tegenaan met zn schatteke x10012010!
pi_43292744
Het grote verschil tussen opaalglas en een folie is dat een folie heel erg dun is en meer een gemateert effect geeft. Bij een opaal glas heeft het glas door en door een andere kristalijne structeur waardoor het licht volledig gebroken wordt en verwaaier over een groot oppervlak. Bij een folie of mattering door stralen/schuren/etsen vervagen objeten en lichtbronnen die zich er achter bevinden. Bij een opaal glas licht een groot deel van het glas op in de kleur licht die er op valt. Een folie is natuurlijk wel een alternatief zoals stralen en etsen dat ook zijn.

Opaliserent plexiglas werkt ook mindergoed dan opaal glas, de lichtdoorlatendheid is veel lager en voorwerpen zijn nog een beetje er door heen te zien. Dit komt doordat het witte effect verkregen wordt door een pigment dat aan het acrilaat is toegevoegt. Bij echt opaalglas is er geen pigment in aanwezig maar wordt het licht afgebogen door de andere kristalstructuur en verkleurt door herbundeling en filtering. De kleuir wordt evt aangepast door een metaaloxide die de glas kristalen chemisch kleuren.
  maandag 6 november 2006 @ 19:04:58 #295
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43299489
wederom tnimbles expertise
Enfin, ik zie nog wel. Wat ik ook zie is mijn bureau dat in de gang staat:

net na de les achter geweest.
Over een uurtje of zo hebben we een werkend (=aanwezig) bureau. Ik laat het voorlopig gewoon in MDF, het is maar om op te studeren.
pi_43300521
Gaat vast heel erg mooi en stevig worden!
  maandag 6 november 2006 @ 19:41:06 #297
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43300989
Stevig wel, voor de rest gewoon basic hoor.
Al 1/3:

Kmoet mij een beetje haasten want kheb afgesproken om 20u30
  maandag 6 november 2006 @ 20:05:11 #298
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43301961
Al 2/3 hurrryyyyy
  maandag 6 november 2006 @ 20:16:22 #299
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43302441
Just in time: