Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten. In Nederland is men ziekelijk tolerant. Waarschijnlijk zou ik als Nederlander in Marokko eerst een flink portie klappen krijgen van het publiek, daarna van de beveiliging en weer daarna van de politie en als sluitstuk zou ik een forse straf krijgen van de rechter als ik mij zo daar zou misdragen.quote:Marokkanen juichen bij WTC-film
Gepost door Laura (_Arual_) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 18 oktober 2006 @ 10:39
Een aantal Marokkaanse jongeren is onlangs uit de Rotterdamse bioscoop Pathé Schouwburgplein verwijderd. Tijdens de film World Trade Center, zaten ze te applaudiseren en gebruikten ze popcorn als confetti. De scène waarin de terroristen met een gekaapt passagiersvliegtuig de New Yorkse Twin Towers doorboorden, deed de groep Marokkanen in juichen uitbarsten.
Verschillende bioscoopbezoekers verlieten kwaad en vol walging de zaal. De beveiliging van Pathé heeft direct ingegrepen door de groep jongeren uit de bioscoop te verwijderen. "Het is natuurlijk afschuwelijk dat zoiets gebeurt. De jongeren wilden zich duidelijk profileren. We hebben direct maatregelen genomen", aldus Pathé-woordvoerder Hans Jose.
World Trade center is een film van Oliver Stone met in de hoofdrollen Nicolas Cage en Michael Pena. De film gaat over de aanslagen op 11 september 2001 in New York.

Pubers zijn er iedere generatie op uit om te schokken. Om tegendraads te zijn. Dat is deze jongeren goed gelukt. Ik had er waarschijnlijk om geglimlacht en rustig verder gekeken naar de film. Keurig ingegrepen door de bewakers, einde verhaal. Is dit nu nieuws?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:27 schreef rutger05 het volgende:
Bron: Marokkanen juichen bij WTC-film
[..]
Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten.

Waarom zou iemand die hier woont niet gewoon zijn geloof mogen houden?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:34 schreef Syd het volgende:
Wat ik niet snap is dat sommige gewoon hier in Nederland zijn geboren maar toch als "moslim" gedragen en praten.

Ze zijn waarschijnlijk ook als moslim 'geboren'/opgevoed he...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:34 schreef Syd het volgende:
Wat ik niet snap is dat sommige gewoon hier in Nederland zijn geboren maar toch als "moslim" gedragen en praten.

Gezien het wijd verspreidde anti-Amerikanisme in Nederland krijg ik soms zelfs de indruk dat een groot deel van de autochtone bevolking het in retrospectief ook allemaal zo erg niet vindt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:34 schreef PLAE@ het volgende:
ach wat maak je je druk. Reken maar dat menig journalist klaar kwam op 11-9

Met dank aan de Telegraaf wel ja.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
Is dit nu nieuws?

Schokkeren. Het zijn net de punkers en hippies van vorige generatie. Het grootste deel daarvan zit inmiddels keurig met huisje, boompje, beestje zich als keurige burger te gedragen. Pubers rebelleren altijd, dat hoort erbij. Niet te druk om maken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef milagro het volgende:
daar doen ze het voor, dit soort topics, dit soort berichten in de kranten, de media.

Ik kan er niet wakker van liggen en vond het geheel wel vermakelijk. Vermakelijk is niet het goeie woord. Opwindend misschien dan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Gezien het wijd verspreidde anti-Amerikanisme in Nederland krijg ik soms zelfs de indruk dat een groot deel van de autochtone bevolking het in retrospectief ook allemaal zo erg niet vindt.

Het is natuurlijk ook wel een sappig bericht. Niets zo fijn voor een krant dan het bevestigen van de vooroordelen van je lezers. De OP is daar een goed voorbeeld van. Alle clichés op een rijtje, gevolgd door een nuanceloos oordeel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Met dank aan de Telegraaf wel ja.

Die analogie is een van de redenen waarom je het niet zult snappen. Dit zijn geen toeristen en zolang er grote groepen Nederlanders toch het gevoel krijgen dat ze niet voor vol worden aangezien zullen er een aantal een beetje kortsluiting in het hoofdje krijgen door precies datgene te doen wat hen de meeste aandacht brengt. Neemt niet weg dat ze gewoon ook hier een pak slaag hadden moeten krijgen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten. In Nederland is men ziekelijk tolerant. Waarschijnlijk zou ik als Nederlander in Marokko eerst een flink portie klappen krijgen van het publiek, daarna van de beveiliging en weer daarna van de politie en als sluitstuk zou ik een forse straf krijgen van de rechter als ik mij zo daar zou misdragen.
Dat zou mooi zijn en dat gebeurd al deels, maar dan moet men ook maar eens iets doen aan discotheken die al deurbeleid hanteren, geen of niet al te veel "allochtoon volk" binnen laten, ongeacht de gedragingen.quote:Ik zou het een goed idee vinden als er een landelijke database zou komen waarin de gegevens van dergelijke hufters zou worden opgenomen en waarvan allerlei bedrijven en organisaties, bijvoorbeeld bioscopen, discotheken, zwembaden, bungalowparken etc., gebruik kunnen maken om hen te weren. Niet dan de toegang ontzeggen voor een paar weken, maar gelijk voor een aantal jaren bij enkele misselijke gedragingen en dan bij al deze bedrijven en organisaties. Een etterbak in een bioscoop zal zich hoogstwaarschijnlijk ook als een etterbak in een zwembad gedragen. Verder zou er dan een forse straf op moeten staan als zo’n hufter toch probeert binnen te komen na een toegangsverbod.

ik kan me goed voorstellen dat als je in de bioscoop zit dat het irritant is en dat je je er dán druk om maakt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Schokkeren. Het zijn net de punkers en hippies van vorige generatie. Het grootste deel daarvan zit inmiddels keurig met huisje, boompje, beestje zich als keurige burger te gedragen. Pubers rebelleren altijd, dat hoort erbij. Niet te druk om maken.

Je moet de dingen altijd in perspectief zien. Vermakelijk is overigens een heel verkeerd woord, ik vond het schokkend, maar ook niet meer dan dat. Ik vind het altijd wel grappig dat het journaal aandacht besteedt aan noodweer in een Amerikaanse stad, terwijl overstromingen met veel doden in pak hem beet Bangladesh niet eens vermeld worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik kan er niet wakker van liggen en vond het geheel wel vermakelijk. Vermakelijk is niet het goeie woord. Opwindend misschien dan.
Er zijn veel ergere dingen in delen van de wereld waar niemand zich om bekommert.

Wat doen zij fout dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:41 schreef sampoo het volgende:
Dat zou mooi zijn en dat gebeurd al deels, maar dan moet men ook maar eens iets doen aan discotheken die al deurbeleid hanteren, geen of niet al te veel "allochtoon volk" binnen laten, ongeacht de gedragingen.

Een spannend verhaal om de volgende dag in de bedrijfskantine te vertellen. Ik ben verre van een allochtonenknuffelaar, maar dit soort berichten stigmatiseert een groep. De OP is schriftelijk bewijs van het effect hiervan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:43 schreef milagro het volgende:
ik kan me goed voorstellen dat als je in de bioscoop zit dat het irritant is en dat je je er dán druk om maakt.
ik kan me ook voorstellen dat zo'n reactie je verbaast en ms ook schokt, maar de aandacht moet je ze dan gewoon niet gunnen, domme gasten, grote bek, maar dan alleen in groepsverband, en een raar soort van zelfdestructie ook, nou, be my guest, vooral doorgaan![]()

Ik zou er absoluut niet om kunnen lachen. Dergelijk weerzinwekkend gedrag is op geen enkele wijze goed te praten en is zeker geen normaal recalcitrant en provocerend gedrag van pubers. Deze jongens zijn verrot van binnen en door ze niet keihard aan te pakken worden ze nog rotter.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Pubers zijn er iedere generatie op uit om te schokken. Om tegendraads te zijn. Dat is deze jongeren goed gelukt. Ik had er waarschijnlijk om geglimlacht en rustig verder gekeken naar de film. Keurig ingegrepen door de bewakers, einde verhaal. Is dit nu nieuws?

nou, die knullen stigmatiseren de groep net zo goed, hoor.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Een spannend verhaal om de volgende dag in de bedrijfskantine te vertellen. Ik ben verre van een allochtonenknuffelaar, maar dit soort berichten stigmatiseert een groep. De OP is schriftelijk bewijs van het effect hiervan.

Ga gewoon naar het filmhuis. Zie je nog eens een goede film in plaats van die afgekloven holywood-rommel en zit je gewoon met volwassen filmliefhebbers onder elkaar. Drankje erbij, hapje en het was weer een prima avond.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:55 schreef Hathor het volgende:
Ach ja, gelukkig heb ik een goeie dvd speler, dus ik hoef niet zo nodig naar een bioskoop, is er ook niks waar ik me aan kan ergeren in zo'n zaal. Ik heb wel gekkere dingen meegemaakt, zoals een stel malloten die ongeneerd gaan liggen wippen een paar rijen voor je, probeer dan nog maar eens een film te volgen.![]()

url?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ga gewoon naar het filmhuis. Zie je nog eens een goede film in plaats van die afgekloven holywood-rommel en zit je gewoon met volwassen filmliefhebbers onder elkaar. Drankje erbij, hapje en het was weer een prima avond.

Punkers hadden last van veel dezelfde vooroordelen. Je moet de berichten in De Telegraaf over de hippies eens nalezen. Ze willen schokkeren. Dat is het doel. Gaat wel weer over.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:56 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, die knullen stigmatiseren de groep net zo goed, hoor.
ook zonder media aandacht werkt dit door, als het maar vaak genoeg gebeurt, en het is jammer dat ze dat niet beseffen.

Natuurlijk. Het is in wezen hetzelfde als het brengen van de Hitlergroet.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Pubers zijn er iedere generatie op uit om te schokken. Om tegendraads te zijn. Dat is deze jongeren goed gelukt. Ik had er waarschijnlijk om geglimlacht en rustig verder gekeken naar de film. Keurig ingegrepen door de bewakers, einde verhaal. Is dit nu nieuws?

Nou nee, ten eerste heb ik er een hekel aan om films te kijken in gezelschap, want er zit er altijd wel eentje tussen die effe wat wil vertellen tussendoor, en als ik een film zit te kijken moet je gewoon je muil houden, en ten tweede, ik kijk graag naar afgekloven Hollywood rommel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ga gewoon naar het filmhuis. Zie je nog eens een goede film in plaats van die afgekloven holywood-rommel en zit je gewoon met volwassen filmliefhebbers onder elkaar. Drankje erbij, hapje en het was weer een prima avond.

Nederlanders hebben al jaren de gewoonte bij de ergste rampen, binnen de kortste keren allemaal moppen over het onderwerp te vertellen. Ook niet erg subtiel, maar zelden reden voor een artikel in De Telegraaf.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is in wezen hetzelfde als het brengen van de Hitlergroet.

laat ze lekker, zij zijn er dadelijk de oorzaak van dat bioscopen Marokkaanse jongeren gaan weigeren , zouden ze dit gedrag te vaak laten zien.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is niet het gewone tegendraadse gedrag van normale pubers. Dit is duidelijk provocerend, een 'wij kotsen op het westen' signaal.

Zit er op een beetje moderne dvd nog geen geluidsspoor met het geluid van medebezoekers om de beleving in de thuisbioscoop nog wat te verbeteren? Juichende mocro's in surround sound?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, ten eerste heb ik er een hekel aan om films te kijken in gezelschap, want er zit er altijd wel eentje tussen die effe wat wil vertellen tussendoor, en als ik een film zit te kijken moet je gewoon je muil houden, en ten tweede, ik kijk graag naar afgekloven Hollywood rommel.![]()

Nee, in die van mij zijn het Albanezen, die kunnen er ook wat van.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:04 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Zit er op een beetje moderne dvd nog geen geluidsspoor met het geluid van medebezoekers om de beleving in de thuisbioscoop nog wat te verbeteren? Juichende mocro's in surround sound?

Als we iedereen die zich tegendraads/schofterig gedraagt de grens over gaan zetten, is het direct gedaan met de woningnood. Ik denk dat we dan hooguit twee tot drie miljoen mensen overhouden. Ik zeg, je kunt ook overdrijven.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef StefanP het volgende:
Als we toch bezig zijn met ze de bioscoop uit te zetten, kunnen we ze dan meteen niet de grens over zetten? Opgeruimd staat netjes. Ga maar in de zandbak die Marokko is, staan juichen.

Zijn we daar uniek in dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nederlanders hebben al jaren de gewoonte bij de ergste rampen, binnen de kortste keren allemaal moppen over het onderwerp te vertellen. Ook niet erg subtiel, maar zelden reden voor een artikel in De Telegraaf.

Nee, helemaal niet. Maar misschien is het maken van grappen over dit soort dingen misschien nog onbeschofter dan juichen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:07 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zijn we daar uniek in dan?
in de vs hoor je geen grap over 9/11 ofzo? of de oorlog in irak of weet ik veel wa.t

Maar dat is niet bedoeld om te kwetsen. Dit wel, klein verschil.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nederlanders hebben al jaren de gewoonte bij de ergste rampen, binnen de kortste keren allemaal moppen over het onderwerp te vertellen. Ook niet erg subtiel, maar zelden reden voor een artikel in De Telegraaf.

Hoezo? Zijn er ook rellende marokkaanse pubers in Amerika dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef StefanP het volgende:
Als we toch bezig zijn met ze de bioscoop uit te zetten, kunnen we ze dan meteen niet de grens over zetten? Opgeruimd staat netjes. Ga maar in de zandbak die Marokko is, staan juichen.

Jij was erbij ?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:07 schreef zoalshetis het volgende:
onzin. er hebben helemaal geen marokkanen gejuigd.

Eigen achterban? Dus als een "Tokkie" zich een paar dagen terug misdraagt en jij daardoor vandaag wordt geweigerd in de bios/disco sta je even later bij meneer "Tokkie" voor de deur, want ons kent ons en ook het adres van iedereen in de achterban natuurlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:03 schreef milagro het volgende:
[..]
laat ze lekker, zij zijn er dadelijk de oorzaak van dat bioscopen Marokkaanse jongeren gaan weigeren , zouden ze dit gedrag te vaak laten zien.
zelfde als met discotheken, krijgt de eigenaar het om de oren, zijn vermeend discriminerende deurbeleid, maar de klagers moeten juist bij die groep raddraaiers zijn uit eigen achterban.

Meen je dat nu werkelijk? Wel eens van galgenhumor gehoord? Dat is dé manier om met ellende om te gaan en het nog een beetje dragelijk te maken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Maar misschien is het maken van grappen over dit soort dingen misschien nog onbeschofter dan juichen?

Mwah...van veel medeleven getuigt het ook zeker niet. De kans dat je zo'n mopje vertelt terwijl er een familielid van een slachtoffer in de buurt is, is volgens mij net zo groot als dat er eentje in de bioscoop zit. Voor die persoon kan het allebei even kwetsend zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is niet bedoeld om te kwetsen. Dit wel, klein verschil.

Nee, als je een beetje op de hoogte was van menselijk gedrag wist je dat dit een manier is om spanning te verlichten (lees er eens wat over zou ik zeggen), de beste moppen zijn juist bedoeld om licht te schokken. Eerst een schrikeffect teweeg brengen waarna je beseft dat het niet serieus bedoeld is en automatisch je lachspieren inschakelen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Maar misschien is het maken van grappen over dit soort dingen misschien nog onbeschofter dan juichen?

neequote:

Je kunt alles wel afdoen als puberaal gedrag, maar ik ben het eens met dezequote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hoeft de normale burger (dus ook de normale marokkaan) er in ieder geval een paar jaar geen last van te hebben. Vallen ze hun ouders maar lastig met die idioterie ...Zoals ik ergens al eerder genoemd heb. Wat wanneer er een docu in de bioscoop zou draaien over de slachting van de duizenden Turken? En er zou een groep autochtone blanke jongeren met confettie en popcorn strooien en zouden gaan juichen op het moment dat de massa slachting begon? Zou je het dan ook zien als puberaal gedrag? Nou ik dus niet meer... Ik zou ze net zo hard uitkotsen als de jongeren die deze (voorbereide) actie pleegden.quote:Ik zou het een goed idee vinden als er een landelijke database zou komen waarin de gegevens van dergelijke hufters zou worden opgenomen en waarvan allerlei bedrijven en organisaties, bijvoorbeeld bioscopen, discotheken, zwembaden, bungalowparken etc., gebruik kunnen maken om hen te weren. Niet dan de toegang ontzeggen voor een paar weken, maar gelijk voor een aantal jaren bij enkele misselijke gedragingen en dan bij al deze bedrijven en organisaties. Een etterbak in een bioscoop zal zich hoogstwaarschijnlijk ook als een etterbak in een zwembad gedragen. Verder zou er dan een forse straf op moeten staan als zo’n hufter toch probeert binnen te komen na een toegangsverbod.

Nee, maar wel Crips en Bloods die elkaar kapotschieten omdat ze toevallig een blauwe/rode trui aanhebben.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn er ook rellende marokkaanse pubers in Amerika dan?

Dat zal een hele troost zijn voor de familie van de overlevenden. Dat de grap bedoeld was om te ontspannen. Gelukkig maar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:21 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Nee, als je een beetje op de hoogte was van menselijk gedrag wist je dat dit een manier is om spanning te verlichten (lees er eens wat over zou ik zeggen), de beste moppen zijn juist bedoeld om licht te schokken. Eerst een schrikeffect teweeg brengen waarna je beseft dat het niet serieus bedoeld is en automatisch je lachspieren inschakelen.
En dat werkt weer heerlijk ontspannend

Dan hebben die gasten daar ook een compleet gebrek aan humor.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]

Zonder meer. Het asociale gedrag dat bij puberaal gedrag hoort. Ik vind het ook prima dat de directie van de bioscoop heeft ingegrepen, maar ik vind het onzin om een een verhaal in de krant aan te wijden en daarna op allerlei fora vergaande oplossingen voor te stellen om paal en perk te stellen aan dit soort gedrag. Uitzetten, isoleren, uitsluiten. Zoals al eerder gezegd, het grootste deel van de punkers, hippies, gabbers zijn uiteindelijk gewone burgers geworden die nu thuis voor hun breedbeeldtelevisie fijn dvd's zitten te kijken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:23 schreef paddy het volgende:
[..]
Je kunt alles wel afdoen als puberaal gedrag, maar ik ben het eens met deze
[..]
Dit is geen puberaal gedrag, maar asociaal gedrag

Wat een belachelijke drogreden zeg..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee![]()
maar als ze in ede en nog wat plaatsen toch niet gejuigd hebben op 9-11, dan nu ook niet!

Ik zou zeggen, organiseer een conferentie over het onderwerp en vraag subsidie aan de deelraad, de gemeenteraad, het rijk, de EU en de Verenigde Naties. Goed voor de werkgelegenheid.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:27 schreef SuperbDeLux het volgende:
Marokkaanse pubers maken lawaai in bioscoop, wat een nieuwswaarde.
Laten we daar nu eens allemaal de vergezochte politieke en religieuze oorzaken achter bespreken..

volgens mis jij mijn tone of voice. snap je het nu een beetje?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:30 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Wat een belachelijke drogreden zeg..
"omdat duitsland in 1945 verloren heeft zullen ze ook altijd met voetbal van ons verliezen"
zie je het zelf ook in..?

Dat heeft helemaal niks met cultuurverschil te maken. Het zijn gewoon rellende kutpubers, of dacht je dat het normaal was in de marokkaanse cultuur om te gaan juichen bij een film waarin 1000én mensen omkomen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef toma het volgende:
ze moeten dit probleem bij de kern aanpakken. En dat is cultuur verschil binnen de marokkaanse/islamitische mensen en de Nederlandse burgers. Ik ben van mening dat de marokkaanse jeugd geen enkel respect heeft voor de Nederlandse cultuur. Ik ben niet rascistisch (misschien een klein beetje) maar ik merk dat het een sport begint te worden voor de marokkaanse jeugd om zich af te kunnen zetten van de Nederlandse cultuur, en daar moet hard tegen op getreden worden.

lol, sorryquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mis jij mijn tone of voice. snap je het nu een beetje?

nee, maar t valt me wel op dat vaak de buitenlandse jongeren meer geweld veroorzaken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niks met cultuurverschil te maken. Het zijn gewoon rellende kutpubers, of dacht je dat het normaal was in de marokkaanse cultuur om te gaan juichen bij een film waarin 1000én mensen omkomen?

Dont change the fucking subject. Wat heeft dit incident met "buitenlandse jongeren die meer geweld veroorzaken" te maken? Jij probeert dit te koppelen aan een cultuurverschil, dat is gewoon onzin. Gelukkig zie je dat zelf ook in.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:49 schreef toma het volgende:
[..]
nee, maar t valt me wel op dat vaak de buitenlandse jongeren meer geweld veroorzaken.

Wat is er gewelddadig aan juichen tijdens een film?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:49 schreef toma het volgende:
[..]
nee, maar t valt me wel op dat vaak de buitenlandse jongeren meer geweld veroorzaken.

Tuurlijk weet elke normale Nederlander dit . Maar ik vind het afdoen op puberaal gedrag ook wel heel erg makkelijk. Het gaat niet om een raam ingooien ofzo. Lekker makkelijk dan...Oh, het zijn pubers dus? Persoonlijk (en dan bedoel ik het dus niet generaliserend, zoals je in mijn vorige post kunt lezen) Mogen ze keihard aangepakt worden....deze jongelui......Ik vind dit gewoon te ver gaan. Verander in gedachten het woord WTC en duizenden slachtoffers...in Turkije,,,met de duizenden vermoorde slachtoffers. Denk de marokkaanse jongens in dit geval dan als blanke autochtone jongens.....ook puberaal van die autochtone jongeren dan? Niet voor mij...ik zou er toch zeker wat bjj gaan denken wanneer blanke jongeren bij een docu van de duizenden vermoorde Turken zouden gaan juichen en met confettie gooien..wanneer het fragment van de moorden begon. ...Ik zou dan echt misselijk worden...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niks met cultuurverschil te maken. Het zijn gewoon rellende kutpubers, of dacht je dat het normaal was in de marokkaanse cultuur om te gaan juichen bij een film waarin 1000én mensen omkomen?

Wake up and smell the coffeequote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dont change the fucking subject. Wat heeft dit incident met "buitenlandse jongeren die meer geweld veroorzaken" te maken? Jij probeert dit te koppelen aan een cultuurverschil, dat is gewoon onzin. Gelukkig zie je dat zelf ook in.

Elke groep pubers heeft (met name als ze bij elkaar komen) een bepaalde methode waarmee ze zich afzetten tegen de samenleving. Zo had je vroeger de gabbers, de nozems etc etc etc. Dit soort zaken zijn niet nieuw in Nederland en ja ze moeten hard aangepakt worden. Maar doe het op een manier waarbij ze geen aandacht krijgen, want zij hebben nu hun doel bereikt. Ze staan in de krant, bekend, hoe negatief dan ook (dat maakt hen geen drol uit namelijk), mission accomplished.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Tuurlijk weet elke normale Nederlander dit . Maar ik vind het afdoen op puberaal gedrag ook wel heel erg makkelijk. Het gaat niet om een raam ingooien ofzo. Lekker makkelijk dan...Oh, het zijn pubers dus? Persoonlijk (en dan bedoel ik het dus niet generaliserend, zoals je in mijn vorige post kunt lezen) Mogen ze keihard aangepakt worden....deze jongelui......Ik vind dit gewoon te ver gaan. Verander in gedachten het woord WTC en duizenden slachtoffers...in Turkije,,,met de duizenden vermoorde slachtoffers. Denk de marokkaanse jongens in dit geval dan als blanke autochtone jongens.....ook puberaal van die autochtone jongeren dan? Niet voor mij...ik zou er toch zeker wat bjj gaan denken wanneer blanke jongeren bij een docu van de duizenden vermoorde Turken zouden gaan juichen en met confettie gooien..wanneer het fragment van de moorden begon. ...Ik zou dan echt misselijk worden...

Ik zou het persoonlijk onplezieriger vinden wanneer deze jongeren mijn ramen stonden in te gooien.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Tuurlijk weet elke normale Nederlander dit . Maar ik vind het afdoen op puberaal gedrag ook wel heel erg makkelijk. Het gaat niet om een raam ingooien ofzo.

Maar wat dacht je van een spotprentje waar de moslim wereld zich zo druk over maakte!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Met dank aan de Telegraaf wel ja.
Ben het met je eens - juist omdat we ons hierover op zitten te winden krijgt men precies wat men zoekt: aandacht.
Als je door 'n beetje te rellen bij een film de telegraaf al weet te halen is het wel triest gesteld met de maatschappelijke tenen.

Exact, maar ja, mede dankzij de telegraaf hebben deze pubertjes hun doel bereikt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:10 schreef Alulu het volgende:
Kansloze Henk met zijn witte vetertjes in zijn laarzen komt bijna klaar van die scene in American History X met de stoeprand, Hicham in deze bioscoop gaat provocerend juichen.
Bioscoop uitzetten en klaar is kees, niet meer van maken dan het is aub.

Idd. Wat dat betreft is het volgens mij soms best feest om 15 jaar en Marokkaans te zijn. Kraag op, pc aan en altijd prijs. Laat een sleutelwoord vallen als "sletje" of "Hirsi Ali" in een tranentrekkend slechte rap en het halve land staat op de achterste benen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]

quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Wat dat betreft is het volgens mij soms best feest om 15 jaar en Marokkaans te zijn. Kraag op, pc aan en altijd prijs. Laat een sleutelwoord vallen als "sletje" of "Hirsi Ali" in een tranentrekkend slechte rap en het halve land staat op de achterste benen.
Deze ettertjes ook. "Joepie! Boem!" en de rest van het publiek is terstond geshockeerd. Voor de prijs van een bak popcorn sta je in de krant.![]()

Rob Muntz zou willen dat hij een Marokkaan was.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Wat dat betreft is het volgens mij soms best feest om 15 jaar en Marokkaans te zijn. Kraag op, pc aan en altijd prijs. Laat een sleutelwoord vallen als "sletje" of "Hirsi Ali" in een tranentrekkend slechte rap en het halve land staat op de achterste benen.
Deze ettertjes ook. "Joepie! Boem!" en de rest van het publiek is terstond geshockeerd. Voor de prijs van een bak popcorn sta je in de krant.![]()

En Thijs Bosma....lama.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:29 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Rob Muntz zou willen dat hij een Marokkaan was.

Nee, het maken van grappen is een manier om de verschrikkelijke gebeurtenissen te verwerken. Tijdens en na de WO2 maakten de joden ook veel grappen over wat hen is overkomen. het gaat om de intentiequote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Dwersdriever het volgende:

Ik heb het niet over slachtoffers die grappen over hun eigen situatie maken, maar Nederlanders die een ramp in de wereld gebruiken om een beetje lol te tappen aan de lunchtafel. Jij kent ze vast ook wel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, het maken van grappen is een manier om de verschrikkelijke gebeurtenissen te verwerken. Tijdens en na de WO2 maakten de joden ook veel grappen over wat hen is overkomen. het gaat om de intentie

Die ken ik niet eens. Die moet meer zijn best doen.quote:

Inderdaad, deze generatie krijgt het bijna kado. Ik moest gotverdomme vroeger de halve binnenstad volkalken met mijn tag om een keertje in de krant te komen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]

ja net als die mobieletelefoonactie.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:30 schreef El_Liberaliste het volgende:
Morgen lezen we op nu.nl dat het om een reclamestunt ging

Dat was dus ook mijn mening toen ik het las. Berberpunk, Rifpunk meer niet.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Schokkeren. Het zijn net de punkers en hippies van vorige generatie. Het grootste deel daarvan zit inmiddels keurig met huisje, boompje, beestje zich als keurige burger te gedragen. Pubers rebelleren altijd, dat hoort erbij. Niet te druk om maken.

Het publiek had ze dan ook moeten lynchen. Maar al die 'kwade mensen' kijken wel uit. Want 15 jarige Marokkaantjes kunnen hard meppenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten. In Nederland is men ziekelijk tolerant. Waarschijnlijk zou ik als Nederlander in Marokko eerst een flink portie klappen krijgen van het publiek, daarna van de beveiliging en weer daarna van de politie en als sluitstuk zou ik een forse straf krijgen van de rechter als ik mij zo daar zou misdragen.
Ik zou het een goed idee vinden als er een landelijke database zou komen waarin de gegevens van dergelijke hufters zou worden opgenomen en waarvan allerlei bedrijven en organisaties, bijvoorbeeld bioscopen, discotheken, zwembaden, bungalowparken etc., gebruik kunnen maken om hen te weren. Niet dan de toegang ontzeggen voor een paar weken, maar gelijk voor een aantal jaren bij enkele misselijke gedragingen en dan bij al deze bedrijven en organisaties. Een etterbak in een bioscoop zal zich hoogstwaarschijnlijk ook als een etterbak in een zwembad gedragen. Verder zou er dan een forse straf op moeten staan als zo’n hufter toch probeert binnen te komen na een toegangsverbod.

Natuurlijk zitten veel 'fatsoenlijke' Nederlanders met hun gedachtengoed ook een beetje fout. Maar dit is provoceren. En dan is het wel leuk als dat eindigt in een ziekenhuisbezoek. Want DAT is wel het laatste wat ze verwachten.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:01 schreef Yildiz het volgende:
Het zou proportioneel zijn als er ook geen mensen zijn die helemaal kwijlen als ze weer wat bommen op Irak vallen, preferabel een ziekenhuis.
En mensen dat zo cool vinden, dat er hele games, video's DVD's op de markt zijn.
Maar, die zijn er dus wel. Ja, ik zal vast wel weer teveel, wansmakelijk relativeren.

vind je dit werkelijk dhimmie-gedrag? ik niet.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Zeer onsmakelijk en ik was er graag bij geweest, maar het valt nu eenmaal onder vrijheid van meningsuiting. Het legt wel weer de ver van opgeloste culturele botsingen met onze islamitische minderheid bloot, maar daar zijn de meeste mensen zich wel bewust van.

Maar het wordt ze ook niet echt moeilijk gemaakt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:09 schreef KonnieKipke het volgende:
Ach, dit is toch ook schering en inslag in de City bioscoop op het Leidseplein. Wacht maar tot het suikerfeest begint. Wordt weer rellen.
Het verbaast me al niet meer, en dat vind ik eng.

Vrijheid van mening? Wat voor mening? Ze verknallen het voor de rest van het publiek. Het is niet meer en niet minder dan asociaal gedrag Van mij mogen ze dan een flinke straf krijgen in het ontzeggen van de toegang bij alle bioscopen... een paar jaar later gaan ze dan wel normaal handelen volgens users....dan laat dit soort pubers (en dan heb ik het dus over elke puber die dit sociaalarm gedrag vertoont) maar lekker thuis hun ouders klieren door te juichen en met confetti te gooien wanneer er mensen in Irak of Palestina vermoord worden.....Het zijn pubers toch???quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:59 schreef Evil_Jur het volgende
Zeer onsmakelijk en ik was er graag bij geweest, maar het valt nu eenmaal onder vrijheid van meningsuiting. Het legt wel weer de ver van opgeloste culturele botsingen met onze islamitische minderheid bloot, maar daar zijn de meeste mensen zich wel bewust van.

van krijgen of gevenquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten veel 'fatsoenlijke' Nederlanders met hun gedachtengoed ook een beetje fout. Maar dit is provoceren. En dan is het wel leuk als dat eindigt in een ziekenhuisbezoek. Want DAT is wel het laatste wat ze verwachten.
Een pak rammel kan soms verhelderend werken hoor. En dan spreek ik uit ervaring.

jij ging juichen bij Schindler's List of zoquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
beiden eigenlijk
Maar ik doelde op krijgen.

ik ben juist altijd verbaasd over de achtergrondssmoesjes en de genoemde appels en peren als het de heren uitkomt, juist dat soort heren.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nou ja, ik denk dat het weinig zin heeft om verder diep op dat soort zaken in te gaan aangezien de personen in kwestie waarschijnlijk niet zo bijster veel achtergrondkennis hebben. Daarom opteer ik voor de minder subtiele afkeurende variant.

het is gewoon een zwembad met een groot scherm. what's next, eikeltjes die een museum gaan verkloten? cohen die maar murmelend zijn eigen kas moet zien te verdedigen...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar het wordt ze ook niet echt moeilijk gemaakt.
Schering en inslag is een beetje overdreven. Maar het is inderdaad een tijdje gewoontegoed geweest.

Zo praat je ook het voetballen met kransen bij de dodenherdenking goed?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]

quote:Ouders moeten jongeren leren omgaan met verschillen. Ik hoorde van de week een verhaal over een moslimjongetje dat een autochtoon jongetje aansprak omdat hij op het plein een broodje at tijdens de ramadan. “Jij gaat naar de hel.” Zo’n kind moet je bijbrengen dat niet iedereen moslim is en dat je niet naar de hel gaat als je tijdens de ramadan eet. Een kind moet je leren dat er ook andere normen zijn.

Ik hoop juist dat ik naar de hel ga, in de hemel is namelijk geen bier.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:54 schreef pberends het volgende:
‘Leer een moslimkind met verschillen omgaan'
[..]
[afbeelding].

Dat is van een heel andere orde en dat besef je zelf misschien ook wel. Ik blijf dit een opgeblazen incidentje vinden. Dat kan dan weer fijn gebruikt worden om alle vooroordelen weer eens rustig op een rijtje te zetten hier. Wat dan ook vanzelfsprekend gebeurt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zo praat je ook het voetballen met kransen bij de dodenherdenking goed?
Slaap zacht.

Dat was een broodje aap en had niet eens plaatsgevonden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zo praat je ook het voetballen met kransen bij de dodenherdenking goed?
Slaap zacht.

Mijn reet, er waren zelfs beelden van.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:13 schreef Monus het volgende:
[..]
Dat was een broodje aap en had niet eens plaatsgevonden.![]()

So true.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:09 schreef KonnieKipke het volgende:
Ach, dit is toch ook schering en inslag in de City bioscoop op het Leidseplein. Wacht maar tot het suikerfeest begint. Wordt weer rellen.
Het verbaast me al niet meer, en dat vind ik eng.

Wel toevallig dat er alleen marokkaanse jongeren aan het rellen waren en geen Nederlandse....quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]

is toch echt voor de rekening vqan die gasten, hoor , daar doen ze het voor toch immers.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:23 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat is van een heel andere orde en dat besef je zelf misschien ook wel. Ik blijf dit een opgeblazen incidentje vinden. Dat kan dan weer fijn gebruikt worden om alle vooroordelen weer eens rustig op een rijtje te zetten hier. Wat dan ook vanzelfsprekend gebeurt.

Hoe kom je daar nu weer bijquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:50 schreef Posdnous het volgende:
Goh, wie had gedacht dat op FOK dit incident als gemeengoed voor alle Marokkanen zou worden gebruikt.

Die kunnen er wel degelijk ook wat van hoor. Dit vind ik alleen geen rellen meer.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:39 schreef Goochie het volgende:
[..]
Wel toevallig dat er alleen marokkaanse jongeren aan het rellen waren en geen Nederlandse....

Lol, heb je het topic al gelezen of zeg je van nee?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bijScheer zelf eens niet iedereen over één kam

Jij bent er blijkbaar wel weer bij .quote:

Ik ben niet in voor een grapje vanmorgen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:04 schreef Posdnous het volgende:
Vanaf de titel gaat het al mis. Dan krijgen we het onvermijdelijke gedoe dat het aan 'moslim zijn' ligt. Zie vervolgens de heer Toma (
) etc. etc.
Verder niet belangrijk, business as usual hier.

Laat maar, als je zelf niet doorhebt hoe dit soort topics op Fok werken, dan houdt het al snel op.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben niet in voor een grapje vanmorgen.
Je had de titel in hoe willen zien? Jonge Marokkanen Juichen? Of?
Nee ik vind het geweldig, nou goed.quote:Trouwens, veroordeel jij die jongeren op hun daad?

Wat is dit nu weer voor onduidelijk antwoordquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:10 schreef Posdnous het volgende:
Nee ik vind het geweldig, nou goed.

Natuurlijk menen ze dat, ze rebelleren niet voor de grap tegen de gevestigde orde. Zoals in de jaren tachtig ineens allerlei militante milieugroepjes van jongeren ontstonden die legbatterijen overvielen en kippen vrijlieten, zoals de gabbers hun eigen subcultuur hadden in de jaren negentig, zoals hippies allerlei heilige huisjes omver wierpen in de jaren zeventig. Mijn punt is dat het met al deze generaties uiteindelijk goed is gekomen en ik niet inzie waarom dat met deze generatie ineens heel anders zou zijn. Wijsheid en verstand komt met de jaren en pubers gedragen zich tegendraads. Helemaal niets nieuws.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:46 schreef milagro het volgende:
is toch echt voor de rekening vqan die gasten, hoor , daar doen ze het voor toch immers.
en het is natuurlijk provoceren maar ze menen het wel degelijk, of waarom denk jij dat dit soort knullen naar zo'n film gaan ? ze vinden het prachtige beelden, heerlijk, de VS krijgen er eindelijk eens van langs.
mogen ze vinden, uiteraar, maar de manier waarop ze dat uiten...
Zoals ik al eerder heb gemeld. Dit incidentje wordt fijn gebruikt om alle vooroordelen over een bevolkingsgroep weer eens rustig op een rijtje te zetten en daar dan meteen vergaande conclusies aan te verbinden. Ik ontken helemaal niet dat er met een deel van de Marokkaanse jeugd problemen zijn en dat die moeten worden aangepakt. Het staat mij wel tegen dat een incidentje als dit wordt opgeblazen tot een nationaal schandaal.quote:het is ook niet enkel dit incident, het zijn velen "het is maar een incidentje", dan de bioscoop, dan het zwembad, de ene discotheek waar ze wel inkomen nog en het daar ook meteen weer verpesten, de diamantbuurt, het mercatorplein en het is iedere keer 'maar een kleine groep" en het is iedere keer "de media die het opblaast".

Voor zover ik het nieuws heb gevolgd, is er nog geen stoel of ruit gesneuveld. Er werd wat gejoeld, andere bezoekers werden boos, bewakers grepen in, jongens zijn de zaal uit gezet. Als dat al de overtreffende trap van rellen is, dan ben ik benieuwd naar jouw reactie op het volgende kampioensfeest van Ajax.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Die kunnen er wel degelijk ook wat van hoor. Dit vind ik alleen geen rellen meer.

Dat gebeurt helemaal niet. Het gaat alleen om dat groepje Marokkanen en niet om alle Marokkanen. Maar het is echt wel schandalig dat zoiets gebeurt en dus mag dit als nieuws bestempeld worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:15 schreef Dwersdriever het volgende:
Het staat mij wel tegen dat een incidentje als dit wordt opgeblazen tot een nationaal schandaal.

Het is niet eens op tv geweest. Misschien de lokale tv? Er werd niet alleen gejoeld. Er werd met confetti gestrooid en met popcorn...Het was heel wat anders wanneer het een gewone film was. Wees nu eens eerlijk. Hoe zou jij reageren wanneer dit bij een documentaire ging over die moslimschool? Waar ik weet niet hoeveel moslimkinderen zijn vermoord? Hoe zou jij het vinden wanneer er een groep blanke jongeren zouden gaan juichen en met confettie gooien op het moment dat je al die dode kinderen zag liggen? Alleen de gedachte maakt me al woest..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:19 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Voor zover ik het nieuws heb gevolgd, is er nog geen stoel of ruit gesneuveld. Er werd wat gejoeld, andere bezoekers werden boos, bewakers grepen in, jongens zijn de zaal uit gezet. Als dat al de overtreffende trap van rellen is, dan ben ik benieuwd naar jouw reactie op het volgende kampioensfeest van Ajax.

En dit zou dan ook net zo goed voor autochtone relschoppers gelden. Kan ik mijn kinderen ook eindlijk weer eens alleen naar het zwembad laten gaan. Zoon werd voor een paar jaar (door autochtonen) flink gemept en onder water gehouden. Waarom? Hij is (oftewel was) verlegen...en ja, wat is er nu mooier dan een slachtoffer die zich niet gaat verweren. Die familie van mijn vriend zorgden er in één vakantie wel voor dat ie heel wat harder werd....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat gebeurt helemaal niet. Het gaat alleen om dat groepje Marokkanen en niet om alle Marokkanen. Maar het is echt wel schandalig dat zoiets gebeurt en dus mag dit als nieuws bestempeld worden.
Misschien is het een oplossing om op je id-kaart een toegangsstrip te zetten voor dit soort gelegenheden en dat bij mensen die zich misdragen die strip geblokkeerd kan worden. Dan komen alleen de slechten er niet meer in.

Uiteraard geldt dat dan voor alle bezoekers. Moeten alleen bij al die gelegenheden soort van pas-automaten komen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:41 schreef paddy het volgende:
[..]
En dit zou dan ook net zo goed voor autochtone relschoppers gelden.

Mis mee? Nou ja....laat maarquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Als die gasten willen lachen doen ze het toch? Wat is daar mis mee???²

Waarom doe je dit? Dat soort tuig verdedigen bij werkelijk alles wat ze maar doen. Wil je rellen, moeilijk doen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Als die gasten willen lachen doen ze het toch? Wat is daar mis mee???²

Typisch.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:36 schreef paddy het volgende:
Hoe zou jij het vinden wanneer er een groep blanke jongeren zouden gaan juichen en met confettie gooien op het moment dat je al die dode kinderen zag liggen? Alleen de gedachte maakt me al woest..
.

Je bent dus niet van plan antwoordt te geven.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Typisch.
Ze gooiden helemaal niet met confetti,maar met popcorn (zoals altijd).
Dat ze 'popcorn gooiden alsof het confetti was' is uiteraard een leuke standaard Telegraaf toevoeging.

Waarop, jouw 'genuanceerde' links?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Je bent dus niet van plan antwoordt te geven.

Zoals altijdquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Typisch.
Ze gooiden helemaal niet met confetti,maar met popcorn (zoals altijd).
Dat ze 'popcorn gooiden alsof het confetti was' is uiteraard een leuke standaard Telegraaf toevoeging.

Je zult dan in ieder geval niet de eerste zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:25 schreef Gia het volgende:
Wat zouden onze fok-moslims ervan vinden als ik in alle topics over dode Irakezen ga lopen juichen en smilies alsgebruik, te pas en te onpas? Leuk? Nee hè?

Geen idee. Denk je dat bij elke opstandige idiote jongere er excuses van ouders in de krant komen of zo?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:04 schreef DenniZZ het volgende:
En zijn de arme jongens weer heen gezonden? Waarom treedt de politie hier niet tegen op? En waar blijven de excuses van de ouders voor het misselijkmakende gedrag van hun achterlijke nazaat?

Als ik in de bioscoop zit zijn er standaard jongeren aan het kloten, bellen en praten. En zeker niet alleen marokkanen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:05 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Zoals altijd
Tuurlijk, ze verzieken de sfeer inderdaad altijd en dat heb jij inmiddels maar gewoon geaccepteerd?

quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:05 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Je zult dan in ieder geval niet de eerste zijn.
"Tijd dat ze het land naar het stenen tijdperk bombarderenkernbom erop
".

Irak, Iran, Libanon, Noord-Korea, Pakistan, weet ik veel welke landen allemaal, maar zulke reacties worden dan wel eens geplaatst.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Waarop ? Welk land? Doe es niet zo eng.

Jank toch niet. Alsof 'men' dit normaal gedrag vindt. Sterker nog, die hufters zijn toch de bios uitgeknikkerdquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten. In Nederland is men ziekelijk tolerant.

1938 all over again.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:27 schreef rutger05 het volgende:
Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten. In Nederland is men ziekelijk tolerant.

Beter dat dan je maar als een mak schaap te laten overlopen.quote:

Ik bedoelde de laatste vraag die je quote. En misschien heeft niet iedereen het daarover..maar om te zeggen dat iedereen generaliseert? Ja, daar ga ik langzamerhand flink tegenin. Niemand wil op de grote hoop gegooid worden. Ik zal never nooit niet gaan slijmen omdat het nu een groepje Marokkanen is. En zal ook nooit goedpraten wat fout is..wanneer het om autochtone jeugd gaat. Vooral niet wanneer iets zoals die duizenden doden door een aantal idioten goedgekeurd wordt door gejuich enz. En ja, ik zou net zo handelen wanneer autochtone jeugd dit zouden doen bij een docu over Beslan.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Waarop, jouw 'genuanceerde' links?
Whatever. Het is heel duidelijk dat men het hier heeft over dit specifieke groepje Marokkanen. Niet over Marokkanen in het algemeen. prima.

Hoop dat ze er de eerste paar jaar ook niet weer inkomen. Laten ze thuis hun ouders maar gaan jennen. (op dezelfde manier..en dan wanneer het over Irak gaat) Het is toch alleen maar puberaal gedrag dan?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jank toch niet. Alsof 'men' dit normaal gedrag vindt. Sterker nog, die hufters zijn toch de bios uitgeknikkerd
V.

Dat is juichen voor iets wat nog niet gebeurd is. Wishful thinking of zo?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:05 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Je zult dan in ieder geval niet de eerste zijn.
"Tijd dat ze het land naar het stenen tijdperk bombarderenkernbom erop
".

Ik ben het dus helemaal met je eens. Brrrr.. Vreemde users heb je hierquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is juichen voor iets wat nog niet gebeurd is. Wishful thinking of zo?
Ik bedoel dus het plaatsen van dergelijke smilies bij een foto van een dood Irakees kind. Dat zou hetzelfde zijn. Juichen om de doden die gevallen zijn.
Denk niet dat fok dat toestaat.

Dat is ten eerste wel een beetje mierenneuken; alsof het niet dezelfde emotie is en ten tweede heb ik ook wel gezien dat er bij bombardementen zo gejuicht werd. O, en trouwens, als dat gebeurt, dan, ja, is het inderdaad heel erg dom, net als dat het nu ook heel erg dom is van die jongens om te juichen in de bioscoop.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]

Gebrek aan opvoeding icm geloof en niet te vergeten de ongelovigen..quote:

Of idioten juichen om een WTC-aanslag of volstrekt ongeinteresseerd en laconiek zijn als er onschuldige burgers in Irak, Libanon etc. vallen onder het mom van 'ach, die moslimlandjes, ze hebben er om gevraagd, boeienquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel dus het plaatsen van dergelijke smilies bij een foto van een dood Irakees kind. Dat zou hetzelfde zijn. Juichen om de doden die gevallen zijn.
Denk niet dat fok dat toestaat.

Ik verdedig ze niet, maar zij zien kennelijk humor in dergelijke acties. Daar kan ik alleen maar respect vor hebben, ik vind het nl. om te huilen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarom doe je dit? Dat soort tuig verdedigen bij werkelijk alles wat ze maar doen. Wil je rellen, moeilijk doen?

Precies. Beide kanten ontstijgen het schoolpleinniveau niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Of idioten juichen om een WTC-aanslag of volstrekt ongeinteresseerd en laconiek zijn als er onschuldige burgers in Irak, Libanon etc. vallen onder het mom van 'ach, die moslimlandjes, ze hebben er om gevraagd, boeienzoals ik geregeld hier om me heen hoor, maakt ook weer niet dermate veel verschil dat dit incident nu opeens 1000 keer erger is of zo.

Het is een handeling uit het hart omdat het pubers zijn. Vergelijk het met al die jongeren die in de jaren tachtig boeren lastigvielen omdat ze zo begaan waren met het lot van de dieren. Het is een uiting van boosheid over een onrechtvaardigheid die ongetwijfeld als een waarheid beschouwen. Met de jaren zal het overgrote deel van deze jongeren hetzelfde willen als alle andere jongeren uit het verleden. Huisje, boompje, beestje.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is niet eens op tv geweest. Misschien de lokale tv? Er werd niet alleen gejoeld. Er werd met confetti gestrooid en met popcorn...Het was heel wat anders wanneer het een gewone film was. Wees nu eens eerlijk. Hoe zou jij reageren wanneer dit bij een documentaire ging over die moslimschool? Waar ik weet niet hoeveel moslimkinderen zijn vermoord? Hoe zou jij het vinden wanneer er een groep blanke jongeren zouden gaan juichen en met confettie gooien op het moment dat je al die dode kinderen zag liggen? Alleen de gedachte maakt me al woest..
Ik denk dus echt dat dit een handeling uit het hart was en niet omdat het pubers zijn.
Nogmaals. Ik keur het gedrag absoluut niet goed. Vindt het uitstekend dat de bewaking heeft ingegrepen en de jongeren heeft verwijderd. Ik zie hierin alleen geen aanleiding om al die ophef te maken die jij er blijkbaar in ziet. Het is gebeurd, er is ingegrepen, einde verhaal.quote:En ik zal er maar even bijzetten dat ik één gezin (Marokkaans) ken die kotsende bewegingen maakten toen ze dit hoorden.. Walgelijke jongelui zijn het. Van mij mag de onderste optie (dus een paar jaar nergens inmogen) van mij meteen van kracht worden. En dit zou net zo goed gelden voor jongeren van autochtone afkomst.
Ik denk dat het grotendeels vergelijkbaar is. De ene keer reageren ze anti-Amerikaans, de andere keer overdreven op een beeldschone actrice en de derde keer vervelend in de richting van andere gebruikers. Er moet tegen opgetreden worden, als het uit de hand loopt, moet de politie worden ingeschakeld, maar moet het allemaal in de krant. Allemaal een eigen topic op dit forum? Wat is het nut.quote:Een discussie lamleggen omdat een enkele domme user zegt"iedereen het land uit" vind ik dus onzin. Er zullen heus een paar racisten bijzitten. Net als er een paar bij zullen zitten die de schijt aan het westen hebben.
Het is juist belangrijk om je mening te kunnen zeggen. Ik praat dus die jongens niet goed. Ik kan dit incident echt niet gaan vergelijken met een relletje in de bioscoop tijdens een gewone film.

Wat is het nut??quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:55 schreef Dwersdriever het volgende:
Wat is het nut.

en de amerikanen maken er een film van .. liefst een kaskraker ..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]

ook die oudere jongeren hebben zitten juichen. Zo werkt dat in een strijd, je kiest partij en iedereen die geen partij kiest, moet zich er buiten houden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:41 schreef moussie het volgende:
[..]
en de amerikanen maken er een film van .. liefst een kaskraker ..
maar vraagje .. hoe oud waren die jongens eigenlijk .. jaartje of 14/15 ?
kinderen dus van net 10 jaar oud op 9/11, te jong om echt te beseffen wat er gebeurd imho .. wat ze wel hebben gevoeld, aan eigen lijf, is de verharding van de samenleving vanaf dat moment, moslim zijn was/is al genoeg om bij voorbaat veroordeeld te worden tot potentieel terrorist, leuke sfeer om in op te groeien voor een kind .. is zoiets als in die bioscoop dan niet een logisch gevolg dat niets te maken heeft met achterliggende ideologieën maar alles met kinderpsychologie ?

Leef jij nog in de middeleeuwen of zoquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:43 schreef JohnDope het volgende:
Zo werkt dat in een strijd, je kiest partij en iedereen die geen partij kiest, moet zich er buiten houden.

kijk jij anders even naar datum van deze postquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Leef jij nog in de middeleeuwen of zo.

Het gaat erom dat de zaken op hun waarde worden gewogen. Als vijf voetbalvandalen bij een willekeurige wedstrijd een spreekkoor aanheffen, zie je dat niet gauw terug in de krant. Als het massaal door het hele stadion gebeurt, heeft het meer nieuwswaarde. Maar goed, misschien kun je zelf www.mocro-overlast.nl gaan maken. Kun je fijn iedere scheet opblazen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:34 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat is het nut??
Jij vindt dat er maar niet meer over gesproken moet worden? Het proberen dood te zwijgen? Als je er gewoon niet meer over praat, gaat het probleem vanzelf weg

jij was erbij .. je weet de leeftijden van die jongens ?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ook die oudere jongeren hebben zitten juichen. Zo werkt dat in een strijd, je kiest partij en iedereen die geen partij kiest, moet zich er buiten houden.

Vrijheid van oprotten naar het rifgebergte anyone?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:49 schreef Devrim_ het volgende:
Vrijheids van meningsuiting anyone?
Stelletje huillies

Ik was er niet bij maar ik weet hoe het gaat, o.a. ik zou ook juichen wanneer ik in hun cultuur was opgegroeid (daar ben ik heel eerlijk in).quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:49 schreef moussie het volgende:
[..]
jij was erbij .. je weet de leeftijden van die jongens ?
voor de rest is dat idd wel een vrij middeleeuwse visie die de laatste tijd wel vaker de kop opsteekt onder de nieuwe noemer "if you're not for us you're against us", verdeel en heers werkt nog steeds zo te zien, ondanks alle scholing en ondanks alle informatie die ter beschikking staat ..

Laten we voor de lol het bericht eens analyseren:quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:41 schreef moussie het volgende:
maar vraagje .. hoe oud waren die jongens eigenlijk .. jaartje of 14/15 ?
Een aantal. Fijn vaag. Waren het er vijf of vijftig? Onlangs. Wanneer. Deze week, een maand geleden? Ze weten het waarschijnlijk niet eens.quote:Een aantal Marokkaanse jongeren is onlangs uit de Rotterdamse bioscoop Pathé Schouwburgplein verwijderd.
Volgens mij wordt in de film alleen het nieuws over het incident verteld, is het doorboren van de Twin Towers eigenlijk wel te zien in de film? Kortom op zijn minst is deze zinsnede kort door de bocht.quote:Tijdens de film World Trade Center, zaten ze te applaudiseren en gebruikten ze popcorn als confetti. De scène waarin de terroristen met een gekaapt passagiersvliegtuig de New Yorkse Twin Towers doorboorden, deed de groep Marokkanen in juichen uitbarsten.
Verschillende, ook weer zo'n fijn vaag begrip.quote:Verschillende bioscoopbezoekers verlieten kwaad en vol walging de zaal.
Lik-op-stuk. Prima.quote:De beveiliging van Pathé heeft direct ingegrepen door de groep jongeren uit de bioscoop te verwijderen. "Het is natuurlijk afschuwelijk dat zoiets gebeurt. De jongeren wilden zich duidelijk profileren. We hebben direct maatregelen genomen", aldus Pathé-woordvoerder Hans Jose.

Escort jij betreffenden?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Vrijheid van oprotten naar het rifgebergte anyone?

Dommequote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Vrijheid van oprotten naar het rifgebergte anyone?

SalonDemocraat.quote:

Nee hoor, maar als 2/3 van de meerderheid iets goedkeurt dan moet het gewoon gebeuren, dus ook vrijheid van uitzetting of invoering van de Sharia binnen nederland.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou nou, we raken wel erg persoonlijk, niet?

Nee dat is onzin.. Het is onacceptabel dat er in een logisch systeem een gat in zou zijn om je huidige systeem omver te gooien.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee hoor, maar als 2/3 van de meerderheid iets goedkeurt dan moet het gewoon gebeuren, dus ook vrijheid van uitzetting of invoering van de Sharia binnen nederland.
Wanneer je daar tegen bent, dan ben je een SalonDemocraat.

quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:04 schreef JohnDope het volgende:
Wanneer je daar tegen bent, dan ben je een SalonwareDemocraat.

Dat kan je wel zeggen ja als er wetten door je strot gewouwd wordt, je hebt vrijheid binnen politieke/maatschappelijke grenzen om te doen en laten wat je wilt. Als er Sharia of Communisme daar niet in thuis hoort dan is het ook gewoon punt uit.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:14 schreef JohnDope het volgende:
Dan is het niks anders dan een verkapte dictatuur.

quote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef JohnDope het volgende:
Ik kon alles behalve juichen toen ze het WTC invlogen, ze hadden lekker brussel in moeten vliegen die hufters!

Die vrijheid is per wet al beperkt. Ontkennen holocaust, smaad, lastering, discriminatie, aanzetten tot haat etc. Het is een beperkte vrijheid die zeker geen carte blanche geeft voor debielen die maar van alles en nog wat willen roepen.quote:

Oh, dan is het goed.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mocro's komen uit Brussel toch

Daar zit het Europese Parlement.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mocro's komen uit Brussel toch

Ik ben tegen alles wat democratie in gevaar brengt. Maar dit is volledig offtopic. De wet om menselijk te zijn, komt bij mij altijd voor het idee van een massa. We zijn verdorie geen beesten. Wat die jongens hebben gedaan is ronduit walgelijk. Mag van mij dus ook echt bestraft worden, door ze de toegang tot bijvoorbeeld bioscopen te ontzeggen (een paar jaar) Straffen oké..Meteen maar om zoiets het land uit gooien?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee hoor, maar als 2/3 van de meerderheid iets goedkeurt dan moet het gewoon gebeuren, dus ook vrijheid van uitzetting of invoering van de Sharia binnen nederland.
Wanneer je daar tegen bent, dan ben je een SalonDemocraat.

Ja maar je mag ook niet zeggen dat we in NL beperkte vrijheid van meningsuiting hebbenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:21 schreef POLL het volgende:
[..]
Die vrijheid is per wet al beperkt. Ontkennen holocaust, smaad, lastering, discriminatie, aanzetten tot haat etc. Het is een beperkte vrijheid die zeker geen carte blanche geeft voor debielen die maar van alles en nog wat willen roepen.

Maar je voorkeur gaat wel naar EP?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daar zit het Europese Parlement.
Maar het liefst zou ik natuurlijk helemaal geen aanslag zien.

De enige die de democratie in gevaar brengt, dat zijn de Politici die roepen tegen alles te zijn wat hun democratie in gevaar brengt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben tegen alles wat democratie in gevaar brengt. Maar dit is volledig offtopic. De wet om menselijk te zijn, komt bij mij altijd voor het idee van een massa. We zijn verdorie geen beesten. Wat die jongens hebben gedaan is ronduit walgelijk. Mag van mij dus ook echt bestraft worden, door ze de toegang tot bijvoorbeeld bioscopen te ontzeggen (een paar jaar) Straffen oké..Meteen maar om zoiets het land uit gooien?

Ja misschien dat we dan met een schone lei kunnen beginnen, want nu is het zo'n bureaucratisch zooitje en om daar een succes van te maken dan moet het helemaal opnieuw opgezet worden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar je voorkeur gaat wel naar EP?

Die van mij naar Almere.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar je voorkeur gaat wel naar EP?

Iets opbouwen tenkoste van onschuldig bloed?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja misschien dat we dan met een schone lei kunnen beginnen, want nu is het zo'n bureaucratisch zooitje en om daar een succes van te maken dan moet het helemaal opnieuw opgezet worden.

in het EP zitten anders genoeg mensen met bloed aan hun handen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iets opbouwen tenkoste van onschuldig bloed?
Over een schone lei gesproken![]()

Bin Laden zegt dat onschuldig (moslim) bloed mag vloeien als target maar wordt getroffen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
in het EP zitten anders genoeg mensen met bloed aan hun handen.

Die BinLaden moet niet zoveel praten, daar zit hij niet voor.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bin Laden zegt dat onschuldig (moslim) bloed mag vloeien als target maar wordt getroffen.

Je snapt mijn punt niet ben ik bang.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die BinLaden moet niet zoveel praten, daar zit hij niet voor.

leg jouw punt eens uit dan.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet ben ik bang.

quote:
In WTC en Pentagon zaten anders ook genoeg mensen met bloed aan hun handen.quote:in het EP zitten anders genoeg mensen met bloed aan hun handen.

Dus je punt is?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
In WTC en Pentagon zaten anders ook genoeg mensen met bloed aan hun handen.

Euuh, me keren tegen vloeien van onschuldig bloed? En tegen daders al helemaal niet strijden door meer onschuldig bloed te laten vloeien misschien?quote:

quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:08 schreef ThinkTank het volgende:
Dat het juichen als provocatie bedoeld is vind ik bezwaarlijker dan het feit dat iemand van de beelden "geniet".

Nee, niet echt. Ze hadden dat addergebroed er niet in moeten laten. 't Is pas nieuws als ze dat tuig 'es aanpakken, maar dat mag niet van Balkje & co. Het zit er dík in dat Balkje na 22/11 wéér premier wordt, trouwens. Ook geen nieuws, maar wel eng.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]

Dat zit er voorlopig ècht niet in, want die marokjes zijn zielig, vinden ze op het Binnenhof. En zolang we met lede ogen moeten aanzien dat de LPF of de Partij voor de Vrijheid geen poot aan de grond krijgen, blijft 't zo, of 't wordt gewoon erger. Maak je borst maar nat, want Nederland ís eigenlijk allang aan het islamiseren, alleen zien die eigenheimers die dit land besturen (lees: hun zakken vullen over onze ruggen) helemaal niet, en àls ze eens via mensen die wèl buiten komen iets dergelijks vernemen, wordt 't met de mantel der liefde bedekt of in de doofpot gedaan. Geweldig land is 't hier geworden!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef toma het volgende:
ze moeten dit probleem bij de kern aanpakken. En dat is cultuur verschil binnen de marokkaanse/islamitische mensen en de Nederlandse burgers. Ik ben van mening dat de marokkaanse jeugd geen enkel respect heeft voor de Nederlandse cultuur. Ik ben niet rascistisch (misschien een klein beetje) maar ik merk dat het een sport begint te worden voor de marokkaanse jeugd om zich af te kunnen zetten van de Nederlandse cultuur, en daar moet hard tegen op getreden worden.
[afbeelding]
het is hier g*dverd*mme geen marokko!

Wel krom, hè? De één vloekt alle duivels uit de hel, en als de ander in normale bewoordingen iets "verkeerds" over de allochtoonse jeugd "durft" te zeggen, heb je de poppen aan 't dansen. Dat is een nieuwe vorm van democratie, denk ik.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:03 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik ben het volledig met TS eens maar zeg er verder maar niets over; ik heb al een ban op de FP hiervoor. Wie heeft die geitenwollensokken aangenomen als modjes hier?

Kun je misschien een nog íets krommere vergelijking maken?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
Idd, net als de nozems en gabbers, zijn ze een gevaar voor de samenleving.

Ja, nou? En denk je dat ze ze daarmee straffen? Die zijn naderhand gewoon ergens anders stennis gaan maken, en omdat "we" allemaal bang zijn voor die etters is daar níet over geklaagd en dus ook niet in het nieuws gekomen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jank toch niet. Alsof 'men' dit normaal gedrag vindt. Sterker nog, die hufters zijn toch de bios uitgeknikkerd
V.

Begint????quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het begint een structureel iets te worden.

Ik vergat even dat deze jongens een andere huidskleur hebben. Dus dan is het heel anders.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:22 schreef progrock het volgende:
[..]
Kun je misschien een nog íets krommere vergelijking maken?

Ja ik herinner mij nog Peter Arnet die in een soort groen licht zijn verslag deed, het was idd erg spannend, maar juichen deed ik niet en ik had het wel te doen met die Irakeese soldaten, die schijn van kans hadden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:08 schreef ThinkTank het volgende:
Waar is de tijd dat "Faces of Death" een populaire video was...
WTC, Challenger, Columbia, Enschede, mooie beelden toch? (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Heizel). Herinnert iemand zich het begin van de eerste golfoorlog nog? Mensen keken toen heus niet nachtenlang naar cnn omdat ze het zo vreselijk vonden.
Dat het juichen als provocatie bedoeld is vind ik bezwaarlijker dan het feit dat iemand van de beelden "geniet".

Ja hoor, de wijken liepen vol feestende Nederlanders nadat de Israeliërs dat terroristentuig van Hezbollah aanvielen. En toen werd je wakker...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:34 schreef Meki het volgende:
hoeveel mensen juichden bij massamoord in Libanon ???
hoor je iemand daar iets zeggen
en 11/9 is door USA zelf gedaan

over EDE dat is allang teruggebrachtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja hoor, de wijken liepen vol feestende Nederlanders nadat de Israeliërs dat terroristentuig van Hezbollah aanvielen. En toen werd je wakker...

Wordt met de "Eerste Golfoorlog" niet de oorlog tussen Irak en Iran bedoeld die in de jaren '80 woedde? Dan denk ik dat je op de Tweede Golfoorlog doelt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
De 'eerste golfoorlog' was dan ook de eerste oorlog die zo 'live' in beeld werd gebracht. Volgens mij ook de eerste oorlog waarin men via massamedia probeerde propaganda te verspreiden en, met name, te laten zien hoe het varkentje even werd gewassen. Hoe netjes en precies die bommetjes vielen (bleek achteraf tegen te vallen), etc, etc.
Niet zo gek dat men daar naar keek. Mensen zijn sensatiebakken. Niets mis mee. Maar is iets anders dan wat hier gebeurde.

Ja, de fout dat ze er geen plaatje van hebben geschoten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:37 schreef Meki het volgende:
[..]
over EDE dat is allang teruggebracht
telegraaf heeft een fout gemaakt en had excuces moeten aanbieden

Grappig hoe je dit soort berichten meteen gelooft als het om autochtonen gaat, maar als het om je eigen soort gaat is het ineens ongeloofwaardig. En dan nog anderen voor hypocriet uitmaken ookquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:44 schreef Meki het volgende:
zoveel reacties voor een ongeloofwaardige bericht
echt hyprocriet

Duitse jongeren verbranden Anne franks dagboekquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:36 schreef Meki het volgende:
en telegraaf is nooit trouw te nemen .
waardoor dit ongeloofwaardig is

Iedereen weet dat de Telegraaf alleen betrouwbaar is wanneer het om berichten gaan die niet negatief zijn voor Meki's soortgenotenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:45 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Duitse jongeren verbranden Anne franks dagboek
Hier je allernieuwste topic, en jawél, naar aanleiding van een bericht uit de Telegraaf.![]()
En daarnaa ook nog het woord "hypocriet" in de mond durven nemen.![]()

Aan de hand van die opmerking denk ik dat voor jou hetzelfde geldt. In ieder geval afgeschreven op moreel vlak.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:48 schreef Steinberger het volgende:
Van dat volk verwacht niemand toch nog iets positiefs meer. Afgeschreven mensen zijn dat.

In het bericht in de OP zijn de W'tjes die normaal gelden in de journalistiek nauwelijks toegepast. Alleen de W van Waar is afdoende ingevuld, zelfs het wanneer ('onlangs') is volstrekt onduidelijk. Er is voldoende reden om dat bericht met enige argwaan te lezen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:13 schreef Seneca het volgende:
[..]
Iedereen weet dat de Telegraaf alleen betrouwbaar is wanneer het om berichten gaan die niet negatief zijn voor Meki's soortgenoten

Ja dat was het verjaardagsfeestje van raymzterquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:37 schreef Meki het volgende:
[..]
over EDE dat is allang teruggebracht
telegraaf heeft een fout gemaakt en had excuces moeten aanbieden

Dan kan je je wel zo kinderachtig gedragen, maar een krant laat zich echt niet makkelijk dwingen zichzelf te verbeteren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:18 schreef GnAgn het volgende:
[..]
Ja dat was het verjaardagsfeestje van raymzter![]()

Foei toch, we gaan toch niet aan de onschuld van deze jongelui twijfelen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:18 schreef GnAgn het volgende:
[..]
Ja dat was het verjaardagsfeestje van raymzter![]()

Tja.. dan resten enkel nog de vragen: Waar ligt de verantwoordelijkheid?; We hebben het nu al over een aantal generaties, in hoeverre is progressie te zien?; Zou de progressie langzamer dan verwacht blijken te zijn, waar ligt dan de oorzaak daarvan? Wie moet daar iets aan doen? Krijgen deze lui te weinig tijd/ gelegenheid en worden ze ook nog eens tegengewerkt door het algemene beeld dat her en der aan het ontstaan is? Hebben ze hun tijd en kansen gehad en die te weinig benut; m.a.w. hoeveel geduld mag je verwachten/ eisen? Waar moet de grens van loialiteit [voor Nederland] getrokken worden? Wanneer is iemand een echte Nederlander?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:41 schreef sampoo het volgende:
Die analogie is een van de redenen waarom je het niet zult snappen. Dit zijn geen toeristen en zolang er grote groepen Nederlanders toch het gevoel krijgen dat ze niet voor vol worden aangezien zullen er een aantal een beetje kortsluiting in het hoofdje krijgen door precies datgene te doen wat hen de meeste aandacht brengt. Neemt niet weg dat ze gewoon ook hier een pak slaag hadden moeten krijgen.
Tsja, discotheken die mensen niet toelaten....., komop laten we vooral die lui niet aan het kruis gaan nagelen zeg. een uitgaansgelegenheid is ooit door een ondernemer opgestart en die wil aan de ene kant dat mensen een leuke tijd in de tent hebben en dus weer terug komen, aan de andere kant moet hij natuurlijk ook winst maken, anders heeft hij geen bestaansrecht.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:41 schreef sampoo het volgende:
Dat zou mooi zijn en dat gebeurd al deels, maar dan moet men ook maar eens iets doen aan discotheken die al deurbeleid hanteren, geen of niet al te veel "allochtoon volk" binnen laten, ongeacht de gedragingen.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |